De onderkant bestaat uit het pcb van de hd, dus de hd via de onderkant koelen word lastig. De zijkanten worden idd het warmst en daar is ook het makkelijkst een koelblok tegen aan te maken en heeft een vlak contactoppervlak.eltinio schreef op 24 mei 2004 @ 20:06:
vraag:
wat voor hdd waterkoeling is beter 1 van de onderkant of 1 van de zijkanten.
iemand suggestief?
Anoniem: 102427
Hey.
Ik ben ook met me Waterkoeling setje bezig
Ik had daarom eerst een vraagje over de slangen, Ik wil het liefst zo minmogelijk geld uitgeven omdat ik net nieuwe dingen gekocht heb voor me pc zelf
Ik heb nu een slang liggen waar ik goedkoop aan kan komen, dat zijn extra harde slangen met een soort laagje ertussen dat het onmogelijk maakt om met een gewone schaar door te knipen, Ideaal d8 ik dus
Alleen de maten zijn raar, 12MM buitenmaat en 6MM binnenmaat..
Zijn hier ook blokjes voor of pompen etc die 6MM hebben? Anders moet ik alsnog veel geld uitgeven!
Alvast bedankt!
Ik ben ook met me Waterkoeling setje bezig
Ik had daarom eerst een vraagje over de slangen, Ik wil het liefst zo minmogelijk geld uitgeven omdat ik net nieuwe dingen gekocht heb voor me pc zelf
Ik heb nu een slang liggen waar ik goedkoop aan kan komen, dat zijn extra harde slangen met een soort laagje ertussen dat het onmogelijk maakt om met een gewone schaar door te knipen, Ideaal d8 ik dus
Zijn hier ook blokjes voor of pompen etc die 6MM hebben? Anders moet ik alsnog veel geld uitgeven!
Alvast bedankt!
Anoniem: 25556
Ik moet hier even op inspringen, want dit is totale onzin.Bl4cKH4T schreef op 24 mei 2004 @ 20:18:
De zijkanten worden het warmste.
De onderkant van een HD (waar het printje zit) wordt het warmst. Koeling via de zijkant is de minst efficiente koeling. In tegenstelling tot mijn signature is dat geen mening maar een feit. Check bv. eens de revieuws van waterkoelingssetjes op de frontpage, of eerder in dit topic.
Een harde schijf aan de zijkant koelen is de meest inefficiente manier die er bestaat.
Ik hoorde dat een HD zo gemaakt is om de warmte via de zijkanten kwijt te raken, sinds dat de enigste vorm van contact is met de kast (over het algemeen). Op deze manier wordt de warmte aan de kast doorgegeven.
Dat verklaart o.a. het product van Zalman: De ZM-2HC2 Harddisk Heatpipe cooler
Ik vind watercooling voor hd een beetje overkill, ik heb het geluk dat er een 80mm fan voor mn hd's zit (Chieftec kast met HD racks). Mijn schijven worden dus actief gecooled door een Papstje
Mijn ervaringen met HD's en warmte zijn: Printplaat (vooral WD's worden warm!) en de bovenkant beetje. Als het goed is, is mn HD nu 25 graden (MBM5).
Ik vind watercooling voor hd een beetje overkill, ik heb het geluk dat er een 80mm fan voor mn hd's zit (Chieftec kast met HD racks). Mijn schijven worden dus actief gecooled door een Papstje
Mijn ervaringen met HD's en warmte zijn: Printplaat (vooral WD's worden warm!) en de bovenkant beetje. Als het goed is, is mn HD nu 25 graden (MBM5).
[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 25-05-2004 15:50 . Reden: More Info ]
AFAIK is hier geen sprake van. Onderdelen die warm worden zijn vnl. het motortje, en het printje. Geen van beide zijn specifiek zo gemonteerd dat de warmte beter wegkan via de zijkant.aramdin schreef op 25 mei 2004 @ 15:47:
Ik hoorde dat een HD zo gemaakt is om de warmte via de zijkanten kwijt te raken, sinds dat de enigste vorm van contact is met de kast (over het algemeen). Op deze manier wordt de warmte aan de kast doorgegeven.
Imo niet. De verklaring voor zo'n product is dat, zonder fan, de enige denkbare oplossing koelen via de zijkant is. Dat is de enige plek waar je makkelijk contactoppervlakte krijgt zonder al te rare constructies.Dat verklaart o.a. het product van Zalman: De ZM-2HC2 Harddisk Heatpipe cooler
Anders kan wel, maar dan moet je al snel zaken als geleidende pasta/kit gaan gebruiken. Zie mijn eerdere posts in dit topic aangaande de Koolance HD-koeler, die dit systeem gebruikt.
Zo geredeneerd is waterkoeling voor elk onderdeel in je PC overkill, immers je CPU, NB en VGA laten zich ook prima met een fan koelen.Ik vind watercooling voor hd een beetje overkill, ik heb het geluk dat er een 80mm fan voor mn hd's zit (Chieftec kast met HD racks). Mijn schijven worden dus actief gecooled door een Papstje
Let op: ik zeg dus niet dat koeling aan de zijkant niet werkt, maar het is wel de minst effectieve methode. De opmerking dat een HD aan de zijkant het warmst wordt, of het best te koelen zou zijn, is klinklare nonsense.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 25-05-2004 16:47 ]
Anoniem: 102138
Op www.aqua-computer.de onder Shop en dan GPU kuhler.Anoniem: 80011 schreef op 24 mei 2004 @ 18:20:
Vraagje:
Heeft het zin om het geheugen op je videokaart te waterkoelen?
Zijn er eigenlijk wel dergelijke blokjes te koop?
daar staat de aquagrATIx Komplettkühler 9800/Pro/XT
http://www.aqua-computer....oducts/agati_blau_200.jpg
en ook nog een aparte ram koeler.(voor 9800 series, 9700, en FX 5800)
http://www.aqua-computer.de/prodimg/9800_500.jpg
niemand weet een beetje richtlijnen te geven voor het kiezen van een rad adh van welke componenten je hebt? er staat namelijk bar weinig in de faq erover...
[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 25-05-2004 17:55 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Zeg weet iemand ook een shop waar de DangerDen Maze4 chipset waterblock te koop is ??
Ligt eraan hoe dik je tweakedAnoniem: 25556 schreef op 25 mei 2004 @ 16:46:
[...]
Zo geredeneerd is waterkoeling voor elk onderdeel in je PC overkill, immers je CPU, NB en VGA laten zich ook prima met een fan koelen.
@Justice_strike
Ik weet daar helaas niets over te zeggen. Om mijn situatie uit te leggen: Ik heb (tot nu toe) alleen mn cpu gekoeld door water, ik heb de Dangerden Heatercore icm 120mm Papst (www.dangerden.com) die de hitte goed weet weg te trekken uit het water. Ik wilde eerst voor een Black Ice Extreme gaan, maar mij werd verteld door Jeroen van Tweakstore dat deze even goed/beter presteerde voor een lagere prijs.
Als je het geld over hebt voor een Evo360 zou ik het vooral doen
koeling op mijn hdd is echt nodig, er zit een 80 gig maxtor 7200rpm schijf in die redelijk wat warmte produceerd.aramdin schreef op 25 mei 2004 @ 15:47:
de harde schijf zit in een antivibe ophanging in een 5,25 bay dus maakt geen contact met de kast.
zonder koeling werkt niet omdat me schijf dan gewoon iederkeer vast staat, en nu heb ik er een koeler op maar om die goed te laten werken moet het deurtje openstaan wat niet zo heel mooi is.
daarom zit ik erover te denken om zelf wat koper plaat te kopen en er dan zelf een hdd koeler van te maken.
De werking ervan is hetzelfde, het zijn beide radiatoren. het verschil zit em in het volgende. Een heatercore (vertaling: Kachelradiator) komt van oorsprong uit een autoAnoniem: 80011 schreef op 25 mei 2004 @ 18:19:
Wat is het verschil tussen zo`n heatercore en een 'gewone' black ice radiator?
Die van Dangerden komen uit een Chevette, heb ik mij laten vertellen.
Anoniem: 51473
Dit is me CPU na 15min. gebruik ( 35% ) :

Na een klein uurtje word de CPU steeds warmer en word die idle 32 graden.. Ik denk dat er iets met de koelvloeistof is nog.. Of is het wel normaal dat die ook na 15min. nog warmer word ?

Na een klein uurtje word de CPU steeds warmer en word die idle 32 graden.. Ik denk dat er iets met de koelvloeistof is nog.. Of is het wel normaal dat die ook na 15min. nog warmer word ?
Anoniem: 110226
@70373R Mooi overclock resultaat, maar wat is dat OC knopje in je corecenter ?
Ik gebruik ook Corecenter, maar heb neit zo'n mooi knopje. Wat zit daarachter ?
Overclok opties =] Echt heel bruut.. Alleen de -P borden hebben dat =]Anoniem: 110226 schreef op 26 mei 2004 @ 10:20:
@70373R Mooi overclock resultaat, maar wat is dat OC knopje in je corecenter ?
Tot hoe koel kan ik gaan ? CPU is nu op 3600Mhz 1.6volt idle 18 graden.. Zit eraan te denken om het nog meer te koelen..
ik heb nog een tower hier van een p2 staan die wil ik gaan modden en waterkoeling inbouwen. Omdat er veel meer ruimte is onder de hdd rack dan in men tower die ik nu heb het is 20cm hoog past daar een dangerden heatercore ? of wat past er nog meer. btw er is ook een kleine ruimte tussen de voeding en het dak van de kast zeg maar 1 cd rom station past daar een radiator ? alvast bedankt
Kast btw van computerzak caribits af etc
Ps ik keek op tweakstore en dangerden.com maar zag niet afmeetingen zoals bijv bij airplex evo
en hoe breed
ben btw van plan intimidator blokjes voor cpu north brigde en vga te halen wie heeft die ook en hoe presteren die ongeveer ? En ik neem denk ik ook een Hydor L30 pomp omdat die 1200 liter pompt en hogere opvoersnelheid had dacht ik.
Zal alles wel goed koelen met alleen die dangerden heatercore Of raden jullie als ik flink wil oc'en een 2de rad aan of een ander rad wat in men case past.
Kast btw van computerzak caribits af etc
Ps ik keek op tweakstore en dangerden.com maar zag niet afmeetingen zoals bijv bij airplex evo
en hoe breed
ben btw van plan intimidator blokjes voor cpu north brigde en vga te halen wie heeft die ook en hoe presteren die ongeveer ? En ik neem denk ik ook een Hydor L30 pomp omdat die 1200 liter pompt en hogere opvoersnelheid had dacht ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 26-05-2004 16:01 ]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de meeste threads met betrekking tot waterkoeling doorgelezen maar door de vele informatie zie ik het bos niet meer 
Enfin, ik ben van plan om een Swiftech MCW5000 te kopen (Athlon 64), een Black Ice Micro, Hydor L20 Waterpomp (met Innovatek Pomp control) en een Dangerden Reservoir. De bedoeling van mijn setup is het creeeren van stilte en niet bedoeld voor overclocken.
Op het eerste gezicht lijkt me dit setje ideaal aangezien ik met weinig problemen dit zou kunnen inbouwen. Alleen nu blijken de Hydor en de Swiftech CPU block voorzien te zijn van 1/2 Inch (13MM buitendiameter) aansluitingen en de radiator en reservoir van 9.5MM aansluitingen.
Nu lijkt het mij logisch om gebruik te maken van slangen met een binnendiameter van 9MM. Alleen bij de Wildkamp (lokale slangenboer zeg maar) hebben zij geen 9x13MM maar wel 10x13MM. Waar moet ik rekening mee houden met het aansluiten van een 10MM binnendiameter slang op 9.5MM aansluitingen? Ik wil het natuurlijk zo lekdicht maken dus slangklemmen lijkt mij de beste oplossing, maar is dit ook het geval?

Enfin, ik ben van plan om een Swiftech MCW5000 te kopen (Athlon 64), een Black Ice Micro, Hydor L20 Waterpomp (met Innovatek Pomp control) en een Dangerden Reservoir. De bedoeling van mijn setup is het creeeren van stilte en niet bedoeld voor overclocken.
Op het eerste gezicht lijkt me dit setje ideaal aangezien ik met weinig problemen dit zou kunnen inbouwen. Alleen nu blijken de Hydor en de Swiftech CPU block voorzien te zijn van 1/2 Inch (13MM buitendiameter) aansluitingen en de radiator en reservoir van 9.5MM aansluitingen.
Nu lijkt het mij logisch om gebruik te maken van slangen met een binnendiameter van 9MM. Alleen bij de Wildkamp (lokale slangenboer zeg maar) hebben zij geen 9x13MM maar wel 10x13MM. Waar moet ik rekening mee houden met het aansluiten van een 10MM binnendiameter slang op 9.5MM aansluitingen? Ik wil het natuurlijk zo lekdicht maken dus slangklemmen lijkt mij de beste oplossing, maar is dit ook het geval?
Anoniem: 108218
ik had een nog een vraagje:
ik ben van plan om een waterkoeling setje te kopen, nu heb ik een beetje rond gekeken en zo'n TT2 vond ik wel wat alleen nu weet ik niet of dit ook echt wat is en of ik niet beter kan wachten
en het moet ook te koop zijn bij mij in de buurt (Leiden)
mijn specs:
- Asrock K7S8X (is nog niet zo goed maar straks kom er een beter bordje)
- kingston 512 Mb
- AMD XP 2700+
- 1 hdd
-1 cd-rom speler
-Aopen H500C kast (moet wel passen dacht ik zo)
en mijn buget is €150,-, het liefst een setje want dit is de eerste keer
ik ben van plan om een waterkoeling setje te kopen, nu heb ik een beetje rond gekeken en zo'n TT2 vond ik wel wat alleen nu weet ik niet of dit ook echt wat is en of ik niet beter kan wachten
mijn specs:
- Asrock K7S8X (is nog niet zo goed maar straks kom er een beter bordje)
- kingston 512 Mb
- AMD XP 2700+
- 1 hdd
-1 cd-rom speler
je kan koppelstukken kopen om de 1/2 naar 3/8 te veranderen maar bedenk wel dat met 1200l/uur en een hogere opvoerhoogte er meer druk op de buizen komen te staan. ik heb gehoort dat sommige pompen beginnen te ratelen als je een te kleine buis neemt.
daarbij is het zo'nde om een radiator te kiezen met een 3/8 aansluiting als derest 1/2 is, dan kan je beter voor een blackice pro gaan, die koelt beter en is 10 euri duurder, en heeft wel een 1/2 aansluiting
verder ben ik zelf ook nog aan het kijken voor waterkoeling, maar dat is wat ik zover heb kunnen vinden.
daarbij is het zo'nde om een radiator te kiezen met een 3/8 aansluiting als derest 1/2 is, dan kan je beter voor een blackice pro gaan, die koelt beter en is 10 euri duurder, en heeft wel een 1/2 aansluiting
verder ben ik zelf ook nog aan het kijken voor waterkoeling, maar dat is wat ik zover heb kunnen vinden.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Er bestaat een topic voor het setje wat je in ged8en had: Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4Anoniem: 108218 schreef op 26 mei 2004 @ 17:09:
ik had een nog een vraagje:
mijn specs:
- Asrock K7S8X (is nog niet zo goed maar straks kom er een beter bordje)![]()
- kingston 512 Mb
- AMD XP 2700+
- 1 hdd
-1 cd-rom speler
Ik moet zeggen dat ik er in eerste instantie ook tevreden over was (was mijn eerste wc experience). Met een paar kleine aanpassingen is het setje veel beter dan waarvoor hij bedoeld is (check het lopende topic).
Suc6!
@ Compufreaky
Intimidator blokjes: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=163
De heatercore presteert erg goed, check de links in mn sig voor pics voor hoe groot ie ong is
[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 26-05-2004 21:04 . Reden: More Info ]
Dat is inmiddels een wat verouderd plaatje 
Anywayz, back ontopic
Op dit moment loopt mn proc @ 2400mHz, 1.65v. Idle temps liggen zo rond de 38 a 39 graden, stressed 43 (Prime95)
Mn temps zijn de laatste tijd wat gedaald, komt volgens mij door een tip @got. Betreft het wegdremelen van de standaard fanguards in een Chieftec kast. Mn casetemp is met 2 graden gedaald. En mn cpu temps zijn met 2 tm 4 graden gedaald...
Geplande Upgrades
Ik ben van mening dat mn temps nog iets lager kunnen, ik wijt het nu aan de pomp. Ik heb een Whitewater, de meeste peeps hier weten dat het blokje een high flow nodig heeft om optimaal te kunnen presteren (afkijkers zijn: Dangerden RBX & Asetek Antartica
)
Swifttech MCP600 Inline Pump (12v)
Dangerden Radeon Block 13mm (voor mn Radeon 9800pro
)
Dangerden Z-Chipset Block 13mm
Anywayz, back ontopic
Op dit moment loopt mn proc @ 2400mHz, 1.65v. Idle temps liggen zo rond de 38 a 39 graden, stressed 43 (Prime95)
Mn temps zijn de laatste tijd wat gedaald, komt volgens mij door een tip @got. Betreft het wegdremelen van de standaard fanguards in een Chieftec kast. Mn casetemp is met 2 graden gedaald. En mn cpu temps zijn met 2 tm 4 graden gedaald...
Geplande Upgrades
Ik ben van mening dat mn temps nog iets lager kunnen, ik wijt het nu aan de pomp. Ik heb een Whitewater, de meeste peeps hier weten dat het blokje een high flow nodig heeft om optimaal te kunnen presteren (afkijkers zijn: Dangerden RBX & Asetek Antartica

Swifttech MCP600 Inline Pump (12v)
Dangerden Radeon Block 13mm (voor mn Radeon 9800pro
Dangerden Z-Chipset Block 13mm
hehe ben nu druk bezig met res aant vinden die goed in men kast past ( maak hem zelf ) had een wattenstaafdoosje maarja die was nogal slap en zaten gaatjes in. Toen douwe egberts res maar ook niet helemaal waterdicht. Iemand nog goede tips voor een STEVIG res lieft niet hoger dan cd rom speler dan kan die namelijk in men kast en anders moet ik hem maar met magneten ergens hangen. Ohja welke slangpilaren kan ik het beste gebruiken als ik men res af wil maken die van plastic of van koper ?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Anoniem: 14383
Wat dacht je van een res die je in je bay kan schroeven? Heb ik hier ook. Is echt ideaal met vullen, geen last met ontluchten en je kan ook meteen je flow in de gaten houden.
Die kan je toch alleen maar kopen ?Anoniem: 14383 schreef op 27 mei 2004 @ 15:00:
Wat dacht je van een res die je in je bay kan schroeven? Heb ik hier ook. Is echt ideaal met vullen, geen last met ontluchten en je kan ook meteen je flow in de gaten houden.
En ik ben een zuinige tweaker
Ohja maakt het eigelijk erg veel uit als ik men res niet hoger doe dan mijn pomp ?
Zoniet dan kan ik gewoon makkelijk men res op de bodem zetten
[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 27-05-2004 15:48 ]
owwwwww, zelfmaak. Dat had ik even gemist.Compufreaky schreef op 27 mei 2004 @ 15:23:
[...]
Die kan je toch alleen maar kopen ?
En ik ben een zuinige tweaker
Ohja maakt het eigelijk erg veel uit als ik men res niet hoger doe dan mijn pomp ?
Zoniet dan kan ik gewoon makkelijk men res op de bodem zetten
Volgens mij maakt het voor je pomp niets uit, zolang er maar geen lucht in komt. Daarom lijkt een hoger gelegen reservoir handiger.
Oke bedankt, Dan zet ik mijn tupperware doosje gewoon op de bodem. Waar kan ik eigelijk volgens jullie kunstof slangpilaren het beste mee lijmen zodat het goed vast zit en waterdicht.Anoniem: 14383 schreef op 27 mei 2004 @ 15:55:
[...]
owwwwww, zelfmaak. Dat had ik even gemist.
Volgens mij maakt het voor je pomp niets uit, zolang er maar geen lucht in komt. Daarom lijkt een hoger gelegen reservoir handiger.
Ik kan me nog herinneren dat er een paar gasten waren die hier dat blokje gingen bestellen...Ik vraag me af wat hun prestaties ermee waren...Anoniem: 102293 schreef op 27 mei 2004 @ 15:41:
ik zou hier ns kijken als ik jou was http://www.1acooling.de/
Of waren ze zo teleurgesteld dat ze het niet eens willen delen
K heb even een vraagje, Heeft iemand ervaring met het Asetek VGA blok in een WC keten buiten de waterchiller om ?
Ik wil dit blok namelijk in me huidige setup hangen, dit is Innovatek flat-flow-o-matic, Innovatek graph-o-matic (NB), een Airplex 240 met enermax fans, Hydor L20 en een Noise Isolator res.. Qua tempratuur gaat dat denk met gemak lukken maar k vraag me af hoe de prestaties zijn van die blok, mede omdat het zo goedkoop is.
Hij komt trouwens op een R9700 np zitten die oom een vmod op de core krijgt (dus extra veel warmte).
Ik wil dit blok namelijk in me huidige setup hangen, dit is Innovatek flat-flow-o-matic, Innovatek graph-o-matic (NB), een Airplex 240 met enermax fans, Hydor L20 en een Noise Isolator res.. Qua tempratuur gaat dat denk met gemak lukken maar k vraag me af hoe de prestaties zijn van die blok, mede omdat het zo goedkoop is.
Hij komt trouwens op een R9700 np zitten die oom een vmod op de core krijgt (dus extra veel warmte).
Zijn er nog andere goede wc shops in nederland die bijvoorbeeld dangerden heatercore heeft ? En andere wc spullen want ik kan alleen op tweakstore de dangerden vinden in nederland. Heb ook al in de pricewatch gezocht. Omdat tweakstore nogal sloom reageerd op alles enzovoort heb ik liever een andere winkel die ook veel heeft Oc shop en freezinghardware voeldoen niet echt.
Ik ga er morgen een halen. Ik heb een home made blok op mn cpu zitten, niets op NB, een airplex 240 en een 9700 np. Bijna een vergelijkbare setup.sapphire schreef op 27 mei 2004 @ 17:43:
K heb even een vraagje, Heeft iemand ervaring met het Asetek VGA blok in een WC keten buiten de waterchiller om ?
Ik heb goede reviews over het blok gelezen dus ik heb wel hoge verwachtingen (naja, iig voor die prijs dan). Ik heb er nu een Zalman op mijn gpu zitten.
Je kunt nog kijken op www.inkoopacties.net, alhoewel daar momenteel geen heatercore te krijgen is. Wel zo ongeveer al het andere in het dangerden assortiment.Compufreaky schreef op 27 mei 2004 @ 17:58:
Zijn er nog andere goede wc shops in nederland die bijvoorbeeld dangerden heatercore heeft ? En andere wc spullen want ik kan alleen op tweakstore de dangerden vinden in nederland. Heb ook al in de pricewatch gezocht. Omdat tweakstore nogal sloom reageerd op alles enzovoort heb ik liever een andere winkel die ook veel heeft Oc shop en freezinghardware voeldoen niet echt.
Echt geholpen ben je hier niet mee, want inkoopacties zullen nooit sneller zijn dan de tweakstore.
Bij mijn weten zijn er geen andere winkels in NL die de heatercore (on-line) verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 27-05-2004 18:04 ]
Die reviews waren wel lovend idd, maja het blok kost echt weinig (27 euro bij tweakstore) dus ik twijfel over de prestaties, maar k ben ook niet van plan om 60 euro voor een maze 4 neer te tellenAnoniem: 14383 schreef op 27 mei 2004 @ 18:00:
[...]
Ik ga er morgen een halen. Ik heb een home made blok op mn cpu zitten, niets op NB, een airplex 240 en een 9700 np. Bijna een vergelijkbare setup.
Ik heb goede reviews over het blok gelezen dus ik heb wel hoge verwachtingen (naja, iig voor die prijs dan). Ik heb er nu een Zalman op mijn gpu zitten.
btw, wil je dan posten wat je van het blok vind, en de prestaties
[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 27-05-2004 18:19 ]
Dit deel is alweer ruim (
) de 500 posts gepaseert, dus is het tijd voor deeltje 9:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX[/rml]
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX[/rml]
Dit topic is gesloten.