[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.758 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 15:18
Als het goed is dan komen deze maand de eerste mobo's met een nforce3 250 chipset uit. Maar op welke introductieprijs zal zo'n nforce3 250 mobo ongeveer uitkomen?? (bijvoorbeeld van Abit)
Ben erg benieuwd of het in mijn budget past :P . Anders moet ik alsnog een SiS of nforce3 150 kopen....(Chaintech Zenith waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Beetje offtopic maar toch wel een goede plek.
Iemand met een SiS755 plank hier?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
WynX schreef op 04 februari 2004 @ 01:05:
Als het goed is dan komen deze maand de eerste mobo's met een nforce3 250 chipset uit. Maar op welke introductieprijs zal zo'n nforce3 250 mobo ongeveer uitkomen?? (bijvoorbeeld van Abit)
Ben erg benieuwd of het in mijn budget past :P . Anders moet ik alsnog een SiS of nforce3 150 kopen....(Chaintech Zenith waarschijnlijk)
In het begin zal hij waarschijnlijk wat duurder worden dan de huidge nForce3 150 chipsets, maar zal waarschijnlijk op hetzelfde prijs niveau gaan komen. De 150 mobo's zullen gaan dalen en verdwijnen uiteraard lijkt mij tenminste logisch.
Spice schreef op 04 februari 2004 @ 13:06:
Beetje offtopic maar toch wel een goede plek.
Iemand met een SiS755 plank hier?
Die planken zijn nog niet te koop geloof ik... de eerste test staan nog niet zo lang online en wanneer ze in de winkel liggen is MIJ niet bekend. Ik kan me vergissen hoor (sorry als dat is) verder moet je even de threads doorlezen kan kom je er natuurlijk zelf ook achter :)

update:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~albersr/screen.jpg
WynX schreef op 04 februari 2004 @ 21:12:
Tnx mr. Anderson _/-\o_ _/-\o_ .

Dat wordt wachten dus :Z ...ik had ongeveer 200 euro hiervoor uitgetrokken...dus dat moet wel lukken binnen niet al te lange tijd. :P
200 euro zou idd wel moeten lukken... makkelijk hopelijk zelfs...

[ Voor 23% gewijzigd door mr._Anderson op 07-02-2004 18:19 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 15:18
Tnx mr. Anderson _/-\o_ _/-\o_ .

Dat wordt wachten dus :Z ...ik had ongeveer 200 euro hiervoor uitgetrokken...dus dat moet wel lukken binnen niet al te lange tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Bij drivers en software in de openings post zijn leuke links bijgekomen voor 64bits drivers.

update:
bios 1005 voor asus k8v deluxe is uit:
http://www.asus.com.tw/su..._name=k8v1005.zip~zaqwedc

zal wel niet veel aan veranderd zijn sinds 1005.006beta die ik heb gebruikt.. ik flash hem later.

release notes:
# Support CoolnQuiet for CG version CPU.
# Patch for supporting CG version CPU.
# Add DRAM T2 Command Setup Item in Memory Configuration.
# Revise COM RI# ACPI Reporting to fix HCT test problem.

[ Voor 73% gewijzigd door mr._Anderson op 06-02-2004 20:15 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Heb gisteren me eerste 64 opgepikt. Dit in samenwerking met Adata mem en een epox levert me op lucht dit volgende al op.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22990/full.jpg klik

Niet slecht voor dit memory en dit Epox mobo (wat ik al ettelijke weken had liggen)
Helaas wilden mijn mushkins en corsairs bh-5 niet werken op dit mobo. Ook de geils 4200 hadden totaal geen zin om tot leven te komen. Maar dat komt wel als ik later deze week een ander mobo oppik

Het stel nog weinig voor :) maar ik voorzie vorderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

petervandamned schreef op 06 februari 2004 @ 17:31:
Heb gisteren me eerste 64 opgepikt. Dit in samenwerking met Adata mem en een epox levert me op lucht dit volgende al op.

[afbeelding] klik

Niet slecht voor dit memory en dit Epox mobo (wat ik al ettelijke weken had liggen)
Helaas wilden mijn mushkins en corsairs bh-5 niet werken op dit mobo. Ook de geils 4200 hadden totaal geen zin om tot leven te komen. Maar dat komt wel als ik later deze week een ander mobo oppik

Zo das lekker peet _/-\o_ op lucht op die via epox zeker ;)
Dat word een leuke OC @ Prommie he :P :P ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
SmokeyTheBandit schreef op 07 februari 2004 @ 08:16:
[...]

Zo das lekker peet _/-\o_ op lucht op die via epox zeker ;)
Dat word een leuke OC @ Prommie he :P :P ;)
Dat mag ik wel hopen :) eigenlijk wacht ik zo'n beetje op het zelfde mobo als jij. Maar jammer van deze Epox (is ook een sample) dat wordt straks me game systeem in samenwerking met een 3000 ;) gewoon ddr 266 of zo erin. Vandaag langs de tweakstore voor de Abit. Eens zien of die via 800 wel overweg wil met de snelle mems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:54

[afbeelding] klik

Netjes peet, zeer goed voor lucht :) _/-\o_
Ben echt benieuwd naar prommie resultaten van jouw en andere mem.

Kingston PC3200 lijkt op de meeste A64 borden goed te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kakaroto op 07-02-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024

[afbeelding] klik

Tell me, wat voor voltages gebruik je nu, en wat voor temps levert dat op?
Ik heb gisteren mijn A64 3000+ ingebouwd op een shuttle boardje maar bij 220Mhz ging het al een btje stroef, no way 3dmark 2003. Als ik dan zie wat jij voor snelheid haalt moet ik toch iets fout doen maar ik ben en beetje huiverig om zomaar overal meer volts door te gaan jagen. Ik heb namelijk nog geen idee hoever ik kan gaan met deze setup.

cpu temp is trouwens 38 graden op standaard settinggs met boxed koeler, is dat niet een btje hoog?

Edit: En dan nog wat, Ik wil vandaag mijn TT Aquarius2 koeling gaan opbouwen, kan de heatspreader dan gewoon blijven zitten of is het beter om die eraf te halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Bornin op 07-02-2004 11:51 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
whizz666 schreef op 07 februari 2004 @ 11:49:
[...]

Tell me, wat voor voltages gebruik je nu, en wat voor temps levert dat op?
Ik heb gisteren mijn A64 3000+ ingebouwd op een shuttle boardje maar bij 220Mhz ging het al een btje stroef, no way 3dmark 2003. Als ik dan zie wat jij voor snelheid haalt moet ik toch iets fout doen maar ik ben en beetje huiverig om zomaar overal meer volts door te gaan jagen. Ik heb namelijk nog geen idee hoever ik kan gaan met deze setup.

cpu temp is trouwens 38 graden op standaard settinggs met boxed koeler, is dat niet een btje hoog?

Edit: En dan nog wat, Ik wil vandaag mijn TT Aquarius2 koeling gaan opbouwen, kan de heatspreader dan gewoon blijven zitten of is het beter om die eraf te halen?
Allereerst gebruik ik de gewone amd box cooler MAAR ik zet er wel 2 deltaas 120 mm op volle toeren erover ;) Zo burn ik nu eenmaal in ;) Dus dit is niet echt hele stock ook plak ik heatsinks op alles wat warm wordt.

Verder ben ik niet gegaan dan 1,7. Ben nog helemaal voorzichtig, want dit is ook totaal nieuwe materie voor mij. Vandaag de Abit op gepikt in Rotterdam en die gaat vandaag onder de lucht om morgen een prommy te mogen bezoeken :)

dus v op 1,7
en mem op 2,7
en hotcpu dan staat de teller op een graad of 60 :(

Maar extra koeling kon geen kwaad }) vooral dat rara plak NB heatsinkje zou ik vervangen bij de Epox.

[ Voor 5% gewijzigd door petervandamned op 07-02-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212

Ben er ff tussen uit geweest, maar ben weer van de partij.

Ga zogauw de 250 NF3 boardjes er zijn, deze aanschaffen, en een 3200+ A64 of misschien een 3400+ A64. Ligt ff aan het bank saldo.

Jullie horen weer van mij komende tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
petervandamned schreef op 07 februari 2004 @ 14:14:
[...]

Allereerst gebruik ik de gewone amd box cooler MAAR ik zet er wel 2 deltaas 120 mm op volle toeren erover ;) Zo burn ik nu eenmaal in ;) Dus dit is niet echt hele stock ook plak ik heatsinks op alles wat warm wordt.

Verder ben ik niet gegaan dan 1,7. Ben nog helemaal voorzichtig, want dit is ook totaal nieuwe materie voor mij. Vandaag de Abit op gepikt in Rotterdam en die gaat vandaag onder de lucht om morgen een prommy te mogen bezoeken :)

dus v op 1,7
en mem op 2,7
en hotcpu dan staat de teller op een graad of 60 :(

Maar extra koeling kon geen kwaad }) vooral dat rara plak NB heatsinkje zou ik vervangen bij de Epox.
vreemd, Ik ben ook nog ff aan het pielen geweest maar bij 220 mhz is het verre van stabiel. Ben nu mijn cpu maar een dagje aan het inbranden op 210, misschien dat dat scheelt. Zal je net zien dat ik precies de kutste core van het westelijk halfrond heb gekocht :'(

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Kakaroto schreef op 07 februari 2004 @ 10:34:
[...]

Netjes peet, zeer goed voor lucht :) _/-\o_
Ben echt benieuwd naar prommie resultaten van jouw en andere mem.

Kingston PC3200 lijkt op de meeste A64 borden goed te werken.
Het wachten is op een pci ide card en waarschijnlijk die shuttle.

resultaat van de epox :
zo zonde dat me BH5 (mushkin) niet op dit mobo wilde werken :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23164/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
petervandamned schreef op 10 februari 2004 @ 11:13:
[...]

resultaat van de epox :

[afbeelding]
nice nice, ja echt jammer...op strakke timings zeker 47sec :*)
Is dat ook op lucht?? 600Mhz is zeer rlxt!

Mijne wil helaas niet meer verder dan 2620Mhz... core wordt gewoon te heet, 50 stressed.

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 10-02-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er al 1 hier die stabiel 3GHz haalt.

draai eens wat ecc2-109 :P
wel benieuwd wat voor waarden daar uit komen.

ze zijn bezig daar een betere versie voor amd64 voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb alles zowat gewikt en gewogen en ga me dus nog voorzien van een nieuw soket 754 mobo en cpu , die begin volgend jaar terug vervangen gaat worden door een soket 939 als de strijd al gestreden is welke combo op dat moment het beste is ;)
Wou het dus nu wat goedkoop houden .
Maar dat is nu net het probleem :)
Ik wil dus gaan voor een kt800 bordje , maaaaaar het enige waar ik op de moment echt goesting voor heb is de Abit KV8-MAX3 en kan die maar niet uit men hooft zetten >:) zal dus dat goedkoop maar al uit me hoofd zetten en men goesting doen voraleer ik binnen een week spijt krijg.
Ik heb wat reviews bekeken en komt wiselend uit de testen .Wordt over het algemeen als een zeer goed mobo beschouwd maar wisselend oc vriendelijk beschouwd .
Meningen over dat bordje dus gevraagt ?
Iets in me zegt , blijf bij de asus omdat die hier toch al wat laten zien heeft en 30 a 40 € goedkoper uitkomt , maar langs de andere kant vind ik die abit zo een mooi bordje met mooie votage's in de bios waar ik voor mijn doen niets moet aan modden ,zodanig dat die later verkoopbaar blijft om naar de nieuwe soket over te gaan .

Help me dus over de drempel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
petervandamned schreef op 10 februari 2004 @ 11:13:
[...]

resultaat van de epox :

[afbeelding]
kun je op jouw bordje de mp veranderen?
hoe hard loopt je pci bus nu dan?
kun je zien met clockgen ;)

maaruh ...idd erg jammer van die mushkin , doet het ook niet met een reepje?
en je v-mem gaat maar tot 2.9,of heb je een v-dimm-mod?

evengoed wel een vette score _/-\o_

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Peet nou kom je wel erg dicht in de buurt zeg ;)
Nette score met lucht ...... :*) _/-\o_

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Voor degene die geinteresseerd zijn ik heb zelf een kleine benchmark in elkaar gegooid, helaas waren de resultaten niet als ik verwacht had en dat in negatieve zien. Het geheel is in de openings post te vinden.

update site: is vertraagd door een hele rare bug waar ik maar niet uitkom en weinig tijd door veel drukte.. ik doe constant m'n best asap af te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76058

Volgens de toekomst plannen van AMD, vrees ik dat de huidige 754 socket cpu's beter zullen uitkomen dan de 939 socket versie's.

Wat staat ons te wachten ...

939 cpu's zullen 200mhz meer hebben & dual memory support maar ipv de 754 socket's verliezen ze wel van 1MB cache naar 512MB cache, en krijgt het FX53 broertje dit voordeel enkel maar ...

Maw je bent beter af een 754 nu te kopen, de multi's naar omlaag te smijten, grondig je memory te oc'en ( om het dual memory support verschil te verkleinen & tegelijk te genieten van de extra mhz dat je uit je core kan halen ... de laaste nieuws core's zijn blijkbaar toch vrij stevig oc'ers ( week 50+ etz ).

Alle, dat is mijn idee van de huidige roadmap van AMD ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 76058 schreef op 13 februari 2004 @ 21:37:
Volgens de toekomst plannen van AMD, vrees ik dat de huidige 754 socket cpu's beter zullen uitkomen dan de 939 socket versie's.

Wat staat ons te wachten ...

939 cpu's zullen 200mhz meer hebben & dual memory support maar ipv de 754 socket's verliezen ze wel van 1MB cache naar 512MB cache, en krijgt het FX53 broertje dit voordeel enkel maar ...

Maw je bent beter af een 754 nu te kopen, de multi's naar omlaag te smijten, grondig je memory te oc'en ( om het dual memory support verschil te verkleinen & tegelijk te genieten van de extra mhz dat je uit je core kan halen ... de laaste nieuws core's zijn blijkbaar toch vrij stevig oc'ers ( week 50+ etz ).

Alle, dat is mijn idee van de huidige roadmap van AMD ...
Dat idee hebbik ik ook een klein beetje, kijk je echter naar het verschil in prestatie tussen de 3000+ en de 3200+ dan is dat verschil zeer klein. Terwijl het enigste verschil tussen deze 2 cpu's 512 <> 1024 kb l2 cache is.

Echter vind ik de beslissing van AMD om van 1024 naar 512 te gaan ook niet erg fijn, daarbij krijgt je met 939 wel dual mem en wat meer clock snelheid. Het geheel zal zich dus comprimeren.

Als je de nieuwe 939's goed gaat OC'en krijg je dus nog meer MEM breedte beschikbaar en een hoger clocksnelheid. Maar ik snap je punt..
je kan waarschijnlijk beter meer cache hebben dan MEM breedte...

Wat natuurlijk wel zo kan zijn is dat de Athlon64 FX modellen ook op hoger clocksnelheiden gaan draaien en daarom dus ook beter betaalbaar worden.
Heb je dan een wat nieuwere stepping dan kan je deze dus beter OC'en en daarmee heb je en 1024cache en dual mem en socket 939...

Het wordt allemaal een beetje afwachten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 13 februari 2004 @ 22:21:
[...]

Dat idee hebbik ik ook een klein beetje, kijk je echter naar het verschil in prestatie tussen de 3000+ en de 3200+ dan is dat verschil zeer klein. Terwijl het enigste verschil tussen deze 2 cpu's 512 <> 1024 kb l2 cache is.

Echter vind ik de beslissing van AMD om van 1024 naar 512 te gaan ook niet erg fijn, daarbij krijgt je met 939 wel dual mem en wat meer clock snelheid. Het geheel zal zich dus comprimeren.

Als je de nieuwe 939's goed gaat OC'en krijg je dus nog meer MEM breedte beschikbaar en een hoger clocksnelheid. Maar ik snap je punt..
je kan waarschijnlijk beter meer cache hebben dan MEM breedte...

Wat natuurlijk wel zo kan zijn is dat de Athlon64 FX modellen ook op hoger clocksnelheiden gaan draaien en daarom dus ook beter betaalbaar worden.
Heb je dan een wat nieuwere stepping dan kan je deze dus beter OC'en en daarmee heb je en 1024cache en dual mem en socket 939...

Het wordt allemaal een beetje afwachten helaas...
Als ik de benchmark's een beetje bekijk merk ik wel een herhaalt voorkomend ding op, het feit dat de 3000+ & 3200+ ondanks hun 512 & 1024 cache zo goed als identieke score's hebben, maar vanzodra je naar real gaming benchmarks kijkt, merk je al dat er een duidelijk verschil is, dit terwijl de beide core's op dezelfde speed werken. Van zodra men naar de 3400+ gaat, word dit verschil groter.

Het is een feit dat de 512KB extra cache clock voor clock zo geen enorm verschil geeft ( +- het equivalent van een 200mhz increase ), maar vanzodra men de 512KB extra combineerd met een verhoogde corespeed, dan beginnen de benchmarks een duidelijk sterkere snelheids verhoging te laten zien ( die volgens mij meer & meer bij zijn recht zal komen, hoe meer men de snelheid omhoog gooit aka oc'en ;) ).

Het is ook mogelijk dat de 512KB extra cache een nuttig voordeel zal meebrengen zodra men op 64 bits draait van de core.

Het feit dat er een 3700+ 754 core zal uitkomen & een 4000+ core, zegt volgens mij al genoeg dat men niet van plan is dit socket zomaar af te bouwen van de 3400+. Ook als je ziet dat alle fabrikanten bij de nieuwe chipset's allemaal 754 socket moederborden gaan uitbrengen.

Natuurlijk is een goede keuze van chipset meer belangrijker bij deze 754 dan bij de 939 versie, hier dool ik op sommige chipset's die niet op full speed draaien ( Nforce3 150 ), en de beperkte memory speed van de 754 nog meer zal tegenwerken...

In werkelijkheid koop je nu bij een 3400+ gewoon een FX voor 50% minder & geen dual memory support. Maar als je de 939 socket bekijkt, en de FX53, dan heb je daar hetzelfde patroon, maar dat dat de 939 gewoon de 512KB cache mist ... Om eerlijk te zijn, vind ik de FX51 / 53 gewoon 2 dode cpu serie's, die bedoelt zijn als een soort P4EE tegenhanger, die weinig mensen gaan kopen ... zo een beetje "we hebben de snelste" ...

Kleine update:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1941&p=1

Bekijk de FX51 vs de 3400+, deze hebben identiek dezelfde speed, cache etc, behalve de memory controller die dual speed is, dit is gewoon het perfecte bewijs, dat de dual memory controller behalve je een mooi sandra benchmark score, je geen real life performence winst geeft in games etc ... de enige winst is enkel op op zeer memory intensieve programma's, that's it ...

Beeld u nu in, diezelfde FX51, met 200mhz meer, en 50% van zijn cache minder ... ik denk dat het vrij duidelijk is, dat het 200mhz meer, automatise al verloren zal zijn door de 50% minder cache ( zie 3000+ vs 3200+ voor de increase van de cache ). Naarmaten de snelheid omhoog gaat, worden de hit's op de cache ook meer & meer belangrijker.

En het feit dat vele 50+ week cpu's nu al 2.6 Ghz halen ( en sommige hoger ) op luchtcooling, dit is zonder de combo van watercooling, beeld u maar in .. normaal zou dit overeen komen dat en 2.6Ghz 754 rond de 3900+ zou waard zijn ( note hierop want de 2.46 Ghz zou de nieuw 3700+ worden ). En ik vergelijk niet eens wat het effect van de huidige A64 heeft vs de P4c ( en de tragere prescot met zijn elle lange pipe's), laat staan een goed oc'ed A64 met 1 mb cache ;)

Het is idd wikken & wegen welke de beste oplossing zal worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 76058 op 14-02-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 76058 schreef op 14 februari 2004 @ 15:30:
[...]

Als ik de benchmark's een beetje bekijk merk ik wel een herhaalt voorkomend ding op, het feit dat de 3000+ & 3200+ ondanks hun 512 & 1024 cache zo goed als identieke score's hebben, maar vanzodra je naar real gaming benchmarks kijkt, merk je al dat er een duidelijk verschil is, dit terwijl de beide core's op dezelfde speed werken. Van zodra men naar de 3400+ gaat, word dit verschil groter.

Het is een feit dat de 512KB extra cache clock voor clock zo geen enorm verschil geeft ( +- het equivalent van een 200mhz increase ), maar vanzodra men de 512KB extra combineerd met een verhoogde corespeed, dan beginnen de benchmarks een duidelijk sterkere snelheids verhoging te laten zien ( die volgens mij meer & meer bij zijn recht zal komen, hoe meer men de snelheid omhoog gooit aka oc'en ;) ).

Het is ook mogelijk dat de 512KB extra cache een nuttig voordeel zal meebrengen zodra men op 64 bits draait van de core.
Je hebt wel een punt, ik denk toch dat het een beetje af blijft wachten hoezeer de cache van invloed zal zijn..
Het feit dat er een 3700+ 754 core zal uitkomen & een 4000+ core, zegt volgens mij al genoeg dat men niet van plan is dit socket zomaar af te bouwen van de 3400+. Ook als je ziet dat alle fabrikanten bij de nieuwe chipset's allemaal 754 socket moederborden gaan uitbrengen.
Natuurlijk, AMD is dit enigzins wel moraal verplicht. Als je een platform uitbrengt kan je niet 6 maanden later, na 3 modellen voor dat platform al totaal geen cpu's er meer voor verkopen. AMD bied de mensen enigzins nog een upgrade mogelijkheid, en ik hoop zelfs dat ze nog tot de 4000+ of verder zullen gaan, die hoop zal waarschijnlijk geen waarheid worden. AMD heeft ook al meerdere malen aangegeven dat men het socket754 platform niet zomaar zonder ondersteuning zal laten.
Natuurlijk is een goede keuze van chipset meer belangrijker bij deze 754 dan bij de 939 versie, hier dool ik op sommige chipset's die niet op full speed draaien ( Nforce3 150 ), en de beperkte memory speed van de 754 nog meer zal tegenwerken...
De nForce3 150 heeft idd een wat lagere HT snelheid, dit is echter de enige chipset met dit probleem en het blijkt in benchmarks dat dit meestal zeer weinig invloed heeft op performance. De nForce3 150 heeft ook weer andere sterke punten. De invloed van chipsets op de overall performance is naar beneden gegaan, maar toch hebben de chipsets door hun verschillende architecturen nog een verschillende performance op verschillende gebieden. (de verschillen zijn meestal echt niet zo heel groot meer)

Dit soort verschillen zouden natuurlijk ook gewoon bij 939 chipset naar boven kunnen komen, maar geen enkel chipset wat nu nog uitkomt heeft een HT snelheid van beneden de 800 :)
In werkelijkheid koop je nu bij een 3400+ gewoon een FX voor 50% minder & geen dual memory support. Maar als je de 939 socket bekijkt, en de FX53, dan heb je daar hetzelfde patroon, maar dat dat de 939 gewoon de 512KB cache mist ... Om eerlijk te zijn, vind ik de FX51 / 53 gewoon 2 dode cpu serie's, die bedoelt zijn als een soort P4EE tegenhanger, die weinig mensen gaan kopen ... zo een beetje "we hebben de snelste" ...
De FX51/53 zijn een beetje noodgrepen omdat AMD te laat had besloten dual channel naar het dekstop/workstation toe te brengen. Daardoor kon socket 939 niet meer op tijd afzijn en zaten ze ook met het registered geheugen probleem. Natuurlijk is het voor fabrieken als AMD en Intel belangrijk om de snelste cpu in huis te hebben, dit geeft aanzien en laat zien dat ze alles onder controle hebben. Bedenk wat het zal doen als AMD nu constant nog een antwoord op Intel zal hebben... (niet dat ik zeg dat ze dat nog steeds zullen hebben...)

Enja, AMD moet natuurlijk ook een antwoord hebben op de P4EE, alleen is de P4EE waarschijnlijk uitgebracht om een antwoord op AMD te hebben en niet andersom :)

En 3400+ <> FX voor 50% geen dual mem, 939 <> FX voor 50% geen dual mem EN minder cache, heb je gelijk in :) Misschien dat de FX prijzen enigzins omlaag zullen gaan. En vergeet niet dat er ook wat oudere modellen van FX cpu's gaan komen die dus veel beter betaalbaar zullen worden, dan heb je nog steeds 1024 en dual mem. (wel minder mooi oplossing.. maar toch)
Kleine update:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1941&p=1

Bekijk de FX51 vs de 3400+, deze hebben identiek dezelfde speed, cache etc, behalve de memory controller die dual speed is, dit is gewoon het perfecte bewijs, dat de dual memory controller behalve je een mooi sandra benchmark score, je geen real life performence winst geeft in games etc ... de enige winst is enkel op op zeer memory intensieve programma's, that's it ...

Beeld u nu in, diezelfde FX51, met 200mhz meer, en 50% van zijn cache minder ... ik denk dat het vrij duidelijk is, dat het 200mhz meer, automatise al verloren zal zijn door de 50% minder cache ( zie 3000+ vs 3200+ voor de increase van de cache ). Naarmaten de snelheid omhoog gaat, worden de hit's op de cache ook meer & meer belangrijker.

En het feit dat vele 50+ week cpu's nu al 2.6 Ghz halen ( en sommige hoger ) op luchtcooling, dit is zonder de combo van watercooling, beeld u maar in .. normaal zou dit overeen komen dat en 2.6Ghz 754 rond de 3900+ zou waard zijn ( note hierop want de 2.46 Ghz zou de nieuw 3700+ worden ). En ik vergelijk niet eens wat het effect van de huidige A64 heeft vs de P4c ( en de tragere prescot met zijn elle lange pipe's), laat staan een goed oc'ed A64 met 1 mb cache ;)

Het is idd wikken & wegen welke de beste oplossing zal worden.
Ja klopt... 1 ding.. vergeet niet dat de tragere presscot met z'n elle lange pipeline dadelijk tot zijn recht gaat komen bij hogere clock snelheden. Hoewel Intel nu moeite heeft ben ik er toch van overtuigd dat de prescot uiteindelijk nog best wel flinke concurrentie voor AMD kan gaan opleveren... misschien dat AMD64 hier ook nog een leuke uitkomst in het voordeel van AMD kan gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

mr._Anderson schreef op 15 februari 2004 @ 16:17:
[...]

Ja klopt... 1 ding.. vergeet niet dat de tragere presscot met z'n elle lange pipeline dadelijk tot zijn recht gaat komen bij hogere clock snelheden. Hoewel Intel nu moeite heeft ben ik er toch van overtuigd dat de prescot uiteindelijk nog best wel flinke concurrentie voor AMD kan gaan opleveren... misschien dat AMD64 hier ook nog een leuke uitkomst in het voordeel van AMD kan gaan opleveren.
Waar baseer je dit in hemels naam op? Dit is gewoon duimzuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 8514 schreef op 15 februari 2004 @ 16:56:
[...]

Waar baseer je dit in hemels naam op? Dit is gewoon duimzuigen...
Nee hoor...

misschien kan je je nog herinneren dat de p4 in het begin nog door de p3 eruit werd gelopen??

Dit kwam omdat hij toen nog niet geoptimaliseerd was en omdat door een wat lagere kloksnelheid er minder goed gebruik van de langere pipeline gebruik kon worden gemaakt.

Een langere pipeline zorgt ervoor dat de klocksnelheid goed omhoog kan, maar het heeft ook andere nadelen (als er iets mis gaat, gaat er meer informatie verloren enz.) Dus hoe hoger de clocksnelheid uiteindelijk word, hoe beter de architectuur weer gaat presteren. Daarom is een prescot nu op gelijke clocksnelheid met de northwood nog langzamer... maar hij zal wel verder kunnen doorschalen en dus uiteindelijk sneller worden.

offtopic:
Duimzuigen doe ik zo min mogelijk :) en als ik iets niet zeker weet kan je dit altijd verbeteren, of even fatsoenlijk in twijfel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 15 februari 2004 @ 19:41:
[...]

Nee hoor...

misschien kan je je nog herinneren dat de p4 in het begin nog door de p3 eruit werd gelopen??

Dit kwam omdat hij toen nog niet geoptimaliseerd was en omdat door een wat lagere kloksnelheid er minder goed gebruik van de langere pipeline gebruik kon worden gemaakt.

Een langere pipeline zorgt ervoor dat de klocksnelheid goed omhoog kan, maar het heeft ook andere nadelen (als er iets mis gaat, gaat er meer informatie verloren enz.) Dus hoe hoger de clocksnelheid uiteindelijk word, hoe beter de architectuur weer gaat presteren. Daarom is een prescot nu op gelijke clocksnelheid met de northwood nog langzamer... maar hij zal wel verder kunnen doorschalen en dus uiteindelijk sneller worden.
True, maar kijk nu eens naar de Prescot core, en kijk dan naar de orgineel P4 ... remember, de orgineel P4 was een willemina or whatever core, het is pas na de 2de core refresh ( de huidige ) dat de P4 tot zijn recht gekomen is ...

Zodus we mogen duidelijk zeggen, dat de huidige Prescot een kort leven zal hebben, zeker met de huidige warmte & performence problemen. De volgende core refresh zal mechien de P4 terug op track brengen, maar vergeet niet, de huidige P4c core heeft VEEL voordeel gehaalt uit de 0.13 move, dit is weeral een mega probleem voor intel, sinds we non stop slechte berichten horen van de nieuwe core shrink pogingen ( en van andere producenten die proberen met dezelfde technologie ).

Een andere punt is de bevesting van Intel dat men ook 64bit cpu's zal aanbieden ( 9/10 kans A64 compatible ), het is duidelijk dat de huidige prescot core deze ( A64 compatible ) instructie's niet bevat. En ik vrees dat de volgende core refresh deze ook niet zal bevatten ( of men moest een core refresh overslaan met opzet ). Dit punt geeft duidelijk aan dat Intel haast zet achter een andere core, en sinds we weten dat het 6 maand minstence / core duurt eer ze een beetje op de markt zit, dan zou het al begin 2005 worden eer we een A64 compatible Intel cpu zouden zien ... ik vrees dat Intel duidelijk de prescot core refresh gaat overslaan & de andere core gaat pushen voor een vroegere introductie.

Het zou een te groot gezichtsverlies zijn voor Intel als AMD een te groot deel van de 64bit markt inneemt op voorhand ... Ik denk bij de introductie van MS Windows 64 bit, dat Intel dan hun nieuwe core zal lanceren ( en de prescot core + refesh ) naar de achtergrond gaat drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Dit ging toch over OC resultaten??? 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whizz666 schreef op 15 februari 2004 @ 22:48:
Dit ging toch over OC resultaten??? 8)
Mja, als de mensen geen resultaten tijdelijk posten, dan gaan we eventjes verder met de positsie van de A64 vs de Prescot te vergelijken ;) De boel nog een beetje intressant houden :)

Zoals de prijsdaling vandaag ... 53% ... en geen enkel op de A64's cpu's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Anoniem: 76058 schreef op 15 februari 2004 @ 19:57:
[...]

True, maar kijk nu eens naar de Prescot core, en kijk dan naar de orgineel P4 ... remember, de orgineel P4 was een willemina or whatever core, het is pas na de 2de core refresh ( de huidige ) dat de P4 tot zijn recht gekomen is ...

Zodus we mogen duidelijk zeggen, dat de huidige Prescot een kort leven zal hebben, zeker met de huidige warmte & performence problemen. De volgende core refresh zal mechien de P4 terug op track brengen, maar vergeet niet, de huidige P4c core heeft VEEL voordeel gehaalt uit de 0.13 move, dit is weeral een mega probleem voor intel, sinds we non stop slechte berichten horen van de nieuwe core shrink pogingen ( en van andere producenten die proberen met dezelfde technologie ).

Een andere punt is de bevesting van Intel dat men ook 64bit cpu's zal aanbieden ( 9/10 kans A64 compatible ), het is duidelijk dat de huidige prescot core deze ( A64 compatible ) instructie's niet bevat. En ik vrees dat de volgende core refresh deze ook niet zal bevatten ( of men moest een core refresh overslaan met opzet ). Dit punt geeft duidelijk aan dat Intel haast zet achter een andere core, en sinds we weten dat het 6 maand minstence / core duurt eer ze een beetje op de markt zit, dan zou het al begin 2005 worden eer we een A64 compatible Intel cpu zouden zien ... ik vrees dat Intel duidelijk de prescot core refresh gaat overslaan & de andere core gaat pushen voor een vroegere introductie.

Het zou een te groot gezichtsverlies zijn voor Intel als AMD een te groot deel van de 64bit markt inneemt op voorhand ... Ik denk bij de introductie van MS Windows 64 bit, dat Intel dan hun nieuwe core zal lanceren ( en de prescot core + refesh ) naar de achtergrond gaat drukken.
Just my thought!

Met alleen een prescott core komen de boys van Intel er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539

Is die nieuwe stepping van AMD al uit? (namelijk de 'AR')

Deze stepping laat de Athlon 64 op 1 ghz draaien ipv op 800 mhz in idle en daarbij nog minder verbruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539 schreef op 16 februari 2004 @ 20:19:
Is die nieuwe stepping van AMD al uit? (namelijk de 'AR')

Deze stepping laat de Athlon 64 op 1 ghz draaien ipv op 800 mhz in idle en daarbij nog minder verbruiken 8)
De Opteron's die deze maand uitkomen zijn gebasseerde op de AR stepping ( de CG core ), die 33 tot 55w zal doen ipv de 85w bij de andere ( oudere ) Opteron's.

Normaal zouden de A64's op de AR versie ( CG core ) moeten beschikbaar zijn in de winkel eind maart ( hierop wacht ik persoonlijk nog, samen met de SIS755 [bijna niet te vinden omdat ze zo nieuw is chipset] of de Nforce3 250 [moet nog officieel uitkomen] ).

Nog een intressante nieuwsje, iets wat men vermoeden bevestigd van enkele benchmarks die ik gezien heb van MS Windows 64 bit:

The Athlon 64s have more on-die memory (and I don't mean cache, I mean general purpose registers, both integer and floating point) so it's very possible that 64-bit drivers will run faster. Not because they are 64-bit, but because of architectural enhancements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een leuke update ( nuttig voor de fact ).

Tweakers news voor :)

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1968

The big surprise here is that none of the current chipsets for Athlon 64 have a working PCI lock, whether they claim one or not.

We can generally assume these results apply to the chipset used, but in some cases, this may be a stretch. The ECS 755A2 is designed to be a value board, for example, and 'PCI lock' may simply not have been implemented on this board. On VIA and nVidia chipsets for Athlon 64, our results do mirror those measured objectively at other sites using other VIA and nVidia A64 boards and we are more confident applying these results to chipset assumptions.

We will continue to look at PCI speeds in future tests of new boards and chipsets, particularly those designed for Athlon 64 processors. For now, it certainly appears that a floating PCI bus is one of the factors holding back overclocking on all current Chipsets for the Athlon 64.

Zodus, het is best mogelijk dat de meeste mensen hun oc's tegengehouden worden door de PCI bus lock die niet werkt ... De AGP lock konden ze niet testen ...

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 76058 op 16-02-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 76058 schreef op 16 februari 2004 @ 21:57:
Nog een leuke update ( nuttig voor de fact ).

Tweakers news voor :)

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1968

The big surprise here is that none of the current chipsets for Athlon 64 have a working PCI lock, whether they claim one or not.

We can generally assume these results apply to the chipset used, but in some cases, this may be a stretch. The ECS 755A2 is designed to be a value board, for example, and 'PCI lock' may simply not have been implemented on this board. On VIA and nVidia chipsets for Athlon 64, our results do mirror those measured objectively at other sites using other VIA and nVidia A64 boards and we are more confident applying these results to chipset assumptions.

We will continue to look at PCI speeds in future tests of new boards and chipsets, particularly those designed for Athlon 64 processors. For now, it certainly appears that a floating PCI bus is one of the factors holding back overclocking on all current Chipsets for the Athlon 64.

Zodus, het is best mogelijk dat de meeste mensen hun oc's tegengehouden worden door de PCI bus lock die niet werkt ... De AGP lock konden ze niet testen ...
AGP lock werkt iig bij de nForce 3 150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 16 februari 2004 @ 23:29:
[...]

AGP lock werkt iig bij de nForce 3 150 :)
Vergeten we de SiS 755- natuurlijk ook niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Vergeten we de SiS 755- natuurlijk ook niet
Dan moet de mobo fabrikant dit wel aanzetten. Mijn broer (java-doctor) heeft zijn setup af, hij gaat vandaag de fsb wat opschroeven en kijken wat de agp en pci-bus doet.
Ati 9800se-> modded naar pro moet toch wel 70-72 aankunnen?

[ Voor 14% gewijzigd door Spice op 18-02-2004 09:45 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 76058 schreef op 16 februari 2004 @ 21:45:
[...]

De Opteron's die deze maand uitkomen zijn gebasseerde op de AR stepping ( de CG core ), die 33 tot 55w zal doen ipv de 85w bij de andere ( oudere ) Opteron's.

Normaal zouden de A64's op de AR versie ( CG core ) moeten beschikbaar zijn in de winkel eind maart ( hierop wacht ik persoonlijk nog, samen met de SIS755 [bijna niet te vinden omdat ze zo nieuw is chipset] of de Nforce3 250 [moet nog officieel uitkomen] ).

Nog een intressante nieuwsje, iets wat men vermoeden bevestigd van enkele benchmarks die ik gezien heb van MS Windows 64 bit:

The Athlon 64s have more on-die memory (and I don't mean cache, I mean general purpose registers, both integer and floating point) so it's very possible that 64-bit drivers will run faster. Not because they are 64-bit, but because of architectural enhancements.
Dat zou fijn zijn... van die drivers.. maar het is tot nu toe nog steeds afwachten. Ik hoop dat MS en ook fabrikanten van hardware een beetje haast zetten achter de ontwikkeling van 64bit drivers. Ik vind het tot nu toe vrij slecht (zie ook mijn kleine benchmark in openings post). Er zijn al wel tests geweest die de potentie doen zien van 64bits.. ik wou dat ze er eens vaart achter gaan zetten :P
Spice schreef op 18 februari 2004 @ 09:44:
[...]

Dan moet de mobo fabrikant dit wel aanzetten. Mijn broer (java-doctor) heeft zijn setup af, hij gaat vandaag de fsb wat opschroeven en kijken wat de agp en pci-bus doet.
Ati 9800se-> modded naar pro moet toch wel 70-72 aankunnen?
Dat verschilt volgens mij beetje per kaartje.. soms wil wat meer voltage ook wel eens wat helpen geloof ik... tis gewoon proberen (psst.. het is frequence.. of iets anders.. geen FSB meer :) )

Verder voor iedereen.. de site is geupdate !
Je kan nu je OC resultaten invoeren, de inlog mogelijkheid komt later zodat je de gegevens ook kunt aanpassen. Ben er daarom zorgvuldig in om je gegevens goed in te voeren zodat je er later nog wat aan hebt.

Op dit moment is het mogelijk per core/week/stepping combinatie de gemiddelde OC te bekijken. Uiteraard komen er in de toekomst meerdere mogelijkheden.
Het site adres is in de openings post te vinden.

OJa... als iemand ideeen, opmerkingen, bugs of wat dan ook vind .. feedback is ter aller tijden welkom (enigzins onderbouwd en goed geformuleerd zodat ik er wat aan heb :) )

[ Voor 46% gewijzigd door mr._Anderson op 18-02-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr._Anderson schreef op 18 februari 2004 @ 14:31:
[...]

Er zijn al wel tests geweest die de potentie doen zien van 64bits.. ik wou dat ze er eens vaart achter gaan zetten :P
Dit zal nu gebeuren, nu dat officieel de Xeon met 64 bit support uitkomen.

De windows 64 bit zal perfect de beide kunnen draaien ( een bevesting dat de Xeon64 werkelijk dezelfde xtensies gebruikt als de A64 ).

Van één van de Windows 64 developers ( 64 bit prive newsgroup ):
Hi,

I can help shed some light on this. The distinction we are trying to make is
that, while our most current builds coming out of engineering are fully
compatible with Intel's implementation of 64-bit extensions, the build that
is available on ms.com is from our Beta 1 release issued last September.
That older build has not been fully tested with Intel's new chips, so we
don't want to steer people towards using it in a way that was not intended
when it was released. You may ask, why not make your current build available
on ms.com to eliminate the problem? The reason is that before releasing
builds that broadly, we do a far more rigorous test pass to ensure customers
have a good experience with the evaluation. Therefore, at our next major
milestone, when sufficient testing has been done, we will indeed replace the
build that's currently posted with a newer build that runs on chips with
64-bit extensions from both AMD and Intel.

For what it's worth on the subject of our ship schedule, the cause of the
delay has nothing to do with the timing of Intel's announcement. Rather, we
decided to delay our 64-bit release back in October in order to accelerate
the delivery of security enhancements in Windows XP SP2.

Hope that helps,
JB
Zodus als ook Intel nu 64 bit cpu's zal hebben, dan zal je merken dat veel developers nu haast gaan zetten om hun 64 bit drivers af te werken.

Btw: mr._Anderson, je draait een nforce chipset? Probeer eens de nieuws Nforce3 64bit chipset drivers.

Ik heb mensen gezien die ofwel:

a) slechte resultaten hebben met win 64 dan xp
b) beter resultaten hebben met win 64 dan xp

Ik heb ondervonden dat bepaalde mensen aan beta drivers geraakt zijn die nieuwer zijn dan de meegeleverde drivers, en het zijn die mensen vooral die de beter score's halen dan 32 bit ( zelf als ze de oude nvidia 64 bit drivers gebruiken waar sommige -25% halen, halen zij betere score's ). Je moet maar een slecht werkende chipset driver hebben & gans je score's gaan flink naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Anoniem: 76058 schreef op 18 februari 2004 @ 16:38:
[...]

Dit zal nu gebeuren, nu dat officieel de Xeon met 64 bit support uitkomen.

De windows 64 bit zal perfect de beide kunnen draaien ( een bevesting dat de Xeon64 werkelijk dezelfde xtensies gebruikt als de A64 ).

Van één van de Windows 64 developers ( 64 bit prive newsgroup ):

[...]

Zodus als ook Intel nu 64 bit cpu's zal hebben, dan zal je merken dat veel developers nu haast gaan zetten om hun 64 bit drivers af te werken.

Btw: mr._Anderson, je draait een nforce chipset? Probeer eens de nieuws Nforce3 64bit chipset drivers.

Ik heb mensen gezien die ofwel:

a) slechte resultaten hebben met win 64 dan xp
b) beter resultaten hebben met win 64 dan xp

Ik heb ondervonden dat bepaalde mensen aan beta drivers geraakt zijn die nieuwer zijn dan de meegeleverde drivers, en het zijn die mensen vooral die de beter score's halen dan 32 bit ( zelf als ze de oude nvidia 64 bit drivers gebruiken waar sommige -25% halen, halen zij betere score's ). Je moet maar een slecht werkende chipset driver hebben & gans je score's gaan flink naar beneden ;)
Zit op Via zoals in de openings post te zien is ;) m'n score ging dan ook naar beneden met: nvidia drivers voor geforce fx, standaard windows drivers voor de rest, en viahyperion 64bit beta driver pack.

ps nice stukkie infor. van die forum gast _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door mr._Anderson op 18-02-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Kon het echt niet laten of nog langer wachten op beter daarnet op de beurs :9
Asus k8v deluxe oem versie 100 € (zonder doos maar voor de rest is alles er bij dacht ik );) + een a64 3000+ (ada3000 aep4ap - caatc 0405 vpmw) redelijk resente core dus ;)

leek me een redelijke upgrade voor men duron 1600 met asus a7v8x-x dus .

ga nu inbouwen , maar heb al weken gevraagt of er een andere devider dan 1/6 voorhande is op de k8v om de cpu te testen op welke snelheid hij wil zonder dat mem /pci te hoog komt ? Ik weet ook wel hoe deviders werken en al en dat je best alles op 1/1 draait en zo zal het ook komen te zitten . Maar bedoel maar of er een mogelijkheid is om de cpu even los te koppelen van de 1/1 devider om te kijken hoe hoog hij wil of niet op dat bord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smollys schreef op 20 februari 2004 @ 17:22:
Kon het echt niet laten of nog langer wachten op beter daarnet op de beurs :9
Asus k8v deluxe oem versie 100 € (zonder doos maar voor de rest is alles er bij dacht ik );) + een a64 3000+ (ada3000 aep4ap - caatc 0405 vpmw) redelijk resente core dus ;)

leek me een redelijke upgrade voor men duron 1600 met asus a7v8x-x dus .

ga nu inbouwen , maar heb al weken gevraagt of er een andere devider dan 1/6 voorhande is op de k8v om de cpu te testen op welke snelheid hij wil zonder dat mem /pci te hoog komt ? Ik weet ook wel hoe deviders werken en al en dat je best alles op 1/1 draait en zo zal het ook komen te zitten . Maar bedoel maar of er een mogelijkheid is om de cpu even los te koppelen van de 1/1 devider om te kijken hoe hoog hij wil of niet op dat bord ?
Verlaag je memory speed van 200mhz naar 100mhz & begin dan te oc'en. Als je op je limiet loopt, weet je welk je cpu limiet is.

Voor je memory limiet, zet je cpu op een lagere multiplyer ( zo laag mogelijk) & oc je memory, loop je op je limiet, dan weet je je max memory settings.

Combineer dan de 2 gegevens ...

Dat is de meest simpel manier om het te doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 76058 schreef op 20 februari 2004 @ 18:56:
[...]

Verlaag je memory speed van 200mhz naar 100mhz & begin dan te oc'en. Als je op je limiet loopt, weet je welk je cpu limiet is.

Voor je memory limiet, zet je cpu op een lagere multiplyer ( zo laag mogelijk) & oc je memory, loop je op je limiet, dan weet je je max memory settings.

Combineer dan de 2 gegevens ...

Dat is de meest simpel manier om het te doen ...
Dat is niet helemaal waar wat je daar zegt.
De Asus K8V deluxe heeft geen goede dividers. Daardoor zal de PCI en de AGP bus mee omhoog gaan wanneer je de Frequency verhoogt.

Het komt erg vaak voor dat de hardeschijven er rond de 250mhz frequency mee ophouden (windows raakt corrupt)

Ik zelf kon, toen ik de Asus nog had, niet verder als 223mhz wanneer ik een SATA schijf gebruikte, niet verder als 233mhz wanneer ik een 4gig IDE schijf gebruikte en niet verder als +-260 als ik een IDE schijf aan een pci33/66 controller gebruikte.

Door dit divider probleempje zal je nooit goed de max van je cpu kunnen vinden tenzij die onder de 2500mhz ligt, wat ik niet verwacht aangezien Smollys erg leuke koelsystemen tot zn beschikking heeft ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
SynGroW schreef op 20 februari 2004 @ 19:05:
[...]

Dat is niet helemaal waar wat je daar zegt.
De Asus K8V deluxe heeft geen goede dividers. Daardoor zal de PCI en de AGP bus mee omhoog gaan wanneer je de Frequency verhoogt.

Het komt erg vaak voor dat de hardeschijven er rond de 250mhz frequency mee ophouden (windows raakt corrupt)

Ik zelf kon, toen ik de Asus nog had, niet verder als 223mhz wanneer ik een SATA schijf gebruikte, niet verder als 233mhz wanneer ik een 4gig IDE schijf gebruikte en niet verder als +-260 als ik een IDE schijf aan een pci33/66 controller gebruikte.

Door dit divider probleempje zal je nooit goed de max van je cpu kunnen vinden tenzij die onder de 2500mhz ligt, wat ik niet verwacht aangezien Smollys erg leuke koelsystemen tot zn beschikking heeft ;)
Net ingebouwd met boxed koeler met orginele koelprut op de koeler .
resultaat is 2320 mhz 1/1 devider en 1.55 V Vcore met 2 X twinmos /twinmos cas 2 - 3 - 3 -6

1 lagere mem devider 2500 mhz stabiel op zelfde timings .met 1.7 v Vcore , die volgens mij nog wel lager kon , had het maar ingesteld als voorzorg ;) stressed 51°.temp zal wel beter moeten worden zeker?
heb koelers genoeg , maar durf nog niet goed :Y)
Ben erg tevreden voor het geld dat ik heb geinvesteerd kan ik wel zeggen .
Voor men verjaardag volgende maand nog eens kijken voor een goed latje geheugen en heb weeral een stabiele snelle goedkope(??) setup 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
pfff, nou heb ik sinds 2 weken mijn A64 3000+ draaien. Deze staat op een Shuttle an50r mobo in combinatie met 1x 512 Corsair MMX cas2 geheugen, radeon9700Pro en gewone 120Gb 7200 ATA133 HD.

Ik krijg dit ding echt met geen mogelijkheid fatsoenlijk oc-ed. Op 2200 Mhz wil het nog wel draaien maar een benchmark draaien lukt niet eens. Ik heb alle voltages behalve cpu dan op 1.7 staan. AGP locked op 66 Mhz en PCI kaarten heb ik niet.
LTD staat dan op 2x of 2.5x, heb eigenlijk alles al geprobeert.

Wat ik ook heel raar vindt is dat ik nergens de memtimings in kan stellen.
Overal hoor en lees ik dat deze A64 zo makkelijk te klokken is zonder extra voltages ed maar bij mij lukt het gewoon NIET :(
Ik hoop maar dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.

tips anybody?

[ Voor 6% gewijzigd door Bornin op 21-02-2004 10:47 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

whizz666 schreef op 21 februari 2004 @ 10:42:
pfff, nou heb ik sinds 2 weken mijn A64 3000+ draaien. Deze staat op een Shuttle an50r mobo in combinatie met 1x 512 Corsair MMX cas2 geheugen, radeon9700Pro en gewone 120Gb 7200 ATA133 HD.

Ik krijg dit ding echt met geen mogelijkheid fatsoenlijk oc-ed. Op 2200 Mhz wil het nog wel draaien maar een benchmark draaien lukt niet eens. Ik heb alle voltages behalve cpu dan op 1.7 staan. AGP locked op 66 Mhz en PCI kaarten heb ik niet.
LTD staat dan op 2x of 2.5x, heb eigenlijk alles al geprobeert.

Wat ik ook heel raar vindt is dat ik nergens de memtimings in kan stellen.
Overal hoor en lees ik dat deze A64 zo makkelijk te klokken is zonder extra voltages ed maar bij mij lukt het gewoon NIET :(
Ik hoop maar dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.

tips anybody?
Flash eerst de nieuwste bios erop. Dan kan je als het goed is wel mem timings kiezen ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

weet iemand of er planken komen met AGP en PCI express? ik heb namelijk een goede videokaart die me behoorlijk veel heeft gekost en nou in een keer te upgraden vind ik te duur worden . ik wil gewoon snel een lekkere amd 64 en over een jaar of zo een pci videokaart hale( eind van et jaar denk ik)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
lammmetak schreef op 21 februari 2004 @ 16:20:
weet iemand of er planken komen met AGP en PCI express? ik heb namelijk een goede videokaart die me behoorlijk veel heeft gekost en nou in een keer te upgraden vind ik te duur worden . ik wil gewoon snel een lekkere amd 64 en over een jaar of zo een pci videokaart hale( eind van et jaar denk ik)
Er zijn wel berichten van mobo('s) die beide zullen hebben. Maar ik denk dat het vrij beperkt wordt kwa verschillende types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lammmetak schreef op 21 februari 2004 @ 16:20:
Eind van dit jaar zullen er nog altijd AGP videokaarten gebouwt worden.

ATI heeft bevestigde dat de R420 ( komt volgende maand uit ) AGP PCI-e zal hebben & de refresh op het einde van het jaar, de R480 als ik me juist herinder, zal ook AGP & PCI-e uitvoeringen hebben ...

Zodus geen echte nood voor 2004 om een PCI-e te kopen ...

Vind het grappig hoe mensen nu aan het panikeren zijn om PCI-e te kopen, terwijl tegen ze een nieuwe videokaart kopen, ze dan meestal ook rond die tijd een nieuw CPU kopen ( en bijhorend MB sinds dit tegen die tijd weeral incompatible is met de cpu's dan ).

Tip, koop enkel het laaste van het laaste in techologie als je er direct een effect van hebt. Meestal als je nu iets koopt, tegen dat je er effect van hebt, is de technologie zodanig algemeen, dat je de nieuwe onderdelen met die technologie voor 50% minder kan aankopen ( en meestal nog eens sneller ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 76058 op 21-02-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Voor degene die windowsxp 64bits al gebruiken.. er zijn nieuwe drivers van nvidia..

meuktracker: nVidia Forceware 53.04 64-bit WHQL

ik ga maar weer eens een benchmarkje draaien binnenkort en zal de resultaten weer in de openingspost zetten.

• BlackShadow
  • Laatst online: 08:15
Beste medetweakers, ik zit met het volgende probleempje:

Ik ben in het bezit van een amd64 3200+ op een asus K8V moederbord smen met 2*512 DDR3200C2 XMS corsair.

Nu draait mijn proc op 10*220 dus 2200Mhz alles op standaard voltage.

Als ik het voltage van mijn geheugen/proc verhoog wilt hij in geen geval stabiel werken op 2.25Ghz.

stressed: 12V naar 11.78 Vcore zakt ook van 1.760 naar 1.728
(chieftec 360W)

Waar kan het probleem liggen?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op wat voor timings heb je je geheugen staan en welk voltage? Hoe oud is je geheugen eigenlijk of welke revisie?

• BlackShadow
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 23:21:
Op wat voor timings heb je je geheugen staan en welk voltage? Hoe oud is je geheugen eigenlijk of welke revisie?
geheugen is het probleem niet, als ik MP op 9.5 zet en geheugen op 230Mhz standaard votage, dan werkt alles perfect. (geheugen is nieuw, waar kan ik revisie zien?)

• pisart
  • Niet online
BlackShadow schreef op 26 februari 2004 @ 23:31:
[...]

geheugen is het probleem niet, als ik MP op 9.5 zet en geheugen op 230Mhz standaard votage, dan werkt alles perfect. (geheugen is nieuw, waar kan ik revisie zien?)
Revisie staat op het reepje zelf, op dat blinkende stickertje. Zal wel goede CH5 zijn om op die snelheid te draaien op standaard voltage.

• Smollys
Even maar een idee , maar op een Asus k8v - deluxe zit een pci bus regeling op die echter niet geplaatst is op het bord .
Net onder de voedingstekekker hoord die normaal te zitten , maar de dipswitch is niet op het bord gesoldeerd .
De tabel met de settings is afgeprint net onder het eerste pci slot .

De mogelijkheden zijn- cpu: 200/htt :66 /pci :33
-cpu: 210/ htt :70/ pci:35
-cpu: 233/ htt :66/pci :33
-cpu:266 / htt :66/ pci:33
-cpu:300 / htt:66/ pci:33

Ja je hoord het al natuurlijk ;) je zou een van de beste oc bordjes kreéren moest dit nu gewoon werkend op het bord aanwezig zijn natuurlijk |:(

Waarom asus , waarom maaken julie dit circuit op het bordje nu niet af , of moeten we het zelf weer afhandelen >:)

Anoniem: 38246

Smollys schreef op 26 februari 2004 @ 23:51:
Even maar een idee , maar op een Asus k8v - deluxe zit een pci bus regeling op die echter niet geplaatst is op het bord .
Net onder de voedingstekekker hoord die normaal te zitten , maar de dipswitch is niet op het bord gesoldeerd .
De tabel met de settings is afgeprint net onder het eerste pci slot .

De mogelijkheden zijn- cpu: 200/htt :66 /pci :33
-cpu: 210/ htt :70/ pci:35
-cpu: 233/ htt :66/pci :33
-cpu:266 / htt :66/ pci:33
-cpu:300 / htt:66/ pci:33

Ja je hoord het al natuurlijk ;) je zou een van de beste oc bordjes kreéren moest dit nu gewoon werkend op het bord aanwezig zijn natuurlijk |:(

Waarom asus , waarom maaken julie dit circuit op het bordje nu niet af , of moeten we het zelf weer afhandelen >:)
Als je dit er op kan modden en het lukt ook :P
dan ga ik zelf ook doen natuurlijk he :P

• BlackShadow
pisart schreef op 26 februari 2004 @ 23:35:
[...]

Revisie staat op het reepje zelf, op dat blinkende stickertje. Zal wel goede CH5 zijn om op die snelheid te draaien op standaard voltage.
XMS3202V1.2

revisie 1.2 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
BlackShadow schreef op 26 februari 2004 @ 23:58:
[...]

XMS3202V1.2

revisie 1.2 dus :)
CH5 dus, maar als je geen problemen ondervind qua fsb, dan moet het aan je cpu liggen :? Kan je de mp niet op 11 zetten en dan beetje je fsb wat verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
pisart schreef op 27 februari 2004 @ 00:00:
[...]

CH5 dus, maar als je geen problemen ondervind qua fsb, dan moet het aan je cpu liggen :? Kan je de mp niet op 11 zetten en dan beetje je fsb wat verhogen?
ik kan enkel mp's kiezen 10 en lager.
Ik versta niet dat ik op 2.2Ghz loop op 1.5V en geen stap hoger kan zelfs niet bij voltage verhoging, pc reboot gewoon.
Koeling is het probleem niet, stressed onder de 40°C met zalman cnps7000-cu

edit:

mss voeding?
cpu stepping:
code:
1
2
3
ADA3200AEP5AP
CAAMC 0344XPBW
9456245K30220

[ Voor 14% gewijzigd door BlackShadow op 27-02-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Anoniem: 38246 schreef op 26 februari 2004 @ 23:54:
[...]

Als je dit er op kan modden en het lukt ook :P
dan ga ik zelf ook doen natuurlijk he :P
Ikke ? 8)7

Ik kan redelijk goed solderen , maar ik ken niets maar dan ook niets van electronica :'(
Er staan 2 rijen van 4 soldeerpunten op het mobo , en dat kan kloppen volgens de geprinte settings onder het pci slot .
Maar welke is dan sw/1 en welke is dan sw/4 ? :)
En dan nog iets , als de switschen er niet opgesoldeerd zijn , wie zegt dan dat de rest van het circuit wel voledig is om dat te laten werken , als iemand me dat kan bevestigen zou ik het nog durven riskeren , maar ja :?

PS : mijn post was een beetje de bedoeling om de specialisten in gang te krijgen die er iets van afweten :lol:

Ik kan aleen maar zeggen dat ik vanaf de eerste seconde dat ik dat bord uitpakte gezien heb dat er een pci regeling voorzien is op het K8V -deluxe , maar het uitmeten en al om te zien of het zou kunnen werken is een 2 de zaak voor mij hoor :Z

Dus de vraag is : wie schakeld effe de 1/7 pci devider aan op het k8v -deluxe mobo ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Smollys op 27-02-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Update mbt site:
Ik heb weer een nieuwe update gepublished, inmiddels 00013. Er zijn enkele verbeteringen uitgevoerd, maar tevens kunnen er nu statistiekjes opgevraagd worden over ingevoerde data.. zie [OC results]

Dit wordt natuurlijk pas leuk als meer mensen niet alleen hun code/week/stepping combinaties gaan invullen maar ook hun OC resultaten gaan invullen.

Over verandering in je OC performance hoef je je niet druk te maken.. er komt ook een inlog functie zodat je je gegevens later nog kan aanpassen. Maak mede Athlon64 gebruiker attend op het bestaan van de site.. hoe meer mensen die er gebruik van maken.. hoe leuker het wordt! Iedereen bedankt tot nu toe voor het vooral opgeven van code/week/stepping combinaties! Ik zal verder gaan werken aan de volgende update.. eerste volgende zal waarschijnlijk o.a. inlog functionaliteit worden. Bug en ideeen hoor ik altijd graag !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb de AN50R in me sysje :)

1e indruk is = WoW lekker boardje !!!

Nadeel is echter dat ik alleen 2.5-2-2-5 kan draaien met me GB aan BH-5 :(

De MP optie in de nieuwe bios is ook vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 09:42:
Nou ik heb de AN50R in me sysje :)

1e indruk is = WoW lekker boardje !!!

Nadeel is echter dat ik alleen 2.5-2-2-5 kan draaien met me GB aan BH-5 :(

De MP optie in de nieuwe bios is ook vet :D
Inderdaad een lekker bordje or 8) Waarom werkt 2/2/2/5 niet op je BH5? bij mij doet die niet moeilijk...

Ja maar doet die het ook? Bij mij dus niet, als ik m zet op 9x dan boot die niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
BlackShadow schreef op 27 februari 2004 @ 00:02:
[...]

ik kan enkel mp's kiezen 10 en lager.
Ik versta niet dat ik op 2.2Ghz loop op 1.5V en geen stap hoger kan zelfs niet bij voltage verhoging, pc reboot gewoon.
Koeling is het probleem niet, stressed onder de 40°C met zalman cnps7000-cu

edit:

mss voeding?
cpu stepping:
code:
1
2
3
ADA3200AEP5AP
CAAMC 0344XPBW
9456245K30220
Ik betwijfel of het ligt aan de voeding, je voltages lijken niet slecht (software leest het nogaltijd uit, dus niet echt heel betrouwbaar) en ik heb die voeding ook en bij mij trekt die voltages van 1.85 en hoger zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
mr._Anderson schreef op 27 februari 2004 @ 01:06:
Update mbt site:
Ik heb weer een nieuwe update gepublished, inmiddels 00013. Er zijn enkele verbeteringen uitgevoerd, maar tevens kunnen er nu statistiekjes opgevraagd worden over ingevoerde data.. zie [OC results]

Dit wordt natuurlijk pas leuk als meer mensen niet alleen hun code/week/stepping combinaties gaan invullen maar ook hun OC resultaten gaan invullen.

Over verandering in je OC performance hoef je je niet druk te maken.. er komt ook een inlog functie zodat je je gegevens later nog kan aanpassen. Maak mede Athlon64 gebruiker attend op het bestaan van de site.. hoe meer mensen die er gebruik van maken.. hoe leuker het wordt! Iedereen bedankt tot nu toe voor het vooral opgeven van code/week/stepping combinaties! Ik zal verder gaan werken aan de volgende update.. eerste volgende zal waarschijnlijk o.a. inlog functionaliteit worden. Bug en ideeen hoor ik altijd graag !!!
Wilde net wat gegevens invullen van mijn oc-ed 3400 op een epox 8hda3+
echter de -50 is niet voldoende :) zou je tot de -70 kunnen gaan ;) of zeker met de haig chiller op UFO nog lager })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 27 februari 2004 @ 09:50:
[...]

Inderdaad een lekker bordje or 8) Waarom werkt 2/2/2/5 niet op je BH5? bij mij doet die niet moeilijk...

Ja maar doet die het ook? Bij mij dus niet, als ik m zet op 9x dan boot die niet meer :(
Tja ik denk dat het iets met Double sided reepjes te maken heeft en een beetje incompatibiliteit van A64 icm BH-5 512 MB sticks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
petervandamned schreef op 27 februari 2004 @ 10:25:
[...]

Wilde net wat gegevens invullen van mijn oc-ed 3400 op een epox 8hda3+
echter de -50 is niet voldoende :) zou je tot de -70 kunnen gaan ;) of zeker met de haig chiller op UFO nog lager })
Damn -50 niet genoeg.. lol ik zal ervoor zorgen dat er -80 bij komt te staan.. extreem genoeg :)?

Moet er nog een koeling categorie bijkomen ?? Of iets aangepast worden in die trend? Verder was wel alles oke ?

update: het is aangepast (temperatuur bereik) als er nog verder aanpassingen gewild of nodig zijn dan hoor ik het graag.

[ Voor 11% gewijzigd door mr._Anderson op 27-02-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 16:05:
[...]

Tja ik denk dat het iets met Double sided reepjes te maken heeft en een beetje incompatibiliteit van A64 icm BH-5 512 MB sticks :(
Nee is ook zo, double sided doet het niet op een AN50R en 1GB slikt die ook niet.
Heel kieskeurig bordje.

Single sided pakt die heel goed op dit bordje. Maar werkt bij jouw wel de MP setting?
Op xtreme heb ik een topic geopend en tot nu toe vindt iedereen die het geflasht heeft een brakke bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Joehoe heb vandaag ook mijn 64 bits gehaald!

Heb het volgende gehaald:

Amd 64 Bits 3000+ 512 KB cache (groene)
Asus k8vdeluxe
512 mb 400 mhz corsair met ledjes :D

Ga zo in elkaar zetten.
Dit staat er op de core:

ADA3000AEP4AP
CAAAC 0350UPMW
9363825L30033

Volgens mij is dit wel een redelijk nieuw cpu toch?
En hopelijk een beetje oc-baar.

Mayb vanaaf nog results.

Yeah :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 17:21:
Joehoe heb vandaag ook mijn 64 bits gehaald!

Heb het volgende gehaald:

Amd 64 Bits 3000+ 512 KB cache (groene)
Asus k8vdeluxe
512 mb 400 mhz corsair met ledjes :D

Ga zo in elkaar zetten.
Dit staat er op de core:

ADA3000AEP4AP
CAAAC 0350UPMW
9363825L30033

Volgens mij is dit wel een redelijk nieuw cpu toch?
En hopelijk een beetje oc-baar.

Mayb vanaaf nog results.

Yeah :9 :9
Die 64bitter vanjouw is wel lekker nieuw volgens mij ja.. uit me hoofd heb ik niets nieuwers dan week 50 gezien.. dus dat beloofd wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 27 februari 2004 @ 17:09:
[...]

Nee is ook zo, double sided doet het niet op een AN50R en 1GB slikt die ook niet.
Heel kieskeurig bordje.

Single sided pakt die heel goed op dit bordje. Maar werkt bij jouw wel de MP setting?
Op xtreme heb ik een topic geopend en tot nu toe vindt iedereen die het geflasht heeft een brakke bios
Yep de MP werkt perfect met de nieuwste bios an50s025 (uit me hoofd :P ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

1e probleem :p
Als ik boot dan wordt even tussendoor me hdd uitgezet en meteen weer aangezet, om vervolgens te gaan booten in windows.
Wie heeft hier nog meer last van, of hoe kan je dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb deze hele topic doorgelezen(vluchtig, dat wel).
Wat mij opvalt is dat de shuttle an50R als beste oc-board wordt genoemd.
Hoe hebben jullie die hoge oc's gehaald?ik bedoel niet met welke koelingsmethodes, maar meer met het bekende ontbreken van de agp/pci-lock (of had nforce wel agp-lock?)?
Kan serial-ata gewoon gebruikt worden?of zit die niet op die shuttle?
gebruiken jullie bijv. ook een audigy soundcard terwijl jullie deze mega-overclocks halen?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 20:29:
Als ik boot dan wordt even tussendoor me hdd uitgezet en meteen weer aangezet, om vervolgens te gaan booten in windows.
Dat heb ik ook met mijn bordje (zie sig), ik heb ik soms als ik reboot.
Halo_Master schreef op 27 februari 2004 @ 20:35:
Hoe hebben jullie die hoge oc's gehaald?ik bedoel niet met welke koelingsmethodes, maar meer met het bekende ontbreken van de agp/pci-lock (of had nforce wel agp-lock?)?
gebruiken jullie bijv. ook een audigy soundcard terwijl jullie deze mega-overclocks halen?
Volgens mij moet je verder kijken dan je neus lang is.
Shuttle AN50R is niet de beste OC-board. Het is gewoon een bord die hoge FSB aan kan, voor derest niet zo speciaal.

Als je op de shuttle site keek of andere reviews, weet je dat NF3 geen pci lock heeft en sata aanwezig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Kakaroto op 27-02-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kakaroto schreef op 27 februari 2004 @ 20:41:
[...]

Heb je er nog wat mee geprobeert?
Want ik heb het dus elke keer :(.
En Ik zet toch elke dag me pc aan, dus is storend. Want het booten duurt nu zeker 10 seconden langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Kakaroto schreef op 27 februari 2004 @ 20:41:
[...]

[...]

Volgens mij moet je verder kijken dan je neus lang is.
Shuttle AN50R is niet de beste OC-board. Het is gewoon een bord die hoge FSB aan kan, voor derest niet zo speciaal.

Als je op de shuttle site keek of andere reviews, weet je dat NF3 geen pci lock heeft en sata aanwezig is.
Ok gelijk.Excuses, was gewoon wat te enthousiast.

Maar lees dan ook gelijk de hele post en beantwoordt dan mijn vragen.
Sata op hoge FSB?
gebruiken jullie een pci card(mn audigy of soundblaster) voor die hoge overclocks of gebruiken jullie geen pci-kaarten?

En ik denk: een mobo die een hoge fsb aankan, geen grote svchommelingen heeft met voltages en je standaard redelijke voltages kan instellen wel een goed oc-board is, iig 1 van de betere voor de amd64.

en niet zo lopen mopperen, is weekend ;)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 20:29:
Bij de asus k8v kan je dit vermijden door power management uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Halo_Master schreef op 27 februari 2004 @ 20:35:
Ik draai ook met een audigy II en 330 FSb enzo dus :*) :9

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 27-02-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

en on-board serial ata?of met een controller pci-kaart(SATA of PATA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

BlackShadow schreef op 27 februari 2004 @ 21:24:
[...]

Bij de asus k8v kan je dit vermijden door power management uit te schakelen.
Mercie _/-\o_
Vind hem alleen nog wel vrij langzaam in het bios menu met opstarten.
In windows is tie razend snel.
Zit nu op 2,15 ghz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Is toch een asus mobo?
die hebben meestal een optie drive detection in hun bios staan, daarvan kan je de tijd instellen, moet je de laagste tijd nemen, start hij als een gek op.
ik weet niet, gokje, ik heb die optie ook op een p4c800 mobo van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Halo_Master schreef op 27 februari 2004 @ 21:47:
Is toch een asus mobo?
die hebben meestal een optie drive detection in hun bios staan, daarvan kan je de tijd instellen, moet je de laagste tijd nemen, start hij als een gek op.
ik weet niet, gokje, ik heb die optie ook op een p4c800 mobo van asus
Ok, zal ik wel even naar kijken. Alleen oc-en wil niet echt. Bij fsb (staat er echt hoor!) 220 dan boot ie heel slecht en vol met fouten. Bij 218 doet ie het nu prima. Kijken wat het is. Ik kan ook niet meer dan 0,2 volt extra geven. Me mobo is op 15 januari dit jaar gemaakt. Ff nog kijken welk bios versie. Mayb toch maar flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

het heet "ide-detect" bij mij in het BIOS

[ Voor 28% gewijzigd door Halo_Master op 27-02-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 18:57:
[...]

Yep de MP werkt perfect met de nieuwste bios an50s025 (uit me hoofd :P ;) )
hoe heb je het geflasht? In windows of floppy in DOS, want bij mij waren me ouwe settings ernog na het flashen in windows...is volgens mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 27 februari 2004 @ 21:54:
[...]

hoe heb je het geflasht? In windows of floppy in DOS, want bij mij waren me ouwe settings ernog na het flashen in windows...is volgens mij niet goed.
Via windows tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dus nog ergens mem met BH5 chips gevonden (twinmos 256mb) :9~
Hebben die dingen echt zoveel volt nodig? :?
Kom namelijk niet boven de "fsb" 210 uit, zelfs niet op cas 2.5/3/3/11(2.9 volt) :(
Met mn infineon 512mb draai ik op 2.5/3/3/8 op 240mhz, wou juist hoger en niet lager.(2.8 volt) :Z
Enige suggesties van de pro's ? })
P.S MSI mobo, S-ata schijf op onboard promise controller ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

thc2mdma schreef op 27 februari 2004 @ 22:55:
Ik heb dus nog ergens mem met BH5 chips gevonden (twinmos 256mb) :9~
Hebben die dingen echt zoveel volt nodig? :?
Kom namelijk niet boven de "fsb" 210 uit, zelfs niet op cas 2.5/3/3/11(2.9 volt) :(
Met mn infineon 512mb draai ik op 2.5/3/3/8 op 240mhz, wou juist hoger en niet lager.(2.8 volt) :Z
Enige suggesties van de pro's ? })
P.S MSI mobo, S-ata schijf op onboard promise controller ter info
Ze hebben wel voltage nodig maar zeker niet zoveel .... gewoon 2.6-2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik weet niet wat het is, maar ik krijg hem niet oc-ed :?
Ik krijg hem stabiel met mp 10 en fsb 218. Ik vind nergens iets over frequence. Maar zolang de fsb maar 1 omhoog gaat, dan krijg ik constant reboots en geheugen fouten. Ik heb me core voltage 0,2 volt omhoog gedaan, meer kan ook niet. En als ik me ddr voltage met 0,1 volt omhoog doe krijg ik ook veel reboots.
Ik op dit moment geen pci kaarten draaien.
Ik heb een 9800SE in me systeem. Verder 400 Mhz corsair geheugen met ledjes. Dit lijkt me toch prima geheugen. Maar ik krijg hem dus niet verder dan 2,18 Ghz.
Ook maakt me geheugen af en toe wat rare geluiden als hij z'n best moet doen.
Weet iemand misschien wat ik kan doen, om verder te oc-en. Ik wil niet op mijn mobo solderen. Maar ik hoop toch eigenlijk zoiezo de 2200 Mhz te halen of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 21:29:
[...]

Ik draai ook met een audigy II en 330 FSb enzo dus :*) :9
Die audigy kaartje kunnen inderdaad wat hebben :P
Weet er alles van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 22:57:
[...]

Mijn BH-5 wil op 221 niet op 2-2-2-11 lopen @ 2,9V :(
Denk dat er ook brakke bankjes tussen zitten dan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat er idd brakke plankjes of combinaties met bh-5 chips zijn.
want op 2.6-2.7 volt kom ik niet hoger en strakker als 220mhz op 2.5/3/3/11. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
thc2mdma schreef op 28 februari 2004 @ 01:41:
Het ziet er naar uit dat er idd brakke plankjes of combinaties met bh-5 chips zijn.
want op 2.6-2.7 volt kom ik niet hoger en strakker als 220mhz op 2.5/3/3/11. ;(
Gaat het hier nog altijd over de asus k8v -deluxe?
Strakke timings lukt bij mij alleen tot 205 mhz met een dual setje twinmos 2 X 256 mb pc 3200 . maar heb niet de minste moeite om 231 mhz fsb (htt) synchroom te draaien aan cas 2.5 -3 -3 - 7 , voraleer ik tegen men agp bus bots met men ati kaart .

Die bordjes hebben met het meeste merk geheugen blijkbaar last om op strakke timings te draaien .
Een gemod bios zou hier uitkomst kunnen brengen natuurlijk , maar niemand bijna kan een ami bios modden blijkbaar.
Mischien zijn de timings in de bios uitgeknepen om het uiterste uit gewone mem timings te knijpen en is de max aan compatiel maken met zo veel mogelijk merken en soorten geheugen zo geoptimalizeert dat er geen ruimte meer overblijft op strakke timings .

Ik zou zeggen , waarom geen 75 € setje twinmos (512 mb ) dat gemakkelijk op 232 mhz wil met 2.8 v en op losse timings tegenover peperduur bh5 dat je toch niet voledig kan benutten op dit bord ?je loopt zo wie zo resoluut tegen de pci bus op .

Het is gewoon geen supper oc bordje en records ga je er toch niet mee breken , maar dan liever op een supper stabiele 2320 mhz synchroom aan losse timings dan 210 mhz op strakke timings hoor .
Ik vind het gewoon een van de betere via bordjes op oc gebied ,er zijn er blijkbaar mindere .

Het echte verschill eens meten ;) , je doet niet veel verlies hoor ;)
Als je echt supper score's wil neerzetten koop je een nforce , zoals ik later ook ga doen .
Nu heb ik dit asus aan 101 € gekocht als oem versie zonder doos , en ben er gewoon verlieft op met al dat mooi dat er op en bijzit , Het is voor mij een mooie introductie in het 64 bit tijdperk "dat nog moet komen" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thc2mdma
  • Niet online
Sorry,
in dit geval gaat het niet om een asus bord maar als in eerdere post gemeld een MSI (via) bordje. Mn andre mem loopt 240mhz, dus agp is wel gelocked, heb momenteel geen pci kaarten hierin dus kan niks melden over pci lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 23:44:
Ik krijg hem stabiel met mp 10 en fsb 218. Ik vind nergens iets over frequence. Maar zolang de fsb maar 1 omhoog gaat, dan krijg ik constant reboots en geheugen fouten. Ik heb me core voltage 0,2 volt omhoog gedaan, meer kan ook niet. En als ik me ddr voltage met 0,1 volt omhoog doe krijg ik ook veel reboots.
Ik heb een 9800SE in me systeem. Verder 400 Mhz corsair geheugen met ledjes. Dit lijkt me toch prima geheugen. Maar ik krijg hem dus niet verder dan 2,18 Ghz.
Weet iemand misschien wat ik kan doen, om verder te oc-en. Ik wil niet op mijn mobo solderen. Maar ik hoop toch eigenlijk zoiezo de 2200 Mhz te halen of meer.
Niemand?

Pifast is trouwens op dit moemnt 57 seconden dus kan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 02-07 19:52

Gamer

mobile

kan ik mijn OCZ PC 4200 ook gebruiken in een AMD64 mobo ?
max timings zijn 2.5-3-4-5 op de P4C800 @ 275 fsb.

iemand die deze gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:47
er zit wel meer in dat mem als 275 hoor :p

hoeveel volt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 02-07 19:52

Gamer

mobile

2.85.

maar werkt dit ram goed ism A64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86063

SmokeyTheBandit schreef op 27 februari 2004 @ 22:57:
[...]

< Off topic > Smokey, toch een An50r ? Lekkere mobo toch? Ik heb nog bios AN50S00Y er in, is die AN50S025 beter ( meer mogelekijd ) ? :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 86063 op 29-02-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Mister I schreef op 27 februari 2004 @ 23:44:
Je vind misschien niets over frequence in de bios.. omdat de makers nog steeds FSB gebruiken soms terwijl er geen FSB meer aanwezig is bij Athlon64(FX/opteron) systemen. Om het geheel maar lekker onduidelijk te maken gebruiken ze toch nog steeds FSB als naamgeving!

geen pci kaarten is oke. maar er zit nog steeds een agp kaart in je systeem, misschien is dat de huidige bottleneck gewoon :(

Verder maakt je geheugen rare geluiden? Ik wil niet lullig doen maar werkgeheugen moet je totaal niet horen volgens mij.. wat voor geluiden zijn dit dan?

Probeer verder eens een ander AGP kaartje uit.. een oudere misschien? Kan je kijken of dit nog positieve of negatieve of geen invloed heeft op de max frequence (FSB) die jij kan instellen.

verder..
Het valt mij btw altijd op de de MP niet boven de 10 in te stellen is bij de 3000+ en de 3200+ maar wel naar beneden. Is er iemand die weet of die software matig via de bios beveiligd is.. of dat die hardware matig in de Athlon64 cores zit ???

[ Voor 8% gewijzigd door mr._Anderson op 29-02-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Gamer schreef op 28 februari 2004 @ 20:14:
kan ik mijn OCZ PC 4200 ook gebruiken in een AMD64 mobo ?
max timings zijn 2.5-3-4-5 op de P4C800 @ 275 fsb.

iemand die deze gebruikt ?
op de via800 werken mijn geils 4200 gewoon hoor
enkel :( wat betreft oc beter de 150 of zijn opvolger scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 86063 schreef op 28 februari 2004 @ 21:26:
[...]

< Off topic > Smokey, toch een An50r ? Lekkere mobo toch? Ik heb nog bios AN50S00Y er in, is die AN50S025 beter ( meer mogelekijd ) ? :Y)
Tja heb nog niet veel tijd gehad om het te testen maar ik denk wel dat de nieuwste wel de betere is ;) :D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.