KarlMarX schreef op 05 januari 2004 @ 00:10:
Sorry hoor, maar het gaat nu wel heel erg off-topic. Dit topic gaat over overclocking van Ahtlon 64's, niet over algemene aanschaf adviezen.
Bovendien worden er wel erg veel dezelfde vragen gesteld. Met een klein beetje volgen van de Frontpage en het lezen van de beginpost, zouden de helft van de vragen niet gesteld hoeven zijn.
Deze topics zijn meer geschikt voor vragen over de Athlon 64 processor in het algemeen en aanschaf adviezen:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]
Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic
Maar aangezien deze vraag wel erg vaak lang komt
Een nu aangeschafte socket 754 processor zal nooit in een socket 939 moederbord passen en ook nooit dual-channel geheugen gaan ondersteunen. Dual-channel geheugen ondersteuning zit bij een Athlon 64 in de processor en niet meer in de northbridge/moederbord.
Die extra geheugen channel is ook de enige reden/noodzaak voor het pinaantal verschil tussne de 754 en de 939/940.
Een keuze voor een Athlon 64 nu is dus een keuze voor geen dual-channel, nu niet en nooit niet. Niet dat dat erg hoeft te zijn. Het prestatie verschil valt mee en de prijs is gunstig

Ik heb deze thread geopend omdat er geen thread was. Ik heb de naam duidelijk gemaakt en beperkt tot alleen de Athlon64 en OC resultaten.
Aanschaf adviezen kunnen ook aan bod komen, als ze maar met OC'en te maken hebben, kan ik beter dit of dit kopen voor OC'en kunnen we best adviezen over geven. Vaak is het echter wel zo dat men beter de hele thread door moet lezen omdat informatie nu telkens herhaald word. wat niet nodig is. Ik heb de first post nog even aangepast om het maar weer wat duidelijk te maken ...
lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 17:08:
[...]
ok dus die 3000+ heeft minder cache, wat heb ik dan pas gelezen over dat er 2 verschillende zijn kwa cache?
ik heb zoals ik bij deze pc ook een ander coolblok. dit ben ik ook van plan bij mijn nieuwe cpu.ik heb voor mijn amd 2400+ een vulcano 7+ gehaald, deze was goed voor een beetje overclocken en dit is ook wat ik zoek voor mijn nieuwe cpu.
herrie is geen probleem. ik heb al een jaar met 47 db cooler kunnen slapen dus daar maak ik me geen zorgen over. het word eerder te "stil "
verder heb ik een redelijke tot goedevoeding: chieftec 360 watt en over airflow: 3 casefans.ik heb ook gelezen over de chipsets. ik wacht nog eventjes todat nvidia een nieuwe chipset uit brengt namelijk de nforce 3 250 pro ( getal kan niet helemaal kloppen weet het namelijk niet zeker).
verder ga ik daddelijk eventjes de steppings bekijken die het best zijn dan heb ik die al vast.
maar mijn conclusie is dat ik dus toch voor een 3200+ ga aangezien ik 1 mb cache wil .
De nForce 3 250pro kan wel eens kloppen (weet de cijfertjes zo ook niet helemaal

), die krijgt 800mhz HT, en een agp/pci lock.. alles wat je dus wilt
De nieuwe SiS chipset dacht ik ook....
Verder voor het feit over de 2 3000+ modellen, nogmaals verwijs ik naar de first post

en de rest van de thread, het duidelijke antwoord is te vinden.
Je kan een nieuwe koeler kopen, maar ik denk dat je weinig vind wat echt harder zal koelen... mijn koeler heeft een koperen onderkant en alu vinnen.. een grote koeler erop.. het moet mij benieuwen dat andere koeler hem veel harder zullen koelen. Verder zijn er ook nog niet zo heel veel modellen voor de Athlon64, zalman heeft de cnps7000a, verder heeft coolermaster nog wat standaard modellen.
3 casefans en de voeding zijn idd netjes, ikzelf heb waarschijnlijk dezelfde voeding

ook een chieftec en ook 360watt dacht ik.
lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 18:26:
wat ik me nog af vraag: heeft dat verschil tussen een 3200+ met 1 mb cache een groot cache voordeel in vergelijking met een 3000+ met de helft van de cache.
wat ik me dus af vraag: scheelt die 512 kb extra cache veel? vooral als je em op 2.2 ghz laat lope?
Kijk eens welke link ik uit de openings post naar boven toe tover

..
AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor
Het verschil blijkt dus niet groot te zijn... misschien dat bij bepaalde applicaties de cache invloed groter zal zijn, maar voor het

zal dat iig wel meevallen denkik zo. Kijk maar eens naar de link ...
The_Dart schreef op 04 januari 2004 @ 23:32:
Even snel tussendoor, als ik nu een 64bit 3000+ plus koop met goedkoop Asus K8V bordje, kan ik dus over een half jaar diezelfde 3000+ plus op een ander bord gebruiken dat dan wel duall channel heeft?
En is die 3000+ nou een beetje over te klokken of??
Ik zou hem toch graag iets sneller willen hebben, en is ie op de K8V standaard unlocked of?
(
* mr._Anderson schaamt zich en gaat nu de begin post lezen)
(sorry maar was gewoon zo nieuwschierig dat ik het even moest vragen dit)

Nou het upgrade vraagje heb je neem ik aan al uitgevogeld

verder is je vraag over de MP die standaard unlocked is ook al beantwoord.. lees de thread maar eens door

Als je dan nog verder vragen hebt horen we het wel...
Anoniem: 96980 schreef op 04 januari 2004 @ 22:38:
ik ga binnenkort een nieuw comp kopen, en ik kan maar bar weinig goede informatie vinden over de nforce3 250 of de toekomstige socket 939.
op de info die ik wel kan vinden zou ik een chaintech zenith nforce3 kopen...
zou ik beter kunnen wachtenb op de nforce3 250, of zelfs de nieuwe socket 939?
Er zitten voordelen aan s939, maar ook nadelen, de meeste split ik al wel uiteen in de opening post geloof ik. Het geeft je wat meer upgrade potentie waarschijnlijk. De s754 zal doorgaan tot iig 4000+ is door AMD gezegd. Verder of je erop wilt wachten is aan jouw,
je kan altijd wel wachten, dat moet je je realiseren. Over een maandje of 2 verwacht ik dat de 939 zullen worden geintroduceerd en flink verkrijgbaar zullen zijn. Op de nForce3 kan je misschien wel wachten, dan heb je een mobo wat alles heeft, HT van 800mhz en een agp/pci lock.
[
Voor 65% gewijzigd door
mr._Anderson op 05-01-2004 13:32
]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net