Leven we inmiddels niet in 2005 ?Ridge schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:34:
820voor de 284 - thank god
Zo nog 1 en dan MCSE 2000 in de knip
Weet je hoeveel bedrijven er nu "nog" met Windows 2000 werken of zelfs naar Windows 2000 migreren vanaf NT4? Ik ken bedrijven waar de werknemers nu nog voor mcse 2000 worden gestuurd hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 20-09-2005 13:14 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Uhm.... ik ben van mening dat de huidige generatie van MCSE'ers meer kennis in huis heeft en dus meer recht heeft op de "patser" uit te hangen dan een jaar of 5 a 10 geleden. Vroeger was iedereen MCSE'er en toen is ook de term "papieren MCSE'er" ontstaan. Geen reet waard dus (weinig in ieder geval omdat bijna iedereen in de business het papiertje wel had).... Tegenwoordig is het al heel wat lastiger om MCSE'er te worden op Win2k3, dus ik denk dat het op dit moment wel een goede investering is om de MCSE-status te behalen.
Anoniem: 6104
Dat weet ik, maar de opleiding doe je niet voor die bedrijven, maar voor jezelf. Je kan dus lekker weer overnieuw beginnen met leren (ik heb NT gedaan, w2k en w2k3).Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:14:
[...]
Weet je hoeveel bedrijven er nu "nog" met Windows 2000 werken of zelfs naar Windows 2000 migreren vanaf NT4? Ik ken bedrijven waar de werknemers nu nog voor mcse 2000 worden gestuurd hoor.
Ik ben altijd bang dat men een aantal zaken over het hoofd gaat zien met nieuwe implementaties, want veel bedrijven migreren wel naar w2k, maar willen w2k3 functionaliteit (dat hebben ze gelezen enzo), dus heeft dat vaak tot gevolg dat mensen maar "even" wat optuigen.
Vandaar mijn opmerking.
Je moet nooit de "patser" gaan uithangen, want je maakt jezelf belachelijk daarmee... En je gaat een keer op je bek, want iedereen maakt welles fouten, opleiding of niet.rkoper schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:23:
Uhm.... ik ben van mening dat de huidige generatie van MCSE'ers meer kennis in huis heeft en dus meer recht heeft op de "patser" uit te hangen dan een jaar of 5 a 10 geleden. Vroeger was iedereen MCSE'er en toen is ook de term "papieren MCSE'er" ontstaan. Geen reet waard dus (weinig in ieder geval omdat bijna iedereen in de business het papiertje wel had).... Tegenwoordig is het al heel wat lastiger om MCSE'er te worden op Win2k3, dus ik denk dat het op dit moment wel een goede investering is om de MCSE-status te behalen.
Ik ben het wel met je eens dat het weer steeds meer gaat zeggen als je je MCSE haalt omdat de normen nogal bijgesteld zijn.
Maar kreten als "patser" e.d. zou ik niet gebruiken... Ik denk dat een goede MCSE-er tegenover andere mensen juist heel behulpzaam is en ze met vragen de goede kant op stuurt zonder iemand voor lul te zetten of af te branden dat ze iets niet weten. Voorkauwen is weer iets anders, maar mensen stimuleren om zelf na te denken en opzoek te gaan naar de oplossing. Niet EEN oplossing, maar DE oplossing, want daar moet je ook wat moeite voor doen meestal
Ah, en je hebt nog nooit van een upgrade gehoord?Anoniem: 6104 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:52:
[...]
Je kan dus lekker weer overnieuw beginnen met leren (ik heb NT gedaan, w2k en w2k3).
Heb jij hem al welles gemaakt het afgelopen half jaar? Ik wel en ik kan je vertellen dat je liever de losse modules doet...Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:56:
[...]
Ah, en je hebt nog nooit van een upgrade gehoord?
yup, is geen makkieAnoniem: 6104 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:09:
[...]
Heb jij hem al welles gemaakt het afgelopen half jaar? Ik wel en ik kan je vertellen dat je liever de losse modules doet...
Nee niet gemaakt of gehaald. Jij deed het voorkomen als het helemaal opnieuw beginnen (maar dan 2k3) de enige optie was. Dat is dus niet zo.Anoniem: 6104 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:09:
[...]
Heb jij hem al welles gemaakt het afgelopen half jaar? Ik wel en ik kan je vertellen dat je liever de losse modules doet...
Je moet ook helemaal over nieuw beginnen, wellicht dat je wat aan je electives hebt, maar je moet gewoon je hele core opnieuw doen. Vandaar dat ik om nu nog w2k te doen onverstandig vind, omdat het gewoon een inmiddels oude certificering is en je met een beetje pech nog veel overnieuw moet doen.Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:47:
[...]
Nee niet gemaakt of gehaald. Jij deed het voorkomen als het helemaal opnieuw beginnen (maar dan 2k3) de enige optie was. Dat is dus niet zo.
Ik heb de upgrade examens gedaan in het afgelopen half jaar en ik kan je gewoon vertellen dat je liever de losse modules doet als het upgrade examen (ik heb ze overigens beiden gehaald met goede scores) Ik kan je wel vertellen dat ik veel meer tijd en energie hierin heb moeten steken dan ik verwacht had.... VEEL meer... en dan werk ik er nog eens dagelijks mee...
Dit is niet helemaal waar want je kan de 070 -210 (070-210 (2151/2152) Microsoft Windows 2000 Network and Operating System Essentials) vanuit W2k overnemen voor je core dus niet alles hoef je te doen.Anoniem: 6104 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:28:
[...]
Je moet ook helemaal over nieuw beginnen, wellicht dat je wat aan je electives hebt, maar je moet gewoon je hele core opnieuw doen. ...
in totaal zou je , als je MSCE windows 2000 bent, maar 3 examens hoeven te doen.
de 070-290
de 070-291
en een elective
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
De uograde-examens om van 2000 naar 2003 te gaan, zijn toch 292 en 296?GrumpyGamerDad schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:08:
[...]
Dit is niet helemaal waar want je kan de 070 -210 (070-210 (2151/2152) Microsoft Windows 2000 Network and Operating System Essentials) vanuit W2k overnemen voor je core dus niet alles hoef je te doen.
in totaal zou je , als je MSCE windows 2000 bent, maar 3 examens hoeven te doen.
de 070-290
de 070-291
en een elective
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dat klopt. maar als je zoals wolvie zegt opnieuw gaat beginnen en dus alle modules los doet hoef je er maar 3 te doen ipv 4 want je heb er al een gehaald bij je MCSE windows 2000
Dat dacht ik ookCis schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:10:
[...]
De uograde-examens om van 2000 naar 2003 te gaan, zijn toch 292 en 296?Of mis ik iets?
Ik zou zeggen check de MCP Member Site (eerst ff inloggen) en kijk dan ff de Certification Planner. Da's echt handig, dan kun je namelijk precies zien welke examens je nog moet halen om een bepaalde certificering te behalen
inderdaad een makkelijke site!!TheVisionMaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:53:
Ik zou zeggen check de MCP Member Site (eerst ff inloggen) en kijk dan ff de Certification Planner. Da's echt handig, dan kun je namelijk precies zien welke examens je nog moet halen om een bepaalde certificering te behalen
Kende ik nog niet!
Hoe heb jij dan je Welcome Kits aangevraagd?Grolsch schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:23:
inderdaad een makkelijke site!!
Kende ik nog niet!
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je alles overnieuw moet doen. Ik zeg dat de upgrade examens dusdanig pittig zijn, dat het wellicht verstandiger (of sneller) is om de losse examens te doen, omdat je je leerstof in stukken hakt en wellicht sneller leert en je examens gemakkelijker haalt.
Daar komt bij dat er toch een aantal zaken behoorlijk veranderd zijn, waardoor het sowieso geen slecht idee is om de stof nog eens helemaal door te werken. Als je dat niet doet haal je je upgrade sowieso niet denk ik
Daar komt bij dat er toch een aantal zaken behoorlijk veranderd zijn, waardoor het sowieso geen slecht idee is om de stof nog eens helemaal door te werken. Als je dat niet doet haal je je upgrade sowieso niet denk ik
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 6104 op 21-09-2005 15:46 ]
ik ken de MCP member site wel, maar khad dat gedeelte (certification planner) nog niet gezienBackSlash32 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:25:
[...]
Hoe heb jij dan je Welcome Kits aangevraagd?
Ik ga het dinsdag dus weder proberen om 70-291 te halen. Ik ben wederom te laat begonnen, maar het is wel fijn dat ik nu 2 VM's heb draaien, zodat ik het daadwerkelijk kan testen. Dit werkt een stuk leuker dan puur theorie leren. Tevens weet ik heel veel theorie al, zodat ik de stof sneller kan doorbladeren.
Ik ben nu halverwege het boek, dus vandaag en morgenochtend het boek uithebben, morgenmiddag nog even snel een selectie van de TK's maken en snappen en dan moet ik er klaar voor zijn.
Wat ik overigens wel apart vind: bij printers kun je priority per user instellen (1-100). Hoe hoger te priority (100 is het hoogst) hoe meer prioriteit je krijgt (toch?)
In DNS is het juist omgekeerd, aangaande MX-records, bijvoorbeeld. Je kunt de priority en weight instellen, en hoe kleiner het getal, des te meer prioriteit of weight je krijgt. Als een record dus prio 1 heeft, zal deze altijd worden gekozen. Als er 2 records zijn met prio 1, wordt er gekeken naar de weight: als één een weight van 50 heeft en de ander een weight van 100, zal de record met weight 50 dubbel zo vaak worden verkozen...
Gek dat ze dit andersom hebben gegooid, in vergelijking met de printersprio, bijv.
Ik ben nu halverwege het boek, dus vandaag en morgenochtend het boek uithebben, morgenmiddag nog even snel een selectie van de TK's maken en snappen en dan moet ik er klaar voor zijn.
Wat ik overigens wel apart vind: bij printers kun je priority per user instellen (1-100). Hoe hoger te priority (100 is het hoogst) hoe meer prioriteit je krijgt (toch?)
In DNS is het juist omgekeerd, aangaande MX-records, bijvoorbeeld. Je kunt de priority en weight instellen, en hoe kleiner het getal, des te meer prioriteit of weight je krijgt. Als een record dus prio 1 heeft, zal deze altijd worden gekozen. Als er 2 records zijn met prio 1, wordt er gekeken naar de weight: als één een weight van 50 heeft en de ander een weight van 100, zal de record met weight 50 dubbel zo vaak worden verkozen...
Gek dat ze dit andersom hebben gegooid, in vergelijking met de printersprio, bijv.
Dat is inderdaad wel vaker zo ja ... de ene keer is 1 heel hoog en de andere keer juist laag.
PS die printer-prio's stel je in op de printer, niet op een user
Dat klopt... maar je geeft een user toch een hoge of lage prio? (ja, dat doe je op de printer, maar je assigned de prio aan een user)Yanze schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:23:
Dat is inderdaad wel vaker zo ja ... de ene keer is 1 heel hoog en de andere keer juist laag.
(correct me if I'm wrong... lange tijd geleden voor me
Wrong, je kunt alleen prio's aan printers toekennen. Wil je het per user splitten dan moet je meerdere printers met verschillende prio's voor hetzelfde printdevice maken en hier rechten op geven voor users of groepen. Overigens is dit wel behoorlijk offtopic.Cis schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:26:
[...]
Dat klopt... maar je geeft een user toch een hoge of lage prio? (ja, dat doe je op de printer, maar je assigned de prio aan een user)
(correct me if I'm wrong... lange tijd geleden voor me)
Uit deze foute ideeen die je hebt, blijkt al dat alleen theorie dus slecht is, dit zijn vrij elementaire dingen die je fout gaat antwoorden dan...
No production networks were harmed during this posting
Over wie heb je het nupaella schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:55:
Uit deze foute ideeen die je hebt, blijkt al dat alleen theorie dus slecht is, dit zijn vrij elementaire dingen die je fout gaat antwoorden dan...
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 24-09-2005 21:10 ]
Da's inderdaad het probleem als je heel lang geleden een examen hebt gedaan, en vervolgens er niks meer mee doet. Ook de fijne kneepjes over bijvoorbeeld EFS en Shadow Copies zijn me al deels ontgaan.paella schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:55:
Ik herinner me nu inderdaad weer dat je die prio op de printer instelt.. maarja,. da's nu te laat om geloofwaardig over te komen
Anyways: ik ben eindelijk klaar met school en ben eindelijk aan het werk in de ICT dus laten we hopen dat ik deze kennis snel weer kan terugwinnen
Degene die het fout had. Je moet je niet aangesproken voelen als je het niet bentBor de Wollef schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:08:
[...]
Over wie heb je het nuMijn post klopt namelijk wel.
Hmmm... 71-293, beta-examen, is geen examen, maar 5 simulatie vragen en geen pass/fail op het eind. Gelukkig krijg je wel een voucher voor een echt examen
Is ie een beetje leuk?
Ik heb net al die simulations gemist eigenlijk.. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
Ik heb net al die simulations gemist eigenlijk.. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Simulaties komen er steeds meer. Ik ervaar het als redelijk makkelijk, want men vraagt om x, y en z voor mekaar te krijgen en dat moet je dan gewoon doen.
Vandaag had ik weer een examen (verprutstpaella schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:14:
Simulaties komen er steeds meer. Ik ervaar het als redelijk makkelijk, want men vraagt om x, y en z voor mekaar te krijgen en dat moet je dan gewoon doen.
Toch twijfel ik soms bij die simulaties: als ik scope moet aanmaken, en xxx.xxx.xxx.1 is al bezet omdat de router die inneemt, moet ik die dan als exclusion opgeven en wel opnemen in de scope? Of moet ik de scope bij xxx.xxx.xxx.2 laten beginnen?
Voor de rest heb ik besloten om 291 heel even te laten rusten. Zonder praktijkervaring / veel oefenen met Win2003 is dat examen gewoon een tikkeltje te moeilijk voor mij.

Mja.
Ik weet niet of dat een "best practice" is maar ik stel mijn scopes in op het aantal clients wat er rondhangt, en laat doorgaans 1-10 vrij voor routers/servers/andere meuk.
Al naar gelang behoefte.
Exclusions gebruik ik zelden, dan is je scope te ruim of niet goed opgezet.
Ik weet niet of dat een "best practice" is maar ik stel mijn scopes in op het aantal clients wat er rondhangt, en laat doorgaans 1-10 vrij voor routers/servers/andere meuk.
Al naar gelang behoefte.
Exclusions gebruik ik zelden, dan is je scope te ruim of niet goed opgezet.
Persoonlijk laat ik de scope altijd gebruik maken van heel het subnet, maak dummy reservations aan voor de router, en exclude bepaalde ranges voor bepaald type verkeer (bv: x.x.0.50 t/m x.x.0.99 == printers en excluded)
ik zie daar de logica niet van in (of je moet te weinig werk hebbenelevator schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:33:
Persoonlijk laat ik de scope altijd gebruik maken van heel het subnet, maak dummy reservations aan voor de router, en exclude bepaalde ranges voor bepaald type verkeer (bv: x.x.0.50 t/m x.x.0.99 == printers en excluded)
Ik gebruik 1 t/m 10 voor routers / netwerk apparatuur
20 t/m 50 voor pinters
80 t/m 100 voor servers
en dan maak ik een scope aan van 101 t/m 225
is het minste werk naar mijn idee
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 28-09-2005 13:13 ]
Maar als je reservations maakt, heb je meteen een overzicht van je netwerk in je DHCP console...
dat kan inderdaad wel eens makkelijk zijn, vooral in grotere omgevingen.paella schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:00:
Maar als je reservations maakt, heb je meteen een overzicht van je netwerk in je DHCP console...
Is hier geen sprake van, omdat we hier maar 2 gerouteerde subnetten hebben.
gewoon halen 
Ik neem aan dat je genoeg oefenmateriaal + testexamens hebt gezien toch?
Ik neem aan dat je genoeg oefenmateriaal + testexamens hebt gezien toch?
Anoniem: 136027
Ik heb de MS cursus gevolgd van 10 avonden en ga van het weekend nog even twee dagen flink dingen nakijken enzo. Ben echter ietwat onzeker geworden nu een medecursist is gezakt (678pt) en een tweede geslaagd met 'maar' 775 punten....
Dus vandaar dat ik me een beetje afvroeg of mensen nog specifieke tips hadden
Dus vandaar dat ik me een beetje afvroeg of mensen nog specifieke tips hadden
Check de resources op de MS site, vooral op de commandline tooltjes die er zijn, daar vragen ze af en toe ook naar. Gewoon weten welke er zijn is al genoeg meestal.
Dinsdag 70-291 gehaald. 962 punten.
Betreft die DHCP scope.
Voorbeeld:
Scope aanmaken: 192.168.2.0 - 192.168.2.254
Voor server: exclusions maken bijv. 192.168.2.1 - 192.168.2.10
Voor reserveringen voor DHCP clients gebruik je reservation.
Dummy reservering voor server zou ook kunnen, maar dat kan je netter oplossen met reservations.
Betreft die DHCP scope.
Voorbeeld:
Scope aanmaken: 192.168.2.0 - 192.168.2.254
Voor server: exclusions maken bijv. 192.168.2.1 - 192.168.2.10
Voor reserveringen voor DHCP clients gebruik je reservation.
Dummy reservering voor server zou ook kunnen, maar dat kan je netter oplossen met reservations.
Geslaagd voor 70-290
Kantje boord.... met 700 punten. Maar goed hij is binnen en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik puur de cursus heb gedaan en daarna vrijwel niks meer. Beetje eigen schuld dus.
Leuk examen wel trouwens! Die simulaties ertussen zijn wel lekker vind ik... ff wat anders dan puur lezen en multiple gok. Ik had heel veel vragen over backups en vrij weinig over GPO's e.d. Vond ik wel opvallend.
Op naar de volgende
Leuk examen wel trouwens! Die simulaties ertussen zijn wel lekker vind ik... ff wat anders dan puur lezen en multiple gok. Ik had heel veel vragen over backups en vrij weinig over GPO's e.d. Vond ik wel opvallend.
Op naar de volgende
Zo vanmorgen ff mijn groene speldje op wezen halen (voor diegene die niet weten wat het groene speldje is => ITIL foundation).
Nu zit ik te denken of ik eerst het upgrade examen van 2000 => 2003 zal doen of ISA 2004 zal doen.
ISA vind ik veel leuker, maar ja beetje kennis van 2003 is ook niet overbodig.
Iemand tip?
Nu zit ik te denken of ik eerst het upgrade examen van 2000 => 2003 zal doen of ISA 2004 zal doen.
ISA vind ik veel leuker, maar ja beetje kennis van 2003 is ook niet overbodig.
Iemand tip?
Is ISA2004 al in examen vorm te vinden dan? Ik zou eerst naar 2003 gaan, volgens mij is ISA 2004 deels gebaseerd ook op specifieke 2003 technologien...
Jazeker, ISA is nummertje 070-350 in de rij. Boek heb ik al binnen namelijk. Nadeel is wel, dat ISA 2004 niet mee telt in MSCA/E 2003paella schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:24:
Is ISA2004 al in examen vorm te vinden dan? Ik zou eerst naar 2003 gaan, volgens mij is ISA 2004 deels gebaseerd ook op specifieke 2003 technologien...
Anoniem: 102557
Hoi,
Zelf werk ik bij Sogeti, aldaar wordt voor de young professionals van onze divisie Infrastructuur tijdens de basisopleiding opgeleid tot MCSA, waarna je zelf MCSE kunt worden. Misschien een idee voor na je studie? Kan je een hoop geld schelen.
Zelf werk ik bij Sogeti, aldaar wordt voor de young professionals van onze divisie Infrastructuur tijdens de basisopleiding opgeleid tot MCSA, waarna je zelf MCSE kunt worden. Misschien een idee voor na je studie? Kan je een hoop geld schelen.
Het leek me al stug, dus ff checken:_Rayman_ schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:46:
[...]
Jazeker, ISA is nummertje 070-350 in de rij. Boek heb ik al binnen namelijk. Nadeel is wel, dat ISA 2004 niet mee telt in MSCA/E 2003
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-350.asp
daar staat dat het gewoon een elective is in MCSA/E 2003. En volgens mij is ie ook nog maar in beta begrijp ik uit de tekst, al is die wellicht beetje verouderd?
De nieuwste versie van Testking 070-290 is versie 47. deze heeft een timestamp van 14-09-2005.
De tekst is inderdaad verouderd, want het is ondertussen geen beta meer. Ik ga 'm ook doen, maar ben nog wel even aan het uitzoeken of het examen nou inderdaad gewoon geldt voor MCSA/MCSE. Neem aan van wel, maar wil het natuurlijk wel heel zeker weten!paella schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:50:
[...]
Het leek me al stug, dus ff checken:
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-350.asp
daar staat dat het gewoon een elective is in MCSA/E 2003. En volgens mij is ie ook nog maar in beta begrijp ik uit de tekst, al is die wellicht beetje verouderd?
Laat het hier ff weten ook. Het zou van de zotte zijn als het niet zo was...Anoniem: 136027 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:19:
[...]
De tekst is inderdaad verouderd, want het is ondertussen geen beta meer. Ik ga 'm ook doen, maar ben nog wel even aan het uitzoeken of het examen nou inderdaad gewoon geldt voor MCSA/MCSE. Neem aan van wel, maar wil het natuurlijk wel heel zeker weten!
ondertussen vanmorgen 70-293 gehaald, joehoe!
Ik heb ondertussen Microsoft gewoon maar even gemaild. Vanmiddag antwoord gehad dat 70-350 idd gewoon geldig is als elective voor MCSA/MCSE.
Paella gefeliciteerd met 70-293!!! Viel 't mee? Tegen?
Paella gefeliciteerd met 70-293!!! Viel 't mee? Tegen?
Ik kreeg 40 vragen, de 1e 20 vielen mee, de tweede helft had ik meer moeite en ik denk dat ik daar de fouten heb zitten maken. Maar met 850 punten waren er dat blijkbaar niet al teveel en ook een paar goede educated guesses
Mooie score Paella! 
Ik ga beginnen met studeren voor 70-350 dit weekend. Boek besteld en ligt nu op het postkantoor. Even ISA installeren en gaan maar weer.
Ik ga het examen plannen voor ergens rond 5 november (mijn planning is voorlopig 1 examen per maand
)
Ik ga beginnen met studeren voor 70-350 dit weekend. Boek besteld en ligt nu op het postkantoor. Even ISA installeren en gaan maar weer.
Ik ga het examen plannen voor ergens rond 5 november (mijn planning is voorlopig 1 examen per maand
1 examen per maand, op dat schema zit ik ook als sinds april (met 1 maand overgeslagen, je moet natuurlijk wel van je vakantie genieten).
Hoe redden jullie dat 1 examen per maand hoe ga je dan te werk hoeveel uur per dag leren enz?
Ik heb een 40-urige werkweer, en een vriendin waar ik ook nog af en toe heen moet
.
Ik heb dus best moeite wat tijd te vinden om nog te leren.
Ik heb een 40-urige werkweer, en een vriendin waar ik ook nog af en toe heen moet
Ik heb dus best moeite wat tijd te vinden om nog te leren.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
1 exam per maand ligt natuurlijk aan jezelf. De examens verschillen qua moelijkheidsgraad. Zeg de 215 en 216 kun je doen met een weekje leren als je al normale Windows kennis hebt.
Ik weet wel dat ik de avonden meer vulde met leren dan met het vrouwtje toen ik een week voor Network Infra en Design AD zat. Het kost veel tijd, testkings en terugzoeken.
Maak voor jezelf een goede weekplanning en geef jezelf ook een dag vrij
, dan heb je je MCSE in 8 maanden :-)
Ik weet wel dat ik de avonden meer vulde met leren dan met het vrouwtje toen ik een week voor Network Infra en Design AD zat. Het kost veel tijd, testkings en terugzoeken.
Maak voor jezelf een goede weekplanning en geef jezelf ook een dag vrij
En ik heb mazzel met een werkgever die 1 dag in de week mij die studietijd geeft, en tel daar nog de privetijd op...
Ik krijg 1 dag verlof per examen en een boek ..de rest moet ik zelf maar regelen..(leren in privetijd dus) cursus is te duur etc.paella schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:56:
En ik heb mazzel met een werkgever die 1 dag in de week mij die studietijd geeft, en tel daar nog de privetijd op...
[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 12-10-2005 14:07 ]
Ik doe een deel van de examens d.m.v. een cursus en een deel met zelfstudie. Ik heb het geluk dat ik vrij makkelijk leer én heel snel lees, dus ik besteed er relatief weinig tijd aan.
Boek doorlezen, oefeningen maken, wat achtergrond info lezen indien nodig en testkings doornemen.
Wat idd wel scheelt is dat ik veel dingen gewoon wel al weet en er mee gewerkt heb. Het is dus geen nieuwe informatie.
Ik ben nu bezig met ISA en weet daarvan bv. dat ik er wel iets meer tijd in moet steken omdat het relatief nieuw is voor mij.
Overigens scheelt het zo snel achter elkaar doen van examens gewoon ook leren. Veel dingen overlappen toch en die weet je dan nog goed van de vorige keer.
Boek doorlezen, oefeningen maken, wat achtergrond info lezen indien nodig en testkings doornemen.
Wat idd wel scheelt is dat ik veel dingen gewoon wel al weet en er mee gewerkt heb. Het is dus geen nieuwe informatie.
Ik ben nu bezig met ISA en weet daarvan bv. dat ik er wel iets meer tijd in moet steken omdat het relatief nieuw is voor mij.
Overigens scheelt het zo snel achter elkaar doen van examens gewoon ook leren. Veel dingen overlappen toch en die weet je dan nog goed van de vorige keer.
Thx voor jullie reacties ik ga gewoon hard leren en zoveel mogelijk tijd vrij maken.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Anoniem: 157525
Hallo iedereen!
Vraagje: Weet iemand welke examens nodig zijn om na upgrade MCSA 2000 >> MCSA 2003 naar MCSE 2003 ?
groet,
Didi
Vraagje: Weet iemand welke examens nodig zijn om na upgrade MCSA 2000 >> MCSA 2003 naar MCSE 2003 ?
groet,
Didi
tsss... dat is zo 123 te vinden op de site van Microsoft...
(293, 294, en keuzen uit 297 of 299 als ik me niet vergis)
(293, 294, en keuzen uit 297 of 299 als ik me niet vergis)
volgende week maandag ga ik de 70-227 proberen.
Heeft iemand deze recentelijk nog gedaan ?, of heeft iemand nog bruikbare tips
Heeft iemand deze recentelijk nog gedaan ?, of heeft iemand nog bruikbare tips
Ik heb 227 in augustus gedaan. Kreeg 60 vragen! Had er niet zo'n heel goed gevoel over, maar bleek erg goed gedaan te hebben: 920.
Tips... tja... zoals bij elk MS examen eigenlijk. Ken de stof en check de technet site door er veel doorheen te bladeren.
Tips... tja... zoals bij elk MS examen eigenlijk. Ken de stof en check de technet site door er veel doorheen te bladeren.
één fokking dag in de week?paella schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:56:
Wordt er dan wel gewerkt daar?
man, ik mag al blij zijn als ik 1 studiedag in de maand kan regelen.
ATV/snipperdagen/vrije dagen is een luxe bij mijn werk, ik heb nog steeds 20 vakantiedagen van de vorige 3 jaar over. *]
Hier is het dus alles in eigen tijd, tussen alle projecten door.
* alt-92 werkt gemiddeld 10 uur p/dag dus reken maar uit.
Om 9 uur ' s avonds heb ik geen puf meer om nog in de boeken te duiken.
*]
(je mag max 5 jaar meenemen trouwens, keertje uitgezocht omdat ik ze "verplicht moest opnemen", anders was ik ze kwijt > ja dus niet he..)
Anoniem: 23171
* Anoniem: 23171 moet/doet ook alles in zijn vrije tijd (zoals op deze zondagmiddag
)
Binnenkort het examen voor 70-292 maar eens plannen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23171 op 16-10-2005 14:52 ]
Sterkte ermee, ik hoop voor je dat je hem haalt. Mij is het nog niet gelukt. Laat maar weten hoe het is gegaan.Anoniem: 23171 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:52:
* sniklaas moet/doet ook alles in zijn vrije tijd (zoals op deze zondagmiddag)
Twee keer geprobeerd en niet gehaald ik ga nu maar 3 examens apart doen om MCSA 2003 te worden.Anoniem: 23171 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:52:
* GrumpyGamerDad moet/doet ook alles in zijn vrije tijd (zoals op deze zondagmiddag)
DNS, DNS en DNSm3gA schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:06:
wat is zoal een aandachtspunt voor de 292?
je vergeet Domain Name server helemaal
A wise man's life is based around fuck you
eigenlijk alles wat met de 4 MCSA examens behandeld wordt.m3gA schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:06:
wat is zoal een aandachtspunt voor de 292?
Dat is dus ook het hele probleem, het gewoon gewoon HEEL erg diep over HEEL VEEL onderwerpen.
En natuurlijk, ik weet niet of het vermeld is, DNS
En mijn ervaring met de 292 is, dat je errug weinig fouten mag maken.
292 & 296Anoniem: 157525 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:05:
Hallo iedereen!
groet,
Didi
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dat is het foute antwoord (de vraag is MCSA2K3->MCSE2003)
het goede antwoord is de 296paella schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:42:
[...]
Dat is het foute antwoord (de vraag is MCSA2K3->MCSE2003)
Nieuwe vraag, met MC:
Wat is het gevolg als je twee keer faalt voor examen 291?
a) Je krijgt heel veel zin om weer opnieuw te leren
b) Je hebt niet zo veel zin meer, maar gaat het toch nog een keertje proberen
c) Je raakt extreem gedemotiveerd en hebt even helemaal geen zin meer
Het juiste antwoord is... C
Sinds ik 291 2x (september) niet heb gehaald (678 en 481), heb ik even helemaal geen zin meer. Studeren naast werk is best zwaar, en als het niet loont/wordt beloond, is het niet echt motiverend

Misschien dat ik in december weer ga beginnen met leren en oefenen enzo
Tuurlijk niet. Als ik MCSA 2k3 ben, hoef ik nog een paar examens naar MCSE 2k3.
Van MCSA 2K3 --> MCSE 2K3
70-293
of
70-294
Ben net, sinds gisteren, zelf MCSA 2K3
. Heb daarom ff gekeken op de MCP-Site van Microsoft en daar is alles te vinden.
Suc7
70-293
of
70-294
Ben net, sinds gisteren, zelf MCSA 2K3
Suc7
Anoniem: 117064
FF een vraagje:
Ik wil na me 70-270 graag verder met me 70-290, 70-291 en 70-284. Nu zijn we net op werk bezig met de beheer van een Exchange server, kun je 70-284 voor je 70-290 doen?! Mijn werkervaring is 3 jaar met XP en server NT4, 2000 en 2003. En is de testexamens bij de MS boeken voldoende of is er nog extra exams, buiten de peperdure transcenders om dan?! Ik leer nu via:
Train Signal, MS Books of exam2cam (beide measureup test software), Techguides en gratis exams van http://www.techexams.net en http://www.mcmcse.com en natuurlijk praktijkervaring op me werk.
Ik wil na me 70-270 graag verder met me 70-290, 70-291 en 70-284. Nu zijn we net op werk bezig met de beheer van een Exchange server, kun je 70-284 voor je 70-290 doen?! Mijn werkervaring is 3 jaar met XP en server NT4, 2000 en 2003. En is de testexamens bij de MS boeken voldoende of is er nog extra exams, buiten de peperdure transcenders om dan?! Ik leer nu via:
Train Signal, MS Books of exam2cam (beide measureup test software), Techguides en gratis exams van http://www.techexams.net en http://www.mcmcse.com en natuurlijk praktijkervaring op me werk.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117064 op 21-10-2005 10:16 ]
Ik denk dat je 284 wel voor 290 kan doen, als je maar praktijkervaring hebt. Ik heb het zelf niet gedaan, pas 284 gedaan na 290 en 291.
nee tochpaella schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:00:
[...]
Tuurlijk niet. Als ik MCSA 2k3 ben, hoef ik nog een paar examens naar MCSE 2k3.
Ik was mcse 2000
Ik deed 292, en ik was mcsa2k3
ik deed 296 en ik was mcse2k3
dus 292 = upgrade mcsa2003
dus 296 = updrade mcse2003
Ah, tis maar hoe je het ziet. Ik ben (meteen) MCSA2k3, moet een paar examens doen, en ben MCSE2k3.
De vraag was hoe MCSE2k3 te worden na MCSA2k->MCSA2k3. Dan ben je dus geen MCSE2k, en moet je losse examens doen (volgens mij).
De vraag was hoe MCSE2k3 te worden na MCSA2k->MCSA2k3. Dan ben je dus geen MCSE2k, en moet je losse examens doen (volgens mij).
Yup, denk dat het meest logische is dat je gewoon de resterende 3 examens moet doen voor MCSEW2K3paella schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:01:
Ah, tis maar hoe je het ziet. Ik ben (meteen) MCSA2k3, moet een paar examens doen, en ben MCSE2k3.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dat was dus een hoop onzin (of wishfull thinking). Ligt er dus helemaal aan wat voor een certificering je al in de zak hebt zitten.rvnieuwh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:12:
Van MCSA 2K3 --> MCSE 2K3
70-293
of
70-294
Ben net, sinds gisteren, zelf MCSA 2K3. Heb daarom ff gekeken op de MCP-Site van Microsoft en daar is alles te vinden.
Suc7
Upgrade path from MCSA 2K3 --> MCSE 2K3 / check ondestaande URL.
http://www.microsoft.com/...mcse/windows2003/mcsa.asp
ik heb net de 70-227 gehaald , 895 punten. Ik kreeg 50 vragen , die allemaal goed te doen waren, nu nog eentje en dan ben ik mcse 2000
Iemand laatst de 70-219 gedaan?? en wat was je ervaring??
www.tradealliance.nl
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, dat moet mijn laatste worden voor mcse 2000Ridge schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:44:
Iemand laatst de 70-219 gedaan?? en wat was je ervaring??
toen ik hem deed (2002) waren het kgeloof 4 cases met elk zo'n 10 a 15 vragen.
Het beroerde van die cases (vind ik dan), dat er gigantisch veel gezegt wordt, maar eigenlijk weinig dingen waar je wat aan hebt. (just like in real life
)
Het is net zo belangrijk dat je begrijpend Engels kunt lezen, als dat je de materie kent.
Dus goed lezen wat de vraag is, en dan uit de case de relevante informatie toveren.
de Preparation Guide for Exam 70-219 for Designing a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure al gelezen
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-219.asp
Het beroerde van die cases (vind ik dan), dat er gigantisch veel gezegt wordt, maar eigenlijk weinig dingen waar je wat aan hebt. (just like in real life
Het is net zo belangrijk dat je begrijpend Engels kunt lezen, als dat je de materie kent.
Dus goed lezen wat de vraag is, en dan uit de case de relevante informatie toveren.
de Preparation Guide for Exam 70-219 for Designing a Microsoft Windows 2000 Directory Services Infrastructure al gelezen
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-219.asp
[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 24-10-2005 14:40 ]
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik die 70-219 cases echt pittig vind met name om de juiste info te filteren in de lappen txt die je krijgt met name over (de)centralized administration en management. Als je dat verkeerd intrepeteerd dan ga je al nat met je design
.
Dus ik vrees echt met grote vrezen as vrijdag.
www.tradealliance.nl
het gevaar is dat je vaak zelf conclussies gaat trekken en dingen erbij gaat denken.Ridge schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:26:
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik die 70-219 cases echt pittig vind met name om de juiste info te filteren in de lappen txt die je krijgt met name over (de)centralized administration en management. Als je dat verkeerd intrepeteerd dan ga je al nat met je design.
Gewoon heel goed de vraag lezen wat er nu exact staat, niet meer, niet minder, en dan staat ergens in die lappen txt iets wat daarmee te maken heeft.
Maar ze zijn idd redelijk slaap verwekkend zulke examens, je krijgt er volgens mij ook 4 uur de tijd voor ofzo
in ieder geval suc6 morgen, en vertel hier je ervaringen.
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 27-10-2005 11:32 ]
Zo, ik mag volgende week woensdag voor 70-086 (SMS 2.0) waarmee ik als alles goed verloopt ik mijn MCSA 2000 behaal.
Helaas is er nog steeds geen SMS 2003 examen, maar die doe ik nog wel als die er is
Heeft er iemand nog tips voor dit examen? (SMS 2.0 dus)
Heb eigenlijk nauwelijks examenvragen/testkings oid kunnen vinden van dit examen, dus is het maar vertrouwen op mijn werkervaring met SMS en het goed bestuderen van de stof.
Daarna eens kijken wat ik verder ga doen, zit te twijfelen of het direct verder gaan met MCSE wel de moeite waard is, aangezien ik op dit moment met mijn werk daar te weinig mee doe, neig eigenlijk meer om mijn MCDBA te gaan halen....
Helaas is er nog steeds geen SMS 2003 examen, maar die doe ik nog wel als die er is
Heb eigenlijk nauwelijks examenvragen/testkings oid kunnen vinden van dit examen, dus is het maar vertrouwen op mijn werkervaring met SMS en het goed bestuderen van de stof.
Daarna eens kijken wat ik verder ga doen, zit te twijfelen of het direct verder gaan met MCSE wel de moeite waard is, aangezien ik op dit moment met mijn werk daar te weinig mee doe, neig eigenlijk meer om mijn MCDBA te gaan halen....
-Xbox Gamertag: Dbongers
had ergens gelezen dat er binnenkort een 2003 examen uitkomtphilipnorth schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:47:
Zo, ik mag volgende week woensdag voor 70-086 (SMS 2.0) waarmee ik als alles goed verloopt ik mijn MCSA 2000 behaal.
Bedankt zal zeker even posten wat mijn bevindingen waren.
www.tradealliance.nl
Tsja,m3gA schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:14:
[...]
had ergens gelezen dat er binnenkort een 2003 examen uitkomt
Dat hoor ik al bijna 2 jaar nu
Weet wel dat er een beta examen was/is, maar nog steeds niks definitiefs te zien.
En aangezien ik voor mezelf als doel had voor einde v/h jaar mcsa 2000 met SMS te zijn....
2003 examen doe ik nog wel als die er is wellicht.
Zit verder idd erg te twijfelen hoe verder te gaan, mcsa 2k > mcsa 2k3 > mcse2k3, of mcse2k > mcse2k3, of eerst uitstapje met andere certificering.... sowieso citrix is de planning, en wellicht mcdba/oracle
-Xbox Gamertag: Dbongers
hmmphilipnorth schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]
Tsja,
Dat hoor ik al bijna 2 jaar nu
Weet wel dat er een beta examen was/is, maar nog steeds niks definitiefs te zien.
En aangezien ik voor mezelf als doel had voor einde v/h jaar mcsa 2000 met SMS te zijn....
2003 examen doe ik nog wel als die er is wellicht.
Zit verder idd erg te twijfelen hoe verder te gaan, mcsa 2k > mcsa 2k3 > mcse2k3, of mcse2k > mcse2k3, of eerst uitstapje met andere certificering.... sowieso citrix is de planning, en wellicht mcdba/oracle
wilde ook 2003 doen..en het was idd iets over een beta examen..zal dan wel weer niks zijn.
Zo 219 binnengehaald
MCSE2000
.
De cases waren niet zo moeilijk als ik verwacht had ( thank god ) Ja waar je echt op moet letten is:
1. Wat willen ze nu precies
2. Is het (de)centralized administration (de)centralized management - heel belangrijk
3. DNS, OU, Domain, Forest, GPO
Als je dat goed door neemt kan je een heel eind komen. Wat ik altijd erg goed vind zijn de video's van CBTnuggets!.
Zo nu bier
De cases waren niet zo moeilijk als ik verwacht had ( thank god ) Ja waar je echt op moet letten is:
2. Is het (de)centralized administration (de)centralized management - heel belangrijk
Als je dat goed door neemt kan je een heel eind komen. Wat ik altijd erg goed vind zijn de video's van CBTnuggets!.
Zo nu bier
www.tradealliance.nl
gefeliciteerd, en thankz voor de tips, ik ga hem januari volgend jaar doen, net de 70-227 binnen effies rust en dan op voor de 70-219Ridge schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:16:
Zo 219 binnengehaaldMCSE2000
.
Zo nu bier
vandaag 70-292 gedaan.. klote examen crashte weer (dit is mijn 2e poging) bij het berekenen van de score.. nu 10 dagen wachten tot die eikels bij prometric mijn score terug weten te halen. Weet iemand of je bij de 292 zo'n score formulier krijgt met de slechte punten etc? Vorige keer kreeg ik alleen maar 'failed' toen ze mijn score terughaalden en geen verdere informatie. Had de vorige keer het idee dat ze de score niet terug konden halen en het niet durfden zeggen.. volgens prometric was het wel een bekend probleem met dit examen
[ Voor 23% gewijzigd door m3gA op 01-11-2005 20:06 ]
Ik had met het 70-292 examen ook regelmatig dat het ERG lang duurde voordat de volgende vraag geladen was.
Gelukkig liep ie telkens, na lang wachten, wel door.
Merkte wel dat het niet goed is voor je concentratie...
Gelukkig liep ie telkens, na lang wachten, wel door.
Merkte wel dat het niet goed is voor je concentratie...
Dit topic is gesloten.