[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Ja, alles is zo'n beetje offline gehaald, maar veel is nogwel gesaved op de flora van b3d en rage3d.

edit hij staat er nog, zat een foutje in de link, hier de goede:

http://pwp.netcabo.pt/0239863201/Save_The_Nanosecond.ppt

[ Voor 45% gewijzigd door edward2 op 30-03-2004 10:49 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Thanx. nou doet-ie het. :)

Interessante presentatie trouwens! Vooral die notes voor Richard zelf zijn heel komisch! :D Nogal logisch dat ze 'm later van de ATi site hebben gehaald. :+

[list]• Also mention higher integrated chipset volume than NVIDIA, P4 license, imageon, xilleon etc
• IMpress upon the audience that targetting high end gamers is EQUIVALENT to targetting ATI hardware[/list]

Bij het commentaar op "And ATI has a 100% market share lead of "New Xbox technologies" :D" staat als note:

[list]• Be careful not to mention Xbox 2, just let everyone know that?s what you mean...[/list]
Lol. Ik denk dat iedereen nu wel door heeft dat het om Xbox 2 gaat! :D :D

En dan bij slide 25 is hij echt goed op dreef in z'n notes! Vooral de opmerking dat alle NVIDIA DX9 hardware als 'low end DX9' wordt behandeld! :D

[list]• Note that many developers treat all DX9 NV
hardware as "low end DX9" hardware because that?s the best way.
• But be careful not to trash NVIDIA too hard here... your audience will help you out later...[/list]

Vooral dat "your audience will help you out later" bij het trashen van NVIDIA is geweldig! :D :D Maar ze zijn tenminste wel eerlijk en realistisch door bijvoorbeeld op te merken dat de FX reeks van nVidia 2 tot 3 keer de shaderperformance zou kunnen hebben in FF mode, maar dat dit zo nutteloos is, omdat het zo enorm traag is wanneer dit gebruikt wordt.

[list]• NVIDIA's hardware has 2-3 times the shader perf available in FF mode. But then that kills alls the useful features.
• - Hence treat all NV DX9 hardware as DX8... (See previous slide)[/list]

En het laat ook duidelijk zien dat ze gaan voor een snellere pixelshader throughput, maar niet willen zeggen hoeveel pixelengines ze hebben... dus R420 zou wel eens heel erg snel kunnen blijken te zijn ondanks minder pipelines dan NV40.

Het viel me ook op dat ze het hebben over bepaalde features die NV40 heeft, en die "hun eigen SM3.0" producten dat ook zullen hebben. Dus dat zou je bijna doen denken dat R420 toch zowel PS3.0 als VS3.0 ondersteunt? Maar goed, een regel verderop hebben ze het over Flow Control in PS3.0, wat niet ondersteunt wordt in R420, maar wel in NV40.

[list]• Steer people away from flow control in ps3.0 because we expect it to hurt badly. [Also it’s the main extra feature on NV40 vs R420 so let’s discourage people from using it until R5xx shows up with decent performance...] [/list]
Er komt dus een 512MB R420 kaart uit dit jaar:
[list]• Mention that you expect to see a 512MB board in the consumer space this year. Don’t say that it’ll be R420 based![/list]

:D :D Wat zullen ze bij ATi balen dat ze de ungecensureerde versie online hadden gezet! :D

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 30-03-2004 13:30 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Waarom?

Ze zijn erg zeker van zichzelf en hier zullen ze ook wel reden toe hebben. Als de voorspellingen hiervan uitkomen, dan zal nVidia het heel zwaar gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik begin te vermoeden dat dit een opzettelijke leak is van ATi. :o

Op Beyond3D had Digitalwanderer een mailtje gestuurd naar Richard Huddy en toen kreeg hij een auto-reply terug... namelijk dat Richard op vakantie was en op 13 april terug zou komen... En laat dat nou net de launchdate zijn van NV40. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 30 maart 2004 @ 13:44:
Ik begin te vermoeden dat dit een opzettelijke leak is van ATi. :o

Op Beyond3D had Digitalwanderer een mailtje gestuurd naar Richard Huddy en toen kreeg hij een auto-reply terug... namelijk dat Richard op vakantie was en op 13 april terug zou komen... En laat dat nou net de launchdate zijn van NV40. :)
:Y) Die is goed, wie weet, PR wars zijn begonnen ???

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op 30 maart 2004 @ 13:48:
[...]

:Y) Die is goed, wie weet, PR wars zijn begonnen ???
Ik denk het wel. Ze halen nu gewoon een 'nVidia' uit, door vlak voor de launch van een product van de tegenstander, hun eigen product te hypen en details te laten uitlekken, in de hoop dat de consument niet meteen naar de winkel rent om een NV40 te kopen, maar te wachten op R420. nVidia heeft dit in het verleden ook al zo vaak gedaan bij de concurrentie... Richard Huddy heeft blijkbaar veel geleerd van zijn tijd bij nVidia. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zijn de PR wars ooit gestopt ? ;)
Leuke presentatie
Het viel me ook op dat ze het hebben over bepaalde features die NV40 heeft, en die "hun eigen SM3.0" producten dat ook zullen hebben. Dus dat zou je bijna doen denken dat R420 toch zowel PS3.0 als VS3.0 ondersteunt?
Waarom noemen ze het dan hier niet R420, maar eigen SM3.0 ?
Is een groot discussie punt op b3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
hjs schreef op 30 maart 2004 @ 15:05:
Zijn de PR wars ooit gestopt ? ;)
Leuke presentatie

[...]

Waarom noemen ze het dan hier niet R420, maar eigen SM3.0 ?
Is een groot discussie punt op b3d :)
Misschien is het dan wel de refresh R450 die wel volledig SM3.0 ondersteunt. Maar goed, logischer lijkt R500, aangezien ze het ook hebben over R500 die wel op een goede snelheid Flow Control kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
CJ schreef op 30 maart 2004 @ 13:54:
[...]

Ik denk het wel. Ze halen nu gewoon een 'nVidia' uit, door vlak voor de launch van een product van de tegenstander, hun eigen product te hypen en details te laten uitlekken, in de hoop dat de consument niet meteen naar de winkel rent om een NV40 te kopen, maar te wachten op R420. nVidia heeft dit in het verleden ook al zo vaak gedaan bij de concurrentie... Richard Huddy heeft blijkbaar veel geleerd van zijn tijd bij nVidia. :D
Van wat ik begrepen heb is die ATi kaart al lang en breed klaar. Het is alleen marketing technisch niet interessant om hem nu al te lanceren. ATi denkt dat hun kaart de NV40 zal verslaan. Het is natuurlijk mooier om de nieuwe Radeon te lanceren na de NV40. Als dan zal blijken dat de Radeon sneller is dan de NV40 dan zal dat een gigantische klap zijn voor NVidia, want dan hebben ze het (weer) niet gered. Zal zeker een klap zijn voor het imago van NVidia.
Maar inderdaad, die presentatie lijkt een middel om de aandacht een beetje van de NV40 weg te trekken, een beetje zo van "veel plezier met de NV40, maar let maar eens op wat er gaat gebeuren als wij onze kaart op de markt brengen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, ik heb na wat zoeken dan toch een tool gevonden die een 2d als 3d profiel heeft zoals FX kaarten, maar dan voor ati.

Atitool Dus hiermee kan je in games overgeklokt zijn maar desktop weinig verstoken.

Maar een functie als dit zit ook in de RadLinker van de laatste Omega Drivers, als je op de bereaublad of in je start menu met de rechtermuisklik het menutje opent, zie je staat "custom settings" dit installeert RadCustom over de shortcut en daar kun je als het goed ook kloksnelheden voor die game instellen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
swampy schreef op 31 maart 2004 @ 11:47:
Mmm, ik heb na wat zoeken dan toch een tool gevonden die een 2d als 3d profiel heeft zoals FX kaarten, maar dan voor ati.

Atitool Dus hiermee kan je in games overgeklokt zijn maar desktop weinig verstoken.

Maar een functie als dit zit ook in de RadLinker van de laatste Omega Drivers, als je op de bereaublad of in je start menu met de rechtermuisklik het menutje opent, zie je staat "custom settings" dit installeert RadCustom over de shortcut en daar kun je als het goed ook kloksnelheden voor die game instellen!
Nog even wachten op de lancering van R420. Als het goed is dan wordt tegelijkertijd een vernieuwde versie van Catalyst gelanceerd die ook game-profielen ondersteund. Het driverteam van ATi schijnt dit al lang en breed klaar te hebben staan, maar het management lijkt de release tegen te hebben gehouden, totdat de nieuwe kaarten er aan komen.

Ik zag trouwens dat Centroid Sampling (wat problemen met AA kan oplossen in games als Half Life 2) ondersteunt wordt in DX9.0c. De NV3x reeks ondersteunt dit echter niet, maar de R3x0 reeks dus wel. Waarschijnlijk kunnen we dit dus ook als nieuwe feature verwachten in een komende Catalyst wanneer DX9.0c is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemmand al wanneer de eerste benches bekent worden? want ik begin het wachte nu een beetje zat te worden :9~ Ik hoop iig dat ze rond mei april in de winkels liggen want ik doe dit jaar examen en mag als ik slaag wat uitzoeken van me ouders _/-\o_ (voor een deel dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:07:
Weet iemmand al wanneer de eerste benches bekent worden? want ik begin het wachte nu een beetje zat te worden :9~ Ik hoop iig dat ze rond mei april in de winkels liggen want ik doe dit jaar examen en mag als ik slaag wat uitzoeken van me ouders _/-\o_ (voor een deel dan).
Das een goeie timing dan, want rond half/eind april moeten er toch benches zijn van zowel de NV40 als R420, dus vergelijk ze op je gemak :) en niet veel later (begin mei?) zullen ze de weg naar de winkel wel hebben gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 31-03-2004 18:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Weer wat nieuws.

ATi schijnt in een conferencecall van vandaag gezegd te hebben dat er tenminste 1 product verschijnt in de nieuwe "spring line-up" die op 0.11u gemaakt is. Hoogst waarschijnlijk gaat het hier dus over de RV370 (voorheen RV351) met een 4x1 pipeline configuratie. Hiermee zouden dan de eerste value DX9 kaarten van ATi een feit zijn. Prijzen zouden dan in ieder geval onder de €100 liggen met goedkope varianten rond de €70,-.

Zie post van Joe DeFuria hier: http://www.beyond3d.com/f...opic.php?t=11130&start=20 , maar ook op The Inq: http://www.theinquirer.net/?article=15079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wat is er met rage3d aan de hand, een ever lasting 1 aprilgrap?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

op die rocket-search pagina klikken bij de laatste search terms, daar staat een http://"IPtje"/board, das het forum, de rest van de site is niet te berreiken door deze 1 april grap, vind het alleen een beetje saai worden zo langzamerhand, al hoewel, als je op het forum kijkt zie je dat er nog steeds mensen zijn die er gewoon in tuinen:)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bah wat is het stil rondom de R420, rumors wil ik, hoe extremer hoe beter, het maakt niets uit of ze onjuist zijn :D, speculeren over 3dkaartjes is een soort tik geworden en nu krijg ik last van afkickverschijnselen.

Op b3d is het ook al zo stil, het is overal zo'n saaie boel met weinig nieuws, nou ja, dan geven we het sociale leven maar eens wat aandacht..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op b3d is het ook al zo stil, het is overal zo'n saaie boel met weinig nieuws, nou ja, dan geven we het sociale leven maar eens wat aandacht..
Hoezo, heb je Far Cry dan al uitgespeeld ;)

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 02-04-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op 02 april 2004 @ 11:17:
[...]

Hoezo, heb je Far Cry dan al uitgespeeld ;)
Dat schiet al aardig op, letterlijk en figuurlijk :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nou vooruit dan. Een gerucht er bij dan, wat eigenlijk al min of meer bevestigd was op Beyond3D, maar nu ook op The Inq staat.

NV40 schijnt een bakbeest van een cooler nodig te hebben, terwijl R420 er eentje heeft die veel lijkt op de 9800XT, maar zelfs nog kleiner is.... Als dat zo is dan zegt dit wel wat over de engineeringcapaciteiten van ATi. Maar goed, we wisten eigenlijk al gezien de R360 op 0.15u ook nog altijd singleslot was.
http://www.theinquirer.net/?article=15115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 02 april 2004 @ 13:09:
Nou vooruit dan. Een gerucht er bij dan, wat eigenlijk al min of meer bevestigd was op Beyond3D, maar nu ook op The Inq staat.

NV40 schijnt een bakbeest van een cooler nodig te hebben, terwijl R420 er eentje heeft die veel lijkt op de 9800XT, maar zelfs nog kleiner is.... Als dat zo is dan zegt dit wel wat over de engineeringcapaciteiten van ATi. Maar goed, we wisten eigenlijk al gezien de R360 op 0.15u ook nog altijd singleslot was.
http://www.theinquirer.net/?article=15115
Ah well, maar de nvidia GPU draait dan ook op hogere snelheden. Het is wonderwaardig dat ati met hun gpu's goede performance kunnen neerzetten op "zulke lage" kloksnelheden. Terwijl bij nvidia boven de 500Mhz het pas begint te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Heeft die Nvidia weer een stofzuiger nog? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Flint schreef op 02 april 2004 @ 13:48:
Heeft die Nvidia weer een stofzuiger nog? :X
Of "die" nVidia weer een stofzuiger heeft weten we nog niet, laten we maar afwachten.
Wel is het zo dat het bij de huidige nVidia's uiteindelijk toch behoorlijk mee is gevallen, als ik de 5900XT's zie, die kunnen het prima af met kleine koelertjes. En de MSi's bijv. hebben prachtige stille koelers. Leuk dat die fabrikant ook Ati's gaat maken trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
swampy schreef op 02 april 2004 @ 13:36:
[...]

Ah well, maar de nvidia GPU draait dan ook op hogere snelheden..
Dat valt dit keer nog te bezien... ;)

ATi gaat dit keer voor performance, dus moet je niet vreemd opkijken als ze straks met een 600Mhz core aan komen zetten voor een Pro of XT varianten van de R420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 02 april 2004 @ 14:02:
[...]

Dat valt dit keer nog te bezien... ;)

ATi gaat dit keer voor performance, dus moet je niet vreemd opkijken als ze straks met een 600Mhz core aan komen zetten voor een Pro of XT varianten van de R420.
Mmm 12 pijplijnen op 600Mhz... smul smul smul smul! Farcry op 1600x1200 op alles high anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 02 april 2004 @ 14:06:
[...]

Mmm 12 pijplijnen op 600Mhz... smul smul smul smul! Farcry op 1600x1200 op alles high anyone?
dat zou leuk zijn :) alleen me monitor flipt bij res hoger of lager dan 1024x786 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

swampy schreef op 02 april 2004 @ 14:06:
[...]

Yep, Far Cry kan nog wel wat meer power gebruiken, maar dat spel is dan ook wel echt impressive, soms baal ik er wel eens van eerst wat tegenstanders te moeten omleggen ipv naar de gfx te kijken ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sjah schreef op 02 april 2004 @ 14:01:
[...]

Of "die" nVidia weer een stofzuiger heeft weten we nog niet, laten we maar afwachten.
Wel is het zo dat het bij de huidige nVidia's uiteindelijk toch behoorlijk mee is gevallen, als ik de 5900XT's zie, die kunnen het prima af met kleine koelertjes. En de MSi's bijv. hebben prachtige stille koelers. Leuk dat die fabrikant ook Ati's gaat maken trouwens. :)
boeit me nie hoe groot ze zijn, als ze maar voldoende airflow geven en niet teveel herrie maken. Die standaard Ati-fans gaan nogal eens kapot, ik vermoed omdat ze zelf gewoon te warm worden en dus niet voor de taak berekent zijn. Vind het eerder verdacht als er zo'n kleine fan zit op zo'n monsterkaart. Lijkt me eerder een economisch belang dat er zulke prut op zit dan dat er wat meer $ in de koeling word gestoken. Wat je eigenlijk zou mogen verwachten voor kaarten boven de 200 euro.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Madrox schreef op 02 april 2004 @ 15:21:
[...]

boeit me nie hoe groot ze zijn, als ze maar voldoende airflow geven en niet teveel herrie maken. Die standaard Ati-fans gaan nogal eens kapot, ik vermoed omdat ze zelf gewoon te warm worden en dus niet voor de taak berekent zijn. Vind het eerder verdacht als er zo'n kleine fan zit op zo'n monsterkaart. Lijkt me eerder een economisch belang dat er zulke prut op zit dan dat er wat meer $ in de koeling word gestoken. Wat je eigenlijk zou mogen verwachten voor kaarten boven de 200 euro.
2woorden BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Een kleine fan op zo'n monsterkaart is meestal een teken dat deze IHV een verdomd goed ontwerp heeft. Ik weet niet in hoeverre het Low Kxx process (hoe heet dat ook al weer ?) van ATI hier invloed op heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 02-04-2004 16:49 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemmand eigelijk al of de gaten van de koeler weer dezelfde plek hebben als die bij de radeon's van nu (lijkt mij wel)? want ik heb gister net mijn setje mafkees waterblokken besteld maar als ik er nou over 2 maanden achterkom dat me gpu niet meer past (heb nu ook een radeon) dan is dat wel mooi kut. Nu ook maar hopen dat de r420 ook echt sneller word dan de nv40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

http://www.hardocp.com/
ATI Pulls HL2 Coupons:
Jason Hayes emailed us with information that ATI boxed video cards are showing up with no Half Life 2 coupons any more. We have confirmed with ATI that the 9600 series cards will no longer carry the "freebie." The game will be now be limited to the 9800XT. The boxes are clearly marked as to which cards have them and which cards do not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al een paar maanden bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
wanneer wordt de r420 nou eigelijk gelanceerd ? want mn vidkaart is brak en ik wil weten of ik nog wel zo lang kan wachten

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ThaKiller schreef op 04 april 2004 @ 10:27:
wanneer wordt de r420 nou eigelijk gelanceerd ? want mn vidkaart is brak en ik wil weten of ik nog wel zo lang kan wachten
Waarschijnlijk snel voordat of nadat nvidia hun dingetje launcht... en dat kan al voor juni gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

nvidia launcht hun nieuwe kaart toch rond 13april ofzo ?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
swampy schreef op 04 april 2004 @ 12:37:
[...]

Waarschijnlijk snel voordat of nadat nvidia hun dingetje launcht... en dat kan al voor juni gebeuren!
nvidia dingentje word de 13e april gelaunched
bron: http://www.tweakers.net/nieuws/31626/

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Hopen dat idd die nieuwe core veel sneller wordt. MAAR als ATi nu eens meer onderzoek naar drivers zou doen. Ik heb altijd een GeForce gehad, en met iedere driver release, werd de kaart wel sneller. Hoe ze dit zo hebben kunnen doen weet ik niet. Wel weet ik dat ATi drivers alleen problemen oplossen, maar ze voegen niets toe aan de snelheid. Misschien eens leuk dat ATi daar naar gaat kijken? Dat scheelt al weer stukken... Ben overigens erg tevreden met mijn ATi kaartje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
proller schreef op 04 april 2004 @ 17:03:
Hopen dat idd die nieuwe core veel sneller wordt. MAAR als ATi nu eens meer onderzoek naar drivers zou doen. Ik heb altijd een GeForce gehad, en met iedere driver release, werd de kaart wel sneller. Hoe ze dit zo hebben kunnen doen weet ik niet. Wel weet ik dat ATi drivers alleen problemen oplossen, maar ze voegen niets toe aan de snelheid. Misschien eens leuk dat ATi daar naar gaat kijken? Dat scheelt al weer stukken... Ben overigens erg tevreden met mijn ATi kaartje hoor :P
nou, ATi voegt anders ook ECHT wel snelheidsverbeteringen door hoor!
neem nou de 9700pro, die kreeg op een gegeven moment (zo rond catalyst 3.4) de shader-optimalizaties van de 9800 pro, waardoor pixelshader programma's opeens toch echt wel een flink stuk sneller liepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
ATi komt in de week van 13 april (misschien wel dezelfde dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpankmasterC schreef op 04 april 2004 @ 17:16:
[...]

nou, ATi voegt anders ook ECHT wel snelheidsverbeteringen door hoor!
neem nou de 9700pro, die kreeg op een gegeven moment (zo rond catalyst 3.4) de shader-optimalizaties van de 9800 pro, waardoor pixelshader programma's opeens toch echt wel een flink stuk sneller liepen
Nou ik merk daar anders niks van met mijn 9600xt, met iedere driver release haal ik zelfs MINDER punten in benches (niet dat het echt veel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Precies, ik merk weinig tot geen verschil. geef toe, nVidia is veel beter in het maken van drivers (ervaring? geld?). ATi boekt wel steeds meer vooruitgang. je kan dan nog zo'n snelle GPU en MEM hebben, als de drivers het vermogen beperken is dat zonde. Ik ga mijn oma ook niet in een Ferrari laten rijden toch? ATi kaarten hebben veel meer kracht in huis dan dat ze nu leveren, dat weet ik zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriskonijn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07-2016
Persoonlijk heb ik betere ervaringen met Ati drivers dan met Nvidia. Met name wat betreft tv-out, waar Nvidia lange tijd geen aandacht in gestoken heeft. Wat betreft stabiliteit heb ik over beide niets te klagen.

Maar het feit dat die snelheidsverbeteringen voor Nvidia uberhaupt mogelijk zijn kan je ook negatief uitleggen. Het kan aangeven dat er in de vorige drivers veel ongeoptimaliseerde code zat. Ongeoptimaliseerde code hoort eigenlijk helemaal niet in een (non-beta) driver thuis. De beste driver is de driver die zo optimaal werkt dat er geen snelheidswinst meer mogelijk is.
Ik zal niet beweren dat Ati perfecte drivers maakt, maar de steeds terugkerende claim van Nvidia dat ze weer een flinke snelheidswinst hebben in hun nieuwe drivers vind ik zeker niet aangeven dat ze betere drivers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37
performance vooruitgang is er zeker geweest door de catalyst serie heen.
mn 3.7 was een vooruitgang in performance, ook 4.3 schijnt aardig te zijn.

en bij echt grote stappen vooruit zou ik me echter eerst achter de oren krabben en afvragen waar die performance eigenlijk vandaan komt...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Dat ATi geen dikke performance upgrades brengt in de drivers is misschien wel een teken dat ze gewoon al alles uit de GPU halen wat er in zit :) Wat natuurlijk een goed teken is.

Daarbovenop vind ik het patroon van ATi fijner, elke maand een nieuwe WHQL Driver :) Dat zie ik nvidia nog niet doen (elke maand whql dan)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Teasertje op de homepage van ati, zij weet het ;)

http://www.ati.com/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op 05 april 2004 @ 18:06:

Heb 't toch maar ff ingevuld. :o

Ben benieuwd. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Ja ik ben ook erg benieuwd! Het feit dat er weinig info over benchmarks en resultaten van ATI komt belooft naar mijn mening veel goeds! Namelijk dat ze veel vertrouwen hebben in hun kaart :).
Maar ik ben niet zo rijk, ik zou graag de een-na snelste kaart willen kopen (de wat goedkopere dus). Hoeveel koste de 9700 of 9800 NON pro edities bij launch? En daalt de prijs dan snel? (hoeveel % eraf na 2 maanden?)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Althalus schreef op 05 april 2004 @ 18:45:
Ja ik ben ook erg benieuwd! Het feit dat er weinig info over benchmarks en resultaten van ATI komt belooft naar mijn mening veel goeds! Namelijk dat ze veel vertrouwen hebben in hun kaart :).
Maar ik ben niet zo rijk, ik zou graag de een-na snelste kaart willen kopen (de wat goedkopere dus). Hoeveel koste de 9700 of 9800 NON pro edities bij launch? En daalt de prijs dan snel? (hoeveel % eraf na 2 maanden?)
Yup

Nvidia probeert het met "uitgelekte" benchmarks en roddels rond de specificaties en prestaties. Terwijl ati gewoon wacht.... en in een keer een goed product op de markt zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Net als met die zogenaamde DX9 kaarten (FX dacht ik). Daar zeiden ze van dat het perfecte kaarten waren, extreem snel, maar toen eenmaal de benchmarks eraan kwamen, was iedereen ineens stil...

ATi besteedt veel tijd in het maken van een kaart, nVidia gaat eerst zitten promoten, terwijl het dan tegenvalt.

Maar wat me opviel, met nVidia drivers, toen nog Detonator, ging de performance per driver meestal wel flink omhoog. Soms slechts een paar FPS, maar toch wel net dat beetje extra wat ik dan miste.

Bij ATi drivers zie ik eigenlij einig tot geen verschil, omdat ze alleen problemen oplossen. nVidia herschreef meedere malen de code voor de driver, om zo nog meer uit de kaart te halen. Ze bedachten altijd wel tweaks, nieuwe methodes en dergelijke om de driver weer beter te maken dan daarvoor. nVidia steekt ook heel veel geld in onderzoek naar tweaks en cheats, tewijl ATi pure kracht inzet.

Een slimme zet van nVidia, is het verbergen van bepaalde details die je toch niet ziet. De driver pakt dingen uit de verte, die minder goed gerendert worden dan objecten op de voorgrond. De beeldkwaliteit gaat iets achteruit, maar niet merkbaar, terwijl de performance omhoog gaat. ATi drivers renderen gewoon alles wat ze tegenkomen, en di is natuurlijk wel mooier, maar gaat ten koste van de performance.

Nu weet ik dat ik hier veel commentaar op ga krijgen, maar ik denk dat dergelijke tweaks/cheats best goed zijn. Zo haal je net dat beetje extra uit de kaart.

Maargoed, niemand die zich hier echt voor interesseerd, maar opzich is het natuurlijk wel opvallend. Stel dat ATi drivers net zo zou maken als nVidia, dan ben ik iedere maand weer een beetje gelukkiger met mijn kaart! Het klinkt raar, maar mijn ATi 9800 PRO gaat nu vervelen, zo erg zelfs, dat ik ben gaan overclocken. Bij nVidia (GeForce 2 MX) ben ik pas gaan overclocken toen de kaart te oud werd voor nieuwe spellen.

Het is maar net hoe je er naar kijkt. NOFI hier, just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Na het debacle van de FX5200, FX5600 en de FX5800 hebben ze een nieuwe serie uitgegeven.. de FX5700 en de FX5900 die beter presteerde....ook op shader performance.

Nvidia heeft laatste tijd veel "flak" gehad over hun cheats enzo.... en... met de nieuwste driver met ingebouwde compiler hebben ze nog niet de beeld kwaliteit van ati.. nog de snelheid. Maar gelukkig kunnen ze op snelheid nu wel meekomen!

De 9800 Pro is inderdaad een topwerkje...bijna perfect en af op de meeste punten.

De FX serie bezit wat technologieen die vooral in het begin nog niet optimaal gebruikt werden..daarom dus dat met driver updates ze steeds beter kunnen gebruik maken van de extra's op de FX kaarten.

Gamerswijs gezien is de ati 9800 chip nog steeds koning... als ati doorblijft gaan met ervoor zorgen dat games goed erop draaien en dat performance goed blijft...

En nu dan komen de opvolgers.... :-) ... tweede ronde is ingegaan... met 2 nieuwe "contenders"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Zijn er al namen bekend van kaarten die op de R420 GPU zijn gebaseerd?
Radeon 9900 Pro klinkt niet echt fantastisch en dan heb je ook geen ruimte voor alle andere varianten :)

Ik las op x-bit labs iets van Radeon 10000, maar dat lijkt me het toch niet worden. Te veel nullen.

[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 05-04-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ze nu zoiets als radeon x nummer gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Althalus schreef op 05 april 2004 @ 18:45:
De club3d 9700 non pro was verleden jaar Januari geloof ik 320 bij computerland. Een vriend van me heeft hem toen gehaald voor 260 op de PCDumpdag. Hoeveel eraf na 2 mnd is nooit te zeggen, bij de ene release keldert de prijs binnen 5 maanden, bij de andere wil de prijs maar niet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 2 maanden gaat er volgens mij bar weinig af v/d prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op 05 april 2004 @ 18:06:

Vooral dat "Be Ready" dat je te zien krijgt na het invullen is geinig. Doet me veel denken aan nVidia's NV30 promotiecampagne... "Are You Ready?". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
proller schreef op 05 april 2004 @ 19:23:
Maar wat me opviel, met nVidia drivers, toen nog Detonator, ging de performance per driver meestal wel flink omhoog.
Bij ATi drivers zie ik eigenlij einig tot geen verschil, omdat ze alleen problemen oplossen. nVidia herschreef meedere malen de code voor de driver, om zo nog meer uit de kaart te halen. Ze bedachten altijd wel tweaks, nieuwe methodes en dergelijke om de driver weer beter te maken dan daarvoor. nVidia steekt ook heel veel geld in onderzoek naar tweaks en cheats, tewijl ATi pure kracht inzet.
Een slimme zet van nVidia, is het verbergen van bepaalde details die je toch niet ziet.
Nu weet ik dat ik hier veel commentaar op ga krijgen, maar ik denk dat dergelijke tweaks/cheats best goed zijn. Zo haal je net dat beetje extra uit de kaart.

Stel dat ATi drivers net zo zou maken als nVidia, dan ben ik iedere maand weer een beetje gelukkiger met mijn kaart!
imo werd dit op de vorige pagina al genoeg besproken maar ik wil er nog 2 dingen over kwijt:

1.\ kwaliteit opofferen voor performance heb ik persoonlijk liever niet
2.\ als je iedere maand blij gemaakt moet worden met een paar extra FPS betekent dat eigenlijk dat die performance je in het begin onthouden is. ik heb het liefst een product dat meteen goed presteert eigenlijk. :?

maar ach, over smaak valt niet te twisten hè? ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Puppetmaster schreef op 06 april 2004 @ 00:54:
[...]

imo werd dit op de vorige pagina al genoeg besproken maar ik wil er nog 2 dingen over kwijt:

1.\ kwaliteit opofferen voor performance heb ik persoonlijk liever niet
2.\ als je iedere maand blij gemaakt moet worden met een paar extra FPS betekent dat eigenlijk dat die performance je in het begin onthouden is. ik heb het liefst een product dat meteen goed presteert eigenlijk. :?

maar ach, over smaak valt niet te twisten hè? ;)
Ik ben het eens met je.... de output kwaliteit van ati is gewoon ongeloofelijk mooi en... als je dat gewend bent..wil je niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:31:
na 2 maanden gaat er volgens mij bar weinig af v/d prijs.
Mmm, niet helemaal waar, na 1 a 2 maanden hebben echt alle winkels hem, ook de goedkope webwinkels, die na 1 a 2 maanden toch gauw een paar tientjes goedkoper zijn. Een kaart die bij introductie bij misschien 5 winkels te krijgen is voor 500, vind je na 1 a 2 mnd gauw voor 450 , idd niet bijster veel verschil trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 06-04-2004 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Toch even het plaatje hier posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/home/images/main_teaser_1420.jpg

Her lips are sealed.... tenminste nu nog wel... Wie zou het zijn? Zou Dawn overgelopen zijn naar ATi toen ze erachter kwam dat ze beter liep op de Radeon reeks? Aaaaaargh, de spanning is ondragelijk. Ben benieuwd wat R420 gaat brengen... waarschijnlijk kan ik dan de hele firstpost opnieuw in elkaar schroeven, maar dat boeit niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 06 april 2004 @ 02:31:
Toch even het plaatje hier posten:

[afbeelding]

Her lips are sealed.... tenminste nu nog wel... Wie zou het zijn? Zou Dawn overgelopen zijn naar ATi toen ze erachter kwam dat ze beter liep op de Radeon reeks? Aaaaaargh, de spanning is ondragelijk. Ben benieuwd wat R420 gaat brengen... waarschijnlijk kan ik dan de hele firstpost opnieuw in elkaar schroeven, maar dat boeit niet. :D
12 pixelpijplijntjes is een gerucht....er zijn zoveel geruchten nu...mmm...ati kennende zal het hoe dan ook een goede kaart worden..met goede prestaties voor zijn geld! Ik denk dat we heel veel 256Mb versies zullen zien... en minder 128Mb versies. ...

Arme nvidia..voor alle geruchten die ze de wereld ingezonden hebben... zijn ze nog geen stap verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Heb ook even mn email ingevuld, ben toch wel benieuwd :) Vooralsnog niets binnen, en wát zou je wel binnen krijgen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48
Namen en datum's :)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2018
Recently we received confirmation that the first retail samples of ATI's R420 (AGP Radeon X800) will debut April 26 as Radeon X800 Pro. NVIDIA's NV40 (GeForce 6800) officially launches April 13th, but retail availability will occur around April 26th. Notice the NV40 product to be released April 13th is GeForce 6800, not GeForceFX 6800. ATI's naming scheme for R420 has been closely guarded as well, but the open term we hear from vendors is "Radeon X800."

What seems highly unusual is the scheduled introduction of Radeon X800 XT on May 31st; only a month after Radeon X800 Pro's unveiling. Recall that Radeon 9800 and 9800 XT were launched six months apart. We can speculate ATI has either changed their marketing strategy, or the difference in performance between R420 and NV40 hastens ATI's release schedule. Further inspection of the ATI roadmaps reveals that "Non-Pro" Radeon X800s are absent. Perhaps "XT" has replaced the "Pro" Radeon series, and "Pro" thus replaced the "Non-Pro" Radeon series. Even though the initial launches of Radeon X800 will use 256MB of GDDR3, before the end of the year we also anticipate a 512MB revision. Furthermore, we will almost certainly see Radeon X800 SE with 128MB of DDR1; which will also debut with much a lower clockspeed.

NV40 breaks NVIDIA's naming scheme with the removal of FX from their GeForceFX moniker. Will we see a separate GeForce and GeForceFX in the NV4x GPU family? It appears that is also speculation.

R423, the PCI-Express (PCX) version of R420, is scheduled to launch June 14th. Specifications on R423 are identical to R420, and the cards will also carry the Radeon X800 product name. NVIDIA's bridged PCI-Express cards will launch April 13th along with the AGP versions.

RV380 and RV370 will also receive new product names, as Radeon X600 and Radeon X300, respectively. For more details about R420, RV380 and RV370, please take a look at our previous ATI roadmaps here. Stay tuned for more ATI and NVIDA news from the trenches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Klinkt goed dit.

Laten we hopen dat die retailbeschikbaarheid ook voor Nederland geldt!! :) :9~

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn nu wil ik ook benches zien :9~ Alleen jammer dat ik er pas 1 kan kopen na mijn examens :S mjah dan zijn ze misschien wel weer een stuk goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Mooi, beide merken ongeveer de 26e op de markt, ze houden elkaar wel erg goed in de gaten zeg.
Vraag me of of die x800SE een weliswaar lager geklokte x800 pro wordt maar zelfde specs, of weer een gecastreerde versie. Indien het eerste voorzie ik weer een groot ervaringentopic.
Radeon X800 bekt niet echt lekker trouwens. ;)
Of die 512mb die eind dit jaar moet komen wel zin heeft vraag ik me af, komende 2 jaar niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sjah schreef op 06 april 2004 @ 14:30:
Mooi, beide merken ongeveer de 26e op de markt, ze houden elkaar wel erg goed in de gaten zeg.
Vraag me of of die x800SE een weliswaar lager geklokte x800 pro wordt maar zelfde specs, of weer een gecastreerde versie. Indien het eerste voorzie ik weer een groot ervaringentopic.
Of die 512mb die eind dit jaar moet komen wel zin heeft vraag ik me af, komende 2 jaar niet denk ik.
heeft 256 uberhaupt nu al zin?

volgens mij zijn er nog steeds erg weinig games op dit moment die dat gebruiken :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Sjah schreef op 06 april 2004 @ 14:30:
Hehe, de naam is overigens wel de naam die op GoT voor het eerst echt veel gebruikt werd. Een tijd terug typte ik "Radeon X800" in op Google, en toen kwam dit draadje als eerste van drie hits uit de bus. Nu heb je al een stuk meer hits. :)

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 06-04-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

-=BoKKiE=- schreef op 06 april 2004 @ 14:48:
[...]

heeft 256 uberhaupt nu al zin?

volgens mij zijn er nog steeds erg weinig games op dit moment die dat gebruiken :?
Ja, allang en vooral met fsaa is het een must.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

[RANT]
Ik weet niet hoor, maar hoe verder ik kijk op internet, hoe raarder ik sommige mensen ga vinden. Ik ben zelf ATi gebruiker, maar opzich geen problemen met nVidia, als iemand dat hebben wilt, gaat ie zn gang maar.

Maar je leest overal weer t zelfde als bij de Radeon 9700 launch:
-de nV30 crushed hem en bla en bla, 9700 is niets
-wacht maar op de nV30
-owjeej, is ie echt zo traag die 9700? dan verpulvert de nV30 hem helemaal.
-Ondersteunt hij maar de minimum DX9 specs? de nV30 veel meer, w8 maar wat dat opleverd strax(nou we hebben het gezien 8) )

Iedereen schijnt ook nu al te denken dat alles gelopen koers is, dat is ook wel zo want er valt niets meer aan de kaarten te veranderen, maar hoe die koers dan loopt weet eigenlijk niemand. De nV30 was op papier ook een goed idee, alleen bleek de uitvoering wat magertjes(slap uitgedrukt).

Iedereen lijkt dat nu alweer vergeten te zijn en te denken dat het einde verhaal is voor ATi voor deze ronde, allemaal gebaseerd op roddel bovenop roddel,bovenop roddel...

Wanneer leren ze het nu eens met zn allen:"Eerst kijken, dan zeiken."
;)
Wacht op benches van beide, als de R420 magerder presteerd, mag je er van mij over beginnen, maar begraaf hem niet voordat er ook maar iets over die kaart(en)bekend is. vergeet niet dat alles over de nV40/45 al gezegd is, alle specs zijn al bijna gepredict als DE specs, en over de R420...bijna niets, denk dat het roddel NV40/45:R420 momenteel 15:2 is. Geduld is een schone zaak, en trek DAN conclusies, niet over een aantal dingen die allerlei mensen denken te weten, en die enkel op internet bestaan zonder dat er ook maar 1 concrete en geferivieerde benchmark gedraait is.
Of ligt dat nou aan mij?

[/RANT]

[ Voor 5% gewijzigd door The PyroPath op 07-04-2004 00:10 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The_PyroPath schreef op 07 april 2004 @ 00:10:
[RANT]
Ik weet niet hoor, maar hoe verder ik kijk op internet, hoe raarder ik sommige mensen ga vinden. Ik ben zelf ATi gebruiker, maar opzich geen problemen met nVidia, als iemand dat hebben wilt, gaat ie zn gang maar.

Maar je leest overal weer t zelfde als bij de Radeon 9700 launch:
-de nV30 crushed hem en bla en bla, 9700 is niets
-wacht maar op de nV30
-owjeej, is ie echt zo traag die 9700? dan verpulvert de nV30 hem helemaal.
-Ondersteunt hij maar de minimum DX9 specs? de nV30 veel meer, w8 maar wat dat opleverd strax(nou we hebben het gezien 8) )

Iedereen schijnt ook nu al te denken dat alles gelopen koers is, dat is ook wel zo want er valt niets meer aan de kaarten te veranderen, maar hoe die koers dan loopt weet eigenlijk niemand. De nV30 was op papier ook een goed idee, alleen bleek de uitvoering wat magertjes(slap uitgedrukt).

Iedereen lijkt dat nu alweer vergeten te zijn en te denken dat het einde verhaal is voor ATi voor deze ronde, allemaal gebaseerd op roddel bovenop roddel,bovenop roddel...

Wanneer leren ze het nu eens met zn allen:"Eerst kijken, dan zeiken."
;)
Wacht op benches van beide, als de R420 magerder presteerd, mag je er van mij over beginnen, maar begraaf hem niet voordat er ook maar iets over die kaart(en)bekend is. vergeet niet dat alles over de nV40/45 al gezegd is, alle specs zijn al bijna gepredict als DE specs, en over de R420...bijna niets, denk dat het roddel NV40/45:R420 momenteel 15:2 is. Geduld is een schone zaak, en trek DAN conclusies, niet over een aantal dingen die allerlei mensen denken te weten, en die enkel op internet bestaan zonder dat er ook maar 1 concrete en geferivieerde benchmark gedraait is.
Of ligt dat nou aan mij?

[/RANT]
Idd, commercie en hype proberen nu het beeld al te verstoren, terwijl er nog totaal geen hard bewijs voor handen is en zelfs dan dient dat nog onderzocht te worden ivm cheats, rendersmokkelen (cutting corners) en IQ.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
The_PyroPath schreef op 07 april 2004 @ 00:10:
[RANT]
heleboel waarheid ;)
[/RANT]
ja maar al dat gespeculeer en gediscussieer is juist zo leuk! :+
als we het strax allemaal weten van die generatie is er wel weer een next-gen om over te speculeren en roddelen :)

leuke dingen voor de tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Met speculeren over specs heb ik echt geen probleem maar als mensen op basis van die speculaties al dingen gaan roepen als pwned!!!!! Vraag ik me toch af waar dat naar toe moet...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42
Inderdaad er is al heel veel bekend over de NV40 en nog weinig van de R420

Heb nu zelf de radeon 9800 Pro en die heb ik nu bijna een jaar sinds 28-04-03
En zelfs na bijna een jaar doet ie het erg goed en ben er erg tevreden over.

En volg dit topic en het andere topic over de NV40 al een tijdje.
Hou zelfs alle nieuws over de 2 kaarten goed in de gaten.

Maar moet zeggen dat ik het erg stoer vind van Ati om zo weinig bekend te maken over hun nieuwe produkt en gewoon relaxt Nvidia afwacht over wat zei gaan doen.
Terwijl Nvidia net zoals bij de vorige produkten weer veel blaat en veel laat uitlekken.

Dus ik wacht nog even lekker af en beslis pas als alles bekend is over deze 2.

Maar toch ben ik stiekum voor ATI gewoon vanwege de taktiek die zei hebben , stil en dan gewoon een supersnel videokaart leveren

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik vind juist dat NVidia het deze keer heel beschaafd doet, niks are you ready campagne ofzo, en dat uitlekken.... bewijs maar dat zij dat waren.
Nee ik zou het juist goed vinden dat Ati op zijn flikker krijgt, beetje laf wachten tot nVidia eens komt, na 1.5 jaar hun r300 te hebben uitgemolken. En denk eraan mensen, als Ati nu weer nVidia zou wegvagen zou de markt ongezond worden, Ati zou rustig 700 gaan vragen, en de prijs zou amper omlaag gaan, net zoals we met de R9700/9800 hebben gezien. Dus als nVidia deze ronde wint zou dat de zaak gezond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42
Tja is ook wel begrijpelijk natuurlijk dat Nvidia het dit keer wat minder groots aanpakt dan de vorige keer, toen heb ik wel dubbel gelegen van het lachen toen de eerste benchmarks uitkwamen.

Toen ben ik ook over gestapt van een Geforce 4 TI 4200 naar Ati.

Maar ik kijk die 2 nu gewoon even aan en zou het ook erg gaaf vinden als Nvidia nu zeer sterk terug komt.

En ja geef Ati eens ongelijk als je nog steeds aan de top staat waarom dan meer geld uitgeven dan noodzakelijk is? gewoon het geld in het volgend ontwerp stoppen en zorgen dat je genoeg tijd hebt om je volgende kaart goed af te maken.

Want daar ging het volgens mij toch fout bij Nvidia met de FX reeks, te gehaast je produkt af moeten maken.

Dus daarom ben ik erg benieuwd waaraan Ati al die tijd aan heeft kunnen werken.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Sjah schreef op 07 april 2004 @ 20:15:
...
Nee ik zou het juist goed vinden dat Ati op zijn flikker krijgt, beetje laf wachten tot nVidia eens komt, na 1.5 jaar hun r300 te hebben uitgemolken.
...
Afwachten? Alsof ze zo'n kaart in een week in elkaar knutselen 8)7.... no way
Dat ze hun R300 zo lang hebben kunnen uitmelken }:O, wil alleen maar zeggen dat het een goed product is.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
N0stradamus schreef op 08 april 2004 @ 00:00:
[...]

Afwachten? Alsof ze zo'n kaart in een week in elkaar knutselen 8)7.... no way
Dat ze hun R300 zo lang hebben kunnen uitmelken }:O, wil alleen maar zeggen dat het een goed product is.
Ja, dat wilde ik ook net zeggen. Aan de originele R400 (nu R500) is men bijvoorbeeld nu al meer dan 3 jaar bezig. En aangezien R420 zowel R300 als R500 tech bezit, hebben ze dus een flinke periode aan tijd gehad om iets leuks in elkaar te zetten, alswel voldoende tijd om R500 in een rustig tempo af te maken.

De verwachting is dat R500 eerder klaar is dan verwacht, en misschien zelfs wel aan het eind van dit jaar/begin volgend jaar al geintroduceerd gaat worden. Dit wordt min of meer bevestigd door het feit dat ATi het in zijn powerpoint presentatie heeft over haar "eigen SM 3.0 producten", en dat ze mensen willen aanraden om te wachten op R500 die wel goed presteert met betrekking tot flow control itt NV40 (ATi verwacht slechte performance op dit gebied in NV40).

Aangezien R420 volgens de hardnekkigste geruchten geen volledige SM3.0 ondersteunt, moet er dus op niet al te lange termijn wel een kaart komen die het wel volledig ondersteunt. Dit zou dus kunnen wijzen op R500 die vervroegd uit komt (wordt ook over gespeculeerd op Beyond3D).

Daarnaast hoeft ATi helemaal niets uit te brengen. Waarom zou je je eigen sales van je high end kaart verpesten door een nieuwe kaart aan te kondigen, terwijl je huidige high end product het nog in veel gevallen van de concurrent wint? En nVidia is net zo goed schuldig aan het uitmelken van de FX architectuur (NV30 -> NV35 -> NV38, dus ook 3 producten uit dezelfde reeks, wat dus past in de 18 maandelijkse productcycle). Degene die nr 2 is moet zich bewijzen. ATi kan rustig afwachten.

Gaan ze dit keer de mist in en presteert R420 ondermaats, dan is er nog geen geen grote ramp geschied...

Probeer het zo te zien. Stel dat ze een R360 op 0,13u en op 550-600Mhz en 1200 MHz mem zouden laten lopen... dan heb je alsnog een gigantisch performance monster... Alleen nu zitten er nog eens 50 miljoen extra transistoren op... en die zitten er echt niets voor niets op. Ik verwacht dan ook dat R420 wel degelijk een grote stap zal zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de Radeon9700Pro (R300).

Edit
Wat nieuwe geruchten van Hellbinder op Rage3D:
- Er komt een nieuwe AA mode die er nog beter uit zal zien dan de huidige (ik denk niet dat dit de Centroid Sampling AA is, aangezien dit ook geactiveerd kan worden op de huidige R(V)3x0 serie.
- Er komt een nieuwe AF blending mode, die de mipmap lines uit de Performance Mode haalt. Daardoor zal Performance er bijna net zo goed uit zien als Quality Mode en heel erg snel werken (zouden ze een beetje bij S3 hebben gekeken?).
Bron: http://www.rage3d.com/boa...1e3bca4&threadid=33752034

[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 08-04-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 17:57
TJa dan nog maar een gerucht... de R420 heeft 16 renderpipelines... deze waren reeds aanwezig in de gpu, echter niet enabled. Gezien de prestaties van de NV40 gaat ATI ze toch enablen.

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040408100025.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op 08 april 2004 @ 21:06:
TJa dan nog maar een gerucht... de R420 heeft 16 renderpipelines... deze waren reeds aanwezig in de gpu, echter niet enabled. Gezien de prestaties van de NV40 gaat ATI ze toch enablen.

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040408100025.html
Het staat inmiddels ook op HardOCP:
Posted by Kyle 1:23 PM (CDT)
ATI Pipelines:
Rumors are flying, but here is a bit of fact for you. ATI's next-gen part, codenamed "R420," will in fact be a full 16 pipeline VPU. You can take that to the bank, put it in your pipe and smoke it, or do whatever you want to do with it
en op http://www.clubic.com/n/n12244.html
Reliable industry sources relatively close to ATI, told french website Clubic.com, ATI is going to have a sixteen pixel pipelines part starting this spring. Being part of the R420 familly this part is supposed to be a R420 and will likely be available in AGP 8x & PCI-Express 16x flavors.
Dus dan zou het toch waar zijn dat de R420 uit 4 quads bestaat. Eigenlijk ging ik er van uit dat de yields slecht zouden zijn en daarom er eerst maar 3 geactiveerd zouden zijn, en de vierde quad in de refresh geactiveerd zou worden. Of ik had verwacht dat de vierde altijd al kon worden geactiveerd, maar dat pas zou gebeuren met een "wonderdriver".

Dit is natuurlijk wel heel interessant nieuws als het waar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 08 april 2004 @ 21:09:
[...]

Het staat inmiddels ook op HardOCP:

[...]

en op http://www.clubic.com/n/n12244.html

[...]

Dus dan zou het toch waar zijn dat de R420 uit 4 quads bestaat. Eigenlijk ging ik er van uit dat de yields slecht zouden zijn en daarom er eerst maar 3 geactiveerd zouden zijn, en de vierde quad in de refresh geactiveerd zou worden. Of ik had verwacht dat de vierde altijd al kon worden geactiveerd, maar dat pas zou gebeuren met een "wonderdriver".

Dit is natuurlijk wel heel interessant nieuws als het waar is. :)
Tja dit is idd interessant. :9

Ik had dit, ervanuitgaande dat vwb de pipelines (nv40 16 en R420 12) de geruchten waar zijn, eigenlijk wel verwacht. Dat ATI iets dergelijks achter de hand had.

Helaas wel een beetje jammer dat ATI niet gewoon gelijk zijn beste product op de markt brengt maar dit onder druk van de concurrentie doet.
Dit bewijst mijn stelling dat ATI an sich net zo commercieel is als nVidia en zich van dezelfde methoden bedient.
Dit is natuurlijk begrijpelijk en m.i. ook niet verwerpelijk verder.

Tevens bewijst het dat het in ons belang is dat er minimaal 2 partijen zijn die op het scherpst van de snede concurreren. Een verdere afgang van nVIDIA zou en zal ons m.i. vrijwel zeker niet met het beste wat ATI nu kan maken verblijden.

Een belangrijke vraag voor mij is of de R420 die 26 april geintroduceerd zou worden een 12 pipeline exemplaar is en die van 31 mei een 16 pipe exemplaar is of dat ze allebei 16 zijn en die van 31 mei alleen hoger geklokt wordt.

Erg interessant dit allemaal. :)

Mochten ze vergelijkbaar presteren zonder cheats dan worden dingen als
-prijs
-verkrijgbaarheid
-grootte vd fan / lawaai / hitte
-beeldkwaliteit
-drivers (vind die van ATI beter qua instelbaarheid van 3d mogelijkheden)

weer belangrijker voor mij.

De spanning wordt met deze roddels/geruchten tot grote hoogten opgevoerd. >:)

LET THE BENCHES BEGIN !!! :9~ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 08-04-2004 21:34 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Help!!!! schreef op 08 april 2004 @ 21:26:
[...]
Een belangrijke vraag voor mij is of de R420 die 26 april geintroduceerd zou worden een 12 pipeline exemplaar is en die van 31 mei een 16 pipe exemplaar is of dat ze allebei 16 zijn en die van 31 mei alleen hoger geklokt wordt.
Het zou best kunnen:

26 April -> Radeon X800 Pro: 12 pipes, iets langzamer dan de GeForce 6800Ultra
31 Mei -> Radeon X800 XT: 16 pipes, iets (of veel?) sneller de GeForce 6800Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 08 april 2004 @ 21:57:
[...]

Het zou best kunnen:

31 Mei -> Radeon X800 XT: 16 pipes, iets (of veel?) sneller de GeForce 6800Ultra
mmmz alleen is 31 mei + een paar weken voor de verkrijgbaarheid nog wel erg ver weg...... :X

En ik kan nu al bijna niet meer slapen ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het verschil zou wel groot zijn tussen de Pro en XT als de Pro echt maar 12 pipes is en de XT 16.

Stel, neem bv een 16 pipes op 550 Mhz t.o.v. 12 pipes op 450 Mhz. Dat is toch wel een groot verschil volgens mij.

En als de een echt 12 pipes is, dan zal de mod-scene hier wel heel erg naar uitkijken... iedereen zal dan natuurlijk proberen om die extra 4 pipes te activeren. :D Maar goed, nog even wachten en we weten het definitief zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 08 april 2004 @ 22:19:
Het verschil zou wel groot zijn tussen de Pro en XT als de Pro echt maar 12 pipes is en de XT 16.

Stel, neem bv een 16 pipes op 550 Mhz t.o.v. 12 pipes op 450 Mhz. Dat is toch wel een groot verschil volgens mij.

En als de een echt 12 pipes is, dan zal de mod-scene hier wel heel erg naar uitkijken... iedereen zal dan natuurlijk proberen om die extra 4 pipes te activeren. :D Maar goed, nog even wachten en we weten het definitief zeker. :)
Is dat niet een beetje kromme vergelijking? en minder pipes en minder Mhz? nu is het zo dat minder pipes meer Mhz betekent. Maar ik snap de hele discussie niet want er is toch al bekend dat de pro en xt allebei 16 pipes krijgen :D opzich wel logisch want dat heb je nu ook met de pro en xt kaarten. Ik denk dat ati later nog wel een se model zal uitbrengen met minder pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:54:
[...]
Maar ik snap de hele discussie niet want er is toch al bekend dat de pro en xt allebei 16 pipes krijgen :D
Daar is helemaal niets zeker over. Het zijn tot nu toe allemaal geruchten.

Op Beyond3D wordt zelfs de mogelijkheid genoemd van:

De XT met 16 pipes op bv 400 Mhz en de Pro met 12 pipes (waarschijnlijk met 4 te activeren via een mod?) op bv 500 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
CJ schreef op 08 april 2004 @ 22:19:

Denk niet dat de 12 pipes lager geklokt zal zijn dan de 16, eerder andersom. Waarom? Omdat velen ervan uitgingen dat Ati later pas zou komen met de XT (16 pipes) omdat over een half jaar pas de yields echt goed zijn. Dus stel dat de XT in Mei 16 pipes heeft, hoe goed zijn de yields? Goede kans dat Ati gewoon een dikke prijs moet rekenen om de vraag evenredig laag te houden. Dat zou het enthiousiasme wel even vet terugbrengen natuurlijk. Dit allemaal puur speculatief natuurlijk. ;)

Idd, die 12 pipes modden klinkt veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

CJ schreef op 08 april 2004 @ 21:57:
Het zou best kunnen:

Dat wordt nu bevestigt door Anandtech:
Update April 9, 2004:
We just received confirmation that X800 Pro will run on 12 pipelines, Radeon X800 XT will run on 16 pipelines and Radeon X800 SE will run on 8. It is important to note that all three of these chips are based on the same R420/R423 core. ATI could have an overclocker'ss/softmodder s dream with the X800 Pro and SE derivaties! This also comes as somewhat of a surprise since original leaked ATI documents claimed R420 would utilize 8 "Extreme" pipelines.
Dus in tabel:
Naampipelineschipcore clockinterfacegeheugenmemory clockdatum
Radeon X800 XT16R420~500MHZAGP256/512 GDDR3~1000MHz31 mei 2004
Radeon X800 XT16R423~500MHZPCI-Express256/512 GDDR3~1000MHz14 juni 2004
Radeon X800 Pro12R420~500MHZAGP256/512 GDDR3~1000MHz26 april 2004
Radeon X800 Pro12R423~500MHZPCI-Express256/512 GDDR3~1000MHzQ2'04?
Radeon X800 SE8R420~500MHZAGP128MB DDR1~800MHz?
Radeon X800 SE8R423~500MHZPCI-Express128MB DDR1~800MHz?
Radeon X600?RV380~500MHZPCI-Express?~800MHzQ2'04 ?
Radeon X3004?RV370???~600MHzQ2'04 ?

Tabel bevat waarschijnlijk wel fouten, vul aan naar believen :)

Waarbij de SE en Pro dus erg interessant zijn als ze te soft-modden zijn :)

[ Voor 52% gewijzigd door T.T. op 09-04-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu maar hopen dat de pro tussen de 300 en 400 euro komt en een goede monbaarheid kans heeft en dan ga ik hem kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

T.T. schreef op 09 april 2004 @ 12:25:
[...]

Dat wordt nu bevestigt door Anandtech:

[...]

Dus in tabel:
Naampipelineschipcore clockinterfacegeheugenmemory clockdatum
Radeon X800 XT16R420~500MHZAGP256/512 GDDR3~1000MHz31 mei 2004
Radeon X800 XT16R423~500MHZPCI-Express256/512 GDDR3~1000MHz14 juni 2004
Radeon X800 Pro12R420~500MHZAGP256/512 GDDR3~1000MHz26 april 2004
Radeon X800 Pro12R423~500MHZPCI-Express256/512 GDDR3~1000MHzQ2'04?
Radeon X800 SE8R420~500MHZAGP128MB DDR1~800MHz?
Radeon X800 SE8R423~500MHZPCI-Express128MB DDR1~800MHz?
Radeon X600?RV380~500MHZPCI-Express?~800MHzQ2'04 ?
Radeon X3004?RV370???~600MHzQ2'04 ?

Tabel bevat waarschijnlijk wel fouten, vul aan naar believen :)

Waarbij de SE en Pro dus erg interessant zijn als ze te soft-modden zijn :)
Klinkt allemaal waarschijnlijk.

Jammer dat de kaart die ik eigenlijk wil, X800XT, dus waarschijnlijk pas eind juni in de winkel ligt...... :(
Behalve de benches/beeldkwaliteit e.d. begint het moment van verkrijgbaarheid- en de verkrijgbaarheid zelf steeds belangrijker te worden.

Erg benieuwd wanneer de NV40ultra in de winkel ligt. Als die rond begin mei verkrijgbaar is dan is dat voor mij een belangrijk pluspunt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik denk zelfs dat de PCI Express Versie extra nummertje toegevoegd krijgen. Bijv 801 of 810 ipv 800 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hebben jullie de ATi site alweer gechecked?

De "We have what you want" banner is vervangen.... nu staat er

"The latest SECRET weapon"

:o :)

Edit: the Inq bericht trouwens dat R420 ook een dual molex connector heeft
http://www.theinquirer.net/?article=15246

En nog een ander bericht op The Inq waarin ze speculeren over R420, onder andere over het feit dat GF 6800U rond de 12000 3DMarks haalde en ATi daar net onder zat, maar dat dit waarschijnlijk de 12 pipe versie is... en dat de 16 pipe versie daar dan ver overheen zal gaan... :o
http://www.theinquirer.net/?article=15248

Heerlijk die geruchten! :D

[ Voor 75% gewijzigd door CJ op 09-04-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 09 april 2004 @ 14:06:

En nog een ander bericht op The Inq waarin ze speculeren over R420, onder andere over het feit dat GF 6800U rond de 12000 3DMarks haalde en ATi daar net onder zat, maar dat dit waarschijnlijk de 12 pipe versie is... en dat de 16 pipe versie daar dan ver overheen zal gaan... :o
http://www.theinquirer.net/?article=15248

Heerlijk die geruchten! :D
Bedankt voor de info. Ik heb m'n dagelijkse portie gpu-rumors nodig om te functioneren, hiermee kan ik even vooruit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 09-04-2004 14:22 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
CJ schreef op 09 april 2004 @ 14:06:

Minimaal 450 W nodig zeggen ze. Achja, als we toch geld aan uit geven zijn, laten we het dan maar gelijk goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op 09 april 2004 @ 14:22:
[...]

Minimaal 450 W nodig zeggen ze. Achja, als we toch geld aan uit geven zijn, laten we het dan maar gelijk goed doen.
Ach het wattage zegt niet alles.

Beter een goede 350 watt van Antec / Enermax etc. dan een crappy 450watt.

Het is belangrijk dat een voeding op elke lijn voldoende en stabiel vermogen kan leveren.

Heb een Antec Truepower 430 watt. Lijkt me dat het daar toch echt wel op moet draaien.

Waarom sluiten ze die kaarten niet gewoon rechtstreeks op het stopcontact aan. Lijkt me veel makkelijker. Dit soort eisen aan een voeding worden wel redelijk extreem.

Aan de andere kant, mensen die dit soort high end kaarten kopen hebben meestal ook wel high end voedingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 09-04-2004 14:42 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48
Help!!!! schreef op 09 april 2004 @ 14:40:
Waarom sluiten ze die kaarten niet gewoon rechtstreeks op het stopcontact aan. Lijkt me veel makkelijker. Dit soort eisen aan een voeding worden wel redelijk extreem.
Omdat er dan een trafo bij moet en dat kost weer extra €.
Het is waarschijnlijk goedkoper om een voeding van 450 watt in een systeem testoppen in plaats van de 350W. Veel van die kaarten gaan in OEM systemen en veel van de fans hebben al een voeding van 400+ W
Beter een goede 350 watt van Antec / Enermax etc. dan een crappy 450watt.

Het is belangrijk dat een voeding op elke lijn voldoende en stabiel vermogen kan leveren.
IK ben met je eens dat je beter een goede voeding dan een crappy kan kopen.
Zoals laatst uit een test kwam dat sommige voedingen als je die vol belast brand gevaar kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat word een duur geintje als je echt een 450watt voeding nodig heb :S Betaal je 400+ aan een kaart moet je ook nog is een voeding kopen... vraag me af of mijn 360watt chieftec dat wel trekt...

Maar gelukkig blijft het the inquerer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Hmm losse voeding bij de 3dkaart. Doet me denken aan .....

Afbeeldingslocatie: http://www.sysopt.com/articles/21stCenturyTrends/v5_6000.png :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0404/RX800_logo.jpg

Volgens Darkcrow en GZEasy:

Radeon X800 SE
Core: 450 Mhz
Mem: 400 Mhz DDR (800 Mhz effectief)
Mem interface: 128-bit
Pipelines: 8
Prijs: $299

Radeon X800 Pro
Core: 500 Mhz
Mem: 500 Mhz DDR3 (1 Ghz effectief)
Mem interface: 256-bit
Pipelines: 12
Prijs: $399

Radeon X800 XT
Core: 600 Mhz
Mem: 600 Mhz DDR3 (1,2 Ghz effectief)
Pipelines: 16
Prijs: $499

Radeon X880 Pro (PCI Express)
Core: 600 Mhz
Mem: 600 Mhz DDR3 (1,2 Ghz effectief)
Pipelines: 16
Prijs: $499

Maar volgens Dave Baumann van Beyond3D (nu onder NDA) kloppen de nummers niet...

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.