[OC] AMD Athlon64 OC resultaten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~albersr/amd64platform_breed.jpg _/-\o_ _/-\o_

Hoe begon deze thread:
November 2003:
Sinds een aantal maandjes zijn de Athlon64 3200+ processors uit. In verschillende reviews kwam men niet verder dan een 200mhz oc van 2000 naar 2200mhz.

Ik heb nu sinds de HCC (2003) dagen eindelijk mijn langverwachte Athlon64 systeem en ik moet zeggen heerlijk :)

Graag wou ik hier alle OC resultaten van alle tweakers bij elkaar hebben.

Mijn hardware:
AMD Athlon64 3200+
Asus K8V Deluxe
2x 512ddr pc3200 Kingston

Mijn Athlon64 draaid op standaard 1,5v.
Hij draaid nu stabiel op een snelheid van 2300mhz wat hem bij mijn schatting zou moeten raten op een Athlon64 3500+

Frequency is 230mhz met een multiplyer van 10.

Op moment van typen zou de processor 28 graden moeten zijn,
na 1,5 uur full load testen met 3d mark 2001 was de max 38graden.

Het systeem is stabiel tot nu toe en geen rare verschijnselen gehad.

Hoe gaat het met de Athlon64 systemen van anders tweakers?
Daar gaat het om in deze thread, niet alleen over OC'en echter, maar algemene informatie over de Athlon64 is hier ook te vinden.

Waarom deze thread:
Deze thread is er in eerste instantie op gericht om informatie te geven over de Athlon64, K8 processor op het socket754 platform. In 2004 zal deze overgaan op socket939 en als deze thread het zo lang overleefd ben ik ook zeker van plan met die migratie mee te gaan.

Naast het opgeven van de OC resultaten van alle tweakers hebben we ook een menselijker doel :) het bieden van informatie rondom de Athlon64. Aan de hand van alles wat voorbij komt in de thread (ja echt, ik probeer alles te lezen :)) pas ik deze first post constant aan, het is dan ook een dynamische (wat klinkt dat geil ;)) first post die ik zoveel mogelijk up te date zal houden.

update: Omdat er ook andere topics zijn, en deze topic ontopic gehouden moet worden (heerlijk taalgebruik:P) houden we het hier toch op de OC resultaten en alles omtrend daarheen. Enigzins kun je wat aanschaf adviezen vragen als je de best mogelijk OC resultaten wilt halen.

Voordat jij je in de diepe groeven van deze thread begeeft lees eerst eens even over de thread heen en kijk of je antwoorden hier al misschien beantwoord zijn. Voor fouten die je tegenkomt vraag ik je contact met me op te nemen via of de email of deze thread.

Mocht jouw antwoord niet beantwoord worden door deze zeer beantwoordende first post: stel je vraag dan zonder aarzeling en we zullen er alles aan doen je te helpen. Geef op wat je aan vooronderzoek eventueel gedaan hebt en wees compleet in het verschaffen van informatie!
Bij een goede vraag win je misschien zelfs de prijs om de informatie die vrijkomt aan de hand van jouw vraag op te worden genomen in de first post. Veel plezier!

Inhoud:
-Hoe begon deze thread:
-Waarom deze thread:
-Inhoud:
-Hoe de OC resultaten te geven:
-Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):
-Algemene informatie:
-Welk model pak ik dan?
-Core steppings en OC waardes:
-0.13micron cores:
-Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
-Socket754 platform:
-Beschikbare chipsets, verschillen:
-FSB vergissingen:
-Beveiliging update midden 2004:
-Software algemeen:
-Drivers en software:
-Interessante links:

Hoe de OC resultaten te geven:
Om de temps zo objectief mogelijk te maken stel ik voor dat we allemaal Motherboard monitor gebruiken (met dan aan ReemF).
Versie 5.3.5.1 op dit moment.
Link: http://mbm.livewiredev.com/download.html
[motherboard monitor werkt niet goed, of het is op update wachten, of een ander programma vinden]

Als mogelijk ook even de bios temps melden om eventuele verschillen die door windows verzorgd worden uit te kunnen sluiten. Meld ook even welke bios versie je gebruikt.

Dus om het allemaal op een rijtje te zetten (als je iets niet weet, gooi het dan niet uit de lijst maar zet erachter dat je het niet weet, om zo een consistente en duidelijke layout te houden!):

-Model Athlon64
-Eventueel stepping
-L2 Cache
-Default clockspeed
-OC clockspeed
-Multiplier
-Frequence
-Voltage
-Idle temp (motherboardmonitor)
-Full load temp (motherboardmonitor)
-Temp direct na restart als je een tijdje op full load heb gedraaid vanuit de bios.
-Bios versie
-Athlon64 driver versie
-Windows versie (Service pack X)
-Moederbord merk en type
-Geheugen merk en type
-Geheugen voltage
-Geheugen latencie
-Welke koeling (cpu koeling EN case koeling)
-Extra informatie is welkom :)

Als je wat hulp wilt bij het opvragen van deze gegevens is CPU-Z aan te bevelen
(vroeger heette dit programma WinCpuID): http://www.cpuid.com/cpuz.php

Tot nu toe was het heerlijk duidelijk in het Athlon64 land :+
Echter nu komen er allerlei berichten om de hoek van andere modellen die geintroduceerd worden. Hieronder een lijst van modelen die er zijn of binnenkort (zouden) moeten verschijnen.
Je zult jezelf misschien gaan afvragen waarom er 2x een 3000+ in de lijst voorkomt. Het verschil zit hem in de clock snelheid en in de cache. Het is tot op heden niet duidelijk wat AMD hiermee wil gaan doen. Het is best te verwachten dat AMD verschillen cpu eenzelfde rating gaat meegeven, dit hebben ze namelijk al eerder gedaan bij de 2800+(AthlonXP).
update: Dit is inmiddels dus duidelijk, 3000+ met 1024cache is de mobile versie, 512cache is de desktop versie.

Het mag duidelijk zijn dat alle OC resultaten van alles Athlon64 modellen welkom zijn.

Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):

AMD Athlon64 3400+, officieel uitgebracht op 6 januari 2004:
-Multiplier: 11
-Bios frequence: 200
-Clock: 11*200=2200Mhz
-Voltage: 1,5v
-L1 cache Instructions: 64KB
-L1 cache Datas: 64KB
-L2 cache: 1024KB
-Core: 13nm - SOI
-Core naam: ?
-Die size: 193mm²
-Transistors: 105.9 million

AMD Athlon64 3200+, officieel uitgebracht:
-Multiplier: 10
-Clock: 10*200=2000Mhz
-L2 cache: 1024KB
-Core naam: ?
-Die size: ?mm²
-Transistors: ? million

AMD Athlon64 3000+, officieel uitgebracht:
-Multiplier: 10
-Clock: 10*200=2000Mhz
-L2 cache: 512KB
-Core naam: NewCastle
-Die size: ?mm²
-Transistors: ? million

AMD Athlon64 3200+, mobile versie:
-Multiplier: 10, Bios frequence: 200, Clock: 10*200=2000Mhz, Voltage: ?, L2 cache: ?KB

AMD Athlon64 3000+, mobile versie:
-Multiplier: 9, Bios frequence: 200, Clock: 9*200=1800Mhz, Voltage: ?, L2 cache: 1024KB

AMD Athlon64 2800+, mobile versie:
-Multiplier: 8, Bios frequence: 200, Clock: 8*200=1600Mhz, Voltage: ?, L2 cache: ?KB

Algemene informatie:
Alle Athlon64 modellen werken tot nu toe samen met socket 754. Ook zijn alle modellen tot nu toe singel channel ddr ondersteunend waarbij de maximale snelheid op ddr400 (pc3200) geheugen ligt.
Aangezien de geheugen controller van de Athlon64 tot nu toe nogal 'pickie' is moet je een beetje uitkijken met welk geheugen je koopt. Op sites als die van Kingston staan lijsten die compatible zijn met bepaalde moederborden. En ook op de site van moederborden kan je vaak lijsten vinden bij type moederborden, welk geheugen door het merk is getest.
Over het algemeen kan je het beste een goed merk kopen als Kingston/Corsair/enz. op een snelheid van ddr400. Veel hoger heb je niet veel aan, je kan beter investeren in geheugen met goede latencies!

Nogmaals vergeet niet te kijken of je lijst op de compatibilty lijst staat voor zo weinig mogelijk risico.

Echter moet ik eerlijk bekennen mijn Kingston geheugen staat niet op de compatibility lijst, en werkt perfect, zelfs op cas2.0 (was vergeten te kijken).

Alle Athlon64 modellen ondersteunen een HyperTransport link van maximaal 800mhz en 16bits. Niet alle moederborden tot nu toe maken hier optimaal gebruik van. Zo zijn de nForce3 chipset nog maar maximaal aan te sturen met een HyperTransport link van 600mhz, dit heeft echter geen schrikbare gevolgen. De volgende chip van nVidia zal wel gewoon 800mhz HyperTransport ondersteunen en daarmee zijn bij mijn weten alle chip ondersteunend voor 800mhz geworden.

Een algemene tip als je je Athlon64 koopt, koop een boxed processor. De koeler die erbij zit is goed, en je krijgt veel betere garantie voorwaarden. Ja natuurlijk heb je minimaal 2 jaar recht op garantie, maar ga het maar eens zien te regelen als je winkel moeilijk doet. Dus ik raad aan een boxed versie te kopen. Eventueel daarna nog een extra / betere koeler hoewel nogmaals de boxed koeler mij totaal niet tegen valt tot nu toe... hoewel zo'n Zalman ook wel heel erg stijl staat dus wie weet 8)

Welk model pak ik dan?
Natuurlijk hangt dit allemaal af van jouw budget. Met de komst van de Athlon64 3400+ zijn er weer een aantal dingen veranderd, zo schiet AMD zijn FX-51 bijna dood wat hun huidige top high-end model is, maar ook zijn er wat verschuivingen te zien in de Athlon64 reeks.
Door de introductie van de 3400+ is het duidelijk dat de 3200+ in prijs daalt en een stuk aantrekkelijker word om te kopen. De 3000+ zal eventueel nog iets kunnen zakken, maar dit zal niet veel meer zijn wat echter ook niet nodig is aangezien deze al een zeer hoog en goed prijs/prestatie verhouding had.

Waar er een verschil zit tussen de 3000+(512KB) en de 3200+(1024KB) in het L2 cache, zit het bij de 3200+ en de 3400+ enkel nog in de clocksnelheid. De steppings zouden hetzelfde zijn en beide processoren zijn dan ook uit hetzelfde hout gesneden. Dit is niet te zeggen over de 3000+, deze heeft een andere core.

De verschillen tussen de 3000+ en de 3200+ vielen redelijk mee waardoor de 3000+ een hele krachtige processor was voor een zeer schappelijk prijs, dat val hier goed te zien. De 3400+ maakt het gaatje naar de FX-51 weer een klein stukje dichter en zit hem in een aantal gevallen kort in de nek, en gaat er zelfs een enkele keer overheen.

Er zit dus weinig verschil tussen de 3000+ en 3200+ in benchmarks en reviews. Wie weet kan het wel een opmerkelijk verschil maken in aplicaties die cache afhankelijk zijn, op toekomstige 64bits applicaties, dit valt nu niet te zeggen. Deze link geeft je een heel goed beeld van de zeer krachtige performance van de 3000+ voor een mooi prijsje, het is gewoon een echte aanrader.
Nu de 3200+ wat gedaald is in prijs is deze ook sneller te bereiken voor de tweakers onder ons met een iets minder ruime portemonee, ben je een echte cijfer freak en bulk je toch van genoeg geld dan kan je of, je teveel aan geld op mijn rekening over maken :Y) of voor de 3400+ gaan die op dit moment ultieme prestaties bied die vaak in de buurt komen van de FX-51, en in een enkel geval er dus zelfs overheen kan gaan!

Heb je dan nog teveel geld over dan moeten we je zelfs doorverwijzen naar de Athlon64-FX series. Hier is echter in deze thread geen informatie over te vinden.

Core steppings en OC waardes:
Ik begin ermee te zeggen dat een bepaalde stepping, of wat voor cpu dan ook nooit een garantie heeft op een bepaald OC percentage wat je zou kunnen halen. Ga dus nooit ergens van uit, OC'en is nu eenmaal een klein gokje met risico's! Zie disclaimer onderaan deze first post.

Nu de core steppings:

SteppingMax clockNotes
CAAKC 0330MPMW2300MHz-
CAAMC 0330MPMW2400/2500MHzVooral voor de 3000+ met de New Castle core er in, maar ook voor de 3200+ versie's.
CAAOC 0330MPMW2800MHzBehaald met Prometia koeling!

0.13micron cores:
Alle huidige K8 processors (en dus ook de Athlon64) zijn geproduceerd op het ,13nm procede. In 2004, ik verwacht rond Q2 / Q3 zal AMD beginnen met de levering van ,09 processors.
Intel wil hier al eerder mee beginnen met de Prescott core. Intel heeft echter problemen met de warmte productie en daarom zal het zeker nog tot Q1 2004 wachten voor deze op de markt komen.
AMD schijnt echter ook enige problemen te ondervinden met warmte ontwikkelen bij processors met ,09nm processors.
De ,09nm cpu's zullen allemaal op socket 939 gebasseerd worden, en de specifikaties zullen waarschijnlijk van de moederborden gaan eisen dat de cpu's rond de 100Watt kunnen gaan trekken.
Die is echter een maximum en zal zeker in het begin naar mijn inzien bij lange na niet gehaald worden, en de extreme problemen die Intel heeft verwacht ik niet te zien bij AMD.

Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
Dat is mooi, en de Athlon64 zou een goede keuze voor je zijn :Y)
Wat je minimaal bij de update nodig hebt is een:
-Athlon64, socket754
-Als je op volle snelheid gebruik wilt maken van memory controller DDR400 geheugen, aanbevolen wordt DDR400 geheugen met een lage latency, en eentje die aangeven staat op de compatibiliteit lijst van je moederbord maker. Gebruik bij de huidige Athlon64 cpu's nooit meer dan 2 dimms tegelijk, dit schroeft de snelheid automatisch terug naar DDR333 en geeft een negatieve performance hit!
-Een moederbord dat het socket754 platform ondersteund, denk aan Asus K8V Deluxe, MSI K8T Neo, enz.

AthlonXP draaid op socketA en die is ook wel bekend als socket462. Je kan dus geen Athlon64 op je huidige socketA/AthlonXP/Athlon moederbord prikken!

Wil je dit toch? Leg de Athlon64 op je huidige moederbord, pak een hamer (vandaar de codenaam Hammer voor de K8 series }) ), sla hem erin, verlies je garantie en post je vindingen hier :) Als je het werkend krijgt heb je een krachtige mod in handen :) (AT YOUR OWN RISK :Y) )

Socket754 platform:
AMD heeft inmiddels al besloten dat alle Athlon64 processors een dual channel memory controller krijgen. Dit betekend dat het socket754 platform niet meer zal voldoen omdat er nu eenmaal niet genoeg pinnen aanwezig zijn om de verbindingen te geven. Ergens in 2004 zal de Athlon64 dan ook migreren naar socket939. Voor socket754 zullen zeker nog tot 4000+ processoren gemaakt worden bij mijn weten. (100% zeker kan ik dit niet zeggen, en weet ik dit ook niet!)

Beschikbare chipsets, verschillen:
Op dit moment zijn er 4 chipset beschikbaar die op de desktop moederborden worden gebruikt, dat zijn respectievelijk de volgende merken/types:
-ALi M1687-,
-nVidia nForce3 150-,
-SiS 755-,
-VIA K8T800-chipset,
-AMD 8185-chipset. (word vooral gebruikt in workstation en serveroplossingen)

Zoals waarschijnlijk bekend is, is de invloed op de performance van de chipsets bij de Athlon64 (K8 series) stukken kleiner dan vorige en andere pc platformen. Dit komt omdat de memory controller op de processor zit gebouwd. Dit neemt niet weg dat de verschillende chipsets nog wel enige verschillen bezitten qua hardware en dit uit zich in (kleine) verschillen in performance.

De nForce3 150 chipset is de enige die nog maar een HT snelheid van 600MHz ondersteund en daardoor in de meeste test net ietsje langzamer is dan de alternatieven. Daarnaast is de nForce 150 chipset wel de enige die een elegante oplossing heeft van 1 chip, waar de alternatieven nog altijd een north- en south-bridge hebben.

Uit deze test van hardware zone blijkt dat de langzamere HT van de nForce3 weinig invloed heeft, maar in andere testen met moederborden blijkt toch de snelheids voorkeur iets vaker naar het VIA platform te gaan.

Het blijkt dat ALi een licentie heeft genomen op de AMD 8185-chipset en heeft dan ook een grote gelijkenis tussen de AMD en de ALi M1687. Het enige grote verschil tussen de oplossingen is dat ALi gekozen heeft voor een 8-bit HT op 200MHz tussen de north- en south-bridge. Door deze oplossing heeft ALi de breedste pijplijn oplossing beschikbaar en deze werkt dan ook op een 1,6Gbp/s.

De nForce3 150 daarentegen heeft een kleinere bandbreedte beschikbaar en heeft hiervoor een andere oplossing moeten vinden. Via StreamThru (based on HT) zorgt nVidia ervoor dat er bepaalde randapparatuur die aangesloten is op een niveau kan worden vastgehouden. Hierdoor kunnen bepaalde gegevensstromen (zoals video beelden) zonder onderbreking worden doorgesluisd.
Binnenkort zal nVidia de nForce3 250 lanceren en deze bied een ruimere bandbreedte en daarnaast ook extra features als S-ATA en Gigabit ethernet.

Verder is er nog de SiS 755. Deze chipset is o.a. gebaseerd op de aloude SiS 964-southbridge en gebruikt daarnaast een HyperStreaming als interface tussen chipset en randapparatuur. Het voordeel hiervan is een lagere latencie en toch een grote toegangssnelheid tot randapparatuur. Het nadeel is een incompabiliteit met SiS's eigen MuTIOL-interface welke gebruikt wordt als interface tussen north- en southbridge. Vandaar dat SiS de 755-chipset eigenlijk meer als gesloten HyperStreaming-systeem ziet dan als een normale chipset.

Zoals resultaten misschien niet zouden doen denken heeft de VIA oplossing de kleinste bandbreedte beschikbaar tussen north- en south-bridge. Het betreft hier een 533Mbps/V-link, deze heeft echter wel beschikking over Hyper8 wat ervoor zorgt dat er minder ruis voorkomt op het HT naar de processor toe en er kan dus efficiënter gecommuniceerd worden. Binnenkort zal de bandbreedte binnenin de chipset opgewaardeerd worden als VIA een upgrade van de K8T800 lanceert. Deze zal waarschijnlijk de beschikking krijgen over de Ultra V-Link, welke kan communiceren op 1Gbp/s en verder zal de aangepaste VT8239-southbridge worden ingezet welke twee extra Serial ATA-poorten brengt en ook een ingebouwde Native Command Queue die geschikt is voor maximaal 32 commando's tegelijkertijd.

Uit benchmarks blijkt dat er enkele verschillen te zien zijn. Als we naar de categorien kijken kunnen we deze opsplitsen in:
OpenGL, DirectX 8 en 9, video, audio en synthetische.

De VIA-chipset scoort vooral in de eerste drie benchmarks, vanaf de video-benchmarks toont de SiS-chipset zijn potentie. De ALi- en nForce3-chipset zijn in alle categorien over het algemeen op respectievelijk de derde en vierde plaats te vinden.
Men twijfelt over het algemeen in de aanbeveling omdat verschillen zeer klein zijn. Maar meestal gaat men toch voor een aanbeveling naar VIA of SiS omdat deze iets sneller zijn.

Besef echter wel dat de VIA geen agp/pci lock heeft, de nForce3 150 oplossing heeft dit wel! De SiS rent echter lachend weg met het feit dat deze een 800MHz HT oplossing heeft boven de nForce3 150 en toch nog een agp/pci lock bied.

Kijkend naar de OC mogelijkheden lijkt SiS met de 755chipset dus de beste kaarten in handen te hebben voor ons OC'ende tweakers.
(bron: tweakers.net)

FSB vergissingen:
Veel mensen hebben het over de FSB instellen op een bepaalde snelheid. Het mag duidelijk zijn dat dit een vergissing is, en dat men het in de meeste gevallen heeft over de frequence die je instelt in de bios.
De k8 series maken geen gebruik meer van een FSB maar zijn aan het geheugen gebonden via een HyperTransport link.
Daarbij is de FSB komen ter vervallen. Om toch de processor snelheid in te kunnen stellen is er in de bios een frequence bijgekomen die wel erg lijkt op de FSB maar dit dus niet is!
De frequence X multiplier levert de processor clock snelheid op.

Beveiliging update midden 2004:
AMD zal binnenkort een voorsprong krijgen op Intel doordat beveiligingsfeatures die in haar 64-bit processors zitten ingebouwd worden geactiveerd door een Windows XP-update. AMD heeft deze beveiligingen in nauwe samenwerking met Microsoft ontwikkeld om bescherming te bieden tegen Blaster en Code Red aanvallen. De code zit ingebakken in zowel de Athlon 64- als Opteron-processors en zal geactiveerd worden met een Windows XP-update die gepland staat voor midden 2004. De set beveiligingsfeatures zorgt ervoor dat buffer overflows niet meer mogelijk zijn, wat een wijd verspreid beveiligingslek is in computerprogrammatuur, en waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt door hackers en virusmakers. Volgens analisten zit dergelijke code niet in Intel's nieuwe Prescott-processor of andere PC-produkten die de komende anderhalf jaar door Intel zullen worden uitgebracht en komt vergelijkbare veiligheidscode alleen voor in de dure Itanium serverprocessors. Met deze beveiligingsfeatures zal een belangrijke slag worden geslagen in de strijd tegen virussen en exploits.
Zie hier voor meer informatie.

Software:
De Athlon64 loopt perfect op de oude 32bits os'en van windows en draaid de bijbehorende software sneller als ooit tevoren. Echter zijn echte kracht komt pas los bij 64bits software. Daarom is er een versie van WindowsXP in de ontwikkeling met ondersteuning voor het amd64 platform. Met behulp van wow64 is het nog steeds mogelijk om zowat zonder prestatie verlies oude 32bits applicaties te draaien. Daarentegen draaien de 64bits versie natuurlijk met extra winst. Er zijn percentage winsten bekend van 4% tot wel 258.8% (laatste voorbeeld is bij encryptie). Gemiddeld gezien verwacht men echter een prestatie winst van 10 tot 20% wat natuurlijk hele mooi cijfers zijn.

Beta versies zijn al enigzins verspreid en schijnen stabiel te werken. Er zijn echter nog bar weinig drivers beschikbaar en ook de 64bits software moet nog echt lekker op gang komen.

WindowsXP 64-bit edition is verwacht rond Q1 van 2004. Er zijn echter al berichten geweest dat leveranciers ze binnenkort binnen krijgen, het is dus nog even afwachten wanneer het 64bits besturings systeem voor iedereen beschikbaar komt.

Voor de linux'ers onder ons, er zijn inmiddels al Linux versies beschikbaar die amd64 ook compleet ondersteunen. SuSe is er daar in ieder geval een van. Voor meer informatie daarover, www.suse.com

Drivers en software:
Cool and Quiet drivers voor win2000
Andere drivers

Interessante links:

Microsoft releast beta AMD64 Windows Server 2003 -
nieuws: Microsoft releast beta AMD64 Windows Server 2003

Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug -
nieuws: Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug

AMD lanceert Athlon 64 3400+ en drie mobiele processors -
nieuws: AMD lanceert Athlon 64 3400+ en mobiele CPUs - Update

Vier chipsets voor Athlon 64-processors vergeleken -
nieuws: Vier chipsets voor Athlon 64-processors vergeleken

Introductie AMD Athlon 64 3400+ verwacht op 6 januari -
nieuws: Introductie AMD Athlon 64 3400+ verwacht op 6 januari

Roundup van VIA K8T800 moederborden -
nieuws: Roundup van VIA K8T800 moederborden

Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader -
nieuws: Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader

Athlon 64 3400+ systeem bekeken -
nieuws: Athlon 64 3400+ systeem bekeken

AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor

Features AMD-chips ontwaken door update Windows XP -
nieuws: Features AMD-chips ontwaken door update Windows XP

AMD's 90nm Athlon 64's mogelijk hoge warmteafgifte -
nieuws: AMD's 90nm Athlon 64's mogelijk hoge warmteafgifte

AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest

Review van de AMD Athlon64 3000+ (2,0GHz / 512KB L2 cache) -
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/amd_athlon64_3000/

Overzicht aanstaande AMD Athlon cores en sockets -
nieuws: Overzicht aanstaande AMD Athlon cores en sockets

Onduidelijkheid rondom de specificaties Athlon 64 3000+ -
nieuws: Onduidelijkheid rondom specificaties Athlon 64 3000+

Athlon 64 3000+ met 512KB L2-cache duikt op -
nieuws: Athlon 64 3000+ met 512KB L2-cache duikt op

Snellere HT-bus AMD-CPU's geen invloed op compatibiliteit -
nieuws: Snellere HT-bus AMD-CPU's geen invloed op compatibiliteit

Binnenkort zijn alle Athlon 64-processors dual-channel -
nieuws: Binnenkort zijn alle Athlon 64-processors dual-channel

Acht Athlon 64-moederborden vergeleken -
nieuws: Acht Athlon 64-moederborden vergeleken

Geen K8-chipset van ATi voor tweede helft 2004 -
nieuws: Geen K8-chipset van ATi voor tweede helft 2004

VIA K8T800-moederborden roundup -
nieuws: VIA K8T800-moederborden roundup

Vergelijking Athlon 64-chipsets van nVidia, VIA, SiS en ALi -
nieuws: Vergelijking Athlon 64-chipsets van nVidia, VIA, SiS en ALi

AMD: 'in 2005 einde productie 32-bit processors' -
nieuws: AMD: 'in 2005 einde productie 32-bit processors'

TecChannel test Athlon 64 onder Windows XP 64-bit Edition -
nieuws: TecChannel test Athlon 64 onder Windows XP 64-bit Edition

Vergelijking van dertien Socket 754-moederborden -
nieuws: Vergelijking van dertien Socket 754-moederborden

Analist voorspelt succesvol 2004 voor AMD -
nieuws: Analist voorspelt succesvol 2004 voor AMD

Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht -
nieuws: Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht

Geruchten nieuwe K8-varianten in AMD's roadmap - update -
nieuws: Geruchten nieuwe K8-varianten in AMD's roadmap - update

Drie Athlon 64-moederbordbundels nader bekeken -
nieuws: Drie Athlon 64-moederbordbundels nader bekeken

Abit KV8-Max 3 K8T800 Socket 754-moederbordreview -
nieuws: Abit KV8-Max 3 K8T800 Socket 754-moederbordreview

Specificaties Abit KV8-MAX3 Socket 754-moederbord -
nieuws: Specificaties Abit KV8-MAX3 Socket 754-moederbord

Abit VIA KT880-moederbord met ondersteuning voor QBM -
nieuws: Abit VIA KT880-moederbord met ondersteuning voor QBM

Cool'n'Quiet in te schakelen op desktopversie Athlon 64 -
nieuws: Cool'n'Quiet in te schakelen op desktopversie Athlon 64

Fabrikanten wachten op volumeproductie Athlon 64 -
nieuws: Fabrikanten wachten op volumeproductie Athlon 64

SuSE Linux 9.0 komt met Athlon 64-ondersteuning -
nieuws: SuSE Linux 9.0 komt met Athlon 64-ondersteuning

Biostar K8VHA Pro VIA K8T800-moederbordreview -
nieuws: Biostar K8VHA Pro VIA K8T800-moederbordreview

Verschillende Athlon 64-platforms vergeleken -
nieuws: Verschillende Athlon 64-platforms vergeleken

Geruchten over Socket 754 Athlon XP "Dublin" chip -
nieuws: Geruchten over Socket 754 Athlon XP "Dublin" chip

Micro Pro Athlon 64-systeem besproken -
nieuws: Micro Pro Athlon 64-systeem besproken

Suns Java Desktop System biedt AMD64-support -
nieuws: Suns Java Desktop System biedt AMD64-support

AOpen introduceert Socket 754-moederborden -
nieuws: AOpen introduceert Socket 754-moederborden

AMDZone vergelijkt drie Athlon 64-chipsets -
nieuws: AMDZone vergelijkt drie Athlon 64-chipsets

Eerste officiële reviews van Athlon 64 3200+ en FX-51 -
nieuws: Eerste officiële reviews van Athlon 64 3200+ en FX-51

AMD lanceert Athlon 64 en Athlon 64 FX processors -
nieuws: AMD lanceert Athlon 64 en Athlon 64 FX processors

Athlon 64 3200+ en Athlon 64 FX 51 versus P4 3,2GHz EE -
nieuws: Athlon 64 3200+ en Athlon 64 FX 51 versus P4 3,2GHz EE

Er zijn nog veel meer links te vinden, maar dan word het wel heel erg lang :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1062678555.jpg _/-\o_ _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Disclaimer: Alles wat je doet en/of onderneemt aan de hand van dit topic is compleet en geheel jouw eigen risico

[ Voor 255% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 13:58 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
mr._Anderson schreef op 09 december 2003 @ 20:23:

Hij draaid nu stabiel op een snelheid van 2300mhz wat hem bij mijn schatting zou moeten raten op een Athlon64 3500+

Frequency is 230mhz met een multiplyer van 10.

Op moment van typen zou de processor 28 graden moeten zijn,
na 1,5 uur full load testen met 3d mark 2001 was de max 38graden.

Het systeem is stabiel tot nu toe en geen rare verschijnselen gehad.

Hoe gaat het met de Athlon64 systemen van anders tweakers?
Wat voor koeling heb je?? en waar lees je die temps mee uit??
die blijft lekker koel onder oc :)

[ Voor 24% gewijzigd door El Snorro op 09-12-2003 20:39 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:16
El Snorro schreef op 09 december 2003 @ 20:30:
[...]

Wat voor koeling heb je?? en waar lees je die temps mee uit??
die blijft lekker koel onder oc :)
De AMD64 is een echt koelhoofd ! Als de proc idle is klokt hij zichzelf terug naar 800 mhz :) Echt als ik genoeg geld zou hebben zou ik 'm kopen !! Tot dan moet ik het nog met mijn amd 2500+ @ 3400+ doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik gebruik een boxed HSF, onderschat die niet.

Het is een +- 70mm fan, en het koelblok is flink en zwaar met een flinke koperen onderkant en veel aluminium vinnen.

Verder lees ik de koeling uit in een programma van Asus.. pcprobe.

De Athlon64 is helemaal niet zo'n heethoofd, hij houd zichzelf keurig netjes. Op standaard snelheid stond er in de bios ook dat hij 30 graden was ongeveer. Misschien zit er hier iets mis in de software, dat kan wel, maar hij oc'ed in iedergeval probleem loos op naar de 2300mhz tot nu toe...

De processor schaalt niet altijd terug naar 800mhz natuurlijk, dat is alleen als je cool 'n' quiet aanschakeld. Dit heb ik op dit moment uit staan omdat er een bug in de driver zit waardoor hij wel naar beneden schaalt naar 800mhz maar niet meer omhoog gaat naar 2000mhz.

Als mensen betere alternatieven hebben om mijn temperatuur te meten hoor ik het graag.

Ook hoor ik graag resultaten van andere Athlon64 user.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik ben ook bezig met een upgrade naar dit platform :)

Me geplande setup :

Athlon 64 3200+
EPoX nForce 3 250 (nog niet uit)

Dit word aangeschaft zodra ik het mobo ontvangen heb :)
Natuurlijk moet dit gekoeld gaan worden door The Bandit >:)

Graag zou ik echter wat meer info in de resultaten willen zien mits mogelijk :

Processor core codes !
Welke mobos er gebruikt worden !
Wat voor ram !
Wat voor videokaart !
Wat voor Vcore
Wat voor Vdimm
Wat voor Multieplier
Mods @ mobo

Jullie zien al heel gedetaileerd maar op deze manier hebben de mensen die er een wille aanschaffen een heel goed beeld van wat te kopen :)

(De videokaart is belangrijk aangezien de agp bussen niet gelocked worden dus op deze manier weten we welke kaartjes op de hoge bussen willen draaien :) )
(De multieplier is ook belangrijk aangezien sommige mobos deze wel kunnen veranderen en sommige ook niet )

Dit is niet negatief bedoeld maar puur informatief :)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 09-12-2003 20:49 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Leest de AsusProbe bij die nieuwe mobo's voor de verandering wél de core-temp af, of ook daar de socket-temp? Kijk eens of je met MotherBoardMonitor of SpeedFan andere readings krijgt?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Wormaap schreef op 09 december 2003 @ 20:43:
Leest de AsusProbe bij die nieuwe mobo's voor de verandering wél de core-temp af, of ook daar de socket-temp? Kijk eens of je met MotherBoardMonitor of SpeedFan andere readings krijgt?
Ik heb een cpu temperatuur en een moederbord temperatuur..
dus het lijkt me dat hij de cpu temperatuur uitleest. ik probeer ook andere proggies dadelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Smokey, is de AGP bus ook niet gelockt op Nforce3 bordjes? Dit was namelijk (zoals je denk ik wel weet) wel het geval op de Nforce2. Zou wel erg jammer zijn dan.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Dat klinkt nogal als de 'oude' AsusProbe, die zet voor CPU-temp dus mooi je socket temp neer :| Nogal ontnuchterend hiero 'oe mijn proc is 42 graden stressed op 2200mhz'*pats* ding valt uit... Achteraf bleken mijn 42 graden er 75 te zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 09 december 2003 @ 20:42:
Ik ben ook bezig met een upgrade naar dit platform :)

Me geplande setup :

Athlon 64 3200+
EPoX nForce 3 250 (nog niet uit)

Dit word aangeschaft zodra ik het mobo ontvangen heb :)
Natuurlijk moet dit gekoeld gaan worden door The Bandit >:)

Graag zou ik echter wat meer info in de resultaten willen zien mits mogelijk :

Processor core codes !
Welke mobos er gebruikt worden !
Wat voor ram !
Wat voor videokaart !
Wat voor Vcore
Wat voor Vdimm
Wat voor Multieplier
Mods @ mobo

Jullie zien al heel gedetaileerd maar op deze manier hebben de mensen die er een wille aanschaffen een heel goed beeld van wat te kopen :)

(De videokaart is belangrijk aangezien de agp bussen niet gelocked worden dus op deze manier weten we welke kaartjes op de hoge bussen willen draaien :) )
(De multieplier is ook belangrijk aangezien sommige mobos deze wel kunnen veranderen en sommige ook niet )

Dit is niet negatief bedoeld maar puur informatief :)
nforce mobo doen wel aan agp/pci locking dacht ik.. of het was SiS.. er was iig een chipset die het aankon.

Verder weet ik zo niet meerdere core id's :D die kan je toch uitlezen met cpuid ook ?
Want heb geen zin m'n kast daarvoor open te maken :D

Verder ga voor hoge kwaliteit pc3200 geheugen wat op lage latencies draaid. TIP kijk van te voren naar de moederbord maker website en bekijken welk geheugen die goedkeuren!!!! de Athlon64 kan soms pickie zijn !!

Multiplier instellling komt als het goed is op alle mobo's... ik kan het sinds kort ook op mijn asus als ik het goed begrijp.. maar niet direct.. ik kan de snelheid van de cpu met de hand instellen.. en in de vorige versies stonden de bijbehorende multipliers er nog voor .. nu alleen nog de kloksnelheid. Daarbij kan ik nu nog niet hoger kiezen dan 2000mhz.. wachten dus op 3400+ versies enz.

Ik draai nu op 10*230
1.5v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Het was het sis mobo die agp/pci lock had en niet de nforce :(

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Ik heb dus ook een A64 aangeschaft.
hier is het lijstje van Smokey:

Proc. codes: ADA 3200 AEP5AP
CAAMC 0338XPMW
9445334I30049
Moederbord: Asus K8V deluxe (Vmodded)
Ram: Mushkin PC3500 LvL2 Black
Videokaart: Geforce 2 MX400 pci
Vcore: 1.8v
Vdimm: 3.17v
Mp: 9,5
Mods: Ik heb een Vcore mod op het mobo gedaan waardoor ik het core voltage op 2 volt kan zetten. Hoger resulteerd in een no-boot. Ook zit er een Vdimm mod op zodat ik het voltage op de 3.17 volt kan zetten. Hoger kan niet aangezien m'n voeding niet gemod is.
Het bordje draait dus op een fsb van 252mhz. Dat zorgt voor een mem speed van DDR504.
Dit is het max wat ik uit deze setup heb kunnen halen. Mijn Athlon64 houd totaal niet van hoge voltages. Hij word juist onstabieler op een vcore van 2volt.
(lijkt dus een beetje op wat sommige Bartons hebben)
Het sys word ongeveer 45 graden onder pifast op deze snelheden met als koeling een Zalman CNPS7000.
Ik verdenk mijn cpu van deze brakke oc. Dus indien je zo'n zelfde tegen komt:
NIET KOPEN!

Edit: Ik heb trouwens een "groene" :/

Nog ff een screenie:

http://home.12move.nl/~thomas/koen/51.77.jpg

@ Smokey: De Nforce 3-150 heeft wel een AGP lock. Alleen de pci bus is niet gelockt. Dat is te zien aan de zieke snelheden waarmee macci bijvoorbeeld draait. Een normale radeon kan (bijna) nooit een AGP bus van bijv. 100mhz aan en zijn fsb draait al op 360. Reken maar uit wat de AGP clocks zouden zijn zonder lock.....

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00
oeps

[ Voor 93% gewijzigd door Kakaroto op 09-12-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Syngrow, waarom gebruik je dan een oud videokaart of is die PCI je videokaart?
De Hardeschijf gebruikt toch ook de PCI clock snelheid? Hoeveel draait je PCI clock nu?

[ Voor 24% gewijzigd door Kakaroto op 09-12-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Ik had dat pci kaartje er toen in zitten omdat de 9800XT uit m'n sign de AGP bussnelheden niet aan kon :( . Door dat pci ding te gebruiken i.c.m. met een pci IDE controller (wel pci 33/66 dan he ;) )kon ik omhoog in m'n fsb zonder dat ik corrupte hd's kreeg en m'n vga niet mee zou willen werken.
Daarom komt er hopelijk binnenkort een Nforce3 bordje en verkoop ik deze Asus.
Het bordje is sowieso al brak aangezien ik maximaal rond de 265mhz fsb kan draaien met het mem op 5/4. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Syngrow op 09-12-2003 22:00 ]

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Okkie guys thx want dit is zeer nuttige info :)

Heeft iemand trouwens meer info over de aankomende nForce 3 250

Want ik had ergens gelezen dat de 250 chipset alleen een andere southbridge zou worden icm de 150 northbridge...

Oh en idd de nieuwe sis chipset is agp/pci locked >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:20

WiXX

Kijk uit malloot een...

30 graden??? Is het dan normaal dat mijn bios aangeeft dat mijn fx-51 op ong. 50 graden loopt?? (loopt origineel)

Ik heb wel een XT erin zitten met overdrive wat de hitte in de kast misschien opschroeft. Kan dit of is mijn proc dan echt te heet voor een standaard proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Hmmm, zover ik weet wordt de Nforce 3-250 een compleet nieuw ding. Aangezien het ook de bedoeling wordt om de complete hypertransport bussnelheid van 800mhz te halen. De Nforce 3-150 haalt geloof ik maar 600mhz. En dan natuurlijk ook agp/pci locks erop.
correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
ja inderdaad de nForce3 150 heeft een apg lock, en auto detect PCI/DIMM. Snap niet waarom ze de goeie eigenschappen niet meenemen van de nForce2...

Afbeeldingslocatie: http://www.piopioshardware.idv.tw/gigabyte/MB/K8NNXP/DSC03654.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.piopioshardware.idv.tw/gigabyte/MB/K8NNXP/DSC03656.jpg

Dit zijn shots van een award bios op een Gigabyte GA-K8NNXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SynGroW schreef op 09 december 2003 @ 22:30:
Hmmm, zover ik weet wordt de Nforce 3-250 een compleet nieuw ding. Aangezien het ook de bedoeling wordt om de complete hypertransport bussnelheid van 800mhz te halen. De Nforce 3-150 haalt geloof ik maar 600mhz. En dan natuurlijk ook agp/pci locks erop.
correct me if I'm wrong
Dit word dus idd de chipset die je moet hebben voor de A64 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SynGroW schreef op 09 december 2003 @ 22:30:
correct me if I'm wrong
Enige verschil tussen nForce 3 250 en 250 GB is dat er Gigabit ethernet ondersteuning (alleen voor 250 GB) is en 4x SATA150 kanalen. (2 intern en 2 extern) (zie www.amd.com)

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 09-12-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

mr._Anderson schreef op 09 december 2003 @ 20:23:
Het is meer een 3900+

http://cloontje.endoria.net/3900.jpg

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

UAMD geeft de verkeerde waardes met de AMD 64, op 2000Mhz zou het immers een 3400+ moeten zijn volgens dat programma.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Asus K8V
AMD 3200+
OCZ PC3700
Staat wel op Cas 2 maar geen idee hoe ik de overige memory settings moet instellen.
Zalman 7000 cpu cooler
Draait op 2240mhz, bus op 222mhz 100% stabiel met 2 sata schrijven en een radeon 9800 kaart.

Op 2300mhz loopt het ook goed 3dmark en alle software werkt gewoon maar heb ik een paar keer errors gehad waarvan ik het vermoeden heb dat het door verminkte files komt.

Met }:O belasting wil die heel af en toe de 45 graden wel eens halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Thijs B schreef op 10 december 2003 @ 01:22:
Asus K8V
AMD 3200+
OCZ PC3700
Staat wel op Cas 2 maar geen idee hoe ik de overige memory settings moet instellen.
Zalman 7000 cpu cooler
Draait op 2240mhz, bus op 222mhz 100% stabiel met 2 sata schrijven en een radeon 9800 kaart.

Op 2300mhz loopt het ook goed 3dmark en alle software werkt gewoon maar heb ik een paar keer errors gehad waarvan ik het vermoeden heb dat het door verminkte files komt.

Met }:O belasting wil die heel af en toe de 45 graden wel eens halen :)
De Temps zijn echt heel goed van de 64 bitters en die gaan nog leuker worden onder me prom :P :P nu maar hopen dat de mobos die temps kunnen verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik gebruik de nieuwste versie van asus pc probe, verder geeft hij in de bios een temp aan van 33graden als hij niet oc'ed is, dat doet hij ook in pcprobe van Asus. Ik denk dus dat de temps wel kloppen.

Gister heb ik het nog even naar 235 proberen te nemen maar dat lukte niet meer, ik verwacht dat dit aan mijn videokaart licht. De Athlon64 heeft best wat in zich :)

Ik heb de hele avond }:O gedraaid, en dat ging sneller dan ooit tevoren :) Hij blijft op 38graden op 2300mhz ... ook 3dmark gaat dan stabiel en perfect.

Ik hoop dat we snel de mogelijkheid krijgen de snelheid in de bios hoger te kiezen zodat we niet oc'en en automatiscsh de agp/pci bus meer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mag ik vragen hoeveel mkeys je haalt als de }:O draait ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 26-05 11:58
mr._Anderson schreef op 10 december 2003 @ 10:13:
Ik gebruik de nieuwste versie van asus pc probe, verder geeft hij in de bios een temp aan van 33graden als hij niet oc'ed is, dat doet hij ook in pcprobe van Asus. Ik denk dus dat de temps wel kloppen.
[...]
Ik heb de hele avond }:O gedraaid, en dat ging sneller dan ooit tevoren :) Hij blijft op 38graden op 2300mhz ... ook 3dmark gaat dan stabiel en perfect.
[..]
Hoe krijg je het voor mekaar?? Die bij mij staat in de bios al op 42 graden ofzo. En dan niet OC'ed o.i.d.
Stressed in Windows, tijdens DVD encoderen, op 48 graden in de laatste AsusProbe. :?
Config is:
AMD 64 3200+ (met CNPS 7000A op full speed)
K8V Deluxe
2x 512 Corsair 3200 LLPT
2x 120 GB Maxtor S-ATA (op de Promise in Raid-0)
Antec TruePower 430 Watt
Dat alles in een Lian-Li PC65 met 4 casefans..

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Dat progje klopt voor geen meter hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Webgnome schreef op 10 december 2003 @ 10:29:
Mag ik vragen hoeveel mkeys je haalt als de }:O draait ?
Mkeys :D ??
Ik doe aan WU's van DPC - Seti@home.. dat kan je toch ook }:O noemen ??

Maargoed, ik haal 59% aan Wu's per uur ongeveer. Als hij oc'ed is naar 2300mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
wh-vanderpost schreef op 10 december 2003 @ 10:38:
[...]
Hoe krijg je het voor mekaar?? Die bij mij staat in de bios al op 42 graden ofzo. En dan niet OC'ed o.i.d.
Stressed in Windows, tijdens DVD encoderen, op 48 graden in de laatste AsusProbe. :?
Config is:
AMD 64 3200+ (met CNPS 7000A op full speed)
K8V Deluxe
2x 512 Corsair 3200 LLPT
2x 120 GB Maxtor S-ATA (op de Promise in Raid-0)
Antec TruePower 430 Watt
Dat alles in een Lian-Li PC65 met 4 casefans..
Ik snap het ook niet goed. Wat ik dus probeer duidelijk te maken is dat de temp uit de bios overeenkomt met die van pcprobe. Bij een OC naar 2300mhz komt de cpu in pcprobe niet boven de 38graden uit.

Het is raar want ik hoor verschillende dingen.. de ene krijgt dezelfde temps als ik.. en de Athlon64 is dan een lekker koelhoofd..
bij de andere zit hij direct richting de 50graden..

zouden het verschillende steppings zijn ! ? ! Zijn die er eigenlijk al wel ??
Eens proberen uit te zoeken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

pcprobe van asus geeft bij mij zelfs hogere waardes aan dan in de bios , de bios zeg overklokked 24.5 graden en pc probe geeft aan 27 graden ( wel ff vermelden dat ik een intel heb en dat er denk ik bij de 64 bitters geen reet van deze temps kopt , geen geld voor amd 64 :'( , maja het doet t wel )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Bij mycom hebben ze een kerst aanbieding: Asus K8V met AMD 3000+ voor 399
Ik dacht, koop hem gewoon en kijken wat deze doet :)

Blijkt dat ik een 3200+ gekregen hebt ipv een 3000+ :)
Kan niet wachten tot ik thuis ben om alles in te bouwen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
ken schreef op 10 december 2003 @ 12:20:
Blijkt dat ik een 3200+ gekregen hebt ipv een 3000+ :)
Kan niet wachten tot ik thuis ben om alles in te bouwen
Hmmm.. vrij logisch, een Athlon 64 3000+ bestaat naar mijn weten niet eens.
Je hebt de 3200+ en de 3400+.
Maar buiten dat, het lijkt me wel erg vaag die prijs.. een losse OEM 64 kost al € 412 in de pricewatch en € 509 bij MyCom.
Ik zou dit nog even wat verder uitzoeken als ik jou was. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door wh-vanderpost op 10-12-2003 12:27 . Reden: typ-o ]

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

wh-vanderpost schreef op 10 december 2003 @ 12:27:
[...]
Maar buiten dat, het lijkt me wel erg vaag die prijs.. een losse OEM 64 kost al € 412 in de pricewatch en € 509 bij MyCom.
De 3000+ bestaat zeker weten wel, loop volgens mij op 1.8? fsb van 166 als ik me niet vergist
Weet het niet zeker
Zoek het wel even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
[...]
Ik vind dit niet fijn, maar het klopt wel :S

http://silverapp1.mycom.n...rstactie_moederborden.htm

Dit is nog een heel stuk goedkoper dan op de hcc beurs !! :D dus mensen.. dit is je kans om voor een mooi prijsje een 64bitter op de kop te tikken !

[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 10-12-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ken schreef op 10 december 2003 @ 12:51:
[...]

De 3000+ bestaat zeker weten wel, loop volgens mij op 1.8? fsb van 166 als ik me niet vergist
Weet het niet zeker
Zoek het wel even uit
Een Athlon64 3000+ bestaat zeker niet,
en de 3400+ staat dan wel in de pricewatch, ik heb hem nog nergens echt kunnen kopen! Dus die is officieel nog helemaal niet uit bij mijn weten. Op dit moment is er alleen de 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
mr._Anderson schreef op 10 december 2003 @ 12:54:
[...]
Ik vind dit niet fijn, maar het klopt wel :S

http://silverapp1.mycom.n...rstactie_moederborden.htm

Dit is nog een heel stuk goedkoper dan op de hcc beurs !! :D dus mensen.. dit is je kans om voor een mooi prijsje een 64bitter op de kop te tikken !
:'( :'( TOCH weer te vroeg geweest... wat een prijs, hoe kunnen ze het ervoor leveren!! |:(

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

ahhh, nu wil ik erook nog wel eentje hebben ;) Dit is echt schrikbarend goedkoop! Alleen heb ik nu even niet 400euro ;) , weet iemand hoelang de actie duurt en of er meer volgens >:) . Mobo kost van zichzelf toch al meer dan 150euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het mobo kost €163 en de cpu dan nog €509 zonder koeler :? Een groot verschil tussen €672 en €399. Lijkt me een goede zaak om dat nu te kopen :p alleen geen geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

*foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 10-12-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 97917 schreef op 10 december 2003 @ 13:29:
ahhh, nu wil ik erook nog wel eentje hebben ;) Dit is echt schrikbarend goedkoop! Alleen heb ik nu even niet 400euro ;) , weet iemand hoelang de actie duurt en of er meer volgens >:) . Mobo kost van zichzelf toch al meer dan 150euro?
Het is toch echt een kerst actie :) kijk anders even op de site van de multicom.
verder staat erbij dat deze producten niet bij elk filiaal beschikbaar zijn. En ik heb zo'n voorgevoel dat ze zo op zijn. Ik wou ook gebruik maken van de combo actie bij Mycom op de hcc beurs.. maar toen waren ze al op ! ? !

Maar om het geheel even ontopic te houden. Zijn er nog meer mensen met dezelfde lage temperaturen als die ik heb ? En die ook deze oc resultaten hebben.

Wat ik niet goed snap is dat in alle reviews die ik heb gezien 2200mhz echt de top was. Waar ik hem simpel en snel zo op 2300mhz neer plant. Of de yields van de cpu's zijn heel erg goed, of ze hebben al een nieuwe stepping gemaakt. Geluk lijkt het me niet omdat iemand anders hier al op 2000 heeft draaiien met een hoger voltage..

[ Voor 20% gewijzigd door mr._Anderson op 10-12-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

mr._Anderson schreef op 10 december 2003 @ 12:59:
[...]

Een Athlon64 3000+ bestaat zeker niet,
en de 3400+ staat dan wel in de pricewatch, ik heb hem nog nergens echt kunnen kopen! Dus die is officieel nog helemaal niet uit bij mijn weten. Op dit moment is er alleen de 3200+
ik zal je nog wat sterkers vertellen, ik heb hier(EPoX) een 64 die op 1.8GHz loopt en als 2900+ wordt aangekondigt door het moederbord.Deze werkt niet met (cool en stil, geen AP versie)

Ik heb ook nog een 3200+ hier onder de Mach2 liggen om te testen en heb er ook al 1 opgerookt :7

oja, als je Cool&stil inschakeld in de bios schakelt hij bij Idle terug naar 4x200. Dit betekent dat het moederbord sofware matig wordt overgenomen en dus de optie om de multiplier te veranderen vervalt in de bios.(Bij EPoX in iedergeval wel)
Wanneer je Cool en stil uitschakeld kan je wel de multiplier veranderen met echt effect.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 28043 op 10-12-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
[...]
Ja dat dacht ik dus ook maar als je hier en daar wat rond surft schijnt de 3000+ 64 toch te bestaan.. ?!?
Het zou een goede zet van amd zijn om ook een goedkope amd64 uit te brengen.
http://www.amdzone.com/#13

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs B op 10-12-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

a.p.versteeg heb jij niets beters te doen, bijvoorbeeld mijn MBtje repareren. Ik
roep maar iets. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door NaZGuLL op 10-12-2003 14:08 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

NaZGuLL schreef op 10 december 2003 @ 14:07:
a.p.versteeg heb jij niets beters te doen, bijvoorbeeld mijn MBtje repareren. Ik
roep maar iets. 8)
ik dacht dat die allang was weggegooid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
.

[ Voor 100% gewijzigd door petervandamned op 10-12-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 28043 schreef op 10 december 2003 @ 13:47:
[...]

ik zal je nog wat sterkers vertellen, ik heb hier(EPoX) een 64 die op 1.8GHz loopt en als 2900+ wordt aangekondigt door het moederbord.Deze werkt niet met (cool en stil, geen AP versie)

Ik heb ook nog een 3200+ hier onder de Mach2 liggen om te testen en heb er ook al 1 opgerookt :7

oja, als je Cool&stil inschakeld in de bios schakelt hij bij Idle terug naar 4x200. Dit betekent dat het moederbord sofware matig wordt overgenomen en dus de optie om de multiplier te veranderen vervalt in de bios.(Bij EPoX in iedergeval wel)
Wanneer je Cool en stil uitschakeld kan je wel de multiplier veranderen met echt effect.
Heb jij nog geen results van de EPoX nForce 3 250 ...... ;)
Vraag anders aan Chris maar ff hoe en wat ;) :P

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-12-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik krijg een nieuwe, dat is fijn om te horen. _/-\o_

(Euh, ik bedoel natuurlijk die nieuwe AMD Athlon64, onder de kerstboom.
Testresultaten volgen nog). - Totally on topic

[ Voor 63% gewijzigd door NaZGuLL op 10-12-2003 14:35 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

LOL jullie gaan wel erg offtopic he :P
Dis geen EPoX RMA topic :P :P ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Thijs B schreef op 10 december 2003 @ 13:48:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook maar als je hier en daar wat rond surft schijnt de 3000+ 64 toch te bestaan.. ?!?
Het zou een goede zet van amd zijn om ook een goedkope amd64 uit te brengen.
http://www.amdzone.com/#13
Misschien toch iets niet europees ofzo, 't zijn immers amerikaanse winkels die em aanbieden... :/

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Op de site van mycom staat de AMD 64 3000+ ook en op andere site heb ik deze ook gezien

SynGroW: Heb je een link van de Vmods van de Asus K8B?

[ Voor 27% gewijzigd door ken op 10-12-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Misschien een tikje offtopic maar'k vraag't me toch af...
Die A64's, klokken die nu wel of niet een beetje over? voor 399 euri kan ik d'r misschien een voor mezelf onder de kerstboom pleuren, maar gaat dat niet een beetje brak zijn als ik daar mee wil oc'en (standaard waardes zijn evil :P)?
'K bedoel... 'K denk niet dat m'n GeForce2 GTS nog meewil met'n agp van 67 of meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
De Athlon64 3000+ draait op 1.8GHz em 200MHz Bus hypertransport, kost rond de 280 euro.
Je kan o.a kopen bij yorcom.
Een hele aantrekkelijke processor moet ik zeggen, 172 euro extra 200MHz :)

[ Voor 38% gewijzigd door Kakaroto op 10-12-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
ken schreef op 10 december 2003 @ 15:47:
Op de site van mycom staat de AMD 64 3000+ ook en op andere site heb ik deze ook gezien
Ik zal wel enorm scheel zijn denk ik, ik zie em niet hoor :?
http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=101

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
SmokeyTheBandit schreef op 09 december 2003 @ 22:23:
Okkie guys thx want dit is zeer nuttige info :)

Heeft iemand trouwens meer info over de aankomende nForce 3 250

Want ik had ergens gelezen dat de 250 chipset alleen een andere southbridge zou worden icm de 150 northbridge...

Oh en idd de nieuwe sis chipset is agp/pci locked >:)
Uhmmm de Nforce 3 150 is nb en sb in een dan denk ik dat je de 150 neit terrug ziet mischien wel de 250 in combie met een andere.

Man waar halen jullie het geld vandaan :D ook die fx das helemal te gek.

K ga maar eens sparen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 10 december 2003 @ 16:26:
[...]

Uhmmm de Nforce 3 150 is nb en sb in een dan denk ik dat je de 150 neit terrug ziet mischien wel de 250 in combie met een andere.

Man waar halen jullie het geld vandaan :D ook die fx das helemal te gek.

K ga maar eens sparen.
Je weet hoe het in mijn geval gefinancieert wordt he ;) :P
En tja PC-Prive kan je nu nog voor 2269 toepassen en das volgend jaar 14.. dus een heel andere bedrag :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

Hoi, ik vraag me af of met die Ath. 64 xp ook ddr466 kunnen gebruikt worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
3000+ en 3400+ zijn er officieel nog helemaal niet :S

wat nog rarer is, is het volgende bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

ken schreef op 10 december 2003 @ 15:47:

SynGroW: Heb je een link van de Vmods van de Asus K8B?
K8B ken ik :P niet maar voor de K8V is een hele mooie guide op 3dmaxx.net te vinden :) .
linkie:

http://www.3dmaxx.net/articles/k8vmod/

Heeft iemand trouwens een oplossing voor mijn vcore probleem?
ff een lijstje met vcores:

1.8v PiFast stable op 2390mhz :)
1.9v Komt niet in windows op 2000mhz :r
2.0v Komt in windows maar is niet PiFast stable op 2390mhz :(

Helaas kan ik niet hoger proberen aangezien er dan waarschijnlijk een overvolt protection inslaat.
Ik vind het een beetje raar dat er een "gat" van (schatting) 0,4 volt zit tussen 2 stabiele vcores. :?
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik heb een offtopic vraagje welke chipset is nu beter de Nforce of de VIA. Volgens mij de Nforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 10 december 2003 @ 19:12:
Hoi, ik vraag me af of met die Ath. 64 xp ook ddr466 kunnen gebruikt worden???
Is chipset afhankelijk de 754 kan wel met normaal mem werken de 940/939 nog niet op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Dat ligt er maar net aan wat je wil.
Wil je overclocken? (natuurlijk wat doe je anders hier? :P ) dan moet je zeker de Nforce3 nemen. Die haalt vaak een fsb van (ver) boven de 300mhz. :9
Wil je puur prestatie en ben je niet van plan over te clocken dan kun je zover ik weet beter een Via nemen aangezien die een paar procent beter presteert op stock. :)
Met overclocken haalt dat chipset rond de 260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Bartjeee schreef op 10 december 2003 @ 21:29:
Ik heb een offtopic vraagje welke chipset is nu beter de Nforce of de VIA. Volgens mij de Nforce.
Van wat er idd te lezen is doet de nForce het idd ff beter ondanks dat hij niet eens de volle hypertransport snelheid kan benutten...... 8)7
De nieuwere 250 kan dit echter wel dus dat word wel een heeeeeeeel leuke chipset imho :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mr._Anderson schreef op 10 december 2003 @ 20:55:
3000+ en 3400+ zijn er officieel nog helemaal niet :S

wat nog rarer is, is het volgende bericht..

Even ter info ik heb vandaag contact gehad met een leverancier welke deze vanaf vrijdag kan leveren aan de detail handel (bas computers).
De prijs komt zo rond de 270 euro te liggen en waarschijnlijk nog wel ff minder :) :)

Alleen vanwege die kleine cache zal ik hem niet halen die brengt ook mee dat de 3400+ elk moment om het hoekje kan komen kijken waardoor de 3200+ natuurlijk ff leuker geprijst gaat worden wat hem dan het interessantst maakt om te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

SynGroW schreef op 10 december 2003 @ 21:15:
[...]

K8B ken ik :P niet maar voor de K8V is een hele mooie guide op 3dmaxx.net te vinden :) .
linkie:

Helaas kan ik niet hoger proberen aangezien er dan waarschijnlijk een overvolt protection inslaat.
Ik vind het een beetje raar dat er een "gat" van (schatting) 0,4 volt zit tussen 2 stabiele vcores. :?
Thanx. Zeer duidelijke site :)
Nee scheel ben je niet :)
Staat dus nog niet op de site, maar wel op in de prijstlijst in de winkel
rond 269 euro

[ Voor 21% gewijzigd door ken op 10-12-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Goed.. vraagje, kan iedereen het wat meer ontopic houden.

Het hoeft niet perse over een 3200+ te gaan. Maar ik wou graag OC resultaten van andere mensen horen :) zodat dit topic wat informatiever word, ook zou ik graag weten wat andere mensen aan temps krijgen.. zoveel mogelijk mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Denk dat ik hier ook thuis hoor :P

Specs
Amd64 3200+ (reg nummer komt er aan)
abit kv8 max3 bios 1.6
Hercules 9800pro
HyperX 500mhz cas 3
Zalman 400watt silent voeding

Nou het Oc gebeuren... Heb hem eerst lekker inbrande met 1.8volt op zijn donder op standaard snelheden. Wat prime gedraaid en wat Sandra voor 10uur lang on afgebroken.
Ik dacht gewoon knalle dat ding... dus om 240 Ht gezet (2400mhz 1.8volt). Boot..mem loopt lekker... windows laat... ik denk yes yes yes ... o.... toch niet... nadat ik maar op start drukte vitale geheugen dump.... Raar omdat mijn geheugen opzich dit best aan kan... Toen dachte ik bij me zelf ff de MP instelle in de bios... kan dus mooi niet met deze bios... je kan wel in het menu kiezen dat je iets wilt verandere maar je kan niks doen, hopelijk wordt dit in nieuwe bios opgelost!!! Ik zag ook dat dit bord HT-voltage regeling toepast... standaard draait dit op 1.2 volt maar ik kan tot 1,45 volt (dit is de baan van cpu naar geheugen oftewel de controller).... Ragde zo hoog mogelijk.. Maar gaf geen stabiel systeem... ook niet met -3 op de kamer met raam open en kast er naast.

2300 mhz is echt het stabielste wat ik haal. Het grootste probleem bij denk ik zijn twee dingen.
1. Moet gauw Windows 64-bit hebbe met driver voor mijn onboard shit en me isdn lijntje en 9800pro (is die er al ???) en me hele HD weer schoon maken.
2. MP instellingen AAN gezet worden in de nieuwe bios versie om zodoende hogere HT mhz in me heugen te laten knalle... Dit moet gewoon omdat dit bordtje zoveel in zijn mars heeft....

Hierbij hoop ik uw genoeg informatie te hebbe verschaft.
vragen??? :P

• Astennu
SynGroW schreef op 10 december 2003 @ 21:15:
[...]

linkie:

Eens @ xtreme kijken daar draaien opp en macci ook @ extreme voltages

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 10 december 2003 @ 23:56:
Denk dat ik hier ook thuis hoor :P

Specs
Amd64 3200+ (reg nummer komt er aan)
abit kv8 max3 bios 1.6
Hercules 9800pro
HyperX 500mhz cas 3
Zalman 400watt silent voeding

Nou het Oc gebeuren... Heb hem eerst lekker inbrande met 1.8volt op zijn donder op standaard snelheden. Wat prime gedraaid en wat Sandra voor 10uur lang on afgebroken.
Ik dacht gewoon knalle dat ding... dus om 240 Ht gezet (2400mhz 1.8volt). Boot..mem loopt lekker... windows laat... ik denk yes yes yes ... o.... toch niet... nadat ik maar op start drukte vitale geheugen dump.... Raar omdat mijn geheugen opzich dit best aan kan... Toen dachte ik bij me zelf ff de MP instelle in de bios... kan dus mooi niet met deze bios... je kan wel in het menu kiezen dat je iets wilt verandere maar je kan niks doen, hopelijk wordt dit in nieuwe bios opgelost!!! Ik zag ook dat dit bord HT-voltage regeling toepast... standaard draait dit op 1.2 volt maar ik kan tot 1,45 volt (dit is de baan van cpu naar geheugen oftewel de controller).... Ragde zo hoog mogelijk.. Maar gaf geen stabiel systeem... ook niet met -3 op de kamer met raam open en kast er naast.

2300 mhz is echt het stabielste wat ik haal. Het grootste probleem bij denk ik zijn twee dingen.
1. Moet gauw Windows 64-bit hebbe met driver voor mijn onboard shit en me isdn lijntje en 9800pro (is die er al ???) en me hele HD weer schoon maken.
2. MP instellingen AAN gezet worden in de nieuwe bios versie om zodoende hogere HT mhz in me heugen te laten knalle... Dit moet gewoon omdat dit bordtje zoveel in zijn mars heeft....

Hierbij hoop ik uw genoeg informatie te hebbe verschaft.
vragen??? :P
In mijn bios zou het al mogelijk moeten zijn om de MP als het ware in te stellen... alleen ik kan niet hoger kiezen dan een snelheid van 2000mhz ...

verder is 2300 max stabiele tot nu toe van mij.. 2350 ging goed tot ik 3dmark2001 opstarte en hij crashte toen. Verder heb ik totaal geen voltages verhoogd.. daar houd ik niet zo van :) M'n mem draaid als het goed is op cas 2.0

Wat zijn jouw temps ??!?? load and idle

Load 47graden op 1.645 volt
idle iets van 35... nog niet veel test gedraait opdat ik hier zit met een zeer brakke winy2k versie.... echt pain in de aars... maar goed.
Voltage staat nu wat naar beneden idd... denk niet dat die amd er van houden.
Maar jij hebt een Asus k8v met VIa of Nforce? Want die Via bordtjes kunnen nog echt niet MP instelle...althans nog niet bij ABIT....De nforce kunnen dat wel..... er zijn gozer met een mp van 6 en 350mhz HT mhz freq!!! MAar goed... ff wachten dus

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 11 december 2003 @ 00:52:
Load 47graden op 1.645 volt
idle iets van 35... nog niet veel test gedraait opdat ik hier zit met een zeer brakke winy2k versie.... echt pain in de aars... maar goed.
Voltage staat nu wat naar beneden idd... denk niet dat die amd er van houden.
Maar jij hebt een Asus k8v met VIa of Nforce? Want die Via bordtjes kunnen nog echt niet MP instelle...althans nog niet bij ABIT....De nforce kunnen dat wel..... er zijn gozer met een mp van 6 en 350mhz HT mhz freq!!! MAar goed... ff wachten dus
Ik heb een Asus K8V Deluxe met een VIA k8t800 chip. Wat die gozer doet met een mp van 6 en 350mhz HT zal wel nooit lukken op een VIA chip want die hebben helaas geen gelockte agp/pci. Als je dat eens met de hand in zou kunnen stellen zou dat een hemel zijn.

Verder dacht ik in het begin ook dat het niet mogelijk was mp in te stellen op mijn moederbord maar ik denk dat het nu wel kan. Ik zal mijzelf verklaren.
Toen ik het moederbord kom zat er bios versie 1002 op. In die versie kon je voorzover ik weet alleen de frequence verhogen. Dat begon op 200 en stijgt door richting de 300 ofzo uit me hoofd :) nooit gekeken want dat haal je toch niet :+
Omdat ik wat problemen had, en omdat je tohc de nieuwste bios ook wilt heb ik toen geupdate naar bios 1003. Uiteraard ga je als tweaker een beetje zitten spelen in de bios. Toen kwam ik erachter dat ik een bepaalde instelling op manual kon zetten, daarbij kon ik dan 2 dingen instellen. Het voltage voor de processor, en de snelheid.
In bios 1003 werden de verschillende mogelijkheden die ik kon kiezen voor de snelheid van de processor op deze manier weergegeven:
-8* 1600
-8.5* 1700
-9* 1800
-9.5* 1900
-10 * 2000

Het werd ongeveer op deze manier weergegeven. Na een dagje kwam er weer een nieuwe bios update uit, versie 1004
Die heb ik er direct opgezet, en juist dit scherm is nu veranderd.

Als ik de xxxxx functie nu op manual zet kan ik nog steeds het voltage instellen en de snelheid. Die staan echter nu default hoger, en tevens is de keuze lijst aan snelheden veranderd in het volgende:
-1600
-1700
-1800
-1900
-2000

(de keuze lijsten zijn in beide gevallen langer.. maar dit is een voorbeeldje!)

De mp cijfertjes zijn dus weggehaald, maar ik denk echter toch dat je via deze snelheid de mp instelt. De frequence moet ik namelijk ergens anders apart instellen, wat zou deze instelling anders nog kunnen zijn??

Je zet load 47graden en idle 35 ..
Gebruik jij hier een Abit utility voor wat bij je mobo is geleverd? Of een onafhankelijk third party programma ??

update: heb even gezocht en ik kan deze functie niet in de nieuwste manual online terugvinden, hoop vanavond tijd te vinden in de bios te kijken hoe hij heet .. de functie..

[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 11-12-2003 08:38 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 11 december 2003 @ 00:01:
[...]

Eens @ xtreme kijken daar draaien opp en macci ook @ extreme voltages
Gehehehe ja idd de mijne laat ik ook flink zweten als de tijd daar is ;)

Wat ik trouwens opmerk is dat er 2 verschillende 3000+ cpus op de markt komen.

Athlon 3000+ (1.8 Ghz 1 Mb Cache)
Athlon 3000+ (2.0 Ghz 512 Kb Cache)

Imho word de 1e de meest interesantste aankoop want die kan je volgens mij op dezelfde speeds gooien als de 3200+ maar dat zal de praktijk maar moeten uitwijzen :)

Oh en een kleine toevoeging op de cores en codes etc.
Op Xtreme lijkt het erop dat de bruine chips het verst komen dus zorg dat je er zo een te pakken krijgt.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Wormaap schreef op 10 december 2003 @ 15:51:
Misschien een tikje offtopic maar'k vraag't me toch af...
Die A64's, klokken die nu wel of niet een beetje over? voor 399 euri kan ik d'r misschien een voor mezelf onder de kerstboom pleuren, maar gaat dat niet een beetje brak zijn als ik daar mee wil oc'en (standaard waardes zijn evil :P)?
'K bedoel... 'K denk niet dat m'n GeForce2 GTS nog meewil met'n agp van 67 of meer :P
Of ze in het algemeen goed overklokken is nu net waar dit topic op gericht is :Y) Ik zou zeggen lees het een beetje door, en ik hoop nog veel meer resultaten van mensen hier bij elkaar te krijgen.

Waar je vanuit kan gaan is dat je meestal in de meeste gevallen minimaal tot de 2200mhz kan gaan op een Athlon64 3200+ ! dit is geen garantie ! maar een indicatie die niet hoeft te kloppen !

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 08:17:
[...]

Imho word de 1e de meest interesantste aankoop want die kan je volgens mij op dezelfde speeds gooien als de 3200+ maar dat zal de praktijk maar moeten uitwijzen :)

Op Xtreme lijkt het erop dat de bruine chips het verst komen dus zorg dat je er zo een te pakken krijgt.
Misschien zijn de yields nog niet zo goed dat alle en ook lagere modellen zo maar op 2200mhz gaan draaiien. Stel je voor dat de 3200+ en de 3400+ (die officieel nog aangekondig moeten worden) de beste cores krijgen. En de 3000+ de wat mindere cores. Als er eventueel goede cores tussen zitten maar de cache is wat minder dan plukken ze die ook om naar een 3000+. Als je het zo bekijkt kunnen ze waarschijnlijk bijna alle processors wel verkopen. Wat ik me echter afvraag is of een verschil van 200mhz goedmaakt op een verschil van 512kb cache! wat de helft is !!! Ik vind dit erg moeilijk te geloven namelijk :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Nog eventjes een linkje over die niet gelockte pci-bus van de nForce3 150 borden:
http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=64&var2=0
Blijkt dus, als je een FSB van bv 215 hebt, je PCI op 35,8 loopt. Niet zo'n hel, maar het gaat toch mee. Dus hoge FSB's worden dan lastig ;)

LinkedIn
Instagram

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 28043 schreef op 10 december 2003 @ 13:47:
[...]

Ik hoop dat het iets beter is geregeld op mijn asus :) Ik neem aan vanwel want als je zelf je snelheid moet instellen ;) dan weet dat mobo toch niet of jij oc'ed of niet .... ik hoop dat hij dan toch weer in zijn originele snelheid terug komt.. aangezien cool 'n' quiet nog steeds niet 100% werkt zal ik dit later eens uit gaan zoeken als het wel werkt.

Dat hij als 2900+ word herkent.. kan dat niet aan een brakke bios liggen ? Hoeveel cache heeft hij aan boord ??

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ReemF schreef op 11 december 2003 @ 08:44:
Nog eventjes een linkje over die niet gelockte pci-bus van de nForce3 150 borden:
http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=64&var2=0
Blijkt dus, als je een FSB van bv 215 hebt, je PCI op 35,8 loopt. Niet zo'n hel, maar het gaat toch mee. Dus hoge FSB's worden dan lastig ;)
Dat is idd zo, echter bij een frequence van 230 loopt mijn systeem nog steeds stabiel. Even uitrekenen...

dan komt AGP op 76
en PCI op 38

Ik vind het toch vrij hoog moet ik zeggen.. vooral de agp.. maar goed.. ze houden het toch echt vol .. m'n systeem blijft stabiel.. ja onder full load.. en ik maak gebruik van 3d mark 2001 dus m'n videokaart staat dan niet stil 8)

nog even iets rechtzetten..
De Athlon64 maakt GEEN gebruik van FSB. het werkt met HyperTransport zoals je zelf weet. In de bios is een frequence opgenomen die je kunt instellen en die maal de multiplier levert de clock snelheid op! Maar nogmaals dit is geen FSB.

[ Voor 17% gewijzigd door mr._Anderson op 11-12-2003 09:03 ]

@ mr_anderson:

Tis dus de Nforce mobo's die met een nieuwe bios de MP kunnen instellen los van de freq. Das wel nice want dan je je geheugenloop snelheid hoger zetten, je MP naar beneden en je CPU speed blijft ongeveer het zelfde... Dat is handig als er geen rek meer in je cpu zit en nog wel in je geheugen...of visaversa natuurlijk :P.

Dit kan nog niet met de Via mobo's helaas dus.
Als je wilt weten hoe mijn bios er uit ziet... hier klikken :)

http://www.ocworkbench.co...8max3/kv8max3gallery4.htm

Tja en verder is het op bios updates wachten en wat drivers :Z

SmokeyTheBandit schreef op 10 december 2003 @ 21:31:
[...]

Is chipset afhankelijk de 754 kan wel met normaal mem werken de 940/939 nog niet op dit moment :)
Hey Smokey :-) dus we gaan binnenkort 64en leuke, thx 4 R.

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 08:17:
[...]

En ik d8t dat de 512 kb @ 2.0 draaide maar door de 512 kb minder dus 200+ omlaag ging.
Anoniem: 30670 schreef op 11 december 2003 @ 11:03:
@ mr_anderson:

Tis dus de Nforce mobo's die met een nieuwe bios de MP kunnen instellen los van de freq. Das wel nice want dan je je geheugenloop snelheid hoger zetten, je MP naar beneden en je CPU speed blijft ongeveer het zelfde... Dat is handig als er geen rek meer in je cpu zit en nog wel in je geheugen...of visaversa natuurlijk :P.

DAt mobo wat jij daar hebt zou ik ooknemen als ik een a64 zou kunnen betalen. Want je kunt ook je HT voltage verhogen kun je weer iets hogere fsb halen mja dan zit je pci ook weer in de weg dus heet veel schiet je niet op maar toch :)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 11 december 2003 @ 12:09:
[...]

Hey Smokey :-) dus we gaan binnenkort 64en leuke, thx 4 R.
Ja nu nog Windows Xp 64 bit Edition opscharrelen ;) :P >:)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 10 december 2003 @ 21:31:
[...]

socket 939 zal wel 'normaal' geheugen ondersteunen. Socket 939 moeten we alleen nog even op wachten :)

normaal geheugen is hier: non-buffered en non-ECCregistered.

SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 12:39:
[...]

Ja nu nog Windows Xp 64 bit Edition opscharrelen ;) :P >:)
bestaat die dan wel ? Microsh@#@#@@ t gewend heheehe :(

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 11 december 2003 @ 11:03:
@ mr_anderson:

Volgens mij kan ik het dus ook met mijn via based mobo.

om de snelheid te berekenen heb je 2 factoren nodig:
de MP en de frequence.

MP * frequence = clock

Nu is het zo dat ik in mijn bios de frequence los kan instellen.
Daarnaast kan ik nu ook de clock instellen (en het cpu voltage).

Aangezien ik de frequence laat staan, en bijv. los daarvan voor een snelheid van 2200mhz kies moet de bios de MP wel omhoog gooien.

Het jammere is, dat in de lijst van snelheden ik niet hoger kan gaan dan 2000mhz.. dus het heeft nog geen nut nu, ik moet nu nog mijn frequence omhoog gooien. Maar ik verwacht dat ik meer keuze krijg bij de volgende bios update.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 86063 schreef op 11 december 2003 @ 12:51:
[...]

bestaat die dan wel ? Microsh@#@#@@ t gewend heheehe :(
Zonder direct te gaan schelden op microsoft, zonder onderbouwing,
er zijn inmiddels al genoeg berichten geweest dat Windows XP 64-bit edition in een beta test fase is.

De final versie word Q1 van 2004 verwacht.

Natuurlijk heb je er niet veel aan zonder genoeg 64bits drivers en je 64bits programma's.

De beta versies zijn al voor sommige mensen beschikbaar maar het aankomen van drivers is vrij moeilijk, en hetzelfde geld voor programma's. Het schijnt al wel stabiel te zijn en snel te werken. Ik zelf heb het nog steeds niet aan kunnen komen. (de beta versie)

[ Voor 23% gewijzigd door mr._Anderson op 11-12-2003 12:55 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Astennu schreef op 11 december 2003 @ 12:12:
[...]

En ik d8t dat de 512 kb @ 2.0 draaide maar door de 512 kb minder dus 200+ omlaag ging.

[...]

DAt mobo wat jij daar hebt zou ik ooknemen als ik een a64 zou kunnen betalen. Want je kunt ook je HT voltage verhogen kun je weer iets hogere fsb halen mja dan zit je pci ook weer in de weg dus heet veel schiet je niet op maar toch :)
512kb minder kan nogal wat in performance schelen :) 200+ minder is dus zeer gerechtvaardigd.

Verder, op de nforce kan je dus de frequence verhogen, maar de pci zit dan als het goed is niet in de weg.. omdat die gelockt is.

Verder is het geen FSB, maar frequence

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 12:43:
[...]

socket 939 zal wel 'normaal' geheugen ondersteunen. Socket 939 moeten we alleen nog even op wachten :)

normaal geheugen is hier: non-buffered en non-ECCregistered.
Dat bedoel ik met "nog niet" :P ;)

STB:

Ik denk dat je beter als je hard wil gaan ( en dat wil jij )
Dat je NU nog beter voor een Nforce mobo kan gaan! Je kan dan je MP en je FREQ uitzonderlijk nice instelle. Wat je dus mooie afstemming kan maken op de max van je proc.

Tja die abit van mij tis een mooi ding maar ik heb nu dus wel mooie problemen...(het grootste deel is nu alleen wachten op een goeie bios...heb nu 1.7)
Ik kom niet meer boven de 2150 met een mp van 10!!! terwijl eergisteren nog 2400 knalde !!! Bij 2200 mhz 10mp laat ik een spel (vietcong) en whoepa ...geheugen dump..blauw scherm??? Ook als ik 1.85 volt in de proc knal. Ook als ik mijn HT voltage op 1.4 zet. Het rare is dat mijn mem 500mhz speed aan kan op 2.6 volt... en daar staat hij ook op.. dus waarom zou hij dan geen 480mhz of 440mhz pakken (2*240mhz of 2*220mhz HT) ?
Echt bizare raadsel ... wie helpt ff mij dus mij vage geheugendump te oplosse

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-12-2003 13:53 ]

FOUTJE :P

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-12-2003 13:52 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 13:02:
[...]

Dat bedoel ik met "nog niet" :P ;)
Sorry, ik heb het verkeerd gelezen, heb het erg druk momenteel :) minos excusos _/-\o_

• Astennu
mr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 12:59:
[...]

512kb minder kan nogal wat in performance schelen :) 200+ minder is dus zeer gerechtvaardigd.

Verder, op de nforce kan je dus de frequence verhogen, maar de pci zit dan als het goed is niet in de weg.. omdat die gelockt is.

Verder is het geen FSB, maar frequence
Weet ik maar idd de 3000+ 1mb is dan de beste optie k ben benieuwd naar de prijs maar tis voorlopig neit aanterekkelijk over te stappen omdat de nforce 3 geen stormsound meer heeft en via bter presteert ook geen stormsound of iets dergelijks en geen goede pci/apg lock dus denk dat eht w8ten wordt op de volgende generatie chipsets.

Je zou denken dat nu ze geen mem conroller hoeven te maken het makkelijker zou zijn om een goede chipset te maken mar dat valt tegen :)

en mr anderson mischien is het handig meerder reply's in een post te zetten anders heb je je te snel de 500 posts binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 11-12-2003 13:36 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op 11 december 2003 @ 13:22:
STB:

Ik denk dat je beter als je hard wil gaan ( en dat wil jij :P)
Dat je NU nog beter voor een Nforce mobo kan gaan! Je kan dan je MP en je FREQ uitzonderlijk nice instelle. Wat je dus mooie afstemming kan maken op de max van je proc.
Tja die abit van mij tis een mooi ding maar ik heb nu dus wel mooie problemen...
Ik kom niet meer boven de 2150 met een mp van 10!!! terwijl eergisteren nog 2400 knalde :| !!! Bij 2200 mhz 10mp laat ik een spel (vietcong) en whoepa ...geheugen dump..blauw scherm??? Ook als ik 1.85 volt in de proc knal. Ook als ik mijn HT voltage op 1.4 zet. Het rare is dat mijn mem 500mhz speed aan kan op 2.6 volt... en daar staat hij ook op.. dus waarom zou hij dan geen 480mhz pakken (2*240mhz HT) ?
Echt bizare raadsel ... wie helpt ff mij dus mij vage geheugendump te oplosse :(
Het hoeft niet perse aan je geheugen te liggen.
Wat ik niet goed snap is dat je op 2400mhz hebt gedraaid.. en dat nu niet meer goed gaat. Dit is wel een heel erg groot verschil! Heb je nog andere dingen veranderd??

Het probleem van jouw kan ook aan je agp/pci kaarten liggen.. bij verschillende frequences kan het zjin dat je systeem zelf de agp/pci clock uitrekend. Zo kan het zijn dat bij een frequence van 233 het geheel goed staat, maar bij 231 frequence niet!
Speel dus eens een beetje met je frequence, gewoon 1 voor 1 rustig verhogen.. en doorgaan als het niet lukt. Maar niet te ver doorgaan uiteraard. je moet wel voorzichtig blijven :)

Het is ook gewoon mogelijk dat een bepaalde pci kaart, of je agp kaart het gewoon niet aankan.

Anywayz. ik verwacht dat eigenlijk alle athlon64 754 mobo's binnenkort de mogelijkheid krijgen om op de een of andere manier de MP aan te passen. Aangezien dit eigenlijk altijd wel is, en op de Athlon64 zijn ze nu (nog) niet gelockt dus het is gewoon wachten op bios updates (en driver updates)

@astennu
ja ik vond het altijd duidelijk dat gescheiden te houden, maargoed.. hierbij :)

3000+ met 1mb cache hoef tniet perse de beste keuze te zijn, misschien zijn ze wel helemaal niet goed te oc'en... daar moet je wel rekening mee houden!

Verder zijn de chipsets wel gewoon goed, maar het is altijd een race tegen de clock natuurlijk :) het is gewoon een kwestie van tijd voordat we op bijna alle moederborden de MP in kunnen stellen (ik verwacht dat dat gaat kunnen, en ik verwacht dat dat gaat gebeuren op het moment dat er meerdere Athlon64 modellen officieel zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door mr._Anderson op 11-12-2003 13:43 ]

• ken

ken

Ok mijn Vcore en Vddr mod is klaar :)
vddr staat nu op 3.2V en Vcore kan tot max 2V

Ik laat het nu een dagje op 1.85V inbranden :)

Iemand anders die ook de asus k8V en AMD 64 3000+ bij Mycom hebben gehaald voor 399 euro? Welke CPU hebben jullie erbij gekregen?

Ik heb nog een vrij oude uit week 30. Ook heb ik geen koperen koeler erbij maar een aluminium. Hopen dat deze toch een beetje OC-baar is :)

[ Voor 54% gewijzigd door ken op 11-12-2003 14:23 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ken schreef op 11 december 2003 @ 14:20:

Iemand anders die ook de asus k8V en AMD 64 3000+ bij Mycom hebben gehaald voor 399 euro? Welke CPU hebben jullie erbij gekregen?

Ik heb nog een vrij oude uit week 30. Ook heb ik geen koperen koeler erbij maar een aluminium. Hopen dat deze toch een beetje OC-baar is :)
Kan je even je core code posten m8 :) :Y)
En we zijn benieuwd naar je resultaten :) :)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ken schreef op 11 december 2003 @ 14:20:

en hij is dus echt 3000+ ?? Waar draaid hij op ? 1.8 ?? 1024MB cache L2 ??

Hij was dus niet boxed ? Aangezien de alu. koeler ?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
mmm mayve dat bio toch ook een amd 64 system,pje gaat nemen >:)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:36
ik dacht eens op tweakers.net gelezen te hebben dat de verwachte datum van Windows XP64 niet in 1q 2004 zal uitkomen maar waarschijnlijk in 3eQ.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Gipsy King schreef op 11 december 2003 @ 15:35:
mmm mayve dat bio toch ook een amd 64 system,pje gaat nemen >:)
Overloper !!!!! :P :p

Verzin zelf eens iets ghehe .... :P ;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Bigbot schreef op 11 december 2003 @ 15:42:
ik dacht eens op tweakers.net gelezen te hebben dat de verwachte datum van Windows XP64 niet in 1q 2004 zal uitkomen maar waarschijnlijk in 3eQ.
Heb even met een leverancier gebeld en die verwachten hem elk moment binnen te krijgen :) :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.