Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:10:
[...]
Ik heb helemaal geen verwachtingen van een MCSE-er. Van collega systeembeheerders verwacht ik echter dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Ongeacht of ze nu voor Microsoft examens slagen of zakken. Die Examens hebben niks met de nederlandse realiteit te maken (en zeker niet als de hoofdmoot van je klanten in het MKB zit)
Sterker nog - in feite is naar de hier gebruikte definietie bijna iedere nederlandse MCSE-er een papieren MCSE-er. Wij slagen niet door onze ervaring maar door een goede examen-voorbereiding dmv cursussen en proefexamens.
Misschien niet, maar ik vind wel dat iemand die zo "goed" is in zijn werk en "weet" waar hij mee bezig is, dat niet aantoont door te zaken, want blijkbaar weet je het toch niet zogoed...
Daar komt bij dat EEN oplossing voor een probleem nog steeds iets anders is als DE oplossing voor een probleem. Met het niet hebben van je certificering kan je zeker niet aantonen dat je kennis breed genoeg is.
Wat ik wel met je eens ben is dat de papieren ook niet alles zeggen, maar in combinatie met aantoonbare ervaring voor mij een meer als 100% pre is.
Ik zal eerder iemand aannemen met papieren als zonder omdat ik een proffesional wil en geen hobbist. Maar doorslaggevend is het kennis niveau en niet of hij toevallig een papiertje heeft.
Maar ik zal gerust iemand doorzagen technisch gezien en wellicht een proefexamen laten maken.
Kennis is meetbaar namelijk.........
Gunner schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:16:
[...]
Ik krijg altijd een licht kriebelende liesjeuk van mensen die dit zeggen!
Leuk hoor MCSE, maar de voorbeelden die MS in zijn vragen doet komt bijna niemand tegen in de praktijk.
En mocht dat wel zo zijn, duikt een ieder weer in de boeken, want dan is je kennis toch weer een beetje weggezakt.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan mijn ervaring met NT4/2K/2K3 dan aan zo'n papiertje.
[...]
Tsja en andere krijgen weer kriebels van mensen die dat zeggen

Het gaat niet waar je meer waarde aan hecht, het gaat erom dat degene die jou beoordeelt bij solicitatie waarde aan hecht.
Vergelijk:
Jij met zeer goede referenties, ervaring of jij met zeer goede referenties, ervaring EN papieren...
Wie zou jij eerder aannemen?? Stel je nu voor dat de 2de "jij" iemand anders is.
Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:28:
[...]
totaly agree
ik heb liever met iemand te doen met jaren lang ervaring, als iemand die beslist ict'er te worden, en dmv braindumps z'n MCSE haalt.
Je hoort er vanuit te kunnen gaan dat een MCSE's beschikt over theoretische kennis van de netwerken, en dit icm jaren lange ervaring zou helemaal mooi zijn

En waar bepaal je dat dan aan? Die jaren lange ervaring? Aan mooie blauwe ogen? Hoe zwaar hij geschapen is? De enige maatstaf is kennis, verantwoordelijkheids gevoel, structuur, denkwijze.
Zowel iemand met of zonder papieren valt snel door de mand als hij niet voldoet aan het beeld wat je bij iemand hebt (ik denk aan binnen de proeftijd) Als je dan nog geen goed beeld hebt, moet men bij zichzelf gaan zoeken denk ik
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:05:
[...]
Ik ben niet anti-Microsoft ik heb alleen iets tegen al die types die denken dat het behalen van MCSE status iets over iemands qualiteit zegt ...
x jaar werkervaring zegt iets over je
x jaar werkervaring + mcse zegt iets meer over je
x jaar werkervaring + goed gesprek met ervaren eigen beheerder zegt nog meer over je
...
En wat zegt dat dan volgens jou? Werkervaring zegt "iets". Want het werk wat je gedaan hebt wordt gedefinieerd door de problemen die er geweest zijn en niet door het "pappen en nathouden" van een bestaande omgeving. Want de veel mensen die zich zelf 3de lijns systeembeheerder noemen (met of zonder papieren) blijken in de praktijk meestal 20 servers beheert te hebben die al bestonden en ingericht waren voordat ze daar begonnen te werken.
Waar ik het over heb is een park van ongeveer 400 servers ontwerpen, wat in 20 landen moet kunnen draaien en 2000 vestigingen.. inclusief beschrijvingen, uitwijk, redundantie ect. En dat volgens de concepten die door MS aangeraden worden voor zover bruikbaar.
Dat in ogenschouw nemende vallen er erg veel mensen af... en dat heeft niets met papieren te maken of met ervaring, maar met kennis, verantwoordelijkheid en inzicht
[
Voor 58% gewijzigd door
Verwijderd op 29-07-2005 11:14
]