AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Op 2,2 ghz draait ie wel en dat is 3400+, maar ik hoop dat ik met me nieuwe 2,5 ghz haal en daar heb je wel duur geheugen voor nodig en een cpu die mee wil. Dus ik hoop niet dat ik daar weer een nieuwe voor moet kopen.lammmetak schreef op 24 maart 2004 @ 09:30:
[...]
heb je em op 3400+ gekregen als ik je sig zo zie?
kwil nu niet meteen em op 2.8 ghz laten lopen maar 2.5 ghz wil ik wel halen:)
en dat voor een redelijke prijs.kheb namelijk weinig zin om 200 a 300 euro te gaan sparen voor wat geheugen:P
Misschien even naar de timings kijkenmr._Anderson schreef op 24 maart 2004 @ 08:25:
[...]
Dan zie ik niet zo in wat het grote verschil tussen XMS3700 en XMS3500 zal zijn. Op een ander forum heb ik wel positieve dingen gehoord over Corsair geheugen.
Kijk anders voor je geheugen uitkiest even op de lijst die de moederbord maker op hun site zet met compatible geheugen. Als die groot genoeg is lijkt het me dat je daar ook uit kunt kiezen.
De XMS3700 is 3-4-4-8, en de XMS3500 is 2-3-2-6. Dat merk je wel op een AMD hoor
En het is dus zo dat de XMS3700 is gemaakt voor P4 en ze schijnen slecht te OC'en. Heb ooit wat linkjes op GoT gevonden waar dat in kenbaar werd gemaakt. Zelf heb ik het nooit goed kunnen testen aangezien ze zowieso al niet goed liepen
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Als je deze [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic (deel 5)[/rml] even leest, dan wordt je veel duidelijk. Ik heb hem ook helemaal doorgelezen gisteren. En ik hoefde veel minder te vragen, en mijn vragen werden doelgerichter.lammmetak schreef op 24 maart 2004 @ 16:11:
maare volgens mij warendie prijzen per reep. ik wil gewoon 2x 512 mb corsair wat lekekr over clockt liefst misntens pc3200 want lager clockt denk ik toch niet echt over he?
Suc6
Waarom wil je perse Corsair?lammmetak schreef op 24 maart 2004 @ 16:11:
maare volgens mij warendie prijzen per reep. ik wil gewoon 2x 512 mb corsair wat lekekr over clockt liefst misntens pc3200 want lager clockt denk ik toch niet echt over he?
Inderdaad minstens PC3200 tenzij je bijvoorbeeld Kingston KHX3000 met BH-5 kunt krijgen. Ook is het wel handig als je je mem genoeg volts kunt geven. Met een standaar bordje zal je niet erg ver komen. De meesten geven maar 2.8v

Aangezien je toch gaat voor ongeveer 2300mhz maakt dat niet veel uit. De meeste PC3200/3500 reepjes trekken dat wel op 2.8v.
Ter vergelijking: Mijn Kingston HyperX PC3200 CH-5 doet 235MHz @ 2.8v in Sisoft Sandra
De BH-5 variant van dat mem doet hier ook ongeveer 235MHz
De Corsair zou ik je niet aanraden. Zowel ik als Mister I hebben problemen met dit mem. Het zou kunnen dat de "oude" XMS serie wel zonder problemen gaat draaien in de huidige Athlon64 moederborden. O.A. Gamer draait met succes met de oude BH-5 Corsair XMS3500LLPT rev1.1
Maar de variant met ledjes blijkt dus al niet te werken
Als je dan toch voor Corsair wilt gaan zou ik dit setje aanschaffen:
type: TWINX 1024RE-3500LLPT
snelheid: XMS3500
hoeveelheid: 1024MB (2x512)
timings: 2-3-2-6
Edit: ff aangepast, tnx Gamer
[ Voor 4% gewijzigd door Syngrow op 24-03-2004 17:13 ]
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
is kingston xms beter dan? of is het geheugen wat ik nu heb ( samsung) goed genoeg?SynGroW schreef op 24 maart 2004 @ 16:28:
[...]
Waarom wil je perse Corsair?
Inderdaad minstens PC3200 tenzij je bijvoorbeeld Kingston KHX3000 met BH-5 kunt krijgen. Ook is het wel handig als je je mem genoeg volts kunt geven. Met een standaar bordje zal je niet erg ver komen. De meesten geven maar 2.8v![]()
Aangezien je toch gaat voor ongeveer 2300mhz maakt dat niet veel uit. De meeste PC3200/3500 reepjes trekken dat wel op 2.8v.
Ter vergelijking: Mijn Kingston HyperX PC3200 CH-5 doet 235MHz @ 2.8v in Sisoft Sandra
De BH-5 variant van dat mem doet hier ook ongeveer 235MHz
De Corsair zou ik je niet aanraden. Zowel ik als Mister I hebben problemen met dit mem. Het zou kunnen dat de "oude" XMS serie wel zonder problemen gaat draaien in de huidige Athlon64 moederborden. O.A. Gamer draait met succes met de oude BH-5 Corsair XMS3500LLPT rev1.1
Maar de variant met ledjes blijkt dus al niet te werken
Als je dan toch voor Corsair wilt gaan zou ik dit setje aanschaffen:
type: TWINX 1024RE-3500LLPT
snelheid: XMS3500
hoeveelheid: 1024MB (2x512)
timings: 2-3-2-6
Edit: ff aangepast, tnx Gamer
Ik zeg niet dat Kingston beter is, ik vertel je alleen dat er al een aantal problemen geweest zijn van Athlon64 mobo's icm Corsair geheugenlammmetak schreef op 24 maart 2004 @ 18:19:
[...]
is kingston xms beter dan? of is het geheugen wat ik nu heb ( samsung) goed genoeg?
Dat Samsung geheugen wat je nu hebt zal best werken, alleen het zal niet het aller snelste spul zijn. Ook de overclockbaarheid valt te betwijfelen zoals je zelf al eerder zei
(BTW: Kingston xms bestaat niet , het is of Kingston HyperX of Corsair XMS maar geen combinatie daarvan
Draait goed
Maar ik kom nog steeds niet verder met oc-en
Ik heb even stabiel gedraaid op 2,3 ghz en pifast kunnen draaien
Maar toen ging ik iets hoger en hij rebootte weer en vervolgens kom ik niet meer verder dan 2,25 ghz. Daar boven heel erg onstabiel. Ik heb voltages al op max geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik denk niet dat het het geheugen is, omdat ie ook onderclockt al reboot de pc. Heb ook andere voeding geprobeerd. Ook niet geholpen. Vervolgens dat ene van 3 naar 2,5 gezet (ben ff de naam kwijt). Minder strakke timings ook geprobeerd. Mp op 6 en dan gaat ie niet verder dan HTT 240, dat betekend dat alles dus onderclockt draait. Geen pci kaarten heb ik op dit moment. Agp is locked. Ik weet echt niet meer wat het kan zijn. Het enige wat nog niet vervangen is zijn de hardeschijven en de cpu. De hardeschijven worden elke 33 mhz weer terug gezet dus ik denk dat ie ook gewoon werken. En de cpu weet ik niet
Weten jullie het, wat het kan zijn?
En heeft er iemand zin om binnenkort mij anders te helpen, door wat spullen van hem hierheen mee te nemen, om te kijken wat het is?
De cpu is op dit moment 36 graden @ 2250 mhz, dus dat lijkt me ook ruim in orde.
Krijg net een geheugenschrijf fout
[ Voor 3% gewijzigd door Mister I op 24-03-2004 18:50 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Aaaaarg.Mister I schreef op 24 maart 2004 @ 18:49:
Heb het geheugen binnen
Draait goed
Maar ik kom nog steeds niet verder met oc-en
Ik heb even stabiel gedraaid op 2,3 ghz en pifast kunnen draaien
Maar toen ging ik iets hoger en hij rebootte weer en vervolgens kom ik niet meer verder dan 2,25 ghz. Daar boven heel erg onstabiel. Ik heb voltages al op max geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik denk niet dat het het geheugen is, omdat ie ook onderclockt al reboot de pc. Heb ook andere voeding geprobeerd. Ook niet geholpen. Vervolgens dat ene van 3 naar 2,5 gezet (ben ff de naam kwijt). Minder strakke timings ook geprobeerd. Mp op 6 en dan gaat ie niet verder dan HTT 240, dat betekend dat alles dus onderclockt draait. Geen pci kaarten heb ik op dit moment. Agp is locked. Ik weet echt niet meer wat het kan zijn. Het enige wat nog niet vervangen is zijn de hardeschijven en de cpu. De hardeschijven worden elke 33 mhz weer terug gezet dus ik denk dat ie ook gewoon werken. En de cpu weet ik niet, maar heb weinig zin om die ook te vervangen, want dalijk is het het niet.
Weten jullie het, wat het kan zijn?
En heeft er iemand zin om binnenkort mij anders te helpen, door wat spullen van hem hierheen mee te nemen, om te kijken wat het is?
De cpu is op dit moment 36 graden @ 2250 mhz, dus dat lijkt me ook ruim in orde.
Krijg net een geheugenschrijf fout, is het toch dan het geheugen?
Heeft tie een super setje,.. kan het nog niet verder als 2,3ghz klokken
Dit is echt tering klote voor je. Misschien dat Iemand in de buurt van Huizen (T' gooi een dagje met je kan klote) Stel je voor het ligt niet aan je CPU. Je kosten zijn nu al aardig opgelopen.
Eduard, de Rijcke,.. hij heeft ook 3000+ maar die gier zou vast wel niet willen testen. heeft uhm zelf ook niet overklokt.
Vraag morgen aan hem als je wilt. Dan mag hij de volgende keer gratis naar de lan. Heb al bij profielen van tweakers in dit forum gekekenVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:07:
[...]
Aaaaarg.
Heeft tie een super setje,.. kan het nog niet verder als 2,3ghz klokken![]()
Dit is echt tering klote voor je. Misschien dat Iemand in de buurt van Huizen (T' gooi een dagje met je kan klote) Stel je voor het ligt niet aan je CPU. Je kosten zijn nu al aardig opgelopen.
offtopic:
Eduard, de Rijcke,.. hij heeft ook 3000+ maar die gier zou vast wel niet willen testen. heeft uhm zelf ook niet overklokt.
Zal diegene wel een mailtje sturen, uitraard tegen reiskosten vergoeding
Verwijderd
aarg !! Toppie post getikt.. ff bekijkenMister I schreef op 24 maart 2004 @ 19:10:
[...]
Vraag morgen aan hem als je wilt. Dan mag hij de volgende keer gratis naar de lan. Heb al bij profielen van tweakers in dit forum gekeken, en de gene die het dichtbijst woont is 120 km hier vandaan. De rest woont in belgie of in zeeland
.
Zal diegene wel een mailtje sturen, uitraard tegen reiskosten vergoeding
*** True server forgive me
Oké gaan we weer.
ik zal vragen als ik hem morgen zie,..of hij zijn 64-bits vriendin zou willen uitlenen.
Denk het niet want, hij is nog al voorzichtig met zijn spullen.
Weet wel voor 100% cker dat jij net een k.U.T. versie cpu getroffen hebt.
Maar daar gaat het nu even niet meer om.
Wat inderdaad netjes is, Reisvergoeding tegenover personen die even zouden willen langs komen bij Mister i (pand Mpsoft)
*** misschein is het ook een goed idee,.. om met een contact persoon van Mycom te testen op een andere 3000+. Of dat mogelijk is moet jij maar verder over corresponderen. ***
Wrom weet je dat zo zeker, want me stepping is redelijk goed. Kom eens met argumentenVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:25:
[...]
aarg !! Toppie post getikt.. ff bekijkenerror 404
![]()
*** True server forgive me***
Oké gaan we weer.
ik zal vragen als ik hem morgen zie,..of hij zijn 64-bits vriendin zou willen uitlenen.
Denk het niet want, hij is nog al voorzichtig met zijn spullen.
Weet wel voor 100% cker dat jij net een k.U.T. versie cpu getroffen hebt.
Maar daar gaat het nu even niet meer om.
Wat inderdaad netjes is, Reisvergoeding tegenover personen die even zouden willen langs komen bij Mister i (pand Mpsoft)
*** misschein is het ook een goed idee,.. om met een contact persoon van Mycom te testen op een andere 3000+. Of dat mogelijk is moet jij maar verder over corresponderen. ***
Ik kijk wel, of ik dat doe bij Mycom, maar als het werkt dan moet ik weer een nieuwe cpu daar kopen en die zijn daar toch schreeuwend duur. En deze cpu heb ik bij computerland vandaan.
Sta nu op nr 18 bij air cpu's op pifast
[ Voor 4% gewijzigd door Mister I op 24-03-2004 20:05 ]
Ik ben natuurlijk constant met de OC-DB site bezig en zo ook met de manier waarop nu alles opgeslagen wordt.
Nu ben ik wat gaan zoeken en navraag gedaan over de steppings en wat nu werkelijk belangrijk is om te bewaren.
Hieronder een belangrijke informatie bron:
Waar het dus op neer komt is dat volgens mij CAAMC 0343 WPMW de enigste belangrijke informatie is de echt relevant is. Codenamen als ClawHammer en NewCastle zijn niet nodig.. maar misschien leuk.The die(CPU-core) itself is made in only one single facility - Fab 30.
The actual processor, i.e. die+package is manufactured in several different facilities which use either green or brown packages.
The production-stepping (e.g. 'CAAMC') is a optimization/revision within the process itself, while CPU-revision/stepping(e.g. 'C0' or 'CG') is a minor change/optimization of a models' design.
En de kleur van het PCB doet er al helemaal niet toe schijnbaar.
Graag wil ik samen met alle mensen hier beslissen of ik de site zo laat als hij nu is.. of hem aanpas en het geheel enigzins simpeler maak maar minder informatie opsla.
Graag hoor ik jullie meningen of het
CAAMC 0343 WPMW Green Clawhammer
of
CAAMC 0343 WPMW Clawhammer
of
CAAMC 0343 WPMW Green
of
CAAMC 0343 WPMW
moet worden/blijven in de toekomst!!!
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
CAAMC 0343 WPMW 1024kb moet worden
Je moet natuurlijk wel weten hoeveel cache de cpu heeft
Aan de hand daarvan kun je dus indelen categorieen.
Ik ben het idd met je eens dat Clawhammer of Newcastle niet echt van belang is, al helemaal omdat het nu nog steeds niet duidelijk is wat de 3000+ precies is
Of het 1024 of 512kb cache is staat bij het model wat je kiest!SynGroW schreef op 24 maart 2004 @ 20:36:
Ik denk dat het:
CAAMC 0343 WPMW 1024kb moet worden
Je moet natuurlijk wel weten hoeveel cache de cpu heeft![]()
Aan de hand daarvan kun je dus indelen categorieen.
Ik ben het idd met je eens dat Clawhammer of Newcastle niet echt van belang is, al helemaal omdat het nu nog steeds niet duidelijk is wat de 3000+ precies is
Voorbeeld van een model:
Athlon 64 3000+ 2000MHz (200•10) 1.5v - Socket 754 - L1: 128KB - L2: 512KB - L3: KB - micron: 130 - mem controller: single channel - tech: SOI - n.a. - n.a.
Ik denk dat het erop neer gaat komen dat beide kleur en codename weg zullen gaan.
wat er overblijft: CAAMC 0343 WPMW
Dat is ook iets wat je direct van de cpu kan afhalen en hem aan kan identificeren.
Aan de andere kant blijft de extra informatie van kleur en codename wel vrij leuk.. graag hoor ik meer meningen.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Reden om dit te doen is teneerste om wat leuks te bereiken.
Hoofd reden is omdat zijn cpu of mobo niet mee wil werken, en mijn Mobo doet ook niet wat die moet doen.
De prom die gebruikt gaat worden is die van Astennu.
Sys setup wordt:
- Mach I @r507
- Shuttle AN50R r1.3 (volledig gemod)
- A64 3000+ CAATC 0404XPMW Groen
- 2x 256MB HyperX BH5
- AIW 9800SE@Pro (wordt ge'Vmod)
Hopelijk kunnen we morgen wat bruute resultaten setten (toch astennu?
Morgen meer!
[ Voor 25% gewijzigd door Kakaroto op 24-03-2004 23:02 ]
Ah ok

Zag hem al niet in zijn specs staan

Ga volgende week trouwens ook maar een voltmod doen, kijken of hij dan verder wil. Maar moet eerst even mijn wc blokje aanpassen zodat ie op de 64 bits past
[ Voor 28% gewijzigd door Mister I op 25-03-2004 10:02 ]
Verwijderd
Socket 939 of socket 754
upgraden in de toekomst heeft niet de grootste prioriteit..
ik aim op performance.
Probeer je posts AUB wat meer omvattender te maken, anders zitten we echt binnen 'no time' weer aan de 500 posts. Dankjewel.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:58:
Benchies?
Verder heb ik net geprobeerd om de stabielheid van mijn systeem te verhogen mijn hardeschijf aan de promise fasttrak controller te hangen van mijn asus k8v deluxe moederbord. Aangezien deze zijn frequentie zelf vasthoud en bij een OC dus niet mee omhoog gaat...
echter na veel gekloot zag de bios van de promise mijn HDD, en stond hij niet in RAID mode meer maar normal IDE operate mode.ASUS K8V Deluxe: great overclocker, however, it is advisable in that case to use the Promise controller which is frequency-locked. (zie openings post)
Ik had in windows drivers geinstalleerd, maar daar gaf hij wel aan dat er een fout bij zat
Toen ik de pc opstarte, de bios van de promise de HDD detecteerde kreeg ik gewoon mijn boot menu. Ik kreeg hoop... ik koos windows xp, hij ging opstarten en hoppa reboot.
Ik neem aan de drivers brak zijn die ik nu gebruik, zijn er misschien meer mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik ga nog wel een keer andere drivers gebruiken, heb er vandaag geen tijd meer voor.
Lees de openings post even door en zoek naar benchmarks die de voor jouw belangrijke performance gebieden testen.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:30:
mensen wat raden jullie mij aan als ik in mei/juni een amd 64 pc moet samenstellen.
Socket 939 of socket 754
upgraden in de toekomst heeft niet de grootste prioriteit..
ik aim op performance.
[ Voor 16% gewijzigd door mr._Anderson op 25-03-2004 16:35 ]
Verwijderd
Waar blijven die Nforce3-250 ? waanneer komen eindelijk in de winkel?mr._Anderson schreef op 25 maart 2004 @ 16:33:
[...]
Probeer je posts AUB wat meer omvattender te maken, anders zitten we echt binnen 'no time' weer aan de 500 posts. Dankjewel.
Verder heb ik net geprobeerd om de stabielheid van mijn systeem te verhogen mijn hardeschijf aan de promise fasttrak controller te hangen van mijn asus k8v deluxe moederbord. Aangezien deze zijn frequentie zelf vasthoud en bij een OC dus niet mee omhoog gaat...
[...]
echter na veel gekloot zag de bios van de promise mijn HDD, en stond hij niet in RAID mode meer maar normal IDE operate mode.
Ik had in windows drivers geinstalleerd, maar daar gaf hij wel aan dat er een fout bij zat
Toen ik de pc opstarte, de bios van de promise de HDD detecteerde kreeg ik gewoon mijn boot menu. Ik kreeg hoop... ik koos windows xp, hij ging opstarten en hoppa reboot.
Ik neem aan de drivers brak zijn die ik nu gebruik, zijn er misschien meer mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik ga nog wel een keer andere drivers gebruiken, heb er vandaag geen tijd meer voor.
[...]
Lees de openings post even door en zoek naar benchmarks die de voor jouw belangrijke performance gebieden testen.
Ik vind het moeilijk te zeggen..Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:25:
[...]
Waar blijven die Nforce3-250 ? waanneer komen eindelijk in de winkel?
Hier zie je dat er al test zijn enz.. maar ik denk dat het nog wel een maandje zeker zal duren voordat ze volop in de winkel liggen.. ik hoop natuurlijk eerder.
Het zou misschien logisch zijn als ze rond dezelfde tijd als socket939 processoren worden geintroduceerd (in mei 2004).. en de socket754 moederborden met nForce3-250 zullen dan een paar weken eerder komen misschien.. ergens in april 2004..
Ik speculeer hier.. maar kan nergens introductie datum voor je vinden zo 1 .. 2 .. 3 ...
Kwam nForce 3 250 maar uit
Ik zit echt enorm te dubben of ik nou voor de overclocking zal gaan of voor de snellere prestaties (VIA dus). Maar ik heb wel veel vertrouwen in nVidia gekregen sinds de nForce 2

Intentionally left blank.
Ja, met mijn via, kwam ik niet zo ver met oc-en, maar zag je die prestaties wel hoger lagen. Maar nu met Gigabyte kom ik hoger met oc-en en liggen me prestaties weer hoger dan die van via.aKra schreef op 26 maart 2004 @ 01:08:
Kwam nForce 3 250 maar uit
Ik zit echt enorm te dubben of ik nou voor de overclocking zal gaan of voor de snellere prestaties (VIA dus). Maar ik heb wel veel vertrouwen in nVidia gekregen sinds de nForce 2
AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed) € 281,- € 281,-
GigaByte K8N Pro nForce3 (voor AMD Athlon 64) € 129,- € 129,-
iemand een mening over mijn keus?
zal dit goed overclocken?
[ Voor 6% gewijzigd door wvdburgt op 26-03-2004 14:43 ]
Zul je moeten testen, niemand kan zien of die goed OCedlammmetak schreef op 26 maart 2004 @ 14:43:
ik had nu geplaned voor volgende week zaterdag om dit te halen:
AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed) € 281,- € 281,-
GigaByte K8N Pro nForce3 (voor AMD Athlon 64) € 129,- € 129,-
iemand een mening over mijn keus?
zal dit goed overclocken?
Maar tis goed spul!
ik weet dat et twijfel achtig is maar kweet niet of et een goed bord is. daarmee bedoel ik of er mensen zijn die zo'n plank hebben en of ze daarmee goede ervaringen mee hebben.Kakaroto schreef op 26 maart 2004 @ 14:45:
[...]
Zul je moeten testen, niemand kan zien of die goed OCed![]()
Maar tis goed spul!
Ik heb zon bord gehad. Is stabiel en kan hoge HTT snelheden aan. dat is een voordeel.lammmetak schreef op 26 maart 2004 @ 15:38:
[...]
ik weet dat et twijfel achtig is maar kweet niet of et een goed bord is. daarmee bedoel ik of er mensen zijn die zo'n plank hebben en of ze daarmee goede ervaringen mee hebben.
Nadeel vin ik dan, de Vmem kan tot 3.1v max. Maar zonder voltmods is het een degelijk goed bordje.
MyCom was wel zo vriendelijk meteen een nieuwe mee te geven.
Ding loopt 2800 Mhz op 1.85V atm
Waaraan heb je die nieuwe cpu te danken? Meestal wordt toch niets vergoed als de gebruiker een fout heeft gemaakt?YoupY schreef op 26 maart 2004 @ 15:58:
Ik heb vandaag m'n eerste A64 gemold.
MyCom was wel zo vriendelijk meteen een nieuwe mee te geven.
Ding loopt 2800 Mhz op 1.85V atm
Net of hun dat kunnen zienT.T. schreef op 26 maart 2004 @ 16:01:
[...]
Waaraan heb je die nieuwe cpu te danken? Meestal wordt toch niets vergoed als de gebruiker een fout heeft gemaakt?
Ik heb ook al een aantal processors versleten, en die konden ook zo geRMA'ed worden. Nooit wat van gehoord.
Hoewel het vaak niet mijn schuld was dat ze stierven
Ik had de promkit er niet goed opzitten. Die plaat aan de achterkant had ik wat minder strak gedraait, omdat m'n mobo al krom ging staan. Daardoor bleef de bovenste ring die om de cpu zat wat hoger staan, met als gevolg dat de verdamper van de prom helemaal geen contact maakte met de proc.T.T. schreef op 26 maart 2004 @ 16:01:
[...]
Waaraan heb je die nieuwe cpu te danken? Meestal wordt toch niets vergoed als de gebruiker een fout heeft gemaakt?
Ik was toen net in de bios en zag de temps omhoog vliegen.
Normaal gesproken schakelt het mobo dan de pc uit, maar in dit geval dus niet. Ik hoorde wel het geluid dat ie maakt als ie normaal uitschakeld (voor zover m'n prom dat wil met de laatste firmware).
Aangezien de aan/uit via de prom geschakeld is vermoed ik dat deze meteen weer een aan-signaal heeft gegeven waardoor m'n sys dus gewoon doordraaide en die ongekoelde proc dus veel te warm werd.
Heb daarna prom er goed op gemonteerd maar proc wou niets meer doen. Ook niet op m'n andere plank, dus heb 'm toen maar terug gebracht.
Helemaal eigen schuld dus in dit geval.
Nu staat m'n mobo dus wel weer een beetje krom
Heb vandaat ook Vbt en diode modjes op m'n K8N geklust, dus binnenkort maar eens kijken hoe deze 't doet
ok ben blij dit te weten , khou niet zo van solderen dus:DKakaroto schreef op 26 maart 2004 @ 15:47:
[...]
Ik heb zon bord gehad. Is stabiel en kan hoge HTT snelheden aan. dat is een voordeel.
Nadeel vin ik dan, de Vmem kan tot 3.1v max. Maar zonder voltmods is het een degelijk goed bordje.
kan iemand me ook zeggen of 1 van deze mobo;s aan te raden zijn: Abit KV8-Max3 of epox 8rda3+?
[ Voor 12% gewijzigd door wvdburgt op 26-03-2004 17:45 ]
Epox 8rda3+? Serieus? Is volgens mij toch een socket A bord. Lijkt me niet echt passend te krijgenlammmetak schreef op 26 maart 2004 @ 17:37:
[...]
ok ben blij dit te weten , khou niet zo van solderen dus:D
kan iemand me ook zeggen of 1 van deze mobo;s aan te raden zijn: Abit KV8-Max3 of epox 8rda3+?
Waarom niet de AN50R?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
sorry ik bedoelde de 8Hda3+ lolken schreef op 26 maart 2004 @ 22:02:
[...]
Epox 8rda3+? Serieus? Is volgens mij toch een socket A bord. Lijkt me niet echt passend te krijgen
Waarom niet de AN50R?
ik ben nogal bezorgd of ze de modellen hebben die ik wil op de beurs volgende week in eindhoven. daarom:)
kheb inmiddels al 2 bedrijfjes gemaild welke mobo's ze hebben dus.
Dan dus meer info over het nieuwste paradepaardje
Turn it off and on again.
Verwijderd
Ik zie dat op Chaintech NL, al die 250 staat, maar nog geen winkel waar ik het kan kopen, Smokey, weet jij toevallig waar?SmokeyTheBandit schreef op 27 maart 2004 @ 12:01:
Ik verwacht volgende week eindelijk een nForce 3 250 te reviewen (EPoX) voor VYW![]()
.
Waar staat VYW voor.. en heb je meer informatie betreffende plaats waar hij te koop is en wanneer hij dan te koop komtSmokeyTheBandit schreef op 27 maart 2004 @ 12:01:
Ik verwacht volgende week eindelijk een nForce 3 250 te reviewen (EPoX) voor VYW![]()
.
@whizz666: THX !!
[ Voor 3% gewijzigd door mr._Anderson op 27-03-2004 19:25 ]
Ik zou zeggen Void Your Warranty http://www.voidyourwarranty.net/mr._Anderson schreef op 27 maart 2004 @ 19:06:
[...]
Waar staat VYW voor.. en heb je meer informatie betreffende plaats waar hij te koop is en wanneer hij dan te koop komt?
Non taken
tis http://www.voidyourwarranty.nlwhizz666 schreef op 27 maart 2004 @ 19:20:
[...]
Ik zou zeggen Void Your Warranty http://www.voidyourwarranty.net/
voidyourwarranty.net is een een of andere opgeheven site waar wij niks mee te maken hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Syngrow op 27-03-2004 19:27 ]
Verwijderd
zo te zien is de bord erg compleet inclusief mooie rounded kabels
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 12:08 ]
Verwijderd
Potverdikkemedoosje, die kende ik nog niet. Ziet er goed uit, eens ff tsjekkenSynGroW schreef op 27 maart 2004 @ 19:26:
[...]
tis http://www.voidyourwarranty.nl
voidyourwarranty.net is een een of andere opgeheven site waar wij niks mee te maken hebben
Non taken
Naar alle verwachting denk ik dat de nFore 3 250 plankjes over een week of 3 pas opduiken.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 13:38:
[...]
Ik zie dat op Chaintech NL, al die 250 staat, maar nog geen winkel waar ik het kan kopen, Smokey, weet jij toevallig waar?
Verwacht van Chaintech niet zo snel die plank want de productie capaciteit van hun ligt heel laag ....
En dat het mobo al op de site te zien is wil niet zeggen dat hij ook nu daadwerkelijk te krijgen is
Ik denk dat we als eerste plankjes van asus (k8n-e) zullen zien en een week of wat later de rest.
Turn it off and on again.
Verwijderd
de huidige socket 754 support alleen single channel, is er een grote verschil als je twee geheugen reepjes gebruikt ipv één reep?
Het gaat hier om bh-5 geheugen en dus overgeklokt gaat worden.
dus is één reepje van 512MB beter dan 2x256MB, of is er helemaal geen verschil?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:06 ]
Lees topic, is al eerder langs geweest.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:05:
Vraagje:
de huidige socket 754 support alleen single channel, is er een grote verschil als je twee geheugen reepjes gebruikt ipv één reep?
Maar ben in vrolijke bui.
1x 512 mb is sneller
Verwijderd
Ik kon het a bij 2 online winkels in Americ voor $ 175 kopen , maar die eene verschept niet buiten America & Canada en die andere al kan met Master-card betalen , moest autorizatie via fax gestuurdt , dan daacht ik , tja, dan maar afwaachtenSmokeyTheBandit schreef op 29 maart 2004 @ 09:38:
[...]
Naar alle verwachting denk ik dat de nFore 3 250 plankjes over een week of 3 pas opduiken.
Verwacht van Chaintech niet zo snel die plank want de productie capaciteit van hun ligt heel laag ....
En dat het mobo al op de site te zien is wil niet zeggen dat hij ook nu daadwerkelijk te krijgen is![]()
![]()
Ik denk dat we als eerste plankjes van asus (k8n-e) zullen zien en een week of wat later de rest.
Minder modules is in principe altijd sneller en beter voor de benadering van het geheugen. Bij dual channel natuurlijk niet omdat dan de geheugen banbreedte even verdubbeld wordt, en dan zijn 2 of 4 modules natuurlijk wel aan te bevelen.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:05:
Vraagje:
Single channel, altijd zo weinig mogelijk modules.
edit: enja.. probeer idd de volgende keer even te zoeken en/of het topic door te lezen.. dit is al een keer voorbij gekomen. danku!
[ Voor 9% gewijzigd door mr._Anderson op 30-03-2004 02:21 ]
Verwijderd
Sorry dat ik niet eventje 40 pagina's had doorgebladerd om de antwoord te vinden, ik was namelijk zelf al helemaal verblind door alle topic's over bh-5 geheugen.
offtopic:
onmogelijk om nu nog bh-5 te kopen, en dan ook nog es alleen één reepje van 512
als dat bh-5 geheugen veel beter is voor het OC'en dan werkt 2 modules van 256 ook wel lekker hoor.Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 02:50:
Dankuwel allen voor antwoord op mijn vraag.
Sorry dat ik niet eventje 40 pagina's had doorgebladerd om de antwoord te vinden, ik was namelijk zelf al helemaal verblind door alle topic's over bh-5 geheugen.
offtopic:
onmogelijk om nu nog bh-5 te kopen, en dan ook nog es alleen één reepje van 512, behalve de gok te wagen op een kingston pc3000.
als ze in vergelijking ook nog eens op een hogere clocksnelheid lopen dan is de overall snelheid waarschijnlijk toch wel groter dan die van 1 langzamer lopende 512 module.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat bij meer dan 2 modules er moederborden zijn die terug schakelen naar ddr333 ipv ddr400 en dat heeft wel een negatieve impact op de performance. Het is iig het geval op mijn asus k8v deluxe... ik verwacht omdat de mem controller in de athlon64 zit gebouwd dit op alle moederborden het geval is. Dit zal wel beter zijn bij socket939.
Discutabel puntmr._Anderson schreef op 30 maart 2004 @ 02:21:
[...]
Minder modules is in principe altijd sneller en beter voor de benadering van het geheugen.
[...]
Single channel, altijd zo weinig mogelijk modules.
Hoe wil jij bank-interleaving doen met 1 single sided module? Dit scheelt ook weer een *klein* beetje sneller.
Imho is 2 modules van 256 mb in principe sneller, want hier zitten modules op.
De kans dat je een slechte module er tussen hebt zitten wordt dus [kans]8 keer kleiner.
Als je uit een enorme stapel de twee beste 256 Mb reepjes pakt, zijn die 2 samen waarschijnlijk net zo snel, of zelfs sneller als 1 512 Mb reep die je picked.
Maar, op hoge snelheden kan je mobo natuurlijk weer problemenn geven (denk aan > 250 mhz cas 5-2-2-2)
Ik heb eens een test gezien waarin werd getest of het sneller is om 1x 512 te gebruiken of 2x 256. Hiervan uitgaande dat er single channel wordt gebruikt was 1x 512 sneller in die test. Ik zal eens kijken of ik er nog iets van kan terug vinden.ANdrode schreef op 30 maart 2004 @ 13:55:
[...]
Discutabel punt
Hoe wil jij bank-interleaving doen met 1 single sided module? Dit scheelt ook weer een *klein* beetje sneller.
Imho is 2 modules van 256 mb in principe sneller, want hier zitten modules op.
De kans dat je een slechte module er tussen hebt zitten wordt dus [kans]8 keer kleiner.
Als je uit een enorme stapel de twee beste 256 Mb reepjes pakt, zijn die 2 samen waarschijnlijk net zo snel, of zelfs sneller als 1 512 Mb reep die je picked.
Maar, op hoge snelheden kan je mobo natuurlijk weer problemenn geven (denk aan > 250 mhz cas 5-2-2-2)
Dat heeft gelukkig alleen de Asus en misschien de Abit. Alle andere moederborden die dus geen VIA chipset hebben kunnen gewoon altijd 1:1 draaienmr._Anderson schreef op 30 maart 2004 @ 10:08:
[...]
Waar je wel rekening mee moet houden is dat bij meer dan 2 modules er moederborden zijn die terug schakelen naar ddr333 ipv ddr400 en dat heeft wel een negatieve impact op de performance. Het is iig het geval op mijn asus k8v deluxe... ik verwacht omdat de mem controller in de athlon64 zit gebouwd dit op alle moederborden het geval is. Dit zal wel beter zijn bij socket939.
[ Voor 19% gewijzigd door Syngrow op 30-03-2004 21:27 ]
Ik heb even gekeken bij de gigabyte k8n met de nForce3 150 gebruiksaanwijzing en daar wordt er inderdaad geen melding van gemaakt.SynGroW schreef op 30 maart 2004 @ 21:27:
[...]
Dat heeft gelukkig alleen de Asus en misschien de Abit. Alle andere moederborden die dus geen VIA chipset hebben kunnen gewoon altijd 1:1 draaien
De VIA K8T800 lijkt tot nu toe de enige met die 'probleem'.
(OP is al aangepast
[ Voor 5% gewijzigd door mr._Anderson op 30-03-2004 22:28 ]
nog 2lange dage wachten nu:(
Verwijderd
Ik heb daar geen last van hoor op mijn ASUS K8Vmr._Anderson schreef op 30 maart 2004 @ 22:28:
[...]
Ik heb even gekeken bij de gigabyte k8n met de nForce3 150 gebruiksaanwijzing en daar wordt er inderdaad geen melding van gemaakt.
De VIA K8T800 lijkt tot nu toe de enige met die 'probleem'.
(OP is al aangepast)
Ik draai hendig op 230mhz op 2-3-3-5 timings
En het zijn nog 2 verschilende reepje ook nog de eene is twinmos-winbond ch-5 pc3200 en de ander is Vdata pc3200mhz.
Jij hebt ook geheugen met DDR400 in de SPD, we hadden het over bijvoorbeeld PC2700 1:1 laten lopen in de Asus.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:01:
[...]
Ik heb daar geen last van hoor op mijn ASUS K8V
En het zijn nog 2 verschilende reepje ook nog de eene is twinmos-winbond ch-5 pc3200 en de ander is Vdata pc3200mhz.
Dat is dus niet mogelijk aangezien hij automatisch terug gezet wordt naar DDR333 aangezien dat in de SPD staat.
Het is dus niet mogelijk om op VIA based borden geheugen 1:1 te draaien wat daar niet voor bedoelt is
Verwijderd
Ik draai zeker wel 1:1 heSynGroW schreef op 31 maart 2004 @ 22:12:
[...]
Jij hebt ook geheugen met DDR400 in de SPD, we hadden het over bijvoorbeeld PC2700 1:1 laten lopen in de Asus.
Dat is dus niet mogelijk aangezien hij automatisch terug gezet wordt naar DDR333 aangezien dat in de SPD staat.
Het is dus niet mogelijk om op VIA based borden geheugen 1:1 te draaien wat daar niet voor bedoelt is(bij een HTT van 200MHz dan he
)

Heb mijn geheugen helemaal met de hand ingesteld
Als jullie me niet geloven wil ik nog een een screenie posten.
Dit zecht wel genoeg he

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 23:55 ]
Max is ook 2 reepjes..Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:01:
[...]
Ik heb daar geen last van hoor op mijn ASUS K8V
Bij meer dan 2 reepjes gaat de snelheid automatisch naar beneden.. sla je handleiding van Asus er maar op na.
Verwijderd
Ja dan zou het kunne kloppen.mr._Anderson schreef op 01 april 2004 @ 01:47:
[...]
Max is ook 2 reepjes..
Bij meer dan 2 reepjes gaat de snelheid automatisch naar beneden.. sla je handleiding van Asus er maar op na.
Maar het kan ook met 2reepjes ik had namelijk 1st nog een andere noname pc3200 geheugen samen met mijn twinmos winbond geheugen in de mem sloten gedaan en toen kon ik geen 200mhz mem draaien dus het kan best zijn dat je met 3 goede reepjes geheugen toch 200mhz kan draaien.
Lees wat ik zegVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:32:
[...]
Ik draai zeker wel 1:1 he![]()
Heb mijn geheugen helemaal met de hand ingesteld
Als jullie me niet geloven wil ik nog een een screenie posten.
[afbeelding]
Dit zecht wel genoeg he![]()

Je hebt PC3200, dat kan wel gewoon 1:1 draaien, ik vertel dat dat niet mogelijk is met PC2700.
Daar staat namelijk dat het 166MHz (=PC2700, DDR333 effectief ) geheugen is in de SPD (de standaard instellingen van je geheugen, de geheugen rating kun je NIET zelf aanpassen)
De bios neemt dit over en zeg: dit geheugen is niet bedoelt om 200MHz te draaien (PC3200, DDR400 effectief) daarom zet ik ze op 166mhz (PC2700, DDR333 effectief) Het is dus niet mogelijk om deze instelling te veranderen naar DDR400 op een VIA based bordje
Snappie?
Verwijderd
Ah sorry van het verkeert begrijpen van de postSynGroW schreef op 01 april 2004 @ 10:19:
[...]
Lees wat ik zeg![]()
Je hebt PC3200, dat kan wel gewoon 1:1 draaien, ik vertel dat dat niet mogelijk is met PC2700.
Daar staat namelijk dat het 166MHz (=PC2700, DDR333 effectief ) geheugen is in de SPD (de standaard instellingen van je geheugen, de geheugen rating kun je NIET zelf aanpassen)
De bios neemt dit over en zeg: dit geheugen is niet bedoelt om 200MHz te draaien (PC3200, DDR400 effectief) daarom zet ik ze op 166mhz (PC2700, DDR333 effectief) Het is dus niet mogelijk om deze instelling te veranderen naar DDR400 op een VIA based bordje![]()
Snappie?
Dat lijkt me dan wel een erg rare en slechte combinatie.. maar nee.. met 3 modules zul jij op een via k8t800 mobotje nooit 200mhz draaien.. iig niet als het aan de via combi athlon64 ligt.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 07:34:
[...]
Ja dan zou het kunne kloppen.
Maar het kan ook met 2reepjes ik had namelijk 1st nog een andere noname pc3200 geheugen samen met mijn twinmos winbond geheugen in de mem sloten gedaan en toen kon ik geen 200mhz mem draaien dus het kan best zijn dat je met 3 goede reepjes geheugen toch 200mhz kan draaien.
In de manual die je hier kan downloaden staat het vrij duidelijk aangegeven allemaal op pagina 2-13
Daar zie je ook dat als je 2 modules hebt en er eentje al double sided is het geheel ook al naar ddr333 gaat...
Meer dan 2 single sides modules is in geen geval aan te raden dus. (bij via k8t800 based moederborden)
[ Voor 18% gewijzigd door mr._Anderson op 02-04-2004 01:40 ]
Verwijderd
Product Identification: AMD Athlon™ 64 Processor
Package Types: 754 uOPGA
Description of Change: CPU ID change from F4A to FC0.
L2 Cache decreased
Core frequency increased
Model .... Old Frequency .... New Frequency
3200+ .... 2000 MHz....
3400+.... 2200 MHz....
Old Marking>>>>> New Marking
AMD ADA3200AEP5AR>>>> AMD ADA3200AEP4AX
AMD ADA3400AEP5AR>>>> AMD ADA3400AEP4AX
AMD ADA3200BOX>>>> AMD ADA3200AXBOX
AMD ADA3400BOX>>>> AMD ADA3400AXBOX
A transition period during the second quarter of 2004 will occur, however, there will be no mixing of cores within a single shipment.
Reason for Change:
Application Impact: The Model C processor is pin for pin compatible with the Model 4 processor. New BIOS may be required to recognize the Model C CPU ID.
Production Shipment Date: April 1, 2004
Products Affected By This Change (AMD part numbers):
AMD ADA3200AEP5AR AMD ADA3200BOX
AMD ADA3400AEP5AR AMD ADA3400BOX
Kreeg ik net in mijn mail box met de mededeling dat ik hem vandaag of maandag binnen krijg (nieuwe core) en dan ga ik natuulijk even kijken of hij lekker overclocked
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:21 ]
Zat er misschien al een beetje aan te komen, met de socket 939 cpu's stappen ze ook allemaal terug naar 512. Ben toch blij dat ik hem toen gekocht heb en nog over een stoere 1024kb beschikVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 14:52:
AMD is announcing a change to the Desktop AMD Athlon™ 64 3200+ and 3400+ processors. Current production based on the Model 4 (Clawhammer) core will be phased out during the second quarter of 2004 and replaced with the Model C (Newcastle) core.
L2 Cache decreasedfrom 1024 KB to 512 KB.
Core frequency increasedby 200MHz.
3200+ .... 2000 MHz....2200 MHz
3400+.... 2200 MHz....2400 MHz
A transition period during the second quarter of 2004 will occur, however, there will be no mixing of cores within a single shipment.
Reason for Change:To increase availability.(waarschijnlijk halen ze 1024 cache niet in grote getalen)
Application Impact: The Model C processor is pin for pin compatible with the Model 4 processor. New BIOS may be required to recognize the Model C CPU ID.
Kreeg ik net in mijn mail box met de mededeling dat ik hem vandaag of maandag binnen krijg (nieuwe core) en dan ga ik natuulijk even kijken of hij lekker overclockedwant met de helft aan cache en nieuwe core zou dat toch wel eens het geval kunnen zijn.
en ja ap.. hij zal prolly wel beter overclocken.. het is een nieuwere core die newcastle die doen het meestal wel goed volgens mij.
ik ben heeel benieuwd naar je resultaat.. (de OC site btw ook
ps.. ben je een verkoper ofzo dat je dit in je mailbox krijgt.. heb me ook ingeschreven maar dit soort mail krijgt ik niet
[ Voor 5% gewijzigd door mr._Anderson op 02-04-2004 16:12 ]
Verwijderd
Ik werk bij EPoX en test alle nieuwe dingen en los problemen op die mensen krijgen(dit gebeurd dus nooitmr._Anderson schreef op 02 april 2004 @ 16:08:
[...]
Zat er misschien al een beetje aan te komen, met de socket 939 cpu's stappen ze ook allemaal terug naar 512. Ben toch blij dat ik hem toen gekocht heb en nog over een stoere 1024kb beschik
en ja ap.. hij zal prolly wel beter overclocken.. het is een nieuwere core die newcastle die doen het meestal wel goed volgens mij.
ik ben heeel benieuwd naar je resultaat.. (de OC site btw ook)
ps.. ben je een verkoper ofzo dat je dit in je mailbox krijgt.. heb me ook ingeschreven maar dit soort mail krijgt ik niet
ik zie het nu ook ineens in je naam.. I envy youVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 16:29:
[...]
Ik werk bij EPoX en test alle nieuwe dingen en los problemen op die mensen krijgen(dit gebeurd dus nooit_ als ze EPoX mainboards gebruiken.
ps het is misschien ook wel grappig nieuws voor op de tweakers.net FP
[ Voor 10% gewijzigd door mr._Anderson op 02-04-2004 17:33 ]
Ga jij zaterdagochtend, dan ga ik 's middagsmr._Anderson schreef op 02 april 2004 @ 17:11:
[...]
ik zie het nu ook ineens in je naam.. I envy youhebben ze nog mensen voor op zaterdagen nodig
?
ps het is misschien ook wel grappig nieuws voor op de tweakers.net FP
Dan me "oude" cpu maar verkopen en voor de nieuwe 3000+ gaan, kijken of ik dan wat verder kom
Verwijderd
in princiepe allemaal die voltages zijn niet van toepassing.Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:30:
Ik wil een AMD Athlon 64 3200+ gaan kopen en een ATI radeon 9800 maar wat voor moederbord kan ik het best nemen? Want heb al moederborden gezien die alleen 8x 1,5V hebben en de radeon heeft bij 8x 0,8V wat nu? Weet iemand welk moederbord werkt met ATI radeon 9800 pro
teminste zo ver ik weet.
alleen als je hem gaat overclocken moet je weten wat je doen maar ik denk dat je dat niet van plan bent wel?
verder vind ik de moederborden van gigabyte goed maar het licht ook aan je budget. kijk, als je 130 euro max wilt uitgeven is de ga-k8n pro goed maar intresseert de prijs je nie zo dan kun je eigelijk allemaal kiezen. maar het licht gewoon aan wat wil jij? usb 2 erop of firewire of serial ata of ide . ik denk trouwens ook dat dit niet de goede topic is.
Als je niet wilt gaan OC'en dan blijft de Asus K8V Deluxe SE een mooi moederbordje. Ik heb de k8v deluxe (non-se) en er zit veel op standaard voor een goede prijs.Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 00:30:
Ik wil een AMD Athlon 64 3200+ gaan kopen en een ATI radeon 9800 maar wat voor moederbord kan ik het best nemen? Want heb al moederborden gezien die alleen 8x 1,5V hebben en de radeon heeft bij 8x 0,8V wat nu? Weet iemand welk moederbord werkt met ATI radeon 9800 pro
Wil je gaan OC'en dan raad ik je aan nog heel even te wachten op nForce3 250 moederborden.
Voor zover IK weet draaid de ATi Radeon 9800pro gewoon op een Asus K8V Deluxe (SE)
Nonsens... we gaan samen wel de hele dagMister I schreef op 02 april 2004 @ 22:54:
[...]
Ga jij zaterdagochtend, dan ga ik 's middags
Dan me "oude" cpu maar verkopen en voor de nieuwe 3000+ gaan, kijken of ik dan wat verder kom
[ Voor 19% gewijzigd door mr._Anderson op 03-04-2004 00:52 ]
He he , AP vesteeg komt nog eens uit zijn startblokken . Bijna een jaar lang heb ik zitten verzinnen hoe ik die awsome pifast score goedkoop kon verschalken die zeeeeer lang op 2 heeft gestaanVerwijderd schreef op 02 april 2004 @ 14:52:
AMD is announcing a change to the Desktop AMD Athlon™ 64 3200+ and 3400+ processors. Current production based on the Model 4 (Clawhammer) core will be phased out during the second quarter of 2004 and replaced with the Model C (Newcastle) core.
L2 Cache decreasedfrom 1024 KB to 512 KB.
Core frequency increasedby 200MHz.
3200+ .... 2000 MHz....2200 MHz
3400+.... 2200 MHz....2400 MHz
Reason for Change:To increase availability.(waarschijnlijk halen ze 1024 cache niet in grote getalen)
Kreeg ik net in mijn mail box met de mededeling dat ik hem vandaag of maandag binnen krijg (nieuwe core) en dan ga ik natuulijk even kijken of hij lekker overclockedwant met de helft aan cache en nieuwe core zou dat toch wel eens het geval kunnen zijn.
Ben ik er eindelijk gaat hij weer wat nieuw proberen
Kunnen we er weer met ze allen achteraan waarschijnlijk

Of speel je niet meer mee mischien ? he he he
Verwijderd
nee, ik heb die score heel lang geleden even snel gedaan en had met een 3.2Extreme Edition overclocked al een veel snellere op lucht en ook op mijn werk in de mach2 maar heb die inderdaad niet meer gepost omdat dit gesponsorde hardware is en dan vind ik het niet helemaal eerlijk om te gaan deel nemen omdat de meeste mensen keihard moeten werken voor hun hardware en ondanks dat toch een risico nemen ermee om de hoogste score te zetten. Als ik dan met de allernieuwste hardware even stoer bovenaan ga staan het niet echt leuk is.Smollys schreef op 03 april 2004 @ 03:13:
[...]
He he , AP vesteeg komt nog eens uit zijn startblokken . Bijna een jaar lang heb ik zitten verzinnen hoe ik die awsome pifast score goedkoop kon verschalken die zeeeeer lang op 2 heeft gestaan![]()
Ben ik er eindelijk gaat hij weer wat nieuw proberen![]()
Kunnen we er weer met ze allen achteraan waarschijnlijk![]()
Of speel je niet meer mee mischien ? he he he
type: ADA 3200 AEP5AP
CAAMC 0347VPMW
wat denken jullie er van?
Leuke setup, cpu zal wel zo'n 2500/2600MHz kunnen halen op een ander moederbord. (Je Radeon 9700Pro gaat er mee ophouden rond de 230/240MHz HTTlammmetak schreef op 03 april 2004 @ 17:32:
w00t eindelijk mijn upgrade. kheb nu de asus k8v deluxe SE met een amd 3200+
type: ADA 3200 AEP5AP
CAAMC 0347VPMW
wat denken jullie er van?
Ik hoop voor je dat je de 233MHz kan halen met die VGA kaart. Het schijnt dat er dan misschien een andere divider voor de pci gebruikt gaat worden waardoor je hardeschijven weer normaal draaien (geen corruptie enz.)
[ Voor 23% gewijzigd door Syngrow op 03-04-2004 18:15 ]
Mercie
das intressant maar ik ben bang dat mijn geheugen eerder afsterft lolSynGroW schreef op 03 april 2004 @ 18:13:
[...]
Leuke setup, cpu zal wel zo'n 2500/2600MHz kunnen halen op een ander moederbord. (Je Radeon 9700Pro gaat er mee ophouden rond de 230/240MHz HTT)
Ik hoop voor je dat je de 233MHz kan halen met die VGA kaart. Het schijnt dat er dan misschien een andere divider voor de pci gebruikt gaat worden waardoor je hardeschijven weer normaal draaien (geen corruptie enz.)
hij doet 2.2 ghz zonder moeite, nog geen voltage omhoog en zo. zou ik die geheugen tijden kunnen verkorten/ verbeteren? kweet neit wat ze nu zijn maar ik heb geloof ik 335 met cas 3 of zo:S
ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn 3dmark score. op 2.2 ghz scoord hij nog beroerder dan mijn amd 2400+ @ 2.21 ghz maar toen had ik mijn videokaart nog eens 20 mhz extra overclocked maar zo veel scheelt dat toch niet?
Dan denk ik toch dat er meer dingen meespelen..lammmetak schreef op 03 april 2004 @ 19:05:
[...]
das intressant maar ik ben bang dat mijn geheugen eerder afsterft lol
hij doet 2.2 ghz zonder moeite, nog geen voltage omhoog en zo. zou ik die geheugen tijden kunnen verkorten/ verbeteren? kweet neit wat ze nu zijn maar ik heb geloof ik 335 met cas 3 of zo:S
ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn 3dmark score. op 2.2 ghz scoord hij nog beroerder dan mijn amd 2400+ @ 2.21 ghz maar toen had ik mijn videokaart nog eens 20 mhz extra overclocked maar zo veel scheelt dat toch niet?
een iets langzamer geklokte cpu PLUS een langzamer geklokte vid kaart PLUS...
misschien stonden je mem timings sneller??
andere instellingen op je mobo die sneller kunnen??
dezelfde instellingen gebruikt in 3dmark
Je geheugen kun je nog altijd async gaan draaien, trouwens 335MHz op cas 3 is erg netjeslammmetak schreef op 03 april 2004 @ 19:05:
[...]
das intressant maar ik ben bang dat mijn geheugen eerder afsterft lol
Ik denk dat het 235MHz moet zijn
Over je 3dmark score: Windows opnieuw geinstalleerd toen je van pc wisselde? (denk van wel, maar je weet maar nooit....
Chipset drivers geinstalleerd?
@ mr._Anderson: zn cpu is niet langzamer als zn oude (1024kb tegen over 256kb scheelt wel hoor
@ Mister I: linkje naar vmods voor je mobo: http://www.akiba-pc.com/article.php?39.0
Dit is de betere foto waar ik het over had in je mailtje
http://www.solidhardware.com/macci/a64/k8nnxp_vbt.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door Syngrow op 03-04-2004 19:56 ]
hij loopt nu @ 2.2 ghz zonder problemen. verder en tuurlijk windows opnieuw geinstaleerd. wel de gewone want ik haat windows klassiek look zoals in win xp 64 bits. had ook problemen met drivers en ik had al weinig zin in die dingen.SynGroW schreef op 03 april 2004 @ 19:49:
[...]
Je geheugen kun je nog altijd async gaan draaien, trouwens 335MHz op cas 3 is erg netjes![]()
Ik denk dat het 235MHz moet zijn![]()
Over je 3dmark score: Windows opnieuw geinstalleerd toen je van pc wisselde? (denk van wel, maar je weet maar nooit....)
@ mr._Anderson: zn cpu is niet langzamer als zn oude (1024kb tegen over 256kb scheelt wel hoor) Dus daar kan het niet aan liggen, de vga moet ie wel ff gelijk zetten, dat kan wel wat uit maken.
@ Mister I: linkje naar vmods voor je mobo: http://www.akiba-pc.com/article.php?39.0
Dit is de betere foto waar ik het over had in je mailtje![]()
wat nog meer erg vaag is: zowel in mbm5 als in asus probe is mijn cpu 28 graden en mobo 32 graden. iets klopt er niet:D want warm is het hier echt niet:D
kzat trouwens nog te denken: bij windows update kwam die driver update niet. na reboots nog steeds niet. hoort dit zo in windows xp normaal?
[ Voor 6% gewijzigd door wvdburgt op 03-04-2004 20:02 ]
daarom zei ik ook al langzamer geklokte cpu gehheheSynGroW schreef op 03 april 2004 @ 19:49:
[...]
Je geheugen kun je nog altijd async gaan draaien, trouwens 335MHz op cas 3 is erg netjes![]()
Ik denk dat het 235MHz moet zijn![]()
Over je 3dmark score: Windows opnieuw geinstalleerd toen je van pc wisselde? (denk van wel, maar je weet maar nooit....)
@ mr._Anderson: zn cpu is niet langzamer als zn oude (1024kb tegen over 256kb scheelt wel hoor) Dus daar kan het niet aan liggen, de vga moet ie wel ff gelijk zetten, dat kan wel wat uit maken.
Dit is de betere foto waar ik het over had in je mailtje![]()
Kan ik hier nu uit opmaken dat je de chipset drivers dus niet hebt geinstalleerd?lammmetak schreef op 03 april 2004 @ 19:59:
[...]
hij loopt nu @ 2.2 ghz zonder problemen. verder en tuurlijk windows opnieuw geinstaleerd. wel de gewone want ik haat windows klassiek look zoals in win xp 64 bits. had ook problemen met drivers en ik had al weinig zin in die dingen.
wat nog meer erg vaag is: zowel in mbm5 als in asus probe is mijn cpu 28 graden en mobo 32 graden. iets klopt er niet:D want warm is het hier echt niet:D
kzat trouwens nog te denken: bij windows update kwam die driver update niet. na reboots nog steeds niet. hoort dit zo in windows xp normaal?
Snel doen dan, haal ze van de vaak bijgeleverde cd af (kweet niet of de SE versie die er ook bij kreeg),
of even downen van deze link: http://www.viaarena.com/?PageID=300
Dat zal je 3dmark score wel met minimaal 1k verhogen denk ik
en chipset drivers komen niet bij windows update
@ mr._Anderson: oke, je hebt gelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Syngrow op 03-04-2004 20:10 ]
ok heb nu nog meer geprobeerd: fast write off, gpu 20 mhz omhoog, geheugen timings volgens aida zijn:SynGroW schreef op 03 april 2004 @ 20:09:
[...]
Kan ik hier nu uit opmaken dat je de chipset drivers dus niet hebt geinstalleerd?
Snel doen dan, haal ze van de vaak bijgeleverde cd af (kweet niet of de SE versie die er ook bij kreeg),
of even downen van deze link: http://www.viaarena.com/?PageID=300
Dat zal je 3dmark score wel met minimaal 1k verhogen denk ik![]()
en chipset drivers komen niet bij windows update
@ mr._Anderson: oke, je hebt gelijk
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 4T
RAS Active Time 5T
geheugen staat nu op 2:1 moet ik die juist veranderen? dit leek mij het beste aangezien ik 400 mhz geheugen heb:). kan iemand me vertellen of ik fastwite nu aan of uit moet hebben?
ps : die 335 waren mijn geheugen timings, er moet nog een 4 tussen lol:P
was dat maar dat ie @ 335 liep:D
[ Voor 54% gewijzigd door wvdburgt op 04-04-2004 11:48 ]
Verwijderd
Wat is nu je score dan? (trouwens, over welke versie van 3DMark hebben we het hier? 2001 of 2003?)lammmetak schreef op 03 april 2004 @ 22:51:
[...]
ok heb nu nog meer geprobeerd: fast write off, gpu 20 mhz omhoog, geheugen timings volgens aida zijn:
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 4T
RAS Active Time 5T
geheugen staat nu op 2:1 moet ik die juist veranderen? dit leek mij het beste aangezien ik 400 mhz geheugen heb:). kan iemand me vertellen of ik fastwite nu aan of uit moet hebben?
ps : die 335 waren mijn geheugen timings, er moet nog een 4 tussen lol:P
was dat maar dat ie @ 335 liep:D
Ik denk dat je het beste zelf kunt uitvinden of je fastwrite aan of uit moet zetten, gewoon allebei de instellingen proberen en kijken welke de hoogste score geeft
Verwijderd
Heb een deuk in me bmw gereden. nieuwe deur, dorpel en nieuw kleurtje... Wilde julie verrasen met een 3000+ en chaintect 250gb met pelt en wc... maar dat moet dus maar ff w88...
Iemand al een beetje idee waat de nforce 250 bordtjes zijn? in amerikaanse webshops heb ik ze in STOCk gezien maar dat zijn er maar bar-weinig. Ik ga direct linkie zoeken...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 13:22 ]
kheb et over 2003 iig , ben bezig nu met die andere te downloaden.SynGroW schreef op 04 april 2004 @ 13:09:
[...]
Wat is nu je score dan? (trouwens, over welke versie van 3DMark hebben we het hier? 2001 of 2003?)
Ik denk dat je het beste zelf kunt uitvinden of je fastwrite aan of uit moet zetten, gewoon allebei de instellingen proberen en kijken welke de hoogste score geeft
Als je het over 2003 hebt zijn we uitgepraat. Dat progje test bijna alleen maar je videokaart.lammmetak schreef op 04 april 2004 @ 13:26:
[...]
kheb et over 2003 iig , ben bezig nu met die andere te downloaden.
Dus de echte performace verbetering van je nieuwe setup kun je daar niet uit halen. En die 20MHz extra maken wel wat uit in 2003. Bijna de hele score wordt uit je VGA gehaalt en die heb je niet vervangen.
En trouwens, 5k voor een 9700pro is niet verkeerd. Een vriend van me haalt maar 4400 met dezelde kaart in een P4 van 3gig (oke, sys is totaal niet getweakt
ik kijk ffkes wat 3dmark01 doet. die schijnt er beter voor te zijn om je cpu te testen.bij mohaa zag ik iig wel een berbetering: de intro movie was 200 fps nu 350:D ook vloog ie geregeld op v2 van 350 naar 500 dus dat is extreem lekker:DSynGroW schreef op 04 april 2004 @ 13:43:
[...]
Als je het over 2003 hebt zijn we uitgepraat. Dat progje test bijna alleen maar je videokaart.
Dus de echte performace verbetering van je nieuwe setup kun je daar niet uit halen. En die 20MHz extra maken wel wat uit in 2003. Bijna de hele score wordt uit je VGA gehaalt en die heb je niet vervangen.
En trouwens, 5k voor een 9700pro is niet verkeerd. Een vriend van me haalt maar 4400 met dezelde kaart in een P4 van 3gig (oke, sys is totaal niet getweakt)
mmm bij test 3 blijft ie elke keer hangen ook als ik terug klok:S
heb ook ffkes gekeken hoe hij et doet op alles op low: 2666 in mohaa
nu ik em op 2.25 ghz heb en dit denk ik mijn max word zit ik al weer te denken aan wat ik nu weer eens ga vervangen. wat ik me afvraag is het het waard om mijn geheugen te vervangen met corsair of iets dergelijks of kan ik beter wachten en eind dit jaar een pci express videokaart halen?
ook vraag ik me af of het uitmaakt of ik nu een serial ata hd haal of een gewone want wat ik al in dit topic geleerd heb is sata behoorlijk gevoelig voor de overclock. moet ik hier mee rekening houden?
[ Voor 30% gewijzigd door wvdburgt op 04-04-2004 17:56 ]
Dit topic is gesloten.