damn, ik moet dit echt meer gaan doen.
Nu werk ik aan een tempo waarop ik slechts éénmaal in de week een half uurtje spendeer eraan of zo.
En tot overmaat van ramp heb ik zo geen inspiratie omdat ik nou nog niet echt alles kan maken wat mijn verziekt brein te binnen schiet.
Dus maar dingen gaan maken die op m'n bureau liggen.
Ik moet hem nog 'texturen', maar het model is toch bijna klaar.
Het is ook de eerste keer dat ik probeer om belichting toe te voegen. Mijn dome of light lijkt nergens naar, maar soit.
C & C méér dan welkom.
Ik heb ook nog 2 vraagjes :
1. Bestaat er een website waar vele standaard materiaal instellingen te vinden zijn? Hoe ik bijvoorbeeld mijn balpen een mooie plastic look kan geven.
2. Hoe kan ik in godsnaam gaan snijden (slice) zonder van die irritante overbodige vertices te krijgen?
Ter illustratie :
Ik selecteer en plaats de slice plane waar gesneden moet worden.
Op polygoon sublevel geen enkel probleem.
Maar dan bij de vertices :
Tussen de vertices die wel 'gewenst' zijn, wordt er steeds een extra vertices geplaatst. Ik heb geen zin om ze allemaal te gaan collapsen en verplaatsen of zo, omdat ik ervan overtuigd ben dat dit beter kan. Ik weet ook dat je polygonen apart kan cutten, maar hier lijkt me dat ook wat overbodig werk.
Ik heb gehoord dat er in Max 5 een andere cut-tool bestaat, maar aangezien ik met Max 4 werkt, zal dit niet aan mij besteed zijn.
Het komt voor dat dit niet gebeurt, maar ik weet echt niet wat ik dan zo radicaal anders doe.
Bedankt aan iedereen die wat tijd en moeite over heeft