Dag mensen, ik kom even verslag doen van mijn AMD64 OC avontuur.
Ik heb hier eerder al naar tips en derg. gevraagd, en ben erachter gekomen dat daar (zoals naar verwachting) weinig onwaarheden tussen zaten.
Als ik mijn systeem opnieuw mocht aanschaffen, had ik nu wel niet meer voor de ASUS K8V gekozen, maar voor de K8Vse of die nieuwe K8Nxxx.
Verder ben ik wel contect met de (redelijk) beveiligde BIOS van ASUS. Veel kun je niet fout doen, zoals ik hier eerder heb gelezen.
Ik behoorde tot degenen die hun AMD 3200+ (1mb cache) niet boven de 2200 Mhz kregen (stabiel). Zelfs nog niet eens erop om precies te zijn.
Met het omhoog gooien van mijn Vdimm naar max. krijg ik hem op 2250 (instabiel) en 2210 stabiel. In ieder geval stabiel genoeg om 22800 3dmark2001 punten te halen (mijn score staat op MofOC onder "GoedeWiet")
Maar toch hang ik nu weer bij die 2210. Ik ben wel van mening nu dat ik een proc.model heb welke gewoon niet hoger gaat, want aan de temp ligt het niet.
Daar een vervelende watercooling ervaring ben ik overgestapt op 6 silentfans met een fijn controlpanel, en mijn kast wordt alles behalve warm. In ieder geval niet wamer dan 34 graden, wat dus niet veel is (mijn AthlonXP deed zonder pardoen 60 graden).
zie dit plaatje
Ik ben nog van plan wat met mijn geheugen te gaan klooien, want het einde is nog lang niet in zicht. Ik heb nog steeds niet de stepping van mijn CPU bekeken, want ik heb echt heel weinig zin de koeler eraf te halen. Is hier ook een programma voor? Ik ben het even vergeten, en helaas nu niet in de gelegenheid het na te lezen. CPUid ofzo d8 ik.
Er is een nieuw BIOS uit voor ASUS, de 1006 versie. Iemand hier al ervaringen mee? Verder zie mr. anderson wat over de promise controller, dat deze niet zo ideaal was. Ik heb er nu mijn Raptors ophangen, welke niet zo goed presteren, zou er een verband zijn?
1 ding weet ik zeker, zogauw ik weer vakantie heb, gaat ALLES er uit en opnieuw weer erin (hetzij in een andere config)
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.