[WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.503 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, misschien dat mijn northbridge teveel hitte afgeeft omdat ik de northbridge niet watergekoelt heb.

ga eens proberen daar een koeler op te zetten en hopelijk gaan de temps toch nog wat lager, maar ben nu al content dat hem niet meer boven de 45°c komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte reactie op het gedeelte "waterflow" in de eerste Post.

Hier wordt gesteld dat het water overal even snel zal stromen als door de kleniste opening. Dit is niet geheel correct; Overal in het systeem zal in principe wel evenveel water stromen, maar niet noodzakelijk met dezelfde snelheid. De snelheid van water in bijvoorbeeld een 1/2' slang zal lager liggen dan op een plek in het systeem waar de doorgang nauwer is.

Aangezien er bij een hogere flowrate van water langs een materiaal meer wrijving optreed, lijkt het mij gunstiger om overal zo dik mogelijke leidingen te gebruiken, zodat er in de slangen zo weinig mogelijk wrijving optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het anti-algenspul wat asetek standaard bij de WC-sets verkoopt; is dit voldoende om om algen en corrosie ellende tegen te gaan of adviseren jullie nog een andere toevoeging?

Ik heb gisteren overigens de hele zaak voor de eerste keer afgevuld en 4 uur proef gedraaid; alles waterdicht.
Vanavond de rest van de kompjoeter aansluiten en dan kan ik eindelijk gaan stoken }) SPANNEND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds het volgende niet echt een nieuw topic waard was even hier maar...
heb namelijk me wc ingebouwd :)

Asetek waterchill koelblok en Asetek rad. (overgekocht van vriend)
gelpot als reservoir :>
fontein pompje , 150l/h (niet echt veel idd... :X)

hier een paar foto's:

test setupje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160yqD5V0qz.JPG

in case:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/61606aDS5UFB.JPG

met sidepanel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160U26mcXHF.JPG

temps..(vallen best tegen vind ik eigelijk)
idle:41
stressed:52

p4 2,66 @ 2,94ghz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik heb dezelfde kast als jij... Sweex Xenon XB. Ik heb deze week ook mijn wc ingebouwd. Maar ik heb mijn rad bovenin zitten. Ik heb alleen nog niet het hele zaakje kunnen testen omdat mijn mobo al 7weken :'( bij ASUS ligt via een RMA van Gistron. Ik zal binnenkort ff een cam ergens vandaan skoepen en wat pics maken.

Mijn Wc-setje (gekocht van t!imp):

Airplex Evo 120 Rad
Maze 4 Cpu-blok
1048 Eheim pomp
Innovatec Plexi Reservoir

System specs voor kapot mobo, Aircooled (aero 4):

P4 3,0Ghz 800FSB HT @ 3,6Ghz
p4c-800 Deluxe
MDT 2x 512MB Ram @ 2,3,2,5 5:4
Ge-Force Fx 5600
Voeding 300Watt Noname (Standaard in XB)

Mijn bak liep redelijk koel ongeveer 30 Idle 40 Stressed.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakertjes!

Ik heb ff een vraagje.
Ik zat een beetje te brainstormen over mijn wc, en in 1 keer dacht ik: Hé, waarom geen reservoir maken van een koelkastje!? Dan heb ik Extreem koud water door mijn wc lopen. Is dit mogelijk, of zijn er dingen die dit tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

is ook vaak langs geweest.
het moet een goede koelkast zijn wil je echt tot 0 of lager koelen.

de meeste water chillers zijn geslopte koelkasten waardoor de koeling beter gebruikt kan worden. volgens mij red zo'n kleine koelkast het niet.

dus men neemt een koelkast haalt compersor en onderdelen er uit past dit aan zodat de verdamper in een klein geisoleerd reservoir pas en chillen maar.

het is moeilijker dan dat het hier staat.

[ Voor 85% gewijzigd door ikman op 17-05-2004 17:26 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha beste tweakers
Ik ben nu ook bezig met een casemod (tevens mijn 1ste :P )
Het doel is mijn corsair hydrocool200 waterkoel systeem inplaats extern intern in mijn kast te bouwen.
Tot zo ver gaat alles nog goed.
Het enige wat er nog moet gebeuren is nieuwe slangen halen (wat voor slangen kan ik het beste pakken) en mijn Radiator vast gezet worden.
Ik denk zelf over week of 2 mijn kast klaar is en dan zal ik hem zeker hier posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik het onzin vind hiervoor een nieuw topic te plaatsen wil ik graag even een vraag stellen in dit topic
Deze is al lang een paar keer gesteld, maar iedere keer weer net niet naar wens, dus geen nuttig antwoord gevonden. Ik heb al een paar keer gezocht met google+Got-search maar niet het goede antwoord gevonden.

Ik wil graag op waterkoeling overstappen, nu wil ik een kast (midi-tower)waarbij ik mijn radiator voorin (front) kan stoppen, ik wil een BlackIce Extreme gaan gebruiken, die dus een 120mm fan vereist. Maar de meeste kasten die aan de 120mm eis voldoen, hebben een vervelende rack voor HDD's ervoor zitten, daar gaat mijn plek dus, ik gebruik dat rack niet eens (1HDD). Bijna alle kasten die ik heb gezien, hebben zo'n ding...

Dus is er een andere manier dan 120mm fan op front voor een Blackice Extreme?
En is er een kast die een beetje bekend is en gewoon goede koeling heeft VOOR, ZONDER een irritant HDD rack?

Ik zag hierboven al een aantal plaatjes, deze gebruiker heeft zijn radiator voor zijn HDD rack geplaatst, is dit een goed plan? Of verkloot ik hierdoor mijn airflow voor mijn rad?

Bvd

Ohja, ik ben absoluut geen modder, anders had ik allang een oplossing gehad natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vele kasten hebben gewoon een uitneembaar HDD rack, en anders zitten ze vaak met 2 a 3 popnagels vast, even een 3mm boortje en hij is los. zelfs iemand met 2 linker handen kan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je er misschien 1tje noemen met 120mm fan en uitneembaar HDD rack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff over het verhaal van een koelkast gebruiken voor je waterkoeling:

- Rad in koelkast:
NOOIT, tenzij het een ECHT goede is die ALLE warmte kan afvoeren, anders warmt ie op en gaat het fout.

- De slangen / reservoir in koelkast:
zou wel kunnen, want het water is in je reservoir afgekoelt tot +/- kamer temp.
Hierdoor zorgt je koelkast alleen voor beetje extra koeling.
Het ergste wat kan gebeuren is als je water vanuit je rad warmer is dan je kamertemp. In dat geval kan je koelkast als nog teveel opwarmen en alleen maar een negatief effect leveren.

@JRD2004:
en als het NET (maar cm) niet past dan zet je je 12cm fan toch schuin :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:15:

Ik wil graag op waterkoeling overstappen, nu wil ik een kast (midi-tower)waarbij ik mijn radiator voorin (front) kan stoppen, ik wil een BlackIce Extreme gaan gebruiken, die dus een 120mm fan vereist. Maar de meeste kasten die aan de 120mm eis voldoen, hebben een vervelende rack voor HDD's ervoor zitten, daar gaat mijn plek dus, ik gebruik dat rack niet eens (1HDD). Bijna alle kasten die ik heb gezien, hebben zo'n ding...

En is er een kast die een beetje bekend is en gewoon goede koeling heeft VOOR, ZONDER een irritant HDD rack?
Ik heb het grotere broertje van mn kast en toen ik overstapte naar waterkoeling heb ik ook flink moeten zoeken om mn rad kwijt te kunnen. Hij staat nu vooraan onderin mn kast, ik heb dat HDD rack eruit moeten "slopen" dmv een 3tal popnagels eruit te boren.

Ik heb de DangerDen Heatercore, die als het goed is nog iets groter is dan de BlackIce Rad. Ik wilde die eerst ook nemen, maar die hadden ze toen niet meer op voorraad en ik kreeg deze voor een spotprijsje mee inc. Poly Fanshroud :)

Uiteindelijk wil ik mn rad nu ergens anders kwijt, maar weet eigenlijk niet waar en over de constructie ben ik ook nog hard aan het nadenken.

Check mn sig voor plaatjes. Ze zijn inmiddels al wat verouderd, maar kloppen nog grotendeels.

Suc6!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

IK ga binnenkort een wc set bestellen (zelf samengesteld)

1x intimidator cpu
1x intimidator vga radeon
1x intimidator northbridge nforce
1x airplex evo 240
2x enermax 120 mm fan
hydro l20
noise isolator reservoir
en 3/8 slangen + fittings.

Zou ik de hydro l20 vervangen voor een l30 voor betere flow (of maakt het niet zo veel uit)
en die airplex evo 240 vervangen voor een black ice extreme?
en dus de slangen + fittings dan 1/2?

Kunnen jullie het verschil dan geschad in graden celsius geven?

alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Hallo kan iemand mij vertellen hoeveel watt een airplex evo 120 kan wegwerken, het is eigenlijk de bedoeling dat er een maze 4-1 gpu koeler op met een 80watt pelter :P en een chipset koeler. Ik neem aan dat dit toch wel via de radiator weg te werken zou moeten zijn.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:30:
Hallo

IK ga binnenkort een wc set bestellen (zelf samengesteld)

1x intimidator cpu
1x intimidator vga radeon
1x intimidator northbridge nforce
1x airplex evo 240
2x enermax 120 mm fan
hydro l20
noise isolator reservoir
en 3/8 slangen + fittings.

Zou ik de hydro l20 vervangen voor een l30 voor betere flow (of maakt het niet zo veel uit)
en die airplex evo 240 vervangen voor een black ice extreme?
en dus de slangen + fittings dan 1/2?

Kunnen jullie het verschil dan geschad in graden celsius geven?

alvast bedankt :*)
mooi setje zoiets wil ik ook nog in de toekomst als ik geld heb :P Maar ik denk dat je toch beter de l30 kan beter voor de toekomst ook en het heeft natuurlijk een betere flow het lijkt mij het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 17:57
Zit er aan te denken om mijn systeem passief te koelen, dus zonder fans, maar wel met water. Het plan is om een innovatek radiateur te nemen. Iemand ervaring mee? http://www.innovatek.de/c....de/index.php?StoryID=752

Zou dit voldoende koelen voor een P4 3.0Ghz? Is er dan nog wat overclocken?

Ik realiseer me dat ik afhankelijker zal zijn van mijn omgevingstemperatuur voor koeling (als het 38 graden is, zal ik daar nooit onder kunnen komen met passieve koeling (wel met actief?))

Zou de warmte goed voelbaar zijn van dit soort installatie? Als ik mijn verwarming aanzet voel in ook vrij veel luchtstroom.

Dan nog drie vraagjes over wc algemeen:
1. Moet je vaak water bijvullen?
2. is het misschien handig om een filter in te bouwen tegen algen (benzinefilter van auto ofzo)
3. Heeft iemand al WC op een server gebruikt? Hoe heb je dit passend gekregen in een 1U-4U kast? Of heb je een grotere kast nodig?

Rob

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:15:
Aangezien ik het onzin vind hiervoor een nieuw topic te plaatsen wil ik graag even een vraag stellen in dit topic
Deze is al lang een paar keer gesteld, maar iedere keer weer net niet naar wens, dus geen nuttig antwoord gevonden. Ik heb al een paar keer gezocht met google+Got-search maar niet het goede antwoord gevonden.

Ik zag hierboven al een aantal plaatjes, deze gebruiker heeft zijn radiator voor zijn HDD rack geplaatst, is dit een goed plan? Of verkloot ik hierdoor mijn airflow voor mijn rad?

Bvd

Ohja, ik ben absoluut geen modder, anders had ik allang een oplossing gehad natuurlijk :P
De antec sonata heeft vooin best veel ruimte als je een aantal hd-racks er uit haalt, die hd-racks zitten vast met een klik systeem, dus iedereen kan die er ui halen
campr schreef op 18 mei 2004 @ 07:11:
Zit er aan te denken om mijn systeem passief te koelen, dus zonder fans, maar wel met water. Het plan is om een innovatek radiateur te nemen. Iemand ervaring mee? http://www.innovatek.de/c....de/index.php?StoryID=752

Zou dit voldoende koelen voor een P4 3.0Ghz? Is er dan nog wat overclocken?

Ik realiseer me dat ik afhankelijker zal zijn van mijn omgevingstemperatuur voor koeling (als het 38 graden is, zal ik daar nooit onder kunnen komen met passieve koeling (wel met actief?))

Zou de warmte goed voelbaar zijn van dit soort installatie? Als ik mijn verwarming aanzet voel in ook vrij veel luchtstroom.

Dan nog drie vraagjes over wc algemeen:
1. Moet je vaak water bijvullen?
2. is het misschien handig om een filter in te bouwen tegen algen (benzinefilter van auto ofzo)
3. Heeft iemand al WC op een server gebruikt? Hoe heb je dit passend gekregen in een 1U-4U kast? Of heb je een grotere kast nodig?

Rob
je kan er misschien passief mee koelen maar OC'en zou ik niet doen

[ Voor 28% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 18-05-2004 07:26 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
ThaKiller schreef op 18 mei 2004 @ 07:22:
[...]

De antec sonata heeft vooin best veel ruimte als je een aantal hd-racks er uit haalt, die hd-racks zitten vast met een klik systeem, dus iedereen kan die er ui halen
Yup, check de mijne: http://www.marbri.demon.nl/pics/case/DCP_1418.JPG

Past netjes toch ;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
ik heb em ook maar geen pic's enne mn wc setup past nu toch niet meer in mn kast :)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@campr:
OC met een passief gekoeld systeem kan gewoon, maar bedenk dat je temps een stuk hoger liggen bij passief dan bij (klein beetje) actief.

als je rad DUSDANIG krachtig is dat ie je water passief gekoeld dan krijgen, dan moet het lukken. Je moet dus een krachtig (waarschijnlijk dus ook groot) rad hebben.

IT'S ALL ABOUT THE TEMPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

.

[ Voor 100% gewijzigd door Apoca op 18-05-2004 15:21 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik de fittings van de Noise Isolator Reservoir kunnen vervangen voor 1/2 in plaats van 3/8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat moet wel kunnen. Als het goed is kan je die koppelingen eruit halen en er andere voor in de plaats zetten. De meeste koppelingen hebben een 1/4" schroefdraad. Kwestie van de juiste koppelingen erbij kopen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb de avond van mijn eerste post (maandag avond) nog een nieuwe manier van zoeken ontdekt, ik ben jullie sigs gaan bekijken voor plaatjes van waterkoeling, en toen stuitte ik op de sig van Whizz, die later ook nog postte (thnx!), ik ga dus voor de Antec Sonata, prachtige kast :9

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik wil dus ook beginnen met waterkoeling, maar omdat ik een beperkt budget heb wou ik de blokjes zelf maken, maar ik weet alleen niet waar ik het koper vandaan moet halen.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei...

Nu probeer ik mijn setje samen te stellen (Antec Sonata kast) en stuit ik op een probleem. Ik wil namelijk een fan-controller inbouwen, nu zit er bij de Sonata een klepje voor de 5.25"/3.5" bays.

Heeft er iemand ervaring met de Sunbeam Rheobus 5.25" of 3.5" fan-controller i.c.m. de Antec Sonata Lifestyle kast?

(het probleem is namelijk, bij de rheobus zijn er kleine knopjes, die je moet aandraaien om het toerental van je fan te regelen, ik denk dat deze in de weg zullen zitten als ik het klepje van mijn kast wil dichtdoen)

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben weer begonnen aan een nieuw wc blokje, maar dit is nog maar een prototype. Dus nog niet optimaal want het is nog alu en blokje is iets te klein.
pics:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0142.JPG
Onze werkank in de garage (ja ik weet het is rommeltje daar :P )
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0144.JPG
blokje voordat ik hem helemaal heb uitgedremeld (dwarskanalen zijn nog niet gedaan)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0145.JPG
Nogmaals tussenfase
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0146.JPG
Ik aant dremelen 8)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0152.JPG
Uiteindelijke blokje :D
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/wcblokje/DSCI0153.JPG
Nog een keer het eindproduct.
Ik heb gewoon eerst gaatjes geboord, toen de wandjes weggeslepen met dremelkl00n.
Heeft me +-7schijfjes gekost :P
Ik moet dus nog een deksel en een hold-down maken, doe ik zeer binnenkort. Dat post ik dus nog weleens.

[edit]
Ja ik weet dat het blokje scheef is afgezaagd (is prototype!)
Het blokje lijkt nu nog helemaal klein maar dat komt door resizen van pics
[\edit]

[ Voor 10% gewijzigd door El Snorro op 18-05-2004 17:15 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:02:
Oei...

Nu probeer ik mijn setje samen te stellen (Antec Sonata kast) en stuit ik op een probleem. Ik wil namelijk een fan-controller inbouwen, nu zit er bij de Sonata een klepje voor de 5.25"/3.5" bays.

Heeft er iemand ervaring met de Sunbeam Rheobus 5.25" of 3.5" fan-controller i.c.m. de Antec Sonata Lifestyle kast?

(het probleem is namelijk, bij de rheobus zijn er kleine knopjes, die je moet aandraaien om het toerental van je fan te regelen, ik denk dat deze in de weg zullen zitten als ik het klepje van mijn kast wil dichtdoen)

Bvd
ik heb geen baybus maar wel een antec sonata en ik kan je vertellen dat je ongeveer 12 mm ruimte is voor knopen , als die direct aan de rand van de drives zitten , in het midden is er 17 mm ruimte

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:48:
Als je alles 100 % stil wil hebben pak dan de passief gekoelde kast. Weet alleen merk effe niet.

Voor een resevoir maybe zoiets:
[afbeelding]
van : http://www.tweakers.net/reviews/479

Of dit is ook nog een mogelijkheid: http://www.silenthardware.de/content/view/59/3/

En dit kun je gebruiken als voeding
http://www.silenthardware.de/content/view/36/3/

Ik heb gelezen over een voeding met wc maar weet alleen niet meer waar en welk merk maybe search gebruiken.
edit:
Zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Vandaag mijn waterkoelingsset gaan halen, en ik zit al direct met enkele vragen.

Op deze foto van de Nextcool Wtank heb ik een filtertje aangeduid (dat groenige). Ik vind dat maar raar dat dat daar geplaatst is, omdat het maar aan 1 kant zit. Het zit net onder de slangaansluiting. Moet ik dat maar laten?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schummi/wtank.jpg

uitsnede uit grote foto:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schummi/wtankuitsnede.jpg

Verder heb ik ook nog een radiator van Nextcool. Ik wil deze bevestigen aan de buitenkant van de kast, omdat aan de binnenkant van de kast standaard al een 120mm fan is geinstalleerd. Er zijn echter geen schroeven bij, en ik zou ook niet weten of er zo lange en dunne schroeven/draadstangetjes bestaan. Hoe doen jullie dat dan?

[ Voor 6% gewijzigd door BizonKid op 18-05-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Na veel zoeken ben ik bij deze link uitgekomen

http://www.wakueandmore.d...evo120/airplexevo120.html

Nu vraag ik me af of een dangerden maze 4-1 gpu blok met 80 watt pelter en een chipsetkoeler wel gekoelt krijg met dit ding zodat ik wel een beetje kan clocken met de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ja dat kan deze wel, maar een 80 watt Peltier zal niet veel helpen, want de meeste GPU's geven al zon 60 tot 70 watt aan warmte af. Dus je kunt beter een 148 Watt Peltier nemen of zelfs 228 Watt. Houdt rekening met andere dingen zoals de power die ervoor nodig is, maar 80 watt kan ik je niet aanraden

de AC rad is wel goed genoeg om em koel te houden!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• campr112
  • Laatst online: 25-07 17:57
Bedankt voor de reacties dusver. Ik denk dat ik zal gaan voor een Hybride systeem. Een radiateur (passief) op de zijkant van de PC, en een kleine radiateur (80mm) op een normale fan output van de kast om zonodig actief voor extra cooling te zorgen (met gamen ofzo).

Er komt dus ook nog een computer die alles gaat regelen. Misschien een Basic stamp ofzo. Ik zal ook nog in-line temperatuur sensoren moeten plaatsen om alles te meten, en op grond daarvan beslissingen te maken.

Wordt weer een leuk projectje.

Rob

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hoezo 80 watt is niet genoeg? waarom brengen ze dan z'n ding op de markt. Het voordeel van die 80 watt is dat ik die nog gewoon aan mijn 480 voeding kan hangen, dat vind ik ook belangrijk. En ik ga toch niet onder de 0 graden zitten rotzooien daar ben ik niet tweaker genoeg voor :P. En de reviews van dat blokje zijn niet slecht te noemen. Dus snap niet wat er mis is met 80 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bizonkid volgens mij heeft dat filtertje niet erg veel zin, en zou ik me als ik jou was me daar niet zo druk om maken. Ik heb eigenlijk nog geen een setje gezien die dit heeft. Bij de Eheim pomp die ik heb zit wel een filter maar die heb ik er uit gehaalt, want dat is om grof gebeuren tegen te gaan zoals steentjes, als je de pomp in een aquarium of in een vijver gebruikt... Ik heb geen steentjes in mijn reservoir verder, trouwens, wel een geinig idee om er steentjes in te kijlen :P

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen een fijne filter kan zinvol zijn, zo grote is niet zo nutig. Zelf heb ik wel een fijne filter in zitten me een erg grote opervlakte. Die zorgt er voor dat de ouwe kleine stukjes teflon niet in me wc blijft doorstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Ok thanks Damage en JC Ken.
Heeft er nog iemand een idee hoe ik mijn rad aan de achterkant van mijn kast kan vastmaken? Ik heb nog eens gekeken, en ik vind echt geen schroef die zo lang is, en dun genoeg om tussen de koelvinnetjes van de rad door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:04:
Alleen een fijne filter kan zinvol zijn, zo grote is niet zo nutig. Zelf heb ik wel een fijne filter in zitten me een erg grote opervlakte. Die zorgt er voor dat de ouwe kleine stukjes teflon niet in me wc blijft doorstromen.
Een fijn filter is niet echt lekker voor je flow. Hoe lang blijft er nog teflon in je WC terechtkomen? Anders zou ik het er lekker uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe ik er goed aan om in deze setup de radiator te vervangen voor een nextcool dual radiator en de pomp (hydro l20) voor een nextcool W-TANK 800 (is hij nou 1/2 of 3/8?).

setup is:

1x intimidator cpu
1x intimidator gpu
1x intimidator nforce chipset
1x airplex evo 240
1x hydro l20

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een aquarium-pompje van Maxi-Jet ook een acceptable iets? Of moet ik toch eerder neigen naar een Eheim 1046 of Hybor L20, want dat zijn secondare pompjes op 't moment. Al hangen eraan de Eheim en de Hybor wel hogere prijskaartjes terwijl ik voor een maxi-jetje misschien 20 euri kwijt ben.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
@resu, je hebt toch alles, waarom wil je dan wisselen? Ben je niet tevreden van de temps die je haalt?
Zie ook http://www.nokytech.net/dossier.php?lire=114&page=1 , voor oa een review van de Nextcool dubbele rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:28:
[...]

Een fijn filter is niet echt lekker voor je flow. Hoe lang blijft er nog teflon in je WC terechtkomen? Anders zou ik het er lekker uithalen.
Ik heb dat ook gehad hoor in het begin dat er stukjes van die teflon tape door je reservoir heen dwarrelen. dat komt omdat je die slangpilaren etc goed hard er in draait (in mijn geval moest ik dat met een baco doen anders kreeg ik em er niet eens in :P) en dan willen er wel eens van die stukjes afgaan. Wat ik toen idd heb gedaan is het gebeuren weer ff leeg maken en er voor zorgen dat de stukjes er uit waren... Toen weer opnieuw vullen... Zomaar klaar

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
BizonKid schreef op 18 mei 2004 @ 22:12:
Heeft er nog iemand een idee hoe ik mijn rad aan de achterkant van mijn kast kan vastmaken? Ik heb nog eens gekeken, en ik vind echt geen schroef die zo lang is, en dun genoeg om tussen de koelvinnetjes van de rad door te krijgen.
Dit misschien een idee ? Werkt perfect :Y)

(Klikbaar :) )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0558.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0560.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0568.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0574.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0579.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0582.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Tweakers/IMG_0584.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:28:
doe ik er goed aan om in deze setup de radiator te vervangen voor een nextcool dual radiator en de pomp (hydro l20) voor een nextcool W-TANK 800 (is hij nou 1/2 of 3/8?).

setup is:

1x intimidator cpu
1x intimidator gpu
1x intimidator nforce chipset
1x airplex evo 240
1x hydro l20

alvast bedankt
Ik wil deze set gaan bestellen ik heb hem nog niet (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Laatst online: 30-11-2020
BizonKid schreef op 18 mei 2004 @ 22:12:
Dit is ook een optie...

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/radiator.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/voor.jpg

Zo gaat mijn Airplex Evo 240 binnenkort aan m'n kast vast zitten in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt elegant. Ik heb hem gewoon binnen in mijn kast gehangen. Ik heb wel mn harde schijven elders moeten hangen maar dat vond ik het dubbel en dwars waard!

http://www.xs4all.nl/~moorlag/Images/WC/111-1171_IMG.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet slimmer een rad aan de bovenkant, eventueel boven op de case, vast te maken. Bij voorkeur met fans aan de onderkant? Warme lucht stijgt immers op.

Dus die foto hierboven...lijkt me niet erg verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Laatst online: 03-05-2022
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 17:43:
Niet echt elegant. Ik heb hem gewoon binnen in mijn kast gehangen. Ik heb wel mn harde schijven elders moeten hangen maar dat vond ik het dubbel en dwars waard!

http://www.xs4all.nl/~moorlag/Images/WC/111-1171_IMG.JPG
nu word de warme lucht van de radiator in je kast geblazen.. dat vind ik ook niet echt elegant :+

Ik heb daar dus geen last van, het ziet er misschien niet zo mooi uit maar de koeling is optimaal ;)

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik had het niet zo gedaan die radiator en die reservoir aan de zeikant. ik heb exact de zelfde reservoir en ik heb ook een chieftec case. ik heb em gewoon aan de achterkant van mijn kast vast gemaakt ook met de slangen naar binnen. vind ik wat netter en wat makkelijker... Jammer dat die radiator niet boven opde case gedaan is? denk dat dat toch wat mooier is ... Ik had het iig niet zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Spy schreef op 19 mei 2004 @ 20:08:
[...]

nu word de warme lucht van de radiator in je kast geblazen.. dat vind ik ook niet echt elegant :+

Ik heb daar dus geen last van, het ziet er misschien niet zo mooi uit maar de koeling is optimaal ;)
Nee, de fans zuigen het naar buiten. Tuurlijk warmt mn rad de temp binnen mn kast nu iets op. Maar veel zal dat nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een WC setup maak, waar moet ik de rad dan plaatsen....zodat de pomp het water aan zuigt via de rad of dat de pomp water naar de rad toe pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

je wilt het koelste water bij je cpu hebben.. en snel :P dus rad---> pomp ----> CPU

ik heb hier PUN 10 Festo koppelingen liggen en een paar meter benzine-slang 10mm uitwendig , maar de slang zit iets te los in de koppeling (trek hem er uit met een beetje extra kracht) dit komt denk ik doordat de slang zo flexibel is ...

is er een manier om de slang plaatselijk wat harder te maken ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rad---> pomp ----> CPU is FOUT
want ook je pomp levert extra warmte...

het beste zou je iets kunnen maken zoals
pomp ---> rad ---> CPU

Want het water is het koudst nadat het door je rad is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pomp maakt je water toch alleen warm als hij inline is? (in het water)

Volgens de meesten maakt de volgorde niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 18 mei 2004 @ 18:26:
Op deze foto van de Nextcool Wtank heb ik een filtertje aangeduid (dat groenige). Ik vind dat maar raar dat dat daar geplaatst is, omdat het maar aan 1 kant zit. Het zit net onder de slangaansluiting. Moet ik dat maar laten?
Haal 'm er maar alvast uit, want zodra je 'm aanzet komt dat filtertje er toch uit. (=ervaring).

Controleer je WTANK ook goed voordat je 'm inbouwt, de 1e die ik kreeg was lek. De 2e heb ik uiteindelijk weggegooid omdat de pomp begon te ratelen, en je daar niets aan kunt doen. Nofi, maar de WTANK is een miskoop van jewelste.

Wat betreft de volgorde: zolang je niet extreem wilt overklokken en elke graad telt, maakt het idd. geen fuck uit. Als je alleen een CPU koelt, maakt het sowieso geen moer uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de meest voor de hand liggende is dan Pomp -> Rad -> CPU.

En wat betreft die koelers? koelen die goed of zullen die meer geluid maken op deze manier??(zoals op de foto) Of zou 5 volt genoeg zijn?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.dolmans/WC/DSC00184(2).JPG Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.dolmans/WC/DSC00187(2).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 09:23:
Maar de meest voor de hand liggende is dan Pomp -> Rad -> CPU.

En wat betreft die koelers? koelen die goed of zullen die meer geluid maken op deze manier??(zoals op de foto) Of zou 5 volt genoeg zijn?

[afbeelding] [afbeelding]
Niet alles hoeft in bold hoor, we lezen je bericht zoiezo wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DAMAGE schreef op 19 mei 2004 @ 20:15:
Ik had het niet zo gedaan die radiator en die reservoir aan de zeikant. ik heb exact de zelfde reservoir en ik heb ook een chieftec case. ik heb em gewoon aan de achterkant van mijn kast vast gemaakt ook met de slangen naar binnen. vind ik wat netter en wat makkelijker... Jammer dat die radiator niet boven opde case gedaan is? denk dat dat toch wat mooier is ... Ik had het iig niet zo gedaan :)
De foto's die hier staan zijn van mijn pc en de radiator en het reservoir zijn niet zomaar aan de zijkant geplaatst. In mijn pc heb ik dus werkelijk totaal geen ruimte, die zit propvol. Radiator boven was niet mogelijk, mijn pc past maar net onder mijn bureau en een andere plaats is er niet. Zou de warme lucht niet eens kwijt kunnen. Achterzijde was ook geen optie omdat mijn pc bijna net zo diep is als mijn bureau. Ten eerste zou mijn pc dan ver onder mijn bureau moeten uitsteken en ten tweede zou de luchtcirculatie niet echt ideaal zijn.
Bleef eigenlijk alleen nog deze manier van monteren over en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Of je het nu wel of niet mooi vindt dat is een kwestie van smaak. Ik vind dat best gezien mag worden wat je aan je pc gedaan hebt en ik hoef het niet allemaal weg te werken als de afwerking maar perfekt is en dat durf ik gerust te stellen dat het dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

waterkoud schreef op 20 mei 2004 @ 12:13:
[...]

De foto's die hier staan zijn van mijn pc en de radiator en het reservoir zijn niet zomaar aan de zijkant geplaatst. In mijn pc heb ik dus werkelijk totaal geen ruimte, die zit propvol. Radiator boven was niet mogelijk, mijn pc past maar net onder mijn bureau en een andere plaats is er niet. Zou de warme lucht niet eens kwijt kunnen. Achterzijde was ook geen optie omdat mijn pc bijna net zo diep is als mijn bureau. Ten eerste zou mijn pc dan ver onder mijn bureau moeten uitsteken en ten tweede zou de luchtcirculatie niet echt ideaal zijn.
Bleef eigenlijk alleen nog deze manier van monteren over en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Of je het nu wel of niet mooi vindt dat is een kwestie van smaak. Ik vind dat best gezien mag worden wat je aan je pc gedaan hebt en ik hoef het niet allemaal weg te werken als de afwerking maar perfekt is en dat durf ik gerust te stellen dat het dat is.
Okay mooi dat ik het verhaal er achter nu weet, dan is het idd mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen... had jij trouwens in het begin met dat reservoir ook, na dat je die buisjes geplaatst had, dat ie even wat lekte? ik bedoel dan bij de onderkant bij de aansluitingen, als je daar de plexi buis er weer opdraait. Ik had het eerst niet zo heel stevig gedaan blijkbaar dus als ik met mijn vinger over de rand heen wreef voelde ik wat water er uit komen... Het was niet zo veel maar gebeurde wel. Heb toen met super veel kracht dat ding dicht gedraait en na een tijdje was het over....

[EDIT]

Na de zoveel tijd mist er ook een beetje water steeds uit weg, lijkt wel oftie lekt ofzo, maar nergens water oid te vinden in de case. Zouden de siliconen slangen dan echt werkelijk zweten? :)

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 20-05-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Laatst online: 30-11-2020
waterkoud schreef op 20 mei 2004 @ 12:13:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens! Niet voor nix dat ik je pics nog eens voorbij liet komen als een optie om de rad te bevestigen. ;) Vind het erg mooi gedaan, en bovendien kijk je bij mij strax toch niet tegen die rad aan, die zijde van de kast staat toch richting muur. Bovendien koel je de rad met koelere lucht, als de lucht in je kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb vooraf alles goed aangedraaid en merkte al meteen dat de bodem niet echt stevig aangedraaid was. Ik hoefde niet veel kracht te zetten om de bodem verder aan te kunnen draaien, dus ik denk dat ie niet echt goed dicht zat. Maar, misschien door het extra vastdraaien, ik heb totaal geen problemen gehad met verlies van water. Gelukkig niet.

Hier een foto waarbij je een beetje kunt zien hoe mijn pc geplaatst is en waarom ik geen ruimte had om mijn radiator en reservoir op gebruikelijke plaatsen te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/computer/werkkamer-1.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door waterkoud op 20-05-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Vandaag (en gisteren) aan het kl*ten geweest met mijn waterkoeling spullen die ik heb binnengekregen. Het werkt wel, maar met mijn schermkaart is toch iets niets juist. Als ik opstart en die "welkom" bitmap van asus komt op het scherm, dan loopt het al mis. Allemaal strepen in het scherm. Als ik dan in windows kom, scheelt er iets met de icoontjes en aanwijspijlen van de muis. Vreemd genoeg ziet tekst en foto's er normaal uit.
Ik moet erbij zeggen dat ik de shim van mijn kaart niet heb afgehaald, maar de koelpasta maakt blijkbaar contact aan het vlak op de koelblok, zo te zien.

Van mijn temps ben ik ook niet tevreden, als ik op de cpu koelblok druk, dan daalt de temperatuur al vrij snel. Nochthans heb ik de bijgeleverde schroeven van het cpu koelblok helemaal ingedraaid, die kunnen niet verder...

40°C idle voor onderstaande config, is dat wat goed?

specs:
Asus a7n8x deluxe
Zalman wb2 cpu koeler @ Xp2700+
Nextcool GPU blokje @ Radeon 9700

Zeg aub niet dat mijn schermkaart naar de eeuwige jachtvelden is...

[ Voor 5% gewijzigd door BizonKid op 20-05-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

je hebt het er toch niet goed opzitten denk ik. Van warmte krijg dat soort taferelen dus als ik jou was zou ik die ati kaart eerst even zien of je het blokje er niet anders op kunt zetten desnoods beter. Want het is duidelijk dat hij de warmte niet goed kwijt kan. Voelt het blokje ook warm aan? voelt het water warm aan?

Over de CPU ik denk dat je hem verkeerd om er op gezet hebt? dit is namelijk van groot belang dat dit goed gaat want anders kan het blokje er scheef op komen te liggen. dit soort dingen moet je ECHT heel goed checken. Ik had in het begin ook dat mijn temps erg hoog waren maar dat kwam door lucht in mijn systeem... Later was dit wel goed.

In jou geval denk ik toch aan dat de blokjes er niet goed opzitten of dat je teveel koelpasta gebruikt hebt... Check dit nog ff na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
@Damage
Dat Nextcool blokje voor op de gpu is helemaal rond vanonder, dus dat is geen optie om anders te bevestigen of draaien. Net zoals de Zalman CPU koelblok, die is ook totaal rond, dus hoe kun je die dan verkeerd om bevestigen?
Het GPU blokje voelt trouwens wel wat warm aan, de omringende omgeving is eigenlijk nog warmer, maar ik kan het blokje makkelijk met mijn hand blijven vasthouden. Het water is lauw, als ik de slang vastneem.
Koelpasta heb ik denk ik ook niet teveel gebruikt, daar heb ik speciaal op gelet, ik verdenk toch die shim...

Die CPU blok moet ik toch ook op de juiste manier kunnen bevestigen :(

[ Voor 4% gewijzigd door BizonKid op 20-05-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mensen...

ik had even een kort vraagje..
wat is beter?
de Black Ice Pro:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1572-1562.gif

of de Black Ice Micro:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1570-1560.gif

kosten nu allebei 44,99 @ freezinghardware...
nu weet ik dat er op de black ice pro een 120mm fan kan.. maar de black ice Micro is weer bv dikker...

weet iemand misschien een reviewtje? heb al gegoogled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Een klein bezoekje aan de homepage had je deze info opgeleverd :)

Black Ice Micro
Rated for 236.6 KCal per hour (938.89 BTU per hour) or 275W

Black Ice Pro
Rated for 378KCal per hour (1501 BTU per hour) or 440W*
120 mm (4.72 inch) Copper core consisting of flat tubes for maximum heat conductivity

Alsje!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou zeker voor de black ice pro gaan die is duidelijk beter, enne gebruik em zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiedag,

cuplex PRO (cpu)
twinplex(chipset)
aquagratix 9800/Pro/XT
aquatube Rev. 1.1 Titan(reservoir)
airplex evo 360
Eheim 1250 230 V
TSP ATX-Netzteil 420 W
Papst Luefter 3x 120mm
(m) PVC-Schlauch 10x1,5 mm
ACfluid - Korrosionsschutz
Big-Tower CS-2001D schwarz
Arctic Silver 5

Is dit zo een goede WC opzet?
Ik heb veel gezocht naar info over die koelblokken maar ik heb niet veel gevonden. Mischien weet iemand daar meer van?
Verder nog opmerkingen of tips graag. Dit is mijn eerste WC. dus ik ben nogal nieuw met waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
BizonKid schreef op 20 mei 2004 @ 17:35:
@Damage
Dat Nextcool blokje voor op de gpu is helemaal rond vanonder, dus dat is geen optie om anders te bevestigen of draaien. Net zoals de Zalman CPU koelblok, die is ook totaal rond, dus hoe kun je die dan verkeerd om bevestigen?
Het GPU blokje voelt trouwens wel wat warm aan, de omringende omgeving is eigenlijk nog warmer, maar ik kan het blokje makkelijk met mijn hand blijven vasthouden. Het water is lauw, als ik de slang vastneem.
Koelpasta heb ik denk ik ook niet teveel gebruikt, daar heb ik speciaal op gelet, ik verdenk toch die shim...

Die CPU blok moet ik toch ook op de juiste manier kunnen bevestigen :(
Ik weet niet hoe dat nextcool gpu blokje vast gezet moet worden maar heb je geen ijzeren beugels of zoiets tegen je kaart aan zodat je die strepen in beeld krijgt? Ik had eerst met mijn gpu blok dat de kop van de schroefjes tegen de kaart aan kwam omdat ik was vergeten (te lui) rubbertjes te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:22:
goeiedag,

cuplex PRO (cpu)
twinplex(chipset)
aquagratix 9800/Pro/XT
aquatube Rev. 1.1 Titan(reservoir)
airplex evo 360
Eheim 1250 230 V
TSP ATX-Netzteil 420 W
Papst Luefter 3x 120mm
(m) PVC-Schlauch 10x1,5 mm
ACfluid - Korrosionsschutz
Big-Tower CS-2001D schwarz
Arctic Silver 5

Is dit zo een goede WC opzet?
Ik heb veel gezocht naar info over die koelblokken maar ik heb niet veel gevonden. Mischien weet iemand daar meer van?
Verder nog opmerkingen of tips graag. Dit is mijn eerste WC. dus ik ben nogal nieuw met waterkoelen.
Hoeveel kosten die blokjes? Ligt er ook maar net aan wat je van bent te gaan koelen. Die blokjes zijn niet zo high end, maar moeten voor normaal gebruik wel voldoende zijn denk ik. Sinds het je eerste wc setup is wil je gelijk goed beginnen neem ik aan?

Ik vertrouw eerder op spullen van D-Tek, DangerDen, Asetek e.d. dan de Duitse Shoit (8>

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom ook neit onder de 33 graden idle met de waterchill L30 set.. Als ik het raam open zet en de PC voor het raam zet snachts kom ik wel op de 25, maar word erg koud op me kamer :D

Ik heb ook koelvloeistof gebruikt inplaats van gedestileerd water. Weet niet of het minder snel koelt dan gedestilieerd water ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich lijkt me 33 graden wel aardig. Weet alleen niet wat voor CPU je hebt. De ene CPU wordt een stuk warmer dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 10:49:
Ik kom ook neit onder de 33 graden idle met de waterchill L30 set.. Als ik het raam open zet en de PC voor het raam zet snachts kom ik wel op de 25, maar word erg koud op me kamer :D

Ik heb ook koelvloeistof gebruikt inplaats van gedestileerd water. Weet niet of het minder snel koelt dan gedestilieerd water ?
Gewone pure koelvloeistof gebruikt? Dat koelt idd minder goed dat demi water, de koeleigenschappen van koelvloeistof zijn slechter dan van water.
Daarom zou ik ook niet met pure koelvloeistof koelen maar vermengt met water. De koelvloeistof werkt dan als anti- alg en corrosie :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
SchiedamLauw schreef op 22 mei 2004 @ 09:45:
[...]

Ik weet niet hoe dat nextcool gpu blokje vast gezet moet worden maar heb je geen ijzeren beugels of zoiets tegen je kaart aan zodat je die strepen in beeld krijgt? Ik had eerst met mijn gpu blok dat de kop van de schroefjes tegen de kaart aan kwam omdat ik was vergeten (te lui) rubbertjes te gebruiken..
Het is opgelost nu, ik heb wel de shim van mijn kaart moeten verwijderen. Alhoewel de koelblok wel contact maakte, was het blijkbaar toch nog niet genoeg. Ik heb trouwens nu ook schroefjes die de kaart raken, als ik rubbertjes moet gebruiken, is er te weinig schroefdraad om dat koperen cilindertje vast te kunnen draaien.

Ik vind mijn temperaturen toch nog hoog als ik jullie resultaten lees.
Mijn setup is:

Athlon XP 2700+ (thoroughbred B ) - Zalman WB2 blokje
Radeon 9700 non pro - Nextcool GPU blokje
Nextcool (single) rad, 120mm fan @ 12V.
Nextcool Wtank.

Niks OC'ed, imo net genoeg koelpasta gebruikt.

Nu ben ik ongeveer een half uur aan het internetten, en de temp is 38°C. Maar ik vermoed dat het nog wat stijgt en er nog een paar graden gaat bijkomen.
Gisteren eens een stresstest gedaan, 3x AquaMark 3 gedraaid, met Folding@home in de achtergrond. Dan kreeg ik een load temp van 46°C. Als ik de PC dan terug laat idlen, zakt de temperatuur ook niet zo snel naar mijn gevoel. Hij wordt dan 41°C terwijl ik wat licht werk doe.
Nu weet ik wel dat die grafische kaart ook heel wat warmte afgeeft, ervoor had ik een passieve Zalman koeling, en daar kon ik echt mijn hand niet ophouden. Nu wordt de achterkant van de kaart (op de locatie vd processor) niet zo warm.

Dus misschien is dat wel een redelijke temp en kan het niet beter met dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zo'n radeon word natuurlijk ook erg warm, maar boven de 40 graden das wel warm idd... mijn CPU is best wel redelijk ver ge-oc-ed en is nu met wat licht werk ook 38 graden. meestal issie idle zon 36 graden. maar mijn 1800+ is dan ook naar 2800+ geoc-ed... maybe heeft jou proc wel dezelfde core als mijn proc, dat ik hem naar 2800 kan ocen met de zelfde temp ong, en dat die van jou van de fabriek uit al op 2800 loopt, ook zo warm :)

Denk dat een temp van jou van 38 idle nog best wel acceptabel is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op 22 mei 2004 @ 12:07:
[...]

Gewone pure koelvloeistof gebruikt? Dat koelt idd minder goed dat demi water, de koeleigenschappen van koelvloeistof zijn slechter dan van water.
Daarom zou ik ook niet met pure koelvloeistof koelen maar vermengt met water. De koelvloeistof werkt dan als anti- alg en corrosie :)
Wat ik normaal in de auto gooi idd. was mooi blauw dus kwam mooi uit :D idle met dit weer is 35 graden.. Raad je me toch aan gedestileerd water te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik gebruik zelf ook koelvloeistof vermengt met demi water. Dat in een verhouding van 1:3, het blijft mooi lichtblauw en het koelt goed. Ik draai er nou alweer een paar maanden mee en het blijft perfect helder zonder allemaal troep erin :)
Dus ik raad je om ook water toe te voegen, komt altijd je temps ten goede :)
Is pure koelvloeistof trouwens ook niet redelijk dik om rond te pompen?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Laatst online: 11:09
Gewone koelvloeistof is er ook wel in niet dikke vormen hoor. Wat nog steeds het beste werkt is gewoon demi-water met het alom bekende waterwetter erdoor. Het laat een beetje een slijmerig laagje op je onderdelen achter, maar het koelt beter dan welke andere combinatie dan ook. Het is alleen nogal prijzig spul en niet makkelijk te verkrijgen.

Als je niet zover wilt gaan is elke combinatie van demiwater met een anti-algen/corrosie middeltje het beste. Gewone koelvloeistof is niet zo geschikt omdat het juist een toevoeging heeft waardoor het minder goed warmtewisselt. Dit ivm het risico op bevriezing in de winter. Je zou het wel kunnen gebruiken als je je radiator buiten hebt hangen en ook in de winter wilt kunnen gamen! :)

Zelf heb ik vandaag een beetje een ongelukje gehad. Ik zat wat te klooien met mijn slangen, toen er opeens een losschoot. Een lekkere plens water stroomde over mijn moederbord. Gelukkig stond alles uit en was ook de stroom eraf. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon blijft werken als ik het een dagje laat drogen, maar ik schrok toch wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 22 mei 2004 @ 09:58:
[...]

Hoeveel kosten die blokjes? Ligt er ook maar net aan wat je van bent te gaan koelen. Die blokjes zijn niet zo high end, maar moeten voor normaal gebruik wel voldoende zijn denk ik. Sinds het je eerste wc setup is wil je gelijk goed beginnen neem ik aan?

Ik vertrouw eerder op spullen van D-Tek, DangerDen, Asetek e.d. dan de Duitse Shoit (8>
Cuplex PRO - 45euro ongeveer(staat 5e op deze site: http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1

twinplex Blende Chipsatz(Chipset koeler) 39 euro

aquagrATIx Mem+ core koeler voor 9800pro - 64 euro

alle spullen staan op: http://www.aqua-computer.de
Ik kan echt bijna niks vinden over die blokjes, maar omdat ik de spullen in duitsland wil kopen(echt veel goedkoper) heb ik niet echt veel keus.

Ik wil er een 2400+ mee koelen, en die dus ook ver overclocken. MB is een Asus a7n8x-deluxe en vid kaart sapphire 9800PRO(128mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 16:18:
[...]

Cuplex PRO - 45euro ongeveer(staat 5e op deze site: http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1

twinplex Blende Chipsatz(Chipset koeler) 39 euro

aquagrATIx Mem+ core koeler voor 9800pro - 64 euro

alle spullen staan op: http://www.aqua-computer.de
Ik kan echt bijna niks vinden over die blokjes, maar omdat ik de spullen in duitsland wil kopen(echt veel goedkoper) heb ik niet echt veel keus.

Ik wil er een 2400+ mee koelen, en die dus ook ver overclocken. MB is een Asus a7n8x-deluxe en vid kaart sapphire 9800PRO(128mb)
Dit zijn ook goede blokjes via mailforumulier kan je daar bestellen http://www.frigus.nl/ best goedkoop ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
DAMAGE schreef op 22 mei 2004 @ 12:55:
zo'n radeon word natuurlijk ook erg warm, maar boven de 40 graden das wel warm idd... mijn CPU is best wel redelijk ver ge-oc-ed en is nu met wat licht werk ook 38 graden. meestal issie idle zon 36 graden. maar mijn 1800+ is dan ook naar 2800+ geoc-ed... maybe heeft jou proc wel dezelfde core als mijn proc, dat ik hem naar 2800 kan ocen met de zelfde temp ong, en dat die van jou van de fabriek uit al op 2800 loopt, ook zo warm :)

Denk dat een temp van jou van 38 idle nog best wel acceptabel is dan...
Ik heb mijn cpu code nog net opgeschreven voor ik de koeler erop deed: AIUHB 0246.
Wel vreemd, ik krijg mijn temperatuur na een full load periode niet lager dan 41°C. Als ik dan de PC opnieuw opstart en de bios in ga, geeft hij daar een temp aan van 37°C. Misschien moet de processor gewoon wat meer werken om alle Windows achtergrond processen te doen lopen. Ik zal het daar maar op houden.
Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
Ik heb overigens nog een vraagje. Ik heb vandaag mijn nieuwe videoplankje binnen gekregen. Een Asus V9950. Nou gaat daar vanzelfsprekend mijn AseTek Waterchill GPU blokje op, maar nou zit ik met het geheugen van dat ding. Die worden normaal door de stock koeler van Asus meegekoeld, maar met mijn waterkoeling valt dat dus weg. Nou heb ik 8 tweakmonster BGA ramsinks besteld en die wil ik er met arctic silver thermal adhesive op gaan plakken. Ik vraag me echter af of die dingen voor genoeg koeling zorgen. Ik heb tenslotte niet meer vreselijk veel airflow in mijn kast. Ik ben overigens niet direct van plan om heel fanatiek te gaan overclocken, dus ga er maar vanuit dat het gewoon op stock speed moet draaien. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnenkort wilde ik overgaan van een athlon XP socket A naar een athlon64 socket 754.
Op dit moment heb ik een innovatek COOL CPU rev 3 (zo'n enorm metalen blok met veer en draaiknop :).
Past die ook op de socket 754? Of moet ik dan weer iets nieuw (erbij) kopen?
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
ik ben van plan binnenkort over te stappen op een wc setup, aangezien mijjn huidige setup ongelooflijk veel lawaai maakt (zomer het is heet etc...

mijn probleem echter is dat ik heel erg overkill denk. zat al te denken aan een setup van 400 euri (airplex 360 met 3 papst 120, 2 papst 80 voor case fan, swiftech cpu blok voor amd64, chipset cooler, vgakooler voor radeon 9800, eheim 1250, swiftech slangen, waterwetter, reservoir) en dat was nog zonder kast :) mja 400 euri is een beetje veel vind ik, heb namelijk nog geen control units, geen manier van flow monitoring (flow o matic anyone?)

ik kan natuurlijk een koolance kast kopen, maar die dingen schijnen nogal wat problemen te hebben met de control unit. en niet bepaalt stil te zijn.

maar wat zou ik nou echt nodig moeten hebben voor een echt stille kast? ik moet werkelijk niets horen (komt een seagate schijf in te zitten, en misschien vervang ik die met een raptor, dat ding hoor ik niet in mijn andere pc)

verder weet ik vrij weinig over tube sizes maar 1/2 schijnt wel een goede size te zijn. Ook weet ik niets over ideale pomp capaciteit, er staat in de faq wel dat je niet teveel moet nemen (1200+ l/uur) maar ergens anders heb ik gelezen dat je voor een airplex 360 best wel een krachtige pomp mag gebruiken kortom ik weet eigenlijk nog vrij weinig voor de tijd die ik erin heb gestoken :)

p.s. een low profile koelblok voor vga (zoals koolance die heeft) is wel gunstig dan kan je namelijk het slot eronder gebruiken. ik gebruik erg veel pci sloten normaliter :)

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 24-05-2004 01:34 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice_strike schreef op 24 mei 2004 @ 01:08:
ik ben van plan binnenkort over te stappen op een wc setup, aangezien mijjn huidige setup ongelooflijk veel lawaai maakt (zomer het is heet etc...

mijn probleem echter is dat ik heel erg overkill denk. zat al te denken aan een setup van 400 euri (airplex 360 met 3 papst 120, 2 papst 80 voor case fan, swiftech cpu blok voor amd64, chipset cooler, vgakooler voor radeon 9800, eheim 1250, swiftech slangen, waterwetter, reservoir) en dat was nog zonder kast :) mja 400 euri is een beetje veel vind ik, heb namelijk nog geen control units, geen manier van flow monitoring (flow o matic anyone?)

ik kan natuurlijk een koolance kast kopen, maar die dingen schijnen nogal wat problemen te hebben met de control unit. en niet bepaalt stil te zijn.

maar wat zou ik nou echt nodig moeten hebben voor een echt stille kast? ik moet werkelijk niets horen (komt een seagate schijf in te zitten, en misschien vervang ik die met een raptor, dat ding hoor ik niet in mijn andere pc)

verder weet ik vrij weinig over tube sizes maar 1/2 schijnt wel een goede size te zijn. Ook weet ik niets over ideale pomp capaciteit, er staat in de faq wel dat je niet teveel moet nemen (1200+ l/uur) maar ergens anders heb ik gelezen dat je voor een airplex 360 best wel een krachtige pomp mag gebruiken kortom ik weet eigenlijk nog vrij weinig voor de tijd die ik erin heb gestoken :)

p.s. een low profile koelblok voor vga (zoals koolance die heeft) is wel gunstig dan kan je namelijk het slot eronder gebruiken. ik gebruik erg veel pci sloten normaliter :)
Als je het vooral gaat om de stilte en niet om het overclocken is het inderdaad wel wat overkill. Ik denk dat je wel een wat kleiner rad kunt pakken, 2* 120mm. Maar verder valt het eigenlijk wel mee. Je zou nog wat kunnen bezuinigen op je pomp door een Hydor te nemen. En je kunt natuurlijk kijken of je goedkopere blokjes kunt vinden. (Mijn WC-setup koste ongeveer 100E, (Zalman WB2, autorad+enermax 120mm, Sicce Nova) en doet het prima (ook met redelijke OC). )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een black ice micro in de verkoop 4 maanden oud mag voor 25 euri de deur uit
als iemand m wil hebben mail me dan even op alwins@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tering m'n dangerden maze 4 cpu cooler staat op de 43e plaats dacht altijd dat ie zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:10:
tering m'n dangerden maze 4 cpu cooler staat op de 43e plaats dacht altijd dat ie zo goed was.
misschien zegd dit er wat over:

[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII[/rml]

kijk onderaan bij het derde punt van waterblokjes:

LET OP: er gaan geruchten dat hun testopstelling telkens verandert zodat de restultaten met een flinke korrol zout genomen moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mja wat is zwaar overkill overigens? ik bedoel ik heb absoluut geen idee hoe groot de radiator zou moeten zijn om alles fatsoenlijk te koelen en wat de invloed van een fan daarop is. als ik dat weet kan ik namelijk ook een radiator voor de toekomst uitzoeken zegmaar :)

[ Voor 20% gewijzigd door justice strike op 24-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Heeft het zin om het geheugen op je videokaart te waterkoelen?

Zijn er eigenlijk wel dergelijke blokjes te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:10:
In welke lijst en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:05:
ik heb een black ice micro in de verkoop 4 maanden oud mag voor 25 euri de deur uit als iemand m wil hebben mail me dan even op alwins@xs4all.nl
Foei....
aanbieden mag niet in een topic @ got... wel mag je bij http://www.tweakers.net/aanbod het wel aanbieden Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:20:
Vraagje:

Kijk hier maar: http://www.zfz.com/

En te koop, ik denk het niet, je zult dan zelf aan de knutsel moeten, ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:20:
Vraagje:

jeps de Coolmatic van Innovatek..kijk maar eens hier

plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/wakue25_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/wakue25.jpg

edit:
pics in topic zijn beetje down :(( ==> zelf piccies toegevoegd

[ Voor 47% gewijzigd door HyperioN op 24-05-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, mooi blokje.

Die saait van ZeroFanZone was ik al eens tegengekomen.

Maar is het ook de moeite waard om zo`n geheugen blok erbij te kopen?
Aangezien ik hier amper mensen zie met zo`n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je kan wel zon dergelijke oplossing nemen idd, ik neem genoegen met ramsinks :)

Wie heeft er zon dergelijk ding gezien met 1/2" aansluitingen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 21:46
vraag:

wat voor hdd waterkoeling is beter 1 van de onderkant of 1 van de zijkanten.

iemand suggestief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

De zijkanten worden het warmste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
kan ik misschien berekenen wat voor rad ik zou moeten kopen (wattage van cpu + gpu + chipset etc..)

ik kan me overigens ook niet voorstellen dat een blackice micro 275 watt aan warmte kan verplaatsen met een stille fan. zou een blackice micro 2 het wel kunnen? zou namelijk ideaal zijn omdat hij in een lianli past zonder dat je iets hoeft aan te passen.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.