[OC] AMD Athlon64 OC resultaten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

Epsilon schreef op 03 januari 2004 @ 15:26:
[...]

Heel simpel
Het prijsverschil van 150euro weegt niet op tegen de snelheidswinst die je haalt met een met 3200+.

Maw: mensen die een 3200+ kopen hebben gewoon een veel te dure proc gekocht.
Achjey je vergeet de belangrijste ( jullie zijn het verschiel toen tussen 256 cashe T-bred en die 512 Barton ? ) Video, game en cashe vretende appl. smullen op die 3200, en een goede " Search levert een 3200 voor €315 , tja voor die €65 verschile ben je dom als het lat toch? of ben ik nou uit mijn bed gevallen en mijn hoofd.... :Y)
Ps. als men gee geldt heeft kan maar beter nog 1 maandje waachten met die 939-dualchannel :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 03-01-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
Epsilon schreef op 03 januari 2004 @ 15:26:
[...]

Heel simpel
Het prijsverschil van 150euro weegt niet op tegen de snelheidswinst die je haalt met een met 3200+.

Maw: mensen die een 3200+ kopen hebben gewoon een veel te dure proc gekocht.
mja ik zit nog steeds te kijken maar als je nou eens een 3400+ vergelijkt met een 3200+? dan is die 3400 ook overpriced he?
kijk ik zit te kijken naar een cpu die zo snel is als een 3400+ en dat zo goed mogelijk.
ik wil dat ie makkelijk zo snel is te clocken zonder dat ik die ellende heb zoals met mijn amd 2400+ nu . wat ik me af vraag: haal ik ook zo veel als een 3400+ met een 3000+?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Anoniem: 38246 schreef op 03 januari 2004 @ 13:45:
[...]

jah dat klopt de groene had een hogere vcore nodig!
En die bruine dus niet.
Maar met zo'n groene moet je zeker ook 2400/2500mhz halen.
Ik ben het niet helemaal eens met de bewering 'kleur bepaalt Vcore'

De Vcore kun je zien aan de OPN. Voorbeeld: ADA3000AEP5AP

Die dikgedrukte E geeft je Vcore aan. Zolang dit een 'E' is, zal de Vcore 1,50V zijn. En ik heb nog geen OPN's gezien met een andere letter dan een 'E', geen bruine, ook geen groene. Dus die kleur zal ik niet te veel waarde aan hechten :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 03-01-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 18:34
Ik wil over 2 weken een nieuwe processor kopen ( amd athlon 64 3200+ 1 mb cache versie Link : http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=101)

Met een K8V Deluxe mobo ( link : http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100 )

en een Corsair pc 3200/400 reepje ( link : http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=142 )

Is dit verder wel een goede combi ? en is het asus k8V deluxe mobo wel goed ?
OF kan ik beter een MSI K8T Neo-FIS2R mobo nemen ? ( link : http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100 )

[ Voor 6% gewijzigd door yori1989 op 03-01-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
lammmetak schreef op 03 januari 2004 @ 17:09:
[...]

mja ik zit nog steeds te kijken maar als je nou eens een 3400+ vergelijkt met een 3200+? dan is die 3400 ook overpriced he?
kijk ik zit te kijken naar een cpu die zo snel is als een 3400+ en dat zo goed mogelijk.
ik wil dat ie makkelijk zo snel is te clocken zonder dat ik die ellende heb zoals met mijn amd 2400+ nu . wat ik me af vraag: haal ik ook zo veel als een 3400+ met een 3000+?
een 3000+ heeft helft van de cache van een 3400+.. de clock snelheid moet met een beetje geluk wel te doen zijn.. ligt natuurlijk ook aan je stepping.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 90931 schreef op 03 januari 2004 @ 18:22:
[...]

Ik ben het niet helemaal eens met de bewering 'kleur bepaalt Vcore'

De Vcore kun je zien aan de OPN. Voorbeeld: ADA3000AEP5AP

Die dikgedrukte E geeft je Vcore aan. Zolang dit een 'E' is, zal de Vcore 1,50V zijn. En ik heb nog geen OPN's gezien met een andere letter dan een 'E', geen bruine, ook geen groene. Dus die kleur zal ik niet te veel waarde aan hechten :)
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt wat beastlock bedoeld is dat als je bijv. 2500 mhz draait de groene wat meer prik nodig zullen hebben (meer Vcore) dan de bruine op dezelfde snelheid !!

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
mr._Anderson schreef op 03 januari 2004 @ 22:37:
[...]

een 3000+ heeft helft van de cache van een 3400+.. de clock snelheid moet met een beetje geluk wel te doen zijn.. ligt natuurlijk ook aan je stepping.
zou dat ook redelijk te doen zijn voor mij? ik heb deze pc wel overclocked maar ik ben nog echt niet goed in overclocken.en waar moet ik dan rekening houden met inkopen en vooral waar op te letten?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

SmokeyTheBandit schreef op 03 januari 2004 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt wat beastlock bedoeld is dat als je bijv. 2500 mhz draait de groene wat meer prik nodig zullen hebben (meer Vcore) dan de bruine op dezelfde snelheid !!
thanks Martijn dat je dat ff heb gezecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 38246 schreef op 03 januari 2004 @ 23:13:
[...]

thanks Martijn dat je dat ff heb gezecht :)
Graag gedaan :)

Kan trouwens ook zon 0349 RPMW testen heb alleen geen mobo om het op te doen ghehehehe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 11:59:
[...]

Kan trouwens ook zon 0349 RPMW testen heb alleen geen mobo om het op te doen ghehehehe :(
Smokey :-), hebt nog geen board? je zou toch een An50r uitproberen, toch?, mja als het goed is haal K mijn combo morgen op, dinsda of woensdag als het mee zit post K benches, ff kijken hoe die nieuwe 3200-kind het doet op " ACQUA=WATER " en Ddr466 Twin , K ga alvast :Y) :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00
SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 11:59:
[...]

Heb jij ook een groene smokey?
Heb jij enig idee hoeveel Vcore dat verschilt, bv op 2500MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
ik zou alleen al een groene pakke omdat dat er mooier uit ziet lol.
maare ffkes wa seriouser:
zou je van een 3000+ met 1 mb cache kunnen overclocken tot een 3400+?
et gaat mij er om dat ik een 3400+ score haal hoe maakt niet uit zolang et goedkoop blijft.
als ik dan zo'n 3000+ haal wat voor cooling moet ik dan hebben?

[ Voor 66% gewijzigd door wvdburgt op 04-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

@ RoyalEgle

Ja ik zou idd de Shuttle aan een test ondervinden maar heb toch op het laatste moment de order gecanceled omdat ik toch de Chaintech verkies omdat die gewoon beter geluid heeft en aangezien er geen pci lock op die dingen zit zal een creative kaartje me OC verknoeien en roet in het eten gaan gooien.

@ Kakaroto

Poe geen id nog niet geprobeerd helaas :(
Denk dat het ongeveer 0.05 zal zijn oid.

Oppainter @ Xtrem draait @ 2.08 V op 2940 en ik gok dat ik daar zo ongeveer 2.0V voor nodig zal hebben dus dat is een klein voorbeeld ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 03 januari 2004 @ 22:38:
[...]

Owzo, ik vatte het idd dan verkeerd op. Ik dacht dat Beastlock bedoelde dat ie default een hogere Vcore nodig had. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 03 januari 2004 @ 22:54:
[...]

zou dat ook redelijk te doen zijn voor mij? ik heb deze pc wel overclocked maar ik ben nog echt niet goed in overclocken.en waar moet ik dan rekening houden met inkopen en vooral waar op te letten?
Als je een OEM / bulk processor koopt (dat zijn degene die niet in een verpakking zitten met een 'AMD' koeler erbij) dan kan je vragen of je even op de processor mag kijken wat voor stepping het is. De code kan je hier in deze thread even vergelijken en zien of hij goed is te OC'en.

Echter waar je rekening mee moeten houden is dat een OEM / bulk processor qua garantie voorwaarden minder is, dan de gelijk waardige Retail / Boxed processors. Daar bied AMD meer ondersteuning voor. Voor OEM / bulk processor ben je na een korte tijd aangewezen op de garantie van de winkel en groothandel. Bij Retail processors heb je uit me hoofd 3 jaar garantie van AMD zelf. Dat is natuurlijk positief.

Een nadeel van Retail / Boxed processors is dat je niet van te voren naar de stepping kan kijken omdat je dan de verpakking open moet maken, en geloof me :) die krijg je niet meer dicht ;)

Mijn boxed cooler is een groot koelblok met een flinke koperen plaat aan de onderkant en veel alu vinnen. Een +- 70mm koeler zit erop... dus gewoon een goede koeler. Daar zal een zalman niet veel meer aan toevoegen denk ik.

Ik heb in deze thread echter ook mensen gehoord die een volledig alu koelblok hebben gekregen, deze koelen misschien wel wat minder.

Wil je zeker weten dat je de beste koeling hebt dan zul je waterkoeling of prometia moeten gaan halen, maar iets zegt in mij dat je dat niet van plan bent ;)

Bij OC'en is het ook belangrijk dat er een goede airflow aanwezig is, oftewel hang wat casefans in je case. Je kan je natuurlijk voorstellen als je er een aantal in hangt het redelijk lawaaierig kan worden.
Je kan doen zoals ik, ik heb nu 3 enermax fans op bestelling, en er hangen al 3 fans in mijn kast. Ik laat de fans nu allemaal op 5 volt draaien wat als gevolg heeft dat ze geruisloos zijn. Ik hoop dat de enermaxen dit ook aankunnen. Het gevolg is dat ik dadelijk achter in mij kast 2 fans heb(blaze naar buiten), voor in mijn kast 3(zuigen naar binnen), en in mijn zijpaneel ook nog 1(zuigt naar binnen).
Alle fans zullen dan wel rond 5 a 7 volt draaien en dus geruisloos zijn als het goed is, samen produceren ze een goede airflow. Samen met het netjes wegruimen van draden brengt dit een goede airflow met zich mee en dit is zeer positief voor processor temperatuur. Tevens hoeft je PSU koeler ook wat minder hard te werken omdat die niet alle warmte uit je case mee naar buiten hoeft te blazen.

Koeling is dus gewoon belangrijk bij OC'en.

Verder is er nog de keuze in verschillende chipset's. Waar de VIA default wat sneller is en nu nog de hogere HT snelheid heeft, heeft de nForce als het goed is een agp/pci lock wat OC'en een stuk gemakkelijk maakt omdat je add-on kaarten de OC resultaten niet meer tegen zullen houden. Lees deze thread maar eens door dan kan je de verschillende resultaten een beetje vergelijken met bijbehorende moederborden. Verder nog vragen die niet in de thread beantwoord worden... fire away.
lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 14:50:
ik zou alleen al een groene pakke omdat dat er mooier uit ziet lol.
maare ffkes wa seriouser:
zou je van een 3000+ met 1 mb cache kunnen overclocken tot een 3400+?
et gaat mij er om dat ik een 3400+ score haal hoe maakt niet uit zolang et goedkoop blijft.
als ik dan zo'n 3000+ haal wat voor cooling moet ik dan hebben?
3000+ heeft 512KB L2 cache, de 1MB versie is een mobile cpu.. zie opening post.

[ Voor 9% gewijzigd door mr._Anderson op 04-01-2004 16:40 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 16:03:
@ RoyalEgle

Ja ik zou idd de Shuttle aan een test ondervinden maar heb toch op het laatste moment de order gecanceled omdat ik toch de Chaintech verkies omdat die gewoon beter geluid heeft en aangezien er geen pci lock op die dingen zit zal een creative kaartje me OC verknoeien en roet in het eten gaan gooien.

@ Kakaroto

Oppainter @ Xtrem draait @ 2.08 V op 2940 en ik gok dat ik daar zo ongeveer 2.0V voor nodig zal hebben dus dat is een klein voorbeeld ! :)
0.05v is ook niet zon ramp. Ik denk dat ik met water 2600-2700MHz kan komen als het meezit :)
Ik test morgen mijn K8N pro, heeft die nou wel een PCI lock of niet? Op Xtreme zeggen sommigen wel en niet.
Clockgen geef iig netjes 34MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
mr._Anderson schreef op 04 januari 2004 @ 16:37:
[...]

Als je een OEM / bulk processor koopt (dat zijn degene die niet in een verpakking zitten met een 'AMD' koeler erbij) dan kan je vragen of je even op de processor mag kijken wat voor stepping het is. De code kan je hier in deze thread even vergelijken en zien of hij goed is te OC'en.

Echter waar je rekening mee moeten houden is dat een OEM / bulk processor qua garantie voorwaarden minder is, dan de gelijk waardige Retail / Boxed processors. Daar bied AMD meer ondersteuning voor. Voor OEM / bulk processor ben je na een korte tijd aangewezen op de garantie van de winkel en groothandel. Bij Retail processors heb je uit me hoofd 3 jaar garantie van AMD zelf. Dat is natuurlijk positief.

Een nadeel van Retail / Boxed processors is dat je niet van te voren naar de stepping kan kijken omdat je dan de verpakking open moet maken, en geloof me :) die krijg je niet meer dicht ;)

Mijn boxed cooler is een groot koelblok met een flinke koperen plaat aan de onderkant en veel alu vinnen. Een +- 70mm koeler zit erop... dus gewoon een goede koeler. Daar zal een zalman niet veel meer aan toevoegen denk ik.

Ik heb in deze thread echter ook mensen gehoord die een volledig alu koelblok hebben gekregen, deze koelen misschien wel wat minder.

Wil je zeker weten dat je de beste koeling hebt dan zul je waterkoeling of prometia moeten gaan halen, maar iets zegt in mij dat je dat niet van plan bent ;)

Bij OC'en is het ook belangrijk dat er een goede airflow aanwezig is, oftewel hang wat casefans in je case. Je kan je natuurlijk voorstellen als je er een aantal in hangt het redelijk lawaaierig kan worden.
Je kan doen zoals ik, ik heb nu 3 enermax fans op bestelling, en er hangen al 3 fans in mijn kast. Ik laat de fans nu allemaal op 5 volt draaien wat als gevolg heeft dat ze geruisloos zijn. Ik hoop dat de enermaxen dit ook aankunnen. Het gevolg is dat ik dadelijk achter in mij kast 2 fans heb(blaze naar buiten), voor in mijn kast 3(zuigen naar binnen), en in mijn zijpaneel ook nog 1(zuigt naar binnen).
Alle fans zullen dan wel rond 5 a 7 volt draaien en dus geruisloos zijn als het goed is, samen produceren ze een goede airflow. Samen met het netjes wegruimen van draden brengt dit een goede airflow met zich mee en dit is zeer positief voor processor temperatuur. Tevens hoeft je PSU koeler ook wat minder hard te werken omdat die niet alle warmte uit je case mee naar buiten hoeft te blazen.

Koeling is dus gewoon belangrijk bij OC'en.

Verder is er nog de keuze in verschillende chipset's. Waar de VIA default wat sneller is en nu nog de hogere HT snelheid heeft, heeft de nForce als het goed is een agp/pci lock wat OC'en een stuk gemakkelijk maakt omdat je add-on kaarten de OC resultaten niet meer tegen zullen houden. Lees deze thread maar eens door dan kan je de verschillende resultaten een beetje vergelijken met bijbehorende moederborden. Verder nog vragen die niet in de thread beantwoord worden... fire away.

[...]

3000+ heeft 512KB L2 cache, de 1MB versie is een mobile cpu.. zie opening post.
ok dus die 3000+ heeft minder cache, wat heb ik dan pas gelezen over dat er 2 verschillende zijn kwa cache?
ik heb zoals ik bij deze pc ook een ander coolblok. dit ben ik ook van plan bij mijn nieuwe cpu.ik heb voor mijn amd 2400+ een vulcano 7+ gehaald, deze was goed voor een beetje overclocken en dit is ook wat ik zoek voor mijn nieuwe cpu.
herrie is geen probleem. ik heb al een jaar met 47 db cooler kunnen slapen dus daar maak ik me geen zorgen over. het word eerder te "stil " :Y)
verder heb ik een redelijke tot goedevoeding: chieftec 360 watt en over airflow: 3 casefans.ik heb ook gelezen over de chipsets. ik wacht nog eventjes todat nvidia een nieuwe chipset uit brengt namelijk de nforce 3 250 pro ( getal kan niet helemaal kloppen weet het namelijk niet zeker).
verder ga ik daddelijk eventjes de steppings bekijken die het best zijn dan heb ik die al vast.
maar mijn conclusie is dat ik dus toch voor een 3200+ ga aangezien ik 1 mb cache wil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 16:03:
@ RoyalEgle

@ Kakaroto

Nou ze zeggen dat Chain en Shuttle de zelfde prestatie geven ( ja ze zeggen inderdaad dat Chain beter geluid en Shuttle " Cracky, maar over Agp/Pci ze zijn gelijk en Clockgen geeft loock op bijden ) Wat is het probleem met Crea-SondBlas. als toch Pci geloocked is? , Maaar nog ee vreag ? Als dalijk 939 komt kan die 3200-64 op die mobos passen? zoja Dual-channel of ligt aan Proc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 86063 schreef op 04 januari 2004 @ 17:29:
[...]

Nou ze zeggen dat Chain en Shuttle de zelfde prestatie geven ( ja ze zeggen inderdaad dat Chain beter geluid en Shuttle " Cracky, maar over Agp/Pci ze zijn gelijk en Clockgen geeft loock op bijden ) Wat is het probleem met Crea-SondBlas. als toch Pci geloocked is? , Maaar nog ee vreag ? Als dalijk 939 komt kan die 3200-64 op die mobos passen? zoja Dual-channel of ligt aan Proc. ?
Ten eerste: typ eens NORMAAL nederlands, let op je grammatica dude!! :|

Een socket 939 cpu past niet op een 754. Of de features compatible zijn met oudere moederborden is volgens mij nog niet bekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 04-01-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 04 januari 2004 @ 17:42:
[...]

Ten eerste: typ eens NORMAAL nederlands, let op je grammatica dude!! :|

Een socket 939 cpu past niet op een 754. Of de features compatible zijn met oudere moederborden is volgens mij nog niet bekend.
mhmhmhm, Ik maak die fouten niet , mijn Spaghetti-pasta-taal wel, en als ik in Spaghetti-taal schrijf Begrijp je Helemaal niks meer aldus ** lees mijn profiel ** :P en fouten maken is menselijk Niet? " NOBODY IS FAULTLESS " })
Ps. Thx anyway 4 Reply

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 04-01-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tja ik geloof het iig niet zo erg, ze geven idd allemaal locked aan maar ik denk dat het te mooi is om waar te zijn :(
Mijn moto is altijd zo weinig mogelijk pci kaartjes .... want die limiteren allemaal de OC als ze het niet meer trekken etc.

Heb voor de zekerheid een Promise S150 Tx2 Plus PCI 33/66 kaartje gekocht om zeker te weten dat me data iig veilig is .... en het me OC niet beperkt ;)

Beter mee verlegen dan onverlegen zeg ik altijd maar ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 04-01-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
wat ik me nog af vraag: heeft dat verschil tussen een 3200+ met 1 mb cache een groot cache voordeel in vergelijking met een 3000+ met de helft van de cache.
wat ik me dus af vraag: scheelt die 512 kb extra cache veel? vooral als je em op 2.2 ghz laat lope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 18:26:
wat ik me nog af vraag: heeft dat verschil tussen een 3200+ met 1 mb cache een groot cache voordeel in vergelijking met een 3000+ met de helft van de cache.
wat ik me dus af vraag: scheelt die 512 kb extra cache veel? vooral als je em op 2.2 ghz laat lope?
Het verschilt in de toepassing. Maar over het algemeen is het toch niet echt te merken. Kijk, je merkt verschil in hele zware toepassingen als je vergelijkingen ziet (benchmarks), maar wat je niet hebt, mis je niet ;) En als je de prijs ziet, dan zou ik wel overtuigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 17:56:
Tja ik geloof het iig niet zo erg, ze geven idd allemaal locked aan maar ik denk dat het te mooi is om waar te zijn :(
Mijn moto is altijd zo weinig mogelijk pci kaartjes .... want die limiteren allemaal de OC als ze het niet meer trekken etc.

Heb voor de zekerheid een Promise S150 Tx2 Plus PCI 33/66 kaartje gekocht om zeker te weten dat me data iig veilig is .... en het me OC niet beperkt ;)

Beter mee verlegen dan onverlegen zeg ik altijd maar ;) :P
< Off-topic > Smokey, wordt die Chain wel of niet met Ab gelevert? dat vind ik wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
Anoniem: 90931 schreef op 04 januari 2004 @ 18:29:
[...]

Het verschilt in de toepassing. Maar over het algemeen is het toch niet echt te merken. Kijk, je merkt verschil in hele zware toepassingen als je vergelijkingen ziet (benchmarks), maar wat je niet hebt, mis je niet ;) En als je de prijs ziet, dan zou ik wel overtuigd zijn...
het gaat om spellen en mijn koetje die graast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 18:54:
[...]

het gaat om spellen en mijn koetje die graast.....
Er zal wel verschil zijn, maar of dat echt te merken is, weet ik niet.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Er is zeker nog geen precieze datum bekend wanneer de socket 939 uit gaatkomen met de bijhorende mobo's (ABIT mobo met dual channel en 3.2 vdimm)?

Ik zou graag me mushkin met zo'n mobo willen laten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Av3ng3rtje op 04-01-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Av3ng3rtje schreef op 04 januari 2004 @ 19:13:
Er is zeker nog geen precieze datum bekend wanneer de socket 939 uit gaatkomen met de bijhorende mobo's (ABIT mobo met dual channel en 3.2 vdimm)?
Nog niet precies, maar ze worden eind maart verwacht. Dat is het enige wat ik vinden kon. De mobo's komen al eind Januari.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 90931 schreef op 04 januari 2004 @ 19:21:
[...]

Nog niet precies, maar ze worden eind maart verwacht. Dat is het enige wat ik vinden kon. De mobo's komen al eind Januari.
:)
Damn moet dan nog maar een tijdje door met m'n p3 450.. :P net m'n pentium 4 verkocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Heb gelezen dat Abit een mobo met Nforce 3 250 voor socket 754 zal uitbrengen. Als dit waar is, zullen de andere fabricanten wel volgen. De andere fabrikanten willen eigenlijk liever meteen met socket 939 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96980

ik ga binnenkort een nieuw comp kopen, en ik kan maar bar weinig goede informatie vinden over de nforce3 250 of de toekomstige socket 939.
op de info die ik wel kan vinden zou ik een chaintech zenith nforce3 kopen...
zou ik beter kunnen wachtenb op de nforce3 250, of zelfs de nieuwe socket 939?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 04 januari 2004 @ 18:32:
[...]

< Off-topic > Smokey, wordt die Chain wel of niet met Ab gelevert? dat vind ik wel handig
Ik neem aan dat je met ab Afstands bediening bedoelt ......
Maar waarom zouden ze die leveren bij een mobo 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 04 januari 2004 @ 22:55:
[...]

Ik neem aan dat je met ab Afstands bediening bedoelt ......
Maar waarom zouden ze die leveren bij een mobo 8)7 :?
Ja afstand bediening

ExtremeOc Review :
The major feature that is provided with the ZNF3-150 Zenith is the CBOX3. CBOX3 brings many connections into a nice panel that fits in a drive bay. The expansion has two USB ports, a FireWire port, audio connections, a card reader, LED debug display, and supports a remote control. A major benefit to having CBOX3 is the multimedia support. The remote control allows the system to serve as a multimedia center since many operations can be done with the remote. The LED debug display allows users to quickly diagnose system troubles by displaying a code. All of the codes are provided on a quick reference sheet.
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Even snel tussendoor, als ik nu een 64bit 3000+ plus koop met goedkoop Asus K8V bordje, kan ik dus over een half jaar diezelfde 3000+ plus op een ander bord gebruiken dat dan wel duall channel heeft?
En is die 3000+ nou een beetje over te klokken of??
Ik zou hem toch graag iets sneller willen hebben, en is ie op de K8V standaard unlocked of?

(* GeeMoney schaamt zich en gaat nu de begin post lezen)
(sorry maar was gewoon zo nieuwschierig dat ik het even moest vragen dit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 08:36
Sorry hoor, maar het gaat nu wel heel erg off-topic. Dit topic gaat over overclocking van Ahtlon 64's, niet over algemene aanschaf adviezen.

Bovendien worden er wel erg veel dezelfde vragen gesteld. Met een klein beetje volgen van de Frontpage en het lezen van de beginpost, zouden de helft van de vragen niet gesteld hoeven zijn.

Deze topics zijn meer geschikt voor vragen over de Athlon 64 processor in het algemeen en aanschaf adviezen:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]
Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic

Maar aangezien deze vraag wel erg vaak lang komt ;)

Een nu aangeschafte socket 754 processor zal nooit in een socket 939 moederbord passen en ook nooit dual-channel geheugen gaan ondersteunen. Dual-channel geheugen ondersteuning zit bij een Athlon 64 in de processor en niet meer in de northbridge/moederbord.
Die extra geheugen channel is ook de enige reden/noodzaak voor het pinaantal verschil tussne de 754 en de 939/940.

Een keuze voor een Athlon 64 nu is dus een keuze voor geen dual-channel, nu niet en nooit niet. Niet dat dat erg hoeft te zijn. Het prestatie verschil valt mee en de prijs is gunstig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
KarlMarX schreef op 05 januari 2004 @ 00:10:
Sorry hoor, maar het gaat nu wel heel erg off-topic. Dit topic gaat over overclocking van Ahtlon 64's, niet over algemene aanschaf adviezen.

Bovendien worden er wel erg veel dezelfde vragen gesteld. Met een klein beetje volgen van de Frontpage en het lezen van de beginpost, zouden de helft van de vragen niet gesteld hoeven zijn.

Deze topics zijn meer geschikt voor vragen over de Athlon 64 processor in het algemeen en aanschaf adviezen:
[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]
Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic

Maar aangezien deze vraag wel erg vaak lang komt ;)

Een nu aangeschafte socket 754 processor zal nooit in een socket 939 moederbord passen en ook nooit dual-channel geheugen gaan ondersteunen. Dual-channel geheugen ondersteuning zit bij een Athlon 64 in de processor en niet meer in de northbridge/moederbord.
Die extra geheugen channel is ook de enige reden/noodzaak voor het pinaantal verschil tussne de 754 en de 939/940.

Een keuze voor een Athlon 64 nu is dus een keuze voor geen dual-channel, nu niet en nooit niet. Niet dat dat erg hoeft te zijn. Het prestatie verschil valt mee en de prijs is gunstig :9~
Ik heb deze thread geopend omdat er geen thread was. Ik heb de naam duidelijk gemaakt en beperkt tot alleen de Athlon64 en OC resultaten.
Aanschaf adviezen kunnen ook aan bod komen, als ze maar met OC'en te maken hebben, kan ik beter dit of dit kopen voor OC'en kunnen we best adviezen over geven. Vaak is het echter wel zo dat men beter de hele thread door moet lezen omdat informatie nu telkens herhaald word. wat niet nodig is. Ik heb de first post nog even aangepast om het maar weer wat duidelijk te maken ...
lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 17:08:
[...]

ok dus die 3000+ heeft minder cache, wat heb ik dan pas gelezen over dat er 2 verschillende zijn kwa cache?
ik heb zoals ik bij deze pc ook een ander coolblok. dit ben ik ook van plan bij mijn nieuwe cpu.ik heb voor mijn amd 2400+ een vulcano 7+ gehaald, deze was goed voor een beetje overclocken en dit is ook wat ik zoek voor mijn nieuwe cpu.
herrie is geen probleem. ik heb al een jaar met 47 db cooler kunnen slapen dus daar maak ik me geen zorgen over. het word eerder te "stil " :Y)
verder heb ik een redelijke tot goedevoeding: chieftec 360 watt en over airflow: 3 casefans.ik heb ook gelezen over de chipsets. ik wacht nog eventjes todat nvidia een nieuwe chipset uit brengt namelijk de nforce 3 250 pro ( getal kan niet helemaal kloppen weet het namelijk niet zeker).
verder ga ik daddelijk eventjes de steppings bekijken die het best zijn dan heb ik die al vast.
maar mijn conclusie is dat ik dus toch voor een 3200+ ga aangezien ik 1 mb cache wil .
De nForce 3 250pro kan wel eens kloppen (weet de cijfertjes zo ook niet helemaal :Y) ), die krijgt 800mhz HT, en een agp/pci lock.. alles wat je dus wilt :D

De nieuwe SiS chipset dacht ik ook....

Verder voor het feit over de 2 3000+ modellen, nogmaals verwijs ik naar de first post :Y) en de rest van de thread, het duidelijke antwoord is te vinden.

Je kan een nieuwe koeler kopen, maar ik denk dat je weinig vind wat echt harder zal koelen... mijn koeler heeft een koperen onderkant en alu vinnen.. een grote koeler erop.. het moet mij benieuwen dat andere koeler hem veel harder zullen koelen. Verder zijn er ook nog niet zo heel veel modellen voor de Athlon64, zalman heeft de cnps7000a, verder heeft coolermaster nog wat standaard modellen.

3 casefans en de voeding zijn idd netjes, ikzelf heb waarschijnlijk dezelfde voeding :) ook een chieftec en ook 360watt dacht ik.
lammmetak schreef op 04 januari 2004 @ 18:26:
Kijk eens welke link ik uit de openings post naar boven toe tover :D..
AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor -
nieuws: AMD Athlon 64 3000+ blijkt aantrekkelijke budgetprocessor

Het verschil blijkt dus niet groot te zijn... misschien dat bij bepaalde applicaties de cache invloed groter zal zijn, maar voor het }:O zal dat iig wel meevallen denkik zo. Kijk maar eens naar de link ...
The_Dart schreef op 04 januari 2004 @ 23:32:
Even snel tussendoor, als ik nu een 64bit 3000+ plus koop met goedkoop Asus K8V bordje, kan ik dus over een half jaar diezelfde 3000+ plus op een ander bord gebruiken dat dan wel duall channel heeft?
En is die 3000+ nou een beetje over te klokken of??
Ik zou hem toch graag iets sneller willen hebben, en is ie op de K8V standaard unlocked of?

(* mr._Anderson schaamt zich en gaat nu de begin post lezen)
(sorry maar was gewoon zo nieuwschierig dat ik het even moest vragen dit) :)
Nou het upgrade vraagje heb je neem ik aan al uitgevogeld :) verder is je vraag over de MP die standaard unlocked is ook al beantwoord.. lees de thread maar eens door :) Als je dan nog verder vragen hebt horen we het wel...
Anoniem: 96980 schreef op 04 januari 2004 @ 22:38:
ik ga binnenkort een nieuw comp kopen, en ik kan maar bar weinig goede informatie vinden over de nforce3 250 of de toekomstige socket 939.
op de info die ik wel kan vinden zou ik een chaintech zenith nforce3 kopen...
zou ik beter kunnen wachtenb op de nforce3 250, of zelfs de nieuwe socket 939?
Er zitten voordelen aan s939, maar ook nadelen, de meeste split ik al wel uiteen in de opening post geloof ik. Het geeft je wat meer upgrade potentie waarschijnlijk. De s754 zal doorgaan tot iig 4000+ is door AMD gezegd. Verder of je erop wilt wachten is aan jouw,
je kan altijd wel wachten, dat moet je je realiseren. Over een maandje of 2 verwacht ik dat de 939 zullen worden geintroduceerd en flink verkrijgbaar zullen zijn. Op de nForce3 kan je misschien wel wachten, dan heb je een mobo wat alles heeft, HT van 800mhz en een agp/pci lock.

[ Voor 65% gewijzigd door mr._Anderson op 05-01-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Smokey:

Heb jij een I/O controller gebruikt?
Ik heb namelijk de K8N pro, en ik kom niet hoger dan 230MHz.

Dan krijg ik BSOD net na de post of zwarte scherm met system32 fout.
Zijn toch tekens van HD corruptie?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dan mijn CAAMC 0349 het slecht doet...

Als jij een controller gebruikt, ga ik morgen een ATA100 TX2 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 20:08:
Smokey:

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Asus K8V deluxe. Bij mij hielt ie er ook rond de 230mhz. Ik kon Pifasten op 232mhz, maar dan was windhoos corrupt bij de reboot :|
Ik heb toen een Promise Fasttrack UltraATA133 TX2 aangeschaft en nu blijft ie doorgaan tot ongeveer 255mhz. Op 265mhz krijg ik weer corruptie :/
Dat ik niet hoger kom dan die 255 is omdat mijn chipset veel slechter is dan die van een NF3 bord :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
maar als ik dus een 3000+ haal moet ik iets als water cooling denken, op zich wel een stoer zijn er mensen die toevallig eentje weten die kwa prijs en kwalititatief goed zijn.
ik hoef neem ik aan geen mega duure te hebben haha.
kzal eens rond gaan kijken maar als ik ben blij met tips van mede tweakers :Y)
lammmetak snuffelt eventjes bij swiftech rond...

[ Voor 8% gewijzigd door wvdburgt op 05-01-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SynGroW schreef op 05 januari 2004 @ 20:53:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Asus K8V deluxe. Bij mij hielt ie er ook rond de 230mhz. Ik kon Pifasten op 232mhz, maar dan was windhoos corrupt bij de reboot :|
Ik heb toen een Promise Fasttrack UltraATA133 TX2 aangeschaft en nu blijft ie doorgaan tot ongeveer 255mhz. Op 265mhz krijg ik weer corruptie :/
Dat ik niet hoger kom dan die 255 is omdat mijn chipset veel slechter is dan die van een NF3 bord :)
Wat mij nou zo verward is dat op xtreme OPP zegt dat hij een samsumg op één van de onboard IDE heeft aangesloten en daar 290FSB mee haalt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SynGroW schreef op 05 januari 2004 @ 20:53:
[...]

Misschien een domme toevoeging, maar heb je al met de Ldt gespeeld? Waarschijnlijk weet je al wat het is, maar voor de andere dan toch de uitleg: Dit is het getal dat vermenigvuldigd met de frequentie de snelheid van de HTT bus bepaalt. Standaard bij Via KT800 is 4x200mhz en bij Nforce 3 150 3x200mhz. Als je dus de frequentie verhoogt, moet je de Ldt dus ook verlagen. 4x250mhz zal een KT800 niet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 21:18:
[...]

Wat mij nou zo verward is dat op xtreme OPP zegt dat hij een samsumg op één van de onboard IDE heeft aangesloten en daar 290FSB mee haalt.....
Hoe ie dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet.
Maar 290fsb op een Via K8t800 is echt no way man :|
De meeste mensen blijven ook steken bij de 265fsb.
En dan OPP ff 290fsb halen :?
Heb je toevalig het topic waar opp die die 290fsb heeft gehaald?
Bij mij houdt het in iedergeval op bij de 250fsb.
Maar dat kan liggen aan mijn audigy en mijn ati radeon9600pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 20:08:
Smokey:

Ja ik gebruik een controller :P ;)
Heb de Promise S150 TX2 Plus gekocht omdat die 2x sata Raid 0-1 ondersteund en ATA schijven :D en natuurlijk PCI 33/66 .
Of ik het nodig heb kan ik niet zeggen dat zal morgen wel duidelijk worden .... als ik me nieuwe mobo er weer in prop :P ;)

Heb zelf namelijk een SATA Raid 0 setup draaien en 1 ATA HDD waar ik win op install :)

Voorlopig doe ik de Heatspreader er iig nog niet af want dit cputje heeft het ook niet lang gedaan en anders kan ik me garantie gedag zeggen (geen commentaar met dat hoort niet want OCen valt niet onder garantie etc aub .... )
Aan de cpu zie je niks maar hij werkt niet meer dus RMA able ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 05-01-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Vraagje, ik heb een aantal dingen besteld om te kunnen OC'en, maar daarnaast ook m'n systeem stil te kunnen houden, daaronder de volgende northbridge cooler van zalman..
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-nb47j.htm

Nu kijk ik echter op mijn moederbord, ik heb dus een asus k8v deluxe en een amd boxed koeler. En de hendel waarmee je de koeler vast drukt lijkt net iets boven de huidige NB koeler uit te komen, misschien dat ze hem daarom ook zo laag hebben gemaakt bij asus zelf.

Ik zou eventueel wat vinnen van de zalman af kunnen zagen, of het toch kunnen proberen, zou het veel helpen? Of zou een laagje koelpasta onder de boxed asus NB koeler ook al genoeg zijn???

Ik heb ook gezocht maar kan nergens iets vinden over mensen die deze combi eerder hebben toegepast

@cybersnow hieronder:
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-WB2.htm
je krijgt er dus een backplate en schroeven bij waarmee je hem direct erop kunt bevestigen. Het zal denk ik ook wel werken als je die plastic bracket van het mobo afhaalt.

hier: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1060069255.jpg zie je dat de plastic bracket gebruik maakt van 2 schroeven, volgens mij maak je van precies dezelfde gaten gebruik. Die gaten horen bij het socket754 platform... de zalman koeler zou dus in principe altijd te bevestigen moeten zijn... denk ik...

[ Voor 29% gewijzigd door mr._Anderson op 05-01-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Weet iemand ook toevallig of de Asus k8v mounting hounting holes heeft om de Zalman WB2 te bevestigen?

In de handleiding van dit moederbord kon ik niks er over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

cybersnow schreef op 05 januari 2004 @ 22:18:
Weet iemand ook toevallig of de Asus k8v mounting hounting holes heeft om de Zalman WB2 te bevestigen?

In de handleiding van dit moederbord kon ik niks er over vinden.
Alle AMD64 borden hebben mounting holes ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk mijn combo binnen - Shuttle An50r- Amd 3200+64, nu ff modden en Nexrcool inbouwen ( heb toch een manier gevonden om mijn Nextcool Cpu block erop te krijgen, morgen ff kijken hoe * HARD * het gaat, binnenkort bench :Y) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 38246 schreef op 05 januari 2004 @ 21:30:
[...]

Hoe ie dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet.
Maar 290fsb op een Via K8t800 is echt no way man :|
De meeste mensen blijven ook steken bij de 265fsb.
En dan OPP ff 290fsb halen :?
Heb je toevalig het topic waar opp die die 290fsb heeft gehaald?
Bij mij houdt het in iedergeval op bij de 250fsb.
Maar dat kan liggen aan mijn audigy en mijn ati radeon9600pro
Hij doet 290Fsb op een Gigabyte K8N pro, dus een Nforce3 pro 150
SmokeyTheBandit schreef op 05 januari 2004 @ 21:43:
[...]

Ja ik gebruik een controller :P ;)
Heb de Promise S150 TX2 Plus gekocht omdat die 2x sata Raid 0-1 ondersteund en ATA schijven :D en natuurlijk PCI 33/66 .
Of ik het nodig heb kan ik niet zeggen dat zal morgen wel duidelijk worden .... als ik me nieuwe mobo er weer in prop :P ;)

Heb zelf namelijk een SATA Raid 0 setup draaien en 1 ATA HDD waar ik win op install :)

Voorlopig doe ik de Heatspreader er iig nog niet af want dit cputje heeft het ook niet lang gedaan en anders kan ik me garantie gedag zeggen (geen commentaar met dat hoort niet want OCen valt niet onder garantie etc aub .... )
Aan de cpu zie je niks maar hij werkt niet meer dus RMA able ;)
Dat is mooi, want ik ben dan heeeel benieuwd of jij de controller nodig hebt of niet.
Welk nieuw bordje krijg je?
Ik ben redelijk tevreden met mijn K8N pro, zitten goeie OC settings in de bios.
Alleen moet nu echt een vcore mod doen.

Heb tot nu toe wat magere resultaten geboekt:

2300MHz /230HT / 3x LDT/ 1.63v (bordje ondervolt 0.07v)

Hoger dan 240HT wil die maar niet gaan, blauw beeld....denk dat het aan de voltage ligt, of aan de PCI dat te hoog is....maar dat weet ik dus niet.

Ik denk dat 2300MHz @1.63v primestable wel netjes is toch??
Het geheugen staat alleen op 5:4 :( zit geen devider optie in de bios...

Heb tevens al 2 VR's besteld bij conrad.
Boven de 2volt heb ik toch niet nodig, dus hoef me geen zorgen te maken over de OVP. :)

ps:

Op mijn Asetek waterblok blijft de A64 redelijk koel :)
30 idle // 43 stress

[ Voor 70% gewijzigd door Kakaroto op 06-01-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 23:42:
[...]

Ik wil niet mierenneuken jongens, maar het is geen FSB.. die is er niet meer! :) Noem het Frequence, of iets anders :) zie openings post ! --> -FSB vergissingen stukkie

update: FSB is er nog wel.. maar niet meer bij de K8 series.. :) om volledig te zijn :)
Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 23:47:
[...]

Was een typfout, ghe ghe ;) het is HT 8)
Ook al goed joh ;) HT..

[ Voor 32% gewijzigd door mr._Anderson op 05-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
mr._Anderson schreef op 05 januari 2004 @ 23:45:
[...]

Ik wil niet mierenneuken jongens, maar het is geen FSB.. die is er niet meer! :) Noem het Frequence, of iets anders :) zie openings post ! --> -FSB vergissingen stukkie
Was een typfout, ghe ghe ;) het is HT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kakaroto schreef op 05 januari 2004 @ 23:42:
[...]

[...]

Dat is mooi, want ik ben dan heeeel benieuwd of jij de controller nodig hebt of niet.
Welk nieuw bordje krijg je?
Ik ben redelijk tevreden met mijn K8N pro, zitten goeie OC settings in de bios.
Alleen moet nu echt een vcore mod doen.

Heb tot nu toe wat magere resultaten geboekt:

2300MHz /230HT / 3x LDT/ 1.63v (bordje ondervolt 0.07v)

Hoger dan 240HT wil die maar niet gaan, blauw beeld....denk dat het aan de voltage ligt, of aan de PCI dat te hoog is....maar dat weet ik dus niet.

Lijkt wel op dat je geluk moet hebben om PCI gelocked te krijgen :?
Probeer 2.5xLDT Gaat echt een stuk hoger :)
Anoniem: 86063 schreef op 05 januari 2004 @ 23:18:
Eindelijk mijn combo binnen - Shuttle An50r- Amd 3200+64, nu ff modden en Nexrcool inbouwen ( heb toch een manier gevonden om mijn Nextcool Cpu block erop te krijgen, morgen ff kijken hoe * HARD * het gaat, binnenkort bench :Y) })
Ben benieuwd. Vooral hoe dat blokje presteer :)

[ Voor 20% gewijzigd door ken op 05-01-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op 05 januari 2004 @ 23:48:
[...]

[...]

Ben benieuwd. Vooral hoe dat blokje presteer :)
< off topic >
Hey Ken :-), tja na dat ik die Nextcool blockjes te hebben ingeboud , kwam ik achter dat die slang die van Cpu block naar Sb gaat , in de weg zit van mijn video kaart, dus morgen die slang eruit en een langere stuck aan zetten , kon vanavond nig niet starten, tja ik denk dat Nextcool levert weer ( zoals altijd ) goede koeling , in ieder geval het is een werk Shuttle modden het passief koel-blockje op Sb was aangeplakt, mja, morgen verder dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is onder Win2k, zijn geen extra Cpu drivers nodig toch? kan iemand het bevestigen? of????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 86063 schreef op 05 januari 2004 @ 23:57:
Als het goed is onder Win2k, zijn geen extra Cpu drivers nodig toch? kan iemand het bevestigen? of????
Cool and Quiet drivers voor win2000: http://www.amd.com/us-en/...lon-64_CPU_driver_W2k.exe

andere drivers zie: http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

Misschien wel handig voor in de opening te vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op 06 januari 2004 @ 00:07:
[...]

Cool and Quiet drivers voor win2000: http://www.amd.com/us-en/...lon-64_CPU_driver_W2k.exe

andere drivers zie: http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

Misschien wel handig voor in de opening te vermelden
Thx, K denk dat dat een goede idee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
[quote]ken schreef op 05 januari 2004 @ 23:48:
[...]

[...]

Nou, kwam niet echt hoger :) 2,5x en 3x geprobeert.
Ik blijf steken bij 2300MHz door gebrek aan de benodigde voltages >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Ben de hele avond al aan het uitzoeken of dit bordje een gelockt PCI heeft of iets anders. En blijkt uit mijn resultaten dat er degelijk een lock in zit ofzoiets :)

Afbeeldingslocatie: http://kakaroto.pouwelse.be/A64_3000/270x8.5.PNG

Heb nog voor de zekerheid dvdtje gekeken en grote bestand gekopiërt.
Op 270HTT nog steeds geen last van vastlopers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik heb een extra stuk in de openings post opgenomen over de verschillende chipsets die beschikbaar zijn. Tevens zal ik in de loop van vandaag de links naar software/drivers opnemen. Ik hoop dat het stuk (wat ik overgenomen en wat ingekort heb van tweakers, en als ik kon nog enige informatie heb toegevoegd) als handig word ervaren.
Kakaroto schreef op 06 januari 2004 @ 02:30:
Ben de hele avond al aan het uitzoeken of dit bordje een gelockt PCI heeft of iets anders. En blijkt uit mijn resultaten dat er degelijk een lock in zit ofzoiets :)

[afbeelding]

Je hebt ook een nForce3 150 chip? die hebben agp/pci lock :)

[ Voor 45% gewijzigd door mr._Anderson op 06-01-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Voor alle mensen met vragen mbt pci-lock of niet :)

Lees net op Tomshardware een review en daar staat het per chipset.

De nvidia en de SiS chipsets voor AMD 64, ofwel nforce3 150 en de SiS755FX ondersteunen pci-lock om over te clocken. Ali is volgens hen onbekend.

Via ondersteunt geen pci-lock!

Staat natuurlijk ook in de startpost |:( Maar een beetje cryptisch ;)
* AaroN is spuit11

[ Voor 17% gewijzigd door AaroN op 06-01-2004 09:24 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 06 januari 2004 @ 02:30:

[afbeelding]

Kan je even kijken of je 2500 mhz kan halen dan hebben we namelijk een vergelijking tussen bestlock en jou dus een bruine cpu die Xvcore nodig heb tegen de jouwe (groene) die een Xvcore nodig hebt om 2500 te draaien .... :) :)

Dan kunnen we zien welke er beter OCed 8)
Nou, kwam niet echt hoger :) 2,5x en 3x geprobeert.
Ik blijf steken bij 2300MHz door gebrek aan de benodigde voltages >:)
Ghehehehe als dat zo is dan weten we al genoeg :P
Anoniem: 38246 schreef op 03 januari 2004 @ 14:13:
[...]

Voor 2400mhz heb ik 1,55volt nodig
Voor 2500mhz heb ik 1.60volt nodig
De groene doet dus een lagere snelheid op een hoger voltage als de bruine dus kortom verkies altijd een bruine over een groene :*)

[ Voor 30% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 06-01-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke hier mijn oces met wat voor vcores.
Voor 2200mhz heb ik 1,5volt nodig
Voor 2300mhz heb ik 1,55volt nodig
Voor 2500mhz heb ik 1,6volt nodig
Voor 2550mhz heb ik 1,65volt nodig
Voor 2600mhz heb ik 1,7volt gegeven maar dat is dus niet stabiel.
Ik kom met water maar net zo hoog als met die boxed koeler.
Terwijl mijn temps nu niet boven de 38graden uitkomen in een halve dag prime95!
En met lucht kon dit op lopen tot 62graden.
Dus ik snap er niks meer van waarom mijn cpu zich niet veder wil laat overclocken met water.
Einde van de cpu?
Of zal me moederbord tegen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 38246 schreef op 06 januari 2004 @ 10:31:
Dus ik snap er niks meer van waarom mijn cpu zich niet veder wil laat overclocken met water.
Einde van de cpu?
1 woord :P

MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah ik d8 ook al zo iets.
Maarja kan nu wel een htt van 265mhz draaien.
In iedergeval als de nieuwe nforce3 250chip uit komt ga ik denk waarschijnlijk wel halen :P
Heb ff nog pifast gedaan en mijn score is nu 50,72sec :P
Niet slecht he :)
Zal vanavond ff een picje uploaden :)

En Marijn heb je je MOBO al weer terug van je rma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 38246 schreef op 06 januari 2004 @ 10:55:
[...]

Jah ik d8 ook al zo iets.
Maarja kan nu wel een htt van 265mhz draaien.
In iedergeval als de nieuwe nforce3 250chip uit komt ga ik denk waarschijnlijk wel halen :P
Heb ff nog pifast gedaan en mijn score is nu 50,72sec :P
Niet slecht he :)
Zal vanavond ff een picje uploaden :)

En Marijn heb je je MOBO al weer terug van je rma?
Nee ruil em vanmiddag gelijk om bij de leverancier ;) :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
mr._Anderson schreef op 05 januari 2004 @ 22:05:
Vraagje, ik heb een aantal dingen besteld om te kunnen OC'en, maar daarnaast ook m'n systeem stil te kunnen houden, daaronder de volgende northbridge cooler van zalman..
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-nb47j.htm

Nu kijk ik echter op mijn moederbord, ik heb dus een asus k8v deluxe en een amd boxed koeler. En de hendel waarmee je de koeler vast drukt lijkt net iets boven de huidige NB koeler uit te komen, misschien dat ze hem daarom ook zo laag hebben gemaakt bij asus zelf.

Ik zou eventueel wat vinnen van de zalman af kunnen zagen, of het toch kunnen proberen, zou het veel helpen? Of zou een laagje koelpasta onder de boxed asus NB koeler ook al genoeg zijn???

Ik heb ook gezocht maar kan nergens iets vinden over mensen die deze combi eerder hebben toegepast
Niemand hier enig idee over ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 06 januari 2004 @ 12:33:
[...]

Niemand hier enig idee over ??
Ik heb hem er ook een tijdje erop gehad.
Het past maar net kan ik je zeggen.
Maar ik ben niet erg tevreden over die zalman chipset blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 06 januari 2004 @ 09:57:
[...]

Kan je even kijken of je 2500 mhz kan halen dan hebben we namelijk een vergelijking tussen bestlock en jou dus een bruine cpu die Xvcore nodig heb tegen de jouwe (groene) die een Xvcore nodig hebt om 2500 te draaien .... :) :)

Dan kunnen we zien welke er beter OCed 8)

[...]
Ja, morgen komen als het goed mijn weerstandjes en dan kan ik eindelijk hoger.
Ik krijg m maar niet 2380MHz pifast stabiel op 1.7v :(
Hoever kwam jij op 1.7v?
Welke settings heb je gebruikt voor de Vddq en VCC_12HT
Anoniem: 38246 schreef op 06 januari 2004 @ 10:31:
Einde van de cpu?
Dat zijn wel erg mooie resultaten :)

Bij mij is 2200MHz op 1,52v/2.5x/1:1 prime stabiel.

Op 1.63v is 2300MHz en hoger gewoon niet stabiel, ik snap er niets van. :?
Ik moet er ff een multimeter bij halen, want volgens mij kloppen de voltages voor geen meter :(

[ Voor 70% gewijzigd door Kakaroto op 06-01-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

(jarig!)
wat ik me afvraag: past deze coolset op een amd 64: http://www.oc-shop.nl/web...arebones&nav=watercooling > complete barebones ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 38246 schreef op 06 januari 2004 @ 13:05:
[...]

Ik heb hem er ook een tijdje erop gehad.
Het past maar net kan ik je zeggen.
Maar ik ben niet erg tevreden over die zalman chipset blokjes
Dus hij zal mij niet veel meerwaarde geven tegenover mijn klein maar fijne asus chipset koelblokje? Jij hebt er geen vooruitgang bij oc resultaten gemerkt ofzo? En je hebt hem een tijdje op een Athlon64 systeem gehad? ook een asus k8v mobo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/pifast.jpg

Hij is standaard gekoeld mbv boxed cooler. Kben niet echt van plan om hem te overclocken :P , kben nog een newbie en kheb geen zin om m te mollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 89432 schreef op 06 januari 2004 @ 16:13:
[afbeelding]

Hij is standaard gekoeld mbv boxed cooler. Kben niet echt van plan om hem te overclocken :P , kben nog een newbie en kheb geen zin om m te mollen :)
Hijs toch echt 2.56MHz oc'ed !!! Pas maar op.. dadelijk gaat hij nog kapot gehhehe ;)

OCh, dit is toch echt een OC thread.. ik zou zeggen lees het eens door, en kijk wat er mis kan gaan, en wat er niet mis kan gaan. Maar doe niets zonder dat je weet wat je doet, en zonder dat je het wilt.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 06 januari 2004 @ 16:12:
[...]

Dus hij zal mij niet veel meerwaarde geven tegenover mijn klein maar fijne asus chipset koelblokje? Jij hebt er geen vooruitgang bij oc resultaten gemerkt ofzo? En je hebt hem een tijdje op een Athlon64 systeem gehad? ook een asus k8v mobo ?
Nee ik kwam er niet veder door met ocen :)
en jah ik heb hem 2weekjes in mijn systeem gehad.
Ik heb nu dat asus chipset koelblokje er weer op zitten met een 80mm fan er naast.
En dan kom ik wel veder met ocen
Maar ik weet waarom die zalman niet echt zijn werk doet.
Komt omdat hij niet de hele chipset bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101382

mr._Anderson schreef op 06 januari 2004 @ 16:30:
[...]

Hijs toch echt 2.56MHz oc'ed !!! Pas maar op.. dadelijk gaat hij nog kapot gehhehe ;)

OCh, dit is toch echt een OC thread.. ik zou zeggen lees het eens door, en kijk wat er mis kan gaan, en wat er niet mis kan gaan. Maar doe niets zonder dat je weet wat je doet, en zonder dat je het wilt.!
Mr. Anderson DON'T FULL-UP the kid , just rmember He's a New_One * BE KIND TO THE PEOPLE * ( UNIVERSAL RULE ) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ken :-) 39C is mijn temp Nextcool Power :P
K ga dalijk ff kijken hoe Hard je wilt, anders beta-mod bios inschieten :Y) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 86063 schreef op 06 januari 2004 @ 18:11:
Ken :-) 39C is mijn temp Nextcool Power :P
K ga dalijk ff kijken hoe Hard je wilt, anders beta-mod bios inschieten :Y) })
netjes :) Beter dan de maze4 zo te zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 06-01-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken schreef op 06 januari 2004 @ 18:20:
[...]

netjes :) Beter dan de maze4 zo te zien :)
Als het 'mbetje mee zit volgende week Prommy-power :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063 schreef op 06 januari 2004 @ 19:57:
[...]

Als het 'mbetje mee zit volgende week Prommy-power :9 :P
>:) Wat voor 1? Mach I/II? En wat voor gas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931 schreef op 06 januari 2004 @ 20:38:
[...]

>:) Wat voor 1? Mach I/II? En wat voor gas? :)
Hehe , aangezien een " Bandit " al bestaat ( Smokeyyy *Tm * >:) dan maar een " Mafioso " als ik heb hem dan post ik specs. ( 'mbeetje spannend houden ) :9 :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 06-01-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Okkie guys The Bandit is back online @ A 64 ;) :D

Heb het vandaag gehad met de PC eigk nu ff relaxen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst Oc Attempt 9.5x232 = 2215 Mhz op standard V.1.46 en 39C. niet slecht om te beginnen ( vraagd meer :Y) ) morgen 2de ronde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 86063 schreef op 06 januari 2004 @ 22:59:
Eerst Oc Attempt 9.5x232 = 2215 Mhz op standard V.1.46 en 39C. niet slecht om te beginnen ( vraagd meer :Y) ) morgen 2de ronde :9
Is 1.46v standaard??, bij mij is 1.5v standaard... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 06 januari 2004 @ 23:04:
[...]

Is 1.46v standaard??, bij mij is 1.5v standaard... :)
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Nope, op de data sheet van AMD staat dat de standaard voltage op 3200+ van een A64 1,50v is en geen 1.46v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Trouwens als ik in clockgen de MP wijzig naar 9.5 bijvoorbeeld is het gelijk hangen ..... 8)7
Iemand een suggestie om dit op te lossen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

SmokeyTheBandit schreef op 06 januari 2004 @ 23:17:
Trouwens als ik in clockgen de MP wijzig naar 9.5 bijvoorbeeld is het gelijk hangen ..... 8)7
Als je dan je PC opnieuw start dan krijgt je wel de gekozen MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm hoev was het weer die codes om te uppen ( screeny ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 86063 schreef op 06 januari 2004 @ 23:37:
[...]

[img]je link[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 38246 schreef op 06 januari 2004 @ 17:45:
[...]

Nee ik kwam er niet veder door met ocen :)
en jah ik heb hem 2weekjes in mijn systeem gehad.
Ik heb nu dat asus chipset koelblokje er weer op zitten met een 80mm fan er naast.
En dan kom ik wel veder met ocen
Maar ik weet waarom die zalman niet echt zijn werk doet.
Komt omdat hij niet de hele chipset bedekt.
Nou dan annuleer ik hem mooi, dankje voor je informatie! Schilt me weer een hoop moeite!
Anoniem: 101382 schreef op 06 januari 2004 @ 18:06:
[...]

Mr. Anderson DON'T FULL-UP the kid , just rmember He's a New_One * BE KIND TO THE PEOPLE * ( UNIVERSAL RULE ) O-)
Watch your words, remember that only I have a choice.
Het programma zorgt wel voor meer problemen. Bij mij ook lock-ups :( af en toe :(
ken schreef op 06 januari 2004 @ 23:39:
[...]

[[url=je link]afbeelding[/url]]
Een vriendelijk suggestie om de resolutie aan te passen zodat het forum niet helemaal uit vorm raakt. bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door mr._Anderson op 06-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063 schreef op 06 januari 2004 @ 23:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/giuseppe.a/Oc1.jpg

Voila' check it :9

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 06-01-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/athlon64-3000/marking.png
Hier zien we dat de E duid op 1.50V. Bij jou zou dit dus een andere letter moeten zijn. Kan je eens je stepping geven RoyalEagle?

Al denk ik dat je moederbord de Vcore gewoon ondervolt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81502 op 07-01-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502 schreef op 07 januari 2004 @ 01:08:
[afbeelding]
Hier zien we dat de E duid op 1.50V. Bij jou zou dit dus een andere letter moeten zijn. Kan je eens je stepping geven RoyalEagle?

Al denk ik dat je moederbord de Vcore gewoon ondervolt.
Stom van me ( normaal gesproken schrijf ik altijd die stepping ) tja staat nou onder mijn Nextcool-blockje , maar miesschien vanavond haal ik hem ff reaf om ietsje meer grijs spull op proc te doen gisteren had ik niet veel en dat 'mbeetje moest ook op Sb, ik kijk dus wel en post ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063 schreef op 07 januari 2004 @ 09:56:
[...]

Stom van me ( normaal gesproken schrijf ik altijd die stepping ) tja staat nou onder mijn Nextcool-blockje , maar miesschien vanavond haal ik hem ff reaf om ietsje meer grijs spull op proc te doen gisteren had ik niet veel en dat 'mbeetje moest ook op Sb, ik kijk dus wel en post ff :)
New edit >
dit is hem ADA3200AEP5AP
CAAKC 0330MPMW , tja dus toch mobo undervolt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 07 januari 2004 @ 10:08:
[...]

New edit >
dit is hem ADA3200AEP5AP
CAAKC 0330MPMW , tja dus toch mobo undervolt :?
Yep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt niks uit Smokey volgende week gaat toch onder de " MAFIOSO " en dan laten lekker gillen >:) :X })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
smokey: hoever kwam jij met 1.7v Vcore?
Ik ga vandaag me mod uitvoeren, dan post ik wel de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 07 januari 2004 @ 12:46:
smokey: hoever kwam jij met 1.7v Vcore?
Ik ga vandaag me mod uitvoeren, dan post ik wel de resultaten.
Ehmmm @ 1.74 kan ik 2800 draaien _/-\o_

Oh jongens installeer windows als een normale PC (bij installatie F5) dan is hij nog even sneller :D

Ik deed eerst @ 285 FSB een pifast met als resultaat 45.80 !
Nu doe ik @ 280 FSB een pifast van 45.81 ! 8) :*)

Ook is hij nu geinstalleerd op de promise controller !

more 2 come ;)

[ Voor 39% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 07 januari 2004 @ 12:58:
[...]

Ehmmm @ 1.74 kan ik 2800 draaien _/-\o_

Oh jongens installeer windows als een normale PC (bij installatie F5) dan is hij nog even sneller :D

Ik deed eerst @ 285 FSB een pifast met als resultaat 45.80 !
Nu doe ik @ 280 FSB een pifast van 45.81 ! 8) :*)

Ook is hij nu geinstalleerd op de promise controller !

more 2 come ;)
lekerrr :P

Ik heb zelf geen Promise controller nodig, bij mij doet die rustig 260HT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
Ok, we hebben de magische 500 posts grens weer bereikt :)

Als iemand een deeltje II wil starten met een nette startpost, dan kan deze weer dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.