[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
>> Site, OC resultaten zijn in te voeren! Statistics zijn nu ook te zien!!<<
Van te voren: aan iedereen die nieuw is, lees de openings post eerst!! Lees daarna de thread, deel 1 en 2! Het is belangrijk dat de thread schoon en informatief blijft, daarom vraag ik jullie medewerking. Bedankt!

_/-\o_ _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~albersr/amd64platform_breed.jpg _/-\o_ _/-\o_

Hoe begon deze thread:
November 2003:
Sinds een aantal maandjes zijn de Athlon64 3200+ processors uit. In verschillende reviews kwam men niet verder dan een 200mhz oc van 2000 naar 2200mhz.

Ik heb nu sinds de HCC (2003) dagen eindelijk mijn langverwachte Athlon64 systeem en ik moet zeggen heerlijk :)

Graag wou ik hier alle OC resultaten van alle tweakers bij elkaar hebben.

Mijn hardware:
AMD Athlon64 3200+
Asus K8V Deluxe
2x 512ddr pc3200 Kingston

Mijn Athlon64 draaid op standaard 1,5v.
Hij draaid nu stabiel op een snelheid van 2300mhz wat hem bij mijn schatting zou moeten raten op een Athlon64 3500+

Frequency is 230mhz met een multiplyer van 10.

Op moment van typen zou de processor 28 graden moeten zijn,
na 1,5 uur full load testen met 3d mark 2001 was de max 38graden.

Het systeem is stabiel tot nu toe en geen rare verschijnselen gehad.

Hoe gaat het met de Athlon64 systemen van anders tweakers?
Daar gaat het om in deze thread, niet alleen over OC'en echter, maar algemene informatie over de Athlon64 is hier ook te vinden.

Waarom deze thread:
Deze thread is er in eerste instantie op gericht om informatie te geven over de Athlon64, K8 processor op het socket754 platform. In 2004 zal deze overgaan op socket939 en als deze thread het zo lang overleefd ben ik ook zeker van plan met die migratie mee te gaan.

Naast het opgeven van de OC resultaten van alle tweakers hebben we ook een menselijker doel :) het bieden van informatie rondom de Athlon64. Aan de hand van alles wat voorbij komt in de thread (ja echt, ik probeer alles te lezen :)) pas ik deze first post constant aan, het is dan ook een dynamische (wat klinkt dat geil ;)) first post die ik zoveel mogelijk up te date zal houden.

update: Omdat er ook andere topics zijn, en deze topic ontopic gehouden moet worden (heerlijk taalgebruik:P) houden we het hier toch op de OC resultaten en alles omtrend daarheen. Enigzins kun je wat aanschaf adviezen vragen als je de best mogelijk OC resultaten wilt halen.

Voordat jij je in de diepe groeven van deze thread begeeft lees eerst eens even over de thread heen en kijk of je antwoorden hier al misschien beantwoord zijn. Voor fouten die je tegenkomt vraag ik je contact met me op te nemen via of de email of deze thread.

Mocht jouw antwoord niet beantwoord worden door deze zeer beantwoordende first post: stel je vraag dan zonder aarzeling en we zullen er alles aan doen je te helpen. Geef op wat je aan vooronderzoek eventueel gedaan hebt en wees compleet in het verschaffen van informatie!
Bij een goede vraag win je misschien zelfs de prijs om de informatie die vrijkomt aan de hand van jouw vraag op te worden genomen in de first post. Veel plezier!

Inhoud:
-Hoe begon deze thread:
-Waarom deze thread:
-Inhoud:
-Delen:
-Hoe de OC resultaten te geven:
-Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):
-Algemene informatie:
-Welk model pak ik dan?
-Core steppings en OC waardes:
-0.13micron cores:
-Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
-Socket754 en 939 platform:
-Beschikbare chipsets, verschillen:
-FSB vergissingen:
-Beveiliging update midden 2004:
-Software algemeen:
-Software benchmarks:
-Drivers en software:
-Interessante links:
-Disclaimer en bedankwoord:

Delen:
Deel 1: [rml][ OC] AMD Athlon64 OC resultaten[/rml]
Deel 2: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 2[/rml] (huidig)

Hoe de OC resultaten te geven:
Om de temps zo objectief mogelijk te maken stel ik voor dat we allemaal Motherboard monitor gebruiken (met dank aan ReemF).
Versie 5.3.6.0 op dit moment.
Link: http://mbm.livewiredev.com/download.html
(kijk zelf even of je mobo wordt ondersteund.. de K8V Deluxe van Asus wordt iig in versie 5.3.6.0 ondersteund.)

Als mogelijk ook even de bios temps melden om eventuele verschillen die door windows verzorgd worden uit te kunnen sluiten. Meld ook even welke bios versie je gebruikt.

Dus om het allemaal op een rijtje te zetten (als je iets niet weet, gooi het dan niet uit de lijst maar zet erachter dat je het niet weet, om zo een consistente en duidelijke layout te houden!):

-Model Athlon64
-Eventueel stepping
-L2 Cache
-Default clockspeed
-OC clockspeed
-Multiplier
-Frequence
-Voltage
-Idle temp (motherboardmonitor)
-Full load temp (motherboardmonitor)
-Temp direct na restart als je een tijdje op full load heb gedraaid vanuit de bios.
-Bios versie
-Athlon64 driver versie
-Windows versie (Service pack X)
-Moederbord merk en type
-Geheugen merk en type
-Geheugen voltage
-Geheugen latencie
-Welke koeling (cpu koeling EN case koeling)
-Extra informatie is welkom :)

Als je wat hulp wilt bij het opvragen van deze gegevens is CPU-Z aan te bevelen
(vroeger heette dit programma WinCpuID): http://www.cpuid.com/cpuz.php

Tot nu toe was het heerlijk duidelijk in het Athlon64 land :+
Echter nu komen er allerlei berichten om de hoek van andere modellen die geintroduceerd worden. Hieronder een lijst van modelen die er zijn of binnenkort (zouden) moeten verschijnen.
Je zult jezelf misschien gaan afvragen waarom er 2x een 3000+ in de lijst voorkomt. Het verschil zit hem in de clock snelheid en in de cache. Het is tot op heden niet duidelijk wat AMD hiermee wil gaan doen. Het is best te verwachten dat AMD verschillen cpu eenzelfde rating gaat meegeven, dit hebben ze namelijk al eerder gedaan bij de 2800+(AthlonXP).
update: Dit is inmiddels dus duidelijk, 3000+ met 1024cache is de mobile versie, 512cache is de desktop versie.

Het mag duidelijk zijn dat alle OC resultaten van alles Athlon64 modellen welkom zijn.

Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):

AMD Athlon64 Desktop modellen:

AMD Athlon64 3400+, desktop versie, socket754, single channel
Officieel uitgebrachtMultiplierBios frequenceClockVoltageCore naam
Ja, 6 januari 20041120011*200=2200MHz1,5vClawHammer
L1 Cache InstructionsL1 Cache DatasL2 CacheCoreDie sizeTransistors
64KB

AMD Athlon64 3200+, desktop versie, socket754, single channel
Ja1020010*200=2000MHz1,5vClawHammer
64KB

AMD Athlon64 3000+, desktop versie, socket754, single channel
Ja1020011*200=2000MHz1,5vNewCastle / ClawHammer
64KB

AMD Athlon64 Desktop notebook modellen:

AMD Athlon64, desktop notebook versie, s754, single channel
Model (PR)MultiplierBios frequenceClockVoltageL2 cache
3400+1120011*200=2200MHz?1024KB
3200+1020010*200=2000MHz?1024KB
3000+92009*200=1800MHz?1024KB

AMD Athlon64 Mobile modellen:

AMD Athlon64, mobile versie, s754, single channel
Model (PR)MultiplierBios frequenceClockVoltageL2 cache
3200+1020010*200=2000MHz?1024KB
3000+92009*200=1800MHz?1024KB
2800+82008*200=1600MHz?1024KB

Algemene informatie:
Alle Athlon64 modellen werken tot nu toe samen met socket 754. Ook zijn alle modellen tot nu toe singel channel ddr ondersteunend waarbij de maximale snelheid op ddr400 (pc3200) geheugen ligt.
Aangezien de geheugen controller van de Athlon64 tot nu toe nogal 'pickie' is moet je een beetje uitkijken met welk geheugen je koopt. Op sites als die van Kingston staan lijsten die compatible zijn met bepaalde moederborden. En ook op de site van moederborden kan je vaak lijsten vinden bij type moederborden, welk geheugen door het merk is getest.
Over het algemeen kan je het beste een goed merk kopen als Kingston/Corsair/enz. op een snelheid van ddr400. Veel hoger heb je niet veel aan, je kan beter investeren in geheugen met goede latencies!

Nogmaals vergeet niet te kijken of je lijst op de compatibilty lijst staat voor zo weinig mogelijk risico.

Echter moet ik eerlijk bekennen mijn Kingston geheugen staat niet op de compatibility lijst, en werkt perfect, zelfs op cas2.0 (was vergeten te kijken).

Alle Athlon64 modellen ondersteunen een HyperTransport link van maximaal 800mhz en 16bits. Niet alle moederborden tot nu toe maken hier optimaal gebruik van. Zo zijn de nForce3 chipset nog maar maximaal aan te sturen met een HyperTransport link van 600mhz, dit heeft echter geen schrikbare gevolgen. De volgende chip van nVidia zal wel gewoon 800mhz HyperTransport ondersteunen en daarmee zijn bij mijn weten alle chip ondersteunend voor 800mhz geworden.

Een algemene tip als je je Athlon64 koopt, koop een boxed processor. De koeler die erbij zit is goed, en je krijgt veel betere garantie voorwaarden. Ja natuurlijk heb je minimaal 2 jaar recht op garantie, maar ga het maar eens zien te regelen als je winkel moeilijk doet. Dus ik raad aan een boxed versie te kopen. Eventueel daarna nog een extra / betere koeler hoewel nogmaals de boxed koeler mij totaal niet tegen valt tot nu toe... hoewel zo'n Zalman ook wel heel erg stijl staat dus wie weet 8)

Welk model pak ik dan?
Natuurlijk hangt dit allemaal af van jouw budget. Met de komst van de Athlon64 3400+ zijn er weer een aantal dingen veranderd, zo schiet AMD zijn FX-51 bijna dood wat hun huidige top high-end model is, maar ook zijn er wat verschuivingen te zien in de Athlon64 reeks.
Door de introductie van de 3400+ is het duidelijk dat de 3200+ in prijs daalt en een stuk aantrekkelijker word om te kopen. De 3000+ zal eventueel nog iets kunnen zakken, maar dit zal niet veel meer zijn wat echter ook niet nodig is aangezien deze al een zeer hoog en goed prijs/prestatie verhouding had.

Waar er een verschil zit tussen de 3000+(512KB) en de 3200+(1024KB) in het L2 cache, zit het bij de 3200+ en de 3400+ enkel nog in de clocksnelheid. De steppings zouden hetzelfde zijn en beide processoren zijn dan ook uit hetzelfde hout gesneden. Dit is niet te zeggen over de 3000+, deze heeft een andere core.

De verschillen tussen de 3000+ en de 3200+ vielen redelijk mee waardoor de 3000+ een hele krachtige processor was voor een zeer schappelijk prijs, dat val hier goed te zien. De 3400+ maakt het gaatje naar de FX-51 weer een klein stukje dichter en zit hem in een aantal gevallen kort in de nek, en gaat er zelfs een enkele keer overheen.

Er zit dus weinig verschil tussen de 3000+ en 3200+ in benchmarks en reviews. Wie weet kan het wel een opmerkelijk verschil maken in aplicaties die cache afhankelijk zijn, op toekomstige 64bits applicaties, dit valt nu niet te zeggen. Deze link geeft je een heel goed beeld van de zeer krachtige performance van de 3000+ voor een mooi prijsje, het is gewoon een echte aanrader.
Nu de 3200+ wat gedaald is in prijs is deze ook sneller te bereiken voor de tweakers onder ons met een iets minder ruime portemonee, ben je een echte cijfer freak en bulk je toch van genoeg geld dan kan je of, je teveel aan geld op mijn rekening over maken :Y) of voor de 3400+ gaan die op dit moment ultieme prestaties bied die vaak in de buurt komen van de FX-51, en in een enkel geval er dus zelfs overheen kan gaan!

Heb je dan nog teveel geld over dan moeten we je zelfs doorverwijzen naar de Athlon64-FX series. Hier is echter in deze thread geen informatie over te vinden.

Core steppings en OC waardes:
Ik begin ermee te zeggen dat een bepaalde stepping, of wat voor cpu dan ook nooit een garantie heeft op een bepaald OC percentage wat je zou kunnen halen. Ga dus nooit ergens van uit, OC'en is nu eenmaal een klein gokje met risico's! Zie disclaimer onderaan deze first post.

Nu genoeg voorbereidende praat en op naar de core steppings:

We zijn begonnen om alle core/week/code steppings hier in een tabel te noteren. Al snel werd duidelijk dat dit een gigantische lijst zou worden en het niet menselijk zou zijn om dit bij te houden. Daarom is er begonnen met de ontwikkeling van een site die speciaal gemaakt is om:
-core/week/stepping code, en kleur en codenaam in te voeren.
-alle ingevoerde combinaties van core/week/stepping, kleur en codenaam op te vragen.
-OC resultaten in te voeren.
-OC resultaten op te vragen.
-OC resultaten aan te passen.

De site is op dit moment online en heeft tot nu toe de mogelijkheid om combinaties in te voeren en op te vragen. Daarnaast is het sinds 18 feb 2004 mogelijk om je OC resultaten in te voeren, en sinds 27 feb 2004 kan je statistieken inzien. Later zullen er meer mogelijkheden komen om OC's te bekijken, en om jouw OC weer aan te passen via een inlog. Vul je persoonlijke gegevens dus zorgvuldig in !

De site: http://www.websamba.com/athlon64/index.asp

Als je fouten/bugs/ideen van jezelf tegenkomt meld ze dan AUB !!!

Stepping, core, week, waar gaat dit over !?
Snap jij niet zoveel van de codes ?? Klik dan hier voor een als het goed is verhelderend plaatje.

0.13micron cores:
Alle huidige K8 processors (en dus ook de Athlon64) zijn geproduceerd op het ,13nm procede. In 2004, ik verwacht rond Q2 / Q3 zal AMD beginnen met de levering van ,09 processors.
Intel wil hier al eerder mee beginnen met de Prescott core. Intel heeft echter problemen met de warmte productie en daarom zal het zeker nog tot Q1 2004 wachten voor deze op de markt komen.
AMD schijnt echter ook enige problemen te ondervinden met warmte ontwikkelen bij processors met ,09nm processors.
De ,09nm cpu's zullen allemaal op socket 939 gebasseerd worden, en de specifikaties zullen waarschijnlijk van de moederborden gaan eisen dat de cpu's rond de 100Watt kunnen gaan trekken.
Die is echter een maximum en zal zeker in het begin naar mijn inzien bij lange na niet gehaald worden, en de extreme problemen die Intel heeft verwacht ik niet te zien bij AMD.

Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
Dat is mooi, en de Athlon64 zou een goede keuze voor je zijn :Y)
Wat je minimaal bij de update nodig hebt is een:
-Athlon64, socket754
-Als je op volle snelheid gebruik wilt maken van memory controller DDR400 geheugen, aanbevolen wordt DDR400 geheugen met een lage latency, en eentje die aangeven staat op de compatibiliteit lijst van je moederbord maker. Gebruik bij de huidige Athlon64 cpu's nooit meer dan 2 dimms tegelijk, dit schroeft de snelheid automatisch terug naar DDR333 en geeft een negatieve performance hit!
-Een moederbord dat het socket754 platform ondersteund, denk aan Asus K8V Deluxe, MSI K8T Neo, enz.

AthlonXP draaid op socketA en die is ook wel bekend als socket462. Je kan dus geen Athlon64 op je huidige socketA/AthlonXP/Athlon moederbord prikken!

Wil je dit toch? Leg de Athlon64 op je huidige moederbord, pak een hamer (vandaar de codenaam Hammer voor de K8 series }) ), sla hem erin, verlies je garantie en post je vindingen hier :) Als je het werkend krijgt heb je een krachtige mod in handen :) (AT YOUR OWN RISK :Y) )

Socket754 en 939 platform:
AMD heeft inmiddels al besloten dat alle Athlon64 processors een dual channel memory controller krijgen. Dit betekend dat het socket754 platform niet meer zal voldoen omdat er nu eenmaal niet genoeg pinnen aanwezig zijn om de verbindingen te geven. Ergens in 2004 zal de Athlon64 dan ook migreren naar socket939. Voor socket754 zullen zeker nog tot 3700+ processoren gemaakt worden.
Er word verwacht dat er nog 2 nieuwe modellen voor het socket754 platform zullen komen dit jaar na de laatst geintroduceerde 3400+/1mb cpu, deze betreffen een tweede 3400+ dit keer met 512kb L2 maar 200mhz meer clocksnelheid (namelijk 2,4) en een 3700+ dit ook mag genieten van 2,4GHz en daarboven op nog eens de volle 1MB aan L2 cache mee krijgt.
Wat opvalt is dat alle nieuwe 939 cpu's maar 512kb aan L2 cache meekrijgen. AMD verwacht schijnbaar dat de 128bits (dual channel) geheugen interface genoeg snelheids winst op zal leveren om dit gemis te compenseren. Als bepaalde mensen nog baat hebben bij 1MB L2 cache zou de socket754 dus helemaal geen slechte keus zijn, omdat er anders alleen nog een alternatief overblijft in de Athlon64 FX cpu's die wel 1MB L2 cache zal blijven gebruiken.
Hoe het allemaal precies zal verlopen is natuurlijk nog even afwachten, op deze link kun je zelf het een en ander nog nalezen.

Op bovenstaand bericht is inmiddels weer een update verschenen en wel een vrij vreugdelijk al zeg ik het zelf, de Athlon64 4000+ zou van Q4 2004 naar Q3 2004 verschoven zijn. Dit zou betekenen dat AMD minder moeite heeft met het implementeren van het nieuwe productie proces (90nm) dan verwacht. Naast dit bericht zou tevens naast de hiervoor waarschijnlijk hoogste 754cpu 3700+, ook de 4000+ nog op het socket754 platform uitgebracht moeten worden. Dit brengt toch nog wat interessante upgrade mogelijkheden voor ogen voor huidige Athlon64 gebruikers (uiteraard ook met het oog op goede OC mogelijkheden :Y)). Lees hier alles nog even op je gemakje door als het je nog niet duidelijk is.

Er komt inmiddels steeds meer informatie vrij over socket939 die de snelle vervanger voor socket754 zal gaan worden. Zoals bekend is het plan om deze thread mee te laten gaan met de overgang van socket754 naar 939 aangezien het in beide gevallen Athlon64 cpu's blijven. Later hier meer informatie over, en hier kan je in de tussen tijd wat interessant leesvoer vinden.

Beschikbare chipsets, verschillen:
Op dit moment zijn er 5 chipset beschikbaar die op de desktop moederborden worden gebruikt, dat zijn respectievelijk de volgende merken/types:
-ALi M1687- / M1689-single-chip,
-nVidia nForce3 150-,
-SiS 755-,
-VIA K8T800-chipset,
-AMD 8185-chipset. (word vooral gebruikt in workstation en serveroplossingen)

Zoals waarschijnlijk bekend is, is de invloed op de performance van de chipsets bij de Athlon64 (K8 series) stukken kleiner dan vorige en andere pc platformen. Dit komt omdat de memory controller op de processor zit gebouwd. Dit neemt niet weg dat de verschillende chipsets nog wel enige verschillen bezitten qua hardware en dit uit zich in (kleine) verschillen in performance.

De nForce3 150 chipset is de enige die nog maar een HT snelheid van 600MHz ondersteund en daardoor in de meeste test net ietsje langzamer is dan de alternatieven. Daarnaast is de nForce 150 chipset wel de enige die een elegante oplossing heeft van 1 chip, waar de alternatieven nog altijd een north- en south-bridge hebben.

Uit deze test van hardware zone blijkt dat de langzamere HT van de nForce3 weinig invloed heeft, maar in andere testen met moederborden blijkt toch de snelheids voorkeur iets vaker naar het VIA platform te gaan.

Het blijkt dat ALi een licentie heeft genomen op de AMD 8185-chipset en heeft dan ook een grote gelijkenis tussen de AMD en de ALi M1687. Het enige grote verschil tussen de oplossingen is dat ALi gekozen heeft voor een 8-bit HT op 200MHz tussen de north- en south-bridge. Door deze oplossing heeft ALi de breedste pijplijn oplossing beschikbaar en deze werkt dan ook op een 1,6Gbp/s.

De nForce3 150 daarentegen heeft een kleinere bandbreedte beschikbaar en heeft hiervoor een andere oplossing moeten vinden. Via StreamThru (based on HT) zorgt nVidia ervoor dat er bepaalde randapparatuur die aangesloten is op een niveau kan worden vastgehouden. Hierdoor kunnen bepaalde gegevensstromen (zoals video beelden) zonder onderbreking worden doorgesluisd.
Binnenkort zal nVidia de nForce3 250 lanceren en deze bied een ruimere bandbreedte en daarnaast ook extra features als S-ATA en Gigabit ethernet.

Verder is er nog de SiS 755. Deze chipset is o.a. gebaseerd op de aloude SiS 964-southbridge en gebruikt daarnaast een HyperStreaming als interface tussen chipset en randapparatuur. Het voordeel hiervan is een lagere latencie en toch een grote toegangssnelheid tot randapparatuur. Het nadeel is een incompabiliteit met SiS's eigen MuTIOL-interface welke gebruikt wordt als interface tussen north- en southbridge. Vandaar dat SiS de 755-chipset eigenlijk meer als gesloten HyperStreaming-systeem ziet dan als een normale chipset.

Zoals resultaten misschien niet zouden doen denken heeft de VIA oplossing de kleinste bandbreedte beschikbaar tussen north- en south-bridge. Het betreft hier een 533Mbps/V-link, deze heeft echter wel beschikking over Hyper8 wat ervoor zorgt dat er minder ruis voorkomt op het HT naar de processor toe en er kan dus efficiënter gecommuniceerd worden. Binnenkort zal de bandbreedte binnenin de chipset opgewaardeerd worden als VIA een upgrade van de K8T800 lanceert. Deze zal waarschijnlijk de beschikking krijgen over de Ultra V-Link, welke kan communiceren op 1Gbp/s en verder zal de aangepaste VT8239-southbridge worden ingezet welke twee extra Serial ATA-poorten brengt en ook een ingebouwde Native Command Queue die geschikt is voor maximaal 32 commando's tegelijkertijd.

Uit benchmarks blijkt dat er enkele verschillen te zien zijn. Als we naar de categorien kijken kunnen we deze opsplitsen in:
OpenGL, DirectX 8 en 9, video, audio en synthetische.

De VIA-chipset scoort vooral in de eerste drie benchmarks, vanaf de video-benchmarks toont de SiS-chipset zijn potentie. De ALi- en nForce3-chipset zijn in alle categorien over het algemeen op respectievelijk de derde en vierde plaats te vinden.
Men twijfelt over het algemeen in de aanbeveling omdat verschillen zeer klein zijn. Maar meestal gaat men toch voor een aanbeveling naar VIA of SiS omdat deze iets sneller zijn.

Besef echter wel dat de VIA geen agp/pci lock heeft, de nForce3 150 oplossing heeft dit wel! De SiS rent echter lachend weg met het feit dat deze een 800MHz HT oplossing heeft boven de nForce3 150 en toch nog een agp/pci lock bied.

Kijkend naar de OC mogelijkheden lijkt SiS met de 755chipset dus de beste kaarten in handen te hebben voor ons OC'ende tweakers.
(bron: tweakers.net)

update: hier is nog een link met wat meer informatie over de nForce3 250

update: ALi heeft vandaag (13-feb-2004) de M1689-chip geintroduceerd. In tegenstelling tot de M1687 is dit een single chip oplossing die ingezet kan worden op het Athlon64 (FX), Opteron en Mobile Athlon64 veld. Hier een kleine opsomming van specificaties:
# Serial ATA for SATA 1.0, up to 1.5Gbpsm 2 x independent DMA channels
# PCI 2.3-compliant Plug-and-Play AC97 5.1-channel codec
# 1 x EHCI USB 2.0 controller and 3 x OHCI USB 1.1 controllers, HS (480Mbps), FS (12Mbps) and LS (1.5Mbps)
# PCI IDE for Ultra DMA 100/133 MB/s, LBA (>137GB), PIO Mode 4, Multiword DMA Mode 0,1,2
# HyperTransport I/O v1.05
# AGP 3.0 (4x/8x), AGP 2.0 (1.5V, 1x/2x/4x)

weetje: LBT kan je zien als de multiplier van de HyperTransport connectie. Bij de KT800 zou deze 4x moeten zijn, bij de nForce3 150 zou de LBT 3x moeten zijn.

FSB vergissingen:
Veel mensen hebben het over de FSB instellen op een bepaalde snelheid. Het mag duidelijk zijn dat dit een vergissing is, en dat men het in de meeste gevallen heeft over de frequence die je instelt in de bios.
De k8 series maken geen gebruik meer van een FSB maar zijn aan het geheugen gebonden via een HyperTransport link.
Daarbij is de FSB komen ter vervallen. Om toch de processor snelheid in te kunnen stellen is er in de bios een frequence bijgekomen die wel erg lijkt op de FSB maar dit dus niet is!
De frequence X multiplier levert de processor clock snelheid op.

Beveiliging update midden 2004:
AMD zal binnenkort een voorsprong krijgen op Intel doordat beveiligingsfeatures die in haar 64-bit processors zitten ingebouwd worden geactiveerd door een Windows XP-update. AMD heeft deze beveiligingen in nauwe samenwerking met Microsoft ontwikkeld om bescherming te bieden tegen Blaster en Code Red aanvallen. De code zit ingebakken in zowel de Athlon 64- als Opteron-processors en zal geactiveerd worden met een Windows XP-update die gepland staat voor midden 2004. De set beveiligingsfeatures zorgt ervoor dat buffer overflows niet meer mogelijk zijn, wat een wijd verspreid beveiligingslek is in computerprogrammatuur, en waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt door hackers en virusmakers. Volgens analisten zit dergelijke code niet in Intel's nieuwe Prescott-processor of andere PC-produkten die de komende anderhalf jaar door Intel zullen worden uitgebracht en komt vergelijkbare veiligheidscode alleen voor in de dure Itanium serverprocessors. Met deze beveiligingsfeatures zal een belangrijke slag worden geslagen in de strijd tegen virussen en exploits.
Zie hier voor meer informatie.

Software algemeen:

De Athlon64 loopt perfect op de oude 32bits os'en van windows en draaid de bijbehorende software sneller als ooit tevoren. Echter zijn echte kracht komt pas los bij 64bits software. Daarom is er een versie van WindowsXP in de ontwikkeling met ondersteuning voor het amd64 platform. Met behulp van wow64 is het nog steeds mogelijk om zowat zonder prestatie verlies oude 32bits applicaties te draaien. Daarentegen draaien de 64bits versie natuurlijk met extra winst. Er zijn percentage winsten bekend van 4% tot wel 258.8% (laatste voorbeeld is bij encryptie). Gemiddeld gezien verwacht men echter een prestatie winst van 10 tot 20% wat natuurlijk hele mooi cijfers zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1075898058.jpg

Beta versies zijn al enigzins verspreid en schijnen stabiel te werken. Er zijn echter nog bar weinig drivers beschikbaar en ook de 64bits software moet nog echt lekker op gang komen.

WindowsXP 64-bit edition werd verwacht rond Q1 van 2004. Het is inmiddels januari 2004 en de beta versie is nu niet alleen beschikbaar voor MSDN subscribers beschikbaar maar ook voor het grote publiek. Zoals eerder al bekend werkt de versie stabiel maar de ondersteuning van drivers laat nog steeds enigzins de wensen over. De laatste maanden zal naar verwachting vooral hier nog aan gewerkt moeten gaan worden door Microsoft, maar ook door andere hardware fabrikanten.

Voor de linux'ers onder ons, er zijn inmiddels al Linux versies beschikbaar die amd64 ook compleet ondersteunen. SuSe is er daar in ieder geval een van. Voor meer informatie daarover, www.suse.com

Omdat er soms nogal eens onduidelijkheid ontstaat over de OS'en / Besturingssysteem die er gaan komen en zijn heb ik geprobeerd een zo duidelijkmogelijk overzicht te maken voor 64bits OS'en.

OS typeType CPU ondersteuningBeschikbaarheidExtra
WindowsXP 64-Bit Edition Version 2003 - For 64-Bit Extended Systems (x86-64)Athlon64 (FX) (Opteron)Beta versies, msdn subscribers kunnen downloaden, het is uitgedeeld op bepaalde evenementen. Vanaf 3 januari 2004 is de beta ook beschikbaar voor het grote publiek, download hierDriver ondersteuning is nog niet echt goed.
Windows2003 Server 64 bits-edition StandardOpteronBeta versies zijn uitgedeeld.-
Windows2003 Server 64 bits-edition EnterpriseOpteronBeta versies zijn uitgedeeld.-
Windows2003 Server 64 bits-edition StandardItaniumWord samen met de geintroduceerd met de Opteron versies.-
Windows2003 Server 64 bits-edition EnterpriseItaniumIs op de markt.-
Windows2003 Server 64 bits-edition DatacenterItaniumIs op de markt.-
Linux distro's x86-64Athlon64 (FX) (Opteron)Zijn verschillende beschikbaar.-
Linux distro's IA-64ItaniumZijn verschillende beschikbaar.Zijn wat specialere Linux/unix versies volgens mij, niet de SuSe distro's voor thuisgebruik naar ik meen.

Software benchmarks:
In navolging op deze test
heb ik besloten zelf eens een testje te draaien.
Ik heb echter niet de beschikking over de publieke release van windows xp 64-bit edition,
later hoop ik daar nog mee te testen.
Naast 64bits windows, en 64bits drivers beschik ik alleen over 32bits software.
Net zoals in deze test.

Hardware:
AMD Athlon64 3200+ @ 2.2GHz - 10*220
2*512mb kingston
Asus k8v deluxe 1005 bios
Via k8t800
GeforceFX 5900XT 390/700 @ 431/700

Software:
WindowsXP Professional 32bits (sp1) - Forceware 53.03
WindowsXP 64-Bit Edition Prof. build 3790 (sp1, v.1069) - ForceWare 52.14 64bits beta

Verder standaard windows drivers. Binnenkort wil ik testen of de via hyperion drivers het beter doen.

Testsoftware:
3D mark 2003 build 340 32bits
3D mark 2001 build 200 32bits

Benchmarks:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
3D mark 2003 build 340
----------------------
resolution: 1024x768, 
AA: 4 samples
Texture filtering: optimal
max anistrophic: 4
Shaders: all false
Repeat each test: 3 times
Fixed framerate: false

32bits | 64bits
2557   | 2120 (-17%)

3D mark 2003 build 340
----------------------
resolution: 1024x768, 
AA: none
Texture filtering: optimal
max anistrophic: 4
Shaders: all false
Repeat each test: 3 times
Fixed framerate: false

32bits | 64bits
4172   | 3635 (-13%)

3D mark 2001 build 200
----------------------
resolution: 1024x768-32bits, 
AA: 4 samples
Frame buffer: triple
Texture format: 32bits
Z-buffer depth: 24
Rendering pipeline: D3D pure hardware T&L
Test repeat: 3 times

32bits | 64bits
10173  | foutmelding

3D mark 2001 build 200
----------------------
resolution: 1024x768-32bits, 
AA: none
Frame buffer: double
Texture format: compressed
Z-buffer depth: 24
Rendering pipeline: D3D pure hardware T&L
Test repeat: 3 times

11397  | foutmelding

Verbetering op game gebied qua benchmarks zit er op dit moment bij mij dus niet in helaas.
Misschien met nieuwe drivers dat er verandering in kan komen,
misschien moet ik andere 64 bits software zien te vinden,
misschien werkt het wel beter met een demo bench van ut2003. Ik hoop snel meer te kunnen testen.

Drivers en software:
-nVidia drivers (selecteer het juist 64bits besturings systeem voor 64bits drivers)
-Viaarena 64bit drivers (voor VIA chipsets, k8t800)
-ViaArena 64bit drivers link van Tweakers.net, bij de reacties staan handige tips over slipstreaming en SATA drivers troubles...
-PlanetAMD64, driver pagina
-WindowsXP 64-Bit Edition Version 2003 - For 64-Bit Extended Systems (x86-64)
-1.1.0.1 drivers voor windows xp
-Cool and Quiet drivers voor win2000
-Andere drivers

Interessante links:

Intel heeft nieuwe naam voor 64-bit extensies -
nieuws: Intel heeft nieuwe naam voor 64-bit extensies

nForce3 250Gb-moederbord getest -
nieuws: nForce3 250Gb-moederbord getest

Gigabyte gaat dual Opteron-moederborden tonen op CeBIT -
nieuws: Gigabyte gaat dual Opteron-moederborden tonen op CeBIT

Tien Opteron-koelers op de testbank -
nieuws: Tien Opteron-koelers op de testbank

HP introduceert notebook met Athlon XP-M 3000+ - (K8 core gebasseerd !)
nieuws: HP introduceert notebook met Athlon XP-M 3000+

AMD roadmap update: Athlon 64 FX-55 release in mei -
nieuws: AMD past roadmap desktops aan - Update

NUMA in Windows XP 64-bits: eerste benchmarks -
nieuws: NUMA in Windows XP 64-bits: eerste benchmarks

Introductie nForce3 250-chipset vermoedelijk op 1 maart -
nieuws: Introductie nForce3 250-chipset vermoedelijk op 1 maart

AMD Athlon 64 FX Newcastle mogelijk met kleinere L2-cache -
nieuws: AMD Athlon 64 FX Newcastle mogelijk met kleinere L2-cache

In verband met ruimte besparing zijn de laatste links nu weggenomen.. in afzienbare tijd volgt een link waar ze weer te vinden zijn.. hierdoor zijn ze niet minder interessant of leuk.. maar het moet gewoon omdat de post te groot werd.

Disclaimer en bedankwoord:
Ik steek zoveel mogelijk tijd in deze openings post en thread als ik kan, verder is er ook de hulp van mensen die deelnemen aan deze thread. Iedereen mij heeft geholpen breng ik een ode toe, mijn dank is groot!

Disclaimer: Alles wat je doet en/of onderneemt aan de hand van dit topic is compleet en geheel jouw eigen risico

[ Voor 255% gewijzigd door mr._Anderson op 10-03-2004 11:14 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Nice, lekker veel info :) Ik ga alles even rustig doorkijken :)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Zeer nice opening post!!!

Een klein opmerking bij OC'en.

Heb gezien dat mensen een hoger MP / HT halen als een IDE promise kaartje gebruiken die 33/66 pci bus aan kan. Blijkbaar kan de chipset niet met hoge fsb om omdat deze tot een max mhz van 3700+ aan kan (het eind model van 754 socket).

Verder zit ik altijd bij 225 max... :X Dus ik ga een promise kaartje halen. kijken wat uit vreet. Verder andere geheugen en beter NB-koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej wat zijn er weinig steppings ;) :+

_/-\o_ openings post :*)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 07 januari 2004 @ 14:33:
Zeer nice opening post!!!

Een klein opmerking bij OC'en.

Heb gezien dat mensen een hoger MP / HT halen als een IDE promise kaartje gebruiken die 33/66 pci bus aan kan. Blijkbaar kan de chipset niet met hoge fsb om omdat deze tot een max mhz van 3700+ aan kan (het eind model van 754 socket).

Verder zit ik altijd bij 225 max... :X Dus ik ga een promise kaartje halen. kijken wat uit vreet. Verder andere geheugen en beter NB-koeling.
De reden waarom dit is.. is omdat de IDE bus dan niet verhoogd word, want die houd het promise kaartje dan op de goede snelheid, je bent er dan dus zeker van dat je HDD het OC'en niet meer tegenhoud.

Wat was je opmerking ? Wou je deze informatie erbij hebben? Of was het een vraag?
SmokeyTheBandit schreef op 07 januari 2004 @ 15:19:
Heej wat zijn er weinig steppings ;) :+

_/-\o_ openings post :*)
Zijn er meer dan ? Heb ik die over het hoofd gezien?
Hazuki schreef op 07 januari 2004 @ 14:30:
Nice, lekker veel info :) Ik ga alles even rustig doorkijken :)
THX, ben blij dat de hoeveelheid werk gewaardeerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 15:44 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Exigence

dnkroz

mr._Anderson schreef op 07 januari 2004 @ 15:43:Zijn er meer dan ? Heb ik die over het hoofd gezien?
Let op de smilies mate... let op de smilies :)

Echt respect voor het werk wat in de startpost zit, niet normaal meer man :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mr._Anderson schreef op 07 januari 2004 @ 15:43:

Zijn er meer dan ? Heb ik die over het hoofd gezien?
Ja je noemt alleen maar de 0330 MPMW ;)

3000+ corez

0347 XPMW (bruin)
0349 RPMW (groen)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-01-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00

Epsilon

Nog wat info over het ASUS kt800 bordje.

De Northbridge gaten liggen exact 53mm uit elkaar. Een afwijkende maat dus (helaas). Een Videoblok heeft 55mm afstand tussen de gaten (centrum-centrum) en een standaard Northbridge blok heeft 59mm afstand tussen de gaten (centrum-centrum).

let hier op !!
Ik moet toch een coldplate maken, dus ik zal er niet zo gek veel last van hebben. De gaten kwamen bij mij toch niet overheen omdat ik een videoblok op de NB gebruik.

Dat wordt dus wat zagen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ MR_Anderson ja dat wilde ik er graag bij zien... (die info die jij geeft weet ik al ;) heb mijn bestelling al gedaan. heb ook me pelt binnen nu nog ff WC blok zien te vinden of me magnum 370 verbouwe.

@ Epsilon:
Succes :Y) !!!
post je wel ff je resultaat???

Verder heb ik geen info meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 14:51

Exigence

dnkroz

Epsilon schreef op 07 januari 2004 @ 17:26:

De Northbridge gaten liggen exact 53mm uit elkaar. Een afwijkende maat dus (helaas). Een Videoblok heeft 55mm afstand tussen de gaten (centrum-centrum) en een standaard Northbridge blok heeft 59mm afstand tussen de gaten (centrum-centrum).

let hier op !!
Ik moet toch een coldplate maken, dus ik zal er niet zo gek veel last van hebben. De gaten kwamen bij mij toch niet overheen omdat ik een videoblok op de NB gebruik.

Heb je geen ruimte op je NB blok dan? Bij mijn Intimidator blokken (Tha_Mafkees) heb je in plaats van een gat door de bovenplaat een sleuf, zodat hij geschikt is voor meerdere maten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Epsilon schreef op 07 januari 2004 @ 17:26:

let hier op !!

Ben je van plan om er een peltier op te maken?

Ik hoop voor je dat dat zin heeft, mijn northbridge wordt niet eens warm op 265mhz. En dat is met het standaard blokje :)
Systeem draait dan niet 24/7, eerder 10 minuten, maar je snapt wat ik bedoel.... ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 07 januari 2004 @ 19:27:
@ MR_Anderson ja dat wilde ik er graag bij zien... (die info die jij geeft weet ik al ;) heb mijn bestelling al gedaan. heb ook me pelt binnen nu nog ff WC blok zien te vinden of me magnum 370 verbouwe.

@ Epsilon:
Succes :Y) !!!
post je wel ff je resultaat???

Verder heb ik geen info meer :P
Het probleem is echter dat die OC informatie niet meer over de Athlon64 gaat.. en we moeten ergens de grenzen trekken. Dat zo'n kaartje helpt.. geld voor elk systeem.. zelfs in Intels ;) snappie :)
SmokeyTheBandit schreef op 07 januari 2004 @ 16:09:
[...]

Ja je noemt alleen maar de 0330 MPMW ;)

3000+ corez

0347 XPMW (bruin)
0349 RPMW (groen)
Tja, wist wel van bruin en groen.. niet van steppings.. sry :) ik zet ze erbij...
erik9287nl schreef op 07 januari 2004 @ 15:59:
[...]

Let op de smilies mate... let op de smilies :)

Echt respect voor het werk wat in de startpost zit, niet normaal meer man :P _/-\o_
Ik doe mijn uiterste best :) (enja ik heb nog steeds een sociaal leven, en ik heb nog stage, en ook nog slapen.. mja.. m'n dag is behoorlijk vol \o/) Maar ben blij dat het gewaardeerd word!

You all just keep on bringing the discussion, en houd het topic netjes en kwalitatief goed.. de vorige ging iig goed.. moet doorgezet kunnen worden _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
De ,09nm cpu's zullen allemaal op socket 939 gebasseerd worden, en de specifikaties zullen waarschijnlijk van de moederborden gaan eisen dat de cpu's rond de 100Watt kunnen gaan trekken.
Ik neem aan dat ze dan ook betere heatspreaders ontwikkelen en een groter core oppervlak ?? anders zou ik niet weten hoe ze die warmte willen wegwerken met luchtkoeling.. 100watt is echt veel , dan heb je met waterkoeling niet eens knappe tempraturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Av3ng3rtje schreef op 07 januari 2004 @ 21:00:
[...]

Ik neem aan dat ze dan ook betere heatspreaders ontwikkelen en een groter core oppervlak ?? anders zou ik niet weten hoe ze die warmte willen wegwerken met luchtkoeling.. 100watt is echt veel , dan heb je met waterkoeling niet eens knappe tempraturen.
De core zal waarschijnlijk zelfs kleiner worden :) maar het voltage zal denkik omlaag gaan...

verder is dat nog speculatie he :)

je ziet dat de prescott van intel het nog zwaarder heeft.. en die komt natuurlijk ook uit met lucht koeling. De boxed coolers zullen gewoon wat beter worden, en misschien de heatspreaders ook wel.. of op een beter manier bevestigd worden op de core.. net als bij de prescot (laagje gesmolten metaal ertussen.. ongeveer)

Maak je maar niet druk.. watercooling zal voorlopig nog niet default nodig zijn bij nieuwe systemen :) daar zorgen ze wel voor

update.. oja die 100wat is natuurlijk de MAX van de specificaties waarmee mobo makers rekening moeten houden!
de huidige Athlon64 heeft max 89Watt .. dat haalt hij nog niet hoor :) Thermal guidelines ofzoiets heet dat.

[ Voor 11% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 19:57
de 0349 RPMW (groen) is niet echt een overklokker met lage voltage.
Beastlock haalt 2400MHz met 1.55v.
Ik moet 1.72v gebruiken om 2400MHz stabiel te laten lopen..
Misschien ligt het aan de chipset op HT voltage, want op 2200MHz doet ie het rockstable op 1.52v ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Heeft er eigenlijk al iemand z'n heatspreader afgetrokken >:) en gekeken of dat nog iets hielp bij 't oc-en :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
YoupY schreef op 07 januari 2004 @ 22:01:
Heeft er eigenlijk al iemand z'n heatspreader afgetrokken >:) en gekeken of dat nog iets hielp bij 't oc-en :?
Is nog niet gedaan, laatst wel een test op tweakers over geweest. Persoonlijk raad ik het af :Y) of je moet er nog een dozijntje van cpu's hebben liggen :D .. zie

Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader -
nieuws: Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader

ja het is geen Athlon64 maar toch...

[ Voor 27% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55066

Dat was bij een FX-51

Volgens mij waren de resultaten wel ok, maar ik zou het niet zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 55066 schreef op 07 januari 2004 @ 22:11:

Dat was bij een FX-51

Volgens mij waren de resultaten wel ok, maar ik zou het niet zien zitten.
Heb je hem eraf gehaald dan, dat je het niet ziet zitten ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Neuh en ik doe et ook niet eerst maar eens kijken hoelang dit cputje het overleefd dan zien we wel weer ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Al meer info over de toekomstige rev CG :?

[ Voor 15% gewijzigd door silentsnow op 08-01-2004 08:15 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Er zijn toch wel meer steppings dan in dit topic staan?

Athlon 64 3000+: CAAOC 0343 MPMW (groen)
Athlon 64 3000+: CAAOC 0343 UPMP (bruin)

Athlon 64 3200+: CAAKC 0331 RPMW (groen)
Athlon 64 3200+: CAAKC 0333 VPMW

Athlon 64 3400+: CAAOC 0342 WPMW (groen)
Athlon 64 3400+: AAALC 0333 MPM (groen)
Athlon 64 3400+: AAALC 0337 MPM (groen)

Athlon 64 FX-51+: AAAIC 0328 XPAW (bruin)
Athlon 64 FX-51+: AAAIC 0328 XPCW (bruin)
Athlon 64 FX-51+: CAAMC 0341 TPMW (bruin)

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnow op 08-01-2004 08:31 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
silentsnow schreef op 08 januari 2004 @ 08:28:
Er zijn toch wel meer steppings dan in dit topic staan?

Bedankt voor je info!! Heb je een bepaalde bron waar je deze vandaag hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Av3ng3rtje schreef op 07 januari 2004 @ 21:00:
[...]

100W gebruiken ze nu nog niet hoor. Bij toekomstige modellen mss, maar nu nog niet. En tegen die tijd zullen er wel betere heatspreaders zijn en zal water al meer standaard geworden zijn (niet de standaard, maar steeds meer mensen zullen waterkoeling hebben.) En als je naar de temperaturen van de huidige modellen kijk, is warmte zo te zien geen probleem.

En ik denk dat iNtel groterer problemen heeft. De eerste modellen van de Prescott gaat al meer dan 100W verbruiken.

edit:

Ik heb net ff een datasheet door zitten spitten en daarin staat dat -55 de minimum temp is >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 08-01-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

mr._Anderson schreef op 08 januari 2004 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor je info!! Heb je een bepaalde bron waar je deze vandaag hebt gehaald?
Ik haal al die codes direct uit reviews die toevallig een foto hebben van de betreffende processor. Hier overigens een iets groter lijstje:

Athlon 64 3200+: CAAKC 0330 UPMW (groen)
Athlon 64 3200+: CAAMC 0330 VPAW (groen)
Athlon 64 3200+: CAAKC 0330 VPMW (groen)
Athlon 64 3200+: CAAKC 0332 XPAW (bruin)
Athlon 64 3200+: CAAKC 0333 SPAW (groen)
Athlon 64 3200+: XAAI*

Athlon 64 3400+: BAAIC 0318 TPAW ENGINEERING SAMPLE

Athlon 64 FX-51+: BAACB 0329 ENGINEERING SAMPLE
Athlon 64 FX-51+: AAAIC 0329 SPAW (bruin)
Athlon 64 FX-51+: AAAIC 0329 XPAW (bruin)
Athlon 64 FX-51+: AAAIC 0329 XPBW (bruin)

http://www.amdboard.com/athlon_64_3000.html
http://www.amdboard.com/athlon_64_3200.html
http://www.amdboard.com/athlon_64_3400.html
http://www.amdboard.com/athlon_64_fx-51.html

De bovenstaande links, en dan alle reviews een beetje afgaan :)

Deze lijst kan binnen no-time uitgroeien tot over de 100 verschillende codes. Dus misschien is het beter om dit anders aan te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnow op 08-01-2004 09:02 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toevoeging @silentsnow:

Athlon 64 3000+: CAAMC 0344 WPMW (kleur niet te zien)

Athlon 64 3200+: CAAKC 0334 TPMW (groen)

edit:

Er zijn idd straks duizenden van die dingen. Moeilijk om bij te houden...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 08-01-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In de openingspost staat dit:
mr._Anderson schreef op 07 januari 2004 @ 14:00:
0.13micron cores:
Alle huidige K8 processors (en dus ook de Athlon64) zijn geproduceerd op het ,13nm procede. In 2004, ik verwacht rond Q2 / Q3 zal AMD beginnen met de levering van ,09 processors.
Intel wil hier al eerder mee beginnen met de Prescott core. Intel heeft echter problemen met de warmte productie en daarom zal het zeker nog tot Q1 2004 wachten voor deze op de markt komen.
Klopt dat Q1 2004 voor Intel wel? Moet dat niet Q1 2005 zijn? Op deze manier vind ik de tijdsaanduiding niet logisch (want we leven al in Q1 en het is niet logisch dat 'Intel tot dit kwartaal zal wachten' tot introductie).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdeen schreef op 08 januari 2004 @ 09:06:
In de openingspost staat dit:

[...]
Klopt dat Q1 2004 voor Intel wel? Moet dat niet Q1 2005 zijn? Op deze manier vind ik de tijdsaanduiding niet logisch (want we leven al in Q1 en het is niet logisch dat 'Intel tot dit kwartaal zal wachten' tot introductie).
Ja, dat klopt (Q1 2004). Eigenlijk zal de Prescott eind vorig jaar komen, maar door die problemen uitgesteld. (warmteproblemen, problemen met .09) Als alles volgens de planning gaat, moet ie binnekort komen.

En waarom is het niet logisch dat iNtel tot eind dit kwartaal wacht? S939 staat ook @Q1 2004. Die komt ook pas eind maart, dus ik zie het probleem niet.
:)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 08-01-2004 09:10 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:31
Denk dat het tijd voor mij is om over te gaan op de 64. Sorry Intel ;) maar ik wil een 3400 64l eens vergelijken met de 3,2 piv onder proms @507

Nice topic mr._Anderson

zal hier vaker te vinden zijn nu
iemand al een draaiende 64 bits xp ??? ik weet het }) maar er zullen toch ook wel beta testers zijn hier :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 18:51
ik heb een CAAOC 0347 XPMW. Over de OC-baarheid kan ik weinig zeggen, heb alleen even 220 mhz gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op 08 januari 2004 @ 09:13:
Denk dat het tijd voor mij is om over te gaan op de 64. Sorry Intel ;) maar ik wil een 3400 64l eens vergelijken met de 3,2 piv onder proms @507

Nice topic mr._Anderson

iemand al een draaiende 64 bits xp ??? ik weet het }) maar er zullen toch ook wel beta testers zijn hier :Z
Heb Windows 2003 voor de AMD 64 kunnen downloaden bij MS eens kijken wat dat is he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ArieKanarie schreef op 08 januari 2004 @ 09:17:
ik heb een CAAOC 0347 XPMW. Over de OC-baarheid kan ik weinig zeggen, heb alleen even 220 mhz gedraait.
Deze hebben beastlock en ik ook en hij draait er 2500 mhz @ 1.6 V mee en ik 2850 mhz met 1.75 ..........

Je moet er dus meer uit kunnen halen als dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55066

mr._Anderson schreef op 07 januari 2004 @ 22:12:
[...]

Heb je hem eraf gehaald dan, dat je het niet ziet zitten ;) :Y)
Ik ZOU het niet zien zitten. Dus: als ik zo'n Athlon FX-51 van 800 euro had, zou ik die heatspreader mooi laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Er zijn veel mensen die de IHS eraf hebben getrokken, en het levert vaak betere resultaten op :)

Volgens macci ongeveer 50 tot 70mhz extra.

linkje: http://www.akiba-pc.com/forums/index.php?showtopic=29

staat ergens halverwege de pagina ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gmorge!

Ermh... ten eerste kleine opmerking over de post hier...
Tis al blijkbaar al zo moeilijk om de Type/modelen uit elkaar te houden. En dan ook nog maar eens onthouden wie welke heeft gaat helemaal de goede kant op... Zeg naast je cpu code ook ff of je een 3000/3200/3400 hebt. Das wel zo makkelijk :).

Verder heb ik eens me geheugen op 333mhz gezet en overgeclockt naar 2300mhz met 1.65volt (dus geheugen komt bijna op 400mhz). Zonder problemen dus met een 3200+ week 33 proc met bruine core!. Er zit meer potentie in. Maar het rare is dat dus als ik overclock op standaard 400mhz en dan 2300mhz probeer....niet eens 2200 stabiel haal :S... Toch dat ik 500mhz geheugen heb... Of het ligt aan het geheugen of aan de chipset die geen hoge mem speeds aan kan???
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
petervandamned schreef op 08 januari 2004 @ 09:13:

Nice topic mr._Anderson

THX..

je moet msn subscriber zijn wil je de beta kunnen downloaden, ik heb al gezocht maar kan hem nergens aankomen, verder is er nog niet echt veel software, en ook de driver ondersteuning is nog niet je van het op dit moment.
SmokeyTheBandit schreef op 08 januari 2004 @ 09:17:
[...]

Heb Windows 2003 voor de AMD 64 kunnen downloaden bij MS eens kijken wat dat is he ;) :P
Ik ben benieuwd!
Anoniem: 90931 schreef op 08 januari 2004 @ 09:05:
toevoeging @silentsnow:

Athlon 64 3000+: CAAMC 0344 WPMW (kleur niet te zien)

Athlon 64 3200+: CAAKC 0334 TPMW (groen)

edit:

Er zijn idd straks duizenden van die dingen. Moeilijk om bij te houden...
THX.. en jij ook silentsnow, ik heb nu geen tijd, maar ik werk het zo snel als ik kan bij!
Anoniem: 30670 schreef op 08 januari 2004 @ 10:11:
Gmorge!

Ermh... ten eerste kleine opmerking over de post hier...
Tis al blijkbaar al zo moeilijk om de Type/modelen uit elkaar te houden. En dan ook nog maar eens onthouden wie welke heeft gaat helemaal de goede kant op... Zeg naast je cpu code ook ff of je een 3000/3200/3400 hebt. Das wel zo makkelijk :).

Verder heb ik eens me geheugen op 333mhz gezet en overgeclockt naar 2300mhz met 1.65volt (dus geheugen komt bijna op 400mhz). Zonder problemen dus met een 3200+ week 33 proc met bruine core!. Er zit meer potentie in. Maar het rare is dat dus als ik overclock op standaard 400mhz en dan 2300mhz probeer....niet eens 2200 stabiel haal :S... Toch dat ik 500mhz geheugen heb... Of het ligt aan het geheugen of aan de chipset die geen hoge mem speeds aan kan???
Iemand?
Je hebt ook een VIA chipset zie ik (K8T800) , zou het niet aan je pci/agp devider kunnen liggen, dat je pci/apg op een te hoge snelheid komen draaien ?? Dat lijkt mij een eerder verklaring.

[ Voor 30% gewijzigd door mr._Anderson op 08-01-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

SynGroW schreef op 07 januari 2004 @ 20:12:
[...]

Ben je van plan om er een peltier op te maken?

Ik hoop voor je dat dat zin heeft, mijn northbridge wordt niet eens warm op 265mhz. En dat is met het standaard blokje :)
Systeem draait dan niet 24/7, eerder 10 minuten, maar je snapt wat ik bedoel.... ;)
Yep, ben ik zeker van plan. En tuurlijk heeft het zin. De vraag is hoeveel. Dat hij niet warm wordt heeft er niet veel mee te maken. Dat is gewoon omdat hij gewoon weinig warmte uitstoot. Des te makkelijker om heel koud te krijgen met een peltier. -20 is behoorlijk snel haalbaar met een 80w pelt.

Maar die coldplate is zowieso noodzakelijk. Het is namelijk een Dangerden GF2 blok :). Een videocard blok dus. Hiervan heb ik de aansluitingen van rechtop gezet en er een coldplate voor gemaakt. Nu kan ik heb ook op de NB plaatsen. Nu de gaten van deze NB anders zijn, hoef ik alleen een nieuwe coldplate te maken. Deze kan ook gewoon zonder peltier draaien. Deze wordt met een flinke druk op het GF2 blok geklemt. De overgang zorgt wel voor WAT verlies, maar niet veel.

Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Is er nog iemand die een AMD Athlon64 3200+ heeft plus een Shuttle SN85G4 ?
Waar ik info mee kan delen en geven.

Mijn OC resultaten zijn.

-Model Athlon64: AMD Athlon64 3200+
-Eventueel stepping: CAAKC 0337RPMW
-L2 Cache: 1MB
-Default clockspeed: 2,0GHz
-OC clockspeed 2,1GHz
-Multiplier 10
-Frequence 210MHz
-Voltage: Auto
-Idle temp (motherboardmonitor): Min 45C
-Full load temp (motherboardmonitor) Max 77C
-Bios versie: FN85S014
-Athlon64 driver versie 1.1.1.0
-Windows versie win xp pro normaal en win xp pro 64Bit en Longhorn 64Bit
-Moederbord merk en type: Suttle FN85
-Geheugen merk en type: Mushkin 512MB PC3500@222 Hi Performance
-Geheugen voltage: Auto
-Geheugen latencie: 2.3.2.5
-Welke koeling: I.C.E. Heat-Pipe

[ Voor 24% gewijzigd door -=unicron=- op 08-01-2004 18:37 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ die gozer boven mij :P

KAN veel hoger!!! lees maar even deel I door. Dan kom je er van zelf wel achter dat hij 2400mhz.

@MR_Anderson:
Ik denk juist helemaal niet aan de agp/pci ligt... Want heb er zelfs een Isdn kaartje in hangen en die doet niet moeilijk met de 40mhz pci. Verder heb ik nog geen corrupt window scherm gezien. En vannacht hij de helenacht Test proggies draait zoals prime95, pifast, memtest, Sisoft burne in. Helemaal stabiel met 2300mhz en geheuhen op 400mhz (setting in bios 333mhz).

Raar dat hij gewoon geen 460mhz wilt draaien (setting in bios 400mhz).... Raar..heb gevoel dat me geheugen brak is :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

mr._Anderson schreef op 08 januari 2004 @ 12:21:
[...]

THX..

je moet msn subscriber zijn wil je de beta kunnen downloaden, ik heb al gezocht maar kan hem nergens aankomen, verder is er nog niet echt veel software, en ook de driver ondersteuning is nog niet je van het op dit moment.
er is togh al 64-bit windows xp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Anoniem: 30670 schreef op 08 januari 2004 @ 14:04:

KAN veel hoger!!! lees maar even deel I door. Dan kom je er van zelf wel achter dat hij 2400mhz.

@MR_Anderson:
Ik denk juist helemaal niet aan de agp/pci ligt... Want heb er zelfs een Isdn kaartje in hangen en die doet niet moeilijk met de 40mhz pci. Verder heb ik nog geen corrupt window scherm gezien. En vannacht hij de helenacht Test proggies draait zoals prime95, pifast, memtest, Sisoft burne in. Helemaal stabiel met 2300mhz en geheuhen op 400mhz (setting in bios 333mhz).

Raar dat hij gewoon geen 460mhz wilt draaien (setting in bios 400mhz).... Raar..heb gevoel dat me geheugen brak is :X :(
Wat voor geheugen hebt jij erop zitten, pc4000?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Anoniem: 30670 schreef op 08 januari 2004 @ 14:04:

@MR_Anderson:

Dat weet ik zelf ook dat het sneller kan. Maar ik overclock al van mijn eerst AMD Athlon Thunderbird 1,4GHz al niet meer dus. Ik ben er uit :?

[ Voor 3% gewijzigd door -=unicron=- op 08-01-2004 19:16 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ UNICRONBOT
Wat doen je dan hier :P :+

@ KEN:

Eurhm zie sign... Kingston hyper X pc4000 500mhz cas 3-4-4-8...weet het brakke timings :X... Maar er komt een andere module voor inplaats...
why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 95473 schreef op 08 januari 2004 @ 14:27:
[...]

er is togh al 64-bit windows xp??
Dit moet ik duidelijk in het begin topic zetten denkik :)

Wat willen we hebben:
-WindowsXP 64bits-edition X86-64 voor Athlon64 (FX), en zal ook wel op de Opteron draaien :)

Wat is er ongeveer:
-WindowsXP 64bits-edtion, beta versies, alleen toegangkelijk voor msdn subscriber en hij is bij sommige evenementen uitgedeeld, moeilijk aan te komen, niet echt een hele goede driver ondersteuning.
-Windows2003 Server 64bits standard voor de Opteron, beta versies zijn uitgedeeld
-Windows2003 Server 64bits Enterprise voor de Opteron, beta versies zijn uitgedeeld
-Windows2003 Server 64bits Enterprise voor de Itanium, is op de markt
-Windows2003 Server 64bits Standard voor de Itanium, word geintroduceerd samen met de introductie van de Opteron versies
-Windows2003 Server 64bits Datacenter voor de Itanium, is op de markt.
-Verschillende x86-64 Linux OS'en zijn al uit, en beschikbaar.

UPDATE: ik heb het geheel overzichtelijk in de openings post gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 08-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
UNICRONBOT schreef op 08 januari 2004 @ 13:47:
Is er nog iemand die een AMD Athlon64 3200+ heeft plus een Shuttle SN85G4 ?
Waar ik info mee kan delen en geven.

Mijn OC resultaten zijn.

-Model Athlon64: AMD Athlon64 3200+
-Eventueel stepping: CAAKC 0337RPMW
-L2 Cache: 1MB
-Default clockspeed: 2,0GHz
-OC clockspeed 2,1GHz
-Multiplier 10
-Frequence 210MHz
-Voltage: Auto
-Idle temp (motherboardmonitor): Min 45C
-Full load temp (motherboardmonitor) Max 77C
-Bios versie: FN85S014
-Athlon64 driver versie 1.1.1.0
-Windows versie win xp pro normaal en win xp pro 64Bit en Longhorn 64Bit
-Moederbord merk en type: Suttle FN85
-Geheugen merk en type: Mushkin 512MB PC3500@222 Hi Performance
-Geheugen voltage: Auto
-Geheugen latencie: 2.3.2.5
-Welke koeling: I.C.E. Heat-Pipe
Ik heb ook een 3200+, maar een CAAMC 0343WPMW stepping, nieuwer dus. Hij draaide op 2300mhz, 230*10, maar dat doet hij nu niet meer. Ik denk niet dat dit aan de cpu licht maar aan pci/agp poort, of de IDE poorten die moeilijk doen. Ik wacht ook tot een bios update die het hopelijk maakt om de MP los en hoger in te stellen! Als het mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
@silentsnow
Ik wist dat er een aantal waren, maar zo veel! dat heb ik nog nooit gezien, als jij zegt dat het kan uitgroeien tot 100+ codes, dan is er geen beginnen aan.

@iedereen
Hoe zullen we dit aanpassen, alleen de modellen opnemen?

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 08-01-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

mr._Anderson schreef op 08 januari 2004 @ 21:15:
@silentsnow
Ik wist dat er een aantal waren, maar zo veel! dat heb ik nog nooit gezien, als jij zegt dat het kan uitgroeien tot 100+ codes, dan is er geen beginnen aan.

@iedereen
Hoe zullen we dit aanpassen, alleen de modellen opnemen?
Alle codes opschrijven die je tegenkomt. Wat is nou een lijst van 100 codes. Daar staan er al 20 oid. Je zal steeds andere krijgen, maar op deze manier kun je wel veel info halen uit alle steppings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 08 januari 2004 @ 21:24:
[...]

Alle codes opschrijven die je tegenkomt. Wat is nou een lijst van 100 codes. Daar staan er al 20 oid. Je zal steeds andere krijgen, maar op deze manier kun je wel veel info halen uit alle steppings.
Ja, goed idee. Het nadeel is echter dat je lijst nooit compleet zou zijn. Als je gewoon modelnummers hebt, weet je zeker dat je niets vergeten bent, als je ook core/stepping doet, zullen er altijd wel een paar vergeten/niet opgemerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 90931 schreef op 08 januari 2004 @ 21:28:
[...]

Ja, goed idee. Het nadeel is echter dat je lijst nooit compleet zou zijn. Als je gewoon modelnummers hebt, weet je zeker dat je niets vergeten bent, als je ook core/stepping doet, zullen er altijd wel een paar vergeten/niet opgemerkt worden.
Zo compleet mogelijk maken :)
Iedereen posten in een lijst oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kan iemand mij vertellen over een mobo met via k800 chipset en dan overclocked?
ik wil graag weten hoever je komt met een k800 chipset+amd 64 3200+ en standaard cooling:)
kwil er een halen maar dan wel op 2.2 ghz en niet op 2ghz.
en of ik dan een andere cooler nodig heb.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 08 januari 2004 @ 21:32:
[...]

Zo compleet mogelijk maken :)
Iedereen posten in een lijst oid.
Mja, maar waar? Als we het in dit topic allemaal posten, wordt het hier vrij onoverzichtelijk. Nieuwe topic daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 90931 schreef op 08 januari 2004 @ 21:38:
[...]

Mja, maar waar? Als we het in dit topic allemaal posten, wordt het hier vrij onoverzichtelijk. Nieuwe topic daarvoor?
Is niet echt nodig
Kan het gewoon hier posten :) Dan heb je alles mooi bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op 08 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Is niet echt nodig
Kan het gewoon hier posten :) Dan heb je alles mooi bij elkaar.
Mmh, het zou mooi zijn als alles bij elkaar stond, in de startpost. Anders moet je straks honderden posts doorspitten om een overzicht te krijgen van wat er is. Dan zou mr. Anderson alles bij moeten houden.

* Anoniem: 90931 vraagt zich af of mr Anderson dat wilt doen? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 08-01-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 90931 schreef op 08 januari 2004 @ 21:47:
[...]

Mmh, het zou mooi zijn als alles bij elkaar stond, in de startpost. Anders moet je straks honderden posts doorspitten om een overzicht te krijgen van wat er is. Dan zou mr. Anderson alles bij moeten houden.

* mr._Anderson vraagt zich af of mr Anderson dat wilt doen? :)
Met hulp is het te doen, maar denk eens na, een lijst van 100+ is niet echt betrouwelijk bij te houden. daarbij komt dat je nooit gemiddelde OC resultaten per keer kan pakken, omdat iedereen net een andere stepping heeft

IK HEB EEN IDEE :)

Als we de stepping verkorten, naar alleen de eerste 5 characters... dus..

CAAKC (groen)
CAAMC (groen)
CAAKC

Uiteraard het model erbij :) maar dat zijn volgens mij de belangrijkste gegevens, daar zitten de grootste verschillen in, en het is dan ineens een heel stuk minder volgens mij. Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ lammetak...

Ik heb een ABIT KV8 max-3 met kt8t800 chip van via en ik kom met een 3200+ uit week 33 met 1.6750 volt op 2300mhz met box koeler op 8.5volt draaiend.

Ik heb iets heel raars opgemerkt bij deze mobo... Ik was weer aan de OC en deed voor de grap ff me vinger op de SB-chip. Verbrand was het resultaat.... ik dacht vreemd.. nooit eerder mee gemaakt. Dus temp-meter erbij...81 gr!!!!! bij 2200mhz oc..(niet stabiel..) Dus heatsink zagen alla minuut in de kamer...Papst fannetje alla 4*4*2 opzoeken in de tweakla, zalman lijm en gaan met die bananna :)... en ja hoor... 2300 stabiel 8)7 ...

Iemand wel van zo situatie gehoord?!?!

EDIT/

IK denk dat wel een nice optie zal wezen maar ik denk dat de WEEK ook bij moet omdat het ook wel verschilt in oc denk ik en zeker ook welke kleur...zoals de mijne is een bruine

EDIT/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 08-01-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 08 januari 2004 @ 21:55:
[...]

Met hulp is het te doen, maar denk eens na, een lijst van 100+ is niet echt betrouwelijk bij te houden. daarbij komt dat je nooit gemiddelde OC resultaten per keer kan pakken, omdat iedereen net een andere stepping heeft

CAAKC (groen)
CAAMC (groen)
CAAKC

Uiteraard het model erbij :) maar dat zijn volgens mij de belangrijkste gegevens, daar zitten de grootste verschillen in, en het is dan ineens een heel stuk minder volgens mij. Goed idee?
Ja, is ook wel goed idee. Zal iets makkelijker bij te houden zijn en als iemand een nieuwe heeft gevonden post die dat in dit topic?

En dan ook nog bij elke core erbij zetten wat voor OC-results er gemiddeld mee behaald zijn? Nu varieert dat nog niet zo heel erg, maar als er meerdere core's komen wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op 08 januari 2004 @ 21:55:
EDIT/

IK denk dat wel een nice optie zal wezen maar ik denk dat de WEEK ook bij moet omdat het ook wel verschilt in oc denk ik en zeker ook welke kleur...zoals de mijne is een bruine

EDIT/
mmh, week maakt het denk ik groot werk. Je moet er vanuit gaan dat er nu 3 core's zijn. Deze zijn allemaal vanaf week 30 ongeveer gemaakt. Ook zijn er van allebei 2 kleuren. 2*3*23=138. In praktijk zal niet elke kleur van iedere core in elke week zijn gemaakt, maar het wordt dan toch nog een gigantische lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 90931 schreef op 08 januari 2004 @ 22:13:
[...]

mmh, week maakt het denk ik groot werk. Je moet er vanuit gaan dat er nu 3 core's zijn. Deze zijn allemaal vanaf week 30 ongeveer gemaakt. Ook zijn er van allebei 2 kleuren. 2*3*23=138. In praktijk zal niet elke kleur van iedere core in elke week zijn gemaakt, maar het wordt dan toch nog een gigantische lijst.
Als ik het goed begrijp zijn dit de core's
CAAKC

En is dit de stepping:
MPMW

Dit is dan extra gegevens voor detail als week enz.:
0330
(denk ik)

Dus de core iig, en de stepping lijkt me dan ook handig.. ECHTER.. als je die allemaal moet gaan combineren met ook nog eens OC resultaten dan word het erg groot.. ff over nadenken.. morgen als ik weer fris ben :)

VERDER
wil ik iedereen vragen zoveel mogelijk in 1 post te zetten! Anders zitten we te snel weer aan de 500.. DANKJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Anoniem: 30670 schreef op 08 januari 2004 @ 21:55:
@ lammetak...

Ik heb een ABIT KV8 max-3 met kt8t800 chip van via en ik kom met een 3200+ uit week 33 met 1.6750 volt op 2300mhz met box koeler op 8.5volt draaiend.

Ik heb iets heel raars opgemerkt bij deze mobo... Ik was weer aan de OC en deed voor de grap ff me vinger op de SB-chip. Verbrand was het resultaat.... ik dacht vreemd.. nooit eerder mee gemaakt. Dus temp-meter erbij...81 gr!!!!! bij 2200mhz oc..(niet stabiel..) Dus heatsink zagen alla minuut in de kamer...Papst fannetje alla 4*4*2 opzoeken in de tweakla, zalman lijm en gaan met die bananna :)... en ja hoor... 2300 stabiel 8)7 ...

Iemand wel van zo situatie gehoord?!?!

EDIT/

heb je die overclock gehaald met alleen fsb omhoog en misschiien volcore omhoog?
ik ben niet zo ervaren en ik heb samsung cas 3 geheugen dus dat is ook niet echt super.

EDIT/

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
mr._Anderson schreef op 08 januari 2004 @ 21:55:
[...]

CAAKC (groen)
CAAMC (groen)
CAAKC

hmm, eigenlijk niet.

elke proc oc-ed weer anders. een CAAKC XPMW kan 't een stuk beter doen als een CAAKC VPMW. ook de MPM stepping schijnt het vaak erg lekker te doen. Bovendien wil het per week ook nog wel eens schelen hoe lekker een chip 't doet.

even een voorbeeldje van de bartons:

De AQXEA 0330 XPMW ging gewoon als een trein terwijl de AQXEA 0330 XPMW het weer een stuk minder deed. DE VPMW's daarintegen zogen weer behoorlijk hard.

Voor de A64 hoeft dit natuurlijk niet hetzelfde te zijn als voor de bartons, maar het zou best wel eens kunnen dat dit verschil maakt. Vandaar dat ik dus liever de volledige code zie ipv alleen CAAKC (groen).
* YoupY vraagt zich af wat voor punt lammetak hiermee wil maken O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk dat je het beter op zo'n manier samen kan. Het is overzichtelijker vind ik:

Athlon 64 3000+
CoreWeekSteppingKleurOverige bijzonderheden
CAAOC
0343
0343
MPMW
UPMP
groen
bruin
-
-

Athlon 64 3200+
CoreWeekSteppingKleurOverige bijzonderheden
CAAKC
0330
0330
0331
0332
0333
0333
VPMW
UPMW
RPMW
XPAW
VPMW
SPAW
groen
groen
groen
bruin
-
groen
-
-
-
-
-
-
CAAMC
0330
VPAW
groen
-
XAAI*
-
-
-
-

[ Voor 56% gewijzigd door silentsnow op 09-01-2004 03:03 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op 09 januari 2004 @ 00:55:
[...]
even een voorbeeldje van de bartons:

De AQXEA 0330 XPMW ging gewoon als een trein terwijl de AQXEA 0330 XPMW het weer een stuk minder deed. DE VPMW's daarintegen zogen weer behoorlijk hard.
Ik wil niet zeikerig doen, maar AQXEA 0330 XPMW en AQXEA 0330 XPMW is hetzelfde :P Ik neem aan dat je dat niet bedoelt. ;)

Die tabel van Silentsnow is wel makkelijk. Maar op den duur zal die gigantisch groot worden denk ik. Veel werk om bij te houden. :)

offtopic:
n00b-vraag: hoe maak je zo'n tabel? Ik zie ze wel vaker @Got (oa. in de startpost van dit topic) Moet dat gewoon met HTML-tags? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

Anoniem: 90931 schreef op 09 januari 2004 @ 09:09:
[...]

Ik wil niet zeikerig doen, maar AQXEA 0330 XPMW en AQXEA 0330 XPMW is hetzelfde :P Ik neem aan dat je dat niet bedoelt. ;)

Die tabel van Silentsnow is wel makkelijk. Maar op den duur zal die gigantisch groot worden denk ik. Veel werk om bij te houden. :)

offtopic:
n00b-vraag: hoe maak je zo'n tabel? Ik zie ze wel vaker @Got (oa. in de startpost van dit topic) Moet dat gewoon met HTML-tags? :)
Ben met je eens dat het veel werk is.. maar ik zou het WEL doen. De eerste keer is het alleen veel werk. Daarna lijkt me juist niet. Gewoon elke keer een regeltje toevoegen.
Weet je hoeveel onnodig antwoorden dat scheelt. Zag je ook in het barton oc draadje, elke keer weer mensen die vragen naar een core, die al eerder genoemd is.
En je kan het ze niet kwalijk nemen. Wan 7 draadjes doorlezen :'( .

Desnoods zet je die tabel ergens op een webje, waarnaar je verwijst. Het lijkt mij voor diegene die zich daar mee bezig wil houden best meevallen kwa werk. Gewoon ff de mensen een mailtje laten sturen (of gewoon hier posten) en dan ff knippen en plakken.

Denk dat je dan wel het mooiste en duidelijkste overzicht krijgt. Want in weken zat bij de bartons verschil. Dus dat zal hier ook wel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81049 op 09-01-2004 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben helemaal met ~SilentSnow~ eens. En het voorbeeld wat ~RibMax~ gaf over de Barton topic is een signaal waarbij het we het beter moeten voorbereiden.

De tabel van hem is het makkelijkste om wat in tevoegen. Eigenlijk moeten we een Webpage hebben waarin iedereen vrij zijn core/week/ evt andere nummers in kan zetten. Dat alles in een mooi jasje.
OF
Iemand maakt een tabel voor me. En ik offer me op met me zoveel vrije dagen (8uur in de week school :P) dat iedereen die een AMD 64 heeft me meelt en dat ik ze daarna in een lijst zet.

(Alleen moet CSI dan wel de GOT script code gaan leren kenne hoe je zo mooi tabeltje maakt als silentsnow....maar ja heb de tijd)

Heren jullie zeggen het maar! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

Problemen met Shuttle An50r , na die nieuwe bios te hebben geflashed, gaat Win2k prberen te laden maar komt tot "starting windows in het b"lauw scherm en loopt gelijk vast :( als ik reset doe en dan ga ik in safe mode , dan is niks aan de hand , in safe mode kom ik wel in mijn systeem, heb ff cpu-z gestart en vreemd ! zegt je 1815 Mhz , Aida32 zegt Amd 64 3000, vervolgens gaa ik verder in Aida32 en kijk naar Cpu Id zegt Amd64 3200+ . hier word ik gek van, maar goed , ik restart , F8 en kies "Last good known cpnfig, profil 1 , restart, eerst runt checkdisk en mijn C kontrolleren , daarna gaat windows starten komt in "starting windows en WEER llopt je vast, dat moet due met drivers te maken hebben want in Safe mode worden haast geen drivers geladen, ik ga zo mijn ghost terugzetten ff kijken , anders Heeft iemand raad hiermee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had je de boel overgeclokt bij de WIN2k install???
Zal best eens kunnen dat er wat dll's niet goed zijn overgekomen van bv: Netwerk, of geluid (standaard dingen van windows). Die worden nooit geladen bij safemodus. Maar zijn wel nodig om normaal op te kunnen starten...
Denk dat je weer opnieuw mag beginnen...

BTW als jullie nog mee eens zijn over de Core list
dan kunnen jullie melen op het adres Amdcorelist@hotmail.com :Y) direct maar eentje aangemaakt voor het geval dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op 09 januari 2004 @ 10:30:
had je de boel overgeclokt bij de WIN2k install???
Zal best eens kunnen dat er wat dll's niet goed zijn overgekomen van bv: Netwerk, of geluid (standaard dingen van windows). Die worden nooit geladen bij safemodus. Maar zijn wel nodig om normaal op te kunnen starten...
Denk dat je weer opnieuw mag beginnen...

BTW als jullie nog mee eens zijn over de Core list
dan kunnen jullie melen op het adres Amdcorelist@hotmail.com :Y) direct maar eentje aangemaakt voor het geval dat
nee, ik had een betabios vooreen, dus heb ik die latste bios uit shuttle site gedownload, unzip en via dos erin gezet, meer heb ik niets gedaan en zeker niet Oc , dus gewoon puur een nieuwe bios update meer niet, met die oude bios was geen probleem , die nieuwe bios specs : Ddr timing selecteble by user, Ddr400 timing selecteble, Cool & Quite herkenning ;
tja, nu is je bezig mijn ghost van 2 dagen geleden aan overzetten , ff kijken , als Dll of wat anders niet goed waren, moet nu wel herstelt worden , het is een goede werkende ghost , Ik blijf aan mijn hoofd krabbelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat die Cool & Quite rotzooi is die dat verhoorzakt, want als het goed is in Safe mode wordt niet geladen en aangezien ik dat geinstallert had , maar die vorige bios deed niks mee, dit nieuwe bios dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063 schreef op 09 januari 2004 @ 11:49:
Ik denk dat die Cool & Quite rotzooi is die dat verhoorzakt, want als het goed is in Safe mode wordt niet geladen en aangezien ik dat geinstallert had , maar die vorige bios deed niks mee, dit nieuwe bios dus wel
JAAA dat was het Eindelijk in Win, dus "voor wie Shuttle An50r heeft en bios AN50S00Y gaat inflashen GEEN COOL & QUITE installeren = VAST LOPER VAN WINDOWS !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063 schreef op 09 januari 2004 @ 11:52:
[...]

JAAA dat was het Eindelijk in Win, dus "voor wie Shuttle An50r heeft en bios AN50S00Y gaat inflashen GEEN COOL & QUITE installeren = VAST LOPER VAN WINDOWS !!!!
ik zit denken om nu met dit bios toch proberen of die C&Q opnieuw te installeren , ff kijken of misschien nu wel werkt, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Royal Eagle, wil je voortaan de edit knop gebruiken. Er werd gevraagt of er meer in 1 post gezet gaat worden, dan ga je ineens 4 posts achter elkaar zetten.

Verder denk ik dat YoupY het goed bedoelt. Hij had alleen de 2e stepping moeten veranderen.

Ik zou iig niet de stepping en week weghalen. Puur omdat dit het meeste zegt over de kwaliteit van de core. De core code is bij de A64 ook van belang, omdat je groene en bruine hebt. Deze moet dus ook vermeld worden. Maar onder geen beding mag die stepping en week weggelaten worden.

De manier van silentsnow is perfect om dit goed aan te geven. Later zou dit in de FAQ kunnen komen, of in een apparte sticky (wat me nog beter lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 09 januari 2004 @ 12:08:
Royal Eagle, wil je voortaan de edit knop gebruiken. Er werd gevraagt of er meer in 1 post gezet gaat worden, dan ga je ineens 4 posts achter elkaar zetten.

Verder denk ik dat YoupY het goed bedoelt. Hij had alleen de 2e stepping moeten veranderen.

Ik zou iig niet de stepping en week weghalen. Puur omdat dit het meeste zegt over de kwaliteit van de core. De core code is bij de A64 ook van belang, omdat je groene en bruine hebt. Deze moet dus ook vermeld worden. Maar onder geen beding mag die stepping en week weggelaten worden.

De manier van silentsnow is perfect om dit goed aan te geven. Later zou dit in de FAQ kunnen komen, of in een apparte sticky (wat me nog beter lijkt).
Ok Excuus voor die 4 post achtr elkaar , was 'mbeetje @#$@@ , maar goed en kleur + week enzv. zou ik het Wc blockje eruit moeten halen , mhmhmhmmh nog ff en dan ga ik toch dinges veranderen en gaat Wc-block eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Vraag serinity anders eens of hij met thorry een siteje kan maken voor speciaal de oc-baarheid van 64-ers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker zo met die post... geen wonder dat het zo snel gaat :P

Maar goed:
Ik zie hier dat een apart site waar iedereen vrij zijn code/week/kleur/ enz enz mag in zetten...
Alleen dan moet er wel weer een beveiliging komen. Nou niet dat iedereen zo ff op site wat er in knalt... Dat vervuilt weer de zooi. Moet dus een soort site master wezen ofzo.
Ik stel me te beschikking hiervoor.. Hoe en wat mag jullie weten ik vindt alles best :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nou ik wilde weten of ik niet beter een 3200+ kon halen en of ik die redelijk makkelijk op 2.2 ghz kan krijgen.
maar als dat niet makkelijk lukt en ik watercooling moet pakken word et voor mij behoorlijk duur aangezien ons mam niet wil hebben dat ik em 2e hands ga halen.
.
nog 1 ding: this lammmetak met 3 m'en:)
* YoupY vraagt zich af wat voor punt lammetak hiermee wil maken O-) :+

[ Voor 2% gewijzigd door wvdburgt op 09-01-2004 15:03 . Reden: quote niet ok. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

lammmetak schreef op 09 januari 2004 @ 15:02:
nou ik wilde weten of ik niet beter een 3200+ kon halen en of ik die redelijk makkelijk op 2.2 ghz kan krijgen.
maar als dat niet makkelijk lukt en ik watercooling moet pakken word et voor mij behoorlijk duur aangezien ons mam niet wil hebben dat ik em 2e hands ga halen.
.
nog 1 ding: this lammmetak met 3 m'en:)

[...]
Je hebt deze vraag nu al een paar keer gevraagt geloof ik. Antwoorden zijn geloof ik ook gegeven. Ik zal zeggen:
Bijna alle 3200+ CPU halen de 2200mhz met standaard luchtkoeling. Ik heb er nog geen gezien die niet hoger kwam. Als je niet verder als de 2200mhz wil gaan dan moet je de 3200+ kopen en niet de 3400+. Bespaar je weer geld. De 3200+ is qua aanschaf niet veel duurder dan de 3000+ en als je toch niet verder dan 2200mhz gaat dan kan je die 1mb cache beter gebruiken.

Let wel op: Als je de 2200mhz niet haal dan is dat niet mijn schuld :)

[ Voor 16% gewijzigd door ken op 09-01-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Nogmaals vraag ik iedereen om zoveel mogelijk alles in 1 reactie te zetten, net als bijv. 3 onder elkaar, dat slokt zoveel reacties op zodat we binnen no-time aan de 500 zitten. DUS AUB VOEG ZOVEEL MOGELIJK SAMEN.

Verder, silensnow, ik ben het wel eens met jullie.

Ik zal het volgende doen,
een asp pagina maken waar iedereen de steppings en weeknummers op kan zetten. Daarbij zijn OC zodat dit allemaal word opgeslagen en kan worden bijgehouden. Vervolgens zet ik het in de first post, zo kan iedereen het bijhouden.

Zou dit op goed zijn?

Als we dit doen, dan vraag ik jullie wel even geduld, want hoewel ik thuis ben in asp en shit, ik bulk niet van de tijd :) dus geef me er een paar dagen voor :)

update:
ik heb al een database ontwerp gemaakt,
bij de oc resultaten zal er plaats zijn voor voltage, clock, mp, cooling, idle temp, load temp, bios version, motherboardtype, nickname, email.

lijkt me genoeg....
update:
de database is er inmiddels ook, volledig aangemaakt. Vulling en site eromheen moet ik nu nog ff doen. Ik heb helaas vanavond weinig tijd, morgen moet ik ook werken, zondag zal de eerste dag zijn dat ik dit kan doen. ik zet er haast achter als ik kan :)

update:
Ik ben inmiddels begonnen met de bouw van de site. Ik wil het echter in 1x goed doen, dus het heeft even tijd voor. Ik vraag iedereen zijn geduld :) en als er nog ideen zijn zie ik ze graag komen.

[ Voor 36% gewijzigd door mr._Anderson op 09-01-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 16:32
Ik heb een CAAMC XPMW 3200+ week 38 en ik haal 2500mhz met een prutmobo en stock luchtkoeling!!!!! die moet dus zeker op het lijstje komen!!! (Mijn geheugen staat helaas niet veel hoger dan 245 stabiel toe)

Kijk hier voor mijn benchmarkresultaten en screenies etc.

http://discuss.futuremark...ollapsed&sb=5&o=0&fpart=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Rustig maar..... al verwijderd

Ik heb hem net weer in mn pc gedaan, hij eindigde wel op 0162 ofzo maar das toch alleen maar de batch. Ik snap niet wat jullie met de rest moeten?

[ Voor 75% gewijzigd door jkommeren op 09-01-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J nog wattus..

Tis hier te bedoeling om informatie post neer tezette en geen gebrul van een **********. Dus meer info core/week/kleur is okez maar serail code en rest svp ook.

en verkoop doe je in de V&A niet hier....

(dus kan deze vervuilende post a.u.b. verwijderd worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

jkommeren schreef op 09 januari 2004 @ 20:18:
Ik heb een CAAMC XPMW 3200+ week 38 en ik haal 2500mhz met een prutmobo en stock luchtkoeling!!!!! die moet dus zeker op het lijstje komen!!! (Mijn geheugen staat helaas niet veel hoger dan 245 stabiel toe)

Kijk hier voor mijn benchmarkresultaten en screenies etc.

http://discuss.futuremark...ollapsed&sb=5&o=0&fpart=1
En je voltage is? En welke hardware heb je verder? Hier kunnen we weinig mee. Vermeld even netjes welke hardware je hebt gebruikt, doorverwijzen naar een of andere thread met 200+ posts is niet echt overzichtelijk.
jkommeren schreef op 09 januari 2004 @ 20:20:
Btw, deze processor is te koop (en mobo en geheugen ook), ze gaan niet voor onder de nieuwprijs weg. Voor boden mail me op ali_ille_gali@hotmail.com
1) EDIT je post. Dit doe je door op dit icoontje te klikken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
2) Hardware aanbieden doe je in Vraag & Aanbod

great minds think alike :+

[ Voor 4% gewijzigd door silentsnow op 09-01-2004 20:27 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 07:29
Idee:
Een website met daarin overzicht van de overclockresultaten, net zoals (eerder) overclockresultaten van p4 northwood.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik wil wel zoiets maken, maar niet in php mysql e.d., maar gewoon in html (geen zoekfunctie, aanmeld functie, maar via mail bijvoorbeeld).

edit:
Ow, zoiets wordt al gemaakt, shit :'(

[ Voor 38% gewijzigd door PASware op 09-01-2004 20:38 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
PASware schreef op 09 januari 2004 @ 20:37:
Idee:
Een website met daarin overzicht van de overclockresultaten, net zoals (eerder) overclockresultaten van p4 northwood.

Wat vinden jullie daarvan?

Ik wil wel zoiets maken, maar niet in php mysql e.d., maar gewoon in html (geen zoekfunctie, aanmeld functie, maar via mail bijvoorbeeld).

edit:
Ow, zoiets wordt al gemaakt, shit :'(
Lees eens een post of 5 .. 6 naar boven
jkommeren schreef op 09 januari 2004 @ 20:20:
Btw, deze processor is te koop (en mobo en geheugen ook), ze gaan niet voor onder de nieuwprijs weg. Voor boden mail me op ali_ille_gali@hotmail.com
Dit is totaal niet de bedoeling van GoT

aan iedereen die nieuw is.. lees de thread! en lees de openins post!

[ Voor 29% gewijzigd door mr._Anderson op 09-01-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
FSB vergissingen
^^ dat stukje heb ik in de startposts eens gelezen, maar is er iemand die mij dit misschien iets beter kan uitleggen, wat zeg maar die frequence is? Als ik _ooit_ een athlon64 haal zou ik hier wel iets meer over willen weten :).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Zucht wie zijn hier nou de noobs :r

Kijk op de link die ik je had gegeven en daar staan cpuz screenies met fsb en voltage. Bovendien staan daar de volledige specs

EDIT: Hij is groen btw

[ Voor 8% gewijzigd door jkommeren op 09-01-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SuperPaddo schreef op 09 januari 2004 @ 20:43:
FSB vergissingen
^^ dat stukje heb ik in de startposts eens gelezen, maar is er iemand die mij dit misschien iets beter kan uitleggen, wat zeg maar die frequence is? Als ik _ooit_ een athlon64 haal zou ik hier wel iets meer over willen weten :).
frequence, of zoals het soms nog wel eens in de bios genoemd word FSB (zeer slecht vind ik!!!) is enkel en alleen een getalletje wat je insteld :)

met behulp van MP en agp/pci devider worden clock voor cpu, agp, pci en ide poort berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 07:29
mr._Anderson schreef op 09 januari 2004 @ 20:41:
[...]

Lees eens een post of 5 .. 6 naar boven
ja ik zag het pas, toen ik het gepost had, heb al ge-edit
jkommeren schreef op 09 januari 2004 @ 20:44:
Zucht wie zijn hier nou de noobs :r

Kijk op de link die ik je had gegeven en daar staan cpuz screenies met fsb en voltage. Bovendien staan daar de volledige specs

EDIT: Hij is groen btw
je post met link was geod, maar die eronder zijn we niet zo heel erg blij mee, dat is meer wat voor V&A. Naja succes met verkopen, en goeie cpu :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Nee ok, dat snap ik. Maar dan hoeven jullie er niet meteen met z'n 10en op te springen

Edit:

Mijn volledige stepping dan bij deze:
ADA3200AEP5AP
CAAMC 0338XPMW
9843154130162

[ Voor 38% gewijzigd door jkommeren op 09-01-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb die mp optie in clockgen aan de gang gekregen :)

De oplossing was eerst MP 7.0 en dan kan ik wel naar de 8- 9 toe :)

Heeft een major winst opgeleverd al zeg ik het zelf :D

Zit nu ff op 8.5 x 329 en me mem draait op 255 (5-2-2-2)

Pifast nu rond de 45.0 Sec dus nog ff verder tunen en Bio_Blade is eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

SmokeyTheBandit schreef op 09 januari 2004 @ 21:30:
Nou ik heb die mp optie in clockgen aan de gang gekregen :)

De oplossing was eerst MP 7.0 en dan kan ik wel naar de 8- 9 toe :)

Heeft een major winst opgeleverd al zeg ik het zelf :D

Zit nu ff op 8.5 x 329 en me mem draait op 255 (5-2-2-2)

Pifast nu rond de 45.0 Sec dus nog ff verder tunen en Bio_Blade is eraan ;)
Ha zo te zien heb je mobo alweer terug :P
HTT 329mhz is wel erg lekker >:)
Ik denk ook dat bio_blade er ook aan gaat als je veder gaat tunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
mr._Anderson schreef op 09 januari 2004 @ 20:46:
[...]

frequence, of zoals het soms nog wel eens in de bios genoemd word FSB (zeer slecht vind ik!!!) is enkel en alleen een getalletje wat je insteld :)

met behulp van MP en agp/pci devider worden clock voor cpu, agp, pci en ide poort berekend.
Wordt de geheugensnelheid dan zeg maar wel omhoog gegooit zoals bij de FSB? Dat het mem hoger dan 400MHz gaat draaien? Anders moet ik ook nog misschien beter mem halen bij overklokken :P (heb nu 2x256ddr pc3200 twinmos, draait nu met Athlon XP op 185Mhz strakke timings, maar weet niet hoever het over de 400Mhz komt).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja ook de mem snelheid gaat omhoog, alleen heb je ook natuurlijk dividers nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Een kleine samenvatting van de door mij verzamelde data tot nu toe.

• De nieuwste processoren (week 45+) OC-en eigenlijk niet veel beter dan de oudere (week 30+).
• De 3000+ doet het vrijwel altijd zeer goed en komt vaak uit op dezelfde max frequencie als de 3200+.
• Over de 3400+ is weinig te zeggen aangezien ik weinig ervaringen over deze processor heb kunnen vinden.

• Er zijn veel verschillende steppings in omloog. Ik kan er geen enkel patroon in vinden.
• Elke speedgrade heeft weer andere steppings, maar sommige steppings zijn in meerdere speedgrades terug te vinden.
• Alles is nu nog rev C0, waarschijnlijk komen er geen betere OC resultaten met deze rev.

• Meeste procs halen met luchtkoeling de 2400MHz wel, soms 2500MHz.
• Meeste procs halen met waterkoeling de 2500MHz
• Enkele procs halen met -20C of lager de 2800MHz, soms 3000MHz.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Me nieuw resultaten :)

Vmem @ 3.3 V
Vcore @ 1.76 V

HTT @ 330
Mem @ 256 Mhz (5-2-2-2)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/Pifast/pifast44.81.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Is dit een beetje goede ??

CAAMC 0349 RPMW

K heb zo zitten kijken in het topic maar de stepping niet tegen gekomen.
SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 09:40:

Vmem @ 3.3 V
Vcore @ 1.76 V

HTT @ 330
Mem @ 256 Mhz (5-2-2-2)

[afbeelding]
Woesh :P weer een chaintech ? :D

[ Voor 59% gewijzigd door Astennu op 10-01-2004 09:42 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 09:40:

Vmem @ 3.3 V
Vcore @ 1.76 V

HTT @ 330
Mem @ 256 Mhz (5-2-2-2)

[afbeelding]
En als je hem meer vcore geeft? Gaat ie dan nog harder?

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

NoStra schreef op 10 januari 2004 @ 10:40:
[...]

En als je hem meer vcore geeft? Gaat ie dan nog harder?
Nope :(

Voor zover ik het geprobeerd heb haalt het niks meer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 10:56:
[...]

Nope :(

Voor zover ik het geprobeerd heb haalt het niks meer uit :(
Wat voor VR heb jij gebruikt voor je vmod ? Ik zit nog te twijfelen tussen een 50 en een 20k namelijk.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 19:57
Ik gebruik een 100K VR, en haal max. 2.14v :) alleen jammer van de OVP die erop zit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

silentsnow schreef op 10 januari 2004 @ 10:58:
[...]

Wat voor VR heb jij gebruikt voor je vmod ? Ik zit nog te twijfelen tussen een 50 en een 20k namelijk.
25K

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.