[MCSE] Ervaringen en discussies* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.853 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een vraag vanuit tesking :

You are the network administrator for Testking.com. The network consists of a single Active Directory
forest containing two domains, hq.hmopslab.com and mm. hmopslab.com. The function level of both
domains is Windows 2000 mixed. hq.hmopslab.com contains 2 domain controllers running Windows
Sever 2003 and 3 domain controllers running Windows 2000 server.You are the network admin for hq.hmopslab.com. Users in your domain require access to applications and shared folders that reside on member severs in mm.hmopslab.com. You need to create a group in hq.hmopslab.com that will provide the required access.

What should do you?

Ik zou dus zeggen Domain Local - Security gezien er op hq.hmopslab.com rechten gegeven moet worden.. "Users in your domain require access to applications and shared folders that reside on member severs in mm.hmopslab.com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:14:
Ik heb hier een vraag vanuit tesking :

You are the network administrator for Testking.com. The network consists of a single Active Directory
forest containing two domains, hq.hmopslab.com and mm. hmopslab.com. The function level of both
domains is Windows 2000 mixed. hq.hmopslab.com contains 2 domain controllers running Windows
Sever 2003 and 3 domain controllers running Windows 2000 server.You are the network admin for hq.hmopslab.com. Users in your domain require access to applications and shared folders that reside on member severs in mm.hmopslab.com. You need to create a group in hq.hmopslab.com that will provide the required access.

What should do you?

Ik zou dus zeggen Domain Local - Security gezien er op hq.hmopslab.com rechten gegeven moet worden.. "Users in your domain require access to applications and shared folders that reside on member severs in mm.hmopslab.com"
mmhh, verkeerd gedacht denk ik.

Je moet altijd een local group aanmaken om de permissions aan te hangen.
MAAR, je moet een global group hebben om de global group en of users uit dat andere domein in te hangen.
Een local group kan alleen objecten uit z'n eigen domein bevatten, en dat willen ze dus juist niet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:25:
[...]

mmhh, verkeerd gedacht denk ik.

Je moet altijd een local group aanmaken om de permissions aan te hangen.
MAAR, je moet een global group hebben om de global group en of users uit dat andere domein in te hangen.
Een local group kan alleen objecten uit z'n eigen domein bevatten, en dat willen ze dus juist niet.
Dus als ik op een netwerk zit met 3 domains.. Ik maak een folder "tweakers" op een fileserver names "File1". Als ik dan rechten wil zetten voor meerdere gebruikers van alle 3 de domainen dan moet ik in elk domain een Global - Security group maken en op de root domain ( Als daar de fileserver in hangt ) een Domain Local met daarin de 3 Global groups ?

Begin het eindelijk door te krijgen denk ik.. Ook zitten er wel wat adders onder het grag gezien je ook nog rekening moet houden met de funtional levels 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:47:
[...]

Dus als ik op een netwerk zit met 3 domains.. Ik maak een folder "tweakers" op een fileserver names "File1". Als ik dan rechten wil zetten voor meerdere gebruikers van alle 3 de domainen dan moet ik in elk domain een Global - Security group maken en op de root domain ( Als daar de fileserver in hangt ) een Domain Local met daarin de 3 Global groups ?

Begin het eindelijk door te krijgen denk ik.. Ook zitten er wel wat adders onder het grag gezien je ook nog rekening moet houden met de funtional levels 8)7
je verhaal klopt.
Volgens mij ondersteund een win2k mixed omgeving geen 'universal groups", dus dat is de adder onder het gras denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
Yes, examen gehaald !!! 70-215 gedaan. 880 punten van de 1000 die in totaal behaald konden worden. Ik mag mezelf dus MCP noemen vanaf gisteren :D. Vanuit mijn test rapport werd ik aangeraden om het auditing gedeelte van Win2K server nog eens goed door lezen.

Op naar de volgende. Heeft iemand een suggestie, welk examen het meeste aansluit bij de 70-215 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
nextware schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:20:
Yes, examen gehaald !!! 70-215 gedaan. 880 punten van de 1000 die in totaal behaald konden worden. Ik mag mezelf dus MCP noemen vanaf gisteren :D. Vanuit mijn test rapport werd ik aangeraden om het auditing gedeelte van Win2K server nog eens goed door lezen.

Op naar de volgende. Heeft iemand een suggestie, welk examen het meeste aansluit bij de 70-215 ?
ga je naar de mcp member site..geef aan wat je wil worden en de wizard zal aangeven wat je nog aan examens moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Grolsch schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:02:
[...]

je verhaal klopt.
Volgens mij ondersteund een win2k mixed omgeving geen 'universal groups", dus dat is de adder onder het gras denk ik.
De adder is nog groter, ik kwam er laatst achter dat een 2000 mixed mode omgeving (dus ik praat over 2000 dc's) je alleen recources van de dc in een DL-groep kunt gooien(een memberserver ziet de DL's niet) dus een DL-groep onder mixed mode is eigenlijk een localgroup!!!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
technopeuter schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:38:

[...]

De adder is nog groter, ik kwam er laatst achter dat een 2000 mixed mode omgeving (dus ik praat over 2000 dc's) je alleen recources van de dc in een DL-groep kunt gooien(een memberserver ziet de DL's niet) dus een DL-groep onder mixed mode is eigenlijk een localgroup!!!
klopt, maar dat zijn echt van die theorie dingetjes, die kom (ik tenminste) nooit in de praktijk tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:52:
[...]

klopt, maar dat zijn echt van die theorie dingetjes, die kom (ik tenminste) nooit in de praktijk tegen
Grolsch : Is het mogelijk dat je 5min van je tijd vrij kan maken om nog is iets uit te leggen ? Ik heb donderdag voor de 2e maal mijn examen voor 294 en dit is de enige wat ik onder de knie moet hebben. Alle testexamens gaan perfect op deze vragen na.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We zijn in dit deel ruim over de duizend posts heen. Iemand zin om een nieuwe topicstart voor een tweede deel te maken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:
We zijn in dit deel ruim over de duizend posts heen. Iemand zin om een nieuwe topicstart voor een tweede deel te maken?
Mag ook wel, draadje loopt alweer bijna 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07
sanfranjake schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:
Ik zal morgen, zodra ik wakker ben, wel even een mooi topic aanmaken met wat linkjes en informatie in de startpost.
Mocht iemand mij in de tussentijd voor zijn geweest, dan is dat balen voor mij :)
Notitie ligt in ieder geval klaar, zodat ik het niet kan vergeten :)

edit: net wakker, ik zal zo 's gaan kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cis op 26-11-2005 13:46 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:37:
[...]

Ik zal morgen, zodra ik wakker ben, wel even een mooi topic aanmaken met wat linkjes en informatie in de startpost.
Mocht iemand mij in de tussentijd voor zijn geweest, dan is dat balen voor mij :)
Notitie ligt in ieder geval klaar, zodat ik het niet kan vergeten :)
Dan laten we de eer aan jou over :p

Hoelaat in godsnaam ben je wakker trouwens ? Of ben je je notitie kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.