[WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.498 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:51

Maf

418O2 schreef op 04 april 2004 @ 21:50:
[...]

Zerex Water Coolant, zat bij de set
Kan je er dan nog gewoon van die druppels kleurstof blauw bij doen zodat t toch blauw water wordt? (ik heb dat spul ook maar wil blauw water)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
lijkt me wel :? heft elkaar toch niet op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
kweenie of het kan... Lijkt me wel, maar ik heb geen blauwe kleurstof dus ik kan het niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 05 april 2004 @ 08:20:
kweenie of het kan... Lijkt me wel, maar ik heb geen blauwe kleurstof dus ik kan het niet testen
Heb hier SuperCoolant met UV-vloeistof en dat heft elkaar in ieder geval niet op. Heb geen waterplanten en een mooie UV-gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53

Epsilon

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 09:57:
[...]

Heb hier SuperCoolant met UV-vloeistof en dat heft elkaar in ieder geval niet op. Heb geen waterplanten en een mooie UV-gloed.
Yep, ik gebruik waterwetter wat ook roze is van kleur met wat UV blauwe kleurstof.

Als de UV ccfl's uit staan is het gewoon doorzichtig/ licht roze maar als ze aan gaan licht het ineens heel mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
is goeie, moet dit ffkes in achterhoofd houde, heb alu+koper wc-setup, dus moet zowiezo waterwetter oid gebruiken

weet iemand waar je gewoon een blokje magnesium kan kopen (nee geen puntenslijper ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 17:12
Epsilon schreef op 05 april 2004 @ 10:58:
[...]

Yep, ik gebruik waterwetter wat ook roze is van kleur met wat UV blauwe kleurstof.

Als de UV ccfl's uit staan is het gewoon doorzichtig/ licht roze maar als ze aan gaan licht het ineens heel mooi op.
Maar heb je dan een heldere blauwe kleur of paarsachtig?? Roze en blauw lijk me geen blauwe gloed geven.. Had zelf ook eens waterwetter gekocht en ik had ook uv spul erbij genomen.. Toen ik thuis kwam en zag dat het rode waterwetter was dacht ik al laat maar hangen dit is geen hoerenkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je temps dalen er wel door (en het is beter voor je onderdelen denk ik)

hoerenkast of niet, voor een paar graden maakt het me niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 05 april 2004 @ 12:38:
[...]

Maar heb je dan een heldere blauwe kleur of paarsachtig?? Roze en blauw lijk me geen blauwe gloed geven.. Had zelf ook eens waterwetter gekocht en ik had ook uv spul erbij genomen.. Toen ik thuis kwam en zag dat het rode waterwetter was dacht ik al laat maar hangen dit is geen hoerenkast :+
Waterwetter gebruik je niet puur, dus de kleur van je water wordt altij dlichter. Bovendien heb je bij gebruik van UV-licht geen last van de kleur van waterwetter. Alleen de UV-reactive kleurt op, dus geen roze water. Bovendien scheelt waterwetter behoorlijk in de warmteafvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat pics van mij,
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Zalmanboven.jpg
Zalman WB gemod met 13mm slang pilaren en de slng pilaren zijn opgeboord tot 8mm (was 6,5mm).
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Zalmanonderkant.jpg
Hij moet nog worde schoon gepoetst.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/resovoirbakje.jpg
Dit wordt de resevior en heeft een rubbere afdichtring.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Resevoirslangkopelingen.jpg
De 3/8" slangpilaren voor het resevoir, de slang wordt op de outtake van de pomp aangesloten.
In het resevoir komt nog een NTC voor de water tempertuur, een lichte filter met een grote opervlakte voor waneer er nog wat troep uit me radiator komt. En een minimale water beveliging, die zorgt er voor dat de computer uit gaat waneer het water onder het minimaal niveu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
hoe wil je die ntc onderdompelen? dat kan toch neit zomaar, en waar sluit je hem op aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij de kruidvat nog een mooi thermometer gekocht met een min & max temp.
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Thermometer.jpg
De ntc zit in het plasitce behuizing ingegoten. Ik ga een klein gaatje in het resvoir boren waar dan die senor in past. Alleen in het kleine gaatje van de sensor denk ik dat ik daar een koper pinnetje in ga stoppen en het gat veder dicht lijm zodat er zeker weten de ntc niet wordt aangetast door het water.

Hier nog me filter,
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Filterlos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/Filter.jpg
Ik heb het getest door de slang van me pomp boven de filter te houden, en het fliter blijkt de waterflow goed aan te kunne aangezien die filter niet over stroomt.
(Pomp heeft een water flow van 512L/h, he totale setup krijgt een water flow van 300liter/h door de weesratnd van me zalmen koelblok.
De filter bestaat uit een stuk Polyester verband, je moet geen kantoen gaan gebruiken omdat gaat rotten op den duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn Config:
AMD Xp2600+ (th-b)
2x512Mushkin 3500 levII
NF7-S (zalman nb)
9700(revoltec heatsinks)
Antec Truepower 550W
Chieftec dragon

Mijn WC Config:
Intimidator S-462 V1.0
DangerDen Maze4 gpu(zwart) 1/2"
DangerDen Heatercore(large)
Eheim 1250
Papst 4312L 120mm Fans
1/2" tygon
Waterwetter + UV dye groen

Temps/Speed:

Voor(lucht)

CPU(standaard,2083Mhz):
Idle: 55c
Stressed: 60c

GPU(core:324,mem:276)
n/a

Na(water)

CPU(oc'ed,2265Mhz):
Idle: 36c
Stressed: 38c

GPU(core:351,mem:284)
n/a

Het kan nog harder :)

Afbeeldingslocatie: http://www.i-ssential.nl/fotos/wc/52.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.i-ssential.nl/fotos/wc/63.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.i-ssential.nl/fotos/wc/66.jpg

De hele mikmak :P (56k warning)
http://www.i-ssential.nl/fotos/?dir=wc

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 13:36:
Hier wat pics van mij,

Zalman WB gemod met 13mm slang pilaren en de slng pilaren zijn opgeboord tot 8mm (was 6,5mm).

Hij moet nog worde schoon gepoetst.

Dit wordt de resevior en heeft een rubbere afdichtring.

[afbeelding]
De 3/8" slangpilaren voor het resevoir, de slang wordt op de outtake van de pomp aangesloten.
In het resevoir komt nog een NTC voor de water tempertuur, een lichte filter met een grote opervlakte voor waneer er nog wat troep uit me radiator komt. En een minimale water beveliging, die zorgt er voor dat de computer uit gaat waneer het water onder het minimaal niveu komt.
Waar heb je die pilaren gehaald? Want ik wil ook zo'n reservoir gaan gebruiken en ben dus op zoek naar dat soort pilaren (weliswaar in 1/2 inch uitvoering maar toch)

Jeroen

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Waar heb je die pilaren gehaald? Want ik wil ook zo'n reservoir gaan gebruiken en ben dus op zoek naar dat soort pilaren (weliswaar in 1/2 inch uitvoering maar toch)

Jeroen
tweakstore

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik houd ook wel van die dikke slangen ziet er tenminste lekker degelek uit
ook al is het in mijn kast best wel een rotzooi ik moet echt weer es me kast in duiken
om alles netjes te maken

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/zijkant%203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/IMG_0512.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:01:
ik houd ook wel van die dikke slangen ziet er tenminste lekker degelek uit
ook al is het in mijn kast best wel een rotzooi ik moet echt weer es me kast in duiken
om alles netjes te maken

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat veel slangen :| is dat niet onhandig als je een x buiten je kast wilt draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf gaan al die slangen heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Ook al een idee hoe je de voedingskabel door de wand van je reservoir gaat freubelen?

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ik wil eigenlijk mijn wc legen, maar mijn pomp->rad verbinding is zo kort dat ik dat niet haal als ik die eruit zou halen. Nu vroeg ik me af of het slim is om de VGA->Reservoir slang los te halen, en dan aan de kant van het reservoir. Het lijkt me niet, omdat de pomp water zuigt, maar ik weet geen andere manier... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik heb dit weekend net mijn waterkoeling ingebouwd (foto's volgen) en heb zo mijn CPU/NB/GPU gekoeld met met blokjes van damafkees (kloon maze 3 e.d.)
Nu is mijn vraag: hoeveel druk moet het blokje om de prcessor uitoefenen om optimaal te koelen? Ik heb van die veertjes erbij gekregen maar ik heb het gevoel dat deze niet voldoende druk zetten om het blok strak op de processor te drukken als mijn kast vertikaal staat. iemand een idee om dit op te lossen?

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zuipman schreef op 05 april 2004 @ 17:20:
Ik heb dit weekend net mijn waterkoeling ingebouwd (foto's volgen) en heb zo mijn CPU/NB/GPU gekoeld met met blokjes van damafkees (kloon maze 3 e.d.)
Nu is mijn vraag: hoeveel druk moet het blokje om de prcessor uitoefenen om optimaal te koelen? Ik heb van die veertjes erbij gekregen maar ik heb het gevoel dat deze niet voldoende druk zetten om het blok strak op de processor te drukken als mijn kast vertikaal staat. iemand een idee om dit op te lossen?
hij moet gewoon goed op de processor zitten, het gaat erom dat ie de cpu aanraakt, volgens mij maakt de hoeveelheid druk niets uit, alleen pas wel op met aandraaien want teveel aandraaien is een core crush, en dat wil je ook niet hebben

correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Laatst online: 09-09 21:51
PilatuS schreef op 05 april 2004 @ 17:23:
[...]

hij moet gewoon goed op de processor zitten, het gaat erom dat ie de cpu aanraakt, volgens mij maakt de hoeveelheid druk niets uit, alleen pas wel op met aandraaien want teveel aandraaien is een core crush, en dat wil je ook niet hebben

correct me if i'm wrong :)
Te veel is idd gevaarlijk :) maar nu kan ie, door het gewicht van de slangen en het bokje zelf misschien een beetje scheef gaan hangen en dat lijkt me ook niet de bedoeling......

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

zuipman schreef op 05 april 2004 @ 17:47:
[...]

Te veel is idd gevaarlijk :) maar nu kan ie, door het gewicht van de slangen en het bokje zelf misschien een beetje scheef gaan hangen en dat lijkt me ook niet de bedoeling......
Gewoon kruislinks aan blijven draaien tot de veren helemaal ingedrukt zijn ,Je voelt vanzelf waneer de moer niet meer verder wilt. Als je dit met beleid en veel geduld doet is er helemaal niks aan de hand :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb last van een paar knikken in mijn slangen :(.
Het zijn 10mm plastic slangen :).

Wat zou ik daar aan kunnen doen ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroentjen schreef op 05 april 2004 @ 16:49:
[...]

Ook al een idee hoe je de voedingskabel door de wand van je reservoir gaat freubelen?
De 3/8" slang pilaren heb ik van me werk en de 1/4" kreeg ik bij het overkopen van de zalman wb2 + radiator. 8Die persoon heeft nog 8 1/4" slangpilaren.

Hoe ik de voedig ga aansluiten van de pomp doe ik doormiddel van een wartel. (Zijn erg bekende dingen in de elektrowereld om kabels op een kast aan te sluiten zonder dat er stof/water er in kan komen).

Alleen bij de gama hebben ze alleen grote wartels, ik ga daarom maar eentje via me werk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
geforceddq schreef op 05 april 2004 @ 18:55:

de slangen vervangen is 1 optie, maar dan heb je binnen een maand hetzelfde gezeik, wat je beter kan doen is goede silicone slangen nemen, of anti knik veren installeren

ik maak zelf ook deels gebruik van silicone slangen, en het bevalt me erg goed

silicone slagen zijn onder andere verkrijgbaar bij ru58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Ik heb net me watertemp gemeten en dat is 23,5 als ik dus een beetje aant internetten en muziek aant luisteren ben en me cpu is op dat moment 39 graden... Dit is toch niet goed of hoort dat verschil 16 graden te zijn??

Specs:
maze 4 cpu
blackice extreme 1
hydor L20
bayreservior
dit alles koelt alleen een p4 2,4 NoN-oCeD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Water warmt niet zoveel op bij een wc systeem, heel simpel :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb het al iets beter gemaakt, ja de slangen zijn idd wat aan de lange kant (bang voor knikken)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/geisoleert%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/geisoleert1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
aramdin schreef op 05 april 2004 @ 21:49:
Water warmt niet zoveel op bij een wc systeem, heel simpel :)
Ja maar zo erg weinig val me wel tegen want me kamertemp is precies 21,0 graden dus maar een verschil van 2 graadjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok het is dus een xp 2600+ die nu op 2350 mhz draait de temps zijn nu strest 47c
vind ik toch nog wel erg hoog maar stabiel is ie wel en das belangrijk

ik heb er 2 radiators inzitten:

1x large dangerden copper met 120 mm fan er op
1x black ice micro met 2x 80mm er op

ze blazen allebij van binne naar buiten
verder heb ik dan nog 2x 80mm die naar binnen blazen
en 1x 120mm op me icy hardeschijf dock

hoe zou het komen dat de temps nog wat aan de hoge kant zijn
of is dit te verwachten met deze setup en 2350 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 22:00:
zo heb het al iets beter gemaakt, ja de slangen zijn idd wat aan de lange kant (bang voor knikken)

[afbeelding...]

[afbeelding...]
Ziet er al iets beter uit. Zou de slangen idd wat inkorten.

Waarom zet je telkens dat Star Wars Galaxies erbij? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:49
Wellicht star wars fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF voorwoordje: Ik heb een tijd terug een uitgebrand P4 systeem gekregen. Het meeste (op het mobo na) werkte nog. Een nieuw mobo koste me maar 25 euro. Helaas was de koeler verrot, dus nieuwe Volcano 7+ gehaald, maar die presteerd voor geen meter. Zeker niet bij het overklokken. 70C is geen uitzondering, zelfs met 3 casefans.

Een van mn pc's is al watergekoeld, dus mn handen begonnen weer te jeuken. Zaterdag 2 koperen radiators gehaald (gratis), pompje voor 25 euro, en diverse troep heb ik nog. Dus een P4 2.4@2.8 384MB RAM, ed watergekoeld voor 50 euro tot nu toe. Alleen nog koper nodig, ff iets regelen dus :)

Aangezien er nogal weinig ruimte in de kast is (ala nokia case) ben ik genoodzaakt er een externe kast onder te maken. Eronder mede omdat ik binnenkort een lanparty heb. Gewicht is geen probleem na een jaartje fitness.

Mijn vraag, zijn er meer mensen die een PC met externe radiator/pomp/reservoir hebben die bruikbaar is voor lanparty's?
Met de search alleen foto's gevonden met dode links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 22:09:
ok het is dus een xp 2600+ die nu op 2350 mhz draait de temps zijn nu strest 47c
vind ik toch nog wel erg hoog maar stabiel is ie wel en das belangrijk

ik heb er 2 radiators inzitten:

1x large dangerden copper met 120 mm fan er op
1x black ice micro met 2x 80mm er op

ze blazen allebij van binne naar buiten
verder heb ik dan nog 2x 80mm die naar binnen blazen
en 1x 120mm op me icy hardeschijf dock

hoe zou het komen dat de temps nog wat aan de hoge kant zijn
of is dit te verwachten met deze setup en 2350 mhz?
Wat voor pasta heb je gebruikt en vooral hoeveel? Het kan ook zijn dat je blok strakker op je CPU geschroefd moet worden. Wat voor blok heb je met wat voor pomp? Een te lage flow kan ook nadelige invloed op je temps hebben, zeker als je een RBX of WW hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard starwars galaxies fan (beste spel ooit gemaakt)

ik gebruik de maze 4 van dangerden en een hydro l20 pomp
de maze4 zit goed strak en ik heb niet teveel koelpasta gebruikt (arctic silver3)
de radiatoren worden goed warm en het water ook ik heb auto koelvloistof gemixed met gedist water misschien heb ik er teveel uv reactive diode bij gedaan ik geloof dat er maar een paar druppels bij bij moeten en ik heb de gehele spuit er in gespoten
verder is de kamer temp meestal 21c-25c ik zit er aan te denken om een koperen buizen frame te maken aan de achterkant van de case waar het water doorheenloopt
om het water wat meer op kamer temp te krijgen ik heb geen zin in pelts of anderre zware koel apparaten het gekke is dat ie soms wel beter koelt dan wordt de cpu zo'n 35c maar meestal zit ie rond de 45 graden.

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/MAZE4/Maze4_AMD_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of misschien is het water reservoir te klein het is maar een bay reservoir
en doordat de slangen lang zijn warmt het water misschien sneller op door de temp in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

geforceddq schreef op 05 april 2004 @ 18:55:

Je kan ook van die anti-knik veren in je slangen plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/Kickschu_1.jpg

4 stuks voor 4,50 bij Tweakstore :)
SchiedamLauw schreef op 05 april 2004 @ 21:33:
Ik heb net me watertemp gemeten en dat is 23,5 als ik dus een beetje aant internetten en muziek aant luisteren ben en me cpu is op dat moment 39 graden... Dit is toch niet goed of hoort dat verschil 16 graden te zijn??

Specs:
maze 4 cpu
blackice extreme 1
hydor L20
bayreservior
dit alles koelt alleen een p4 2,4 NoN-oCeD
Het is juist goed dat je watertemp maar enkele graden boven de kamertemp uit komt, dat betekend dat je rad uitstekend zijn werk doet! :)
Ik denk eerder dat het probleem bij je CPU block ligt: teveel koelpasta, niet strak genoeg aangedraait, slecht blok, brakke temp sensor... allemaal mogelijk.
En btw, 39 graden is nog redelijk te doen hoor, hoe warm wordt je CPU tijdens het gamen oid?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok nu is ie dus weer 40c echt vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Silentpuma schreef op 06 april 2004 @ 12:09:
Het is juist goed dat je watertemp maar enkele graden boven de kamertemp uit komt, dat betekend dat je rad uitstekend zijn werk doet! :)
Ik denk eerder dat het probleem bij je CPU block ligt: teveel koelpasta, niet strak genoeg aangedraait, slecht blok, brakke temp sensor... allemaal mogelijk.
En btw, 39 graden is nog redelijk te doen hoor, hoe warm wordt je CPU tijdens het gamen oid?
Na een uur UT of Counter Striken istie 47 graden.. Tijdens het gamen kan ik niet zien heb geen externe sensor daartussen.. en het water is dan èèn graadje hoger :? dus ik zal wel ff me blok verder draaien.. als je nix meer van me hoort is me core gecrusht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Is het ook verstandig om een corrosieprotect middeltje toe te voegen wanneer alles van koper is?
Ik heb namelijk nu Zerex maar dit is roze :( .
Dat ziet er niet uit in een blauwe omgeving.
Ik heb wel UV blauw spul er bij gegooit maar nu wordt het een soort van paars onder mijn UV lampjes.
En wat is dan een kleurloos anticorrosiemiddeltje? als het er toch bij moet.
Ik wil eigenlijk bij www.perfect-systems.nl bestellen want daar heb ik ook nog andere dingen vandaan nodig.
Ik zag daar wel een blauw spulletje staan tegen algen maar das denk ik niet tegen corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
willy83 schreef op 06 april 2004 @ 14:29:
Is het ook verstandig om een corrosieprotect middeltje toe te voegen wanneer alles van koper is?
Ik heb namelijk nu Zerex maar dit is roze :( .
Dat ziet er niet uit in een blauwe omgeving.
Ik heb wel UV blauw spul er bij gegooit maar nu wordt het een soort van paars onder mijn UV lampjes.
En wat is dan een kleurloos anticorrosiemiddeltje? als het er toch bij moet.
Ik wil eigenlijk bij www.perfect-systems.nl bestellen want daar heb ik ook nog andere dingen vandaan nodig.
Ik zag daar wel een blauw spulletje staan tegen algen maar das denk ik niet tegen corrosie.
Ik wist het!!! dat roze spul met blauwe uv wordt paars!!! ;)

Bij die winkel heb je ook "InnovaProtect Korrosie Bescherming (vloeistof)" kost 5 zoveel en dat is kleurloos.. Dat heb ik ook met Uv-Blauw en dan wordt het wel mooi blauw en het beschermt tegen corrosie wat de naam al zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Paars wordt het ook zonder waterwetter

Heb ik namelijk ook geprobeerd. Het is niet echt blauw zoals een CCFL maar een donkerblauwe gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 06 april 2004 @ 13:46:
[...]

Na een uur UT of Counter Striken istie 47 graden.. Tijdens het gamen kan ik niet zien heb geen externe sensor daartussen.. en het water is dan èèn graadje hoger :? dus ik zal wel ff me blok verder draaien.. als je nix meer van me hoort is me core gecrusht ;)
Welke temp meet jij? Als het de sockettemp is, kan het aan je airflow liggen. Ik heb het hier ook. Ik heb een 92mm op m'n Zalmal ZM80c zitten. Toen ie aan de bovenkant uitstak was de socket 36 graden. Nu steekt ie aan de onderkant uit en is de socket 39 graden. De diodetemp is onveranderd 33 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
SchiedamLauw schreef op 06 april 2004 @ 15:41:
[...]

Ik wist het!!! dat roze spul met blauwe uv wordt paars!!! ;)

Bij die winkel heb je ook "InnovaProtect Korrosie Bescherming (vloeistof)" kost 5 zoveel en dat is kleurloos.. Dat heb ik ook met Uv-Blauw en dan wordt het wel mooi blauw en het beschermt tegen corrosie wat de naam al zegt :+
Maar is het ook mogelijk om zonder te werken? want daar staat weer een onbekende levertijd voor. net als de blauwe watertoevoeging.

ps. Vlaardingen is ook lauw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door willy83 op 06-04-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
Epsilon schreef op 06 april 2004 @ 15:59:
Paars wordt het ook zonder waterwetter

Heb ik namelijk ook geprobeerd. Het is niet echt blauw zoals een CCFL maar een donkerblauwe gloed.
Bij mij istie wel gewoon blauw.. misschien ben ik kleurenscheel ;) of je hebt teveel/ te weinig van dat uv spul erin gegooit (zelf heb ik uv dye van de tweakstore)
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 17:55:
[...]

Welke temp meet jij? Als het de sockettemp is, kan het aan je airflow liggen. Ik heb het hier ook. Ik heb een 92mm op m'n Zalmal ZM80c zitten. Toen ie aan de bovenkant uitstak was de socket 36 graden. Nu steekt ie aan de onderkant uit en is de socket 39 graden. De diodetemp is onveranderd 33 graden.
Euh weet niet of het een sockettemp is of in de cpu zelf.. Tis een p4 2,4 533 northwood en een msi 845e max2 mobo
willy83 schreef op 06 april 2004 @ 17:43:
[...]

Maar is het ook mogelijk om zonder te werken? want daar staat weer een onbekende levertijd voor. net als de blauwe watertoevoeging.

Je kan ook zonder je wc laten werken maar volgens mij is het altijd beter om het wel in je set te houden ookal zijn alle onderdelen van een dezelfde materiaal (had dit ergens op het forum gelezen).. Zelf heb ik iig nooit (lang) zonder dat spul me wc aangesloten.. Heb het wel 1 x gedaan toen ik um aant testdraaien was voor een daggie ofzow

Offtopic: Vlaardingen is een stinkbuurt joh >:) ;) daar woon ik nu helaas..me ouders gingen verhuizen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy83 schreef op 06 april 2004 @ 17:43:
[...]

Het is mogelijk om zonder te werken, maar niet aan te raden. Het spul gaat niet alleen corosie en algengroei tegen, maar zorgt ook voor een beter warmtetransport. Tja, als je uiterlijk belangrijker is dan het functioneren... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn antilek systeem is af _/-\o_.
Het is heel simpel, ik heb een totale gesloten systeem gemaakt met een fiets ventiel in het resovoir waardoor de overdruk kan ontsnappen. In het systeem kan dus geen lucht in stromen. Op den duur krijg je door het uitzetten en krimpen van het lucht wat onderdruk.

Waneer er een lekkage is (heb nu een T stuk tussen gezet) dan gebeurt er helemaal niks doordat er geen lucht in het systeem kan komen waardoor er ook geen water kan uitstromen _/-\o_ .
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:27:
Aangezien er nogal weinig ruimte in de kast is (ala nokia case) ben ik genoodzaakt er een externe kast onder te maken. Eronder mede omdat ik binnenkort een lanparty heb. Gewicht is geen probleem na een jaartje fitness.

Mijn vraag, zijn er meer mensen die een PC met externe radiator/pomp/reservoir hebben die bruikbaar is voor lanparty's?
Met de search alleen foto's gevonden met dode links.
Ik ;) !
Pomp en radiator zitten in een externe houte kast(daar ben ik nu mee bezig). Boven in de houte kast (hoogste punt van het systeem) zit een klep waardoor ik lucht in me leidingen kan laten lopen. De lucht komt dan weer uit de resovoir via de fiets ventiel waardoor ik eerst de lucht uit me slangen kan laten lopen voordat ik me slangen los haal. (eventueel in de opening van de klep een beetje blazen voor de laats druppels.
Nu moet ik alleen nog twee doppen maken voor op de alng aansluitingen van het houten kastje zodat ik hem kan vervoeren zonde lekagge.

Via de klep boven in het kastje kan je ook het systeem vullen zonder dat je het kastje moet open maken.

Maar je moet dan nooit meer water in je systeem doen dan wat in je resevoir past en je resevoir moet het laagste punt zijn van het system. En alles moet goed lucht dicht zijn. Het anitlekage syteem werkt alleen niet waneer er op twee punten een lekage is of een slang los ligt. Maar de kleine lekage's zijn hier mee wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
Waarschijnlijk de domste vraag die hier ooit voorbij is gekomen. Maar wat houd H2O precies in ? Is dit gewoon een leuke benaming voor het waterkoeling gebeuren of is het nog iets speciaals. Kon er niet veel nuttigs over vinden, alleen cases met H2O Cooled logo's en fanguards, niet veel nuttigs dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
h2o betekend water
2 delen waterstof 1 deel zuurstof.... oftewel water...
ik heb zelfs geen natuurkunde/scheikunde gehad ;)

edit@misc: ja muts je zei zelf tegen me wat het wel moest zijn....

[ Voor 53% gewijzigd door Vandread op 06-04-2004 21:07 . Reden: iets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Nu online
Ah ok, zoiets dacht ik al aan, bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 06 april 2004 @ 21:01:
h2o betekend water
1 deel waterstof 2 delen zuurstof.... oftewel water...
ik heb zelfs geen natuurkunde/scheikunde gehad ;)
Dat kan je ook wel merken...

2 atomen waterstof, 1 atoom zuurstof :)

edit:

Snel je post editten he >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Denk toch dat het dat spulletje wordt wat eerder al genoemd werd.
Bedankt voor alle reply's er op.
Voor mijn complete WC-setje zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://earthsci.org/teacher/basicgeol/miner/h2o.gif

De grote cirkel in het midden is het zuurstof (o) atoom en de 2 daar beneden zijn waterstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 06 april 2004 @ 21:24:
[afbeelding]

De grote cirkel in het midden is het zuurstof (o) atoom en de 2 daar beneden zijn waterstof.
en die kleine zwarte en witte bolletjes zijn de electronen die erbij horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
[nerd mode]
Benaming is dan ook: Hydrogen-Di (=2)-Oxide B)
[/nerd mode]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

aramdin schreef op 06 april 2004 @ 22:25:
[nerd mode]
[/nerd mode]
offtopic:
Kom je naar Theparty 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoezo? Wordt je zo geil van zijn scheikundige kennis ?

;)

Ik doe nu max. 43c met mijn setup met een fan @7v.. Zit min of meer te wachten op mijn prescott 3.2, dat wordt de paintest voor mijn setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
418O2 schreef op 06 april 2004 @ 22:44:
Hoezo? Wordt je zo geil van zijn scheikundige kennis ?
Je moest eens weten :p Anywayz, denk niet dat ik kom...Maybe dat ik ff langsdrop. De enigste waar ik nog naar toe wil gaan is Drome.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Kan iemand me vertellen waar ik een chipset koeler kan bestellen en laten leveren waar een 13x19mm slang op past? (op een amd chipset)
bij tweakstore leveren ze niks meer.
Ik hoef geen swifttech of een ander koelblok met dergelijke aansluiting (waarom? > dat is mijn zaak).
Moet er ook slangen bij kunnen bestellen (13x19mm) > BVD

offtoppic
By the way > leuke foto's aramdin > vooral die van dancevalley"lekkere dames" 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door datkanveelbeter op 07-04-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
datkanveelbeter schreef op 06 april 2004 @ 23:41:
Kan iemand me vertellen waar ik een chipset koeler kan bestellen en laten leveren waar een 13x19mm slang op past? (op een amd chipset)
Moet er ook slangen bij kunnen bestellen (13x19mm) > BVD
www.dangerden.com voor direct uit de usa.

En voor resellers moet je zelf maar even kijken in deze lijst: http://dangerden.com/base_pages/distributors_Europe.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

aramdin schreef op 06 april 2004 @ 23:11:
[...]

Je moest eens weten :p Anywayz, denk niet dat ik kom...Maybe dat ik ff langsdrop. De enigste waar ik nog naar toe wil gaan is Drome.
Wat dacht je van netgamez 2004b (ook 2000man !)

Ik zal de plaats waar ik zit wel ff doorgeven. Ik zal er niet zijn met de YY cube maar met een coolermaster centurion. Wel met waterkoeling uiteraard :). Die YY cube is nu mijn tweakbak en dat wil ik voortaan gescheiden houden.

Voortaan zul je met vinden in #masq ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
welke server? Qnet toch? zit er nu ook nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

418O2 schreef op 07 april 2004 @ 11:03:
welke server? Qnet toch? zit er nu ook nl
Yep qnet, maar momenteel zit ik op school :P. nick = msq^c0|spdstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kreeg vandaag mail dat mijn prescott binnenkort verzonden wordt

:) :)

Mijn fan blaast trouwens wel lekkere warme lucht weg.. Gisteren vergeten fan aan te zetten. CPU netjes 50c. Maar toen ik hem aanzette kwam er knap warme lucht uit

Conclusie > Fan hangt goed en rad neemt warmte goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Laatst online: 01-09 16:10
Ben noob, dus neem me niet kwalijk, maar kunnen jullie me wat meer voorbeeldjes geven van de kant-en-klare wc setjes?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII[/rml]

Lees dat maar even..

Voorbeelden

Recom
TT Aquarius
Aqua Computer heeft wat
DangerDen
Innovatek
Klax

soeck en gij zult vinden !

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wegens te grote pics, hier de url :
http://www.whatsup.nl/flex/mojo/

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0030.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IM002010.JPG

[img=400,500,1]]http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0042.JPG[/img]

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0043.JPG
^ ^ andere zijkant,

[img=400,500,1]]http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0051.JPG[/img]

hmm, hoorde ik daar drome in de oren vallen ?

/meldt

edit: urls doen ut weer

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie rounded IDE Cables zie ik daar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:02:
wegens te grote pics, hier de url :
http://www.whatsup.nl/flex/mojo/

[afbeelding]

[afbeelding]

[[url=]http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0042.JPG]afbeelding[/url]]

[afbeelding]
^ ^ andere zijkant,

[[url=]http://www.whatsup.nl/flex/mojo/IMG_0051.JPG]afbeelding[/url]]

hmm, hoorde ik daar drome in de oren vallen ?

/meldt
Ik heb je nog gesproken op NG2004a
CU@LAN! :P

Zeker nette kast iig :)
Ik ben alleen niet zo fan van die knipperende CCFL's (op geluid). Voor de rest ziet het er zeker wel mooi uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 07-04-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabels zijn uv reactive.

op NG heb ik met zoveel mensen gesproeken en de helft van de tijd had ik te diep in het glaasje gekeken dus forgive me als ik et niet meer weet, de "knipperende" cfls op geluid valt niet echt fel op omdat het de meer een gloed geeft vanwege de blacklight geval. ( die uv grill)

hmm je hebt met me gesproeken @ NG, dan weetje ook dat er rode ccfls onder de case zitten die op geluid reageren. Tja na verloop van veel "geluid" kan het best irri worden denk ik. Tis meer een kwestie van goed afstellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
kom niet echt op die url..... of ligt dat aan mij? :)
trouwes ken dat oftopic geblaat over lannen ff in het desbetreffende topic ;) zo dat er is?
ik wil ook maar geen geld/tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie ook dat de url sinds een 2 min down is. hmm ff checke

edit: snel ff elders gehost// ze doen het weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:22
Hebben jullie die passieve zalman radiator gezien?
:Y)
Dat is nog eens een mooie... _/-\o_

Maarreuh... wat zijn de prestaties? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ermm

Het is de "reserator"

Pomp + rad + reservoir

En prestaties? geen idee.. Wel dattie vrij duur + groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
...en dat hij natuurlijk niet zo goed koelt als een (grote) autorad (met shroud) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
aramdin schreef op 06 april 2004 @ 22:25:
[nerd mode]
[/nerd mode]
nopes, de benaming is officieel diwaterstofoxide :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De Reserator is in nederland te koop voor +-240 euro, je krijgt dan ook het ZM-WB2 waterblokje erbij :)

Hij ziet er wel fakkin fancy uit, blauwe 60cm toren. Het is idd een combo van rad + res + pomp.

Een snel bezoekje aan google geeft

http://www.nordichardware...oling/2004/Zalman_passiv/

volgens mij is dit de enigste review tot nu toe...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman WB2 blok er gratis bij :?.

Ik hoop dat het koelblok eenbeetje goed scoort. De slang klemmen die er op zitten gaan maximaal tot een 10*13mm. Ik heb hem gemod naar 12*15mm.
En van me waterflow 514L/H blijft maar 300L/H over door de zware weerstand van het blok.

Als me waterkoeling setup af is dan ben ik benieuwd of die goed presenteert.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat pics.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/2.doosje.jpg
Resovoir met antilek systeem, aleen waneer ik de pomp aanzet dan komt er eventjes een klein beetje water uit het T stuk. Maar daarna komt er helemaal niks meer uit.

Het voordeel is dat ik hier door ook makelijk me slangen kan laten leeg lopen door in het hoogste punt van me slangen lucht in te laten lopen. Me resvoir kan ik hierdoor ook makelijk vullen door het gewoon in de lang te gieten.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/2.doosjeopen.jpg
Om de groen clilinder zit normaal een luchte filter.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/2.Filter.jpg
Hier zie je waarom een filter in me systeem zite ;-), voor de fijne troep weg te filteren dat wel eens uit me radiator komt en andere rotzooi dat er niet in thuis hoort.

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/2.ventielboven.jpg
Me fietsventiel >:) .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
koelblokje is wel goed, maar zalman maakt dingen voor de stilte dus het koelen is niet echt denderend zeg maar... of je moet er een paar grote kamerfans op zetten ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb net afscheid genomen van mijn Zalman 7000cu en die koelde toch wel heel goed, dus niet alleen voor stilte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ja d00s ik zeg toch ook niet dat ze slecht koelen...... :+
hun 1e prioriteit is duidelijk stilte... dat straalt van alles af... en de site etcetc..
edit: ja lekker boeiend nou kan je het gaan over hebben hoe goed ie wel niet is maar daar is dit topic niet voor voor... mijn coolermaster hcc 001 is vast beter maar dat ga ik toch ook niet zeggen :X maar ben bezig met waterkoeling... onderdeeltjes komen traag maar gestaag binnen

[ Voor 52% gewijzigd door Vandread op 07-04-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik denk toch dat de 7000 1 van de best presterende koelers is die er is.. ( voor eenredelijke prijs that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC Ken:

Waar heb je die slangpilaren vandaan en hoe werkt dat systeem?

Ik heb wel een bakkie enzo maar weet nog niet precies hoe ik het wil aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Vandread schreef op 07 april 2004 @ 21:41:
koelblokje is wel goed, maar zalman maakt dingen voor de stilte dus het koelen is niet echt denderend zeg maar... of je moet er een paar grote kamerfans op zetten ofzo? :P
volgens de reviews scoorde het wb2-blok juist wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

§Laus,
Me slang pialeren heb ik van me werk en de 1/4 pilaren kreeg ik van de gene waar ik de koelblok+radiator van had overgekocht. Hoj heeft nog eventeel 1/4 inch slangpilaren in de aanbieding.

My systeem is dat er alleen lucht uit het systeem kan en er geen lucht in. Het fietsventiel werkt als een overdrukventiel.

Ik hoop dat het klopt dat jullie zeggen dat die wb2 erg goed scroot, heb vandaag me amd barhton unlockt dus dat wordt dan erg leuk _/-\o_ .

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lol :)

kwas vergeten om de fan op mijn rad aan te zetten ( dont ask why ) en ik hoorde een alarm door mijn boxxen, maar lette er niet op..

CPU 60 graden, want ik had 2 koeien draaien (ivm HT).. Nu met fans op 7v en 45c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
afijn ik heb dus een waterblokje gekocht.... 2ehands voor nietzo veel centjes
zie ook dit verhaaltje
en ik wil dus deze: http://www.overclockers.com/articles688/ mod uitvoeren
dus ik wil het blokje eens openmaken :)
maar de inbusjes zitten nogal vaag en me pa zegt dat het geen inbusjes zijn....
voor alle pics: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/2.jpg
maaruh iemand suggestie hoe ik dit ding open sloop ;)
ook wil ik de outlet vergroten naar 1/2 inch... kan dit?

[ Voor 59% gewijzigd door Vandread op 09-04-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het torx schroefjes zijn.
je kunt zo een schroevedraaier halen bij een doe het zelf zaak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
als dat zo is.... BEDANKT :D :P
blok is trouwes echt ranzig van binnen zo te zien :|
ik schiet wel een plaatje als ik hem open heb ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Vandread op 10-04-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vandread schreef op 09 april 2004 @ 22:56:
als dat zo is.... BEDANKT :D :P
blok is trouwes echt ranzig van binnen zo te zien :|
Ja, dat hou je toch. Vervuiling van het water stop je niet denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 10 april 2004 @ 02:54:
[...]

Ja, dat hou je toch. Vervuiling van het water stop je niet denk ik..
Maar daar hebben ze schoonmaakmiddelen voor uitgevonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 09 april 2004 @ 22:38:
afijn ik heb dus een waterblokje gekocht.... 2ehands voor nietzo veel centjes
zie ook dit verhaaltje
en ik wil dus deze: http://www.overclockers.com/articles688/ mod uitvoeren
dus ik wil het blokje eens openmaken :)
maar de inbusjes zitten nogal vaag en me pa zegt dat het geen inbusjes zijn....
voor alle pics: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/
[afbeelding]
maaruh iemand suggestie hoe ik dit ding open sloop ;)
ook wil ik de outlet vergroten naar 1/2 inch... kan dit?
Ik heb hetzelfde blok, en ik heb hem ook al 2x open gehad, gewoon met een kleine imbussleutel. Dat ding kan van binnen aardig ranzig worden idd.

Ik heb er rechte koppelingen in gestopt, weet niet precies hoe groot ze zijn, maar er zit 10mm slang aan. Dat scheelde mischien net 2 graden.

Ik heb er even een koppeling bijgepakt, ik heb er weer een lading binnen voor mijn watergekoelde P4. Het schroefdraad is 1/2 inch. De binnendiameter van de koppeling is 7,5mm. Het kan echter nog wel uitgeboord worden tot 8/8,5mm. Ik heb geen idee waar de koppelingen weg komen (van het werk), maar ze worden gebruikt voor koppelingen op ons compressorsysteempje. Als je ze er in draait ff van dat PTFE lint erom, en flink aandraaien. 100% waterdicht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
F*** uhm... bah enzo
kleinste imbussleutel die ik heb is 2 mm... maar heb eerder het idee alsof die imbussen gewoon naar de tering zijn gedraait ofzo :( ben ook bang om er aan te draaien met het idee dat ik het erger maak in me achterhoofd
straks maar even naar een plaatselijke ijzerwaren shop... misschien dat die een ideetje hebben.... wat me nu ook opvalt is dat er 1 is afgebroken en de schroefdraad ervan nog in het blok zit...
mja... ben weer ff bezig he >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

KHeb nu m'n eerste wc-set eindelijk werkend.

Specs:

Evo 360 Radiator
Oase 900 l/u pomp
NexXxos HP pro

Cpu: Barton 2500+ @ 11 x 217 = 2.39 ghz
Vcore: 1.80

Zijn de volgende cpu-temps netjes ?

Idle: 31 graden
stressed (prime95): 40 graden

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder postte ik mijn trotse aanschafjes uit rotterdam. Na wat gestoei begint het aardig goed te werken allemaal.

Temps: AMD 1700+ Palomino op 1716MHZ, 11*156, 1,825 Volt. Is nog gelocked. Kan tot 11*159 en dan is er iets dat er de brui aan geeft. Weet alleen niet wat.
Idle: 38 graden, Stressed: 41.

De fans op de radiator draaien op 5 volt. Ik heb nog geen truucje gevonden om ze op 6 of 7 volt te krijgen. Tips? Nog geen geld voor een mooie bay-regelaar enzo.

Alleen nog geen reservoir. Heb een nogal exotosche slangmaat gekozen blijkbaar(10mm). Ik kan nergens, behalve bij de tweakshops behoorlijke slangpilaren vinden.

Zoals je op de foto´s ziet heb ik geen plaats in me PC voor de radiator. Voor pomp, toekomstig reservoir en radiator ga ik voor onder de pc behuizing nog een kastje maken.

De foto´s:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~ekoboz/fotos/pc/DSCF0028.jpg
Kan beter, moet ook beter, alleen geen zin in.
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~ekoboz/fotos/pc/DSCF0019.jpg
Alle Case-fans draaien ook op 5 Volt. Enige dat je hoort is de Papst 120MM in de voeding. Helaas is daar niks meer aan te doen. Volgende aanschaf is dan ook een hele stille voeding...
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~ekoboz/fotos/pc/DSCF0020.jpg
Ontluchten met het T-stukje is niet heel makkelijk, maar gaat op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de topics een beetje doorgelopen over watercooling, en heb aardig gezocht op het internet ook.

Ik woon in de UK en hier kun je zelf setjes samenstellen bij diverse online winkels. Een setje zoals de thermaltake aquarius of iets zie ik niet zo zitten.

Het enig ewat ik nog niet kan vinden is een radiator die je in een 5.25 bay kan hangen met verloopstukjes? Weet iemand of dat ergens te krijgen is?
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.