[WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.502 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:18:
hoi ik weet dat dit eigenlijk niet de bedoeling is
maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer
ik wel een waterkoelings systeem met een max van € 300,-
die moet of wel in of buiten de xaser III skull edition passen
ik hoop dat er hier wat bruikbare reacties op komen ik denk niet dat ik de enige ben die het gewoon ff niet meer weet:(
Waarom lees je gewoon niet wat reviews?
Of lees je dit topic en eventueel voorgaande topics door. Goed voor de zondagmiddag. Als je het dan nog niet weet dan weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heel wat reviews bekeken maar omdat er steeds andere cpu's opzitten is een goed vergelijk eigenlijk niet te doen en een review is vaak een moment opname terwijl er hier mensen zijn de er veel meer ervaring mee hebben vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:32:
[...]

Met welk mobo is dit en hoe warm is je water? Als je water namelijk 30graden+ is, dan is 45 graden wel normaal. Anders niet.
Ik heb een Asus AN7X-E Deluxe met Uber Bios v1008. Ik kan de temp van mn water niet meten...Ik ga er ook mn vinger niet insteken ivm chemische reactie van huid + innovatek innovaprotect :*)

Ik meen me iets te herinneren dat Asus mobos temps verkeerd uitlezen...(lees: te hoog)

@CrashT-x
Koop de Zalman Reserator voor 220 of de Asetek kit voor ong 270 euro. Dan heb je een goede volledige setup.

Gebruik google voor reviews van beide, suc6!

[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 10-05-2004 20:45 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:18:
..maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer...
Het is door de bomen het bos niet meer

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
aramdin schreef op 10 mei 2004 @ 20:43:
[...]

@CrashT-x
Koop de Zalman Reserator voor 220 of de Asetek kit voor ong 270 euro. Dan heb je een goede volledige setup.
\

Ik heb sinds zaterdag dat setje van asetek erin zitten en dat werkt prima moet ik zeggen. A64@ 2200Mhz + 9700Pro + Northbridge maakt cpu temp van 36 idle/44 load/gamen.

Het is ook erg gemakkelijk te installeren. Alleen die slangen he, wat zijn die dingen toch stug en krom O-) .

Wat mij betreft een aanrader iig.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 10 mei 2004 @ 20:43:
[...]

Ik heb een Asus AN7X-E Deluxe met Uber Bios v1008. Ik kan de temp van mn water niet meten...Ik ga er ook mn vinger niet insteken ivm chemische reactie van huid + innovatek innovaprotect :*)

Ik meen me iets te herinneren dat Asus mobos temps verkeerd uitlezen...(lees: te hoog)

@CrashT-x

Gebruik google voor reviews van beide, suc6!
Bij mij geven ze veel te laag aan. Heb er 2 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt wordt de keuze aardig makelijker van:)
het wordt de zalmon om dat daar je pc nog wel goed verplaatsbaar mee is:) nu nog ff kijken wat een vga koelertje er bij kost:)
asus temperatuur te hoog?
bij mij klopt het wel aardig de monitor probe geeft 45c aan de de thermaltake 44c hoor ik heb de a7v8x-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Van Koolance leveren ze ook een refill kit voor hun wc setup. Ik vroeg me af of deze refill kit ook voor andere watercooling systemen te gebruiken is en of die vloeistof goed koelt. Dit i.v.m. dat je dan zelf niet hoeft te klooien met het mengen van demi water met anti-corosie vloeistof en eventueel een kleurstof erdoor.

Kortom: is die koolance refill kit een aanrader of niet.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 10:43:
oke bedankt wordt de keuze aardig makelijker van:)
het wordt de zalmon om dat daar je pc nog wel goed verplaatsbaar mee is:) nu nog ff kijken wat een vga koelertje er bij kost:)
asus temperatuur te hoog?
bij mij klopt het wel aardig de monitor probe geeft 45c aan de de thermaltake 44c hoor ik heb de a7v8x-x
Heb je dit topic al gezien btw?

Zalman Reserator

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het bouwen van een watergekoeld systeem , maar het probleem is dat ik het allemaal in een miditower wil hebben waar ook nog 2 HDD's een FDD en 2 CDRW's in zitten. Dat word een beetje krap. Daarom ging ik op zoek naar een kleine radiator aangezien ik hem niet bovenin mijn ATX kast kan hangen zoals dat goed bij een Big-Tower gaat. Een maatje van mij had nog een rad over van het Tt Aquarius II Setje, het was het goede formaat. Maar aangezien ik mijn CPU en Chipset wil koelen schiet dit radiatortje ?waarschijnlijk tekort wat koelcapaciteit? betreft. Ik ging dus op zoek naar een andere kleine radiator en nu vond ik vandaag op V&A deze Maxxxpert Pro voor 35 Euro incl. fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.joytuning.co.kr/images/pro/maxxxpert/maxxxpert12.jpg

Mijn vraag is:"Is dat de moeite waard en waar voor je geld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 00:06:
Ik ben bezig met het bouwen van een watergekoeld systeem , maar het probleem is dat ik het allemaal in een miditower wil hebben waar ook nog 2 HDD's een FDD en 2 CDRW's in zitten.
Dat is toch geen probleem? Ik zou gewoon gaan voor een 12cm rad, zoals bv. de innovarad single, of de dangerden heatercore.

Ikzelf heb in een midi kast zitten:

1) cooltek liquidfreeze single
2) innovatek tank-o-matic (best een groot reservoir)
3) innovatek Graph-o-matic (x2), 1 maal voor chipset, 1 maal voor VGA
4) Koolance HDD-koeler (x2) voor m'n twee HD's

Ik heb er momenteel maar 1 5,25" apparaat in zitten, maar de overige 3 sloten zijn nog gewoon leeg, ik zou er nog 3 5,25" apparaten bij kunnen zetten en ca. 2~3 3,5". En dat in een miditower..

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31289/full.jpg

Detail radiator:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31286/full.jpg

Pomp staat aan de andere kant vd. 3,5":
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31285/full.jpg

De temperaturen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31288/full.jpg
(c=current, h=high, l=low, gemeten over 2 dagen, waaronder ook 15 minuten burnk7)

Let niet op de bedrading en het stof in de radiator, ik wacht nog op een ia om 'm netjes af te werken :)
Mijn vraag is:"Is dat de moeite waard en waar voor je geld
Die Maxxpert staat hier tussen:
http://www.overclockers.com/articles549/

In die review gebruiken ze een setup met die rad en een CPU, maar de conclusie is prima:
The maxXxpert MXL-MIRO Watercooling Kit is a very good performer
Dus een chipset en VGA erbij moet imo prima kunnen.

Of het 35 euro waard is, is aan jou om te beslissen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
@ De Generaal, kan je voeding nog wel wat lucht aanzuigen op de manier dat de kabels daar allemaal samen liggen?
Anders zorgt die ook nog eens voor extra geluid lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Erg nette temps vindt ik.

vraagje herr general :P Heb jij je rad ook wel eens aan de voorkant van je case gehad en zo ja, scheelde dat iets in temp?

Ik heb nu sinds afgelopen weekend een Asetek Waterchill ingebouwd op een soortgelijke manier als ik hier http://www.marbri.demon.nl/pics/TT2.jpg mijn TT ingebouwd had. echter met het plaatsen van een rad+fan is mijn case nu aan de voorkant aardig dicht gebouwd.

Nu zou ik eigenlijk ook graag mijn rad tegen de 120 MM fan aanhangen die je op de pic ziet. (case is trouwens een Antec sonata) maar ik ben bang dat mijn temps dan juist zullen stijgen omdat de omgeving daar wat warmer is. Daar staat tegenover dat de aanvoer van koele lucht een stuk vrijer zal zijn.

laatste vraag, die fan op je rad, die staat outtake gericht neem ik aan?

[ Voor 44% gewijzigd door Bornin op 12-05-2004 11:45 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 12 mei 2004 @ 11:30:
@ De Generaal, kan je voeding nog wel wat lucht aanzuigen op de manier dat de kabels daar allemaal samen liggen?
Anders zorgt die ook nog eens voor extra geluid lijkt me?
Mijn voeding zuigt van onder lucht aan door een 12cm fan. Die is geheel vrij, de rad zit er wel half voor, maar daar zit ong 1cm ruimte tussen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31310/full.jpg
whizz666 schreef op 12 mei 2004 @ 11:38:
vraagje herr general :P Heb jij je rad ook wel eens aan de voorkant van je case gehad en zo ja, scheelde dat iets in temp?
Mijn case is daar niet voor geschikt. De 3,5" bays lopen aan de voorkant geheel door naar onderen (vandaar ook die ruimte voor extra drives), dus zou ik die er uit moeten dremelen.. dat gaat mij te ver, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het uitmaakt of je je rad voor of achter monteert, als er maar lucht door gaat..
maar ik ben bang dat mijn temps dan juist zullen stijgen omdat de omgeving daar wat warmer is.
Tsja, warme lucht stijg wel op, dat is waar. Als het al scheelt, zal het niet meer dan 1~3 graden zijn imo.
laatste vraag, die fan op je rad, die staat outtake gericht neem ik aan?
Yup.. vandaar ook al dat stof, anders was ie aan de andere kant zo stoffig geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n eigen waterkoeling gemaakt van onderdelen die ik overal en nergens heb opgedaan...

Hydor L20 pompje, 2 * 15CM fans + regelaar, rad dat NET bovenop m'n kast past enz. enz. enz.

Nou ben ik opzoek na een reservoir.
het reservoir moet:
- m'n pompje kunnen bevatten (is niet zo groot).
- zo goed als WATERDICHT Afsluitbaar zijn, maar wel te openen voor bijvullen ed.
- Vast te zetten in m'n kast (zodat ik de kast ook nog ooit kan verplaatsen zonder dat alles kapot gaat.
- max formaat is +/- 10*20*20 (B*L*H)

Heeft iemand goede ideeen, wat ik als reservoir kan gebruiken?
en waar dat ik de goederen kan halen.
(Ik ben niet zo goed met ZELF met metalen werken enzo)
of maybe een pic van een reservoir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
als je zelf niet zo goed kan knutselen en je wilt toch een redelijk reservoir, waar je pompje in kan, zou je bijv. kunnen denken aan tupperware.
makkelijk afsluitbaar, waterdicht en groot genoeg.
voor het vastzetten zou je kunnen denken aan dubbelzijdige tape, klitteband, lijmpistool, kit...

Afbeeldingslocatie: http://www.butlerwebs.com/collectibles/images/tupperware/butterdish2.jpg
zoiets bijvoorbeeld.
kan je in elke Blokker of warenhuis vinden. :)

[ Voor 42% gewijzigd door NewbieNeo op 12-05-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een plastic reservoir lijkt mij het beste, gewoon een tupperware of curver bakje

ga gewoon een kijken bij de blokker ofzo, en neem het pompje gewoon mee kan je gelijk passen

je kan natuurlijk ook een speciaal voor wc gemaakt reservoir kopen alleen zijn deze wel aardig duur, maar het ziet er dan wel een stuk leuker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe laat je je slangen erin en eruit zonder dat je waterdichtheud verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
je kan er gewoon 2 slangpilaren inzetten, dus gewoon ff 2 gaten boren de pilaren erin en dan met lijm waterdicht maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijzer / koper in da beweegbare plastic lijmen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:02:
ijzer / koper in da beweegbare plastic lijmen???
Dan pak je toch plastic slangpilaren om in je bakje te lijmen ;)
Vrijwel iedere vis speciaal zaak heeft plastic eheim pilaren in alle vormen en maten..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de review op overclockers.com al gelezen maar het ging mij vooral om of het een grote verbetering is ten opzichte van het de rad van Tt en of de prijs een beetje acceptabel is. Maar in ieder geval bedankt voor de duidelijke foto's Generaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag beetje aan me reservoir gesleuteld (gelpot:P)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160fkVDSaby.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Hahaa, gel pot, je moet er maar opkomen :P
Ik draai nu al 2 jaar zonder reservoir en tot nu toe heb ik hem nog niet gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijlvolle gelpot :D
wat voor pompje heb je erin zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een klein compact 150l/h pompje... kweet , niet veel ... iets beter als tt aquarius pompje maar voorlopig cool ik alleen me cpu ermee en me cpublok heeft niet zoveel weerstand... dus jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het pompje klein en weinig liter per uur doet wil dat niks zeggen hoor...
ik heb ook maar een 200L pompje.

ik zal ffkes te hopen dat mijne ook in zo'n gel pot past...
ik gebruikt doe potten niet, zou je ze eens kunnen opmeten voor me?
PLEASE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

ik heb hier ook een super klein bakje in me systeempje zitten samen met een 300l/u eheim compact ,Het bakje is L10cmxB5cmxH5cm en met plastic slangpilaar van eheim in het deksel gefrot :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/bakje.JPG%20+%20http://users.bart.nl/~multatul/bakje.JPG
*klikbaar :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister een klein koelkastje onder me buro gezet waar ik me 2e radiator in heb gelegd. tot me verbazing is het temp verschil maar 3 graden hoe zou dit komen de koelkast staat op ze max de radiator is warm en in de koelkast is het koud zou ik opo de radiator nog een fan moeten laten draaien om de koude lucht beter te laten pakken? of zou het helpen om zakjes met ijsblokjes om de radiator te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:11

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:33:
ik heb gister een klein koelkastje onder me buro gezet waar ik me 2e radiator in heb gelegd. tot me verbazing is het temp verschil maar 3 graden hoe zou dit komen de koelkast staat op ze max de radiator is warm en in de koelkast is het koud zou ik opo de radiator nog een fan moeten laten draaien om de koude lucht beter te laten pakken? of zou het helpen om zakjes met ijsblokjes om de radiator te leggen?
Dit is echt al heel vaak langs gekomen.
Een koelkast heeft veel te weinig vermogen om een computer te kunnen koelen. Buiten dat een processor al meer warmte produceert dan een koelkast kan verwerken treed er ook nog veel verlies op in je leidingen.
Met je radiator in een koelkast zul je na een tijdje zelf misschien wel slechtere resutaten krijgen omdat de warmte niet wegkan en hij alleen maar verder opwarmt.
Dus gewoon zonder koelkast koelen :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je nou een blowhole zou maken in je koelkastje? dat de warme lucht weg kan?

@ quantum19

de pot heeft een diameter van ongeveer 9cm en is ongeveer 11cm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:23:
en als je nou een blowhole zou maken in je koelkastje? dat de warme lucht weg kan?
Dan zou je ook een blowhole moeten maken om lucht in te nemen. Dan zou de koelkast de lucht moeten koelen voor de radiator. Dat heeft alleen een te verwaarlozen effect omdat die radiator gewoon veel meer warmte produceert dan dat die koelkast ooit zou kunnen koelen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje:

Is het mogelijk om 2 reservoirs in mijn setup te doen? Ik heb er nu nl. 1 waar een pomp inzit, maar ik wil er nog 1 om in een 5.25" bay te doen.
Maakt dit niets uit, of is dit nadelig voor mijn circulatie of koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 20:31:
Ik heb ff een vraagje:

Is het mogelijk om 2 reservoirs in mijn setup te doen? Ik heb er nu nl. 1 waar een pomp inzit, maar ik wil er nog 1 om in een 5.25" bay te doen.
Maakt dit niets uit, of is dit nadelig voor mijn circulatie of koeling?
Nee maakt niks uit. Voor de circulatie zou het alleen nadelig zijn als de aansluitingen van dat reservoir een stuk kleiner zijn als de rest van de setup. Dat zou dan de waterflow kunnen hinderen.
Voor de koeling maakt het ook niks uit, theoritisch gezien zou de koeling er zelfs op vooruitgaan vanwege meer contact oppervlak met de lucht, maar in de praktijk zul je hier niks van merken :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

IK (de noob) was van plan om een watercooling set aan te schaffen.
Wel het volgende:

Black ice extreme/ evo airplex 240 (liever airplex 240 maar weet niet waar ik hem moet plaatsen in mij kast (antec PLUSVIEW1000AMG :'( ))

1x Intimidator CPU
1x Intimidator VGA (radeon)
1x Intimidator Northbridge (nforce)

hydro L30 / L20 (is er een grote performence verschil?)

Water Reservoir Noise Isolator.

Is er veel verschill tussen 10 mm en 13mm fittings?

Tygon Anti-Kink - 1/2" OD Tubing / Tygon Anti-Kink - 3/8" OD Tubing

2x enermax UC-12fab-b

Wat kan er beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt goed, die blokjes zij iig goed en die Radiator is ook goed (heb en zelf met zelfde fans).
Ik zou als je het toch goed wilt doen papst fans kopen, zijn stukje stiller :)
Qua pomp heb ik geen idee of die extra flow uitmaakt en met die fittings zal het denk ook niet veel uit maken of je 10 of 13 mm koopt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UHm srry voor het niet goed kijken.
Is het erg?

DIe enermax fans kunnen op 20 db draaien d8 ik met een airflow van 100 m3 / per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

was meer iets van 28dB en 36dB (ik heb ze ook)

13mm fittings heb je wat minder flow restrictie maar niet veel ten opzichte van 10mm. ik heb ook alles behalve mijn maze 4 met 13mm fittings.

[ Voor 62% gewijzigd door ikman op 13-05-2004 23:19 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
13mm zorgt misschien wel een beetje voor meer flow. En een pomp van 600L/uur is voldoende.

Dit is btw [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII[/rml]. Kun je ook nog ff in kijken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Uit de Openingspost:

Belangrijk om te weten is dat het water even snel zal stromen als door de kleinste opening in je keten. Stel je voor dat je overal 12mm slang hebt en je hebt ergens een doorgang van 8mm, kan je net zo goed je hele keten van 8mm slangen voorzien.

Volgens mij maakt dit niets uit want in dezelfde kringloop zit ook zoiets als de radiator. Deze bepaald in grote mate de flow van een setup, niet de slagen. De diameter van alle slagen is namelijk op alle plaatsen groter dan het gedeelte in de radiator. Verschillende diameter slang maakt dus volgens mij niets uit.

Benieuwd naar andere meningen aangaande dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar welke radiator presteerd over het algemeen gezien beter de airplex 240 of black ice extreme (ook gezien mijn systeem ik weet niet of hij een zware radiator nodig heeft).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

wat is je systeem :P ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abit nf7-s rev 2
amd 2500+
2 x 512 crucial pc3200
antec true 430w
radeon 9800 np (fuck infineon geheugen)

dat was het belangrijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb nu de radiator in een bak met water gezet in de koelkast vergeet niet dat dit me 2e radiator is dus 1 radiator is reeds me cpu aan het koelen. ik heb ook de slangen geisoleerd ik heb nu een temp winst van 13c maar ik zal over een uurtje nog wel een keer kijken misschien warmt het idd wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

Epsilon

RoamoR schreef op 13 mei 2004 @ 23:38:
Uit de Openingspost:

Belangrijk om te weten is dat het water even snel zal stromen als door de kleinste opening in je keten. Stel je voor dat je overal 12mm slang hebt en je hebt ergens een doorgang van 8mm, kan je net zo goed je hele keten van 8mm slangen voorzien.

Volgens mij maakt dit niets uit want in dezelfde kringloop zit ook zoiets als de radiator. Deze bepaald in grote mate de flow van een setup, niet de slagen. De diameter van alle slagen is namelijk op alle plaatsen groter dan het gedeelte in de radiator. Verschillende diameter slang maakt dus volgens mij niets uit.

Benieuwd naar andere meningen aangaande dit punt.
Leuke theorie, maar het gaat niet op. Wrijving en weerstand heb je exponentieel met de stromingssnelheid. Deze is langzamer bij een dikkere slang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:02:
ok ik heb nu de radiator in een bak met water gezet in de koelkast vergeet niet dat dit me 2e radiator is dus 1 radiator is reeds me cpu aan het koelen. ik heb ook de slangen geisoleerd ik heb nu een temp winst van 13c maar ik zal over een uurtje nog wel een keer kijken misschien warmt het idd wel op
ok idd nu heb ik nog maar een temp winst van 8c
gvd het was nog zo'n leuk idee
ik lijk wel een god damm noob volgende x wat beters bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik me 2e radiator nu eens uit mijn raam hang zou dat een gunstig effect kunnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Helpt het om ijsblokjes (van demi water uiteraard) in je resevoir te gooien?

(een search in het forum leverde me niet echt serieuze antwoorden op :( )

[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 14-05-2004 03:22 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maare welke radiator zouden jullie mij aanraden dan (hij moet wel in me kast passen: Antec plusview 1000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
Speedy-J schreef op 10 mei 2004 @ 18:00:
[...]

@ThaKiLLer
Hey ik koel al langer met water dan je denkt hoor,ik heb met dezelfde setup betere temps gezien als de laatste paar maandjes....
Nog bedankt voor je links maar ik ben geen chill typetje meer en koel al 7 jaar stevig met water...

*knip*
een bong is echt iets anders dan een chiller... en kost maar iets van 30 euro op de eenvoudigste manier, zelfs met een dubbele waterloop koste mij het iets van 50-60euro en het is veel stiller

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben momenteel een asetek WC-setje aan het inbouwen. In de voorbeeld setup staat de pomp en het reservoir onderin de kast en de rad bovenin.
Mijn boerenverstand zegt me dat als ik dit zo installeer er lucht op gaat hopen in de radiator en het reservoir over gaat stromen als het systeem gevuld is (is toch het laagste punt?
Mijn vraag is het niet logischer om het reservoir op het hoogste punt te zetten? (komt alle lucht in het reservoir terecht en kan hij niet overlopen)

Kan iemand me uit deze droom helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 08:55:
Kan iemand me uit deze droom helpen?
Ja hoor. Ik heb dezelfde set vorige week ingebouwd. reservoir, pomp en rad staan allemaal op de bodem van mijn case. Wat mij opviel was dat er heel lang een luchtbel in mijn cpublok bleef hangen (die dus wel hoger zit) maar na een uurtje pompen was alle lucht echt wel weg. Hetzelfde zal met de lucht in je rad gebeuren.

Er zijn trouwens vele anderen die hun rad ook hoger hebben dan de rest van de setup, tot zelfs helemaal bovenin de case.

succes met die rotslangen trouwens :9

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 14 mei 2004 @ 09:13:
[...]

Ja hoor. Ik heb dezelfde set vorige week ingebouwd. reservoir, pomp en rad staan allemaal op de bodem van mijn case. Wat mij opviel was dat er heel lang een luchtbel in mijn cpublok bleef hangen (die dus wel hoger zit) maar na een uurtje pompen was alle lucht echt wel weg. Hetzelfde zal met de lucht in je rad gebeuren.

Er zijn trouwens vele anderen die hun rad ook hoger hebben dan de rest van de setup, tot zelfs helemaal bovenin de case.

succes met die rotslangen trouwens :9
ok bedankt! Wat is er mis met de slangen? Ik heb geen probleemen ondervonden. de slang ging wel wat stroef op het T-stuk t.b.v. het antartic CPU-blok, maar m.b.v. fohn leverde dit weinig problemen op. Ik vind overigens die push-on fittings wel een beetje eng. Je kan niet echt controleren of ze echt goed zitten en ben bang dat ze eruit floepen als ik de pomp aanzet...

Ik ben overigens van plan de rad aan de buitenzijde van tower te monteren. Ik heb de power set met het grote reservoir.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:20:
[...]

ok bedankt! Wat is er mis met de slangen? Ik heb geen probleemen ondervonden. de slang ging wel wat stroef op het T-stuk t.b.v. het antartic CPU-blok, maar m.b.v. fohn leverde dit weinig problemen op. Ik vind overigens die push-on fittings wel een beetje eng. Je kan niet echt controleren of ze echt goed zitten en ben bang dat ze eruit floepen als ik de pomp aanzet...

Ik ben overigens van plan de rad aan de buitenzijde van tower te monteren. Ik heb de power set met het grote reservoir.
Ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn voor die fittingen, probeer er maar eens eentje los te trekken >:) . Bij mij zijn de slangen heel erg stug maar het kan zijn dat ze mij met een oude set opgezadeld hebben. IK heb namelijk ergens gelezen dat asetek de slang vervangen zou hebben door een wat soepeler exemplaar.

Wil je ff je temps laten weten? Ben namelijk wel benieuwd hoeveel dat grote rad nou uitmaakt.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 14 mei 2004 @ 09:57:
[...]

Ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn voor die fittingen, probeer er maar eens eentje los te trekken >:) . Bij mij zijn de slangen heel erg stug maar het kan zijn dat ze mij met een oude set opgezadeld hebben. IK heb namelijk ergens gelezen dat asetek de slang vervangen zou hebben door een wat soepeler exemplaar.

Wil je ff je temps laten weten? Ben namelijk wel benieuwd hoeveel dat grote rad nou uitmaakt.
ik moet de hele zaak nog afbouwen; slangen zijn prima (soepel) buiten de grote rad heeft de set ook een 1200L/h pomp en het "nieuwe" antartic CPU blok (water IN drirect op core en 2 X water UIT aan de zijkanten }) )als ik klaar ben zal ik de prestaties posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, ik heb dit setje ook.
Je moet wel oppassen met dat nieuwe cpu blok daar moet je veel harder duwen voor die push on fittings, bij mij begon die te lekken en na keihard aanduwen was het oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 11:13:
Heej, ik heb dit setje ook.
Je moet wel oppassen met dat nieuwe cpu blok daar moet je veel harder duwen voor die push on fittings, bij mij begon die te lekken en na keihard aanduwen was het oke.
ik heb de slang net zo ver erin gepropt totdat ik deze aan de binnenzijde van het blok eruit zag komen; verder kan hij niet. Ik blijf het enge dingen vinden die push-on dingen... (wel makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
er gebeurd echt niets mee totdat je die slangen er een beetje scheef in doet , dan sluit ie niet meer goed (eigen ervaring , score 1 dode videokaart :( )

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

ThaKiller schreef op 14 mei 2004 @ 08:30:
[...]

een bong is echt iets anders dan een chiller... en kost maar iets van 30 euro op de eenvoudigste manier, zelfs met een dubbele waterloop koste mij het iets van 50-60euro en het is veel stiller
Je had het over een chiller kopen... ,Maar goed ik weet wat een bong is en ik ken er me eigen niet in vinden :)
Voorral dat gekletter van het water maakt me aan het zeiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

relaxe ik heb me cpu blok (de maze 4) gelapt en wat denk je: een temp winst van 8c
nice very nice indeed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heet dat spul ook alweer dat je in je water kan kiepen voor extra koelprestaties, en tegen algengroei ed. ???

en dan bedoel ik niet die speciale goedjes die bij OC-winkels alleen kan kopen, maar er was zo'n algemeen product.
was dat niet antivries, of ruitenwisser vloeistof oid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 11:06:
hoe heet dat spul ook alweer dat je in je water kan kiepen voor extra koelprestaties, en tegen algengroei ed. ???

en dan bedoel ik niet die speciale goedjes die bij OC-winkels alleen kan kopen, maar er was zo'n algemeen product.
was dat niet antivries, of ruitenwisser vloeistof oid ??
Antivries en ruitenwisser spul werken wel tegen algen enzo, alleen komen ze de koelpresaties niet te goede.
Wat wel helpt tegen beide is dan waterwetter, maar dat moet je dus kopen bij een oc winkel bijvoorbeeld.
Ik ken zo even niet iets anders wat algemeen verkrijgbaar is en wat ook beter koelt.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een speciaal goedje dat in de motor- en racewereld gebruikt wordt. Het heet EngineIce en het zou onder dezelfde omstandigheden ongeveer3-5 graden winst opleveren. Het is niet echt algemeen verkrijgbaar. Ik ben inmiddels al een tijdje aan het zoeken naar een dealer in Den Haag. Nu het er toch staat: Heeft iemand een adres voor EngineIce in Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Waterwetter is oorspronkelijk ook koelvloeistof voor raceauto's.
Was waterwetter niet hetzelfde als Engineice of is dat toch weer iets anders?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben van plan om mn Eheim 1048 te vervangen met een Swifttech MCP600 Rev2 inline pump.

Reden:
Hogere performance icm D-Tek Whitewater
Kleiner dan de Eheim 1048
Sterker dan de Eheim 1048
2x zo duur als de Eheim 1048 :9

Mn Eheim is nog redelijk nieuw (volgens mij begin dit jaar, zoek ik nog ff op), zijn er hier mensen die em eventueel zouden willen overkopen? Als je interesse hebt, kan je me gewoon mailen :)

Heel ff kijken hoe het met de financiën zit, daarna maak ik mn definitieve keuze :)

Zijn er mensen die deze pomp hebben? Zoja, bevalt ie ook (kan haast niet missen volgens mij)?

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 15-05-2004 15:41 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
aramdin schreef op 15 mei 2004 @ 15:39:
Ik ben van plan om mn Eheim 1048 te vervangen met een Swifttech MCP600 Rev2 inline pump.

Reden:
Hogere performance icm D-Tek Whitewater
Kleiner dan de Eheim 1048
Sterker dan de Eheim 1048
2x zo duur als de Eheim 1048 :9

Mn Eheim is nog redelijk nieuw (volgens mij begin dit jaar, zoek ik nog ff op), zijn er hier mensen die em eventueel zouden willen overkopen? Als je interesse hebt, kan je me gewoon mailen :)

Heel ff kijken hoe het met de financiën zit, daarna maak ik mn definitieve keuze :)

Zijn er mensen die deze pomp hebben? Zoja, bevalt ie ook (kan haast niet missen volgens mij)?
Je zou het even aan marcel van waterkoeling.nl kunnen vragen. Hij heeft 2 van die pompen staan volgens mij :)
check forum.waterkoeling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Kort vraagje...

Ik ben van plan om een nieuwe kast aan te schaffen, een Lian li pc-60. Ik ben gewoon helemaal gek van Lian li, en ik wil graag een midi tower, vandaar. Nu wil ik daar waterkoeling in gaan bouwen.

Omdat de kast redelijk klein is, zal de radiator waarschijnlijk onderin moeten komen, aan de voorkant. De ruimte daar is erg beperkt, en er zitten twee 80mm fans. Nu heb ik even rondgezocht, en blijkt dat de Black Ice Micro II past op 2 80mm fans. Mijn vraag is of deze radiator genoeg koelvermogen levert om de volgende hardware te koelen:
  • AMD Athlon XP 2000+ (palomino)
  • GeForce FX5600 Ultra
  • De Northbride, een SiS 746FX
Dit systeem zal ik waarschijnlijk niet gaan overclocken, het gaat me voornamelijk om stilte. Op deze site staat het volgende:
Rated for 570 KCal per hour (2261.91 BTU per hour) or 662.91W
De pomp zal waarschijnlijk een Eheim worden, wat raden jullie aan, een 1046 of 1048?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n waterkoeling werkend gekregen, GELUKKIG :D
maar ik ben niet helemaal tevree over de resultaten die ik krijg van het systeem.

M'n computer is een Duron 1300 op un K7S5a moederboard met 256MB DDR, en verders NIETS.
M'n duron 1300 levert 55/60 WATT, wat um gelijk maakt aan een XP1500+ (qua warmte afgifte)

M'n waterkoeling bestaat uit een:
- Hydor L20 pompje
- CPU en chipset blokjes van (http://inkoopacties.net/ia/3vw8qtdv/1)
- hoofdverkoop rad van (http://inkoopacties.net/ia/yry2m8jb/1)
- 2 * 12cm fans

ik ben dus alleen maar in de bios geweest om de temps te meten.
(de temps zijn dus IDLE)
de lucht is 20 Grade op m'n kamer...

Zonder fans:
water 24 Grade
proc 44 Grade
chip 29 Grade

met fans:
water 20 Grade
proc 38 Grade
chip 29 Grade

ik vind m'n chip, maar vooral m'n PROC erg warm...
of vallen deze temps wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52

Exigence

dnkroz

Valt toch wel mee? Je moet er wel voor zorgen dat je blokje zo strak mogelijk op je CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Res-q
als pomp zou ik zeker voor de 1048 gaan, heb zelf een 1046 en dat werkt opzich wel goed alleen is een beetje extra flow nooit verkeerd :)

ik denk dat je met die radiateur best aardige temps kan halen, alleen zou ik als het mogelijk is in een pc 60 toch voor een iets grotere gaan, bijvoorbeeld een rad met de oppervlakte van 1 120 mm fan (blackice 1)

is het niet mogelijk om de rad boven in de kast te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die temperaturen zijn niet al te best inderdaad. Als ik dit zie:
[over radiator]
het echte koel gedeelte is:
32 cm lang;
18 cm breed
5 cm hoog
Heb je best een forse rad. Als je slang nergens geknikt is ofzo, en je pomp werkt verder naar behoren, kan het bijna niet anders of je hebt je blok niet goed gemonteerd.

Zie verder terug in dit topic mijn temps (en van anderen).. ik zit toch al snel 5~10 graden onder jouw temps, en heb een kleinere rad + VGA + chipset + 2xHDD in de kring zitten.

Er is echter nog een mogelijkheid: sommige BIOS-sen geven de temperatuur niet goed aan. Dit is vaak te verhelpen met een BIOS-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n rad doet z'n werk goed...
want het water wordt bij passief maar 4 grade meer dan de omgevings temp.

het probleem tussen de proc en het water moeten liggen lijkt me.

of van de proc naar het cpu blok
of de afgifte van cpu blok naar water.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

PilatuS schreef op 15 mei 2004 @ 17:42:
@ Res-q
als pomp zou ik zeker voor de 1048 gaan, heb zelf een 1046 en dat werkt opzich wel goed alleen is een beetje extra flow nooit verkeerd :)

ik denk dat je met die radiateur best aardige temps kan halen, alleen zou ik als het mogelijk is in een pc 60 toch voor een iets grotere gaan, bijvoorbeeld een rad met de oppervlakte van 1 120 mm fan (blackice 1)

is het niet mogelijk om de rad boven in de kast te plaatsen ?
De pomp moet dan maar een 1048 worden, dat is dan duidelijk :)

Weet je wat t is met die kast, er is eigenlijk alleen ruimte onderin om een radiator te plaatsen. Op zich zou een 120mm wel passen, maar dan moet ik het hd-rekje in gaan korten, en dan kom ik weer in de problemen. Er is namelijk ruimte voor 3 3,5" drives, daar wil ik een hdd, fdd en fancontroller in maken. Verder wil ik de kast eigenlijk gewoon zo laten als het is, dus een gat aan de bovenkant maken vind ik ook niet echt een optie, mooi is het ook niet.

Black Ice pro (1x 120mm fan): 144 cm2, 418 Watt per uur
Black Ice extreme (1x 120mm fan): 144 cm2, 919 Watt per uur
Black Ice micro 2 (2x 80mm fans): 128 cm2, 662 Watt per uur.

Heeft een tweaker ervaringen met een van deze radiatoren, en kan deze temps/ervaringen posten?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:25:
m'n rad doet z'n werk goed...
want het water wordt bij passief maar 4 grade meer dan de omgevings temp.

het probleem tussen de proc en het water moeten liggen lijkt me.

of van de proc naar het cpu blok
of de afgifte van cpu blok naar water.
Dan zit het blok niet strak of je hebt geen/te weinig/te veel koelpasta gebruikt tussen je blok en cpu..Als het water maar zo weinig opwarmt dan neemt ie haast geen warmte op zo aan je temps te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Res-q schreef op 15 mei 2004 @ 18:38:
[...]

De pomp moet dan maar een 1048 worden, dat is dan duidelijk :)

Weet je wat t is met die kast, er is eigenlijk alleen ruimte onderin om een radiator te plaatsen. Op zich zou een 120mm wel passen, maar dan moet ik het hd-rekje in gaan korten, en dan kom ik weer in de problemen. Er is namelijk ruimte voor 3 3,5" drives, daar wil ik een hdd, fdd en fancontroller in maken. Verder wil ik de kast eigenlijk gewoon zo laten als het is, dus een gat aan de bovenkant maken vind ik ook niet echt een optie, mooi is het ook niet.

Black Ice pro (1x 120mm fan): 144 cm2, 418 Watt per uur
Black Ice extreme (1x 120mm fan): 144 cm2, 919 Watt per uur
Black Ice micro 2 (2x 80mm fans): 128 cm2, 662 Watt per uur.

Heeft een tweaker ervaringen met een van deze radiatoren, en kan deze temps/ervaringen posten?
Het is "watt" zonder uur

watt is joule/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Epsilon schreef op 15 mei 2004 @ 19:21:
[...]

Het is "watt" zonder uur

watt is joule/s
Hmm, dan zonder uur, maakt mij nix uit :P
Op deze site staat bij bijvoorbeeld de Black Ice extreme 919Wh, ik nam aan dat dit watt per uur betekent...

En dat watt joule/seconde is wist ik :)

@hieronder, je hebt mail :)

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 15-05-2004 21:21 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Res-q schreef op 15 mei 2004 @ 16:19:De pomp zal waarschijnlijk een Eheim worden, wat raden jullie aan, een 1046 of 1048?
Als je niet gaat overclocken moet het wel gaan lukken. Ik zou sowieso gaan voor de zwaardere versie, de 1048. Vooral als je een nieuwere blokjes erop zet, die hebben baat bij een grote flow.

Ik ben van plan om mijn eheim 1048 te verkopen. Zie mn post vlak boven die van jou. Als je interesse hebt :) mail > krimp@flipmodesquad.nl

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nu ben ik van plan wc aan te schaffen met een beperkt budget mijn oog is gevallen op Liquid Cooling [ Digital-C CoolRiver ] AMD or Intel voor 160 euro
vb. http://www.digitalcentury.be/watercooling/coolriver.jpg is dit wat? want er is echt niks te vinden over dit setje :S
Dus iemand die mij kan zeggen of het wat is? :?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Die heb ik zelf gehad.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Overklokken of voor stilte? Als je stilte wil kan ik hem wel aanraden, de 12mm fan is lekker stil en koelt redelijk.
Maar als je je proc eens lekker wil gaan klokken niet. Daar is ie niet sterk genoeg voor, zeker niet icm ook nog een zware videokaart.

Als je besluit hem te kopen zou ik eerst nog wel even in de pricewatch kijken, daar staat ie namelijk voor 105 euro ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een radeon 9800pro en een amd 2800+ die ik alle 2 wou oc'en maar dat lukt dus niet met deze set :S ? owja stilte hou ik ook van maar ik zit dus met een beperkt budget zijn er beter kant en klaar alternatieven?

[ Voor 36% gewijzigd door Sjoerd op 15-05-2004 20:57 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 15 mei 2004 @ 19:21:
[...]

Het is "watt" zonder uur

watt is joule/s
Het is in dit geval wel degelijk wat met uur.

Als je denkt dat dat niet bestaat, kijk eens in de meterkast.. je meter daar meet kW/h.. (kilowatt uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:26:
[...]

Het is in dit geval wel degelijk wat met uur.

Als je denkt dat dat niet bestaat, kijk eens in de meterkast.. je meter daar meet kW/h.. (kilowatt uur)
..
dat heeft niet met capaciteit te maken maar met hoeveelheid energie.

als je namelijk zegt "deze radiator kan 800Wh afvoeren" zeg je dat deze in zn hele loopbaan als radiator 800W, een uurtje lang af kan voeren.

Wat je zegt is 100% onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]never mind[..]

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Voordat jullie je afvragen wat ik zo laat op een zaterdag avond nog op een frikkin forum doe: ik moet zo mn ouders ophalen van schiphol :)

Anyways, back ontopic

Ik zie dat ik losse Asetek componenten kan bestellen en ben geinteresseerd in de NB + VGA koelblokjes. Ze zijn ook verkrijgbaar in de 1/2" versies, maar dan met die plug&cool koppelingen. Zijn deze een beetje te doen of kan ik liever normale koppelingen erin schroeven?

En hoe zit het met de prestaties van deze dingetjes?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op 15 mei 2004 @ 14:35:
Waterwetter is oorspronkelijk ook koelvloeistof voor raceauto's.
Was waterwetter niet hetzelfde als Engineice of is dat toch weer iets anders?
Waterwetter is niet hetzelfde. EngineIce gooi je onverdund in je setup, waterwetter meng je met water. Waterwetter zorgt ervoor dat water 'dunner' wordt, waardoor het makkelijker warmte opneemt en weer afgeeft. EngineIce scoort overigens een aantal graden beter dan de optimale verhouding waterwetter of supercoolant. Heb zelf supercoolant, maar wil het optimale. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar EngineIce. Maar heeft er niemand een adresje in Den Haag waar ze dat spul verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zetten jullie je CPU blokken vast?
en hoe weet je dan of dat ie vast genoeg zit?
en hoe weet je of dat ie er recht op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je em goed vastmaakt zittie-recht, zie je ook duidelijk aan je cpu temps. hoe? liefst op de manier v/d fabrikant... is het beste (meestal) en vergeet de koelpaste niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, tis homemade
d'r is geen fabrikant

daarom dat ik het ook vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 12:57:
haha, tis homemade
d'r is geen fabrikant

daarom dat ik het ook vraag.
Geef even wat meer specs :)

dus:
-pics van je waterblok
-socket type (socket A, socket 478 etc)

Maar de makkelijkste manier is (als je er geen rekening mee hebt gehouden bij het ontwerpen van je blok), een plaatje te maken van alu of lexaan wat je plat bovenop je blok schroeft (of desnoods plakt) met gaten erin.

Die gaten moeten overeen komen met de gaten in je moederbord. Met wat bouten en moeren kun je je blok dan vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Epsilon:
Het gaat om een Socket A koeler...
Momenteel zit deze vast doormiddel van 4 * M4 bouten...
maar het is ERG lastig om deze precies overal even hard aan te draaien, EN om ze hard genoeg aan te draaien.
dus niet te zacht, en niet te hard.

@ MMMMM & other people interested in EngenIce:
Check www.oc-shop.nl, want daar staat : "Engine Ice arrived"
dus voor wie Engine Ice wilt hebben, kijk daar maar eens.

Discription:
Engine Ice Coolant Complete
Engine Ice Hi-Performance Coolant is biodegradable, phosphate free & non-toxic;

Engine Ice Hi-Performance Coolant is premixed with de-ionized water to protect your water cooling system from scarring, scaling and to effectively provide "prolonged optimum operating temperatures."

"Right out of the bottle" Engine Ice Hi-Performance Coolant is "ecologically safer" than regular coolants for wildlife and the environment. What's even more amazing is that it works far better than most any other engine coolant on the market.

Price:
25 euro

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 14:03:
@Epsilon:
Het gaat om een Socket A koeler...
Momenteel zit deze vast doormiddel van 4 * M4 bouten...
maar het is ERG lastig om deze precies overal even hard aan te draaien, EN om ze hard genoeg aan te draaien.
dus niet te zacht, en niet te hard.
Mijn waterblok heb ik vastzitten met bouten en een handmoer (vleugemoer kan ook). Daartussen in zitten sterke veren van 4cm lang. Deze zorgen er voor dat er altijd druk op staat en dat de eventueele onvolkomenheden van het aandraaien opgeheven worden.

pic:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t3.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t3.jpg

hier kun je het een beetje zien

Het blok is geen da mafkees maar van Imhotep (ook een cloon btw), met een home made deksel

[ Voor 38% gewijzigd door Epsilon op 16-05-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 17:17:
Ik heb vandaag m'n waterkoeling werkend gekregen, GELUKKIG :D
maar ik ben niet helemaal tevree over de resultaten die ik krijg van het systeem.

M'n computer is een Duron 1300 op un K7S5a moederboard met 256MB DDR, en verders NIETS.
M'n duron 1300 levert 55/60 WATT, wat um gelijk maakt aan een XP1500+ (qua warmte afgifte)

M'n waterkoeling bestaat uit een:
- Hydor L20 pompje
- CPU en chipset blokjes van (http://inkoopacties.net/ia/3vw8qtdv/1)
- hoofdverkoop rad van (http://inkoopacties.net/ia/yry2m8jb/1)
- 2 * 12cm fans

ik ben dus alleen maar in de bios geweest om de temps te meten.
(de temps zijn dus IDLE)
de lucht is 20 Grade op m'n kamer...

Zonder fans:
water 24 Grade
proc 44 Grade
chip 29 Grade

met fans:
water 20 Grade
proc 38 Grade
chip 29 Grade

ik vind m'n chip, maar vooral m'n PROC erg warm...
of vallen deze temps wel mee?
zijn ze in de bios ook niet altijd stressed ? En volgens mij waren die blokjes van Tha Mafkees Maze3 clonen, Epsilon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg van de week mn abit nf7 binnen...nu heb ik een Asetek waterchill kt12-l20 wc setje in me pc...ik gooi het reservoir helemaal vol(0.5 liter gaat er in dacht ik) met gedestileerd water(het meeste) en een scheutje anti alg en anti corrosie middel..maar op welke verhouding moet ik dat anticorosie middel doen? of hoeft dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezien dat veel mensen veertjes gebruiken voor het vastzetten van de koelblokken...
wat voor veertjes zijn dat?
zijn dat BIG-pen achtige veertjes?
of wat voor veertjes zou ik ervoor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
[News]
DangerDen heeft een nieuw blokje, de DangerDen TDX. Zie een review hier!
De Officiële pagina is hier te bezoeken.

@Koene
Anti Corrosie is wel aan te raden, anders kan je nogal wat verontreiniging in je water krijgen. Vooral sje je verschillende soorten metaal in je loop gebruikt (alu & koper bv). De mengverhouding staat voor zover ik weet altijd wel aangegeven, voor ik het me nog goed kan herinneren is het 1:3 (ac : water). Ik keek net op mn verpakking InnovaProtect van Innovatek en is idd 1:3.

@quantum19
Ik heb een Whitewater en bij mij zaten ze er gelukkig bij. Ze zijn wel een stuk sterker dan pen-veertjes imho...

[ Voor 20% gewijzigd door aramdin op 16-05-2004 16:12 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

langezwieper schreef op 15 mei 2004 @ 20:30:
Nu ben ik van plan wc aan te schaffen met een beperkt budget mijn oog is gevallen op Liquid Cooling [ Digital-C CoolRiver ] AMD or Intel voor 160 euro
vb. http://www.digitalcentury.be/watercooling/coolriver.jpg is dit wat? want er is echt niks te vinden over dit setje :S
Dus iemand die mij kan zeggen of het wat is? :?
heb deze waterkoeling nu al een jaartje en deze is zeer slecht.
heb de vga en northbridge koelblok er tussen uit en de buisjes zijn zo kort mogelijk.

de buisjes zijn ook erg dun.

idle temp : 49°C
load temp: 60°C

ik raad hem je dus sterk af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb die ook gehad, ik snap niet waarom jouw temps zo hoog zijn maar mijn barton 2800 werdt onder load 42 graden max :? 8)7
ma ben toch stapje hoger gegaan :) leuk begin setje vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:26:
nou ik heb die ook gehad, ik snap niet waarom jouw temps zo hoog zijn maar mijn barton 2800 werdt onder load 42 graden max :? 8)7
ma ben toch stapje hoger gegaan :) leuk begin setje vind ik
door je reactie heb ik mijn cpu blokje eens afgehaald en goed gepolijst + nieuwe pasta op de cpu gedaan.

de resultaten zijn al stukken beter :)
=>

full load - little cooling
---------------------------
diode: 45
socket: 53

full load - full cooling
-------------------------
diode: 44
socket: 48

idle load - little cooling
---------------------------
diode: 38
socket: 46

idle load - full cooling
-------------------------
diode: 37
socket: 44

little cooling: alle fans op onhoorbaar.
full cooling: alle fans op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn waterkoel setup:

-dangerden maze 4 cpu block (gelapt)
-dangerden maze 4 chipsetblock
-hydro l20 pomp
-dangerden copper radiator big
-60% koelvloeistof 40% gedist water +een beetje groen uv reactive spul

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/IMG_0582.JPG

temps: idle 34c stress 39c

athlon xp 2600+ @ 2365mhz

deze temps zijn toch wel acceptabel?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neo17

ik zie in je sig dat je een amd 2400 heb, lijkt me toch dat die temps lager kunnen, mijn barton 2800 werdt minder warm :*)

@tak-ra ja die temps zijn wel goed, wat is je Vcore?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 19:51 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.