[3d] post je 3d stuff maar weer - part 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.606 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 15 februari 2004 @ 19:51:
[...]

You're kidding right :?.

Jouw renders, met name de composits zijn zo'n beetje as-good-as-it gets.

Om het effect uit de mustang render te krijgen met je een beetje met glow klooien lijkt me. En de achtergrond is wat meer promo-pic achtig, maar dat is ook niet zo moeilijk.
Het is ook nog geen final, dus op dit moment beoordelen is nogal zinloos. (dat en het feit dat de Mustang niet het enigste object in de scene gaat worden.)

Sabaman :

Thx ;)
Een update volgt later.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Onzinnige post, sorry 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:44:
[...]

Het is ook nog geen final, dus op dit moment beoordelen is nogal zinloos. (dat en het feit dat de Mustang niet het enigste object in de scene gaat worden.)

Sabaman :

Thx ;)
Een update volgt later.
Ik beoordeelde ook niet jouw render, hoewel dat juist zinvol is nu het nog geen final is. Hij is erg mooi en er valt weinig op aan te merken maar imo zijn sabaman's final renders mooier, dat is wat ik bedoelde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien reageerde ik iets te verdedigend, maar desalniettemin hier een update ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Mustang_10.jpg

(Nog steeds geen final :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
ben ook maar weer bezig met mijn interieurtje.. :)
alleen moet ik maar eens beginnen met 't doen van texture-tuts, want daar bak ik dus nog nix van..
(belichting ook niet, maar dat komt nog wel :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fiat500racing11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ handige harry, thanks man, maar ik weet niet, ik vind dit zon lekkere studio effect hebben, kan aan mij liggen, ik had ook een keer een scene van een kerel gekregen zie plaatje beneden, maarre, kga dus een beetje met dat glow knoeien,

crazyhank2, update ziet er zeer goed uit, dit is niet echt kritiek maar meer een mening, ik vind zelf die donkere render wat mooier, niet kwa materialen ofzo, maar het feit dat het mysterieuzer overkomt, verder erg goed man,...

edit: plaatjes vergeten en gelijk maar een wip, kzit trouwens een beetje vast dus kan lang duren voordat ie af is,...

Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/wips/lmp-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/wips/dw2.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 05:12:
@ handige harry, thanks man, maar ik weet niet, ik vind dit zon lekkere studio effect hebben, kan aan mij liggen, ik had ook een keer een scene van een kerel gekregen zie plaatje beneden, maarre, kga dus een beetje met dat glow knoeien,

crazyhank2, update ziet er zeer goed uit, dit is niet echt kritiek maar meer een mening, ik vind zelf die donkere render wat mooier, niet kwa materialen ofzo, maar het feit dat het mysterieuzer overkomt, verder erg goed man,...

edit: plaatjes vergeten en gelijk maar een wip, kzit trouwens een beetje vast dus kan lang duren voordat ie af is,...

[afbeelding]

[afbeelding]
onderste zo laten (alleen de kofferbak nog afmaken..:P), en dan nog lampen toevoegen en interieur.. minimalisme ruled. :)

[ Voor 3% gewijzigd door tec op 16-02-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Wow..die onderste vind ik ERG gaaf..maar ik ben zowieso een sucker voor die klei-achtige modellen..vind ik nog mooier dan de final "realism" dingen :) Zet mij maar in zo'n kleiwereld, ik vermaak me wel :P Hmm misschien toch teveel Quake gespeeld met simpletextures. hm hm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe model jij je modellen altijd? (welke techniek?)
En model je alles apart of juist uit 1 stuk?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Scipionyx schreef op 15 februari 2004 @ 21:51:
Doe dit:

[...]

"Configure driver" staat ergens onderin dacht ik. Als je daar op klikt, krijg je een nieuw venster. Bovenaan dat nieuwe venster moet je -zoals PJanssen al zei- "use triangle strips" uitvinken
Gedaan, en het heef totaal geen effect? Vind het ook een beetje een vreemde plek om zoiets te veranderen... 'configure drivers'? Om die schuine streep uit polygonen te halen?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 16 februari 2004 @ 15:52:
[...]

Gedaan, en het heef totaal geen effect? Vind het ook een beetje een vreemde plek om zoiets te veranderen... 'configure drivers'? Om die schuine streep uit polygonen te halen?
Ik geloof dat wat je bedoelt is: object selecteren--> dan object properties --> dan bij display properties--> edges only aanvinken.
succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Laatst online: 13-06-2022
Weet iemand misschien een tutorial voor het maken van een opkomende zon (bij de aarde) vanuit de ruimte gezien, met allemaal mooie licht effecten? 8)
Ik heb ooit eens een keer een tutorialtje geveonden voor zo iets, volgens mij was dat compleet met animatie enzo maar ik kan hem nergens terug vinden, ook geen andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

zo'n tutorial staat bijna exact in de 3d max tutorial directory, weet zo ff niet hoe ie heet maar als je die dirs ff doorploegt kom je 'm zeker tegen, 't is een animatie waarbij 'n cam om de aarde draait en dan de zon op laat komen (het is iig met een flare gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Laatst online: 13-06-2022
ha lol dat ik daar niet aan gedacht heb :D ..heb ff gekeken en hij staat er idd,
maar dit is nog niet die ene die ik ooit eens op internet gevonden had, die was nog uitgebreider met meer efecten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb een idee:

Een filmpje waarbij de camera rond een pokertafel draait, waar onzichtbare mensen zitten te pokeren en te roken :p

Denk wel dat er een paar mooie effecten zijn toe te passen. Zwevende kaarten en sigaretten zijn wel een keertje leuk denk ik :p

* ETzPliskin kan spijtig genoeg niet modellen, maar gaat het nu beginnen leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 23:44:
Misschien reageerde ik iets te verdedigend, maar desalniettemin hier een update ;)

[afbeelding]

wow! zo vind ik em echt heel strak gerenderd _/-\o_
ga je ook nog een interieur maken? :9
het enige dat ik erop aan te merken heb is dat de schaduw misschien iets te scherp is

@Sabaman: hoe krijg jij die reflecties zo? zien er namelijk gelikt uit 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Misschien een noobie vraagje, maar ik heb hier 2 objecten. Ik wil die vertexes welden, maar dit kan niet omdat het niet 1 opject is. Hoe los ik het nu op?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/images/gmax-help.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoddXX2 schreef op 16 februari 2004 @ 18:19:
Misschien een noobie vraagje, maar ik heb hier 2 objecten. Ik wil die vertexes welden, maar dit kan niet omdat het niet 1 opject is. Hoe los ik het nu op?

[afbeelding]
Als het goed is zit er gewoon een attach knop bij je editable mesh of editable poly object. Klik dan het andere object aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
yup, maar je kan 2 objecten niet attachen als het ene een instance of reference copy is van de ander.

dan moet je gewoon een normale copy maken en dan attachen.. :)

en probeer es met editable poly te werken als je dat al niet deed, is veel uitgebreider dan editable. je kan oa. een realtime preview zien hoeveel vertices er worden geweld, hoeveel je over houdt enzo..

[ Voor 39% gewijzigd door NewbieNeo op 16-02-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Ik had er al 1 object van gemaakt, maar hij wil het nog steeds niet doen. Het is nu wel 1 object maar ze zitten fysiek nog niet aan elkaar met de vertexes.

ik heb het nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/images/gmax-help2.jpg

het maakt niet uit als ik het getal van de weld area(ofzo) vergroot. hij blijft zeggen dat hij het niet kan doen.

Als ik de linker selecteer dan selecteerd hij meteen de rechter, dus dat betekend toch dat het nu 1 object is?

Edit: dankje tek :) tis gelukt. (ben ook pas 2 dagen met gmax bezig)

[ Voor 9% gewijzigd door GoddXX2 op 16-02-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verwijder de binnenste polygon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oké okee.. ik begin langzaam overtuigd te raken dat ik toch maar een ander 3D pakketje moet nemen. :X

Ik heb:
Een AMD Duron 1200 en 768 MB geheugen... een niet al te jofele nVidia Geforce 2 MX200.
Weinig tijd, veel ambitie, wederom weinig tijd en zeer weinig geduld met 'start from scratch'. Ik ben iemand die graag visualiseert, gauw een plaatje ziet ontstaan en niet graag tegen een grijs somber 'heelal' aankijkt met een ruitjesvloertje waarop ik gekleurde primitives knal. (dus als ik de kleuren kan veranderen, please, ik hou van witte omgevingen en rode lijntjes aan mn vormen) :+

Ik heb: SoftImage XSI op CD, gratis thuisgestuurd gekregen, zal wel een demo zijn... :)
Ik heb Vue , maar daar zal ik mee moeten stoppen :+
Organica is geen optie :+
3DsMax is eveneens geen optie, maar dat is meer omdat ik absoluut geen C_DILLA zut op mijn bak wil... Ik heb Lightwave gehad, maar dat was om zo hup in een keer mee te beginnen, ff doorbijten... en ik beet niet echt door zeg maar. Te snel geen resultaat, ik haakte af. Vue is gewoon veel te lekker simpel, hop, snel wat in beeld! (hoewel ik daar nu ook alweer 2,5 jaar mee werk).

Ik wil SoftImage wel proberen, ik heb daar die gitaar in het wedstrijd topic mee gezien... maarr... is dat wel wat voor me? Installeer ik niet een reusachtig - misschien wel te groot - pakket alleen maar om erachter te komen dat ik er te snel op uitgekeken ben?
Cinema4D heb ik ook wel van gehoord, dat schijnt echt een easy programma te zijn, maar maakt het wel mooie renders of kan het exporteren naar iets dat mooi rendert?
En is het freeware of een demo, of kan ik het kopen?

Info please... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkBlue ik heb je strijd om naar een ander 3d pakket over te schakelen gevolgd alsmede de klaagbedes in the contest topics.
Voor mijn eigen visie is Vue een leuk pakket, een stapje hoger licht cinema4D, een stapje verder 3dmax, lightwave en nog een stapje hoger is maya en softimage.
Softimage is een superprofessioneel pakket.
Je kan het proberen zeker die testversie die je al hebt liggen kan geen kwaad.

Maar waarom geen max6? C_Dilla zit daar volgens mij niet meer in. Er wordt een ander systeem gebruikt. Alhoewel ik persoonlijk niets tegen c_dilla heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 16 februari 2004 @ 20:16:
Oké okee.. ik begin langzaam overtuigd te raken dat ik toch maar een ander 3D pakketje moet nemen. :X

Ik heb:
Een AMD Duron 1200 en 768 MB geheugen... een niet al te jofele nVidia Geforce 2 MX200.
Weinig tijd, veel ambitie, wederom weinig tijd en zeer weinig geduld met 'start from scratch'. Ik ben iemand die graag visualiseert, gauw een plaatje ziet ontstaan en niet graag tegen een grijs somber 'heelal' aankijkt met een ruitjesvloertje waarop ik gekleurde primitives knal. (dus als ik de kleuren kan veranderen, please, ik hou van witte omgevingen en rode lijntjes aan mn vormen) :+

Ik heb: SoftImage XSI op CD, gratis thuisgestuurd gekregen, zal wel een demo zijn... :)
3DsMax is eveneens geen optie, maar dat is meer omdat ik absoluut geen C_DILLA zut op mijn bak wil... Ik heb Lightwave gehad, maar dat was om zo hup in een keer mee te beginnen, ff doorbijten... en ik beet niet echt door zeg maar. Te snel geen resultaat, ik haakte af. Vue is gewoon veel te lekker simpel, hop, snel wat in beeld! (hoewel ik daar nu ook alweer 2,5 jaar mee werk).

Ik wil SoftImage wel proberen, ik heb daar die gitaar in het wedstrijd topic mee gezien... maarr... is dat wel wat voor me? Installeer ik niet een reusachtig - misschien wel te groot - pakket alleen maar om erachter te komen dat ik er te snel op uitgekeken ben?
Cinema4D heb ik ook wel van gehoord, dat schijnt echt een easy programma te zijn, maar maakt het wel mooie renders of kan het exporteren naar iets dat mooi rendert?

Niet lullig bedoeld, maar zo'n beetje elk goed 3d pakket kost veel tijd en moeite (en lees en probeer werk).
Mijn tip : probeer wat demo's van Softimage en bijv. Maya en kijk welke jouw het meeste ligt. (Is het intuitief/ pak je het snel op, zitten er goeie tutorials bij)
Maar nogmaals, het kost allemaal tijd en moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:

en waarom zou je door c-dilla geen 3dsmax nemen. DIt is denk ik toch wel het beste pakket om mee te beginnen, niet al te moeilijk, en toch valt er altijd nog veel mee bij te leren. Zitten goede tut's bij, why not?

p.s alles kost veel tijd als je het goed wilt doen, maar je moet het ook voor de lol doen, anders hou je het nooit vol... dus kies een pakket en stop er niet mee als het in begin niet wil lukken.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

JesterRace, wat je zegt klopt niet helemaal. Cinema4D R8.0/8.5, Max6 en LW7.5/8 liggen op hetzelfde niveau qua mogelijkheden. XSI en Maya hebben meer mogelijkheden, maar zijn ook moeilijker te leren. Vue ligt wat betreft mogelijkheden daar allemaal ver onder.

Ik heb:

Er is trouwens ook zoiets als Vue Pro naar het schijnt, ik heb er een paar renders van gezien en dat zag er iets 'Pro'-er uit, maar meer weet ik er niet van.

Ik zal alleen mijn eigen pakket promoten - Cinema4D - omdat dat het pakket is wat ik gebruik. Anderen mogen hun eigen software promoten. Desondanks probeer ik wel eerlijk te blijven tegenover andere software, zodat dit niet in een gigantische flamewar eindigt ;).

Cinema4D R8.0/8.5:

De homepage: http://www.maxon.net
Grootste gallery: http://www.renderosity.com
Beste c4d forum (imo): http://www.cgtalk.com
Nederlands forum: http://www.cinema4d.nl

-Installatie vergt weinig hdd-space (kan ik nu niet checken omdat ik daar m'n files en renders in heb zitten), iig minder dan Max en LW.
-Draait perfect ook op wat langzamere machines. Met Max heb ik die ervaring in ieder geval niet.
-Stabiliteit is fantastisch, nog nooit heb ik een crash gehad met c4d (ja wel eens een keer maar dat kwam ergens anders door).
-Interface is erg voor zichzelf sprekend en een stuk duidelijker voor de beginner als Max. Imo ook als LW, maar LW is gewoon een buitenbeentje wat dat betreft.
-Standaard raytrace. Zo gauw als je een light toevoegt schakelt de renderengine over naar raytrace. Hierin is c4d bijzonder snel.
-Veel opties om je belichting zo realistisch mogelijk te krijgen, maar zoals met alles in c4d - als je het laat voor wat het is ziet het er meer dan redelijk uit.
-Radiosity/HDRI/DOF/Caustics/*SSS zit er allemaal in, de renderer is een afgeleide van finalRender stage 1 (externe Max-renderer) weliswaar met minder moeilijke settings, maar met dezelfde functionaliteit en snelheid. *vanaf 8.5
-Polymodeling tools. Tov Max ligt het iets achter door ontbreken van ngons (polygonen met > 4punten) maar mij heeft het nog nooit echt gehinderd, omdat ik simpelweg niet weet wat ik mis. Mis je het wel (zoals litoki) dan bied de mesh surgery plugin een heel aardig alternatief.
-Betere manuals kun je je niet wensen, duidelijk zonder veel met moeilijke termen te gooien worden je alle functies -vaak met voorbeelden- duidelijk gemaakt. Je moet wel naast de R8 manual zeker de XL7 manual downloaden, omdat de R8 manual sommige dingen niet meer behandelt (die wel in de XL7 manual staan).
-Op de site staan voldoende tutorials die je aan de hand nemen en elke stap uitleggen. Dat is zelf hoe ik ermee ben begonnen.
-De community is groeiende, steeds meer tutorials en plugins verschijnen.

Iets meer info over de interface:
Je hebt in het midden je 4editor-views (of 1 grote, door op F1 t/m F5 te duwen). Rechtsbovenin de views zitten de knopjes om de camera te bewegen. Rechts heb je de Object Manager, daar staan je objecten, splines, lights enz en die kun je daar ordenen. Daaronder is de Attribute manager met settings van lights, objecten die je kunt veranderen. Onderin heb je de material manager, als je op een material klikt dan kun je in de Attribute manager de settings daarvan aanpassen. Links heb je een balk met de nodige knoppen om te kiezen uit oa. object mode, polymode, pointmode en edgemode. Bovenin onder de tab 'objects' kun je alles toevoegen (cube, plane, light, spline) onder de 'structure' tab vind je bijna alle benodigde tools die je nodig hebt om lekker met poly's te kleien. Om een toegevoegde cube te kunnen bewerken in poly/poin/edge mode moet je even op 'c' (make editable) drukken. That's all.

Voeg me anders even toe op msn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

AJM

misschien een beetje off-topic of een domme vraag, maar ff voor tussendoor,
herkent iemand dit programma?

Afbeeldingslocatie: http://www.dgfdesign.it/DESIGN/aurea/3d%20modelling/rino-2-ok-copy.jpg

bron: http://www.dgfdesign.it

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GoldStrike_ schreef op 16 februari 2004 @ 22:32:

[afbeelding]

bij voorbaat dank.
Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen adhv die plaatjes, maar uitgaande van wat ik zie en hoe de file heet zou ik zeggen Rhino 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd uit als Rhino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:20:
[...]

Ik geloof dat wat je bedoelt is: object selecteren--> dan object properties --> dan bij display properties--> edges only aanvinken.
succes ermee
Wederom geen succes... de diaoganle lijn is er nog steeds :'(

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh:
Staat max nu op Direct3D of OpenGL? Als ie op D3D staat even op OpenGL zetten, werkt sneller in max en het kan zijn dat je probleem dan ook gelijk opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Opeens verdwijnt de rechterpaneel (voor object create, hide, animation, etc...) in max en ik heb geen flauw idee hoe ik hem terug moet krijgen. Reset ed heeft geen nut.

edit:
Maar max restarten wel; probleem opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Qylos op 16-02-2004 23:47 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Customize -> Show UI -> Show Command Panel :)

edit: oh, ok, voor de volgende keer dan maar :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40
He, gelukkig Dark_blue, hebben we je toch weten over te halen :P . Natuurlijk is max een programma met ongekende mogelijkheden, net zoals vele andere programma's. Zelf vind ik max qua gebruiksvriendelijkheid veel beter dan andere 3d programma's waar ik ooit mee heb zitten kloten (rhino, lightwave, en nog wat onbekende pakketjes). En met de juiste hotkeys kan je ook razendsnel iets neerzetten in 3dsmax. Ik ga geen mooi lijstje opnoemen van de voordelen van max boven andere pakketten, want daar heb op dit tijdstip niet al teveel zin in, en ik heb niet alle 3dpakketten in handen gehad, en zoiezo is dat nogal subjectief omdat 3dsmax toch wel het eerste 3dprogramma waar ik serieus aan de gang mee ben gegaan.

Overigens, ik herken en begrijp het gevoel wel wat je weerhoudt van het overstappen, maar dat is bij iedereen zo die een (ander) 3dprogramma voor het eerst start, en of dat je ervan moet weerhouden...

btw. Wat is er toch mis met c_dilla. Ja, idd, ik heb het ook liever niet, maar je merkt er echt niks van...
_GoldStrike_ schreef op 16 februari 2004 @ 22:32:

[afbeelding]

bij voorbaat dank.
Lijkt idd op rhino3d, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Zou ook max kunnen zijn na wat interface-aanpassingen.
edit: nee, natuurlijk is 't rhino, 't plaatje heet zelfs zo :P 8)7

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 17 februari 2004 @ 00:22:
...

btw. Wat is er toch mis met c_dilla. Ja, idd, ik heb het ook liever niet, maar je merkt er echt niks van...
Jij hebt het liever ook niet.. Waarom?? Ik met mijn lowend computer, ik heb echt geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Mijn eerste probeersel in 3dsm:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Zooi/kamer%2003.jpg

het zijn eigenlijk gewoon een paar blokken op elkaar, maar ik vond het wel geinig. Ik heb er ook nog geen textures overhen gedaan. Nog een vraag, wat is nouw een echt goed 3d programma voor de beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Nu online
Good Fella schreef op 17 februari 2004 @ 10:18:

[afbeelding]

het zijn eigenlijk gewoon een paar blokken op elkaar, maar ik vond het wel geinig. Ik heb er ook nog geen textures overhen gedaan. Nog een vraag, wat is nouw een echt goed 3d programma voor de beginner?
Met 3ds max zit je goed. Veel tutorials te vinden op internet. Het is geen simpel programma, maar als je wat aanleg hebt, pak je het zo op.

Zo ziet de wagen er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/car4.jpg

Om de ruiten te maken, heb ik deze faces een ander id gegeven, en een ander materiaal. De randen om de ruiten geef ik een hoger weight in de meshsmooth, zodat deze niet meevervormen. Is dit een verstandige tactiek, :/ want ik vrees dat dit niet verstandig is.

Het werkt niet eens goed, ik faal... :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/crap.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mercarra op 17-02-2004 11:10 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

de randen voor je ruit kun je toch gewoon edges chamferen? dan krijg je ook die scherpere lijn erin. Of bedoel je dat niet ?

enne.. de keuze voor 3D max ben ik het mee eens. Ik ben nu een half jaartje bezig of zo en ik kan misschien nog lang niet alles, maar ik kan voor mezelf toch wel leuke dingen maken.
en vooral referentie materiaal in de vorm van boeken en tutorials is overweldigend. Bovendien zijn hier veel max gebruikers, dus das ook altijd prettig.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Nu online
6K schreef op 17 februari 2004 @ 11:11:
de randen voor je ruit kun je toch gewoon edges chamferen? dan krijg je ook die scherpere lijn erin. Of bedoel je dat niet ?

enne.. de keuze voor 3D max ben ik het mee eens. Ik ben nu een half jaartje bezig of zo en ik kan misschien nog lang niet alles, maar ik kan voor mezelf toch wel leuke dingen maken.
en vooral referentie materiaal in de vorm van boeken en tutorials is overweldigend. Bovendien zijn hier veel max gebruikers, dus das ook altijd prettig.
De egdes zijn al 1 maal gechampherd, maar het vervelende is dat je dan wel weer meer poly's krijgt, waardoor het model wat moeilijker te manipuleren is... ik klooi wel weer even verder.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:31:
[...]

Jij hebt het liever ook niet.. Waarom?? Ik met mijn lowend computer, ik heb echt geen last.
Waarom zou ik die zooi op m'n computer willen hebben? :? Het is dat 3dsmax niet opstart zonder... En bovendien kan 't toch wel eens problemen geven, waardoor een re-install nodig is....
mercarra schreef op 17 februari 2004 @ 11:00:
[...]

Met 3ds max zit je goed. Veel tutorials te vinden op internet. Het is geen simpel programma, maar als je wat aanleg hebt, pak je het zo op.

Zo ziet de wagen er nu uit:
[afbeelding]

Om de ruiten te maken, heb ik deze faces een ander id gegeven, en een ander materiaal. De randen om de ruiten geef ik een hoger weight in de meshsmooth, zodat deze niet meevervormen. Is dit een verstandige tactiek, :/ want ik vrees dat dit niet verstandig is.

Het werkt niet eens goed, ik faal... :)
[afbeelding]
In meshsmooth kan je instellen dat je "rekening moet houden met materialID's". Ik weet niet precies waar het staat, of hoe het heet, maar als je materialID ziet staan, weet je dat je goed zit. :) Kan overigens ook rekening houden met smoothinggroups, maar aangezien je die (waarschijnlijk) niet hebt ingesteld zou ik dat maar niet doen.

Wordt al een leuke auto overigens, maar je maakt wel de fout om de neus in het midden breed te laten worden, en vervolgens weer wat smaller, als je begrijp wat ik bedoel. Dat ziet er natuurlijk niet uit. Hoger mag, ietsje breder kan misschien nog staan, maar niet zoals jij hier hebt. Maar misschien zie ik het niet helemaal goed op de render

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
ik heb in een tutorial geleerd dat ik de poly's van de ruiten moest detachen en dan verder bewerken/texturen... :)

vind ik zelf wel een goede methode, aangezien je body 1-sided is en je ruiten 2-sided moet maken en wat dikte geeft, wil je goede reflecties/lichtdoorval krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ondertussen weer bussy met een nieuwe char. Heb het uiteindelijk toch niet vol gehouden, was er gewoon ineens niet meer tevree mee, het kon gewoon stukken beter, en toen ben k gekapt. K hoop dat ik deze es een keer af maak, ach we zullen wel zien :P

hand is igg af, comments zijn welkom

(komt nog een handschoen overheen..)

oren
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G600CW66B07
schoen
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/J7ZS5LO9M48
handen
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/V1F7RH05P47

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ben al ietsje veder, maar hoe voeg je een texture die je gedownload hebt in 3dstm6 toe?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/kamer%2005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Mustang_10.jpg
Wow vet! Mag jij raden welk plaatje ik als desktop heb :Y)

Kan je hem ook in 1600x1200 maken?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Filmpje!

Ik had alleen dat als je em repeatte, er een zwart frame tussen zat. Die heb ik er nu wel uit (één frame minder renderen) maar nu 'hapert' ie :( Tips zijn welkom...

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 17 februari 2004 @ 19:14:
[...]

Wow vet! Mag jij raden welk plaatje ik als desktop heb :Y)

Kan je hem ook in 1600x1200 maken?
Als ie final is, render ik hem op hoge resolutie en zal ik hem hier posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik wel aardig geinteresseerd ben in wetenschap heb ik daar maar eens iets van in 3d gemaakt. Naar een idee van het boek "The universe in a nutshell".

Afbeeldingslocatie: http://www.digatech.net/fotos/bending.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:22:
Omdat ik wel aardig geinteresseerd ben in wetenschap heb ik daar maar eens iets van in 3d gemaakt. Naar een idee van het boek "The universe in a nutshell".

[afbeelding]
wat moet dit dan voor wetenschapelijks voorstellen, geef er ook wat uitleg bij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet dit dan voor wetenschapelijks voorstellen, geef er ook wat uitleg bij dan
het gaat er om dat een grote ster de ruimte buigt. Het grid moet je zien als een 2d weergave van de ruimte en de ster buigt die door zijn massa. En dat ervaren wij als zwaartekracht.

Meer uitleg is niet echt nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dat zijn een heleboel polies :D hahaha
Erg mooi man, ben heel benieuwd naar je komende wetenschappelijke 3d models
Echt tof!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 17 februari 2004 @ 20:39:
Dat zijn een heleboel polies :D hahaha
Erg mooi man, ben heel benieuwd naar je komende wetenschappelijke 3d models
Echt tof!
dank je :) Ik ben op het moment iets leuks aan het bedenken, ik dacht eerst aan een wat uitgebreidere versie van deze. Bijvoorbeeld het hele zonnestelsel erbij met wat andere effectje zoals een komeet, licht dat word afgebogen enzovoort. Ideeën zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
XLerator schreef op 14 februari 2004 @ 16:11:
M`n Escher filmpje versie 2 is af :D
Ik heb er een bruggetje, vogeltje en waterlelies bijgedaan.
Ik heb de belichting, schaduws en vooral het water verbeterd.

Filmpje!! :D (DivX 5.1.1, 10MB) [afbeelding]

Het water is nu en lichtelijk geanimeerd (zo hard stroomt het daar niet :P), en het is doorzichtig én reflecterend.

Dat is me nog niet gelukt. Ik vond het er best gaaf uitzien :D
Sweet! Het wordt steeds een stukje beter. Mocht je er nog verder aan willen werken en anders als tips voor volgens projecten hier wat dingetjes waar je het nog zou kunnen verbeteren:

-De vogel valt erg op, maar is erg basic gedaan, waardoor hij erg uit de toon valt. Viel hij minder op, dan was dat gaan probleem, nu wel.

-De waterval is oneindig dun, dat is niet erg mooi.

-Het waterrad komt op niet erg mooie manier door het water heen, ziet er nu uit als een rendering error.

-De plantjes in de bak voor het huis zijn echt heel erg leuk gedaan, mooi effect.

-Op een aantal plekken gebruik je te weinig polies, vooral in het landschap langs de waterrand en in die ronde planten voor het huis.

-Nog steeds is het geluid erg mooi ingemixed.

-De schaduwen zijn net niet scherp genoeg. Net ietsje meer zou het net wat mooier maken.
Qylos schreef op 15 februari 2004 @ 16:41:
Het laatste filmpje dat ik met de Omega doe is af. Ik had eigenlijk nog sound effecten erin willen zetten maar m'n video/audio editor werkte niet mee.

Battlefinal [dvix 12,12 MB] [afbeelding]
Hé, cool, het begint steeds meer echt ergens op te lijken! :) Het gaat steeds meer van een animatie om je model te showen naar een animatie die een verhaal vertelt. Leuk! Nog wat tips:

-Het schild is nu enkel een blauwe glow, dat is niet erg mooi en niet zo herkenbaar.

-Het kleine scheepje dat afdraait en weggaat, doet dat zonder over te hellen tijden het afdraaien. Dat is wel mooier om te doen en maakt de beweging wat geloofwaardiger.

-De belichting van de Enterprise is erg mooi gedaan, vooral aan het einde.

-De explosie is niet zo geloofwaardig. Ik denk dat dit komt door een paar redenen. Ten eerste is de rode glow op de brokstukken van dat exploderende schip veel te groot, dit is niet erg mooi. Ten tweede zijn het wel heel veel kleine borkstukjes en amper gewoon echt onderdelen van het schip die wegknallen. Ten derde is er amper echt een explosie, er is nu vooral brokstukken. Met een plug-in als Afterburn kun je denk ik wel een aardige explosie maken.

-De muziek maakt het een stuk interessanter om naar te kijken. Nice.

-Geluidseffecten missen erg, waardoor het nu erg afstandelijk is.

[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 17-02-2004 21:45 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 16 februari 2004 @ 14:06:
[...]

Hoe model jij je modellen altijd? (welke techniek?)
En model je alles apart of juist uit 1 stuk?
verschilt per wagen, deze bak is verschillende stukken maar een normale wagen is zeg maar, 1 grote basisvorm waarvan ik dus later stukken ga uitsnijden en ga detailleren enzo,

crazyhank, ik zie dat je het plaatje hebt geupdate, houwe zo, hijs echt strak,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

OK

Na het zien van die mustang wou ik me ook weer eens even aan het moddelen slaan
met de fiat tutorial nog ergens in mijn achterhoofd ben ik vast gaan moddelen.

dus plane gemaakt.> edit mesh > aan alle kanten uitgetrokken enz
en toen kwam ik er achter dat dat stomme ding 1sided is. van 1 kant zie ik hem dus gewoon niet :(

nou kan ik dat in de renders wel 2sided aanzetten, maar daar heb ik dus niks aan als ik aan het moddelen ben. Kan me niet herinderen dat ik die problemen ook bij me fiat had.
dus wat ben ik vergeten ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein wipje van een gevecht tussen atomen (vooral de elektronen dus). Beetje fantasie maartoch. De belichting is nog te fel en de atomen te netjes geordend maar dat komt nog wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.digatech.net/fotos/elektronwar3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
heuveltje schreef op 17 februari 2004 @ 22:30:
OK

Na het zien van die mustang wou ik me ook weer eens even aan het moddelen slaan
met de fiat tutorial nog ergens in mijn achterhoofd ben ik vast gaan moddelen.

dus plane gemaakt.> edit mesh > aan alle kanten uitgetrokken enz
en toen kwam ik er achter dat dat stomme ding 1sided is. van 1 kant zie ik hem dus gewoon niet :(

nou kan ik dat in de renders wel 2sided aanzetten, maar daar heb ik dus niks aan als ik aan het moddelen ben. Kan me niet herinderen dat ik die problemen ook bij me fiat had.
dus wat ben ik vergeten ?
ff een simpel (50% opacity zodat je blueprint kan zien) material toewijzen en die 2 sided?
snap eerlijk gezegd niet waarom je bij de body gelijk met 2-sided wilt beginnen. :P
lijkt mij pas nuttig worden als je de innershell en bijv. de wielkasten naar binnen gaat modellen.
tot die tijd kijk je toch alleen maar vanaf de buitenkant hoe de vorm is? :)

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 17-02-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje:
je kan twee dingen doen (in max):
1. Zet 2-sided aan in de material editor;
2. ga naar object properties (rechterknop op je object -> properties) en klik dan op ignore backfacing.

Micheltje15:
Leuk, maar probeer die gele 'vegen' ook echt tussen de moleculen door te laten gaan ipv het alleen als achtergrond te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:39:
[...]

verschilt per wagen, deze bak is verschillende stukken maar een normale wagen is zeg maar, 1 grote basisvorm waarvan ik dus later stukken ga uitsnijden en ga detailleren enzo,

crazyhank, ik zie dat je het plaatje hebt geupdate, houwe zo, hijs echt strak,...
Er komt ook nog een chickie bij te staan ;)

Bij deze de wip :

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/1975.jpg

Het uiteindelijke doel is om het geheel in jaren 70 stijl te krijgen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice man, vind die style echt cool, een normale vrouw ipv een porno ster,

......jammer dat ze alleen aan het herstellen is van een enge ziekte :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 03:12:
nice man, vind die style echt cool, een normale vrouw ipv een porno ster,

......jammer dat ze alleen aan het herstellen is van een enge ziekte :P ...
Qué? (Hoe bedoel je :? )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

haar ziet er vaak leuk uit op een meid ;)

verder idd erg mooi gedaan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op 18 februari 2004 @ 10:09:
[...]

haar ziet er vaak leuk uit op een meid ;)

verder idd erg mooi gedaan.
Klopt ;)

Maar ze is nog niet af, er moet nog veel meer worden toegevoegd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb voor school een animatie gemaakt, maar dit keer niet een 3d-animatie. Daarom staat hij ook niet hier, maar hier.
wacco schreef op 17 februari 2004 @ 19:39:
Filmpje!

Ik had alleen dat als je em repeatte, er een zwart frame tussen zat. Die heb ik er nu wel uit (één frame minder renderen) maar nu 'hapert' ie :( Tips zijn welkom...
Hij hapert nu waarschijnlijk omdat de eerste en de laatste frame gelijk zijn. Die laatste moet er dus uit. Tenminste, dat is meestal het probleem.
Good Fella schreef op 17 februari 2004 @ 10:18:

[afbeelding]

Op zich zijn bijna alle 3d-progs behoorlijk pittig om te leren. Toch denk ik dat je met 3d Studio MAX al snel simpele, geinig dingen kunt doen als je de goede tuts gebruikt. De huisje-serie die je in mijn sig kunt vinden is speciaal geschreven voor de complete n00b, dus daar kun je mooi mee beginnen.
Good Fella schreef op 17 februari 2004 @ 18:53:
ben al ietsje veder, maar hoe voeg je een texture die je gedownload hebt in 3dstm6 toe?
[afbeelding]
In deel 2 van de huisje-serie die je in mijn sig kunt vinden bespreek ik texturing. Sowieso weet je alle basics wel als je heel de huisje-serie doet.

* Oogst vindt vragen beantwoorden door te verwijzen naar zijn huisje-tuts toch wel erg handig... ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 22:50:
Even een klein wipje van een gevecht tussen atomen (vooral de elektronen dus). Beetje fantasie maartoch. De belichting is nog te fel en de atomen te netjes geordend maar dat komt nog wel.

[afbeelding]
Cool. Origineel idee! Daar zou je eigenlijk een animatie van moeten maken! Verdere comments misschien is het aardig om een uitvergroot idee te creeeren.

Zie deze site voor wat aardige uitleg.

http://www.neilblevins.co.../complex_mats_falloff.htm

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Met een nieuw schip ben ik nu bezig. Het is nog allemaal in de beginfase. Er zitten perspectiefloze plaatjes bij zodat de vorm van het schip duidelijk wordt. C&c is very welcome.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 18 februari 2004 @ 16:56:
Met een nieuw schip ben ik nu bezig. Het is nog allemaal in de beginfase. Er zitten perspectiefloze plaatjes bij zodat de vorm van het schip duidelijk wordt. C&c is very welcome.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
no offense, maar volgens mij doe je echt veel te lang over je projecten, of je modelt gewoon niet vaak... maar je doet iets van 3 maanden over een schip, ;)

vorm ziet er al goed uit, maar lijkt wel verrekte veel op die vorige, maar daar zal wel verandering in komen denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:03:
[...]

no offense, maar volgens mij doe je echt veel te lang over je projecten, of je modelt gewoon niet vaak... maar je doet iets van 3 maanden over een schip, ;)

vorm ziet er al goed uit, maar lijkt wel verrekte veel op die vorige, maar daar zal wel verandering in komen denk..
Ik ben gisteren begonnen met het schip.

En met het vorige schip: het modellen was eigenlijk zo klaar, ik heb er alleen veel tijd genomen in het animeren (daarvoor kon ik nauwelijks filmpjes maken). Ik heb er ook meerdere dingen mee gedaan.

Wat namelijk wel anders is dan bij jou; zover ik zie maak jij prachtige models maar vaak doe je er niks mee (nofi) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over texturing. Ik ben maar weer eens verder gegaan met m'n boot (ja ik doe ook lang over projecten 3dgod :P )
Er komt op mijn boot nogal wat oud koper/brons-achtig beslag voor. Dit is geen mooi glimmend sterk reflecterend spul, maar heeft een hele typische look. Ik zal even een plaatje zoeken waarop het duidelijk is. Mijn vraag is nu : hoe kan ik dit het beste maken in 3dsmax ? (evt. icm Brazil)

Stom genoeg waren dit de enige 2 plaatjes (closeups) die ik ervan kon vinden.... De bovenste is het messing, de onderste is een ander metaal wat ik ook niet voor elkaar krijg in max.....
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1F62EA131R9/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/67Q0A523X2U/picserver.jpeg%5D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen aan iets wat ik eens een keer af ga probeer te maken, het moet iets uit starwars worden, misschien dat sommige van jullie hem wel herkennen, iemand op cgtalk is er ook mee bezig, en ik vind het zo'n mooi gebouw, dat ik hem ook wil na gaan tekenen. Ik heb er al redelijk wat detail in gestopt, maar moet nog veel meer bij

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/koen3d-art/gallery/render8cathedraal.jpg

C&C welcome :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oepdeet van mijn motortje, de basisvorm zit er nu wel in, nu nog de rest :9
O ja ik heb ook voor de 1e keer schaduw aangezet(na deze ontdekt te hebben :D )
Ik weet dat er nog grote en kleine fouten in zitten, maar suggesties en tips zijn altijd welkom
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/meelzakje/motor2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Een vraag m.b.t. chamfer bij edge.

Zover ik me kan herinnen is het zo dat als chamfer (edge) bij een paar verticale edges op een sphere gebruikt wordt, de aangemaakte chamfer edges ook al in een geronde positie zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/chm1.JPG

Maar laatst is het me opgevallen dat de aangemaakte edges niet meer in een ronde positie parallel aan de sphere liggen, maar loodrecht tegenover de ene edge wordt aangemaakt (wat ik niet wil).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/chm3.JPG

Dingen zoals reset en max sluiten werken niet. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 18 februari 2004 @ 17:13:
[...]

Ik ben gisteren begonnen met het schip.

En met het vorige schip: het modellen was eigenlijk zo klaar, ik heb er alleen veel tijd genomen in het animeren (daarvoor kon ik nauwelijks filmpjes maken). Ik heb er ook meerdere dingen mee gedaan.

Wat namelijk wel anders is dan bij jou; zover ik zie maak jij prachtige models maar vaak doe je er niks mee (nofi) :)
je hebt gelijk :'( , ja k kan nergens mee doorgaan :'( . Halverewege ga k es wat op internet kijken, of cg talk en dan zie je echte mooie dingen, en dan is meteen mijn hele inspiratie weg... :P . Ooit zal k wel ergens mee doorgaan... toch :?

update hand
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/75D6OR29B3K

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hand is erg goed gemodeled.
Nu de rest nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Wat is dit? Ik ben overgestapt op openGL, maar ik vat hier werkelijk de ballen van, waarom is m'n viewport zo fucked? Het is niet bij perspective, wel bij de rest..ik vat er de ballen van:

/edit
Never Mind, ik vat et al, anti-aliasing stond aan... :P

[ Voor 22% gewijzigd door Roa op 18-02-2004 20:40 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hand is idd goed gemoddeld, alleen een paar opmerkingen:
-Er mag een iets duidelijkere grens tussen de kootjes zijn. (Iets meer ingedeukt, meer rimpels)
-De duim lijkt wat kort en de top ervan is wat vreemd en afgekapt.
-De bloedvaten lijken nu zichtbaar door de handschoen heen, je moet wel hele erge spataderen hebben wil dat gebeuren :P Dat mag dus wel wat minder ;)
-De bump mag over het algemeen wel wat meer zijn. Nu is het allemaal nog vrij plat zeg maar.

btw: iemand nog tips voor mijn probleem ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:14:
Ik heb een vraag over texturing. Ik ben maar weer eens verder gegaan met m'n boot (ja ik doe ook lang over projecten 3dgod :P )
Er komt op mijn boot nogal wat oud koper/brons-achtig beslag voor. Dit is geen mooi glimmend sterk reflecterend spul, maar heeft een hele typische look. Ik zal even een plaatje zoeken waarop het duidelijk is. Mijn vraag is nu : hoe kan ik dit het beste maken in 3dsmax ? (evt. icm Brazil)

Stom genoeg waren dit de enige 2 plaatjes (closeups) die ik ervan kon vinden.... De bovenste is het messing, de onderste is een ander metaal wat ik ook niet voor elkaar krijg in max.....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit effect komt voornamelijk doordat dat materiaal vaag reflecteert. MAX kan dit niet namaken. Helaas. Wil je dit echt goed krijgen, dan moet je een renderer gebruiken zoals Brazil. Die ondersteunt namelijk wel glossy reflecties: vervaagde reflecties. Of de Oogst-renderer, die kan het ook:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Raytracer/RaytracerRender020_glossy-reflecties.png (zie de vloer)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan neem ik de oogst renderer wel :P
Nee brazil is in principe geen probleem, maar ik heb de glossy reflections liever niet, gezien de lange rendertijden (die bij mijn boot zowieso al hoog zijn gezien het detail niveau, dus nóg meer hoeft echt niet voor mij :P)

Misschien is er een manier om dit een beetje te faken ofzo ? Wellicht een leuk texture-truukje ?

Ik zal straks wel weer eens een WIP posten. :)

by the way, heeft er iemand wellicht nog een mooie environment map van een meer/watertje (dus vanaf het water geschoten en eentje die ik als spherical env. kan gebruiken) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 20:39:
Hand is idd goed gemoddeld, alleen een paar opmerkingen:
-Er mag een iets duidelijkere grens tussen de kootjes zijn. (Iets meer ingedeukt, meer rimpels)
-De duim lijkt wat kort en de top ervan is wat vreemd en afgekapt.
-De bloedvaten lijken nu zichtbaar door de handschoen heen, je moet wel hele erge spataderen hebben wil dat gebeuren :P Dat mag dus wel wat minder ;)
-De bump mag over het algemeen wel wat meer zijn. Nu is het allemaal nog vrij plat zeg maar.

btw: iemand nog tips voor mijn probleem ?
je ziet een duidelijkere rand als ik zijn hand ook heb getextured.

Het zijn geen blodvaten die je ziet door de handschoen heen, maar het zijn gewoon vouwen zijn handschoen

zijn hand is nog niet getextured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 21:19:
[...]

je ziet een duidelijkere rand als ik zijn hand ook heb getextured.

Het zijn geen blodvaten die je ziet door de handschoen heen, maar het zijn gewoon vouwen zijn handschoen

zijn hand is nog niet getextured
Hmm, ok, dan zien die vouwen er wel een beetje vaag uit.... maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 21:23:
[...]

Hmm, ok, dan zien die vouwen er wel een beetje vaag uit.... maar goed...
zeg dan hoe het beter kan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 21:26:
[...]
zeg dan hoe het beter kan.... :)
Misschien dat ze iets scherper moeten en wat minder 'hoog'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 3d---god: ik weet niet wat je allemaal aan die handen hebt veranderd of dat je alleen de handschoenen hebt toegevoegd maar ze zien er een stuk beter uit zo. Ook vindt ik het niet van die vrouwenhandjes meer. Maar ze kunnen wel iets meer ingedeukt, meer rimpels).

Ik ben ook maar met een auto begonnen, het zou eerst een dodge magnum worden maar daar ben ik weer vanaf gestapt. Ziehier het resultaat tot nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/%20autow1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/autow2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/autow3.jpg

comment?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:14:

[afbeelding]
[afbeelding]
lees dit en dit even door.
Vanavond laat zal ik eens even kijken of ik nog iets kan verzinnen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:10:
@ 3d---god: ik weet niet wat je allemaal aan die handen hebt veranderd of dat je alleen de handschoenen hebt toegevoegd maar ze zien er een stuk beter uit zo. Ook vindt ik het niet van die vrouwenhandjes meer. Maar ze kunnen wel iets meer ingedeukt, meer rimpels).
hellemaal overnieuw gemodelt

models hier>
http://picserver.org/view_image.php/V1F7RH05P47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo weer een stap verder, de mentalray ontdekkingstocht houdt niet op :P Nu maar eens een beetje in de belichting verdiepen want die is nog niet alles.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0995Z77Y4C7/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7T3CQFWIA91/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G7MZ75MZR1K/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0N8Y2JS84NP/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/K6OUX4ME575/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ze zijn echt erg mooi, maar ik denk dat de reflecties onrealistisch hoog zijn :)
Als je die minder maakt, dan lijkt het me een stuk mooier.

@Oogst, je blijft bezig he :P Bedankt voor je complimentjes :D
Maar ik tweifel nu heel erg om hem opnieuw te renderen, omdat ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Die vogel, de schaduw, maar vooral dat platte water.
Ik weet nog niet hoe ik dat dikker kan krijgen. Ik heb het nu op een plane.
Misschien dan op een platte cylinder?
Overigens hebben de planten zeker niet te weinig polies hoor, er zit een noise overheen, waardoor ze niet perfect rond zijn. En dat was mijn bedoeling ook.
Dat water zou misschien wel nog beter kunnen.
Ik heb de betrokken polygonen al ge-tessellated, maar als ik dat nu nog een keer doe, dan worden de buitenste niet mooi door 4en gesplitst, maar komen er allemaal schuine lijnen doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://xlerator.beefhole.nl/webstuff/tessellate.jpg
btw, ik ga `m zowizo na dit project her-renderen :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Qylos
Kleine update voor het slapen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hailey6.jpg

C&c welcome :)

Verwijderd

Qylos schreef op 19 februari 2004 @ 00:31:
Kleine update voor het slapen gaan.

[afbeelding]

[afbeelding]

C&c welcome :)
Een aantal textures erop zou de boel best wel wat opleuken ;)

(Kleur + Bump + Specular map)

Verwijderd

Niet bepaald een "major" update, maar goed :

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/1970-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/1970-3.jpg

(Negeer het gebrek aan haar voor nu)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 01:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:36:
Zo weer een stap verder, de mentalray ontdekkingstocht houdt niet op :P Nu maar eens een beetje in de belichting verdiepen want die is nog niet alles.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geloof me, de ontdekkingstocht die Mental ray heet houd voorlopig niet op >:)

Gaaf bakkie :)

Verwijderd

probeerseltje

Afbeeldingslocatie: http://66.98.212.29/evo-design/3d/chess/wip_02.jpg

met superfoute DOF :P
en mn naam in beeld 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 02:04 ]

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 02:03:
probeerseltje

[afbeelding]

met superfoute DOF :P
en mn naam in beeld 8)7
errug mooi! hoe heb je die witte vlakken licht laten geven? (of zo lijkt het, iig)

• LiToKi
  • Laatst online: 15:37
@CrazyHank2: Lekkere heupbroek heb je daar :). Ik vind 't een erg mooi model. Alleen achteraf, als 't echt helemaal klaar is even de symmetrie van dat t-shirtje veranderen :). En misschien de broek wat lichter? Of valer, da's 'hip' :+.

@r-eVo: Ah, het klassieke schaakbord. Erg leuk. Kan je ook achterhalen waardoor die verticale reflectie/refractie in de voorste schaakstukken vandaan komt? Da's 't enige storende, verder lekker abstract :)

@Qylos: Goed donker houden, da's leuk met al die Enterprise lichtjes. Een texture met veel lichte naar donkere grijze vlakken zou 't plaatje erg goed doen (meteen in 't bump-map slot gooien daarna). En misschien dat de glow van de motoren (of wat de 'officiële' naam ook mag zijn) wat subtieler kan, het is nu wel erg "kijk-mij-glow-gevonden-hebben" ;).

@jorianj: Probeer je mesh 'netjes' te houden. Sommige delen lijken erg high-poly, andere weer erg low-poly. Zo'n auto is ook makkelijker te maken (vind ik) als je 'm eerst als 1 geheel maakt en daarna pas de losse onderdelen eruit detached. Dan komt alles sowiezo in eerste instantie perfect uit. Haal ook voor 't modellen alle smoothgroups van je model af, dat voorkomt verwarring, en die dingen zijn toch niet nodig (behalve voor game-models en vlijmscherpe hoeken)

@Lamer_nep: Leuk karretje, met een interieur erbij zou 't een stuk realistischer zijn. Al op cgtalk gekeken naar die grote Mental Ray thread in het 3dsmax forum? Staan leuke discussies over mental ray shaders.

@3d---god: Mooi hand. Met die leren handschoen erbij zijn ze idd. niet zo vrouwlijk meer. Alleen ik denk dat je 't gruwelijk high-poly hebt gemaakt, terwijl een bumpmapje voor de kleinere details/kreukels misschien wat zuiniger is :). En dat werkt wat prettiger, mocht je de rest ook nog gaan doen :P

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
LiToKi schreef op 19 februari 2004 @ 11:13:
@r-eVo: Ah, het klassieke schaakbord. Erg leuk. Kan je ook achterhalen waardoor die verticale reflectie/refractie in de voorste schaakstukken vandaan komt? Da's 't enige storende, verder lekker abstract :)
Hm na 2 jaar 3d wordt het toch tijd dat ik ook een keer een schaakbord ga maken. Volgens mij hoort het net als de dodge viper verplicht in je portfolio te staan. :+

http://hawvie.deviantart.com/

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

[afbeelding]

Beetje late reactie....maarrrruh...I LOVE IT :D

Verwijderd

HawVer schreef op 19 februari 2004 @ 11:48:
[...]

Hm na 2 jaar 3d wordt het toch tijd dat ik ook een keer een schaakbord ga maken. Volgens mij hoort het net als de dodge viper verplicht in je portfolio te staan. :+
hehehe ja had dit model nog liggen van 1,5 jaar terug.. maar met afschuwelijke materialen :D
Vond dit een leuk model om fR op uit te proberen. Vond dit resultaat toch wel het leukst. Lekker weirdddd 8)7

enneuh aangezien iedereen een schaakbord maakt in 3d was het ook wel een uitdaging om 'm origineel te maken :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 12:33 ]

Verwijderd

@3d---god: Mooi hand. Met die leren handschoen erbij zijn ze idd. niet zo vrouwlijk meer. Alleen ik denk dat je 't gruwelijk high-poly hebt gemaakt, terwijl een bumpmapje voor de kleinere details/kreukels misschien wat zuiniger is :). En dat werkt wat prettiger, mocht je de rest ook nog gaan doen :P
Thnx, Maar nog even voor de duidelijkheid handen zijn overnieuw gemodelt, dus het zijn andere handen dan de vorige keer, daarom zien ze ook niet meer vrouwelijk uit ook niet zonder handshoen.

bumpmapje is mischien wel handiger ja, k zal het ook es uitproberen met een bumpmap dan.. :)

http://picserver.org/view_image.php/V1F7RH05P47

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 01:01:
Niet bepaald een "major" update, maar goed :

[afbeelding]

[afbeelding]

(Negeer het gebrek aan haar voor nu)
armen kloppen niet, zijn voor arm is veel te lang. Handen kloppen ook niet helemaal, duim is te klein, andere vingers zijn eveneens te smal. zijn vooramr loopt wel heel recht omhoog, terwijl hij eerst wat dikker en dan weer smaller moet worden. En natuurlijk nog een mooie skintexture, want dit ziet er natuurlijk niet uit :o . En nog schoenen of beter voeten ;) suc6 ermee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:18:
[...]

armen kloppen niet, zijn voor arm is veel te lang. Handen kloppen ook niet helemaal, duim is te klein, andere vingers zijn eveneens te smal. zijn vooramr loopt wel heel recht omhoog, terwijl hij eerst wat dikker en dan weer smaller moet worden. En natuurlijk nog een mooie skintexture, want dit ziet er natuurlijk niet uit :o . En nog schoenen of beter voeten ;) suc6 ermee
Xcuse me, kwam wat onsympathiek over :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 20:55 ]

Verwijderd

@CrazyHank2: Lekkere heupbroek heb je daar :). Ik vind 't een erg mooi model. Alleen achteraf, als 't echt helemaal klaar is even de symmetrie van dat t-shirtje veranderen :). En misschien de broek wat lichter? Of valer, da's 'hip' :+.
Het shirt wordt uiteindelijk idd. a-symmetrisch.
En die broek zal ik idd. wat valer maken ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 16:35 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.