[3d] post je 3d stuff maar weer - part 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Oogst schreef op 20 maart 2004 @ 12:20:

[...]

Nou, er zijn er nogal veel die er echt de meest langgerekte gedrochten met minescule dakpannetjes uit weten te krijgen hoor, dus wat dat betreft. :P
Nou ik moet zeggen dat ik zelf ook verbaast was hoe goed het gelukt was, al heb ik wel een half uur met die dakpannen zitten stoeien! :D
Vannacht eens lekker met de andere twee delen van de tutorial werken! Ben blij dat ik eindelijk begonnen ben, ben benieuwd hoe stijl MIJN leercurve is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Hmmm.. ik heb de bergleeuw ook maar even (tijdelijk) in de ijskast gegooid.. ben nu bezig met het leren van uv-mappen.. hiervoor heb ik een heel simpel modelletje in elkaar gezet zonder details:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J446XM0BVY90/picserver.png

Ben eigenlijk nog niet echt tevreden met het resultaat: :{
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/JXAJ52374D85/picserver.png

UV's:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/5407M596GU45/picserver.png

Dit moet beter kunnen.. want zo krijg ik een hoop naden (denk ik?).
Of is dat normaal en kan dat alleen worden weggewerkt met de clone tool in PS? :{
(ik weet trouwens dat ik de vingers beter apart kan doen, en uit moet kijken voor polygonen die over elkaar heen liggen, maar dat komt later wel.. dit was alleen maar een snelle testmap)

btw. Bovenstaande is allemaal planair (of hoe je dat ook schrijft in ABN) gemapt (en daarna relaxed neergelegd) omdat het niet echt wilde lukken met de cylindervariant... :{

edit:

Hm.. die/dat voet/been zou natuurlijk andersom naast elkaar kunnen zodat dat allemaal rondom de/het voet/been gaat. Dom van me dat ik daar niet eerder aan dacht |:(
Maar dan komt er natuurlijk weer een naad aan de voorkant van de/het voet/been.. grrr :(

Nu nog een oplossing zien te vinden voor die naad bij de overgang tussen de romp en arm/been...

* Anoniem: 105830 gaat snel verder prutsen met die vervelende UV dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hobbeldebobbel schreef op 20 maart 2004 @ 17:53:
hahah had was bezig met die reactor cloth maar nu krijg ik dit als animatie:
[afbeelding]

echt vaaag...
werkwijze:
box, met rigid body (box01)
plane, 40,40 sections + cloth modifier
dan in vertices mode van die cloth modifier, en dan een aantal vertices attachen to box01...
preview animation: heel veel van bovenstaande :)
iemand dit al eerder gehad?
mja, heb ik ook gehad toen ik handdoeken over een railing wilde laten hangen. Als je de plane van 40x40 terugschroeft naar 20x20 doet hij het wel (heel maf)
ik weet ook niet hoe je wel zo hoog in je detail kan gaan zitten :(

ik heb nog een andere vraag. Als ik bijv. gordijnen wil maken, hoe kan ik die dan laten hangen en dus dat ze NIET naar beneden vallen? (hoe maak ik ze dus ergens aan vast?)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

... simcloth, reactor, wat?

De meesten hebben wel zoiets als attach vertices, dan hou je dus een aantal vertices vast aan een bepaald punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Bones zijn echt vet! :D Moet nog wel meer leren ervan, maar ik zit op de goeie weg :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/hand_4.jpg

Moet ook nog wat foutjes in de mesh wegwerken.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hmm, of ik ben een search noob of ik kan gewoon niet meer vinden wat ik zoek.

Ik ben een tijdje terug hier ergens een link tegen gekomen over het combineren van 3d objecten met 2d afbeeldingen (ik moet voor school een gevel voorzien van diverse reclame objecten etc.) maar kan hem niet meer vinden :X

Iemand toevallig die nog weet waar deze stond/vandaan kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

floriske.nl schreef op 21 maart 2004 @ 15:59:
hmm, of ik ben een search noob of ik kan gewoon niet meer vinden wat ik zoek.

Ik ben een tijdje terug hier ergens een link tegen gekomen over het combineren van 3d objecten met 2d afbeeldingen (ik moet voor school een gevel voorzien van diverse reclame objecten etc.) maar kan hem niet meer vinden :X

Iemand toevallig die nog weet waar deze stond/vandaan kwam?
Ik weet niet of het de goede tutorial is, maar hier een goede van 3D Total:

http://www.3dtotal.com/te...3dandreal/combine3d_1.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:03
M'n Fiat wordt oud.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/fiatold.jpg

C&C welkom.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Qylos schreef op 21 maart 2004 @ 20:13:
M'n Fiat wordt oud.

[afbeelding]

C&C welkom.
is het een mini fiat of extreem groot/lang gras?

Als je het gras wat minder kleiner scaled ziet het er nog vetter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 22:52
Qylos schreef op 21 maart 2004 @ 20:13:
M'n Fiat wordt oud.

[afbeelding]

C&C welkom.
bij de autowinkel hebben ze wel antiroest -_- ook hamerite (hoe je het ook schrijft) schijnt goed te werken over roest, mischien is uitproberen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind die diepe groeven toch wel vreemd, ik snap de roestvlekken wel maar die groeven? Ik denk niet dat iemand dat in de parkeergarage bij je mini doet :+

Bovendien mis ik wat schaduw.. hij is zo licht.. Alsof hij van roze rubber is of van gummi ofzo, maar niet van metaal.(goh missen we dan toevallig ook reflecties :+ )

Ik heb zelf een probleem, een heel erg n00bish probleem. Ik moet met Cinema4D een Instance maken. Nou is dat niet moeilijk, klik een instance aan, hij komt in de lijst te staan en als reference geef je het object op dat die moet kopiëren. En dan? Het ding komt er nog een keer bij te staan en that's it... :+
Ik kan nergens instellen hoevaak ik hem wil kopiëren of hoe groot het dingmoet worden :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Update :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/masker2.jpg

C&C welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien is die houten balk rond de tralies iets te bumpy... dat kun je later ook met een bumpmap of gewoon iets minder diep. denk ik. En alle stenen lijken even lang... een beetje solide gevangenis zal toch wel halfsteens gebouwd zijn, anders gooi je er 3 kleerkasten tegenaan en de muur ligt om :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Het is de bedoeling dat het allemaal steen word. En die stenen moeten idd nog half-om-half (ofzo) gemetselt :P worden. Anders is ie niet echt stevig nee :D

Iemand nog een idee hoe ik die stenen nog een mooie texture kan geven? Procedural ofzo? of gewoon bitmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/old3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/old2.jpg

Niet al te geslaagd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind hem wel lief hoor. Maar je hebt je belichting echt zo staan alsof er twee bureaulampen op staan te schijnen. En de texture op het dak van je huisje is helemaal niet realistisch, welke gek verft zn huis grijsroze met donkerbruine balken? :P

Ik zou een light in de lucht zetten die de functie van zon heeft, ik weet zo niet met welk proggel je werkt..? maar op deze manier is het op sommige punten overbelicht en lijkt het ook gewoon alsof je naar een miniatuurstadje zit te kijken.
Kijk ook even naar de texture op je put... want die loopt verticaal door terwijl een put toch rond is. Misschien daar een leuke texture + bump met grove stenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:38
Ik heb een probleempje met 3dsmax.
Gister een paar UT2k3 models gedownload, texures erop. ziet er perfect uit. Ze zijn helemaal rigged dus kan er leuk mee spelen. Maar t probleem nu is dat ik het niet voor elkaar krijg het model te draaien zonder dat hij zichzelf dubbelvouwt, uitrekt of iets anders vaag doet.

Selecteer ik alleen de mesh dan kan ik perfect draaien maar blijven de bones (die dummy dingen waarmee je alles kan bewegen) staan. Zodra ik daar weer aankom schiet de mesh netjes terug.
Selecteer ik alleen die dummy's dan vouwt hij zichzelf helemaal op.
Selecteer ik alles dan krijg ik t zelfde.

Hier 1 van de models http://home.hccnet.nl/lord.mithril/BotC_rig.max
(character studio nodig dacht ik..)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

@ Qylos: Ik vind de textures van je fiat op zich best mooi, maar ik ben het met darkbleu eens, dat roze mag minder fel, en de specular mag denk ik ook wel iets omlaag. maar voor de rest ziet het er wel leuk uit. succes verder

Ik ben weer iets verder gevorderd met de "brandenburg class" ben wat verder met het maken van de details, heb nu nog maar 1 zijde gedaan, de andere kant is in een later stadium een kwestie van mirror toepassen maar dat doe ik als deze zijde helemaal af is.

P.S. om nog even op mijn vraag terug te komen, weet iemand hoe je met brazil een wire kunt renderen, als ik in material editor wire aanvink, dan rendert hij alsnog gewoon en niet de wire. wie kan mij hiermee helpen?
Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/testrender8.jpg

C&C uiteraard welkom

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 22-03-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 91399 schreef op 22 maart 2004 @ 16:22:
P.S. om nog even op mijn vraag terug te komen, weet iemand hoe je met brazil een wire kunt renderen, als ik in material editor wire aanvink, dan rendert hij alsnog gewoon en niet de wire. wie kan mij hiermee helpen?
[afbeelding]
Het zou kunnen dat ik er naast zit, maar volgens mij kan Brazil helemaal geen wireframe renderen. Als je persé iets wire-frame-achtigs wilt in Brazil kun je proberen een opacity-map die helemaal wit is en zwarte randjes heeft te mappen met face in de UVW-map-modifier, maar ook dat schiet niet op. Beter doe je wireframe gewoon met de scanline renderer.
Anoniem: 105830 schreef op 20 maart 2004 @ 20:19:
Hmmm.. ik heb de bergleeuw ook maar even (tijdelijk) in de ijskast gegooid.. ben nu bezig met het leren van uv-mappen.. hiervoor heb ik een heel simpel modelletje in elkaar gezet zonder details:
[afbeelding]

Ben eigenlijk nog niet echt tevreden met het resultaat: :{
[afbeelding]

UV's:
[afbeelding]

Of is dat normaal en kan dat alleen worden weggewerkt met de clone tool in PS? :{
(ik weet trouwens dat ik de vingers beter apart kan doen, en uit moet kijken voor polygonen die over elkaar heen liggen, maar dat komt later wel.. dit was alleen maar een snelle testmap)

btw. Bovenstaande is allemaal planair (of hoe je dat ook schrijft in ABN) gemapt (en daarna relaxed neergelegd) omdat het niet echt wilde lukken met de cylindervariant... :{

edit:

Hm.. die/dat voet/been zou natuurlijk andersom naast elkaar kunnen zodat dat allemaal rondom de/het voet/been gaat. Dom van me dat ik daar niet eerder aan dacht |:(
Maar dan komt er natuurlijk weer een naad aan de voorkant van de/het voet/been.. grrr :(

Nu nog een oplossing zien te vinden voor die naad bij de overgang tussen de romp en arm/been...

* Anoniem: 105830 gaat snel verder prutsen met die vervelende UV dingetjes...
Hé, wat leuk, mapping. :) Wat je kunt doen om die naad kwijt te raken is in elk geval twee dingen:

-Zorg dat je in Photoshop je map zo tekent dat er geen naad is (rotwerk).

of:

-zet je mapping coördinates in de UVW-unwrap zo neer dat ze mooi aansluiten op de plekken waar anders naden zouden zitten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 20:36
-Zorg dat je in Photoshop je map zo tekent dat er geen naad is (rotwerk).
In PSP, dus vast ook wel in PS kun je een seamless pattern maken. Dat is eigenlijk bedoeld voor de achtergronden van website maar hier natuurlijk ook goed bruikbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Anoniem: 91399 schreef op 22 maart 2004 @ 16:22:
Ik ben weer iets verder gevorderd met de "brandenburg class" ben wat verder met het maken van de details, heb nu nog maar 1 zijde gedaan, de andere kant is in een later stadium een kwestie van mirror toepassen maar dat doe ik als deze zijde helemaal af is.

(Snip)
Wauw! _/-\o_
Dat begint er al echt mooi uit te zien. Ga je puur een schip uit de Brandenburg Class uitwerken of ga je er een complete battle scene van maken?
Het tweede lijkt me met dit schip als uitgangspunt namelijk wel erg gaaf te kunnen worden.

Keep up the good work!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85330

Ik ben weer even verder gegaan met mijn balpen (oude wip). Had gisteren nog wat tijd over tussen al het drukke schoolwerk door ;)

Wat veranderd is :
- reflectie opgezet, is niet echt goed getweaked, maar soit :)
- schrijfgedeelte (hoe heet dit, schrijfballetje :))
- materialen nog wat getweaked,
- 3-puntsbelichting,

ik ben vooral nog enorm aan het experimenteren. Eigenlijk stop je daar nooit mee, me dunkt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/balpen6.jpg
Detail punt
Meer
Nog meer

Is er verbetering merkbaar? Ik weet dat er nog teveel moet veranderen, mesh is niet in orde, kan ik niets meer aan doen.
Waar zou ik speciaal op moeten letten?

C & C dus meer dan welkom opnieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85330 op 23-03-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je Geocities account is over de limiet heen ofzo, ik krijg alleen maar reclame te zien in ieder geval.
edit: "This page is not available. "

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 23-03-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Oogst je hebt weer eens volledig gelijk Brazil kan GEEN wireframes renderen. Zelf doe ik dit meestal gewoon effe met de scanline, in een paar seconden gepiept op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil me ook zoals aarbei in het UV mappen storten van figuurtjes, maar over het algemeen zijn er 101 tutorials over te vinden. Wie weet er eentje die als betrouwbaar en een goeie manier aangeschreven staat?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In Max(5) zelf heb je een (mi) vrij duidelijke. Staat onder tutorials -> "unwrapping a spacefighter" ofzo..

[ Voor 10% gewijzigd door Scipionyx op 23-03-2004 10:47 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 23 maart 2004 @ 00:57:
Je Geocities account is over de limiet heen ofzo, ik krijg alleen maar reclame te zien in ieder geval.
edit: "This page is not available. "
Ik heb ze overgezet naar m'n lycos-account. Beide zuigen natuurlijk, maar het is roeien met de riemen die in het bootje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is een lijstje met goede links om je plaatjes te hosten, mocht je het willen:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?&threadid=49775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:25
gladiool schreef op 23 maart 2004 @ 10:33:
Ik wil me ook zoals aarbei in het UV mappen storten van figuurtjes, maar over het algemeen zijn er 101 tutorials over te vinden. Wie weet er eentje die als betrouwbaar en een goeie manier aangeschreven staat?
Ook wel ok; http://www.cgtalk.com/showthread.php?threadid=78802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Schuey schreef op 20 maart 2004 @ 12:13:
weer eens nieuwe screenies, heb het vest gedelete en het mooiste (en duurste) vest van blackhawk nagemaakt, dit is het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
uiteraard nog WIP
ziet er goed uit, alleen het jasje is iets te groot ofzo, ziet er een beetje raar uit.
Maarehh hoe lang ben je hier nou al wel niet mee bezig!? :O ,al bijna een jaar volgens mij... :D . RESPEKT _/-\o_ voor je 3d-uithoudings vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ik heb nu een kop gemaakt en na 3 dagen ruzie met het haar gehad te hebben geef ik het op: hij krijgt een hoed op :(

maar nu wil ik hem een soort gewaad geven... ik heb geen lichaam gemodeld omdat je dat toch niet te zien krijgt. Nu vraag ik me af wat een goede manier is om deze kleren te maken (nog nooit gedaan nl.)
Ik zat te denken aan een Biped toe te voegen (char studio max6), die in de juiste houding te zetten en daaromheen modeleren? is dat wat? of is er een betere manier?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Oogst:

Tnx, dat laatste ga ik zo meteen even proberen.. dat eerste is idd een rotwerk.

@gladiool

Dat zal je waarschijnlijk nog erg gaan tegenvallen :) zijn niet echt veel (goede) tutorials over te vinden.

Deze op cgtalk is trouwens wel een goede, maar daarin wordt het oplossen van die naden niet echt uitgebreid besproken (vandaar m'n vorige post).

Zie ook deze link voor meer.

Verder is er dan ook nog een manier om in MAX naden weg te werken, zie deze link, maar dat is jammer genoeg niet bruikbaar voor alle soorten objecten.

En als laatste vind ik dit zelf een erg handige techniek om complexe objecten te mappen.
(ook al heb ik het nog niet zelf geprobeerd, maar dat ga ik deze week zeker wel doen)

edit:

ow, s%($%^@!.. ik was vergeten dat er nog een 30e pagina was.. heb ik voor niets al die links zitten posten :( 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 23-03-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05

Imhotep

The Dark Side

hallo, ff een vraagje

ik ben nu vor mijn werk op zoek naar een cad tekening van een brandweerauto

gaat alleen om de buitenkant, dus niet om alle exacte maten ofzo
nu heb ik al heeeeel wat sites afgezocht, maar kan er niets tussen vinden waarbij je niet ergens lid van moet zijn ofzo

weet iemand waar ik dat kan vinden??
mag in 2d zijn, maar ook in 3d zodat ik er zelf 2d van kan maken in autocad ofzo.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZipoBibrok5-108 schreef op 22 maart 2004 @ 20:28:
[...]

Wauw! _/-\o_
Dat begint er al echt mooi uit te zien. Ga je puur een schip uit de Brandenburg Class uitwerken of ga je er een complete battle scene van maken?
Het tweede lijkt me met dit schip als uitgangspunt namelijk wel erg gaaf te kunnen worden.

Keep up the good work!
Thanx, ik ga eerst maar eens dat hele schip proberen uit te werken, en dan zijn we weer een poosje verder, maar een hele scene? zou wel leuk zijn, weet niet of ik er het geduld voor op kan brengen, maar wie weet :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11945

Ook maar eens m'n Fiatje posten... Beetje opgekalefaterd. Dat de luchthapper nutteloos is omdat de motor achterin zit weet ik. Is al een tijdje een WIP en dat blijft het denk ik ook nog wel ff omdat ik nu met andere projectjes bezig ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.hrs-design.nl/uploadedCGI/grt.testrender.09e.jpg

Cinema 4D 6 CE+

[edit: spelvaut]

Greetz,
Harald

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 11945 op 23-03-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook weer een update van mijn kant, heb weer het 1 en ander aan detail toegevoegd, het voorste deel van het schip begint nu te vorderen.
helaas is niet al het detail te zien op deze render, misschien in een volgende render.
----clickable---
Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/testrender10.jpg

C&C uiteraard weer welkom :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Anoniem: 11945 schreef op 23 maart 2004 @ 15:47:
Ook maar eens m'n Fiatje posten... Beetje opgekalefaterd. Dat de luchthapper nutteloos is omdat de motor achterin zit weet ik. Is al een tijdje een WIP en dat blijft het denk ik ook nog wel ff omdat ik nu met andere projectjes bezig ben.

Harald
Luchthapper is nooit nutteloos...ook niet als de motor achterin ligt...zo blijft de inhoud van je picnic-mandje of je voeten in ieder geval lekker koel ;)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

gaat goed! :)

alleen is het hekje nogal zwaar bij jou. Hierdoor krijg je een miniatuur-schip-ervaring :)

ter vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/wv2/merseyarc2003/batatl60/bhship300403/l1040181.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

orgineel van de contest, aangezien k het zelf liever niet heb dat de 2 doorelkaar worden gehaald, daarom een clickable versie....

*klik
http://picserver.org/view_image.php/76T69J7P2Q2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@kjwjansen,

Hoe heb je dat water gemaakt? (tutorial?) Ik ben zelf ook bezig met een bootje in Rhino en 3DSMax, maar mijn water lijkt helemaal nergens op...

Ik heb zelf deze http://storm.prohosting.com/mindcndy/watertutorial.html gebruikt, maar op de één of andere manier ziet dat er bij mij niet uit als water waar bootjes in varen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paling1 schreef op 23 maart 2004 @ 17:37:
@kjwjansen,

Hoe heb je dat water gemaakt? (tutorial?) Ik ben zelf ook bezig met een bootje in Rhino en 3DSMax, maar mijn water lijkt helemaal nergens op...

Ik heb zelf deze http://storm.prohosting.com/mindcndy/watertutorial.html gebruikt, maar op de één of andere manier ziet dat er bij mij niet uit als water waar bootjes in varen. :'(
Ik gebruik hier Brazil, maar ik denk dat je met de scanline wel een heel eind het zelfde resultaat kunt bereiken.
ga naar een leeg slot en neem een raytrace materiaal. in de diffuse map zet je een noise map, en daar de RGB: #1: 10,45,72 #2: 49,97,152 . in de reflect map zet je ook een noise map, met de standaard waarden. en in de bump map zet je een smoke map en daar even de tiling waarden veranderen in 2.0 . en de waarde voor bump iets omhoog naar +/- 60. dit zijn de belangrijkste instellingen, dus eigenlijk niets meer dan een paar noise en smoke maps gebruikt in een raytrace materiaal. deze gebruik ik meestal, geeft wel niet het mooiste resultaat, maar wel lekker snel te maken. succes en mocht je er niet uit komen dan hoor ik het wel, dan maak ik wel een mini tutorial.
groeten koen

@ tie rep: inderdaad, het hekje is nogal "dik" of hoe je het noemen wil, maar als ik de waarde bij thickness nog verder omlaag zet, dan is hij haast niet meer zichtbaar bij een render, maar ik zal er eens naar kijken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 23-03-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Update :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/masker4.jpg

Schaduwen moeten nog getweakt worden, maar er zit al schot in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een update van mij, de laatste voor vandaag, ben weer een stuk verder, en heb de railing aangepast. heb de materialen voor het metaal veranderd naar een lichter materiaal om zo de details iets beter te kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/testrender11.jpg

C&C weer meer dan welkom..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 91399 schreef op 23 maart 2004 @ 20:14:
nog een update van mij, de laatste voor vandaag, ben weer een stuk verder, en heb de railing aangepast. heb de materialen voor het metaal veranderd naar een lichter materiaal om zo de details iets beter te kunnen zien.

[afbeelding]

C&C weer meer dan welkom..... ;)
Begint steeds beter te worden, met meer en meer details. Een opmerking: de punt kan misschien wat minder puntiger, als je naar de orginele foto kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben weer eens wat gaan doen met particles, en wel met tutorial over Particle Flow..
hmm.... PFlow.... :9~ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/images/Lab/PFlow01S.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/images/Lab/PFlow02S.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/images/Lab/PFlow03S.jpg
Klik voor groter.

Dit is een sphere die langzaam uiteen valt van boven naar beneden. Particles worden daarna weggevoerd door de wind.
Sphere bestaat uit 60000 instanced objects met vier faces elk, originele object is nog op het eerste plaatje te zien. Plaatjes zijn in Brazil gerenderd met GI (QMC) met 2 bounces (vraag me niet waarom), skylight en AA op 1 min, 4x4 max. Overkill, ik weet het.

Edit: Hmm, plaatjes zien er klein beter uit, volgende keer maar eens wat meer particles en ze dan een stuk kleiner maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 24-03-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eindelijk mijn 3D links eens gesorteerd en een gruwelijke hoop zut weggegooid. Ik heb er gelijk een zipje van gemaakt zodat je het in je favourites kan mikken. Hoezee.

DL hierrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 77157 schreef op 24 maart 2004 @ 00:46:
Ben weer eens wat gaan doen met particles, en wel met tutorial over Particle Flow..

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Klik voor groter.

Dit is een sphere die langzaam uiteen valt van boven naar beneden. Particles worden daarna weggevoerd door de wind.
Sphere bestaat uit 60000 instanced objects met vier faces elk, originele object is nog op het eerste plaatje te zien. Plaatjes zijn in Brazil gerenderd met GI (QMC) met 2 bounces (vraag me niet waarom), skylight en AA op 1 min, 4x4 max. Overkill, ik weet het.

Edit: Hmm, plaatjes zien er klein beter uit, volgende keer maar eens wat meer particles en ze dan een stuk kleiner maken.
ziet er :9~ uit, zelf bedacht of tutorial voor gebruikt? en zo ja, welke? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje van mezelf en een beetje van McKay. :) Als je particles wilt leren moet je daar zijn, echt supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Sharky

Skamn Dippy!

Klik voor groter.

eej geinige sjit! maak er een filmpje van zou ik zeggen :) weet je ook goeie pflow tuts te vinden?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie de post boven jouw post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik zit weer op te letten merk ik

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 24 maart 2004 @ 02:21:
Heb eindelijk mijn 3D links eens gesorteerd en een gruwelijke hoop zut weggegooid. Ik heb er gelijk een zipje van gemaakt zodat je het in je favourites kan mikken. Hoezee.

DL hierrr.
Hey bedankt, zitten nuttige links bij, en inderdaad ik heb eens die video tuts van particle flow zitten bekijken, en dat zijn nog eens goede tutorials. een echt aanradertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Anoniem: 77157 schreef op 24 maart 2004 @ 02:21:

DL hierrr.
dankuzeer, ik werd een beetje lam van het zelf zoeken naar goede links.

(simpele) vraag: hoe zorg ik ervoor in maya dat ik alleen de zichtbare faces/vertices selecteer. (dus niet die aan de achterkant van een object?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 23 maart 2004 @ 12:28:
Hier is een lijstje met goede links om je plaatjes te hosten, mocht je het willen:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?&threadid=49775
Vielen dank

update dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/QQJ73R1R1H08/picserver.jpeg
edit: layout verneuken wordt niet geapprecieerd meende ik me te herinneren.

Ik krijg steeds de indruk dat de blauwe balpen een beetje boven de witte zweeft. Niet omdat hij er effectief boven ligt. Het ligt m.i. aan de belichting, zelfs wanneer ik hem een beetje in de andere laat overlopen, ziet het er nog altijd zo uit.

Hij steunt wel op de witte, niet op de groene.

C&C nog altijd welkom. Liefst op hoe ik mijn materials en/of belichting kan verbeteren. Aan het model kom ik niet meer, teveel vroege fouten ingeslopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85330 op 24-03-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:01

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 85330 schreef op 24 maart 2004 @ 17:28:
[...]

Vielen dank

update dan maar:
[afbeelding]

C&C nog altijd welkom. Liefst op hoe ik mijn materials en/of belichting kan verbeteren. Aan het model kom ik niet meer, teveel vroege fouten ingeslopen.
Wat voor een echt realistische render essentieel is. Is een omgeving. Bijvoorbeeld om te reflecteren want het lijkt erop dat je pennen iets reflecteren. Als je de omgeving goed maakt heb je ook geen specularity meer nodig. De meest makkenlijke manier om snel goed resultaat te krijgen mbt omgeving is het gebruik van een hdri-map. Zat over te vinden op google mocht je dat graag willen.

ppffffff, ik ga mezelf herhalen in een thread. Ach ja. Dan zal ik het wel menen :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik weer even aan m'n bootje gewerkt, en heb de radarinstallatie een heel eind af (wat viel dat tegen) en wat doppler radars (of hoe die dingen ook heten) en verder weer wat detail erin gemaakt zoals wat lampen en antennes.
------clickable-----
Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/testrender14.jpg

C&C wederom welkom :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 91399 schreef op 24 maart 2004 @ 19:11:
Vandaag heb ik weer even aan m'n bootje gewerkt, en heb de radarinstallatie een heel eind af (wat viel dat tegen) en wat doppler radars (of hoe die dingen ook heten) en verder weer wat detail erin gemaakt zoals wat lampen en antennes.
------clickable-----
[afbeelding]

C&C wederom welkom :P :9
Wordt steeds beter. Misschien moet je maar eens beginnen met de hull van het schip (naam van het schip, misschien klinknagels?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje

Is er een manier om een carpaint material te krijgen, in max. En dat dus te renderen valt met de standaart scanline renderer? Of moet dit allemaal perse met brazil?

en kan er iemand een linkje geven naar een site waar k bleuprints kan krijgen (behalve suurland natuurlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 24-03-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 80198 schreef op 24 maart 2004 @ 20:52:
Vraagje

Is er een manier om een carpaint material te krijgen, in max. En dat dus te renderen valt met de standaart scanline renderer? Of moet dit allemaal perse met brazil?

en kan er iemand een linkje geven naar een site waar k bleuprints kan krijgen (behalve suurland natuurlijk)
Hier is een simpele turorial voor een carpaint material voor max (scanline renderer).

Waarom niet suurland? Die heeft toch eigenlijk wel de meeste car blueprints (ik neem aan dat je een auto aan het maken bent)? Maar zo 1-2-3 weet ik geen site die goede blueprints heeft (al zijn ze er wel), probeer google eens als je dat al niet geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier is een andere carpaint tutorial, is eigenlijk wel voor brazil, maar bij zo'n simpel materiaal maakt het niet uit of je een raytrace material pakt of een brazil material.
En deze site voor blueprints ken je ook toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zit tussendoor mij flink uit te leven :D op de dingen die ik hier in huis en op mn werk heb staan. Het is echt leuk om met al die nurbs dingen te stoeien.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26424/full.jpg
Zonder belichting
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26425/full.jpg
Met kleine dome of light

Het is dus een half transparant plastic bakje, nou is de material nog niet helemaal goed maar het ging mij vooral om het modellen. (en ook dat is nog niet perfect).
Het is een weckpot-beugelding, vandaar dat je er zoveel metalen stangetjes omheen ziet :D

Er moet nog veel aan mijn skillz verbeteren, maar ik maak nu alles in huis na wat mij onder ogen komt 8)7 en dat is leuke oefening. (Maar, zoals ik voorspeld had, zit ik door mijn enthousiasme nu avond aan avond aan Cinema4D :{ )

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26426/full.jpg
Hier nog even een closeup van het bakje.
Het klem-oogje bovenaan klopt niet (sweep nurbs, vond ie geloof ik toch niet zo lief), het lepeltje om hem aan vast te pakken heeft een foutje in de vorm... en het schroefje wat door het scharnierende deel gaat, is onzichtbaar geworden :X maar verder vind ik het een leuke tryout!

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 25-03-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107774

Ik ben sinds een maandje bezig met 3dsmax, dit zijn mijn creaties tot nu toe:

het huisje van Oogst
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart/ahuisje.jpg

ik heb ook een tutorial uit 3dsmax gedaan dit is het resultaat, de rhino:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart/arhino4.jpg

ik heb zelf geprobeerd een erlenmeyer te maken, helaas zit er een zwart rondje onderin en is de schaduw ook niet echt mooi.
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart/abekerglas3.jpg

ik ben nu bezig om een racefiets te maken, het zal nog wel veel werk worden, maar dit zijn de wielen alvast.
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart/awielen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

@Dark Blue: Hehe, nu weet je wat ik doorga, ik kom thuis en de aantrekkingskracht van C4D is zoo groot dat ik moet c4d... en dan meestal tot uur of 10-1.

C4D=Afbeeldingslocatie: http://www.supersjakie.nl/buttrock.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 25-03-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Anoniem: 89757 schreef op 25 maart 2004 @ 09:47:
@Dark Blue: Hehe, nu weet je wat ik doorga, ik kom thuis en de aantrekkingskracht van C4D is zoo groot dat ik moet c4d... en dan meestal tot uur of 10-1.

C4D=Afbeeldingslocatie: http://www.supersjakie.nl/buttrock.gif
*check*

Cinema 4D rocks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109855

Hey, ik ben nieuw hier op dit forum, en een Maya-noob.
Dit is mijn eerste wip: (ogen moeten nog gemaakt worden)

http://www.yourimagehost....p?i=1139&img=hoofd1.2.jpg

PS: Hoe is de code weer? [img]"URL"[/img] en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 109855 schreef op 25 maart 2004 @ 14:36:
Hey, ik ben nieuw hier op dit forum, en een Maya-noob.
Dit is mijn eerste wip: (ogen moeten nog gemaakt worden)

http://www.yourimagehost....p?i=1139&img=hoofd1.2.jpg

PS: Hoe is de code weer? [img]"URL"[/img] en dan?
Afbeeldingslocatie: http://bladie.bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 107774 schreef op 25 maart 2004 @ 09:47:

het huisje van Oogst
[afbeelding]

ik heb ook een tutorial uit 3dsmax gedaan dit is het resultaat, de rhino:
[afbeelding]

ik heb zelf geprobeerd een erlenmeyer te maken, helaas zit er een zwart rondje onderin en is de schaduw ook niet echt mooi.
[afbeelding]

ik ben nu bezig om een racefiets te maken, het zal nog wel veel werk worden, maar dit zijn de wielen alvast.
[afbeelding]
In een maand heb je al aardig wat mooie dingen geleverd. Vooral de belichting bij het huisje heb je goed gedaan, wel jammer dat de belichting bij de andere projecten wat minder is. Maar ga zo door, als je genoeg tutorials doet en zelf experimenteerd kun je heel wat berijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even een klein filmpje gemaakt, was eigenlijk puur bedoeld voor mezelf om te zien of de afmetingen e.d. een beetje kloppen, maar zet hem hier ook maar even neer, de kwaliteit is niet zo geweldig, maar wel te doen. laat even weten wat jullie ervan vinden a.u.b. om de boel te verbeteren :P

Ik heb tevens nog een vraag: Ik wil een complete scene maken dat er vanuit een vliegtuig, of vanuit een duikboot of zo, een slag gevoerd gaat worden met het schip waar ik nu bezig mee ben, nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste doen, wat zijn de mogelijkheden? met welke (plugins of Particles) of wat dan ook kan ik dat het beste opzetten? Ik heb de links van Rare Aap al doorgenomen ook die van pflow en zat daar misschien aan te denken, maar heb ook gekeken naar afterburn. dus als iemand nog tips of suggesties heeft dan hoor ik ze graag.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 25-03-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

@kwjansen, ziet er leuk uit... maar laat de camera eens wat dichter bij komen! dan heb je tenminste wat aan je details :) en misschien een texture als naam van de boot ofsow?
belichting had je daar al naar gekeken?

ik heb ook nog een probleempje. Vroeger, lees gisteren had ik als ik een object wilde verplaatsen, roteren dat mijn assen geel werden en eventueel het vlak van verplaatsen... maar nu is dat weg? zal vast wel makkelijk op te lossen zijn.... maar waar kan ik dat vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door hobbeldebobbel op 25-03-2004 19:06 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

aangezien de meeste tutorials te uitgebreid of ingewikkeld voor me waren toch maar zelf aan het uitvogelen gegaan. Het is een opdracht voor school, dus hoefde gelukkig niet super realistisch te zijn ;) verder tweaken om het toch iets beter te krijgen doen we morgen wel weer

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/2din3d1.jpg

* floriske.nl vind het jammer dat hij de laatste tijd weinig echt met max bezig kan zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hobbeldebobbel schreef op 25 maart 2004 @ 19:06:
ik heb ook nog een probleempje. Vroeger, lees gisteren had ik als ik een object wilde verplaatsen, roteren dat mijn assen geel werden en eventueel het vlak van verplaatsen... maar nu is dat weg? zal vast wel makkelijk op te lossen zijn.... maar waar kan ik dat vinden?
als het over max gaat --> press 'X'
schijnt hier wel eens vaker gezegd te zijn geloof ik :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

nlboy

Alles kitz?

Shademaster schreef op 01 maart 2004 @ 15:51:
@ inquestos

Ja klopt, de laatste 2 waren een shadertest, niet echt mooi maar toch.

Hier nieuw dingetje:
[afbeelding]
(klik voor 1600x1200 view).
Mooi! Heb het plaatje meteen als achtergrond ingestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 16:35

Hayfork

Drinkin&Boardin

floriske.nl schreef op 25 maart 2004 @ 20:03:
aangezien de meeste tutorials te uitgebreid of ingewikkeld voor me waren toch maar zelf aan het uitvogelen gegaan. Het is een opdracht voor school, dus hoefde gelukkig niet super realistisch te zijn ;) verder tweaken om het toch iets beter te krijgen doen we morgen wel weer

[afbeelding]

* floriske.nl vind het jammer dat hij de laatste tijd weinig echt met max bezig kan zijn :'(
het enige niet-realistische aan dit plaatje is een restaurant zonder keuken en zonder kok...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Floriske.nl: Damn, die is goed man! Hoe heb je het zo goed uitgelijnt gekregen?

Dit is echt het laatste plaatje uit deze reeks die ik hierga spammen ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/masker7.jpg

Moet hem nog op een groot formaat renderen, en dan verwerken in een affiche. De raytraced schaduwen worden trouwens shadowmaps, dit was ff om een snelle en goede render te maken. MentalRay vind mijn shadow maps niet zo lief... :?

p.s. niet op de herhalende stenen letten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
floriske.nl schreef op 25 maart 2004 @ 20:03:

[afbeelding]

Wat is 3d, en wat is foto? Dat "Restaurant, zonder keuken, zonder kok" 3d is zie ik, maar dat logo ook?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Net aan iets nieuws begonnen.
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/41352345.jpg
C&c welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 14:50

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

[quote]
UV's:
[afbeelding]

[quote]

De symmetrische zaken (hand links/rechts) kun je, IMHO, het beste 1x texturemappen door de UV-points te welden/mergen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobbeldebobbel schreef op 25 maart 2004 @ 19:06:
@kwjansen, ziet er leuk uit... maar laat de camera eens wat dichter bij komen! dan heb je tenminste wat aan je details :) en misschien een texture als naam van de boot ofsow?
belichting had je daar al naar gekeken?

thanx, maar het was nog maar puur om te kijken of de verhoudingen een beetje kloppen, maar inderdaad je hebt gelijk. belichting heb ik nog niets aan gedaan. en texturen ook niet. maar iemand nog suggesties voor mijn vragen van een paar posts terug, ben namelijk al aardig aan het bedenken hoe ik het wil gaan maken.

voor jouw vraag staat het antwoord er ook al meende ik te zien: de welbekende "x" heb het laatst ook gehad, simpel maar moeilijk te vinden als je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
djluc schreef op 22 maart 2004 @ 18:55:
[...]
In PSP, dus vast ook wel in PS kun je een seamless pattern maken. Dat is eigenlijk bedoeld voor de achtergronden van website maar hier natuurlijk ook goed bruikbaar voor.
Daar heb je in dit geval helemaal niks aan, want zo'n seamless pattern is seamless aan de randen van de afbeelding. De randen van de texture daarentegen zitten middenin de afbeelding en zijn ook helemaal niet recht of zo. Daardoor is het opeens een stuk ingewikkelder.
gladiool schreef op 23 maart 2004 @ 10:33:
Ik weet er geen goede tutorials over, maar ik weet wel dat er 101 technieken voor zijn en dat geen enkele De Juiste is. Je eigen smaak en de situatie zijn net zo goed belangrijk. Het is wel handig om zoveel mogelijk technieken te kennen, dan kun je de juiste kiezen.

Een tip die een docent me vorige week gaf en die ik wel nice vond voor het mappen: maak een bitmap met daarop een grote checker en een lichte kleine pixelnoise. Wanneer je nu gaat mappen kun je perfect zien waar de map stretched. Hierbij ga je dus eerst mappen en dan pas je texturen tekenen in Photoshop.

Klik voor groter.

Ow, dit is wel echt extreem cool zeg! Ik wilde al overstappen op MAX 6 vanwege particle flow, maar nu ik dit zo zie weet ik het helemaal zeker. Dit is echt heel cool.
Anoniem: 85330 schreef op 24 maart 2004 @ 17:28:
[...]

Vielen dank

update dan maar:
[afbeelding]

Ik krijg steeds de indruk dat de blauwe balpen een beetje boven de witte zweeft. Niet omdat hij er effectief boven ligt. Het ligt m.i. aan de belichting, zelfs wanneer ik hem een beetje in de andere laat overlopen, ziet het er nog altijd zo uit.

Hij steunt wel op de witte, niet op de groene.

Hé, het copyright op die scene ligt bij mij hè, dit is plagiaat. ;)

Anyway, je mist inderdaad een omgeving. Op een blauwe ondergrond ziet het er nooit realistisch uit. Verder zou dat plastic net een subtiele reflectie moeten hebben, zou je de belichting net wat beter in moeten stellen (meer samples of zo) om de ruis te verminderen.
Anoniem: 107774 schreef op 25 maart 2004 @ 09:47:

het huisje van Oogst
[afbeelding]
...
Sjezus, ik heb mijn huisje er nog nooit zo mooi bij zien staan! Dit is echt heel mooi gedaan. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Oogst op 26-03-2004 15:30 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 26 maart 2004 @ 14:55:
Ow, dit is wel echt extreem cool zeg! Ik wilde al overstappen op MAX 6 vanwege particle flow, maar nu ik dit zo zie weet ik het helemaal zeker. Dit is echt heel cool.
Ha, ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt :)

Filmpje! (DivX, 6MB)

Maar PFlow is zekers de moeite waard, zoiets als dit heb je echt zo gemaakt. In het begin leek het er niet op, maar max6 is een echte vooruitgang.
Hmm, PFlow... :9~

@Gladiool:
Kijk een op http://www.secondreality.ch bij tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Voor degene met dat huisje en die bomen en die rode loper en die met het gras aan het knoeien was: deze tutorial is errug goed.
Het is even goed lezen wat er staat, het is errug heffie voor je PC, maar je renders zijn om te kwijlen:
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/grass/grass.asp

edit
Plaatje dr bij
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/gras.jpg

Die particles zien er idd ongelovelijk gaaf uit!! Ik wil me daar ook eens in verdiepen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Guillome op 26-03-2004 16:19 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er idd heel erg strak uit :)
dat gras dus he ;)

Hier is nog een andere goede:
http://www.3dluvr.com/content/article/89

En nog eentje:
http://frodo.hiof.no/~dee...x.php?page=tutorial&id=13

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 26-03-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, vraagje over maya.

In painteffects, als ik een nurbs-surface paintable maak, en ik verf erop, dan verft hij het haar (ofzoiets) aan de binnenkant. Hoe kan ik dit verhelpen?

Fototje: The eye of Sauron :)

Afbeeldingslocatie: http://www.yourimagehost.com/is.php?i=1221&img=the_eye_of_sauron.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) :) :) Ik ben vanaf vandaag de trotse bezitter van afterburn 3.1 ( ja volledig legaal). Heb er lang over zitten twijfelen of ik het zou doen of niet, maar nu toch maar de knoop doorgehakt, en jesus wat kun je daar mooie dingen mee maken. Ik ben zo blij als een kind ;) ;) . Sorry maar dit wilde ik effe kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 109855 schreef op 26 maart 2004 @ 16:22:
Hey, vraagje over maya.

In painteffects, als ik een nurbs-surface paintable maak, en ik verf erop, dan verft hij het haar (ofzoiets) aan de binnenkant. Hoe kan ik dit verhelpen?

[afbeelding]
Oog ziet er aardig uit, maar al die tekst erin verpest het allemaal. Copyright info recht in het midden van een scene (of is die foto niet door jou gemaakt?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos:
Copyright info recht in het midden van een scene (of is die foto niet door jou gemaakt?)?
Jawel, maar dat komt omdat ik de leerversie van maya gebruik, dan komt al die irritante tekst op je scene. (weet iemand maya gratis te vinden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Qylos schreef op 26 maart 2004 @ 17:50:
[...]

Oog ziet er aardig uit, maar al die tekst erin verpest het allemaal. Copyright info recht in het midden van een scene (of is die foto niet door jou gemaakt?)?
de probeer versie van maya doet dat met de render helaas.

[edit]ik had het venster dus al ruim een half uur openstaan |:(
en harax, maya is niet gratis te vinden, maar misschien kun je via je school aan een studentenversie komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 26-03-2004 18:45 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Magic schreef op 26 maart 2004 @ 18:43:
[...]

de probeer versie van maya doet dat met de render helaas.

[edit]ik had het venster dus al ruim een half uur openstaan |:(
en harax, maya is niet gratis te vinden, maar misschien kun je via je school aan een studentenversie komen.
Sterker nog, hier een request doen om hem gratis te vinden staat gelijk aan een warez-request en mag niet. Dan weet je het nu iig :)

Een studentenversie via school kun je idd proberen. Zijn vaak bergen goedkoper. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Hayfork schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:
[...]

het enige niet-realistische aan dit plaatje is een restaurant zonder keuken en zonder kok...
nee hoor, daar vergis je je in, graine d'appetit is een zogenaamd "magnetron restaurant" geen koks, geen keuken, alleen maar magnetron maaltijden die je zelf op kan warmen daaro.

heb voor je gegoogled voor bewijs, maar mijn frans is niet zo geweldig ;)
inquestos schreef op 25 maart 2004 @ 21:56:
[...]Wat is 3d, en wat is foto? Dat "Restaurant, zonder keuken, zonder kok" 3d is zie ik, maar dat logo ook?
jep logo is ook 3d :D dat heb ik moeten restylen als opdracht voor school

dit is het bestaande logo :X Afbeeldingslocatie: http://www.fleurymichon.fr/images/Graine_%20appetit.jpg
Senzuboon schreef op 25 maart 2004 @ 20:48:
@Floriske.nl: Damn, die is goed man! Hoe heb je het zo goed uitgelijnt gekregen?

....

O-)
ermm, tjah niet echt moeilijk, maar ff lastig uit te leggen ;)

Heb allereerst de 2d foto als enviroment ingesteld, daarna de perspective viewport ook deze enviroment als background gegeven.

Toen een box gemaakt en net zo lang met de perspective view zitten rommelen tot deze in het juiste perspectief stond (dus niet de box gedraait etc, maar de view angle)

In photoshop heb ik het stuk muur waar nu het logo op zit uitgeknipt en met "perspective transform" recht getrokken.
Dit heb ik op zijn beurt weer als texture gebruikt op een plane die in de viewport gelijk in perspectief en grootte is als de muur zelf, zodat ik daarmee dus ook schaduw kon creëren

pff, ik moet echt geen tuts gaan schrijven 7(8)7 maar hoop dat het een klein beetje duidelijk is :*)

Het logo met tekst etc is dus 3d, maar ook de muur zeg maar

edit:
misschien dat dit iets meer zegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/2din3dwire1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door floriske.nl op 26-03-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 109855 schreef op 26 maart 2004 @ 16:22:
Hey, vraagje over maya.

[afbeelding]
de normals flippen, en hoe dat moet in maya...geen flauw idee

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

floriske.nl schreef op 26 maart 2004 @ 19:51:
[...]
nee hoor, daar vergis je je in, graine d'appetit is een zogenaamd "magnetron restaurant" geen koks, geen keuken, alleen maar magnetron maaltijden die je zelf op kan warmen daaro.

heb voor je gegoogled voor bewijs, maar mijn frans is niet zo geweldig ;)

[...]
jep logo is ook 3d :D dat heb ik moeten restylen als opdracht voor school

dit is het bestaande logo :X [afbeelding]
[...]
ermm, tjah niet echt moeilijk, maar ff lastig uit te leggen ;)

Heb allereerst de 2d foto als enviroment ingesteld, daarna de perspective viewport ook deze enviroment als background gegeven.

Toen een box gemaakt en net zo lang met de perspective view zitten rommelen tot deze in het juiste perspectief stond (dus niet de box gedraait etc, maar de view angle)

In photoshop heb ik het stuk muur waar nu het logo op zit uitgeknipt en met "perspective transform" recht getrokken.
Dit heb ik op zijn beurt weer als texture gebruikt op een plane die in de viewport gelijk in perspectief en grootte is als de muur zelf, zodat ik daarmee dus ook schaduw kon creëren

pff, ik moet echt geen tuts gaan schrijven 7(8)7 maar hoop dat het een klein beetje duidelijk is :*)

Het logo met tekst etc is dus 3d, maar ook de muur zeg maar

edit:
misschien dat dit iets meer zegt:

[afbeelding]
Ja, ik geloof dat ik je wel snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killemov schreef op 25 maart 2004 @ 23:29:
De symmetrische zaken (hand links/rechts) kun je, IMHO, het beste 1x texturemappen door de UV-points te welden/mergen.
Goede tip :) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Iets nieuws.

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/dr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/dr2.jpg

C&c welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mooimooimooi.

..

wat is het?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
XLerator schreef op 26 maart 2004 @ 23:41:
Mooimooimooi.

..

wat is het?
Het is een booreiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mooimooimooi

:D
Echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben bezig met een auto. Wil hem nou dus flink gaan opvoeren :9 , de basis is er. Ideen zijn zeer welkom.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/B468J747G76G

ennnuhhh kan iemand uitleggen hoe brazil werkt, k krijg die materialen op de een of andere manier maar niet goed. :?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-03-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 80198 schreef op 27 maart 2004 @ 11:32:
ben bezig met een auto. Wil hem nou dus flink gaan opvoeren :9 , de basis is er. Ideen zijn zeer welkom.. ;)

[afbeelding]

ennnuhhh kan iemand uitleggen hoe brazil werkt, k krijg die materialen op de een of andere manier maar niet goed. :?
Hij klopt niet helemaal, hij is te hoog (dorpels) en je hebt er een cabrio met een vast dak van gemaakt, die lijn vanav de deur naar achter over de motorkap heen is van een cabrio en is er bij de dichte versie niet. voor de rest issie wel OK! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jwstoop schreef op 27 maart 2004 @ 12:51:
[...]

Hij klopt niet helemaal, hij is te hoog (dorpels) en je hebt er een cabrio met een vast dak van gemaakt, die lijn vanav de deur naar achter over de motorkap heen is van een cabrio en is er bij de dichte versie niet. voor de rest issie wel OK! :D
lol

k had gewoon een aantal pic's gezocht voor reference, kan best dat er een cabrio tussen zat :D . Maar het is ook niet mijn bedoeling om zo'n porche precies hetzelfde na te maken. K probeer en noujuist zoveel mogelijk aan te veranderen, het moet echt een beetje een turbo auto worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 13:23
voor een 911 turbo zou je er 3 'turbo'-gaten voorin kunnen maken,
zoiets als dit bv. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.omania.net/cards/cars/porsche_911_turbo.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.