denan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:21:
[...]
Wel even de kanttekening dat het gebruik van het netwerk voor commerciële doelen niet toegestaan is. Men mag dus wel persoonlijke websites hosten en een eigen mailserver draaien, maar deze diensten niet doorverkopen.
Is dit helemaal uitgesloten, of kun je een abonement nemen waarin dit wel toegestaan is?
Als ik een eigen ELO, electronische leeromgeving, voor het voortgezet onderwijs in mijn eigen vak wil aanbieden, of nog ruimer, voor meerdere vakken, en dat zelf wil hosten, dan zal dat de eerste twee jaar niet-commercieel zijn, maar later mogelijk wel. Is die doorgroei met een eigen server mogelijk door een ander abonement te nemen, of is het principieel niet toegestaan?
Ik dacht juist dat het glasvezelnetwerk de mogelijkheid voor internet-ondernemen vergroot....
De wijk in Nijmegen waar ik woon, Wolfskuil, is een wijk waar veel starters en alternatieve jonge professionals, juist in de creatieve internetsector, web-art, web-design, naar toe trekken. Het is de wijk die als eerste het Portaal-glasvezel netwerk heeft gekregen.
Valt een eigen commerciële website op een eigen server onder de niet toegestane activiteiten???????????? Waar ligt de grens tussen commercieel en persoonlijk, en wie bepaald dat? Als ik de site van mijn vriendin host, die kunstenares is en graag haar werk via haar site wil verkopen, waar valt dat dan onder???????????????????
Ben benieuwd!
Groeten, Paul
PS Het p2p-btor-ten is de eerste week geweldig en intens, maar in één week heb je al zoveel, dat je vervolgens weken bezig bent alles te beluisteren. Mijn tempo is nu al flink aan het dalen.
Vraagje: hoe groot is in Nederland dat je als p2p bittorrent downloader je voor de rechter moet verantwoorden?
Ik sta versteld van de hoeveelheden muziek die je zo binnen kunt halen en ben nu heftig aan het nadenken over de consequenties, naar anderhalve week downloaden.
Het lijkt me verstandig dat er een soort van gedragscode en de gekoppelde risico's aan de nieuwe klanten wordt verstrekt, omdat je voordat je het weet, met deze nieuwe 10Mbps snelheid, via de p2p mogelijkheden, op veel grotere schaal copyrights schendt dan "gewone" kabel- en adsl-breedbanders.
Hoe groot is het risico dat heel veel Portalers straks de huur niet meer kunnen betalen omdat ze boetes aan de muziekindustrie via Brein moeten voldoen?????????