[3d] post je 3d stuff maar weer - part 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:09:
[...]

damn hoe duidelijk kan k het zeggen :X .. never mind.. voor alle tweakers zal k dan maar eentje zonder grain posten... :/

here go's nothing... :)

[afbeelding]

k zal die andere ffe verkleinen ;)
_/-\o_ !!!
maar nu... tot zover moet ik zeggen dat ik al aardig onder de indruk ben van de duurzaamheid van je model ! normaal stop je na het hoofd ;)
ik heb je in deverse posts zien praten over riggen, dus nu begin ik echt nieuwsgierig te worden (en misschien zelfs animatie ?)

over je char: ik vind hem echt kewl !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen bedankt voor de comments..
Ennuhh ja over dat haar... het is nu al errug veel poly's, zo worden het er een beetje onnodig meer, vind ik tenminste... K bedoel het is niet moeilijk om alles te copieren, heb je zo dubbel zoveel haar, maarrr dus ook dubbel zoveel poly's... mja k zal es kijken.. :)

aantal poly's totaal gesmooth alles.. :D oei....*101429* :/ wooohhh
zonder smooth zal het wel gedeelt door 2 zijn ofzo maar dan nog... :7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Hmm ben bezig met huisje maar zit met een probleem dat het huisje aan achterkant niet te zien is omdat het zwart is, Hoe kan ik het beste een landschap goed verlichten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 01 februari 2004 @ 00:15:
Hmm ben bezig met huisje maar zit met een probleem dat het huisje aan achterkant niet te zien is omdat het zwart is, Hoe kan ik het beste een landschap goed verlichten??
Heb geen ervaring met het belichten van een landschap, maar een skylight verlicht zeg maar alles egaal, dan kan je accenten aanbrengen met andere lichten. Alleen wordt de rendertijd wel aanzienlijk verlengt door de skylight, tenminste bij de door mij gebruikte materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:19:
[...]

Heb geen ervaring met het belichten van een landschap, maar een skylight verlicht zeg maar alles egaal, dan kan je accenten aanbrengen met andere lichten. Alleen wordt de rendertijd wel aanzienlijk verlengt door de skylight, tenminste bij de door mij gebruikte materialen.
Volgens mij is mijn skylight kapot want bij mij blijft alles zwart als ik dat skylight plaats, volgens mij moet er een nieuw lampje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 01 februari 2004 @ 00:25:
[...]

Volgens mij is mijn skylight kapot want bij mij blijft alles zwart als ik dat skylight plaats, volgens mij moet er een nieuw lampje in
:P zwart op je scherm, of zwart na het renderen? gewoon op je scherm zie je er idd niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:26:
[...]

:P zwart op je scherm, of zwart na het renderen? gewoon op je scherm zie je er idd niks van ;)
na het renderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:09:
[...]

damn hoe duidelijk kan k het zeggen :X .. never mind.. voor alle tweakers zal k dan maar eentje zonder grain posten... :/

here go's nothing... :)

[afbeelding]

k zal die andere ffe verkleinen ;)
Wow, echt vet gemaakt =) Haren vind ik persoonlijk erg tof en bij het model passen (beetje Cloud (ff7 ;)) kapseltje. Model lijkt erg af en zou zo in een of andere game gebruikt kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belichting ben ik ook nog maar net in gedoken, maar bij de advanced render instellingen zet ik dan wel light trace aan. Dit zorgt ervoor dat je een soort brazil effect krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:31:
[...]

Belichting ben ik ook nog maar net in gedoken, maar bij de advanced render instellingen zet ik dan wel light trace aan. Dit zorgt ervoor dat je een soort brazil effect krijgt.
Oja et werkt zit alleen met rendertime van 3 minuten. dat betekent dus dat als ik flimpje maar wat ik nu heb van 250 frames (camera beetje om huis heen draaien) is pc al 12 uur bezig, moet toch wel andere oplossing zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 01 februari 2004 @ 00:46:
[...]

Oja et werkt zit alleen met rendertime van 3 minuten. dat betekent dus dat als ik flimpje maar wat ik nu heb van 250 frames (camera beetje om huis heen draaien) is pc al 12 uur bezig, moet toch wel andere oplossing zijn? :)
Skylight lijkt me dan niet de beste oplossing nee :+ maar verdere tips laat ik maar over aan mensen die wat meer verstand van belichting hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere render

:) (k moet je waarschuwen er zit grain in)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C45T3OLRA6/128

http://picserver.org/view_image.php/C45T3OLRA6

mijn achtergrondje ffe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:01:
andere render

[afbeelding]

mijn achtergrondje ffe
Mooi is dat! kan je me dat leren? :+
Enne kan ie ook bewegen of blijft hij daar maar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:01:
andere render

[afbeelding]

mijn achtergrondje ffe
Echt heel mooi, aleen vindt ik toch dat dat grain je model geen eer aan doet, haalt te veel detail weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff de tussenstand van vandaag, het is weer genoeg geweest:

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/tussentijds1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/tussentijds2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://postb.us/members/lamer/tussentijds3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook mooi! kan je me dat leren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hee hee iemand met een goed oog voor detail. Zelfs het sleutelgat zit er in!!
Goed werk, ik ben zelf ook zo'n freak die het zo precies mogelijk maakt.
Valt me op dat je de material editor ook goed onder de knie hebt.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Hierbij verklaar ik m'n schip voltooid (op een paar meshfouten na).

Scherpe render 13,2 MB
Minder scherpe render maar met geluid 9,91 MB

Er gebeurt niet veel, maar het gaat er om dat de model geschowed wordt. C&c is weer welkom :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Jamaar dan leer ik het van die tutorail en niet van jou 8)7
en et is engels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 01 februari 2004 @ 01:13:
[...]

Hee hee iemand met een goed oog voor detail. Zelfs het sleutelgat zit er in!!
Goed werk, ik ben zelf ook zo'n freak die het zo precies mogelijk maakt.
Valt me op dat je de material editor ook goed onder de knie hebt.
Thnx, ik hou inderdaad van detail, ik probeer dit model zo echt mogelijk te laten lijken. Ik wil er ook clos-ups van kunnen nemen, dus dan stoort het als er iets ontbreekt. Het is de eerste auto die ik doe, maar je leert er zo ontiegelijk veel van, al kost het wel een boel tijd :P

En de materialen lukken idd aardig de laatste tijd. Ik heb toch wel gemerkt dat materialen en belichting alles zijn voor het eind resultaat.

Zelf kan je ook al een knap staaltje maxen aan jouw creaties te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 01 februari 2004 @ 01:14:
[...]

Jamaar dan leer ik het van die tutorail en niet van jou 8)7
en et is engels :(
Net alsof je vroeger in de donald duck ook de tekst las, gewoon plaatjes kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 01:28:
[...]

Net alsof je vroeger in de donald duck ook de tekst las, gewoon plaatjes kijken :+
Ow ok :)
ik denk dat ik toch een tutorail ga doen over mannetjes modellen ofzo kan ik wel gebruiken voor m'n website ken ik een logo met mannetje erin maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update.. mannetje is nou denk ik af.. tenzij jullie nog iets op te merken hebben...
(nou nog morphen riggen, etc..)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TFM834Q2AA

zonder grain ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
leuk 3d god. Zo in dat plaatje vind ik zijn armen wat kort/klein. Verder redelijk toppie. Haar is vet en het gezicht ook.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 01 februari 2004 @ 13:32:
leuk 3d god. Zo in dat plaatje vind ik zijn armen wat kort/klein. Verder redelijk toppie. Haar is vet en het gezicht ook.
thnx.
Ja idd zijn armen lijken te kort. Is toch echt niet. Ligt denk ik aan de kleding ofzo, want zonder kleding is dit niet. Maar k zal ze wel wat vergroten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
kheb een 'klein' probleempje, wat 't denk ik niet waard is om een nieuw topic over te beginnen...

ben ook bezig met die fiat500 tutorial, maar opeens worden de kleuren niet meer weergegeven... :?

kheb me viewports op smooth+highlights staan, maar op een of andere manier blijven mijn objects wit-doorzichtig, ipv dat ze de gewenste kleur blauw-doorzichtig aannemen..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fiat500.jpg

zie ik hier iets over 't hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

jij hebt echt een uitdaging nodig eh :P ziet er niet uit alsof je veel moeite hebt gehad met de vorige modellen (en deze) misschien kan je 'm laten lipsynchen. dat schijnt nogal pittig te zijn :) of ff een boekje over belichting op de kop tikken natuurlijk want naast 't model lijkt de omgeving nergens naar :) heel gaaf gemoddeld tho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

NewbieNeo schreef op 01 februari 2004 @ 14:45:
kheb een 'klein' probleempje, wat 't denk ik niet waard is om een nieuw topic over te beginnen...

ben ook bezig met die fiat500 tutorial, maar opeens worden de kleuren niet meer weergegeven... :?

kheb me viewports op smooth+highlights staan, maar op een of andere manier blijven mijn objects wit-doorzichtig, ipv dat ze de gewenste kleur blauw-doorzichtig aannemen..

[afbeelding]

zie ik hier iets over 't hoofd? 8)7
rechtermuisknop op je mesh -> properties -> see-through uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 01 februari 2004 @ 15:06:
[...]

rechtermuisknop op je mesh -> properties -> see-through uitvinken?
of gewoon alt-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje want ik kom er echt niet meer uit. ik wil hier dus de ramen tekenen, en heb het nu al 3x geprobeerd doormiddel van een polygon te tekenen en deze dan te bewerken, maar ik krijg steeds tri's erin, waardoor er dus fouten in komen als ik de messmooth aanzet. is mijn werkwijze fout? ik bedoel, moet ik al niet zo beginnen of zo? als er iemands suggesties, of tips heeft dan hoor ik ze graag, ikzelf kom er niet goed uit in elk geval. :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/koen3d-art/gallery/ramenzijkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op 01 februari 2004 @ 14:47:
jij hebt echt een uitdaging nodig eh :P ziet er niet uit alsof je veel moeite hebt gehad met de vorige modellen (en deze) misschien kan je 'm laten lipsynchen. dat schijnt nogal pittig te zijn :) of ff een boekje over belichting op de kop tikken natuurlijk want naast 't model lijkt de omgeving nergens naar :) heel gaaf gemoddeld tho!
gaat dit over mij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
geeft helaas niet 't gewenste effect.. :(
de kleur blijft witachtig, hoewel ik een blauwe kleur van de material editor heb toegewezen aan het object..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

zie dat je de opacity op 50 hebt staan, maak daar maar eens 100 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beetje en final render zeg maar...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/329WCDQQS6

ook weer de no-grain versie hier>

http://picserver.org/view_image.php/C0ENC9SB86

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
is het niet veel cooler om die armen in een iets natuurlijkere pose te maken? Hij staat er echt bij als zo'n paspop.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Om nog even terug te komen op het handmatige AA-en: ik vind hier een script, genaamd edge detect. Was dit niet precies wat jullie zochten? Heb 't overigens nog niet uitgeprobeerd...

@3D-god: Ziet er errug goed uit. :P Nou ja, eerlijk gezegd de render niet, zelfs zonder grain niet. En idd, die armen zijn veelste kort, dat kan absoluut niet liggen aan het perspectief, want daardoor lijken ze alleen maar langer dan ze in werkelijkheid zijn. Van het topje van je linkermiddelvinger, tot het topje van je rechtermiddelvinger zou bijna even lang moeten zijn dan van je voeten tot je hoofd. Dat is bij jou lang niet het geval. Verder is dat haar ook niet echt zoals het hoort, maar ik zou het niet kunnen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele kleine update waar wat kleine fouten uit zijn gehaald (en er misschien weer een paar zijn bijgekomen :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/functions/count.php?Link=http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/body_render4.jpg

Als iemand gedachten heeft hoe het beter kan, spui ze ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Qylos schreef op 01 februari 2004 @ 01:14:
Hierbij verklaar ik m'n schip voltooid (op een paar meshfouten na).

Scherpe render 13,2 MB
Minder scherpe render maar met geluid 9,91 MB

Er gebeurt niet veel, maar het gaat er om dat de model geschowed wordt. C&c is weer welkom :)
Ah, de model is sweet geworden, I like it! En nu is het dus tijd om hier een vette animatie mee te gaan maken, misschien in combinatie met andere models of zo. Nu stoppen zou echt gruwelijk zonde zijn, nu kun je er iets leuks mee gaan doen. :)
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:36:
ben bezig met zijn benen. k moet alles nog texturen. En nog wat meer details erin doen...

[afbeelding]

hier is de grote versie :/
http://picserver.student....3KZ1A4U9D3/picserver.jpeg

comments>?

(behalve over de kwaliteit van t plaatje, want daar word k een beetje gestoord van... ;) )
Hé, geinig. . :) Door die idioot grove korrel is het net een getekende figuur en daardoor komen zijn haren nu wél goed uit. Je verbergt dus handig dat je gruwelijk lelijke haren had gemaakt. :) Like the boots, btw.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:09:
update.. mannetje is nou denk ik af.. tenzij jullie nog iets op te merken hebben...
(nou nog morphen riggen, etc..)

[afbeelding]

zonder grain ;)
Zet zjin armen in zijn zij in plaats van zo en verander die ene pluk haar die nu veel donkerder is dan de rest en je hebt gewoon een compleet plaatje. Very nice! Ik vind deze ook een stuk mooier dan die warrior-render van je iets later.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:19:
[...]

Dit vind ik persoonlijke wel een erg mooie belichting voor een landschap: dome-of-light met zon. Je kunt de dome-of-light ook vervangen voor een skylight, uiteraard.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 15:20:
Ik heb een vraagje want ik kom er echt niet meer uit. ik wil hier dus de ramen tekenen, en heb het nu al 3x geprobeerd doormiddel van een polygon te tekenen en deze dan te bewerken, maar ik krijg steeds tri's erin, waardoor er dus fouten in komen als ik de messmooth aanzet. is mijn werkwijze fout? ik bedoel, moet ik al niet zo beginnen of zo? als er iemands suggesties, of tips heeft dan hoor ik ze graag, ikzelf kom er niet goed uit in elk geval. :'(

[afbeelding]
Wanneer dat ervoor nodig is kun je ook ergens een vertex toevoegen of zo, dan kom je misschien wel op alleen quads uit? Is altijd een beetje puzzelen om zoiets op te lossen. :)
Martink schreef op 01 februari 2004 @ 00:46:
[...]

Ja, tja, skylights zijn nu eenmaal heel erg duur om te renderen. Wanneer je een animatie maakt kun je daarom vaak maar beter gewoon een dome-of-light of zo gebruiken, dat scheelt je dagen rendertijd. Hoe je een dome-of-light maakt kun je hier lezen.

Overigens, 12 uur renderen voor een animatie, dat is heel acceptabel hoor. Gewoon 's nachts aanzetten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 01-02-2004 16:31 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
WILDEAAP schreef op 01 februari 2004 @ 16:10:
zie dat je de opacity op 50 hebt staan, maak daar maar eens 100 van :)

die opacity op 50 was ook de bedoeling.. :P

als ie op 100 staat is de kleur gewoon ondoorzichtig wit..

BTW. bij 't renderen zie je wel een blauwe kleur.. :?

kheb 'show map in viewport' ook aan staan, dus daar ligt t ook niet aan..

niemand een mogelijke oplossing? :'(

kheb 't al gevonden... :P

op een of andere vage manier heb ik kennelijk in display gedeelte 'vertex colors shaded' enabled, waardoor de kleuren en textures niet meer weergegeven werden..

[ Voor 40% gewijzigd door NewbieNeo op 01-02-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

een WIP van mijn mech walker :)

klik hier maar

[ Voor 6% gewijzigd door RSP op 01-02-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:25:
Een hele kleine update waar wat kleine fouten uit zijn gehaald (en er misschien weer een paar zijn bijgekomen :) )

[afbeelding]

Mooi :) maar die borsten zien er nogal vreemd uit zo zonder tepels..
(maar omdat de voeten ook nog niet af zijn neem ik aan dat die er nog bij komen?)

Oren zijn denk ik ook iets te lang.
dcr??

Mis ik iets? Is dit een nieuwe standaard voor plaatjes op het web of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:45:
dcr??

Mis ik iets? Is dit een nieuwe standaard voor plaatjes op het web of zo? :?
Shockwave bestand, kan je lekker om 't modelletje heendraaien :)

maar voor jou een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/mech/mech1.jpg

link gefixxed :)

[ Voor 11% gewijzigd door RSP op 01-02-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig werk allemaal, hier dan toch mijn eerste :Y)
http://members.lycos.nl/meelzakje/pupke.jpg

nu doet hij het wel oogst

[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Huh, heb je nou je post zo snel al weer verwijderd? Ook leuk. :(

[ Voor 87% gewijzigd door Oogst op 01-02-2004 17:11 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 01 februari 2004 @ 16:21:

@3D-god: Ziet er errug goed uit. :P Nou ja, eerlijk gezegd de render niet, zelfs zonder grain niet. En idd, die armen zijn veelste kort, dat kan absoluut niet liggen aan het perspectief, want daardoor lijken ze alleen maar langer dan ze in werkelijkheid zijn. Van het topje van je linkermiddelvinger, tot het topje van je rechtermiddelvinger zou bijna even lang moeten zijn dan van je voeten tot je hoofd. Dat is bij jou lang niet het geval. Verder is dat haar ook niet echt zoals het hoort, maar ik zou het niet kunnen :)
why don't you believe me.. kan absoluut wel ligen aan de view, 'k zal het maar weer es bewijzen.. :/ Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9PJQ869916 daardoor lijken ze dus absoluut niet langer dan ze zijn, geloof me voortaannou maar gewoon meteen, stuk hanidger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben vandaag weer bezig geweest met mijn Escher gebouw :)
Nog heel even moddelen en belichten, dan ga ik m animeren.

Klik voor een grote versie
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.beefhole.nl/webstuff/wim7-t.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:25:

[afbeelding]

Net even aan mijn vrouw laten zien en neem van mij aan dat vrouwen elkaar kennen en weten hoe het eruit hoort te zien.

Buik is te gedefinieerd, buikspierbobbel erg vreemd.

Genitalien area is te rond ... is meer een scherpe V

Benen zijn veel te dun voor een vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met de achterkant, en ook die vordert gestaag. over de lichten van de auto weet ik niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken dus als iemand nog een advies heeft, is dat meer dan welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/koen3d-art/gallery/mesh7back.jpg

en hier is de wire

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/koen3d-art/gallery/mesh6wire.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik weet dat het mogelijk is om objecten te verbergen in de viewports, maar ik wil eigenlijk dat sommige objecten niet weergeven worden maar wel gerenderd. Anders moet ik steeds bij elke render al die objecten weer unhiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:56:
[...]

why don't you believe me.. kan absoluut wel ligen aan de view, 'k zal het maar weer es bewijzen.. :/ [afbeelding] daardoor lijken ze dus absoluut niet langer dan ze zijn, geloof me voortaannou maar gewoon meteen, stuk hanidger..
Misschien is het een idee om die armen (en benen) op een beetje andere manier neer te zetten. Door alles zo recht toe, recht aan neer te zetten vallen de verhoudingen heel snel op en door het perspectief lijkt het dan niet altijd helemaal te kloppen. Door iig die armen op een natuurlijkere manier te positioneren let je daar al een stuk minder op :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op 01 februari 2004 @ 19:35:
Ik weet dat het mogelijk is om objecten te verbergen in de viewports, maar ik wil eigenlijk dat sommige objecten niet weergeven worden maar wel gerenderd. Anders moet ik steeds bij elke render al die objecten weer unhiden.
Wat voor pakket gebruik je?

Als je Cinema 4D gebruikt kun je gewoon in je object manager het bovenste bolletje achter een object rood maken door er 2 keer op te klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 07:58
render hidden aanvinken bij renderen (f10) als je met 3dmax werkt that is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:41:
[...]

Wat voor pakket gebruik je?

Als je Cinema 4D gebruikt kun je gewoon in je object manager het bovenste bolletje achter een object rood maken door er 2 keer op te klikken..
en met 3d max kan je in het render scherm aanvinken dat je de hidden delen wilt mee renderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

Ik heb nog wat geexperimenteerd met caustics, en ben erachter gekomen dat met het gebruik van een two-sided material, de rendertijden extreem toenemen.
Met single sided material:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/glassdragonwip(one-sided).JPG
EVT: Render Statistics-2
EVT: 00h:00m:30.7s total time for Brazil
EVT: 00h:00m:01.0s for Brazil initialization
EVT: 00h:00m:00.6s for Ray Server initialization
EVT: 00h:00m:00.1s for Photon Server initialization
EVT: 00h:00m:29.7s for bucket rendering
EVT:
EVT: 687738 total ray casts
EVT: 516865 view rays
EVT: 80724 reflected rays
EVT: 80899 refracted rays
EVT: 9250 photon tracer rays
Two-sided material:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/glassdragonwip(two-sided).JPG
EVT: Render Statistics
EVT: 00h:19m:14.9s total time for Brazil
EVT: 00h:00m:01.2s for Brazil initialization
EVT: 00h:00m:00.6s for Ray Server initialization
EVT: 00h:00m:00.2s for Photon Server initialization
EVT: 00h:19m:13.6s for bucket rendering |:(
EVT:
EVT: 14003343 total ray casts
EVT: 527382 view rays
EVT: 4773277 reflected rays
EVT: 8693434 refracted rays
EVT: 9250 photon tracer rays
Het verschil is duidelijk te zien, maar of dit nou een bijna 40 keer zo hoge :'( rendertijd rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:56:
[...]

why don't you believe me.. kan absoluut wel ligen aan de view, 'k zal het maar weer es bewijzen.. :/ [afbeelding] daardoor lijken ze dus absoluut niet langer dan ze zijn, geloof me voortaannou maar gewoon meteen, stuk hanidger..
zucht... Geef nou maar gewoon toe dat ze tekort zijn. Maak maar eens een render vanuit de frontview en ga eens opmeten. En idd lijken ze niet langer als je je perspectief niet draait, maar omdat het hele lichaam "krimpt", zouden ze langer kunnen overkomen. Langer lijken zal in dat geval zeker niet gebeuren. Ik wou jou gewoon het excuus: "Ja, maar dat komt door het perspectief" wegnemen....

Als ik op jou eerdere render kijk zie ik dat de breedte 2/3 van de lengte is, niet voldoende dus.

btw: Ja, het zou overigens wel kleiner kunnen lijken dan het is vanuit een laag standpunt, maar dan moet je een wel heel laag standpunt nemen, en dat was bij jou nog niet echt het geval

@kjwjansen: netjes :*) Misschien is een wire zonder meshsmooth wat handiger :)

@-db-: Niet meer dan logisch, dat die rendert tijd zo explosief stijgt als je 2-sided aanvingt. Je stralen worden nu tientallen malen heen en weer gekaatst. Dat kan je wel zien in de stats. Oplossing is eenvoudig: reflection en refraction bounces naar beneden halen. reflection staat waarschijnlijk op 3 of 4, en reflection op 7 of 8 ofzo. Kan natuurlijk wel wat minder. Normaal gesproken heb je er niet zoveel last van overigens, het is bij dit figuur denk ik wel extra veel.

BTW: Dit noem ik niet echt caustics. Doe die fotonen eens een factor honderd hoger (en zet de andere parameters ook goed, die moeten natuurlijk dan ook wel verandert worden), dan heb je pas echt het effect.

@Schuey/HKS-skyline: render hidden aanvinken is niet hetzelfde. Dan rendert ie alle hidden objects. Heb je niet echt heel veel aan. Ik heb meestal drie groepen objecten: objecten die ik wil zien en renderen, objecten die ik wel wil renderen maar niet wil zien, en objecten die ik niet wil zien en renderen. Met render hidden rendert ie de laatste group ook...

[ Voor 35% gewijzigd door inquestos op 01-02-2004 20:18 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag allemaal, nadat ik eigenlijk alleen maar gekeken heb hier, zal ik ook eens wat posten.. Ik gebruik Maya 4.5 en deze zijn gerendered met Mental Ray!
Als het goed is moet het er een beetje uitzien als een Porsche GT3! hehe
Afbeeldingslocatie: http://www.bastiaanwormgoor.nl/porsche_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bastiaanwormgoor.nl/porsche_back.jpg
Ik ben al wat verder met de auto, maar ik maak hem "even" helemaal af en dan post ik weer wat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:06:
[...]

Net even aan mijn vrouw laten zien en neem van mij aan dat vrouwen elkaar kennen en weten hoe het eruit hoort te zien.

Buik is te gedefinieerd, buikspierbobbel erg vreemd.

Genitalien area is te rond ... is meer een scherpe V

Benen zijn veel te dun voor een vrouw
Thx voor de tips, ik zal het een en ander bijwerken ;)
Moet er wel bijzeggen dat ik niet streef naar 100% fotorealisme. (meer 85% :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat van me BMW M3:

Http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/M3-20.jpg

Und een X5:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/X5-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/X5-4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 01 februari 2004 @ 20:07:
[...]

zucht... Geef nou maar gewoon toe dat ze tekort zijn. Maak maar eens een render vanuit de frontview en ga eens opmeten. En idd lijken ze niet langer als je je perspectief niet draait, maar omdat het hele lichaam "krimpt", zouden ze langer kunnen overkomen. Langer lijken zal in dat geval zeker niet gebeuren. Ik wou jou gewoon het excuus: "Ja, maar dat komt door het perspectief" wegnemen....

Als ik op jou eerdere render kijk zie ik dat de breedte 2/3 van de lengte is, niet voldoende dus.
hehe.. k geef het ook niet zomaar toe he :P . maar ik had wel gelijk dat het ook aan het perspectief kan liggen :) . Maar k heb de armen al vergroot voor dat laatste plaatje. Dus het klopte nu wel, en als je kijkt naar vorige renders dus niet. Alleen zag je bij die laatste niet dat ze vergroot waren, omdat het vanaf een verkeerde view is gedaan. Ik bedoelde dus niet dat het bij die vorige al goed was :7 . Dus ik had wel gelijk ;) (dat het zoveel kan schelen in zo'n view ligt aan de image aspect, het hopelijk ken je dat effect wel en snap je wat ik bedoel. Zo niet kan k het wel ffe uitleggen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 01 februari 2004 @ 19:40:
[...]
Misschien is het een idee om die armen (en benen) op een beetje andere manier neer te zetten. Door alles zo recht toe, recht aan neer te zetten vallen de verhoudingen heel snel op en door het perspectief lijkt het dan niet altijd helemaal te kloppen. Door iig die armen op een natuurlijkere manier te positioneren let je daar al een stuk minder op :)
yup, maar k moet hem eerst nog ffe riggen... daarna zal het er ook al wel beter uitzien, tenminste met een goeie pose dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom een kleine update, ben er nog verre van tevreden over en er moet nog een hele pens gebeuren, maarja :

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/body5_render.jpg

En voor nu schei ik er mee uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu zo'n 4 maand ofzow bezig met 3ds maar zit nu eigenlijk met een vraagje...
Op dit moment probeer ik een audi tt te modelen.
Lukt allemaal aardig, maar ik vraag me toch iets af.
Zou iemand me uit kunnen leggen hoe je die kleine dunne lijntjes in je mesh krijgt zoals bijvoorbeeld een deurpost of motorkap..
Ik heb al een wat geprobeerd maar kom er toch niet helemaal uit :(
Op dit moment heb ik dit :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.gsm-arena.nl/erik/3ds/01-02-2004/22-57_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 22:21:
Wederom een kleine update, ben er nog verre van tevreden over en er moet nog een hele pens gebeuren, maarja :

[afbeelding]

En voor nu schei ik er mee uit ;)
Waarom altijd naakte mensen????
doet iedereen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleding komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:04:
Ben nu zo'n 4 maand ofzow bezig met 3ds maar zit nu eigenlijk met een vraagje...
Op dit moment probeer ik een audi tt te modelen.
Lukt allemaal aardig, maar ik vraag me toch iets af.
Zou iemand me uit kunnen leggen hoe je die kleine dunne lijntjes in je mesh krijgt zoals bijvoorbeeld een deurpost of motorkap..
Ik heb al een wat geprobeerd maar kom er toch niet helemaal uit :(
Op dit moment heb ik dit :) :

[afbeelding]
moet je hier ff kijken, staat heel veel nuttigs in..
ben er zelf ook mee bezig.. :)

motorkap kan je bv. doen door de de 'motorkap-polygonen' te detachen en daar een naar binnenstaand randje omheen te maken.
en deurposten ben ik nog niet aan toe gekomen..

[ Voor 11% gewijzigd door NewbieNeo op 02-02-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/bredend/waterhuis.jpg
Dit is eigenlijk het eerste serieuze bouwsel dat ik in Blender3d heb gemaakt. Gelukkig is het nog niet af :Y) . De muren/ramen/kozijnen mogen van mij wel wat minder saai, en dan moeten er nog een hoop detaildingen bij.
Verder is het de bedoeling om er een landschapje omheen te zetten.
Het begon met een idee om een enorm simpel gebouw op een bergtop te zetten en dan water uit de ramen te laten stromen, maar de architect in mij is naar boven gekomen! :)

De interferentie is te verhelpen zodra ik op hogere resolutie's kan renderen dan 640x480 zonder dat mijn PC bevriest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Ik zal morgen eens wat proberen..
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Was een beetje aan het klooien met de paint effects van Maya 5 en dacht, hmmmmm, saai, alleen maar sneeuw, dus ben maar eens gaan kijken of ik er een leuk landschapje bij kon maken. Ben niet eens ontevreden over het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/ws2Thumb.jpg
* KneoK Klik voor 800x600 (~150KB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 01 februari 2004 @ 23:09:
[...]

Waarom altijd naakte mensen????
doet iedereen :S
Misschien omdat mensen zonder kleren aan worden geboren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 09:03:
[...]

Misschien omdat mensen zonder kleren aan worden geboren???
of gewoon voor een goede anatomie / verhoudingen / spieren en het oog wil ook wel eens wat ;)

als het lichaam naakt goed klopt, dan kunnen die kleren eroverheen, andersom is lastiger lijkt me (ik ben ook maar een nOOb natuurlijk)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over MAX6,

Ik heb in max 6 in mijn viewport show edges aangezet zodat ik de polygonen kan zien. In Max 5 zag ik dan alleen de edges van de polygonen en niet de lijnen die deze weer onderverdelen in faces.
In max6 zie ik deze lijnen wel en deze zitten mij in de weg. Hoe zet ik alleen deze extra lijnen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 10:28:
Vraagje over MAX6,

Ik heb in max 6 in mijn viewport show edges aangezet zodat ik de polygonen kan zien. In Max 5 zag ik dan alleen de edges van de polygonen en niet de lijnen die deze weer onderverdelen in faces.
In max6 zie ik deze lijnen wel en deze zitten mij in de weg. Hoe zet ik alleen deze extra lijnen uit?
ik weet niet precies wat je bedoeld (maar dat ligt aan mij hoor 8)7 ), maar kun je met F3 en F4 hier niet snel vanaf komen?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RSP schreef op 01 februari 2004 @ 16:47:
[...]

Shockwave bestand, kan je lekker om 't modelletje heendraaien :)

maar voor jou een plaatje :)

[afbeelding]

link gefixxed :)
Hey, een mede-cmd'er :P

Model ziet er leuk uit. Waar is het voor? Ga je het ook animeren?
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 10:28:
Vraagje over MAX6,

Display all triangles uitvinken?
(zo uit m'n hoofd: customize -> viewports -> configure driver ofzo)

[ Voor 37% gewijzigd door Scipionyx op 02-02-2004 11:17 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
heb al een poosje gezocht op de bekende websites, maar kon helemaal niks vinden. Is er iemand die goeie referentie heeft van een ford mustang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Schuey schreef op 02 februari 2004 @ 12:27:
heb al een poosje gezocht op de bekende websites, maar kon helemaal niks vinden. Is er iemand die goeie referentie heeft van een ford mustang?
http://www.onnovanbraam.c...blueprints&g=cars&id=ford

[ Voor 67% gewijzigd door Scipionyx op 02-02-2004 12:55 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
thx :D *bookmarked*

hmm verschijnt niet echt veel in de popup windows :P

[ Voor 60% gewijzigd door Schuey op 02-02-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
bredend schreef op 02 februari 2004 @ 00:11:
[afbeelding]
Dit is eigenlijk het eerste serieuze bouwsel dat ik in Blender3d heb gemaakt. Gelukkig is het nog niet af :Y) . De muren/ramen/kozijnen mogen van mij wel wat minder saai, en dan moeten er nog een hoop detaildingen bij.
Verder is het de bedoeling om er een landschapje omheen te zetten.
Het begon met een idee om een enorm simpel gebouw op een bergtop te zetten en dan water uit de ramen te laten stromen, maar de architect in mij is naar boven gekomen! :)

De interferentie is te verhelpen zodra ik op hogere resolutie's kan renderen dan 640x480 zonder dat mijn PC bevriest...
Hé, leuk, een Blender-user. :) Daar zijn er niet zoveel van. De interferentie kun je gemakkelijk oplossen door anti-aliasing aan te zetten, die is daarvoor. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Scipionyx schreef op 02 februari 2004 @ 11:14:
Hey, een mede-cmd'er :P
Model ziet er leuk uit. Waar is het voor? Ga je het ook animeren?
Ik ben nu ff erg druk bezig met Decor (ga 'n oud gebouw modellen en texturen) en met m'n GBA game maar tussendoor denk ik dat ik 'm nog wel ff bones ga geven ja :)

*edit* hey jij bent die dude die nu project muziekschool doet toch? je zou in mijn projectgroep komen maar dat ging dus niet door ;) en je werkt aan die transformer mod als 't goed is? :)

[ Voor 23% gewijzigd door RSP op 02-02-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een misschien flauwe opmerking naar 3d---god:
z'n handen heeft ie nogal josti staan, alsof ie aan het fladderen is... (nofi natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb even een klein vraagje over animeren.
Hoe kan ik de camera verwisselen in bijv. frame 60?
Dat ie dan, tijdens het renderen, verder gaat met die camera?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon de 2 shots apart renderen en dan later met Adobe Premiere ze aan elkaar plakken. Wel zo prettig werken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck kan niet verder met me X5, bestand is dood, als ik wat verander slaat ie vast...

Jammer... erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik zit nog steeds erg in de knoop om een blueprint in 3d studio max 5 te krijgen is er mss iemand die mij over msn een beetje wijs wil maken hoe ik blueprints van een auto erin krijg?

of weet iemand mss een heel n00b tutje voor mij?

p.s. me msn is h.amende@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 18:46:
Fuck kan niet verder met me X5, bestand is dood, als ik wat verander slaat ie vast...
Jammer... erg jammer...
wel backups maken he :P
neemt niet weg dat et idd jmmr is.. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door geez op 02-02-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
RSP schreef op 02 februari 2004 @ 16:18:
[...]

Ik ben nu ff erg druk bezig met Decor (ga 'n oud gebouw modellen en texturen) en met m'n GBA game maar tussendoor denk ik dat ik 'm nog wel ff bones ga geven ja :)

*edit* hey jij bent die dude die nu project muziekschool doet toch? je zou in mijn projectgroep komen maar dat ging dus niet door ;) en je werkt aan die transformer mod als 't goed is? :)
Haha, ja klopt. Weet alweer wie jij bent :)

Mod is helemaal af en werkt prima. Hebben helaas wel een stapel ideas moeten schrappen... Binnenkort zal ik een stapel screenshots hier posten (om onze mod te promoten :P )

Hoe is het eigenlijk met jullie GBA game?
XLerator schreef op 02 februari 2004 @ 17:30:
Dat kan ook tijdens de animatie met "select and link"... Heb er zelf nooit (uitgebreid) naar gekeken, maar kan me herinneren dat iemand hier op het forum het erover had.. Volgens mij had Oogst ermee gewerkt in het Trein-project...

Jammer... erg jammer...
Een paar dingen die je kan proberen:
- Vanuit een lege file mergen met je "dode" file en dan opslaan onder een andere naam
- Exporteren naar een 3d-formaat, en dan weer importeren
- Mailen naar iemand in de hoop dat diegene je file wel kan openen (indien ik in aanmerking kom, mijn email staat in profile ;) )
- Renamen en dan opnieuw proberen te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dank je dan ga ik dat proberen en anders Primiere maar :)

En nog 1 klein vraagje: ik wil nu met netrender gaan renderen, maar ik kan maar 1 PC selecteren, hoe kan dat?

Ik heb op beide PC`s Max 5.1 staan.
PC 2 wordt server.exe gedraaid.
PC wordt, manager.exe, server.exe, monitor.exe en Max zelf gestart.

Als ik dan bij render settings netrender aanklik (verder default opties), dan druk ik op render. Dan kom ik in het net-render scherm. Rechts zie je, na het connecten, de 2 PC`s staan, beide groen.
Maar ik kan er hier maar 1 aanklikken. Hoe kan dat? Hoe kan ik ze beide laten renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dingen die je kan proberen:
- Vanuit een lege file mergen met je "dode" file en dan opslaan onder een andere naam
- Exporteren naar een 3d-formaat, en dan weer importeren
- Mailen naar iemand in de hoop dat diegene je file wel kan openen (indien ik in aanmerking kom, mijn email staat in profile )
- Renamen en dan opnieuw proberen te openen

Thnx. werkt allemaal niet:( als ik merge, exporteer, rename en open, slaat ie altijd gewoon vast bij de volgende handeling, ook het doorsturen ging niet, heb em nou weggegooit, zo zonde is het nog niet, het was hooguit 2 uur werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je hem moet riggen zodat je hem zonder problemen in moetion builder kan laden. En er daar zo'n rig op te gooien.. :?

anyways kleine update. K heb toch besloten het haar solid te maken zonder opacity. k het er nou beter uitzien, vooral van de achter zag het er eerst raar uit, dat is nu dus niet meer. hET is wel iets minder realistich maja...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6Y4Q39GG80P/128

1024*786 hier> http://picserver.org/view_image.php/6Y4Q39GG80P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op 02 februari 2004 @ 17:30:
Je kunt gewoon op frame 59 een frame neerzetten met dezelfde camera op de ene positie en dan op frame 60 op de andere positie. Moet je wel goed opletten hoe je de in- en de out- van die twee frames instelt, anders gaat dit flink mis. Grote voordeel hiervan is dat je gewoon in MAX op play kunt drukken en kunt previewen en zo en dat je cameraverandering daar dan inzit. Dit heb ik gebruikt bij het Trein-project.

Het laternatief is met de video post, maar dan zie je het resultaat pas als je rendert en dan kun je het eigenlijk net zo goed in Premiere doen. Alleen rendert de video post het dan dus mooi in één keer achter elkaar.
Mastasidaz schreef op 02 februari 2004 @ 19:03:
Ik zit nog steeds erg in de knoop om een blueprint in 3d studio max 5 te krijgen is er mss iemand die mij over msn een beetje wijs wil maken hoe ik blueprints van een auto erin krijg?

Je zet gewoon twee planes neer met de juiste maten en daar stop je als material die blue prints op. En bij die material stel je dan in dat ze zichtbaar moeten zijn in de viewports. Als je niet weet hoe je dit moet doen, dan moet je gewoon eerst mijn huisje-tut doen, want daar komen al die technieken die je nodig hebt in voor.

Jammer... erg jammer...
Huh, is dat nou in C4D? Ik hoor dit soort dingen altijd alleen over MAX.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Scipionyx schreef op 02 februari 2004 @ 19:11:
Hoe is het eigenlijk met jullie GBA game?
Redelijk. we moeten een -hele- berg werk verzetten voor de volledige versie maar ik zie het helemaal goed komen. desnoods een paar slapeloze nachten en dan zien we 't weer zonnig in! :)

ff een algemene max vraag:
Ik werk met max6 en heb met reactor een aantal eigenschappen aan objecten toegekend. nu kan ik de omgeving exporteren voor gebruik in director. de reactor eigenschappen van deze omgeving moeten echter op een andere manier worden geëxporteerd.

In mijn tutorial staat dat ik moet beschikken over de MAX Havok plugin, deze blijkt niet meer te vinden. kan ik deze omgeving alsnog exporteren met reactor zodat deze te gebruiken is in Director?

*in de tutorial wordt gebruik gemaakt van een Havok HKE file in director, ik neem aan dat Reactor ook zo'n bestand kan produceren maar in de help doc staat hier geen informatie over.*

tia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:00:
weet er iemand hoe je hem moet riggen zodat je hem zonder problemen in moetion builder kan laden. En er daar zo'n rig op te gooien.. :?

anyways kleine update. K heb toch besloten het haar solid te maken zonder opacity. k het er nou beter uitzien, vooral van de achter zag het er eerst raar uit, dat is nu dus niet meer. hET is wel iets minder realistich maja...

[afbeelding]

1024*786 hier> http://picserver.org/view_image.php/6Y4Q39GG80P
dat touw op et linkerbeen geeft mij een beetje et idee dat je mannetje 10 cm hoog is... klopt niet helemaal met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Mastasidaz schreef op 02 februari 2004 @ 19:03:

hier een tutorial van een fiat500...

ben zelf pas een weekje bezig met 3D en vindt deze tutorial nog best te begrijpen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Oogst: Huh, is dat nou in C4D? Ik hoor dit soort dingen altijd alleen over MAX.

Tja, ik heb nog nooit problemen gehad, maar ja met zoveel exemplareren over de wereld kan t toch een keer gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op 02 februari 2004 @ 20:03:
[...]

Je kunt gewoon op frame 59 een frame neerzetten met dezelfde camera op de ene positie en dan op frame 60 op de andere positie. Moet je wel goed opletten hoe je de in- en de out- van die twee frames instelt, anders gaat dit flink mis. Grote voordeel hiervan is dat je gewoon in MAX op play kunt drukken en kunt previewen en zo en dat je cameraverandering daar dan inzit. Dit heb ik gebruikt bij het Trein-project.

Het laternatief is met de video post, maar dan zie je het resultaat pas als je rendert en dan kun je het eigenlijk net zo goed in Premiere doen. Alleen rendert de video post het dan dus mooi in één keer achter elkaar.
Dit eerste kan niet, omdat ik 2 verschillende camera`s gebruik :)
Een target en een free.
Ik denk dat ik dan maar voor Adobe ga :) Bedankt.

Nu nog m`n netrender vraag ;) ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
hmm toch niet het juiste model :(
Zoek eigenlijk degene uit de Dirty Harry films, dat was ook een mustang geloof ik, maar zoveel types enzo, morgen ff research doen welke dat is uit die films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 02 februari 2004 @ 22:07:
hmm toch niet het juiste model :(
Zoek eigenlijk degene uit de Dirty Harry films, dat was ook een mustang geloof ik, maar zoveel types enzo, morgen ff research doen welke dat is uit die films :)
Bedoel je deze? o.a. uit de film bullit.

Afbeeldingslocatie: http://speedycars.chinacars.com/wallpaper2/ford/Ford%20Mustang%20Bullitt%201968%20-%20001.jpg

Dat is een model 1968.

Sorry voor het grote plaatje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

even een vraagje tuddendoor, (3dmax 5) ik heb 2 woorden gewoon in simpele lijntjes, hoe krijg ik die als een box? zodat er textures op kunnen enzo.
ik heb het ooit geweten, maar ben het vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ik vandaag eens een beetje op wat 3dfora te surfen, kom ik dit topic tegen.... :X
Wat vinden jullie hier nou van ? Dat zit dan op het grafisch lyceum !
Ik kan me herinneren dat deze vriend hier ook eens dat werk gepost heeft onder de naam dgweb.....

btw: ik wil hiermee niemand zwart maken hoor, maar ik kon het jullie niet onthouden (zeker gezien het feit dat dit persoon hier ook werk gepost heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

de plaatjes en zn website doen het niet als je het over de apache hebt, maargoed ik zit op het grafisch lyceum utrecht 3e jaar multimedia en ik kan geen reet van 3d, ik vind het wel leuk enzo, daar niet van, maar ik ben er niet goed in...

btw, iemand nog een tip voor me wat betrefd de text in 3dmax? (2 posts up)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.