DAMN!!
schitterend gemaakt
schitterend gemaakt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Idd zeer mooi!!
Verwijderd
render menu (f10) dan klik je op files... dan op opslaan als..... dan jpeg kiezen. en bestandsnaampje creeeren, en dan renderen maarVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:21:
heej even tussendoor een vraagje hoe sla je een plaatje op in 3dstudio max als JPEG¿?
Maar dat wil je niet...Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:31:
[...]
render menu (f10) dan klik je op files... dan op opslaan als..... dan jpeg kiezen. en bestandsnaampje creeeren, en dan renderen maar
Maar daar denk je niet altijd aan...handige_harrie schreef op 11 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Maar dat wil je niet...
Gewoon renderen als tiff/bmp/enig ander uncompressed formaat. Dat importeer je in PS/PSP en dan compress je hem netjes naar .jpg met een goede kwaliteit/filesize verhouding.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Verwijderd
het profiel van de banden moet andersomVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:55:
Hier mijn Ford Mustang Fastback (waar nog een heleboel details moeten worden toegevoegd)
[afbeelding]
Verwijderd
Druk eens op 'x'Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:47:
Ik heb even een misschien wel dom vraagje, maar goed, ik heb per ongeluk ergens op gedrukt, en nu krijg ik niet meer de pivot te zien. Als ik b.v. over de x-axis wil moven, werd de x-axis geel als ik hem daarop hield, nu beweegt ie over de x- en y- as zonder dat ik dat wil, wie weet waar ik dat kan veranderen. ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
b.v.d. groeten koen
3d-en is leuk
Ik zou zeggen, vraag eens aan mercarraVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:17:
Even tussendoor.. weer..
Ik ben een luciferdoosje aan het maken maar het is echt zo'n precies recht volmaakt doosje.. hoe kan ik daar goed een karton-oud-achtig effect aan geven? iemand een idee?
bvd
[ Voor 3% gewijzigd door alientje op 12-02-2004 00:00 . Reden: typo ]
3d-en is leuk
Verwijderd
Het geheel is gemaakt met Maya en gerendered met mentalray (met zelf inelkaar geprutste shadersinquestos schreef op 11 februari 2004 @ 23:15:
[...]
Maar daar denk je niet altijd aan...
Gewoon renderen en vervolgens als de render klaar is linksboven op dat "diskettetje" drukken, en vervolgens opslaan als bmp of iets dergelijks. Bij animaties natuurlijk niet...
@Crazyhank: is wel een beetje een standaard render, maar blijft toch wel errug mooi. Gewoon si-plane, skylight met bounce, brazil carpaint (licht aangepast), of zit ik er nu helemaal naast??
Verwijderd
Thxwdekreij schreef op 11 februari 2004 @ 22:14:
[...]
Idd zeer mooi!!
Maar ik vind hem net iets "plastics-achtig" hebben... Wellicht iets minder laten glimmen (ik denk dat dat het is)..
HULDE aan de MustangmodelerVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:55:
Hier mijn Ford Mustang Fastback (waar nog een heleboel details moeten worden toegevoegd)
[afbeelding]
Verwijderd
stom van me, wist het echt niet, maar in elk geval bedankt.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 01:07 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Word dat niet bij de bruna oid verkocht? Bij mij iig wel (niet in de buurt van Eindhoven), of heeft de Bruna geen standaard assortiment?6K schreef op 12 februari 2004 @ 13:24:
Weet iemand toevallig waar in Nederland (liefst in de buurt van Eindhoven / Veldhoven) het magazine '3D world' verkocht wordt?
Allereerst maak je textures door te scannen, of foto's te nemen. Het eerste geeft een beter resultaat. Je kan ook zelf textures maken, maar dan is het lastig om die oneffenheden te krijgen.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:17:
Even tussendoor.. weer..
Ik ben een luciferdoosje aan het maken maar het is echt zo'n precies recht volmaakt doosje.. hoe kan ik daar goed een karton-oud-achtig effect aan geven? iemand een idee?
bvd
[ Voor 20% gewijzigd door Mercarra op 12-02-2004 18:47 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
[ Voor 99% gewijzigd door Mercarra op 12-02-2004 15:24 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
k ga denk ik niet onnodig meer polygenen toevoegen, dit is bedoelt voor animatie he, dus ik probeer noujuist zo weinig mogelijk poly's te gebruiken. Alles staat nou op ongeveer 1 literation. W8 maar tot ik het allemaal heb getextured, dan zie je dat allemaal niet meer zo, zo wel dan zet ik er wel een paar op 2.Qylos schreef op 11 februari 2004 @ 20:47:
[...]
Op een paar kleine plekjes kunnen er wat meer polygonen, bijv bij het touw soms en bij z'n harnas. Ook is z'n harnas scheef (zoals al gezegd).
Het haar van de model klopt niet echt met wat hij draagt: hij draagt een middeleeuwse wapenuitrusting maar hij heeft spikes in z'n hoofd (hoe je dat ook mag noemen). Denk niet dat ze toen al gel hadden
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 15:53 ]
Verwijderd
Hangt er ook af wie het geeft heOogst schreef op 11 februari 2004 @ 15:02:
Ach, voor de meisjes, dat heb ik ook nog eens geprobeerd, maar die vinden me dan vooral een über-nerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 12-02-2004 16:33 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Bijenkorf eindhoven, in de kelder6K schreef op 12 februari 2004 @ 13:24:
Weet iemand toevallig waar in Nederland (liefst in de buurt van Eindhoven / Veldhoven) het magazine '3D world' verkocht wordt?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
ehm.. ja.. nou.. ik volg je helemaal, weet alleen niet hoe ik ill. op 3 zet? of beter, wat ill. is? Als ik iterations op 3 zet krijgt het doosje nogal kuren en is het meer een fout uitgeknipt plaatje van een luciferdoosje dat toch in de vorm van een luciferdoosje is gezet?mercarra schreef op 12 februari 2004 @ 14:27:
[...]
Allereerst maak je textures door te scannen, of foto's te nemen. Het eerste geeft een beter resultaat. Je kan ook zelf textures maken, maar dan is het lastig om die oneffenheden te krijgen.
Vervolgens maak je het doosje, en maak je er kleine foutjes in. Daarna heb ik een meshsmooth met ill. op 3 gedaan. Hierdoor worden de dunne randjes afgerond, en valt het licht mooi. Door het te renderen in brazil lijkt het al heel aardig.
Hier is nog een erg mooi voorbeeld:
klik
Let vooral op de bumpmap (of misschien is het een displacement) van het plakkertje op de bovenkant. Het is een los object zie ik al, want het werpt net wat subtiele schaduw.
Het plakkertje aan de voorkant is weer een stuk minder. Je ziet dat het was nep is.
Ik heb nu de juiste textures op de juiste plekken zitten.
Op de binnenkant zit nog een rare lichtvlek, omdat het zilverfolie licht reflecteert, maar teveel.
[afbeelding]
Sorry. Ik ben weer eens onduidelijk. Ik bedoelde iterations, en dan kort ik dat totaal verkeerd af. Als je meshsmooth raar doet, dan is je mesh niet in orde. Nu ben ik geen 3dsmax held, en als ik dat soort problemen niet weet te verhelpen, wat vaak het geval is, dan begin ik opnieuw. Misschien dat je de verteces kan vinden waar het probleem zich voordoet, en dan elke welden, zodat gare face verdwijnen. Misschien dat ik nu een hele slechte tip geef... ik klooi ook maar wat aan.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:04:
[...]
ehm.. ja.. nou.. ik volg je helemaal, weet alleen niet hoe ik ill. op 3 zet? of beter, wat ill. is? Als ik iterations op 3 zet krijgt het doosje nogal kuren en is het meer een fout uitgeknipt plaatje van een luciferdoosje dat toch in de vorm van een luciferdoosje is gezet?
thx iig
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 18:27 ]
Als ik oogst goed heb begrepen kan het ook zo:NewbieNeo schreef op 12 februari 2004 @ 18:24:
yup, heb ik ook, als ik chamfers heb gebruikt, moet ik altijd vertices goedzetten of welden, want anders ziet 't er niet uit met meshsmooth...
om over booleans maar niet te praten..![]()
nu ik 't toch over boolean heb, weet iemand nog een goede manier om een remschijf te fabriceren?
heb 't met een boolean geprobeerd, maar krijg dan superrare edges die door de gaatjes heenlopen met rare renders als gevolg...
[ Voor 13% gewijzigd door Mercarra op 12-02-2004 18:48 ]
Verwijderd
vind het ook niet zo heel erg tof eigenlijk
hmmm... dus je bedoelt dat ik de lijnen, van de poly's, die naar t middelpunt lopen niet mag snijden met booleanobjecten? zal ´t eens proberen..mercarra schreef op 12 februari 2004 @ 18:33:
Maak een cilinder met als het aantal segmenten, het aantal gaten die je erin wilt maken. Maak cilinders die de gaten gaan voorstellen voor de boolean. Plaats deze zo, dat je geen edges gaat doorsnijden van je remschijf. Nu zal je zonder problemen een boolean kunnen doen.
[ Voor 8% gewijzigd door NewbieNeo op 12-02-2004 19:17 ]
Zoiets staat erop, maar is niet echt goed te lezen onder deze hoek. Maar moet dat bloed er weer vanaf, of iets minder? Ik merk dat eerste reacties wat negatief zijn...NewbieNeo schreef op 12 februari 2004 @ 19:16:
[...]
hmmm... dus je bedoelt dat ik de lijnen, van de poly's, die naar t middelpunt lopen niet mag snijden met booleanobjecten? zal ´t eens proberen..
maar heb je geen last van diagonale edges dan, wat je bijv. bij een box wel hebt die kruislings over een poly heen lopen.
kheb mijn fiat weer wat aangepast. maar ben niet zo tevreden over de achterlichten, die gaan opnieuw, en het grote gat aan de achterkant mag nog wel wat groter...![]()
en moet ook eens leren texturen..
[afbeelding]
[afbeelding]
btw. superorigineel mercarra...![]()
maar zou 't voor mij helemaal afmaken als je de waarschuwing "Roken is dodelijk" op je pakje zou hebben..
[ Voor 9% gewijzigd door Mercarra op 12-02-2004 19:29 ]
[ Voor 82% gewijzigd door NewbieNeo op 12-02-2004 21:45 ]
errug mooi en realistisch!mercarra schreef op 12 februari 2004 @ 18:33:
<knip>
Ik heb nu de juiste textures op de juiste plekken zitten.
Op de binnenkant zit nog een rare lichtvlek, omdat het zilverfolie licht reflecteert, maar teveel. Een grotere versie:
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
ros eens op "O"NewbieNeo schreef op 12 februari 2004 @ 19:38:
het object bij mij wordt onzichtbaar (je ziet wel formaatbox) bij het pannen.
dacht dat 3D max opnieuw opstarten wel zou helpen, maar blijft nog steeds..
pc rebooten helpt ook niet.
komt dat, doordat mijn model te groot (teveel poly's) heeft of is er een oplossing om dit te verhinderen?
ik heb wel alle andere objecten waar ik niet direct mee werk ge-hide, dus op zich zou 't niet aan 't aantal 'zichtbare' poly's moeten liggen toch?![]()
pannen is nu niet echt prettig, als je je model niet ziet..
Nou nog die luchtroosters aan de zijkant en logootjes enzo.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:55:
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Trasos op 13-02-2004 01:35 ]
Niet gegarandeerd. Op deze manier heb je een grotere kans dat het goed gaat, maar de garantie heb je nooit. Wil je echt heel erg graag booleans die perfect werken, dan kun je de plug-in powerBooleans van npower gebruiken. Dit werkt echt veel beter.mercarra schreef op 12 februari 2004 @ 18:33:
[...]
Als ik oogst goed heb begrepen kan het ook zo:
Maak een cilinder met als het aantal segmenten, het aantal gaten die je erin wilt maken. Maak cilinders die de gaten gaan voorstellen voor de boolean. Plaats deze zo, dat je geen edges gaat doorsnijden van je remschijf. Nu zal je zonder problemen een boolean kunnen doen. Maak trouwens de hoogte van de cilinders voor de gaten groter dan de dikte van de remschijf.
...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
pivot punt anders instellen.6K schreef op 13 februari 2004 @ 13:16:
maar oogst toch ? je post toch nog wel een mooi plaatje van je laatste werk voordat je je op school stort ?![]()
klein vraagje, hoe verander ik het punt waarover ik draai (pivot?). Als ik bijv. een deur open of dicht wil doen roteert ie standaard in het midden, maar dat wil ik natuurlijk aan de zijkant bij de scharnieren hebben?
[ Voor 16% gewijzigd door inquestos op 13-02-2004 13:35 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 19:03 ]
Verwijderd
wOOw, die ga ik zkr es ehhhh..Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:54:
Mooie vuursimulatievoorbeelden, ik weet niet of ze er nu nog mee bezig zijn (Phoenix misschien?):
http://www.chaosgroup.com/software/AURA/
lol, ik denk dat je zijn bedoeling niet hebt begrepen...Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:00:
Mooi plaatje van dat sigarettenpakje, maar de manier waarop die losse sigaretten naast dat pakje liggen vind ik nogal vreemd. Als dat pakje daar gevallen is na een bloederig voorval, komen sigaretten zeker niet naast het pakje te liggen, en al helemaal niet in zo'n onwaarschijnlijke houding als op je render. (boven op elkaar dus, volgens mij is dat zwaartekracht-technisch al nieteens mogelijk)
Het lijkt me waarschijnlijker als je een aantal sigs uit dat pakje laat steken en dan een paar anderen voor het klepje legt. Om je points of interest dan weer een beetje te verdelen zul je wel de camera moeten bijstellen.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Eerst je boolean object selecteren. Dan:NewbieNeo schreef op 13 februari 2004 @ 20:51:
[...]
had met boolean het deukje bij het handvat op de deur gemaakt, en kennelijk raakt 't object daarmee ook zijn modifiers kwijt en zit ik opgescheept met een deur, waarvan meshsmooth dus niet meer uitgezet kan worden.
daar gaat mijn mogelijkheid om de deur dikte en een achterkant te geven..
kheb maar provisorisch een plane gemaakt die zo goed als mogelijk aansloot op de achterkant van de deur..
BB = bah boolean..
Verwijderd
Verwijderd
das waar, je hebt je gave deur zonder gaten weer, maar je modifiers die je eerder erop hebt toegepast zijn foetsie uit je modifier-lijst...Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 21:40:
Eerst je boolean object selecteren. Dan:
Modify Panel -> Parameters -> Operands -> Extract Operant (je deur)
En daar is ie weer!
[ Voor 47% gewijzigd door NewbieNeo op 14-02-2004 01:13 ]
Verwijderd
ten eerste wil ik zeggen dat de texture's allemaal zeer hoge kwaliteit zijn 1200*1300 ofzo. En er zetten wel stoppels op zijn baard. Maar alle kwaliteit word naar kulote geholpen door die compresie denk ik. Maar je wil niet weten hoe ik erover het gedaan om die face texture te maken, ik weet niet of jij dat ooit wel eens gedaan hebt, maar is super moeilijk. En ik ben er (al zeg ik het zelf) nou zeker wel tevreden mee.... En ja mijn styl.. das gewoon smaak denk ik he.....Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:16:
@3d-god:
Gebruik je lage resolutie textures ? Ik vind namelijk de textures op z'n huid (voor 't gezicht) er nogal ongedetailleerd / vaag uitzien. Op dit punt kun je denk ik een hele hoop verbeteren.
Probeer als eerst eens een zeer gedetaillleerde bumpmap te maken (met stoppels, de natuurlijke groefjes e.d. in de huid) en dan hier van uit de color / spec etc maps te maken.
Verder zitten er zo hier en daar nog foutjes in de mesh / mapping (chestplate zijkanten, 'dingen' om de handen)
Overigens moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n fan ben van de stijl van je creaties, maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen, da's mijn probleem
Verwijderd
Waarom gebruik je dan geen goede compressie? Sla je het trouwens meteen op in max als jpeg ofzo? Dat kan het wel verklaren.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:59:
[...]
Maar alle kwaliteit word naar kulote geholpen door die compresie denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:29 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 00:07 ]
Verwijderd
hmm, een stuk van de band gaat in je hand. Lijkt me nogal pijnlijkVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:06:
een iets duidelijkere, en meteen een update
[afbeelding]
ps. zwaard heeft geen houder meer, hij moet het maar los in zijn handen houden ofzo..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 00:28 ]
Verwijderd
Dit is meer de standaard positie om een character in te ontwerpen, dan kun je eventueel naderhand eenvoudiger bones etc toevoegen om het model te animeren.NomadTitan schreef op 14 februari 2004 @ 00:29:
3d god mooi plaatje maar , ik zou die armen iets anders doen , het lijkt net of het een standbeeld is , nu lijkt het niet of hij leeft ik zou iets an die armen doen
zodat je je fantasie een beetje kan gebruiken vam ''wat zou hij kunnen gedaan hebben enzenz )
[ Voor 13% gewijzigd door NewbieNeo op 14-02-2004 02:36 ]
Verwijderd
waar gaat die doek dan door zijn handen heen?> k zie het niet hoor.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:26:
[...]
hmm, een stuk van de band gaat in je hand. Lijkt me nogal pijnlijk
+ je bumpmaps op je "trui" en je harnas () verneuken de boel de een beetje, dat motiefje ( displacement map? ) vind ik wel leuk. en 1200*1300 is neit extreem hoog
ik texture meestal op 2400*2400
op 2400*2400 kan je de kleinste details maken in je bumpmap en vaak zorgen die kleine details voor dat extra beetje realisme
wat moeten die zwarte strepen op dat stuk stof op de handen voorstellen?
Als je voor de golven een noise modifier gebruikt (fractal of niet, maakt niet uit), Heb je gewoon een optie animate noise. Als je dat aanzet beweegt je water al. Het probleem hiermee is wel dat het niet echt een kant op beweegt zoals bij jou in je filmpje, maar misschien dat iemand anders daar een oplossing voor weet...Martink schreef op 14 februari 2004 @ 02:08:
ff vraagje tussen door mag toch wel he?
Hoe kan ik het beste water animerent maken dus dat et golft?? (in filmpje)
heb al wat geprobeert maar ben er niet tevreden mee.
[afbeelding]
Kijk s naar: "create" -> "space warps" -> "Wave" of "Ripple"Martink schreef op 14 februari 2004 @ 02:08:
ff vraagje tussen door mag toch wel he?
Hoe kan ik het beste water animerent maken dus dat et golft?? (in filmpje)
heb al wat geprobeert maar ben er niet tevreden mee.
[afbeelding]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Verwijderd
Bij zijn wijsvinger ( rechterhand )Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 10:16:
[...]
waar gaat die doek dan door zijn handen heen?> k zie het niet hoor.
Alleeen dat motiefje is bumpmap voorderest zit er op zijn harnas geen bump. K vind texture zo al hoog genoeg, k zal het voor de volgende keer in gedachte houden.
En die zwarte strepen is gewoon een motiefje, een texture, kon hem ook gewoon hhelemaal zwart maken, maar dan toch liever dit. Ook al zou het in werkelijkheid niet kunnen....
Niemand die hier iets op weet??InfInIte_Dutch schreef op 13 februari 2004 @ 00:08:
Ik heb een klein probleempje met 3D studio MAX 5.1,
Als ik namelijk voor een viewport een achtergrond instel (dus via 'views'-> 'viewport background'),
en ik zet 'match Bitmap' aan en ik zet een vinkje bij 'Lock Zoom/Pan', gaat het bij 1 viewport goed, maar als ik precies hetzelfde doe bij een ander viewport, maar dan wel met een andere afbeelding, gaat het fout.
Als ik dan in 1 van de viewports in of uit zoom, wordt de achtergrond uitgerekt![]()
Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleempje?
Verwijderd
Leuk voor de eerste keer. Wat je er meer aan kunt doen:Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 15:54:
Hallo ik ben nieuw hier ik model net met 3dmax5, Hier wat van mij een boompje met heuvelig gras
[afbeelding]
Ik wil er meer aan gaan doen, iemand tips?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 14-02-2004 16:18 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
errug mooiXLerator schreef op 14 februari 2004 @ 16:11:
M`n Escher filmpje versie 2 is af
Ik heb er een bruggetje, vogeltje en waterlelies bijgedaan.
Ik heb de belichting, schaduws en vooral het water verbeterd.
[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 14-02-2004 19:00 ]
Dank je welinquestos schreef op 14 februari 2004 @ 19:00:
[...]
errug mooi
Maar wat opmerkingen:
- af en toe gaat je waterrad door het water heen, wat een heel erg lelijk effect op levert...
- Vogel vind ik mooi geanimeerd, maar zou toch wel wat meer detail mogen hebben
- textures op je gebouwen mag wat sterker zijn. Is nu nog een beetje te egaal
- Je camera draait onrustig: Na 35 seconden begint je camera van wat dichterbij om het gebouw heen te draaien. Op zich niets mis mee. Maar na 40 seconden volgt er plotseling een cameraverandering. Dit had ook mooi in één draaing gekund. Ik denk dat je hebt zitten knippen, maar ik zou dit stukje ff opnieuw renderen waarbij je een vloeiende camerabeweging moet gebruiken.
- Want plantjes op de grijze gebouwen zou zeker niet misstaan
btw. Dat geluid geeft er toch wel een lekker gevoel bij.
Dat van die plantjes en textures zijn natuurlijk dingen die leuk geweest waren, maar wat niet perse hoeft. En ja, dat waterrad is toch wel degelijk een fout. Je moet er voor kiezen dat ie er constant door het water gaat, of helemaal niet, want anders krijg je toch het effect dat je af en toe een zwarte streep erdoor heen ziet flikkeren. Natuurlijk kan dat, maar normaal gesproken gaat er dan nog water mee met het rad, en zie je het waterrad ook vrij goed als ie er bijna door heen komt. Dat is bij jou niet het geval.....XLerator schreef op 14 februari 2004 @ 20:31:
[...]
Dank je wel
Dat van die vogel is idd waar. Die heb ik afgeraffelt. Ik weet ook niet waarom. Misschien de tijdsdruk van school. Dit is namelijk een onderdeel van ons eindproduct dat over 2 weken af moet zijn. En dit is het eerste dat af is
Dat waterrad hoort er doorheen te komen, dat vond ik én mooi én logisch
In het echt is dat ook zo, alleen heb je dan meer gespat. Maar ik moet eerst uitzoeken hoe dat een beetje kan.
En, dat is ook meteen het antwoord op de rest van je punten, ik moest heel erg om m`n rendertijd denken.
Dit renderen van dit filmpje duurde nu 36 computer-uren.
12 uren lang met 2 PC`s gerenderd, en nog 12 uren met 1 PC.
Dus 'even opnieuw renderen' zit er niet in.
En dat van die camera op 35-40 seconden... ik zie eigelijk niet wat je bedoeld. Of vergis je je in de tijdlijn?
Iig erg leuk, deze tips!
Ow dus daarom maak je zulke mooie dingen. jij moet et van school doen. als ik dat moest was ik ook al wat verder geweest ik maak alleen lelijke dingenXLerator schreef op 14 februari 2004 @ 20:31:
[...]
Dank je wel
Dat van die vogel is idd waar. Die heb ik afgeraffelt. Ik weet ook niet waarom. Misschien de tijdsdruk van school. Dit is namelijk een onderdeel van ons eindproduct dat over 2 weken af moet zijn. En dit is het eerste dat af is
Dat waterrad hoort er doorheen te komen, dat vond ik én mooi én logisch
In het echt is dat ook zo, alleen heb je dan meer gespat. Maar ik moet eerst uitzoeken hoe dat een beetje kan.
En, dat is ook meteen het antwoord op de rest van je punten, ik moest heel erg om m`n rendertijd denken.
Dit renderen van dit filmpje duurde nu 36 computer-uren.
12 uren lang met 2 PC`s gerenderd, en nog 12 uren met 1 PC.
Dus 'even opnieuw renderen' zit er niet in.
En dat van die camera op 35-40 seconden... ik zie eigelijk niet wat je bedoeld. Of vergis je je in de tijdlijn?
Iig erg leuk, deze tips!
Martink schreef op 15 februari 2004 @ 01:33:
[...]
Ow dus daarom maak je zulke mooie dingen. jij moet et van school doen. als ik dat moest was ik ook al wat verder geweest ik maak alleen lelijke dingen
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 13:50 ]
Verwijderd
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
hot damn, ik vind die renders zwaar mooi, wou dat die van mij er zo uitzagenVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:55:
[afbeelding]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
Volgens mij bedoelt hij dit nietZydell schreef op 15 februari 2004 @ 18:44:
edit mesh -> sublevel edges -> selecteer de schuine lijn -> invisible
Nou is tie wegmaar waarom wil je dat lijntje niet?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 19:26 ]
Verwijderd
You're kidding rightVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:53:
[...]
hot damn, ik vind die renders zwaar mooi, wou dat die van mij er zo uitzagen
Uhm.. staat helemaal nergens iets in die trent? Alleen 'draw links as lines', maar die was al uitgevinktVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:50:
Ga naar preferences -> viewports -> Configure nogwat -> use triangle strips of display triangle strips
Dat moet je dus uitzetten
"Configure driver" staat ergens onderin dacht ik. Als je daar op klikt, krijg je een nieuw venster. Bovenaan dat nieuwe venster moet je -zoals PJanssen al zei- "use triangle strips" uitvinkenVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:50:
Ga naar customize -> preferences -> viewports -> Configure driver -> use triangle strips of display triangle strips
Dat moet je dus uitzetten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq