[3d] post je 3d stuff maar weer - part 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.627 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft wel een nadeel:
If your image is wider than 800 pixels, it will be automatically resized, so that it will fit into the forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 09 april 2004 @ 12:06:
[...]

das zeker goed nieuws... :)
maar ik had ondertussen al een vervanger gevonden.
www.spymac.com

250MB ruimte voor pics up te loaden en een 1GB email account... :D

edit:
das ook een uploader Qylos, alleen niet handig, wanneer je later weer eens dat ene plaatje zoekt, wat je ooit eens hebt geupload.. ;)
bij Picserver en Spymac heb je een soort van manager, waar je alle plaatjes die je hebt geupload overzichtelijk kan zien..
:*) das nog beter, maar k blijf bij picserver, daar staan nou al mijn pic's. En het werkt gewoon goed. Enige probleem is dat elke keer als ik een nieuwe pic upload, ik er een 0ude moet afgooien :/ . Heb er nogal wat pics's staan :P

weer een update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/914UG9S709H3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:49:
[...]

:9~ , zo'n huisje wil ik later ook wel :D . Gaat met 3d niet lukken denk :Y) . Een bn'er? Of een buitenlandse ster? Ziet er goed uit, alleen is de belichting niet erg mooi, en hij moet natuurijk ook nog getextured worden enzo. Dan ziet het er echt super uit den ik :D
het is een wereldberoemd gitarist :) vandaar dat er in de 4,5 meter diepe kelder een complete studio + drumruimte zit... en natuurlijk bergruimte voor z'n bende gitaren... en de standaarddingen als een sauna, stoombad en garage :+

zoals ie er nu uitziet is wel ong. definitieve staat. Dus veel mooier zal het niet worden. arkey is een CAD programma dus van belichting en textures snapt ie niet bijzonder veel..

misschien dat ik hem exporteer in dxf en thuis open in max. Maar op m'n werk zal ik er niet veel meer aan doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://picserver.student.utwente.nl/

is ook wel een goeie..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 17:38:
Hoe komt het dat ik in 3dsMax de vertexen niet duidelijk kan zien bij splines??? Ik selecteer de Editable Spline en vervolgens zet ik de selection op Vertex. In alle tutorials die ik heb gezien, worden de vertexen dan direct zichtbaar. Hier dus niet. Ik kan ze wel selecteren, maar ik weet dus van tevoren absoluut niet waar ze precies zitten. Ik heb de meeste opties al doorlopen, maar ik kan niets vinden.

klik
Ok, laa maar, heb het zelf al uitgevogeld. Blijkt dat het door Direct3D komt. Nu heb ik hem op OpenGL staan en dan zie ik ze wel prima.
Zijn er eigenlijk mensen die Direct3D voor 3DSMax gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ comments zijn niet verboden....... ;)

@erik19, ehmm het ging er noujuist over om daar een vervanger voor te vinden, omdat ik dacht dat die weg ging. Maar het is idd een goeie :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 12:37:
[...]

:*) das nog beter, maar k blijf bij picserver, daar staan nou al mijn pic's. En het werkt gewoon goed. Enige probleem is dat elke keer als ik een nieuwe pic upload, ik er een 0ude moet afgooien :/ . Heb er nogal wat pics's staan :P

weer een update

[afbeelding]
Leuke wip. De voeten van het persoon zien er nog oncompleet uit, maar ze zal die wel niet gebruiken gezien de persoon in een auto zal gaan zitten. Ik denk dat het tijd wordt om textures toe te passen, ik zou zeggen dat de model vrijwel klaar is. Misschien kan je nog een close-up laten zien van het gezicht van het persoon, het lijkt alsof er iets niet klopt met het haar.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 09 april 2004 @ 13:56:
[...]

Leuke wip. De voeten van het persoon zien er nog oncompleet uit, maar ze zal die wel niet gebruiken gezien de persoon in een auto zal gaan zitten. Ik denk dat het tijd wordt om textures toe te passen, ik zou zeggen dat de model vrijwel klaar is. Misschien kan je nog een close-up laten zien van het gezicht van het persoon, het lijkt alsof er iets niet klopt met het haar.
WAAAAT EEN COMMENT WAUW! _/-\o_ :P

Model is nog niet af, moet nog laarsjes aankrijgen enzo. En dan idd texturen, |:( zie 'k nogal tegenop....

Hier een zoom dan.... maar het echte haar effect krijg je pas bij een render, en met de juiste matrialen..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8G9V76BZ9669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Qylos schreef op 08 april 2004 @ 22:14:
Hier een soort final filmpje van een chase.

[afbeelding]
Klik op het plaatje voor de avi - dvix, 4,43 MB

Ook al is het een soort final, c&c is welkom (voor de volgende animatie).
Zo, dat is flink vooruit gegaan! Die explosie ziet er echt cool uit, zoals de screenshot ook al beloofde!

Toch heb ik altijd commentaar :P :
-de explosie fade raar weg, met die noise;
-de vliegtuigen vliegen onnatuurlijk, erg houterig;
-het is amper te volgen wat er gebeurt, vooral bij dat eerste schot zie ik niet eens waarop geschoten wordt.

Maareuh, die screen van die explosie is zeer sweet. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:28:
[...]

Ok, laa maar, heb het zelf al uitgevogeld. Blijkt dat het door Direct3D komt. Nu heb ik hem op OpenGL staan en dan zie ik ze wel prima.
Dit vraag ik me dus ook al even af. Ik gebruik bij bijna alles direct 3d (met name games), maar is OpenGL dan beter? Ik snap er als noob niet veel van! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:28:
[...]

ik gebruik direct3d, vraag me niet waarom, werkt prima. Snap ook niet precies wat nou het verschil is tussen deze...

anyway, een updat.

COMMENTS PLEASE ;) , als iedereen het ermee eens is ga ik nu texturen...als je iets ziet wat beter kan, of niet klopt, zeg het dan please :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/80J2659VY0R3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:10:
[...]

ik gebruik direct3d, vraag me niet waarom, werkt prima. Snap ook niet precies wat nou het verschil is tussen deze...

anyway, een updat.

COMMENTS PLEASE ;) , als iedereen het ermee eens is ga ik nu texturen...als je iets ziet wat beter kan, of niet klopt, zeg het dan please :)

[afbeelding]
Probeer om de voorste haarlok wat beter in de opening van de pet te passen. Wel een apart transparant broekje; transparantje broekjes heb ik nog nooit gezien.

Voor de rest zijn de benen misschien nog wat breed. Ook lijkt me het sterk dat de vorm van de ribben zichtbaar is onder een trui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hier met lightwave werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
-CKY2K- schreef op 09 april 2004 @ 15:07:
[...]
Dit vraag ik me dus ook al even af. Ik gebruik bij bijna alles direct 3d (met name games), maar is OpenGL dan beter? Ik snap er als noob niet veel van! :?
In games is het over het algemeen zo dat ATI-based videokaarten beter presteren in Direct 3d, en Nvidia in OpenGL het stukken beter doen dan in Direct3d. Ik gebruik zelf direct3d. Bij OpenGL heb ik het probleem dat opacity niet helemaal goed gaat. Als ik m'n opacity dan bijv. op 50% zet is het bij OpenGL zo dat 1/2 van de hokjes een opacity heeft van 100%, en de andere helft van 0%. Ziet er niet uit natuurlijk...

D-Tox: mooi zeg, een van je beste models tot nu toe :)
Haar ziet er nu ook beter uit (maar dat zegt misschien nog niks over de render), alleen steekt er nog een plukje haar door de pet heen. Haar lichaam heeft nog wat mannelijke kenmerken (wat brede schouders/borst, benen), borsten zijn ook nog een beetje vreemd. Het contour van het gezicht (zijkant) is ook nog niet helemaal ideaal: bij overgang voorhoofd-neus mag een wat dieper "kuiltje", neus net een beetje te spits, tussen neus-mond iets te diep (?). Je hebt ook wat foutjes rond de neus zitten...

Zet er anders wat shaders op (gewoon kleurtje geven en erop "droppen", wordt het misschien wat duidelijker waar je heen wilt)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 09 april 2004 @ 15:26:
[...]

Probeer om de voorste haarlok wat beter in de opening van de pet te passen. Wel een apart transparant broekje; transparantje broekjes heb ik nog nooit gezien.

Voor de rest zijn de benen misschien nog wat breed. Ook lijkt me het sterk dat de vorm van de ribben zichtbaar is onder een trui.
Jup moet die haarlok er wat beter in laten passen, is alleen niet zo makelijk als het klinkt, maar zal het proberen. Het transparante broekje word hoelijk tijdens het texturen wel duidelijk :9 . benen heb ik net wat breder gemaakt, vind het zelf wel beter, dus hou ik ook zo. Het zijn niet de ribben die je ziet, moest een soort vouw voorstellen zal het er uit halen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 09 april 2004 @ 15:30:
[...]
D-Tox: mooi zeg, een van je beste models tot nu toe :)
Haar ziet er nu ook beter uit (maar dat zegt misschien nog niks over de render), alleen steekt er nog een plukje haar door de pet heen. Haar lichaam heeft nog wat mannelijke kenmerken (wat brede schouders/borst, benen), borsten zijn ook nog een beetje vreemd. Het contour van het gezicht (zijkant) is ook nog niet helemaal ideaal: bij overgang voorhoofd-neus mag een wat dieper "kuiltje", neus net een beetje te spits, tussen neus-mond iets te diep (?). Je hebt ook wat foutjes rond de neus zitten...

Zet er anders wat shaders op (gewoon kleurtje geven en erop "droppen", wordt het misschien wat duidelijker waar je heen wilt)
ik heb een nvidea kaart, is het dus beter om hem op opengl te zetten?

thnx, het haar word in de render als het goed is alleen maar beter :P .Zal proberen wat minder mannelijk te maken dan. Zal het gezicht wat aanpassen. Geen kleurtje's.... ik ga het een voor een texturen zonder er van te voren kleurtjes op te droppen, haat ik op de een of andere manier :/ . Bedankt voor je comments :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:43:
ik heb een nvidea kaart, is het dus beter om hem op opengl te zetten?
Ja.
En ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:53:
[...]

Ja.
En ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
that makes 2 of us :9

ennuhh hoe zet je hem eigenlijk trug op opengl? heb dit ooit geweten....nu niet meer |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:01
Customize > Preferences> viewports > choose driver > revert from direct3d > opengl

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier maar weer eens wat van mij. Hopelijk maak ik deze nu eens af :(

Gemaakt ik Softimage XSI 3.5
Het moet een Ducati 998 worden
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Ducati1.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 09 april 2004 @ 16:07:
Customize > Preferences> viewports > choose driver > revert from direct3d > opengl
ehmmm, moet dit echt beter werken :? . Hij gaat zou veel trager in de viewport, heeft er op de een of andere manier meer mooite mee. Transparicy werkt nog maar half.....renders zijn wel mooier... :X , k zet hem toch weer trug

@mayafreak, goed begin, maar het motorblok word denk ik echt het moeilijkste...suc6 ermee :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:10:

[afbeelding]
Als je de benen van het volgende plaatje vergelijkt met jouw benen, valt je dan niet iets op?

Afbeeldingslocatie: http://veeshopaernouts.be/photogallery/photo18787/boerenpaard%202.gif

8)7

Tenzij ze een zwaargewicht worstelen is (oid) denk ik dat ze wel iets dunnere benen mag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:17:
[...]

Als je de benen van het volgende plaatje vergelijkt met jouw benen, valt je dan niet iets op?

[afbeelding]

8)7

Tenzij ze een zwaargewicht worstelen is (oid) denk ik dat ze wel iets dunnere benen mag hebben :)
als ik ze vergelijk valt me op dat de ene wat bruiniger is dan de ander...

Wat een vergelijking, ;) het blijft denk ik toch zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op 09 april 2004 @ 16:13:
Hier maar weer eens wat van mij. Hopelijk maak ik deze nu eens af :(

Gemaakt ik Softimage XSI 3.5
Het moet een Ducati 998 worden
Image
Ik vind hem uber mooi _/-\o_
Komt er ook nog een profiel op de banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:38:
[...]

Ik vind hem uber mooi _/-\o_
Komt er ook nog een profiel op de banden?
Thanx :)
Natuurlijk komt er profiel op :) Mijn doel is zo realistisch mogelijk, maar ik weet nog niet hoe ik dat profiel ga aanpakken. Iemand een id?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayafreak,

ik heb wel een paar linkjes naar tutorials, maar dat is allemaal voor Max, maar misschien heb je er wel wat aan. Klik maar even op 'links' in mn sig.
Maar wat ik voor mn auto gedaan hebt is gewoon een bumpmap gebruikt. Om de groeven wat dieper te laten lijken heb ik ook een specular map gebruikt om ze bijna niet te laten glimmen, zo zijn ze wat donkerder. Dit ziet er na wat tweakwerk best goed uit.
Anders kun je evt. displacement gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:45:
@erik19, ehmm het ging er noujuist over om daar een vervanger voor te vinden, omdat ik dacht dat die weg ging. Maar het is idd een goeie :P
ow, haha, dat had ik ff nie mee gekregen :P

Maaruhm, dat hij offline zou gaan ging volgens mij om een 1 april grap:
http://picserver.student.utwente.nl/ --> bovenaan bij update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Qylos schreef op 08 april 2004 @ 22:14:
Hier een soort final filmpje van een chase.

[afbeelding]
Klik op het plaatje voor de avi - dvix, 4,43 MB

Ook al is het een soort final, c&c is welkom (voor de volgende animatie).
Al die links die doen et niet...in ieder geval bij mij niet

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het experimenteren met volume light in 3DSmax6. Maar tot nu toe trekt het licht zich nog niets aan van voorwerpen die in de lichtkegel staan. Normaal gezien zou de lichtkegel hier en daar moeten wegvallen, omdat er een voorwerp in de weg staat, maar dat gebeurt dus niet.
Ik heb al geëxperimenteerd met de schaduwinstellingen van de spot zelf, en ook met de instellingen van het effect "volume light", maar tot nu toe lukt het niet.
De lichtbron is een "target spot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:34:
[...]

ow, haha, dat had ik ff nie mee gekregen :P

Maaruhm, dat hij offline zou gaan ging volgens mij om een 1 april grap:
http://picserver.student.utwente.nl/ --> bovenaan bij update :P
Hmm, strike two... :+
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:54:
btw, ik keek laatst nog es op picserver, ik dacht dus dat ze in juli ofzo zouden stoppen. Bleek het gewoon een 1 april grap te zijn |:( , niet grappig :P , naja k hoef nou iig niet meer te zoeken naar een niewe server.
Lezen is ook een vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:59:
[...]

Hmm, strike two... :+

[...]

haha, naja, nevermind :P ik had het ff nie gevolgd op got :P
vergeet wat ik gezegd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Mijn allereerste 3D knutselwerk, dus verwacht nog geen hoogstaande zooi van deze noob. :)

Ik krijg een beetje les in 3D modelling van een maat. De bedoeling is om low-poly buildings te maken voor in een C&C Generals mod. (C&C: Holland.)
Kheb vorige week geleerd hoe het UVW mappen gaat, dus ik ga deze week de textures bouwen, kzal dan wel weer een update posten van mijn vorderingen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~greyfox/dev/wip_huisje2.jpg

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:59:

[...]

ehmmm waar heb je het over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:06:
[...]

ehmmm waar heb je het over? :?
Lezen is ook voor jou een vak D-Tox, hehe
Ik had het tegen Erikk19 :)

3D_me:

Ik heb even op de autodesk site gekeken en misschien is dit een oplossing:
http://usa.autodesk.com/a...id=2866473&linkID=2475323
Anders zal er misschien nog wel iets anders bij support staan. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van mijn kleine vergader-ruimte :)

De stoelen + tafels worden beide anders, al is dat de helft van de scene tot nu toe :+

Ga er namelijk maar een meer klassieke stijl van maken (Ik weet dat nog niet zeker, dus pin me er niet op vast: Misschien blijft het toch wel deze modernere stijl ;) )

De textures zijn er gewoon maar even opgeplakt omdat het anders zo grijs is.. Geen van de textures blijft dus zoals ie nu is..

Zal zo ook even een render maken van de deur, zodat die wat nader bekeken kan worden :) Edit: Die render van de deur komt morgen..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/kamer%20002.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje getextured, nog wip

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/153XSK3UXTT6

en de wire

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/96LBZR7B83HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ben draak aan het modellen met maya. (tanden moeten nog komen)

WIP: (comments welkom)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/DJLF916S38AA/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 21:03:

[afbeelding]

en de wire

[afbeelding]
Top man.. Ook al zijn het nog een beetje simpele textures, ik vind het nu al top :D echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16

[afbeelding]

en de wire

[afbeelding]
kun je zo'n poppetje nou ook (levensecht) laten lopen? ziet er zeer strak uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

en de wire

[afbeelding]
Nog een paar opmerkingen:
- Dat rokje ziet er beter uit als je het langs haar lichaam laat lopen, nu zweeft het er een beetje magisch omheen; plaats het onder de riem, zo komt deze ook beter uit de verf;
- Is al eerder gezegd, maar nu valt het helemaal op door die laarzen: die kuiten zijn echt enorm in vergelijking met de rest van haar lichaam;
- Haal die moedervlekken op haar benen weg, het zijn wel erg veel erg grote en opvallende nu. Niet erg realistisch zo.
- Het haar ziet er mooi uit zo, veeel beter dan wat aan je vorige char hing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
@3d--god:
ik vind de voorgevel een beetje vreemd :+, or is it just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashin schreef op 09 april 2004 @ 22:49:
@3d--god:
bedankt voor alle comments ;)

weet je ook wat er vreemd aan is.. dit soort dingen zijn erg moeilijk om op lossen, moet ik heel veel dingen voor veranderen, aangezien er een kleren overheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever schreef op 09 april 2004 @ 22:32:
[...]

kun je zo'n poppetje nou ook (levensecht) laten lopen? ziet er zeer strak uit btw.
thnx, jup dat kan (vrij) makkelijk. Moet ik hem wel eerst voor gaan riggen, moet 'er eerst nog beter gaan texturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

wvbesien schreef op 09 april 2004 @ 18:57:
Ik ben een beetje aan het experimenteren met volume light in 3DSmax6. Maar tot nu toe trekt het licht zich nog niets aan van voorwerpen die in de lichtkegel staan. Normaal gezien zou de lichtkegel hier en daar moeten wegvallen, omdat er een voorwerp in de weg staat, maar dat gebeurt dus niet.
Ik heb al geëxperimenteerd met de schaduwinstellingen van de spot zelf, en ook met de instellingen van het effect "volume light", maar tot nu toe lukt het niet.
heb je wel raytraced shadows?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
flashin schreef op 09 april 2004 @ 22:49:
@3d--god:
Dat bh-geval dat ze aanheeft klopt volgens mij ook niet helemaal. Die stukken stof die onder haar arm naar achteren gaan, zitten volgens mij normaal veel lager omdat anders het hele zaakje teveel omhoog getrokken wordt (en misschien verklaart dat ook wel een beetje de "vreemde voorgevel").

Dit bedoel ik dus ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/bhs/buttonlingerie.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/bhs/dsc_0038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/bhs/dsc_0047.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/bhs/dsc_0079.jpg
van www.livera.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:51:
Spijtig dat het nou net de splines zijn die wel mooi converten, maar iig geval bedankt om me er nog eens te doen aan denken dat op de autodesk help idd ook heel wat te vinden valt! Ik zoek nog wel effe door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:51:
[...]

Lezen is ook voor jou een vak D-Tox, hehe
Ik had het tegen Erikk19 :)

3D_me:

whahaahhahhaha :7 , ik dacht dat je het tegen mij had omdat je me quote, maar k begrijp het nu :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
wvbesien schreef op 09 april 2004 @ 18:57:
Ze werken alleen met shadow maps, dus die moet je wel gebruiken hiervoor.
6K schreef op 09 april 2004 @ 23:59:
[...]

heb je wel raytraced shadows?
Alstie dat heeft, dan is dat waarschijnlijk exact het probleem. >:)
Kheldar schreef op 10 april 2004 @ 00:12:
[...]
Dat bh-geval dat ze aanheeft klopt volgens mij ook niet helemaal. Die stukken stof die onder haar arm naar achteren gaan, zitten volgens mij normaal veel lager omdat anders het hele zaakje teveel omhoog getrokken wordt (en misschien verklaart dat ook wel een beetje de "vreemde voorgevel").

Dit bedoel ik dus ongeveer:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
van www.livera.nl
Nice models! Zo zie je maar weer dat de beste 3d-models gemaakt worden door een combinatie van twee personen die samenwerken. Zeg maar de texturer en de modeller. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Oogst schreef op 10 april 2004 @ 11:17:
[...]

Ze werken alleen met shadow maps, dus die moet je wel gebruiken hiervoor.

[...]

Alstie dat heeft, dan is dat waarschijnlijk exact het probleem. >:)
In een nieuwe test-scene werkt het inderdaad met shadow maps. Bedankt!
Nu nog in de scene waar ik het eigenlijk voor bedoeld had...

Dat is ondertussen ook gelukt. Het probleem was dat de density van het volume light veel te hoog stond, waardoor de schaduwen (ergens in het midden van de lichtkegel) gewoon niet te zien waren door het "dichte" licht dat errond zat.
(het resultaat)

[ Voor 29% gewijzigd door willem7q op 10-04-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan iedereen die de voorbije dagen heeft zitten zoeken naar het importprobleem van autocad naar max 6.... hier is de OPLOSSING!
En ik kan je verzekeren, ik heb mezelf dik tegen m'n stomme kop geslaan toen ik er achter kwam...
In plaats van bij de import-dialog curve steps hoger te zetten, zet je veel beter 'Surface Deviation For 3D Solids' lager afhankelijk van de schaal van je model. 0,01 werkte bij mij zeer goed.
Zo, nu ik er uit ben nog een laatste render, gewoon om te laten zien hoe mooi rond bogen, geïmporteerd vanuit AutoCAD 2004, wel niet kunnen zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/gevel_3D_07.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3J3FAK79S912

moet de rig nog wel iets verbeteren, en dan manieren gaan zoeken om het haar te kunnen animaren. En kijken hoe ik de rest van de kleren kan animeren. En dan nog morph targets maken 8)7

BTW het lijkt net of mijn biped niet goed gelinkt is? ik kan het boven lichaam draaien zonder dat de armen of het hoofd meegaat? Hoe kan ik dit goed zetten?>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
Erg nice D-Tox :D

Wat comments;
- Die laarzen :X
- Ze lijkt een beetje mannelijk gezicht te hebben op die laatste render...
- De proporties blijven een beetje... apart :) Ik weet dat 't erg moeilijk is, maar toch.
- Verder heb je dankzij je rig waarschijnlijk nogal wat dingen die door elkaar heen clippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 10 april 2004 @ 13:11:
Erg nice D-Tox :D

Wat comments;
- Die laarzen :X
- Ze lijkt een beetje mannelijk gezicht te hebben op die laatste render...
- De proporties blijven een beetje... apart :) Ik weet dat 't erg moeilijk is, maar toch.
- Verder heb je dankzij je rig waarschijnlijk nogal wat dingen die door elkaar heen clippen.
ach ja de laarsje's :+ , heb ze net al verandert, als je ze vergelijkt met de vorige.
vind je dit mannelijk? ;(
Wat klopt er dan niet aan de proporties?
en ja er lopen nog sommige dingen dor elkaar, O-) moet ik nog verbeteren ja...

weet jij mischien hoe het kan dat mijn biped niet goed gelinkt is? ik kan der heupen draaien zonder dat de rest meebeweegt. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 12:22:
Aan iedereen die de voorbije dagen heeft zitten zoeken naar het importprobleem van autocad naar max 6.... hier is de OPLOSSING!
En ik kan je verzekeren, ik heb mezelf dik tegen m'n stomme kop geslaan toen ik er achter kwam...
In plaats van bij de import-dialog curve steps hoger te zetten, zet je veel beter 'Surface Deviation For 3D Solids' lager afhankelijk van de schaal van je model. 0,01 werkte bij mij zeer goed.
Zo, nu ik er uit ben nog een laatste render, gewoon om te laten zien hoe mooi rond bogen, geïmporteerd vanuit AutoCAD 2004, wel niet kunnen zijn :)

[afbeelding]
Interessant... dat is waarschijnlijk ook de oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvbesien schreef op 10 april 2004 @ 14:45:
[...]

Interessant... dat is waarschijnlijk ook de oplossing voor mijn probleem.
Ik denk van wel ja... lucky you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 13:01:
update

[afbeelding]

moet de rig nog wel iets verbeteren, en dan manieren gaan zoeken om het haar te kunnen animaren. En kijken hoe ik de rest van de kleren kan animeren. En dan nog morph targets maken 8)7

BTW het lijkt net of mijn biped niet goed gelinkt is? ik kan het boven lichaam draaien zonder dat de armen of het hoofd meegaat? Hoe kan ik dit goed zetten?>
omg proffessional ! :D

btw: heb je de good-'ol-bones al geprobeert? ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

in cinema 4d heb je zoiets als slection tags... kan je dat in 3dsmax 6 ook doen?
heb namelijk een sphere gemod zodat het een oog wordt :) maar nu wil ik eigenlijk sommige polygons een ander materiaal geven.. zonder steeds de goede polygons te selecteren wil het nog wel 1 keertje doen maar meerdere keren....

dan nog iets.... als ik een plain simpel box heb, en wil daar de scherpe hoekjes vanaf halen..... met een spline weet ik het wel... fillet/chamfer... maar met een mesh?
duh chamfer boxje maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door hobbeldebobbel op 10-04-2004 17:53 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan in max ook. Ze noemen het selection sets. In de help staat wel hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

kijk vandaar dat ik niks kon vinden in de help... was opzoek naar selection tags :)

thx

/edit.....
grrrrrr
hoe kan ik voorkomen dat ik als ik op de voorgrond polygons selecteer, dat niet de polygons aan de achter kant geselecteerd worden?

[ Voor 48% gewijzigd door hobbeldebobbel op 10-04-2004 18:08 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ignore backfacing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:35:
[...]

omg proffessional ! :D

btw: heb je de good-'ol-bones al geprobeert? ;x
thnx

maar proffessional niet echt.... was het maar, ik ga er iig wel een filmpje van proberen te maken.. :9 . Bones heb ik nog niet geprobeert. Moet ik mischien nog es een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 23:36:
[...]

thnx, jup dat kan (vrij) makkelijk. Moet ik hem wel eerst voor gaan riggen, moet 'er eerst nog beter gaan texturen.
Weet je toevallig waar ik daarvan een goede tutorial kan vinden... van een simpel poppetje maken en die laten lopen? Want ik wil dit ook gaan doen met een heel simpel poppetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever schreef op 10 april 2004 @ 22:09:
[...]

Weet je toevallig waar ik daarvan een goede tutorial kan vinden... van een simpel poppetje maken en die laten lopen? Want ik wil dit ook gaan doen met een heel simpel poppetje...
je kan motion builder downloaden zeer relax progamma :D . Je kan motion capture bestandjes dowloaden. Je kan met char studio pasjes laten zetten, kan je daarna ook nog makkelijk aanpassen. En je kan het handmatig animeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me altijd afvraag:

Bij plaatjes zetten mensen altijd de rendertijd erbij, maar waar zie je die precies? Tijdens het renderen zie je wel een tijd, maar waar kun je die achteraf opvragen na het renderen? Ik gebruik 3ds max 6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat onder in een statusbalkje, onder je frame-balk. Je ziet het ook als je nog een keer rendert in je renderdialog, bij 'last frame time'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update van de rig, valt hier natuurlijk niet te zien. Heb hem naderand nog met photoshop bewerkt :9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/3YQ515W2U2W0
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z5A4DXRC1ZB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ziet er erg goed uit D-Tox, een opmerking (ok eigenlijk twee dan):
- De laarzen zijn nog steeds erg lomp/groot/dik (lijken wel moonboots)
- Ze kijkt een beetje zuinig, doe eens wat aan haar gezichtsuitdrukking, verder vind ik zo op het eerste gezicht de verhoudingen wel kloppen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat d'r onderbenen iets of wat te breed zijn in verhouding tot d'r dijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Xlerator's uitleg volg ([rml]XLerator in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1..."[/rml]) om de stoel te maken, dan kom ik niet goed uit..

Ik heb dus een spline gemaakt voor de stalen buis, die geloft, en een plane eromheen laten vallen.. Het enige wat ik nog moet doen is die 2 vormen in de vorm van de stoel "gieten".. Maar dáár gaat het dus fout. Als ik beide selecteer en er dan een pathdeform overheengooi, dan zijn er dus 2 gizmo's die totaal anders staan.. Hoe kan ik zorgen dat ze beide direct dezelfde vorm krijgen? Als ik de gizmo's handmatig probeer recht te zetten, lukt het me nooit recht genoeg blijkt, want de "stof" valt exact over het "ijzer", en dus 1 mm verschil van hoe het hoort te staan, en het ijzer komt erdoorheen..
Als ik ze eerst als een group maak, en dan de Pathdeform eroverheen doe, dan is het nog exact hetzelfde probleem..

Edit::::
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:11:
Het staat onder in een statusbalkje, onder je frame-balk. Je ziet het ook als je nog een keer rendert in je renderdialog, bij 'last frame time'.
In de renderdialog is alleen van het laatste frame, dus als je animatie hebt gaat dit niet op neem ik aan.. Onder in een statusbalkje >> Deze zie ik niet |:( Kun je me wellicht iets exacter uitleggen, want krijg soms echt het gevoel te krijgen dat ik scheel ben :o :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
WIP for fun

eerst een stukje van deze tutorial gevolgd, toen er een beetje iets zelf bij verzonnen. Hier het resultaat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/vaselight06.jpg
(klik)

C&C welcome

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:07:
[...]

In de renderdialog is alleen van het laatste frame, dus als je animatie hebt gaat dit niet op neem ik aan.. Onder in een statusbalkje >> Deze zie ik niet |:( Kun je me wellicht iets exacter uitleggen, want krijg soms echt het gevoel te krijgen dat ik scheel ben :o :P
Bij een animatie zul je moeten kijken naar 'elapsed time' in de renderdialog.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/XDCKHJ0F4KIM/picserver.jpeg
klik
Ook dit is volgens mij de last frame time... en dit verdwijnt zodra je weer iets doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waar je goeie refernce pic's kan krijgen, van gezichten. Of heeft er iemand goeie reference plaatjes liggen, zeg het dan please ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:10:
weet er iemand waar je goeie refernce pic's kan krijgen, van gezichten. Of heeft er iemand goeie reference plaatjes liggen, zeg het dan please ;) ?
http://coldfusion.art.mss...h/thehumanhead/index.html

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoj ben ook met zat dingen bezig geweest, alleen ga niet alles posten want zoals gewoonlijk is de helft nog niet af... ahum.

Maar nu ben ik bezig me R/C na te maken (1:10 Tamiya TL01 chassis met CLK DTM kap) :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/RC2.jpg

Dit is de binnekant van de velg updates volgen soon!

Kan iemand ff code geven voor plaatje die je kan klikken beetje groot he zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
[url=http://www.urlvanhetplaatje.nl][img=width,height]http://www.urlvanhetplaatje.nl[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een aparte thumbnail met link:

code:
1
2
3
4
5
[url=http://www.mijnwebpage.nl/image1.jpg]
  http://www.mijnwebpage.nl/image1thumb.jpg
  [/img]
[/url]

Voor een kleinere versie met link:

code:
1
2
3
4
5
[url=http://www.mijnwebpage.nl/image1.jpg]
  [img=200,150]
  http://www.mijnwebpage.nl/image1.jpg
  [/img]
[/url]

edit: ah :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

of gewoon:
code:
1
[img=600,,1]http://doodgeborenbabygnoe.nl/plaatje.jpg[/img]

niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doodgeborenbabygnoe.nl... :*)

Maarreh, dat had hij al door denk ik. Het ging erom een klikbaar plaatje te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een korte vraag over 3dsmax.
Ik ben bezig met een aap die ik box model... Nu heb ik per ongeluk een polygon verwijderd en niet opgeslagen. Nu heb ik een gat in mn model. Hoe krijg ik deze weer gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:54:
ff een korte vraag over 3dsmax.
Ik ben bezig met een aap die ik box model... Nu heb ik per ongeluk een polygon verwijderd en niet opgeslagen. Nu heb ik een gat in mn model. Hoe krijg ik deze weer gevuld?
Bij edit mesh in polygon mode heb je een knopje 'create' ergens. Als je dat aanklikt, en vervolgens de vertices aanklikt die de hoekpunten van het polygoon moeten zijn, maakt hij daar een polygoon... Wel op volgorde doen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah tnx! het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Joenes schreef op 11 april 2004 @ 15:48:
WIP for fun

eerst een stukje van deze tutorial gevolgd, toen er een beetje iets zelf bij verzonnen. Hier het resultaat tot nu toe:

[afbeelding]
(klik)

C&C welcome
Ah, ik herken de textures van de total 3d texture cd (1 denk ik).

Render ziet er goed uit, al is het wel een beetje saai, maar het gaat om de textures uiteraard. Kijk nog even bij de uvw tiling bij de rode planken van het bankje, die lijken nog niet goed getiled te zijn. Ook lijkt het water in het stenen bakje meer op beton dan water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn vergader-ruimte geupdated.

Alle texture's zijn nog tijdelijk, het is maar dat je het weet :p Het plafon heb ik weggehaald voor deze render, omdat ik nog niet goed (lees: uiterst slecht) ben in de belichting en ik zo gemakkelijk (met een skylight) een mooi belicht plaatje kon maken ;)

Als iemand ergens een detail-render van wilt hebben hoor ik dat graag, zodat ook daarop wat c&c gegeven kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/kamer%20004.jpg

Ennuhm.. hopelijk krijg ik nu wel wat commentaar, zodat ik daar aan kan werken :) Bij voorbaat dank :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 21:31:

Alle texture's zijn nog tijdelijk, het is maar dat je het weet :p Het plafon heb ik weggehaald voor deze render, omdat ik nog niet goed (lees: uiterst slecht) ben in de belichting en ik zo gemakkelijk (met een skylight) een mooi belicht plaatje kon maken ;)

Als iemand ergens een detail-render van wilt hebben hoor ik dat graag, zodat ook daarop wat c&c gegeven kan worden.

[afbeelding]

Ennuhm.. hopelijk krijg ik nu wel wat commentaar, zodat ik daar aan kan werken :) Bij voorbaat dank :D
Mooie render :)

Het lijkt alsof de jpg compressie vrij laag staat, wat jammer is. Nu is alles vrij dof en zo mis je vrij veel details. Zet de jpgkwaliteit wat omhoog om je plaatjes te verbeteren.

De tiling van de vloer is te duidelijk te zien, probeer een texture te gebruiken met een hogere resolutie of draai te tiling omlaag, al kan dat minder bevorderend zijn voor de texture detail.

De materialen van de lamp en de deur van de kast missen nog textures. Ook is de glasplaat erg slecht te zien. Probeer de reflectie van het glasmateriaal wat omhoog te gooien, want glas reflecteert, op jouw plaatje zie je dat het glas alleen transparant is.

Voor de rest ben je al goed op weg, ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het niet de JPEG compressie is maar een lage sample rate van z'n skylight. Bij JPEG zie je het vooral bij randjes e.d.

Daarnaast reflecteerd de tafel wel (je ziet dat diascherm erin), maar echt duidelijk is het idd niet. Zet je reflectie op falloff met fresnel en een IOR van 1,5.

Ook zijn die stoelen veeel te laag voor die tafel, vergelijk je eigen stoel en bureau maar, er is echt niet zoveel beenruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor jullie reactie alvast :)

Idd de texture van de vloer en de tafel kloppen niet, maar deze waren puur ter illustratie.. Ik kan nog bijna niets kwa texturen dus ik probeer eerst alles zoveel mogelijk te moddelen enzo.. Of is het toch slimmer om maar direct alles wat af is te texturen?

De tafel moet ook mat-glas worden, tafels waar men zo naar andermans benen kan kijken zijn er niet zoveel denk ik (Zijn er wel, maar dan worden ze (neem ik aan) niet voor vergadertafels ed. gebruikt).

En inderdaad, de ruis komt niet door de jpeg compressie, maar door het licht.. Dit is nu ook gewoon 1 skylight, later ga ik proberen een belichting te maken.

Edit:

Inderdaad, de verhoudingen kloppen nog niet helemaal. Denk dat ik het best de tafel wat omlaag kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 21:56:

...

De tafel moet ook mat-glas worden, tafels waar men zo naar andermans benen kan kijken zijn er niet zoveel denk ik (Zijn er wel, maar dan worden ze (neem ik aan) niet voor vergadertafels ed. gebruikt).

...
offtopic:
Bij ons in de mac donalds hebben ze ook van die tafels waar je naar iemands bene kan kijke, door dat glas heen...

stel dat je nou een, eh, uhm, errr (je weet wel :P )
behoorlijk genant :P

ik zou er wel een rand omheen maken, is wel wat mooier...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 11 april 2004 @ 22:18:
[...]

offtopic:
Bij ons in de mac donalds hebben ze ook van die tafels waar je naar iemands bene kan kijke, door dat glas heen...

stel dat je nou een, eh, uhm, errr (je weet wel :P )
behoorlijk genant :P

ik zou er wel een rand omheen maken, is wel wat mooier...
Je bedoeld een rand om het tafelblad? Dat is wel een goed idee, zet ik op mijn lijstje :) Maak ik meteen de hoeken rond :)

offtopic:
Enne.. Tja is vrij genant ja ;) Maar zo'n tafel kan ook z'n voordelen hebben >:)

:::Edit:::
Heeft er iemand tips hoe ik kan voorkomen dat men duidelijk ziet dat het een texture is. En daarmee bedoel ik: Dat men niet ziet dat het steeds telkens hetzelfde stukje plaatje is.. Ik heb wel eens gehoord volgens mij, dat het mogelijk is dat hij gewoon 2 bijna soorten textures door elkaar mixt, zodat het niet telkens hetzelfde is..

Ben namelijk toch even wat aan het uitvogelen kwa textures, en op de kast word de texture OF te groot, OF véél te veel herhaling..
:::/Edit:::

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst biedt uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-

[afbeelding]

Die stoelen lijken me niet erg comfortabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

[afbeelding]

De bogen bovenop de stoelen lijken niet goed aan te sluiten aan de rechte, verticale buizen van de rest van de stoel. Heb je die er later opgeplakt of is het een hele mesh? Post eens een gedetail-render van zo'n stoel.

Bij nader inzien lijkt de vloer ook iets te hard te spiegelen. Ik heb zelf ook een houten vloer in mijn kamer liggen, maar die glimt echt niet zo. (of misschien poetst mijn moeder niet hard genoeg :)) Ook sluiten de planken van de vloer niet netjes op elkaar aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Barracuda_82 op 12-04-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 22:26:
[...]

Je bedoeld een rand om het tafelblad? Dat is wel een goed idee, zet ik op mijn lijstje :) Maak ik meteen de hoeken rond :)

offtopic:
Enne.. Tja is vrij genant ja ;) Maar zo'n tafel kan ook z'n voordelen hebben >:)
ja, zo'n rand om de tafel, te vergelijken met een frame om je beeldbuis... snap je waar ik heen wil? om te laten zien dat er een rand/einde is...

offtopic:
ja, heeft ook zijn voordelen natuurlijk, dom dat ik daar nog nie aan gedacht heb :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het romantische verhaal van 2 characters, die elkaar eindelijk in de donkerte van mijn max bestanden hebben gevonden :+ :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OI7NHW02Y28B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:55:
Het romantische verhaal van 2 characters, die elkaar eindelijk in de donkerte van mijn max bestanden hebben gevonden :+ :D

[afbeelding]
Erg romantisch ziet het er niet uit hoor. Eerder alsof hij haar lastig valt. :r

:+

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:55:

[afbeelding]
Het gezicht van het meisje is nauwelijks te zien. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er is weer een grote film grain en blur aanwezig waardoor je veel detail mist.

En het lijkt idd meer op een aanranding dan een romantisch plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 12 april 2004 @ 10:47:
[...]

Het gezicht van het meisje is nauwelijks te zien. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er is weer een grote film grain en blur aanwezig waardoor je veel detail mist.

En het lijkt idd meer op een aanranding dan een romantisch plaatje.
whahaahahhaha, dan is ie d'er aan het aanranden :P . lol

btw weet er iemand hoe je dat haar kan animeren? @oogst jij wist er volgens mij een paar?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej ze gaan samen picknicken, zie snijplank op been van die gozer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem... ik ben nog steeds bezig met de aap en ben nu de voeten en handen er aan t op zetten. Nu werd het rond de handen en voeten een beetje een zooitje qua vertices dus ik ben vertices gaan welden. allemaal geen probleem en ik kreeg dit model er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fabianvalkenberg.nl/voetzonder.jpg

Nu wil ik het geheel gaan meshsmoothen en krijg ik t volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.fabianvalkenberg.nl/voetmet.jpg

Er zijn een aantal gaten ontstaan en ik weet niet hoe ik dit in orde kan maken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik denk dat die polies verkeerd om zitten. Selecteer die en druk rechts op Flip

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
of hij heeft een paar polies niet verwijderd, of een dozijn vertexen vergeten te welden :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.