[MCSE] Ervaringen en discussies* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.869 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:18:
[...]

Staat dat niet in de boeken dan? Verder is 270 erg goed te doen hoor!
Lijkt me niet verstandig dat user by default de rechten krijgt om workstation lid te maken van het domein. Op de DC kan je een policy instellen om een user toe te voegen om hem / haar die rechten te geven, maar bij default klopt geen ene moer van.

Heb jij het gehaald die 270????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:28:
[...]

Lijkt me niet verstandig dat user by default de rechten krijgt om workstation lid te maken van het domein. Op de DC kan je een policy instellen om een user toe te voegen om hem / haar die rechten te geven, maar bij default klopt geen ene moer van.

Heb jij het gehaald die 270????
Nee bij default klopt het niet, ik sta er ook van te kijken. Ik heb 270 gehaald ja met 840 punten

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Grolsch schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:12:
Zulke mensen vallen bij mij in een 10 minuten gesprek door de mand :P
Ik krijg altijd een licht kriebelende liesjeuk van mensen die dit zeggen! :/
Leuk hoor MCSE, maar de voorbeelden die MS in zijn vragen doet komt bijna niemand tegen in de praktijk.

En mocht dat wel zo zijn, duikt een ieder weer in de boeken, want dan is je kennis toch weer een beetje weggezakt.

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan mijn ervaring met NT4/2K/2K3 dan aan zo'n papiertje.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:28:
Lijkt me niet verstandig dat user by default de rechten krijgt om workstation lid te maken van het domein.
Vreemd genoeg is het waar;

User rights assesment. Is een link naar Win2k, maar is ook zo onder 2k3
Add workstations to domain

Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment
Description

Determines which groups or users can add workstations to a domain.

This policy is valid only on domain controllers. By default, any authenticated user has this right and can create up to ten computer accounts in the domain.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 28-07-2005 09:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Grolsch schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:12:
[...]

en je hebt je nu bedacht :?

Als jij je MCSE 2003 wil halen dmv je kennis, dan is het tamelijk zwaar, en gaat er veel tijd in zitten.

Je kunt natuurlijk ook braindumps in je kop gaan stampen, en dan haal je het ook bij wijze van, dat noemen ze dan "papieren" MCSE'er.
Zulke mensen vallen bij mij in een 10 minuten gesprek door de mand :P
Er zijn hier wel mensen die erg gefrustreerd zijn over de term "papieren mcse'er" Waar komt die frustratie zo vandaan?

Als je op school een opleiding volgt of je rijbewijs haalt dan heb je toch ook geen kennis en ervaringen op dat gebied? Dat leer je dan, welnu dat is ook zo met deze studie. NA het halen van de papiertjes kun je waarschijnlijk beter je kennis in praktijk brengen. Dus al deze flames richting de "papieren mcse'er" zijn erg kort door de bocht en slaan ook werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Voel je je aangevallen?

Ik heb iets tegen papieren mcse-ers omdat ze me een hoop geld en tijd hebben gekost. Sollicitatie gesprekken waarbij mensen door de mand vallen bij vraagstukken, het ontslaan van mensen tijdens hun proeftijd omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn etc. MCSE hoort het bewijs te zijn dat je een bepaald ervaringsniveau hebt. Papieren mcse-ers hebben dat ervaringsniveau niet.

Overigens heb ik ook een hekel aan cheaters in online games, en ik schaar dit soort mensen voor de eenvoud in dezelfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vallen ze door de mand bij eenvoudige vraagstukken, of verwacht je dat ze 100 domeinen aan elkaar knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Way2Smart schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:33:
Voel je je aangevallen?

Ik heb iets tegen papieren mcse-ers omdat ze me een hoop geld en tijd hebben gekost. Sollicitatie gesprekken waarbij mensen door de mand vallen bij vraagstukken, het ontslaan van mensen tijdens hun proeftijd omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn etc. MCSE hoort het bewijs te zijn dat je een bepaald ervaringsniveau hebt. Papieren mcse-ers hebben dat ervaringsniveau niet.

Overigens heb ik ook een hekel aan cheaters in online games, en ik schaar dit soort mensen voor de eenvoud in dezelfde categorie.
Nee ik voel me niet aangevallen, jij blijkbaar wel omdat je een hekel hebt aan papieren jongens

Ik weet wat ik kan en ik weet vooral wat ik niet kan. dus ik doe me bij solliciaties niet beter voor dan dat ik ben. ik wil met de mcse studies vooral kennis opdoen. En probeer ook zoveel mogelijk die kennis in de praktijk te brengen. Heel leuk en aardig allemaal hoor maar in het echte werk kom je maar een fractie van al de dingen tegen die in de boeken staan. En er zijn natuurlijk meer manieren dan de microsoft manier.

Ik ben dan ook wel blij met al die simulatie vragen in de examens. Laat ik er nu laatst een examen gehad hebben met die simulatie vragen, en die waren heel erg goed te doen. Dus met alleen papieren kennis kom je er niet meer tegenwoordig, goede zaak btw
Dus daarom voel ik me niet aangevallen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 28-07-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
Gunner schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:16:
[...]

Leuk hoor MCSE, maar de voorbeelden die MS in zijn vragen doet komt bijna niemand tegen in de praktijk.

En mocht dat wel zo zijn, duikt een ieder weer in de boeken, want dan is je kennis toch weer een beetje weggezakt.

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan mijn ervaring met NT4/2K/2K3 dan aan zo'n papiertje.
...
[...]
zeg je nu niet precies hetzelfde als waar ik op doel.
Mensen die geen ervaring hebben vallen zo door de mand, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Slasher schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:28:
[...]

Er zijn hier wel mensen die erg gefrustreerd zijn over de term "papieren mcse'er" Waar komt die frustratie zo vandaan?

Als je op school een opleiding volgt of je rijbewijs haalt dan heb je toch ook geen kennis en ervaringen op dat gebied? Dat leer je dan, welnu dat is ook zo met deze studie. NA het halen van de papiertjes kun je waarschijnlijk beter je kennis in praktijk brengen. Dus al deze flames richting de "papieren mcse'er" zijn erg kort door de bocht en slaan ook werkelijk nergens op.
Mensen moeten/mogen er vanuit gaan dat een MCSE's een ervaren iemand is die alles van MS produkten afweet.
Mensen die hun examen halen dmv trancenders/braindumps verdoezelen gewoon die titel, en zorgen dat anderen daardoor negatief worden bekeken.
En daarom heb ik er een hekel aan. In de praktijk vallen ze binnen 10 min. door de mand, maar net zoals way2smart zegt:
Way2Smart schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:33:
Voel je je aangevallen?

totaly agree ^^^

Ik heb veel moeite moeten doen, en vooral veel tijd in moeten steken om alles te snappen en te begrijpen.

En dan een of andere cheater, legt bij wijze van spreken de antwoorden bij de vragen, en die heeft dan dezelfde "titel" als ik, vind ik niet eerlijk

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Gunner schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:35:
Vallen ze door de mand bij eenvoudige vraagstukken, of verwacht je dat ze 100 domeinen aan elkaar knopen?
Als je zegt bij 2de lijns werkzaamheden dan zeg ik nee; maar bij 3de lijns werkzaamheden is het toch wel praktisch. Zeker in een middelgroot Microsoft georienteerd bedrijf is het MCSE toch wel belangrijk. Bijvoorbeeld bij DNS problematiek, IIS, AD, GPO's .. toch wel erg belangrijk dan... Als je dan alleen een papieren MCSE'er bent dan denk ik toch dat je het moeilijk kan krijgen. Aangezien het bedrijf wel denkt dat je de kennis in huis hebt, die kijken daar toch anders tegen aan en je kan er dan voor minder uitgegooid worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Slasher schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:28:
[...]

Je gaat wel heel erg kortzichtig en kort door de bocht nu. Het probleem met papieren mcse'ers is dat veel het papiertje in het verleden hebben gehaald door vragen en antwoorden uit hun hoofd te leren ipv echt te studeren en te testen. Door alleen maar antwoorden te stampen leer je natuurlijk niets tot nauwlijks iets. De rest kun je vast zelf wel bedenken.

Grappig om te zien dat je je gelijk aangevallen voelt. ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:13:Mensen moeten/mogen er vanuit gaan dat een MCSE's een ervaren iemand is die alles van MS produkten afweet.
Imho zijn het alleen goed door Microsoft gebrainwashte managers dit dit echt geloven.
Mensen die hun examen halen dmv trancenders/braindumps verdoezelen gewoon die titel, en zorgen dat anderen daardoor negatief worden bekeken.
Uhhm, dus in feite het in de praktijk brengen van 10 jaar schoolervaring in het voorbereiden van proefwerken is cheaten en verdoezelen van iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:48:
[...]

Imho zijn het alleen goed door Microsoft gebrainwashte managers dit dit echt geloven.

[...]
Niet mee eens. Ik heb als systeem / netwerkbeheerder ook een verwachting van collega mcse-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

[...]

Uhhm, dus in feite het in de praktijk brengen van 10 jaar schoolervaring in het voorbereiden van proefwerken is cheaten en verdoezelen van iets ?
Dat is het punt wat ik probeerde te maken maar goed , blijkbaar wisten hun alles toen ze al op de basisschool zaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:57:
[...]

Niet mee eens. Ik heb als systeem / netwerkbeheerder ook een verwachting van collega mcse-ers.
Ik heb helemaal geen verwachtingen van een MCSE-er. Van collega systeembeheerders verwacht ik echter dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Ongeacht of ze nu voor Microsoft examens slagen of zakken. Die Examens hebben niks met de nederlandse realiteit te maken (en zeker niet als de hoofdmoot van je klanten in het MKB zit)

Sterker nog - in feite is naar de hier gebruikte definietie bijna iedere nederlandse MCSE-er een papieren MCSE-er. Wij slagen niet door onze ervaring maar door een goede examen-voorbereiding dmv cursussen en proefexamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
[...]

tjah, je vindt politie agenten ook door de staat gebrainwashte mensen die je niet achter het stuur willen zien zitten zonder rbw, er vanuit gaande dat je bij het halen van je rijbewijs kon cheaten :?
[...]

uhm, in feite vind ik mensen die examens halen dmv de antwoorden bij de vragen te leren ipv de leren waar het werkelijk om gaat cheaters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:18:
[...]
tjah, je vindt politie agenten ook door de staat gebrainwashte mensen die je niet achter het stuur willen zien zitten zonder rbw, er vanuit gaande dat je bij het halen van je rijbewijs kon cheaten :?
Een rijbewijs is ook geen papiertje dat iedere andere weggebruiker de garantie geeft dat ik een ervaren automobilist ben die elke nood-situatie aankan.
En ja - toen ik in 1989 voor het theorie-examen opging waren proefexamens ook een deel van de voorbereiding. Niemand die hier van cheaten spreekt...

Beetje triest als je serieus een lapje van een commercieel bedrijf op gelijke treede met een wettelijk document (rijbewijs) stelt.
[...]

uhm, in feite vind ik mensen die examens halen dmv de antwoorden bij de vragen te leren ipv de leren waar het werkelijk om gaat cheaters
Tja, bij een examenvoorbereiding gaat het toch werkelijk om het slagen van het examen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Vreemd genoeg is het waar;

User rights assesment. Is een link naar Win2k, maar is ook zo onder 2k3

[...]
Beste Gunner,

Bedankt voor je reactie. Maar wil toch terugkomen op deze vraag.
Er staat bij default wat betekent dat de user standaard een ws lid kan maken.
Het is idd correct wat betreft de policy wat je aangeeft maar dan moet je eerste wel de user of group er in toe te voegen. Dit betekent dat een user niet by default een ws lid kan maken.

Heb jij ook een DC waar een user by default ( standaard rechten ) een ws wel lid kan maken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:32:
[...]

Een rijbewijs is ook geen papiertje dat iedere andere weggebruiker de garantie geeft dat ik een ervaren automobilist ben die elke nood-situatie aankan.
En ja - toen ik in 1989 voor het theorie-examen opging waren proefexamens ook een deel van de voorbereiding. Niemand die hier van cheaten spreekt...
tjah, en 100 jaar terug had je helemaal geen rijbewijs nodig, en 200 jaar geleden schoten ze nog met echte bananen :Z
Beetje triest als je serieus een lapje van een commercieel bedrijf op gelijke treede met een wettelijk document (rijbewijs) stelt.
welke papieren zijn dan wel van belang voor een systeem/netwerkbeheerder voor MS netwerken :?
[...]

Tja, bij een examenvoorbereiding gaat het toch werkelijk om het slagen van het examen.
nee, bij examenvoorbereiding gaat het om het beheersen van de stof, als je dat hebt, slaag je vanzelf !

Maar dit is verder toch een onnozele discussie, omdat je blijkbaar tamelijk anti MS bent, en alles wat MS doet vind je toch maar slecht. Ksnap uberhaupt niet waarom je dan gaat discuseren in een topic over een "lapje van een commercieel bedrijf"

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 28-07-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:10:
[...]

Ik heb helemaal geen verwachtingen van een MCSE-er. Van collega systeembeheerders verwacht ik echter dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Ongeacht of ze nu voor Microsoft examens slagen of zakken. Die Examens hebben niks met de nederlandse realiteit te maken (en zeker niet als de hoofdmoot van je klanten in het MKB zit)

Sterker nog - in feite is naar de hier gebruikte definietie bijna iedere nederlandse MCSE-er een papieren MCSE-er. Wij slagen niet door onze ervaring maar door een goede examen-voorbereiding dmv cursussen en proefexamens.
Sorry maar dat ben ik totaal niet met je eens. Je kunt het immers ook omdraaien, het valt mij op hoeveel beheerders moeite hebben met de meest basis dingen en daardoor problemen niet goed / snel oplossen / te moeilijke workarounds bedenken. Ik vind jouw definitie van papieren mcse-er, hoewel leuk bedacht, compleet onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:15:
[...]

Sorry maar dat ben ik totaal niet met je eens. Je kunt het immers ook omdraaien, het valt mij op hoeveel beheerders moeite hebben met de meest basis dingen en daardoor problemen niet goed / snel oplossen / te moeilijke workarounds bedenken. Ik vind jouw definitie van papieren mcse-er, hoewel leuk bedacht, compleet onjuist.
im with stupid icoontje.
Check eens eenmaal de AD problemen hier op GoT.
Als die mensen serieus hun MCSE stof beheersten, waren 95% van die topics er niet geweest.
allemaal basic DNS-shit etc. en da's precies wat je leert op dat soort cursussen. En natuurlijk is dat theoretisch (zoals elke opleiding volgens mij), maar door je theoretische kennis kun je bepaalde zaken wel verklaren / herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:18:
Check eens eenmaal de AD problemen hier op GoT.
Als die mensen serieus hun MCSE stof beheersten, waren 95% van die topics er niet geweest.
Hiermee stel je dat in jouw ogen elke (MS-)beheerder een MCSE'er moet zijn en dat ben ik niet met je eens. Een MCSE certificering zou enkel moeten aantonen dat je voldoende kennis hebt om een MS netwerk te beheren - dat wil echter niet zeggen dat zonder MCSE je dat niet goed kan. Het wil overigens ook niet zeggen dat met wel een MCSE certificering dat je een netwerk goed kan beheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
elevator schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:25:
[...]

Hiermee stel je dat in jouw ogen elke (MS-)beheerder een MCSE'er moet zijn en dat ben ik niet met je eens. Een MCSE certificering zou enkel moeten aantonen dat je voldoende kennis hebt om een MS netwerk te beheren - dat wil echter niet zeggen dat zonder MCSE je dat niet goed kan. Het wil overigens ook niet zeggen dat met wel een MCSE certificering dat je een netwerk goed kan beheren :)
totaly agree

ik heb liever met iemand te doen met jaren lang ervaring, als iemand die beslist ict'er te worden, en dmv braindumps z'n MCSE haalt.

Je hoort er vanuit te kunnen gaan dat een MCSE's beschikt over theoretische kennis van de netwerken, en dit icm jaren lange ervaring zou helemaal mooi zijn *D

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 28-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:53:
Heb jij ook een DC waar een user by default ( standaard rechten ) een ws wel lid kan maken ???
Ja. Aangezien dit standaard zo staat ingesteld in de Default Domain Controller policy.
Dat was toch wel duidelijk uit het verhaal?

Of het wenselijk is is een tweede.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

ik zie mijn mcse/mcsa paparassen hoofdzakelijk als " ik weet de basis kennis" en de rest van mijn ervaring is 7jr systeembeheerder spelen :) Ik ga meestal trandumps enzo maken om te kijken welke stof ik niet onder de knie heb omdat ik daar bijvoorbeeld nooit mee werk en me meer moet focussen door whitepapers enzo te lezen. Maar aan papieren mcse'ers heb ik ook vreselijk de schurft inderdaad.... jij (ik) mogen hun shit telkens weer opruimen...zeker bij die gasten die zeggen dat doe ik wel ff en vervolgens een hele omgeving verzieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:28:
[...]

Ja. Aangezien dit standaard zo staat ingesteld in de Default Domain Controller policy.
Dat was toch wel duidelijk uit het verhaal?

Of het wenselijk is is een tweede.....
Das heel vreemd. Zet jij maar een server op met w 2000 of 2003 server. Maak een user aan ( krijgt dus de default settings ) op die server.
Configureer een werkstation en probeer dan die lid te maken van het domein. Je krijgt dan een security scherm; voer uw user id en wachtwoord in. Voer het user id wat je op de server hebt aangemaakt. Zeker weten dat je een access denied krijgt. Heb zelf een DC draaien, maar zonder bepaalde rechten te geven aan die ( default ) user kan deze user het station niet lid maken aan het domein. Tenzij je deze user rechten geeft op de DC " Add workstations to the domain " .

Vreemd he, dat de trancenders anders beweren . In Testking stond het wel goed beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

hou er rekening mee dat zowel transenders als in testkings soms foutieve antwoorden staan. Heb het al enige malen gezien dat een antwoord nergens op sloeg. In zo'n geval is alleen testen een goede oplossing en inderdaad posten in een forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:22:
Heb zelf een DC draaien, maar zonder bepaalde rechten te geven aan die ( default ) user kan deze user het station niet lid maken aan het domein. Tenzij je deze user rechten geeft op de DC " Add workstations to the domain " .
Wel weer erg off-topic weer, maar toch weet ik zeker dat ik met een standaard account een WS aan het domein toe kan voegen. Zie ook de link naar de MS site die ik eerder gepost heb.
Determines which groups or users can add workstations to a domain.

This policy is valid only on domain controllers. By default, any authenticated user has this right and can create up to ten computer accounts in the domain.
Edit: Even opgezocht uit een Win2k DC (geen aanpassingen in policy)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63334/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 28-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:54:
[...]

Wel weer erg off-topic weer, maar toch weet ik zeker dat ik met een standaard account een WS aan het domein toe kan voegen. Zie ook de link naar de MS site die ik eerder gepost heb.

[...]

Edit: Even opgezocht uit een Win2k DC (geen aanpassingen in policy)

[afbeelding]
Klopt, dat stond er ook in dat het om authenticated users moet gaan.
Alleen als je een user aanmaakt zie je dat hij lid is van de group Domain Users.
Heb effe gezocht in AD of er missien een group bestaat die authenticated users heet, maar ik heb dit niet kunnen vinden. Misschien bedoelen ze met authenticated users bepaalde priveleges die een User heeft.

Probeer maar op je DC, met een Domain User een ws lid te maken van een domein. Bij mij lukt het niet, tenzij ik deze user rechten geeft.

Maar ja, als MS dat aangeeft dan zegt het wel iets over de security. Lijkt me uit security redenen niet verstandig deze bij default open te zetten....Uiteraard kan je dit dan weer rechtzetten middels een gpo...maar toch geen logica... Of mijn logica is niet goed, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner,

Ik heb het even nagetrokken in een boek van W 2000 van Academic Service.

Op bladzijde 30 staat wel degelijk dat het gebruikersacc rechten moet hebben.
De zin luidt als volgt:
"Als u de computeraccount aanmaakt tijdens het installeren, vraagt het installatieprogramma ( we gaan uit van een nieuwe installatie ) naar een naam en een wachtwoord van een gebruikersaccount die gemachtigd is computeraccounts toe te voegen aan een domein."

Ze bedoelen bij MS Authenticated Users dat het users zijn met rechten.
Mijn logica, want een Domain User geef je niet By Default bepaalde priveleges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Erik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:33:
[...]

je durft met droge ogen hier te verkondigen dat je nu nog met 2000 gaat beginnen :?

:+

* Erik noemt dat geen mcse traject
Yup.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Erik schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:33:
[...]

je durft met droge ogen hier te verkondigen dat je nu nog met 2000 gaat beginnen :?

:+

* Erik noemt dat geen mcse traject
En wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
product is 5,5 jaar oud :X , wil je investeren dan is het wijzer om gelijk met 2003 te beginnen

jaja, ik weet heel veel bedrijven hebben nog 2000 (ik kom vrijwel dagelijks bij dat soort bedrijven) maar toch

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat het handiger als je er nu mee begint dan 2k3 te doen? Maar volgens mij heeft hij geen keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Erik schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:51:
[...]

product is 5,5 jaar oud :X , wil je investeren dan is het wijzer om gelijk met 2003 te beginnen

jaja, ik weet heel veel bedrijven hebben nog 2000 (ik kom vrijwel dagelijks bij dat soort bedrijven) maar toch
Veel bedrijven skippen 2003. Ik ken meerdere mensen die mcse 2000 nog via hun werkgever moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:05:
[...]

tjah, en 100 jaar terug had je helemaal geen rijbewijs nodig, en 200 jaar geleden schoten ze nog met echte bananen :Z
Ik ben hier niet begonnen met de rijbewijs flauwekul ...
[...]

welke papieren zijn dan wel van belang voor een systeem/netwerkbeheerder voor MS netwerken :?
Ervaring is belangrijk voor een system/netwerkbeheerder. MCSE/MCSA etc diplomas laten alleen zien dat iemand de theorie genoeg beheerst om te slagen voor dat examen (incl dat hij goed engels kan lezen )
[...]

nee, bij examenvoorbereiding gaat het om het beheersen van de [rood]examen[/rood] stof, als je dat hebt, slaag je vanzelf !
Ik heb het woord dat je vergeten bent in de quote ingevult. Dat JIJ je niet met proefexamens op een examen voorbereid wilt niet zeggen dat niemand dat mag doen.
En helaas - er zijn mensen die na 2 keer een Transcender te doen de vragen uit die Transcender van buiten weten of die braindumps van buiten kunnen leren. Dat geeft deze helaas ook geen 100% garantie om te slagen
(en echte vragen naar buiten brengen is tegen de overeenkomst die je voor begin van je examen moet tekenen - vindt het daarom zowiezo vreemd dat je met je trainer je complete 292 examen kon analyseren ... krijg hier toch echt een cheater gevoel van ... :P )
Maar dit is verder toch een onnozele discussie, omdat je blijkbaar tamelijk anti MS bent, en alles wat MS doet vind je toch maar slecht. Ksnap uberhaupt niet waarom je dan gaat discuseren in een topic over een "lapje van een commercieel bedrijf"
Ik ben niet anti-Microsoft ik heb alleen iets tegen al die types die denken dat het behalen van MCSE status iets over iemands qualiteit zegt ...
x jaar werkervaring zegt iets over je
x jaar werkervaring + mcse zegt iets meer over je
x jaar werkervaring + goed gesprek met ervaren eigen beheerder zegt nog meer over je
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:05:
[...]

Ik ben hier niet begonnen met de rijbewijs flauwekul ...

[...]

Ervaring is belangrijk voor een system/netwerkbeheerder. MCSE/MCSA etc diplomas laten alleen zien dat iemand de theorie genoeg beheerst om te slagen voor dat examen (incl dat hij goed engels kan lezen )

[...]

Ik heb het woord dat je vergeten bent in de quote ingevult. Dat JIJ je niet met proefexamens op een examen voorbereid wilt niet zeggen dat niemand dat mag doen.
En helaas - er zijn mensen die na 2 keer een Transcender te doen de vragen uit die Transcender van buiten weten of die braindumps van buiten kunnen leren. Dat geeft deze helaas ook geen 100% garantie om te slagen
(en echte vragen naar buiten brengen is tegen de overeenkomst die je voor begin van je examen moet tekenen - vindt het daarom zowiezo vreemd dat je met je trainer je complete 292 examen kon analyseren ... krijg hier toch echt een cheater gevoel van ... :P )

[...]

Ik ben niet anti-Microsoft ik heb alleen iets tegen al die types die denken dat het behalen van MCSE status iets over iemands qualiteit zegt ...
x jaar werkervaring + goed gesprek met ervaren eigen beheerder zegt nog meer over je
...
om maar ff een einde te maken aan deze hele discussie van mijn kant :P.

Je kunt proef examens gebruiken om jezelf evt. te testen, dat is in mijn ogen niet zo erg, gebeurt in andere opleidingen ook. Maar IK heb een hekel aan mensen die zich helemaal niet voorbereiden, en alleen maar braindumps in hun hoofd stoppen zonder uberhaupt te weten wat het woordje DNS betekend bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:10:
[...]

Misschien niet, maar ik vind wel dat iemand die zo "goed" is in zijn werk en "weet" waar hij mee bezig is, dat niet aantoont door te zaken, want blijkbaar weet je het toch niet zogoed...
Daar komt bij dat EEN oplossing voor een probleem nog steeds iets anders is als DE oplossing voor een probleem. Met het niet hebben van je certificering kan je zeker niet aantonen dat je kennis breed genoeg is.

Wat ik wel met je eens ben is dat de papieren ook niet alles zeggen, maar in combinatie met aantoonbare ervaring voor mij een meer als 100% pre is.

Ik zal eerder iemand aannemen met papieren als zonder omdat ik een proffesional wil en geen hobbist. Maar doorslaggevend is het kennis niveau en niet of hij toevallig een papiertje heeft.
Maar ik zal gerust iemand doorzagen technisch gezien en wellicht een proefexamen laten maken.
Kennis is meetbaar namelijk.........
[...]

[...]
Tsja en andere krijgen weer kriebels van mensen die dat zeggen :)
Het gaat niet waar je meer waarde aan hecht, het gaat erom dat degene die jou beoordeelt bij solicitatie waarde aan hecht.

Vergelijk:
Jij met zeer goede referenties, ervaring of jij met zeer goede referenties, ervaring EN papieren...

Wie zou jij eerder aannemen?? Stel je nu voor dat de 2de "jij" iemand anders is.
Grolsch schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:28:
[...]

totaly agree

ik heb liever met iemand te doen met jaren lang ervaring, als iemand die beslist ict'er te worden, en dmv braindumps z'n MCSE haalt.

Je hoort er vanuit te kunnen gaan dat een MCSE's beschikt over theoretische kennis van de netwerken, en dit icm jaren lange ervaring zou helemaal mooi zijn *D
En waar bepaal je dat dan aan? Die jaren lange ervaring? Aan mooie blauwe ogen? Hoe zwaar hij geschapen is? De enige maatstaf is kennis, verantwoordelijkheids gevoel, structuur, denkwijze.

Zowel iemand met of zonder papieren valt snel door de mand als hij niet voldoet aan het beeld wat je bij iemand hebt (ik denk aan binnen de proeftijd) Als je dan nog geen goed beeld hebt, moet men bij zichzelf gaan zoeken denk ik
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:05:
[...]

...
En wat zegt dat dan volgens jou? Werkervaring zegt "iets". Want het werk wat je gedaan hebt wordt gedefinieerd door de problemen die er geweest zijn en niet door het "pappen en nathouden" van een bestaande omgeving. Want de veel mensen die zich zelf 3de lijns systeembeheerder noemen (met of zonder papieren) blijken in de praktijk meestal 20 servers beheert te hebben die al bestonden en ingericht waren voordat ze daar begonnen te werken.

Waar ik het over heb is een park van ongeveer 400 servers ontwerpen, wat in 20 landen moet kunnen draaien en 2000 vestigingen.. inclusief beschrijvingen, uitwijk, redundantie ect. En dat volgens de concepten die door MS aangeraden worden voor zover bruikbaar.

Dat in ogenschouw nemende vallen er erg veel mensen af... en dat heeft niets met papieren te maken of met ervaring, maar met kennis, verantwoordelijkheid en inzicht

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:27
Ben op dit moment ook bezig met het MCSE 2003 traject, wil eind van de zomer m'n eerste examen doen. Nu vraag ik me alleen af of er ook al vragen zijn over bijvoorbeeld Service Pack 1 voor 2003, wil me daar dan toch wel even vooraf verder in verdiepen. :)

Andere vraag: ik ben begonnen met 70-291, waarbij in de inleiding ook staat dat er over SUS en de installatie hiervan vragen kunnen zijn, ondanks dat het geen officieel onderwerp in het boek is. Is het echt noodzakelijk om dit zelf even te installeren en uit te zoeken of vallen de vragen hierover wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om eind augustus op te gaan voor Windows XP. Het probleem is alleen dat er zoveel divers lesmateriaal in omloop is dat ik eigenlijk niet weet wat precies het meest ideale is. Kan iemand mij wellicht een tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shartar schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:15:
Ben op dit moment ook bezig met het MCSE 2003 traject, wil eind van de zomer m'n eerste examen doen. Nu vraag ik me alleen af of er ook al vragen zijn over bijvoorbeeld Service Pack 1 voor 2003, wil me daar dan toch wel even vooraf verder in verdiepen. :)

Andere vraag: ik ben begonnen met 70-291, waarbij in de inleiding ook staat dat er over SUS en de installatie hiervan vragen kunnen zijn, ondanks dat het geen officieel onderwerp in het boek is. Is het echt noodzakelijk om dit zelf even te installeren en uit te zoeken of vallen de vragen hierover wel mee?
Geen onderwerp in het boek? Ik zou er vanuit gaan dat je van de 55 vragen toch wel een 3 tot 5 vragen op je examen krijgt. Maw, neem SUS goed door, sowieso is het gemakkelijk als je eenmaal weet hoe het werkt, maar dit zijn dingen die je niet fout hoeft te doen op je examens
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:19:
Ik ben van plan om eind augustus op te gaan voor Windows XP. Het probleem is alleen dat er zoveel divers lesmateriaal in omloop is dat ik eigenlijk niet weet wat precies het meest ideale is. Kan iemand mij wellicht een tip geven?
Ik zou de examen onderwerpen van de MS site halen en op basis daarvan informatie zoeken. Persoonlijk ben ik vooral gecharmeerd van MSpress in combinatie met Transenders e.d.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 291 behaald met een score van 700..
Danwel werkelijk met de hakken over de sloto maar ik ben blij dat ik hem heb gehaald en zeker zonder hulp van Testking.

Het was te zien dat ik al veel praktijd had gehad met DHCP en RRAS aangezien de score daar 100% was. Echter bij name resolution kwam ik toch nog wel een stukkie tekort.

Op naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 70-214 afgerond als afsluiting op MCSE2000 security. Op naar de upgrade.

en laten we nu es ophouden met " ik heb het zonder testking of braindumps gedaan' alsof je dat in aanhalingstekens achter je CV zet ..... op je volgende sollicitatie gesprek : " nee echt waar, ik heb het zonder hulp gedaan ! nee echt "

en alsof je dan meer word gerespecteerd dan je buurman (die precies hetzelfde MCSEspeldje heeft 8)7

MCSE moet gewoon de weg inslaan van bepaalde CISCO certificeringen......een praktijk examen en een theorie examen. Op het praktijk examen krijg je gewoon een verrotte server/omgeving.....en lost het maar op in 2 uurtjes......kijken of je het begrepen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Zo, woensdag ISA2K gehaald met 916 punten (maar liefst 62 vragen) en donderdag Exchange 2K3 met 820 (maar 30 vragen). Fijn ook weer die gehaald te hebben. Nu beginnen met CCNA om later terug te gaan om paar extra modules te halen voor MCSE.

Grappig was dat ik ISA2K juist tijdens het examen moeilijk vond, maar wel 916 haal, en met Exchange het makkelijk vond, maar een stuk lager scoorde. Blijkbaar gok ik toch best goed met mijn educated guesses :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:05:

MCSE moet gewoon de weg inslaan van bepaalde CISCO certificeringen......een praktijk examen en een theorie examen. Op het praktijk examen krijg je gewoon een verrotte server/omgeving.....en lost het maar op in 2 uurtjes......kijken of je het begrepen hebt.
Zie ik ook wel in, en dan MCSA gewoon alleen zoals het nu is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:19
Gisteren 70-270 gehaald met 921 punten :*)

Het klopt inderdaad dat een gewone gebruiker een pc lid kan maken van een standaard 2000 / 2003 domain (zonder aanpassingen). Bij de Default Domain Controllers Policy heeft standaard "Authenticated Users" recht om een workstation toe te voegen in een domain.

Iedereen die ingelogd is in een domain (met geldige inloggegevens) is lid van de groep "Authenticated Users". 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Yezz op 13-08-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yezz schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:57:
Gisteren 70-270 gehaald met 921 punten :*)

Het klopt inderdaad dat een gewone gebruiker een pc lid kan maken van een standaard 2000 / 2003 domain (zonder aanpassingen). Bij de Default Domain Controllers Policy heeft standaard "Authenticated Users" recht om een workstation toe te voegen in een domain.

Iedereen die ingelogd is in een domain (met geldige inloggegevens) is lid van de groep "Authenticated Users". 8)
En dat is dus het eerste wat je er dan uitsloopt, want het lijkt me niet wenselijk dat iedere idioot een PC kan aansluiten op je netwerk en domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:19
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:57:
[...]

En dat is dus het eerste wat je er dan uitsloopt, want het lijkt me niet wenselijk dat iedere idioot een PC kan aansluiten op je netwerk en domain.
Tuurlijk sloop je het z.s.m. eruit. Maar voor de evt. vragen in je MCSA/MCSE examen telt dat niet, want die gaan uit van de standaardsituatie. En als je het antwoord niet weet, ga je dus 'nat' op deze vraag..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 10:33
Bij W2k: iedere domain user mag 10 computers toevoegen aan het domain.
W2003: gebruikers met administrative rights mogen computers toevoegen aan het domain.
einde discussie....

Laten we ook eens stoppen met die nutteloze discussie over wel geen testking/papieren MCSE-er etc...

In principe is iedere beheerder waardeloos tenzij hij bewijst het niet te zijn.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 15-09 20:57
Ik sta er een beetje van te kijken dat ook hier zoveel mensen roepen dat MCSE niet veel voorsteld. Degene die dat roepen moeten maar eens eerst een officieel examen doen (geen measure up dus).
Ik ben afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn eerste examen (70-270, Windows XP) en ik stond er van te kijken welke vragen ik kreeg, echt achterlijk moeilijk.
Het is natuurlijk waar dat certificering niets zegt over je ervaring, je inzicht etc. Maar dat doet geen enkele certificering.
Maar bij solicitaties kun je beter met MCSE'er aankomen dan geen goed lulverhaal (beide is natuurlijk het beste :P). Sowieso is de kans groter dat je uit een berg CV's gepikt wordt wanneer je de nodige certificeringen hebt (in het algemeen, niet MS specifiek).
Het probleem is dat ervaring niet te meten is, ik ken genoeg mensen die jaren lang in het vak zitten (en dit dus ook zo op hun CV hebben staan, als ervaring) maar vervolgens niet eens weten hoe ze een gebruikers account moeten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Daarom zijn referenties ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Abom schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:00:
Ik sta er een beetje van te kijken dat ook hier zoveel mensen roepen dat MCSE niet veel voorsteld. Degene die dat roepen moeten maar eens eerst een officieel examen doen (geen measure up dus).
Ik ben zelf MCSA naast mijn Cisco en Checkpoint certificeringen. Ik vind de Microsoft examens echt verreweg het makkelijkst als ik eerlijk ben. Het niveau en de moeilijkheid van vragen liggen bij Cisco al een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:33:
[...]

Ik ben zelf MCSA naast mijn Cisco en Checkpoint certificeringen. Ik vind de Microsoft examens echt verreweg het makkelijkst als ik eerlijk ben. Het niveau en de moeilijkheid van vragen liggen bij Cisco al een stuk hoger.
En ben je dan MSCA 2000 of 2003?
Overigens hoeft het ook niet moeilijk te zijn (overigens is het woord moeilijk een heel subjectief gegeven) als het maar een basis kennis dekt die nodig is om je werk te kunnen doen.

En hoe mensen ermee omgaan.... ach er zijn mensen die zelfs spieken met hun eind examen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:28:
[...]

En ben je dan MSCA 2000 of 2003?
Overigens hoeft het ook niet moeilijk te zijn (overigens is het woord moeilijk een heel subjectief gegeven) als het maar een basis kennis dekt die nodig is om je werk te kunnen doen.

En hoe mensen ermee omgaan.... ach er zijn mensen die zelfs spieken met hun eind examen...
Absurd... dat is echt het stomste.
Worden mensen niet uit de zaal gehaald als ze spieken? Er staan toch camera's?

Ik ben momenteel 291 aan het leren, maar vind het behoorlijk pittig zonder ervaring. Gisteren een Learnkey gekeken over Domeinen, Zoning, Stubzones en dat soort shit. Da's toch even wat anders dan een screensaver veranderen in het kader van 270 :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er een beetje van te kijken dat ook hier zoveel mensen roepen dat MCSE niet veel voorsteld.
Het is natuurlijk waar dat certificering niets zegt over je ervaring, je inzicht etc. Maar dat doet geen enkele certificering.
Maar bij solicitaties kun je beter met MCSE'er aankomen dan geen goed lulverhaal (beide is natuurlijk het beste :P). Sowieso is de kans groter dat je uit een berg CV's gepikt wordt wanneer je de nodige certificeringen hebt (in het algemeen, niet MS specifiek).
Het probleem is dat ervaring niet te meten is, ik ken genoeg mensen die jaren lang in het vak zitten (en dit dus ook zo op hun CV hebben staan, als ervaring) maar vervolgens niet eens weten hoe ze een gebruikers account moeten configureren.
Je geeft hier een paar belangrijke punten aan waar snel overheen wordt gestapt:
1. Kenniservaring is moeilijk te meten, daar ben ik het mee eens, dat maakt het aannemen van mensen ook zo lastig, zeker als de organisatie zelf weinig verstand van IT heeft. Daarom lopen er nog zoveel no-no's rond, met name bij detacheringstenten en de overheid.
2. MCSE heeft wel degelijk waarde, natuurlijk, het is beter dan niets. En laten we eerlijk zijn, bepaalde opleidingen (MBO-ICT richting) stellen weinig voor, dus moet je dat "compenseren". MCSE heeft zeker een bepaald niveau, wat ik hoger inschat dan de genoemde opleiding.
3. Mensen die "ervaring" hebben, dat zegt ook niet alles. Ook dat is waar, wanneer je zelf niet actief iets doet aan je kennis dan zak je in de gemiddelde omgeving in. In de gemiddelde omgeving is men vrij conservatief wat betreft nieuwe produkten of upgrades en loop je de kans om achter te gaan lopen. Dan weet je wel veel, maar van oude produkten of in een beperkte omgeving. Dat is nu de kracht van het MCSE traject (als je het goed aanpakt).

Samengevat denk ik dat het MCSE wel degelijk nut heeft, mits je het goed doet. Focus niet teveel op de examens/vragen, maar op de stof en doe er iets mee. Het is geen kunstje, maar door in VPC/VM het produkt en de features in actie te zien weet je toch heel wat kennis te vergaren.

Als laatste zou ik op willen merken dat de meeste beheerders, ten opzichte van programmeurs, eens wat meer naar zichzelf moeten kijken. Daarmee bedoel ik dat ze kritisch moeten zijn; blijf ik wel bij? Nu gaan de ontwikkelingen niet zo hard als bij programmeurs, maar toch. Als je eenmaal achterloopt dan is het erg lastig om weer de boel bij te halen. Het is ook in je eigen belang (lees: positie op de arbeidsmarkt), zie het niet als iets wat van je werkgever moet.

Om even concreet te zijn, mijn laatste werkgever vond ik maar niets, maar omdat ik goed mijn kennis heb bijgehouden kon ik zo bij een ander bedrijf aan de slag op trainingsgebied (ik heb maar 1 gerichte sollicitatie gedaan, de rest kwam op mij af via monsterboard). Dat is het verschil als je bijblijft en je certificeringen bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Als laatste zou ik op willen merken dat de meeste beheerders, ten opzichte van programmeurs, eens wat meer naar zichzelf moeten kijken. Daarmee bedoel ik dat ze kritisch moeten zijn; blijf ik wel bij? Nu gaan de ontwikkelingen niet zo hard als bij programmeurs, maar toch. Als je eenmaal achterloopt dan is het erg lastig om weer de boel bij te halen. Het is ook in je eigen belang (lees: positie op de arbeidsmarkt), zie het niet als iets wat van je werkgever moet.

Om even concreet te zijn, mijn laatste werkgever vond ik maar niets, maar omdat ik goed mijn kennis heb bijgehouden kon ik zo bij een ander bedrijf aan de slag op trainingsgebied (ik heb maar 1 gerichte sollicitatie gedaan, de rest kwam op mij af via monsterboard). Dat is het verschil als je bijblijft en je certificeringen bijhoudt.
Ik wil even reageren op je eerste stukkie hierboven. Ik ben het NIET met je eens. De verantwoordelijkheid van een beheerder en een programmeur liggen 180 graden de andere kant op.
De programmeur heeft als opdracht om iets mogelijk te maken, de beheerder heeft als opdracht om het mogelijk te houden en in context te plaatsen tov de rest van de infrastructuur. De kennis van de inhoudelijke programatuur is totaal niet interessant voor een beheerder. Wat wel interesant is zijn de manieren waarop iets gebouwt is en welke impact de randvoorwaarden voor de organisatie hebben.
Ik wil het eigenlijk eens omdraaien, de programmeur moet maar eens bij de systeembeheerder langs gaan om te overleggen wat hij functioneel wil en wat de beheerder daarover te melden heeft qua randvoorwaarden.

Je 2de deel: helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn eerste examen (70-270, Windows XP) en ik stond er van te kijken welke vragen ik kreeg, echt achterlijk moeilijk.
Ach.. het verschilt per persoon. Ik heb 70-270 gehaald door er gewoon heen te gaan en hem te maken..niks boek of training..780 punten zonder 1 letter te leren. Pas verderop bij AD en Network infrastructure word het moeilijk imo. Maar als je gewoon zelf een domeintje hebt is het goed te doen, maar wel veel.

Ik ben een voorstander van MCSE, maar iedereen die die examens gemaakt heeft moet toch toegeven dat er erg veel vragen instaan die microsoft in een zo goed mogelijk daglicht proberen te stellen. Oftewel, lees de vraag, vraag jezelf af welke antwoorden "slecht" voor MS zijn (of juist in een goed daglicht stellen) en geef het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:24:
[...]

Ach.. het verschilt per persoon. Ik heb 70-270 gehaald door er gewoon heen te gaan en hem te maken..niks boek of training..780 punten zonder 1 letter te leren. Pas verderop bij AD en Network infrastructure word het moeilijk imo. Maar als je gewoon zelf een domeintje hebt is het goed te doen, maar wel veel.

Ik ben een voorstander van MCSE, maar iedereen die die examens gemaakt heeft moet toch toegeven dat er erg veel vragen instaan die microsoft in een zo goed mogelijk daglicht proberen te stellen. Oftewel, lees de vraag, vraag jezelf af welke antwoorden "slecht" voor MS zijn (of juist in een goed daglicht stellen) en geef het antwoord ;)
Antwoorden als: "c) Dit is niet mogelijk en d) Dit is alleen mogelijk met dure thirdparty software" zijn vrijwel altijd fout inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even een vraagje zit even een oefen examen door te kijken en ik betwijfel of daar het goede antwoord is gegeven ;)

Vraag is als volgt:

You are a desktop support technician for certkiller.com. All client computers run XP Pro.
A user named Ryan reports that he running a 16-bit application on his computer. Ryan suspects that the application is consuming more resources that it requires and is slowing down his computer. This user opens task manager and view all the running processes. You need to tell the user which process to select to monitor the resources consumed by the 16 bits application. Which process should the user select? To answer select appropriate process in the answer area.

Nou in dat screenshotje zijn een aantal processen gearceerd die het zouden kunnen zijn:
devldr32.exe, wowexec.exe, ntvdm.exe svchost.exe en system.

Nou het gaat tussen wowexec.exe en ntvdm.exe
het antwoord volgens het oefen examen is ntvdm.exe maar ik twijfel door de volgende beschrijving:

wowexec.exe => Part of the OS, supports the use of 16 bits processes. This program is important for the stable and secure running of your computer

ntvdm.exe => belongs to the Windows 16 Bits Virtual Machine. it provides an environment for a 16bits process to execute..

Wie kan mij wijzer maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:37:
Hallo,

Even een vraagje zit even een oefen examen door te kijken en ik betwijfel of daar het goede antwoord is gegeven ;)

Vraag is als volgt:

You are a desktop support technician for certkiller.com. All client computers run XP Pro.
A user named Ryan reports that he running a 16-bit application on his computer. Ryan suspects that the application is consuming more resources that it requires and is slowing down his computer. This user opens task manager and view all the running processes. You need to tell the user which process to select to monitor the resources consumed by the 16 bits application. Which process should the user select? To answer select appropriate process in the answer area.

Nou in dat screenshotje zijn een aantal processen gearceerd die het zouden kunnen zijn:
devldr32.exe, wowexec.exe, ntvdm.exe svchost.exe en system.

Nou het gaat tussen wowexec.exe en ntvdm.exe
het antwoord volgens het oefen examen is ntvdm.exe maar ik twijfel door de volgende beschrijving:

wowexec.exe => Part of the OS, supports the use of 16 bits processes. This program is important for the stable and secure running of your computer

ntvdm.exe => belongs to the Windows 16 Bits Virtual Machine. it provides an environment for a 16bits process to execute..

Wie kan mij wijzer maken ;)
http://www.microsoft.com/...twrkstn/reskit/01art.mspx
(gaat wel over NT 4.0, maar het idee is hetzelfde)

Monitoring Win16 Applications
Almost all performance monitoring tools can monitor 16-bit applications on Windows NT 4.0 Server and Workstation. However, because they run in the same process, the trick to monitoring more than one 16-bit application is to distinguish among the threads of the NTVDM process.

To monitor one 16-bit application, simply select the NTVDM process in Performance Monitor, Task Manager, Process Explode, Process Viewer, Process Monitor, or another tool. If you have multiple 16-bit processes running in NTVDM, you can distinguish them by their thread IDs in all tools except Process Monitor. You might have to start and stop the 16-bit process to determine which thread ID is associated with which 16-bit process.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Het antwoord is idd NTVDM, als je kijkt bij een 16-bits applicatie zie je dat wow onder ntvdm draait!

Trouwens ik hoop niet dat het een examenvraag is daar kan GoT nog problemen mee krijgen, en anders de publiceerder van de vraag. Zijn in Nederland al 2 Webmasters hun MCP kwijt door dit soort grappen.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Hoe ben je de trainerswereld ingerold en wat deed je hiervoor dan? Waar haal jij je pedagogische skills vandaan?
Had je je MCSE al ?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technopeuter schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:27:
Het antwoord is idd NTVDM, als je kijkt bij een 16-bits applicatie zie je dat wow onder ntvdm draait!

Trouwens ik hoop niet dat het een examenvraag is daar kan GoT nog problemen mee krijgen, en anders de publiceerder van de vraag. Zijn in Nederland al 2 Webmasters hun MCP kwijt door dit soort grappen.
oke nu is het me wel duidelijk.. thanks and Yanke too..
Uhm ja vraag stond in een boek, maar zou best een examenvraag geweest kunnen zijn... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:03:
[...]

Ik wil even reageren op je eerste stukkie hierboven. Ik ben het NIET met je eens. De verantwoordelijkheid van een beheerder en een programmeur liggen 180 graden de andere kant op.
De programmeur heeft als opdracht om iets mogelijk te maken, de beheerder heeft als opdracht om het mogelijk te houden en in context te plaatsen tov de rest van de infrastructuur. De kennis van de inhoudelijke programatuur is totaal niet interessant voor een beheerder. Wat wel interesant is zijn de manieren waarop iets gebouwt is en welke impact de randvoorwaarden voor de organisatie hebben.
Ik wil het eigenlijk eens omdraaien, de programmeur moet maar eens bij de systeembeheerder langs gaan om te overleggen wat hij functioneel wil en wat de beheerder daarover te melden heeft qua randvoorwaarden.

Je 2de deel: helemaal mee eens
Je hebt gelijk ten aanzien van de andere taken/verantwoordelijkheden, maar ...
Wat ik wil aangeven is dat programmeurs uit zichzelf ook in de gaten houden wat er aan nieuwe ontwikkelingen zijn. Dat is voor hen natuurlijk erg belangrijk omdat het (meestal) efficienter werkt of andere verbeteringen biedt.

Daarentegen doen de meeste beheerders dat niet. Je moet dat niet overdrijven, maar als je management wilt overtuigen van het doen van een upgrade of zelf iets er doorheen wilt krijgen (in plaats van dat je uit het niets iets moet gaan ondersteunen) dan moet je je niet alleen op je huidige omgeving richten.

Niet voor niets heeft MS nu een initiatief gestart (tijdens een MOM - Operations Manager 2005 workshop werd dit genoemd) met als doel de tijd die je met beheer bezig bent terug te dringen (van 70% naar 40-50% meen ik) zodat je meer tijd over houdt voor pro-actieve zaken en vooruitkijken.

Voor de meeste beheerders is het een probleem dat ze tegen van alles aanlopen wat er door management door wordt gedrukt. Wanneer je zelf meer kan "sturen" in dat soort beslissingen maak je je werk boeiender en wordt je CV ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technopeuter schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:31:
[...]

Hoe ben je de trainerswereld ingerold en wat deed je hiervoor dan? Waar haal jij je pedagogische skills vandaan?
Had je je MCSE al ?
Ik ben er heel toevallig ingerold (in 1997 alweer) en heb eerst een didactische training gevolgd. De dame in kwestie die dat verzorgd is de enige in NL die voor Microsoft Train-The-Trainer sessies mag doen.

Vervolgens ben ik bij de basis begonnen, oftewel Windows basis en Office. Daarna vrij snel naar de netwerkkant overgestapt. Vergis je niet, je leert veel van die Office trainingen, dat is een volkomen ander publiek dan bij netwerktrainingen.

Inmiddels heb ik al aardig wat papiertjes verzameld (MCSE NT4/2000/2003, MSCA 2000/2003 en MCDST), maar dat is niet het belangrijkste. Je moet met behulp van VMware/VPC ook zoveel mogelijk zelf hebben gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:29:
[...]

Vervolgens ben ik bij de basis begonnen, oftewel Windows basis en Office. Daarna vrij snel naar de netwerkkant overgestapt. Vergis je niet, je leert veel van die Office trainingen, dat is een volkomen ander publiek dan bij netwerktrainingen.

Kan ik hieruit opmaken dat de office trainingen niet basis zijn, en dat je er dus echt wat van opsteekt?
Heb je al die papiertjes dmv zelfstudie icm Vmware behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
BREAKING NEWS: MCP Program Takes New Road in September

http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=821

Zag het vanmorgen staan, misschien wel interessant voor de topic-lezers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:24:
[...]

Je hebt gelijk ten aanzien van de andere taken/verantwoordelijkheden, maar ...
Wat ik wil aangeven is dat programmeurs uit zichzelf ook in de gaten houden wat er aan nieuwe ontwikkelingen zijn. Dat is voor hen natuurlijk erg belangrijk omdat het (meestal) efficienter werkt of andere verbeteringen biedt.

Daarentegen doen de meeste beheerders dat niet. Je moet dat niet overdrijven, maar als je management wilt overtuigen van het doen van een upgrade of zelf iets er doorheen wilt krijgen (in plaats van dat je uit het niets iets moet gaan ondersteunen) dan moet je je niet alleen op je huidige omgeving richten.

Niet voor niets heeft MS nu een initiatief gestart (tijdens een MOM - Operations Manager 2005 workshop werd dit genoemd) met als doel de tijd die je met beheer bezig bent terug te dringen (van 70% naar 40-50% meen ik) zodat je meer tijd over houdt voor pro-actieve zaken en vooruitkijken.

Voor de meeste beheerders is het een probleem dat ze tegen van alles aanlopen wat er door management door wordt gedrukt. Wanneer je zelf meer kan "sturen" in dat soort beslissingen maak je je werk boeiender en wordt je CV ook beter.
Mwja... Maar nu haal je in mijn beleving toch een paar dingetjes door elkaar.... Nieuwe functionalteit en nieuwe producten heeft in eerste instantie helemaal niets met programmeren te maken.
Een systeembeheerder moet sowieso op de hoogte zijn. Maar technisch inhoudelijk iets over een product kunnen roepen kan pas na uitgebreid beschrijven van een plan van aanpak, functioneel beschrijven wat je ervan verwacht en daarna besluiten of je het gaat testen of niet.
Nu weet ik niet hoe druk het bij iedereen is, maar bij ons wordt wel naar nieuwe technieken gekeken, maar grotendeels alleen de dingen die vanuit de organisatie als vraag gesteld worden of als we ergens mee bezig zijn en er toch wijzigingen op moeten maken. OF als wij zelf denken er (tijd)winst uit te kunnen halen.

Als een systeembeheerder zijn stuff niet bijhoud en zijn papieren niet op orde houd, dan is het een kwestie van tijd voor hij achterloopt en gepasseerd wordt door mensen die dat wel hebben. Ik zie complete afdelingen opgeheven worden, omdat ze niet meer de meerwaarde brengen waar ze voor opgericht zijn (hier zijn natuurlijk diverse oorzaken voor)

De dagen van een "niet" productie of omzet gerelateerd project als test speledingetje is een beetje voorbij. Er moeten resultaten geboekt worden die inzichtelijk zijn of gemaakt kunnen worden. Maw er wordt gewoon gevraagd om een goed plan te maken en daarin aan te geven hoelang je met iets bezig bent en wat het kost tov de opbrengst.

Dat verandert je kijk op de wereld wel een beetje moet ik zeggen.

Op je laatste deel:
Hier moet iedereen (op mijn afdeling) minimaal MSCE 2003 zijn, met een specialisatie EN aantoonbare werkervaring. Iedereen moet goede communicatieve vaardigheden hebben, projectmatig kunnen werken, documenteren, niet te snel antwoord geven op technische vragen en een ontwerp (of voorstel) aan de groep presenteren voor we verder gaan. Wij werken proactief en doen voorstellen aan de organisatie die tot nu toe eigenlijk altijd zijn goedgekeurd omdat er gewoon een goed verhaal achter stak.

(omgeving is ongeveer 300 servers groot, NT, 2000, 2003, 4 domainen, waarvan de 2003 AD het grootst is, want de rest zijn plukjes en restanten van de oude omgevingen die naar AD worden gemigreerd)

Het is maar net waar je werkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:12:
[...]

Zijn er ook mensen die meegaan doen aan de Beta-examen van 71-139 ?
Hmm..ik wilde wel, maar was te laat :( ze hadden genoeg kandidaten ;) maar jah..dan moet je dat examen natuurlijk ook niet een maand nadat je de uitnodiging hebt ontvangen gaan boeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Heb dit draadje met veel interesse zitten volgen, mede omdat ik binnenkort zelf MCSE cursus ga volgen. De helft van de modules zelfstudie, de andere helft echt "op cursus". (dus klassikaal)

Heb nog een aantal electives welke voor mij (en het bedrijf waar ik werk, die mij dus m'n cursus en boeken etc gaan sponsoren) wel interessant zijn.. En omdat het voor beide partijen in principe interessant is, weet ik niet welke ik moet gaan doen..! Lijken mij in principe allemaal wel leuk, maar tis ook de bedoeling dat ik het ooit ga halen, dus het zou leuk zijn als het zegmaar wel haalbare electives zijn, zal het waarsch. met de cores al moeilijk zat hebben.. ;) Mensen ervaring met (een van) de volgende electives?

Exam 70-299: Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows Server 2003 Network
of
Exam 70-298: Designing Security for a Microsoft Windows Server 2003 Network
of
Exam 70-297: Designing a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory and Network Infrastructure
of
Exam 70-284: Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003
of
Exam 70-086: Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0

Laatste spreek me wel aan, maar ik vind het dan weer jammer dat dit niet de 2003 variant van SMS is die aangeboden wordt als module.. Anders zou ik die gaan volgen, mits do-able. Terwijl Exchange vreemdgenoeg wel een 2003 variant heeft. Mijn vraag dus, iemand ervaring met een van deze electives of kan iemand mij iets meer vertellen over de moeilijkheidsgraad van deze electives, al dan niet als zelfstudie..? Thnx..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
xxxneoxxx schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:25:
Exam 70-299: Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows Server 2003 Network
of
of
Exam 70-297: Designing a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory and Network Infrastructure
of
of
Exam 70-086: Implementing and Supporting Microsoft Systems Management Server 2.0

Laatste spreek me wel aan, maar ik vind het dan weer jammer dat dit niet de 2003 variant van SMS is die aangeboden wordt als module.. Anders zou ik die gaan volgen, mits do-able. Terwijl Exchange vreemdgenoeg wel een 2003 variant heeft. Mijn vraag dus, iemand ervaring met een van deze electives of kan iemand mij iets meer vertellen over de moeilijkheidsgraad van deze electives, al dan niet als zelfstudie..? Thnx..!
Qua moeilijkheidsgraad beschouw ik 299 als de moeilijkste, met 297 als goede tweede.
086 is inderdaad wel interessant, maar Microsoft heeft examens voor SMS 2003 in de pipeline zitten, weet alleen niet of ze gaan meetellen als elective voor een certification.
284 is niet al te moeilijk & leuk, enige ervaring met Exchange 5.5/2000/2003 is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik ga eerst 2000 doen, en dan upgrade naar 2003.

70-210
70-215
70-216
70-217 => MCSA 2000
+
70-220
70-224
70-225 => MCSE 2000

Upgrade:
70-292
70-296 => MCSE 2003

Nou heb ik een vraagje? Ben ik dan automatisch MCSA 2003 als ik de upgrade doe, of alleen MCSE 2003?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Yanze
FrankGuthrie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:25:

70-210
70-215
70-216
70-217 => MCSA 2000
+
70-220
70-224
70-225 => MCSE 2000

Upgrade:
70-292
70-296 => MCSE 2003

Nou heb ik een vraagje? Ben ik dan automatisch MCSA 2003 als ik de upgrade doe, of alleen MCSE 2003?
Na het behalen van 70-292 ben je MCSA 2003, na 70-296 ben je MCSE 2003.

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:25:

70-210
70-215
70-216
70-217 => MCSA 2000
+
70-220
70-224
70-225 => MCSE 2000

Upgrade:
70-292
70-296 => MCSE 2003

Als je de upgrade doet van 2000 MCSE ben je automatisch MCSA en MCSE.
Maar als ik jou was zou ik de 2003 modules doen zodat je geen upgrade hoeft te doen.
Sowieso zijn de upgrade examens ERG moeilijk, het is ook nog een erg veel, terwijl dat de losse modules goed te doen zijn (althans, het is per stuk qua hoeveelheid maar 30% van de upgrades)

Verwijderd

MCSE is zowiezo een hogere certificering dan mcse, dus why bother??

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

70-210
70-215
70-216
70-217 => MCSA 2000
Dit is niet juist

70-217 is voor MCSE traject maar dat maakt je geen MCSA2000

Wil je MCSA2000 halen dan moet je 70218 gedaan hebben
:?

[ Voor 20% gewijzigd door Ridge op 18-08-2005 12:52 ]

www.tradealliance.nl

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:14:
ik denk dat je MSCE is hoger als MCSA.
Dat is ook wel zo maar je moet eerst MCSA 2003 certificering halen wil je MCSE 2003 willen halen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Ridge schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Dit is niet juist

[...]
Klopt. Zo heb ik het ook gedaan.. Als je 218 in je MCSE traject zet en je draait 217 en 218 om kwa volgorde dan ben je eerst MCSA en dan MCSE :) 218 is overigens echt een inkopper na 216. Als je eerst 216 doet en de week erna 218 haal je ze allebei zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:25:
Heb dit draadje met veel interesse zitten volgen, mede omdat ik binnenkort zelf MCSE cursus ga volgen. De helft van de modules zelfstudie, de andere helft echt "op cursus". (dus klassikaal)

Heb nog een aantal electives welke voor mij (en het bedrijf waar ik werk, die mij dus m'n cursus en boeken etc gaan sponsoren) wel interessant zijn.. En omdat het voor beide partijen in principe interessant is, weet ik niet welke ik moet gaan doen..! Lijken mij in principe allemaal wel leuk, maar tis ook de bedoeling dat ik het ooit ga halen, dus het zou leuk zijn als het zegmaar wel haalbare electives zijn, zal het waarsch. met de cores al moeilijk zat hebben.. ;) Mensen ervaring met (een van) de volgende electives?

of
of
of
of
299 vond ik een leuk examen om te doen; het integreert verschillende features (GPO's, algemene security dingen). 298 schijnt een fair examen te zijn, 297 schijnt ziek te zijn (weinig tijd voor de losse, apart getimede caselets) en voor SMS 2003 schijnt een examen te komen (ik heb daar wat aankondingen over langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:00:
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:29:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat de office trainingen niet basis zijn, en dat je er dus echt wat van opsteekt?
Heb je al die papiertjes dmv zelfstudie icm Vmware behaald?
Hangt er van af, didactisch gezien leer je er heel veel van, inhoudelijk zijn alleen Excel vervolg en Access leuk om te blijven doen. De rest wordt vrij snel vervelend, mits je het hogere niveau van de systeembeheertrainingen aan kan.

Ik heb zelf weinig tot geen trainingen gevolgd en de meeste examen m.b.v. zelfstudie behaald, alleen voor NT 4 MCSE hebben we als groep examens gedaan en voorbereid. Dat werkt trouwens erg goed, je "dwingt" elkaar om examens te doen. Met z'n allen naar het examencentrum gaan dat werkt goed als stok achter de deur.

Sinds ik de beschikking heb over VMWare doe ik daar erg veel mee, daarvoor moest ik het met gewone, losse PC's doen, maar da's niet zo efficient en effectief als VMWare. Ik heb daarvoor inmiddels ook een PC met 2 GB RAM voor aangeschaft. Voor het MS gebeueren moet je wel, de nieuwe trainingen gebruiken VPC en dat draait matig als je niet een dikke PC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:34:
[...]

Als een systeembeheerder zijn stuff niet bijhoud en zijn papieren niet op orde houd, dan is het een kwestie van tijd voor hij achterloopt en gepasseerd wordt door mensen die dat wel hebben. Ik zie complete afdelingen opgeheven worden, omdat ze niet meer de meerwaarde brengen waar ze voor opgericht zijn (hier zijn natuurlijk diverse oorzaken voor)

De dagen van een "niet" productie of omzet gerelateerd project als test speledingetje is een beetje voorbij. Er moeten resultaten geboekt worden die inzichtelijk zijn of gemaakt kunnen worden. Maw er wordt gewoon gevraagd om een goed plan te maken en daarin aan te geven hoelang je met iets bezig bent en wat het kost tov de opbrengst.

Dat verandert je kijk op de wereld wel een beetje moet ik zeggen.

Het is maar net waar je werkt ;)
Als ik jouw verhaal zo lees is het een omgeving waar men wel goed bezig is en er hoge eisen aan mensen worden gesteld, maar er ook iets voor terugkomt. Dat is, jammergenoeg, een uitzondering. Wanneer ik afga op de ervaringen van de gemiddelde cursist is het meestal treurig gesteld met de kennis en competentie van zowel IT'ers als IT management.

Veel mensen zeuren nu over MCSE en dergelijke, maar die beseffen nog niet dat ze eigenlijk al achterlopen. Bij programmeurs zie ik dat juist andersom, zij hebben dat besef wel, waarschijnlijk omdat veel hen ook free-lance werken of anderszins in een betere omgeving zitten.

Veel mensen hebben de laatste jaren niet in zichzelf geinvesteerd en dat gaat je opbreken; of je zit vast bij een niet geweldige werkgever of je zult zelf een flinke inhaalslag moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Zojuist geslaagd voor 70-220 en meteen maar mijn signature ge-update ... zie onder! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ridge schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Dit is niet juist

[...]
ik zie dat ik met dat traject ook MCSA messaging ben, ben ik dan ook MCSE messaging gecertificeerd na 7 examens ?

Ik zit nu te kijken, maar om MCSA(2000) en MCSE(2000) te zijn moet je niet 7, maar 8 tentamens doen. ZIe ik dat goed?

Heb nog verder gekeken. Denk dat ik het in deze volgorde doe:
70-210
70-215
70-218
70-224 MCSA Messaging 2000

70-216
70-217
70-284 MCSE 2000

70-292 MCSA 2003
70-296 MCSE 2003

Wat gebeurt er met de messaging titel? Wordt ik dan ook automatisch MCSA messaging 2003?

[ Voor 36% gewijzigd door FrankGuthrie op 20-08-2005 00:11 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Yup, je bent dan MCSA 2000 & 2003 Messaging
En dan haal je de 70-285 ook nog ff en heb je nog 2 MCSE-titels erbij ;)

Hoe lang denk je trouwens nodig te hebben voor bovenstaand traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

FrankGuthrie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:51:
[...]
<knip>

70-210
70-215
70-218
<knip>
Om MSCA2000 Messaging te worden, mag je ook 70-284 (Exchange 2003) doen. Deze telt namelijk ook mee, in het 2003 traject :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door _Rayman_ op 20-08-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yanze schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 08:13:
Yup, je bent dan MCSA 2000 & 2003 Messaging
En dan haal je de 70-285 ook nog ff en heb je nog 2 MCSE-titels erbij ;)

Hoe lang denk je trouwens nodig te hebben voor bovenstaand traject?
Bern erg ambitieus, maar kan helaas daar geen antwoord op geven. ik wil ze allemaal snel halen, maar in pratijk gaat het wat langzamer. Dit omdat ik ook alles echt uitvoer op de PC. Ik ben half juli begonnen met windows 2000. Ben nu bijna klaar met lezen. Wil nu de testen gaan maken met skillport, transcenders en testking, maar dat kost allemaal tijd. Ik wil ze gewoon snel halen. Als ik na het werk thuis kom zit ik in de boeken en achter de PC. Beetje saai leventje tegenwoordig, maar ik wil ze, zoals al zeged, snel halen. Een vriend van mij doet ze om de maand. Zelf in het weekend besteed ik er tijd aan, vandaag is de hele dag MCP dag :P. Beetje kloten met maken van unattended install. (niet via nlite ofzo, op de MCP manier). Ik kan helaas niet zegen hoe lang ik erover duur, omdat ik ernaast ok met ITIL bezig ben. Eerste tentamen in de pocket, 2de komt binnenkort.

Is een zwaar traject, maar ik heb er wel de discipline voor, zelf op mijn werk zit ik met mijn neus in de boeken, nadeel is daar wel dat ik niet alles kan doen tijden het lezen, ik moet soms wachten totdat ik thuis ben. om het in mijn vmware installatie allemaal te proberen.

Ik wil dus niet zomaar een papaieren MCSE worden, maar ook de dingen doen. Helaas in mijn dagelijkse werkzaamheden doe ik er weinig mee, ben 1ste en 2de lijns. Gelukkig heb ik thuis een netwerkje draaien en met vmware kom ik ook ver mee.

Het rare is dat ik nu meer studeer dan ooit te voren :+ zelfs op de HBO deed ik niet zoveel moeite. Maar nu lonkt het geld toch erg.

P.S. weet je dat heel zeker dat ik met 70-285 security en messaging ben, en dan nog ook voor beiden, 200 en 2003? En als ik messaging ben voor MCSA ben ik dat ook gelijk voor MCSE(2000 & 2003), zeker weten?

[ Voor 8% gewijzigd door FrankGuthrie op 20-08-2005 13:37 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Woei. Mag ik even zeggen dat 70-291 pittig lezen is, als je nog geen ervaring hebt? 270 en 290 waren easy (XP en 2003), maar Implementing 2003 is toch een stukje lastiger. Ik heb nu *eindelijk* dat gedeelte van subnetten en de masks doorgelezen (hoofdstuk 1 van Sybex). Wat een rothoofdstuk was dat, zeg. Vooral omdat ik me er nog nooit mee bezig heb gehouden, was het 2 keer overnieuw lezen, voordat het door begon te dringen.
Ik heb al een stukje Learnkey gekeken (de eerste 2 cd's) en daar begonnen ze over stubzones... Ik hoop dat het boek duidelijker is, want ook dat snapte ik nog voor geen meter.
31 augustus heb ik een examen over 291. Doordeweeks kan ik niet leren, omdat ik lange werkdagen maak.
Kortom: stressen en weekenden opofferen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
FrankGuthrie schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

Bern erg ambitieus, maar kan helaas daar geen antwoord op geven. ik wil ze allemaal snel halen, maar in pratijk gaat het wat langzamer. Dit omdat ik ook alles echt uitvoer op de PC. Ik ben half juli begonnen met windows 2000. Ben nu bijna klaar met lezen. Wil nu de testen gaan maken met skillport, transcenders en testking, maar dat kost allemaal tijd. Ik wil ze gewoon snel halen. Als ik na het werk thuis kom zit ik in de boeken en achter de PC. Beetje saai leventje tegenwoordig, maar ik wil ze, zoals al zeged, snel halen. Een vriend van mij doet ze om de maand. Zelf in het weekend besteed ik er tijd aan, vandaag is de hele dag MCP dag :P. Beetje kloten met maken van unattended install. (niet via nlite ofzo, op de MCP manier). Ik kan helaas niet zegen hoe lang ik erover duur, omdat ik ernaast ok met ITIL bezig ben. Eerste tentamen in de pocket, 2de komt binnenkort.

Is een zwaar traject, maar ik heb er wel de discipline voor, zelf op mijn werk zit ik met mijn neus in de boeken, nadeel is daar wel dat ik niet alles kan doen tijden het lezen, ik moet soms wachten totdat ik thuis ben. om het in mijn vmware installatie allemaal te proberen.

Ik wil dus niet zomaar een papaieren MCSE worden, maar ook de dingen doen. Helaas in mijn dagelijkse werkzaamheden doe ik er weinig mee, ben 1ste en 2de lijns. Gelukkig heb ik thuis een netwerkje draaien en met vmware kom ik ook ver mee.

Het rare is dat ik nu meer studeer dan ooit te voren :+ zelfs op de HBO deed ik niet zoveel moeite. Maar nu lonkt het geld toch erg.

P.S. weet je dat heel zeker dat ik met 70-285 security en messaging ben, en dan nog ook voor beiden, 200 en 2003? En als ik messaging ben voor MCSA ben ik dat ook gelijk voor MCSE(2000 & 2003), zeker weten?
Voor MCSA/MCSE Messaging volstaan 284 & 285 en het leuke is dat deze gelden voor het 2000 én 2003 traject, je hoeft dus géén examens mbt Exchange 2000 te doen! Raar, maar waar :)

Voor MCSA/MCSE Security is het een ander verhaal, die moet je voor 2000 en 2003 apart doen. Ik geloof wel dat de ISA 2000 en 2004 examens bij allebei geldig zijn, maar dan nog moet je voor 2000 de 214 & 220 halen en voor 2003 de 298 & 299.

@ de vorige poster: bereid je dan maar voor op een héél pittig examen, ik heb dit jaar al 14 examens gedaan en dit was veruit de moeilijkste! Ongeveer de helft is DNS-related, leer dat maar extra goed ;) En ja, heel dat subnetting gedoe zuigt echt hé ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:51:
[...]

ik zie dat ik met dat traject ook MCSA messaging ben, ben ik dan ook MCSE messaging gecertificeerd na 7 examens ?

Ik zit nu te kijken, maar om MCSA(2000) en MCSE(2000) te zijn moet je niet 7, maar 8 tentamens doen. ZIe ik dat goed?

70-210
70-215
70-218

70-216
70-217
70-284 MCSE 2000

70-292 MCSA 2003
70-296 MCSE 2003

Wat gebeurt er met de messaging titel? Wordt ik dan ook automatisch MCSA messaging 2003?
Klopt volgens mij niet.. Die MCSA 2000 daar mis je een examen. MCSA + Messaging is 5 examens. Je zou dus 216 er bij moeten doen. En dan met 2 examens MCSE? Denk het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
Yanze schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:11:
[...]

Voor MCSA/MCSE Messaging volstaan 284 & 285 en het leuke is dat deze gelden voor het 2000 én 2003 traject, je hoeft dus géén examens mbt Exchange 2000 te doen! Raar, maar waar :)

Voor MCSA/MCSE Security is het een ander verhaal, die moet je voor 2000 en 2003 apart doen. Ik geloof wel dat de ISA 2000 en 2004 examens bij allebei geldig zijn, maar dan nog moet je voor 2000 de 214 & 220 halen en voor 2003 de 298 & 299.

@ de vorige poster: bereid je dan maar voor op een héél pittig examen, ik heb dit jaar al 14 examens gedaan en dit was veruit de moeilijkste! Ongeveer de helft is DNS-related, leer dat maar extra goed ;) En ja, heel dat subnetting gedoe zuigt echt hé ;(
Heel hoofdstuk 1 gaat over subnetting. Als ik echter naar de vragen kijk aan het eind van het hoofdstuk, dan zijn ze allemaal vrijwel hetzelfde: verhaaltje met het gewenste aantal subnets en hosts en dan: welke subnetmask is benodigd?
In principe niet zo lastig dus, als je het maar doorhebt... :)
Overigens vond ik 290 makkelijker dan 270. 270 ging in op de screensaver en bureaublad-instellingen. e.d. Dat is weliswaar handig voor 1e (en 2e) lijns support, maar ik vond het niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

Klopt volgens mij niet.. Die MCSA 2000 daar mis je een examen. MCSA + Messaging is 5 examens. Je zou dus 216 er bij moeten doen. En dan met 2 examens MCSE? Denk het niet ;)
MCSA messaging zijn maar 4 examen: http://www.microsoft.com/...messaging/windows2000.asp
En +3 ben ik MCSE : http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/requirements.asp

Dus volgens mij klopt mijn rijtje wel. Als dat niet zo is, hoor ik het graag. Plus die andere 2 zijn een upgrade, volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Of ik zit ernaast.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankGuthrie op 20-08-2005 17:06 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:04:
[...]

MCSA messaging zijn maar 4 examen: http://www.microsoft.com/...messaging/windows2000.asp
En +3 ben ik MCSE : http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/requirements.asp

Dus volgens mij klopt mijn rijtje wel. Als dat niet zo is, hoor ik het graag. Plus die andere 2 zijn een upgrade, volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Of ik zit ernaast.
Dat zou betekenen dat je Messaging "gratis" bij je MCSA krijgt. Met 4 MCP's ben je ook MCSA, maar geen messaging.. Hoe zit dat dan?
Anyway. Het klopt idd wel wat je zegt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

Dat zou betekenen dat je Messaging "gratis" bij je MCSA krijgt. Met 4 MCP's ben je ook MCSA, maar geen messaging.. Hoe zit dat dan?
Anyway. Het klopt idd wel wat je zegt ;)
success ;) . Je moet dingen zo goedkoop mogenlijk halen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?

Tja, als je het traject goed beloopt kan je inderdaad messaging goedkoop krijgen. je kan ook MCSA zijn zonder messaging, maar als je het goed doet ben je messaging met 4 MCP tentamens. + 3 en je bent MCSE :D _/-\o_

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Waarom doet iedereen zo moeilijk over hoe en wat? Het staat toch nogal duidelijk op de site van Microsoft uitgelegd...? En ook bij de learning centres als van bv. new horizons staat het overduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:59:
[...]

success ;) . Je moet dingen zo goedkoop mogenlijk halen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?

Tja, als je het traject goed beloopt kan je inderdaad messaging goedkoop krijgen. je kan ook MCSA zijn zonder messaging, maar als je het goed doet ben je messaging met 4 MCP tentamens. + 3 en je bent MCSE :D _/-\o_
Ja ik ben het helemaal met je eens. Beetje raar is het wel iig. Je bent dus ook MCSE messaging dan right? En zo kun je dus ook Messaging en Security halen met maar 7 examens, denk ik dan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

paella schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 08:41:
Zo, woensdag ISA2K gehaald met 916 punten (maar liefst 62 vragen) .

Grappig was dat ik ISA2K juist tijdens het examen moeilijk vond, maar wel 916 haal.
Hoe is dat examen ?, is het recentelijk nog gewijzigd net als de 70-292 ?, ik ga hier volgende week aan beginnen, en wil kijken om hem dit jaar te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
292 ken ik niet, maar ISA (227) was redelijk ouderwets. Niets vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

paella schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:26:
292 ken ik niet, maar ISA (227) was redelijk ouderwets. Niets vernieuwend.
292 niet kennen, dat moet je maar zo houden, dat van de 227 is wat ik wilde weten

thankz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik ben bezig in de de staart van me MCSE2000 traject (210.215.216.217.218..) en heb 284 gekozen als me elective ( installing/impl exchange 2003 )

Mijn vraag is dit een zware jongen of is hij gewoon te doen??

Alvast bedankt.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ridge schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:59:
Ik ben bezig in de de staart van me MCSE2000 traject (210.215.216.217.218..) en heb 284 gekozen als me elective ( installing/impl exchange 2003 )

Mijn vraag is dit een zware jongen of is hij gewoon te doen??

Alvast bedankt.
Persoonlijk vond ik 'm vrij lastig. Dit omdat ik vrijwel geen ervaring had met exchange en ze er vanuit gaan van het 2003 traject. Termen zoals shadow copy was voor mij onbekend (deze termen komen pas voorbij in het 2003 traject) .
Maar ik heb met zelfstudie het toch gehaald (eigen exchange server geinstalleerd, domein naam gekocht).
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
284 is goed te doen. Enige was dat ik maar 30 vragen kreeg, dus fouten tellen relatief zwaar (itt 60 vragen bij 227 bv).

Ervaring is altijd een pre, dat scheelt een hele hoop.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.