-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Even wat lopen zoeken bij Microsoft:Bigbot schreef op 11 december 2003 @ 15:42:
ik dacht eens op tweakers.net gelezen te hebben dat de verwachte datum van Windows XP64 niet in 1q 2004 zal uitkomen maar waarschijnlijk in 3eQ.
Q. When will it be available?
A. Windows XP 64-Bit Edition Version 2002 originally shipped on August 25th, 2001. Service Pack 1 for Version 2002 shipped on August 30th, 2002.
Windows XP 64-Bit Edition Version 2003 shipped on March 28, 2003.
Q. Will Windows XP 64-Bit Edition be available in retail stores?
A. No, Windows XP 64-Bit Edition will be available only through OEMs that offer Itanium-based hardware and available via the Microsoft Developers Network (MSDN).
Extra info: http://www.microsoft.com/...ne/feb02_64bitwindows.asp
Wel vaag dat ze net doen alsof hij al gewoon beschikbaar is (zie de link).
All knowledge is written
ghehe, ja die is er ook al hoorwh-vanderpost schreef op 11 december 2003 @ 16:05:
[...]
Even wat lopen zoeken bij Microsoft:
Q. When will it be available?
A. Windows XP 64-Bit Edition Version 2002 originally shipped on August 25th, 2001. Service Pack 1 for Version 2002 shipped on August 30th, 2002.
Windows XP 64-Bit Edition Version 2003 shipped on March 28, 2003.
Q. Will Windows XP 64-Bit Edition be available in retail stores?
A. No, Windows XP 64-Bit Edition will be available only through OEMs that offer Itanium-based hardware and available via the Microsoft Developers Network (MSDN).
Extra info: http://www.microsoft.com/...ne/feb02_64bitwindows.asp
Wel vaag dat ze net doen alsof hij al gewoon beschikbaar is (zie de link).
Maar dat is de versie voor het Intel IA64 platform, en die moeten wij niet hebben.
Wij wachten op de windows xp versie die x86-64 ondersteund. Je hebt je vergist dus
Ik heb er zelf ook al naar gezocht, en moet je zeggen op microsoft.com kon ik er bar weinig tot niets over vinden ... ipv dat ze via lekkere marketing de mensen lekker maken... ik denk dat we nog even moeten wachten. Maar vergis je niet de Athlon64 draaid ook heerlijk snel onder Windows xp 32 bits
[ Voor 13% gewijzigd door mr._Anderson op 11-12-2003 16:22 ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
mr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 16:20:
[...]
ghehe, ja die is er ook al hoor
Maar dat is de versie voor het Intel IA64 platform, en die moeten wij niet hebben.
Wij wachten op de windows xp versie die x86-64 ondersteund. Je hebt je vergist dus
Ik heb er zelf ook al naar gezocht, en moet je zeggen op microsoft.com kon ik er bar weinig tot niets over vinden ... ipv dat ze via lekkere marketing de mensen lekker maken... ik denk dat we nog even moeten wachten. Maar vergis je niet de Athlon64 draaid ook heerlijk snel onder Windows xp 32 bits

All knowledge is written
Verwijderd
A64 + nForce 3 voor het Overclocken = JaVerwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:58:
ik volg et allemaal niethelemaal, maar klopt het dat als ik een athlon64 koop dat ik hier een Nforce3 mobo bij moet kopen?
A64 + VIA K8T800 voor het normaal werken = Ja
Turn it off and on again.
Ik heb net mijn 2800+ en NF7-s verkochtSmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 20:49:
[...]
A64 + nForce 3 voor het Overclocken = Ja
Daar kotm een mooie A64 voor in de plaats
Blijf ik dus als enige 8ter @ bartonEpsilon schreef op 11 december 2003 @ 21:10:
[...]
Ik heb net mijn 2800+ en NF7-s verkocht
Daar kotm een mooie A64 voor in de plaats
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De via is ook wel te gebruiken voor oc'en. tot nu toe haal ik met standaard voltage een max van 2300mhz (230*10)SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 20:49:
[...]
A64 + nForce 3 voor het Overclocken = Ja
Ik heb net even gekeken hoe de functie heten waar ik nu al de hele tijd over blaat: 'cpu speed / cpu voltage' die kan ik op auto en op manual zetten. Staat hij op manual dan kan ik de clock snelheid en de voltage van de cpu instellen onafhankelijk van de frequence!
Het is dus wachten op een bios update waarbij ik verder kan gaan dan 2000mhz
Wil je echt voor hardcore oc'en gaan dan is de nforce waarschijnlijk toch een iets betere keus. Maar pas op, wat ik er zelf van gemerkt heb is dat nforce3 based moederborden gemiddeld genomen duurder zijn dan de via k8t800 based moederborden.
@wh-vanderpost
Microsoft is er inderdaad niet erg duidelijk maar, dat zou in ieder geval veel beter kunnen. Maar wij zijn er altijd nog om het jouw piekfijn uit te leggen
LOL we verplichten je tot niks hoor Frankie
We heb jij een aso videokaart he
Nee ik heb mooi een 3200+ gekregen met 1024MB L2 Cachemr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 14:55:
[...]
en hij is dus echt 3000+ ?? Waar draaid hij op ? 1.8 ?? 1024MB cache L2 ??
Hij was dus niet boxed ? Aangezien de alu. koeler ?
Is een boxed versie
Code/stepping post ik zometeen even
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Iemand anders die ook de asus k8V en AMD 64 3000+ bij Mycom hebben gehaald voor 399 euro? Welke CPU hebben jullie erbij gekregen?
Vergeef me als ik et niet helemaal snap m8Nee ik heb mooi een 3200+ gekregen met 1024MB L2 Cache
Is een boxed versie
Code/stepping post ik zometeen even

Heb je nu 399 euri betaald voor een 3200+ en een k8v .... want dat begrijp ik hieruit
[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 11-12-2003 22:22 ]
Zou dat ff mooi zijn. ZEker met die 1 gig aan CacheSmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 22:21:
ken schreef op 11 december 2003
[...]
[...]
Vergeef me als ik et niet helemaal snap m8![]()
![]()
Heb je nu 399 euri betaald voor een 3200+ en een k8v .... want dat begrijp ik hieruit![]()
Maandag krijgen ze in den bosch de 3000+ binnen (ff gemailed)
Tja dat dan weer wel mja ik ben tevree als ik een 3.0 ghz barton sysje weet te toverenSmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 22:00:
[...]
LOL we verplichten je tot niks hoor Frankie
We heb jij een aso videokaart he
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 92% gewijzigd door Astennu op 11-12-2003 22:52 ]
Verwijderd
Maar is het nou een 3000+ met 512L2 of 1024L2 Cache geheugen?
Want als die 1024 is ga ik hem denk als ik deze week beur dit setje halen
Keek even in de folder. Zag toen de kerstactie: Asus K8V deluxe icm een AMD 64 3000+ voor 399 euro
Ik dacht toen, best een leuke actie. Gelijk vragen of deze op vooraad is. Hij ging kijken en kwam terug met 2 doosjes
1x Asus K8V moederbord en 1x AMD64 3200+ CPU. Geen 3000+, maar een 3200+
Ik natuurlijk niks zeggen en gelijk kopen
Dus ipv een Duron 1600 heb ik een Asus K8V met een AMD64 3200+ gekocht
Thuis alles inbouwen en kijken of deze 1024mb cache heeft. Ik snel Wcpu opstarten en zag toen 1024mb cache
Geen slechte aankoop toch
Ik ben benieuwd of iemand anders al zo setje heeft gehaald en wat voor CPU hij erbij heeft gekregen
[ Voor 8% gewijzigd door ken op 11-12-2003 23:10 ]
De term mzzlpik is wel op zen plaats heken schreef op 11 december 2003 @ 23:09:
Ik kwam bij Mycom voor een Duron 1600 (om mee te spelen)
Keek even in de folder. Zag toen de kerstactie: Asus K8V deluxe icm een AMD 64 3000+ voor 399 euro
Ik dacht toen, best een leuke actie. Gelijk vragen of deze op vooraad is. Hij ging kijken en kwam terug met 2 doosjes
Ik natuurlijk niks zeggen en gelijk kopenBetaald en snel weggelopen
Thuis alles inbouwen en kijken of deze 1024mb cache heeft. Ik snel Wcpu opstarten en zag toen 1024mb cache
Ik ben benieuwd of iemand anders al zo setje heeft gehaald en wat voor CPU hij erbij heeft gekregen
Iedereen die gebruik maakt van deze actie heeft schijnbaar nog een 3200+ ontvangen.. en ik maar moeite doen op de HCC beurs.. man manken schreef op 11 december 2003 @ 23:09:
Ik kwam bij Mycom voor een Duron 1600 (om mee te spelen)
Ik natuurlijk niks zeggen en gelijk kopenBetaald en snel weggelopen
en euh..
@ken
dan heb je wel ALU vinnen op je koelblok.. maar heb je wel een dikke koperen onderkant. en dus geen compleet alu koelblok.. das iets anders
Nee. Echt compleet Alu. Misschien is dit wel een oude versie CPU komt uit week 30mr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 23:18:
[...]
Iedereen die gebruik maakt van deze actie heeft schijnbaar nog een 3200+ ontvangen.. en ik maar moeite doen op de HCC beurs.. man man
en euh..
@ken
dan heb je wel ALU vinnen op je koelblok.. maar heb je wel een dikke koperen onderkant. en dus geen compleet alu koelblok.. das iets anders
Hoe weet je dat iedereen een 3200+ heeft ontvangen? Omdat de 3000+ nog niet leverbaar is?? Wat heb jij betaald als ik vragen mag
De 3200+ kost bij Mycom iets van 510 euro
[ Voor 17% gewijzigd door ken op 11-12-2003 23:30 ]
Verwijderd
M'n A64 3200+ is idle rond de 35 en under load 45 graden. Rare is dat de case temp ongeveer gelijk is. Met Cool'nQiet is de proc temp zelfs lager als de case temp
Alles staat wel op stilte (proc fan op 1700 en de rest is passief gekoeld incl videokaart)
Enne, zit te denken om Windows Longhorn 64-bit(voor AMD) te downen van MSDN. Draai nu >1 maand WinXP 64-bit naar volle tevredenheid. Heeft iemand Longhorn 64-bit al draaien?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:30 . Reden: spelling ]
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Heel makkelijk antwoord :RommelD schreef op 11 december 2003 @ 23:48:
Zijn de gaten om de socket van de Mycom actie mobo hetzelfde als met een socket A mobo? Dus kan ik mijn waterkoeling van mijn Epox 8rda+ ook op deze doen?
Nee
Compleet alu? Vaag hoor, de mijne had een stevige koperen onderkant.. en ik ben tot nu toe dik tevreden over de koelresultaten. Alhoewel zo'n zalman misschien nog wel eens heel mooi kan gaan staanken schreef op 11 december 2003 @ 23:26:
[...]
Nee. Echt compleet Alu. Misschien is dit wel een oude versie CPU komt uit week 30
Hoe weet je dat iedereen een 3200+ heeft ontvangen? Omdat de 3000+ nog niet leverbaar is?? Wat heb jij betaald als ik vragen mag
De 3200+ kost bij Mycom iets van 510 euro
Ik wou tijdens de HCC ook gebruik maken van een combi aanbieding van de mycom.. Dat was een Athlon64 3200+ en een Asus K8V deluxe voor rond de 580 euro samen. Opzicht was dan een redelijk goede deal. Echter het setje was op, toen heb ik voor 459euro de Athlon64 bij mycom gehaald en ongeveer 160euro mijn Asus moederbord bij Norrod geloof ik. Genoeg geld dus
Jij heb Winxp 64-bit dus al draaiien.. ben jij zo'n MSDN subscriber of hoe ze dat ook noemen. Want dat ben ik allemaal niet ~_~ en ik wil toch graag die versie wel eens uitproberen. Enig idee hoe ik er dan aan kan komen ?Sake
Door Sake - Thursday 11 December 2003 23:28 quote
Wat betreft de temps mag je je case temp ook geven. De proc temp is erg afhankelijk van case temp.
M'n A64 3200+ is idle rond de 35 en under load 45 graden. Rare is dat de case temp ongeveer gelijk is. Met Cool'nQiet is de proc temp zelfs lager als de case temp (In BIOS en windows tool)
Alles staat wel op stilte (proc fan op 1700 en de rest is passief gekoeld incl videokaart)
Enne, zit te denken om Windows Longhorn 64-bit(voor AMD) te downen van MSDN. Draai nu >1 maand WinXP 64-bit naar volle tevredenheid. Heeft iemand Longhorn 64-bit al draaien?
Heel goed idee, handel jij de garantie aanvragen en eventuele overschotten afRommelD
Door RommelD - Thursday 11 December 2003 23:41 quote
Is het niet heeeeel verstandig om gewoon heeeeeel veeeeel van deze heersch pakketjes te kopen bij mycom. En dan de processor+mobo weer door verkopen?
De k8 series hebben een compleet nieuw koelbevestigings mechanisme. En om eerlijk te zeggen ben ik daar wel blij meeRommelD
Door RommelD - Thursday 11 December 2003 23:48 quote
Zijn de gaten om de socket van de Mycom actie mobo hetzelfde als met een socket A mobo? Dus kan ik mijn waterkoeling van mijn Epox 8rda+ ook op deze doen?
[ Voor 52% gewijzigd door mr._Anderson op 12-12-2003 08:15 ]
http://mbm.livewiredev.com/download.html
Die kan als algemeen temp-mon prog gebruikt worden, echter is het zeker geen gek idee om ook je waardes in het BIOS ernaast te vermelden. Tussen sensors en MBM5 zit namelijk Windows in een bepaalde smaak, en die kan soms ook best waardes een beetje fout weergeven.
Om de temp-waardes helemaal zo representatief mogelijk neer te zetten, is het mooi als men de nieuwste BIOS voor het mobo gebruikt, of in ieder geval meldt welke BIOS versie men heeft

Dat lijkt me ook allemaal wel het best dan ja, ik zal het in de openings post plaatsen.ReemF schreef op 12 december 2003 @ 08:59:
Als hij bij iedereen met een Athlon64 correct werkt (geen 'vreemde' hoge/lage waardes) dan is de nieuwe MotherBoard Monitor aan te raden, versie 5.3.5.1:
http://mbm.livewiredev.com/download.html
Die kan als algemeen temp-mon prog gebruikt worden, echter is het zeker geen gek idee om ook je waardes in het BIOS ernaast te vermelden. Tussen sensors en MBM5 zit namelijk Windows in een bepaalde smaak, en die kan soms ook best waardes een beetje fout weergeven.
Om de temp-waardes helemaal zo representatief mogelijk neer te zetten, is het mooi als men de nieuwste BIOS voor het mobo gebruikt, of in ieder geval meldt welke BIOS versie men heeft
Och, dat zou dan verder geen probleem moeten zijn voor jouw als je ze toch zelf al maakt. En als jij de bevestiging los heb is het toch een kwestie van nieuwe beugels maken?RommelD
Door RommelD - Friday 12 December 2003 09:29 quote
Mijn wc blokken zijn allemaal home made, dus... als er een andere bevestigingssysteem komt moet ik het zelf maken
Ik zal ook eens kijken als ik wat tijd heb of ik een polletje kan zetten in de openings post.. das altijd leuk natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door mr._Anderson op 12-12-2003 10:22 ]
Verwijderd
Wordt helemaal giftig van dit bordtje...
Ik heb nu revisie 2 van dit ding... en de nieuwste bios 1.7
Het maakt nu niet uit wat ik overclock 2100 2200 2330 2400 allemaal zo instabiel als de nete...
Heb om de haverklap een geheugen dump... Zal het dan toch aan mijn geheugen liggen die brak is?. Het enige pci kaartje in me systeem is een isdn lijntje. voor de rest alleen een 9800pro in het agp (

Zit zwaar te denken om een nforce3 150pro bordtje tehalen of heeft iemand andere betere sugesties??? En dan kijken wel de beste is... De abit of de nieuweling. Ik wacht dan wel dat ABIT eindelijk komt met een bios met mp instellingen, en pci/agp dividers. (zaten eerst wel in bios 1.5 en nu niet meer
De afvaller wordt dan verkocht
Mikker het ISDN kaartje er even voor de zekerheid uit..Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:48:
DARN jongens... ik baal![]()
Wordt helemaal giftig van dit bordtje...
Ik heb nu revisie 2 van dit ding... en de nieuwste bios 1.7
Het maakt nu niet uit wat ik overclock 2100 2200 2330 2400 allemaal zo instabiel als de nete...![]()
Heb om de haverklap een geheugen dump... Zal het dan toch aan mijn geheugen liggen die brak is?. Het enige pci kaartje in me systeem is een isdn lijntje. voor de rest alleen een 9800pro in het agp ()...
Zit zwaar te denken om een nforce3 150pro bordtje tehalen of heeft iemand andere betere sugesties??? En dan kijken wel de beste is... De abit of de nieuweling. Ik wacht dan wel dat ABIT eindelijk komt met een bios met mp instellingen, en pci/agp dividers. (zaten eerst wel in bios 1.5 en nu niet meer)
De afvaller wordt dan verkocht
ga terug naar bios 1.5
Probeer ander geheugen als dat binnen je mogelijkheden zit.. heb je 1 of 2 dimms ??
-Model Athlon64: 3200+
-Eventueel stepping: ?
-L2 Cache: 1024KB
-Default clockspeed: 2000MHz
-OC clockspeed: 2300MHz
-Multiplier: 10
-Frequence: 230
-Voltage: 1.5V
-Idle temp (motherboardmonitor): - (29 graden asus pcprobe, is zelfs lager dan moederbord temp. dus ik twijfel nogal
-Full load temp (motherboardmonitor): - (38 graden asus pcprobe)
-Temp direct na restart als je een tijdje op full load heb gedraaid vanuit de bios: kijk ik later
-Bios versie: 1004
-Athlon64 driver versie: 1.1.0.0
-Windows versie (Service pack X): WindowsXP prof. sp1
-Moederbord merk en type: Asus K8V Deluxe
-Geheugen merk en type: Kingston ddr pc3200
-Geheugen voltage: ?
-Geheugen latencie: CAS2.0 (andere instellingen staan op auto)
-Welke koeling (cpu koeling EN case koeling): Boxed Athlon64 copper/alu koelblok en boxed fan.
Verder dacht ik net eens wat uit te proberen. Nu over de functie 'cpu speed/cpu voltage' in mijn bios. Ik heb het alsvolgt ingesteld:
speed: 1800
mp: 9,5 (zou dat dan moeten worden bij een speed van 1800 zou ik denken)
frequence: 210
voltage: 1.5 (standaard voltage dus)
Nu ik sla het op en restart de PC.. zegt de bios.. OC is mislukt..
ik ga weer in de bios.. verhoog de frequence en zet de speed nogmaals naar beneden zodat naar mijn redenatie de MP ook weer naar benenden gaat maar weer hetzelfde verhaal...
Als ik alleen de speed instel dan doet hij het wel.. het lijkt er dus op zogauw ik aan de frequence kom hij een foutmelding geeft dat ik OC...
Echter nu staat de 'cpu speed/cpu voltage' weer op AUTO en mijn frequence weer op 230 met standaard 1,5V .. en hij draaid weer stabiel als een diamantje
Het lijkt er dus op dat of het nu gaat of niet hij die error wel zal blijven geven.. ik wacht met smart op een nieuwe bios update
Moet nog even verder testen
Heb helaas nog geen tijd gehad om alles rustig te testen
Ben vandaag wel even naar Mycom geweest om nog een combo te halen voor iemand
Helaas is deze nog niet beschrikbaar.
Deze combo is officieel pas vanaf 15 december te koop. Volgens de verkoper wil AMD deze niet eerder laten verkopen. CPU is een 3000+ met 1024mb cache
Waarom de verkoper mij deze setje (met 3200+) heeft verkocht weet ik niet
Mijn idle temp is 32 en stressed 45 graden @ stock voltage
Kijken of deze 100% stabiel is
Ga zo even de 1004 bios proberen
[ Voor 6% gewijzigd door ken op 12-12-2003 23:09 ]
Ik zit te twijfelen tussen de Abit met de k8t800 en de Chaintech/GigaByte met de nF3 chip.
Ik heb al heel veel reviews gelezen maar ik weet het nu echt niet meer, mijn gevoel zegt Abit omdat ik daar tot nu toe hier wel aardige OC resultaten van heb gezien.
Welke is voor mij het meest geschikt, ik doe voornamelijk aan internet,multimedia en gamen. Ik zou ook graag een beetje mooie oc willen halen (wordt watergekoeld ).
Ik wou hier niet een apart topic voor openen maar hoop dat iemand mij hier enig advies geven kan.
Ik wil maandag alles bestellen, daarna zal ik hier direct mijn oc resultaten posten
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
Verwijderd
Als je ff deze 20 post hier boven las zag je dat er wat probleemjes zijn met die ABIT...Ik heb zelf namelijk ook.... Tis erg belangrijk bij deze wat voor geheugen je draait en goed instelt in de bios.... Want dat was de verklaring van mij spontane boots
Kijk je moet maar zien met de Via t800 chip zijn er nog geen biosse uit waar je je MP kan instelle.... Met de nforce 3 wel.. (dus je kan hogere mem speed pakke) Maar ik zou dan wachten op de nforce 3 250gb. daar zit echt alles op... pci/agp lock mp instelling maar goed..dat duurt nog..
Dus ja ik heb met goed geluk maar voor de Via T800 (abit kv8-max3) gekozen en dat er straks een bios update komt met MP instelling enz enz... Maar goed nu zonder mp doe ik nog 2330
Lees deze tread ff gewoon en je komt er echt wel uit.
Echter als ik de nieuwste versie installeer kent die nog steeds mijn moederbord niet.. ik heb nu voor de asus k8s gekozen.. de athlon64-FX variant..
maar of dit goede resultaten geeft..
moeten we gewoon wachten op nieuwe versie.. of een ander goed proggie bekend bij iemand ?
WHOOT
het werkt niet echt toppie dus..
oja.. m'n mobo temp is -1
[ Voor 22% gewijzigd door mr._Anderson op 13-12-2003 18:59 ]
LOL ik neem aan die temps aan dat jij een prom hebtmr._Anderson schreef op 13 december 2003 @ 18:53:
Nou is er een voorstel gedaan om voor objectieve temp metingen allemaal motherboard monitor te gebruiken.
Echter als ik de nieuwste versie installeer kent die nog steeds mijn moederbord niet.. ik heb nu voor de asus k8s gekozen.. de athlon64-FX variant..
maar of dit goede resultaten geeft..
moeten we gewoon wachten op nieuwe versie.. of een ander goed proggie bekend bij iemand ?
WHOOTmijn cpu is nu -37 graden volgens MBM5
en verder geeft hij 3x een rpm van fans aan.. terwijl er maar 1tje op het mobo zit
ghehehe
het werkt niet echt toppie dus..
oja.. m'n mobo temp is -1
Denk dat die temps in mijn geval wel echt zullen zijn
[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 13-12-2003 20:42 ]
Verwijderd
< zonder onderbouwing >, w8n'7, Win95= zooi, 98=zelfde, 2k= tot nu toe 1% beter, xtrapech = ( dat wil je niet wet aldus ( zou graag Linexx maar dan gaat je compatib... met software, mhmhmhmhmhm MOET ZEKER EEN WONDER dan komen van ( je geprezen " friend " ) Microsoffye.mr._Anderson schreef op 11 december 2003 @ 12:53:
[...]
Zonder direct te gaan schelden op microsoft, zonder onderbouwing,
er zijn inmiddels al genoeg berichten geweest dat Windows XP 64-bit edition in een beta test fase is.
De final versie word Q1 van 2004 verwacht.
Natuurlijk heb je er niet veel aan zonder genoeg 64bits drivers en je 64bits programma's.
De beta versies zijn al voor sommige mensen beschikbaar maar het aankomen van drivers is vrij moeilijk, en hetzelfde geld voor programma's. Het schijnt al wel stabiel te zijn en snel te werken. Ik zelf heb het nog steeds niet aan kunnen komen. (de beta versie)
Ps. Don't get me wrong , everybody's complain
everybody's complain betekent dat iedereen klacht is. Leer Engels. En de rest van je post is ook nogal onbegrijpelijk.
Koekie?
Verwijderd
http://www6.tomshardware.com/cpu/20031021/index.html
Ps. DON'T try this at home ( I know you do anyway, soon Don't Ya?
Ik ga alvast aan tafel zitten
K heb ook trek in die " Mycom aanbieding van €399, who knows I just considerin it
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 11:31 ]
Verwijderd
Hoeps , heb K het weer geflikt, It most be the red-wine last niteHazuki schreef op 14 december 2003 @ 10:46:
offtopic:
everybody's complain betekent dat iedereen klacht is. Leer Engels. En de rest van je post is ook nogal onbegrijpelijk.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Verwijderd
Sis of Nforce3?all_by_myself schreef op 14 december 2003 @ 11:41:
Die aanbieding van de Mycom is leuk, maar ik denk dat je toch beter kunt wachten op moederborden met een SIS chipset, die hebben een AGP/PCI lock als enige en worden binnen enkele weken verwacht..
Verwijderd
echt waar die gozer zegt toch SIS... Echt...
En verder is het Nite verkeerd
Verder ga lezen zoeken en deel dan pas wat mee.
Gehehe nee ik houd me kast gewoon zoals die nu isVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 11:26:
Hey Smokey :-) maybe iets 4 jou ( Prommy-boy )![]()
" The Athlon Cooler Cometh at 2.8 Ghz and Below Zero Cool **** A License to Cool: nVentiv Mach II for 2.8 GHz **** hebt je het gelezen bij Tom' Hardware
http://www6.tomshardware.com/cpu/20031021/index.html
Ps. DON'T try this at home ( I know you do anyway, soon Don't Ya?
Ik ga alvast aan tafel zitten![]()
kom maar op met die lekkernij
K heb ook trek in die " Mycom aanbieding van €399, who knows I just considerin it![]()
Zou niet weten waarom up te graden aangezien dit beestje al de hoogste AMD 32 Bit Scores @ GoT kan neerzetten
DAt mach II maakt bijna geen verschil mischien een graat of 3 want Mach I kreeg grotere boost van R404a en R507 dan de Mach II.SmokeyTheBandit schreef op 14 december 2003 @ 13:39:
[...]
Gehehe nee ik houd me kast gewoon zoals die nu is
Zou niet weten waarom up te graden aangezien dit beestje al de hoogste AMD 32 Bit Scores @ GoT kan neerzetten
Idd om voor 3 graden nu weer 800 euro te gaan investeren .... NEEAstennu schreef op 14 december 2003 @ 13:44:
[...]
DAt mach II maakt bijna geen verschil mischien een graat of 3 want Mach I kreeg grotere boost van R404a en R507 dan de Mach II.
Verwijderd
Ik hoop dat ze een beetje goed te ocen is.
By the way wat voor MP heef die 3000+ en hoe hoog komt die fsb van die via kt chipset?
want ik wil wel een fatsoenlijke oc halen
ik ben van waterkoeling naar een r507 prom gegaan voor 450 + 50 euroSmokeyTheBandit schreef op 14 december 2003 @ 13:48:
[...]
Idd om voor 3 graden nu weer 800 euro te gaan investeren .... NEE![]()
Kreeg ik de kast nog bij ook. Staat nu netjes te blazen bij mij hoor ^^
Het is geen FSB.. maar frequence, lees de first post zou ik zeggen eens goed door. Ik weet op dit moment niet waar het aan ligt dat ik niet hoger kan komen dan 2300mhz met mijn cpu aangezien mijn agp/pci poorten nu ook oc'ed zijn.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:29:
iK heb waarschijnlijk maandag die aanbieding van mycom
By the way wat voor MP heef die 3000+ en hoe hoog komt die fsb van die via kt chipset?
Als het goed is dan zullen er vanzelf bios versies uitkomen die de MP instellingen kunnen maken.
Wil je dit al zo snel mogelijk dan moet je of wachten op het Athlon64 chip(set) van SiS of gaan voor de nieuwe nForce3. Die hebben beide een pci/agp lock. Ik weet niet zeker of de huidige nForce3 het al heeft, ik dacht van wel.
De mp's van de 3000+ kan je ook in de first post terug vinden. Daar staat me toch informatie joh
@SmokeyTheBandit
Haha, nee ik heb geen prom. Ik wou alleen even aangeven dat MBM5 nog voor geen meter werkt op mijn systeem.. mijn vraag dan ook welk programma we allemaal kunnen gebruiken voor objectieve temp metingen.
[ Voor 11% gewijzigd door mr._Anderson op 14-12-2003 19:34 ]
Verwijderd
Sorry dat ik die first post niet had glezenmr._Anderson schreef op 14 december 2003 @ 19:32:
[...]
Het is geen FSB.. maar frequence, lees de first post zou ik zeggen eens goed door. Ik weet op dit moment niet waar het aan ligt dat ik niet hoger kan komen dan 2300mhz met mijn cpu aangezien mijn agp/pci poorten nu ook oc'ed zijn.
Als het goed is dan zullen er vanzelf bios versies uitkomen die de MP instellingen kunnen maken.
Wil je dit al zo snel mogelijk dan moet je of wachten op het Athlon64 chip(set) van SiS of gaan voor de nieuwe nForce3. Die hebben beide een pci/agp lock. Ik weet niet zeker of de huidige nForce3 het al heeft, ik dacht van wel.
De mp's van de 3000+ kan je ook in de first post terug vinden. Daar staat me toch informatie joh
@SmokeyTheBandit
Haha, nee ik heb geen prom. Ik wou alleen even aangeven dat MBM5 nog voor geen meter werkt op mijn systeem.. mijn vraag dan ook welk programma we allemaal kunnen gebruiken voor objectieve temp metingen.
Maar dan nog de laaste vraag heeft die 3000+ 1024L2 cache of 512L2cache geheugen?
Voor zover ik weet komen ze er in 2 smaken .....Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 19:47:
[...]
Sorry dat ik die first post niet had glezen
Maar dan nog de laaste vraag heeft die 3000+ 1024L2 cache of 512L2cache geheugen?
Zie een paar posts terug voor meer info
Verwijderd
Jah dat zag ik maar in de startpost staat dat er 1 met 512l2 cache en 1 met 1024l2 cache.SmokeyTheBandit schreef op 14 december 2003 @ 20:36:
[...]
Voor zover ik weet komen ze er in 1 smaken .....
Zie een paar posts terug voor meer info![]()
daarom vroeg ik het nog even
Maar toch bedankt smokey
Men verwacht dat AMD ze in 2 smaken gaat uitbrengen. Daarom heb ik ook 2 modellen neergezet met verschillende clocksnelhedenVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 19:47:
[...]
Sorry dat ik die first post niet had glezen
Ik denk dat je een typo maakt heSmokeyTheBandit schreef op 14 december 2003 @ 20:36:
[...]
Voor zover ik weet komen ze er in 1 smaken .....
Zie een paar posts terug voor meer info![]()
Verwijderd
Als die hebt , laat ff weten of je goed is dan Haal ik ook een-tjeVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 15:29:
iK heb waarschijnlijk maandag die aanbieding van mycom
okkie ......mr._Anderson schreef op 14 december 2003 @ 20:54:
[...]
Ik denk dat je een typo maakt he2 smaken bedoeld deze tweaker natuurlijk

Post edited
"Ouderdom kom met gebreken zeggen ze dan he ..... zucht
En post de resultaten van die cpus jongens maar voordat jullie dat doen de core code noteren aub
[ Voor 28% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-12-2003 22:29 ]
http://www.theinquirer.net/?article=13171Several people told me that they thought the chips were 2.0GHz, 512k cache, but I blew it off, mainly because the only person I knew with one told me otherwise. Then a helpful reader, Prof133, pointed out that my picture showed it was a 2.0/512 model.
To finish putting the boot in, he pointed me here, providing me with the info I could not find after 45 minutes of searching AMD's web site. This helpfully provides the OPN decode info for any K7 chip you care to look up, but no K8 analogue. Sigh.
That said, looks like the 3000+ models will be 2.0GHz, 512k cache, and Newcastle arrives early, very early
Hier staat het exacte schema voor de info die we nodig hadden
Weliswaar allemaal vage tekentjes maar we kunnen er wat uit afleiden
http://homepage3.nifty.com/aona/opn/opn_amdk8.html
Dit ziet er goed uit want het ziet ernaar uit dat de newcastle dus vanaf morgen al te krijgen is en dat is gewoon veel eerder als de roadmap deed vemoeden.
Wat dus verteld dat het A 64 productie proces beter gaat als geplanned
Hierdoor gaan de prijzen ook weer lekker omlaag en worden de andere cpus die geplanned staan misschien ook al veel te vroeg gereleased wat dus voor een moker slag zorgt bij Intel
Het beloofd een leuk 2004 te worden voor AMD als we deze berichten mogen geloven
[ Voor 110% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-12-2003 22:58 ]
50c maar loopt prima stabiel. zometeen even hoger proberen te klokken.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Dus die mycom heeft is dus ook met 512L2 cahce geheugenSmokeyTheBandit schreef op 14 december 2003 @ 22:39:
Hieronder een quote van The Inquiruir ...
[...]
http://www.theinquirer.net/?article=13171
Hier staat het exacte schema voor de info die we nodig hadden![]()
![]()
Weliswaar allemaal vage tekentjes maar we kunnen er wat uit afleiden![]()
http://homepage3.nifty.com/aona/opn/opn_amdk8.html
Dit ziet er goed uit want het ziet ernaar uit dat de newcastle dus vanaf morgen al te krijgen is en dat is gewoon veel eerder als de roadmap deed vemoeden.
Wat dus verteld dat het A 64 productie proces beter gaat als geplanned![]()
Hierdoor gaan de prijzen ook weer lekker omlaag en worden de andere cpus die geplanned staan misschien ook al veel te vroeg gereleased wat dus voor een moker slag zorgt bij Intel
Het beloofd een leuk 2004 te worden voor AMD als we deze berichten mogen geloven![]()
Als dat zo is zou ik dat setje dan als nog nemen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 10:39 ]
Ja als we die site mogen geloven wel ja ........ maar bel ze even op als je het zeker wil wetenVerwijderd schreef op 15 december 2003 @ 10:22:
[...]
Dus die mycom heeft is dus ook met 512L2 cahce geheugen
Als dat zo is zou ik dat setje dan als nog nemen?
Verwijderd
Maar zal ik dit setje dan toch halen?SmokeyTheBandit schreef op 15 december 2003 @ 10:46:
[...]
Ja als we die site mogen geloven wel ja ........ maar bel ze even op als je het zeker wil weten
want mijn epox 8rda+ is het nu echt aan het begeven
Dus ik wil nu weer snel een nieuwe setupje
Ja ik zou het zeker doen want het betreft dan een nieuwere core dus misschien maakt de OC hem wel erg lekkerVerwijderd schreef op 15 december 2003 @ 10:48:
[...]
Maar zal ik dit setje dan toch halen?
want mijn epox 8rda+ is het nu echt aan het begeven
Dus ik wil nu weer snel een nieuwe setupje
En daar kom je maar op 1 manier achter
Verwijderd
Description
- Revise code to fix Promise Raid SSID incorrect issue
- Support K8 CPU Half-Multiplier(From 4.0x~20.0x)
- Revise code for PCI VGA card cant boot when AGP VGA Card is plugged if primary video is selected to be "PCI"
- Revise code for showing message for bios recovery
- Enable power button shut down after bios recovery
Betekend dit dat er een multiplier tot 20x mogelijk is ?????
Edit:
Linkje: meuktracker: Asus SK8N 1004
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:00 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
okkie thx even bekijkenSpice schreef op 15 december 2003 @ 11:08:
review van 3000+ 2.0 GHz 512 KB l2.
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/amd_athlon64_3000/
Verwijderd
Heb je nou ook een andere os nodig of kan ik gewoon blijven draaien met windows xp?
Het mooi van het AMD64 platform (x86-64) is dat het volledig backwards compatible is. Als je de thread doorleest zul je merken dat bijna iedereen nog op de normale WindowsXP zit te draaiien.Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 11:58:
Noob vraag.....
Heb je nou ook een andere os nodig of kan ik gewoon blijven draaien met windows xp?
WindowsXP 64-bit edition is nog niet officieel uit maar word Q1 van 2004 verwacht, hoewel er ook berichten zijn dat dit nog wel eens eerder zou kunnen zijn.
Het draaien van een 64-bits OS levert natuurlijk wel prestatie winst op. Maar op dit moment ben je of aangewezen op de beta versies van WindowsXP 64-bit edition (die opzicht al goed draaien) of op Linux 64-bits. Natuurlijk is het ook fijn als je echt 64bits applicaties erbij kan krijgen
De 64bits software heeft nog even tijd nodig om goed verkrijgbaar te worden, maar op 32bits software is de Athlon64 ook rete snel, maak je daar maar niet druk over. Zie openings post voor meer informatie (oa. links)
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest
Ben benieuwd of ze nu bij MyCom ze ook direct gaan verkopen, zou jammer zijn voor degene die ze vandaag gaan/gingen kopen ...
Verwijderd
Jah zoals ikmr._Anderson schreef op 15 december 2003 @ 16:31:
de 3000+ met 512KB L2 cache is officieel uitgebracht, (newcastle)
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest
Ben benieuwd of ze nu bij MyCom ze ook direct gaan verkopen, zou jammer zijn voor degene die ze vandaag gaan/gingen kopen ...
Ben vandaag 3 keer terug geweest
De 1 zij dat hij vanmidag zou gelevert zou zijn ( niet dus)
De andere zij toen pas de 23e dat hij te koop was (jah geloof je het zelf
En net zij de jonge die ik de 1ste keer te pakken had dat ie er zeer waarschijlijk morgen zou zijn
Dus jongens duim astublieft voor me dat ze hem morgen hebben
Verwijderd
Koop dan ook niet zo set maar gewoon via de web.. ben je altijd verzekerd dat je je spul hebt en op tijd krijgt
Maar verder.. ik wacht dus mooi op een nieuwe bios en verder ben ik op zoek naar mooi oc baar pc3500 cas 2 geheugen voor me nieuwe oc...
en in mid januarie komt er een prom aan
-Model Athlon64: 3200+
-Eventueel stepping: F 4 8 (family/model/stepping)
-L2 Cache: 1024KB
-Default clockspeed: 2000MHz
-OC clockspeed: 2300MHz
-Multiplier: 10
-Frequence: 230
-Voltage: 1.5V
-Idle temp (motherboardmonitor): - (29 graden asus pcprobe, is zelfs lager dan moederbord temp. dus ik twijfel nogal )
-Full load temp (motherboardmonitor): - (38 graden asus pcprobe)
-Temp direct na restart als je een tijdje op full load heb gedraaid vanuit de bios: kijk ik later
-Bios versie: 1004
-Athlon64 driver versie: 1.1.0.0
-Windows versie (Service pack X): WindowsXP prof. sp1
-Moederbord merk en type: Asus K8V Deluxe
-Geheugen merk en type: Kingston ddr pc3200
-Geheugen voltage: ?
-Geheugen latencie: CAS2.0 (andere instellingen staan op auto en zijn 3:3:6:11:16)
-Welke koeling (cpu koeling EN case koeling): Boxed Athlon64 copper/alu koelblok en boxed fan.
Verwijderd
Ik heb namelijk alle t800 bordtjes op het internet gecheckt en geen een heeft MP wijzing met de VIA chip.....
zit er niet veel belovend uit hoor jongens
Op zicht ben ik redelijk tevreden met mijn OC, ik wil alleen een betere manier van temp metingen ... die meer objectief is.Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:59:
Anderson ... heb jij nog steeds een bios waar je dus niet je MP kan instelle???
Ik heb namelijk alle t800 bordtjes op het internet gecheckt en geen een heeft MP wijzing met de VIA chip........
zit er niet veel belovend uit hoor jongens
Verder heb ik dus al uitgelegd dat ik via de 'cpu speed/cpu voltage' de cpu clock kan instellen, maar naar mijn mening stel je dan dus eigenlijk de MP van de cpu in...
nu heb ik eindelijk gisteren nieuste cpu-z gedownload, en wel dom van mezelf dat ik er nu pas aan denk. Als ik vanavond thuis ben dan downclock ik mijn cpu speed, naar bijv. 1800MHz ... dan kijk ik in cpu-z en dan zou dus de MP verlaagt moeten zijn naar 9. Dan zullen we het dus weten!
Verder denk ik dat je gewoon even geduld moet hebben, er zal dadelijk wel een nieuwe versie van de bios komen (voor de asus k8v deluxe in mijn geval) als de Athlon64 3400+ officieel uitkomt.
Verwijderd
Iig met m'n MSI K8T800 NEO.
Zou alleen wel zo mooi zijn uiteraard als de MP hoger gezet wordt, dat dat effect heeft. Hopelijk met een BIOS update
Bij de 3400+ moet er wel een bios update komen... en moet het dus wel mogelijk worden om de MP hoger te zetten...Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:22:
Downclocken is geen enkel probleem. Dus MP aanpassen kan gewoon.
Iig met m'n MSI K8T800 NEO.
Zou alleen wel zo mooi zijn uiteraard als de MP hoger gezet wordt, dat dat effect heeft. Hopelijk met een BIOS update
echter toen ik mijn cpu speed/cpu voltage op 2000 / 1.5v zetten en de frequence op 205 ofzo gaf de bios al aan dat de overclock gefailed had ... terwijl bij cpu speed/cpu voltage op auto de frequence zonder de problemen op 230 kan !
Naar het mij erop lijkt dat ze het in de bios zo geprogrammeerd hebben dat het voorlopig nog niet mogelijk is... laat ze maar snel met bios updates komen
Hoger kan alleen als ik mijn Vcore verhoogt naar 1.65V, maar dan geeft Asus hoger als 70 graden weer. Dit met standaard Boxed ALU koeler
Zo te horen heb ik geluk gehad met mijn Mycom aanbieding
Zijn er mensen die zijn geheugen op divider 2:1 kan instellen op de Asus K8V??
Als ik dat doe dan geeft CPU-Z dat mijn geheugen op 1666 loopt
Heeft iemand deze op 200mhz lopen?
Verwijderd
Voor het antwoord op deze vraag verwijs ik je een paar paginas terug .Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:09:
Ik wil een AMD64 3200+ i.c.m. een Mach II gaan gebruiken. Welke chipset is beter te overclocken: VIA KT800 of nFORCE 3 150?
[ Voor 20% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-12-2003 14:37 ]
Toevoegend op dit topic: De Athlon64 3000+ (2,0GHz, 512k cache) is getest, zoals je hier kan lezen: http://www.theinquirer.net/?article=13187 . Blijkt dat hij in 8 van de 9 games-benchmarks de P4 3,2GHz de baas is. Toch best netjes voor een proc die toch best een stuk goedkoper is dan die 3,2GHz
Zie ook het FP-nieuwsbericht: nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest
[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 16-12-2003 14:25 ]
Ok will doReemF schreef op 16 december 2003 @ 14:24:
Smokey, ook voor jou geldt dat je zoiets beter via een topicreport kan melden dan dit topic met dergelijke posts te vervuilen. Deze Athlon64-OC topic kan namelijk prima schoon gehouden worden door op te letten dat er geen n00b-vragen langskomen, en die dan even met een TR te melden
.
Toevoegend op dit topic: De Athlon64 3000+ (2,0GHz, 512k cache) is getest, zoals je hier kan lezen: http://www.theinquirer.net/?article=13187 . Blijkt dat hij in 8 van de 9 games-benchmarks de P4 3,2GHz de baas is. Toch best netjes voor een proc die toch best een stuk goedkoper is dan die 3,2GHz. Als men die 3000+ dan ook nog eens naar een lekkere snelheid oc't, zal hij helemaal prachtprestaties leveren
Zie ook het FP-nieuwsbericht: nieuws: AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) uitgebracht en getest
hiermee kan je de MP en Vcore in windows veranderen
Kan iemand testen of hij wel de clock menu krijgt icm Asus K8V?
[ Voor 44% gewijzigd door ken op 16-12-2003 17:25 ]
Nou ipv van de OC'en via de cpu speed / cpu voltage op manual te zetten wat dus niet lukte zoals ik hierboven ergens al zeg,ken schreef op 16 december 2003 @ 15:37:
http://www.cpuid.com/download/CG-ICS950405.zip
hiermee kan je de MP en Vcore in windows veranderen
Kan iemand testen of hij wel de clock menu krijgt icm Asus K8V?
heb ik eens een downclock geprobeerd om te kijken of de MP ook echt aangepast word.
Ik stelde de cpu speed / cpu voltage op manual in,
en de cpu speed heb ik op 1800mhz gezet.
Ik draai nu cpu-z 1.20a en ik krijg het volgende:
clock: 1800mhz
MP: 9.0
HTT: 200mhz
de MP is dus aan te passen ze hebben er alleen nog een OC beveiliging ingebouwd lijkt het op.
update:
het proggie werkt goed, ik kan echter niet boven de MP van 10 komen. Als ik hem bijv. op 12 instel dan blijft de MP vrolijk op 10 staan. Alles beneden 10 en 10 zelf pakt hij perfect. Ik denk dat het nog een extra beveiliging in de bios is...
ik wou dat ze de 3400+ eens gingen ondersteunen
@ken hieronder.. je was me net iets voor
[ Voor 21% gewijzigd door mr._Anderson op 17-12-2003 00:11 ]
Met clcokgen kan je in windows de MP en HTT en Vcore in Windows veranderen. Jammer genoeg werkt alleen MP tussen 4-10. Als je de HTT in windows wil veranderen dan moet je bios 1004 niet opzetten anders werkt deze niet.mr._Anderson schreef op 17 december 2003 @ 00:05:
[...]
Nou ipv van de OC'en via de cpu speed / cpu voltage op manual te zetten wat dus niet lukte zoals ik hierboven ergens al zeg,
heb ik eens een downclock geprobeerd om te kijken of de MP ook echt aangepast word.
Ik stelde de cpu speed / cpu voltage op manual in,
en de cpu speed heb ik op 1800mhz gezet.
Ik draai nu cpu-z 1.20a en ik krijg het volgende:
clock: 1800mhz
MP: 9.0
HTT: 200mhz
de MP is dus aan te passen ze hebben er alleen nog een OC beveiliging ingebouwd lijkt het op.
[ Voor 25% gewijzigd door ken op 17-12-2003 00:12 ]
HTT veranderen.. bios 1004 niet .. anders werkt deze niet..ken schreef op 17 december 2003 @ 00:09:
[...]
Met clcokgen kan je in windows de MP en HTT en Vcore in Windows veranderen. Jammer genoeg werkt alleen MP tussen 4-10. Als je de HTT in windows wil veranderen dan moet je bios 1004 niet opzetten anders werkt deze niet.
Dus bij een bios anders dan 1004, dus 1003 of 1002 werkt het instellen van HTT in windows niet? Je moet ff je zin wat duidelijker formuleren..
Lol 2e systeem ??? Ik w8t er igg voorlopig mee dingen zijn te duur.Gipsy King schreef op 17 december 2003 @ 05:49:
binnekort hebben me ouders een pc prive project, en mag het deel van me vader gebruiken denk dat ik ook een amd 64 system ga bouwen![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 17-12-2003 08:58 ]
Verwijderd
Met die clockgen kan ik samen met Uguru van Abit mijn MP en me MHz van geheugen instelle in windows
Ik draai een MP van 8 met 250mhz geheugen. Ik ga eens lekker oc'en vandaag
goudentip mensen dit is link: www.cpuid.com/clockgen.php
Daar vind je echt een hoop nice stuff
Veel plezier er mee... Ik post morgen wel ofzo resultaten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:02 . Reden: verkeerde link :P ]
Foutje in je link vrees ik... 'k zou maar ff checken als ik jou wasVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:42:
goudentip mensen dit is link: www.clockgen.com/clockgen.php
Daar vind je echt een hoop nice stuff
All knowledge is written
Volgens mij staat het er toch echt duidelijk op dat als je HTT wil veranderen in windows, Je NIET bios 1004 moet gebruiken, Anders wqerrkt het nietmr._Anderson schreef op 17 december 2003 @ 08:27:
[...]
HTT veranderen.. bios 1004 niet .. anders werkt deze niet..
Dus bij een bios anders dan 1004, dus 1003 of 1002 werkt het instellen van HTT in windows niet? Je moet ff je zin wat duidelijker formuleren..
http://www.cpuid.com/clockgen.phpwh-vanderpost schreef op 17 december 2003 @ 09:55:
[...]
Foutje in je link vrees ik... 'k zou maar ff checken als ik jou was
dit is de juiste link
oeps, quote ipv edit
Leuk programma heVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:42:
GEWELDIG !!! Gaaf... en uber!!!
Met die clockgen kan ik samen met Uguru van Abit mijn MP en me MHz van geheugen instelle in windows!
goudentip mensen dit is link: www.cpuid.com/clockgen.php
Daar vind je echt een hoop nice stuff![]()
Veel plezier er mee... Ik post morgen wel ofzo resultaten
Op hoeveel loopt je HTT nu? ook op 250? Dan heb je je pci vet overgeclockt
[ Voor 92% gewijzigd door ken op 17-12-2003 11:08 ]
Dank jullie wel.
Ik heb net OC-Workbench door zitten pluizen en kwam daar deze review tegen van een ALI-Based Soyo plank, die in 9 van de 10 tests wint. Overclokbaarheid geven ze een cijfer 9. Maar volgens mij ook geen instelbare MP
Maargoed, mooie review. Nu ff die van de Sis nog afwachten:
http://www.ocworkbench.co...ra/k8usadragonultra-1.htm
Verwijderd
Snap er geen hol van... Proggie "Clockgen" geprobeert.. zonder problemen.. een keer boot en als ik dan weer in windows probeer loopt hij helemaal vast... Ook als ik de goeie versie installeer en zelfs met schone windoos install. Echt een diepe raadsel. Ik ga me even voor een week trug trekken jongens en alles uit me kast gooien en mooi prutsen. Ik sluit hierbij (misschien nog een updatej maar verwacht niet veel) tot 28december.
Heren prettig kerstfeest alvast. De crew van GOT ook fijen feestdagen toegewenst. Alle Ciao et au revoir!
@ ken: Ik heb niks meer pci... alles onboard. Ja agp nog wel maar goed gewoon 1.7 volt opramme en komt ook wel mee
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 15:35 ]
TJa, soms werkt het en soms niet. Meestal als je dat soort problemen hebt als jij is mijn ervaring dat het gewoon niet werkt.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:34:
Waarom juich ik altijd te vroeg???
Snap er geen hol van... Proggie "Clockgen" geprobeert.. zonder problemen.. een keer boot en als ik dan weer in windows probeer loopt hij helemaal vast... Ook als ik de goeie versie installeer en zelfs met schone windoos install. Echt een diepe raadsel. Ik ga me even voor een week trug trekken jongens en alles uit me kast gooien en mooi prutsen. Ik sluit hierbij (misschien nog een updatej maar verwacht niet veel) tot 28december.
Heren prettig kerstfeest alvast. De crew van GOT ook fijen feestdagen toegewenst. Alle Ciao et au revoir!
@ ken: Ik heb niks meer pci... alles onboard. Ja agp nog wel maar goed gewoon 1.7 volt opramme en komt ook wel mee
Maar probeer zeker eens wat te prutsen, en kijk naar je geheugen configuratie !
succes ermee, en ook fijne feestdagen natuurlijk.
Verwijderd
En ik post vrijdag of zaterdag de oc results
Tijdelijk kan ik van me werk de Gigabyte K8NNXP lenen tot het epox mobo arriveert.
Nu ben ik nu al naar een leuke 3200+ aan het kijken en krijg deze aangeboden :
ADA3200AEP5AP
CAAMC0345VPMW
9778455K30159
Heeft iemand misschien een site waar results van de cpu op code vermeld staan.
Lijkt me een goede coreSmokeyTheBandit schreef op 18 december 2003 @ 12:08:
Nu me Abit mobotje de hele tijd reboot heb ik besloten om wat eerder op A 64 over te stappen.
Tijdelijk kan ik van me werk de Gigabyte K8NNXP lenen tot het epox mobo arriveert.
ADA3200AEP5AP
CAAMC0345VPMW
9778455K30159
Nieuwere klokken over het algemeen beter over
Ik denk dat je hier het beste kan kijken:
http://www.xtremesystems....b8588e0404&threadid=20825
ken je waarschijnlijk al
Waar werkt jij dan?
Ik zoek namelijk nog een K8NNXP. Heb mijn Asus in de verkoop staan omdat mijn Holo kaart (scaler) niet goed wil samen werken met de VIA chipset
Ben daarom op zoek naar een nForce3 moederbord
[ Voor 10% gewijzigd door ken op 18-12-2003 13:56 ]
ken schreef op 18 december 2003 @ 13:47:
[...]
Lijkt me een goede core
Nieuwere klokken over het algemeen beter over
Ik denk dat je hier het beste kan kijken:
http://www.xtremesystems....b8588e0404&threadid=20825
ken je waarschijnlijk al
Waar werkt jij dan?
Ik zoek namelijk nog een K8NNXP. Heb mijn Asus in de verkoop staan omdat mijn Holo kaart (scaler) niet goed wil samen werken met de VIA chipset
Ben daarom op zoek naar een nForce3 moederbord
Mag geen reclame maken maar me werkgever = www.beerepootcomputers.nl
Is er een andere manier om die codes te lezen dan vanaf de heatspreader zelf (daar staan ze tochSmokeyTheBandit schreef op 18 december 2003 @ 12:08:
Nu me Abit mobotje de hele tijd reboot heb ik besloten om wat eerder op A 64 over te stappen.
ADA3200AEP5AP
CAAMC0345VPMW
9778455K30159
cpu-z 1.20a geeft mij maar een 3 character lange code: F 4 8 (family/model/stepping)
[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 18-12-2003 16:15 ]
Dit topic is gesloten.