ik ben van plan binnenkort over te stappen op een wc setup, aangezien mijjn huidige setup ongelooflijk veel lawaai maakt (zomer het is heet etc...
mijn probleem echter is dat ik heel erg overkill denk. zat al te denken aan een setup van 400 euri (airplex 360 met 3 papst 120, 2 papst 80 voor case fan, swiftech cpu blok voor amd64, chipset cooler, vgakooler voor radeon 9800, eheim 1250, swiftech slangen, waterwetter, reservoir) en dat was nog zonder kast

mja 400 euri is een beetje veel vind ik, heb namelijk nog geen control units, geen manier van flow monitoring (flow o matic anyone?)
ik kan natuurlijk een koolance kast kopen, maar die dingen schijnen nogal wat problemen te hebben met de control unit. en niet bepaalt stil te zijn.
maar wat zou ik nou echt nodig moeten hebben voor een echt stille kast? ik moet werkelijk niets horen (komt een seagate schijf in te zitten, en misschien vervang ik die met een raptor, dat ding hoor ik niet in mijn andere pc)
verder weet ik vrij weinig over tube sizes maar 1/2 schijnt wel een goede size te zijn. Ook weet ik niets over ideale pomp capaciteit, er staat in de faq wel dat je niet teveel moet nemen (1200+ l/uur) maar ergens anders heb ik gelezen dat je voor een airplex 360 best wel een krachtige pomp mag gebruiken kortom ik weet eigenlijk nog vrij weinig voor de tijd die ik erin heb gestoken
p.s. een low profile koelblok voor vga (zoals koolance die heeft) is wel gunstig dan kan je namelijk het slot eronder gebruiken. ik gebruik erg veel pci sloten normaliter
[
Voor 7% gewijzigd door
justice strike op 24-05-2004 01:34
]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)