[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Off topic verzoek

Wij zijn aan het kijken of XMS eigen game-servers gaat hosten maar we vragen ons af welke games op dit moment veel gespeeld worden. Ik ben zelf meer van de mmorpgs (WoW ;)) dus met MMOFPS of gewone OFPS games heb ik niet veel ervaring.

Iemand verzoekjes voor games die zij graag binnen het glasvezel netwerk gehost zouden zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden tv-dienst vathorst
Aanstaande dinsdag 1 augustus zal er tussen 02:00 en 07:00 uur gewerkt worden aan de CATV dienst van Amersfoort Vathorst. De leverancier van de versterkers zal metingen gaan doen om te komen tot een oplossing van het probleem met strepen in het beeld.

Tijdens het onderhoud zal de dienst een aantal keer worden onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Vraagje over de telefoniedienst:
Is al bekend of het in de toekomst mogelijk gaat worden om andere providers (1601, 1643 etc) te gebruiken via het glasvezelnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:59:
Vraagje over de telefoniedienst:
Is al bekend of het in de toekomst mogelijk gaat worden om andere providers (1601, 1643 etc) te gebruiken via het glasvezelnetwerk?
Dat gaat nooit mogelijk worden door de natuur van dat soort netwerken. Carrier preselects als 0800-belruslandgoedkoop (of iets dergelijks) werken wel gewoon. Als tele2 (of een andere telefonieprovider) straks op het netwerk haar diensten wil gaan aanbieden is dat natuurlijk mogelijk. Het glasvezel netwerk is een open netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 01-08-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:13:
Werkzaamheden tv-dienst vathorst
Aanstaande dinsdag 1 augustus zal er tussen 02:00 en 07:00 uur gewerkt worden aan de CATV dienst van Amersfoort Vathorst. De leverancier van de versterkers zal metingen gaan doen om te komen tot een oplossing van het probleem met strepen in het beeld.

Tijdens het onderhoud zal de dienst een aantal keer worden onderbroken.
Ik heb gemerkt dat tijdens zware regenval en onweer in Soest alle zenders één voor één op zwart gaan, waarbij het signaal bij Casema nog gewoon aanwezig is. Dit is nu twee keer voorgekomen. Nadat het slechte weer voorbij was keerde het signaal weer terug.
De medewerker van de CSD vertelde mij dat er werkzaamheden gepland stonden die misschien uitgelopen waren, maar toch niet in Soest en uitgelopen tot 13:00 uur vandaag?!

Heeft XMS hier meerdere opmerkingen hierover gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
denan schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:42:
Off topic verzoek

Wij zijn aan het kijken of XMS eigen game-servers gaat hosten maar we vragen ons af welke games op dit moment veel gespeeld worden. Ik ben zelf meer van de mmorpgs (WoW ;)) dus met MMOFPS of gewone OFPS games heb ik niet veel ervaring.

Iemand verzoekjes voor games die zij graag binnen het glasvezel netwerk gehost zouden zien?
http://archive.gamespy.com/stats/

Daar kan je zien wat er populair is op dit moment op FPS gebied.. Zelf speel ik vooral veel Battlefield 2 (Special Forces) op dit moment, en ik host zelf ook regelmatig servers voor o.a. CS:S, HL2DM, CoD2, BF, Quake4, en UT2004..

De huidige games hebben natuurlijk al een hoop servers staan, dus de vraag is of als je nu met nieuwe servers begint de boel wel volkrijgt.. Ik zou adviseren om te wachten op een nieuwe game, en daar voor te gaan hosten.. Er komen de komende maanden best veel nieuwe FPS games uit die populair gaan worden, Unreal Tournamant 2007 b.v.. En dan heb je nog Team Fortress 2 die samen met Half-Life2:Episode2 gaat uitkomen.. En Crysis, of Enemy Territory: Quake Wars.. Genoeg om op te noemen..

Maar als je nu begint zou ik graag een BF2 server zien, met eventueel ook een Special Forces versie, en dan natuurlijk wel ranked servers (moet je ff aanmelden bij EA).. En zet dan ook gelijk een forum op waar 'gamers' terecht kunnen met opmerking en vragen etc, dat helpt zeker als je je servers een succes wilt laten worden.. Een soort van XMS game community gevoel opbouwen.. 8)

P.s. de servers zijn toch wel voor iedereen bereikbaar neem ik aan, en niet alleen voor XMS abbo's?

[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 01-08-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:03:
[...]

Ik heb gemerkt dat tijdens zware regenval en onweer in Soest alle zenders één voor één op zwart gaan, waarbij het signaal bij Casema nog gewoon aanwezig is. Dit is nu twee keer voorgekomen. Nadat het slechte weer voorbij was keerde het signaal weer terug.
De medewerker van de CSD vertelde mij dat er werkzaamheden gepland stonden die misschien uitgelopen waren, maar toch niet in Soest en uitgelopen tot 13:00 uur vandaag?!

Heeft XMS hier meerdere opmerkingen hierover gehad toevallig?
Nee dat heeft puur met de weersomstandigheden te maken. Bij mij thuis viel bij UPC RTL 4,5,6,7 regelmatig uit de afgelopen week als er boven de schotels van die studio noodweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:31:
[...]
http://archive.gamespy.com/stats/

Daar kan je zien wat er populair is op dit moment op FPS gebied.. Zelf speel ik vooral veel Battlefield 2 (Special Forces) op dit moment, en ik host zelf ook regelmatig servers voor o.a. CS:S, HL2DM, CoD2, BF, Quake4, en UT2004..

De huidige games hebben natuurlijk al een hoop servers staan, dus de vraag is of als je nu met nieuwe servers begint de boel wel volkrijgt.. Ik zou adviseren om te wachten op een nieuwe game, en daar voor te gaan hosten.. Er komen de komende maanden best veel nieuwe FPS games uit die populair gaan worden, Unreal Tournamant 2007 b.v.. En dan heb je nog Team Fortress 2 die samen met Half-Life2:Episode2 gaat uitkomen.. En Crysis, of Enemy Territory: Quake Wars.. Genoeg om op te noemen..

Maar als je nu begint zou ik graag een BF2 server zien, met eventueel ook een Special Forces versie, en dan natuurlijk wel ranked servers (moet je ff aanmelden bij EA).. En zet dan ook gelijk een forum op waar 'gamers' terecht kunnen met opmerking en vragen etc, dat helpt zeker als je je servers een succes wilt laten worden.. Een soort van XMS game community gevoel opbouwen.. 8)

P.s. de servers zijn toch wel voor iedereen bereikbaar neem ik aan, en niet alleen voor XMS abbo's?
Als het doorgaat worden het inderdaad servers die voor iedereen bereikbaar zijn. Mensen binnen het fiber netwerk zullen natuurlijk wel een enorm latency voordeel hebben :)

Persoonlijk zat ik ook aan bf2 te denken met eventueel de nieuwe UT /quake wars/team fortress en een race sim.

Forums zijn altijd een harig onderwerp: aan de ene kant is het goed voor het bouwen van een actieven community, aan de andere kant moet het ook gemoderate worden omdat het anders een grote flame war kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
denan schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:03:
[...]

Nee dat heeft puur met de weersomstandigheden te maken. Bij mij thuis viel bij UPC RTL 4,5,6,7 regelmatig uit de afgelopen week als er boven de schotels van die studio noodweer was.
Idd hier ook gehad, maar waar haal jij RTL6 vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
devil-strike schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Idd hier ook gehad, maar waar haal jij RTL6 vandaan :P
Pffff.. ik kijk nooit tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Zodra Duke Nukem Forever uit is zou ik die graag actief zien ;)

Maar welke wel net uit is, is Prey (www.prey.com), dus daarvan zijn er nog niet al te veel servers.

[ Voor 44% gewijzigd door swhnld op 02-08-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:29:
Zodra Duke Nukem Forever uit is zou ik die graag actief zien ;)

Maar welke wel net uit is, is Prey (www.prey.com), dus daarvan zijn er nog niet al te veel servers.
Klopt, maar die werd niet zo heel goed ontvangen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar tf2->quakewars->battlefield2 en GTR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:53:
[...]Klopt, maar die werd niet zo heel goed ontvangen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar tf2->quakewars->battlefield2 en GTR2.
Als het wat wordt laat maar weten, ik wil jullie er wel een beetje mee helpen als het moet.. Ik heb veel ervaring met games, gameservers, forums etc, en ik ben bovendien binnenkort XMS abonnee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan waarom staat Maarssen niet bij steden-info planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:03:
Denan waarom staat Maarssen niet bij steden-info planning?
Maarssen valt onder Utrecht, vandaar. De planning hiervan is op te vragen vanaf week 33 op 0800 555 2 555 optie 3 (planning). Het is nu bouwvak dus alle aannemers zijn op vakantie en de telefoons staan naar de XMS CSD doorgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoe staat het met een nieuwsserver die binaries voed of moet ik me dan bij een andere banarie aanbieder aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:52:
Hoe staat het met een nieuwsserver die binaries voed of moet ik me dan bij een andere banarie aanbieder aanmelden.
Die leveren wij niet (alleen textnews). Binary newsgroups zijn bijna alleen bij te houden door bedrijven die zich daar 100% op richten (zoals eweka bijvoorbeeld) door de enorme groei van de newsgroeps en de verplichting om toch een backlog van minimaal 7 dagen te hebben.

Wellicht dat in de toekomst een binary newsserver geplaatst zal worden, maar momenteel liggen de prioriteiten bij andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:21
denan schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:42:
[...]

Die leveren wij niet (alleen textnews). Binary newsgroups zijn bijna alleen bij te houden door bedrijven die zich daar 100% op richten (zoals eweka bijvoorbeeld) door de enorme groei van de newsgroeps en de verplichting om toch een backlog van minimaal 7 dagen te hebben.

Wellicht dat in de toekomst een binary newsserver geplaatst zal worden, maar momenteel liggen de prioriteiten bij andere gebieden.
XMS kan dit natuurlijk ook gewoon bij een derde partij inkopen, en hierbij een mooie korting bedingen. De XMS-abonnees zouden dan maar een gering bedrag extra hoeven te betalen.

Wellicht goed idee?

BTW: de tweede helft van 2006 is al een tijdje bezig... Al enig nieuws over de digitale TV?

Groet,

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

XMS kan dit natuurlijk ook gewoon bij een derde partij inkopen, en hierbij een mooie korting bedingen. De XMS-abonnees zouden dan maar een gering bedrag extra hoeven te betalen.

Wellicht goed idee?

BTW: de tweede helft van 2006 is al een tijdje bezig... Al enig nieuws over de digitale TV?

Groet,

Ben
Ik zal het balletje eens opgooien. De kans bestaat nog altijd dat wij een eigen newsserver plaatsen aangezien wij de hardware nog wel in huis hebben. Het opzetten en onderhouden kost nu echter te veel tijd gezien de verwachte enorme drukte met de grote uitrol van glasvezel, dus dat is iets dat niet op korte termijn zal gebeuren.

Wat betreft digitale tv: Het is nog steeds de 2e helft van 2006, maar wanneer kan ik nog niet zeggen. Het is momenteel natuurlijk ook een vakantieperiode dus tot het eind van deze week zullen er niet veel nieuwe ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Denan, weten jullie al welke apparatuur er gebruikt gaat worden voor Digitale TV?

[ Voor 12% gewijzigd door irtimmer op 07-08-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

Hoe zit het nu precies in vathorst? Vanaf januari worden onze appartementen opgeleverd. Het Haevenpoort, 3825GR.. Worden daar ook glasvezel aansluitingen gerealiseerd? Of is het allemaal koper?

edit: Het valt btw onder de velden I en het zijn huur appartementen.

[ Voor 15% gewijzigd door inXs op 07-08-2006 19:23 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
weet je ook of alle portaal woningen in het soesterkwartier nu al zijn aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
irtimmer schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:09:
Denan, weten jullie al welke apparatuur er gebruikt gaat worden voor Digitale TV?
Er is in eerste instantie getest met amino hardware, maar dat kan allemaal nog veranderen ten tijde van de uitrol natuurlijk. Niets staat nu 100% vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
inXs schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:06:
Hoe zit het nu precies in vathorst? Vanaf januari worden onze appartementen opgeleverd. Het Haevenpoort, 3825GR.. Worden daar ook glasvezel aansluitingen gerealiseerd? Of is het allemaal koper?

edit: Het valt btw onder de velden I en het zijn huur appartementen.
Dat zou je even met de planning moeten opnemen. In principe worden alle scw/portaal/alliantie woningen in vathorst aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:17:
weet je ook of alle portaal woningen in het soesterkwartier nu al zijn aangesloten ?
En dat ligt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

denan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

Dat zou je even met de planning moeten opnemen. In principe worden alle scw/portaal/alliantie woningen in vathorst aangesloten.
Ah dan bel ik even straks, zou wel een erg relaxte oplossing zijn. En lekker snel 10/10 en uiteraard de goede zenders. Een vaste lijn kan ik ook goed gebruiken, aangezien mobiel lekker in de kosten loopt. Als het dus mogelijk gaat worden, ben ik van de partij.
Een wijk in Amersfoort, ten westen van het centrum.

[ Voor 15% gewijzigd door inXs op 08-08-2006 09:03 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
inXs schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:54:
[...]

Ah dan bel ik even straks, zou wel een erg relaxte oplossing zijn. En lekker snel 10/10 en uiteraard de goede zenders. Een vaste lijn kan ik ook goed gebruiken, aangezien mobiel lekker in de kosten loopt. Als het dus mogelijk gaat worden, ben ik van de partij.

[...]

Een wijk in Amersfoort, ten westen van het centrum.
Voor Amersfoort heb ik nog geen stadsplanning dus je zult na week 33 even contact moeten opnemen met 0800 555 2 555 *optie 3*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zie mijn antwoord 2 posts naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan, mocht het zo zijn dat jullie aan de gang gaan met binarie usenet, hoe zit dat met deze Brein beraamt plannen om nieuwsgroepen aan te pakken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:48:
denan, mocht het zo zijn dat jullie aan de gang gaan met binarie usenet, hoe zit dat met deze Brein beraamt plannen om nieuwsgroepen aan te pakken dan ?
Geen idee.. naar mijn info is brein nog steeds een stichting die geen enkele vorm van opsporingsbevoegdheid/macht heeft. Persoonlijk vind ik het prima wat ze doen, maar de manier waarop en de beargumentering slaan nergens op (en dat weten ze zelf ook :)).. Verder lijkt me dat geen discussie voor hier ;)
Laat ze eerst maar eens met google beginnen.. toen ik net *.mp3 intype zag ik heel veel illegale links.

Verder mogen ze best de nieuwsgroepen aanpakken, daar heeft XMS verder niets mee te maken. Wij geven slechts de content door.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 09-08-2006 21:55 ]

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
denan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

Ook alle bestaande Portaal woningen in de Velden 2 in Vathorst?
Gezien daar nu een inventarisatie gaande is voor vathorstnet in velden 2.
http://www.watgaathetworden.nl/

en de teller slechts op 148 staat en er minstens 600 aanmeldingen nodig zijn voordat ze gaan aansluiten. Ik vraag mij af in hoeverre dit ook geldt voor de Portaal huurwoningen?

[ Voor 17% gewijzigd door bluesparkle op 10-08-2006 16:04 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
:'(
enig idee waarom ze mijn wijk hebben overgeslagen ?
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10200

ik zit in L6 ~_~

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 10-08-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De planning is nog niet helemaal 100% af, maar zal in de komende weken geupdate worden. Er missen nog wel meer wijkdelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bluesparkle schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:03:
[...]

Ook alle bestaande Portaal woningen in de Velden 2 in Vathorst?
Gezien daar nu een inventarisatie gaande is voor vathorstnet in velden 2.
http://www.watgaathetworden.nl/

en de teller slechts op 148 staat en er minstens 600 aanmeldingen nodig zijn voordat ze gaan aansluiten. Ik vraag mij af in hoeverre dit ook geldt voor de Portaal huurwoningen?
Dat durf ik ook niet te zeggen aangezien vathorst/velden toch een andere insteek is dan de normale aansluitingen. Het beste kun je hierover de planning bellen na week 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Mooie plattegrond is dat, komt zoiets ook voor andere lokaties beschikbaar? Hilversum b.v.?

Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord of gezien, en dat terwijl men mij verteld had dat ze hier (Hilversum-Kerkelanden) ongeveer half-augustus zouden komen aansluiten.. Het is toch niet weer uitgestelt/vertraagd he??

[ Voor 62% gewijzigd door Inflatable op 11-08-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nou hier in Arnhem-noord zijn ze de kabels aan het neerleggen tot de huizen (nog geen vezel dus). Best grappig om te zien hoe dat in zijn werk gaat.

Eerst halen ze de stoep een stukje open om de aanwezig kabel eruit te halen, ze graven vervolgens een kuil waar ze een metalen "staaf" in plaatsen welke zichzelf onder de tegels naar de voordeur graaft. Vervolgens trekken ze de kabel er doorheen en klaar is kees.

Al met al nog geen 10 minuten werk. Ik zal zo 2 foto's met filmpje plaatsen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik zie op die plattegrond dat wijk 7 15 september aangesloten zou moeten zijn. hoe reeël is deze planning?

lag net trouwens wel een brief in de bus.. dat de werkzaamheden op 7 Juli (??) zijn gestart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
@fried

Bel even de plannings afdeling van XMS (0800-5552555)

Hierbij de fotootjes en filmpje:

Het gat bij de voordeur waar ze de metalen "staaf" opvangen (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.spenkman.nl/got/859823_portaal-glas/DSCI0011_tumb.jpg

Het gat welke ze bij de stoep graven om de metalen "staaf" erin te laten (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.spenkman.nl/got/859823_portaal-glas/DSCI0013_tumb.jpg

Het filmpje van de metalen "staaf"
Graafwerkzaamheden 640x480

[ Voor 5% gewijzigd door sPENKMAN op 14-08-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:42:
Mooie plattegrond is dat, komt zoiets ook voor andere lokaties beschikbaar? Hilversum b.v.?

Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord of gezien, en dat terwijl men mij verteld had dat ze hier (Hilversum-Kerkelanden) ongeveer half-augustus zouden komen aansluiten.. Het is toch niet weer uitgestelt/vertraagd he??
Zodra wij de planning van de verschillende projectbureau's in de steden binnen hebben zullen ook voor andere steden zulke plattegronden gemaakt worden. Tot die tijd is het natuurlijk altijd mogelijk om het 0800 555 2 555 nummer te bellen en optie 3 te kiezen (planning). (tijd voor een macro voor die zin ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie009
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 16:51
De planning van Nijmegen staat al mooi online, ik net het 0800 nummer gebeld voor mijn straat. Krijg ik te horen dat er technische problemen zijn en ze geen flauw idee hebben wanneer wie of wat wordt aangesloten...

Iemand anders hier al iets over gehoord?

jurrie009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jurrie009 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:03:
De planning van Nijmegen staat al mooi online, ik net het 0800 nummer gebeld voor mijn straat. Krijg ik te horen dat er technische problemen zijn en ze geen flauw idee hebben wanneer wie of wat wordt aangesloten...

Iemand anders hier al iets over gehoord?
Was dat het projectbureau? Of de servicedesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie009
projectbureau.

jurrie009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hmm.. ik heb niets gehoord van technische problemen.. dus waarschijnlijk is er iets mis met de computer waar de persoon achter zat die je belde .. Later op de dag nog een keer proberen lijkt me de beste optie.

Op zich hebben ze ook een straatplanning dus daar zou men ook in kunnen kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 15-08-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie009
Ik heb ze net nog een keertje gebeld, maar de technische problemen zijn er nog steeds en het is niet de computer.

Ik krijg te horen dat er een planning was maar deze door de problemen met nog onbekende tijd is vertraagd.

jurrie009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jurrie009 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:52:
Ik heb ze net nog een keertje gebeld, maar de technische problemen zijn er nog steeds en het is niet de computer.

Ik krijg te horen dat er een planning was maar deze door de problemen met nog onbekende tijd is vertraagd.
Hmm er schijnt in een deel van de glasvezelring een dempingsprobleem te zijn in wijk 7,8 en 9. Men is momenteel de ring aan het onderzoeken om te kijken waar de problemen vandaan komen en tot die tijd zijn die wijkdelen uit de planning gehaald.

De nieuwe planning is dus:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10200

Zodra het onderzoek aan die ring klaar is zal de planning geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie009
Dank je voor je snelle reactie. Maar kan ik er op rekenen dat deze wijken achteraan worden aangesloten?

Ik ben namelijk begin september klaar met de vebouwing en wil er dan gaan wonen, als ik dan nog een half jaar zou moeten wachten ga ik liever eerst een jaartje ergens anders vertoeven.
Of is hierover nog weinig te zeggen.

jurrie009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wow, de planning is weer "ge-actualiseerd"

2 maanden geleden werd mij nog verteld "eind december uiterlijk"
Nu mag ik blij zijn met 2 maart 2007...

als ik dat 2 maanden geleden had geweten was ik een nieuw jaar contract met een ADSL provider aan gegaan... dan had ik een realistische overlap gehad...

ik geloof er onderhand eigenlijk niet meer in... iedere keer toezeggingen van medio dit, eind dat.. en iedere keer een 3 tot 6 maanden verder weg schuiven...
Begin bijna de neiging te krijgen om alle kabels die "enthousiast door mijn huis gelegd zijn op onvoorstelbare amateuristische wijze" gewoon eruit te trekken... komt er toch niet van, was lekker zoethoudertje... en als portaal/xms er naar vraagt, dan zal ik wel antwoorden "eind van het kwartaal zullen ze er misschien wel zijn..." (en dan eens kijken hoe zij reageren)

[ Voor 2% gewijzigd door Duur! op 15-08-2006 17:21 . Reden: typo´s ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Duur schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:41:wow, de planning is weer "ge-actualiseerd"

Laat me niet beginnen over het uitstellen en de planning, kortom: 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Duur schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:41:
wow, de planning is weer "ge-actualiseerd"

als ik dat 2 maanden geleden had geweten was ik een nieuw jaar contract met een ADSL provider aan gegaan... dan had ik een realistische overlap gehad...

ik geloof er onderhand eigenlijk niet meer in... iedere keer toezeggingen van medio dit, eind dat.. en iedere keer een 3 tot 6 maanden verder weg schuiven...
Begin bijna de neiging te krijgen om alle kabels die "enthousiast door mijn huis gelegd zijn op onvoorstelbare amateuristische wijze" gewoon eruit te trekken... komt er toch niet van, was lekker zoethoudertje... en als portaal/xms er naar vraagt, dan zal ik wel antwoorden "eind van het kwartaal zullen ze er misschien wel zijn..." (en dan eens kijken hoe zij reageren)
Alle planningen moesten worden aangepast omdat het hele aansluitingsproces omgegooid is. Eerst werden alleen de huizen aangesloten die een abonnement wilden maar nu worden alle portaal/dudok/scw/alliantie woningen gebruiksklaar opgeleverd. Dit is voor ons natuurlijk veel meer werk, maar houd voor de bewoners ook in dat ze de mogelijkheid hebben om straks naadloos over te stappen op glasvezel. De kabels en hardware hangen er namelijk al!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maand of 2 terug hebben ze een glasvezel in het appartement waar ik woon doorgevoerd. In de meterkast zie ik nu het uiteinde van een glasvezelkabel met een stop erop. Is het nu al gebruiksklaar als ik een aanvraag in zou dienen of moet er nog meer gebeuren? Ik bedoel, als ik internet aanvraag krijg ik dan de benodigdheden toegestuurd en kan ik de boel gelijk op die kabel aansluiten of moeten ze eerst nog meer in huis doen?

bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:36:Alle planningen moesten worden aangepast omdat het hele aansluitingsproces omgegooid is. Eerst werden alleen de huizen aangesloten die een abonnement wilden maar nu worden alle portaal/dudok/scw/alliantie woningen gebruiksklaar opgeleverd. Dit is voor ons natuurlijk veel meer werk, maar houd voor de bewoners ook in dat ze de mogelijkheid hebben om straks naadloos over te stappen op glasvezel. De kabels en hardware hangen er namelijk al!
Waar dit natuurlijk op neer komt is dat mensen die graag van het glasvezel gebruik willen gaan maken (en zich dus al aangemeld hadden) extra lang moeten wachten omdat men nu eerst ook mensen wil aansluiten die het niet willen (iig zich niet hadden opgegeven).. Nu snap ik ook wel dat het voor jullie planning het natuurlijk veel logischer is om systematisch te werken en hele gebouwen aan te sluiten i.p.v. alleen de mensen die zich hadden aangemeld, en het zal ook wel meer klanten opleveren omdat mensen gaan denken 'het zit er allemaal toch al laten we het maar doen', maar voor diegenen die zich al heel lang geleden aangemeld hebben (zoals ik) is het enorm irritant omdat het gewoon weer de zoveelste vertraging is..

Ik zou in januari 2006 eigenlijk al aangesloten moeten zijn volgens de allereerste planningen, daarna werd het april, toen half augustus.. En dat is het nu dus, en nog steeds heb ik niks vernomen (geen brief niks over wanneer men komt aansluiten), dus augustus gaat het ook zeker niet meer worden, dat is wel duidelijk.. Ik ga maandag maar weer eens bellen met de planning (de bouwvak is dan toch voorbij?).. Ons Dudok gebouw zou hier in Hilversum als 1e aangesloten worden, alles ligt eral, tot de glasvezel in de meterkast aan toe, alleen de kastjes/modems missen nog.. Ik ben toch wel erg benieuwd wanneer men die dan eindelijk eens gaat installeren, en we dus echt 'het net' op kunnen via glas.. Gaan we het nog redden voor 2007?? :?

Vooral voor het opzeggen van de huidige abonnementen zou het handig zijn wanneer we nou eens een echt duidelijke definitieve aanslutingsdatum hadden.. Maargoed, de aktie van XMS om de 1e 6 maanden het internetgedeelte gratis 'als proef' aan te bieden maakt het eventueel overlappen van abonnementen niet zo erg.. Alleen het lange wachten op iets wat je graag wilt hebben en wat steeds uitgesteld wordt is heel irritant..

[ Voor 25% gewijzigd door Inflatable op 19-08-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op maandag 12 januari 2004 @ 11:25:
Hebben meer mensen hiervan gehoord en denken jullie dat er daadwerkelijk een 10 mBit aansluiting voor 50 Euro valt te halen?
Ik heb zelf lijbrandt en ik betaal 40 euro voor telefoon, kabeltv en internet en hoewel die 10 mbit up/down niet gehaald wordt ben ik toch wel redelijk tevreden. :) .

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Aug 20 2006 om 01:58:19 UTC+0200)

Download : 1452.8 KByte/sec
Upload : 695.7 KByte/sec
Connection : 1593.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik woon sinds kort in een appartement in Hoogland, complex is van Portaal. Volgens de postcode check op www.xtramediaservices.nl kan ik hier snel Internet krijgen (0 euro aansluit kosten). Hoelang duurt het voordat ik kan internetten als ik het morgen aanvraag?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:28:
Een maand of 2 terug hebben ze een glasvezel in het appartement waar ik woon doorgevoerd. In de meterkast zie ik nu het uiteinde van een glasvezelkabel met een stop erop. Is het nu al gebruiksklaar als ik een aanvraag in zou dienen of moet er nog meer gebeuren? Ik bedoel, als ik internet aanvraag krijg ik dan de benodigdheden toegestuurd en kan ik de boel gelijk op die kabel aansluiten of moeten ze eerst nog meer in huis doen?
Er moet een monteur langskomen die de glasvezel connectoren last, en de kastjes ophangt, en de apparatuur test, althans zo ging het bij ons in Vathorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oke, maar hoelang duurt het nadat ik Internet heb aangevraagd dat de monteur langs komt en alles Internet klaar heeft gemaakt?

[ Voor 85% gewijzigd door jelmervos op 20-08-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Moet je de helpdesk voor bellen denk ik, 0800 555 2 555
Volgens mij is er in Hoogland nog geen fysieke aansluiting mogelijk, dus kan wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:59:
[...]
Ik heb zelf lijbrandt en ik betaal 40 euro voor telefoon, kabeltv en internet en hoewel die 10 mbit up/down niet gehaald wordt ben ik toch wel redelijk tevreden. :)
Lijbrandt is ook van GNEM heb ik begrepen. Ik vermoed dat daar sponsoring op zit van de Woning corporaties/zorginstellingen waar zij uitsluitend voor werken. Het verschil zit mogelijk verdisconteerd in de maandelijkse huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Kaassoevlee schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:38:
Oke, maar hoelang duurt het nadat ik Internet heb aangevraagd dat de monteur langs komt en alles Internet klaar heeft gemaakt?
Als je mijn verhaal hebt gelezen dan begrijp je misschien dat er amper een pijl op de planning bij XMS te trekken valt.. Zoek eerst maar eens uit of er al glasvezel bij je in de straat ligt, en of dat al is doorgetrokken tot bij je in de meterkast.. Zoniet, dan vrees ik dat je nog behoorlijk lang kan wachten.. Zoja, wie weet zit je er vrij snel op..

Zelf ff contact opnemen met XMS is natuurlijk het beste..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 20-08-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb even met XMS gebeld, en helaas moeten ze hier nog graven e.d. Wordt hem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail tests

Er is een nieuwe firmware ingedraait op de centrale die voor problemen zorgde bij het doorzetten van voicemails naar ons netwerk. Dit zou de problemen moeten verhelpen waardoor de voicemail dienst niet meer oneindig blijft doorrinkellen zonder bij onze voicemail boxen uit te komen. Zijn er mensen die dit kunnen testen ? (gewoon door via het klantenportal de voicemail dienst aan te zetten)

Mocht het niet werken dan aub een email naar servicedesk@xmsnet.nl tav martijn sanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:57:
[...]
Waar dit natuurlijk op neer komt is dat mensen die graag van het glasvezel gebruik willen gaan maken (en zich dus al aangemeld hadden) extra lang moeten wachten omdat men nu eerst ook mensen wil aansluiten die het niet willen (iig zich niet hadden opgegeven).. Nu snap ik ook wel dat het voor jullie planning het natuurlijk veel logischer is om systematisch te werken en hele gebouwen aan te sluiten i.p.v. alleen de mensen die zich hadden aangemeld, en het zal ook wel meer klanten opleveren omdat mensen gaan denken 'het zit er allemaal toch al laten we het maar doen', maar voor diegenen die zich al heel lang geleden aangemeld hebben (zoals ik) is het enorm irritant omdat het gewoon weer de zoveelste vertraging is..
Klopt, en dat snappen wij ook. Dat is ook de reden dat er voor alle aansluitingen een actie is waarbij men of 6 maanden lang het internet gratis kan proefdraaien, of 6 maanden lang de kosten voor de internet verbinding in mindering gebracht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
offtopic:
[dom modus]
Ik had informatie opgevraagd via email (gebruikmakend van Outlook 2007). Ergens in Juli. Nog steeds geen reply terug gehad. Ging ik kijken op de laptop. Was ik vergeten de email te versturen (in zin van, geen send & receive all ingedrukt). pffff
[/dom modus]
Nu had ik binnen 50 min een reply! _/-\o_

Omdat ik geen huis bij portaal huis heb (geen huurhuis), maar ik er wel tussenin zit (mochten ze die kabels trekken, komen ze toch langs mij straat) informatie gevraagd of het mogelijk was. Hoop dat de medewerker goed heeft gelezen dat ik niet bij portaal zit. Maar ik kreeg terug dat het mogelijk is als er veel aanmeldingen zijn. Dus aangemeld:)
Postcode 2331 btw Nog meer mensen hier met deze postcode, die geen portaal hebben maar zich wel hebben aangemeld.

Afzender van de email van XMS was btw: Danny A.....Denk dat dat ^^ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gideon82 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:58:
offtopic:
[dom modus]
Ik had informatie opgevraagd via email (gebruikmakend van Outlook 2007). Ergens in Juli. Nog steeds geen reply terug gehad. Ging ik kijken op de laptop. Was ik vergeten de email te versturen (in zin van, geen send & receive all ingedrukt). pffff
[/dom modus]
Nu had ik binnen 50 min een reply! _/-\o_

Omdat ik geen huis bij portaal huis heb (geen huurhuis), maar ik er wel tussenin zit (mochten ze die kabels trekken, komen ze toch langs mij straat) informatie gevraagd of het mogelijk was. Hoop dat de medewerker goed heeft gelezen dat ik niet bij portaal zit. Maar ik kreeg terug dat het mogelijk is als er veel aanmeldingen zijn. Dus aangemeld:)
Postcode 2331 btw Nog meer mensen hier met deze postcode, die geen portaal hebben maar zich wel hebben aangemeld.

Afzender van de email van XMS was btw: Danny A.....Denk dat dat ^^ is
Nee, ik ben gewoon martijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
denan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:51:
Voicemail tests

Er is een nieuwe firmware ingedraait op de centrale die voor problemen zorgde bij het doorzetten van voicemails naar ons netwerk. Dit zou de problemen moeten verhelpen waardoor de voicemail dienst niet meer oneindig blijft doorrinkellen zonder bij onze voicemail boxen uit te komen. Zijn er mensen die dit kunnen testen ? (gewoon door via het klantenportal de voicemail dienst aan te zetten)

Mocht het niet werken dan aub een email naar servicedesk@xmsnet.nl tav martijn sanders.
Iemand al ervaringen met de voicemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hoi

ik ben zelf momenteel even bezig met het overwegen om XMS bij een klant neer te zetten.
Wordt er nog op bepaalde poorten gecapped? oid.

Reden: hier draait een smtp-setupje, en kan via de search niet vinden of 25 wordt geblocked\gecapped.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Boudewijn schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:41:
hoi

ik ben zelf momenteel even bezig met het overwegen om XMS bij een klant neer te zetten.
Wordt er nog op bepaalde poorten gecapped? oid.

Reden: hier draait een smtp-setupje, en kan via de search niet vinden of 25 wordt geblocked\gecapped.
Dat komt doordat wij niets blocken/cappen. Alles staat wide-open totdat er klachten komen over een user. (spam/open smtp etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Het blocken van SMTP verbindingen gaat ook per user dan?

[ Voor 50% gewijzigd door sPENKMAN op 23-08-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:49:
Het blocken van SMTP verbindingen gaat ook per user dan?
Ja natuurlijk, desgewenst kunnen wij een single user in quarantaine plaatsen als hij overlast veroorzaakt voor de rest van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

garanderen jullie ook dat er niet standaard een cap\block daarop gaat komen?
mits de afnemer zich hierbij niet als spammerd gedraagt natuurlijk.

Zitten nu bij xs4all, en denken erover over te stappen.... alleen dit is wel een vereiste.
Hoe zit het btw wat betreft vaste IP-adressen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Boudewijn schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:21:
garanderen jullie ook dat er niet standaard een cap\block daarop gaat komen?
mits de afnemer zich hierbij niet als spammerd gedraagt natuurlijk.

Zitten nu bij xs4all, en denken erover over te stappen.... alleen dit is wel een vereiste.
Hoe zit het btw wat betreft vaste IP-adressen?
Alles staat bij ons standaard wide-open, dus daar zal echt geen verandering in komen.

Vaste IP-adressen zijn te activeren via het klantenportal voor een eenmalig bedrag van 24.95. Na activatie zal het binnen 30 minuten actief worden.

Verwijderd

Hier een laatste bericht van mij, ik ga namelijk 28 augustus verhuizen naar een woning die niet op het glasvezelnetwerk kan worden aangesloten. Dat vind ik eigenlijk best jammer want ik ben toch wel erg verknocht aan mijn 10Mb up/down internetverbinding en ook de televisiedienst is sinds de laatste wijzigingen heel behoorlijk. Helaas is het mij niet vergund om dan tenminste de opzegging probleemloos te doorlopen. Opzeggen geschiedt door de schriftelijke huuropzegging van Portaal naar XMS te sturen waarna het contract per opzegdatum komt te vervallen. Piece of cake zou je zeggen. Echter de @#$% die mij op 1 augustus een keurige brief stuurde dat mijn account per 28/8 zou komen te vervallen trok gelijk de stekker er uit. Dag internet, dag email, dag televisie, dag telefoon + vaste nummer dat ik van de KPN had meegenomen, alles geCLEARed! Daar ging mijn afspraak met KPN om mijn nummer weer terug te nemen van XMS, heel fijn, temeer daar ik het abonnementsgeld voor augustus al betaald had. Na een telefoontje met XMS iets wat voor excuses moest doorgaan en de toezegging dat het goed zou komen. Ik wil namelijk niet vier weken zonder internet, televisie en mijn telefoonnummer zitten. Aldus geschiedde, er is een nieuw account aangemaakt met een nieuw accountnummer, nieuwe wachtwoorden en een nieuw telefoonnummer. Wat ik daar precies aan heb, vier weken voor mijn verhuizing mag Joost weten maar uiteindelijk is zelfs mijn oude nummer weer in werking. So far so good zou je zeggen. Wie schetst mijn verbazing wanneer ik onlangs een rekening krijg van XMS van 95 euro voor de periode 4/8 t/m 30/9. Dus in plaats van excuses en een extraatje krijg ik een dubbele rekening en nog een onzinnige ook want ik ging dus per 28/8 weg. Het spijt me XMS maar dit is WAARDELOZE service!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:29:
Hier een laatste bericht van mij, ik ga namelijk 28 augustus verhuizen naar een woning die niet op het glasvezelnetwerk kan worden aangesloten. Dat vind ik eigenlijk best jammer want ik ben toch wel erg verknocht aan mijn 10Mb up/down internetverbinding en ook de televisiedienst is sinds de laatste wijzigingen heel behoorlijk. Helaas is het mij niet vergund om dan tenminste de opzegging probleemloos te doorlopen. Opzeggen geschiedt door de schriftelijke huuropzegging van Portaal naar XMS te sturen waarna het contract per opzegdatum komt te vervallen. Piece of cake zou je zeggen. Echter de @#$% die mij op 1 augustus een keurige brief stuurde dat mijn account per 28/8 zou komen te vervallen trok gelijk de stekker er uit. Dag internet, dag email, dag televisie, dag telefoon + vaste nummer dat ik van de KPN had meegenomen, alles geCLEARed! Daar ging mijn afspraak met KPN om mijn nummer weer terug te nemen van XMS, heel fijn, temeer daar ik het abonnementsgeld voor augustus al betaald had. Na een telefoontje met XMS iets wat voor excuses moest doorgaan en de toezegging dat het goed zou komen. Ik wil namelijk niet vier weken zonder internet, televisie en mijn telefoonnummer zitten. Aldus geschiedde, er is een nieuw account aangemaakt met een nieuw accountnummer, nieuwe wachtwoorden en een nieuw telefoonnummer. Wat ik daar precies aan heb, vier weken voor mijn verhuizing mag Joost weten maar uiteindelijk is zelfs mijn oude nummer weer in werking. So far so good zou je zeggen. Wie schetst mijn verbazing wanneer ik onlangs een rekening krijg van XMS van 95 euro voor de periode 4/8 t/m 30/9. Dus in plaats van excuses en een extraatje krijg ik een dubbele rekening en nog een onzinnige ook want ik ging dus per 28/8 weg. Het spijt me XMS maar dit is WAARDELOZE service!!!
Dat gaat inderdaad niet helemaal goed zo te zien, maar wellicht is het beter om hierover contact op te nemen met de servicedesk? Zoals in mijn disclaimer staat zit ik hier vooral om te informeren en hier en daar te helpen, het forum bijhouden voor klachten/problemen zou iets teveel werk worden.
Bel anders even de servicedesk, mocht je er met de 1e lijn niet uitkomen dan is het altijd nog mogelijk om naar mij te vragen maar ik weet niet zeker of ik vandaag de hele tijd bereikbaar ben.

- Martijn Sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Storing Soest/Soesterberg/Vathorst

Momenteel is er een grote storing gaande in de bovenstaande gebieden. De problemen zijn in de loop van de nacht ontstaan doordat er externe graafwerkzaamheden zijn geweest in de buurt van een van onze hoofdcentrales. Hierbij zijn de hoofdfibers doorgesneden en als gevolg daarvan werken onze diensten niet meer.

Onze eigen aannemers en technici zijn momenteel bezig om de fibers te herstellen zodat alles weer gaat werken. De schatting is dat men rond 12:00 de omleiding gereed zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
paradoXical schreef op maandag 12 januari 2004 @ 11:28:
Klinkt me TE mooi om waar te zijn maar hee....

Ik zou me zeker aanmelden, ook al halen ze niet wat ze beloven.. Het ziet er goed uit :)
www.onsneteindhoven.nl is hetzelfde alleen dan in eindhoven/nuenen, 40 euro per maand 10 mbit-up/down en 80mbit up-down kost 80 euro per maand :). Deze snelheden haal je ook 100% zeker, meestal haalt me download meer dan 20mbit en me upload ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Klopt, daar zit dezelfde techniek/leverancier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik had me provider opgezegt begin dit jaar omdat ik zeker weten in oktober aangesloten zou worden zeiden ze bij XMS nu bel ik 2 dagen geleden is het ineens april voordat het werkt bij mij ...
weer uitstel gelukkig me opzegging kunnen annuleren ...
man je zou zeggen van uitstel komt afstel ben benieuwd of dat ook in leiden gebeurd mijn postcode is 2315kz mischien dat DENAN hier wat mee kan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
is er iets van bekend of jullie banaries nieuwsgroepen ondersteunen of kan ik voorlopig een accountje afsluiten bij tweaknews of eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:23:
Ik had me provider opgezegt begin dit jaar omdat ik zeker weten in oktober aangesloten zou worden zeiden ze bij XMS nu bel ik 2 dagen geleden is het ineens april voordat het werkt bij mij ...
man je zou zeggen van uitstel komt afstel ben benieuwd of dat ook in leiden gebeurd mijn postcode is 2315kz mischien dat DENAN hier wat mee kan????
Nee helaas, daar zul je toch echt voor bij de planning moeten zijn van leiden (0800 555 2 555 optie 3). Ik heb alleen een wijkplanning van nijmegen hier momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:12:
is er iets van bekend of jullie banaries nieuwsgroepen ondersteunen of kan ik voorlopig een accountje afsluiten bij tweaknews of eweka.
Er zijn nog geen plannen om binary newsgroups te gaan ondersteunen maar ik durf niet te zeggen of dat altijd zo zal zijn. Waarschijnlijk is het momenteel het beste om een eweka abonnement aan te vragen. Zij leveren voor enkele euro's ook een completer aanbod met een hogere retentie dan elke internet provider kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
rjn27 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:23:
Je moet sowieso niks opzeggen voordat je echt 100% zeker bent dat je een andere werkende aansluiting hebt he, doe je dat wel dan vraag je zelf om problemen, zeker bij een nieuwe dienst als glasvezel met al z'n kinderziektes en onbetrouwbare planningen van aansluiting.. Ik ga ook niks opzeggen voordat hier het glasvezel werkt, die 20 euro overlapping per maand maakt me dan niet zoveel uit..

En 'van uitstel komt afstel' denk ik dus niet, want ze gaan hier bij mij de boel echt niet nu nog afblazen nu dat er al overal glasvezel ligt in de stad, straat, en zelfs tot in elke meterkast in ons gebouw.. De hele infratructuur ligt er dus al, alleen de kastjes/modems missen nog.. Ik zal binnenkort ook weer eens bellen met de planning, heb ik sinds mei niet meer gedaan, ik ben wel benieuwd wat de stand van zaken nu is voor ons in Hilversum, of we de boel nog voor 2007 werkend gaan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
denan schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:59:
Storing Soest/Soesterberg/Vathorst

Momenteel is er een grote storing gaande in de bovenstaande gebieden. De problemen zijn in de loop van de nacht ontstaan doordat er externe graafwerkzaamheden zijn geweest in de buurt van een van onze hoofdcentrales. Hierbij zijn de hoofdfibers doorgesneden en als gevolg daarvan werken onze diensten niet meer.

Onze eigen aannemers en technici zijn momenteel bezig om de fibers te herstellen zodat alles weer gaat werken. De schatting is dat men rond 12:00 de omleiding gereed zal hebben.
In hoeverre is er sprake van een fysiek redundante aanleg in jullie netwerk? Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de vorm en structuur van jullie netwerk van afnemer tot de prik op bijvoorbeeld ams-ix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jappo112 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

In hoeverre is er sprake van een fysiek redundante aanleg in jullie netwerk? Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de vorm en structuur van jullie netwerk van afnemer tot de prik op bijvoorbeeld ams-ix.
Elke stadsring heeft 2 corerouters die elkaars gebied compleet overlappen. Als 1 van de 2e core locaties eruit ligt zal al het verkeer omgerouteerd worden via de 2e core-router die ook op een andere locatie staat. Waarschijnlijk zal als dat gebeurt de snelheid wel iets inzakken, maar dit soort dingen kunnen ook alleen maar gebeuren als bijvoorbeeld een of andere aannemer met een graafmachine niet oplet.

Verder gebruiken wij gewoon het netwerk van InterNlnet en als zulks hebben wij dus goede peering afspraken op de ams-ix en dedicated routers voor het XMS netwerk.

*ja, 'als zulks' is geen goed nederlands, ik weet het.. :)*

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 28-08-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:05:
[...]

Je moet sowieso niks opzeggen voordat je echt 100% zeker bent dat je een andere werkende aansluiting hebt he.......
Wat betreft het abbonement op de kabel TV van Casema valt dat bij mij nog wel mee. Opgezegd en niet meer betalen sinds augustus 2005 de aansluiting van XMS actief werdt, maar nog wel volledig signaal op de aansluiting. :P
Maar inderdaad zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben sinds Dec 2005 woonachtig in men huidige woning en heb sindsdien XMS gehad.. Ook ik heb nog gewoon een Casema signaal :o

Wordt wel helemaal gek van de reclame die ze wekelijks sturen om me maar vooral lid te maken.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:55:
Ik ben sinds Dec 2005 woonachtig in men huidige woning en heb sindsdien XMS gehad.. Ook ik heb nog gewoon een Casema signaal :o

Wordt wel helemaal gek van de reclame die ze wekelijks sturen om me maar vooral lid te maken.
Het verwijderen van de tv-signalen is vaak een kostbaar proces. Het moet namelijk fysiek omgepatched worden en hiervoor dient dus een monteur langs te gaan. UPC en Casema sparen vaak opzeggingen op totdat men er genoeg heeft om tijdens één grote veegactie alle aansluitingen uit te zetten.

Wat betreft de reclame: het spreekt natuurlijk voor zich dat in regio's waar glasvezel komt te liggen de marketingacties vanuit de oude coax-netwerken vertienvoudigd zullen worden. XMS begeeft zich tenslotte op het terein van de kabel-aanbieders en is in de ogen van de kabel-aanbieders een geduchte concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:55:Wordt wel helemaal gek van de reclame die ze wekelijks sturen om me maar vooral lid te maken.
En ook melden dat je anders binnen twee weken afgesloten wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de XMS site ineens niets meer over een snellere verbinding dan 10mB/s Is dit niet meer mogelijk?

En dat half jaar gratis..... we worden in februari tot maart ergens aangesloten hier in Nijmegen centrum.... geldt dat half jaar dan nog? Of is dit een tijdelijke actie?

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:49:
Ik zie op de XMS site ineens niets meer over een snellere verbinding dan 10mB/s Is dit niet meer mogelijk?
Zit een beetje verstopt. :)

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:49:

En dat half jaar gratis..... we worden in februari tot maart ergens aangesloten hier in Nijmegen centrum.... geldt dat half jaar dan nog? Of is dit een tijdelijke actie?

Ben benieuwd
De actie zal blijven gelden voor alle portaal bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nu de andere aanbieders nog hogere snelheden gaan bieden voor een lagere prijs gaan jullie mee met deze ontwikkelingen. Dus gaan jullie ook omhoog qua snelheid voor de zelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
dewaal schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:31:
Nu de andere aanbieders nog hogere snelheden gaan bieden voor een lagere prijs gaan jullie mee met deze ontwikkelingen. Dus gaan jullie ook omhoog qua snelheid voor de zelfde prijs?
Laten ze ons eerst maar eens aansluiten.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Ik woon nu in de binnenstad van Amersfoort, in een appartement samen met mijn vriendin. Vorige week lag er een brief in de bus dat ze vandaag dus het glasvezel in de appartementen komen aansluiten, overal hier dus, of de mensen even van 7uur tot 15:30 thuis kunnen blijven, zodat ze erin kunnen. Als er iemand niet thuis is, kunnen ze daarboven de kabel niet doortrekken :) Naja ik moet echt werken vandaag, dus mijn vriendin had allemaal dingen geplant (nog vakantie), maar helaasch die moet dus ook thuis wachten.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
nog nieuws mbt wijk 7 in Nijmegen?

waarom zijn jullie niet tevreden met het netwerk daar? :)
hebben we voor het einde van het jaar nog internet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gezocht: Mensen met keuzemenu/belmenu problemen over XMS-VoIP lijnen

Er zijn een aantal gevallen bekend waarbij belmenu's over VoIP lijnen niet werken. Om wat tests uit te voeren ben ik op zoek naar mensen met de volgende symptomen:

Belmenu's (keuzemenu's) werken niet als:

- Anoniem bellen aan staat, als anoniem bellen uit staat werkt het wel.
- Belmenu's werken niet ongeacht de instelling voor anoniem bellen.

De tests nemen ongeveer 1 minuut in beslag en betreffen momenteel het bellen van een voicemail box en het intoetsen van een nummer-reeks.

Heeft iemand last van bovenstaande problemen dan aub een email naar: info@xtramediaservices.nl met als subject DTMF-tests tav martijn sanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:31:
Er zijn naar mijn weten geen aanbieders die een 10/10Mbit symmetrische lijn aanbieden voor 32.95 (onze prijs) dus wat dat betreft staan wij in de markt nog steeds op plaats 1. Mocht in de toekomst de markt zich anders ontwikkelen dan zal XMS natuurlijk de markt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fried schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:41:
nog nieuws mbt wijk 7 in Nijmegen?

waarom zijn jullie niet tevreden met het netwerk daar? :)
hebben we voor het einde van het jaar nog internet? :X
Er is een probleem met demping/signaal verlies in de ring van wijkdeel 7 dus waarschijnlijk zal een deel van de ring opnieuw gelast moeten worden. Zodra hier een update over te geven is zal het op de wijkplanning verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Nou hier in de binnenstad dus vandaag bezig geweest met XMS glasvezel, maar volgens mij hadden ze er even niet aan gedacht dat hieronder winkels zitten, ofwel ze zijn van 8uur tot 17uur bezig geweest, maar hebben het niet af kunnen maken, zie hier onze meterkast :+
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/otter872/glasvezel.JPG

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
denan schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:59:
[...]
Er zijn naar mijn weten geen aanbieders die een 10/10Mbit symmetrische lijn aanbieden voor 32.95 (onze prijs) dus wat dat betreft staan wij in de markt nog steeds op plaats 1. Mocht in de toekomst de markt zich anders ontwikkelen dan zal XMS natuurlijk de markt volgen.
Er zijn verschillende bedrijven die triple play diensten aanbieden voor 45 euro, 5 euro goedkoper. Inderdaad, lagere snelheid (4Mbit asynchroon) maar wel inclusief digitale tv. Ik begrijp dat we bij XMSnet extra gaan betalen voor digitale tv. Je mag dan gelijk hebben over die 10/10Mbit, het klinkt ook stoer, maar hoe vaak zul je voorlopig het verschil merken tussen 2Mbit en 10Mbit, tenzij je veel [illegaal] aan het downloaden bent of een hostingbedrijfje begint? Ik ben nog niet over de streep...
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.