Ah, mapping fixed, nice! Nu nog een bump-map en dan ben je helemaal de man.

Hmm, dit ziet er niet uit als goede caustics. Dit ziet er eerder gewoon uit als een raytraced lamp of zo. Weet je zeker dat de IOR van je glas goed staat? Moet 1.5 zijn. En dat je de caustics hebt ingesteld op een refractiediepte van minstens 6 of zo?
En nog iets: wanneer je caustics gebruikt, wordt er
extra licht berekend voor wat door het glas valt. Er mag dan dus geen gewoon licht door het glas vallen. Je moet dus shadow maps gebruiken, want dan geeft je glas een diepe schaduw. Die wordt dan netjes gecompenseerd door de caustics, want die vallen door het glas heen.
Je hebt niet helemaal begrepen wat er bedoeld werd met de polygonen in het midden.

Wel een hilarisch effect...
Anyway, ik zal het ook nog uitleggen, want met zo'n reactie van mij schiet je natuurlijk niets op.
Met de polygonen in het midden deleten, werden niet de polygonen die je nu hebt gedelete bedoeld. Er werden polygonen bedoeld die je halve mesh afsluiten. Na het spiegelen dmv de symmetry-modifier zouden die polygonen aan de
binnenkant zitten. Die werden daarmee bedoeld. Niet wat je nu gedelete hebt.
Maar dat zal je probleem wel niet geweest zijn. Waarschijnlijk was het probleem dat de vertices niet goed geweld werden. De symmetry-modifier spiegelt al je polygonen over een as. De vertices die precies op die as liggen, zijn hierdoor dubbel. Doordat ze dubbel zijn, gaat meshsmooth niet goed. De oplossing hiervoor is welden: vertices samenvoegen. Aangezien de vertices die geweld moeten worden toch al op precies dezelfde plek liggen, kan dit heel gemakkelijk. Vandaar dat symmetry dat al heeft ingebouwd: de weld seam-optie. Deze staat standaard aan, maar werkt alleen goed wanneer de threshold hoog genoeg is. De threshold bepaalt hoe dicht vertices nou daadwerkelijk bij elkaar moeten liggen voordat ze geweld mogen worden. Ze liggen namelijk zelden exáct op elkaar.
Ow, en nog één laatste dingetje, voor ik het vergeet: je moet eerste de symmetry modifier toepassen en dan pas de meshsmooth. Dat zou je ook nog over het hoofd gezien kunnen hebben.