[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
er zit wel meer in dat mem als 275 hoor :p

hoeveel volt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17

Gamer

mobile

2.85.

maar werkt dit ram goed ism A64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 22:57:
[...]

Ze hebben wel voltage nodig maar zeker niet zoveel .... gewoon 2.6-2.7
< Off topic > Smokey, toch een An50r ? Lekkere mobo toch? Ik heb nog bios AN50S00Y er in, is die AN50S025 beter ( meer mogelekijd ) ? :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 29-02-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 23:44:
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg hem niet oc-ed :?
Ik krijg hem stabiel met mp 10 en fsb 218. Ik vind nergens iets over frequence. Maar zolang de fsb maar 1 omhoog gaat, dan krijg ik constant reboots en geheugen fouten. Ik heb me core voltage 0,2 volt omhoog gedaan, meer kan ook niet. En als ik me ddr voltage met 0,1 volt omhoog doe krijg ik ook veel reboots.
Ik op dit moment geen pci kaarten draaien.
Ik heb een 9800SE in me systeem. Verder 400 Mhz corsair geheugen met ledjes. Dit lijkt me toch prima geheugen. Maar ik krijg hem dus niet verder dan 2,18 Ghz.
Ook maakt me geheugen af en toe wat rare geluiden als hij z'n best moet doen.
Weet iemand misschien wat ik kan doen, om verder te oc-en. Ik wil niet op mijn mobo solderen. Maar ik hoop toch eigenlijk zoiezo de 2200 Mhz te halen of meer.
Je vind misschien niets over frequence in de bios.. omdat de makers nog steeds FSB gebruiken soms terwijl er geen FSB meer aanwezig is bij Athlon64(FX/opteron) systemen. Om het geheel maar lekker onduidelijk te maken gebruiken ze toch nog steeds FSB als naamgeving!

geen pci kaarten is oke. maar er zit nog steeds een agp kaart in je systeem, misschien is dat de huidige bottleneck gewoon :(

Verder maakt je geheugen rare geluiden? Ik wil niet lullig doen maar werkgeheugen moet je totaal niet horen volgens mij.. wat voor geluiden zijn dit dan?

Probeer verder eens een ander AGP kaartje uit.. een oudere misschien? Kan je kijken of dit nog positieve of negatieve of geen invloed heeft op de max frequence (FSB) die jij kan instellen.

verder..
Het valt mij btw altijd op de de MP niet boven de 10 in te stellen is bij de 3000+ en de 3200+ maar wel naar beneden. Is er iemand die weet of die software matig via de bios beveiligd is.. of dat die hardware matig in de Athlon64 cores zit ???

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 29-02-2004 17:05 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Gamer schreef op 28 februari 2004 @ 20:14:
kan ik mijn OCZ PC 4200 ook gebruiken in een AMD64 mobo ?
max timings zijn 2.5-3-4-5 op de P4C800 @ 275 fsb.

iemand die deze gebruikt ?
op de via800 werken mijn geils 4200 gewoon hoor
enkel :( wat betreft oc beter de 150 of zijn opvolger scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 28 februari 2004 @ 21:26:
[...]

< Off topic > Smokey, toch een An50r ? Lekkere mobo toch? Ik heb nog bios AN50S00Y er in, is die AN50S025 beter ( meer mogelekijd ) ? :Y)
Tja heb nog niet veel tijd gehad om het te testen maar ik denk wel dat de nieuwste wel de betere is ;) :D

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Balen zeg, hij wil nieteens opstarten in 2-2-2-? modus mn BH5.
Hoe kan het nou dat andere mensen 280mhz kunnen draaien en ik nieteens 208 mhz stabiel.
Magoed dat wordt dus sparen voor officieel DDR4500 mem ofzo ;)

Trouwes balen van mn msi bord ook ,vcore gaat niet boven de 1.55 volt, en dan doet mn proc 2450mhz stabiel.

Kan niet wachten op betere tijden wat voltage betreft.

Smokey ik heb alles geprobeerd 2.6 - 2.7 - 2.8 volt op mn BH5, nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

mr._Anderson schreef op 29 februari 2004 @ 17:01:
[...]

Je vind misschien niets over frequence in de bios.. omdat de makers nog steeds FSB gebruiken soms terwijl er geen FSB meer aanwezig is bij Athlon64(FX/opteron) systemen. Om het geheel maar lekker onduidelijk te maken gebruiken ze toch nog steeds FSB als naamgeving!

geen pci kaarten is oke. maar er zit nog steeds een agp kaart in je systeem, misschien is dat de huidige bottleneck gewoon :(

Verder maakt je geheugen rare geluiden? Ik wil niet lullig doen maar werkgeheugen moet je totaal niet horen volgens mij.. wat voor geluiden zijn dit dan?

Probeer verder eens een ander AGP kaartje uit.. een oudere misschien? Kan je kijken of dit nog positieve of negatieve of geen invloed heeft op de max frequence (FSB) die jij kan instellen.

verder..
Het valt mij btw altijd op de de MP niet boven de 10 in te stellen is bij de 3000+ en de 3200+ maar wel naar beneden. Is er iemand die weet of die software matig via de bios beveiligd is.. of dat die hardware matig in de Athlon64 cores zit ???
Ok thnx voor de info. Ik zal nog wel proberen met me geforce 4 mx van een ander systeem.
Hoe ga ik dat geluid ooit omschrijven :P
Ik zal eens kijken. Het is een soort sissend geluid. Ik probeer anders dalijk het geluid wel op te nemen.
Ik heb net een filmpje genomen met me digicam + geluid, maar daar was het geluid van de fan me cpu te erg. Ik probeer nog wel wat kijken of ik het duiderlijker kan maken.
Ik dus de fan van me cpu uitgezet kijken of het dan wel lukt, maar helaas je hoort het gewoon niet als het opgenomen is. Het is ook niet echt hard of zo. Maar het is op ritme van de ledjes. En het is ook alleen als me geheugen intensief wordt gebruikt. Het zal wel. Ik erger me er ook niet echt aan, maar het valt me gewoon op.

[ Voor 17% gewijzigd door Mister I op 29-02-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Mister I

Wat voor HDD's heb je en waarop zitten die aangesloten ?

Had ik wel ff in me vorige post kunnen editen, sorry, volgende keer beter als ik niet zo st0n3d ben dan

[ Voor 46% gewijzigd door thc2mdma op 29-02-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

thc2mdma schreef op 29 februari 2004 @ 20:21:
Mister I

Wat voor HDD's heb je en waarop zitten die aangesloten ?

Had ik wel ff in me vorige post kunnen editen, sorry, volgende keer beter als ik niet zo st0n3d ben dan
Ik heb een 120 GB WD 7200RPM 8 mb cache en een 60 gb WD. Draai momenteel alleen op die 120. En die zit op me ide poort. Ik dacht ook al dat me ide poort misschien de bottleneck is. Maar ik wil geen geld verspillen om een ide kaart te halen, omdat het dan misschien opgelost is. Dus heeft er iemand in de buurt van huizen er 1 te leen :p.
Binnekort ga ik op raid met 2x 120 GB. Dan gaat ie via de raid controller. Zou dat beter gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Mister,

Ik had namelijk mn S-ata schijf op mn onboard (via)controller en kreeg precies bij 218 mhz ook probs.
Ik heb ze nu op mn promise controller gezet( ook onboard) en heb tot 245 mhz 1:1 nog geen probs gehad (behalve brakke mem timings ;) )

Ik heb btw een msi board en geen asus

[ Voor 9% gewijzigd door thc2mdma op 29-02-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

thc2mdma schreef op 29 februari 2004 @ 20:28:
Mister,

Ik had namelijk mn S-ata schijf op mn onboard (via)controller en kreeg precies bij 218 mhz ook probs.
Ik heb ze nu op mn promise controller gezet( ook onboard) en heb tot 245 mhz 1:1 nog geen probs gehad (behalve brakke mem timings ;) )

Ik heb btw een msi board en geen asus
Hey dat is mooi.
heb alleen geen andere schijven dan ide hier.
Maar waarom krijg ik dan boven de 218 fsb geheugen error?
DAt lijkt mij dat het met het geheugen te maken heeft. Of niet soms?
Write error naar memory zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Ik zou zeggen boot van een ander medium als je hdd (flop,cd,usb) en run memtest, dan weet je mem die 218mhz wel trekt. op die manier heb je zowieso van je hdd geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

petervandamned schreef op 29 februari 2004 @ 17:43:
[...]

op de via800 werken mijn geils 4200 gewoon hoor
enkel :( wat betreft oc beter de 150 of zijn opvolger scoren ;)
ok, thx.
de shuttle dan maar.

3200+ of de 3000+ ?
3400+ is me te duur waarom ik hem zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Mister I schreef op 29 februari 2004 @ 19:55:
[...]

Ok thnx voor de info. Ik zal nog wel proberen met me geforce 4 mx van een ander systeem.
Hoe ga ik dat geluid ooit omschrijven :P
Ik zal eens kijken. Het is een soort sissend geluid. Ik probeer anders dalijk het geluid wel op te nemen.
Ik heb net een filmpje genomen met me digicam + geluid, maar daar was het geluid van de fan me cpu te erg. Ik probeer nog wel wat kijken of ik het duiderlijker kan maken.
Ik dus de fan van me cpu uitgezet kijken of het dan wel lukt, maar helaas je hoort het gewoon niet als het opgenomen is. Het is ook niet echt hard of zo. Maar het is op ritme van de ledjes. En het is ook alleen als me geheugen intensief wordt gebruikt. Het zal wel. Ik erger me er ook niet echt aan, maar het valt me gewoon op.
een sissend.. geen klikkend geluid ? op het ritme van je ledjes :) ?

wat een vaag probleem, ja ik ben geen almighty maar volgens mij moet geheugen echt geen geluid maken. zou hetniet een andere fan kunnen zijn? niet je hardeschijf ofzo ? die zou ook wel eens aan de slag moeten kunnen als je geheugen zwaar gebruikt wordt...
Gamer schreef op 29 februari 2004 @ 21:27:
[...]

ok, thx.
de shuttle dan maar.

3200+ of de 3000+ ?
3000+ werd gigantisch geprezen om zijn uitermate goede prijs/kwaliteits verhouding ten opzichte van de 3200+. Echter met de komst van de 3400+ is de 3200+ ook erg veel gedropt in prijs.
Met de 3200+ heb je 1mb l2 cache, dat zorgt soms nog wat voor extra performance maar niet rete veel. Het blijft natuurlijk wel stoer om te zeggen ;)

De oc performance hangt nu toch meer af welke stepping combinatie je gaat krijgen denkik... maar beide zetten minimaal wel 2.2 tot 2.3 neer wat ik ervan zie overal. Daar zit niet echt heel veel verschil tussen bij de 3000+ en 3200+. Tis dus wat jij ervoor wil neerleggen, watje kan missen, en wat het scheelt.

Default zit er echter weinig verschil tussen de 3000+ en de 3200+ in snelheid.

[ Voor 29% gewijzigd door mr._Anderson op 29-02-2004 22:26 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ga morgen weer wat klooien met oc-en.
Het is geen klikkend geluid.
Waar ik nu wel achter ben dat het "sissende" geluid heel vaak tegelijk voorkomt als ik scroll met de muis. Ik weet voor 90% zeker dat het van me geheug komt
Heb me oor boven me geheugen gehouden en volgens mij komt het daarvan daan.
Zal eens kijken of het met een andere pc ook zo is.
Hardeschijf is het ook niet.
Cpu fan is het ook niet.
En fan van me vga ook niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Mister I op 29-02-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Gamer schreef op 29 februari 2004 @ 21:27:
[...]

ok, thx.
de shuttle dan maar.

3200+ of de 3000+ ?
Als je de scores ziet maak het weinig uit, en wil je enkel ermee benchen ?

die 3000 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Mister I schreef op 29 februari 2004 @ 22:43:
Ik ga morgen weer wat klooien met oc-en.
Het is geen klikkend geluid.
Waar ik nu wel achter ben dat het "sissende" geluid heel vaak tegelijk voorkomt als ik scroll met de muis. Ik weet voor 90% zeker dat het van me geheug komt
Heb me oor boven me geheugen gehouden en volgens mij komt het daarvan daan.
Zal eens kijken of het met een andere pc ook zo is.
Hardeschijf is het ook niet.
Cpu fan is het ook niet.
En fan van me vga ook niet.
Ik vind het een raar fenomeen :) maar als je het zeker weet.. misschien dat ik thuis mijn kast eens open pleur en luister als ik er tijd voor vind... zijn er geen andere mensen die hun geheugen ooit hebben gehoord dan.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

mr._Anderson schreef op 01 maart 2004 @ 09:54:
[...]

Ik vind het een raar fenomeen :) maar als je het zeker weet.. misschien dat ik thuis mijn kast eens open pleur en luister als ik er tijd voor vind... zijn er geen andere mensen die hun geheugen ooit hebben gehoord dan.. ?
Ja zou leuk zijn :). Heb jij ook dat corsair geheugen?
Ik vraag ook wel aan mensen of die kunnen luisteren :p
Een vriend van me heeft precies de zelfde module en die hoort nix.
Misschien heb ik een slecht model of ik ben doof dat ik het verkeerde hoor

Wou net me cpu weer op standaard speed laten draaien kijken of het daar aan ligt.
Maar dan boot ie niet meer :? 8)7 . Hij is er schijnbaar aangewend om nu al oc-ed te draaien :p

[ Voor 29% gewijzigd door Mister I op 01-03-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Het is de voeding mensen ;)

Heb het zelf ook gehad toen ik mijn Levicom 550W net nieuw had... nu zo'n 3 maandjes verder heb ik er geen last meer van.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Iemand al results gezien van een Mobile A64 3000+/3200+ ?

Ben wel benieuwd wat die dingen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

NeoGames.nl schreef op 01 maart 2004 @ 10:52:
Het is de voeding mensen ;)

Heb het zelf ook gehad toen ik mijn Levicom 550W net nieuw had... nu zo'n 3 maandjes verder heb ik er geen last meer van.
Heb je het over die van mij?
want me voeding maakt geen lawaai. En die trekt het ook makkelijk
(Thermalthake 400 watt) Max afwijking van 0.1 volt.

Hey krijg nou wat. !
Ik controleer nog ff me voltages. En ik zie dat ik een voltage van me 12 volt lijn van 11,32 :'(
Misschien daarom zo'n kut oc
Raar met die voeding
Was 90 euries
Nog nooit problems gehad

Update:
Als ik die 12 volt stabilisator van mobo afhaal dan boot ie niet eens meer.
En me 12 volt lijn schommelt rond de 11,31. Zou het ook kunnen zijn dat speedfan alles verkeerd afleest :?

Update 2:
Speedfan is in de war denk ik.
Want MBM zegt gewoon dat me 12 volt 11,9 is en dat is wel redelijk.
En de rest lijkt er ook wat beter op.

[ Voor 48% gewijzigd door Mister I op 01-03-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Dat dacht ik zo... maar weet bijna zeker dat het wel je voeding is. En verder geen ervaring met die Tt dingen.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

NeoGames.nl schreef op 01 maart 2004 @ 13:54:
Dat dacht ik zo... maar weet bijna zeker dat het wel je voeding is. En verder geen ervaring met die Tt dingen.
Kan je misschien ook zeggen waarom je dit denkt?
Voeding is trouwens nu 13 maanden oud

[ Voor 8% gewijzigd door Mister I op 01-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
BlackShadow schreef op 26 februari 2004 @ 22:48:
Beste medetweakers, ik zit met het volgende probleempje:

Ik ben in het bezit van een amd64 3200+ op een asus K8V moederbord smen met 2*512 DDR3200C2 XMS corsair.

Nu draait mijn proc op 10*220 dus 2200Mhz alles op standaard voltage.

Als ik het voltage van mijn geheugen/proc verhoog wilt hij in geen geval stabiel werken op 2.25Ghz.

stressed: 12V naar 11.78 Vcore zakt ook van 1.760 naar 1.728
(chieftec 360W)

Waar kan het probleem liggen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Ik zal het hier ook nog maar een keer zeggen:

A64 GEEFT GEEN MOER OM DAT F@CKING CAS2!!!!!! :(

De meeste planken /cpu's worden alleen maar instabiel van CAS 2
Probeer gewoon 2,5-2-2-6 (geen 11!! het is geen NF2!!!!!!)-11-16

Je zult zien dat je oc ineens een stuk omhoog gaat!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81481 op 01-03-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

de kogel is door de kerk,

1x AMD Athlon 64 3000+(BOX) Clawhammer 400MHz 64Bit zu EURO 213,99
1x Shuttle AN50R nForce3 150 USB2/SND/LAN/SATA-RAID zu EURO 128,99

samen met dit :

nVENTIV Mach II Processor kit AMD Athlon64/FX Socket 754/940 1 Stuks € 94.00

})
be afraid, be verry afraid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 81481 schreef op 01 maart 2004 @ 17:35:
Ik zal het hier ook nog maar een keer zeggen:

A64 GEEFT GEEN MOER OM DAT F@CKING CAS2!!!!!! :(

De meeste planken /cpu's worden alleen maar instabiel van CAS 2
Probeer gewoon 2,5-2-2-6 (geen 11!! het is geen NF2!!!!!!)-11-16

Je zult zien dat je oc ineens een stuk omhoog gaat!
de invloed van een lage CAS is bij alle systemen relatief laag tegenover de winst die je kan halen uit een hoger snelheid met een hogere CAS.

Echter de invloed een lage CAS is bij de K8 series wel belangrijker dan bij bijv. p4 series. Dit omdat de K8 series het o.a. moeten hebben van de snelle communicatie met de mem controller, lage latencies dus zo ook met het geheugen.
Mister I schreef op 01 maart 2004 @ 10:12:
[...]

Ja zou leuk zijn :). Heb jij ook dat corsair geheugen?
Ik vraag ook wel aan mensen of die kunnen luisteren :p
Een vriend van me heeft precies de zelfde module en die hoort nix.
Misschien heb ik een slecht model of ik ben doof dat ik het verkeerde hoor

Wou net me cpu weer op standaard speed laten draaien kijken of het daar aan ligt.
Maar dan boot ie niet meer :? 8)7 . Hij is er schijnbaar aangewend om nu al oc-ed te draaien :p
sorry, ik heb geen tijd gehad om te luisteren :( maar als je vriend het ook al niet hoort. Verder hebbik kingston geheugen, zonder ledjes of wat dan ook :)

[ Voor 32% gewijzigd door mr._Anderson op 02-03-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Gamer schreef op 01 maart 2004 @ 20:16:
de kogel is door de kerk,

1x AMD Athlon 64 3000+(BOX) Clawhammer 400MHz 64Bit zu EURO 213,99
1x Shuttle AN50R nForce3 150 USB2/SND/LAN/SATA-RAID zu EURO 128,99

samen met dit :

nVENTIV Mach II Processor kit AMD Athlon64/FX Socket 754/940 1 Stuks € 94.00

})
be afraid, be verry afraid ;)
O-) We wachten af. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ps update.. ik heb zelf gemerkt dat er onder IE een bug zit in de site. de statistieken worden niet echt 100% goed weergegeven. Ik ben ermee bezig. Volgende update zit eraan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

petervandamned schreef op 02 maart 2004 @ 07:50:
[...]

O-) We wachten af. Ben benieuwd
tja, ik ook eigenlijk.
het is al een tijdje geleden dat ik een AMD based systeempje in mijn pollen heb gehad :)

ps, thx for the tip ivm die AMD kit, komt van dezelfde firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
Maandag krijg ik een nieuwe 3000+ binnen met één van de nieuwste steppings:

CAATC 0404 XPMW (Greeny)

Kijken wat die doet >:)

Mijn vorige CAAOC 0350 XPMW deed 2620Mhz @1.87v op water.

Groen en Bruine chips maken trouwens niets uit, het zitten op beide precies dezelfde componenten op.

[ Voor 45% gewijzigd door Kakaroto op 05-03-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Kakaroto schreef op 05 maart 2004 @ 16:13:
Maandag krijg ik een nieuwe 3000+ binnen met één van de nieuwste steppings:

CAATC 0404 XPMW (Greeny)

Kijken wat die doet >:)

Mijn vorige CAAOC 0350 XPMW deed 2620Mhz @1.87v op water.

Groen en Bruine chips maken trouwens niets uit, het zitten op beide precies dezelfde componenten op.
Ja dat is, maar het zijn meestal wel verschillende steppings volgens mij. Het is voor de volledigheid iig maar opgenomen in de site. Zou dit eruit moeten volgens jouw? Andere mensen die hier een mening over hebben?

ps ben benieuwd naar oc :P

[ Voor 3% gewijzigd door mr._Anderson op 06-03-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

aKra

Intentionally left blank.

Jongens hoe zit het nou, ik zie telkens iedereen een Shuttle AN50R noemen, maar als ik al die revieuws lees komt hij er slecht uit...

Ik begrijp een klein beetje dat het een goed overclocking mobo is dus, maar daar houdt het ook bij op...

En wat maakt het uit, 2MHz FSB tegenover bijv. een K8V (Asus)/K8T (MSI) of praten we al over 10 tot 20MHz FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
aKra schreef op 06 maart 2004 @ 13:34:
Jongens hoe zit het nou, ik zie telkens iedereen een Shuttle AN50R noemen, maar als ik al die revieuws lees komt hij er slecht uit...

Ik begrijp een klein beetje dat het een goed overclocking mobo is dus, maar daar houdt het ook bij op...

En wat maakt het uit, 2MHz FSB tegenover bijv. een K8V (Asus)/K8T (MSI) of praten we al over 10 tot 20MHz FSB?
Welk review? De nieuwste revisie is nu 1.3 en met de nieuwste bios maakt het één van de beste A64 borden op dit moment.

Bord is niet duur, heeft alle nieuwe techs en is goed modbaar.

De KT8 borden presteren beter omdat die een HTT van 1000MHz hebben ipv de 800MHz bij de NF3-150 borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm... Een MSI K8T is toch echt goedkoper O-)
(En heeft meer onboard...)

Maar, wat verschilt het nou in overclocking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Kakaroto schreef op 06 maart 2004 @ 13:45:
[...]

Welk review? De nieuwste revisie is nu 1.3 en met de nieuwste bios maakt het één van de beste A64 borden op dit moment.

Bord is niet duur, heeft alle nieuwe techs en is goed modbaar.

De KT8 borden presteren beter omdat die een HTT van 1000MHz hebben ipv de 800MHz bij de NF3-150 borden.
Je bedoeld cker 800 ipv 600 bij de NF150... O-)

Socket 939 krijgt 1000MHz... Zou Shuttle een nieuwe versie uitbrengen van hun barebones met de nieuwe socket? Sowieso komt er een Soltek met NF3 250GB (heel interessant). :9~

Ow en 300MHz bij een A64??? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 89305 op 06-03-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
aKra schreef op 06 maart 2004 @ 14:03:
Hmmm... Een MSI K8T is toch echt goedkoper O-)
(En heeft meer onboard...)

Maar, wat verschilt het nou in overclocking?
Nou, de Via borden hebben geen PCI lock dus hoger dan 220FSB ofzo moet je PCI controller gebruiken anders corrupt je Hardeschijf.
Dit is bij de shuttle niet, 300FSB > zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Aha, ok O-)

Dus een Shuttle AN50R kopen met een losse S-ATA kaart :'(

(Overigens, ik wil gaan voor een 3200+ met 1Mb cache, maar als ik hier zo lees heeft iedereen een 3000+ met 512Kb cache, dit omdat deze beter klokt of wat? :X)

[ Voor 54% gewijzigd door aKra op 06-03-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Nee, met een Shuttle AN50R kan je hoge HTT halen zonder een PCI controller kaart.
Ik zou persoonlijk ook voor een NF3-150 gaan.

Meeste hebben een 3000+ omdat die goedkoop is en goed OC'ed, soms zelf nog beter dan de 3200+/3400+.
De 512KB verschil is ongeveer 20-30MHz extra voor de 3000+

[ Voor 4% gewijzigd door Kakaroto op 06-03-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
aKra schreef op 06 maart 2004 @ 15:54:
Aha, ok O-)

Dus een Shuttle AN50R kopen met een losse S-ATA kaart :'(

(Overigens, ik wil gaan voor een 3200+ met 1Mb cache, maar als ik hier zo lees heeft iedereen een 3000+ met 512Kb cache, dit omdat deze beter klokt of wat? :X)
Prijs / kwaliteits verhouding is gigantisch goed, echter met de komst van de 3400+ is de 3200+ ook dik gedaald in prijs! Het is dus ook een goede keuze.

OC hangt gewoon af van je stepping... en koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 07:44

Beamer

Return of the legend

ken schreef op 24 januari 2004 @ 22:48:
[...]

Yup. SATA contoller zijn zeer slecht tegen OC. Je moet een PCI kaat zoeken die 33, 66mhz ondersteund
Hier precies hetzelfde probleem maximaal 210 fsb en dan klopt alles met testen. Jij zegt dus dat dit aan de on-board controller ligt van Neo FIS2R. Ik heb daar ook mijn s-ata raid o op. Nu heb ik ook dit kaartje liggen q-teq pci raid kaart. Kan ik die er dan beter in doen?
En dan nog een vraagje beetje offtopic maar ja indirect wel voor het overclocken. Kan ik mijn bestaande raid-0 van die on-board raid controller overzetten naar die pci radi controller, of moet ik dan alles opnieuw opzetten en dus installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Beamer op 06-03-2004 22:29 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Beamer schreef op 06 maart 2004 @ 22:26:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem maximaal 210 fsb en dan klopt alles met testen. Jij zegt dus dat dit aan de on-board controller ligt van Neo FIS2R. Ik heb daar ook mijn s-ata raid o op. Nu heb ik ook dit kaartje liggen q-teq pci raid kaart. Kan ik die er dan beter in doen?
En dan nog een vraagje beetje offtopic maar ja indirect wel voor het overclocken. Kan ik mijn bestaande raid-0 van die on-board raid controller overzetten naar die pci radi controller, of moet ik dan alles opnieuw opzetten en dus installeren?
Had dit probleem ook met mn Neo FIS2R, maar dan pas bij 218mhz.
Ik heb mn s-ata drive ipv op de via controller op de onboard promise controller gegooit, ben hierna tot 2400mhz gekomen alleen mn mem wil niet harder, en hebben we meer vcore nodig als de huidige 1.55 volt.
Dus probeer je onboard promise eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik had een heel verhaal getypt, maar druk per ongeluk op de vorige knop 8)7 :X

Opnieuw dan maar.

Het lukt mij niet echt met overclocken van mijn systeem.

Tot en met fsb 215 gaat het prima.
Maar daar boven wordt het puinhoop.
Ik krijg 9 van de 10 keer de volgende fout:

bios checksum error

Ik heb het volgende geprobeerd:

Bios geflasht: niet geholpen
Hogere voltages: niet geholpen
Minder strakke timings geheugen: niet geholpen
De timings waren: 2,5-3-3-6-11-16
Zonder ide aparaten geboot: niet geholpen

Andere videokaart moet ik nog proberen

De temperaturen zijn als volgt:

Idle: 25 graden
Stressed: 35 graden

Voltages zijn als volgt:

Core: 1,66
3,3 volt: 3,34
5 volt: 5,08
12 volt: 11,71 - 11,9 dit wisselt best wel

En dit is mijn core stepping:

ADA3000AEP4AP
CAAAC 0350UPMW
9363825L30033

Ik weet niet wat ik op dit moment nog kan proberen.
Heeft iemand enig idee?

[ Voor 1% gewijzigd door Mister I op 07-03-2004 21:15 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91070

Mister I schreef op 07 maart 2004 @ 21:14:
Ik had een heel verhaal getypt, maar druk per ongeluk op de vorige knop 8)7 :X

Opnieuw dan maar.

Het lukt mij niet echt met overclocken van mijn systeem.

Tot en met fsb 215 gaat het prima.
Maar daar boven wordt het puinhoop.
Ik krijg 9 van de 10 keer de volgende fout:

bios checksum error

Ik heb het volgende geprobeerd:

Bios geflasht: niet geholpen
Hogere voltages: niet geholpen
Minder strakke timings geheugen: niet geholpen
De timings waren: 2,5-3-3-6-11-16
Zonder ide aparaten geboot: niet geholpen

Andere videokaart moet ik nog proberen

De temperaturen zijn als volgt:

Idle: 25 graden
Stressed: 35 graden

Voltages zijn als volgt:

Core: 1,66
3,3 volt: 3,34
5 volt: 5,08
12 volt: 11,71 - 11,9 dit wisselt best wel

En dit is mijn core stepping:

ADA3000AEP4AP
CAAAC 0350UPMW
9363825L30033

Ik weet niet wat ik op dit moment nog kan proberen.
Heeft iemand enig idee?
Heb je nu al je nieuwe mobo.. zijn bios geflashed >:) !!

Misschien heb je slecht geheugen. BIj jouw hoorde je raren piepen. Waar ik dus met het zelfde geheugen geen last van heb. (512MB Corsair xms3200 LEDS)
* BTW ik ben nog nooit boven de FSB van 205 geweest omdat ik anders een conflict krijg met die 512MB Twinmos (CL2.5)

Misschien moet je mijn reepje maar is lenen. Om te kijken of het dan wel lukt..
Jammer als het niet zou lukken,.. anders heb je echt eem Ferrari pc :9

Mvg Aircrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 91070 schreef op 07 maart 2004 @ 21:22:
[...]

Heb je nu al je nieuwe mobo.. zijn bios geflashed >:) !!

Misschien heb je slecht geheugen. BIj jouw hoorde je raren piepen. Waar ik dus met het zelfde geheugen geen last van heb. (512MB Corsair xms3200 LEDS)
* BTW ik ben nog nooit boven de FSB van 205 geweest omdat ik anders een conflict krijg met die 512MB Twinmos (CL2.5)

Misschien moet je mijn reepje maar is lenen. Om te kijken of het dan wel lukt..
Jammer als het niet zou lukken,.. anders heb je echt eem Ferrari pc :9

Mvg Aircrasher
Ik denk niet dat het het geheugen is. Want die rare piepen hebben hier niks mee te maken denk ik. Neem jij morgen je reepje mee ;).
Ik ga morgen nog een x 512 mb bestellen met ledjes. Dus dan kan ik ook wat klooien weer.

Maakt nix uit hoor dat flashen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Laatst online: 02-05 07:44

Beamer

Return of the legend

thc2mdma schreef op 07 maart 2004 @ 21:08:
[...]

Had dit probleem ook met mn Neo FIS2R, maar dan pas bij 218mhz.
Ik heb mn s-ata drive ipv op de via controller op de onboard promise controller gegooit, ben hierna tot 2400mhz gekomen alleen mn mem wil niet harder, en hebben we meer vcore nodig als de huidige 1.55 volt.
Dus probeer je onboard promise eens ;)
Moet ik dan me raid niet opnieuw bouwen? Oftewel opnieuw installeren, misschien domme vraag maar heb er niet veel ervaring mee. Heb jij trouwens ook die melding bios niet installed dan?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Heb m binnen 8)

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~famchow/CAATC.jpg

Vanavond wat resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

weet iemand al of volgende maand de nieuwe amd 64 komen? ik wil er dan eentje halen. dank u:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk toch dat me mobo niet veel verder wilt :'(
Dus ik denk kijk ff bij Smokey wat voor mobo hij heeft ;). En zie dat hij een shuttle heeft. Ik kijk bij Toms Hardware hoe hij uit de test komt, maar daar komt ie er behoorlijk laag uit. Waarom heb jij dan dit mobo gekocht?
Puur vanwege de agp/pci lock?
En als ik dit moederboard mocht gaan kopen, is het dan ook beter om een apart raid kaartje te kopen? En is er een mooi laag geprijst raid kaartje die dat goed kan? Of maakt dat weinig uit met oc-en?
Ik hoop dat ik dan ook wel wat hoger kan komen dan me 2150 mhz op dit moment?
Wat denken jullie wat anders zou kunnen hinderen?
Mercie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Even over de Shuttle AN50R. Kan je hoger dan de 2500 mhz komen? Kheb gezien dat cpu clock tussen de 200-250 ligt. Is dit opgelost middels een Bios update?! Ben op hun website ook nix wijzer geworden:
http://www.shuttle.com/sh...d/bios_rdm/readmean50.htm
Isie ook een beetje makkelijk om te modden? Wil toch wel wat hoger dan 1.7volt komen :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 59362 schreef op 08 maart 2004 @ 21:42:
Even over de Shuttle AN50R. Kan je hoger dan de 2500 mhz komen? Kheb gezien dat cpu clock tussen de 200-250 ligt. Is dit opgelost middels een Bios update?! Ben op hun website ook nix wijzer geworden:
Isie ook een beetje makkelijk om te modden? Wil toch wel wat hoger dan 1.7volt komen :O.
DAt hoop ik ook, maar ik denk het wel, want Smokey zit boven de 2500 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-04 12:29
@Mister I:

Ligt het niet gewoon aan je voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hmm wil vandaag niet zo lukken met de nieuwe 3000+

2500Mhz @ 1.65v is wat ik beetje heb gehaald (stabiel). Dat is opzicht wel heel netjes.

Ik heb zelf 2650MHz gehaald, kan alles doen in windows...maar benchen niet.
Die kreng wordt richting 60 graden....na 1 sec pifast of superPI.
Chip heeft er gewoon zin in, maar de temp houdt me tegen.. :(

Binnenkort een prommie, dan moet dit probleem opgelost zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Afbeeldingslocatie: http://shrimptalk.spelletjesgarnaal.be/attachment.php?s=&postid=971586

één jaar oude XMS PC3500 V1.1 :)
nu nog het mobo en CPU en we zijn vertrokken.

vrijdag ontvangen :

Afbeeldingslocatie: http://shrimptalk.spelletjesgarnaal.be/attachment.php?s=&postid=969373

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Gamer schreef op 09 maart 2004 @ 00:04:
[afbeelding]

één jaar oude XMS PC3500 V1.1 :)
nu nog het mobo en CPU en we zijn vertrokken.

vrijdag ontvangen :

[afbeelding]

>:)
mooie kruisjes heb ik een doosje van vol
wil je ruilen ? })
offtopic:
lachuh die site waat je ze host, heb je daar meer mee te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Orangeman schreef op 08 maart 2004 @ 23:24:
@Mister I:

Ligt het niet gewoon aan je voeding??
Ik hoop het niet, ik zal eens kijken of ik een stabiele andere voeding kan regelen.
Even aardig vragen aan de winkel hier of ze een enermax of antec te leen hebben >:)

Maar dan denk ik ook weer, wat is er mis met mijn bestaande voeding :?
Het is deze:
http://www.tweakers.net/pricewatch/51829
Hij is nu 13 maanden oud, en altijd stabiele voltlijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mister I op 09-03-2004 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 28-05 20:28
Anoniem: 59362 schreef op 08 maart 2004 @ 21:42:
Ik kan gewoon hoger hoor :? altijd al gekunt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 09 maart 2004 @ 08:48:
[...]

Ik kan gewoon hoger hoor :? altijd al gekunt.
Overclocking options - FSB adjustable within 200 to 250 MHz; staan in alle reviews?
Hoeveel volt kan jij maximaal op je geheugen en proc gooien? (Unmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 59362 schreef op 09 maart 2004 @ 09:35:
[...]

Overclocking options - FSB adjustable within 200 to 250 MHz; staan in alle reviews?
Hoeveel volt kan jij maximaal op je geheugen en proc gooien? (Unmod)
Tuurlijk kan je hoger dan 250MHz, via de bios max tot 280MHz.
Maximale voltage dat je kan geven aan je geheugen via bios is 2.9v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mister I schreef op 08 maart 2004 @ 21:13:
Ik denk toch dat me mobo niet veel verder wilt :'(
Dus ik denk kijk ff bij Smokey wat voor mobo hij heeft ;). En zie dat hij een shuttle heeft. Ik kijk bij Toms Hardware hoe hij uit de test komt, maar daar komt ie er behoorlijk laag uit. Waarom heb jij dan dit mobo gekocht?
Puur vanwege de agp/pci lock?
En als ik dit moederboard mocht gaan kopen, is het dan ook beter om een apart raid kaartje te kopen? En is er een mooi laag geprijst raid kaartje die dat goed kan? Of maakt dat weinig uit met oc-en?
Ik hoop dat ik dan ook wel wat hoger kan komen dan me 2150 mhz op dit moment?
Wat denken jullie wat anders zou kunnen hinderen?
Mercie _/-\o_
Toms Hardware valt bij DOCers onder default users :P
Hun testen het alleen standaard dus zonder OCen (naja een beetje poging doen ze niet ..... 8)7 ).
Het grote voordeel van de Shuttle is de hoge FSB die hij kan verwerken en de hoge Vdimm (3.7 V +).
Ook kan je met de nieuwste bios de MP instellen wat bij sommige niet werkt maar bij die van mij wel om de een of andere vage reden }).
Als de FSB in de volgende bios ook word verhoogd >280 (350 oid) is het naar mijn mening een killer plank (let op als je de Vdimm en Vcore te hoog heb staan doet hij deze bijnaam HEEL erg eer aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SmokeyTheBandit schreef op 09 maart 2004 @ 10:39:
[...]

Toms Hardware valt bij DOCers onder default users :P
Hun testen het alleen standaard dus zonder OCen (naja een beetje poging doen ze niet ..... 8)7 ).
Het grote voordeel van de Shuttle is de hoge FSB die hij kan verwerken en de hoge Vdimm (3.7 V +).
Ook kan je met de nieuwste bios de MP instellen wat bij sommige niet werkt maar bij die van mij wel om de een of andere vage reden }).
Als de FSB in de volgende bios ook word verhoogd >280 (350 oid) is het naar mijn mening een killer plank (let op als je de Vdimm en Vcore te hoog heb staan doet hij deze bijnaam HEEL erg eer aan).
Ok, en dan natuurlijk de pci/agp lock >:)
Ik ga van de week nog ff testen met voeding of dat het is. En dan moet ik me 1 week oude mobo nog voor een heel mooi bedrag kwijt.
Hoe hoog kan jij je vcore max zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 09-03-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mister I schreef op 09 maart 2004 @ 15:50:
[...]

Ok, en dan natuurlijk de pci/agp lock >:)
Zit ALLEEN een AGP lock op !!

Er zitten ook verborgen dividers op.

266 en 300 dan springen de pci en agp weer naar 33/66
Ik ga van de week nog ff testen met voeding of dat het is. En dan moet ik me 1 week oude mobo nog voor een heel mooi bedrag kwijt.
Hoe hoog kan jij je vcore max zetten?
De OVP beveiliging kicked in bij 1.98V / 2.0V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

SmokeyTheBandit schreef op 09 maart 2004 @ 15:55:
[...]

Zit ALLEEN een AGP lock op !!

Er zitten ook verborgen dividers op.

266 en 300 dan springen de pci en agp weer naar 33/66

[...]

De OVP beveiliging kicked in bij 1.98V / 2.0V
Ik dacht ook pci lock. Maar dan draai ik wel zonder pci kaartjes. Ff me soundblaster audigy verkopen ;). Dus als ik hem bijvoorbeeld op 1,98 zet, dan is er gewoon een beveiliging en wordt me cpu niet meteen gesloopt? Ik hoop dat ik wat hoger kom met dit bordje.
Wat weet jij trouwens van de ide bussen? Gaan die goed mee of moet ik een ide kaartje halen. Ik zag wel dat dit mobo sata raid ondersteund, doet ie dit ook met ide raid? Ga dalijk nog een 120 GB bestellen namelijk en dan weet ik of ik daar ook een raid kaartje bij moet halen. Mercie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Mister I schreef op 09 maart 2004 @ 16:05:
[...]

Ik dacht ook pci lock. Maar dan draai ik wel zonder pci kaartjes. Ff me soundblaster audigy verkopen ;). Dus als ik hem bijvoorbeeld op 1,98 zet, dan is er gewoon een beveiliging en wordt me cpu niet meteen gesloopt? Ik hoop dat ik wat hoger kom met dit bordje.
Wat weet jij trouwens van de ide bussen? Gaan die goed mee of moet ik een ide kaartje halen. Ik zag wel dat dit mobo sata raid ondersteund, doet ie dit ook met ide raid? Ga dalijk nog een 120 GB bestellen namelijk en dan weet ik of ik daar ook een raid kaartje bij moet halen. Mercie _/-\o_
uuhm, volgens mij is het handig om eerst de DOC FAQ door te lezen.

De beveiliging beveiligt alleen dat chipje en je mobo, en NIET je processor.
Ja ook voor gasten die gelijk de trimmer 540 graden in 1 x verder draaien ;)

Als je 1.98v door je CPU zonder goeie koeling houdt je A64 het niet eens een half jaar vol.

[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 09-03-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 09 maart 2004 @ 16:13:
[...]

uuhm, volgens mij is het handig om eerst de DOC FAQ door te lezen.

De beveiliging beveiligt alleen dat chipje en je mobo, en NIET je processor.
Ja ook voor gasten die gelijk de trimmer 540 graden in 1 x verder draaien ;)

Als je 1.98v door je CPU zonder goeie koeling houdt je A64 het niet eens een half jaar vol.
Ja ik weet het. Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar hoe smokey het zei, kwam bij mij over dat ook de cpu beschermd werd daarom zei ik het.
Wees maar niet bang hoor ;) doe rustig een paar frequence erbij dan benchmarken en zo langzaam opbouwen.
Lees nu in de faq (ja ben lezen nog een x ;) ) dat de ide bus gewoon aan de pci gekoppeld is dus mocht ik zo ver komen dat ik op 266 fsb kan draaien dan draait me ide bus ook weer normaal?

[ Voor 17% gewijzigd door Mister I op 09-03-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn keuze is snel gemaakt nu dan. Die shuttle biedt goeie mogelijkheden vooral voor de hogere overclocks... alleen zit ik nog met het probleem dat ik em moet voltmodden wat ik dus nooit heb gedaan... maar ach moet maar es research gaan doen voor een voltmod voor op dat ding.
Iemand misschien een handige link? Kheb geen echte guide's of faq's gevonden voor een voltmod voor de shuttle moederbord, of zijn alle voltmods vrijwel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 59362 schreef op 09 maart 2004 @ 17:06:
Mijn keuze is snel gemaakt nu dan. Die shuttle biedt goeie mogelijkheden vooral voor de hogere overclocks... alleen zit ik nog met het probleem dat ik em moet voltmodden wat ik dus nooit heb gedaan... maar ach moet maar es research gaan doen voor een voltmod voor op dat ding.
Iemand misschien een handige link? Kheb geen echte guide's of faq's gevonden voor een voltmod voor de shuttle moederbord, of zijn alle voltmods vrijwel hetzelfde?
Wrom meteen voltmodden dan. ik kan niet vinden hoe hoog het mobo standaard gaat. Maar als dat rond de 1,9 volt zit dan kan je toch niet voltmodden, omdat daarboven bijna al de 64 bits kapot gaan. Waar koop jij denk je je shuttle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 09 maart 2004 @ 17:10:
[...]

Wrom meteen voltmodden dan. ik kan niet vinden hoe hoog het mobo standaard gaat. Maar als dat rond de 1,9 volt zit dan kan je toch niet voltmodden, omdat daarboven bijna al de 64 bits kapot gaan. Waar koop jij denk je je shuttle?
Als de proc al rond de 1,8 of 1,9 zit dan ga ik niet voltmodden. Maar kheb gelezen datie maar tot 1.7 gaat?

Ik ga es bij me lokale pc boer vragen voor hoe duur hij hem kan bestellen, en anders bestel ik em bij iComputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 59362 schreef op 09 maart 2004 @ 17:30:
[...]

Als de proc al rond de 1,8 of 1,9 zit dan ga ik niet voltmodden. Maar kheb gelezen datie maar tot 1.7 gaat?

Ik ga es bij me lokale pc boer vragen voor hoe duur hij hem kan bestellen, en anders bestel ik em bij iComputers.
Als die tot 1,7 volt gaat dan ga ik als ik hem koop ook voltmodden.
Mocht jou lokale pc boer goedkoper zijn dan iComputer dan meld je dit wel ff he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
@MisterI:

Heb je al een review gelezen van dat bordje??? ik denk het niet :O

Vcore gaat tot 1.7v
Vmem gaat tot 2.9v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 09 maart 2004 @ 17:43:
@MisterI:

Heb je al een review gelezen van dat bordje??? ik denk het niet :O

Vcore gaat tot 1.7v
Vmem gaat tot 2.9v
Ik heb de review bij tomshardware gelezen en daar heb ik het niet gelezen, of over het hoofd gezien. Mijn engels is nou ook weer niet zo goed als mijn nederlands. En ik had al eerder aangegeven dat ik bij Tomshardware een review gelezen heb. En als ik het wist had ik wel aangegeven ;).
Ik zal zo nog wel ff googlen naar andere reviews.
Maar toch bedankt voor je info, dan ga ik als ik het bordje heb ook een voltmod doen.

Heb nog een review gevonden van dit bordje.
Misschien leuk om te lezen:

http://www.digital-daily.com/motherboard/shuttle-an50r/

Alleen kreeg de reviewer hem niet boven de 2150 mhz :? om vage redenen zei de reviewer.

[ Voor 15% gewijzigd door Mister I op 09-03-2004 18:29 . Reden: review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Mister I schreef op 09 maart 2004 @ 17:48:
[...]

Ik heb de review bij tomshardware gelezen en daar heb ik het niet gelezen, of over het hoofd gezien. Mijn engels is nou ook weer niet zo goed als mijn nederlands. En ik had al eerder aangegeven dat ik bij Tomshardware een review gelezen heb. En als ik het wist had ik wel aangegeven ;).
Ik zal zo nog wel ff googlen naar andere reviews.
Maar toch bedankt voor je info, dan ga ik als ik het bordje heb ook een voltmod doen.

Heb nog een review gevonden van dit bordje.
Misschien leuk om te lezen:

http://www.digital-daily.com/motherboard/shuttle-an50r/

Alleen kreeg de reviewer hem niet boven de 2150 mhz :? om vage redenen zei de reviewer.
Toms hardware is gewoon n00b :) Hadden ze een P43.2 onder LN...doen ze geen benchemarks 8)7 dan weet je al genoeg.

Enige minpunt wat ik je wel kan geven is dat die niet alle geheugen modules slikt.
Bv: PC3500 DS pakt die niet goed. PC3200 DS/SS 512MB minder goed.
Wat wel goed werkt op dit bordje is PC3200 SS BH5, kan daar bizarre snelheden halen >:)

Succes met de voltmod!

Op www.xtremesystems.org kan je veel vinden.
hier staan nog een paar photos van mij : http://www.kakaroto.ntonline.nl/mods/AN50R/
Is niet zo duidelijk maargoed.

[ Voor 12% gewijzigd door Kakaroto op 09-03-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 09 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Toms hardware is gewoon n00b :) Hadden ze een P43.2 onder LN...doen ze geen benchemarks 8)7 dan weet je al genoeg.

Enige minpunt wat ik je wel kan geven is dat die niet alle geheugen modules slikt.
Bv: PC3500 DS pakt die niet goed. PC3200 DS/SS 512MB minder goed.
Wat wel goed werkt op dit bordje is PC3200 SS BH5, kan daar bizarre snelheden halen >:)

Succes met de voltmod!

Op www.xtremesystems.org kan je veel vinden.
hier staan nog een paar photos van mij : http://www.kakaroto.ntonline.nl/mods/AN50R/
Is niet zo duidelijk maargoed.
Idd. Ik dacht zelf altijd dat tomshardware wel goed was, maar als ik nu reviews van hem bekijk dan doet ie dat wel goed, maar het oc-en zelf is minder.
Ik zal dalijk nog ff op dat xtremesystems kijken. Heb zelf corsair geheugen pc3200 met ledjes. Lijkt me opzich wel goed oc-baar, wat denk jij?

Bedankt voor je pics, zal ik veel aan hebben met solderen _/-\o_

offtopic:
Electriciteitstape rulet!! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mister I op 09-03-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

petervandamned schreef op 09 maart 2004 @ 07:20:
[...]

mooie kruisjes heb ik een doosje van vol
wil je ruilen ? })
offtopic:
lachuh die site waat je ze host, heb je daar meer mee te maken ?
oeps :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/A64/PC3500.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/A64/a64.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Ik sta ook op het punt een amd64 3000 proc te kopen; ik wacht even op de ar stepping. Nu zag ik in de test hier vlak boven genoemd, dat de shuttle niet de verbeterde "quick and quiet" (zoals in de nieuwe ar revisie) zou ondersteunen; is dat inmiddels aangepast via een bios update?

Verder: wat denken jullie. Nu een shuttle bordje (of asus met via chipset, die echter geen agp lock heeft) kopen, of even wachten op een bord met de nieuwe chipset (nvidea 250, sis 755)? Graag hoor ik wat gefundeerde meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 61779 schreef op 09 maart 2004 @ 23:16:
Ik sta ook op het punt een amd64 3000 proc te kopen; ik wacht even op de ar stepping. Nu zag ik in de test hier vlak boven genoemd, dat de shuttle niet de verbeterde "quick and quiet" (zoals in de nieuwe ar revisie) zou ondersteunen; is dat inmiddels aangepast via een bios update?
Je bedoeld Cool 'n Quiet ?
Verder: wat denken jullie. Nu een shuttle bordje (of asus met via chipset, die echter geen agp lock heeft) kopen, of even wachten op een bord met de nieuwe chipset (nvidea 250, sis 755)? Graag hoor ik wat gefundeerde meningen.
Als je wilt oc'en zou ik maar voor een bordje gaan met agp en pci lock. Dat clocked velen malen beter over dan asus. Het houd bij mij gewoon op bij de 2200 / 2300 mhz terwijl ik denk dat de cpu gerust beter kan. Als jij kan ontfutselen wanneer je een mobo op nForce 250 of sis 755 kan kopen.. en je dat niet te lang vind zou ik erop wachten...

Maar onthoud.. je kan altijd blijven wachten.. eens zul je toch moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 61779 schreef op 09 maart 2004 @ 23:16:

[/quote]

Wachten, ja ok je moet toch een keer kopen...maar ik zal toch wachten tot de volledige features van de A64 geimplementeerd zijn.
In mei dus s939 en DC.
Ergens in de toekomst de 0.09µm en SSE3 support :)

Dus tis wat je wilt :)

Wil je deze 2 maanden toch perse nog ff A64'en dan nu kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 09-03-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Ja, ik bedoelde cool 'n quiet. Overigens ondersteunt volgens de site de shuttle met de nieuwste bios deze functie nu ook.
Ik vind het jammer dat er nu geen via k8t800 mobo is dat ook een pci lock heeft (met een instelbare agp bussnelheid), of zijn deze er wel?

Voor wat betreft dat wachten: ik heb de proc. nodig, dus 2 maanden wachten lukt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108433

memory 1:1 2.5-2-2-5 3.6V
Afbeeldingslocatie: http://downhill666.bei.t-online.de/Rechner/33%20sek..gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 61779 schreef op 09 maart 2004 @ 23:47:
Ja, ik bedoelde cool 'n quiet. Overigens ondersteunt volgens de site de shuttle met de nieuwste bios deze functie nu ook.
Dat staat er inderdaad maar ik kan het in mijn bios niet vinden.
Weet iemand hoe dit precies zit? Volgens mij wordt C&C dus gewoon niet ondersteunt.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Werkt de shuttle ook met PC4000 geheugen?

Ik vraag me af welk bord nu over het algemeen de beste overclock resultaten geeft (natuurlijk maken proc stepping en soort/type mem ook uit)

Ik had zelf eerst in gedachte om een Msi neo-fis2r aan te schaffen, omdat deze erg compleet is.
Nu lees ik hier echter dat de shuttle an50-r erg goede resultaten geeft.

Nu lees ik op de site van shuttle zelf dat het geheugen tot DDR400 kan, is dit gewoon pc4000 geheugen?
En word de Hypertransport bus volledig ondersteunt, ik heb nml ergens in mijn achterhoofd hangen dat dit niet het geval is, het was langzamer oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb net de laatste shuttle mobo besteld bij icomputers ;). Dus degene die nu bestellen moeten wachten :X
Kijken of mycom mijn oude mobo nog wil terugnemen. Die nu iets meer dan een week oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op 10 maart 2004 @ 08:30:
Werkt de shuttle ook met PC4000 geheugen?

Ik vraag me af welk bord nu over het algemeen de beste overclock resultaten geeft (natuurlijk maken proc stepping en soort/type mem ook uit)

Ik had zelf eerst in gedachte om een Msi neo-fis2r aan te schaffen, omdat deze erg compleet is.
Nu lees ik hier echter dat de shuttle an50-r erg goede resultaten geeft.

Nu lees ik op de site van shuttle zelf dat het geheugen tot DDR400 kan, is dit gewoon pc4000 geheugen?
En word de Hypertransport bus volledig ondersteunt, ik heb nml ergens in mijn achterhoofd hangen dat dit niet het geval is, het was langzamer oid :?
DDR400=PC3200
Waarom PC4000? Dat heeft zulke bagger timings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
ik zie he tnet in de manual 8)7

was ffkes in de war denk ik.

is er een lijst met gecheckte memory modules?
ik zelf zit te denken aan Corsair XMS3200 (misschien wel die met ledjes)
Omdat de knaken niet op mijn rug groeien wil ik eerst gewoon met 512Mb beginnen, lijtk me zat voor het komende halfjaar.

Cool 'n Quiet word nu wel volledig ondersteunt zoals ik het begrepen heb uit die wazige bios-revision page :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

LiquidSmoke schreef op 10 maart 2004 @ 08:56:
ik zie he tnet in de manual 8)7

was ffkes in de war denk ik.

is er een lijst met gecheckte memory modules?
ik zelf zit te denken aan Corsair XMS3200 (misschien wel die met ledjes)
Omdat de knaken niet op mijn rug groeien wil ik eerst gewoon met 512Mb beginnen, lijtk me zat voor het komende halfjaar.

Cool 'n Quiet word nu wel volledig ondersteunt zoals ik het begrepen heb uit die wazige bios-revision page :?
Ik heb ook dat corsair XMS3200 met ledjes, omdat ze nu best goedkoop zijn bij Mycom. ( €. 129,00 )
Ga dalijk er 512 bij halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
presteert het ook een beetje?

Merk Corsair
Type DDR SDRAM
Capaciteit 512 MB
Snelheid 400 MHz
ECC Nee
Bijzonderheden XMS Line, LED
Latency 2-3-3-6

di tkomt btw van de MyCom page

[ Voor 75% gewijzigd door LiquidSmoke op 10-03-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mensen die een shuttle willen kopen met cool n quiet functie,

De enige meerwaarde die een shuttle heeft is eigenlijk datie goed over te klokken is. Als je dus een shuttle koopt ga ik ervanuit dat je em koop om over te klokken en volgens mij valt er dan geen gebruik te maken van CnC als je je proc eenmaal hebt overgeklokt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 61779 schreef op 09 maart 2004 @ 23:47:
Ik vind het jammer dat er nu geen via k8t800 mobo is dat ook een pci lock heeft (met een instelbare agp bussnelheid), of zijn deze er wel?

Voor wat betreft dat wachten: ik heb de proc. nodig, dus 2 maanden wachten lukt helaas niet
Bij mijn weten zijn er geen via k8t800 borden met pci(agp) lock.

Ik geloof dat de SiS 755 chipset bases mobo's 800mhz HT hebben EN pci/agp lock... zo'n bordje zou je ook kunnen kopen maar onderzoek het voor de zekerheid nog even.

Where to buy: http://www.sis.com/wheretobuy/755cus.htm

[ Voor 27% gewijzigd door mr._Anderson op 10-03-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Anoniem: 59362 schreef op 10 maart 2004 @ 10:25:

De enige meerwaarde die een shuttle heeft is eigenlijk datie goed over te klokken is. Als je dus een shuttle koopt ga ik ervanuit dat je em koop om over te klokken en volgens mij valt er dan geen gebruik te maken van CnC als je je proc eenmaal hebt overgeklokt?!
Ook als je je systeem oc-ed loopt ie toch wel es idle? dan slaat de Cool 'n Quiet toch aan?

Of heef tiedereen die gewoon gedisabled :P

/op de FP is nu een artikel verschenen over het eerste NF3-250 mobo, maar echt iets boeiends staat er niet in, we willen OC-resultaten zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op 10 maart 2004 @ 10:51:
[...]

Ook als je je systeem oc-ed loopt ie toch wel es idle? dan slaat de Cool 'n Quiet toch aan?

Of heef tiedereen die gewoon gedisabled :P

/op de FP is nu een artikel verschenen over het eerste NF3-250 mobo, maar echt iets boeiends staat er niet in, we willen OC-resultaten zien >:)
Ook met de OC kan je cool 'n quiet zonder problemen gebruiken. De idle snelheid zal dan welliswaar hoger kunnen komen te liggen als je met de frequence snelheid gaat oc'en (4*200 <> 4*230) maar in idle stand wordt de cpu gewoon minder heet en hoeft de koeling minder hard te werken. Ik zou niet weten waarom we dat voordeel als OC'ers zouden moeten laten liggen :P
Anoniem: 59362 schreef op 10 maart 2004 @ 10:25:

Het is idd gewoon een mooi oc bordje.... ik geloof ook dat de voltages op de shutle erg makkelijjk te modden zijn en een stuk hoger kunnen. de shuttle an50-r heeft ook een nforce 150 en dus agp/pci lock, dit werkt ook oc bevorderend :P

HERSTEL: apg lock, en verborgen deviders bij 266 en 300 'fsb'

[ Voor 36% gewijzigd door mr._Anderson op 10-03-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

mr._Anderson schreef op 10 maart 2004 @ 13:53:
[...]

Het is idd gewoon een mooi oc bordje.... ik geloof ook dat de voltages op de shutle erg makkelijjk te modden zijn en een stuk hoger kunnen. de shuttle an50-r heeft ook een nforce 150 en dus agp/pci lock, dit werkt ook oc bevorderend :P
[citeer]
Alleen agp lock. En verborgen dividers bij 266 en 300 FSB.
volgens: Kakaroto
[/citeer]

Edit

Zo van mijn asus moederboard ben ik af. En zal de shuttle morgen of overmorgen ontvangen. Net zoals 512 mb Corsair geheugen 400 mhz met ledjes. Hopen dat ik nu wat verder kom. Moederboard is goedkoper dan me asus dus ik ga er nog op vooruit ook :P. En anders toch maar naar een andere voeding kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Mister I op 10-03-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

shuttle valt mee moet ik zeggen.

all on air :

Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/forums/attachment.php?s=b9de53f3629b993ad6b701584aadac41&postid=55710

[ Voor 5% gewijzigd door Gamer op 10-03-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gamer schreef op 10 maart 2004 @ 21:40:

all on air :

[afbeelding]
In welke zin bedoel je dit?
Van hij gaat lekker mee, dus kan goed oc-en.
Of hij valt mee in de zin, dat je meer had verwacht er van?
Ik vind het in iig een lekkere score.
Wat voor geheugen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Gamer schreef op 10 maart 2004 @ 21:40:

all on air :

[afbeelding]
Als dat een Athlon64 3000+ (2ghz) is vind ik het best een lekkere score :P Ik sluit me aan bij de vraag hierboven.. wat vind je precies meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

heerlijk om te overclocken dus, geen dateverlies bij hogere fsb snelheden, boxed cooler voldoet precies om 2500 mhz stabiel te draaien >:)

getest met OCZ PC4200 en Corsair XMS PC3500v1.1 (BH5), waarbij de corsair aan het langste eind trok in Super PI.

Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/forums/attachment.php?s=4c31ff266eeecb5b5100f1972be75092&postid=55714

vind het nu nog leuker :)

[ Voor 23% gewijzigd door Gamer op 10-03-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Vraagje, waarom doe je de MP naar beneden. Je cpu kan toch wel verder?
Of gaat dat gewoon niet?
En pas je sig ff aan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mister I op 10-03-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Mister I schreef op 10 maart 2004 @ 22:18:
Vraagje, waarom doe je de MP naar beneden. Je cpu kan toch wel verder?
Of gaat dat gewoon niet?
En pas je sig ff aan ;)
verder zal hij wel kunnen, maar moet de prom nog installeren :)

sig blijft voorlopig hetzelfde, ander systeempje is nog steeds main rigg. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
NIET MEER POSTEN HIER AUB,

DEEL 3 IS AANGEMAAKT OP:

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 3[/rml]

ER ZAL HIER EEN SLOTJE KOMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Bij deze ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.