het is en blijft een telefonische servicedesk natuurlijk. Als het druk is kan het zijn dat de wachttijd oploopt. Momenteel zie ik dat er in de 1e-lijns queue 0 gesprekken in de wacht staan. Als het even druk is is het raadzaam om 15 mins later even terug te bellen. Tijdens de avonden is het trouwens ook erg rustig op de CSD. Ze zijn ook tot 22:00 geopend.
Overigens heb ik het idee dat XMS, GNEM en Volker Stevin Telecom één geheel vormen: als je ww.gnem.nl intikt wordt je doorgelinkt naar XMS, en het pand waar XMS/GNEM in zitten is eigendom van.. inderdaad: Volker Stevin!
Met andere woorden: ook al doen ze alsof er verschillende partijen participeren in dit project, uiteindelijk is het één partij die zowel de aanleg, het beheer, als de content levert. Dus hoezo open netwerk???
Ben
Om x-files/conspiracy theorien te voorkomen:
GNEM=Glasvezel Netwerk Exploitatie Maatschappij. Een investeringsmaatschappij die de aanleg van het netwerk bekostigt. Zij zijn ook eigenaar van het glasvezelnetwerk.
Het GNEM koopt de aanbouw van het netwerk aan bij: VS-Telecom/VS-bouw.(2 verschillende bedrijven)
Ook kopen zij de beheer van het netwerk in bij VS-telecom.
Aangezien het GNEM een investeringsgroep is heeft het voor hen geen zin om een eigen website te hebben. Ook zullen veel mensen met vragen over facturen/diensten
www.gnem.nl intypen. Vandaar dat de website doorgelinked staat.
Verder bestaat Volker/Stevin/Wessels uit verschillende grote en kleine ondernemingen die zich met allerlei bouw/aanleg en beheerstaken bezighouden. Er zijn baggermaatschappijen, spooronderhoud, KPN-netwerk aanleg onderdelen.. etcetcetc. Dat deze maatschappij banden heeft met het GNEM is natuurlijk vanzelfsprekend.
Dan XMS. Het pand waar wij (en ik) inzitten is zeker niet eigendom van het GNEM of VolkerStevin, maar van een tak van de nijmeegse universiteit.
XMS is opgezet als een overkoepelende organisatie waaronder alle diensten zouden vallen die in eerste instantie op het netwerk geplaatst zouden worden. Een deel van deze diensten (Internet acces en Support/marketing) valt onder de verantwoordelijkheid van de tak van XMS waar ik voor werk. Telefonie is daar recentelijk bijgekomen. Televisie valt weer onder een andere tak.
Verder heeft de tak waar ik voor werk geen enkele band met het GNEM of volker/stevin bedrijven, op de dienstverlening voor XMS na natuurlijk. Het is dus niet zo dat ik op de Payroll van Gnem of VS sta
Het netwerk is ook zeker open. XMS is in het leven geroepen om als eerste diensten te leveren op het glasvezelnetwerk van de GNEM. In het begin zal XMS als enige partij diensten aanbieden, maar als in de toekomst andere partijen aankloppen bij het GNEM met het verzoek tot toegang dan zullen deze partijen ook toegelaten worden.
[
Voor 2% gewijzigd door
denan op 21-04-2006 12:47
. Reden: typo's ]