Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MCSE] Ervaringen en discussies* OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 11.778 views sinds 30-01-2008

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Sinds enige tijd ben ik erachter dat mijn huidige studie, HBO Informatica @ HHS, heel weinig aan systeembeheer doet (ok, ik zit er al 2,5 jaar inmiddels, maar nu ben ik er helemaal zeker van) :).
Aangezien ik echter wel een kleine droom heb om succesvol te worden in systeembeheer, wil ik een "lichte" studie doen naast mijn huidige. Mijn parttime baan heb ik opgezegd, zodat ik nu het hele weekend vrij heb voor andere dingen.

Mijn oog was gevallen op MCSE, maar omdat de 'echte' cursussen nogal duur zijn, zou ik moeten kiezen voor zelfstudie. 2000 euro heb ik er wel voor over om op eigen kracht zo'n studie te halen. 12000 euro gaat me net iets te ver :)

Nu mijn vragen: • in hoeverre is het nu nog interessant om MCSE te behalen? Kun je er nog mee patsen (in 2000 kon dat nog, maar nu, anno 2004?) als aanstormend systeembeheerder?
• Is het verstandig om een zelfstudie te doen (2000 euro is naar ik meen een goede richtlijn qua kosten) ? Of kan ik beter na mijn HBO gaan werken en daarna, indien ik succesvol lijk, een MCSE cursus aanvragen op kosten van de baas? het nadeel hiervan is natuurlijk dat ik weer een contract moet tekenen van x aantal jaar met allerlei randvoorwaarden

Bedankt :)

edit: ik vermeld er nog even bij dat ik momenteel 5 maanden stage loop als systeembeheer / klusjesman (in mijn eentje op de IT-afdeling)
Geld is niet zo'n probleem. 8000 euro is voor mij nog niet meteen een studieschuld. Maar ik geef het graag aan andere dingen uit :)

[Voor 12% gewijzigd door Cis op 04-02-2004 14:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06-04 22:14
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een MCSE cursus. Ik heb verschillende topics hierover al gelezen. Mijn situatie is echter een beetje anders. Ik heb MCSE namelijk al gehad op MBO en HBO niveau. (Praktijk en theorie) Echter merk ik nu, dat ik nergens aan de bak kom zonder officiële certificeringen. (tenminste voor datgene wat ik graag zou willen doen) Ik ben nu dus ook op zoek naar een geschikte zelfstudie cursus. Op internet las ik verder ook dat er nogal wat problemen zijn bij NTI, echter weet ik niet of dit ook geld voor de MCSE cursus. (oude stof) Iemand die mij wat advies kan geven over de aangeboden cursussen? Misschien heb je wel een alternatief voor me. Dat Istudie gebeuren lijkt me best handig, omdat ik alles al een keer heb gehad. Ik verwacht hierdoor ook niet veel problemen met de zelfstudie.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback :D

• snrg_Paco
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-07-2014
Ik ben bezig met me MCSA2003 installing, configurating and ... environment. Ik wil daarin ook oefenen want zo ervaren ben ik ook weer niet... Microsoft prefereert 1,5 jaar werkervaring en het boek om het te halen.

Ik ga oefenen met 3 computers:
1 daarvan in een domein. Een ander een wordende domein en een gewone desktop computer. Ik wil graag oefenen met gebruikers, lokale, globale, universele groepen die security en distribution zijn. Klinkt allemaal heel mooi maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen want zoals je weet kunnen sommige functionaliteiten alleen als er een domain "geraised" wordt.

Ik wil dus eigenlijk vragen hoe ik handigerwijs een schema kan maken hoe ik alles het beste kan testen. Het tentamen is moeilijk en vergt veel tijd.

Heeft iemand dit al gedaan of enige suggesties laat het me alsjeblieft weten. Ik ben al wel het boek aan het doorlezen en heb de nodige testkings en nuggets ook gezien. Maar oefenen is de beste remedie denk ik...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True