[3d] post je 3d stuff maar weer - part 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
1 keer is genoeg bastaard :P

[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 12-04-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:55:
Het romantische verhaal van 2 characters, die elkaar eindelijk in de donkerte van mijn max bestanden hebben gevonden :+ :D

[afbeelding]
Excuse me. Is this man bothering you mam? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ff een vraagje.
Weet iemand misschien een site met uitleg om modificaties voor spelletjes te maken? want ik wil een level voor battlefield ofzo willen maken, maar ik weet niet hoe ik hem dan speelbaar kan maken en hoeveel polygonen ik mag gebruiken enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/kamer%20005_klein.jpg
Klikker-de-klik

Ben toch maar wat materials gaan maken :)

Over de volgende texture's heb ik graag commentaar, de rest moet ik sowieso nog maken/doen (Tips daarvoor altijd welkom he ;) )
-- Vloer
-- Stoelen
-- Tafelblad
-- Muur
-- Kastdeurtjes

Barracuda, inderdaad er zat een foutje bij de stoeelen. Dit heb ik (volgens mij) verholpen. Die buis is 1 hele mesh, niet meerdere objecten.

Ik heb het idee dat de verhoudingen nu iets meer kloppen.

Tips en commentaar meer dan welkom :) ;)

@ D-tox: Ik vind die ruis te overheersend.. Normaliter een mooi effect, maar wel in beperkte maten.. Ook de blur zou wat mij betreft ietsie minder mogen, maar dat is wellicht een kwestie van smaken-verschillen :)

Als je een echte romantische scene wilt laat ze dan zoenen.. Hoeft helemaal neit zo (heel) moeilijk te zijn denk ik, als je van 1 van die 2 het achterhoofd laat zien (ipv van opzij gezien, zodat je de monden niet exact op elkaar hoeft te laten passen).

Het lijkt nu ook net of dat vrouwtje schrikt, wat mede komt door haar handen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:05:
Update

...knip...

Ik heb bij veel textures het idee dat het allemaal veel te grof is. De tafel is zo vlekkerig, de nerven in de vloer zijn werelds groot, en ook de kast is erg grof. De bump op de muren mag ook een stuk lager, en zeker 2 keer zo klein.

Dit is wel een voorbeeld van subliem niveau, maar je ziet dat de textures heel fijn zijn, met weinig contrast. Deze render is trouwens afgeleid van een echte foto, en ze lijken precies.
http://www.splutterfish.com/sf/spluttergallery/pics/646.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Mercarra op 12-04-2004 12:14 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 15:54

DutchTux

Plaatjeloos

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:59:
hey, ff een vraagje.
Weet iemand misschien een site met uitleg om modificaties voor spelletjes te maken? want ik wil een level voor battlefield ofzo willen maken, maar ik weet niet hoe ik hem dan speelbaar kan maken en hoeveel polygonen ik mag gebruiken enzoverder.
Je gebruik meestal geen 3D modelling programma om levels te maken alleen om wapens, karakters enzo te maken.
Meestal kan je op fan-site van battlefield wel een editor vinden hoe je het precies moet en wat je moet gebruiken.

A random guy with a Computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:10:
weet er iemand waar je goeie refernce pic's kan krijgen, van gezichten. Of heeft er iemand goeie reference plaatjes liggen, zeg het dan please ;) ?
misschien een beetje laat. Maar kan altijd nog handig zijn. Hi-res hoofden:
http://www.defenselink.mil/photos/People/Portraits/

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 12 april 2004 @ 12:24:
[...]

misschien een beetje laat. Maar kan altijd nog handig zijn. Hi-res hoofden:
http://www.defenselink.mil/photos/People/Portraits/
niet te laat, k ben nog niet aan iets nieuws begonnnen, maar ik bedoel plaatjes van de voor en zijkant. Dit is handig voor texturing, maar niet voor het model gedeelte, maar toch bedankt ;)

@gertjanvink en andere, het was ook niet niet echt serieus bedoelt, had ffe niks te doen. maar die reactie's :D lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:05:
Update
[afbeelding]
Klikker-de-klik

Ben toch maar wat materials gaan maken :)

Over de volgende texture's heb ik graag commentaar, de rest moet ik sowieso nog maken/doen (Tips daarvoor altijd welkom he ;) )
-- Vloer
-- Stoelen
-- Tafelblad
-- Muur
-- Kastdeurtjes

Barracuda, inderdaad er zat een foutje bij de stoeelen. Dit heb ik (volgens mij) verholpen. Die buis is 1 hele mesh, niet meerdere objecten.

Ik heb het idee dat de verhoudingen nu iets meer kloppen.

• Vloer - De vloer is al stukken beter dan je vorige wip. Alleen lijkt de texture niet zo scherp te zijn. Ook kan je de bumbmap hoger zetten van de vloer; nu is de vloer te recht en plat.
• Stoelen - Het materiaal van de stoelen lijkt meer op plastic dan op metaal. Probeer het eens met een raytrace metaal (misschien doe je dat al), met een hoge reflectmap en glossiness.
• Tafelblad - Het tafelblad ziet er vreemd uit. Ik zou namelijk denken dat het een soort graniet/marmer materiaal is, maar toch is het tafelblad lichtelijk transparant. Als je matglas probeert te maken, probeer dan de kleine bobbeltjes die je in matglas vindt in de bumpmap te stoppen en de tiling wat hoger te zetten.
• Muur - De bumpmap van de muur staat ietsjes te hoog. Ook kan de blur misschien wat omlaag. Voor de rest ziet de muur er goed uit.
• Kastdeurtjes - Zet de verticale tiling wat hoger, nu is het nog teveel doorgetrokken in een horizontale lijn. Ook zie ik dat de deurknoppen verschillende materialen hebben.

De tiling van de houtplankjes die aan de onderzijkant van de kamer zitten kan ook wat hoger, nu is het nog erg onscherp en blurry. Ook kunnen de bevestingsmaterialen boven de lamp een texture gebruiken.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, mijn draak is ongeveer af, ik weet dat het nogal slecht is maar ik ben nog een newbie. let aub niet op de slechte mapping van de textures, want ik heb nogal zitten klooien. de gerenderde versie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6D8YQ9WRB2K0/picserver.jpeg

en de gewone werkvenster-versie (omwille van de irritante tekst van maya PLE)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4ARE721521RO/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:59:
[...]

whahaahahhaha, dan is ie d'er aan het aanranden :P . lol

btw weet er iemand hoe je dat haar kan animeren? @oogst jij wist er volgens mij een paar?
hahhahahaa lache foto :D
lijkt idd op een aanranding :P arm van die gozer clipt een beetje trouwens, maar dat had je al gezien :P

edit: en please... delete de blur en film grain plugins ofzo :+

[ Voor 10% gewijzigd door geez op 12-04-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:59:
[...]

whahaahahhaha, dan is ie d'er aan het aanranden :P . lol

btw weet er iemand hoe je dat haar kan animeren? @oogst jij wist er volgens mij een paar?
Ik weet niet hoe je het kan automatiseren, waarschijnlijk kan dat wel met Shag. Als je dat niet gebruikt (bij deze models zijn het gewone polies, toch?), dan kun je met FFD-box-spacewarps heel behoorlijk controle krijgen over het haar. Dan moet je het nog steeds handmatig animeren, maar het gaat wel vrij gemakkelijk.
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:59:
hey, ff een vraagje.
De meeste spellen staan het niet toe dat je een level maakt in MAX, doorgaans is er een speciale leveleditor te vinden voor de game. Zoals Worldcraft voor Half-Life, zoiets is er waarschijnlijk ook wel voor Battlefield.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:34:
Hey, mijn draak is ongeveer af, ik weet dat het nogal slecht is maar ik ben nog een newbie. let aub niet op de slechte mapping van de textures, want ik heb nogal zitten klooien. de gerenderde versie:
[afbeelding]

en de gewone werkvenster-versie (omwille van de irritante tekst van maya PLE)

[afbeelding]
De drakenkop is helemaal niet zo slecht gemoddeld. Alleen is die tekst erg vervelend. De texture van de draak is nog wat donker. Ook vind ik het meer op hout lijken dan op huid. Ook is de uvw tiling nog niet volledig in orde. Probeer de horens wat verder van elkaar te zetten om het minder symmetrisch te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Hier is een finalversie van een flyby van de USS Lightning. Hierna wil ik aan iets groots beginnen, iig iets langer dan 1 minuut. Deze animatie duurt 50 seconden en laat de USS Lightning zien. Comments zijn altijd welkom. Renderen duurde 4,45 uur.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/apr04/cap.jpg
Dvix - 21,5 MB

Hier is dezelfde animatie zonder geluid (13,1 MB), maar ik raad aan om de versie met geluid te nemen omdat die versie de sfeer verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je hem ook ff op een andere host kunnen zetten?? 6,4 kB/s schiet niet echt op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ff bekeken. Het filmpje ziet er goed uit, ik vind alleen de camera posities nogal houterig. Misschien een idee om voor de afwisseling de camera es mee te laten vliegen voor het schip uit? Eventueel in de vlucht erom heen draaien ofzo.

Misschien kun je ook een lighttrail toevoegen aan de voortstuwing. dan heb je echt het idee dat ie aan het accelereren is. Nu is het nog allemaal een beetje statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ha vrienden! :>
Even een vraagje van deze beginner. Ik ben met de max tutorials bezig en ben nu een pion aan het maken (van een schaakspel) nu krijg ik na de Lathe modifier twee gaten in mijn pion aan de onder en bovenkant. Geen nood zegt de maker van de tutorial gewoon een cap holes modifier eroverheen...nu zie ik in mijn viewports het gat niet meer maar wel als ik het plaatje render! :(

aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvgl.demon.nl/got/pion1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jvgl.demon.nl/got/pion2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door -TheNose- op 12-04-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Je kan het center punt misschien aanpassen? En zit er geen cap mogelijkheid in de lathe functie?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ja Cap start en Cap end staan beiden aan. Enne centerpointaanpassen zou alleen maar voor overlap zorgen toch en de rest van de pion ziet er prima uit... :?

De toren lukt gelukkig wel :D

Afbeeldingslocatie: http://www.jvgl.demon.nl/got/toren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op 12 april 2004 @ 22:10:
Ja Cap start en Cap end staan beiden aan. Enne centerpointaanpassen zou alleen maar voor overlap zorgen toch en de rest van de pion ziet er prima uit... :?

De toren lukt gelukkig wel :D

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Welke tutorial is dat exact als ik vragen mag O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

of d'r zit een gleuf in de voet van je toren, of je lights staan te scherp.

Ik ben ook met deze tutorials begonnen (maandje of 8 geleden inmiddels) en die zijn idd leuk om te doen. (Chubby rulez)
maar goed, als ik niet snel wat meer tijd krijg, moet ik dadelijk ook wer opnieuw beginnen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:34:
[...]

Ziet er goed uit! Welke tutorial is dat exact als ik vragen mag O+
Staat in de introduction to modeling tutorial dir...maar nu heeft mijn pion nogsteeds een gaatje! :(

@6K --> geen lighting nog, vandaar :)

edit:

render met skylight -->

Afbeeldingslocatie: http://www.jvgl.demon.nl/got/toren2.jpg

:)

[ Voor 20% gewijzigd door -TheNose- op 12-04-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ben ook met de max tutors bezig, net voorbij de schaakstukken. Maar ik kreeg toch zin om zelf iets te maken, dus toen heb ik een plastic wereldbolletje wat ik heb nagemoddeld. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/globe.jpg

Heb er ook deze loze animatie van gemaakt, die om de een of andere reden nogal donker is :?

Nog geen lighting, want daar ben ik dus nog niet met de tutorials. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op 12 april 2004 @ 22:48:
[...]

...maar nu heeft mijn pion nogsteeds een gaatje! :(
Lathe heeft een functie 'Weld Core'...
Even aanvinken en je gaatje zou moeten zijn verdwenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch vraagje:

Weet iemand hoe het zit met floating point formaten importeren in Photoshop vanuit Max? Ik weet dat er een OpenEXR I/O plugin is voor max en een plugin voor PS, maar is er ook een HDRI plugin voor PS?
De OpenEXR plugin voor PS werkt nl niet met PS8 (CS), het schijnt dat dit wel gaat werken met versie 1.2.0, maar die komt pas eind deze maand uit...

Daarnaast is er ook nog het Cineon formaat, maar komt zoiets 'in de buurt' van floating point?

De reden dat ik dit vraag is dat ik een kleine tutorial aan het schrijven ben over het maken van een goede Diffuse Glow in max PS omdat de standaard plugin eigenlijk heel erg fout is.
Ik wil even kijken of zo'n high-range formaat nog effect heeft op het uiteindelijke resultaat, zoals waarschijnlijk een gloed om een heel fel punt in de originele kleur van het licht, in plaats van gewoon wit omdat het punt dat ook lijjkt te zijn (omdat het zo fel is). Dat soort dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 00:11:
De reden dat ik dit vraag is dat ik een kleine tutorial aan het schrijven ben over het maken van een goede Diffuse Glow in max PS omdat de standaard plugin eigenlijk heel erg fout is.
Geen idee hoe 't zit met floating point formaten, maar d'r is al een alternatief voor diffuse glow; http://www.richardrosenman.com/software/diffglow.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal bij moven heb je toch van die pijltjes, waarmee je kan bepalen langs welke as je schuift maar die heb ik opeens niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 19:39
Zulke pijltjes bij het "moven" noemen we een transform gizmo, deze kun je weer aanzetten bij:

Customize > Preferences > Gizmos > Transform Gizmo > On

Door een sneltoets "X" is hij uit gegaan, daarmee kun je hem ook weer aanzetten ;-)

Greetzz from 3ddy|3dhype.com|nederlandse cg community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Misschien moet er eens een FAQ gemaakt worden voor deze thread :). Iedereen die met 3dsmax begint komt ooit die X weleens tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 12 april 2004 @ 13:38:
[...]

• Vloer - De vloer is al stukken beter dan je vorige wip. Alleen lijkt de texture niet zo scherp te zijn. Ook kan je de bumbmap hoger zetten van de vloer; nu is de vloer te recht en plat.
Ik heb even met de bump zitten spelen, en denk zelf dat hij nu beter is.. Graag wat commentaar hierop :)

• Stoelen - Het materiaal van de stoelen lijkt meer op plastic dan op metaal. Probeer het eens met een raytrace metaal (misschien doe je dat al), met een hoge reflectmap en glossiness.
Heb hogere reflectie ingesteld, zo beter?

• Tafelblad - Het tafelblad ziet er vreemd uit. Ik zou namelijk denken dat het een soort graniet/marmer materiaal is, maar toch is het tafelblad lichtelijk transparant. Als je matglas probeert te maken, probeer dan de kleine bobbeltjes die je in matglas vindt in de bumpmap te stoppen en de tiling wat hoger te zetten.
Het tafelblad moest ook op marmer lijken :D Dat zit dus wel goed ;) En het lijkt alleen doorzichtig, maar wat je ziet is het scherm die er op reflecteerd.

• Muur - De bumpmap van de muur staat ietsjes te hoog. Ook kan de blur misschien wat omlaag. Voor de rest ziet de muur er goed uit.
Muur heb ik gefixt, lijkt mij zo een stuk beter

• Kastdeurtjes - Zet de verticale tiling wat hoger, nu is het nog teveel doorgetrokken in een horizontale lijn. Ook zie ik dat de deurknoppen verschillende materialen hebben.
Done ;)

De tiling van de houtplankjes die aan de onderzijkant van de kamer zitten kan ook wat hoger, nu is het nog erg onscherp en blurry. Ook kunnen de bevestingsmaterialen boven de lamp een texture gebruiken.
Dat waren/zijn al punten op mijn todo-lijstje :)
Ik had niet zoveel tijd dus alleen de punten van Qylos behandeld (@ Qylos: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )..

Hier het plaatje:
Update
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/kamer%20007%20klein.jpg
Klikker-de-klik
LiToKi schreef op 13 april 2004 @ 12:11:
Misschien moet er eens een FAQ gemaakt worden voor deze thread :). Iedereen die met 3dsmax begint komt ooit die X weleens tegen...
Ik ben/was eigenlijk al van plan om een site op te richten voor 3d.. Niet een of andere 3d-community met forum en/of gallery's, maar puur als naslag, dus info en links, en wellicht als bepaalde site's willen meewerken ook tutorials (tutorials in ruil voor banner oid, maar weet niet in hoeverre dit te realiseren is).. Dan wel voor 3ds max, met de andere paketten ben ik niet bekend..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Mijn laatste werkje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sideshowstuff/3310final.jpg

Khad er niet echt nood aan om nog uuren te tweaken om uber-realistische materialen te bekomen, ma kdenk anders ook niet dat dit resultaat lelijk is ... :)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dit is niet van mij, van een of andere rus, erg sterk staaltje van realistisch renderen, MAX+Vray

*Gladiool slikt en ploetert weer door*

Wat een walgelijk interieur trouwens he.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/img4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 13-04-2004 15:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 13 april 2004 @ 12:11:
Volgens mij waren RareAap en '?' hier al mee bezig.
En idd iedereen vraagt er wel eens om hier :) (ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
tis ongelooflijk, ik denk dat veel mensen dit niet meer van echt kunnen onderscheiden. Als je deze plaatjes in een fotoboek zou plakken tussen echte foto's..zou dit niet eens gemerkt worden. Dan voel jeje wel super noob over de dingen die je aant modelen bent :P

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Joenes schreef op 13 april 2004 @ 16:01:
tis ongelooflijk, ik denk dat veel mensen dit niet meer van echt kunnen onderscheiden. Als je deze plaatjes in een fotoboek zou plakken tussen echte foto's..zou dit niet eens gemerkt worden. Dan voel jeje wel super noob over de dingen die je aant modelen bent :P
het "modelen" van zo'n scene is een koekie. De truuk zit hem voornamelijk in materialen/belichting/renderen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o zijn die plaatjes in 3d max gemaakt, ik dacht dat dat foto's waren die je na wou gaan maken

maar een faq zou inderdaad wel erg handig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet ook wel een beetje dat het cg is hoor. Het is te clean en perfect voor een echte situatie. Maar het is echt een perfect staaltje rendering en belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Die bank glimt wel heel erg vies zeg :o

Verder idd een puik stukje werk. ben benieuwd wanneer ik zover ben :P

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:33:
[...]

Ik had niet zoveel tijd dus alleen de punten van Qylos behandeld (@ Qylos: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )..

Hier het plaatje:
Update
[afbeelding]
Klikker-de-klik

[...]
Wordt al mooier. Nog wat puntjes:

• De materiaal boven de lamp is nog steeds paars; zet daar een mooie material op.
• De tiling van de tafeltexture kan wat hoger (nu is het niet scherp).
• De deurmaterial is nogal saai nu: maar 1 kleur.
• Het plafond heeft nog geen texture, tenminste zo lijkt het.
• De kastdeurknoppen hebben nog steeds verschillende materialen.
• De tiling van de houtplanken op de zijkant van de muren kloppen nog steeds niet.
• De material van de metalen buizen van de stoelen zijn beter, maar het kan nog beter. Kijk maar eens naar dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.rochestermidland.com/division/perscare/toiletseat/images/Chrome.jpg

Er moet dus een hogere reflectie in het metaal komen, en ik raad aan om daarvoor een raytrace material te gebruiken, indien je dat al niet doet.

Eigenlijk zie ik nauwelijks verschil met je vorige render, maar dat zal waarschijnlijk zo zijn omdat je niet zoveel tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
volgens mij begin ik elke dag aan een nieuw project maarjah, kzit vol met ideeen en heb nog niet echt het geduld op kunnen brengen om ergens veel tijd aan te besteden. Zie hier mijn minibar/koelkast met glasplaat erboven op :9

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/fridge09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/fridge10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/fridge11.jpg

allemaal clickable...

misschien ga ik nog wel wat meer dingen ontwerpen die erbij zouden kunnen horen, zodat ik een interieur kan gaan vormen...

C&C welkom

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 16:00:
[...]

Volgens mij waren RareAap en '?' hier al mee bezig.
En idd iedereen vraagt er wel eens om hier :) (ik ook)
Het is vinge, k? vinge! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joenes schreef op 13 april 2004 @ 19:46:
volgens mij begin ik elke dag aan een nieuw project maarjah, kzit vol met ideeen en heb nog niet echt het geduld op kunnen brengen om ergens veel tijd aan te besteden. Zie hier mijn minibar/koelkast met glasplaat erboven op :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

allemaal clickable...

misschien ga ik nog wel wat meer dingen ontwerpen die erbij zouden kunnen horen, zodat ik een interieur kan gaan vormen...

C&C welkom
ziet er leuk uit, koelkast is alleen wel erg bol maar dat zal wel zo horen :Y) . Ik heb hetzelfde probleem, te veel ideen, geen geduld, niet genoeg tijd> dodelijke combinatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om in Max een materiaal van een object af te halen? Zodat er dus helemaal geen materiaal meer op het object zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:33:
Is het mogelijk om in Max een materiaal van een object af te halen? Zodat er dus helemaal geen materiaal meer op het object zit?
ik weet niet waarom je dit zou willen? je kan een object wel hiden (object selecteren rechter muisknop hide selected). Maar misschien is het handig als je erbij vermeld waarvoor je dit zou willen gebruiken...

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:33:
Material picken en dan deleten?

Of wil je weer terug naar die basis-max kleurtjes? (In dat geval weet ik 't niet, want daar heb ik nog nooit naar gezocht :/ :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn inmiddels redelijk complex geworden scene maak ik gebruik van de standaard kleuren van objecten om groepen te maken. Objecten met dezelfde kleuren horen dus bij elkaar.

Nu was ik laatst echter even aan het uittesten met wat materials, gewoon om ff te kijken hoe het een beetje zou gaan lijken straks. Maar het modellen is nog lang niet af. Ik wil dus eigenlijk weer terug gaan naar de objecten zonder material en dus met de standaard kleur.

- Edit -

@LiToKi:

Ja ik wil dus de standaard kleurtjes weer hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:56:
[...]

Lathe heeft een functie 'Weld Core'...
Even aanvinken en je gaatje zou moeten zijn verdwenen :P
Thx als ik weer tijd heb ga ik het even proberen. Vandaag zal wel niet meer lukken helaas. Moet van 7:40 tot 22:15 werken --> +/- 30 patienten zie ik dus vandaag! :o
Leve de paasdagen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ik ben net met 3dsmax begonnen en had een vraagje ik moet 2 punten samenvoegen tot 1 maar dit lukt steeds niet.:S is hier een snelkoppeling voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weld :)
Zorg er wel voor dat de edges die aan elkaar gaan komen bij het welden van de vertices niet aan meer dan 1 polygon liggen. Dus geen losse polies ertussen.
Wat wel mag is als het tussenliggende polygon aan beide vertices grenst.

(Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is 8)7 )

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Pjanssen ;) omdat ik weet hoe het werkt is het duidelijk, maar anders weet ik het niet...

Wat ook nog kan is target weld, hiermee klik je letterlijk op de 2 vertices (punten) die je bij elkaar wilt hebben. Wat Pjanssen zegt over tussenliggende polies blijft ook hier een eis.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
het lukt me nog neit helemaal heb maar ff een screenshot genomen van de situatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/hoi/3dsmax.jpg

beetje groot :S maarja is het tenminsten duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je moet eerste de tussenligende polygonen deleten :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al dat het niet echt duidelijk over zou komen.... sorry daarvoor.
En je moet inderdaad, zoals Atgast aangeeft, de tussenliggende polies verwijderen voordat je target weld, of de gewone weld kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

idd, tussenliggende polies als in de polies aan de 2 uiteinden. Gewoon in polygon submode selecteren en delete, daarna kun je welden.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Stem er trouwens voor om de FAQ in de startpost iets uit te breiden. Er zijn best een aantal vragen die hier vaker terugkomen. Voor de vragers ook makkelijker omdat ze gelijk het antwoord op kunnen zoeken en niet hoeven wachten tot anderen antwoord geven. Dit zou er wel inkunnen:

:? Ik wil 2 stukken aan elkaar plakken, maar als ik weld vertices doe gebeurd er niks of het komt er raar uit te zien?
Bij het welden van 2 stukken moeten de polies die op elkaar komen verwijderd worden. Dit wordt misschien duidelijker met behulp van een plaatje. De rood gemaakte polygons moeten dus verwijderd worden om te zorgen dat het welden goed gaat.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/85X16896N25P/picserver.jpeg

:? Ik had altijd van die pijltjes bij het verplaatsen van objecten, maar die zijn ineens verdwenen, HELP?
Iedereen die 3Dmax gebruikt is dit ooit tegen gekomen. Druk op X om je transform gizmo's terug te krijgen

:? Als ik het beeld verschuif veranderen mijn object ineens in boxen, hoe krijg ik dit weer normaal?
Deze optie heet adaptive degradation, en is om de computer minder te belasten bij grote scenes, waar het bewegen soms te langzaam kan gaan. gebruik 'O' om dit aan/uit te zetten

Als andere mensen hier nog toevoegingen aan hebben: even hier neergooien, en dan onthouden voor het volgende deel :)

[ Voor 9% gewijzigd door DocB op 14-04-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De altijd veel voorkomende vraag :
Welk 3d pakket kan ik het beste kiezen, welke is het makkelijkste, beste, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Misschien is de vraag "Mijn material editor is vol, hoe kan ik toch meer materials assignen?" ook niet weggelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 14-04-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is een uitleg over skylight ook wel handig. De vraag over 'hoe je renders nou zou 'mooi' komen' komt ook nogal eens langs....

Ik heb trouwens nog een vaag probleem:
Ik heb ergens in een editable mesh een dubbele edge, en dus ook een aantal dubbele vertices. Maar nou kan ik ze niet wegkrijgen. Welden werkt niet, edge selecteren en backspace / delete helpt ook niet. Er zitten ook geen polies aan de edges vast :?

edit: laat maar, ik heb het al opgelost, deleten van de vertices werktte nu ineens wel 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
sh*t niet goed gelezen

[ Voor 98% gewijzigd door maratropa op 14-04-2004 15:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

na installatie van max 6 heb ik niet meer de standaard quads, maar tri's? (ik zie dus de diagonalen)... hoe zet ik die uit ?

Ik spiegel mijn mesh, maar er blijft een naad zichtbaar, hoe haal ik die weg?

Ik gebruik volumetric lights, maar hij gaat dwars door mijn objecten heen? hoe kan dat?

In mijn material editor staat: not supported? wat is er aan de hand?

etc. etc. etc. ;)

maar dit lijkt me al met al meer faq werk dan startpost, want anders is je eerste post alleen al 3 pagina's groot :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
6K: Je hebt gelijk met dat laatste punt, maar toch is zo'n FAQ misschien niet eens zo'n slecht idee, gezien de reacties hierop :)

Nog een ding: Leuk dat iedereen meedenkt, maar het zou ook fijn zijn als het antwoord er ook even bij gegeven wordt. Ik wil best die faq in elkaar zetten, maar ik weet ook niet op elke vraag die hier gesteld wordt het antwoord. Zo heb ik die quads/tri's vraag al een aantal keer voorbij zien komen, maar geen idee hoe je het doet :)

Trouwens, tot nu toe zijn er nog niet teveel vragen voor in een startpost. De startpost van sommige topics zijn wel heel erg lang, maar die van dit topic zou met deze vragen erbij nog best wel meevallen. Als iemand mij kan vertellen hoe ik precies zo'n FAQ maak zoals de officiele FAQ's hier doe ik het met plezier. (of zijn de officiele FAQ's voorbehouden aan modjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Zo'n FAQ vind ik een super idee. Als er vragen komen over Maya of Softimage ben ik altijd te porren om te helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheNameless op 14-04-2004 15:54 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praat ook even met Vinge, die is de layout/tekst van de nieuwe startpost in elkaar aan het zetten. Ik ga vanavond de plaatjes daarvoor doen.

6K: dat 'not supported' krijg je als je brazil gebruikt voor het renderen avn je materials, dat schijnt nog niet helemaal goed te werken. Druk even op het slotje daar waar je brazil als renderer gekozen hebt...
En die diagonalen kun je uitzetten bij je driver opties, ik kan zo wel even kijken waar precies, maar daar is er een optie voor.

nevermind... ik lees weer te snel zie ik |:(
maar hier heb je alvast al wel de antwoorden, hehe... hmm ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

omfg .. die vray render ziet er echt TE BRUUT uit.. dat licht.. is dat ook met ghost shaders oid?! trouwens, er is ook veeel aandacht besteed aan de textures. niet normaal man. hopelijk is vray a standalone render.. ff googlen :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Erikie schreef op 14 april 2004 @ 16:01:
omfg .. die vray render ziet er echt TE BRUUT uit.. dat licht.. is dat ook met ghost shaders oid?! trouwens, er is ook veeel aandacht besteed aan de textures. niet normaal man. hopelijk is vray a standalone render.. ff googlen :P
vray is max only :)

Maar ik weet zeker dat het met brazil en mental ray ook kan, of de interne renderer van cinema 4D. Vray is volgens mij wel de snelste van het stel.

Ik ging gister weer es brazil 1.2 proberen (omdat je bij vray skylights niet objecten kan excluden, dacht ik iig), om een scene te doen met DOF, djeeeeez wat traag, in verhouding met vray. Ik weet dat brazil heel precies te werk gaat, en vray zal wel wat shortcuts nemen, maar toch. (en misschien weet ik de in's en out's niet meer van brazil, 'tis al weer lang gelee)

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 14-04-2004 16:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat finalrender stage-1 op dit moment het snelste is, dan brazil en dan v-ray... maar brazil 2.0 komt 'binnenkort' uit :9

-ik zal trouwens binnenkort eens die vray demo proberen, kijken of het iets uitmaakt...

-en hebben jullie al die nieuwe AURA filmpjes gezien?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

finalrender vind ik nog steeds de fijnste van alle renderers, jammer dat hij zo buggy is en niet echt aardig doet met andere materialen (dat geldt overigens voor meerdere renderers)

Om die rede gebruik ik alleen nog maar de ingebouwde scanline van max5, doet alles behalve de bekende fancy effecten, ik ben er zeer tevreden over.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer een nieuwe model gemaakt, alweer een auto, maar ditmaal een soort Pick-Up/Monster Truck met wapens erop:

Hier

Kon em even niet ergens anders uploaden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:40 . Reden: verkeerde URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 14 april 2004 @ 16:13:
finalrender vind ik nog steeds de fijnste van alle renderers, jammer dat hij zo buggy is en niet echt aardig doet met andere materialen (dat geldt overigens voor meerdere renderers)

Om die rede gebruik ik alleen nog maar de ingebouwde scanline van max5, doet alles behalve de bekende fancy effecten, ik ben er zeer tevreden over.
Aah, dat buggy ligt dus niet aan mij ;) Heb finalrender toevallig vandaag dr af gegooid.. Was uhm zat, gebruik voortaan wel weer scanline..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:48:
sorry als het een beetje lay-out verprutsend is...
Oh, dat valt allemaal wel mee met die layout, je plaatje is immers niet eens te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O nee? Ik zie em wel :o

Edit: O nee, nu niet meer, ik ga em wel ff ergens anders uploaden. Bedankt voor het melden :)

Edit: Zo, hij staat er.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB the Supreme:

Om je material weer te verwijderen moet je even een scriptregeltje invoeren. Stel je hebt een box gemaakt:
code:
1
$Box01.material = none

Vervang "Box01" door de naam van het object waar je dus geen mateial meer op wilt hebben.

Je kan het invoeren in de witte regel links onderaan of druk op F11 en voer het daar in.

- Je kan trouwens ook ipv "none" iets anders invoeren, zoals "sjakie" of "bananenvlaai", als het maar niet bestaat en tekst is (kleine letters) en geen cijfers.
"$" geeft aan dat het om een scene object gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien wat lightning tutorials aanraden? Uit de tutorial van oogst kon ik niet zo heel veel nuttigs halen. Zal wel aan mij liggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:25:
KillerB the Supreme:

Om je material weer te verwijderen moet je even een scriptregeltje invoeren. Stel je hebt een box gemaakt:
code:
1
$Box01.material = none

Vervang "Box01" door de naam van het object waar je dus geen mateial meer op wilt hebben.

Je kan het invoeren in de witte regel links onderaan of druk op F11 en voer het daar in.

- Je kan trouwens ook ipv "none" iets anders invoeren, zoals "sjakie" of "bananenvlaai", als het maar niet bestaat en tekst is (kleine letters) en geen cijfers.
"$" geeft aan dat het om een scene object gaat.
Ok thanx! Ik zal het direct proberen :)

- Edit -

Dit werkt inderdaad prima! Ik zal me binnenkort es wat meer gaan verdiepen in MaxScripts.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 21:00
Ik ben ook weer eens begonnen met 3dmax :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/Mobo%20top.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2003.jpg

De letters enzo voor op de chips komen later nog wel een keer, dat is makkelijk te doen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nou een filmpje, of beter gezegt ben nou aan t renderen. Maar hoe kan ik die nou on line zetten.? Graag een linkje naar site ;) (qylos?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had jou laatst een linkje gegeven met meer webhosts dan je vol kunt gooien in de rest van je leven. :)

Niet gezien?

maar even linkje ebij doen, wel zo handig :/
hier

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:59:
heb nou een filmpje, of beter gezegt ben nou aan t renderen. Maar hoe kan ik die nou on line zetten.? Graag een linkje naar site ;) (qylos?)
Ik heb zelf een ftp staan. Het is natuurlijk makkelijk om het op een freehostsite oid te doen, maar gezien het aantal grote plaatjes/filmpjes die ik post is een eigen ftp de handigste en goedkoopste uitkomst. Dan heb je geen gezeur met datalimieten (ik iig niet) en te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

En wat is er dan wel buggy aan FinalRender ? Heb je de SP2a erbij ? Hier geen probs, kvinnet zeker tbeste dak al gezien / gebruikt heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Weet iemand ook hoe je fatsoenlijk je mesh naar 3DS MAX 5 kan krijgen vanuit 6? Gewoon je scene openen wil niet, want dan begint hij te zeuren over Mental Ray (terwijl ik dat niet eens heb gebruikt voor die scene 8)7).

Nu heb ik het dus naar .3DS geëxporteerd maar dan krijg je dus het volgende ;( :

Afbeeldingslocatie: http://boon.superkoe.com/mesh.jpg

Iemand een idee?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er heel erg uit als omgedraaide polies, misschien kun je daar iets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

iid ff kijken naar je normals. En misschien zijn verschillende vertices niet geweld.
Als ze in de originele versie wel goed zijn kun je misschien proberen om het als .obj te exporteren en dan weer te importeren. Met obj heb ik nog nooit problemen gehad

[ Voor 51% gewijzigd door TheNameless op 15-04-2004 12:50 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Kleine update van mn moederbord :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2006.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2006%20wire.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2007.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/mobo%20pers%2007%20wire.jpg

Wat een klote werk trouwens om al die chippies perfect op hun plaats te krijgen :/ :P
Maar alles klopt.. van de plaatsing tot het aantal aansluitingen (ook van PCI en AGP slot :P)
Is er een manier om de textures in de viewport helemaal weer te geven ipv een lowres versie? zou namelijk veel makkelijker zijn om zo mijn onderdelen te plaatsen :P

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 15-04-2004 12:51 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij customize -> preferences -> viewport -> driver settings, of configure driver (ofzoiets, heb max nu niet open) moet je 'match bitmap as closely as possible' aanzetten bij download texture size.

Dan wordt de eigen resolutie van je map gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Lord_Mithril schreef op 15 april 2004 @ 12:50:
Kleine update van mn moederbord :)

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Wat een klote werk trouwens om al die chippies perfect op hun plaats te krijgen :/ :P
Maar alles klopt.. van de plaatsing tot het aantal aansluitingen (ook van PCI en AGP slot :P)
Is er een manier om de textures in de viewport helemaal weer te geven ipv een lowres versie? zou namelijk veel makkelijker zijn om zo mijn onderdelen te plaatsen :P
Ziet er goed uit. Ik zie dat de onderdelen inderdaad erg precies zijn aangebracht. De texture van het moederbord ziet er ok uit, al kan die wat minder blurry. Zet de blur waarde uits omlaag (in de material editor, onder de texture material). Misschien kan je ook even voor fatsoenlijke belichting zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Qylos schreef op 15 april 2004 @ 13:58:
[...]

Ziet er goed uit. Ik zie dat de onderdelen inderdaad erg precies zijn aangebracht. De texture van het moederbord ziet er ok uit, al kan die wat minder blurry. Zet de blur waarde uits omlaag (in de material editor, onder de texture material). Misschien kan je ook even voor fatsoenlijke belichting zorgen.
Die texture van het moederbord is alleen zodat ik alles mooi kan plaatsen :)
De bedoeling is dat ik die hele texture niet meer nodig heb (hooguit een aangepaste versie om de banen erop te zetten ofzo). Maar zal ff kijken naar die blur, want de de texture zelf is veel scherper inderdaad.

gevind, scheelt inderdaad erg veel :D

[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 15-04-2004 14:04 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 22:33
Lol das ook toevallig Lord Mithril. Ben al paar weken bezig met project voor school waar ik met iemand anders een computer van binnen maak in Lightwave 3d.
Ons project is nu ongeveer af en we hebben een filmpje gerenderd van ongeveer een minuut. Maar die moet nog ergens geupload worden.

Hier is een plaatje van een week of wat geleden, toen we nog bezig waren met het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgj.post/mbord.jpg

Klikable

We waren allen te lui om ook alle spoeltjes e.d. te modellen aangezien et alleen voor informatica was :p

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 15-04-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook maar eens begonnen met 3D en zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/P/B.A.M.Botermans/Freeform/renders/raz0r1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/P/B.A.M.Botermans/Freeform/renders/raz0r2.jpg
Dit is trouwens met freeform gemaakt (assignment van school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook al een tijdje bezig met max en ik dacht laat ik ook is wat van mijn werk laten zien, dus ziehier mijn eerste poging voor een auto

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/RV188R5631M7/picserver.png

c&c zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 14:13:
Ben ook maar eens begonnen met 3D en zie hier het resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is trouwens met freeform gemaakt (assignment van school)
Het is een scheermes neem ik aan? De boog in het handvat is vrij diep; het lijkt me niet handig om met dat scheermes te scheren.
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:02:
Ben nu ook al een tijdje bezig met max en ik dacht laat ik ook is wat van mijn werk laten zien, dus ziehier mijn eerste poging voor een auto

[afbeelding]

c&c zijn altijd welkom
Ziet er erg goed uit, zeker voor een eerste auto. Het is een Porsche raceauto neem ik aan? De vooruit lijkt van matglas te zijn en dat lijkt me raar. Misschien komt dat door een film grain effect?

Nog een car material en dan heb je een erg mooie scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Spoiler lijkt er nogal los aan de auto te zitten.... (of komt dat door het camera standpunt?)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat andere materiaal instellingen gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/5H224QFQN14R/picserver.png

het is inderdaad een porsche raceauto, porsche 935 om precies te zijn

en de spoiler lijkt los te zitten door het camera standpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/hoofd.jpg

ben begonnen aan mijn eerste hoofd, eerste organisch iets.
Ik was eraan begonnen met de bedoeling om een cartoon-hoofd te maken, maar toen ik er mee bezig was, kon ik het niet laten om te proberen iets realistisch te krijgen. Niet erg goed gelukt dus :). Alles is gedaan met boxmodeling, 3DSMAx 4, zonder mirror (ja, de weld-lijn in het midden is er dus geen, maar een fout :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:55:
[afbeelding]

ben begonnen aan mijn eerste hoofd, eerste organisch iets.
Ik was eraan begonnen met de bedoeling om een cartoon-hoofd te maken, maar toen ik er mee bezig was, kon ik het niet laten om te proberen iets realistisch te krijgen. Niet erg goed gelukt dus :). Alles is gedaan met boxmodeling, 3DSMAx 4, zonder mirror (ja, de weld-lijn in het midden is er dus geen, maar een fout :))
hoezo> niet gelukt? het is toch nog niet af? K zou de mond dunner maken, neusgaten, en dan verder gaan aan de ogen. Naderand pas detail toevoegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postov schreef op 15 april 2004 @ 14:05:
Lol das ook toevallig Lord Mithril. Ben al paar weken bezig met project voor school waar ik met iemand anders een computer van binnen maak in Lightwave 3d.
Ons project is nu ongeveer af en we hebben een filmpje gerenderd van ongeveer een minuut. Maar die moet nog ergens geupload worden.

Hier is een plaatje van een week of wat geleden, toen we nog bezig waren met het moederbord.

[afbeelding]

Klikable

We waren allen te lui om ook alle spoeltjes e.d. te modellen aangezien et alleen voor informatica was :p
hier moet je gewoon een bump bij maken, het is gewoon bijna zielig :+ . Als je een fatsoenlijke bumpmap maakt, lijkt het meteen al of er veel meer detail inzit. Kopier eventueel gewoon je plaatje naar een bump slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:57:
[...]

hoezo> niet gelukt? het is toch nog niet af? K zou de mond dunner maken, neusgaten, en dan verder gaan aan de ogen. Naderand pas detail toevoegen :Y)
nee, het is nog niet af, maar ik vrees dat er nooit iets echt realistisch zal mee gemaakt kunnen worden, beetje teveel fouten in de mesh. Ik blijf maar cutten, collapsen, enz. om zoveel mogelijk vierkante polygonen te hebben i.p.v. vijfhoekige of andere. Soms lukt dat dus niet :), ik zal vanavond eens een wire tonen.

Neusgaten was ik ook al van plan, zal ik vannacht nog wel even mee bezig zijn.
ogen ook, en een helmpje :).
Ik weet dat ik beter pas naderhand de details toevoeg, maar het is leuker als je iets leuks hebt telkens je testrendert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste echte projectje. Alles moet nog zo'n beetje getextured worden en de textures die er zijn moet ik nog aanpassen om irritante herhalingen te vermijden. Bomen zijn uiteraard met plug-in gemaakt. Rechterboom heb ik krom gemaakt zodat ie boven het water hangt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stam0272/huis.jpg

Nog een paar vraagjes:
- Hoe kun je goed glas maken?
- Hoe krijg ik die rand, bij de overgang van vlak gras naar het hellende stuk bij het water, weg?
- Water is met texture gemaakt, maar nu is de overgang van water naar land nogal slecht. Is dit op niet al te ingewikkelde manier :) beter te doen?

C&C uiteraard welkom.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:25:
Mijn eerste echte projectje. Alles moet nog zo'n beetje getextured worden en de textures die er zijn moet ik nog aanpassen om irritante herhalingen te vermijden. Bomen zijn uiteraard met plug-in gemaakt. Rechterboom heb ik krom gemaakt zodat ie boven het water hangt.

[afbeelding]

Nog een paar vraagjes:
- Hoe krijg ik die rand, bij de overgang van vlak gras naar het hellende stuk bij het water, weg?
- Water is met texture gemaakt, maar nu is de overgang van water naar land nogal slecht. Is dit op niet al te ingewikkelde manier :) beter te doen?

C&C uiteraard welkom.

Robert
Leuk huisje. Even wat opmerkingen.

• De gras texture is te duidelijk getiled. Misschien moet je even kijken naar dit deel van het huisje tutorial van Oogst.
• Het huis heeft dringend een texture nodig. Dit geldt ook voor het pad en het knalrode dak. De kleur is wat te fel en wat te geel.
• De vloertexture in het huis lijkt nog niet zo op vloertegels. Misschien kun je hier wat betere tiletextures vinden.
• Ik mis nog een horizon. Zet een backgroundtexture in de scene bijvoorbeeld.
• Misschien is het ook leuk om nog wat interieur in het huis te zetten zodat je later ook plaatjes kan maken vanuit de binnenkant van het huis.

Een poging om je vragen te beantwoorden:
Ik maak mijn glasmateriaal door een raytrace material te gebruiken en dan een vrij hoge reflect en transparancy map te gebruiken. Dat is vooral zelf uittesten en zelf beoordelen wat je het mooiste vindt.
Het beste kun je gewoon de rand smoothen. Dat kan op de makkelijk manier: een meshsmooth toepassen, en op de iets moeilijkere manier: de edge van het gras selecteren in editable mesh en die chamferen.
- Water is met texture gemaakt, maar nu is de overgang van water naar land nogal slecht. Is dit op niet al te ingewikkelde manier beter te doen?
Mij dunkt me om gewoon een box je maken, daarvan de edges wat te verschuiven dat ze een overgang vormen tussen water en land (makkelijkste in front of left viewport). Geef dan een bruine material aan de box.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.