[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ff een update over de site tussendoor. Ik ben bezig met een update, o.a. inlog functionaliteit komt erin.

Tevens is de site omgezet in de compleet engels zodat ook buitenlandse mensen er gebruik van kunnen maken zodat wij alleen maar objectievere resultaten krijgen.

Naast engels heb ik het idee gehad de site ook in het NL te blijven aanbieden, dit houd echter wel in dat je alles leest in het nederlands. Maar informatie die je invult, en waar je zelf dingen in kan typen, moet je dat in het engels doen zodat informatie voor iedereen beschikbaar blijft. Dit kan soms misschien wat verwarring brengen en daarom twijfel ik of het goed is deze site tweetalig uit te brengen.

Tweetalig: het blijft 1 site, 1 database, afhankelijk van de taal die je kiest krijg je de text in de gekozen taal te zien.

Ik zou graag ff jullie mening hierover horen. Als niemand er een bal om geeft dat NL niet meer beschikbaar is, zal ik de site compleet engels updaten, zonder keuze mogelijkheid. Bedankt voor reacties.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik vind het niet erg of et nou nederlands is of engels. heb vandaag mijn score btw ingevuld maar die mag nu weer omhoog naar 2.25 ghz:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 04 april 2004 @ 20:30:
ik vind het niet erg of et nou nederlands is of engels. heb vandaag mijn score btw ingevuld maar die mag nu weer omhoog naar 2.25 ghz:D
Binnen een afzienbare tijd zul je het zelf aan kunnen passen :) sorry dat je daar nog even op moet wachten..

bedankt voor je mening over de talen kwestie.. andere mensen die hun mening nog willen luchten.. hoe meer hoe beter

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 04 april 2004 @ 21:14:
[...]

Binnen een afzienbare tijd zul je het zelf aan kunnen passen :) sorry dat je daar nog even op moet wachten..

bedankt voor je mening over de talen kwestie.. andere mensen die hun mening nog willen luchten.. hoe meer hoe beter
ik help altijd graag. weet iemand of met windows xp 64 bits ook de windows xp look kunt met patch of zo? khad et natuurlijk meteen geinstaleerd maar et zag er uit als windows 2003:S
ook kon ik niet eens de cd van mijn moederbord drivers gebruiken: mist die en die dll( sorry kweenie welke) en ati drivers was ie ook niet happy mee. ik dacht toch dat windows 64 bits ook backwards compatible was? kheb ook al plaatjes binnen van mijn pc nu en tijdens de verbouwing( kennis van mij had foto's gemaakt )
http://members.chello.nl/p.vanderburgt3/DSC00004.JPG
http://members.chello.nl/p.vanderburgt3/DSC00005.JPG

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 05 april 2004 @ 00:49:
[...]

ik help altijd graag. weet iemand of met windows xp 64 bits ook de windows xp look kunt met patch of zo? khad et natuurlijk meteen geinstaleerd maar et zag er uit als windows 2003:S
ook kon ik niet eens de cd van mijn moederbord drivers gebruiken: mist die en die dll( sorry kweenie welke) en ati drivers was ie ook niet happy mee. ik dacht toch dat windows 64 bits ook backwards compatible was? kheb ook al plaatjes binnen van mijn pc nu en tijdens de verbouwing( kennis van mij had foto's gemaakt )
http://members.chello.nl/p.vanderburgt3/DSC00004.JPG
http://members.chello.nl/p.vanderburgt3/DSC00005.JPG
leuke piccies..

om op je problemen terug te komen..
Ik denk het niet. De versie die vrij te downloaden is, is een beta.. nog wat vroeger dan ze nu zijn. Het is allemaal wel stabiel maar je kan het denk ik niet of erg moeilijk naar WindowsXP look zetten.
ook kon ik niet eens de cd van mijn moederbord drivers gebruiken: mist die en die dll( sorry kweenie welke) en ati drivers was ie ook niet happy mee. ik dacht toch dat windows 64 bits ook backwards compatible was?
Je moet wel 64bits drivers gebruiken voor de x86-64 versie van Windows. In de openings post vind je redelijk veel links die je eigenlijk wel aan alle benodigde drivers moeten kunnen helpen. Windows zelf heeft, al is het beperkt, zelf ook al enige drivers aan boord.
en JA.. doormiddel van WoW64 is kan windows gewoon 'oude' 32bits software blijven draaien. Dit is echter software en bij mijn weten geld dit niet voor drivers.

Ik verklap je btw al dat de performance van de x86-64 versie van windows nog niet optimaal is, en ook niet van andere 64bits software en drivers. Voor de beste en snelste performance zit je in de meeste gevallen nog steeds beter op het 'oude' 32bits platform van windows. (zie o.a. benchmark openings post)... Dit wordt natuurlijk wel verbeterd.. uiteindelijk word 64bits sneller.. laat dat duidelijk wezen :P

om het even erbij te houden.. anderen lees deze post AUB even..
[rml]mr._Anderson in "[ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten d..."[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door mr._Anderson op 05-04-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 19:11
Heeft iemand de Athlon64 2800+ kunnen spotten ?
Er wordt gehoopt dat dit de nieuwe XP1700+ Barton2500+ overclock monster zou worden.
Zijn er al benches bekend ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
C00P schreef op 06 april 2004 @ 00:31:
Er wordt gehoopt dat dit de nieuwe XP1700+ Barton2500+ overclock monster zou worden.
Kan wel zijn dat er goede tussenzitten , maar de A64 2800+ heeft maar een hoogste multiplier van 9 (niet verhoogbaar)

Je zal er wel een eind mee komen , maar met een prom of eender wat is deze cpu met te lage mp niet geschikt dus .
Geen opvolger voor de 1700+ a 2500+ dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Smollys schreef op 06 april 2004 @ 01:02:
[...]

Kan wel zijn dat er goede tussenzitten , maar de A64 2800+ heeft maar een hoogste multiplier van 9 (niet verhoogbaar)

Je zal er wel een eind mee komen , maar met een prom of eender wat is deze cpu met te lage mp niet geschikt dus .
Geen opvolger voor de 1700+ a 2500+ dus ;)
Er zijn al mensen die hun HTT op 280 en hoger hebben gekregen geloof ik.. en 280*9=2520mhz..
komt neer op zo'n 3800+ gok ik :) ??

Staat me ook iets bij van mensen die HTT's halen van 300 en hoger.. 300*90=2700 en dat gaat richting 4100+/4200+ schat ik zo..

Als je maar een pci/agp locked mobo heb kom je denkik een heel eind met dat dingetje.
Mishcien is een 3000+ met mp van 10 toch wat betere keuze... maar ook de 2800+ zal zijn mannetje waarschijnlijk staan.

[ Voor 26% gewijzigd door mr._Anderson op 06-04-2004 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21

aKra

Intentionally left blank.

Weten we al meer over de nForce3-250, deze zou toch eind maart uitkomen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

die is verstraagt...
komt nu deze maand..waarschijnlijk eind deze maand volop/half verkrijgbaar.... ik maar eens bij diverse webshops rond gebeld.
Ik hoop maar dat Abit een nforce250gb uitbrengt emt socket 754....
ben ik meer dan te vree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21

aKra

EaS schreef op 05 april 2004 @ 00:43:
De Biostar K8NHA-GRAND schijnt in Japan en omstreken al verkocht te worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/diy/main/hq/gz/0403/pic/040319_nf3yingtai09.jpg

Ze zijn dus al in produktie. En het lijkt mij dan ook, dat het niet zo heel lang wachten meer is.

Wanneer de Shuttle AN51R

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0924/comp0717.jpg

en de GIGABYTE K8NNXP-Rev2

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0924/comp0724.jpg

klaar voor de verkoop zijn weet ik niet, maar lijkt mij dat dat ook niet zo lang meer zal duren.
In een andere post op GoT gevonden :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 30670 schreef op 06 april 2004 @ 09:50:
die is verstraagt...
komt nu deze maand..waarschijnlijk eind deze maand volop/half verkrijgbaar.... ik maar eens bij diverse webshops rond gebeld.
Ik hoop maar dat Abit een nforce250gb uitbrengt emt socket 754....
ben ik meer dan te vree.
Komt niet nagevraagd bij Abit @ CeBit :( ;(

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

C00P schreef op 06 april 2004 @ 00:31:
Ik heb hier ook een sample 64/512 die default op 1.8 loopt en word gezien als een 2900+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 28043 schreef op 06 april 2004 @ 14:46:
[...]

Ik heb hier ook een sample 64/512 die default op 1.8 loopt en word gezien als een 2900+ :)
ap. versteeg, aangezien jij nogal wat hardware tot je beschikking hebt wil ik een vroeger vraagstuk even opratelen.

Er is een discussie geweest of de 3000+ op de NewCastle core is gebasseerd, een afgeslankte Clawhammer core, of op beide wordt uitgebracht.

Weet jij hier toevallig uitsluitsel over te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

shit. eerst ging het goed op standaard voltage en zo op 2.2 ghz maar nu wil hij zelfs dat niet stabiel doen. ik ben van 2.25 ghz af gestapt omdat ik aanzienlijk minder snel bus snelheiden had( van 3.5 naar 3 gb dus)
nu heb ik last van dat soms gewoon een reboot of dat als ik speel in een keer het spel foetsie is. kheb de voltages op max van: geheugen, agp en cpu dus dat is het niet. iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 06 april 2004 @ 17:36:
shit. eerst ging het goed op standaard voltage en zo op 2.2 ghz maar nu wil hij zelfs dat niet stabiel doen. ik ben van 2.25 ghz af gestapt omdat ik aanzienlijk minder snel bus snelheiden had( van 3.5 naar 3 gb dus)
nu heb ik last van dat soms gewoon een reboot of dat als ik speel in een keer het spel foetsie is. kheb de voltages op max van: geheugen, agp en cpu dus dat is het niet. iemand ideeen?
Timings geheugen relaxter zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 06 april 2004 @ 20:17:
[...]

Timings geheugen relaxter zetten?
volgens mij heeft et geholpen thnx:)hopelijk is ie nu wel wat stabieler:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 06 april 2004 @ 22:23:
[...]

volgens mij heeft et geholpen thnx:)hopelijk is ie nu wel wat stabieler:P
Ik duim met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb trouwens ook gekeken voor windows 64 bits maar alles werkt behalve mijn geluid. kheb die via stuff gebruikt maar niks gehoord tot nu toe. iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38
aKra schreef op 06 april 2004 @ 10:14:
[...]

In een andere post op GoT gevonden :*) _/-\o_
woei, die shuttle ziet er weer er ggoed uit, denk dat mijn zalman wb-2 er maar net op zal passen!

hm, shuttle site zegt ddr400 geheugen, ben benieuwd alsie uitkomt, want ik wil binnenkort gaan upgraden, maar eerst wil ik benchmarks zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 07 april 2004 @ 00:17:
kheb trouwens ook gekeken voor windows 64 bits maar alles werkt behalve mijn geluid. kheb die via stuff gebruikt maar niks gehoord tot nu toe. iemand ideeen?
In de OpeningsPost staan een aantal links naar driver sites, als je die allemaal geprobeerd hebt weetik het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 07 april 2004 @ 10:39:
[...]

In de OpeningsPost staan een aantal links naar driver sites, als je die allemaal geprobeerd hebt weetik het zo niet.
het rare is : in die via 4 in 1 zit toch ook een geluids driver? en die werkt dus niet:S
gvd nog iets. mijn overclock wil nu niet eens stabiel op 2.2 ghz:S
kheb et niet bij andre spellen als farcry gedaan maar this gewoon elke keer bij et laden of als ik flink geraakt word na een bepaalde tijd. of et spel loopt muur vast en dan in een keer zie ik mijn desktop of hij begint spontaan te rebooten. zelfs met timings @ 5 of 6 allemaal helpt niet. ook heb ik al 2.8 volt door of ddr of agp ( iig beide @ max)
wat is trouwens het v-link voltage? die kan ik op 2.5 of 2.6 zette. ook met dat op max krijg ik em nie stabiel genoeg:S volgens een vriend heeft et weer eens met mijn frot / kl*te geheuge te maken? hij valt ook vaak weg als ik bijvoorbeeld @ 300 kb aan et downen ben. alleen als et zeg maar et belangrijkst is dan kapt ie er mee. ideeen?

[ Voor 58% gewijzigd door wvdburgt op 07-04-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 07 april 2004 @ 14:26:
[...]

het rare is : in die via 4 in 1 zit toch ook een geluids driver? en die werkt dus niet:S
gvd nog iets. mijn overclock wil nu niet eens stabiel op 2.2 ghz:S
kheb et niet bij andre spellen als farcry gedaan maar this gewoon elke keer bij et laden of als ik flink geraakt word na een bepaalde tijd. of et spel loopt muur vast en dan in een keer zie ik mijn desktop of hij begint spontaan te rebooten. zelfs met timings @ 5 of 6 allemaal helpt niet. ook heb ik al 2.8 volt door of ddr of agp ( iig beide @ max)
wat is trouwens het v-link voltage? die kan ik op 2.5 of 2.6 zette. ook met dat op max krijg ik em nie stabiel genoeg:S volgens een vriend heeft et weer eens met mijn frot / kl*te geheuge te maken? hij valt ook vaak weg als ik bijvoorbeeld @ 300 kb aan et downen ben. alleen als et zeg maar et belangrijkst is dan kapt ie er mee. ideeen?
Als hij flink aan het downloaden is.. het kan zijn dat hij dan of inderdaad het werkgeheugen aanspreekt of juist de hardeschijf.

Wat voor HDD en op welke controller gebruik je nu?

Over de drivers.. die zijn nog allemaal meestal in een vroeg stadium.. sta niet gek te kijken als iets langzaam/slecht/niet werkt.. misschien zijn er andere drivers voor de sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb nu 1 x 120 gb maxtor 7200 rpm 8 mb cache op IDE en 1 x 60 gb 7200 rpm 2 mb cache allebij op primary controler verder standaard instellingen van windows over virtueel geheugen.

[ Voor 22% gewijzigd door wvdburgt op 07-04-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 07 april 2004 @ 20:52:
ik heb nu 1 x 120 gb maxtor 7200 rpm 8 mb cache op IDE en 1 x 60 gb 7200 rpm 2 mb cache allebij op primary controler verder standaard instellingen van windows over virtueel geheugen.
Draaid op die 60gig windows?? Soms kunnen wat oudere schijven beter tegen OC'en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 07 april 2004 @ 21:46:
[...]

Draaid op die 60gig windows?? Soms kunnen wat oudere schijven beter tegen OC'en..
nee, ik heb 30 gb van die 120 schijf als windows de overige 80 zit vol met shit en die 60 gig gebruik ik voor gedownloade stuff die ik maar neer kwak daaro( is ook een puinhoop schijf:D
maar ligt et dan aan mijn hd? ik zie brak geheugen eerder als rede hoor:D
ik vraag me alleen af waarom in het begin alles wel ging en nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 07 april 2004 @ 21:53:
[...]

nee, ik heb 30 gb van die 120 schijf als windows de overige 80 zit vol met shit en die 60 gig gebruik ik voor gedownloade stuff die ik maar neer kwak daaro( is ook een puinhoop schijf:D
maar ligt et dan aan mijn hd? ik zie brak geheugen eerder als rede hoor:D
ik vraag me alleen af waarom in het begin alles wel ging en nu niet meer.
Heb je toevallig je bios geupdate ??????

en mijn OC ging in het begin ook een stuk makkelijker.. maar de laatste tijd vastlopers.. weet niet of dat komt door bios 1005 (asus k8v deluxe NON-SE) of door de nieuwe vid.kaart.

Het kan aan je geheugen liggen, maar ook aan je HDD.

Krijg je nooit van die blauwe schermen over data corruptie ofzoiets?? Dat zijn volgens mij typische tekenen dat je hdd het niet meer aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 07 april 2004 @ 23:21:
[...]

Heb je toevallig je bios geupdate ??????

en mijn OC ging in het begin ook een stuk makkelijker.. maar de laatste tijd vastlopers.. weet niet of dat komt door bios 1005 (asus k8v deluxe NON-SE) of door de nieuwe vid.kaart.

Het kan aan je geheugen liggen, maar ook aan je HDD.

Krijg je nooit van die blauwe schermen over data corruptie ofzoiets?? Dat zijn volgens mij typische tekenen dat je hdd het niet meer aankan...
geen bios update ook geen bsod's alleen reboot's of spellen die vastlopen. ik heb et nu de n00b way: alles op auto en alleen de frequence @ 220 mhz. nu loopt ie stabiel alleen @ 2.2 ghz
liefst zou ik de 2.25 hebben maaar jah hoe?de timings staan met auto volgens aida:
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 4T
RAS Precharge 4T
RAS Active Time 8T
this niet supper maar genoeg om stabiel te zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 07 april 2004 @ 23:32:
[...]

geen bios update ook geen bsod's alleen reboot's of spellen die vastlopen. ik heb et nu de n00b way: alles op auto en alleen de frequence @ 220 mhz. nu loopt ie stabiel alleen @ 2.2 ghz
liefst zou ik de 2.25 hebben maaar jah hoe?de timings staan met auto volgens aida:
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 4T
RAS Precharge 4T
RAS Active Time 8T
this niet supper maar genoeg om stabiel te zijn:)
Staan die timings nu anders/langzamer dan dat je ze zelf had ingesteld??

Misschien kan je ook eens proberen met maar 1 geheugen module...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 28043 schreef op 06 april 2004 @ 14:46:
[...]

Lijk hij aan de onderkant op een opteron met een pinnetje minder :9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr._Anderson schreef op 07 april 2004 @ 23:37:
[...]

Staan die timings nu anders/langzamer dan dat je ze zelf had ingesteld??

Misschien kan je ook eens proberen met maar 1 geheugen module...
ik had eerst 3335 of zo maar et zal nu wel goed wezen. nog niet een keer gecrashed met deze settings dus ik denk dat et opgelost is:) daddelijk nog ffks proberen met deze timings om em op 2.25 ghz te krijge:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 11:14
de nf250 van chaintech word binen nu en 2 weken uitgebracht voor de koper, heb vandaag contact met ze gehad voor vyw, en meteen even nagevraagt

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
>:) Ik hou het bij de Shuttle AN50R van Astennu... :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105739

Ehh ik zie dat de Ahtlon 64 3000+ en de 3200+ zelfde clockspeeds hebben.
Hoe is de verschil in performance tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Bijna verwaarloosbaar... alleen de 512 Kb tegenover 1 Mb L2 cache is het verschil.
Zag er vanmiddag nog een screenshot van, van wat benches. Maar in spellen bijv. scheelt het misschien 2 frames ofzo :P. Ik ga lekker voor de net bestelde 3000+ met

ADA3000AEP4AP
(CAATC 0404XPMW)
(9846745B40078)

Core :) , zal binnenkort even de resultaten posten. Dit exemplaar ( zelfde core, alleen die van mij koop ik nieuw ) deed bij Kakaroto de 2.7 GHz, dus moet wel goed komen denk ik.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zo goed als de hele openingspost door gelezen, en ik heb er ook nog een ctrl+f op los gelaten, maar ik kan het antwoord op mijn vragen niet vinden.

Welke koelpasta kan ik het beste voor de Amd64 3200+ gebruiken?
en werkt dit geheugen goed op een Chaintech 7ZNF3 -150?
Dit staat namenlijk niet op de site van GeIL USA en ook niet op de site van Chaintech...

Ik moet alles nog aanschaffen, dus andere tips zijn ook nog welkom ;)
Ik ben trouwens ook nog van plan om deze: Zalman CNPS7000-AlCu (socket 478, 754) koeler er op te schroeven, deze is wel goed geloof ik heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

NeoGames.nl schreef op 09 april 2004 @ 00:03:
ADA3000AEP4AP
(CAATC 0404XPMW)
(9846745B40078)
Waarom ga je niet voor de CG versie? Alleen omdat iemand anders met deze core een hoge overclock heeft behaald?
Ik heb zelf deze gekocht:
ADA3000AEP4AR (CG dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
sOidivUs schreef op 09 april 2004 @ 12:39:
Ik heb zo goed als de hele openingspost door gelezen, en ik heb er ook nog een ctrl+f op los gelaten, maar ik kan het antwoord op mijn vragen niet vinden.

Welke koelpasta kan ik het beste voor de Amd64 3200+ gebruiken?
en werkt dit geheugen goed op een Chaintech 7ZNF3 -150?
Dit staat namenlijk niet op de site van GeIL USA en ook niet op de site van Chaintech...

Ik moet alles nog aanschaffen, dus andere tips zijn ook nog welkom ;)
Ik ben trouwens ook nog van plan om deze: Zalman CNPS7000-AlCu (socket 478, 754) koeler er op te schroeven, deze is wel goed geloof ik heh?
Ik neem aan dat je een OEM-processor gaat halen.
Je hebt gelijk, ik heb niets opgenomen over koelpasta in de openings post, maar dat is ook niet echt verschillend per processor. Sommige koelpasta's zijn uitgerust met zilver deeltje (artic silver) en dit is wat ik gehoord heb niet goed om direct op de core van een processor te doen... of het echt zo is weet ik niet zeker.. maar aangezien de Athlon64 een heatspreader heeft maakt het toch totaal niets uit :)

Ik kan je over het algemeen Artic Silver 5 aanbevelen, dit merk doet het al jaren erg goed en behoort bij de top.. Artic Silver 5 is de laatste en beste versie:
nieuws: Koelpasta Arctic Silver 5 geïntroduceerd
http://www.overklokking.n...tic_silver_5/eindex3.html

Veel betere koelpasta dan deze vind je DENK IK niet.

De zalman is een prima koeler, zorg dat je hem goed bevestigd en hij zal je prima koelprestaties geven. Wij hebben er thuis een athlonXP 2800+ mee uitgerust en daar doet hij ook prima zijn werk. Ik zelf gebruik op mijn Athlon64 3200+ de Boxed koeler, ook deze bevredigt :Y) mij tot nu toe.

Het geheugen kan ik je geen antwoord op geven. Het is veiliger geheugen te kopen wat op de compatible list staat van 1 van beiden die je aangeeft, maar het kan toch wel werken. Ik geloof dat de compatibaliteit de laatste tijd wat verbeterd is bij een bepaalde stepping. Als je niet online besteld kan je zoiezo even vragen of je het mag testen. Als je wel online besteld zul je even verder moeten zoeken of andere geheugen moeten kiezen... (misschien even een mailtje naar de fabrikanten wat ze ervan zeggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mr._Anderson schreef op 09 april 2004 @ 14:02:
[...]

Ik neem aan dat je een OEM-processor gaat halen.
Je hebt gelijk, ik heb niets opgenomen over koelpasta in de openings post, maar dat is ook niet echt verschillend per processor. Sommige koelpasta's zijn uitgerust met zilver deeltje (artic silver) en dit is wat ik gehoord heb niet goed om direct op de core van een processor te doen... of het echt zo is weet ik niet zeker.. maar aangezien de Athlon64 een heatspreader heeft maakt het toch totaal niets uit :)

Ik kan je over het algemeen Artic Silver 5 aanbevelen, dit merk doet het al jaren erg goed en behoort bij de top.. Artic Silver 5 is de laatste en beste versie:
nieuws: Koelpasta Arctic Silver 5 geïntroduceerd
http://www.overklokking.n...tic_silver_5/eindex3.html

Veel betere koelpasta dan deze vind je DENK IK niet.

De zalman is een prima koeler, zorg dat je hem goed bevestigd en hij zal je prima koelprestaties geven. Wij hebben er thuis een athlonXP 2800+ mee uitgerust en daar doet hij ook prima zijn werk. Ik zelf gebruik op mijn Athlon64 3200+ de Boxed koeler, ook deze bevredigt :Y) mij tot nu toe.

Het geheugen kan ik je geen antwoord op geven. Het is veiliger geheugen te kopen wat op de compatible list staat van 1 van beiden die je aangeeft, maar het kan toch wel werken. Ik geloof dat de compatibaliteit de laatste tijd wat verbeterd is bij een bepaalde stepping. Als je niet online besteld kan je zoiezo even vragen of je het mag testen. Als je wel online besteld zul je even verder moeten zoeken of andere geheugen moeten kiezen... (misschien even een mailtje naar de fabrikanten wat ze ervan zeggen...)
Allereerst bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Ik wordt nou niet helemaal duidelijk uit je verhaal of de koelpasta nou echt essentieel is of niet, door wat je over die HeatSpreader zegt. En nee, ik koop de boxed versie, simpelweg vanwege het feit dat ik het bij een groothandel bestel (ECL.NL) en ze daar geen OEM versies hebben, maar ik wil toch graag zo'n lekkere stille Zalman, of is dit in jouw ogen echt overbodige luxe? Want dan kan ik die 30 euro toch beter ergens anders aan besteden ;)

En inderdaad, ik had er ook al aan gedacht om een mail te sturen naar Chaintech en AMD, maar ik dacht; laat ik het eerst eff hier vragen, misschien weten jullie dit antwoord ;)

Het geugen én het mobo hebben trouwens beide geen compatibility list (Chaintech heeft hem wel, maar die werkt niet :S en GeIL heeft hem helemaal niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Heb een Chaintech 9CJS Zenith gehad, met een P4 2.4C en GeiL Golden Dragon PC3500... dit geheugen was zoo snel he op dat bord. En werkte echt super, stabiel alles. Ook met mijn IC7-G trouwens. Nu heb ik HyperX, en dat doet het minder goed qua overclocken dan.

Had wel gehoord dat Golden Dragon optimised is voor P4... weet niet hoe het presteerd met A64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
sOidivUs schreef op 09 april 2004 @ 14:32:
[...]

Allereerst bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Ik wordt nou niet helemaal duidelijk uit je verhaal of de koelpasta nou echt essentieel is of niet, door wat je over die HeatSpreader zegt. En nee, ik koop de boxed versie, simpelweg vanwege het feit dat ik het bij een groothandel bestel (ECL.NL) en ze daar geen OEM versies hebben, maar ik wil toch graag zo'n lekkere stille Zalman, of is dit in jouw ogen echt overbodige luxe? Want dan kan ik die 30 euro toch beter ergens anders aan besteden ;)

En inderdaad, ik had er ook al aan gedacht om een mail te sturen naar Chaintech en AMD, maar ik dacht; laat ik het eerst eff hier vragen, misschien weten jullie dit antwoord ;)

Het geugen én het mobo hebben trouwens beide geen compatibility list (Chaintech heeft hem wel, maar die werkt niet :S en GeIL heeft hem helemaal niet...)
Artic Silver (5) koelpasta heeft kleine zilver deeltjes in zich en dat zorgt er o.a. voor dat het zo goed koelt. Nu heb ik dus ooit eens gehoord dat als je een processor hebt ZONDER heatspreader dat je dit soort koelpasta met zilver deeltjes niet mag gebruiken. Of dit waar is weet ik niet.. heb het zelf niet uitgeprobeerd }) ... misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven.

Verder is koelpasta wel belangrijk, zonder koelpasta is in ieder geval tegenwoordig ondenkbaar :) Verschillende koelpasta kunnen ook echt gradens in verschil uitmaken... waar je dan weer wel rekening mee moet houden is dat de Artic Silver vrij moeilijk te verwijderen is geloof.. nagellak-verwijderaar zou daar dacht ik bij kunnen helpen.
Om antwoord op je vraag te geven, koelpasta is dus wel essentieel.

Bij de retail versie (die ook beter garantie voorwaarden heeft) zit een erg degelijk koeler, hier wat plaatjes.
De koeler:
http://www.modsynergy.com/AMD3000-3.jpg
De koperen onderkant:
http://www.modsynergy.com/AMD3000-2.jpg

Zoals je zit hij is vrij groot en degelijk gemaakt.

De zalman zal waarschijnlijk wel iets beter en stiller koelen, en ziet er natuurlijk ook wel een stuk mooier uit :P (hoewel smaken verschillen)
Of het voor jouw de moeite waard is vind ik moeilijk zeggen, ik denk dat de zalman de Athlon64 ook cool houd, alleen iets stiller is in het geheel. (hoewel ik mijn boxed ook op 5v. kan laten lopen non-oc'ed en dan is hij ook een stuk stiller :))
Zit je breed tot vrij breed in je geld dan kan ik het denk ik wel aanraden de zalman... anders is het een optie die je later altijd nog kan inzetten :)

Het geheugen.. ik heb zelf nog eens gekeken op chaintech.com.tw en vond hetvolgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
GEKOPIEERD OP 9-4-2004:

Memory compatibility testing report
Mother board:Zenith ZNF3-150
BIOS Date:12/19/03
CPU: AMD Athlon 64 3200+
VGA Card:FX5700 Ultra
HDD: Seagate SATA 80GB
Testing Software:
Windows XP SP1
MEMtest 86+ V 3.1
Business Winstone 2004

Testing Results

Vendor----Product Name--------Description---------------------------------------------MemTest-Win XP--Business winstone 2004
Kingston--KVR333X64C25K2/512--512 MB PC2700 CL2.5 184-pin DIMM Kit(2 pcs) MOSEL Chip--Passed--Passed--Passed
Kingston--KVR400X64C3AK2/512--512 MB PC3200 CL3 184-pin DIMM Kit(2 pcs) Samsung Chip--Passed--Passed--Passed
Kingston--KHX4000K2/512-------512 MB PC4000 CL3 184-pin DIMM Kit(2 pcs) HYNIX Chip----Passed--Passed--Passed

Ik vind dit dus zwaar tegenvallen, die soort testen zou toch eigenlijk veel uitgebreider moeten gebeuren.
Je zult nog even verder moeten zoeken of je mensen kan vinden die het gebruiken en/of contact opnemen met CHAINTECH/GeilUSA/AMD om te kijken of die je meer garanties kunnen geven.

[ Voor 16% gewijzigd door mr._Anderson op 09-04-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
even tussendoor, klein vraagje:

Kan iemand mij misschien wijzen wat de performance impact is als geheugen met cas Latency 3 wordt gebruikt. Ik zit namelijk te dubben, systeemupgrade moet op een beetje op budged.

ik heb de search gebruikt maar ik kan niet precies vinden wat cas latency bij de athlon 64 bit nu echt doet, weet wel gezien alle opmerkingen dat het uitmaakt, maar hoeveel?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Zandor schreef op 09 april 2004 @ 19:04:

Kan iemand mij misschien wijzen wat de performance impact is als geheugen met cas Latency 3 wordt gebruikt. Ik zit namelijk te dubben, systeemupgrade moet op een beetje op budged.

ik heb de search gebruikt maar ik kan niet precies vinden wat cas latency bij de athlon 64 bit nu echt doet, weet wel gezien alle opmerkingen dat het uitmaakt, maar hoeveel?
Er wordt altijd grote drukte gemaakt over latencies, echter het oc'en van de clocksnelheid van geheugen heeft een veel grotere impact op de performance.

De Athlon64 heeft wel relatief meer baat bij een lage latencie omdat het hele ontwerp van de processor op lage latencies draaid.

Ik zou zorgen dat ik fatsoenlijk geheugen heb, maar het zou in mijn geval niet de prioriteit zijn dat het CAS2.0 is. Echter ik heb nog geen directe benchmarks gezien wat de impact van de performance nu zou zijn.

Misschien kan ik hier later nog iets van maken... misschien kunnen andere mensen je nog meer helpen.. succes

edit:
wat hieronder verteld wordt in de 2 postings.. kan je meer waarde aan hechten dan aan deze (mijn) reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door mr._Anderson op 09-04-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Zandor schreef op 09 april 2004 @ 19:04:

De performance impact is in praktijk bijna niet te zien.
Standaard is bijna altijd CAS2.5. De andere latencies zijn eigenlijk voor een normale gebruiker niet van belang.

Uit eigen ervaring merk ik de verschillen alleen met benchmarks, zoals pifast - 3dmark - superPI - sandra.

Of een Athlon 64 nou meer profeit heeft met CAS2 vergeleken met Intel, heb ik nog steeds niet gemerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 09-04-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

het schijnt zo te zijn dat de Athlon64 geen enkel profijt heeft bij het CL2 draaien. Verschillen tussen CL2 en CL2.5 zijn er gewoon niet.
Alleen CL3 draaien levert een grote performance drop op ;)

Je ziet ook bij grote memory fabrikanten dat ze in de specificaties schrijven dat hun mem (wat CL2 gerated is) op CL2.5 moet staan voor AMD's, ik neem aan dat ze het hier over Athlon64 cpu's hebben want op de "oude" AthlonXP's scheelde het zover ik weet wat meer als op de A64.

het is zelfs zo dat er CL2 mem bestaat wat niet eens fatsoenlijk op CL2 wil draaien in een Athlon64. Dit heeft te maken met de opstelling van de chipjes op het PCB van het geheugen. Schijnbaar maakt het uit of ze dual-sided of single-sided zijn voor de cas latency. Voor de performance maakt dit helemaal niks uit :)

De belangrijkere instellingen zijn de "RAS to CAS'' en de "RAS precharge" zolang je die op 2 kunt houden is het systeem erg snel. Die zijn van groter belang als de Cas latency.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heel erg bedankt, het is me nu allemaal duidelijk.
Ik zal morgen of overmorgen mailtjes sturen naar GeIL/AMD/Chaintech, en ik zal de reacties hier ook posten zodat jullie er ook wat aan hebben ;)

edit:
NeoGames.nl, dit is de Value Series, en niet de GoldenDragon :)

[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 10-04-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
sOidivUs schreef op 10 april 2004 @ 00:47:
Heel erg bedankt, het is me nu allemaal duidelijk.
Ik zal morgen of overmorgen mailtjes sturen naar GeIL/AMD/Chaintech, en ik zal de reacties hier ook posten zodat jullie er ook wat aan hebben ;)

edit:
NeoGames.nl, dit is de Value Series, en niet de GoldenDragon :)
O ok, sorry dat had ik niet gezien nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Morgen krijg ik ( hopelijk gelijktijdig ) me Shuttle AN50R ( by Astennu ;) ) en me A64 3000+ met volgende stepping :

ADA3000AEP4AP
(CAATC 0404XPMW)
(9846745B40078)

Dat wordt dus lekker beesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Ben sinds dit weekend eindelijk in bezit van een AMD64 3200+, nadat ik 5 weken op mijn RMA moest wachten ivm een geniepig lekkende waterkoeling.
Vanwege dit drama ben ik overgestapt op de betere Zalman koelers voor zowel CPU als AGP.

Mr. Anderson gefeliciteerd met je topic, ik heb het met plezier gelezen en de insteek van je openingspost(s) zijn erg goed.

Ik ben nog niet zon DieHard OC'er, maar ik begin me nu toch wel een paar dingen af te vragen, bij zoeken naar gerichte vragen komen ik veelal in topics waarin de starter wordt afgezeken op het niet gebruiken van de search functie, maar als je search actie result verwijst naar een topic met 400 posts. tjah, we hebben niet allemaal zeeën van tijd (was het maar zo)

Mijn config :
Asus K8V Deluxe
AMD 3200+ (de proc codes moet ik nog ff uitzoeken)
2x 512 Twinx Low Latency cas=2
Club 3D Radeon 9800 Pro

Ten eerste wil ik even melden dat een BIOS update eerder onheil bracht dan voorspoed,
ik ging van v1002 naar v1005, en pardoes ging alles klote.
Van 1005 naar 1004 en van 1005 naar 1003 mocht niet baten,
ik moest weer naar 1002 om een redelijke 3Dmark2001 score te halen (20.000 ipv 10.000)
Ik snap niet waarom een BIOS zon impact kan hebben op de prestaties, ik neem aan dat de BIOS ergens een directe relatie heeft met low-level drivers...

Ik lees hier overal dat OC'en zo onzettend gemakkelijk boven de 2.2 GHz kan, en het mooiste vond ik nog mr. Anderson die met zijn boxed CPU zonder probs 2300 instelt.

Zelf kom ik niet verder dan FSB=219 onder BIOS 1002, onder BIOS 1005 pakte hij wel even FSB=222. De stroom die naar mijn core gaat is 1.53, en als ik het goed begrepen heb kan ik de FSB hoger zetten wanneer de core-voltage op bv 1.7 zet. Is dit uberhaupt mogelijk schadelijk? Ik vind het niet ergens duidelijk terug.

Het geheugen op een lagere latency zetten mag ook niets baten. De begrenzing ligt in mijn ogen iig niet aan de AGP kaart, want windows geeft gewoon aan dat corrupte bestanden worden ingeladen of ik krijg na de boot-sequence enkele een zwart scherm.

Mijn CPU wordt ook niet echt warm ofzo (40 stressed?), dus ik vraag me af waarom ik niet hoger kan.

Bij het BIOS menu is onder CPU volgens mij iets in te stellen, waarbij je een optie activeert, waarna je vervolgens de snelheid en voltage kan instellen. Ik las hier ergens dat die snelheid pas hoger kan als er nieuwe chips zijn (multiplier?), maar wat is nou eigenlijk het standaard voltage waarop hij draait?

Verder vraag ik me heeeeel erg af hoe optimaal het nou is als je in de BIOS alles op auto laat staan... ik zou het niet weten, heb nog niet een week vakantie gehad om het uit te zoeken helaas. Ik heb me ooit laten vertellen dat als je alle latencys perfect instelt het veel kan schelen.

Verder heb ik het idee dat Q-fan control niet zo goed werkt onder BIOS 1005. Verder ben ik wel zeer te spreken over deze optie wanneer hij wel werkt, het is meesterlijk netjes gedaan, en Zalman reageert prima. Ook Cool&Quiet is errug mooi. Alleen klote dat mijn raptors zoveel lawaai maken ;)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik kom overigens nu pas tot de conclusie dat dit bestaat : Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Maar eens even helemaal doorspitten dan, mss dat ik zo autodidactisch bovenstaande post kan oplossen ;)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het valt me op dat je met de Amd 64, of bij de 2,2 ghz kan komen of meteen ruim over de 2300 a 2400 a 2500 of hoger kan komen. Ik ben nu met behoorlijk veel moeite bij de 2,25 aangekomen, met abnormale voltages. De vcore staat op dit moment op 1,86. En de rest van de voltmods doe ik as zaterdag, ben benieuwd of ik dan hoger kom. Temps zijn prima in orde. 25 graden idle en 34 graden stressed. Op dit moment met homemade wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik wil graag ervaringen horen van de SIS755 plank, zoals bijv de Asrock K8S8X. Ik denk dat deze plank met Voltmods een grote potentie heeft. De extra's boeit me niet die niet echt op deze plank aanwezig zijn.....

Puur OC prestaties die nu staan. FSB van 225 heb ik in diverse reviews al gezien. Ik wil er een 3000+ op draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
TRG schreef op 13 april 2004 @ 13:58:
Ben sinds dit weekend eindelijk in bezit van een AMD64 3200+, nadat ik 5 weken op mijn RMA moest wachten ivm een geniepig lekkende waterkoeling.
Vanwege dit drama ben ik overgestapt op de betere Zalman koelers voor zowel CPU als AGP.

Mr. Anderson gefeliciteerd met je topic, ik heb het met plezier gelezen en de insteek van je openingspost(s) zijn erg goed.
HEEEL erg bedankt voor je woorden en dat je uberhaupt alles even doorleest :) Het blijft fijn te horen dat mensen de vele tijd die ik erin steek kunnen waarderen
Ik ben nog niet zon DieHard OC'er, maar ik begin me nu toch wel een paar dingen af te vragen, bij zoeken naar gerichte vragen komen ik veelal in topics waarin de starter wordt afgezeken op het niet gebruiken van de search functie, maar als je search actie result verwijst naar een topic met 400 posts. tjah, we hebben niet allemaal zeeën van tijd (was het maar zo)

Mijn config :
Asus K8V Deluxe
AMD 3200+ (de proc codes moet ik nog ff uitzoeken)
2x 512 Twinx Low Latency cas=2
Club 3D Radeon 9800 Pro

Ten eerste wil ik even melden dat een BIOS update eerder onheil bracht dan voorspoed,
ik ging van v1002 naar v1005, en pardoes ging alles klote.
Van 1005 naar 1004 en van 1005 naar 1003 mocht niet baten,
ik moest weer naar 1002 om een redelijke 3Dmark2001 score te halen (20.000 ipv 10.000)
Ik snap niet waarom een BIOS zon impact kan hebben op de prestaties, ik neem aan dat de BIOS ergens een directe relatie heeft met low-level drivers...

Ik lees hier overal dat OC'en zo onzettend gemakkelijk boven de 2.2 GHz kan, en het mooiste vond ik nog mr. Anderson die met zijn boxed CPU zonder probs 2300 instelt.
Hier ga ik even inspringen. Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat de 2200/2300 mij niet meer lukt sinds een combinatie van bios update en nieuwe video kaart. Het is mijn ontvallen dit in de OP aan te passen.

Bios 1005 vind ik ook niet zo'n meester bios. Zelf vond ik 1002 en 1003 eigenlijk voor het OC'en nog wel het beste. Misschien moet ik maar eens gaan proberen om daarnaar toe terug te gaan.

De mijne draaid nu niet echt stabiel meer op 2200 op dit moment, en dit ligt niet aan de CPU maar ik verwacht eigenlijk aan de vid. kaart tot mijn grootte spijt.
Zelf kom ik niet verder dan FSB=219 onder BIOS 1002, onder BIOS 1005 pakte hij wel even FSB=222. De stroom die naar mijn core gaat is 1.53, en als ik het goed begrepen heb kan ik de FSB hoger zetten wanneer de core-voltage op bv 1.7 zet. Is dit uberhaupt mogelijk schadelijk? Ik vind het niet ergens duidelijk terug.
Ondanks dat je de OP hebt doorgelezen is het je ontvallen dat er geen FSB meer bestaat bij de AMD64 systemen. Sla de OP er maar even op na, daar wordt het hopelijk duidelijk voor je uitgelegd.

een corevoltage van 1.7 lijkt me niet echt schadelijk, je moet er echter wel mee uitkijken wanneer je voltage gaat verhogen. Op de site vind ik echter iemand die een voltage van 1.9 gebruikt, dus het lijkt me dat je met 1.7 wel kunt werken, houd temp gewoon in de gaten.
Het geheugen op een lagere latency zetten mag ook niets baten. De begrenzing ligt in mijn ogen iig niet aan de AGP kaart, want windows geeft gewoon aan dat corrupte bestanden worden ingeladen of ik krijg na de boot-sequence enkele een zwart scherm.
De HDD is in veel gevallen ook de boosdoener, corrupte bestanden zijn een aanwijzing hiervan... welke controller gebruik jij op je asus k8v deluxe?
Mijn CPU wordt ook niet echt warm ofzo (40 stressed?), dus ik vraag me af waarom ik niet hoger kan.
Ligt dus waarschijnlijk niet aan de cpu
Bij het BIOS menu is onder CPU volgens mij iets in te stellen, waarbij je een optie activeert, waarna je vervolgens de snelheid en voltage kan instellen. Ik las hier ergens dat die snelheid pas hoger kan als er nieuwe chips zijn (multiplier?), maar wat is nou eigenlijk het standaard voltage waarop hij draait?
Standaard voltage staat in de OP en is ook op de site terug te vinden...
1.5volt is het standaard voltage in jouw geval
Verder vraag ik me heeeeel erg af hoe optimaal het nou is als je in de BIOS alles op auto laat staan... ik zou het niet weten, heb nog niet een week vakantie gehad om het uit te zoeken helaas. Ik heb me ooit laten vertellen dat als je alle latencys perfect instelt het veel kan schelen.
Daar zijn wat verschillende opvattingen over. Latencies kan performance schelen, maar wat ik ervan gezien heb zijn het meestal 1 of 2 % winst, waar je met relaxte latencies de clocksnelheid in veel gevallen hoger kan zetten wat meestal tot meer winst leid geloof ik.
Verder heb ik het idee dat Q-fan control niet zo goed werkt onder BIOS 1005. Verder ben ik wel zeer te spreken over deze optie wanneer hij wel werkt, het is meesterlijk netjes gedaan, en Zalman reageert prima. Ook Cool&Quiet is errug mooi. Alleen klote dat mijn raptors zoveel lawaai maken ;)
Ja, dat zijn heerlijke functies.
TRG schreef op 13 april 2004 @ 14:18:
Ik kom overigens nu pas tot de conclusie dat dit bestaat : Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Maar eens even helemaal doorspitten dan, mss dat ik zo autodidactisch bovenstaande post kan oplossen ;)
Achja, kijk eens.. weer wat geleerd, en helemaal uit jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Kan de Athlon 64 ook overweg met ECC geheugen?? :? Ik heb hele mooie latjes te koop zien staan voor weinig geld namelijk. 512MB PC3200 DDR400 ECC Unregistered. Is dit dan ook Unbuffered?

Op een Asrock K8S8X

Op ADM.com staat deze link maar die wel redelijk duidelijk is

http://www.amd.com/us-en/...4_Unbuffered_DIMM_AVL.pdf

[ Voor 44% gewijzigd door Stinger666 op 14-04-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Wat dat FSB betreft, ik ben er nu wel achter dat het de hypertransportlink snelheid is, maar FSB klinkt zo onzettend lekker (en is er onzettend ingeroest)

Ik het het DOC FAQ nu helemaal doorgespit, en de voltage vraag heb ik daar uit kunnen halen, maar toch vind ik het fijn even te weten wat andere mede-K8V bezitters nou wel en niet een hoog voltage vinden.

Het DOC FAQ is overigens zo onderhand wel hopeloos aan het verouderen...

Dat de harde schijven eventuele boosdoeners waren, daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Momenteel heb ik 2x37GB Raptors op de promise controller hangen, en 2x160GB Maxtors op de via controller, allen in RAID0.
Helemaal gelukkig ben ik hier niet mee, want mijn Maxtors presteren namelijk beter dan de raptors, ik hoop dat dit evenwicht zich spoedig zal keren, maar SATA is nieuw voor me, evenals RAID, dus oefening zal hopelijk flink wat kunst baren.

Ik moet mijn stepping nog even controleren, daarna ga ik rustig proberen met het Voltage te klooien. Is het gebruikelijk alle voltages aan te passen? Of houd men het enkel bij de core spanning?

Welke 3D2001 scores gelden eigenlijk bij de lezers van dit topic? Ik vraag me af of ik in de buurt kom van de verst ge-OC'de systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

TRG schreef op 14 april 2004 @ 15:32:
Wat dat FSB betreft, ik ben er nu wel achter dat het de hypertransportlink snelheid is, maar FSB klinkt zo onzettend lekker (en is er onzettend ingeroest)

Ik het het DOC FAQ nu helemaal doorgespit, en de voltage vraag heb ik daar uit kunnen halen, maar toch vind ik het fijn even te weten wat andere mede-K8V bezitters nou wel en niet een hoog voltage vinden.

Dat de harde schijven eventuele boosdoeners waren, daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Momenteel heb ik 2x37GB Raptors op de promise controller hangen, en 2x160GB Maxtors op de via controller, allen in RAID0.
Helemaal gelukkig ben ik hier niet mee, want mijn Maxtors presteren namelijk beter dan de raptors, ik hoop dat dit evenwicht zich spoedig zal keren, maar SATA is nieuw voor me, evenals RAID, dus oefening zal hopelijk flink wat kunst baren.

Ik moet mijn stepping nog even controleren, daarna ga ik rustig proberen met het Voltage te klooien. Is het gebruikelijk alle voltages aan te passen? Of houd men het enkel bij de core spanning?

Welke 3D2001 scores gelden eigenlijk bij de lezers van dit topic? Ik vraag me af of ik in de buurt kom van de verst ge-OC'de systemen :)
Naar je voltages hoef je niet echt te kijken. De standaard voltages die de Asus K8V deluxe kan leveren zijn allemaal ruim binnen de marge. Het maximale corevoltage is namelijk maar 1.7v. Ik bench de laatste tijd zonder problemen op 1.9 (vmodded gigabyte k8nnxp)

Je kunt ook andere voltages aanpassen, de vdimm wordt ook vaak aangepast. Het meeste mem wil niet erg hard op 2.6v, door die te verhogen naar 2.8v (de max op de Asus K8V deluxe) willen ze vaak iets meer doen.

Verder kun je nog de LTD verlagen. Hierdoor lever je wel wat in op de performace maar je oc op de "FSB" ( ;) ) gaat omhoog waardoor je dit verschil recht kunt trekken en vaak zelfs verbeteren.

Over de 3DMark01 score: ik zit nu op 24k :P

linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7744285

Bij 3DMark03 heb ik een 7.7k

linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2374296

[ Voor 5% gewijzigd door Syngrow op 14-04-2004 15:58 ]

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik haal maar 17000 met een ati radeon 9700 pro , 3200+ @ 2.2 ghz en 1 gig pc 3200 das toch redelijk of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
TRG schreef op 14 april 2004 @ 15:32:
En juist daarom moet er maar eens van de goede begrippen gebruik worden gemaakt. Zelfs fabrikanten doen het fout.

De promise controller zou een fixed frequence moeten hebben, alleen toen ik mijn HDD eraan heb gehangen deed m'n systeem veel maar niet beter OC'en, eerder slechter dus ik vraag het me wel af of het echt zo is.

Ikzelf pas mijn voltage tot nu toe niet aan, en dan is dat de core voltage. Voltage die je meestal aanpast met oc'en is of core voltage voor de CPU of mem voltage om het geheugen harder te laten draaien. Als je met een kleine verhoging ineens stabiel draaid en goed kan OC'en en temps binnen de perken blijven is het aan te raden de voltages te verhogen. Maakt het niet uit, dan doe ik het meestal niet.

Scores van mij kan je in de OP zien.
lammmetak schreef op 14 april 2004 @ 15:54:
ik haal maar 17000 met een ati radeon 9700 pro , 3200+ @ 2.2 ghz en 1 gig pc 3200 das toch redelijk of wat?
Het gaat hier over 3d mark 2001 (?SE?) .. vergeet dat er niet bij te zetten, dat maakt nog al eens wat uit. En verder lijkt me dat een mooie score. Ben er geen expert in btw :P
Stinger666 schreef op 14 april 2004 @ 12:29:
Kan de Athlon 64 ook overweg met ECC geheugen?? :? Ik heb hele mooie latjes te koop zien staan voor weinig geld namelijk. 512MB PC3200 DDR400 ECC Unregistered. Is dit dan ook Unbuffered?

Op een Asrock K8S8X

Op ADM.com staat deze link maar die wel redelijk duidelijk is

http://www.amd.com/us-en/...4_Unbuffered_DIMM_AVL.pdf
Ik geloof dat de AMD wel met ECC registerd geheugen om kan gaan, niet met buffered geheugen. Ik zal eens kijken wat asus er van zegt.....

Dit haal ik van de Asus site (asus k8v se deluxe):
(14-april-2004 gekopieerd van asus.com)
3 x 184-pin DIMM Sockets support max. 3GB un-buffered ECC and non-ECC PC3200/PC2700 / PC2100 DDR SDRAM memory

[ Voor 25% gewijzigd door mr._Anderson op 14-04-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
mr._Anderson schreef op 14 april 2004 @ 17:39:

[...]

Ik geloof dat de AMD wel met ECC registerd geheugen om kan gaan, niet met buffered geheugen. Ik zal eens kijken wat asus er van zegt.....

Dit haal ik van de Asus site (asus k8v se deluxe):

[...]
Yoh bedankt, ik d8 het zelf ook idd, heb die Asrock toch maar gekocht vandaag en het geheugen moet nog komen en duurt nog wel ff, CPU moet ik ook nog scoren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

:). Ben weer wat verder gekomen met oc-en, dankzij de voltmod op vcore en waterkoeling.
Ik heb nu de 2390 Mhz gehaald, dus de 2400 mhz is in zicht :) :9 . Zit nu alleen wel op 1,88 volt :X . En ben weer wat plaatsjes hoger met pifast. Zaterdag ga ik op ddr voltmod solderen kijken of ik dan synchroom kan draaien. Dit alles met een HTT van 265 en MP van 9.
Voor een plaatje:

http://mpsoft.myadsl.nl/computer/pifast.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mr anderson: is 57 sec pifast goed? misschien dat je er meer van verstand van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

lammmetak schreef op 14 april 2004 @ 19:42:
mr anderson: is 57 sec pifast goed? misschien dat je er meer van verstand van hebt.
Ik beantwoord hem wel :P. 57 seconden is redelijk voor een athlon 64. Non oc-en zit je rond de 62 seconden. Als je rond de 2,2 ghz zit zit je op 57 seconden. En als je rond de 2,39 zoals ik dan zit je op 53,20 seconden. Dus je score is naar je oc goed. Nu nog wat beter proberen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mja zo gouw ik naar 2.25 ghz dan krijg ik em nog niet stabiel met vcore en agp vcore en ddr vcore op max. hij det gewoon meteen bam beeld foetsie en reboot dan. ik denk dat et mijn geheugen is. maar et rare is dat op 2.2 ghnz heb kan ik gewoon alles zo laten , gewoon fsb naar 220 en hij loopt als de tifus en zou gauw ik 2.25 ghz wil dan lukt et nog nie stabiel met alles op max:S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

lammmetak schreef op 14 april 2004 @ 23:15:
mja zo gouw ik naar 2.25 ghz dan krijg ik em nog niet stabiel met vcore en agp vcore en ddr vcore op max. hij det gewoon meteen bam beeld foetsie en reboot dan. ik denk dat et mijn geheugen is. maar et rare is dat op 2.2 ghnz heb kan ik gewoon alles zo laten , gewoon fsb naar 220 en hij loopt als de tifus en zou gauw ik 2.25 ghz wil dan lukt et nog nie stabiel met alles op max:S.
Meerdere oploosingen mogelijk:

1. Voltmod
2. LTD op 2,5 zetten
3. Ramgeheugen op 166 laten draaien.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
lammmetak schreef op 14 april 2004 @ 23:15:
Lijkt precies op wat ik hier heb..
wat zijn jouw temperaturen, mijne 53-54 graden processor, stressed... lijkt me erg veel. ik heb gewoon de standaard boxed cooler gemonteerd en vond eigenlijk dat er nogal veel koelpasta opzat.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Zandor schreef op 15 april 2004 @ 11:43:
[...]

Lijkt precies op wat ik hier heb..
wat zijn jouw temperaturen, mijne 53-54 graden processor, stressed... lijkt me erg veel. ik heb gewoon de standaard boxed cooler gemonteerd en vond eigenlijk dat er nogal veel koelpasta opzat.
zoals ik em nu heb ( boxed cooler, 2.2 ghz , 1.5 v enzo...) 47 graden stressed volgens asus pc probe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
lammmetak schreef op 15 april 2004 @ 12:08:
[...]
zoals ik em nu heb ( boxed cooler, 2.2 ghz , 1.5 v enzo...) 47 graden stressed volgens asus pc probe:)
OK, had jij gewoon de cooler erop gedrukt zoals ie was, of heb je eigen coolpasta gebruikt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nee gewoon die grijze zooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
lammmetak schreef op 15 april 2004 @ 12:53:
nee gewoon die grijze zooi....
Dat grijze zooi is Shin-Etzu koelpasta (mocht iemand het wilde weten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 14 april 2004 @ 19:42:
sry dat ik niet meer heb gereageerd, maar Mister I heb je al geantwoord.
Kan daar niet echt meer iets aan toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zit weer te spelen met oc-en :). Maar ik heb hem op dit moment op 2390 mhz staan.
Ik kan als ik MP omlaag gooi de HTT tot 280 stabiel krijgen. Dan draait memory op 220 mhz.
En cpu op 2390 mhz. Als ik de MP nog lager gooi dan gaat de HTT niet veel verder en memory kan nog wel een stukje door. Maar de cpu gaat iig niet verder dan 2390 Mhz. Ik denk dus ook dat hij de bottleneck is. De LTD heb ik op 2,5 staan nu. En het voltage heb ik tot 1,88 gehad. Veel verder kan het volgens mij ook niet. Zijn er nog andere manieren om de cpu hoger te krijgen? De temps zijn in orde. Na een hele dag op deze voltages gedraaid te hebben is cpu 43 graden. Ik heb al een grotere radiator gekocht. Deze is 30x40 cm :). Maar ik wil eigenlijk toch wel hoger. Zijn er nog andere manieren om de cpu hoger te krijgen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

mr._Anderson schreef op 15 april 2004 @ 18:25:
[...]

sry dat ik niet meer heb gereageerd, maar Mister I heb je al geantwoord.
Kan daar niet echt meer iets aan toevoegen :P
< off topic > ik heb een vraag, met mijn 3200+ 64 en Shuttle An50r, had ik 2x256 DDR466 en werkten op ( in bios en opstart scherm ) als DDR400 , nu heb ik nog een rijp van 512Mb DDR466 erbij en in opstart scherm zie ik niet meer DDR400 maar Pc 1600, ik laas iets van als 3 rijpen in zitten schakelt je in lagere DDr, mijn vraag is : bestaat mogelijkheid dat ik in bios ( handmatige dus ) weer in DDR400 laten werken? Zoja , wilt iemand me ff Helpen hoe? Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 86063 schreef op 16 april 2004 @ 19:54:
[...]

< off topic > ik heb een vraag, met mijn 3200+ 64 en Shuttle An50r, had ik 2x256 DDR466 en werkten op ( in bios en opstart scherm ) als DDR400 , nu heb ik nog een rijp van 512Mb DDR466 erbij en in opstart scherm zie ik niet meer DDR400 maar Pc 1600, ik laas iets van als 3 rijpen in zitten schakelt je in lagere DDr, mijn vraag is : bestaat mogelijkheid dat ik in bios ( handmatige dus ) weer in DDR400 laten werken? Zoja , wilt iemand me ff Helpen hoe? Thx ;)
Iemand heeft mij eens gezegd dat dat probleem alleen bij de Via k8t800 voorkomt en aangezien jouw moederbord een nforce3 150 heeft vind ik het een beetje raar dat jij hier ook last van hebt.

Ben ik ff op zoek gegaan naar de manual, kan je natuurlijk gewoon downloaden van de site: http://us.shuttle.com/specs.asp?pro_id=382

Daar vond ik bij ddr400 groep B van de dimms toch wat beperkt is. Je moet er zelf even naar kijken want ik heb niet zo heel veel tijd en vind het een beetje wazig omschreven.
Ze hebben het ook over een device width van x8 en x16 en ik snap niet direct 123 wat ze hiermee bedoelen. Op blz 44 van het betreffen manual an50en.zip welke je hier kan downloaden:
ftp://ftp.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
http://ftp.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
ftp://ftp1.tw.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
http://ftp1.tw.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip

Ik verwacht niet dat je het zelf handmatig sneller kan instellen als ik naar het tabbelletje kijk, maar misschien begrijp ik het nu niet helemaal goed. Misschien zijn er andere die dit wel 100% helder kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 16 april 2004 @ 21:05:
[...]

Iemand heeft mij eens gezegd dat dat probleem alleen bij de Via k8t800 voorkomt en aangezien jouw moederbord een nforce3 150 heeft vind ik het een beetje raar dat jij hier ook last van hebt.

Ben ik ff op zoek gegaan naar de manual, kan je natuurlijk gewoon downloaden van de site: http://us.shuttle.com/specs.asp?pro_id=382

Daar vond ik bij ddr400 groep B van de dimms toch wat beperkt is. Je moet er zelf even naar kijken want ik heb niet zo heel veel tijd en vind het een beetje wazig omschreven.
Ze hebben het ook over een device width van x8 en x16 en ik snap niet direct 123 wat ze hiermee bedoelen. Op blz 44 van het betreffen manual an50en.zip welke je hier kan downloaden:
ftp://ftp.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
http://ftp.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
ftp://ftp1.tw.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip
http://ftp1.tw.shuttle.com/Manuals/en/an50r/an50en.zip

Ik verwacht niet dat je het zelf handmatig sneller kan instellen als ik naar het tabbelletje kijk, maar misschien begrijp ik het nu niet helemaal goed. Misschien zijn er andere die dit wel 100% helder kunnen maken...
ik heb in bios di op Dran op " Auto " staat , ff op manual aangezet, vervolgens heb ik gerestart en na restarten , blijft Win2k in opstarten van Windows hangen, weer in bios , het Voltage van Auto naar V.2.9 gezet, restarten en Windows problemen met het bekende " doe Windows cd in en optie R ..., dus weer in bios safe mode, laste werkende config, heeehe restarten , in bios , ff cas en de hele ras enzv. aangepast maar NEEHOOR , aldus maar weer alles Auto, nu denk ik om het Chip-set V. op z'n maximaal wil proberen, ( heb intussen wel een Ghost gedraaidt ) wat denk jullie zou het lukken ? ( Tja , ik daacht lekker nog 512 Mb erbij, maar dan presteert je voor geen meter Sandra geeft de helft dan vooreen met 2x256 ) zo schiet ik niks op en € 100 weg :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

He RoyalEagle,

De Athlon64 systeem is wel een platform die best kieskeurig is en dat is over algemeen bekend dat Twinmossen niet joffel lopen (8 op de 10 zal het niet lekker lopen). Wat voor merk zijn de 466DDR repen dan?... Hier een lijst dan die wel goed werkt

Kingstone
Crucial
Corsair
Mushkin

Vermijd ook Value rams, zijn over het algemeen wel redelijk goed (als je ten minste voor Intel platform gaat) en dat doe je dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688 schreef op 16 april 2004 @ 21:48:
He RoyalEagle,

De Athlon64 systeem is wel een platform die best kieskeurig is en dat is over algemeen bekend dat Twinmossen niet joffel lopen (8 op de 10 zal het niet lekker lopen). Wat voor merk zijn de 466DDR repen dan?... Hier een lijst dan die wel goed werkt

Kingstone
Crucial
Corsair
Mushkin

Vermijd ook Value rams, zijn over het algemeen wel redelijk goed (als je ten minste voor Intel platform gaat) en dat doe je dus niet....
Ik ben dus niet mee eens , want met alleen 2x256 DDR466 , is geen probleem, en ook nu met nog 1x512, het probleem is dat als je 3 rijpen installeert, dan wilt je die frquentie terug schakelen, maar niet dat die Twin niet goed werken , vraag maar aan Smokey, hij mwerkt ook met de zelfde Twinmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 86063 schreef op 16 april 2004 @ 21:54:
[...]

Ik ben dus niet mee eens , want met alleen 2x256 DDR466 , is geen probleem, en ook nu met nog 1x512, het probleem is dat als je 3 rijpen installeert, dan wilt je die frquentie terug schakelen, maar niet dat die Twin niet goed werken , vraag maar aan Smokey, hij mwerkt ook met de zelfde Twinmos
Is het niet gewoon zo dat die AN50R's een enorme hekel hebben aan 1gig ram?
Iig daar staat mij iets van bij. Die systemen wilden gewoon niet goed stabiel draaien. Ik denk dat dit ook bij jouw het geval is....

Misschien even zoeken op www.xtremesystems.org/forums daar zijn geloof ik vaak soortgelijke problemen gemeldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SynGroW schreef op 16 april 2004 @ 22:12:
[...]

Is het niet gewoon zo dat die AN50R's een enorme hekel hebben aan 1gig ram?
Iig daar staat mij iets van bij. Die systemen wilden gewoon niet goed stabiel draaien. Ik denk dat dit ook bij jouw het geval is....

Misschien even zoeken op www.xtremesystems.org/forums daar zijn geloof ik vaak soortgelijke problemen gemeldt :)
tja, ik waacht nog tot maandag en als ik niet uit kom, gaat een van die 256Mb eraf en in die uitverkoop, dan houd ik wel 750 Mb aan, het probleem is 3 sloten tegelijk aangevoelt, en met alleen 2 rijpen ( maakt niks uit dat je niet dezelfde zijn , tenslot werkt hier niet die zaak die bij Nf2 geldt " paar =128 bit " ) maar ja als nog iemaand tip heeft, zie ik het greaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
3 dimms geeft volgens mij gewoon bij alle huidige Athlon64 systemen wat problemen. Zoals ik in de OP had aangepast dat het alleenbij de via k8t800 zou zijn lijkt me nu ook wat voorbarig.

Verder heb ik hier kingston value geheugen dacht ik, en het werkt gewoon lekker.
Misschien kan het beter maar heb niet echt klagen over het geheugen (of het zou de bottle neck moeten zijn wat ik niet denk).

Het is aan te raden niet boven de 2 dimms te gaan op de huidige systemen, en als het ff kan singel sided. Ik heb nu 2 dimms single sides allebei 512mb en dat heeft nooit problemen gegeven. Het is gewoon kingston value geheugen. (dacht ik.. ja kingston weet ik wel zeker :P )

[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 16-04-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 16 april 2004 @ 23:55:
3 dimms geeft volgens mij gewoon bij alle huidige Athlon64 systemen wat problemen. Zoals ik in de OP had aangepast dat het alleenbij de via k8t800 zou zijn lijkt me nu ook wat voorbarig.

Verder heb ik hier kingston value geheugen dacht ik, en het werkt gewoon lekker.
Misschien kan het beter maar heb niet echt klagen over het geheugen (of het zou de bottle neck moeten zijn wat ik niet denk).

Het is aan te raden niet boven de 2 dimms te gaan op de huidige systemen, en als het ff kan singel sided. Ik heb nu 2 dimms single sides allebei 512mb en dat heeft nooit problemen gegeven. Het is gewoon kingston value geheugen. (dacht ik.. ja kingston weet ik wel zeker :P )
Hoi, ja dat is hem, 3 dimms schakelt die frequentie terug ( al staat in bios dat kan handmatige instellen , die werkt tot nu toe niet, ik heb ook Shuttle gemailt, ff kijken of ik aantwoodt krijg en wat, wat ik dan ( als het niets anders kan, mijn 2x256 verkopen en/of ruilen voor nog 1x512, Twinmos zijn goede geheugen , heb verschiellende gehadt als met die xp, als met Barton en nu met 64, maar goed ik zie het nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mja heb de geheugen verhouding op 5:3 gezet( voor 333mhz geheugen volgens mijn bios) maar daar krijg ik 2.3 niet stabiel, bij 3dmark loopt ie vast en zo. hij wil totaal nie boven de 2.2 ghz of zo:(
ach jah dit is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 16 april 2004 @ 21:54:
[...]

Ja klopt idd om de een of andere vreemde reden willen veel A 64s ongeacht Via of nVidia chipset niet zo goed/slecht omgaan met 2 of meer 512 mb reepjes.

1 reepje werkt goed maar dan nr 2 erbij en alles gaat veel minder of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 17 april 2004 @ 12:46:
[...]

Ja klopt idd om de een of andere vreemde reden willen veel A 64s ongeacht Via of nVidia chipset niet zo goed/slecht omgaan met 2 of meer 512 mb reepjes.

1 reepje werkt goed maar dan nr 2 erbij en alles gaat veel minder of het werkt niet.
Hey Smokey, tja met 2 rijpen doet het uitstekende, maar met 3 dus niet , heb zelfs bios AN50S00Y terug geflashed, Cpu V. verhoogt, Ram V. ook, Chipset V. maar of je staart heelemaal niet, of krijg ik het opstart scherm met ddr enzv. dan gaat je dus Windows proberen te starten en waar die blokjes lopen, of loopt je vast, of krijg ik die melding windows corrupt dus doe die cd van Win2k erin en optie R , nou ja , nu heb ik dus die nieuwe 512Mb + 1 van die 2 256 , ( totaal 750 Mb ) 2 sloten dus weer bezet en jahoor niks aan de hand, maar geen 3 sloten tegelijk , jammer genoeg wilt je ook niet als Ddr 333, nee Pc1600 maar hoor en dan een performance van 3x NIKS :( :? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Ok ok, ik post ook eens me score :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_206845/upload_105149.jpg

Klik

Dit is met standaard Boxed cooler... Voltage is 1.6V. Is 100% stabiel na uren UT2k4, 3dMark01 etc.

Stepping :

ADA3000AEP4AP
(CAATC 0404XPMW)
(9846745B40078)

Verdere specs :

Shuttle AN50R ( V-Modded )
2x256 Mb PC3200 HyperX BH-5
A64 3000+

Binnenkort gaat me WC'tje er weer op, als ik me DD RBX blok heb. Kijken wat ie dan gaat doen >:)

Maar er zijn nog wat vragen btw die ik niet helemaal snap. Ik draai nu 10x240=2400 MHz, maar er wordt gezet dat dit niet de FSB is, maar de HTT of zo? Weet iemand hoe dit allemaal zit, en hoe ik wel me echte FSB kan zien?

En sommige mensen hebben het hier over dat ze de MP veranderen, maar is die niet gelocked dan?

Thx ;)

[ Voor 14% gewijzigd door NLuna op 17-04-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
volgende week is de epox nf-250 leverbaar bij www.informatique.nl voor de liefhebbers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Gipsy King schreef op 17 april 2004 @ 23:07:
volgende week is de epox nf-250 leverbaar bij www.informatique.nl voor de liefhebbers >:)
:Y

is er ook al iets bekend wanneer asus met hun 250 plank komt :?

* YoupY blijft asus lover :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ziet er goed uit Neo!

Ik heb vernomen dat begin volgende week de prijzen van de Athlon 64's gaan zakken! Opletten dus,... voor iedereen die een nieuwe(re) wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Die EPoX plank is wel duur duurder dan dat ik verwachte ;)

207 Euro ........ 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-04-2004 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb van asus vernomen dat de asus borden over 3/4 weken ons land bereiken ,

smokey jij kijkt voor mij eej ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 18 april 2004 @ 07:04:

207 Euro ........ 8)7
Leuke voor Epox, maar als je die Sb kijkt, zijn alweer geen gaten, nehho, hoe moet ik mijn waterblock erop zetten, ik waacht naar die andere maar, Chain bv.

Maar ff nog een vraag over die geheugen , als ik 1 rijp Ddr466 in een slot , en, in die andere , een Ddr400 naast zet, zou in principe toch moeten geen probleem zijn toch? aangezien die 3200+64 toch als Ddr 400 ze zie, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 86063 schreef op 18 april 2004 @ 11:58:
[...]

Leuke voor Epox, maar als je die Sb kijkt, zijn alweer geen gaten, nehho, hoe moet ik mijn waterblock erop zetten, ik waacht naar die andere maar, Chain bv.

Maar ff nog een vraag over die geheugen , als ik 1 rijp Ddr466 in een slot , en, in die andere , een Ddr400 naast zet, zou in principe toch moeten geen probleem zijn toch? aangezien die 3200+64 toch als Ddr 400 ze zie, of zie ik het verkeerd?
Je hebt toch 2 gaten waar je dat omhulsel van de koeler mee vast zet?
Daar kan je als je je waterblok aanpast ook je blok opzetten, dat heb ik ook gedaan en de temps zijn dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 18 april 2004 @ 07:04:

207 Euro ........ 8)7
Er is ook nog een J (8KDA3J) versie die zal iets goedkoper worden :)
Die zal zonder de extra 4x sata komen en zonder optical output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YEAAHAAA!
maat van me heeft alla minuut na het lezen van die post over informatique de epox bestelt.
Ik ga zelf voor de chaintect, abit of andere OC-plank. we zullen zien wat die dingen in hun macht hebben met een 3000+/3200+ })
keep contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Lol het is die gozer in ze bol geslagen :P

Maar, is die Chaintech trouwens Socket 754 nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Anoniem: 30670 schreef op 18 april 2004 @ 12:43:
YEAAHAAA!
maat van me heeft alla minuut na het lezen van die post over informatique de epox bestelt.
Ik ga zelf voor de chaintect, abit of andere OC-plank. we zullen zien wat die dingen in hun macht hebben met een 3000+/3200+ })
keep contact!
die nieuwe chaintech 250Gb is een beetje flop geworden als overclock plank :o
http://www.xbitlabs.com/a.../display/nforce3-250.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhzz geen chaintech dus.
Maybe omdat de bios niet helemaal uitgewerkt is?

Ach en verder we zullen wel zien.
Ja die gast spoort niet altijd nee.
Net als ik in november een abit kv8-max kocht voor 240euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De nieuwe chaintech is zo snel op de markt gebracht omdat ze gewoonweg aan het design/lay-out niks veranderd hebben, dus simpelweg NB vervangen door de 250 en dat is het ..... |:( :O

Daarom zijn de scores van die plank ook erg "triest" .
De lay-out knijpt de prestaties van de chipset.

Daarom hebben de andere fabrikanten ook alles opnieuw ontworpen.

offtopic:
@ BioBlade

Maandag kijk ik voor je ;) :)

[ Voor 21% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-04-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Anoniem: 30670 schreef op 18 april 2004 @ 17:20:
mhzz geen chaintech dus.
Maybe omdat de bios niet helemaal uitgewerkt is?

Ach en verder we zullen wel zien.
Ja die gast spoort niet altijd nee.
Net als ik in november een abit kv8-max kocht voor 240euro :P
ocd dat ding een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja naar een paar nieuwe bios sen wel ja...
terring het begin was zo brak.. diep teleur gesteldt. maar nu... o heerlijk ding is het. Denk de sneltste via k8t800 plank die er is. Ik haal 2450 mhz mee. rock stabiel. Htt is ook gewoon 245 en geheugen staat gewoon op 400 mhz en dus met deze overklok loopt het net niet op 500mhz maar op 490 dus... (maar geen CAS 2 hoor ;) das alleen op 400mhz)
ik zal wat plaatjes score voor jullie. btw alles is gewoon op de ide poorten geen sata's dus.. anders had ik dit never gehaalt. dit is wel op lucht... temps weet ik zo niet. maar zal als ik de tijd voor heb (me HERs staan voor de deur en moet ze wel halen anders mag ik niet eens exame doen).

Wat aan voltages in te stellen is:
Vcore tot 1.95 volt.
Vdimm tot 3.3 volt
Agp port tot 1.65 volt
Chipset tot 1.4 volt (standaard 1.2) volt
enz enz...

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 18-04-2004 22:50 . Reden: Laatst van kater.... terring wat een typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Anoniem: 59362 schreef op 18 april 2004 @ 13:53:
[...]

die nieuwe chaintech 250Gb is een beetje flop geworden als overclock plank :o
http://www.xbitlabs.com/a.../display/nforce3-250.html
Dat blijft nog maar even afwachten. 2320 met een luchtkoelertje en hoogstwaarschijnlijk zonder voltmods is nog helemaal niet zo verkeerd. Het ding moet nog wel wat harder kunnen wanneer je er betere koeling opzet.

Als de hyper transpost ook nog eens op 4x draait (928 Mhz) ipv de 2.5x waar de nf3 150 op draait met een beetje redelijke overklok, dan zie ik nog wel toekomst voor deze plank, wanneer de proc goed gekoeld is, de plank gemod en een clockgen versie die met de nf3-250 chipset overweg kan
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.