Hoe begon deze thread:
November 2003:
Sinds een aantal maandjes zijn de Athlon64 3200+ processors uit. In verschillende reviews kwam men niet verder dan een 200mhz oc van 2000 naar 2200mhz.
Ik heb nu sinds de HCC (2003) dagen eindelijk mijn langverwachte Athlon64 systeem en ik moet zeggen heerlijk
Graag wou ik hier alle OC resultaten van alle tweakers bij elkaar hebben.
Mijn hardware:
AMD Athlon64 3200+
Asus K8V Deluxe
2x 512ddr pc3200 Kingston
Mijn Athlon64 draaid op standaard 1,5v.
Hij draaid nu stabiel op een snelheid van 2300mhz wat hem bij mijn schatting zou moeten raten op een Athlon64 3500+
Frequency is 230mhz met een multiplyer van 10.
Op moment van typen zou de processor 28 graden moeten zijn,
na 1,5 uur full load testen met 3d mark 2001 was de max 38graden.
Het systeem is stabiel tot nu toe en geen rare verschijnselen gehad.
Hoe gaat het met de Athlon64 systemen van anders tweakers?
Daar gaat het om in deze thread, niet alleen over OC'en echter, maar algemene informatie over de Athlon64 is hier ook te vinden.
Waarom deze thread:
Deze thread is er in eerste instantie op gericht om informatie te geven over de Athlon64, K8 processor op het socket754 platform. In 2004 zal deze overgaan op socket939 en als deze thread het zo lang overleefd ben ik ook zeker van plan met die migratie mee te gaan.
Naast het opgeven van de OC resultaten van alle tweakers hebben we ook een menselijker doel
update: Omdat er ook andere topics zijn, en deze topic ontopic gehouden moet worden (heerlijk taalgebruik:P) houden we het hier toch op de OC resultaten en alles omtrend daarheen. Enigzins kun je wat aanschaf adviezen vragen als je de best mogelijk OC resultaten wilt halen.
Voordat jij je in de diepe groeven van deze thread begeeft lees eerst eens even over de thread heen en kijk of je antwoorden hier al misschien beantwoord zijn. Voor fouten die je tegenkomt vraag ik je contact met me op te nemen via of de email of deze thread.
Mocht jouw antwoord niet beantwoord worden door deze zeer beantwoordende first post: stel je vraag dan zonder aarzeling en we zullen er alles aan doen je te helpen. Geef op wat je aan vooronderzoek eventueel gedaan hebt en wees compleet in het verschaffen van informatie!
Bij een goede vraag win je misschien zelfs de prijs om de informatie die vrijkomt aan de hand van jouw vraag op te worden genomen in de first post. Veel plezier!
Inhoud:
-Hoe begon deze thread:
-Waarom deze thread:
-Inhoud:
-Hoe de OC resultaten te geven:
-Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):
-Algemene informatie:
-Welk model pak ik dan?
-Core steppings en OC waardes:
-0.13micron cores:
-Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
-Socket754 platform:
-Beschikbare chipsets, verschillen:
-FSB vergissingen:
-Beveiliging update midden 2004:
-Software algemeen:
-Drivers en software:
-Interessante links:
Hoe de OC resultaten te geven:
Om de temps zo objectief mogelijk te maken stel ik voor dat we allemaal Motherboard monitor gebruiken (met dan aan ReemF).
Versie 5.3.5.1 op dit moment.
Link: http://mbm.livewiredev.com/download.html
[motherboard monitor werkt niet goed, of het is op update wachten, of een ander programma vinden]
Als mogelijk ook even de bios temps melden om eventuele verschillen die door windows verzorgd worden uit te kunnen sluiten. Meld ook even welke bios versie je gebruikt.
Dus om het allemaal op een rijtje te zetten (als je iets niet weet, gooi het dan niet uit de lijst maar zet erachter dat je het niet weet, om zo een consistente en duidelijke layout te houden!):
-Model Athlon64
-Eventueel stepping
-L2 Cache
-Default clockspeed
-OC clockspeed
-Multiplier
-Frequence
-Voltage
-Idle temp (motherboardmonitor)
-Full load temp (motherboardmonitor)
-Temp direct na restart als je een tijdje op full load heb gedraaid vanuit de bios.
-Bios versie
-Athlon64 driver versie
-Windows versie (Service pack X)
-Moederbord merk en type
-Geheugen merk en type
-Geheugen voltage
-Geheugen latencie
-Welke koeling (cpu koeling EN case koeling)
-Extra informatie is welkom
Als je wat hulp wilt bij het opvragen van deze gegevens is CPU-Z aan te bevelen
(vroeger heette dit programma WinCpuID): http://www.cpuid.com/cpuz.php
Tot nu toe was het heerlijk duidelijk in het Athlon64 land
Echter nu komen er allerlei berichten om de hoek van andere modellen die geintroduceerd worden. Hieronder een lijst van modelen die er zijn of binnenkort (zouden) moeten verschijnen.
Je zult jezelf misschien gaan afvragen waarom er 2x een 3000+ in de lijst voorkomt. Het verschil zit hem in de clock snelheid en in de cache. Het is tot op heden niet duidelijk wat AMD hiermee wil gaan doen. Het is best te verwachten dat AMD verschillen cpu eenzelfde rating gaat meegeven, dit hebben ze namelijk al eerder gedaan bij de 2800+(AthlonXP).
update: Dit is inmiddels dus duidelijk, 3000+ met 1024cache is de mobile versie, 512cache is de desktop versie.
Het mag duidelijk zijn dat alle OC resultaten van alles Athlon64 modellen welkom zijn.
Modellen Athlon64 (K8 / Hammer series):
AMD Athlon64 3400+, officieel uitgebracht op 6 januari 2004:
-Multiplier: 11
-Bios frequence: 200
-Clock: 11*200=2200Mhz
-Voltage: 1,5v
-L1 cache Instructions: 64KB
-L1 cache Datas: 64KB
-L2 cache: 1024KB
-Core: 13nm - SOI
-Core naam: ?
-Die size: 193mm²
-Transistors: 105.9 million
AMD Athlon64 3200+, officieel uitgebracht:
-Multiplier: 10
-Clock: 10*200=2000Mhz
-L2 cache: 1024KB
-Core naam: ?
-Die size: ?mm²
-Transistors: ? million
AMD Athlon64 3000+, officieel uitgebracht:
-Multiplier: 10
-Clock: 10*200=2000Mhz
-L2 cache: 512KB
-Core naam: NewCastle
-Die size: ?mm²
-Transistors: ? million
AMD Athlon64 3200+, mobile versie:
-Multiplier: 10, Bios frequence: 200, Clock: 10*200=2000Mhz, Voltage: ?, L2 cache: ?KB
AMD Athlon64 3000+, mobile versie:
-Multiplier: 9, Bios frequence: 200, Clock: 9*200=1800Mhz, Voltage: ?, L2 cache: 1024KB
AMD Athlon64 2800+, mobile versie:
-Multiplier: 8, Bios frequence: 200, Clock: 8*200=1600Mhz, Voltage: ?, L2 cache: ?KB
Algemene informatie:
Alle Athlon64 modellen werken tot nu toe samen met socket 754. Ook zijn alle modellen tot nu toe singel channel ddr ondersteunend waarbij de maximale snelheid op ddr400 (pc3200) geheugen ligt.
Aangezien de geheugen controller van de Athlon64 tot nu toe nogal 'pickie' is moet je een beetje uitkijken met welk geheugen je koopt. Op sites als die van Kingston staan lijsten die compatible zijn met bepaalde moederborden. En ook op de site van moederborden kan je vaak lijsten vinden bij type moederborden, welk geheugen door het merk is getest.
Over het algemeen kan je het beste een goed merk kopen als Kingston/Corsair/enz. op een snelheid van ddr400. Veel hoger heb je niet veel aan, je kan beter investeren in geheugen met goede latencies!
Nogmaals vergeet niet te kijken of je lijst op de compatibilty lijst staat voor zo weinig mogelijk risico.
Echter moet ik eerlijk bekennen mijn Kingston geheugen staat niet op de compatibility lijst, en werkt perfect, zelfs op cas2.0 (was vergeten te kijken).
Alle Athlon64 modellen ondersteunen een HyperTransport link van maximaal 800mhz en 16bits. Niet alle moederborden tot nu toe maken hier optimaal gebruik van. Zo zijn de nForce3 chipset nog maar maximaal aan te sturen met een HyperTransport link van 600mhz, dit heeft echter geen schrikbare gevolgen. De volgende chip van nVidia zal wel gewoon 800mhz HyperTransport ondersteunen en daarmee zijn bij mijn weten alle chip ondersteunend voor 800mhz geworden.
Een algemene tip als je je Athlon64 koopt, koop een boxed processor. De koeler die erbij zit is goed, en je krijgt veel betere garantie voorwaarden. Ja natuurlijk heb je minimaal 2 jaar recht op garantie, maar ga het maar eens zien te regelen als je winkel moeilijk doet. Dus ik raad aan een boxed versie te kopen. Eventueel daarna nog een extra / betere koeler hoewel nogmaals de boxed koeler mij totaal niet tegen valt tot nu toe... hoewel zo'n Zalman ook wel heel erg stijl staat dus wie weet
Welk model pak ik dan?
Natuurlijk hangt dit allemaal af van jouw budget. Met de komst van de Athlon64 3400+ zijn er weer een aantal dingen veranderd, zo schiet AMD zijn FX-51 bijna dood wat hun huidige top high-end model is, maar ook zijn er wat verschuivingen te zien in de Athlon64 reeks.
Door de introductie van de 3400+ is het duidelijk dat de 3200+ in prijs daalt en een stuk aantrekkelijker word om te kopen. De 3000+ zal eventueel nog iets kunnen zakken, maar dit zal niet veel meer zijn wat echter ook niet nodig is aangezien deze al een zeer hoog en goed prijs/prestatie verhouding had.
Waar er een verschil zit tussen de 3000+(512KB) en de 3200+(1024KB) in het L2 cache, zit het bij de 3200+ en de 3400+ enkel nog in de clocksnelheid. De steppings zouden hetzelfde zijn en beide processoren zijn dan ook uit hetzelfde hout gesneden. Dit is niet te zeggen over de 3000+, deze heeft een andere core.
De verschillen tussen de 3000+ en de 3200+ vielen redelijk mee waardoor de 3000+ een hele krachtige processor was voor een zeer schappelijk prijs, dat val hier goed te zien. De 3400+ maakt het gaatje naar de FX-51 weer een klein stukje dichter en zit hem in een aantal gevallen kort in de nek, en gaat er zelfs een enkele keer overheen.
Er zit dus weinig verschil tussen de 3000+ en 3200+ in benchmarks en reviews. Wie weet kan het wel een opmerkelijk verschil maken in aplicaties die cache afhankelijk zijn, op toekomstige 64bits applicaties, dit valt nu niet te zeggen. Deze link geeft je een heel goed beeld van de zeer krachtige performance van de 3000+ voor een mooi prijsje, het is gewoon een echte aanrader.
Nu de 3200+ wat gedaald is in prijs is deze ook sneller te bereiken voor de tweakers onder ons met een iets minder ruime portemonee, ben je een echte cijfer freak en bulk je toch van genoeg geld dan kan je of, je teveel aan geld op mijn rekening over maken
Heb je dan nog teveel geld over dan moeten we je zelfs doorverwijzen naar de Athlon64-FX series. Hier is echter in deze thread geen informatie over te vinden.
Core steppings en OC waardes:
Ik begin ermee te zeggen dat een bepaalde stepping, of wat voor cpu dan ook nooit een garantie heeft op een bepaald OC percentage wat je zou kunnen halen. Ga dus nooit ergens van uit, OC'en is nu eenmaal een klein gokje met risico's! Zie disclaimer onderaan deze first post.
Nu de core steppings:
Stepping | Max clock | Notes |
CAAKC 0330MPMW | 2300MHz | - |
CAAMC 0330MPMW | 2400/2500MHz | Vooral voor de 3000+ met de New Castle core er in, maar ook voor de 3200+ versie's. |
CAAOC 0330MPMW | 2800MHz | Behaald met Prometia koeling! |
0.13micron cores:
Alle huidige K8 processors (en dus ook de Athlon64) zijn geproduceerd op het ,13nm procede. In 2004, ik verwacht rond Q2 / Q3 zal AMD beginnen met de levering van ,09 processors.
Intel wil hier al eerder mee beginnen met de Prescott core. Intel heeft echter problemen met de warmte productie en daarom zal het zeker nog tot Q1 2004 wachten voor deze op de markt komen.
AMD schijnt echter ook enige problemen te ondervinden met warmte ontwikkelen bij processors met ,09nm processors.
De ,09nm cpu's zullen allemaal op socket 939 gebasseerd worden, en de specifikaties zullen waarschijnlijk van de moederborden gaan eisen dat de cpu's rond de 100Watt kunnen gaan trekken.
Die is echter een maximum en zal zeker in het begin naar mijn inzien bij lange na niet gehaald worden, en de extreme problemen die Intel heeft verwacht ik niet te zien bij AMD.
Ik heb nu een AthlonXP cpu, en wil graag updaten, wat heb ik nodig?:
Dat is mooi, en de Athlon64 zou een goede keuze voor je zijn
Wat je minimaal bij de update nodig hebt is een:
-Athlon64, socket754
-Als je op volle snelheid gebruik wilt maken van memory controller DDR400 geheugen, aanbevolen wordt DDR400 geheugen met een lage latency, en eentje die aangeven staat op de compatibiliteit lijst van je moederbord maker. Gebruik bij de huidige Athlon64 cpu's nooit meer dan 2 dimms tegelijk, dit schroeft de snelheid automatisch terug naar DDR333 en geeft een negatieve performance hit!
-Een moederbord dat het socket754 platform ondersteund, denk aan Asus K8V Deluxe, MSI K8T Neo, enz.
AthlonXP draaid op socketA en die is ook wel bekend als socket462. Je kan dus geen Athlon64 op je huidige socketA/AthlonXP/Athlon moederbord prikken!
Wil je dit toch? Leg de Athlon64 op je huidige moederbord, pak een hamer (vandaar de codenaam Hammer voor de K8 series
Socket754 platform:
AMD heeft inmiddels al besloten dat alle Athlon64 processors een dual channel memory controller krijgen. Dit betekend dat het socket754 platform niet meer zal voldoen omdat er nu eenmaal niet genoeg pinnen aanwezig zijn om de verbindingen te geven. Ergens in 2004 zal de Athlon64 dan ook migreren naar socket939. Voor socket754 zullen zeker nog tot 4000+ processoren gemaakt worden bij mijn weten. (100% zeker kan ik dit niet zeggen, en weet ik dit ook niet!)
Beschikbare chipsets, verschillen:
Op dit moment zijn er 4 chipset beschikbaar die op de desktop moederborden worden gebruikt, dat zijn respectievelijk de volgende merken/types:
-ALi M1687-,
-nVidia nForce3 150-,
-SiS 755-,
-VIA K8T800-chipset,
-AMD 8185-chipset. (word vooral gebruikt in workstation en serveroplossingen)
Zoals waarschijnlijk bekend is, is de invloed op de performance van de chipsets bij de Athlon64 (K8 series) stukken kleiner dan vorige en andere pc platformen. Dit komt omdat de memory controller op de processor zit gebouwd. Dit neemt niet weg dat de verschillende chipsets nog wel enige verschillen bezitten qua hardware en dit uit zich in (kleine) verschillen in performance.
De nForce3 150 chipset is de enige die nog maar een HT snelheid van 600MHz ondersteund en daardoor in de meeste test net ietsje langzamer is dan de alternatieven. Daarnaast is de nForce 150 chipset wel de enige die een elegante oplossing heeft van 1 chip, waar de alternatieven nog altijd een north- en south-bridge hebben.
Uit deze test van hardware zone blijkt dat de langzamere HT van de nForce3 weinig invloed heeft, maar in andere testen met moederborden blijkt toch de snelheids voorkeur iets vaker naar het VIA platform te gaan.
Het blijkt dat ALi een licentie heeft genomen op de AMD 8185-chipset en heeft dan ook een grote gelijkenis tussen de AMD en de ALi M1687. Het enige grote verschil tussen de oplossingen is dat ALi gekozen heeft voor een 8-bit HT op 200MHz tussen de north- en south-bridge. Door deze oplossing heeft ALi de breedste pijplijn oplossing beschikbaar en deze werkt dan ook op een 1,6Gbp/s.
De nForce3 150 daarentegen heeft een kleinere bandbreedte beschikbaar en heeft hiervoor een andere oplossing moeten vinden. Via StreamThru (based on HT) zorgt nVidia ervoor dat er bepaalde randapparatuur die aangesloten is op een niveau kan worden vastgehouden. Hierdoor kunnen bepaalde gegevensstromen (zoals video beelden) zonder onderbreking worden doorgesluisd.
Binnenkort zal nVidia de nForce3 250 lanceren en deze bied een ruimere bandbreedte en daarnaast ook extra features als S-ATA en Gigabit ethernet.
Verder is er nog de SiS 755. Deze chipset is o.a. gebaseerd op de aloude SiS 964-southbridge en gebruikt daarnaast een HyperStreaming als interface tussen chipset en randapparatuur. Het voordeel hiervan is een lagere latencie en toch een grote toegangssnelheid tot randapparatuur. Het nadeel is een incompabiliteit met SiS's eigen MuTIOL-interface welke gebruikt wordt als interface tussen north- en southbridge. Vandaar dat SiS de 755-chipset eigenlijk meer als gesloten HyperStreaming-systeem ziet dan als een normale chipset.
Zoals resultaten misschien niet zouden doen denken heeft de VIA oplossing de kleinste bandbreedte beschikbaar tussen north- en south-bridge. Het betreft hier een 533Mbps/V-link, deze heeft echter wel beschikking over Hyper8 wat ervoor zorgt dat er minder ruis voorkomt op het HT naar de processor toe en er kan dus efficiënter gecommuniceerd worden. Binnenkort zal de bandbreedte binnenin de chipset opgewaardeerd worden als VIA een upgrade van de K8T800 lanceert. Deze zal waarschijnlijk de beschikking krijgen over de Ultra V-Link, welke kan communiceren op 1Gbp/s en verder zal de aangepaste VT8239-southbridge worden ingezet welke twee extra Serial ATA-poorten brengt en ook een ingebouwde Native Command Queue die geschikt is voor maximaal 32 commando's tegelijkertijd.
Uit benchmarks blijkt dat er enkele verschillen te zien zijn. Als we naar de categorien kijken kunnen we deze opsplitsen in:
OpenGL, DirectX 8 en 9, video, audio en synthetische.
De VIA-chipset scoort vooral in de eerste drie benchmarks, vanaf de video-benchmarks toont de SiS-chipset zijn potentie. De ALi- en nForce3-chipset zijn in alle categorien over het algemeen op respectievelijk de derde en vierde plaats te vinden.
Men twijfelt over het algemeen in de aanbeveling omdat verschillen zeer klein zijn. Maar meestal gaat men toch voor een aanbeveling naar VIA of SiS omdat deze iets sneller zijn.
Besef echter wel dat de VIA geen agp/pci lock heeft, de nForce3 150 oplossing heeft dit wel! De SiS rent echter lachend weg met het feit dat deze een 800MHz HT oplossing heeft boven de nForce3 150 en toch nog een agp/pci lock bied.
Kijkend naar de OC mogelijkheden lijkt SiS met de 755chipset dus de beste kaarten in handen te hebben voor ons OC'ende tweakers.
(bron: tweakers.net)
FSB vergissingen:
Veel mensen hebben het over de FSB instellen op een bepaalde snelheid. Het mag duidelijk zijn dat dit een vergissing is, en dat men het in de meeste gevallen heeft over de frequence die je instelt in de bios.
De k8 series maken geen gebruik meer van een FSB maar zijn aan het geheugen gebonden via een HyperTransport link.
Daarbij is de FSB komen ter vervallen. Om toch de processor snelheid in te kunnen stellen is er in de bios een frequence bijgekomen die wel erg lijkt op de FSB maar dit dus niet is!
De frequence X multiplier levert de processor clock snelheid op.
Beveiliging update midden 2004:
AMD zal binnenkort een voorsprong krijgen op Intel doordat beveiligingsfeatures die in haar 64-bit processors zitten ingebouwd worden geactiveerd door een Windows XP-update. AMD heeft deze beveiligingen in nauwe samenwerking met Microsoft ontwikkeld om bescherming te bieden tegen Blaster en Code Red aanvallen. De code zit ingebakken in zowel de Athlon 64- als Opteron-processors en zal geactiveerd worden met een Windows XP-update die gepland staat voor midden 2004. De set beveiligingsfeatures zorgt ervoor dat buffer overflows niet meer mogelijk zijn, wat een wijd verspreid beveiligingslek is in computerprogrammatuur, en waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt door hackers en virusmakers. Volgens analisten zit dergelijke code niet in Intel's nieuwe Prescott-processor of andere PC-produkten die de komende anderhalf jaar door Intel zullen worden uitgebracht en komt vergelijkbare veiligheidscode alleen voor in de dure Itanium serverprocessors. Met deze beveiligingsfeatures zal een belangrijke slag worden geslagen in de strijd tegen virussen en exploits.
Zie hier voor meer informatie.
Software:
De Athlon64 loopt perfect op de oude 32bits os'en van windows en draaid de bijbehorende software sneller als ooit tevoren. Echter zijn echte kracht komt pas los bij 64bits software. Daarom is er een versie van WindowsXP in de ontwikkeling met ondersteuning voor het amd64 platform. Met behulp van wow64 is het nog steeds mogelijk om zowat zonder prestatie verlies oude 32bits applicaties te draaien. Daarentegen draaien de 64bits versie natuurlijk met extra winst. Er zijn percentage winsten bekend van 4% tot wel 258.8% (laatste voorbeeld is bij encryptie). Gemiddeld gezien verwacht men echter een prestatie winst van 10 tot 20% wat natuurlijk hele mooi cijfers zijn.
Beta versies zijn al enigzins verspreid en schijnen stabiel te werken. Er zijn echter nog bar weinig drivers beschikbaar en ook de 64bits software moet nog echt lekker op gang komen.
WindowsXP 64-bit edition is verwacht rond Q1 van 2004. Er zijn echter al berichten geweest dat leveranciers ze binnenkort binnen krijgen, het is dus nog even afwachten wanneer het 64bits besturings systeem voor iedereen beschikbaar komt.
Voor de linux'ers onder ons, er zijn inmiddels al Linux versies beschikbaar die amd64 ook compleet ondersteunen. SuSe is er daar in ieder geval een van. Voor meer informatie daarover, www.suse.com
Drivers en software:
Cool and Quiet drivers voor win2000
Andere drivers
Interessante links:
Microsoft releast beta AMD64 Windows Server 2003 -
nieuws: Microsoft releast beta AMD64 Windows Server 2003
Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug -
nieuws: Broedermoord: Athlon 64 3400+ schiet FX-51 in de rug
AMD lanceert Athlon 64 3400+ en drie mobiele processors -
nieuws: AMD lanceert Athlon 64 3400+ en mobiele CPUs - Update
Vier chipsets voor Athlon 64-processors vergeleken -
nieuws: Vier chipsets voor Athlon 64-processors vergeleken
Introductie AMD Athlon 64 3400+ verwacht op 6 januari -
nieuws: Introductie AMD Athlon 64 3400+ verwacht op 6 januari
Roundup van VIA K8T800 moederborden -
nieuws: Roundup van VIA K8T800 moederborden
Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader -
nieuws: Overklokpoging Athlon FX-51 zonder heatspreader
Athlon 64 3400+ systeem bekeken -
nieuws: Athlon 64 3400+ systeem bekeken
AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor
Features AMD-chips ontwaken door update Windows XP -
nieuws: Features AMD-chips ontwaken door update Windows XP
AMD's 90nm Athlon 64's mogelijk hoge warmteafgifte -
nieuws: AMD's 90nm Athlon 64's mogelijk hoge warmteafgifte
AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest
Review van de AMD Athlon64 3000+ (2,0GHz / 512KB L2 cache) -
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/amd_athlon64_3000/
Overzicht aanstaande AMD Athlon cores en sockets -
nieuws: Overzicht aanstaande AMD Athlon cores en sockets
Onduidelijkheid rondom de specificaties Athlon 64 3000+ -
nieuws: Onduidelijkheid rondom specificaties Athlon 64 3000+
Athlon 64 3000+ met 512KB L2-cache duikt op -
nieuws: Athlon 64 3000+ met 512KB L2-cache duikt op
Snellere HT-bus AMD-CPU's geen invloed op compatibiliteit -
nieuws: Snellere HT-bus AMD-CPU's geen invloed op compatibiliteit
Binnenkort zijn alle Athlon 64-processors dual-channel -
nieuws: Binnenkort zijn alle Athlon 64-processors dual-channel
Acht Athlon 64-moederborden vergeleken -
nieuws: Acht Athlon 64-moederborden vergeleken
Geen K8-chipset van ATi voor tweede helft 2004 -
nieuws: Geen K8-chipset van ATi voor tweede helft 2004
VIA K8T800-moederborden roundup -
nieuws: VIA K8T800-moederborden roundup
Vergelijking Athlon 64-chipsets van nVidia, VIA, SiS en ALi -
nieuws: Vergelijking Athlon 64-chipsets van nVidia, VIA, SiS en ALi
AMD: 'in 2005 einde productie 32-bit processors' -
nieuws: AMD: 'in 2005 einde productie 32-bit processors'
TecChannel test Athlon 64 onder Windows XP 64-bit Edition -
nieuws: TecChannel test Athlon 64 onder Windows XP 64-bit Edition
Vergelijking van dertien Socket 754-moederborden -
nieuws: Vergelijking van dertien Socket 754-moederborden
Analist voorspelt succesvol 2004 voor AMD -
nieuws: Analist voorspelt succesvol 2004 voor AMD
Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht -
nieuws: Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht
Geruchten nieuwe K8-varianten in AMD's roadmap - update -
nieuws: Geruchten nieuwe K8-varianten in AMD's roadmap - update
Drie Athlon 64-moederbordbundels nader bekeken -
nieuws: Drie Athlon 64-moederbordbundels nader bekeken
Abit KV8-Max 3 K8T800 Socket 754-moederbordreview -
nieuws: Abit KV8-Max 3 K8T800 Socket 754-moederbordreview
Specificaties Abit KV8-MAX3 Socket 754-moederbord -
nieuws: Specificaties Abit KV8-MAX3 Socket 754-moederbord
Abit VIA KT880-moederbord met ondersteuning voor QBM -
nieuws: Abit VIA KT880-moederbord met ondersteuning voor QBM
Cool'n'Quiet in te schakelen op desktopversie Athlon 64 -
nieuws: Cool'n'Quiet in te schakelen op desktopversie Athlon 64
Fabrikanten wachten op volumeproductie Athlon 64 -
nieuws: Fabrikanten wachten op volumeproductie Athlon 64
SuSE Linux 9.0 komt met Athlon 64-ondersteuning -
nieuws: SuSE Linux 9.0 komt met Athlon 64-ondersteuning
Biostar K8VHA Pro VIA K8T800-moederbordreview -
nieuws: Biostar K8VHA Pro VIA K8T800-moederbordreview
Verschillende Athlon 64-platforms vergeleken -
nieuws: Verschillende Athlon 64-platforms vergeleken
Geruchten over Socket 754 Athlon XP "Dublin" chip -
nieuws: Geruchten over Socket 754 Athlon XP "Dublin" chip
Micro Pro Athlon 64-systeem besproken -
nieuws: Micro Pro Athlon 64-systeem besproken
Suns Java Desktop System biedt AMD64-support -
nieuws: Suns Java Desktop System biedt AMD64-support
AOpen introduceert Socket 754-moederborden -
nieuws: AOpen introduceert Socket 754-moederborden
AMDZone vergelijkt drie Athlon 64-chipsets -
nieuws: AMDZone vergelijkt drie Athlon 64-chipsets
Eerste officiële reviews van Athlon 64 3200+ en FX-51 -
nieuws: Eerste officiële reviews van Athlon 64 3200+ en FX-51
AMD lanceert Athlon 64 en Athlon 64 FX processors -
nieuws: AMD lanceert Athlon 64 en Athlon 64 FX processors
Athlon 64 3200+ en Athlon 64 FX 51 versus P4 3,2GHz EE -
nieuws: Athlon 64 3200+ en Athlon 64 FX 51 versus P4 3,2GHz EE
Er zijn nog veel meer links te vinden, maar dan word het wel heel erg lang

Disclaimer: Alles wat je doet en/of onderneemt aan de hand van dit topic is compleet en geheel jouw eigen risico
[ Voor 255% gewijzigd door mr._Anderson op 07-01-2004 13:58 ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net