1 keer is genoeg bastaard
[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 12-04-2004 11:38 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 12-04-2004 11:38 ]
Excuse me. Is this man bothering you mam?Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:55:
Het romantische verhaal van 2 characters, die elkaar eindelijk in de donkerte van mijn max bestanden hebben gevonden![]()
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 12:10 ]
Ik heb bij veel textures het idee dat het allemaal veel te grof is. De tafel is zo vlekkerig, de nerven in de vloer zijn werelds groot, en ook de kast is erg grof. De bump op de muren mag ook een stuk lager, en zeker 2 keer zo klein.
[ Voor 36% gewijzigd door Mercarra op 12-04-2004 12:14 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Je gebruik meestal geen 3D modelling programma om levels te maken alleen om wapens, karakters enzo te maken.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:59:
hey, ff een vraagje.
Weet iemand misschien een site met uitleg om modificaties voor spelletjes te maken? want ik wil een level voor battlefield ofzo willen maken, maar ik weet niet hoe ik hem dan speelbaar kan maken en hoeveel polygonen ik mag gebruiken enzoverder.
A random guy with a Computer.
misschien een beetje laat. Maar kan altijd nog handig zijn. Hi-res hoofden:Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:10:
weet er iemand waar je goeie refernce pic's kan krijgen, van gezichten. Of heeft er iemand goeie reference plaatjes liggen, zeg het dan please?
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Verwijderd
niet te laat, k ben nog niet aan iets nieuws begonnnen, maar ik bedoel plaatjes van de voor en zijkant. Dit is handig voor texturing, maar niet voor het model gedeelte, maar toch bedanktMaDDoG schreef op 12 april 2004 @ 12:24:
[...]
misschien een beetje laat. Maar kan altijd nog handig zijn. Hi-res hoofden:
http://www.defenselink.mil/photos/People/Portraits/
• Vloer - De vloer is al stukken beter dan je vorige wip. Alleen lijkt de texture niet zo scherp te zijn. Ook kan je de bumbmap hoger zetten van de vloer; nu is de vloer te recht en plat.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:05:
Update
[afbeelding]
Klikker-de-klik
Ben toch maar wat materials gaan maken
Over de volgende texture's heb ik graag commentaar, de rest moet ik sowieso nog maken/doen (Tips daarvoor altijd welkom he)
-- Vloer
-- Stoelen
-- Tafelblad
-- Muur
-- Kastdeurtjes
Barracuda, inderdaad er zat een foutje bij de stoeelen. Dit heb ik (volgens mij) verholpen. Die buis is 1 hele mesh, niet meerdere objecten.
Ik heb het idee dat de verhoudingen nu iets meer kloppen.
Tips en commentaar meer dan welkom![]()
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
hahhahahaa lache fotoVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:59:
[...]
whahaahahhaha, dan is ie d'er aan het aanranden. lol
btw weet er iemand hoe je dat haar kan animeren? @oogst jij wist er volgens mij een paar?
[ Voor 10% gewijzigd door geez op 12-04-2004 19:28 ]
Ik weet niet hoe je het kan automatiseren, waarschijnlijk kan dat wel met Shag. Als je dat niet gebruikt (bij deze models zijn het gewone polies, toch?), dan kun je met FFD-box-spacewarps heel behoorlijk controle krijgen over het haar. Dan moet je het nog steeds handmatig animeren, maar het gaat wel vrij gemakkelijk.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:59:
[...]
whahaahahhaha, dan is ie d'er aan het aanranden. lol
btw weet er iemand hoe je dat haar kan animeren? @oogst jij wist er volgens mij een paar?
De meeste spellen staan het niet toe dat je een level maakt in MAX, doorgaans is er een speciale leveleditor te vinden voor de game. Zoals Worldcraft voor Half-Life, zoiets is er waarschijnlijk ook wel voor Battlefield.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:59:
hey, ff een vraagje.
Weet iemand misschien een site met uitleg om modificaties voor spelletjes te maken? want ik wil een level voor battlefield ofzo willen maken, maar ik weet niet hoe ik hem dan speelbaar kan maken en hoeveel polygonen ik mag gebruiken enzoverder.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
De drakenkop is helemaal niet zo slecht gemoddeld. Alleen is die tekst erg vervelend. De texture van de draak is nog wat donker. Ook vind ik het meer op hout lijken dan op huid. Ook is de uvw tiling nog niet volledig in orde. Probeer de horens wat verder van elkaar te zetten om het minder symmetrisch te maken.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:34:
Hey, mijn draak is ongeveer af, ik weet dat het nogal slecht is maar ik ben nog een newbie. let aub niet op de slechte mapping van de textures, want ik heb nogal zitten klooien. de gerenderde versie:
[afbeelding]
en de gewone werkvenster-versie (omwille van de irritante tekst van maya PLE)
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door -TheNose- op 12-04-2004 21:40 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Ziet er goed uit! Welke tutorial is dat exact als ik vragen mag-CKY2K- schreef op 12 april 2004 @ 22:10:
Ja Cap start en Cap end staan beiden aan. Enne centerpointaanpassen zou alleen maar voor overlap zorgen toch en de rest van de pion ziet er prima uit...
De toren lukt gelukkig wel
[afbeelding]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Staat in de introduction to modeling tutorial dir...maar nu heeft mijn pion nogsteeds een gaatje!Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:34:
[...]
Ziet er goed uit! Welke tutorial is dat exact als ik vragen mag
[ Voor 20% gewijzigd door -TheNose- op 12-04-2004 23:23 ]
Verwijderd
Lathe heeft een functie 'Weld Core'...
Verwijderd
Geen idee hoe 't zit met floating point formaten, maar d'r is al een alternatief voor diffuse glow; http://www.richardrosenman.com/software/diffglow.zipVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 00:11:
De reden dat ik dit vraag is dat ik een kleine tutorial aan het schrijven ben over het maken van een goede Diffuse Glow in max PS omdat de standaard plugin eigenlijk heel erg fout is.
Verwijderd
Greetzz from 3ddy|3dhype.com|nederlandse cg community
Verwijderd
Ik had niet zoveel tijd dus alleen de punten van Qylos behandeld (@ Qylos:Qylos schreef op 12 april 2004 @ 13:38:
[...]
• Vloer - De vloer is al stukken beter dan je vorige wip. Alleen lijkt de texture niet zo scherp te zijn. Ook kan je de bumbmap hoger zetten van de vloer; nu is de vloer te recht en plat.
Ik heb even met de bump zitten spelen, en denk zelf dat hij nu beter is.. Graag wat commentaar hierop![]()
• Stoelen - Het materiaal van de stoelen lijkt meer op plastic dan op metaal. Probeer het eens met een raytrace metaal (misschien doe je dat al), met een hoge reflectmap en glossiness.
Heb hogere reflectie ingesteld, zo beter?
• Tafelblad - Het tafelblad ziet er vreemd uit. Ik zou namelijk denken dat het een soort graniet/marmer materiaal is, maar toch is het tafelblad lichtelijk transparant. Als je matglas probeert te maken, probeer dan de kleine bobbeltjes die je in matglas vindt in de bumpmap te stoppen en de tiling wat hoger te zetten.
Het tafelblad moest ook op marmer lijkenDat zit dus wel goed
En het lijkt alleen doorzichtig, maar wat je ziet is het scherm die er op reflecteerd.
• Muur - De bumpmap van de muur staat ietsjes te hoog. Ook kan de blur misschien wat omlaag. Voor de rest ziet de muur er goed uit.
Muur heb ik gefixt, lijkt mij zo een stuk beter
• Kastdeurtjes - Zet de verticale tiling wat hoger, nu is het nog teveel doorgetrokken in een horizontale lijn. Ook zie ik dat de deurknoppen verschillende materialen hebben.
Done![]()
De tiling van de houtplankjes die aan de onderzijkant van de kamer zitten kan ook wat hoger, nu is het nog erg onscherp en blurry. Ook kunnen de bevestingsmaterialen boven de lamp een texture gebruiken.
Dat waren/zijn al punten op mijn todo-lijstje![]()
Ik ben/was eigenlijk al van plan om een site op te richten voor 3d.. Niet een of andere 3d-community met forum en/of gallery's, maar puur als naslag, dus info en links, en wellicht als bepaalde site's willen meewerken ook tutorials (tutorials in ruil voor banner oid, maar weet niet in hoeverre dit te realiseren is).. Dan wel voor 3ds max, met de andere paketten ben ik niet bekend..LiToKi schreef op 13 april 2004 @ 12:11:
Misschien moet er eens een FAQ gemaakt worden voor deze thread. Iedereen die met 3dsmax begint komt ooit die X weleens tegen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 13:19 ]
Verwijderd
Volgens mij waren RareAap en '?' hier al mee bezig.LiToKi schreef op 13 april 2004 @ 12:11:
Misschien moet er eens een FAQ gemaakt worden voor deze thread. Iedereen die met 3dsmax begint komt ooit die X weleens tegen...
het "modelen" van zo'n scene is een koekie. De truuk zit hem voornamelijk in materialen/belichting/renderenJoenes schreef op 13 april 2004 @ 16:01:
tis ongelooflijk, ik denk dat veel mensen dit niet meer van echt kunnen onderscheiden. Als je deze plaatjes in een fotoboek zou plakken tussen echte foto's..zou dit niet eens gemerkt worden. Dan voel jeje wel super noob over de dingen die je aant modelen bent
Verwijderd
Verwijderd
Wordt al mooier. Nog wat puntjes:Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:33:
[...]
Ik had niet zoveel tijd dus alleen de punten van Qylos behandeld (@ Qylos:![]()
![]()
)..
Hier het plaatje:
Update
[afbeelding]
Klikker-de-klik
[...]
Verwijderd
Het is vinge, k? vinge!Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 16:00:
[...]
Volgens mij waren RareAap en '?' hier al mee bezig.
En idd iedereen vraagt er wel eens om hier(ik ook)
Verwijderd
ziet er leuk uit, koelkast is alleen wel erg bol maar dat zal wel zo horenJoenes schreef op 13 april 2004 @ 19:46:
volgens mij begin ik elke dag aan een nieuw project maarjah, kzit vol met ideeen en heb nog niet echt het geduld op kunnen brengen om ergens veel tijd aan te besteden. Zie hier mijn minibar/koelkast met glasplaat erboven op![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
allemaal clickable...
misschien ga ik nog wel wat meer dingen ontwerpen die erbij zouden kunnen horen, zodat ik een interieur kan gaan vormen...
C&C welkom
Verwijderd
ik weet niet waarom je dit zou willen? je kan een object wel hiden (object selecteren rechter muisknop hide selected). Maar misschien is het handig als je erbij vermeld waarvoor je dit zou willen gebruiken...Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:33:
Is het mogelijk om in Max een materiaal van een object af te halen? Zodat er dus helemaal geen materiaal meer op het object zit?
Material picken en dan deleten?Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:33:
Is het mogelijk om in Max een materiaal van een object af te halen? Zodat er dus helemaal geen materiaal meer op het object zit?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:20 ]
Thx als ik weer tijd heb ga ik het even proberen. Vandaag zal wel niet meer lukken helaas. Moet van 7:40 tot 22:15 werken --> +/- 30 patienten zie ik dus vandaag!Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:56:
[...]
Lathe heeft een functie 'Weld Core'...
Even aanvinken en je gaatje zou moeten zijn verdwenen
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:19 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
[ Voor 9% gewijzigd door DocB op 14-04-2004 14:59 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 14-04-2004 15:30 ]
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 15:40 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
[ Voor 5% gewijzigd door TheNameless op 14-04-2004 15:54 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:01 ]
traktor scratch!
vray is max onlyErikie schreef op 14 april 2004 @ 16:01:
omfg .. die vray render ziet er echt TE BRUUT uit.. dat licht.. is dat ook met ghost shaders oid?! trouwens, er is ook veeel aandacht besteed aan de textures. niet normaal man. hopelijk is vray a standalone render.. ff googlen
[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 14-04-2004 16:07 ]
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:12 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:40 . Reden: verkeerde URL ]
Verwijderd
Aah, dat buggy ligt dus niet aan mijAtgast schreef op 14 april 2004 @ 16:13:
finalrender vind ik nog steeds de fijnste van alle renderers, jammer dat hij zo buggy is en niet echt aardig doet met andere materialen (dat geldt overigens voor meerdere renderers)
Om die rede gebruik ik alleen nog maar de ingebouwde scanline van max5, doet alles behalve de bekende fancy effecten, ik ben er zeer tevreden over.
Verwijderd
Oh, dat valt allemaal wel mee met die layout, je plaatje is immers niet eens te zienVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:48:
sorry als het een beetje lay-out verprutsend is...
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:41 ]
Verwijderd
1
| $Box01.material = none |
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ok thanx! Ik zal het direct proberenVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:25:
KillerB the Supreme:
Om je material weer te verwijderen moet je even een scriptregeltje invoeren. Stel je hebt een box gemaakt:
code:
1 $Box01.material = none
Vervang "Box01" door de naam van het object waar je dus geen mateial meer op wilt hebben.
Je kan het invoeren in de witte regel links onderaan of druk op F11 en voer het daar in.
- Je kan trouwens ook ipv "none" iets anders invoeren, zoals "sjakie" of "bananenvlaai", als het maar niet bestaat en tekst is (kleine letters) en geen cijfers.
"$" geeft aan dat het om een scene object gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 18:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:36 ]
Ik heb zelf een ftp staan. Het is natuurlijk makkelijk om het op een freehostsite oid te doen, maar gezien het aantal grote plaatjes/filmpjes die ik post is een eigen ftp de handigste en goedkoopste uitkomst. Dan heb je geen gezeur met datalimieten (ik iig niet) en te weinig ruimte.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:59:
heb nou een filmpje, of beter gezegt ben nou aan t renderen. Maar hoe kan ik die nou on line zetten.? Graag een linkje naar site(qylos?)
[ Voor 51% gewijzigd door TheNameless op 15-04-2004 12:50 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 15-04-2004 12:51 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Ziet er goed uit. Ik zie dat de onderdelen inderdaad erg precies zijn aangebracht. De texture van het moederbord ziet er ok uit, al kan die wat minder blurry. Zet de blur waarde uits omlaag (in de material editor, onder de texture material). Misschien kan je ook even voor fatsoenlijke belichting zorgen.Lord_Mithril schreef op 15 april 2004 @ 12:50:
Kleine update van mn moederbord
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Wat een klote werk trouwens om al die chippies perfect op hun plaats te krijgen![]()
Maar alles klopt.. van de plaatsing tot het aantal aansluitingen (ook van PCI en AGP slot)
Is er een manier om de textures in de viewport helemaal weer te geven ipv een lowres versie? zou namelijk veel makkelijker zijn om zo mijn onderdelen te plaatsen
Die texture van het moederbord is alleen zodat ik alles mooi kan plaatsenQylos schreef op 15 april 2004 @ 13:58:
[...]
Ziet er goed uit. Ik zie dat de onderdelen inderdaad erg precies zijn aangebracht. De texture van het moederbord ziet er ok uit, al kan die wat minder blurry. Zet de blur waarde uits omlaag (in de material editor, onder de texture material). Misschien kan je ook even voor fatsoenlijke belichting zorgen.
[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 15-04-2004 14:04 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 15-04-2004 14:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het is een scheermes neem ik aan? De boog in het handvat is vrij diep; het lijkt me niet handig om met dat scheermes te scheren.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 14:13:
Ben ook maar eens begonnen met 3D en zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is trouwens met freeform gemaakt (assignment van school)
Ziet er erg goed uit, zeker voor een eerste auto. Het is een Porsche raceauto neem ik aan? De vooruit lijkt van matglas te zijn en dat lijkt me raar. Misschien komt dat door een film grain effect?Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:02:
Ben nu ook al een tijdje bezig met max en ik dacht laat ik ook is wat van mijn werk laten zien, dus ziehier mijn eerste poging voor een auto
[afbeelding]
c&c zijn altijd welkom
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hoezo> niet gelukt? het is toch nog niet af? K zou de mond dunner maken, neusgaten, en dan verder gaan aan de ogen. Naderand pas detail toevoegenVerwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:55:
[afbeelding]
ben begonnen aan mijn eerste hoofd, eerste organisch iets.
Ik was eraan begonnen met de bedoeling om een cartoon-hoofd te maken, maar toen ik er mee bezig was, kon ik het niet laten om te proberen iets realistisch te krijgen. Niet erg goed gelukt dus. Alles is gedaan met boxmodeling, 3DSMAx 4, zonder mirror (ja, de weld-lijn in het midden is er dus geen, maar een fout
)
Verwijderd
hier moet je gewoon een bump bij maken, het is gewoon bijna zieligPostov schreef op 15 april 2004 @ 14:05:
Lol das ook toevallig Lord Mithril. Ben al paar weken bezig met project voor school waar ik met iemand anders een computer van binnen maak in Lightwave 3d.
Ons project is nu ongeveer af en we hebben een filmpje gerenderd van ongeveer een minuut. Maar die moet nog ergens geupload worden.
Hier is een plaatje van een week of wat geleden, toen we nog bezig waren met het moederbord.
[afbeelding]
Klikable
We waren allen te lui om ook alle spoeltjes e.d. te modellen aangezien et alleen voor informatica was
Verwijderd
nee, het is nog niet af, maar ik vrees dat er nooit iets echt realistisch zal mee gemaakt kunnen worden, beetje teveel fouten in de mesh. Ik blijf maar cutten, collapsen, enz. om zoveel mogelijk vierkante polygonen te hebben i.p.v. vijfhoekige of andere. Soms lukt dat dus nietVerwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:57:
[...]
hoezo> niet gelukt? het is toch nog niet af? K zou de mond dunner maken, neusgaten, en dan verder gaan aan de ogen. Naderand pas detail toevoegen
Verwijderd
Leuk huisje. Even wat opmerkingen.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:25:
Mijn eerste echte projectje. Alles moet nog zo'n beetje getextured worden en de textures die er zijn moet ik nog aanpassen om irritante herhalingen te vermijden. Bomen zijn uiteraard met plug-in gemaakt. Rechterboom heb ik krom gemaakt zodat ie boven het water hangt.
[afbeelding]
Nog een paar vraagjes:
- Hoe kun je goed glas maken?
- Hoe krijg ik die rand, bij de overgang van vlak gras naar het hellende stuk bij het water, weg?
- Water is met texture gemaakt, maar nu is de overgang van water naar land nogal slecht. Is dit op niet al te ingewikkelde manierbeter te doen?
C&C uiteraard welkom.
Robert
Ik maak mijn glasmateriaal door een raytrace material te gebruiken en dan een vrij hoge reflect en transparancy map te gebruiken. Dat is vooral zelf uittesten en zelf beoordelen wat je het mooiste vindt.- Hoe kun je goed glas maken?
Het beste kun je gewoon de rand smoothen. Dat kan op de makkelijk manier: een meshsmooth toepassen, en op de iets moeilijkere manier: de edge van het gras selecteren in editable mesh en die chamferen.- Hoe krijg ik die rand, bij de overgang van vlak gras naar het hellende stuk bij het water, weg?
Mij dunkt me om gewoon een box je maken, daarvan de edges wat te verschuiven dat ze een overgang vormen tussen water en land (makkelijkste in front of left viewport). Geef dan een bruine material aan de box.- Water is met texture gemaakt, maar nu is de overgang van water naar land nogal slecht. Is dit op niet al te ingewikkelde manier beter te doen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq