[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
YoupY schreef op 18 april 2004 @ 22:54:
[...]

Dat blijft nog maar even afwachten. 2320 met een luchtkoelertje en hoogstwaarschijnlijk zonder voltmods is nog helemaal niet zo verkeerd. Het ding moet nog wel wat harder kunnen wanneer je er betere koeling opzet.

Als de hyper transpost ook nog eens op 4x draait (928 Mhz) ipv de 2.5x waar de nf3 150 op draait met een beetje redelijke overklok, dan zie ik nog wel toekomst voor deze plank, wanneer de proc goed gekoeld is, de plank gemod en een clockgen versie die met de nf3-250 chipset overweg kan
Ik heb in het begin met een standaard retail cooler 2300mhz gedraaid met mijn Asus K8V Deluxe (en na wat ik allemaal lees en zie vind ik de Asus K8V Deluxe nou niet echt het beste OC mobo :) ).

Voor een moederbord met AGP/PCI lock en de hele haffel moet ik zeggen dat ik niet onder de indruk ben.

MAAR! Het zou best kunnen zijn dat de CPU in dit geval de bottleneck is geweest en dat met een betere CPU het geheel een heel stuk verder gaat.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Wil iedereen uitkijken naar Vmods voor de Asrock K8S8X. Ik heb deze plank, maar je kunt de Juice niet bepaald regelen! Tijd voor een paar van die blauwe draaidingen erop >:)

Dus als je Voltmods voor deze plank tegen komt hoor ik het graag. Eerst eens met lucht proberen. CnQ kan uitgeschakelt worden trouwens (D8 eerst van niet) gelukkig!

Ik heb zelf al wat gezocht maar kan niet veel vinden. Als andere users hier deze plank hebben om te OC'en ff posten! Die SIS755 heeft veel potentie volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04
Stinger666 schreef op 18 april 2004 @ 23:32:
Wil iedereen uitkijken naar Vmods voor de Asrock K8S8X. Ik heb deze plank, maar je kunt de Juice niet bepaald regelen! Tijd voor een paar van die blauwe draaidingen erop >:)

Dus als je Voltmods voor deze plank tegen komt hoor ik het graag. Eerst eens met lucht proberen. CnQ kan uitgeschakelt worden trouwens (D8 eerst van niet) gelukkig!

Ik heb zelf al wat gezocht maar kan niet veel vinden. Als andere users hier deze plank hebben om te OC'en ff posten! Die SIS755 heeft veel potentie volgens mij ;)
Denk niet dat hier mensen zitten met zon Asrock...
Heb je al geprobeert te kijken bij www.xtremesystems.org ???

Die "blauw draaidingen" zijn regelbare weerstanden of POTS. Klinkt beetje Noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
NeoGames.nl schreef op 17 april 2004 @ 23:06:
Binnenkort gaat me WC'tje er weer op, als ik me DD RBX blok heb. Kijken wat ie dan gaat doen >:)

Maar er zijn nog wat vragen btw die ik niet helemaal snap. Ik draai nu 10x240=2400 MHz, maar er wordt gezet dat dit niet de FSB is, maar de HTT of zo? Weet iemand hoe dit allemaal zit, en hoe ik wel me echte FSB kan zien?

En sommige mensen hebben het hier over dat ze de MP veranderen, maar is die niet gelocked dan?

Thx ;)
Neo, verdiep eens in de A64 stof dude ... voordat je gaat vragen ;)
Er is nogmaals 'had ik al tegen je verteld' dat er GEEN Front side bus meer is.

Nee de MP is zegmaar "half gelocked" dus je kan de MP verstellen van 2x t/m 10x, theoretisch in stappen van 0.5x.
Met de shuttle kan je dat instellen onder CPU ratio, letop dat deze optie alleen werkt met 1 geheugen module op de moederbord.
Met 2 modules gaat je moederbord niet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Kakaroto schreef op 18 april 2004 @ 23:35:
[...]

Denk niet dat hier mensen zitten met zon Asrock...
Heb je al geprobeert te kijken bij www.xtremesystems.org ???

Die "blauw draaidingen" zijn regelbare weerstanden of POTS. Klinkt beetje Noob ;)
Ejuh, wijsneus (NOFI) dat weet ik ook wel! Dit klonk leuk in mn oren toen ik het typte. Er slingeren zelfs nog van die blauwedraaidingpotsweerstanden op mn bureau, ennuh zelfs als er geen mensen met een K8S8X zitten, dan kunnen ze nog wel uitkijken voor mogelijk mods natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 14:41
kreeg net dit berichtje van chaintech over de nf-250 :

Hoi Dave,

De ZNF3-250 (Zenith edition) komt eind deze maand bij ons binnen en zal dan verstuurd worden naar onze distribiteurs (BDCC, Hacom, ICP en Temco). Je zult ze in de winkel zien liggen of bij de dealer te koop zijn in de eerste week van mei. Wil je weten bij welke dealer onze boarden te koop zullen zijn, is het beste om met een van onze distribiteurs contact op te nemen. Zij kunnen je dan precies vertellen waar bij jou in de buurt een dealer aanwezig is met Chaintech producten.

BDCC: 072 - 514 06 70
ICP: 0342 - 459 000
Temco: 040 - 295 10 90
Hacom: 035 - 683 78 81

Bijgaand vind je onze technische specificatie sheet van ons board. Deze chipset zul je ook kunnen vinden op onze VNF3-250 (Zenith Value Edition).

Hopelijk is het voldoende informatie, mocht je nog meer of andere vragen hebben, dan kun je per e-mail gewoon weer contact zoeken.

Met vriendelijke groet,

Frédérique van der Hilst Karrewij
Sales Territory Manager Benelux / Nordic

Chaintech Europe B.V.
Coenecoop 620
2741 PV Waddinxveen
The Netherlands

tel: +31 (0)182 6239 60
fax: +31 (0)182 6239 69
gsm: +31 (0)6 50432 764

dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
:)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Deze invoer is er op de site bijgekomen:
Athlon 64 3400+ 2200MHz (200•11) 1.5v - Socket 754 - L1: 128KB - L2: 1024KB - L3: KB - micron: 130 - mem controller: single channel - tech: SOI - 193mm² - 105.9 million

CVCVD 0337 MPMW Bruin Newcastle n.a.
Newcastle core bij een 3400+? Dat kan toch niet, er was een discussie over de 3000+. Maar de 3400+ heeft 1024kb l2 cache, dat wil toch altijd zeggen dat je zoiezo een ClawHammer core hebt ???

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Volgens mij ook idd...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik kwam net tot de ontdekking dat icomputers de chaintech mobo's met Nforce 3 250 chipset morgen binnenkrijgt voor een leuk bedrag, dus voor de geinteresseerden is het misschien wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ok, ik ga ook een AMD64 systeem halen
Maar ik ben er nog niet uit met Moederbord en RAM(soms werkt het niet goed?)
Ik ben al wel achter dat ik dit erin doe:
AMD 64 3200+
ATI 9700
Maxtor 120 GB(geen s-ata) en later een Raptor erbij...
Ik wil graag O-Cen maar ik weet niet echt wel moederbord geschikt voor mij is...
Ik heb de volgende al wel gevonden:

Abit KV8-MAX3
Asus K8V (SE) Deluxe
MSI K8T Neo-FIS2R

Paar eisen:
minimaal 4x S-ata en moet een btje goed te ocen zijn :)

(Mss mag ik dat hier niet vragen, dan sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb mijn 3200+ ook binnen

0409 caatc xpmw ''0089''

chaintech moderbord(nf250) heb ik vrijdag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 94768 schreef op 21 april 2004 @ 19:35:
Ok, ik ga ook een AMD64 systeem halen
Maar ik ben er nog niet uit met Moederbord en RAM(soms werkt het niet goed?)
Ik ben al wel achter dat ik dit erin doe:
AMD 64 3200+
ATI 9700
Maxtor 120 GB(geen s-ata) en later een Raptor erbij...
Ik wil graag O-Cen maar ik weet niet echt wel moederbord geschikt voor mij is...
Ik heb de volgende al wel gevonden:

Abit KV8-MAX3
Asus K8V (SE) Deluxe
MSI K8T Neo-FIS2R

Paar eisen:
minimaal 4x S-ata en moet een btje goed te ocen zijn :)

(Mss mag ik dat hier niet vragen, dan sorry)
Als je wilt gaan OC'en lijkt me op dit moment (nog niet zoveel reviews enz.) een nForce3 250 moederbord de beste keuze...

Als je niet hard wilt gaan OC'en dan zijn bovenstaande drie alledrie mooie bordjes die het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb een k8v deluxe se, hij was makkelijk op 2.2 ghz te krijgen met stock cooling en stock geheugen timings( kheb brak geheuge hoor)
die msi clockt voor geen ene meter. volgens xbitlabs.com haalde hij nog geen 30 mhz....

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 22 april 2004 @ 10:16:
[...]

Als je wilt gaan OC'en lijkt me op dit moment (nog niet zoveel reviews enz.) een nForce3 250 moederbord de beste keuze...

Als je niet hard wilt gaan OC'en dan zijn bovenstaande drie alledrie mooie bordjes die het goed doen.
Ok, ik wil graag OC'en dus ik neem denk ik wel zo'n nForce3 mobo...

ff wat reviews zoeken

ff reviews gezocht en de volgende zien er wel leuk uit :
MSI K8N Neo Platinum Edition voor €141 :)
Die kwam wel goed uit de review en ziet er ook nog leuk uit en heeft alle aansluitingen die ik wil.
Ik denk dat ik die neem....
Maar nu het volgende... welk RAM zou het beste daarop presteren?
Iemand ervaring met dat moederbord? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 94768 op 22-04-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Anandtech heeft net een review van een AOpen AK89 Max: From Ugly Duckling to Swan .
AOpen's second motherboard for the Athlon 64 delivers an nForce3-150 chipset with a long list of features. After recent BIOS updates, it also proved to be one of the few nForce3-150 boards with a working PCI/AGP lock. Does this bring excellent overclocking capabilities? How far can you take the AK89 Max?
The AOpen AK89 Max is the best nForce3-150 motherboard that we have tested, but we already have nF3-250 motherboards that we are testing, which promise even more with working locks and a 1000 HyperTransport option. We do wish AOpen could improve the CPU voltage range and widen the available FSB settings. The AK89 Max is also the first nF3-150 or VIA K8T800 motherboard we have tested that deserves and can definitely use a FSB range to 350. But even without these options, the AK89 Max set new overclocking records in every category.

If you're currently in the market for a Socket 754 motherboard based on the nForce3-150 chipset, you won't do any better than the AOpen AK89 Max. We can't wait to see AOpen's nForce3-250 motherboard with all the lessons they learned in developing this design.

[ Voor 49% gewijzigd door T.T. op 22-04-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 22 april 2004 @ 12:22:
ik heb een k8v deluxe se, hij was makkelijk op 2.2 ghz te krijgen met stock cooling en stock geheugen timings( kheb brak geheuge hoor)
die msi clockt voor geen ene meter. volgens xbitlabs.com haalde hij nog geen 30 mhz....
Er waren ook genoeg reviews die aangaven dat de k8v deluxe van asus (non_SE) niet goed oc'de, terwijl ik hem in het begin zonder moeite op 2300mhz kreeg, op zicht niet zo slecht. Volgens mij zijn de vid. kaarten en de cpu's gewoon de bottlenecks waar ze tegen aan lopen in die reviews.. of een combinatie ofzo.

MAar als je dan toch voor het oc'en gaat kan je het best voor een nForce3 250 moederbord gaat, zoiezo omdat deze nieuwe chipset default ook net ietsje sneller is dan de inmiddels wat oudere via k8t800 chipset.

(als via slim is brengen ze op de volgende chipset ook pci/agp lock... winnen ze de harten van de tweakers weer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

T.T. schreef op 22 april 2004 @ 14:36:
Anandtech heeft net een review van een AOpen AK89 Max: From Ugly Duckling to Swan .

[...]

[...]
dat mobo heb ik hier liggen en hij oc`d leuk maar het blijft een ramp met s-ata :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Hij doet het idd behoorlijk goed kwa overklokken. Ben benieuw hoe de nForce 250 versie van Aopen het gaat doen en denk dan dat de s-ata wel opgelost is :).

Edit: ik heb in Nederland nog geen Athlon 64 2800+ cpu gezien, iemand enig idee wanneer die te verkrijgeb zijn, denk dat deze processors zeker redelijk overklokbaar zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 12:51 ]

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

SmokeyTheBandit schreef op 18 april 2004 @ 21:41:
De nieuwe chaintech is zo snel op de markt gebracht omdat ze gewoonweg aan het design/lay-out niks veranderd hebben, dus simpelweg NB vervangen door de 250 en dat is het ..... |:( :O

Daarom zijn de scores van die plank ook erg "triest" .
De lay-out knijpt de prestaties van de chipset.

Daarom hebben de andere fabrikanten ook alles opnieuw ontworpen.

offtopic:
@ BioBlade

Maandag kijk ik voor je ;) :)
Hebben jullie die nieuwe

MSI K8N Neo met nForce3 250Gb gezien? zit goed uit, ff een vraagje , hoe kom ik achter of mijn 3200+ 64 gelockt is of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Alle A64 procs zijn gelocked naar boven toe. Je kan dus de mp niet verder naar boven doen, maar wel omlaag. Dit vanwege het cool'n'quiet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

YoupY schreef op 23 april 2004 @ 13:37:
Alle A64 procs zijn gelocked naar boven toe. Je kan dus de mp niet verder naar boven doen, maar wel omlaag. Dit vanwege het cool'n'quiet gebeuren.
Ok Thx, maar what about the mobo, is je goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Weet iemand al of er een manier bestaat om de cpu te unlocken net zoals met athlon xp, of zal dit zoiezo onmogelijk zijn? Heb er namelijk nog niks over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Mister I schreef op 23 april 2004 @ 15:45:
Weet iemand al of er een manier bestaat om de cpu te unlocken net zoals met athlon xp, of zal dit zoiezo onmogelijk zijn? Heb er namelijk nog niks over gelezen.
Misschien werkt een Wiretrick of een brug verbinden wel weer, maar dan moet eerst je heatspreader eraf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Stinger666 schreef op 23 april 2004 @ 19:17:
[...]

Misschien werkt een Wiretrick of een brug verbinden wel weer, maar dan moet eerst je heatspreader eraf :?
Die heatsprider er af is denk het probleem niet, want dat hebben al meerdere gedaan. Alleen wie is er zo lief om te checken welke bruggen verbonden moeten worden voor unlock >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Volgens mij waren deze 'superlocked', dat betekend dat ze niet te unlocken zijn.
correct me if i'm wrong

[ Voor 13% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

helpt et als ik mijn mp omlaag doe en dan de frequence omhoog? ik denk dat mijn geheugen et niet verder brengt maar met de athlon xp was et zo dat als je mhzen gelijk bleven maar de fsb hoger was dat de gene met fsb hoger beter scoorde. weet iemand iets van dit?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Jep dat klopt (geldt volgens mij voor alle processoren).
En wanneer ik altijd begin met overklokken kijk ik eerst hoever mijn FSB (in dit geval HTT) maximaal kan. dus zet ik mijn MP op 6 en mijn Vcore op 1.9 en kijken hoever ik de FSB(HTT) kan verhogen. Probeer dat eens en kijk hoeveel je max komt...

[ Voor 27% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

SI4live schreef op 23 april 2004 @ 20:47:
Jep dat klopt (geldt volgens mij voor alle processoren).
En wanneer ik altijd begin met overklokken kijk ik eerst hoever mijn FSB (in dit geval HTT) maximaal kan. dus zet ik mijn MP op 6 en mijn Vcore op 1.9 en kijken hoever ik de FSB(HTT) kan verhogen. Probeer dat eens en kijk hoeveel je max komt...
thnx for the info. denk nie ver: samsung geheugen. kwam met standard mp nie verder dan 2.2 ghz dus:)
shit kom er achter dat ik de mp nergens kan veradneren. klopt dat bij de asus k8v deluxe se

[ Voor 9% gewijzigd door wvdburgt op 24-04-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

lammmetak schreef op 24 april 2004 @ 00:05:
[...]

thnx for the info. denk nie ver: samsung geheugen. kwam met standard mp nie verder dan 2.2 ghz dus:)
shit kom er achter dat ik de mp nergens kan veradneren. klopt dat bij de asus k8v deluxe se
Die functie is gewoon niet ingebouwt in de bios. (had je ook wel kunnen vinden hoor ;))

Om dus de MP omlaag te doen moet je even clockgen dowenloaden ( www.cpuid.com )

Daarmee kun je hem wel omlaag doen. Overigens heb ik hier problemen met een MP van 4, ik weet niet of dat ook het geval gaat zijn op de Asus, maar niet raar opkijken als ie dan opeens vastloopt :P

Ik ben van mening dat je trouwens niet veel gaat winnen als je de HTT omhoog gaat doen. De enigste reden dat het vaak nut heeft is dat het mem daardoor sneller gaat draaien, en dat merk je wel. Maar aangezien je geheugen nu al aan z'n max zit denk ik dat de performance verbetering zeer gering is.

@ SI4live

Je vcore op 1.9v zetten lijkt mij niet zo'n goed plan. Aangezien je cpu toch niet ver over de 2000MHz gaat (met een HTT van 300MHz zit je pas op 1800 (MP van 6) vind ik dat je niet zo'n onnodig groot risico moet gaan lopen.
Het is redelijk bekend dat A64 cpu's niet zo'n enorm hoog voltage nodig hebben en het is daarom onnodig om je temperaturen zo hoog op te laten lopen voor een beetje testwerk wat op 1.5/1.6v ook al gaat.
(overigens houden A64 cpu's niet echt van enorm hoge voltages, ze willen dan wel eens het loodje leggen ;) )

Je kunt denk ik beter de vcore pas gaan verhogen als het echt nodig is en niet meteen alles op z'n max zetten.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
SynGroW schreef op 24 april 2004 @ 19:37:
[...]

Die functie is gewoon niet ingebouwt in de bios. (had je ook wel kunnen vinden hoor ;))

Om dus de MP omlaag te doen moet je even clockgen dowenloaden ( www.cpuid.com )

Daarmee kun je hem wel omlaag doen. Overigens heb ik hier problemen met een MP van 4, ik weet niet of dat ook het geval gaat zijn op de Asus, maar niet raar opkijken als ie dan opeens vastloopt :P

Ik ben van mening dat je trouwens niet veel gaat winnen als je de HTT omhoog gaat doen. De enigste reden dat het vaak nut heeft is dat het mem daardoor sneller gaat draaien, en dat merk je wel. Maar aangezien je geheugen nu al aan z'n max zit denk ik dat de performance verbetering zeer gering is.

@ SI4live

Je vcore op 1.9v zetten lijkt mij niet zo'n goed plan. Aangezien je cpu toch niet ver over de 2000MHz gaat (met een HTT van 300MHz zit je pas op 1800 (MP van 6) vind ik dat je niet zo'n onnodig groot risico moet gaan lopen.
Het is redelijk bekend dat A64 cpu's niet zo'n enorm hoog voltage nodig hebben en het is daarom onnodig om je temperaturen zo hoog op te laten lopen voor een beetje testwerk wat op 1.5/1.6v ook al gaat.
(overigens houden A64 cpu's niet echt van enorm hoge voltages, ze willen dan wel eens het loodje leggen ;) )

Je kunt denk ik beter de vcore pas gaan verhogen als het echt nodig is en niet meteen alles op z'n max zetten.
Het is ook enkel om alleen te kijken hoever ik maximaal kom met de HTT ;), tuurlijk zet ik hem dan lager, maar ik kijk ff of er eerst iets is dat de bottleneck kan vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000

aKra

Intentionally left blank.

Ik kon er niks over terug vinden, maar hoe zit het met het verschil tussen de:

"Chaintech ZNF3-250GB Pro Zenith, nForce3 (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394)"
&
"MSI K8N NEO Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)"

Geen revieuws over de Chaintech ZNF3-250GB kunnen vinden (er is niet echt een typenummer :?) maar toevallig al iemand over te spreken over een van deze twee NF3-250 plankjes?

Zijn er nog meer NF3-250 plankjes in de PW? Er staat niet echt duidelijk "250" bij namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
er staat al 1 deel van de review op onze website van de chaintech, deel 2 zal snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Owkee, thanks! :)

Edit:
Ik wil niet lullig zijn, maar ik kan hem niet vinden :/

[ Voor 70% gewijzigd door aKra op 25-04-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Zodra deze leverbaar is zorg ik dat ik hem heb.
http://tw.giga-byte.com/M...s/Products_GA-K8NSNXP.htm
Als je naar de features kijkt is het tog een zeer compleet boardje.
Ik heb nu de kt800 versie ervan, super board, alleen geen pci/agp lock.
dus met oc kom ik nog niet verder dan 2280 mhz.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ik weet niet of dit de juiste plek om deze vraag te stellen, maar ik doe het toch :P
ik kan mij fsb niet instellen met clockgen op mijn k8v moederbord hoe kan dit nou?
ik heb ff gezocht maar ik kon het niet vinden

op mijn systeem
amd 3200+ haal ik stabiel 2200 mhz
en max 2300 mhz maar dan is ie wel erg instabiel :'(
dit alles op een vcore van 1,65v

ik heb er infineon cas3 geheugen inzitten

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De 2800+ is in nederland verkrijgbaar !!

De prijs scheelt echter heel weinig (20-30 euro) met de 3000+ .

Via de leverancier van me werk kan ik hem al bestellen en hij is op voorraad !

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 26-04-2004 10:31 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmmm...

Wat is nou beter te overclocken, een 3000+ of een 3200+? :?

En, is er nou echt iets te merken van die 512kB cache extra? :?

Ik zit hier toch echt me helemaal kapot te twijfelen, ik heb altijd op AMD vertrouwd, maar ik voel mezelf toch neigen naar een P4 3.2GHz met 1mB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

aKra schreef op 26 april 2004 @ 10:35:
Hmmmm...

Wat is nou beter te overclocken, een 3000+ of een 3200+? :?
De 3000+ zal net even verder komen met Ocen maar door de grotere cache van de 3200+ zal deze op een wat langzamere snelheid dezelfde prestaties leveren.

Een van de beperkende factoren van OCen is oa de cache welke de snelheid ook moet kunnen verwerken.
Door de kleinere cache van de 3000+ doet deze wat minder moeilijk dan de 1 MB van de 3200+.
En, is er nou echt iets te merken van die 512kB cache extra? :?
Ja het zal zo een 2-3% schelen in prestatie in de meeste gevallen (Pifast etc.)..

[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 26-04-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Mijn CBASC 0406 UPMW 3000+ 512KB gaat als een tierelier! 48,25sec PIFast op een Asrock K8S8X > check de PIFast uitslagen op Mofoc!

Frequence op 255. Het lukte me een 48sec op 256 weg te zetten maar kun niet meer opslaan :X

Verder 3,3V op geheugen voor 2-5-2-2 op 400Mhz CH-5!
1,65V op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
bij www.icomputers.nl verkopen ze nu de 3200+ caapc upmw , ar core

voor de liefhebbers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Maak daar maar TPMW van;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij ziet het huidige aanbod socket 754 processoren er zo uit: (aan/op merkingen welkom)

Socket 754 Athlon 64
RatingFrequentieL2 CacheCoreOPNRevisie
Athlon64 3400+
2200MHz
2200MHz
2200MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3400AEP4AX
ADA3400AEP5AR
ADA3400AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3200+
2200MHz
2000MHz
2000MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3200AEP4AX
ADA3200AEP5AR
ADA3200AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3000+
2000MHz
2000MHz
512 KB
512 KB
ClawHammer
ClawHammer
ADA3000AEP4AX
ADA3000AEP4AP
CG
C0
Athlon64 2800+
1800MHz
1800MHz
512 KB
512 KB
ClawHammer
ClawHammer
ADA2800AEP4AX
ADA2800AEP4AP
CG
C0

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
silentsnow schreef op 27 april 2004 @ 03:33:
Volgens mij ziet het huidige aanbod socket 754 processoren er zo uit: (aan/op merkingen welkom)

Socket 754 Athlon 64
Athlon64 3400+
2200MHz
2200MHz
2200MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3400AEP4AX
ADA3400AEP5AR
ADA3400AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3200+
2200MHz
2000MHz
2000MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3200AEP4AX
ADA3200AEP5AR
ADA3200AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3000+
2000MHz
2000MHz
512 KB
512 KB
ClawHammer
ClawHammer
ADA3000AEP4AX
ADA3000AEP4AP
CG
C0
Athlon64 2800+
1800MHz
1800MHz
512 KB
512 KB
ClawHammer
ClawHammer
ADA2800AEP4AX
ADA2800AEP4AP
CG
C0
Is de 3400+ AX niet 2.4GHz? anders zijn de 3200 en 3400 AX gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Iemand al eens last gehad van deze problemen bij de Shuttle ?

power on -> 2 sec -> uit

Na een paar keer op power te drukken lijkt hij dan te willen opstarten en dan reboot hij de hele tijd :?

De wonderlijke wereld van de PC ..... :(

offtopic:
EPoX waar blijft die nForce 3 250 plank ..... _/-\o_ 8)

[ Voor 14% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 27-04-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 27 april 2004 @ 09:51:

power on -> 2 sec -> uit

Na een paar keer op power te drukken lijkt hij dan te willen opstarten en dan reboot hij de hele tijd :?

offtopic:
nopez, nooit gehad...staat je geheugen voltage te hoog??
Bij mij wilt die nl op 3.55v steed rebooten en uitgaan.

Ik wacht ook op de Epox 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Gipsy King schreef op 26 april 2004 @ 22:23:
bij www.icomputers.nl verkopen ze nu de 3200+ caapc upmw , ar core

voor de liefhebbers >:)
Wat is daar zo bijzonder aan dan? Deze heeft toch gewoon 1mB cache en een clockspeed van 2000MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna

power on -> 2 sec -> uit

offtopic:
Ik heb dat altijd als ik net uit de BIOS kom en ga rebooten, dan gaat ie uit. En dan moet ik hem weer aanzetten. Dit gebeurt altijd als je uit de BIOS gaat, ongeacht of je hebt zitten kloten met OC instellingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

Ik zou ook willen gaan voor de Epox 8KDA3+ nF250,vind dit goede bordjes en goede service en support.

Maar ik woon in Vlaanderen dus als dit bord in Nederland te verkrijgen is zal het in Belgie ook wel te krijgen zijn zeker :+ ,iemand die meer hierover weet.

En daar komt dan een 3200+ A64 op,dan zal 7k5 3DM2003 wel te doen zijn zeker.

Of is het beter te w8 op de rev 2 bordjes omdat de kinderziekten er dan al zullen uit zijn,en nu nog een nF150 bord rev 1.1 ofzo nemen,want bij dit 1ste bord zullen er wel enige makementen kunnen zijn hè,je kan nu zeggen,tja dan kun je blijven w8,maar nee mij gaat het om het beste mogelijke bord te hebben en te oc'n natuurlijk >:) .

BTW welk nF150 bord heeft agp/pci lock,of zijn die er niet,d8 van wel maar k'weet ni meer welk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024

power on -> 2 sec -> uit

offtopic:
Memcontroller in de cpu kapot mischien ?
Dacht dat door te hoog ddr voltage de controller in de cpu kapot kon gaan , en heb hier en daar al gelezen dat je pc dan blijft rebooten maar niet meer doorstart .

Hoop van niet , maar dit lijkt er toch sterk op . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kakaroto schreef op 27 april 2004 @ 09:33:
[...]

Is de 3400+ AX niet 2.4GHz? anders zijn de 3200 en 3400 AX gelijk...
Klopt :)

Geupdate tabel:

Socket 754 Athlon 64
Athlon64 3400+
2400MHz
2200MHz
2200MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3400AEP4AX
ADA3400AEP5AR
ADA3400AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3200+
2200MHz
2000MHz
2000MHz
512 KB
1 MB
1 MB
Newcastle
ClawHammer
ClawHammer
ADA3200AEP4AX
ADA3200AEP5AR
ADA3200AEP5AP
CG
CG
C0
Athlon64 3000+
2000MHz
2000MHz
512 KB
512 KB
Newcastle
ClawHammer
ADA3000AEP4AX
ADA3000AEP4AP
CG
C0
Athlon64 2800+
1800MHz
1800MHz
512 KB
512 KB
Newcastle
ClawHammer
ADA2800AEP4AX
ADA2800AEP4AP
CG
C0

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

En hoe zit het met de verkrijgbaarheid van A64 Mobile,die zouden normaal gezien ook aan lager vcore draaien niet,enzo hoger oc'n,en zullen die ook passen op s754 voor desktop.

Maar zijn die al te krijgen,ze staan wel op de site van AMD maar verder vind ik niks,k'bedoel waar te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Smollys schreef op 28 april 2004 @ 00:28:
[...]

Memcontroller in de cpu kapot mischien ?
Dacht dat door te hoog ddr voltage de controller in de cpu kapot kon gaan , en heb hier en daar al gelezen dat je pc dan blijft rebooten maar niet meer doorstart .

Hoop van niet , maar dit lijkt er toch sterk op . :'(
Heb me boardje al werkende weer denk dat het aan de nieuwste bios ligt welke ik erop gezet heb.
Vcore mod uit en hij doet het perfect :? :? , terwijl ik er niks aan veranderd had 8)7 .

Vreemd maarja die ouder bios er maar weer op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

aKra schreef op 27 april 2004 @ 13:54:
[...]

Wat is daar zo bijzonder aan dan? Deze heeft toch gewoon 1mB cache en een clockspeed van 2000MHz?
BioBlade, zou je me nog even kunnen uitleggen wat er "beter" aan is :?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mmmm heb de 18000 3dmarks01 gehaald \o/ niet slecht voor een amd 3200+ @ 2.2 en een r 9700 pro:D toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2036&p=6

Damn die nForce3 250's overklokken lekker zeg :D

*SI4live zit met smart te w88 op de nForce3 250 based mobo's

[ Voor 4% gewijzigd door SI4live op 28-04-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SI4live schreef op 28 april 2004 @ 17:14:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2036&p=6

Damn die nForce3 250's overklokken lekker zeg :D

*SI4live zit met smart te w88 op de nForce3 250 based mobo's
En dat is nog maar een MSI (niet DOC vriendelijke fabrikant) dit word leuk als Abit en Asus en EPoX met die plankjes komen ;) :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 28 april 2004 @ 20:05:
[...]

En dat is nog maar een MSI (niet DOC vriendelijke fabrikant) dit word leuk als Abit en Asus en EPoX met die plankjes komen ;) :Y) :9
Enig idee wanneer we die kunnen verwachten? Ik zit namelijk op hete kolen om mijn systeem te upgraden nadat ik mijn 2500+ kreupel gemaakt heb :/ .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Ik wil ook snel upgraden maar zit te twijvelen. Wat is het voordeel van een 3000+ ten opzichte van de 2800+ zelfde core code etc. Betekend dit dus dat deze ongeveer evenver te klokken zijn? :*)

Of zijn dit echt de afgeschreven zooi? :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 28-04-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 97917 schreef op 28 april 2004 @ 23:10:
Ik wil ook snel upgraden maar zit te twijvelen. Wat is het voordeel van een 3000+ ten opzichte van de 2800+ zelfde core code etc. Betekend dit dus dat deze ongeveer evenver te klokken zijn? :*)

Of zijn dit echt de afgeschreven zooi? :(
Nee max MP van de 2800 is 9 en das te laag om leuk snelheden te draaien of je moet ram hebben wat 300 FSB + kan verwerken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Goed nieuws :)
Me oude cpu was om de een of andere reden kapot gegaan dus ik heb een nieuwe gehaald.
Heb een oc stepping :(. Maar heb toch wat geoverclocked.
Heb de 2560 Mhz gehaald :D*.
Mp 9
HTT 284
Memory: 464
Timings geheugen: 2, 3, 2
Voltage: Cpu 1,75 volt

Pifast score 49,98

http://mpsoft.myadsl.nl/computer/pifast.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 29 april 2004 @ 09:27:
Goed nieuws :)
Me oude cpu was om de een of andere reden kapot gegaan dus ik heb een nieuwe gehaald.
Heb een oc stepping :(. Maar heb toch wat geoverclocked.
Heb de 2560 Mhz gehaald :D*.
Mp 9
HTT 284
Memory: 464
Timings geheugen: 2, 3, 2
Voltage: Cpu 1,75 volt

Pifast score 49,98

http://mpsoft.myadsl.nl/computer/pifast.JPG
Nette score. Op de Nforce3 hoeveel kan je dan max aan Vcore geven en aan Vddr?
Want ik keek naar een gigabyte bordje met VIA chipset en dat was max. 1.550vcore....en daar zal je niet ver mee komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 97917 schreef op 29 april 2004 @ 09:39:
[...]

Nette score. Op de Nforce3 hoeveel kan je dan max aan Vcore geven en aan Vddr?
Want ik keek naar een gigabyte bordje met VIA chipset en dat was max. 1.550vcore....en daar zal je niet ver mee komen :X
1,750 volt :).
Heb nu trouwens de 2600 Mhz gehaald :*) . Mayb toch een voltmod.
Geheugen wil niet verder dan 460 Mhz :(. Maar ik ben blij dat ik onder de 50 seconden zit, want dat was mijn doel.
Nu ga we onder de 40 proberen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 29 april 2004 @ 11:14:
[...]

1,750 volt :).
Heb nu trouwens de 2600 Mhz gehaald :*) . Mayb toch een voltmod.
Geheugen wil niet verder dan 460 Mhz :(. Maar ik ben blij dat ik onder de 50 seconden zit, want dat was mijn doel.
Nu ga we onder de 40 proberen :P ;)
Weet iemand ook hoe dat zit op de VIA chipset? O+ . En Vddr is ook belangrijk voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 13:53

nlboy

Alles kitz?

Anoniem: 91070 schreef op 24 maart 2004 @ 19:07:
[...]

offtopic:
Eduard, de Rijcke,.. hij heeft ook 3000+ maar die gier zou vast wel niet willen testen. heeft uhm zelf ook niet overklokt.
Sorry maar ik heb de verkeerde moederbord gekocht (Asus K8V Delux).
En met die moederbord kan je het niet overclocken. (had ik gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

nlboy schreef op 29 april 2004 @ 14:13:
[...]

Sorry maar ik heb de verkeerde moederbord gekocht (Asus K8V Delux).
En met die moederbord kan je het niet overclocken. (had ik gelezen)
Asus K8vdeluxe kan je wel mee overclocken hoor. Alleen die heeft geen pci/agp lock.
Er zijn genoeg mensen die het gelukt is om mooie score te halen.
Ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 29 april 2004 @ 16:47:
[...]

Asus K8vdeluxe kan je wel mee overclocken hoor. Alleen die heeft geen pci/agp lock.
Er zijn genoeg mensen die het gelukt is om mooie score te halen.
Ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint.
[offtopic] welk goedkoop bord is het beste om te OC'en nou? Ik wil amximaal 120 euro uit geven en dan zie ik een SIS chipset (geen vcore etc. in te stellen en een VIA chipset en daar weet ik dus van GEEN agp/pci lock :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Een belangrijke noob vraag

Vraag :

Ze zeggen meestal dat de fsb voor prestaties in een spel veel uitmaakt...dus dat een proc met 400 fsb x 5 = 2000 mhz beter is als 300 x 6.6 (ik zeg maar wat)

Ik heb zelf een AMD 64 bit 3200 + met een fsb van 200 x 10 = 2000

Waarom presteerd deze proc dan toch beter in games als een amd 3200 + (geen 64 bit ) deze heef een fsb van 400.

Noch 1 vraagje waarvoor dient eigenlijk een 1024 kb cache ? sommige hebben 512 kb cache en draaien op 2200 mhz en heten ook 3200 + .

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Anoniem: 93167 schreef op 29 april 2004 @ 18:23:

Vraag :

Ze zeggen meestal dat de fsb voor prestaties in een spel veel uitmaakt...dus dat een proc met 400 fsb x 5 = 2000 mhz beter is als 300 x 6.6 (ik zeg maar wat)

Waarom presteerd deze proc dan toch beter in games als een amd 3200 + (geen 64 bit ) deze heef een fsb van 400.

Noch 1 vraagje waarvoor dient eigenlijk een 1024 kb cache ? sommige hebben 512 kb cache en draaien op 2200 mhz en heten ook 3200 + .

Bedankt.
Die cache weet ik niet echt veel van, maar je vegist je echt hoor een AMD XP 3200+ draait echt op 200FSB (alleen effectief 2x200 = 400), want je kan dan ook zeggen dat een Athlon64 op de K8T800 een FSB(HTT) heeft van 800Mhz en op de nForce3 150 een FSB(HTT) van 600Mhz...
Ik denk dat de Athlon64 zulke hoge prestaties leveren vooral door de ingebouwde geheugencontroller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

SI4live schreef op 29 april 2004 @ 18:36:
[...]

Die cache weet ik niet echt veel van, maar je vegist je echt hoor een AMD XP 3200+ draait echt op 200FSB (alleen effectief 2x200 = 400), want je kan dan ook zeggen dat een Athlon64 op de K8T800 een FSB(HTT) heeft van 800Mhz en op de nForce3 150 een FSB(HTT) van 600Mhz...
Ik denk dat de Athlon64 zulke hoge prestaties leveren vooral door de ingebouwde geheugencontroller ;)
bovendien heeft een Athlon64 een compleet andere architectuur dan een XP...
waardoor hij dus beter presteerd :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 93167 schreef op 29 april 2004 @ 18:23:

Vraag :

Bedankt.
Je moet je toch eerst wat verdiepen in de A64 vs XP.
FSB zegt ook niet alles, natuurlijk is een hogere FSB sneller icm snelle geheugen.

Jij haalt bepaalde dingen door elkaar. De Athlon 64 heeft een HTT van 200MHz en de Athlon XP heeft een FSB van 200MHz.

De A64 heeft een complete andere structuur. Daarom kan je de Hypertransport ook niet vergelijken met de Front side bus (FSB).
Hypertransport heeft ook een MP (x2 .. x4), dus 200x4=800MHz...dusja compleet andere techniek.

Kort samengevat, de A64 en XP kan je niet vergelijken als het gaat om FSB/HTT.
1MB cache is beter omdat er meer instructies/data in de cache opgeslagen kan worden.

De 3200+ "AR/AP" draait op 2000MHz en heeft 1024KB L2 cache.
De 3200+ "AX" draait op 2200MHz en heeft 512KB L2 cache

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 29-04-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Ik ben het wachten zat en heb besloten dat ik een Athlon 64 systeem ga kopen.
Het onderstaande ben ik van plan om te kopen.
Nu zou ik nog even van jullie willen horen of ik hier eventueel problemen mee zou kunnen krijgen en wat jullie ervan vinden.
OCen wil ik ook wel proberen maar omdat ik dat nog nooit gedaan heb gaat het er me voornamelijk om dat het systeem stabiel is.

Moederborden 1x Asus K8V AMD64
Processoren 1x Amd Athlon XP 64 3200+
Koelers 1x Amd64 boxed koeler AMD64
Geheugen 1x Kingston 512 Mb HyperX DDR 400 CL2
Videokaart 1 x Sapphire ATLANTIS 9800 PRO
Behuizingen 1x AOpen Full Tower H700A
CD/DVD-roms 1x Lite On DVD 16x 52x Retail
CD/DVD-Branders 1x NEC 2500A DVD +/- R(W) Wit
Harddisks 1x Maxtor 120 Gb S-ATA
Diskdrives 1x Diskdrive 1.44 Mb Wit
Monitor 1 x Iiyama MM904UT EUR
Geluidskaarten 1x Creative SoundBlaster Audigy LS
Netwerk 1x Onboard LAN
Speakers 1x Creative Inspire P380
Toetsenborden 1x Logitech Internet Keyboard
Muis 1x Logitech MX500

[ Voor 7% gewijzigd door Bapawe op 01-05-2004 14:27 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Trivian schreef op 01 mei 2004 @ 14:26:
Ik ben het wachten zat en heb besloten dat ik een Athlon 64 systeem ga kopen.
Het onderstaande ben ik van plan om te kopen.
Nu zou ik nog even van jullie willen horen of ik hier eventueel problemen mee zou kunnen krijgen en wat jullie ervan vinden.
OCen wil ik ook wel proberen maar omdat ik dat nog nooit gedaan heb gaat het er me voornamelijk om dat het systeem stabiel is.

Moederborden 1x Asus K8V AMD64
Processoren 1x Amd Athlon XP 64 3200+
Koelers 1x Amd64 boxed koeler AMD64
Geheugen 1x Kingston 512 Mb HyperX DDR 400 CL2
Videokaart 1 x Sapphire ATLANTIS 9800 PRO
Behuizingen 1x AOpen Full Tower H700A
CD/DVD-roms 1x Lite On DVD 16x 52x Retail
CD/DVD-Branders 1x NEC 2500A DVD +/- R(W) Wit
Harddisks 1x Maxtor 120 Gb S-ATA
Diskdrives 1x Diskdrive 1.44 Mb Wit
Monitor 1 x Iiyama MM904UT EUR
Geluidskaarten 1x Creative SoundBlaster Audigy LS
Netwerk 1x Onboard LAN
Speakers 1x Creative Inspire P380
Toetsenborden 1x Logitech Internet Keyboard
Muis 1x Logitech MX500
1 ding: k8v deluxe SE, die clockt beter over hoor ik.
ik heb die se en ik krijg em echt makkelijk op de 2.2 ghz. met de standaard cooling en geen geweldig geheugen. wel zou ik als ik jouw was eerst wat dingen lezen over overclocken. het lijkt simpeler dan dat het is.als je niet uit kijkt ben je je zooi kwijt en das et toch te duur voor denk ik:)

[ Voor 12% gewijzigd door wvdburgt op 01-05-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Tja de SE is ook weer duurder en ik zit zo precies aan m'n budget. Van het overclocken verwacht ik geen super resultaten maar als het al lukt is het mij best :)
Is het een goed idee om er nog wat fans in te plaatsen? Of zou het zo ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Trivian schreef op 01 mei 2004 @ 14:36:
Tja de SE is ook weer duurder en ik zit zo precies aan m'n budget. Van het overclocken verwacht ik geen super resultaten maar als het al lukt is het mij best :)
Is het een goed idee om er nog wat fans in te plaatsen? Of zou het zo ook wel lukken.
ik weet niet hoe die kast is maar volgens mij zijn aopens vaak klein en hebben ze geen super ventilatie. et kan iig nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Zo klein is de kast niet want het is een full tower :)
Link van de kast:
http://www.aopen.nl/products/Housing/H700series_feature.htm
Ohja 7pcs air vents with optional 8cm DC fan staat er maar zit die optional 8 cm dc fan er nu bij of niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Bapawe op 01-05-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
* Heeft ook een 64-bits besteld, en wilt graag mee doen met Pifast :)

SYS:
Mobo: Chaintech Zenith nForce3 250
CPU : Athlon64 3000+ 2000MHz ADA3000AEP4AX CG revisie
Geheugen: Corsair 512 MB DDR SDRAM XMS3200 LED PRO

ZOu ik met dit setje ver komen, met overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omfg 6x S-ata :) en 8channel sound, dies egt mooi :D en ook nog 250Gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 94768 schreef op 01 mei 2004 @ 22:47:
[...]

Omfg 6x S-ata :) en 8channel sound, dies egt mooi :D en ook nog 250Gb :)
denk voor de meeste tweakers een overkill.

Alle Nf250 borden hebben wel 6x sata (van de chipset en van een extern) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Lijk mij deze interesanter.
http://tw.giga-byte.com/M...s/Products_GA-K8NSNXP.htm
Kan je wat meer ide units kwijd. ( ook in raid )

[ Voor 33% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 01-05-2004 23:38 ]

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Jaja ik heb ook m'n AMD64 systeem binnen ik zal binnenkort een poging doen tot ocen :D

(btw ben toch voor de Chieftec gegaan en ik ben er erg blij mee :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Ik heb hier thuis nu een >:) EPoX 8KDA3+ >:) liggen sinds vanavond en zal hem denk ik morgen eens aan de tand voelen. :)
Ik denk dat hij wel leuk clocked.

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kda3.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 28043 op 03-05-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Anoniem: 28043 schreef op 03 mei 2004 @ 22:54:
Ik heb hier thuis nu een >:) EPoX 8KDA3+ >:) liggen sinds vanavond en zal hem denk ik morgen eens aan de tand voelen. :)

Hier kijk ik dus naar uit: Epox, nvidia en abit. Kan je al iets vertellen over de mogelijkheid tot verhogen van de spanning? Vooral voor het geheugen vind ik het belangrijk dat je zonder mods 3V+ kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Ben vandaag, samen met maatje Mister I wezen kijken hoever mij sys nou overklokt.
We kwamen niet verder als 2390mhz stabiel, met BH5/CH5.
Misschien dat ik wat heb aan dat proggie clockgen?
Maar dan zegt tie foute chipset, dat komt omdat ik een nForce 250 heb. Is de Clockgen 250 al uit? Kan nergens er iets over vinden :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Kan idd kloppen dat Clockgen nog niet helemaal Up 2 date is. Maar dan moet je maar ff w88... al denk ik niet dat het zo lang zal duren want de architecture van de 150 tot de 250 zal niet veel verschillen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

@ matinez ik heb BH6 geheugen.
Bij mij draait de cpu icm het geheugen 2600 Mhz stable.
Weten jullie wat dan de bottleneck is bij Matinez?
Voeding is Chieftech 360 Watt. Mobo Chaintech Zenith nForce 3 250.
Dus dat ziet er volgens mij allemaal wel goed uit.
We hebben ook de HT frequence op 2 gehad. Memory een stuk lager laten lopen.
Max voltage door alles gehad.
Alleen ik maak me een beetje zorgen over de temp.
Zit zo rond de 70 graden. Zou dat het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hehe ondergetekende wacht op diezelfde .... ;)

offtopic:
Doe de groeten aan Chris :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
matinez schreef op 03 mei 2004 @ 23:38:
Ben vandaag, samen met maatje Mister I wezen kijken hoever mij sys nou overklokt.
We kwamen niet verder als 2390mhz stabiel, met BH5/CH5.
Misschien dat ik wat heb aan dat proggie clockgen?
Maar dan zegt tie foute chipset, dat komt omdat ik een nForce 250 heb. Is de Clockgen 250 al uit? Kan nergens er iets over vinden :(?
Als je een stockkoeler gebruikt met standaard fan, dan wordt de CPU rond de 60-65C stressed.
Ik draai zelf ook max 2400MHz pifast stable met std air. (63 stressed)

Op water kan ik makkelijk 2.6GHz draaien. warmte is dus jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto

Die epox zit er zeker lekker uit :P Ik wacht af versteeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Kakaroto schreef op 04 mei 2004 @ 09:21:
[...]

Als je een stockkoeler gebruikt met standaard fan, dan wordt de CPU rond de 60-65C stressed.
Ik draai zelf ook max 2400MHz pifast stable met std air. (63 stressed)

Op water kan ik makkelijk 2.6GHz draaien. warmte is dus jouw probleem.
Nou zei Mister I wel tegen mij dat hj bij zijn CPU een kopere stockcooler kreeg, integendeel heb k een gloedhete alluminium stockcooler. Maar op uit te proberen, hoeveel mhz mijn cpu'tje gaat doen. Moet ik het dus gaan proberen op H2O koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
matinez schreef op 04 mei 2004 @ 11:45:
[...]

Nou zei Mister I wel tegen mij dat hj bij zijn CPU een kopere stockcooler kreeg, integendeel heb k een gloedhete alluminium stockcooler. Maar op uit te proberen, hoeveel mhz mijn cpu'tje gaat doen. Moet ik het dus gaan proberen op H2O koeling?
:? alu stockcooler?? bij elke A64 krijg je een koperen koeler met 60x60mm silent fan.

Met water kom je iig veel verder :) ik verwacht wel een MHz of 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 04 mei 2004 @ 11:54:
[...]

:? alu stockcooler?? bij elke A64 krijg je een koperen koeler met 60x60mm silent fan.

Met water kom je iig veel verder :) ik verwacht wel een MHz of 2500.
Hij is toch echt helemaal van alu.
Bij mij is dat onderste laagje van koper.
@ Matinez
Dan gaan we van de week wel bij mij je cpu onder de waterkoeling leggen :)
Als je het wilt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Mister I schreef op 04 mei 2004 @ 12:05:
[...]

Hij is toch echt helemaal van alu.
Bij mij is dat onderste laagje van koper.
@ Matinez
Dan gaan we van de week wel bij mij je cpu onder de waterkoeling leggen :)
Als je het wilt natuurlijk
Ja de omhulsel is van ALU, maar de koelplaat en vinnen zijn van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 04 mei 2004 @ 12:12:
[...]

Ja de omhulsel is van ALU, maar de koelplaat en vinnen zijn van koper.
En waarom heeft mijn koelblok dan een koperkleurig onderlaag en die van hem alu ?
Ik had er volgens mij ook wel wat over gehoord en gelezen over verschillende versies van koelblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De stock koeler die ik had was zeker 100% ALU dus onderkant, zijkant en koelvinnen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Dag mensen, ik kom even verslag doen van mijn AMD64 OC avontuur.
Ik heb hier eerder al naar tips en derg. gevraagd, en ben erachter gekomen dat daar (zoals naar verwachting) weinig onwaarheden tussen zaten.

Als ik mijn systeem opnieuw mocht aanschaffen, had ik nu wel niet meer voor de ASUS K8V gekozen, maar voor de K8Vse of die nieuwe K8Nxxx.
Verder ben ik wel contect met de (redelijk) beveiligde BIOS van ASUS. Veel kun je niet fout doen, zoals ik hier eerder heb gelezen.

Ik behoorde tot degenen die hun AMD 3200+ (1mb cache) niet boven de 2200 Mhz kregen (stabiel). Zelfs nog niet eens erop om precies te zijn.
Met het omhoog gooien van mijn Vdimm naar max. krijg ik hem op 2250 (instabiel) en 2210 stabiel. In ieder geval stabiel genoeg om 22800 3dmark2001 punten te halen (mijn score staat op MofOC onder "GoedeWiet")

Maar toch hang ik nu weer bij die 2210. Ik ben wel van mening nu dat ik een proc.model heb welke gewoon niet hoger gaat, want aan de temp ligt het niet.

Daar een vervelende watercooling ervaring ben ik overgestapt op 6 silentfans met een fijn controlpanel, en mijn kast wordt alles behalve warm. In ieder geval niet wamer dan 34 graden, wat dus niet veel is (mijn AthlonXP deed zonder pardoen 60 graden).

zie dit plaatje

Ik ben nog van plan wat met mijn geheugen te gaan klooien, want het einde is nog lang niet in zicht. Ik heb nog steeds niet de stepping van mijn CPU bekeken, want ik heb echt heel weinig zin de koeler eraf te halen. Is hier ook een programma voor? Ik ben het even vergeten, en helaas nu niet in de gelegenheid het na te lezen. CPUid ofzo d8 ik.

Er is een nieuw BIOS uit voor ASUS, de 1006 versie. Iemand hier al ervaringen mee? Verder zie mr. anderson wat over de promise controller, dat deze niet zo ideaal was. Ik heb er nu mijn Raptors ophangen, welke niet zo goed presteren, zou er een verband zijn?

1 ding weet ik zeker, zogauw ik weer vakantie heb, gaat ALLES er uit en opnieuw weer erin (hetzij in een andere config)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gister bij Matinez geweest, helaas niet echt hoog gekomen.
Maar nu ik hier het spulletje weer terug gezet heb, kom ik niet meer hoog met oc-en.
Als ik hem op 2200 MHz zet dan valt mijn systeem steeds uit als er wat gedaan moet worden. Onder de 2200 Mhz draait ie alleen stabiel. Tis gewoon wc.
Bios is terug op defaults gezet omdat cpu er uit is geweest. WEten jullie misschien een instelling waar het aan kan liggen?
Of heeft de cpu misschien een klap gehad, omdat ie in een ander systeem is geweest.
Heb gewoon de hele anti statisch bandje omgehad.
Ik ga nu iig koelpasta halen, maar denk niet dat dat zal uitmaken, omdat hij zo'n 45 graden op dit moment is.
Wie o wie weet het goede antwoord :?

edit:

bij Matinez kwamen we net wel op 2500 Mhz H20 gekoeld, dus dat is mooi voor hem :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mister I op 04-05-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
LET OP!

REAGEER AUB NIET MEER HIER, EEN NIEUWE THREAD IS GEOPEND:

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 4[/rml]

OP DEZE THREAD KOMT A.S.A.P. EEN SLOTJE, BEDANKT VOOR MEDEWERKING.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.