zucht... Geef nou maar gewoon toe dat ze tekort zijn. Maak maar eens een render vanuit de frontview en ga eens opmeten. En idd lijken ze niet langer als je je perspectief niet draait, maar omdat het hele lichaam "krimpt", zouden ze langer kunnen overkomen. Langer lijken zal in dat geval zeker niet gebeuren. Ik wou jou gewoon het excuus: "Ja, maar dat komt door het perspectief" wegnemen....
Als ik op jou eerdere render kijk zie ik dat de breedte 2/3 van de lengte is, niet voldoende dus.
btw: Ja, het zou overigens wel kleiner kunnen lijken dan het is vanuit een laag standpunt, maar dan moet je een wel heel laag standpunt nemen, en dat was bij jou nog niet echt het geval
@kjwjansen: netjes

Misschien is een wire zonder meshsmooth wat handiger
@-db-: Niet meer dan logisch, dat die rendert tijd zo explosief stijgt als je 2-sided aanvingt. Je stralen worden nu tientallen malen heen en weer gekaatst. Dat kan je wel zien in de stats. Oplossing is eenvoudig: reflection en refraction bounces naar beneden halen. reflection staat waarschijnlijk op 3 of 4, en reflection op 7 of 8 ofzo. Kan natuurlijk wel wat minder. Normaal gesproken heb je er niet zoveel last van overigens, het is bij dit figuur denk ik wel extra veel.
BTW: Dit noem ik niet echt caustics. Doe die fotonen eens een factor honderd hoger (en zet de andere parameters ook goed, die moeten natuurlijk dan ook wel verandert worden), dan heb je pas echt het effect.
@Schuey/HKS-skyline:
render hidden aanvinken is niet hetzelfde. Dan rendert ie alle hidden objects. Heb je niet echt heel veel aan. Ik heb meestal drie groepen objecten: objecten die ik wil zien en renderen, objecten die ik wel wil renderen maar niet wil zien, en objecten die ik niet wil zien en renderen. Met render hidden rendert ie de laatste group ook...
[
Voor 35% gewijzigd door
inquestos op 01-02-2004 20:18
]