JesterRace, wat je zegt klopt niet helemaal. Cinema4D R8.0/8.5, Max6 en LW7.5/8 liggen op hetzelfde niveau qua mogelijkheden. XSI en Maya hebben meer mogelijkheden, maar zijn ook moeilijker te leren. Vue ligt wat betreft mogelijkheden daar allemaal ver onder.
Dark Blue schreef op 16 februari 2004 @ 20:16:
Oké okee.. ik begin langzaam overtuigd te raken dat ik toch maar een ander 3D pakketje moet nemen.
Ik heb:
Een AMD Duron 1200 en 768 MB geheugen... een niet al te jofele nVidia Geforce 2 MX200.
Weinig tijd, veel ambitie, wederom weinig tijd en zeer weinig geduld met 'start from scratch'. Ik ben iemand die graag visualiseert, gauw een plaatje ziet ontstaan en niet graag tegen een grijs somber 'heelal' aankijkt met een ruitjesvloertje waarop ik gekleurde primitives knal. (dus als ik de kleuren kan veranderen, please, ik hou van witte omgevingen en rode lijntjes aan mn vormen)
Ik heb: SoftImage XSI op CD, gratis thuisgestuurd gekregen, zal wel een demo zijn...

Ik heb Vue , maar daar zal ik mee moeten stoppen

Organica is geen optie

3DsMax is eveneens geen optie, maar dat is meer omdat ik absoluut geen C_DILLA zut op mijn bak wil... Ik heb Lightwave gehad, maar dat was om zo hup in een keer mee te beginnen, ff doorbijten... en ik beet niet echt door zeg maar. Te snel geen resultaat, ik haakte af. Vue is gewoon veel te lekker simpel, hop, snel wat in beeld! (hoewel ik daar nu ook alweer 2,5 jaar mee werk).
Ik wil SoftImage wel proberen, ik heb daar die gitaar in het wedstrijd topic mee gezien... maarr... is dat wel wat voor me? Installeer ik niet een reusachtig - misschien wel te groot - pakket alleen maar om erachter te komen dat ik er te snel op uitgekeken ben?
Cinema4D heb ik ook wel van gehoord, dat schijnt echt een easy programma te zijn, maar maakt het wel mooie renders of kan het exporteren naar iets dat mooi rendert?
En is het freeware of een demo, of kan ik het kopen?
Info please...

Er is trouwens ook zoiets als Vue Pro naar het schijnt, ik heb er een paar renders van gezien en dat zag er iets 'Pro'-er uit, maar meer weet ik er niet van.
Ik zal alleen mijn eigen pakket promoten - Cinema4D - omdat dat het pakket is wat ik gebruik. Anderen mogen hun eigen software promoten. Desondanks probeer ik wel eerlijk te blijven tegenover andere software, zodat dit niet in een gigantische flamewar eindigt

.
Cinema4D R8.0/8.5:
De homepage:
http://www.maxon.net
Grootste gallery:
http://www.renderosity.com
Beste c4d forum (imo):
http://www.cgtalk.com
Nederlands forum:
http://www.cinema4d.nl
-Installatie vergt weinig hdd-space (kan ik nu niet checken omdat ik daar m'n files en renders in heb zitten), iig minder dan Max en LW.
-Draait perfect ook op wat langzamere machines. Met Max heb ik die ervaring in ieder geval niet.
-Stabiliteit is fantastisch, nog nooit heb ik een crash gehad met c4d (ja wel eens een keer maar dat kwam ergens anders door).
-Interface is erg voor zichzelf sprekend en een stuk duidelijker voor de beginner als Max. Imo ook als LW, maar LW is gewoon een buitenbeentje wat dat betreft.
-Standaard raytrace. Zo gauw als je een light toevoegt schakelt de renderengine over naar raytrace. Hierin is c4d bijzonder snel.
-Veel opties om je belichting zo realistisch mogelijk te krijgen, maar zoals met alles in c4d - als je het laat voor wat het is ziet het er meer dan redelijk uit.
-Radiosity/HDRI/DOF/Caustics/*SSS zit er allemaal in, de renderer is een afgeleide van finalRender stage 1 (externe Max-renderer) weliswaar met minder moeilijke settings, maar met dezelfde functionaliteit en snelheid. *vanaf 8.5
-Polymodeling tools. Tov Max ligt het iets achter door ontbreken van ngons (polygonen met > 4punten) maar mij heeft het nog nooit echt gehinderd, omdat ik simpelweg niet weet wat ik mis. Mis je het wel (zoals litoki) dan bied de mesh surgery plugin een heel aardig alternatief.
-Betere manuals kun je je niet wensen, duidelijk zonder veel met moeilijke termen te gooien worden je alle functies -vaak met voorbeelden- duidelijk gemaakt. Je moet wel naast de R8 manual zeker de XL7 manual downloaden, omdat de R8 manual sommige dingen niet meer behandelt (die wel in de XL7 manual staan).
-Op de site staan voldoende tutorials die je aan de hand nemen en elke stap uitleggen. Dat is zelf hoe ik ermee ben begonnen.
-De community is groeiende, steeds meer tutorials en plugins verschijnen.
Iets meer info over de interface:
Je hebt in het midden je 4editor-views (of 1 grote, door op F1 t/m F5 te duwen). Rechtsbovenin de views zitten de knopjes om de camera te bewegen. Rechts heb je de Object Manager, daar staan je objecten, splines, lights enz en die kun je daar ordenen. Daaronder is de Attribute manager met settings van lights, objecten die je kunt veranderen. Onderin heb je de material manager, als je op een material klikt dan kun je in de Attribute manager de settings daarvan aanpassen. Links heb je een balk met de nodige knoppen om te kiezen uit oa. object mode, polymode, pointmode en edgemode. Bovenin onder de tab 'objects' kun je alles toevoegen (cube, plane, light, spline) onder de 'structure' tab vind je bijna alle benodigde tools die je nodig hebt om lekker met poly's te kleien. Om een toegevoegde cube te kunnen bewerken in poly/poin/edge mode moet je even op 'c' (make editable) drukken. That's all.
Voeg me anders even toe op msn