[WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

Epsilon

YellowNeck schreef op 20 april 2004 @ 15:38:
[...]

Ik hoef ook niet het beste van het beste, als het voor haar geld goed presteert, dan ben ik zeer tevreden. Maar die Evo120 is dus wel goed? Welke kan men het beste kiezen van deze radiatoren?:

Evo120
black ice pro single
AlphaCool Tec-Ice Cooler Smart

Heb niet echt veel ruimte in mijn kast dus een kleine radiator, en ik ga voorlopig alleen mijn CPU erop aansluiten, in de toekomst misschien nog mijn GPU.
Prestaties ontlopen elkaar nauwelijks
maar de prijs wel.

Voor 40 euro heb je een evo120 en voor 50 euro een airplex 240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Epsilon schreef op 20 april 2004 @ 15:49:
[...]

Prestaties ontlopen elkaar nauwelijks
maar de prijs wel.

Voor 40 euro heb je een evo120 en voor 50 euro een airplex 240
Airplex 240 past niet in me case...heb ik ook gezegd :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Persoonlijk zou ik voor de Black Ice Pro Single gaan, heef voor zover ik weet de minste flow drop van de 3.

Hij is te koop voor 55euro @ http://www.oc-shop.nl/

Suc6

[edit]
Ik spot net een nieuwe review van het nieuwste chipset blokje van DangerDen nl. de Danger Den Maze 4 Chipset-Block & Kit.

Klik op
http://www.cluboc.net/rev...n/Maze4_Chipset/index.htm

[ Voor 43% gewijzigd door aramdin op 20-04-2004 19:18 . Reden: Nodige correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Bij een voeding die temperatuur geregeld is, loopt de fansnelheid op naarmate de load verhoogt. Als je een waterkoeling koopt puur voor de stilte, kan het dan zijn dat je fan vd voeding dan ook minder snel moet draaien, doordat de componenten in je kast koeler zijn, en zo minder warmte afgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je pc load blijft toch hetzelfde? Dus ik denk van niet...Volgens mij moet die in jouw redenatie zelfs harder draaien, sinds WC over het algemeen zelfs een hogere Overclock ability met zich meebrengt :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
ah, da's spijtig, want ik dacht namelijk dat de hogere temp in je voeding ook kwam door de aanzuiging van warmere "kastlucht", en dat die zou verminderen door koelere componenten.
Ik ging er trouwens ook van uit dat er niet overklokt werd.

dilemma voor de stilte zoektocht: nieuwe voeding in mijn (pas nieuwe) kast, of WC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding heeft dan wel een mindere airfflow nodig doordat je case temps gauw 4°C omlaag gaan. Ik zou even de kast open zetten of de voeding buiten de kast monteren en kijk dan even wat die doet.
ALs die dan zal waterkoeling posetiefe invloed hebben op de koeling van je voeding ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Even een apart vraagje... onder andere bij bijvoorbeeld Tweakstore staat een PC met waterkoeling, echter dat water is heel mooi 'gifgroen'... wat mieter je erin om dat te krijgen?

Ik wil zoiets ook wel maar dan blauw, simpelweg omdat ik het mooi vind :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Dat is gewoon uv dye ik heb zelf in mijn systeem ook blauwe dye zitten.
Het is bij de meeste online winkels te verkrijgen die waterkoeling verkopen.
Ik heb de mijn van freezinghardware.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Wat jij bedoelt is uv-reactive... dat licht op onder uv-licht dus.

Wat ik gezien heb is volgens mij gewoon groen, ook in daglicht, of heb ik het nu mis?
(correct me if I'm wrong please) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.angeleyeusa.com/images/bay_res_sm2.jpg

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Mijn uv dye is ook gewoon te zien in daglicht :) wel een stuk minder.
Maar je kunt ook op zoek gaan naar ingene ice dat is echt blauw.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorhelmets.com/pics-general/engine-ice.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door idioteque op 20-04-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Epsilon,

Kan ik zo'n airplex 120 + pomp aan de kant van t moederbord kwijt?
En eh, hoe goed is zo'n Airplex 120 met overklokken? Denk iig wel beter dan mijn heatercore, want die sucked enorm volgens mij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

idioteque schreef op 20 april 2004 @ 22:09:
[afbeelding]
Nee dankjewel, die zooi heb ik al eens gehad :D
Bovendien is het veel te duur, ik zal wel wat uv dye bestellen bij een shop of zo, en via een kennis kan ik het ook krijgen dus dat komt wel goed :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

neem gewoon een yellow marker (gele markeer stift) zaag em open en knijp/spoel em leeg in je water, veeeeeel goedkoper. Met die UV vloeistof in de online shops wordt je IMHO dik genaaid.

ikzelf heb ook een stift gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/mainpc/IMG_2307TN.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Kijk! jij snapt het!

en dat voor een _ :X

Maar, in het open zagen en uitknijpen van die markers zit best veel tijd voor de mannen van de OC-Shop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wat voor blokje heb je op je cpu? En wat voor verlichting gebruik je in je case om je slangen zo op te lichten?

* aramdin spot een soort gemodde Thermaltake Dragon Orb

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
idioteque schreef op 20 april 2004 @ 22:09:
[afbeelding]
presteert dat spul een beetje?

ik zou echt niet weten welke wetter ik dadelijk moet gaan gebruiken, moet iig goed beschermen tegen corrosie (alu+koper in mijn WC-setup).

die Engine-ice zou wel goed beschermen heb ik gehoord, maar is een wetter (zerex/koolant) icm een blok magnesium (waar de fuck haal je dat spul?) misschien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

aramdin schreef op 21 april 2004 @ 00:21:
Wat voor blokje heb je op je cpu? En wat voor verlichting gebruik je in je case om je slangen zo op te lichten?

* aramdin spot een soort gemodde Thermaltake Dragon Orb
volgens mij is dat een nieuw blokje van Innovatec :)
een InnovaCOOL Rev 4.0

maar nu ik zijn site heb bekeken, durf ik het niet met zekerheid te zeggen... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Jack op 21-04-2004 09:34 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Het IS een gemodde Orb.
Volgens mij door gaten te boren in de koperen core en daar een deksel met 2 buisjes op gesoldeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

_ferry_ schreef op 20 april 2004 @ 23:26:
neem gewoon een yellow marker (gele markeer stift) zaag em open en knijp/spoel em leeg in je water, veeeeeel goedkoper. Met die UV vloeistof in de online shops wordt je IMHO dik genaaid.

ikzelf heb ook een stift gebruikt:
[afbeelding]
Whahahah... briljant :D _/-\o_
Zo voor de hand liggend dat je er overheen kijkt, geweldig!

Ik heb trouwens wel gehoord dat Tweakstore in die PC dus kleurstof toegevoegd heeft aangezien het in daglicht ook groen is...

btw wie is dat 'tjikkie' in je avatar? ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij tweakstore is het dus alleen die groene dye.
ben er vanmiddag nog geweest..
heb nu dus ook fel geel water _/-\o_
1 druppel was al genoeg om het helemaal geel te maken, maar 3 druppels ziet er lekker chemisch fel uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Het wil maar niet lukken en na vele problemen (knikkende slangen, temp >50, lekkende aansluitingen, 9800 pro > rma) moet er toch eens iets ana gebeuren.

Het probleem is dus: de slangen knikken.

Ik heb het dan over een CPU, GPU en chipset blok met bovenin de kast het reservoir en de radiator. Dit alles in een Chieftec Dragon Bigtower :).

Nu heb ik hier momenteel alleen van dat plastic slangen. Siliconen slangen zouden flexibeler moeten zijn, maar waar kan ik dat halen zonder enorme verzendkosten te betalen ?
liefst in de buurt van Breda ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:55:
bij tweakstore is het dus alleen die groene dye.
ben er vanmiddag nog geweest..
heb nu dus ook fel geel water _/-\o_
1 druppel was al genoeg om het helemaal geel te maken, maar 3 druppels ziet er lekker chemisch fel uit >:)
Heb je buiten die uv dye nog iets in je water zitten? Want ik heb blauwe toegevoegd (het hele spuitje) en merk er niets van, komt denk ik door mijn waterwetter. Het water blijft gewoon roze :( Ik heb al markeerstiften gekocht, hopelijk krijg ik mijn water dan wel blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier gedestilleerd water met Innovatek Innovaprotect, kan ik daar gewoon wat inkt bij mieteren, of kan dat niet allemaal bij elkaar? :+ Ik bedoel, gaat die inkt niet reageren met koper of alu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforceddq schreef op 21 april 2004 @ 21:45:
Het wil maar niet lukken en na vele problemen (knikkende slangen, temp >50, lekkende aansluitingen, 9800 pro > rma) moet er toch eens iets ana gebeuren.

Het probleem is dus: de slangen knikken.

Ik heb het dan over een CPU, GPU en chipset blok met bovenin de kast het reservoir en de radiator. Dit alles in een Chieftec Dragon Bigtower :).

Nu heb ik hier momenteel alleen van dat plastic slangen. Siliconen slangen zouden flexibeler moeten zijn, maar waar kan ik dat halen zonder enorme verzendkosten te betalen ?
liefst in de buurt van Breda ;)
Tygon-slangen zijn een oplossing. Flexibel, transparant en een dikke wand. Tweakstore heeft ze. Je kan ook eens informeren bij de betere modelbouwzaak. Ben ze daar wel eens tegengekomen op een site, toen ik slangen zocht. Worden gebruikt als brandstofslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Siliconen slangen zijn idd erg flexibel, je houdt er alleen 1 echt probleem op na...Ze knikken heel erg snel. Dat is op te lossen door bv anti knikveren te kopen, maar dan ben je uiteindelijk best duur uit & het staat niet echt mooi.

Ik heb dezelfde kast als jou btw :) en wat ik jou aanraad is wat MMMMM hierboven zegt. Koop tygon slangen, kost je wel ong 10euro per meter, maar het is het geld dubbel en dwars waard!

Het is stevig, knikt niet snel, en is wendbaar. Klik op de link in mn sig om te kijken hoe het eruit ziet en hoe ik het heb opgelost.

Veel suc6!
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:52:
Ik heb hier gedestilleerd water met Innovatek Innovaprotect, kan ik daar gewoon wat inkt bij mieteren, of kan dat niet allemaal bij elkaar? :+ Ik bedoel, gaat die inkt niet reageren met koper of alu?
Ik heb hetzelfde mengsel als jou, enigste verschil is dat ik er nog UV Dye Lite blue in heb zitten en dit tast voor zover ik weet nix aan in mn wc systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door aramdin op 23-04-2004 19:07 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik heb een wc set over gekocht van iemand en daar zat een innovatek pumpcontrol o matic rev2 bij nu weet ik niet hoe ik deze aan moet sluiten.

ik heb een idee en dat is dat je bij de voedings kabel van de pomp een ader moet door knipen en pomp relais er tussen moet stopen

ja dus

[ Voor 36% gewijzigd door ikman op 24-04-2004 15:40 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25

Exigence

dnkroz

pisart schreef op 21 april 2004 @ 21:51:
Heb je buiten die uv dye nog iets in je water zitten? Want ik heb blauwe toegevoegd (het hele spuitje) en merk er niets van, komt denk ik door mijn waterwetter. Het water blijft gewoon roze :( Ik heb al markeerstiften gekocht, hopelijk krijg ik mijn water dan wel blauw.
Blauwe markeerstiften werken helaas niet. Alleen de gele. Ik heb blauwe geprobeerd, maar je water wordt alleen blauw, en niet UV-reactive. Dat heb je met gele wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Exigence schreef op 23 april 2004 @ 21:19:
[...]

Blauwe markeerstiften werken helaas niet. Alleen de gele. Ik heb blauwe geprobeerd, maar je water wordt alleen blauw, en niet UV-reactive. Dat heb je met gele wel.
mischien kan je het dan wel groen of roze/oranje maken. tenminste dat zijn 3 kleuren die ik me zo kan herrineren van dat soort stiften. mappen en etuis onder kliederen verveling op school is erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

mischien een grote noob vraag maar uhm, alle nforce 2 chipset wc blokjes hebben 2 gaten om ze aan het mobo vast te maken diagonaal op het blokje. 1 links onder en 1 rechts boven. maar mijn nf7-s heeft 2 gaten midden van de chipset als het ware. snappen jullie het het? :D. hoe weet ik nou dat hij bijv die van tha mafkees ook op die van mij past. want ik heb die gaten bekeken en zijn ovalen zodat je kan schuiven maar niet tot zo ver zo dat het ook bij mij past of zit ik totaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
gakkethijs schreef op 23 april 2004 @ 23:33:
mischien een grote noob vraag maar uhm, alle nforce 2 chipset wc blokjes hebben 2 gaten om ze aan het mobo vast te maken diagonaal op het blokje. 1 links onder en 1 rechts boven. maar mijn nf7-s heeft 2 gaten midden van de chipset als het ware. snappen jullie het het? :D. hoe weet ik nou dat hij bijv die van tha mafkees ook op die van mij past. want ik heb die gaten bekeken en zijn ovalen zodat je kan schuiven maar niet tot zo ver zo dat het ook bij mij past of zit ik totaal mis?
Sorry, maar jouw verhaal is niet helemaal duidelijk :P

Ik heb zelf ook Tha_Mafkees blokken (cpu, vpu & northbridge :P) en (jaja ;)) een Abit NF7-S. Ik kan dus gewoon zeggen dat dat blok er gewoon op past ;).

Het blok komt dan dan 'scheef' te staan, zegmaar. Maar dat is geen probleem :).

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

Afbeeldingslocatie: http://www.gakke.demon.nl/wc.JPG

zo iet duidelijker maar zo als jij als zei iet schuin maar dat maakt dus niks uit oke dat wilde ik wete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Omg! heb gister ook ff 2 gele markeerstiften gehaald & die shizzle werkt echt goed!

Ik heb uiteindelijk maar 1 stift gebruikt. Ik liep ffies langs de AH waar ze 1 soort verkochten nl. Bic Technolight :) Kwestie van stift openknippen, net boven het reservoir en in je wc res gieten. Niet vergeten om je kast open te maken of door je window te kijken hoe het spul zich met "600l/u" verplaatst door je loop :7

Ff kieken of ik soon een pic kan schieten

offtopic:
Ben ff bezig met mn kamer en moet mIrc weer een x installen, binnenkort kom ik cker ffies langs

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 25-04-2004 16:23 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

offtopic:
kom ff op irc aramdin ( #masq ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Hey Mede Tweakerts,

Na het maximale uit m'n luchtkoeling te hebben gehaald, en de zomer voor de deur ben ik ook maar eens op onderzoek uitgegaan om m'n PC koeler te gaan krijgen met water. Na zo ongeveer alle waterkoelingtopics en de FAQ hier te hebben doorgelezen heb ik me bij tweakstore ff een lijstje samengesteld.

- Dangerden RBX
- Swiftech MCP-600 pomp (700 l/h)
- Airplex evo 240
- 2x 12 cm Titan fans
- 3m tygon slang
- reservoir weet ik nog niet...

Doordat ik perse de Dangerden RBX wilde ben ik voor een volledige setup van 13mm gegaan. (ivm deze het beste presteerd onder hoge druk)

Misschien lijkt deze setup een beetje overkill voor alleen m'n proc te koelen. Dit heb ik met opzet gedaan zodat ik in de loop van de tijd kan uitbreiden met VGA en Chipset blokjes.

Ik heb echter nog wat vraagjes over de setup.

1) De airplex rad is toch van koper...?

2) Zoals jullie lezen, weet ik nog niet welk res. ik ga nemen... Welk extern doorzichtig reservoir raden jullie me aan?

3) Maakt het veel voor m'n temps uit of ik de rad buiten de kast installeer en koel met lucht van buiten? Ipv dat ik em in m'n kast (antec viewplus 1000 AMG) monteer en koel met relatief warme lucht in m'n kast.

4) In reviews lees ik dat de Swiftech pomp zeer krachtig en goed is, eigenlijk krijgt ie alleen maar lof (de REV 2 dan), maar dat ie wel wat meer geluid produceerd als een eheim... Weet jullie (uit ervaring) hoeveel meer herrie deze produceerd. Zal hij bijvoorbeeld meer geluid maken als die 12 cm titan van me op 7 volt?

5) Overig commentaar / opmerkingen?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Gezien de setups waarin de airplex draait, ga ik er vanuit dat ie koper is

2) Met de keuze van je reservoir moet je uitkijken dat de lucht niet in je systeem gezogen wordt. De pomp is er krachtig genoeg voor en dat weet ik uit eigen ervaring.

3) Hoe koeler de lucht, des te lager je temps. Buitenlucht is dus wel aan te raden

4) De Swiftech pomp is niet geheel stil. Maar lawaai is niet het goede woord. Hij staat hier op noppenschuim vlakbij de Papst die op m'n rad zit. Als de Papst op volle snelheid draait, hoor je de pomp er niet bovenuit. Hij trilt wel, maar noppenschuim geeft dit niet door aan de kast.

6) Ben benieuwd naar je temps. Heb zelf een andere rad, de BIeXtreme, maar zit te denken aan een grotere om m'n temps verder omlaag te krijgen. Draai nu 42 graden stress op 2200MHz@1,725V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:00:
1) Gezien de setups waarin de airplex draait, ga ik er vanuit dat ie koper is

2) Met de keuze van je reservoir moet je uitkijken dat de lucht niet in je systeem gezogen wordt. De pomp is er krachtig genoeg voor en dat weet ik uit eigen ervaring.

3) Hoe koeler de lucht, des te lager je temps. Buitenlucht is dus wel aan te raden

4) De Swiftech pomp is niet geheel stil. Maar lawaai is niet het goede woord. Hij staat hier op noppenschuim vlakbij de Papst die op m'n rad zit. Als de Papst op volle snelheid draait, hoor je de pomp er niet bovenuit. Hij trilt wel, maar noppenschuim geeft dit niet door aan de kast.

6) Ben benieuwd naar je temps. Heb zelf een andere rad, de BIeXtreme, maar zit te denken aan een grotere om m'n temps verder omlaag te krijgen. Draai nu 42 graden stress op 2200MHz@1,725V.
Thnx voor de repy...

Om te voorkomen dat de pomp lucht aanzuigd, zou ik dus een res moeten kiezen wat groot genoeg is? Of zie ik dat dan fout?

Ik heb ook zitten kijken naar een BIextreme voor 2 x 12 cm fans, maar dat scheeld toch wel even bijna 50 euro met de airplex, en ik denk niet dat er zo'n groot performance verschil tussen deze twee rads zit, dat het 50 euro waard is. Daarom was het me niet helemaal duidelijk of de rad van koper is, omdat deze zoveel goedkoper geprijst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 21 april 2004 @ 21:51:
[...]

ik heb er nog zerex in zitten.. dus het was een beetje roze.
ik had zelf die blauwe dye ook geprobeerd, maar die zie je dus idd helemaal niet.
licht wel iets op onder uv, maar dat het echt blauw word.. nee.

die groene is dus echt fel groen/geel nu
zie hier
(op de foto lijkt het groener dan dat het is.. het lijkt meer groen/geel in het echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Ik lees niet veel hier over een Zalman ZM-WB2, is dat wat? Ik ben alleen nog aan het twijfelen over welk cpu blokje ik moet kopen. Het gaat tussen een Nextcool GT3 en deze Zalman dus. Waar het mij over gaat, is upgradebaarheid. Die Zalman heeft verschillende bevestigingsmogelijkheden, misschien handig bij een eventuele overstap naar socket 939? Ik weet niet of die GT3 ook daarnaar upgradebaar is, die heeft namelijk een socketklem, die gebruik maakt van de 3 bevestigingspunten opzij van de socket, zoals veel luchtkoelers. Misschien zijn die socket afmetingen wel anders dan? Dit blokje zou ik kiezen puur omdat de rest van de onderdelen die ik wil, ook van Nextcool zijn, dat is misschien beter uitgebalanceerd qua prestaties dan?

Oh ja, als iemand weet of die Zalman ook compatibel is met een Asus a7n8x, maar dat zal wel denk ik als hij dient voor Socket A?

[ Voor 9% gewijzigd door BizonKid op 25-04-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kram335 schreef op 25 april 2004 @ 19:13:
[...]

Thnx voor de repy...

Om te voorkomen dat de pomp lucht aanzuigd, zou ik dus een res moeten kiezen wat groot genoeg is? Of zie ik dat dan fout?
...
Ik heb een Fass-o-matic, maar die heb ik inmiddels met een T-stuk in de kring opgenomen. Zo heb ik de kracht van de pomp niet meer op m'n reservoir staan. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met een groter reservoir. Volgens mij zou een tussenwandje in het reservoir kunnen voorkomen dat er een draaikolk ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
kram335 schreef op 25 april 2004 @ 19:13:
[...]

Thnx voor de repy...

Ik heb ook zitten kijken naar een BIextreme voor 2 x 12 cm fans, maar dat scheeld toch wel even bijna 50 euro met de airplex, en ik denk niet dat er zo'n groot performance verschil tussen deze twee rads zit, dat het 50 euro waard is. Daarom was het me niet helemaal duidelijk of de rad van koper is, omdat deze zoveel goedkoper geprijst is...
Ik heb de Typhoon Single Quad bay res en die bevalt me prima, ik denk dat als je zon bay res kiest (met zon krachtige pomp kan je maybe liever een Dual Quad bay nemen). Ik heb een eheim 1048, met deze combo zuigt ie geen lucht aan vanuit mn res. Ik denk dat de key is om zo'n res gewoon vol te krijgen met zoveel water, dat je pomp geen kans krijgt om lucht aan te zuigen.

Met een dual bay res is dat wat makkelijker, in het midden zit horizontaal een plexi wand. Er zitten zowel boven als onder aansluitingen, als je je pomp aanzuig slang op de onderste aansluiting zet dan is er nix aan de hand denk ik.

Lees onderstaande review en bekijk de plaatjes, dan wordt het wat duidelijker wat ik bedoel :)

http://www.gruntville.com/reviews/wc/primochill_bayres/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
als je nog geen WC hebt en graag zo'n waterchiller moet maken maar ook niets van WC afweet wat moet je dan allemaal hebben. ik heb al wel veel doorgelezen maar ik zie maar niet hoe ze dat water rond pompen en weer terug krijgen
Oude vriezertje ( is niet zo moeilijk me pa is witgoed monteur }) )
pomp?¿
Slangen
CPU Blokje

is dit alles? of mis ik nog wat

[ Voor 34% gewijzigd door SmoothTweaker op 25-04-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

SmoothTweaker schreef op 25 april 2004 @ 20:52:
als je nog geen WC hebt en graag zo'n waterchiller moet maken maar ook niets van WC afweet wat moet je dan allemaal hebben. ik heb al wel veel doorgelezen maar ik zie maar niet hoe ze dat water rond pompen en weer terug krijgen
Oude vriezertje ( is niet zo moeilijk me pa is witgoed monteur }) )
pomp?¿
Slangen
CPU Blokje

is dit alles? of mis ik nog wat
Dat klopt ja, je hangt het koelelement van de vriezer in een geisoleerde bak (bijvoorbeeld een koelbox), die vul je met water, daar zet je je pomp in. Van je pomp gaat een slang naar je CPU blok en van je CPU blok komt een slang en die gaat weer in de koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik heb voor TheParty 2 in 2 dagen even een systeem in elkaar gezet.

Hier wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t1.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t2.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t3.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t4.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t5.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t6.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t7.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t8.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t9.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/t9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/system2/t0.jpg
http://members.home.nl/epsilon/system2/0.jpg

ingredienten:
dangerden Maze 3 cloon met home made deksel
dangerden GF2 GPU blok
dangerden z-chip NB blok
eheim 1048 pomp
home made reservoir (uit een stuk 28mm pijp, 60ml reservoir)
airplex evo 120

Alles hangt aan elkaar met tygon 10x16mm

UV blue water additive + waterwetter

coolermaster Centurion kast met wat UV ccfl's (2x 30cm en 1x10cm)

temps (25c kamertemp):
tbred-b 2400+ @ 2300mhz 1.9v:
stressed 42c
idle: 36c

[ Voor 17% gewijzigd door Epsilon op 25-04-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, leuke plaatjes, maar heb je ook wat specs en temps? Dan kunnen anderen er misschien ook hun voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

ik heb eigenlijk wel zin om een WC setup te gaan draaien. Ik loop echter tegen een aantal dingen aan waarover ik twijfel.

1) Ik heb weinig ervaring
2) Is het verstandig om een kant en klare set te bestellen, zoiets als http://www.aquacomputer.d...roducts/set_basis_500.jpg deze?
3) past dat wel een beetje in mijn Aopen HQ58A?
4) Hoe zit het met het resevoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Jozzz schreef op 25 april 2004 @ 22:49:
ik heb eigenlijk wel zin om een WC setup te gaan draaien. Ik loop echter tegen een aantal dingen aan waarover ik twijfel.

1) Ik heb weinig ervaring
2) Is het verstandig om een kant en klare set te bestellen, zoiets als http://www.aquacomputer.d...roducts/set_basis_500.jpg deze?
3) past dat wel een beetje in mijn Aopen HQ58A?
4) Hoe zit het met het resevoir?
1) Had ik ook en nog steeds eigenlijk maar heb hier nog nooit een echt probleem gehad. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik liever iets meer uitgeeft en het me daarmee iets makkelijker maak dan zelf gaan zitten prullen en rotzooien met kit enzo :)

2) Over het algemeen koelen standaart setjes iets minder dan zelf samen gestelde, maar als je niet gaat ocen en alleen voor geluid gaat zijn er vast wel stille setjes te koop die een mooie prijs hebben.

3) Ze hebben het zelfs in een barebone gekregen :D

4) Is geen must je kunt ook heel je pomp onderdompelen om te vullen, maar reservoir heeft zeker voordelen als het aankomt op gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan nieuwe fans op mijn res te zetten, een Seat Ibiza res 8) (20 x 15)
maar nu vroeg ik me af, of het beter koelt als ik 4 x 92 mm fans haal, en aan de ene kant 2 blazend en aan de andere kant 2 zuigende. dan wordt de lucht er dus door heen geblazen. en dan wil ik die 2 blazende op het res zetten d.m.v. fanducts. zal dit beter koelen of kan ik net zo goed 2 blazende fans erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 22:59:
Ben van plan nieuwe fans op mijn res te zetten, een Seat Ibiza res 8) (20 x 15)
maar nu vroeg ik me af, of het beter koelt als ik 4 x 92 mm fans haal, en aan de ene kant 2 blazend en aan de andere kant 2 zuigende. dan wordt de lucht er dus door heen geblazen. en dan wil ik die 2 blazende op het res zetten d.m.v. fanducts. zal dit beter koelen of kan ik net zo goed 2 blazende fans erop zetten?
Ik neem aan dat je met res je rad bedoelt. Wat betreft het idee van push/pull, wat jij bedoelt met 2x blaas en 2x zuig, heeft nauwelijks resultaat. Het enige wat er verandert is de geluidsproductie, maar je airflow wordt niet positief beïnvloed. Volgens mij haal je meer rendement met 2x120mm die je via een fanduct op je rad zet en deze de lucht er doorheen laat zuigen. Dan heb je én meer airflow én minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
aramdin schreef op 25 april 2004 @ 20:16:
[...]

Ik heb de Typhoon Single Quad bay res en die bevalt me prima, ik denk dat als je zon bay res kiest (met zon krachtige pomp kan je maybe liever een Dual Quad bay nemen). Ik heb een eheim 1048, met deze combo zuigt ie geen lucht aan vanuit mn res. Ik denk dat de key is om zo'n res gewoon vol te krijgen met zoveel water, dat je pomp geen kans krijgt om lucht aan te zuigen.

Met een dual bay res is dat wat makkelijker, in het midden zit horizontaal een plexi wand. Er zitten zowel boven als onder aansluitingen, als je je pomp aanzuig slang op de onderste aansluiting zet dan is er nix aan de hand denk ik.

Lees onderstaande review en bekijk de plaatjes, dan wordt het wat duidelijker wat ik bedoel :)

http://www.gruntville.com/reviews/wc/primochill_bayres/
Die reservoirs ken ik wel ja... heb ik ook naar gekeken. Ik heb alleen geen plaats meer bovenin m'n kast, laat staan dat ik er twee van die res' in moet gaan zetten. Daarom ben ik ook op zoek naar zo'n helder, rond extern reservoir... Ik dacht om misschien dan een reservoir zoals deze te bestellen http://shop.freezinghardw...asp?FotoID=415&ItemID=444 de inovatek tank - o - matic... deze is relatief hoog en smal, zodat een eventuele draaikolk wel erg groot moet worden om lucht in het systeem te krijgen. Bovendien zal die opstaande pijp in het res er voor zorgen dat de draaikolk niet zo groot zal worden.

Een tweede probleem wat ik heb is dat ik geen reservoir kan vinden met 13mm aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel vraagje:

Koelen autoradiatoren nu beter, slechter of hetzelfde als de radiatoren zalen de Black Ice?
Dan spreek ik over koperen autoradiatoren van dezelfde afmeting ongeveer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:13:
[...]

Ik neem aan dat je met res je rad bedoelt. Wat betreft het idee van push/pull, wat jij bedoelt met 2x blaas en 2x zuig, heeft nauwelijks resultaat. Het enige wat er verandert is de geluidsproductie, maar je airflow wordt niet positief beïnvloed. Volgens mij haal je meer rendement met 2x120mm die je via een fanduct op je rad zet en deze de lucht er doorheen laat zuigen. Dan heb je én meer airflow én minder lawaai.
hmmz, ja ik bedoel natuurlijk rad. t is al laat he ;) :O
dan zet ik er maar 2 x 120 mm op. probleem is alleen dat mijn rad 200 mm lang is, dus dat gaat niet erg passen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:46:
Snel vraagje:

Koelen autoradiatoren nu beter, slechter of hetzelfde als de radiatoren zalen de Black Ice?
Dan spreek ik over koperen autoradiatoren van dezelfde afmeting ongeveer natuurlijk.
de één zegt beter, de ander zegt slechter. Maar wat wel een feit is dat een autoradiator (kachelradiator) een stuk goedkoper is. Zelf denk ik eerlijk gezegt dat een kachelradiator net wat beter is

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:54:
[...]
hmmz, ja ik bedoel natuurlijk rad. t is al laat he ;) :O
dan zet ik er maar 2 x 120 mm op. probleem is alleen dat mijn rad 200 mm lang is, dus dat gaat niet erg passen. :X
Je had het zelf over een fanduct. Maak er 1 die aan de ene kant de afmeting van je rad heeft en waar aan de andere kant 2 120mm fans passen. Het wordt dus een soort trechter. Zorg dat ie een cm of 5 lang is en je hebt dan ook geen last meer van het dode punt van je fans. Gebruik voor je fanduct wel een glad materiaal wat dus geen luchtweerstand oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een gekke vraag:

Ik heb engine ice in mijn wc setup, nu is mijn vraag. kan ik hier ook uv blue / green doorheen gooien of maakt dit iets chemisch?
ik kan er op engineice.cc nix over vinden.

heeft iemand hier evaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Nu online
Ik mag niet zo'n watercooler maken van een vriezertje, me pa vind 1.5ampére veel te veel stroom, wat moet ik doen :S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

SmoothTweaker schreef op 26 april 2004 @ 13:19:
Ik mag niet zo'n watercooler maken van een vriezertje, me pa vind 1.5ampére veel te veel stroom, wat moet ik doen :S 8)7
Je pa overtuigen :O

1,5*220=330 Watt
Dat valt toch best mee, je moet gewoon zeggen dat hij ook niet constant aanstaat, en dat die router in de meterkast die 24/7 aanstaat op jaarbasis veel meer kost, of zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 00:27:
Ik heb misschien een gekke vraag:

Ik heb engine ice in mijn wc setup, nu is mijn vraag. kan ik hier ook uv blue / green doorheen gooien of maakt dit iets chemisch?
ik kan er op engineice.cc nix over vinden.

heeft iemand hier evaring mee?
Kan iemand me hier aub me helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:22:
[...]

Test het, wat zal het uitmaken, miss zullen je temps 1/10 naar benden gaan, mjah.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:22:
[...]

Zoek uit wat het UV blue spul is, wat je engine ice is, en pak je scheikunde boek erbij en kijk of er een reactie kan optreden.

99% kans dat er niks gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Miss nog een interessante link voor in de nieuwe faq: http://users.pandora.be/inox
Veel vette plaatjes, ik ga ook zon wc blokje(S) maken en zon koperen convector gebruiken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
kram335 schreef op 25 april 2004 @ 23:17:
[...]
Een tweede probleem wat ik heb is dat ik geen reservoir kan vinden met 13mm aansluitingen...
Kijk eens op pagina 5 van dit topic ;)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
SmoothTweaker schreef op 26 april 2004 @ 13:19:
whehe ik wil een TEC (226watt 25A weet ik veel hoeveel et verbruikt) gaan gebruiken.... ga ik toch mooi niet van vertellen wat het verbruikt ;) et word toch zomer dus de rekening gaat omlaag-> door mij omhoog... nix van te merken ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Vandread schreef op 26 april 2004 @ 19:59:
[...]

whehe ik wil een TEC (226watt 25A weet ik veel hoeveel et verbruikt) gaan gebruiken.... ga ik toch mooi niet van vertellen wat het verbruikt ;) et word toch zomer dus de rekening gaat omlaag-> door mij omhoog... nix van te merken ^_^
en als het dan weer winter wordt..... O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 26 april 2004 @ 14:05:
[...]

Je pa overtuigen :O

1,5*220=330 Watt
Dat valt toch best mee, je moet gewoon zeggen dat hij ook niet constant aanstaat, en dat die router in de meterkast die 24/7 aanstaat op jaarbasis veel meer kost, of zoiets :P
Zo veel voor dat kleine compressor ? Dan verbruikt die meer dan je computer zelf. Maar zal wel niet kloppen van die 330watt, want elektromonteren hebben een bepaalde cos waarde.
Dan moet je het vermogen keer de cos doen dan heb je de werkelijke vermogen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:54:
[...]

Zo veel voor dat kleine compressor ? Dan verbruikt die meer dan je computer zelf. Maar zal wel niet kloppen van die 330watt, want elektromonteren hebben een bepaalde cos waarde.
Dan moet je het vermogen keer de cos doen dan heb je de werkelijke vermogen ;).
zei mijn pa ook al ding verbruik XX eurocent per minuut rond de 20 d8 ik, dus dat is opzich best veel je betaald per Ámpere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn waterkoeling is nu ook geupdate.. ik had eerder alleen mijn CPU gekoeld met een 'klax gold socket A' koeler, welke ook als 'magnum 478' verkocht wordt. Daaraan zat een Blackice Micro en een WTANK (res+sicce nova pomp in 1).

Op zich deed die set het qua temperatuur prima, maar ik was er alleminst tevreden over. Dit kwam voornamelijk door de WTANK. Mensen, koop dat ding nooit, is echt een waardeloos prul. De eerste die ik opgestuurd kreeg was lek, die is gelijk retour gegaan. De 2e was niet lek en heeft het de eerste paar maanden prima gedaan. Toen begon het pompje te ratelen, en dan zie je ook gelijk de achilleshiel van dit apparaat. Je kunt er niet bij. Je kunt het deksel er wel afschroeven (met veel geweld, zit gelijmd) en de pomp fixen, maar je krijgt 'm maar HEEL moeizaam weer goed waterdicht dan. Daarnaast is ontluchten helemaal niet makkelijk met dit reservoir, helemaal al niet als je zo stom geweest bent het ding zijdelings te monteren, wat door de er aan vast zittende beugel wel zou kunnen (wat ik gelukkig niet gedaan had). Het probleem is dat het reservoir te klein is, er mag in het res zelf al helemaal geen lucht zitten, want alle lucht in het res verdwijnt zo je systeem in.

Ondanks de reparatie bleef de sicce naar mijn smaak teveel lawaai maken. Toen ik per ongeluk (sukkel) een schroef te ver vastdraaide raakte de rad ook nog eens lek, dat was voor mij het signaal om te upgraden. Sowieso wilde ik meer componenten watergekoeld hebben.

Dus ik heb het volgende aangeschaft:

1) Innovatek innavorad single
2) Hydor Seltz L20
3) 2x Koolance HD-koeler
4) 2x Innovatek graph-o-matic rev 2.0
5) tank-o-matic reservoir.
6) Aopen A600 Black Alu case met 350Watt voeding
7) set geluidsdemping-matten
8) aantal anti-knikveren
9) ong. 5 meter 8x1 slang (geen siliconen).

Helaas is de 2e graph-o-matic nog niet binnen, deze komt morgen. Ik heb het nu zo gemonteerd:

pomp --> rad --> CPU --> tank-o-matic --> VGA --> HD1 --> HD2 --> Pomp.

Deze setup draait als de spreekwoordelijke tiet. De Hydor Seltz is een godenpomp vergeleken bij de sicce (les: koop geen sicce), heerlijk stil. Ik heb geen eheim genomen omdat die niet paste op de plek waar ik de pomp wilde hebben, maar heb hier geen spijt van. Ik heb 'm naast een eheim draaiende gehad (dierenwinkel hier om de hoek) en hij maakt niet meer of minder geluid.

Ik vraag mij af waarom veel mensen met waterkoeling zulke belachelijk grote radiatoren gebruiken, en zo enorm veel fan's inbouwen. Mijn systeem heeft alleen maar een 12cm rad, en 2 x12 cm fan (1x rad, 1x voeding). De fan op de rad draait op 5v, die hoor je dus ECHT niet.

Setup:
Asus A7N8X Deluxe rev 2
Athlon 2200+ @ 2Ghz
2x WD1200 SATA 7200 rpm HD
1x Geforce FX 5200 Personal Cinema (nog niet overclocked).

De CPU wordt onder full-load (burnK7) max. 39 graden, en dat bij een kamertemperatuur van 24 graden ('t is warm hier, hele dag zon gehad).

Nu begrijp ik wel dat mijn VGA bv. niet al teveel hitte produceert (normaal gesproken is dat ding passief gekoeld), maar daar staat tegenover dat er wel 2xdie HD's bijzitten. Waarom zie ik dan mensen met 3,4 of zelfs 5 12cm fan's werken, of 24cm lange radiatoren?

De HD koelers zijn trouwens magnifieke apparaten naar mijn mening. Dit zijn platen welke je onder je 3,5" HD schroeft (je kunt je HD's dus gewoon in 3,5" sloten zetten). Tussen de koelplaat en de HD komt een warmtegeleidend materiaal. Ditwordt als 2 komponenten aangeleverd, en hard uit na mixen en aanbrengen. Mijn HD's werden eerder zo warm dat ik ze amper vast kon houden (ca. 55 graden, echt te warm dus) en blijven nu gewoon keurig op kamertemperatuur. Overigens zijn deze koelers gewoon aan te sluiten op 8x1 slang, ondanks het feit dat ze volgens koolance een 6mm aansluiting hebben. Met de bijgeleverde slangklemmetjes zit de slang muurvast, en lekvrij.

Dan nog een antwoord op een vraag eerder uit dit topic: wat te doen tegen knikken van slangen? Het antwoord: anti-knik veren. Werkt hier pefect, bv. de 2 HD's zitten in 2 3.5" bays, met 1 lege bay ertussen. Vanuit HD1 loopt een kort slangetje naar HD 2, in een scherpe bocht dus. Knikveer er om en het ding knikt niet meer!

Lessen:

1) WTANK sucks, niet kopen
2) Sicce sucks, niet kopen
3) Hydor Seltz ruled, kopen
4) Koolance HD-koeler ruled, kopen

Misschien dat ik over deze setup nog wel een apart topic met foto's open, als dat mag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

SmoothTweaker schreef op 26 april 2004 @ 21:22:
[...]

zei mijn pa ook al ding verbruik XX eurocent per minuut rond de 20 d8 ik, dus dat is opzich best veel je betaald per Ámpere
Yeah, sure. De kilowattuurprijs (vaag woord) zal wel 20 cent zijn. Dus dan kom je op 1000/330 = ongeveer 3 uur. Dus 20ct per 3 uur, stel dat hij 6 uur per dag aanstaat, dan is dat 40ct per dag.
Valt best mee. Zal in de praktijk waarschijnlijk wat lager uitvallen, zeker als je er een tijdschakelklok tussen hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

@ De Generaal

is het niet beter om de tank o matic aan het eind te zetten zoals hier onder.

pomp --> rad --> CPU --> VGA --> HD1 --> HD2 --> tank-o-matic --> Pomp.

bij zo'n pomp is zuigen niet echt zijn sterkste eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanplan mij eigen chipset wc blokje te bouwen, nu heb ik een MSI mobo met een Nforce 2 chipset.

Weet iemand wat de afmetingen zijn voor een goed chipset blokje? evt een tekening?

BVD! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Vandread schreef op 26 april 2004 @ 19:59:
[...]

Wat heb ik het dan goed getroffen met mijn pa :) :) die stimuleert mij juist om dit soort dingen uit te proberen.. Vindt hij leerzaam en hij vindt het zelf ook leuk om te doen alleen niet op z'n eigen proc :P
ikman schreef op 27 april 2004 @ 10:02:
@ De Generaal

Dat maakt allemaal niet uit hoe je het in je keten zet... Het water maakt een rondje en of je een onderdeel nou voor een ander onderdeel hebt staan of niet maakt voor de pomp totaal niet uit :) Wat het echter wel is is dat het gewoon een stuk logischer is om die tank-o-matic daar neer te zetten :) wordt vaker gedaan idd... dat wel :)
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:32:
Ik ben vanplan mij eigen chipset wc blokje te bouwen, nu heb ik een MSI mobo met een Nforce 2 chipset.

Weet iemand wat de afmetingen zijn voor een goed chipset blokje? evt een tekening?

BVD! :)
Ik zo zeggen pak een lineaal en meet ff de ruimte op tussen de pennetjes waar je chipset blokje nu mee vastzit.. dan weet je de belangrijkste maten en kan je de rest er zelf wel omheen verzinnen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
apen-nootjes schreef op 27 april 2004 @ 11:45:
[...]Wat heb ik het dan goed getroffen met mijn pa :) :) die stimuleert mij juist om dit soort dingen uit te proberen.. Vindt hij leerzaam en hij vindt het zelf ook leuk om te doen alleen niet op z'n eigen proc :P
whehe... nou ik begon over waterkoeling en hij keek me al scheel aan ;)
me ma daarentegen vind et wel geinig onder het motto (tegen me pa):: "jij sleutelde toch ook aan je brommer vroeger :+

trouwes hoeveel watt verstookt zo'n 226 watt pelt nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikman schreef op 27 april 2004 @ 10:02:
@ De Generaal

Hoe je hem ook aansluit, zuigen zal ie..

Voor de rest heb je gelijk dat jouw volgorde de meer gangbare is, maar door de wijze van inbouw is deze volgorde handiger voor de slangen. Nadeel van deze volgorde is dat je 'warm' water in je reservoir krijgt, maar daar valt mee te leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een maand m'n wc setup draaien, alleen de slangen zien zo groen als gras :( , bovendien zitten er ook witte stukjes in de slangen. Okee, algen dus. Ik heb al gezocht op algen verwijderen, maar aangezien iedereen andere dingen aanraadt lijkt het
me gewoon een beter idee om de slangen te vervangen. Nu is mijn vraag: Hoe zorg ik er dan voor dat de rest van mijn setup schoon wordt? (Lees: CPU/VGA blok, rad, pomp en res)

Ik denk dat de algen er in de eerste plaats zijn gekomen omdat ik aan één van de slangen moest zuigen omdat er anders geen water in m'n pomp kwam. Daardoor zijn er natuurlijk miljarden bacteriën van mijn mond op het slangeinde overgegaan, met als gevolg algengroei. Hoe voorkom ik dit nu als ik m'n setup straks opnieuw zou willen vullen?

Tenslotte: Ik heb nu gedemineraliseerd water icm Asetek Waterchill Anti-Algae Fluid. Die Fluid lijkt dus voor geen r**t te werken, getuige de grote algengroei. Ik neem aan dat ik dus de volgende keer beter gedemineraliseerd water icm Waterwetter oid kan gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door oli4100 op 27-04-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook gewoon vanalles en nogwat door je water gooien. Op een gegeven moment kon je wel eens wat tegen.

ik heb gewoon bij de vijverboer anti-algenspul gekocht. Dat is een stuk sterker tegen algen dan de gemiddelde waterwetter. Is niet goedkoop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het algen zijn. Er groeien inderdaad van allerlei bacterien in je wasem, maar geen algen hoor.

Koperoxide is ook groen, en het witte spul zou afkomstig kunnen zijn van een alu element?

Welke materialen zitten er allemaal in je WC?

(ik heb ook wel eens m'n setup 'doorgeblazen', bv. om al het water er uit te krijgen.. nog nooit 'groen spul' gezien tho..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:33:
Ik denk niet dat het algen zijn. Er groeien inderdaad van allerlei bacterien in je wasem, maar geen algen hoor.

Koperoxide is ook groen, en het witte spul zou afkomstig kunnen zijn van een alu element?

Welke materialen zitten er allemaal in je WC?

(ik heb ook wel eens m'n setup 'doorgeblazen', bv. om al het water er uit te krijgen.. nog nooit 'groen spul' gezien tho..
Het is een Asetek Waterchill, en volgens mij zit er alleen koper in de kring. Er zit in ieder geval geen alu element in de keten. Koperoxide is goed mogelijk, aangezien ik kan zien dat m'n blokken ook aangetast zijn. Maar hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oli4100 schreef op 27 april 2004 @ 18:09:
Het is een Asetek Waterchill, en volgens mij zit er alleen koper in de kring. Er zit in ieder geval geen alu element in de keten. Koperoxide is goed mogelijk, aangezien ik kan zien dat m'n blokken ook aangetast zijn. Maar hoe kan dat dan?
Dat is een goede vraag.. voor zover ik kan zien zit er in die Waterchill-set geen alu inderdaad, dus waar dat witte spul vandaan komt, is ook een raadsel.

Alhoewel:
Tenslotte: Ik heb nu gedemineraliseerd water icm Asetek Waterchill Anti-Algae Fluid.
Had je er eerst iets anders inzitten? En beschermt dat Asetek spul ook tegen corrosie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 18:38:
[...]

Dat is een goede vraag.. voor zover ik kan zien zit er in die Waterchill-set geen alu inderdaad, dus waar dat witte spul vandaan komt, is ook een raadsel.

Alhoewel:

[...]

Had je er eerst iets anders inzitten? En beschermt dat Asetek spul ook tegen corrosie?
Waar zou dat witte spul nou toch vandaan komen ;) :o

Just kidding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Is een mix van koper en alu dan zo slecht? En dat terwijl ik net zo'n setje besteld heb. Er komt wel Nextcool corrosie protect in, dat zou toch moeten volstaan, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

BizonKid schreef op 27 april 2004 @ 19:04:
Is een mix van koper en alu dan zo slecht? En dat terwijl ik net zo'n setje besteld heb. Er komt wel Nextcool corrosie protect in, dat zou toch moeten volstaan, hoop ik.
Dit is een bekende discussie. De een zegt van wel de ander van niet.
Maar het is bekend dat er corrosie op kan treden en vaak kan dat wel vermeden worden met waterwetter en dergelijke. Maar er zijn bij andere op dit forum waar het niks geholpen heeft.
In de faq staat ook een stukje over corrosie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 27 april 2004 @ 19:04:
Het hangt van een aantal zaken af.. is het alu bv. geanodiseerd?

Over het algemeen krijg je na verloop van tijd redox reacties, waarbij het minst edele metaal (alu in dit geval) verbruikt wordt.

Dit kan idd. voorkomen worden door corrosie-protect. Als dat niet helpt, kan het plaatsen van een opofferingsmetaal (bv. magnesium) een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet behandeld aluminium lost op als er ook koper in dezelfde keten zit. Dit is het gevolg van een chemische reactie, ofwel redox. Wanneer het aluminium is geanodiseerd, heb je nergens last van. Iets meer info over je setup is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:29:
Niet behandeld aluminium lost op als er ook koper in dezelfde keten zit. Dit is het gevolg van een chemische reactie, ofwel redox. Wanneer het aluminium is geanodiseerd, heb je nergens last van. Iets meer info over je setup is wel handig.
Ok, De Generaal gaat dit niet graag horen, maar het setje is dus:
-Nextcool Wtank
-Nextcool Radiator W-Zero X1
-Zalman ZM-WB2
-Nextcool LT blokje
en dus
-Nextcool WA3 Corrosieprotect

Ik had behalve die review van De Generaal, positieve reacties gelezen over het pompje en de radiator;

tankje:
http://www.nokytech.net/dossier.php?lire=88&page=1

radiatoren:
http://www.nokytech.net/dossier.php?lire=114&page=1

Alles in het frans, maar geinteresseerden kunnen eventueel babelfish wel gebruiken ;)

Resultaten van die Nextcool rad zijn zelfs beter dan een Black Ice Pro of Extreme (op deze site dan, want ik heb nog met geen enkel ander computeronderdeel zoveel verschillende resultaten gezien als met waterkoeling)

[ Voor 12% gewijzigd door BizonKid op 27-04-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 27 april 2004 @ 19:57:
Ok, De Generaal gaat dit niet graag horen
[..]
Ik had behalve die review van De Generaal, positieve reacties gelezen over het pompje en de radiator;
Ik hoor graag dat mensen tevreden zijn met hun spullen hoor :)

Die rad (blackice micro) die ik had was ook niets mis mee, afgezien van dat hij niet voldoende capaciteit gehad zou hebben om m'n huidige setup te koelen.

De WTANK.. tsja.. mooi dat je er blij mee bent, maar dat neemt niet weg dat je never en nooit bij het pompje zult kunnen komen, bv. als er iets mis mee is. Blijkbaar heb jij een pomp die het goed doet (deed de mijne in het begin ook), maar als/zodra hij gaat ratelen denk je er wel anders over.

Vind je het ontluchten met dat reservoir geen crime? Ter verduidelijking: ik hoef nu alleen maar water in m'n setup te doen en aan te zetten.. dan na een half uurtje een beetje water erbij en voila: ontlucht. Dat was met die WTANK wel anders, doordat de lucht uit het reservoir het systeem ingezogen wordt.

Dat hangt natuurlijk wel af van hoe je die WTANK monteerd. Als je 'm ophangt in een 5 1/4 bay, heb je dat probleem niet, maar dan kun je je systeem niet meer ontluchten met de WTANK, aangezien de dop van dat ding dan onder water zit (en hij dus leegstroomt als je die er af draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Nog even wachten Generaal, zoals ik hoger al zei, heb ik dit setje enkel nog maar besteld, en nog niks binnen :)
Wat is eigenlijk de beste manier om die wtank te ontluchten, dan weet ik dat toch al. Misschien gewoon even laten draaien terwijl je het reservoir in je hand houdt, met de dop eraf, gaat dat?

[ Voor 47% gewijzigd door BizonKid op 27-04-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op 27 april 2004 @ 20:08:
Wat is eigenlijk de beste manier om die wtank te ontluchten, dan weet ik dat toch al. Misschien gewoon even laten draaien terwijl je het reservoir in je hand houdt, met de dop eraf, gaat dat?
Ja hoor dat kan wel.. Ik schuin houden, zodat het lucht niet meer de slangpilaren inschiet, dat werkte het best bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het ontluchten automatiche door een fietsventiel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:12:
Bij mij gaat het ontluchten automatiche door een fietsventiel ;-).
Kun je hier over uitweiden? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

heeft iemand ervaring met een Silverprop Cyclone Nexus LX (http://www.silverprop.com/cyclonenexuslx.aspx) zit er aan te denken om hem te kopen. personlijk vind ik de sx mooier maar ja. (http://www.silverprop.com/cyclonenexussx.aspx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 18:38:
[...]

Alhoewel:

[...]

Nee, ik heb er niks anders ingehad. Dit is wel de tweede keer dat hij gevuld is, maar hij is wel de tweede keer met exact hetzelfde gevuld :?

/edit:

Ik heb nu 10x6.5 mm slangen, en ik ben van plan om op 10x8 mm slangen over te stappen. Ik neem aan dat dat niet uitmaakt voor m'n Asetek Waterchill?

[ Voor 14% gewijzigd door oli4100 op 28-04-2004 11:01 . Reden: toevoegen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Weet iemand een *goedkoop* nf2 chipset blokje met 1/2 inch aansluitingen voor me infinity? :P
zijn allemaal net iets te prijzig voor me portomonai momenteel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Het is wat makkelijker als je een richtprijs noemt... ;)
maar is een Innovatek Graph-O-Matic niet iets voor je?
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje over het volgende cpu Wc blokje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/rbxkl.JPG

wat is het voordeel van de derde aansluiting en hoe moet ik die dan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:10:
heb een vraagje over het volgende cpu Wc blokje

[afbeelding]

wat is het voordeel van de derde aansluiting en hoe moet ik die dan aansluiten
De ingang zit precies boven de core. Het water wordt aan 2 kanten afgevoerd via kleine kanalen met groot wateroppervlak. Het voordeel is betere koeling. Aansluiting gebeurt met een Y-stuk, wat standaard meegeleverd wordt. Als je even zoekt naar dit blok, zie je dat het een uitstekend blok is. Nadeel: je hebt een sterke pomp nodig om 'm optimaal te laten presteren. Ik gebruik zelf een 700l/u pomp met >3m opvoerhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
-Austin Powers- schreef op 28 april 2004 @ 17:06:
Het is wat makkelijker als je een richtprijs noemt... ;)
maar is een Innovatek Graph-O-Matic niet iets voor je?
ach prijs... mja dat zie ik wel als ik het zie ;) die bij tweakstore zijn allemaal meer dan 50 euro :-/ lijkt me zo veel...

1/2 inch he ... is binnen: 1/2inch(+/- 13mm) buiten: 3/4inch (+/- 19mm)
dat blokje is (8 mm. binnen- / 10 mm. buitendoorsnede).

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 28-04-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweakstore levert niet meer (althans niet per post).. kijk eens bij freezing hardware:

De graph-o-matic voor EUR 38,-.

Werkt prima, heb 'm zelf ook op m'n nforce northbridge zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:19:
[...]

Kun je hier over uitweiden? Hoe dan?
Heel makelijk, maak een gesloten systeem en plaats in op de hoogste punt een ventiel in het resevior. (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/2.doosje.jpg
Waneer jij je de boel vult door het water/vloeistof in de slang te gieten dan komt het lucht uit het ventiel.
Het is ook erg handig dat via het ventiel ook de overdruk kan onstsnappen. Anders loop je op den duur het risico dat je slang er af springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:04:
De tweakstore levert niet meer (althans niet per post).. kijk eens bij freezing hardware:

De graph-o-matic voor EUR 38,-.
Werkt prima, heb 'm zelf ook op m'n nforce northbridge zitten..
uh maar die is geen 1/2 inch zoals ik al zei :? of kan je dat bij die makkelijk veranderen?

ik ga altijd langs bij tweakstore... ;) *wacht op tagan480*
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.