[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
rjn27 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:26:
dit klink goed denan geld dit ook voor leiden ????
zit nog erg te twijfelen omdat ik graag HDTV wil ontvangen en dit nu mogelijk is bij casema als dit ook mogelijk word bij jullie wacht ik daar op.
Dit zenderaanbod gaat inderdaad op voor alle steden. Dit is echter het analoge signaal, dus niet HDTV. Dat zal in het digitale pakket gaan vallen aangezien dit enorme bandbreedtes verbruikt (15-18)mb/sec voor true-HDTV met dolby-digital) en dat is ook de reden dat de kabelaanbieders hier zoveel problemen mee hebben momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fried schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:00:
[...]

nog steeds niets gehoord... wel hebben we nu een upc digitale tv box ongevraagd opgestuurd gekregen... 'gratis proberen'
UPC/Casema beginnen zich inderdaad zorgen te maken over de uitrol van het glasvezel netwerk, dat merken wij steeds vaker aan de hand van de communicatie richting klanten van UPC/Casema in de steden waar wij uitrollen.

Toch is de digitale box die ze leveren best aardig. Jammergenoeg heeft men zo weinig bandbreedte dat de meeste zenders enorm gecompressed worden. Digitaal wil helaas niet altijd zeggen dat het inderdaad "beter" is.

Zo gezegd zou de aanlevering van ons analoge signaal ook nog "digitaal" genoemd kunnen worden. Bij coax-aansluitingen zoals UPC/Casema/Essent gebruiken is er signaalverlies naarmate je verder van een wijkcentrale af zit. Woon je er net naast, dan is het beeld prima in orde. Woon je echter aan de rand van een wijk dan is het beeld meestal een stuk slechter. Het voordeel van het analoge signaal bij glasvezel is dat het signaal digitaal uitkomt bij de woningen, alleen het laatste stuk vanaf de meterkast tot aan de TV is analoog (de eigen klantbekabelling). In theorie zou hier dus geen signaalverlies op mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Een kennis van mij heeft zo'n internetverbinding.. 10 mbit up en down! Werkt prima... Gewoon lid worden van een nieuwsserver en gaan! Dit is zelfs inclusief telefoon en tv! voor 50 euro ofzo echt geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
glasvezel heeft idd redelijk wat voordelen vergeleken met coax... helaas is glasvezel uitrollen duur.
er zijn onderzoeken gedaan naar coax technieken en die zijn redelijk ver... helaas is alleen @home hier op het moment mee bezig, maar dat kan nog wel ff duren.
Korte samenvatting:

glasvezel aanleggen naar de wijksplitters (en de apparatuur in wijksplitters vervangen) en vanaf de wijksplitters over de coax met multi frequenties (zoals bv: docsis 3.0).
dat is goedkoper dan fiber to the home, de enige wijziging is dat je een Passief filter als huisdoos krijgt (wat alleen maar voordelen heeft, aka plug & play)
met zo'n netwerk is het mogelijk om 1gbit (full duplex) over een coax lijn te krijgen (@home test vanaf +-juli met 20.000 aansluitingen op 100mbits via deze netwerk configuratie)
je hoeft dus het bestaande coax netwerk vanaf de wijksplitter niet te vervangen, scheelt een hoop graafwerk.

al ben ik er zeker van dat glasvezel de toekomst wordt/is, maar het is nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ArcticWolf schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:20:
glasvezel heeft idd redelijk wat voordelen vergeleken met coax... helaas is glasvezel uitrollen duur.
er zijn onderzoeken gedaan naar coax technieken en die zijn redelijk ver... helaas is alleen @home hier op het moment mee bezig, maar dat kan nog wel ff duren.
Korte samenvatting:

glasvezel aanleggen naar de wijksplitters (en de apparatuur in wijksplitters vervangen) en vanaf de wijksplitters over de coax met multi frequenties (zoals bv: docsis 3.0).
dat is goedkoper dan fiber to the home, de enige wijziging is dat je een Passief filter als huisdoos krijgt (wat alleen maar voordelen heeft, aka plug & play)
met zo'n netwerk is het mogelijk om 1gbit (full duplex) over een coax lijn te krijgen (@home test vanaf +-juli met 20.000 aansluitingen op 100mbits via deze netwerk configuratie)
je hoeft dus het bestaande coax netwerk vanaf de wijksplitter niet te vervangen, scheelt een hoop graafwerk.

al ben ik er zeker van dat glasvezel de toekomst wordt/is, maar het is nog niet nodig.
Nodig is het nooit, maar als de techniek zo zou werken zat ik thuis nog met mijn 200 baud modem in te bellen op een BBS. Er zijn inderdaad technieken om de beperkingen van het huidige coaxiale netwerk te omzeilen, maar dat is een investering waar veel kabelmaatschappijen zich niet aan willen branden. XMS is ook van mening dat er beter direct een netwerk aangelegd kan worden (ftth) dat alles aankan wat men nu (en in de toekomst) wil gaan doen. Aangezien wij hele gebieden "verglazen" zijn FTTH aansluitingen voor ons geen probleem. Particulieren krijgen al een aansluiting voor 150,- euro eenmalige aansluitkosten (portaal/dudok/scw vergoeden dit). Dus de prijzen vallen enorm mee.

Verder maakt @home, net zoals elke andere kabelleverancier, naar mijn informatie nog steeds gebruik van zogenaamde 'burst'-technieken waarbij de bandbreedte vanaf de wijkcentrale naar de woningen verdeeld is over een straat. Down is geen probleem, Up vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:01:
Bericht dat recent geplaatst is op Vathorstnet over digitale tv/hdtv. Daaronder een vraag die het stukje bij mij opriep.

Settopbox
Voor ontvangst van digitale TV heeft u straks een settopbox nodig. In de kranten is geschreven dat de huidige decoders en aangeboden settopboxen geen HD-TV formaat signalen kunnen ontvangen (MPEG-4). Om deze reden leveren wij nog geen settopboxen.
Het zal er om spannen, of vóór de WK deze apparaten in voldoende mate aanwezig zullen zijn voor de andere grote aanbieders en wij als kleine partij er vanuit gaan dat de settopboxen pas vanaf september beschikbaar zullen komen.

Vraag: Betekent dit dat XMS vanaf september digitale tv in HD-formaat wil aanbieden? Daarnaast, TV via IP toch over een aparte glaskabeltje?
Ik heb op mijn werk al zeker 3 maanden 4 Amino HDTV stb's staan die het prima doen en gewoon leverbaar zijn bij Amino.

http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet120.html

Hoop dat het snel beschikbaar komt, is natuurlijk een mooie aanwinst voor het XMS pakket.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
maar denan komt er dit jaar nog HDTV in leiden via xms want dan ben ik overtuigt en zeg ik versatel op en neem ik geen casema ik ben dan overtuigt hou ik dan ook het anologe singaal er bij voor de tv boven
ik hoop dat ik voor 26 oktober aangeloten word want dan loopt me contrakt bij versatel af !!
ben nu hoop vol en ga voor xms _/-\o_
zou je het nog een laaste keer voor me kunnen nakijken heb 2315kz
alvast bedankt verhuig me nu al op hdtv via glasvezel lijkt me veel beter als casema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan, bedankt voor de op voorhand geleverde informatie! :)

Blijft the Box ook nog ontbreken bij Hertzinger? Staat niet in de lijst.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 16:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:30:
[...]

Nodig is het nooit, maar als de techniek zo zou werken zat ik thuis nog met mijn 200 baud modem in te bellen op een BBS. Er zijn inderdaad technieken om de beperkingen van het huidige coaxiale netwerk te omzeilen, maar dat is een investering waar veel kabelmaatschappijen zich niet aan willen branden. XMS is ook van mening dat er beter direct een netwerk aangelegd kan worden (ftth) dat alles aankan wat men nu (en in de toekomst) wil gaan doen. Aangezien wij hele gebieden "verglazen" zijn FTTH aansluitingen voor ons geen probleem. Particulieren krijgen al een aansluiting voor 150,- euro eenmalige aansluitkosten (portaal/dudok/scw vergoeden dit). Dus de prijzen vallen enorm mee.

Verder maakt @home, net zoals elke andere kabelleverancier, naar mijn informatie nog steeds gebruik van zogenaamde 'burst'-technieken waarbij de bandbreedte vanaf de wijkcentrale naar de woningen verdeeld is over een straat. Down is geen probleem, Up vaak wel.
ik val helaas net buiten het glasvezel gedeelte van XMS (portaal..) ik woon wel in Nijmegen en er zijn portaal woningen in de buurt (zover ik weet).
Maar uit jou verhaal kan ik opmaken dat ik evt. wel glasvezel kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
rjn27 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:26:
dit klink goed denan geld dit ook voor leiden ????
zit nog erg te twijfelen omdat ik graag HDTV wil ontvangen en dit nu mogelijk is bij casema als dit ook mogelijk word bij jullie wacht ik daar op.
Hoe goed wil je het HD signaal uiteindelijk hebben?
Er zijn 2 soorten HD in omloop. 1 die uitzend en 12 MB per kanaal kost, en 1 die iets van 25 MB per kanaal kost.
De kabel maatschappijen hebben een probleem om zoveel MB aan bandbreedte te leveren op hun coax netwerk dat ze voor het slechtere 12 MB signaal gaan. Op de glasvezel is bandbreedte geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige uitbreiding van TV zenders, ik kan niet wachten tot ik het krijg!

Denan, gelijk ff een vraagje: ik heb mijn aanvraag weken geleden getekend retour gestuurd (3432 GX, 27) maar ik heb nog niets gehoord. Niets van welkom bij de club, niets over de planning, niets over mijn telefoonnummer dat ik wil meenemen...

En klopt het dat jullie de KPN opzeggen (ik heb aangevraagd een telefoonnummer te behouden)? Hoe zit het dan met mijn ADSl van Planet? Dat zit "vast" aan mijn ISDN toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:01:
maar denan komt er dit jaar nog HDTV in leiden via xms want dan ben ik overtuigt en zeg ik versatel op en neem ik geen casema ik ben dan overtuigt hou ik dan ook het anologe singaal er bij voor de tv boven
ik hoop dat ik voor 26 oktober aangeloten word want dan loopt me contrakt bij versatel af !!
ben nu hoop vol en ga voor xms _/-\o_
zou je het nog een laaste keer voor me kunnen nakijken heb 2315kz
alvast bedankt verhuig me nu al op hdtv via glasvezel lijkt me veel beter als casema..
Planningsvragen moeten nu toch echt via het telefoonnummer 0800 555 2 555 (optie 3) aangezien ik geen up-to-date planning heb.

Wat betreft digitale tv doe ik geen uitspraken tot er dingen vastliggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:17:
denan, bedankt voor de op voorhand geleverde informatie! :)

Blijft the Box ook nog ontbreken bij Hertzinger? Staat niet in de lijst.
Ja, the box zal blijven ontbreken. Licenties hiervoor krijgen zou ook te duur zijn en niet in het huidige pakket passen aangezien TheBox eigenlijk eigendom is van de kabelaars (UPC of Casema?).
De zenderlijst die nu online staat is de definitieve lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ArcticWolf schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:44:
[...]

ik val helaas net buiten het glasvezel gedeelte van XMS (portaal..) ik woon wel in Nijmegen en er zijn portaal woningen in de buurt (zover ik weet).
Maar uit jou verhaal kan ik opmaken dat ik evt. wel glasvezel kan krijgen ?
Dat zou inderdaad mogelijk zijn als er portaalwoningen in de straat staan, of als er een fiber door de straat loopt. Je zou je (vrijblijvend) kunnen aanmelden via www.xmsnet.nl, dan krijg je vanzelf bericht zodra wij op die locatie kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:58:
[...]

Hoe goed wil je het HD signaal uiteindelijk hebben?
Er zijn 2 soorten HD in omloop. 1 die uitzend en 12 MB per kanaal kost, en 1 die iets van 25 MB per kanaal kost.
De kabel maatschappijen hebben een probleem om zoveel MB aan bandbreedte te leveren op hun coax netwerk dat ze voor het slechtere 12 MB signaal gaan. Op de glasvezel is bandbreedte geen probleem...
Dat klopt inderdaad. Dezelfde bandbreedte beperkingen leiden er ook toe dat er bij de huidige digitale (nonHDTV) diensten enorme klachten zijn over de kwaliteit. Veel zenders op het digitale pakket van de kabelaars hebben geen digitaal geluid en zijn vaak gereduceerd tot een 0.3 tot 1Mbit MPEG-stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:13:
Geweldige uitbreiding van TV zenders, ik kan niet wachten tot ik het krijg!

Denan, gelijk ff een vraagje: ik heb mijn aanvraag weken geleden getekend retour gestuurd (3432 GX, 27) maar ik heb nog niets gehoord. Niets van welkom bij de club, niets over de planning, niets over mijn telefoonnummer dat ik wil meenemen...
Hij staat inderdaad al in ons systeem, maar vanuit de planningsafdeling is nog geen planning terug gekomen voor die locatie. Zodra wij die hebben zal er een bevestigingsbrief verstuurd worden.
En klopt het dat jullie de KPN opzeggen (ik heb aangevraagd een telefoonnummer te behouden)? Hoe zit het dan met mijn ADSl van Planet? Dat zit "vast" aan mijn ISDN toch?
Dat is correct, wij kunnen het KPN contract stopzetten door het nummer te porteren naar XMS. ADSL staat echter wel los van de telefoonaansluiting, dus dat abonnement zal niet vanzelf stopgezet worden, ook al werkt vaak het niet meer(indien het KPN adsl is, in het geval van BBNED adsl zal het wel blijven werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Ik heb met XMS planning gebeld en kreeg te horen dat dat het nu september 2006 wordt i.p.v. de eerder geschatte mei 2006, voordat hier in Hilversum de 1e klanten aangesloten worden (dat zou dus ons Dudok gebouw zijn/worden).. Mooi is dat, nog ruim 4 maanden wachten dus.. Ons gebouw is al helemaal voorbereid, en ook al aangesloten op de glasvezel in de straat een aantal weken terug, dus wat is de reden dat het nu nog ruim 4 maanden duurt? Duurt allemaal wel erg lang zeg, en ik wil juist z.s.m. van mijn huidige relatief dure abbo's af (vandaar)..

Degene die ik aan de lijn had kon/wilde er verder weinig over zeggen.. Heb jij misschien een idee denan, wat die vertraging nou veroorzaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 07-06-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:15:
Ik heb met XMS planning gebeld en kreeg te horen dat dat het nu september 2006 wordt i.p.v. de eerder geschatte mei 2006, voordat hier in Hilversum de 1e klanten aangesloten worden (dat zou dus ons Dudok gebouw zijn/worden).. Mooi is dat, nog ruim 4 maanden wachten dus.. Ons gebouw is al helemaal voorbereid, en ook al aangesloten op de glasvezel in de straat een aantal weken terug, dus wat is de reden dat het nu nog ruim 4 maanden duurt? Duurt allemaal wel erg lang zeg, en ik wil juist z.s.m. van mijn huidige relatief dure abbo's af (vandaar)..

Degene die ik aan de lijn had kon/wilde er verder weinig over zeggen.. Heb jij misschien een idee denan, wat die vertraging nou veroorzaakt?
Dit heeft te maken met de bouw van het Core-netwerk voor de fiber aansluitingen. Er is een vertraging opgetreden in de levering van een aantal hardware componenten die nodig zijn voor de laatste opleveringsfase van het netwerk. Dit is ook de reden geweest dat Arnhem een aantal weken vertraagd was. Het is momenteel wel mogelijk om op een aantal locaties het fibernetwerk te activeren, maar dan is de redundancy wel nihil: Met andere woorden, als er ook maar iets mis gaat in de centrale van een stad zal het hele netwerk er uit liggen aangezien er (nog) geen backup centrales zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Denan ik heb evenmet de planning gebeld maar daar werd ik ik niet veel wijzer van ze zeiden dat mijn straat misschien voor de bouvak aan de beurt is en of het netwerk in leiden dat jaar al actief wist ze ook niet zeker ze hopen op october
wat kan ik hier mee want ik heb me huidige provider opgezegt ( versatel ) half october heb ik dus geen internet meer en verlengen kan alleen maar per jaar niet voor een paar maanden ..

wat nu te doen want het word telkens bijgesteld naar achter toe ik zie het zo volgend jaar worden
alvast bedankt misschien kan jij er wat mee als je alsnog een postcode nodig heb is het deze 2315KZ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
rjn27 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:12:
wat kan ik hier mee want ik heb me huidige provider opgezegt ( versatel ) half october heb ik dus geen internet meer en verlengen kan alleen maar per jaar niet voor een paar maanden ..
Zover ik weet kan je bij de meeste providers (ook op de kabel) na het 1e jaar gewoon elke maand opzeggen (max 3 maanden als redelijke opzegtermijn).. Het lijkt mij daarom ook niet slim om nu al je abonnement op te zeggen voor oktober terwijl je nog helemaal niet zeker weet wanneer je op glasvezel bent aangesloten.. Ik ga ook zeker niet mijn huidige abonnementen opzeggen voordat ik 100% zeker ben van wanneer ik hier (werkend) glasvezel heb..

@denan, bedankt voor je antwoord, weet ik tenminste waar het aan ligt.. Wel balen, 4 maanden extra wachten scheelt me toch al gauw 200 euro wat ik had kunnen besparen op de kosten die ik nu maak per maand voor al die diensten bij 3 verschillende providers.. Het moet trouwens voor jullie als bedrijf/provider ook best frusterend zijn lijkt mij, dat je zo lang niks kan door de vertraging van levering van slechts een aantal hardware componenten voor je netwerk..

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 07-06-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:12:
Denan ik heb evenmet de planning gebeld maar daar werd ik ik niet veel wijzer van ze zeiden dat mijn straat misschien voor de bouvak aan de beurt is en of het netwerk in leiden dat jaar al actief wist ze ook niet zeker ze hopen op october

wat nu te doen want het word telkens bijgesteld naar achter toe ik zie het zo volgend jaar worden
alvast bedankt misschien kan jij er wat mee als je alsnog een postcode nodig heb is het deze 2315KZ ..
Volgens de planningen zouden de graafwerkzaamheden rond september klaar moeten zijn, maar hier zit wel een bouwvak tussen. Het beste kun je rond augustus informeren, dan is de bouwvak afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
eindelijk een reactie:
Geachte heer Fried,

Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen antwoord geven op uw vraag, omdat de planning nog niet definitief is. De oorzaak hiervan is dat, voordat met aansluiten begonnen kan worden, wij overtuigd willen zijn van de goede kwaliteit van het netwerk. Het aanleggen van een dergelijk netwerk is uniek in Nederland (en zelfs wereldwijd) wij maken gebruik van de nieuwste technieken. Helaas betekent dit ook dat wij tijdens de bouw tegen technische verrassingen aanlopen die opgelost moeten worden voordat wij u kunnen aansluiten. Op dit moment zijn wij in diverse wijken bezig met het leggen van de kabels. Zodra duidelijk is wanneer wij een definitieve planning kunnen afgeven nemen wij contact met u op, waarschijnlijk zal dit augustus of september zijn.

Wij blijven u aanraden om uw huidige abonnementen pas op te zeggen op het moment dat bij u de diensten zijn geactiveerd. Wij beseffen dat het verschuiven van de opleverdatum erg vervelend voor u is maar wij doen er alles aan om u zo snel als mogelijk te voorzien van een betrouwbare glasvezelaansluiting.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

XMS Nijmegen
ik zie het wel weer 2007 worden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uniek? jaja

mijn flatje uit 2002 had al volledig glasvezel, helaas heeft kpn de stekker uit fibre to the home project getrokken. dus sinds afgelopen januari geen 10mbit meer. maar ben al weer verhuist waar ze t wel weer hebben, tongelre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:05:
uniek? jaja

mijn flatje uit 2002 had al volledig glasvezel, helaas heeft kpn de stekker uit fibre to the home project getrokken. dus sinds afgelopen januari geen 10mbit meer. maar ben al weer verhuist waar ze t wel weer hebben, tongelre!
Uniek? Zeker wel, een project waarbij een flat aangesloten is op een glasvezelverbinding is iets heel anders dan het uitrollen van een landelijk glasvezelnetwerk waarbij mensen een zeer goedkope FTTH aansluiting kunnen krijgen. Ter vergelijk: Normaliter kost een FTTH/FTTI aansluiting minimaal 15.000 euro per op te leveren locatie. Bij ons "slechts" 150,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fried schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:00:
eindelijk een reactie:

[...]

ik zie het wel weer 2007 worden.. :/
Dat zeker niet, persoonlijk verwacht ik dat er rond september weer een hoop huisaansluitingen in nijmegen plaats zullen vinden na de bouwvak. Rond die tijd zullen de planningen ook weer up-to-date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik vind het gewoon grof dat ze na 10m kabel aan gelegt te hebben (wat dus niet volgens afspraak ging), geen datum kunnen/willen garanderen van aansluiten, toch "eisen" dat je nu al voor een contract kiest...

En dan op zijn minst suggereren dat als je het nu niet doet je later 200+ euro aansluitkosten moet betalen.
(en als je het nu doet loop je goed kans dat je straks 400+ euro vast zit aan dubbele abbo´s)

volgens mij weten ze nu al dat ze 2006 niet gaan halen.. maar willen ze voor de "succes" nu al tig extra abbo´s hebben die nog jaren in de wachtrij staan

Waar blijven ze nou met hun eind 2003 is het er? Ik wordt er op dit moment alleen sarcastischer door, en vind de aanleg data steeds moeilijker te geloven (zelfs december 2010 zou ik niet meer geloven)

Ik vind het gewoon jammer dat een provider met zo´n imho best goed idee, zo zijn betrouwbaarheid te grabbel gooit, want hoe gaat het bij storingen straks ook over binnen 2 dagen werkt het weer? en dan weer rekken naar tig maanden?
(Dit is geen aanval op de hard werkende medewerkers, maar eerder een verwijt naar die bobo´s die de goedwillende werknemers steeds met een mond vol tanden zetten door te zorgen dat die hun woorden niet na kunnen komen)

[ Voor 3% gewijzigd door Duur! op 08-06-2006 11:57 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Duur schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:55:
Ik vind het gewoon grof dat ze na 10m kabel aan gelegt te hebben (wat dus niet volgens afspraak ging), geen datum kunnen/willen garanderen van aansluiten, toch "eisen" dat je nu al voor een contract kiest...

En dan op zijn minst suggereren dat als je het nu niet doet je later 200+ euro aansluitkosten moet betalen.
(en als je het nu doet loop je goed kans dat je straks 400+ euro vast zit aan dubbele abbo´s)

volgens mij weten ze nu al dat ze 2006 niet gaan halen.. maar willen ze voor de "succes" nu al tig extra abbo´s hebben die nog jaren in de wachtrij staan

Waar blijven ze nou met hun eind 2003 is het er? Ik wordt er op dit moment alleen sarcastischer door, en vind de aanleg data steeds moeilijker te geloven (zelfs december 2010 zou ik niet meer geloven)

Ik vind het gewoon jammer dat een provider met zo´n imho best goed idee, zo zijn betrouwbaarheid te grabbel gooit, want hoe gaat het bij storingen straks ook over binnen 2 dagen werkt het weer? en dan weer rekken naar tig maanden?
(Dit is geen aanval op de hard werkende medewerkers, maar eerder een verwijt naar die bobo´s die de goedwillende werknemers steeds met een mond vol tanden zetten door te zorgen dat die hun woorden niet na kunnen komen)
XMS is pas bij het glasvezelproject betrokken sinds begin 2005, dus uitspraken die voor die tijd gemaakt zijn liggen niet op ons conto. Dat zijn uitspraken geweest vanuit portaal en de betrokken investeringsmaatschappijen.

Verder is de enige reden van vertraging op dit moment het leveringsprobleem van een aantal netwerkonderdelen. Zodra die binnen zijn kan het netwerk volledig uitgerold worden en zullen wij ook weer een vaste planning kunnen geven. In arnhem bijvoorbeeld werken de eerste aansluitingen al, in nijmegen zullen de eerste actieve aansluitingen na de zomer worden opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in Vathorst de glasvezelverbinding, maar heb met internet het volgende probleem: een internetpagina opvragen duurt gemiddeld 10-15 seconden. En dit heeft eigenlijk enkel te maken met het verbinding maken met de server. Het binnenhalen van data gaat wel razendsnel.....hoe denken ze daar wat aan te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeijer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 16:14
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:54:
Ik heb nu in Vathorst de glasvezelverbinding, maar heb met internet het volgende probleem: een internetpagina opvragen duurt gemiddeld 10-15 seconden. En dit heeft eigenlijk enkel te maken met het verbinding maken met de server. Het binnenhalen van data gaat wel razendsnel.....hoe denken ze daar wat aan te gaan doen?
Wordt er niet gewerkt via een proxy server? (of werk je niet via proxy?)
Als je deze niet ingesteld hebt kan het idd langzamer gaan voordat je een site bezoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jaspermeijer schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:00:
[...]

Wordt er niet gewerkt via een proxy server? (of werk je niet via proxy?)
Als je deze niet ingesteld hebt kan het idd langzamer gaan voordat je een site bezoekt
Nee, maar waarschijnlijk staat er lokaal iets verkeerd ingesteld. DNS servers van oude providers ofzo?
het zou moeten zijn:
dns1:217.149.196.6
dns2:217.149.192.6

En anders ligt er een firewall of antvirusprogramma dwars. Uit tests die wij hebben uitgevoerd in het netwerk was de responstijd minder dan 10ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Bij mijn weten moet in Amersfoort Vathorst de respons redelijk zijn. Kan nog iets beter zodra de permanente verbindingen er liggen, maar een wachttijd van 10 seconden ligt tot nu toe niet aan iets in het glasvezelnetwerk voor zover bekent bij ons.

Zowel, dan gaarne vermelden op http://forum.vathorst.nu zodat we deze gegevens kunnen overzien en als het toch een bepaald glasvezel segment zou zijn, kunnen ingrijpen.

gr,

Stefan, Telecom Commissie, Bewoners Vereniging Vathorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan,

Wij hebben gisteren de brief mogen ontvangen van XMS over de nieuwe televisie provider voor XMS. Maar volgens de brief gaat het pakket met het nieuwe TV raster pas medio september in. ;(
Dat is toch wel enige tijd later dan eigenlijk het emailtje van de CSD deed voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 10:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:41:
Bij mijn weten moet in Amersfoort Vathorst de respons redelijk zijn. Kan nog iets beter zodra de permanente verbindingen er liggen, maar een wachttijd van 10 seconden ligt tot nu toe niet aan iets in het glasvezelnetwerk voor zover bekent bij ons.

Zowel, dan gaarne vermelden op http://forum.vathorst.nu zodat we deze gegevens kunnen overzien en als het toch een bepaald glasvezel segment zou zijn, kunnen ingrijpen.

gr,

Stefan, Telecom Commissie, Bewoners Vereniging Vathorst.
Wellicht is het handiger om eerst eens contact op te nemen met de servicedesk. De 2 gevallen uit vathorst met een trage website repons (maar snelle download) bleken beiden een proxy server te gebruiken. Wij hebben in ieder geval geen klachten meer van deze mensen gehad, dus ik weet ook 99,9% zeker dat er niets in het netwerksegment "mis" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:34:
@denan,

Wij hebben gisteren de brief mogen ontvangen van XMS over de nieuwe televisie provider voor XMS. Maar volgens de brief gaat het pakket met het nieuwe TV raster pas medio september in. ;(
Dat is toch wel enige tijd later dan eigenlijk het emailtje van de CSD deed voorkomen.
De rasterwijzigingen zijn in september, maar deze staan niet in verband met de aanpassingen in het huidige zenderpakket en zenderkwaliteit. Vandaag en in het weekend zullen de werkzaamheden afgerond worden en er zullen steeds meer zenders bijkomen in de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De zenders zien er goed uit, beeld is beter dan voorheen bij ons in Vathorst.
Nu wachten op de rest van de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:00:
[...]De rasterwijzigingen zijn in september, maar deze staan niet in verband met de aanpassingen in het huidige zenderpakket en zenderkwaliteit. Vandaag en in het weekend zullen de werkzaamheden afgerond worden en er zullen steeds meer zenders bijkomen in de komende dagen.
Helder. :)

Eindelijk kwalitatief goed beeld, er is weer een TXT signaal aanwezig op de BRT en de BBC is weer terug.
quote: denan
38 Discovery Science 68+
39 Discovery Travel & Living S12
Alleen deze zenders zijn per abuis verwisseld met de kanalen. ;)
Science zit bij mij op S12 en Travel & Living op 68+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff updateje...ik heb ondertussen een vast ip adres gekregen, dit heeft een en ander al wel verbeterd, maar gemiddeld zit ik nog op een seconde of 3-4.

Bij een trace valt me op dat 4 hops in het 172 domein (xms volgens mij) traag zijn. Ik vindt totaal iets van 8 hops in het xms domein overigens erg veel...

...we zijn er bijna (tv is prima en telefoon weet ik nog niet, wacht eerst i-net af)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
ff updateje...ik heb ondertussen een vast ip adres gekregen, dit heeft een en ander al wel verbeterd, maar gemiddeld zit ik nog op een seconde of 3-4.

Bij een trace valt me op dat 4 hops in het 172 domein (xms volgens mij) traag zijn. Ik vindt totaal iets van 8 hops in het xms domein overigens erg veel...

...we zijn er bijna (tv is prima en telefoon weet ik nog niet, wacht eerst i-net af)
DIt kan ook van de server afhangen waar de website op staat. Ik zit hier met een 100Mbit lijn en sommige websites duren hier ook 5-10 seconden. Als het op alle sites voorkomt is het toch aan te raden dat je even contact opneemt met de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Informatie-Private Spice

De zender private-spice zit in het nieuwe zenderpakket, maar komt alleen door tussen 23:00 en 05:00. Omdat het signaal analoog van aard is, is het zeer lastig om een 18+ zender die 24uur per dag uitzend af te schermen. Bij digitale televisie zou hier makkelijk een wachtwoord voor gezet kunnen worden of een kinderslot. Daarom is besloten om het signaal af te schermen door middel van een testbeeld tussen 05:00 en 23:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail:

Wij hebben zojuist een afmelding gehad van de externe telefoonmaatschappij die problemen had met haar centrale. De voicemail-doorschakelproblemen zouden opgelost moeten zijn. Mochten er mensen zijn die hun voicemail willen testen (of gewoon gebruiken) dan aub een emailtje naar support@xtramediaservices.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zwaar offtopic, en alleen gepost op persoonlijke note (zie de disclaimer in de signature):

Daarom wachten we dus liever iets langer met het uitrollen van digitale tv ;)

http://www.vkmag.com/magazine/comments/7577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Laatste frequentiewijzigingen:

WDR is te ontvangen op kanaal 53+ (728.25 MHz.)
CNN is te ontvangen op kanaal 59 (775.25 MHz.)
Motors TV is te ontvangen op kanaal 5 (175.25 MHz.)
Discovery Science is te ontvangen op kanaal 68+ (849.25 MHz.)
Discovery Travel & Living is te ontvangen op kanaal S12 (238.25 MHz.)

De lijsten op de websites kloppen dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Er is een storing in de telefooncentrales van een van de grootste nederlandse telecombedrijven en hierdoor is de kwaliteit van alle telefoonlijnen die over deze centrale lopen momenteel zeer slecht.
Ook de telefoonlijnen van XMS die over dit netwerk lopen hebben last van deze storing, maar men is op dit moment bezig om het telefonieverkeer over backup-centrales te routeren.
Hierdoor kan het voorkomen dat de spraak soms normaal klinkt en soms zeer slecht. Het is dus geen XMS-storing, ook telefoonlijnen van andere providers (en gsm's) hebben last van deze storing.

Update
De backup centrales lijken online te zijn en alles begint langzaam weer te werken. Binnen nu en een aantal minuten zouden de problemen verholpen moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 15-06-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geintereseerden een foto van de antenne's en schotels van de XMS RTV headend van Soest.

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/berendbotje/Ftth%20Portaal/TV%20Headend%20Soest/TV%20Headend%20Soest_01_smaller.jpg

Meer foto's hier : klikerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail dienst

Zojuist is voicemail geactiveerd voor alle XMS klanten. Dit betekent NIET dat iedereen nu ineens een actieve voicemailbox heeft. Een klant die voicemail wil gebruiken moet dit aanzetten via de eigen https://mijn.xtramediaservices.nl pagina's. Hier kunnen zij ook allerlei
doorschakel- en voicemail instellingen wijzigen.

Uitluisteren van voicemailberichten kan door 1233 te bellen op hun toestel. Daar kan ook een persoonlijke welkomstboodschap worden ingesproken. Alle overige instellingen (aan//uitzetten voicemail, doorsturen van voicemailberichten naar een email adres, vertraging instellen etc) worden allemaal gedaan via de "mijn." pagina's, en zijn dus niet mogelijk via het telefoontoestel.

*test maar raak*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:44:
Voicemail dienst

Zojuist is voicemail geactiveerd voor alle XMS klanten. Dit betekent NIET dat iedereen nu ineens een actieve voicemailbox heeft. Een klant die voicemail wil gebruiken moet dit aanzetten via de eigen https://mijn.xtramediaservices.nl pagina's. Hier kunnen zij ook allerlei
doorschakel- en voicemail instellingen wijzigen.

Uitluisteren van voicemailberichten kan door 1233 te bellen op hun toestel. Daar kan ook een persoonlijke welkomstboodschap worden ingesproken. Alle overige instellingen (aan//uitzetten voicemail, doorsturen van voicemailberichten naar een email adres, vertraging instellen etc) worden allemaal gedaan via de "mijn." pagina's, en zijn dus niet mogelijk via het telefoontoestel.

*test maar raak*
Als ik kijk op "mijn" pagina's kan ik alleen voor het eerste telefoonnummer de instellingen wijzigen.
Voor het tweede nummer (035-88xxxxx) kan er niets ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:02:
[...]

Als ik kijk op "mijn" pagina's kan ik alleen voor het eerste telefoonnummer de instellingen wijzigen.
Voor het tweede nummer (035-88xxxxx) kan er niets ingesteld worden.
Kun je even een email sturen naar support@xtramediaservices.nl met als subject 'voicemail'? Dan zoek ik aan de hand van je email adres uit wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail is nu appart in te stellen voor elke lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:35:
Voicemail is nu appart in te stellen voor elke lijn.
Check :)

Wat betreft anoniem bellen is het nu alles of niets:

Als u akkoord gaat zullen mensen die u belt uw nummer niet meer via nummerherkenning uw nummer kunnen zien.
Let op: u zult ook niet meer kunnen zie wie uw nummer belt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Waarschuwing:

Er bereiken ons momenteel veel signalen dat Casema een algemene brief
uit heeft laten gaan naar de inwoners van Soest & Soesterberg waarin men
waarschuwt dat het televisie abonnement binnen 8 dagen afgesloten zal
worden. Indien u uw televisiesignaal van XMS afneemt en geen rekeningen
meer ontvangt van Casema hoeft u zich geen zorgen te maken over deze
brief.
Het is dus af te raden om op deze brief te reageren en de door Casema
gevraagde adresgegevens aan Casema te melden. Hoogstwaarschijnlijk
krijgt u dan weer een jaarcontract voor het televisiesignaal van
Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat ik er niet lang meer van zal kunnen genieten maar de televisie is EINDELIJK zoals ie een jaar geleden al had moeten zijn. Ik begrijp best dat iedereen het beste voorhad maar we hebben wat aangemodderd met televisie het afgelopen jaar. Gelukkig heeft XMS uiteindelijk onderkend dat de vele klachten inderdaad niet overdreven waren want alle klachten die ik persoonlijk had zijn nu zo goed als verdwenen. Mooi, helder beeld, geen vervormingen, geen weggevallen randen, goed geluid en dat zelfs op Belgie, weer teletekst en BBC. Nu nog het zaakje digitaal distribueren en dan zullen er een hoop tevreden klanten zijn. Nogmaals jammer dat ik dat niet meer zal meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:25:
Het is jammer dat ik er niet lang meer van zal kunnen genieten maar de televisie is EINDELIJK zoals ie een jaar geleden al had moeten zijn. Ik begrijp best dat iedereen het beste voorhad maar we hebben wat aangemodderd met televisie het afgelopen jaar. Gelukkig heeft XMS uiteindelijk onderkend dat de vele klachten inderdaad niet overdreven waren want alle klachten die ik persoonlijk had zijn nu zo goed als verdwenen. Mooi, helder beeld, geen vervormingen, geen weggevallen randen, goed geluid en dat zelfs op Belgie, weer teletekst en BBC. Nu nog het zaakje digitaal distribueren en dan zullen er een hoop tevreden klanten zijn. Nogmaals jammer dat ik dat niet meer zal meemaken.
Wellicht dat wij je in de nabije toekomst weer als klant kunnen verwelkomen. De verbetertrajecten zijn bijna tot een eind gekomen en ook in de bedrijfsstructuur van XMS is zeer veel veranderd (en verbeterd) in de afgelopen maanden. Momenteel bevinden wij ons in de afrondende fase van dit traject en de gevolgen zijn voor onze klanten duidelijk merkbaar.

In de nabije toekomst gaan er nog wat zeer interessante dingen volgen voor bestaande en nieuwe klanten, maar hierover zal ik pas rond augustus meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
100% aansluiten

De besprekingen tussen XMS en de verschillende woningcorporaties zijn voorbij en de resultaten liggen op tafel. XMS zal in de verschillende steden die nu op de planning staan alle woningen aansluiten op het glasvezel netwerk, of mensen een abonnement nemen of niet (men is tot niets verplicht als de hardware er hangt!).
Al deze aansluitingen zullen gebruiksklaar gemaakt worden en als mensen besluiten dat ze willen overstappen naar glasvezel zal dit dus binnen een paar dagen geregeld kunnen worden. Ook zal het dus mogelijk worden dat mensen pas over een paar jaar een aansluiting laten activeren omdat men nu nog andere contracten heeft.
Als bonus zal iedereen die de hardware in zijn woning heeft voor 6 maanden onbeperkt de internetverbinding kunnen uittesten (gratis). Na deze testperiode kan men beslissen of men een abonnement neemt, dus ook na deze testperiode zit men nergens aan vast.
Tijdens deze testperiode zal het mogelijk zijn om voor 6 maanden ook een telefonie/televisieverbinding te krijgen voor een sterk gereduceerd tarief. Ook deze zijn zonder problemen stop te zetten na de 6 maanden.

Voor bestaande klanten van woningcorporaties zullen soortgelijke aanbiedingen komen, maar het hoe en wat hiervan moet nog bekeken worden. Voor losstaande projecten (zoals bijvoorbeeld de inwoners van vathorst) gelden natuurlijk andere voorwaarden. Hier zit tenslotte geen woningcorporatie die de enorme kosten van de aanleg op zich kan nemen. Hierover volgt na de bouwvak (dus rond augustus) meer informatie.

Planningen
Het bovenstaande verhaal is natuurlijk goed nieuws voor de planningen, aangezien deze nu een stuk "vaster" gemaakt kunnen worden. Medio juli zal een definitieve planning bij de planbureaus bekend zijn (optie 3 onder 0800-5552555).

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 26-06-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:10:
100% aansluiten

De besprekingen tussen XMS en de verschillende woningcorporaties zijn voorbij en de resultaten liggen op tafel. XMS zal in de verschillende steden die nu op de planning staan alle woningen aansluiten op het glasvezel netwerk, of mensen een abonnement nemen of niet (men is tot niets verplicht als de hardware er hangt!).
Al deze aansluitingen zullen gebruiksklaar gemaakt worden en als mensen besluiten dat ze willen overstappen naar glasvezel zal dit dus binnen een paar dagen geregeld kunnen worden. Ook zal het dus mogelijk worden dat mensen pas over een paar jaar een aansluiting laten activeren omdat men nu nog andere contracten heeft.
Als bonus zal iedereen die de hardware in zijn woning heeft voor 6 maanden onbeperkt de internetverbinding kunnen uittesten (gratis). Na deze testperiode kan men beslissen of men een abonnement neemt, dus ook na deze testperiode zit men nergens aan vast.
Tijdens deze testperiode zal het mogelijk zijn om voor 6 maanden ook een telefonie/televisieverbinding te krijgen voor een sterk gereduceerd tarief. Ook deze zijn zonder problemen stop te zetten na de 6 maanden.

Voor bestaande klanten van woningcorporaties zullen soortgelijke aanbiedingen komen, maar het hoe en wat hiervan moet nog bekeken worden. Voor losstaande projecten (zoals bijvoorbeeld de inwoners van vathorst) gelden natuurlijk andere voorwaarden. Hier zit tenslotte geen woningcorporatie die de enorme kosten van de aanleg op zich kan nemen. Hierover volgt na de bouwvak (dus rond augustus) meer informatie.

Planningen
Het bovenstaande verhaal is natuurlijk goed nieuws voor de planningen, aangezien deze nu een stuk "vaster" gemaakt kunnen worden. Medio juli zal een definitieve planning bij de planbureaus bekend zijn (optie 3 onder 0800-5552555).
Geldt dit ook voor Dudok in Hilversum? En dan ook voor de mensen die al een aansluiting hebben aangevaagd? Ik zou me anders best lullig voelen als ik 50 euro per maand moet betalen terwijl m'n buurman het 6 maanden gratis krijgt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:39:
[...]

Geldt dit ook voor Dudok in Hilversum? En dan ook voor de mensen die al een aansluiting hebben aangevaagd? Ik zou me anders best lullig voelen als ik 50 euro per maand moet betalen terwijl m'n buurman het 6 maanden gratis krijgt.. :/
Dit gaat inderdaad op voor alle Portaal/Dudok/woningstichting naarden-woningen. Klanten die zich nu reeds aangemeld hebben (maar nog geen actief abonnement hebben) zullen dezelfde kortingen krijgen. Voor bestaande klanten komt een andere actie waarover na de zomervakantie meer bekend zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 27-06-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kengetal draaien voor bellen binnen Soest/Soesterberg

Ik krijg van een aantal klanten af en toe klachten dat men het kengetal voor het telefoonnummer om de buurman te bereiken. (dus 034-XXXXXXX ipv XXXXXXX). Heeft iemand hier deze problemen ook? Zoja, aub een email naar support@xtramediaservices tav martijn sanders met als subject "kengetal". Ik zoek namelijk wat testcases.

Let op: als het te draaien nummer 034x is en je hebt zelf een 035x nummer is het normaal dat je het kengetal ervoor moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
denan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:10:
100% aansluiten

Ik neem aan dat het voor Portaal huurwoningen in Vathorst dan wel weer geldt.
Ik woon in Vathorst in een Portaal woning en bij toewijzen van de woning kregen wij te horen dat onze woningen zouden worden voorzien van Glasvezel.

Overigens heb ik mij voor de zekerheid al aangemeld voor Vathorstnet.

[ Voor 5% gewijzigd door bluesparkle op 27-06-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:37:
[...]

Dit gaat inderdaad op voor alle Portaal/Dudok/woningstichting naarden-woningen. Klanten die zich nu reeds aangemeld hebben (maar nog geen actief abonnement hebben) zullen dezelfde kortingen krijgen. Voor bestaande klanten komt een andere actie waarover na de zomervakantie meer bekend zal zijn.
Da's mooi.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:57:

Nieuw zenderpakket TV
46 Kabelkanaal
Inmiddels ook actief in Soest op 279 Mhz met informatie van Hertzinger.

Staat hier niet tussen: http://www.hertzinger.net...task=view&id=77&Itemid=78

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 20:36 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...probleem met snelheid blijft...een trace naar een willekeurig domein:

1 <1ms <1ms <1ms 192.168.1.10 (is m'n eigen router)
2 <1ms <1ms <1ms 172.19.30.130
3 1ms <1ms <1ms 172.1.38.134
4 1ms <1ms <1ms 172.19.38.138
5 1ms <1ms <1ms 172.19.38.142
6 1ms <1ms <1ms 172.19.38.146
7 1ms * 1ms 172.19.38.150
8 1ms * 1ms 172.19.0.77
9 1ms * 2ms 172.19.0.69
10 4ms * 3ms 172.18..109
11 3ms 3ms 3ms ge4-0-5.xr1.nik-asd.internl.net [217.149.192.41]
12 16 ms 3 ms 14ms 10ge-6-3.e600.............
13 4ms 4ms 4ms firewall1.beta......
14 5ms 4ms 4ms web-2.egengr........

Nu lijkt dit een prima trace, MAAR de * (sterretjes) in de trace zijn trickie...juist die punten duren tot wel 5 tellen voordat het op het beeld verschijnt....de andere worden netjes direct achter elkaar getoond.....en nogal veel hops in het XMS domein....

Erger nog: nog altijd geen oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die *-etjes onderweg zeggen helemaal niets. Je ziet dat de routers/machines later gewoon overal op reageren en dus alles komt daar aan.

De routers onderweg met *-etjes hebben gewoon een beveiliging tegen het verwerken van ping-floods en reageren niet op alle ping requests.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Als ik die delays zie, is dat erg laag. Meestal in traces op probleemverbindingen het je delays van 100 tot 300 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:25:

8 1ms * 1ms 172.19.0.77
9 1ms * 2ms 172.19.0.69
10 4ms * 3ms 172.18..109

Nu lijkt dit een prima trace, MAAR de * (sterretjes) in de trace zijn trickie...juist die punten duren tot wel 5 tellen voordat het op het beeld verschijnt....de andere worden netjes direct achter elkaar getoond.....en nogal veel hops in het XMS domein....

heb je al een keer met een proxy server geprobeerd ? ik bedoel een willekeurig proxy server... als je daarmee wel snel pagina's opent, ligt het aan XMS, anders ligt het aan jou pc :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de sterretjes in principe niets betekenen, het is alleen opvallend dat dan de het tonen van de trace-regel een seconde of 4 duurt...

Het valt me ook op dat met mijn ADSL verbinding (de enige verandering in mijn netwerk) de snelheid wel goed is...2 routers op geprobeerd en beide geven dezelfde outcome....

Proxy aanzetten (ipcop) laadt reeds bezochte pagina's wel sneller, trace kan ik er niet mee veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:26:
Ik weet dat de sterretjes in principe niets betekenen, het is alleen opvallend dat dan de het tonen van de trace-regel een seconde of 4 duurt...

Het valt me ook op dat met mijn ADSL verbinding (de enige verandering in mijn netwerk) de snelheid wel goed is...2 routers op geprobeerd en beide geven dezelfde outcome....

Proxy aanzetten (ipcop) laadt reeds bezochte pagina's wel sneller, trace kan ik er niet mee veranderen...
Aangezien de routers beveiligd zijn tegen pingfloods en andere zaken zullen zij de tracert informatie requests negeren. Hierdoor blijft het tracert programma langer wachten tot er een update komt. Dit heeft echter niets te maken met de snelheid van de verbinding of de reactietijd van de router-hop.

Welke DNS-servers staan er aan? En staat er eventueel een proxy of een ip-spoofer aan. Vaak kunnen antivirusscanners en/of firewalls ook enorme vertragingen veroorzaken op het netwerk. Een computer werkt dan prima op het ene netwerk, maar aangesloten op een ander netwerk kan het zijn dat er enorme vertragingen optreden. Een echte snelheidstest dient men altijd uit te voeren op een schone (kale) installatie.

Net zoals in alle andere gevallen blijft het altijd de beste oplossing om contact op te nemen met de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Keuzemenu problemen gevonden

De problemen waarbij een klein aantal klanten geen gebruik kon maken van keuzemenu's zijn getraceerd. Het blijkt dat klanten die 'anoniem bellen' via het klantenportal aan hebben staan geen gebruik kunnen maken van DTMF-tonen. Op korte termijn is dit op te lossen door 'anoniem bellen' via het klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) aan->uit te zetten.
Momenteel zijn wij druk bezig om te kijken waar de problemen met anoniem bellen en keuzemenu's vandaan komen. De verwachting is dat wij dit op zeer korte termijn kunnen oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 03-07-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ontbreken EPG informatie voor MicrosoftMediaCentre

Microsoft is samen met hertzinger druk bezig om de laatste informatie bij elkaar te krijgen en de EPG te implementeren. De verwachting is dat dit begin augustus geactiveerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:17:
[...]

Ter info: De servicedesk kan natuurlijk niet 24/7 open zijn, daarvoor zouden de kosten te hoog zijn. Het is echter wel mogelijk om als wij dicht zijn een voicemail bericht achter te laten. Onze piketdienst controleert alle berichten en als er iets generieks aan de hand is schakelen zij onze technische dienst in.
De tijdsduur voor het inspreken van een voicemail bericht buiten openingstijden is zeer kort, 10 seconden. Binnen deze tijd kan ik echt niets melden over een storing. Ook het intoetsen van de postcode en inspreken van het telefoonnummer hierna lukt niet goed.
Behoeft enige aandacht naar mijn idee.

Reden: België 1 en 2 op zwart op dit moment, niet urgent maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ze hebben weer iets nieuws bedacht om je het moeilijk te maken om over te stappen naar de glas.

Van het Vathorst forum: http://forum.vathorst.nu/...40.msg33241.html#msg33241
Heb vorige week nummerportering aangevraagd en krijg vandaag van Planet Internet bericht dat het abonnement omgezet is naar 'ADLS Standaard zonder vaste telefoon' voor maar liefst 40 euro per maand.
Ondanks dat mijn KPN telefoonlijn het nog gewoon doet ben ik blijkbaar zomaar omgezet. Heb de servicelijn gebeld en die wisten mij te vertellen dat per 1 juli 2006 alle abonnementen waarvan het kpn deel afgesloten wordt, naar dit nieuwe abonnement worden omgezet.
Mijn oude abonnement was 'maar' 34,95 voor het planet en kpn deel samen. De servicedesk medewerkster was in ieder geval niet bereid mee te werken om het abonnement om te zetten naar een ander (inbel) abonnement.
Tip was om het eens bij planet of kpn direct te proberen (via mail of brief dan).
Iemand anders zoiets meegemaakt bij planet of een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:34:
[...]

De tijdsduur voor het inspreken van een voicemail bericht buiten openingstijden is zeer kort, 10 seconden. Binnen deze tijd kan ik echt niets melden over een storing. Ook het intoetsen van de postcode en inspreken van het telefoonnummer hierna lukt niet goed.
Behoeft enige aandacht naar mijn idee.

Reden: België 1 en 2 op zwart op dit moment, niet urgent maar toch.
10 seconden? Het staat op 180 seconden en wij hebben momenteel veel voicemails die langer dan 2 minuten duren. :)

Staan belgie 1 & 2 nog steeds op zwart? Ik heb gisteren gemerkt dat er nogal wat atmosferische storingen waren op veel van de kanalen die per satelliet doorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:28:
Ze hebben weer iets nieuws bedacht om je het moeilijk te maken om over te stappen naar de glas.

Van het Vathorst forum: http://forum.vathorst.nu/...40.msg33241.html#msg33241

[...]
Dit heb ik al vaker gehoord en dit mag absoluut niet. Hier hoef je ook niet mee akkoord te gaan aangezien de afgesproken abonnementsprijs 34.95 was. Bij het wegvallen van KPN telefonie is zelfs mogelijk dat het KPN adsl deel aan de provider kwijtgescholden is. De maandelijkse kosten zouden dus zelfs lager dan 34.95 moeten uitvallen (mits de provider aardig genoeg is om dit door te voeren).

Verder is het zo dat je niets aan het ADSL abonnement met Planet internet hebt gewijzigd. Telefonie is weggevallen na de portering, dus ADSL zal ook uitvallen. Als je aangeeft dat je daar geen problemen mee hebt en de maandelijkse ADSL kosten zal blijven dragen dan kan Planet Internet nooit de maandelijkse kosten verhogen. Nu heeft men waarschijnlijk het adsl pakket omgezet in adsl+non-linesharing fee a 9.40 euro maar daar is niet om gevraagd.

Ik zou een briefje terugsturen dat je niet om deze actie gevraagd hebt en ook niet akkoord gaat met deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi Denan, je wordt misschien overvallen met vraagies maar ik heb er ook nog 1 voor je :)

Heb jij enig idee of en wanneer de tijdelijke internetverbinding voor de Vathorstenaren vervangen wordt door de permanente ? Ik meen iets gehoord te hebben dat dit voor Juni moest gebeuren ? Het is gewoon een interessevraagje hoor :) Ik heb de servicedesk gebeld maar die snapte niet echt wat ik bedoelde geloof ik..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:57:
Hoi Denan, je wordt misschien overvallen met vraagies maar ik heb er ook nog 1 voor je :)

Heb jij enig idee of en wanneer de tijdelijke internetverbinding voor de Vathorstenaren vervangen wordt door de permanente ? Ik meen iets gehoord te hebben dat dit voor Juni moest gebeuren ? Het is gewoon een interessevraagje hoor :) Ik heb de servicedesk gebeld maar die snapte niet echt wat ik bedoelde geloof ik..
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik neem aan dat je het hier hebt over de tijdelijke InterNLnet inbelverbinding die wij gaven aan mensen die nog niet aangesloten konden worden?
In dat geval kun je het beste even het 0800 555 2 555 nummer bellen en kiezen voor Optie 3 (planning). Zij zullen je dan kunnen vertellen hoe/wat en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wat info over het volgende.

De modem die je bij XMS krijgt heeft deze de mogelijkheid voor DMZ of anders wat er op lijkt?
En als je door wav files in raw format 300 a 400 gb up en down aan data maakt een probleem

Ik heb ze gebeld maar konden deze informatie niet geven omdat ze dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:02:
Graag wat info over het volgende.

De modem die je bij XMS krijgt heeft deze de mogelijkheid voor DMZ of anders wat er op lijkt?
En als je door wav files in raw format 300 a 400 gb up en down aan data maakt een probleem

Ik heb ze gebeld maar konden deze informatie niet geven omdat ze dat niet wist.
Men krijgt ook geen modem bij ons maar een glasvezel switch. Hierop zitten 8 poorten die wij op afstand kunnen aansturen voor de verschillende diensten (internet/IPtv/VoIP). Er kan dus maar op 1 poort een computer aangesloten worden (of router) omdat voor internet maar 1 IP-adres uitgegeven zal worden.
Verder is het een normale switch en dus volledig transparant. DMZ/Firewalls/Routeringen etcetc zullen allemaal in het domein van de klant geregeld moeten worden. Ergo: een eigen router installeren.

Ik begrijp trouwens niet helemaal wat je met je .wav files opmerking bedoelt... Dat heeft in ieder geval niets met DMZ's (DeMilitarizedZones) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:12:
[...]

Ik begrijp trouwens niet helemaal wat je met je .wav files opmerking bedoelt... Dat heeft in ieder geval niets met DMZ's (DeMilitarizedZones) te maken.
Ik draai een server voor het gebruiks gemak om vanuit m'n werk er bij te kunnen.
En naast dat moet ik vanuit m'n werk ook inkunnen loggen en de files door sturen naar klanten.
en dat gaat echt niet zonder dmz mogelijkheid.
maar ik begrijp uit je reactie dat ik aan een goede cable/adsl wlanrouter voldoende heb en die moet dan dmz ondersteunen of de pc rechstreeks aansluiten.
Bedankt voor de info.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
DMZ is nooit echt nodig, je kan gewoon de gebruikte poortjes open gooien of forwarden. Kwestie van de handleiding lezen van je firewall.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:02:
[...]

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik neem aan dat je het hier hebt over de tijdelijke InterNLnet inbelverbinding die wij gaven aan mensen die nog niet aangesloten konden worden?
In dat geval kun je het beste even het 0800 555 2 555 nummer bellen en kiezen voor Optie 3 (planning). Zij zullen je dan kunnen vertellen hoe/wat en wanneer.
Nee die bedoelde ik niet eerlijk gezegd >:)

Van wat ik begrepen hebt ligt er tussen de(alle) glasvezelaansluitingen en de backbone een tijdelijke leaselijn. Dit heeft als gevolg een aantal extra hops tussen de huizen en internet als het ware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:19:
[...]

Ik draai een server voor het gebruiks gemak om vanuit m'n werk er bij te kunnen.
En naast dat moet ik vanuit m'n werk ook inkunnen loggen en de files door sturen naar klanten.
en dat gaat echt niet zonder dmz mogelijkheid.
maar ik begrijp uit je reactie dat ik aan een goede cable/adsl wlanrouter voldoende heb en die moet dan dmz ondersteunen of de pc rechstreeks aansluiten.
Bedankt voor de info.
Aangezien de computer een extern IP-adres krijgt is hij direct te bereiken vanaf het internet. DMZ's firewalls zitten dus niet in de switch maar het is alsof de computer direct aan het internet hangt. Ik zou echter wel iets van een firewall draaien op de computer zodat hij niet binnen een aantal dagen gehacked is, vooral als er servers op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:36:
[...]

Nee die bedoelde ik niet eerlijk gezegd >:)

Van wat ik begrepen hebt ligt er tussen de(alle) glasvezelaansluitingen en de backbone een tijdelijke leaselijn. Dit heeft als gevolg een aantal extra hops tussen de huizen en internet als het ware...
Ow die lijn :)
Die blijft nog wel even liggen totdat de glasvezelring in amersfoort af is. In de praktijk zal dit maar een aantal extra hops veroorzaken (die momenteel allemaal rond de 1 ms liggen) die geen merkbare snelheids teruggang tot gevolg mogen hebben. De verwachting is dat in de maanden na de zomervakantie (als de bouwvak afgelopen is) de ring afgerond kan worden en beide delen van het netwerk met elkaar verbonden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sarcast schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:24:
DMZ is nooit echt nodig, je kan gewoon de gebruikte poortjes open gooien of forwarden. Kwestie van de handleiding lezen van je firewall.
DMZ is zelfs af te raden. Het enige wat een DMZ doet is al het binnenkomende verkeer doorsluizen naar het opgegeven IP-adres. Staat er een server op het DMZ adres die bvb een open poort 80 heeft (www-server) dan is het slimmer om alleen die poort te forwarden. Wie weet wat er nog meer open staat op die server namelijk. Eigenlijk is een DMZ niets anders dan een enorm gat in je firewall en geen enkel netwerk zou het mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:27:
[...]

Eigenlijk is een DMZ niets anders dan een enorm gat in je firewall en geen enkel netwerk zou het mogen gebruiken.
Draai al zo lang in dmz. Heb de boel met een aparte firewall pot dicht zitten.
Alles is op ip basis.
Pc kan zelfs niet eens gepingt worden laat staan dat de pc wat van zich laat horen als je een probe uit voert.

Volgens deze site is alles dicht. Maar dan ook alles.

Afgezien dat is het onmogelijk om van server naar server te copyeren/moven zonder dmz.
Althans ik heb er nog nooit iemand over gehoord die het voor elkaar gekregen heeft.
En geloof me ben er zelf erg lang mee bezig geweest om het wel voor elkaar te krijgen.

Maar hoe zit het met data verkeer. Is dat beetje soepel daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:02:
[...]

Draai al zo lang in dmz. Heb de boel met een aparte firewall pot dicht zitten.
Alles is op ip basis.
Pc kan zelfs niet eens gepingt worden laat staan dat de pc wat van zich laat horen als je een probe uit voert.

Volgens deze site is alles dicht. Maar dan ook alles.

Afgezien dat is het onmogelijk om van server naar server te copyeren/moven zonder dmz.
Althans ik heb er nog nooit iemand over gehoord die het voor elkaar gekregen heeft.
En geloof me ben er zelf erg lang mee bezig geweest om het wel voor elkaar te krijgen.
Klopt, maar dan moet de server die erachter staat (waar de dmz heenwijst) niet wagenwijd open staan. Dat komt nogal vaak voor doordat mensen voor games/p2p programma's de dmz aanzetten.
Maar hoe zit het met data verkeer. Is dat beetje soepel daar?
Er is een FuP, maar die is bij onze huidige klanten nog steeds niet ingegaan. Aangezien daar een groot aantal ict'ers tussen zit (vooral vathorst) kan ik ervan uit gaan dat de FuP erg soepel is. Alleen als de buren/wijkbewoners last ondervinden van het download gedrag van een bepaald persoon zullen wij contact opnemen met die klant.

Verder gelden qua dataverkeer de normale privacy regels. Klachten van de filmindustrie zullen wij aan de klanten doorgeven, maar prive gegevens geven wij alleen af aan opsporingsbevoegde instanties met een justitieel bevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden glasvezelnetwerk Vathorst (televisie)

De aankomende weken zullen in een aantal wijkcentrales in vathorst werkzaamheden uitgevoerd worden ter verbetering van het TV signaal. Er is gebleken dat de glasvezel-versterkers die in de centrales gebruikt worden niet op een juist manier werken. Hierdoor viel de beeldkwaliteit bij een aantal wijkcentrales tegen.

Mocht u tijdens de aankomende weken kortstondige uitval hebben van de zenders dan ligt dit aan de werkzaamheden. Indien zenders voor langere tijd verdwijnen raden wij u aan contact op te nemen met de servicedesk.

[ Voor 1% gewijzigd door denan op 19-07-2006 13:37 . Reden: Hele domme typo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:43
Heeft iemand enig idee hoe de bandbreedte wordt geregeld per aansluiting ?
Ik heb nu een 10Mbit verbinding van XMS in vathorst, maar haal met gemak 1.7 Mbyte/sec, en soms nog wel hoger (1.9 Mbyte/sec) als de andere kant snel genoeg is. Is toch ca. 14Mbit verbinding, oftewel 40% extra bandbreedte. Niet dat ik daar problemen mee heb hoor.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

gmj2 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:54:
Heeft iemand enig idee hoe de bandbreedte wordt geregeld per aansluiting ?
Ik heb nu een 10Mbit verbinding van XMS in vathorst, maar haal met gemak 1.7 Mbyte/sec, en soms nog wel hoger (1.9 Mbyte/sec) als de andere kant snel genoeg is. Is toch ca. 14Mbit verbinding, oftewel 40% extra bandbreedte. Niet dat ik daar problemen mee heb hoor.!
Zal er wel voor zijn om kwaliteits verlies in de lijn van de centrale in je wijk en naar je huis tegen te gaan. Al zal dat verlies denk ik véél minder zijn dan bij koper kabels.

Toch?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Zal er wel voor zijn om kwaliteits verlies in de lijn van de centrale in je wijk en naar je huis tegen te gaan. Al zal dat verlies denk ik véél minder zijn dan bij koper kabels.

Toch?
kwaliteits verlies van glasvezel valt te verwaarlozen.... dus dat zal het hem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
De downstream is sneller dan volgens de specs inderdaad. De upload daarentegen is hier (Vathorst aansluiting) niet boven de 700kb te krijgen. Dit test ik door via meerdere connecties iets te uploaden naar webspace en in een andere test naar usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker die gasten bij xms. Bel je ze op om te vragen wat de aansluitings tijd is. Krijg je dood leuk dat je maar es over 3 weken terug moet bellen.

Vanwege de bouwvak. Ze kunnen niet in de planning kijken.
Ook de manier waarom.. zo van jammer dan, bel maar over 3 weken terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Tja.. als de lui die eea fysiek aan moeten sluiten met bouwvak zijn, dan kan XMS weinig anders dan mededelen dat je het later nog eens moet proberen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
Hoe zit het met tv aansluiting via xms, want nu heb ik casema en daarbij doe ik een splitter tussen de kabel zodat ik op de 1e verdieping ook kan kijken. Hoe is dat geregeld bij xms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Exact hetzelfde ;)

Je krijgt je 'analoge' signaal nu over een digitaal signaal thuis afgeleverd, maar je hebt gewoon een analoge coax aansluiting welke hetzelfde werkt als de aansluiting waarover Casema geleverd wordt.. Ik moest er alleen een F naar Coax connection(of hoe heet zo'n verloopplug) opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:25:

8 1ms * 1ms 172.19.0.77
9 1ms * 2ms 172.19.0.69
10 4ms * 3ms 172.18..109

die 5 tellen komt omdat hij een dns lookup probeert te doen, verder niets te maken met de pingtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:32:
Lekker die gasten bij xms. Bel je ze op om te vragen wat de aansluitings tijd is. Krijg je dood leuk dat je maar es over 3 weken terug moet bellen.

Vanwege de bouwvak. Ze kunnen niet in de planning kijken.
Ook de manier waarom.. zo van jammer dan, bel maar over 3 weken terug....
Het is inderdaad bouwvak, dus de planningsafdelingen van de aannemers zijn gesloten. Om die reden is de doorschakeling omgezet naar de 1e lijns servicedesk. Vanaf week 33 zijn de aannemers weer te bereiken onder optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
L4m0r schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:41:
[...]

die 5 tellen komt omdat hij een dns lookup probeert te doen, verder niets te maken met de pingtijden.
Deze discussie heb ik inderdaad al vaker gehad. Dat je tracert lang bezig is met het resolven heeft niets met de snelheid te maken. Ping naar het IP-adres en je ziet de responstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ArcticWolf schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:55:
[...]

kwaliteits verlies van glasvezel valt te verwaarlozen.... dus dat zal het hem niet zijn.
Verlies? Als ik het goed lees heeft hij het probleem dat hij een 10Mbit verbinding krijgt, maar uiteindelijk met 14 Mbit lijkt te werken. Ik zie nergens iets over verlies staan :)
Er is inderdaad iets van een marge, maar op de poort staat in principe 10Mbit. Er zijn echter heel wat onnauwkeurige speedtests op internet die de snelheid niet goed weergeven. Ook kan het zijn dat een aantal aansluitingen ergens boven de 10mbit uitkomen. In dat geval hebben die mensen geluk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
denan schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:07:
[...]

Verlies? Als ik het goed lees heeft hij het probleem dat hij een 10Mbit verbinding krijgt, maar uiteindelijk met 14 Mbit lijkt te werken. Ik zie nergens iets over verlies staan :)
Er is inderdaad iets van een marge, maar op de poort staat in principe 10Mbit. Er zijn echter heel wat onnauwkeurige speedtests op internet die de snelheid niet goed weergeven. Ook kan het zijn dat een aantal aansluitingen ergens boven de 10mbit uitkomen. In dat geval hebben die mensen geluk gehad :)
Denan, kan jij (misschien uit ervaring) vertellen of en hoe een upgrade naar 25/48 of 100mbit in de praktijk werkt ? Ik bedoel worden de snelheden gehaald(met name de upload) of stijgt de snelheid boven de 10mbit weinig meer...

Ik zit erover te denken te upgraden maar ben dus erg benieuwd of er in de praktijk ook echt een snelheidsverhoging uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Denan, kan jij (misschien uit ervaring) vertellen of en hoe een upgrade naar 25/48 of 100mbit in de praktijk werkt ? Ik bedoel worden de snelheden gehaald(met name de upload) of stijgt de snelheid boven de 10mbit weinig meer...

Ik zit erover te denken te upgraden maar ben dus erg benieuwd of er in de praktijk ook echt een snelheidsverhoging uit komt..
-Klant vraagt het aan
-Wij zetten het profiel om
-Presto: 100Mbit

De snelheden worden in de praktijk ook echt gehaald *symmetrisch*.. Het is anders dan bij ADSL, maar natuurlijk is er altijd nog zoiets van een overboekingsfactor op de lijnen. In de praktijk zal daar echter weinig van te merken zijn aangezien er voldoende bandbreedte is gereserveerd op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Planning nijmegen staat online

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10200

De andere steden zullen een soortgelijke planning krijgen in de aankomende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
denan schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:08:
[...]

-Klant vraagt het aan
-Wij zetten het profiel om
-Presto: 100Mbit

De snelheden worden in de praktijk ook echt gehaald *symmetrisch*.. Het is anders dan bij ADSL, maar natuurlijk is er altijd nog zoiets van een overboekingsfactor op de lijnen. In de praktijk zal daar echter weinig van te merken zijn aangezien er voldoende bandbreedte is gereserveerd op het netwerk.
Mooi nieuws, dank je voor 't antwoord

Ik ben trouwens meer dan tevreden over XMS :D Internet lijn is superstabiel, tv is ruisvrij en servicedesk die ik 'ns gebeld heb voor een vast IP hebben eea goed afgehandeld. Cheers O-)

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.