Omdat het al zo lang geleden is, nog maar eens iets van mij... wij zijn momenteel op school bezig met de verbouwing van het etnografisch museum in Antwerpen. Volgende gevel is een van de hekelpunten van ons project, hij moet namelijk behouden blijven, terwijl een vorige architect er al in geslaagd is om de gevel volledig uit zijn context te rukken door het achterliggende volledig te verwijderen (dit terzijde

)
Vandaar de ik (samen met ne kameraad) deze gevel effe ingegeven heb. Hij zal in m'n renderings verwerkt worden, maar niet als realistische gevel (er wordt dus niet getextured...)
Voila:
Zoals waarschijnlijk iedereen al merkt, er zitten enkele foutjes in de mesh. Ik krijg ze er niet uit, maar misschien dat er iemand van jullie raad weet. De fouten komen er in bij het importeren van autocad 2004 (ADT) naar max 6. Er zijn 3 punten waar max de mist in gaat:
1. de bogen worden niet mooi afgerond, alhoewel ik bij het importeren ??? nochtans op 100 zet (wat op zich al veel te veel is). Dit blijkt echter enkel effect te hebben op splines die geïmporteerd worden.
2. de vertikale inkepingen in sommige stenen lijken in elkaar over te vloeien

. Het vreemde is dat het niet overal gebeurd, dus eerst dacht ik dat het lag aan m'n brazil-instellingen, maar ook dan blijven ze bestaan (AA hoger gezet + view rate op 30)
edit:
Wanneer ik een render maak van dichtbij is het probleem precies toch opgelost (het zal dus interferentie geweest zijn), maar zoals hieronder te zien is zitten er toch hier en daar nog foutjes in die ik echt wel niet weg krijg.
3. nog een klein foutje (maar hiervan is volgens mij brazil de schuldige), namelijk te weinig AA in het midden van de foto (daar waar de lens het bolst is). Min/max samples staat al op 2/3, maar helaas, geen verbetering.
edit:
Nog een detail van probleem 2:
Ah ja, is het jullie in de nieuwe brazil al opgevallen dat er in je Brazil VFB een knopje met daarachter "interactive exposure control" bijgekomen is? Handig! 't was maar een kleine tip voor zij die't nog niet gezien hadden.
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 86400 op 07-04-2004 17:08
]