[WC] Het grote waterkoelingtopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.497 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 28 maart 2004 @ 21:45:
Dat Innovatek reservoir is idd ook erg okay. Maar ik kan er niet echt wijs uit. Heeft die nu wel de mogelijkheid voor 13 mm aansluitingen (het lijkt er volgens mij namelijk op van niet...). Ik ga nog ff verder searchen om er achter te komen iig :)
Het Innovatek reservoir beschikt over schroefaanslutingen waar je zo andere pilaren in kan draaien. Bij de meeste shops kun je aangeven welke maat je wil hebben en het wordt kant en klaar zo geleverd. FF wat shops afstruinen kan de nodige info opleveren. Mijn reservoir heeft dus gewoon 13mm aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Beun_de_Haas schreef op 27 maart 2004 @ 16:33:

- Aqua-computer atube Rev. 1.1 (reservoir)
Alhoewel dit een mooi reservoir is zou ik toch een andere nemen, want de Aquatube heeft maar een inwendige maat van 6mm en zal dus, zoals aramdin zegt, je flow erg beperken en de RBX (en Whitewater/Cascade) hebben juist een hoge flow
nodig, lees maar es terug op pagina 5 van deel VII van het grote wc topic, want ik wilde eerst ook die Aquatube hebben totdat daar verteld werd dat de inwendige maat maar 6mm was. Ik ga nu voor de Angeleye Bay-Res Revision UV Blue.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

MaTr1x schreef op 29 maart 2004 @ 01:51:
[...]

Alhoewel dit een mooi reservoir is zou ik toch een andere nemen, want de Aquatube heeft maar een inwendige maat van 6mm en zal dus, zoals aramdin zegt, je flow erg beperken en de RBX (en Whitewater/Cascade) hebben juist een hoge flow
nodig, lees maar es terug op pagina 5 van deel VII van het grote wc topic, want ik wilde eerst ook die Aquatube hebben totdat daar verteld werd dat de inwendige maat maar 6mm was. Ik ga nu voor de Angeleye Bay-Res Revision UV Blue.
Hmmm, dat had ik ook begrepen. Daar baal ik eigenlijk wel van omdat ik dat type reservoir zeer mooi en handig vind. Mijn hoop is nu gevestigd op het Innovatek reservoir, maar ik ben bang dat deze ook een kleine inwendige diameter heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ik heb een klein Dangerden reservoir. Doet zijn werk perfect, is niet zo duur en heeft een maat 13mm aansluiting.. Is dat niet iets voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
ik heb net via de xoxide ia een bay reservoir besteld, hoe komt het dat die krengen hier in nl zo moeilijk verkrijgbaar zijn? tweakstore heeft problemen op het moment, en csdelft verwacht hem pas over 3-4 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 29 maart 2004 @ 06:48:
[...]

Hmmm, dat had ik ook begrepen. Daar baal ik eigenlijk wel van omdat ik dat type reservoir zeer mooi en handig vind. Mijn hoop is nu gevestigd op het Innovatek reservoir, maar ik ben bang dat deze ook een kleine inwendige diameter heeft...
je zou ook de eheim plexiglas/alu nemen die heeft een 1/4" inschroefverbinding, dit is ook de kleinste doorgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:26:
[...]

je zou ook de eheim plexiglas/alu nemen die heeft een 1/4" inschroefverbinding, dit is ook de kleinste doorgang...
Die dingen voor op een Eheim schijnen snel te lekken. En losse is veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik meen me nog te herinneren wat gelezen te hebben dat die dingen niet goed ontluchtten. Kwam erop neer dat er alleen nog maar meer geluidsproductie kwam...Weet helaas niet meer waar ik het heb gelezen... |:(

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb ook zon eheim click-on ding gehad

is NIET te ontluchten.. zelfs icm een 1046 stroomde het water te hard om fatsoenlijk te kunnen ontluchten, afrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Inderdaad.... zo'n klotereservoirtje heb ik ook gehad... drama :(

Gelijk geruild voor een Tank-O-Matic, dat is pas een mooi ding :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:26

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nou heb ook zo'n plexiglas on click reservoir.. voor op de eheim 1046/48.
nou ik vind het best een fijn dingetje hoor :) hij ss teminste niet zo lomp.
en dat onluchten weet ik niet want dat was voor mij de eerste keer. :P

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een Eheim 1046 pomp met een Eheim reservoir kopen bij mijn koolance PC2-601 kast, zou de koelprestatie hierdoor nog verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mydogisgone schreef op 30 maart 2004 @ 03:26:
nou heb ook zo'n plexiglas on click reservoir.. voor op de eheim 1046/48.
nou ik vind het best een fijn dingetje hoor :) hij ss teminste niet zo lomp.
en dat onluchten weet ik niet want dat was voor mij de eerste keer. :P
Maja, bij mij zat er een kolk in die de punt vlakbij het aanzuigpunt van de pomp had, waardoor hij altijd wat lucht aanzoog. Als ik dat de pomp uitzetten zat het res weer vol, werkte dus niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 10:06:
Ik ga een Eheim 1046 pomp met een Eheim reservoir kopen bij mijn koolance PC2-601 kast, zou de koelprestatie hierdoor nog verbeteren?
Ik zou 't niet doen.
De limiting factor van dat Koolance setje is dat 't maar 8mm is. (ik heb 'm ook)
Ik heb er gewoon naast de originele set een extra WC-setup ingebouwd.
De Koolance-dingen die er nog inzitten zijn MB en HDD.
Voor CPU heb ik een RBX met een L30 en een Heatercore aan een Angeleye Bay-Res.... GPU moet ik nog een leuk blokje voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 10:55:
[...]

Ik zou 't niet doen.
De limiting factor van dat Koolance setje is dat 't maar 8mm is. (ik heb 'm ook)
Ik heb er gewoon naast de originele set een extra WC-setup ingebouwd.
De Koolance-dingen die er nog inzitten zijn MB en HDD.
Voor CPU heb ik een RBX met een L30 en een Heatercore aan een Angeleye Bay-Res.... GPU moet ik nog een leuk blokje voor vinden.
Das ook weer extra geld ;) en daar heb ik niet zoveel zin in. EN die koolance slangen zijn toch 8mm buiten diameter en 6mm binnen diameter?

Ik moet puur een pomp en reservoir hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Dag lui,
Ik ben opt moment op zoek naar een leuk wc setje voor in mijn chieftec midi, nou heeft innovatek een speciale set voor chieftec midi kasten. zie
Chieftec innovatek kit
Dit leek me wel interessant, maar aangezien je dan alleen porc koeling hebt en al 260 euries betaalt, lijkt me een andere manier beter kunnen. Nou heb ik de black ice micro 2 in gedachten, aangezien ik hier genoeg coolermaster 8cm casefans heb liggen. Maar, hoe kan ik dat het beste doen in mijn chieftec miditower?

Ik dacht aan de radiator op de bodem te plaatsen, en zo de koude lucht van de grond in de radiator te zuigen (ja de chieftec staat op voetjes) maar dan blaas je wel de warme radiatorlucht je kast in.

Of dus de bevestiging bovenin, met misschien een kleinere radiator? Maar dan heb ik het gevoeld dat je de warme lucht van je behuizing er doorheen trekt toch? Ik weet niet of hier miditower ervarenen zijn, en dan bedoel ik niet de aquarius II lovers, want ik wel wel iets professionelers, maar geen bigtower, de midi van chieftec is al groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op 29 maart 2004 @ 01:51:
[...]

Ik ga nu voor de Angeleye Bay-Res Revision UV Blue.
Waar is hij dan te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, best mooi dingetje :)

Wat voor slang aansluiting had hij? 13MM?

Enne, bedankt voor de snelle reactie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet dat maar, zijn allemaal op en moeten uit America over komen.
Ook de Typhoon bay reservoirs zijn op , ik had de allerlaatste, deze was eigenlijk niet 100% in orde, het schroefdraad voor de slangpilaren was een beetje gaar maar een beetje tweaker krijgt dat wel waterdicht. ;)
Ik kreeg 'm dan ook voor een leuk prijsje.

Tweakstore heeft alleen nog van die gekleurde plexi floppybay reservoirs liggen.

Het lijkt erop dat deze reservoirs erg geliefd of moeilijk leverbaar zijn.
Het werkt overigens wel erg goed!!
Ontluchten is een koekie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het veel uit of je nu een Kunstof reservoir neemt of een Aluminium reservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 20:02:
Maakt het veel uit of je nu een Kunstof reservoir neemt of een Aluminium reservoir?
Ik denk dat je met aluminium moet opletten met corrosie.. Het minst edele metaal wordt afgebroken.. dus met metaal moet je opletten!

Maar al heb je een metalen resevoir wordt de warmte ook aan het metaal doorgegeven en dient het reservoir tegelijkertijd als een soort passieve hulp-radiator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Oh, wat doe ik balen.
Wat dan ? Mijn wc is lek geraakt :(.
Ik kreeg allemaal artifacts @ me radeon en toen ik het eruit haalde merkte ik op dat ie wel erg nat was :D.

Hoe kan ik dat het beste doen ? Gewoon laten drogen zeker :?.

Ander iets, ik heb (ok had) de volgorde: GPU > northbridge > CPU (rad > pomp).
Maar op 1,65 volt is mijn Athlon draaiend op 2GHz ruim 50 graden.
Na lang gamen zelfs 65 :D.

Dit hoort niet he :D. Dat weet ik ook.
Maar ik zou graag willen weten hoe het dan wel hoort ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geforceddq schreef op 30 maart 2004 @ 23:10:
Oh, wat doe ik balen.
Wat dan ? Mijn wc is lek geraakt :(.
Ik kreeg allemaal artifacts @ me radeon en toen ik het eruit haalde merkte ik op dat ie wel erg nat was :D.

Hoe kan ik dat het beste doen ? Gewoon laten drogen zeker :?.

Ander iets, ik heb (ok had) de volgorde: GPU > northbridge > CPU (rad > pomp).
Maar op 1,65 volt is mijn Athlon draaiend op 2GHz ruim 50 graden.
Na lang gamen zelfs 65 :D.

Dit hoort niet he :D. Dat weet ik ook.
Maar ik zou graag willen weten hoe het dan wel hoort ?
Pomp > Rad > CPU > NB > GPU > Reservoir > Pomp > etc....

(zo raadt Asetek het tenminste aan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:06

Epsilon

oli4100 schreef op 30 maart 2004 @ 23:14:
[...]

Pomp > Rad > CPU > NB > GPU > Reservoir > Pomp > etc....

(zo raadt Asetek het tenminste aan :+ )
Maar in de praktijk boeit het dus geen kont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Niet zo negatief :) Heb je nog spulletjes te koop btw Epsilon? If so, let me know!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
PhaeTom schreef op 30 maart 2004 @ 15:15:
Dag lui,
Ik ben opt moment op zoek naar een leuk wc setje voor in mijn chieftec midi, nou heeft innovatek een speciale set voor chieftec midi kasten. zie
Chieftec innovatek kit
Dit leek me wel interessant, maar aangezien je dan alleen porc koeling hebt en al 260 euries betaalt, lijkt me een andere manier beter kunnen. Nou heb ik de black ice micro 2 in gedachten, aangezien ik hier genoeg coolermaster 8cm casefans heb liggen. Maar, hoe kan ik dat het beste doen in mijn chieftec miditower?

Ik dacht aan de radiator op de bodem te plaatsen, en zo de koude lucht van de grond in de radiator te zuigen (ja de chieftec staat op voetjes) maar dan blaas je wel de warme radiatorlucht je kast in.

Of dus de bevestiging bovenin, met misschien een kleinere radiator? Maar dan heb ik het gevoeld dat je de warme lucht van je behuizing er doorheen trekt toch? Ik weet niet of hier miditower ervarenen zijn, en dan bedoel ik niet de aquarius II lovers, want ik wel wel iets professionelers, maar geen bigtower, de midi van chieftec is al groot genoeg.
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Asetek Waterchill (heb ik ook ;) )
Handig, compleet, goede prestaties en "maar" 240 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ik zou ook eerder gaan voor een asetek waterchill. Die rad van innovatek is btw minder als die nieuwe BIpro van asetek.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu een tijdje aan het nadenken om WC in mijn nieuwe kast te stoppen maar nu vraag ik me af of het wel zal passen.

Nu wil ik graag een asetek waterchill KT12-L20. dus complete set

Ik heb namelijk een sunbeam acrill case afmetingen (hxbxd) 440x220x480

hoe zouden jullie dit oplossen?? of moet ik maar een andere kast kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:59:
ik ben nu een tijdje aan het nadenken om WC in mijn nieuwe kast te stoppen maar nu vraag ik me af of het wel zal passen.

Nu wil ik graag een asetek waterchill KT12-L20. dus complete set

Ik heb namelijk een sunbeam acrill case afmetingen (hxbxd) 440x220x480

hoe zouden jullie dit oplossen?? of moet ik maar een andere kast kopen??
alles valt te modden, dus een andere kast kopen hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slangpilaren,

Ik heb hier een mooi setje gekocht, radiator + zalman wb2 koelblok. Hier heb ik een hoop 12-16mm slangen liggen.

Op al me spullen past de 12-16mm slang alleen de zalman wb2 is een probleem, die gaat maximaal tot 10-13mm. Maar gelukig kan ik in het koelblok twee 1/4 slang pilaren indraaien zodat daarop ook de 12-16mm slangen er op passen.
Alleen de binne diameter van me slangpilaar is 6,5mm en ik merkt dat het erg ten kostte gaat van me water flow. Die is dan rond de 350L/h met me 600L/h pomp.

Dus ik ga me slang pilaren op me werk wat uitboren, heeft iemand hier ervaring mee ?
De wand van de slangpilar is 2mm, ik ben van plan om er 0,75mm af te halen zodat de doorstroom 8mm wordt. Eventueel met de vijl het gat nog groter vijlen naar 9mm als dat gaat.

Het zijn trouwens messing pilaren 1/4 naar 13mm. Tips zijn welkom.

Veder ga ik het zo aansluiten, water resevoir, 600L/h pomp, Koeblok, radiator. Omdat dan het tempertuur verschil met het water en de lucht door de radiator dan het groots is waardoor die dan een groter koelvermoge heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:29:
[...]

alles valt te modden, dus een andere kast kopen hoeft niet.
ja ok dat snap ik maar hoe zo de opstelling dat zijn? want ik denk niet dat die radiator er mooi in past tenzij ik hem buiten hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo probleem zit ik ook. Maar je kan ook je radiator + pomp in een externe kats stoppen die je dan ook goed isoleert..

Dan monteer je boven in je kast een T stuk met een slang er aan waarmee je dan lucht in de slang kan laten lopen zodat het water automatich uit je slang loopt naar je reservoir voor als je kastje los wilt halen. Maar waneer je hem gaat gebruiken met je dat stukje slang op het T-stuk dicht maken. Daarvoor heb je van die dingejtes voor in een vis winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:53:
[...]

Vergeet dat maar, zijn allemaal op en moeten uit America over komen.
Ja klopt kreeg vannacht nog te horen dat het nog minimaal twee weken duurt voor ze weer binnen zijn....

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even me radiator wezen testen.

een 12cm fan @5v op de radiator, een emmer met warm water en twee aqurium verwarmings elementen er in. Eentjs is 75 watt de anderre 50watt.

Bij 125watt blijft het water mooi op 34°C.
Bij 75watt zie ik als dat de temp is gezakt naar 31°C, maar ik moet nog even afwachten of die niet nog veder zakt.

Daarna ga ik kijken wat er gebeurt als er geen fan op de radiator zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 18:55:
Met zo probleem zit ik ook. Maar je kan ook je radiator + pomp in een externe kats stoppen die je dan ook goed isoleert..

Dan monteer je boven in je kast een T stuk met een slang er aan waarmee je dan lucht in de slang kan laten lopen zodat het water automatich uit je slang loopt naar je reservoir voor als je kastje los wilt halen. Maar waneer je hem gaat gebruiken met je dat stukje slang op het T-stuk dicht maken. Daarvoor heb je van die dingejtes voor in een vis winkel.
is dat niet slecht voor je waterflow?? enne ik heb een acrill case dat is toch niet mooi om het zo te maken?? maar het is wel een optie B) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:51:
Ik ben even me radiator wezen testen.

een 12cm fan @5v op de radiator, een emmer met warm water en twee aqurium verwarmings elementen er in. Eentjs is 75 watt de anderre 50watt.

Bij 125watt blijft het water mooi op 34°C.
Bij 75watt zie ik als dat de temp is gezakt naar 31°C, maar ik moet nog even afwachten of die niet nog veder zakt.

Daarna ga ik kijken wat er gebeurt als er geen fan op de radiator zit.
Ik moet zeggen dat ik dat toch een behoorlijk hoge watertemp vind. Aangezien er altijd een behoorlijk verschil zal zitten tussen de temp van het water en je core als deze 100W verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nieuwe startpost erin gefrot. Indien je vindt dat de flashy blauwe balkjes vervangen moeten worden door het oude en 'rustigere' rood, blauw en groen, of als je anderszins een opmerking hebt over de startpost of de FAQ, gelieve dat te melden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:17:
[...]

is dat niet slecht voor je waterflow?? enne ik heb een acrill case dat is toch niet mooi om het zo te maken?? maar het is wel een optie B) :9
tis een optie, maar ik wil juist af van al die externe zooi, dus heb ik het zo gedaan:

Eerst een fan-shroud gemaakt met kippengaas
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/small/radi-klein.jpg

Toen vierkante gaten laten slijpen (waarbij mijn case bekrast werd :(, daarna ventilatieroosters
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/small/kast-bovenkant-klein.jpg

En toen met veel tiewraps en schroeven de radiator erin gehangen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/small/rad1-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/small/rad2-klein.jpg

De psu past maar net:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/small/psumod-klein.jpg

Het geheel hangt stevig, ook al is het niet duidelijk te zien. er is al een paar uurtjes water doorheen gepompt en hij valt/trilt niet :)
De psu past er nog net langs.

aan het kippengaas komen 2 YS-tech 92mm fans te hangen in rubbers, moet genoeg koelen lijkt me :)

Maar then again, je moet wel een radiator hebben die klein genoeg is, deze paste net!

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidSmoke op 01-04-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Woei, daar is ie dan! :) Volledig geupdate en uitgebreid, nu ook met inhoud voor het gemak!

En ik herhaal het nog maar weer een keer, heb je op of aanmerkingen over de FAQ, laat het me weten en ik zal me best doen het aan te passen! :)

Have fun!

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Silentpuma schreef op 01 april 2004 @ 10:17:
Woei, daar is ie dan! :) Volledig geupdate en uitgebreid, nu ook met inhoud voor het gemak!

En ik herhaal het nog maar weer een keer, heb je op of aanmerkingen over de FAQ, laat het me weten en ik zal me best doen het aan te passen! :)

Have fun!
ziet er goed uit, alleen bij de oplossing voor ratelende eheim-pompen staat dit:

het komt erop neer dat je wat teflon om de as moet wikkelen: Link 1 link 1, link 2.

waar bij de 2e link1 en link2 echte links zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
Silentpuma schreef op 01 april 2004 @ 10:17:

Have fun!
Ziet erg goed uit, mooie layout en erg duidelijk. Nog even 1 opmerking (deze heb ik al eerder gepost): de link die staat bij reservoirs ,verwijst naar een topic waar alle plaatjes inactief zijn (die rode kruisjes), misschien een andere topic nemen voor die link?

offtopic:
wel geinig dat op 1 april de topicnamen bovenaan je internet explorer zijn omgedraaid

[ Voor 9% gewijzigd door pyro83 op 01-04-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@SilentPuma

Komen toch nog veel vragen over shops. Misschien leuk om een hoofdstukje "shops" te maken... ? En daarin de shops met hun specialiteiten, beschikbare setjes en evt korte opmerkingen

ik bedoel dat je een kort overzicht van de grotere shops ziet en dat newbies of beginners kunnen zien waar ze wat weg kunnen halen, waar leuke setjes zijn..

just my thoughts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

LiquidSmoke schreef op 01 april 2004 @ 10:31:
[...]

ziet er goed uit, alleen bij de oplossing voor ratelende eheim-pompen staat dit:

het komt erop neer dat je wat teflon om de as moet wikkelen: Link 1 link 1, link 2.

waar bij de 2e link1 en link2 echte links zijn :)
Ik zie hem, slordig foutje :/ Thnx, bij een volgende update is die eruit :)
418O2 schreef op 01 april 2004 @ 11:58:
@SilentPuma

Komen toch nog veel vragen over shops. Misschien leuk om een hoofdstukje "shops" te maken... ? En daarin de shops met hun specialiteiten, beschikbare setjes en evt korte opmerkingen

ik bedoel dat je een kort overzicht van de grotere shops ziet en dat newbies of beginners kunnen zien waar ze wat weg kunnen halen, waar leuke setjes zijn..

just my thoughts
Je idee is goed, daarom staan helemaal onderaan enkele bekende shops vernoemt :) Verder wil ik eigenlijk geen mening over de shops vormen, ik wil geen reclame/diskrediet voor ze maken. Reacties over ervaringen met de shops laat ik wel aan de peeps hier op GoT over, een FAQ moet (zoveel mogelijk ;)) onafhankelijk blijven :)
pyro83 schreef op 01 april 2004 @ 11:29:
[...]

Ziet erg goed uit, mooie layout en erg duidelijk. Nog even 1 opmerking (deze heb ik al eerder gepost): de link die staat bij reservoirs ,verwijst naar een topic waar alle plaatjes inactief zijn (die rode kruisjes), misschien een andere topic nemen voor die link?

offtopic:
wel geinig dat op 1 april de topicnamen bovenaan je internet explorer zijn omgedraaid
Ach, is die link nog niet gefixed?? Dan staat dat stuk tekst nog op me PC beneden! :p Kheb sinds kort 2 PC's en op beide werk ik wel eens aan de FAQ. Bij de volgende update zal ik het fixen, thnx :)
Btw alles gaat via Jupiler omdat hij dit topic gestart heeft (en HTML rechten heeft) en omdat ik hem niet iedere week wil storen kan het even duren ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Silentpuma op 01-04-2004 12:21 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@silent

Voorbeeld

http://www.aqua-computer.de Link naar ShopSurvey
Bekende producten
- Setjes
- Airplex Evo Rads
- Reservoir

Dat je gewoon snel kan zien waar je setjes kan kopen etc etc.. Ik denk dat het handig is. Hoef je ook
geen mening te vormen, je kan gewoon feiten op tafel leggen ;)

Voor de rest wel nette FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
omg, ik had een pomp vanuit Amerika besteld. Had even over het hoofd gezien dat die dingen 110volt zijn. Raad eens wat er naar 5 seconden gebeurde... Totaal niks meer. Geen leven meer in te krijgen.

Dag $50 :(

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

mktje schreef op 01 april 2004 @ 22:10:
omg, ik had een pomp vanuit Amerika besteld. Had even over het hoofd gezien dat die dingen 110volt zijn. Raad eens wat er naar 5 seconden gebeurde... Totaal niks meer. Geen leven meer in te krijgen.

Dag $50 :(
:o Autsj, dat doet zeer... Heu, lezen he.. :X

Kan je niet voor de zekerheid nagaan of er een beveiliging is doorgebrand, misschien is hij dan nog te reanimeren..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
ha, dan moet ie eerst open. Probeer dat maar is te doen met zon hydor l30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Silentpuma schreef op 01 april 2004 @ 22:25:
[...]

:o Autsj, dat doet zeer... Heu, lezen he.. :X

Kan je niet voor de zekerheid nagaan of er een beveiliging is doorgebrand, misschien is hij dan nog te reanimeren..
gebruik je hem als dompelpomp? meestal zitten die krengen aan 2 kantden dichtgekit met open ruimte ertussen, kijk of je er eentje uit kunt krijgen (hij is toch al kapot). of je hebt pech en hi is volledig ingegoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Nee, ik had het gewoon op het droge.

En er zit ook geen ruimte tussen.

[ Voor 34% gewijzigd door eMKa op 02-04-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:18:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat toch een behoorlijk hoge watertemp vind. Aangezien er altijd een behoorlijk verschil zal zitten tussen de temp van het water en je core als deze 100W verstookt.
Bij een goeie koelbol zal dat niet veel uitmaken.
Alleen ik had de 12cm fan op de radiator gelegt zodat die maar de helft van de het radiator opervlakte pakt. Maar ik ben er mee gestopt omdat het niet zo naukerig mee te testen valt. Want het ocht hier wel eens een beetje en dta beinvloed behoorlijk de temps.

Me lang pilaren heb ik met succes opgeboort naar 8mm binne diameter. Ter corretie, een collega had het voor me gedaan en voor hem was het echt peace of cake. Alleen het heeft niet de waterflow door me zalmen wb2 koelblok verandert, van me 514l/H blijt nog steeds maar 300L/h over. Maar hoeft geen probleem te zijn, een koelblok met een hogere weerstand zet wel veel meer warmte af in het water
:).

Nu ga ik eerst 3 dagen op vakantie _/-\o_ en dan ga ik beginne aan de bouw van een externe kast waar de pomp en radiator in komt.

Tja de enige ander optie die ik heb is boven op de plek waar de voeding zit, maar dan moet ik door het het staal constructie en dn de stale plaat die er boven op zit zagen en dan ook nog eens gaan zagen in me buro omdat de boven kast van me computer tegen me buro aan zit. Dat gaat dus erg veel werk worden en is erg slecht te doen. En een externe kast is erg handig om het water te verversen en dat je makelijk het water uit je pc kan laten lopen zodat je hem gewoon kan vervoeren :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om in m'n server ook watercooling te zetten. Ik draai al een half jaar zeer tevreden met water in m'n 'werkplek'. Nu zat ik te denken aan een setup zonder reservoir, maar met een t-stuk om te vullen. Ik vraag me alleen af of een t-stuk je flow niet erg beïnvloedt. Ik ga de volgende onderdelen gebruiken: Radiator uit een Daihatsu Jumbo, DanderDen Maze2 en een Eheim 1046. Ik ben bang dat met de 1046 er niet genoeg flow overblijft om het water door de tower te pompen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben ook van plan om er een T-stuk tussen te doen, zodat ik een punt in mn systeem heb, waar ik het water makkelijk uit mn systeem kan laten lopen. Nu moet ik of een slang lostrekken, of mn res ondersteboven gaan houden enzo. Zwaar onpraktisch dus :)
Op dat moment heb ik gewoon een centraal punt om mn koelwater te lozen

@MMMMM
Ik denk zelf dat de flow niet zoveel beinvloed wordt. Vooral als je je res eruit haalt, denk ik dat je effectief nog veel flow overhoudt. Ik denk dat je maze2 het meest restrictive is in je setup

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb mijn waterkoeling ook installed

zit nu op 40c maar moet nog ff een shroud tussen mijn fan en rad maken

Nice :)

//Superpi 8m @ 42c :)

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 03-04-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 01:08:
Ik ben bezig om in m'n server ook watercooling te zetten. Ik draai al een half jaar zeer tevreden met water in m'n 'werkplek'. Nu zat ik te denken aan een setup zonder reservoir, maar met een t-stuk om te vullen. Ik vraag me alleen af of een t-stuk je flow niet erg beïnvloedt. Ik ga de volgende onderdelen gebruiken: Radiator uit een Daihatsu Jumbo, DanderDen Maze2 en een Eheim 1046. Ik ben bang dat met de 1046 er niet genoeg flow overblijft om het water door de tower te pompen. Iemand ervaring?
Ik heb een 400l/u pompje, uit de vijver :P
Dat heeft genoeg kracht om het water van onder door mn blokje naar mn rad (+- 50cm hoger, chieftec bigg tower) en zo weer verder te pompen dus dat komt wel goed. :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Heeft het veel invloed op de temperatuur als je ook blokjes voor je NB, VGA en HDD bijhangt naast je CPU blok?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:51:
Vraagje:

Heeft het veel invloed op de temperatuur als je ook blokjes voor je NB, VGA en HDD bijhangt naast je CPU blok?
Ja, dit heeft veel effect, je water wordt meer opgwarmt dus je temp stijgt gewoon. :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar zijn de temperatuur verschillen groot? Ik zit namelijk te twijfelen of ik naast mijn CPU de rest ook wil waterkoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:58:
Ja, maar zijn de temperatuur verschillen groot? Ik zit namelijk te twijfelen of ik naast mijn CPU de rest ook wil waterkoelen...
Als je de nieuwe WC FAQ gelezen had wist je dat het geen drol uitmaakt. Het water warmt maar enkele 0,1°C op bij ieder blok. Veel belangrijker is om een goede radiator te hebben om al die warmte af te voeren..

offtopic:
Zucht... Van dit soort reply's baal ik een beetje... Maak je een overzichtelijke, duidelijke FAQ voor ze maar lezen ho maar... :/

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zo en nu heb ik es een probleem..
Ik heb om te beginnen deze water koel spulletjes al een geruime tijd...
1 Dangerden Maze 4 CPU cooler
2 Dangerden Z-chip NB cooler
3 Black ice extreme 2 radiator
4 Eheim 300 L/u dompel pompje en een zelf gemaakt reservour...
Het probleem is dus dat de idle temperatuur ontzettend hoog is op maar 1.9vcore en 2400MHz..
Dit is nammelijk 43 graden met een kamer temperatuur van maar 23 graden en een watertemp van 27 graden.
Stressed gooid hij er nog een 10 graden bij ,dus 53~55 stressed !
Mijn moerderbord is een EPoX RDAE,de voorganger van dit mobo was een RDA+ rev 1.1 .
op het laats genoemde mobo waren de temperaturen dik 10 graden lager ,zowel idle als stressed !
Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen is een stuk of 4 keer het cpu blok opnieuw instaleren met iedere keer een verschillende thermal paste varierend van artic 3 tot 5 en artic ceramique.
Dit gaf nouwlijks tot geen effect.. :(
Dus ik pakte me oude modded Swiftech MCW462-B wat normaal gesproken een beest van een koelblok is... ,Dit had ook geen effect op de temperatuur.. :'(
De cpu snelheid verhogen naar 2500MHz en 2.1Vcore resulteerd in een stressed temperatuur van wel 64 graden !
wat is hier aan de hand ? :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

verkeerde knopje sorrie |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Speedy-J op 04-04-2004 10:51 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 17:12
Heb je al een bios update gedaan?? Misschien wordt je temp verkeerd afgelezen ofzow.. En weet je zeker dat je blok goed vast zit want een verschil van 15 graden van water en cpu lijk me wel wat hoog (al heb ik geen id wat me eigen watertemp is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

SchiedamLauw schreef op 04 april 2004 @ 12:42:
Heb je al een bios update gedaan?? Misschien wordt je temp verkeerd afgelezen ofzow.. En weet je zeker dat je blok goed vast zit want een verschil van 15 graden van water en cpu lijk me wel wat hoog (al heb ik geen id wat me eigen watertemp is :+ )
Ja ik heb een bios update gedaan ,en het blok zit zeker weten goed aangedrukt..
Ik gebruik nammelijk geen veren op de blokken dus draai alles op gevoel muurvast ,Dat is ook af te lezen op het waterblok als het eraf wordt gehaald ,de pasta is nammelijk dan compleet tussen de core uitgeperst >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300l/u pompje vind ik niet echt veel ik heb ook black ice extreem en een cpu block en nb block maar daar zit een 700l/u pompje bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is je water ook warm dan? Als je water niet warm wordt gaat er toch wat mis met het contact. Maar ik zou dan niet meer te veel op die sensor letten, want als je zeker weet dat het blok er goed op zit en het water een beetje warm wordt, dan zit het wel goed lijkt me

Vraagje van mijzelf

Ik heb een DD BlackIce Extreme met 1x120mm fan.. Maar hoe zorg ik er voor dat er zoveel mogelijk lucht door het rad gaat. Ik heb hem er nl strak op gezet en er blies veel lucht weer terug door de fan (langs de rand, je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Nu heb ik hem er zon 2-3cm van af, maar nu blaast er nog veel langs..

Moet ik een pijp van 120mm er tussen drukken ofzo, zodat de lucht echt door het rad gaat en niet erlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:18:
ik wil graag een Aseteh waterchill KT12-L20 halen maarik vraag me af of die wel in me sunbeam acrill case past. misschien dat ik dan die rad. buiten monteer ofzo maar iemand ervaring met deze kast of ervaring met WC in een med. tower?
hier (noname kast)
en ik heb nu de asetek in een sonata kast meer zie specs

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 04 april 2004 @ 12:51:
Ik heb een DD BlackIce Extreme met 1x120mm fan.. Maar hoe zorg ik er voor dat er zoveel mogelijk lucht door het rad gaat. Ik heb hem er nl strak op gezet en er blies veel lucht weer terug door de fan (langs de rand, je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Moet ik een pijp van 120mm er tussen drukken ofzo, zodat de lucht echt door het rad gaat en niet erlangs?
Je moet zorgen dat de fan lucht aanzuigt door de radiotor,dus eerst je radiotor tegen de kast en aan de binnenkant van je kast de fan aan je radiotor monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vraagje van mijzelf

Ja me water wordt warm ,het ken soms oplopen tot 30 graden dus er is duidelijk goed contact...

Jou Probleempje

Gewoon de fans omdraaien zodat er lucht doorheen getrokken wordt in plaats van blazen ,Dat scheeld je gelijk ook 2~3 graden op je CPU
Het nadeel is dan dat je de warme lucht in je case krijg (als hij in de case zit dan) wat je met een paar exhaust fans er weer makkelijk uit trekt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Speedy-J schreef op 04 april 2004 @ 10:41:
Zo en nu heb ik es een probleem..
Ik heb om te beginnen deze water koel spulletjes al een geruime tijd...
1 Dangerden Maze 4 CPU cooler
2 Dangerden Z-chip NB cooler
3 Black ice extreme 2 radiator
4 Eheim 300 L/u dompel pompje en een zelf gemaakt reservour...
Het probleem is dus dat de idle temperatuur ontzettend hoog is op maar 1.9vcore en 2400MHz..
Dit is nammelijk 43 graden met een kamer temperatuur van maar 23 graden en een watertemp van 27 graden.
Stressed gooid hij er nog een 10 graden bij ,dus 53~55 stressed !
Mijn moerderbord is een EPoX RDAE,de voorganger van dit mobo was een RDA+ rev 1.1 .
op het laats genoemde mobo waren de temperaturen dik 10 graden lager ,zowel idle als stressed !
Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen is een stuk of 4 keer het cpu blok opnieuw instaleren met iedere keer een verschillende thermal paste varierend van artic 3 tot 5 en artic ceramique.
Dit gaf nouwlijks tot geen effect.. :(
Dus ik pakte me oude modded Swiftech MCW462-B wat normaal gesproken een beest van een koelblok is... ,Dit had ook geen effect op de temperatuur.. :'(
De cpu snelheid verhogen naar 2500MHz en 2.1Vcore resulteerd in een stressed temperatuur van wel 64 graden !
wat is hier aan de hand ? :)
rond de 2 volt gebruiken proccessors gewoon veel wat en dat moet alle maal weg ... ik zit hier op 51-52 graden idle met 2,06v (zonder fan) en stressed 56 graden (met fan) en er zit nog een videokaart op (specs voor meer info). en misschien was de temp sens van je vorige mobo wat brak, of de nieuwe is brak

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaKiller schreef op 04 april 2004 @ 12:58:
[...]

hier (noname kast)
en ik heb nu de asetek in een sonata kast meer zie specs
Cool man, dat blauwe lampje in je muis >:)
Ik heb dezelfde muis, ga ik ook eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

ThaKiller schreef op 04 april 2004 @ 13:17:
[...]

rond de 2 volt gebruiken proccessors gewoon veel wat en dat moet alle maal weg ... ik zit hier op 51-52 graden idle met 2,06v (zonder fan) en stressed 56 graden (met fan) en er zit nog een videokaart op (specs voor meer info). en misschien was de temp sens van je vorige mobo wat brak, of de nieuwe is brak
Je zou gelijk kunnen hebben wat betreft de tempsensors ,bij de RDA+ is hij wat lager geplaatst in de socket dan bij de RDAE...
Toch vind ik de temp veel te hoog voor de setup die ik gebruik ,dus ik steek het maar op die sensor die een beetje doorflipt of totaal verkeerd is gecalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Silentpuma schreef op 03 april 2004 @ 23:32:
[...]

Als je de nieuwe WC FAQ gelezen had wist je dat het geen drol uitmaakt. Het water warmt maar enkele 0,1°C op bij ieder blok. Veel belangrijker is om een goede radiator te hebben om al die warmte af te voeren..

offtopic:
Zucht... Van dit soort reply's baal ik een beetje... Maak je een overzichtelijke, duidelijke FAQ voor ze maar lezen ho maar... :/
Waar staat die nieuwe eigenlijk? :?

Ander vraagje:
Ik ben bezig met een ontwerp; het komt in dit ontwerp wel uit dat de radiator geheel aan de buitenzijde zit en de fan aan de binnenkant zit. De fan blaast dus door de radiator naar buiten. Zal dit veel uitmaken?
Dit ontwerp komt zo omdat er in de binnenkant veel lucht afgezogen moet worden en de radiator komt daar mooi uit.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Maf schreef op 04 april 2004 @ 13:59:
[...]

Waar staat die nieuwe eigenlijk? :?
Ehh, in de startpost zoals altijd? :z

@ Speedy-J: Zoals hierboven al genoemd lijkt het alsof je tempsensor brak is. In dit soort gevallen denk ik dat je je temps beter kunt vergelijken met een normale aircooler die je nog hebt :) Zo kan je de 2 temps (ookal zijn ze bv. 10° te hoog) goed vergelijken. Als je stressed al >60° haalt met een WC en ongeveer hetzelfde met je aircooler weet je zeker dat er iets mis is met je WC. :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Vraagje
ik kan dit blokje van iemand overkopen (swiftech MCW 462-B )
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/26.jpg
voor 15 euro (meer plaatjes hier: *klik* )

als ik daar nou deze mod:
http://www.overclockers.com/articles688/
op uit voer zou dit leiden tot acceptabele prestaties?
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles688/stip.jpg
ook haal ik die knietjes eraf (slecht voor flow)

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 04-04-2004 14:56 . Reden: thg is niet lief met linken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:20:
[...]

Cool man, dat blauwe lampje in je muis >:)
Ik heb dezelfde muis, ga ik ook eens proberen :9
succes .... werkt prima maar nu met mn mx700 heb ik het nog niet voor elkaar gekregen, daar zite de led lastig vast

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
oops dubbelpost :( , de edit knop lijkt op de qoute :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~modde016/wcblokdesign.gif
wat vinden jullie van dit design, special voor peltiers en proc's met heatspreader

[ Voor 59% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 04-04-2004 14:49 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 14:31:
[...]

Ehh, in de startpost zoals altijd? :z

@ Speedy-J: Zoals hierboven al genoemd lijkt het alsof je tempsensor brak is. In dit soort gevallen denk ik dat je je temps beter kunt vergelijken met een normale aircooler die je nog hebt :) Zo kan je de 2 temps (ookal zijn ze bv. 10° te hoog) goed vergelijken. Als je stressed al >60° haalt met een WC en ongeveer hetzelfde met je aircooler weet je zeker dat er iets mis is met je WC. :)
zoals ik al zij in me vorige reply ,ik heb gebruik gemaakt van een 2e CPU waterblok dus geen luchtkoeler :)
Dit blokje heb ik gebruikt bij de 2e meting Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/SWIFT1.jpg
Dit blok gaf dezelfde temperatuur als de Maze4 ,dus ik verdenk de temp sensor eerder dan de H2o setup zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Speedy-J schreef op 04 april 2004 @ 14:52:
[...]

zoals ik al zij in me vorige reply ,ik heb gebruik gemaakt van een 2e CPU waterblok dus geen luchtkoeler :)
Dit blokje heb ik gebruikt bij de 2e meting [afbeelding]
Dit blok gaf dezelfde temperatuur als de Maze4 ,dus ik verdenk de temp sensor eerder dan de H2o setup zelf
Zelfde idee dus ;) Doelde met die aircooler alleen maar dat je goed vergelijkgingsmateriaal hebt, maar een 2e WC block dat ook niet best presteerd zegt ook genoeg..
BTW zijn de temps hetzelfde als die in de BIOS worden aangegeven?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

ThaKiller schreef op 04 april 2004 @ 14:45:
oops dubbelpost :( , de edit knop lijkt op de qoute :(

[afbeelding]
wat vinden jullie van dit design, special voor peltiers en proc's met heatspreader
Ziet er leuk uit :) Zeker bij TEC's is het idd belangrijk dat je een zo groot mogelijk oppervlakte laat water coolen, bv. een D-tek Whitewater is daar niet zo geschikt voor (smal kanaal)
Ik zou zeggen suc6 met maken, weet je al hoe je het wil gaan doen? Ik ben nu bezig me eerste NB WC block te maken met 5 lagen Acrylglas van 4 mm maar dat vlat niet mee... :/ Die Bizon hard-plastic lijm is zo sterk, nadat de 2 delen Acrylglas aan elkaar zitten ontstaan er allemaal scheurtjes aan de zijkant, van de spanning denk ik. Hoop niet dat dat voor problemen gaat zorgen... :X

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 15:01:
[...]

Ziet er leuk uit :) Zeker bij TEC's is het idd belangrijk dat je een zo groot mogelijk oppervlakte laat water coolen, bv. een D-tek Whitewater is daar niet zo geschikt voor (smal kanaal)
Ik zou zeggen suc6 met maken, weet je al hoe je het wil gaan doen? Ik ben nu bezig me eerste NB WC block te maken met 5 lagen Acrylglas van 4 mm maar dat vlat niet mee... :/ Die Bizon hard-plastic lijm is zo sterk, nadat de 2 delen Acrylglas aan elkaar zitten ontstaan er allemaal scheurtjes aan de zijkant, van de spanning denk ik. Hoop niet dat dat voor problemen gaat zorgen... :X
tja ... ik heb zoiezo nietde tools om zoiets te maken (tja 16 jaar he) maar ik zou het wel graag doen en ik denk dat je bij de ronde iets moet doen met 3mischien zelfs 4 stukken koper

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Hoezo dat? Ik gebruik een plak koper van 6 mm dik en gebruik enkele (5) lagen plexiglas. Dat plexiglas kan je bij iedere bouwmarkt vandaan snorren, een plak koper wordt wat moeilijker: probeer het eens bij een oud-ijzer boer of machinefabriek, misschien dat zei je verder kunnen helpen daarmee...
Om het spulletje verder te bewerken heb je minimaal een decoupeerzaag, boormachine en werkplek (bv. workemate) nodig, een dremel zou ook wel makkelijk zijn voor de fijne bewerkingen. Misschien als je een handige pa hebt... ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 14:57:
[...]

BTW zijn de temps hetzelfde als die in de BIOS worden aangegeven?
Jammer genoeg wel...
Ik ga er maar vanuit dat die sensor brak is.. :)

Thanx all !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@thakiller
Die linker (4 x outlet ) lijkt me ongeschikt voor een TEC, puur omdat je de oppervlakte waar de tec werkzaam is niet bedekt.
Bij de rechter ligt het eraan hoe groot die circel is (om een 50x50 226 watt peltier te bedekken) het maken van dat ding lijkt mij in ieder geval behoorlijk moeilijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 15:14:
Hoezo dat? Ik gebruik een plak koper van 6 mm dik en gebruik enkele (5) lagen plexiglas. Dat plexiglas kan je bij iedere bouwmarkt vandaan snorren, een plak koper wordt wat moeilijker: probeer het eens bij een oud-ijzer boer of machinefabriek, misschien dat zei je verder kunnen helpen daarmee...
Om het spulletje verder te bewerken heb je minimaal een decoupeerzaag, boormachine en werkplek (bv. workemate) nodig, een dremel zou ook wel makkelijk zijn voor de fijne bewerkingen. Misschien als je een handige pa hebt... ;)
jah als je het ontwerp iets aanpast kan dat ook. en wat betref die handige pa helaas niet , wel een handige oom, alleen die heeft niet het spul om koper te bewerken :(
Vandread schreef op 04 april 2004 @ 15:35:
@thakiller
Die linker (4 x outlet ) lijkt me ongeschikt voor een TEC, puur omdat je de oppervlakte waar de tec werkzaam is niet bedekt.
Bij de rechter ligt het eraan hoe groot die circel is (om een 50x50 226 watt peltier te bedekken) het maken van dat ding lijkt mij in ieder geval behoorlijk moeilijk.....
ik weet ceker dat je bij mijn ontwerp aardig wat meer oppervalkte hebt voor een peltier , hangt alleen wel ff af van hoe groot je alles maakt he

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
moet ook nog passen op het mainboard :X
en als je met die linker kunstof plexiglas op het koper doet direct boven de pelt ga je tempratuur verschillen krijgen die dat plexi niet echt fijn gaat vinden denk ik zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:06

Epsilon

Voor een peltier is het whitewater design niet zo geschikt. Ook jouw design niet. White water gebruikt de versnelling van het water op heel plaatselijk warmte weg te halen.

Bij een peltier zijn andere dingen belangrijk. Het voornaamste: Oppervlak. De whitewater gebruikt een super dunne bodem met dunne kanaaltjes om de weerstand maar zo klein mogelijk te houden. Dit gaat goed bij een kleine core en weinig warmte. Als er echter een 400w of meer je blok in gaat, wordt het een ander verhaal. Dan is veel oppervlak veel meer van belang. Blokken met van die lage kanaaltjes (maze4, whitewater etc) presteren ook voor geen meter. Als ik nu een commercieel blok aan zou moeten schaffen voor een peltier, is mij keus vrij gemakkelijk: Maze2-1 of Maze2-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zelf heb ik ook een Swiftech 462-B zonder die mod, en ik vind het blokje zo ook wel redelijk goede temps geven, idle 38 en stressed 45 op een xp1800@2000

met een 300 l/u pomp en een blackice 1 radiateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op 04 april 2004 @ 16:54:
zelf heb ik ook een Swiftech 462-B zonder die mod, en ik vind het blokje zo ook wel redelijk goede temps geven, idle 38 en stressed 45 op een xp1800@2000

met een 300 l/u pomp en een blackice 1 radiateur
Ik zal je even uit de droom helpen... Een XP @ 2Ghz (of is het 2000+) en dan nog 45 graden (op een K7S5A) is helemaal geen goede score....tenzij het een palomino is... Nou moet ik zeggen dat dat eerder aan je radiateur ligt ipv je waterblok. Dat waterblok is in principe wel prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://max.cubix.nl/water/DSCN0006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://max.cubix.nl/water/DSCN0007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://max.cubix.nl/water/DSCN0008.JPG

Mijn nieuwe setup

Res op de bodem, evenals de pomp, rad boven de voeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:39:
[...]

Ik zal je even uit de droom helpen... Een XP @ 2Ghz (of is het 2000+) en dan nog 45 graden (op een K7S5A) is helemaal geen goede score....tenzij het een palomino is... Nou moet ik zeggen dat dat eerder aan je radiateur ligt ipv je waterblok. Dat waterblok is in principe wel prima...
ik weet dat het best een hoge temperatuur is, alleen ik zit daar niet zo mee dit systeem heb ik gemaakt voor stilte niet voor performance
volgens mij komt het idd door een te kleine radiateur, en het feit dat de fan van de rad ook maar op 7 volt draait, en omdat ik ook mijn videokaart mee gekoelt heb

verder heb ik ook niets gedaan aan aiflow, alleen de radiateur fan blaast lucht naar buiten en de voeding, verder heb ik dus geen fans voor lucht aanvoer

edit : maar stil dat ie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Net ff nieuwe faq gelezen :) Erg mooi gemaakt, bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Daar staat iets over de 1a hv2 blokjes hoe die er vanbinnen uitzien.
Erg simpel lijkt me:
Afbeeldingslocatie: http://www.cape-corp.com/1a2h/1234567.jpg

dat is niet moeilijk na te maken lijkt me, gewoon blokje pakken, gaatjes boren (eventueel uittappen voor meer contact) , weer afdichten en klaar....
Maar is dit ook zo denken jullie?
Want wat zijn die 2 'staven' die tussen die kanalen zitten?
Weet iemand daar iets mee over, want ik heb hier nog een flink stuk alu en koper liggen, dan kan ik ff expirimenteren.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

418O2 schreef op 04 april 2004 @ 20:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn nieuwe setup

Res op de bodem, evenals de pomp, rad boven de voeding..
Vraagje: Heb je hier rode of roze kleurstof toegevoegd?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

El Snorro schreef op 04 april 2004 @ 20:48:
Net ff nieuwe faq gelezen :) Erg mooi gemaakt, bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Daar staat iets over de 1a hv2 blokjes hoe die er vanbinnen uitzien.
Erg simpel lijkt me:
[afbeelding]

dat is niet moeilijk na te maken lijkt me, gewoon blokje pakken, gaatjes boren (eventueel uittappen voor meer contact) , weer afdichten en klaar....
Maar is dit ook zo denken jullie?
Want wat zijn die 2 'staven' die tussen die kanalen zitten?
Weet iemand daar iets mee over, want ik heb hier nog een flink stuk alu en koper liggen, dan kan ik ff expirimenteren.... >:)
Ik denk dat het niet zo simpel is... In het midden/onderkant van het block (waar de CPU zit) zie je hele fijne 'ribbels' lopen. Ik denk dat die cruciaal zijn voor de performance van het block, heb alleen geen flauw idee hoe het werkt of precies in elkaar zit. De opzet is sowieso nogal 'crude', normaal gesproken presteren blocks ala Cascade veel beter.

En btw, let op de opmerking die ik bij die duitse site heb gezet: hun manier van testen is niet erg betrouwbaar dus neem de results met een korreltje zout aub ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Die 1a blokjes zijn allemaal op elkaar geplakte plaatjes koper. dus makkelijk na te maken, niet echt denk ik...

[ Voor 32% gewijzigd door MonkeySandwich op 04-04-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 20:48:
[...]

denk dat het geen kleurstof is..... denk eerder Water wetter ;)
Waterwetterverhaaltjekope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 20:48:
[...]

Zerex Water Coolant, zat bij de set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:49
je moet er wel rekening mee houden dat de meeste temperatuur censoren van geen kant kloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Jammer dat het niet voorkomt in de faq, het is waarschijnlijk al paar keer gevraagd, maar in dit topic kan ik het niet zo snel vinden.

Mijn cpu temperatuur heeft meer prioriteit dan die van mijn gpu. Ik heb enkel een cpu en een gpu blokje. Zou ik verschil merken in temperatuur als ik de gpu na de radiator doen, in plaats van de cpu ? Ik denk zelf van niet, het lijkt mij dat het water toch wel hetzelfde warmteopnemend vermogen heeft, ook al zit er nog een warmtebron voor. Of heb ik het toch mis ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nee
simpelste antwoord

Scheelt mssn een paar tienden van graden..
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.