[3d] post je 3d stuff maar weer - part 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Begint al ergens op te lijken! Mooi man

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 00:07:
Hmmm, zojuist was m'n site waar ik naartoe linkte met het plaatje een aantal uur down.... dat is nu weer verholpen.

Verder niet echt veel op- of aanmerkingen op mijn creatie.....

@Xlerator:
Ik vind je Escher-creatie echt leuk en strak uitgevoerd (hier is ook een escher-fan ;) ) maar ik moet zeggen dat ik de redelijk uitbundige kleuren (vooral rood groen en blauw) niet zo bij de stijl vind passen. Persoonlijk ga ik toch voor de grijstinten in dit geval.....
Misschien kan je dat voorwerp laten .... eh hoe zeg je dat. Vooruitgaan over zijn eigen pad. Snap je? Ik vind m verder erg strak (Escher he ;))

En over mijn Escher, het is voor kinderen van 12 - 14 jaar gemaakt, voor school.
Ik denk dat die kinderen wel houden wat wat kleur :D Ik weet dat de echte van Escher grijs is.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging me vooral om m'n laatste creatie (zwaard) ;) Het intro hou ik gewoon zo (ben er wel tevreden mee en heb er genoeg werk in gestoken zo)

Het wordt nu wel duidelijker waarom je die kleuren hebt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Hoi allemaal.

Ik volg deze thread al een tijdje en ik vraag me steeds af hoe jullie die klei-achtige wip's maken..

zoals deze : (schaamteloos plaatjes uit vorige topics geplakt)

Hyphylus
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.knaapen/viper8-2.jpg

Saabaman
Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/wips/s5wip4.jpg

Zoiets dus. kheb er nog wel meer gezien maar ik kon ze niet zo snel meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
dome of light :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
en hoe maken we die? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

@ Izzo: even schaamteloos geplakt uit ditzelfde topic...
Barracuda_82 schreef op 04 februari 2004 @ 16:10:
Ik heb een tweetal minitutorials geschreven over het maken van een dome of light en het gebruik van HDRI. Ik heb ze vanochtend heel snel gemaakt, maar was benieuwd naar comments en critics:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral die HDRI tutorial is waarschijnlijk een beetje te onduidelijk. De tutorials zijn wel voor de gevorderde 3D Max gebruikers. Dus er word verwacht dat men weet hoe men de Material Editor opent enzo.
Don't expect miracles door het zomaar te vragen. Beetje zelf uitzoeken levert je veel meer op, in ieder geval meer waardering van de anderen. En jah, ik weet het, er staat bij dat ze voor de gevorderde max gebruikers zijn, maar het gaat met ook meer even om het idee. Googlen op Dome of Light zal je ook al heel veel opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Dexter op 06-02-2004 10:42 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
achja vragen kost niks, en besides als hij al wist dat dat met dome of light moest hadtie het niet gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Schuey schreef op 06 februari 2004 @ 11:06:
achja vragen kost niks, en besides als hij al wist dat dat met dome of light moest hadtie het niet gevraagd ;)
Dat ie vraagt hoe ie de belichting moet doen ok, maar vervolgens meteen vragen hoe je die moet maken...dat is mij iets te simpel. En besides that de topictitel doet nog steeds een ander soort posts verwachten. Weet wel dat dat intussen ook niet altijd meer het geval is en ik denk dat zo'n centraal 3d topic een prima ding is, maar moet niet zo zijn dat hier alle newbie-vragen in komen te staan. Want die staan of al lang op GoT of mogen in een nieuw topic gevraagd worden.

En ja...op dit moment van mijn mierenneukerij doe ik zelf ook mee aan het minder zuiver maken van dit topic ;)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
oeps die reply had ik niet gezien :X ik heb nix gezegd :>
zal maar weer wat posten om het toch ontopic te maken O-)
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/uploads/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/uploads/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/uploads/6.jpg

Moet nog erg veel aan gebeuren :)
  • helm waarschijnlijk opnieuw
  • tac vest gaat opnieuw
  • research doen naar meer equipment van een swat team
  • debuggen
  • onnodige polys eruit halen
  • colt m4a1 skinnen en invoegen
  • beretta 92FS skinnen en invoegen
  • holster texturen
  • hoofd opnieuw texturen (unwrap uvw vergeten :X)
  • tac vest opnieuw gedaan en dus ook texturen
  • bolle goggles texturen
  • kneepads texturen
  • kistjes texturen
  • riem texturen
  • liefst nog meer plooien in kleding
  • realistischere handen en handschoenen
  • 512 mb geheugen bijkopen (:+)
  • riggen en morpeh
  • omgeving maken
  • renderen! (en we zijn 2 jaar verder :P )
dit is echt een project wat dus een van mijn beste werken moet worden, ben er al bijna een jaar aan bezig, en ga lekker op mijn gemak door, zou niet willen dat ik de interesse erin zou verliezen, zou erg zonde zijn :)

[ Voor 98% gewijzigd door Schuey op 06-02-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
Ik zal nog eens iets vragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Ik heb laatst ergens een dome of light scriptje ergens vandaan geplukt, heette iets van E-light ofzo... ik zal eens kijken of ik wat kan vinden. Het ding maakte gewoon een geosphere, en gooit op elke vertex een lamp neer... werkte best makkelijk (met script runnen en 1 klik had je al een dome staan) en de rendertijden waren een stuk beter dan met GI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Fillumpie!!!! (20MB - 512*486 - 1:13) Afbeeldingslocatie: http://xlerator.beefhole.nl/webstuff/wim9-4.jpg

18 uur gerenderd - meerdere uren aan zitten klooien met geluid en knip/plak werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 06-02-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ziet er echt super uit, erg leuk gedaan en kewl om het nog eens te zien!! (weet nog dat ik daar ook behoorlijk van onder de indruk van was bij de Escher expo in de Kunsthal paar jaar geleden).

Wat ik alleen wel jammer vind is dat shot door het gebouw heen...kijkt iets teveel naar de grond en lens had iets groter mogen zijn (kleinere brandpuntsafstand). Maar voor de rest...compliments!!! (en ik zou zeggen...MEER!! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
XLerator schreef op 06 februari 2004 @ 12:33:
Fillumpie!!!! (20MB - 512*486 - 1:13) [afbeelding]

18 uur gerenderd - meerdere uren aan zitten klooien met geluid en knip/plak werk.
Mooi filmpje :) Vooral de camera animatie heb je goed gedaan. Het water ziet er alleen erg plat uit van de zijkant; alsof het geen dikte heeft en de belichting kan misschien nog wat beter. Het stuk waar de camera in dat kleine gangetje is vind ik een beetje saai en het is geen mooie plek voor de camera; het hoort niet echt bij de rest van het filmpje. Maar voor de rest is het zeker een mooi filmpje :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er vet uit :)

Alleen jammer dat die waterval er zo plat uit ziet op sommige momenten (wanneer de camera er aan de zijkant langs zweeft).

edit:
argh, Qylos was me voor met dat platte water

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44

errug koel :9~ en 18 uur renderen.. jij hebt een renderfarm nodig O-)

[ Voor 3% gewijzigd door geez op 06-02-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

geez schreef op 06 februari 2004 @ 13:21:
[...]

errug koel :9~ en 18 uur renderen.. jij hebt een renderfarm nodig O-)
LOL

Maar toch...valt wel mee vind ik hoor...

18 uur renderen, met 24 fps en mijn telraampje kom ik dan uit op 37 secs per frame en ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel mee vindt vallen...

Maar blijft inderdaad wel zo dat een renderfarmpje nooit verkeerd zou zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Dexter schreef op 06 februari 2004 @ 13:37:
[...]

LOL

Maar toch...valt wel mee vind ik hoor...

18 uur renderen, met 24 fps en mijn telraampje kom ik dan uit op 37 secs per frame en ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel mee vindt vallen...

Maar blijft inderdaad wel zo dat een renderfarmpje nooit verkeerd zou zijn 8)
wa voor specs heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
sjink schreef op 05 februari 2004 @ 22:50:
Een C4D creatie van mij van een half jaartje terug.
Geinspireerd door het tankje van het spel Metal Slug van de Neo Geo

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij is echt heel erg sweet. :) Maak er nog een omgeving of zo bij, dat het echt een af plaatje is, en wat meer werk in de textures, en dan is hij echt cool.
Qylos schreef op 06 februari 2004 @ 00:04:
Nog even snel hetzelfde filmpje maar met een betere explosie (althans dat vind ik). Het is een kleine versie omdat ik nu geen tijd meer heb voor een grote versie.

Filmpje xvid - 1,39 MB
Ah, de explosie is zo al een stuk mooier! Ik denk dat je hem nog net wat leuker kunt maken door er nog een extra glow op te gooien, maar dan een hele kleine gele die alleen op die bolletjes die wegknallen werkt.
XLerator schreef op 06 februari 2004 @ 00:00:
...
Over de schaduwen, jah daar zitten wel meer foutjes in :( De hekjes geven niet een goede schaduw af. Het zijn opacity maps, maar hij geeft een schaduw van de complete box.
...
Dat die shadow maps misgaan, komt doordat shadow maps opacity maps compleet negeren. Wil je persé goede schaduwen van opacity maps, gebruik dan raytraces shadows. Maar meestal kun je dit soort dingen maar gewoon 3d maken, dat gaat veel sneller bij het renderen. Meer over schaduwen staat in mijn huisje-tut, daar wordt dit soort dingen uitgelegd.

Ik vind dat je dat geluid echt heel erg mooi hebt gemixed, met die subtiele vogelgeluidjes en die waterval die netjes harder en zachter wordt. Puik werk. Ik vind het alleen wel erg jammer dat je met de camera er zo dichtbij doorheen beweegt. Je model is gewoon lang niet gedetailleerd genoeg daarvoor en dan moet je dat dus gewoon niet doen. Gewoon lekker op enige afstand blijven, dan is ie prachtig.
izzo schreef op 06 februari 2004 @ 09:29:
Hoi allemaal.

Ik volg deze thread al een tijdje en ik vraag me steeds af hoe jullie die klei-achtige wip's maken..

zoals deze : (schaamteloos plaatjes uit vorige topics geplakt)

Hyphylus
[afbeelding]

Saabaman
[afbeelding]

Zoiets dus. kheb er nog wel meer gezien maar ik kon ze niet zo snel meer vinden.
Er werd gezegd dat dat een dome-of-light is, maar dat is niet waar. Hier is een skylight gebruikt: de lucht geeft licht, dus van alle kanten. Dit kan niet met de standaard renderer in MAX, wel met een renderer als Brazil. Hier vind je daarover wat meer info. Een dome-of-light is een benadering hiervan door rond je scene een enorme hoeveelheid heel zwakke lampen neer te zetten. Hoe dat in zijn werk gaat wordt hier kort besproken.

[ Voor 54% gewijzigd door Oogst op 06-02-2004 15:10 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, mijn eerste post in 3d-stuff.

Ben begonnen aan een cross-motor/brommertje

Software is SolidWorks 2003

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Fietsjeklein.jpg

C&C please

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

geez schreef op 06 februari 2004 @ 14:39:
[...]

wa voor specs heb je dan?
??? Ikke nie snap nie je opmerking. Ik heb het gewoon teruggerekend: 18 uur, da's 18x3600 secs = 64800 secs voor de totale renderings... het filmpje is 1:13 minuut lang, da's dus 73 secs. Uitgaande van 24fps is dat dus een totaal van 1752 frames die gerenderd moeten worden in 64800 secs. En dat is dus zo'n 37 secs per frame gemiddeld. Dat bedoelde ik te zeggen ;) Het ging er me namelijk om dat ik 18 uur renderen voor zo'n anim niet echt heel veel vindt als je dus bedenkt dat dat neerkomt op 37 secs per frame.
En dat is verder niet afhankelijk van specs of zo. Maar als je de specs van XLerator erop na slaat (http://specs.tweak.to/6804), dan zie je waar ie het waarschijnlijk mee gedaan heeft ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Dexter op 06-02-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ben bezig geweest met een echt 'gevecht'. Er zitten nog tig fouten in, dit is nog de allereerste versie omdat het renderen zo lang duurt. De explosie vind ik best wel fout eigenlijk en het flikkert ook veels te veel. Maar c&c is wel welkom.

Filmpje xvid - 19.7 MB

[ Voor 4% gewijzigd door Qylos op 06-02-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update van zijn hoofd, ben nog steeds aan het haar bezig....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/181020M3K57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Qylos schreef op 06 februari 2004 @ 16:55:
Ben bezig geweest met een echt 'gevecht'. Er zitten nog tig fouten in, dit is nog de allereerste versie omdat het renderen zo lang duurt. De explosie vind ik best wel fout eigenlijk en het flikkert ook veels te veel. Maar c&c is wel welkom.

Filmpje xvid - 19.7 MB
Reactie op dat laatste explosie filmpje, nix met de explosie te maken, maar met het schieten...

De torpedo's volgen elkaar te snel op, en je moet eigenlijk lichtflitsen doen als ze gelanceerd worden, maar de explosie ziet er imho erg mooi uit. Kzal zo es zeggen wat ik hier van vind :)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 06 februari 2004 @ 15:06:

Er werd gezegd dat dat een dome-of-light is, maar dat is niet waar. Hier is een skylight gebruikt: de lucht geeft licht, dus van alle kanten. Dit kan niet met de standaard renderer in MAX, wel met een renderer als Brazil. Hier vind je daarover wat meer info. Een dome-of-light is een benadering hiervan door rond je scene een enorme hoeveelheid heel zwakke lampen neer te zetten. Hoe dat in zijn werk gaat wordt hier kort besproken.
Klopt ik gebruik ook een skylight daarvoor, met de lighttrace optie in advanced render (max kan het dus wel benaderen, niet zo als brazil maar toch). Helaas wordt je rendertijd er aanzienlijk langer door. hier http://www.the123d.com/tutorial/3dsmax/fake-gi1.html

Staat trouwens een handig script om een dome of light te maken, nadeel is wel dat je rendertijd afhankelijk van de instellingen nog langer is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Dexter schreef op 06 februari 2004 @ 16:28:
[...]
??? Ikke nie snap nie je opmerking. Ik heb het gewoon teruggerekend: 18 uur, da's 18x3600 secs = 64800 secs voor de totale renderings... het filmpje is 1:13 minuut lang, da's dus 73 secs. Uitgaande van 24fps is dat dus een totaal van 1752 frames die gerenderd moeten worden in 64800 secs. En dat is dus zo'n 37 secs per frame gemiddeld. Dat bedoelde ik te zeggen ;) Het ging er me namelijk om dat ik 18 uur renderen voor zo'n anim niet echt heel veel vindt als je dus bedenkt dat dat neerkomt op 37 secs per frame.
En dat is verder niet afhankelijk van specs of zo. Maar als je de specs van XLerator erop na slaat (http://specs.tweak.to/6804), dan zie je waar ie het waarschijnlijk mee gedaan heeft ;)
ja de pc specs bedoelde ik ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg orgineel Smiling Pitbull, ik cross zelf dus hier een aantal comments:

- de banden zien er met echte noppen beter uit
- de voorkant vh voorspatbord moet langer, en de achterkant moet korter
- de veer vd achterpomp moet minder windingen hebben(hij moet ook kunnen inveren :D )
- de achterbrug moet dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:44:
Erg orgineel Smiling Pitbull, ik cross zelf dus hier een aantal comments:

- de banden zien er met echte noppen beter uit
- de voorkant vh voorspatbord moet langer, en de achterkant moet korter
- de veer vd achterpomp moet minder windingen hebben(hij moet ook kunnen inveren :D )
- de achterbrug moet dikker
Thnx, hier heb ik wat aan! Die banden was ik zowiezo nog niet tevreden over, heb inmiddels een veel ?grovere? achterband.

Hopelijk binnenkort een update (als ik tijd heb).

Zie trouwens bijna geen solidworks-gebruikers... is ook niet zo bekend geloof ik.
Werkt totaal anders dan 3dsmax, is feature-based, achteraf afmetingen aanpassen is dan ook heel eenvoudig.
Had wel al eens iemand gezien met een soort meer-persoons-fiets-kar in SolidWorks. (ben trouwens Industrieel Ontwerpen-student en daar gebruiken we SolidWorks, dus vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 17:13:
update van zijn hoofd, ben nog steeds aan het haar bezig....

[afbeelding]
kvind zn gezichtstexture storender dan zn haar eigenlijk.

Wat zijn die vlekken bij zn ogen? de oogkassen zijn idd iets donkerder maar die vlek is neit zo groot als die van jou.

Wenkbrauwen lopen wel heel ver door.

Nogal abrupte overgangen van tinten.

Volgens mij heb je er bumpmap inzitten, maar een gezicht heeft toch heel wat meer 'bumps'.
Specularity map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 06 februari 2004 @ 00:00:
[...]

Zoals ik het liet zien heb ik ze gemixt. Dus 2 verschillende rots textures voor de bergen. Voor het gras een gras texture en een (herfst)blader texture. Voor de stenen in het midden 2 verschillende soorten steentextures. :D Leuk dat deze zo gewaardeerd wordt :D Veel werk wordt gelukkig wel gewaardeerd hier :D Tof.
Er werd al door een klasgenoot van mij gevraagd of ik een mini tutorial hierover wou maken. Dus dat wil ik wel doen, dus wacht maar af ;)
Strak :P Mini-tutorial zou heel fijn zijn :)
Ik durft het bijna niet meer te vragen :P maar de overgang tussen steen(midden) en gras, hoe doe je dat nou weer? B) :P
Ik wil echt alles weten he? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een beetje wat dingen geprobeerd, zoals dome of light en HDR images:

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/dome2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/dome1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/hdr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/hdr2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38

Wil je mischien dit noobje ff vertellen hoe je dat gras laat overlopen naar zand/steen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update-je.
Adviezen opgevolgd en eens wat gespeeld met decor en belichting...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/FietsNFS.jpg

Nog meer tips, ideeën of verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 02:27:
Even een update-je.

[afbeelding]

wat dacht je van de rest modelen? ;)

ik zie vaak mensen die nog maar een uurtje bezig zijn geweest direkt de meest zware renders posten. sommige mensen hebben geloof ik het idee dat GI elk willekeurig object interessant maakt.
Als je overzicht wilt houden en wilt voorkomen dat halverwege stopt (wat mensen hier nogal eens doen) kun je beter eerst alles modellen(altijd eindigen met de details) en dan met materialen en renderen bezig houden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Martink schreef op 07 februari 2004 @ 00:20:
[...]

Wil je mischien dit noobje ff vertellen hoe je dat gras laat overlopen naar zand/steen??
Lijkt me dat het met een film editor programma gemaakt is, XLerator heeft zelf gezegd dat hij het filmpje ook nog moest editen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharky schreef op 07 februari 2004 @ 10:08:
[...]

wat dacht je van de rest modelen? ;)

ik zie vaak mensen die nog maar een uurtje bezig zijn geweest direkt de meest zware renders posten. sommige mensen hebben geloof ik het idee dat GI elk willekeurig object interessant maakt.
Als je overzicht wilt houden en wilt voorkomen dat halverwege stopt (wat mensen hier nogal eens doen) kun je beter eerst alles modellen(altijd eindigen met de details) en dan met materialen en renderen bezig houden.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar je moet niet denken dat hier heel veel tijd in zit, SolidWorks rendert zo?n afbeelding in 15/20 sec op 1024x768, en dat materialen toekennen gaat echt heel makkelijk! (en dan heb ik een ?oude? xp1900+)
Updateje was eigenlijk meer een vraag aan Meelzak of de verhoudingen nu beter waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 07 februari 2004 @ 10:12:
[...]

Lijkt me dat het met een film editor programma gemaakt is, XLerator heeft zelf gezegd dat hij het filmpje ook nog moest editen etc. :)
Nou dat dacht ik niet :P

Nee zoals Xlerator eerder vertelt heeft is het een combinatie van verschillende mix-maps met gras en zand/steen textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:28:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar je moet niet denken dat hier heel veel tijd in zit, SolidWorks rendert zo?n afbeelding in 15/20 sec op 1024x768, en dat materialen toekennen gaat echt heel makkelijk! (en dan heb ik een ?oude? xp1900+)
Updateje was eigenlijk meer een vraag aan Meelzak of de verhoudingen nu beter waren...
het was ook niet echt persoonlijk hoor, zo'n render zal idd niet lang duren. ik bedoelde het meer in het algemeen :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik gebruik 3dsmax 5 maar hebben jullie als profs. misschien een nl. tut. voor mij om zo'n auto te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 11:14:
Hey, ik gebruik 3dsmax 5 maar hebben jullie als profs. misschien een nl. tut. voor mij om zo'n auto te maken?
check openingspost. een klein beetje moeite doen en wat zoeken kan geen kwaad. Ik ga er even van uit overigens dat je weinig of geen ervaring hebt dus dan kun je beter met dingen beginnen die wat makkelijker zijn.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

Filmpje xvid - 19.7 MB
JAAAAAAAAAA!!!!!!!! Iemand die echt bezig is met een korte animatie! Woei! Dat is zeldzaam op GoT. :)

Anyway, hij is leuk, comments:

-De Enterprise maakt zijn bochten erg hoekig, probeer dat wat netter te krijgen. Ook draait hij erg scherp voor een ruimteschip.

-Na de explosie van dat andere schip verdwijnt ie gewoon. Met een Parray-object kun je hem heel erg gemakkelijk echt uit elkaar laten knallen. Dat er brokstukken van hem wegvliegen en zo.
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 23:52:
vandaag een beetje wat dingen geprobeerd, zoals dome of light en HDR images:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is wel een idioot grote hoeveelheid lampen, zo veel dat het eigenlijk niet zo heel erg interessant meer is, vind ik. De rendertijden zijn nu weer bijna net zo erg als met Brazil, waarschijnlijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Oogst schreef op 07 februari 2004 @ 11:40:
Dit is wel een idioot grote hoeveelheid lampen, zo veel dat het eigenlijk niet zo heel erg interessant meer is, vind ik. De rendertijden zijn nu weer bijna net zo erg als met Brazil, waarschijnlijk.
ik gok op het e-dome script :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Filmpje xvid - 19.7 MB
De animatie is nog niet echt veel, maar wat ziet dat groene schip er verschrikkelijk goed uit _/-\o_ . Misschien een render daarvan :). Tja, die animatie. Idd beweegt ie nogal schokkerig. Ik zou zeggen, duik eens in de curve editor (zie ook Oogst animatie tutorial).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:37:
[...]

Nou dat dacht ik niet :P

Nee zoals Xlerator eerder vertelt heeft is het een combinatie van verschillende mix-maps met gras en zand/steen textures.
Idd niet :) Ik heb het gewoon in Max gedaan. Kijk maar eens naar het material 'mix'.
Dan snap je het misschien beter. Ik heb het filmpje wel geëdit met een videoprogramma, maar dat was voor het geluid :)

Ik ga maandag vragen of ik er een studiepunt mee kan halen, met die tutorial.
Zo ja, dan ga ik `m zeer spoedig maken :) Anders komt hij er ook wel, maar dan duurt het misschien ietsje langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:56:
[...]

kvind zn gezichtstexture storender dan zn haar eigenlijk.

Wat zijn die vlekken bij zn ogen? de oogkassen zijn idd iets donkerder maar die vlek is neit zo groot als die van jou.

Wenkbrauwen lopen wel heel ver door.

Nogal abrupte overgangen van tinten.

Volgens mij heb je er bumpmap inzitten, maar een gezicht heeft toch heel wat meer 'bumps'.
Specularity map?
:/ mnnnn ja,ja... k kan je gerust stellen alles is met opzet gedaan. het is ook niet de bedoeling dat het een normale gezichts texture word. Het is fantasy he.. bumpmap ben k nog aan het maken. Spec zit er al op eventueel nog wat verbeteren...Om het nog beter te zeggen, k heb het nou nog meer overdrefen gedaan, met zijn texture nog donkerder op sommige plaatsen enzo.. maja je moet het ook niet mooi vinden....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.uberwankor.nl/images/koffiekopje.jpg

:P

wat ik graag wil weten is of er tutorials zijn over hoe je verschillende materialen krijgt... ik wil dat kopje graag in een glanzend zwart materiaal zien en dat lepeltje zilver / chroom maar ik snap die material editor niet. Iemand een linkje of aanwijzingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 15:38:
[...]

:/ mnnnn ja,ja... k kan je gerust stellen alles is met opzet gedaan. het is ook niet de bedoeling dat het een normale gezichts texture word. Het is fantasy he.. bumpmap ben k nog aan het maken. Spec zit er al op eventueel nog wat verbeteren...Om het nog beter te zeggen, k heb het nou nog meer overdrefen gedaan, met zijn texture nog donkerder op sommige plaatsen enzo.. maja je moet het ook niet mooi vinden....
Mja, zelfs fantasy "mensen" hebben meestal wel een "realistische huid" :P
Tis prima dat je sommige gedeelte overdreven doet, is meestal heel leuk dat overdrijven :) , maar abrupte overgangen in de huid bestaan niet tenzij je een gigantische blauwe plek hebt :P.

Dat spec erop zit zie je nauwelijks terug, de lippen moeten bijvoorbeeld flink glimmen. En die zien er dof uit. maar dat kan aan de belichting liggen :)

Het gaat er idd om dat jij het mooi vindt, maar ik krijg het idee ervan dat de texture in 5min in elkaar geflanst is met veel gaussian blur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Juggernaut schreef op 07 februari 2004 @ 15:41:
[afbeelding]

:P

wat ik graag wil weten is of er tutorials zijn over hoe je verschillende materialen krijgt... ik wil dat kopje graag in een glanzend zwart materiaal zien en dat lepeltje zilver / chroom maar ik snap die material editor niet. Iemand een linkje of aanwijzingen?
tut

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:00:
[...]

Mja, zelfs fantasy "mensen" hebben meestal wel een "realistische huid" :P
Tis prima dat je sommige gedeelte overdreven doet, is meestal heel leuk dat overdrijven :) , maar abrupte overgangen in de huid bestaan niet tenzij je een gigantische blauwe plek hebt :P.

Dat spec erop zit zie je nauwelijks terug, de lippen moeten bijvoorbeeld flink glimmen. En die zien er dof uit. maar dat kan aan de belichting liggen :)

Het gaat er idd om dat jij het mooi vindt, maar ik krijg het idee ervan dat de texture in 5min in elkaar geflanst is met veel gaussian blur. :P
Het moet ook een realistische huid worden. Maar met andere elementen erop dan normaal.. donkere ogen tattoo dat soort dingen. Zo abrubt zijn die overgangen echt niet hoor, serieus niet. K zal morgen wel de texture meesturen, kan je het zien. Spec moet idd beter, die heb k wel binnen 5 min ineklaar gepleurt. Maar die skin texture heeft iets van 5 uur (als t niet langer is) geduurt....

Maar je spreekt je zelf tegen, eerst zeg je dat de kleuren abrubt in elkaar zitten. En dan zeg je vervolgens dat er veel gaussion blur opzit.. make's no sense.. :X en is dus ook niet zo. Maar ik ben er nog mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:10:
[...]

Het moet ook een realistische huid worden. Maar met andere elementen erop dan normaal.. donkere ogen tattoo dat soort dingen. Zo abrubt zijn die overgangen echt niet hoor, serieus niet. K zal morgen wel de texture meesturen, kan je het zien. Spec moet idd beter, die heb k wel binnen 5 min ineklaar gepleurt. Maar die skin texture heeft iets van 5 uur (als t niet langer is) geduurt....
Was ook bij wijze van :P. Ik kan zelf ook niet texturen. Ik weet hoe het moet maar de texture ziet er meestal niet realistisch uit :'(. Je models zijn altijd goed maar je textures verpesten je models. En dat is zoooo zonde :) ( ik heb het zelfde probleem :P ). Het liefst texture ik helemaal neit :P
Maar je spreekt je zelf tegen, eerst zeg je dat de kleuren abrubt in elkaar zitten. En dan zeg je vervolgens dat er veel gaussion blur opzit.. make's no sense.. :X en is dus ook niet zo. Maar ik ben er nog mee bezig..
Bij de bovenkant van de neus lijkt dat zo, en de overgang van de donkere "vlek" bij de oogkassen naar 'gewone' huid is nogal abrupt. Niet zozeer abrupt als in een dikke vette lijn :P maar je kan het heeeel duidelijk zien, terwijl dat meestal niet het geval is. Tenzij er makeup wordt gebruikt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Update van m'n laatste filmpje. Er zitten nog wat fouten in maar de explosie is nu wat beter (vind ik).

Filmpje xvid 24,9 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
vond 't niet nodig om er een nieuwe topic over te beginnen, dus zet ik 't hier maar neer.

't gaat over het aantal iterations bij meshsmooth.
als je 10 invult, vraagt MAX je nog om bevestiging, omdat 't heel zwaar (zoniet onmogelijk) is om 't te laten zien.

maar nu 't volgende:
ik zit af en toe te switchen tussen 2 en 3 iterations om te kijken of 't wel de moeite waard is zoveel extra poly's...
maar nu is er dus ook de sneltoets '7' voor een poly-counter voor 't gekozen object.
dit gebruik ik ook tussen 't switchen van de iterations, maar omdat je in 't keuzeveld van de iterations blijft na 't wijzigen ervan (blauw gemarkeerd), wordt dus 't aantal iterations verhoogd naar 7 met als gevolg dat je pc hangt.

vraag:
weet iemand of je die 'treshold' die je bij 10 iterations hebt, kan verlagen naar bijv. 4 of 5 iterations, waardoor je niet meer automatisch 7 iterations uitvoert, maar eerst om bevestiging vraagt? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/iterations.jpg
plaatje ter verduidelijking

[ Voor 19% gewijzigd door NewbieNeo op 07-02-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo:
Ik zou gewoon een andere sneltoets instellen voor je polycounter, geen cijfer iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:33:
NewbieNeo:
Ik zou gewoon een andere sneltoets instellen voor je polycounter, geen cijfer iig :)
lol duhhh... :X das een goede idd.
dat ik daar niet op kwam.
bedankt iig. :Y)

scheelt me weer wat frustraties op ´t moment dat ik een tijdje niet meer heb gesaved en dan per ongeluk 7 iterations invoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Qylos: leuk hoor zo'n filmpje, maar waarom moet dat nou weer zo groot zijn?? Kan je niet wat meer compressie gebruiken? Daarbij moet ik ook zeggen dat in het grootste deel van de animatie niks of nauwelijks gebeurt, het grootste deel van het scherm zwart is gevuld, en de resolutie veelste hoog voor in een testfase. Ofterwijl: meer compressie, lagere resolutie, en wat meer close-up (je hebt toch (nog) geen omgeving). Steek die rendertijd maar eens in animeren zou ik zeggen :)

Ligt het aan mij, of schiet die enterprise (zo heet ie toch) helemaal niet terug, en ontploft dat andere ruimteschip zomaar.... Wel jammer iig. explosie is nog niks beter, vindt zoiezo geen verbetering... :| Maak het wat flitsender, laat er wat meer in gebeuren, meer raketten etc, en laat je schip helemaal oplichten als zo'n raket in de buurt komt.
En met particles lijkt het me moeilijk om een effect van vuur te bereiken. Gebruik daarvoor de "filter" in de video output
Je hele tutorial staat vol met rode kruisjes. (of ligt dat aan mij) :?

@3d-god: Ben het helemaal eens met hymn. :P En als je een cartoon-effect wilt bereiken, zit je toch goed mis. Ik vind dat zoiezo een flauw smoesje. Dat zei je ook al bij de verhoudingen. Dan kan je alles wel schots en scheef doen onder het excuus: ja, maar het is cartoon, dus dan mag dat... :/

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
inquestos schreef op 07 februari 2004 @ 17:46:
@Qylos: leuk hoor zo'n filmpje, maar waarom moet dat nou weer zo groot zijn?? Kan je niet wat meer compressie gebruiken? Daarbij moet ik ook zeggen dat in het grootste deel van de animatie niks of nauwelijks gebeurt, het grootste deel van het scherm zwart is gevuld, en de resolutie veelste hoog voor in een testfase. Ofterwijl: meer compressie, lagere resolutie, en wat meer close-up (je hebt toch (nog) geen omgeving). Steek die rendertijd maar eens in animeren zou ik zeggen :)

Ligt het aan mij, of schiet die enterprise (zo heet ie toch) helemaal niet terug, en ontploft dat andere ruimteschip zomaar.... Wel jammer iig. explosie is nog niks beter, vindt zoiezo geen verbetering... :| Maak het wat flitsender, laat er wat meer in gebeuren, meer raketten etc, en laat je schip helemaal oplichten als zo'n raket in de buurt komt.
En met particles lijkt het me moeilijk om een effect van vuur te bereiken. Gebruik daarvoor de "filter" in de video output
[...]
:/
Het andere ruimteschip ontploft wel door de torpedo, het is alleen een beetje lastig te zien. Ik vind wel dat de explosie met particles moet, is wel wat handiger vind ik. Over het oplichtgen van de schepen: kan ik heel makkelijk doen door de intensity te verhogen van de torpedo lights maar het nadeel is dat alle objecten opgelicht blijven door de torpedo als de torpedo al 'ontploft' is: de torpedo wordt na impact ergens niet in beeld gebracht maar die torpedo belicht dan nog wel de objecten in de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Qylos schreef op 07 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Het andere ruimteschip ontploft wel door de torpedo, het is alleen een beetje lastig te zien.
Ik zie wel een explosie, maar geen missile die hem tot ontploffing zou kunnen brengen...
Ik vind wel dat de explosie met particles moet, is wel wat handiger vind ik.
handiger ja, maar mooier, nee
Over het oplichtgen van de schepen: kan ik heel makkelijk doen door de intensity te verhogen van de torpedo lights maar het nadeel is dat alle objecten opgelicht blijven door de torpedo als de torpedo al 'ontploft' is: de torpedo wordt na impact ergens niet in beeld gebracht maar die torpedo belicht dan nog wel de objecten in de scene.
In max is zowat alles te animeren. Ik weet niet of je de missile linkt aan een omni, maar dat zou natuurlijk makkelijk kunnen. De intensity kan je dan gewoon desgewenst op 0 zetten. trés simple B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
inquestos schreef op 07 februari 2004 @ 18:11:
[...]

Ik zie wel een explosie, maar geen missile die hem tot ontploffing zou kunnen brengen...

[...]

handiger ja, maar mooier, nee

[...]

In max is zowat alles te animeren. Ik weet niet of je de missile linkt aan een omni, maar dat zou natuurlijk makkelijk kunnen. De intensity kan je dan gewoon desgewenst op 0 zetten. trés simple B)
Daar had ik nog niet aan gedacht, merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

dit is vast al een keertje langsgekomen, maargoed dit kwam ik net tegen:

www.onnovanbraam.com

allemaal blueprints, have fun :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
HKS-Skyline schreef op 07 februari 2004 @ 18:21:
dit is vast al een keertje langsgekomen, maargoed dit kwam ik net tegen:

www.onnovanbraam.com

allemaal blueprints, have fun :Y) :Y)
Je hebt geen idee hoe vaak die al langs is gekomen, maar idd, die staat nog steeds niet in de startpost....

BTW. weet iemand die fineart-cloon nog te vinden (3d-god wellicht ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat niet http://www.correct-proportion.com/? Is wel down nu, of bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:21:
[...]

Was ook bij wijze van :P. Ik kan zelf ook niet texturen. Ik weet hoe het moet maar de texture ziet er meestal niet realistisch uit :'(. Je models zijn altijd goed maar je textures verpesten je models. En dat is zoooo zonde :) ( ik heb het zelfde probleem :P ). Het liefst texture ik helemaal neit :P

[...]

Bij de bovenkant van de neus lijkt dat zo, en de overgang van de donkere "vlek" bij de oogkassen naar 'gewone' huid is nogal abrupt. Niet zozeer abrupt als in een dikke vette lijn :P maar je kan het heeeel duidelijk zien, terwijl dat meestal niet het geval is. Tenzij er makeup wordt gebruikt :+.
ja, texturen is ook niet mijn lievelings ding. Maar k ga het wel proberen iig.... k zie wel.. ja zijn ogen zijn wel een soort make up ja ;) , hoe kan je het anders verklaren.. k wou gewoon zijn ogen heel donker hebben, hij moet een beetje mysterieus worden enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:54:
[...]

ja, texturen is ook niet mijn lievelings ding. Maar k ga het wel proberen iig.... k zie wel.. ja zijn ogen zijn wel een soort make up ja ;) , hoe kan je het anders verklaren.. k wou gewoon zijn ogen heel donker hebben, hij moet een beetje mysterieus worden enzo....
mja, dat kan wel, dat is ook heel leuk. Maar die 'vlek' is nu te groot, hij verdwijnt aan de zijkant van het hoofd. Wat je wel kan doen is die vlek kleiner maken zodat ie iets van oogkas pakt en em lekker donker maken ( beetje goth stijl :P ).
En je kan proberen meer tinten in de huid te brengen waardoor het realistischer lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3d-god: Ben het helemaal eens met hymn. :P En als je een cartoon-effect wilt bereiken, zit je toch goed mis. Ik vind dat zoiezo een flauw smoesje. Dat zei je ook al bij de verhoudingen. Dan kan je alles wel schots en scheef doen onder het excuus: ja, maar het is cartoon, dus dan mag dat... :/
ehmmm waar the fack heb je het over.... wie heeft het hier over cartoon. K heb nooooit gezegd dat ik ook maar iets cartoon wou doen..... Mijn doel is noujuist zo realistisch mogelijk..... niet alles is shots en scheef, en als je iets ziet wat fout is moet je het zeggen.... waarom denk je dat ik er zo lang mee doorga, niet om een cartoon effect te bereiken hoor... :? . en ook al zou k ooit een cartoon effect wil hebben, dan mag ook alles shots en scheef zitten... who care's.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 07 februari 2004 @ 18:24:
[...]

Je hebt geen idee hoe vaak die al langs is gekomen, maar idd, die staat nog steeds niet in de startpost....

BTW. weet iemand die fineart-cloon nog te vinden (3d-god wellicht ? )
ja k zal zo ffe die linkje's nog een keer geven. K heb wel een paar site's liggen met atomie reference. wait a sec, k zal ze zo posten ;) .

whoppa :9

k hoop dat je er wat aan hebt

1
http://www.swanimator.com/tipstutorials/modelAccuracy/00.jpg

2
http://www.shipbrook.com/jeff/skintut/images/JimFront.jpg

http://www.shipbrook.com/jeff/skintut/images/JimLeft.jpg

3
http://coldfusion.art.mss...h/thehumanhead/setup.html

4
http://www.planetquake.co...h/ref_links.shtml#Anatomy

5
de beste
http://www.correct-proportion.com

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:59:
[...]

mja, dat kan wel, dat is ook heel leuk. Maar die 'vlek' is nu te groot, hij verdwijnt aan de zijkant van het hoofd. Wat je wel kan doen is die vlek kleiner maken zodat ie iets van oogkas pakt en em lekker donker maken ( beetje goth stijl :P ).
En je kan proberen meer tinten in de huid te brengen waardoor het realistischer lijkt.
ja vlek moet idd kleiner, maar ook weer niet te klein, ja en meer tinten ja. Maar om het echt op huid te laten lijken is echt zooo veel moelijker als het is. het lijkt op t eerste gezicht gewoon een paar kleirtjes erop bump en spec en klaar. maar er komt echt veeel meer bij kijken. Het is gewoon al een kunst opzich.. maja oefening baart kunst mischien dat het er ooit nog een beetje uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Aha een updatetje van m`n filmpje :)

Veranderingen zijn: Het 'saaie' stukje eruit gehaald. Ik heb het geluid ietsje veranderd en een leuk liedje achter gezet.
En hij is een stuk kleiner nu, slechts 6 MB voor 1 minuut film met mooi geluid ;) ;)

Fillumpie 2!

of

Mirror

[ Voor 21% gewijzigd door Guillome op 08-02-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:15:
[...]

ja vlek moet idd kleiner, maar ook weer niet te klein, ja en meer tinten ja. Maar om het echt op huid te laten lijken is echt zooo veel moelijker als het is. het lijkt op t eerste gezicht gewoon een paar kleirtjes erop bump en spec en klaar. maar er komt echt veeel meer bij kijken. Het is gewoon al een kunst opzich.. maja oefening baart kunst mischien dat het er ooit nog een beetje uitziet ;)
yupyupyup. Realistisch texturen is een kunst opzich. Verschillende tonen erin krijgen is al een kunst opzich :P.

Een realistische bumpmap maken is f*cking moeilijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
XLerator schreef op 07 februari 2004 @ 19:21:

Veranderingen zijn: Het 'saaie' stukje eruit gehaald. Ik heb het geluid ietsje veranderd en een leuk liedje achter gezet.
En hij is een stuk kleiner nu, slechts 6 MB voor 1 minuut film met mooi geluid ;) ;)

Fillumpie 2!
Al een stuk beter zonder het saaie stukje en het geluid voegt wel wat extras toe. Het water is alleen nog infinitief dun aan de zijkant gezien helaas. Maar misschien is het zo dat je het helemaal niet overnieuw gerenderd hebt, maar gewoon de stukjes beter aan elkaar geplakt hebt (zonder het saaie stukje, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Qylos schreef op 07 februari 2004 @ 20:06:
[...]

Al een stuk beter zonder het saaie stukje en het geluid voegt wel wat extras toe. Het water is alleen nog infinitief dun aan de zijkant gezien helaas. Maar misschien is het zo dat je het helemaal niet overnieuw gerenderd hebt, maar gewoon de stukjes beter aan elkaar geplakt hebt (zonder het saaie stukje, etc.).
Idd, ik heb het 1 keer gerenderd naar 2400 losse JPG`s.
En daarmee ben ik nu bezig. Ik heb 1 avi gemaakt van al die JPG`s, van 2 * 875MB.
Die gebruik ik telkens om te editen.
Ik ga `m (waarschijnlijk) niet opnieuw renderen omdat dat veel te veel tijd kost, en het maar 1 seconden is dat je ziet dat het water plat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fillumpie 2!
tof gedaan, geluid klopt perfect, zover ik hoor... Het is natuurlijk niet echt spannend, maar was ook niet de bedoeling lijkt me.. leuk gedaan ;)

update.. moet nog veel aan gebeuren..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2X5C563J7L3

texture tot nu toe>

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2DE7J45C8R3

comments zijn hard nodig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verhoog de resolutie van de face texture, op die manier kun je veel meer detail toevoegen.. (denk aan littekens, aders, stoppels).. Momenteel vind ik de skin te lowdetail aandoen, meer iets voor een game character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smiling Pitbull schreef op 07 Februari 2004 @ 02:27:
Even een update-je.
- Als je voor de moderne crossmotor gaat; voorvork andersom, en de rubber eraf
- Je band kan nog wat grover, of iig minder noppen
- De vorm vh frame moet beter, je moet een duidelijk verschil maken tussen hoofdframe en subframe
- de pomp kan nog stukken beter, er zit bv altijd een lucht/olietankje aan vast, ook zou ik de veer nog minder windingen geven.
-je achterwiel, je moet de remschijf en het tandwiel omwisselen, de as steekt bijna altijd aan de linkerkant uit het blok. Voor zit de remschijf goed.

Ik heb je nog wat fotos gestuurd van mijn motor(s), dan kun je een beetje begrijpen wat ik bedoel met deze tips. Ik hoop dat je hier weer een stuk verder mee komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:23:
[...]

tof gedaan, geluid klopt perfect, zover ik hoor... Het is natuurlijk niet echt spannend, maar was ook niet de bedoeling lijkt me.. leuk gedaan ;)

update.. moet nog veel aan gebeuren..

[afbeelding]

texture tot nu toe>

[afbeelding]

comments zijn hard nodig ;)
Je hebt dringend een bump en specular map nodig. Dat low-detail krijg je daarmee er wel uit. Met de juiste combinatie tussen deze drie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:40:

weet iemand hoe ik de middelste edges op een makkelijke manier allemaal tegelijk kan selecteren of moet ik ze allemaal 1 voor 1 doen..
ik weet wel dat je met NURBS zo´n optie voor vertices had dat je ze in dezelfde rij of kolom kon laten selecteren, maar bestaat er voor edges ook zoiets?

bij editable poly -> ros op 'loop'
als ik bij een cilinder een van de middelste omtrekken wil selecteren, lukt dat wel met 'loop'.
maar als ik de top-omtrek (de bovenste of onderste) van een cilinder met 'loop' probeer te selecteren, gebeurt er nix...

'ring' kan 't ook niet wezen, want dan neem je de tegenoverstaande edges enz.

iemand bekend met dat probleem?

vertices selecteren en verschuiven is hier niet meer aan de orde, aangezien ik de edges wil camferen...

[ Voor 5% gewijzigd door NewbieNeo op 07-02-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 3D god, Ik weet niet wat het is, maar ik vind je modellen, uhm niks bijzonders meer, en vooral dat haar niet.
Je eerste charachters waren wel ok, maar maak is 1 keer iets anders, dit is elke keer herhaling van 't zelfde...

P.S. Is mijn mening hoeft niet voor iedereen te gelden, en kijk maar wat je ermee doet, of je er wat mee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 21:13:
@ 3D god, Ik weet niet wat het is, maar ik vind je modellen, uhm niks bijzonders meer, en vooral dat haar niet.
Je eerste charachters waren wel ok, maar maak is 1 keer iets anders, dit is elke keer herhaling van 't zelfde...

P.S. Is mijn mening hoeft niet voor iedereen te gelden, en kijk maar wat je ermee doet, of je er wat mee doet :)
mja k maak gewoon veel characters, maar zeker niet allemaal dezelfde..
Maar k krijg hier elke keer gezeik dat k es ergens mee moet doorgaan... ga k mee door, en dan is t ineens niks bijzonders meer.. Wat zou jij dan willen dat ik zou moeten veranderen dan? Maja characters vind ik gewoon bekant het enige leuke om te maken.. Alhouwel ik al wel andere dingen heb gemaakt hoor, maar character vind ik toch het leukste, en het kan altijd beter... of bedoel je iets anders?

@tec Hij is zo low res, omdat ik de high res gewoon niet ga sturen :P , in het echt istie iets van 1200*1300 ofzo.. als je dit bedoelt dan..

Ik hoop idd dat het na de spec en bump er al een stuk beter uiziet....(en met ogen, en beter haar)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@3d-god: Over die opmerking over dat cartoon, ja ik heb opeens ook geen idee waar ik dat zou hebben gelezen :? :P ... maar goed.

nog wat opmerkingen:
-oren staan eigenlijk iets te ver naar buiten imo. Dat kan natuurlijk, maar meestal heb je dan een andere "curve" als je begrijp wat ik bedoel. Bij jou staat gewoon het hele oor scheef, en niet alleen de achterste rand
- Je hebt een hele streep van wang tot wang lopen. ook een streep van mondhoek tot mondhoek.
-je probeert een stoppelbaard te maken (?). 't is nou gewoon aardig grijs. Als je gewoon een spikkel-brush pakt in PS...

btw. Hoe krijg je een non-square uvw unwrap. Bij mij is 't gewoon altijd een vierkant waar ik in moet proppen. Doe ik iets verkeerds ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 07 februari 2004 @ 13:28:
[...]

ik gok op het e-dome script :X
e-light script ja.....

Scheelt een boel werk om dit te maken, maar de veel langere render tijd (idd oogst) vindt ik het niet waard voor het resultaat. Met een skylight krijg ik vrijwel hetzelfde resultaat met een veel kortere rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

eindelijk een keer het resultaat wat ik zocht, okay, hij is niet scherp op deze grootte, maar geloof me: op 1600x1200 is ie heeeel mooi :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/hdr_test.jpg

c&c alsnog welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 07 februari 2004 @ 21:51:
@3d-god: Over die opmerking over dat cartoon, ja ik heb opeens ook geen idee waar ik dat zou hebben gelezen :? :P ... maar goed.

nog wat opmerkingen:
-oren staan eigenlijk iets te ver naar buiten imo. Dat kan natuurlijk, maar meestal heb je dan een andere "curve" als je begrijp wat ik bedoel. Bij jou staat gewoon het hele oor scheef, en niet alleen de achterste rand
- Je hebt een hele streep van wang tot wang lopen. ook een streep van mondhoek tot mondhoek.
-je probeert een stoppelbaard te maken (?). 't is nou gewoon aardig grijs. Als je gewoon een spikkel-brush pakt in PS...

btw. Hoe krijg je een non-square uvw unwrap. Bij mij is 't gewoon altijd een vierkant waar ik in moet proppen. Doe ik iets verkeerds ofzo??
K zal aan de comments werken ;) . Ik weet niet precies wat je bedoelt, mischien een plaatje ter verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
6K schreef op 07 februari 2004 @ 23:32:
eindelijk een keer het resultaat wat ik zocht, okay, hij is niet scherp op deze grootte, maar geloof me: op 1600x1200 is ie heeeel mooi :*)

[afbeelding]

c&c alsnog welkom
Effect ziet er leuk uit, alleen jammer dat de rendertime zo groot is. Er zijn manieren om zo een effect te krijgen met een veel betere rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Qylos: ik weet het, maar ik heb hier zowat alles opgegooid om te kijken wat ie zou doen. bovendien is het 1600x1200 wat ook nog wel wat extra doet :/
Mental ray met GI en Final Gather is retetraag. Voor dit plaatje bijv. is de final gather al helemaal niet nodig.
Als ik dan ook nog de Photon map opsla is de rendertijd iets van uhm... 40 seconden op 640x480... dus dan valt het wel mee.

Maar ja, als ik een plaatje laat zien, moet ik het wel eerlijk erbij vermelden vind ik.

By the way: jouw space fight is indrukwekkend, je bent volgens mij heel veel aan het bijleren, knap dat je zo lang met 1 onderwerp door kunt gaan. _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

Fillumpie 2!

of

Mirror
Wat ongelooflijk vredig. Echt grappig, je creëert een leuke sfeer zo. :) Er mag alleen wel wat meer te zien zijn: wat struikjes die waaien in de wind, misschien een shot van je gebouwtje van achter een bloem. :)
NewbieNeo schreef op 07 februari 2004 @ 20:54:
[...]

als ik bij een cilinder een van de middelste omtrekken wil selecteren, lukt dat wel met 'loop'.
maar als ik de top-omtrek (de bovenste of onderste) van een cilinder met 'loop' probeer te selecteren, gebeurt er nix...

'ring' kan 't ook niet wezen, want dan neem je de tegenoverstaande edges enz.

iemand bekend met dat probleem?

vertices selecteren en verschuiven is hier niet meer aan de orde, aangezien ik de edges wil camferen...
Dat komt doordat zowel loop als ring uitgaan van een bepaalde manier van opbouw en de randen van een cylinder voldoen daar blijkbaar niet aan. In sommige gevallen doet ie het gewoon niet. Dan moet je gewoon zelf even handig zijn met de selectie-tools: het bovenste stuk helemaal selecteren, dan het stuk onder de ring van de selectie afhalen (alt ingedrukt houden) en het stuk in de ring er ook zo afhalen. Kan best snel hoor. :)
...
[...]

Je hele tutorial staat vol met rode kruisjes. (of ligt dat aan mij) :?
...
Hier doet ie het goed en ik heb er nog nooit iets van gehoord, misschien was de server ff down toen je keek of zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 08-02-2004 12:56 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Oogst schreef op 08 februari 2004 @ 12:55:
Dat komt doordat zowel loop als ring uitgaan van een bepaalde manier van opbouw en de randen van een cylinder voldoen daar blijkbaar niet aan. In sommige gevallen doet ie het gewoon niet. Dan moet je gewoon zelf even handig zijn met de selectie-tools: het bovenste stuk helemaal selecteren, dan het stuk onder de ring van de selectie afhalen (alt ingedrukt houden) en het stuk in de ring er ook zo afhalen. Kan best snel hoor. :)
woohoo!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je moet 't maar ff doorhebben...

ook maar ff laten zien waar ik mee bezig ben. :)
wip van een tutorial.
hierna zit ik te twijfelen of ik een human-tut ga doen, of een eigen auto bouwen, of lighting-tut of texture-tut..
er is gewoon teveel.. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fiat500_05.jpg
btw. zijn nu al zo'n 142K poly's... :X

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 08-02-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update... eindelijk ga k es ergens mee door.. zonder tegenzin :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0DDT9318W5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:14:

[afbeelding]
als jij die lippen zo wilt houden,
moet je er toch echt een neger van maken ;)

ze lijken wel erg 'vol' zeg maar :)

en de rits lijkt te zweven, door de schaduw eronder, of is dat een stukkie stof om aan te trekken zie ik nu? hehe

maar voor de rest: looking good _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Jack op 08-02-2004 14:20 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack schreef op 08 februari 2004 @ 14:17:
[...]

als jij die lippen zo wilt houden,
moet je er toch echt een neger van maken ;)

ze lijken wel erg 'vol' zeg maar :)

en de rits lijkt te zweven, door de schaduw eronder, of is dat een stukkie stof om aan te trekken zie ik nu? hehe

maar voor de rest: looking good _/-\o_
yup, viel me net ook al op, heb k net meteen verandert. Die rits enzo klopt nog geen zak van. K ben nu alleen ffe zijn gezicht aan veranderen hierna zijn shirt enzo pas.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
hij heeft ook een beetje rode oogjes..
zeker slecht geslapen.. :D

en die lippen lijken mij een beetje te donker voor een blank persoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 08 februari 2004 @ 14:36:
hij heeft ook een beetje rode oogjes..
zeker slecht geslapen.. :D

en die lippen lijken mij een beetje te donker voor een blank persoon. :)
verrek was mij niet eens opgevallen. K zal ze ffe wat lichter/roder maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
glossiness van de lippen mag wel wat omhoog, idem van de neus. Voorhoofd mag wel wat meer glimmen, die 'vlek' vind ik nu wel leuk. De wenkbrauwen lopen wel dramatisch te voor door. De bumpmap van dat shirt geval dnig wat hij aanheeft lijkt nogal low res.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:30:
[...]

yup, viel me net ook al op, heb k net meteen verandert. Die rits enzo klopt nog geen zak van. K ben nu alleen ffe zijn gezicht aan veranderen hierna zijn shirt enzo pas.. ;)
p.s. hij heeft ook geen bakkebaarden ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:01:
[...]

glossiness van de lippen mag wel wat omhoog, idem van de neus. Voorhoofd mag wel wat meer glimmen, die 'vlek' vind ik nu wel leuk. De wenkbrauwen lopen wel dramatisch te voor door. De bumpmap van dat shirt geval dnig wat hij aanheeft lijkt nogal low res.

:)
is goed... zo als ik al zei is de rest nog niet af, shirt enzo moet nog veeel aan gebeuren ben ik bang..

ALLEEN KLIKKEN ALS JE NIET BANG BENT VOOR GRAIN EN BLUR :*) .....
(dus ook niet zulk soort commentaar geven, cause i know)

http://picserver.org/view_image.php/2W1C6TC2QIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Fillumpie 2!

of

Mirror
_/-\o_ Hulde _/-\o_

Je zou er een spannendere omgeving omheen kunnen maken met een zandweggetje, bomen, bruggetje over rivier en rondvliegende vogels. Maar nu is het ook al erg mooi, eigenlijk moet ik niet zeiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Weer een update. Ben bezig geweest met shielding. Ik vind dat ik nog steeds niet echt een goed shield heb, maar hiermee moet ik het maar doen. Er zijn verschillende versie, c&c is (hard) welkom.

Shield versie 1 filmpje xvid 1,29 MB
Shield versie 2 filmpje xvid 0,73 MB
Shield versie 3 filmpje xvid 0,55 MB

Schip zonder shield plaatje 176 KB
Schip met shieldA plaatje 240 KB
Schip met shieldB plaatje 204 KB
Schip met shieldC plaatje 224 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Je begint je naam echt eer aan te doen _/-\o_ :)

Dat haar ziet er alweer veel beter uit! Nu nog wat minder hoeken..

Ik vind em trouwens een beetje lijken op een stoere versie van 'Will' uit Alias :P
(die TV serie met Jennifer Garner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb gezocht en gezocht maar nergens heb ik gevonden wat ik zoek :|
iemand een idee waar ik een mooie tut. vind voor een videocamera lens ofzo?
iets als de lens van dit ding:

http://www.usa.canon.com/...l_bctv/images/super20.jpg

you'd make me a happy person :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
even een vraag tussendoor,

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~horst151/ah/dubbel/prob01.GIF

Hierboven zie je een selectie van een vertex, maar nu wil ik eigenlijk van deze hoek een mooie ronde hoek maken. Met een spline kun zou ik mooi een bezier van kunnen maken, maar die opties heb ik helaas niet bij een vertex. Hoe zou ik dat dus wel kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fillumpie 2!

of

Mirror
mooi mooi _/-\o_ _/-\o_ ik vind hem gewoon echt mooi, geen op of aanmerking te vinden, alleen een vraag: waar heb je het filmpje mee bewerkt? en heb je hem in 2 aparte stukken laten renderen?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.