[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:55:
Werkzaamheden TV amersfoort 11 april

Op 11 april zullen er werkzaamheden zijn waarbij de hardware voor TV amersfoort vervangen zal worden. Als alles goed gaat zullen hiermee de problemen verholpen worden totdat wij het signaal van TV amersfoort direct uit de studio kunnen afnemen.
Ook deze vervanging heeft niet veel uitgehaald, zojuist gechecked.
Er is opnieuw weer beeld en geluid echter dit loopt nog steeds niet synchroon. Ook is het beeld opnieuw een dia voorstelling en klinkt het geluid erg "blikkerig" alsof er gesproken wordt vanuit een container of toilet. Niet de kwaliteit die ik had verwacht en nog steeds niet de oplossing voor het probleem.

Wordt het niet eens tijd voor een andere leverancier van de hardware of in elkgeval een bedrijf wat het hele TV gebeuren voor XMS wel in orde krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hmm... In februari de glasverbinding in huis gekregen. In maart een informatiefolder in huis met aanmeldingsformulier. Dus ik nu (april) eens bellen wanneer ik ongeveer aangesloten kan worden (ivm opzegging bij huidige internetprovider).
Dat wordt dus pas ergens in oktober ! Ontwikkelingen op dit gebied gaan erg snel dus over een half jaartje nog maar eens een nieuw informatie-foldertje aanvragen... Ongetwijfeld zal daar wel weer iets andere specificaties in staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Vathorstforum (glasvezel) ( http://forum.vathorst.nu/index.php/board,163.0.html ) wordt het volgende gemeld:
Uit GNEM overleg vernomen, de televisie aanbieder wordt een andere gerenomeerde partij. Hiervoor zullen ook de head-ends (schotels) vervangen worden door deze partij. Groot voordeel is dat deze professionele TV aanbieder ook BBC1 en BBC2 reeds lange tijd in het pakket heeft. Doet ook Nuenen! De nieuwe schotels voor Soest/Soesterberg en Amersfoort worden naar verwachting met een maand geplaatst.
Ook geeft die enorme mogelijkheden voor uitbreiding van het aantal zenders. Dus na de verbeteringen binnen het netwerk wordt nu ook de head-end aanmerkelijk verbeterd.
Gaat er eindelijk wat veranderen in positieve zin voor het televisie pakket?

@ denan, welke partij gaat dit worden? Deze toevallig klikerdeklik

bron: http://forum.vathorst.nu/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:24 . Reden: toevoeging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Moraxv schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:45:
Dat wordt dus pas ergens in oktober ! Ontwikkelingen op dit gebied gaan erg snel dus over een half jaartje nog maar eens een nieuw informatie-foldertje aanvragen...
Ik ken het maar ik heb het net even erger. Even een chronologisch verhaaltje: sinds het begin van adsl heb ik een comfort abbo van planet (toen 512/64 :+) welke ik altijd met veel tevredenheid heb gebruikt.

December 2005 met de laatste snelheids verhoging werd mijn verbinding ontzettend instabiel, de snelheid kon hier niet behaald worden met mijn huidige modem (de standaard groene rog, usb) hoewel deze wel op 6Mbit synced. Sinds ik in juli naar een andere aanbieder (xms) zou gaan zie ik het niet zitten om nog een ander modem aan te schaffen, dus ik bel KPN en we komen tot de conclusie dat mijn lijn op lagere snelheid wel stabiel zou moeten zijn.

Bij wijze van test zet de medewerker mijn snelheid naar beneden, alles weer stabiel. Vijf dagen later word ik teruggebelt of het probleem nu opgelost is en ze het permanent kunnen maken, hierop heb ik met ja geantwoord.

Echter werd en nog steeds comfort in rekening gebracht terwijl ik allang op standaard zat met de bijbehorende snelheid. Hier planet over ingelicht, en niet 1x maar ondertussen is daarover al 8x contact geweest.

Wat planet zegt: U downgrade in december, dus vanaf dat moment gaat uw contract ook opnieuw lopen (dit is dan met terugwerkende kracht en teruggave van het teveel betaalde geld) hier ging ik niet mee accoord aangezien de downgrade noodzakelijk was.

Een paar telefoontjes later ging mijn contract spontaan op 1 april 2006 (dus tot 1 april 2007) in wegens de downgrade en zou ik volgens gedowngrade worden naar een inbel abbo. Hierover gebeld dat de brief niet klopte, 2 dagen later dezelfde brief in de bus.

Het is daar 1 grote puinzooi en ik heb het helemaal gehad met die gasten, dit weekend gaat er een aangetekenende brief de deur uit met praktisch dezelfde inhoud als deze post en mogen ze het binnen 2 weken helemaal recht gaan trekken of we zullen ze in gebreke stellen en op basis daarvan het contract eenzijdig ontbinden.

Het hoort erbij zullen we maar zeggen, maar ze halen wel het bloed onder de nagels vandaan op deze manier :(

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik heb t topic door zitten spitten, maar ik kan niets vinden over het aansluiten van meerdere tv's. is dit mogelijk? zit hier namelijk in een studentenhuis en zit er over te denken over te stappen naar xms, maar het gekloot met decoders zie ik bijvoorbeeld niet zitten. kan iemand uitleg geven hoe het tv gedeelte werkt kwa aansluiting? meest ideale zou zijn dat er na de glasvezel terminator een coax signaal uitgestuurd zou worden, dat "netwerk" ligt er namelijk al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firestorm schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:49:
ik heb t topic door zitten spitten, maar ik kan niets vinden over het aansluiten van meerdere tv's. is dit mogelijk? zit hier namelijk in een studentenhuis en zit er over te denken over te stappen naar xms, maar het gekloot met decoders zie ik bijvoorbeeld niet zitten. kan iemand uitleg geven hoe het tv gedeelte werkt kwa aansluiting? meest ideale zou zijn dat er na de glasvezel terminator een coax signaal uitgestuurd zou worden, dat "netwerk" ligt er namelijk al ;)
Het analoge radio en TV signaal wordt met een F-connector aangeboden en kan middels coax op meerdere radio's en/of TV's aangesloten worden. Gewoon je coax netwerkje gebruiken. :)

Het detail plaatje staat in dit document: http://www.xtramediaservi...l/3400/XMShandleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik ben inmiddels ook aangesloten in Vathorst. Nu wil ik graag draadloos toegang hebben voor mijn pda, mijn pc wil ik gewoon 'wired' houden.

Nu hoor ik veel positieve verhalen over de linksys wrt54gl, welke een wrt54g versie 4 is.
Heeft iemand ervaring met deze router icm de glasvezel aansluiting?
Kan ik beter een andere router aanschaffen ivm toekomstige mogelijkheden op de glasvezel? Met andere woorden zijn er betere routers die ook betaaldbaar zijn?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Waarom een router? Een Access Point is voldoende, heb ik hier thuis ook. Ik heb hier de WAP54G en daar heb ik ondertussen een jaar niet naar hoeven om te kijken. Met WPA enabled haal ik netto 2.1MB/ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken, maar een router is toch nodig om meerdere apparaten te verbinden met het internet?
Een router heeft toch ook een firewall ingebouwd? Als ik in de pricewatch kijk dan is het prijsverschil tussen een AP en een router zeer gering.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik zou altijd een router op de verbinding zetten, al was het maar vanwege de firewall die je erin hebt zitten. Je eerste verdediging tegen ongein van buitenaf.

Intern heb ik ook een losse AP voor de Wifi, veel flexibeler, had eerst een 802.11b variant, nu een die 802.11g doet, en straks een met 802.11n of Wimax of MultiMedia grappen erin zodra apparatuur erom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Geachte heer/mevrouw,

Uw wijk wordt aangesloten van week 18 t/m 20.

krijg ik te horen van xtramedia. betekent dit dat daarna alles meteen werkzaam is? en ik meteen aan de slag kan?
of dat alleen de benodigde spullen en aansluitingen er zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:27:
[...]

Ook deze vervanging heeft niet veel uitgehaald, zojuist gechecked.
Er is opnieuw weer beeld en geluid echter dit loopt nog steeds niet synchroon. Ook is het beeld opnieuw een dia voorstelling en klinkt het geluid erg "blikkerig" alsof er gesproken wordt vanuit een container of toilet. Niet de kwaliteit die ik had verwacht en nog steeds niet de oplossing voor het probleem.

Wordt het niet eens tijd voor een andere leverancier van de hardware of in elkgeval een bedrijf wat het hele TV gebeuren voor XMS wel in orde krijgt?
Dit is inderdaad al een lopend traject. Hiervoor zijn wij bezig een glasvezelkabel naar de studio van TV amersfoort te leggen. Deze werkzaamheden op het huidige signaal zijn echter een losstaand traject. Wij zullen dus ook in overleg met de leverancier blijven sleutelen aan het huidige signaal totdat de glasvezelverbinding naar de studio van TV amersfoort klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:16:
Op het Vathorstforum (glasvezel) ( http://forum.vathorst.nu/index.php/board,163.0.html ) wordt het volgende gemeld:

[...]

Gaat er eindelijk wat veranderen in positieve zin voor het televisie pakket?

@ denan, welke partij gaat dit worden? Deze toevallig klikerdeklik

bron: http://forum.vathorst.nu/
Wat betreft de nieuwe aanbieder/beheerder van het signaal kan ik nog geen uitspraken doen. De onderhandelingen lopen namelijk nog. Wel kan ik met zekerheid melden dat er aan het huidige zenderaanbod weinig zal veranderen. De coax-kabel zit namelijk vol met de huidige frequentieindeling. Wij hebben die van Casema overgenomen zodat niet iedereen alle frequenties opnieuw in moest stellen. Voor het bijplaatsen van nieuwe zenders zouden wij met de huidige indeling zenders weg moeten laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:39:
[...]

Het analoge radio en TV signaal wordt met een F-connector aangeboden en kan middels coax op meerdere radio's en/of TV's aangesloten worden. Gewoon je coax netwerkje gebruiken. :)

Het detail plaatje staat in dit document: http://www.xtramediaservi...l/3400/XMShandleiding.pdf
Er komt zeer binnenkort een nieuwe handleiding aan, ik ben er nu de laatste "tweaks" in aan het maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
drernie schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:19:
Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken, maar een router is toch nodig om meerdere apparaten te verbinden met het internet?
Een router heeft toch ook een firewall ingebouwd? Als ik in de pricewatch kijk dan is het prijsverschil tussen een AP en een router zeer gering.
Ik zou ook voor de router gaan. Een accespoint werkt namelijk maar voor 1 aansluiting aangezien wij maar 1 extern IP-adres opgeven.Voor het aansluiten van meerdere devices zal een router interne IP-adressen moeten uitdelen. Verders heeft een router natuurlijk veel meer configuratiemogelijkheden (firewall/nat/iprouting etcetc).
De linksys hardware is trouwens prima. Ik heb ze thuis ook altijd staan en ze zijn een stuk stabieler dan smc/e-tech/draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fried schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:27:
Geachte heer/mevrouw,

krijg ik te horen van xtramedia. betekent dit dat daarna alles meteen werkzaam is? en ik meteen aan de slag kan?
of dat alleen de benodigde spullen en aansluitingen er zijn dan?
Ja, maar je zult dan wel zelf de kabels nog moeten aansluiten. Het betreft hier de meterkast installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
drernie schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:19:
Mja sorry, ik deel mijn internet via een linux servetje... deze fungeert dus als router :+

Was me even ontschoten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:24:
[...]
Dit is inderdaad al een lopend traject. Hiervoor zijn wij bezig een glasvezelkabel naar de studio van TV amersfoort te leggen. Deze werkzaamheden op het huidige signaal zijn echter een losstaand traject. Wij zullen dus ook in overleg met de leverancier blijven sleutelen aan het huidige signaal totdat de glasvezelverbinding naar de studio van TV amersfoort klaar is.
Morgen komt er maar weer eens een monteur van Volker Wessels Telecom bij mij thuis het TV signaal doormeten, omdat dat nog steeds niet goed is. Volgens de medewerker van VWT zou alles toch echt goed moeten zijn nu, maar ik heb nou niet echt het idee dat het probleem bij mij thuis zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:43:
[...]
De linksys hardware is trouwens prima. Ik heb ze thuis ook altijd staan en ze zijn een stuk stabieler dan smc/e-tech/draytek
Ik heb ff zitten snuffelen, ik wil vanwege 2 PC's aan de router, maar zeker vanwege de verhoogde veiligheid...
Is deze router geschikt ervoor?

Linksys Instant Broadband EtherFast®Cable/DSL Firewall Router with 4-Port Switch/VPN End Point
BEFSX41
EUR 66,94 (incl. btw)
EUR 56,25 (excl. btw)

En een andere praktijkvraag, de upstream verbinding is IDEAAL :) voor een prive FTP server, maar hoe is dit mogelijk als elke keer je IPadres anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:29:
[...]

Ik heb ff zitten snuffelen, ik wil vanwege 2 PC's aan de router, maar zeker vanwege de verhoogde veiligheid...
Is deze router geschikt ervoor?
The Linksys Instant Broadband™ EtherFast® Cable/DSL Firewall Router with 4-Port Switch/VPN Endpoint is the perfect solution for connecting a small group of PCs to a high-speed broadband Internet connection or a 10/100 Ethernet backbone.

Het lijkt me dus van wel :)
En een andere praktijkvraag, de upstream verbinding is IDEAAL :) voor een prive FTP server, maar hoe is dit mogelijk als elke keer je IPadres anders is?
Er word gewerkt om vaste IP-adressen mogelijk te maken, tot die tijd zullen we ons even moeten redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:31:
[...]

The Linksys Instant Broadband™ EtherFast® Cable/DSL Firewall Router with 4-Port Switch/VPN Endpoint is the perfect solution for connecting a small group of PCs to a high-speed broadband Internet connection or a 10/100 Ethernet backbone.

Het lijkt me dus van wel :)

[...]

Er word gewerkt om vaste IP-adressen mogelijk te maken, tot die tijd zullen we ons even moeten redden :)
We zijn op dit moment bezig met de eerste tests bij klanten die een vast IP-adres hebben aangevraagd. Als alles in orde is zal er voor bestaande klanten een optie komen om voor een eenmalig bedrag een vast-ip adres af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:44:
[...]
Morgen komt er maar weer eens een monteur van Volker Wessels Telecom bij mij thuis het TV signaal doormeten, omdat dat nog steeds niet goed is. Volgens de medewerker van VWT zou alles toch echt goed moeten zijn nu, maar ik heb nou niet echt het idee dat het probleem bij mij thuis zit. ;)
Uiteindelijk een uur gewacht maar er is niemand op komen dagen. Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:45:
[...]

Uiteindelijk een uur gewacht maar er is niemand op komen dagen. Gaat lekker zo.
Verbaast me niets. Heb al 3x naar XMS gebeld en krijg steeds te horen "U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld". Ja ja...

:?

Overigens heb ik het idee dat XMS, GNEM en Volker Stevin Telecom één geheel vormen: als je ww.gnem.nl intikt wordt je doorgelinkt naar XMS, en het pand waar XMS/GNEM in zitten is eigendom van.. inderdaad: Volker Stevin!

Met andere woorden: ook al doen ze alsof er verschillende partijen participeren in dit project, uiteindelijk is het één partij die zowel de aanleg, het beheer, als de content levert. Dus hoezo open netwerk???

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 02:32:
[...]

Verbaast me niets. Heb al 3x naar XMS gebeld en krijg steeds te horen "U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld". Ja ja...

:?
het is en blijft een telefonische servicedesk natuurlijk. Als het druk is kan het zijn dat de wachttijd oploopt. Momenteel zie ik dat er in de 1e-lijns queue 0 gesprekken in de wacht staan. Als het even druk is is het raadzaam om 15 mins later even terug te bellen. Tijdens de avonden is het trouwens ook erg rustig op de CSD. Ze zijn ook tot 22:00 geopend.
Overigens heb ik het idee dat XMS, GNEM en Volker Stevin Telecom één geheel vormen: als je ww.gnem.nl intikt wordt je doorgelinkt naar XMS, en het pand waar XMS/GNEM in zitten is eigendom van.. inderdaad: Volker Stevin!

Met andere woorden: ook al doen ze alsof er verschillende partijen participeren in dit project, uiteindelijk is het één partij die zowel de aanleg, het beheer, als de content levert. Dus hoezo open netwerk???

Ben
Om x-files/conspiracy theorien te voorkomen: ;)

GNEM=Glasvezel Netwerk Exploitatie Maatschappij. Een investeringsmaatschappij die de aanleg van het netwerk bekostigt. Zij zijn ook eigenaar van het glasvezelnetwerk.
Het GNEM koopt de aanbouw van het netwerk aan bij: VS-Telecom/VS-bouw.(2 verschillende bedrijven)
Ook kopen zij de beheer van het netwerk in bij VS-telecom.

Aangezien het GNEM een investeringsgroep is heeft het voor hen geen zin om een eigen website te hebben. Ook zullen veel mensen met vragen over facturen/diensten www.gnem.nl intypen. Vandaar dat de website doorgelinked staat.

Verder bestaat Volker/Stevin/Wessels uit verschillende grote en kleine ondernemingen die zich met allerlei bouw/aanleg en beheerstaken bezighouden. Er zijn baggermaatschappijen, spooronderhoud, KPN-netwerk aanleg onderdelen.. etcetcetc. Dat deze maatschappij banden heeft met het GNEM is natuurlijk vanzelfsprekend.

Dan XMS. Het pand waar wij (en ik) inzitten is zeker niet eigendom van het GNEM of VolkerStevin, maar van een tak van de nijmeegse universiteit.

XMS is opgezet als een overkoepelende organisatie waaronder alle diensten zouden vallen die in eerste instantie op het netwerk geplaatst zouden worden. Een deel van deze diensten (Internet acces en Support/marketing) valt onder de verantwoordelijkheid van de tak van XMS waar ik voor werk. Telefonie is daar recentelijk bijgekomen. Televisie valt weer onder een andere tak.
Verder heeft de tak waar ik voor werk geen enkele band met het GNEM of volker/stevin bedrijven, op de dienstverlening voor XMS na natuurlijk. Het is dus niet zo dat ik op de Payroll van Gnem of VS sta :)

Het netwerk is ook zeker open. XMS is in het leven geroepen om als eerste diensten te leveren op het glasvezelnetwerk van de GNEM. In het begin zal XMS als enige partij diensten aanbieden, maar als in de toekomst andere partijen aankloppen bij het GNEM met het verzoek tot toegang dan zullen deze partijen ook toegelaten worden.

[ Voor 2% gewijzigd door denan op 21-04-2006 12:47 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
denan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:26:
[...]
Analoge tv komt over een aparte fiber binnen.
Volgens mij is dat niet correct. Je krijgt 2 fibers afgewerkt in je packetfront met Singel Mode kabel.
Glasvezels zijn een simplex verbinding, er kan maar 1 richting verkeer op. Aan de ene kant staat de laser (bij Multi Mode glasvezel is dat een led), en de andere kant een optische receiver.
Zou 1 vezel voor Analoog TV zijn, dan zou je moeten zenden en ontvangen van internet verkeer op de andere vezel, maar dan zou dat een duplex verbinding moeten zijn, en dat kan niet op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

swhnld schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:04:
[...]

maar dan zou dat een duplex verbinding moeten zijn, en dat kan niet op glas.
ik weet niet of het in dit netwerk toegepast word, maar full duplex over een enkele glasvezel
is gewoon mogelijk en wordt de laatste jaren steeds beter betaalbaar voor kleine projecten. Een aantal jaar geleden was het nog zo dat het bij kleine projecten, goedkoper was om twee fibers te leggen dan één met een fullduplex module te gebruiken.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb maar 1 glazvezel aangesloten(van de 2 die in de meterkast hangen) en internet/tv en telefoon doet het toch echt prima ! :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op maandag 24 april 2006 @ 08:21:
Ik heb maar 1 glazvezel aangesloten(van de 2 die in de meterkast hangen) en internet/tv en telefoon doet het toch echt prima ! :)
Nee hoor er zit bij jou een oranje-kabel en daar zitten twee draadjes van elk 2, 1voor TV en 1 voor Radio en dan 1 voor Internet en 1 voor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:04:
[...]

Volgens mij is dat niet correct. Je krijgt 2 fibers afgewerkt in je packetfront met Singel Mode kabel.
Glasvezels zijn een simplex verbinding, er kan maar 1 richting verkeer op. Aan de ene kant staat de laser (bij Multi Mode glasvezel is dat een led), en de andere kant een optische receiver.
Zou 1 vezel voor Analoog TV zijn, dan zou je moeten zenden en ontvangen van internet verkeer op de andere vezel, maar dan zou dat een duplex verbinding moeten zijn, en dat kan niet op glas.
Analoge tv komt gewoon via een aparte fiber binnen. Er loopt inderdaad maar 1 kabel de packetfront in, maar in de gele kern bevinden zich een aantal fiberbundels. 2 voor internet verkeer (ip/VoIP/IpTV), 2 voor televisie (analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:59:
[...]
Analoge tv komt gewoon via een aparte fiber binnen. Er loopt inderdaad maar 1 kabel de packetfront in, maar in de gele kern bevinden zich een aantal fiberbundels. 2 voor internet verkeer (ip/VoIP/IpTV), 2 voor televisie (analoog).
Tijdens het monteren en aansluiten van de fibers bij mij thuis is er een stuk van de oranje buis en gele kern achtergebleven. Ben dan wel geen "fiber" specialist maar zover ik kan zien zit er een blauwe,oranje en een transparante fiber in de gele kern. Weet alleen niet of de transparante ook echt een fiber is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:18:
[...]

Tijdens het monteren en aansluiten van de fibers bij mij thuis is er een stuk van de oranje buis en gele kern achtergebleven. Ben dan wel geen "fiber" specialist maar zover ik kan zien zit er een blauwe,oranje en een transparante fiber in de gele kern. Weet alleen niet of de transparante ook echt een fiber is.
De fibers zijn ongeveer zo groot als 1/10 haar, dus daar passen er wel meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden Belgie 1 en 2 afgerond.

De werkzaamheden zijn rond 15:00 afgerond. De ontvangsthardware is verplaatst waardoor het beeld van Belgie 1 en 2 een stuk strakker zou moeten zijn (en sneeuwvrij). Teletekst is nog niet op het signaal aanwezig, hiervoor zullen andere werkzaamheden nodig zijn.

Als er nog problemen/kwaliteitsklachten over belgie 1,2 zijn, aub een email naar support@xtramediaservices.nl t.a.v. Martijn Sanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:33:
Als er nog problemen/kwaliteitsklachten over belgie 1,2 zijn, aub een email naar support@xtramediaservices.nl t.a.v. Martijn Sanders.
Het geluid van BRT2 klinkt bij muziek passage's nog regelmatig "vals", vanochtend geconstateerd.
Mailtje is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:26:
[...]

Het geluid van BRT2 klinkt bij muziek passage's nog regelmatig "vals", vanochtend geconstateerd.
Mailtje is onderweg.
Ik heb hem doorgestuurd gekregen. De werkzaamheden waaren voornamelijk bedoeld om de beeldkwaliteit te verbeteren. Naar het geluid zal men nu moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:35:
[...]

Nee hoor er zit bij jou een oranje-kabel en daar zitten twee draadjes van elk 2, 1voor TV en 1 voor Radio en dan 1 voor Internet en 1 voor telefoon.
OK. In dat geval heb ik 't fout :) Thanks voor de update

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Portaal aan de lijn: het hofjescomplex waar ik woon, wordt opnieuw 'geschouwd' om 'alles op alles te zetten' toch glasvezel aan te kunnen leggen. Woohoo! Klagen helpt!

Soms. I'm not getting my hopes up yet :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
heb zojuist een stukje gedownload van iemand die dat had opgenomen nadat de zenders van Belgie waren geupgrade ik ben hier zo van geschrokken dat ik zeker overweeg dat glasvezel te laten voor wat het is en het hdtv pakket van casema te gaan nemen ..
luister en huiver :
dit is niet van deze tijd dit lijkt werkelijk nergens op
http://home.xmsnet.nl/ber...al/BRT2_26042006_1047.mp3

lees hier meer info :
http://forum.vathorst.nu/index.php/topic,4983.45.html
http://forum.vathorst.nu/index.php/topic,3428.285.html

ik vind het zeer slecht dat het nog niet onder de knie is tevens klagen eenn hoop mensen over de service en de communicatie ...
ik begin eigenlijk te hopen dat er andere aanbieders dan XMS op het netwerk komen want dat lijkt me een stuk beter als je gaat zoeken hier op het forum en elders kom je heel heeel veel narigheid tegen
ik geef XMS nog 1maand de tijd om ALLES op te lossen als het dan niet voor elkaar is ga ik voor casema heb nu alles van versatel behalve tv dan maar wel het voetbal en moet zeggen het bevalt best ..

[ Voor 14% gewijzigd door rjn27 op 27-04-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
rjn27 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:00:
heb zojuist een stukje gedownload van iemand die dat had opgenomen nadat de zenders van Belgie waren geupgrade ik ben hier zo van geschrokken dat ik zeker overweeg dat glasvezel te laten voor wat het is ..
We hebben het hier wel over 1 (!!!) zender waarbij het geluid niet goed is... waar XMS mee aangeeft bezi g te gaan.
Als XMS ook in de toekomst problemen zo serieus op weet te pakken weet ik wat mijn volgende (triple) provider is.

Ik ben het overigens met je eens dat het niet best is hoor, maar ik heb duidelijk wat meer vertrouwen in XMS dan jou op het moment :+

[ Voor 12% gewijzigd door sPENKMAN op 28-04-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:24:
[...]
We hebben het hier wel over 1 (!!!) zender waarbij het geluid niet goed is... waar XMS mee aangeeft bezi g te gaan.
Als XMS ook in de toekomst problemen zo serieus op weet te pakken weet ik wat mijn volgende (triple) provider is.

Ik ben het overigens met je eens dat het niet best is hoor, maar ik heb duidelijk wat meer vertrouwen in XMS dan jou op het moment :+
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat XMS zelf de problemen serieus oppakt en terugkoppelt. Wel zijn de eerste lijns medewerkers niet altijd op de hoogte van de lopende zaken.
Ik denk alleen dat XMS zeer sterk afhankelijk is van de kwaliteit en levering van haar onderaannemers en dat wij als klant hier de dupe van zijn. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 16:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:57:
[...]

Ik denk alleen dat XMS zeer sterk afhankelijk is van de kwaliteit en levering van haar onderaannemers en dat wij als klant hier de dupe van zijn. :)
Maar we betalen wel ons geld aan XMS en niet aan onderaannemers, ondertussen al meer dan 500 euro! Het is dus niet meer dan normaal dat wij XMS verantwoordelijk houden voor eventuele problemen en niet iemand anders. XMS dient zorg te dragen voor een goed product en wanneer dat nog steeds niet voldoet aan de vooraf gestelde specificaties valt er nog steeds werk te doen voor XMS. We zijn in Soest al bijna een JAAR onderweg en ondanks vele beloftes over toekomstige producten hebben we daar nog niets van gezien. Hoelang mag je van je betalende klanten geduld verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:16:
[...]Maar we betalen wel ons geld aan XMS en niet aan onderaannemers, ondertussen al meer dan 500 euro! Het is dus niet meer dan normaal dat wij XMS verantwoordelijk houden voor eventuele problemen en niet iemand anders. XMS dient zorg te dragen voor een goed product en wanneer dat nog steeds niet voldoet aan de vooraf gestelde specificaties valt er nog steeds werk te doen voor XMS. We zijn in Soest al bijna een JAAR onderweg en ondanks vele beloftes over toekomstige producten hebben we daar nog niets van gezien. Hoelang mag je van je betalende klanten geduld verwachten?
Tuurlijk, mijn opmerking was niet bedoeld om alles goed te praten. ;)
Uiteindelijk hebben wij allemaal een contract met XMS en mogen we hier de kwaliteit van verwachten waarvan XMS op de website spreekt. Vooralsnog zie ik wel een toekomst voor het glasvezelkabeltje wat bij mij thuis ligt.
Ik denk eerder dat XMS (nog) veel meer druk op zijn leveranciers moet gaan zetten en misschien wel moet overwegen om over te stappen naar andere leveranciers.
De Belgische zenders zijn volgens mij al via de schotel te ontvangen en hoeven niet meer via een land-land verbinding te komen zoals XMS dat nu doet. Dit zal de kwaliteit alleen maar ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Gaat het nou eigenlijk alleen om de kwaliteit van Belgie 1 & 2 bij jullie? Of is er meer mis? Want jullie praten erover alsof er helemaal niks deugt van wat XMS levert.. Nogal overdreven als het slechts om 1-2 buitenlandse TV-zenders gaat in een triple-play service imho..

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 29-04-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:57:
Gaat het nou eigenlijk alleen om de kwaliteit van Belgie 1 & 2 bij jullie? Of is er meer mis? Want jullie praten erover alsof er helemaal niks deugt van wat XMS levert.. Nogal overdreven als het slechts om 1-2 buitenlandse TV-zenders gaat in een triple-play service imho..
Zucht... Ga ik het wéér vertellen. We betalen 50 euro in Soest en krijgen daar momenteel 10MB up/down internet, telefonie en analoge televisie voor. Let wel, ons is vanaf het begin digitale televisie toegezegd, dat is er dus nog steeds niet en geen nieuws daarover in het vooruitzicht. Het internet werkt prima, altijd verbinding, geen storingen, snelheid is top. De belofte van een vast IP-adres is na één jaar voor Soest nog steeds niet ingewilligd. Telefonie: werkt goed, alleen in het begin echo's op de lijn, die hoor ik niet echt meer. Afkoop van belkosten, daar heb ik niets aan omdat wij veel naar Thailand mobiel bellen en dan geldt het niet. De belofte dat in de toekomst mogelijk diensten als Tele2 mogelijk zouden worden is nog niet ingewilligd. Ik bel nu dus via voip naar Thailand en dat gaat prima. So far so good. Televisie: de belofte was dat de kwaliteit en het aantal zenders die van Casema zouden evenaren. Dat is nog steeds niet zo. De kwaliteit van België 1 en 2 liet/laat te wensen over, soms kon ik zelfs amper de ondertitels van mijn favoriete programma lezen. En ja, ik kijk véél naar België. Oh, ja, trouwens ook geen teletekst bij België. Verder geen BBC 1 en 2. We hebben uitgelegd gekregen hoe dat komt maar daarmee hebben we nog géén BBC 1 en 2. Laat ik daar nou net ook veel naar kijken, dus tot zover enige teleurstelling die nog niet is opgelost. Omroep Amersfoort, is dat al opgelost? Ik zou het niet eens weten... Tenslotte iets wat mij persoonlijk erg stoort, namelijk weggeknipte randen op zowat alle kanalen: de logo's staan helemaal links tegen de rand. Het schijnt te maken te hebben met het input-signaal van de satelliet, maar daarmee heb ik mijn randen niet terug en Casema levert óók gewoon randen. Tegelijk met de komst van XMS ging Casema digitale televisie in Soest leveren en als ik die twee vergelijk is het analoge signaal van XMS niet zo bijzonder, om het maar diplomatiek te zeggen. Momenteel kijk ik weer naar het analoge signaal van Casema en dat bevalt me helaas toch beter. Bedenk wel dat we in Soest niet kunnen kiezen, het is alles of niets. We hebben dus onze vertrouwde televisie moeten opzeggen voor het experiment XMS en dat is wat mij betreft helaas niet zo goed bevallen. Echter geen nood, één jaar geleden weer ons toegezegd dat digitale televisie eraan kwam dus hoefden we alleen maar te wachten op betere tijden. We wachtten, en wachtten, en wachtten... We wachten dus nog steeds en alles bij elkaar had ik veel liever digitale televisie van Casema gehad voor weinig, maar ja, die contracten hè? Dát is wat er mis is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Denan

Ik stel nogmaals, en met klem, voor om de contracten voor Soest open te breken en ons de kans te bieden alleen internet met eventueel telefonie af te nemen, dus zonder televisie. Dat we daardoor gratis digitale televisie van XMS mislopen is dan vanzelfsprekend. Als het moet kunnen we die dan altijd nog tegen bijbetaling er weer bij nemen. Ik heb eerlijk gezegd mijn buik vol van de verplichting om 50 euro te betalen voor de optie op digitale televisie terwijl er geen enkele zekerheid bestaat wanneer deze zal worden ingevoerd en wat de kwaliteit van het bronsignaal zal zijn. Met alle respect voor jullie intentie om alle problemen op te lossen begrijp ik niet waarom XMS zó lang nodig heeft om beloften in te willigen of om de contracten gelijk te trekken met andere gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Jongens lees hier eens wat opt forum het singaal van de BRT zou verbeterd zijn nou het schijnt nog steeds niet veel soeps te zijn

Ik denk dat ik het hele glasvezel plan maar gewoon laat voor wat het is ik zie de voordelen niet meer want je bent toch min of meer verplicht casema er bij te houden omdat het signaal van xms bedroevend is
bovendien wil ik gewoon bbc1 en bbc2 hebben
jammer dat het zo gelopen is had me eigen er echt op verheugd maar het feit dat er niks naar buiten komt waneer digitale tv komt zegt mij genoeg dat gaat nog heel lang duren , er is nog geen eens naar buiten gebracht wat voor decoder er nou gebruikt gaat worden ...
Denan heb jij nu over deze punten al wat meer info ..?

[ Voor 3% gewijzigd door rjn27 op 01-05-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:03:
[...]

Tuurlijk, mijn opmerking was niet bedoeld om alles goed te praten. ;)
Uiteindelijk hebben wij allemaal een contract met XMS en mogen we hier de kwaliteit van verwachten waarvan XMS op de website spreekt. Vooralsnog zie ik wel een toekomst voor het glasvezelkabeltje wat bij mij thuis ligt.
Ik denk eerder dat XMS (nog) veel meer druk op zijn leveranciers moet gaan zetten en misschien wel moet overwegen om over te stappen naar andere leveranciers.
De Belgische zenders zijn volgens mij al via de schotel te ontvangen en hoeven niet meer via een land-land verbinding te komen zoals XMS dat nu doet. Dit zal de kwaliteit alleen maar ten goede komen.
We zullen blijven sleutelen aan de huidige signaalkwaliteit met de huidige hardware, maar parallel aan dat verbetertraject lopen ook andere projecten die voor een betere beeldkwaliteit moeten zorgen.
Aangezien ik nog weinig concrete info heb kan ik hier nog weinig melden. Zodra ik wat kan vertellen over de projecten zal ik hier een post maken met wat informatie. Indien alles op schema loopt zal ik over een aantal weken meer kunnen vertellen over deze projecten.

Wat betreft de klachten in vathorst: Hier zijn een drietal wijkcentrales waaraan onderhoud plaats moet vinden. Er is te veel signaaldemping op deze locaties waardoor de kwaliteit van de analoge uitzendingen niet voldoet. Om dit op te lossen zal men de hardware in de centrales moeten vervangen en dat zal men ook op korte termijn doen. Dit is dus geen generiek probleem, maar een locatiegebonden probleem met de vezel-wijkcentrales. De rest van de vathorst aansluitingen heeft namelijk een prima signaal en is zeer tevreden met de beeldkwaliteit. (Ja, los van Belgie1,2 en Tv amersfoort. Hiervoor gelden nog steeds de lopende issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:47:
Jongens lees hier eens wat opt forum het singaal van de BRT zou verbeterd zijn nou het schijnt nog steeds niet veel soeps te zijn

Ik denk dat ik het hele glasvezel plan maar gewoon laat voor wat het is ik zie de voordelen niet meer want je bent toch min of meer verplicht casema er bij te houden omdat het signaal van xms bedroevend is
bovendien wil ik gewoon bbc1 en bbc2 hebben
jammer dat het zo gelopen is had me eigen er echt op verheugd maar het feit dat er niks naar buiten komt waneer digitale tv komt zegt mij genoeg dat gaat nog heel lang duren , er is nog geen eens naar buiten gebracht wat voor decoder er nou gebruikt gaat worden ...
Denan heb jij nu over deze punten al wat meer info ..?
Zoals hierboven al aangegeven betreft het hier lokatiegebonden problemen. Deze zullen in de aankomende weken opgelost worden door de hardware in de wijkcentrales te vervangen. Dit staat echter ook al in de forumlink die je zelf knipte/plakte.

BBC1 & 2 is voor iedereen een issue binnenkort, dus om daar nou een abonnement voor af te sluiten.. :). Ook bestaande aanbieders van BBC 1 en 2 zullen een licentie hebben die in de nabije toekomst afloopt. Voor deze partijen is het dan ook einde verhaal wat betreft het doorgeven van BBC1 & 2.

Digitale TV:
Nog steeds hetzelfde statement mensen; Het komt in de 2e helft van 2006. De settop-boxen die wij nu testen zijn van amino, maar in de toekomst kan dat natuurlijk nog veranderen. Zodra er iets concreets bekend is over de invulling van de digitale dienst en de services die op IPtV draaien zal ik hier wat meer informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:01:
Beste Denan

Ik stel nogmaals, en met klem, voor om de contracten voor Soest open te breken en ons de kans te bieden alleen internet met eventueel telefonie af te nemen, dus zonder televisie. Dat we daardoor gratis digitale televisie van XMS mislopen is dan vanzelfsprekend. Als het moet kunnen we die dan altijd nog tegen bijbetaling er weer bij nemen. Ik heb eerlijk gezegd mijn buik vol van de verplichting om 50 euro te betalen voor de optie op digitale televisie terwijl er geen enkele zekerheid bestaat wanneer deze zal worden ingevoerd en wat de kwaliteit van het bronsignaal zal zijn. Met alle respect voor jullie intentie om alle problemen op te lossen begrijp ik niet waarom XMS zó lang nodig heeft om beloften in te willigen of om de contracten gelijk te trekken met andere gemeenten.
Ik zal je verzoek meenemen in het wekelijks overleg.

Wat betreft de lange looptijd van de huidige problemen: Het afgelopen jaar zijn er enorm veel veranderingen geweest in de structuur van XMS als dienstenleverancier. Juist doordat wij veel klachten kregen over een aantal diensten is besloten tot een "herstructurering" van de relatie tussen XMS en de dienstenleveranciers. Momenteel bevinden wij ons in de eindfase van dit proces en dat is ook de reden dat wij nu veel sneller in kunnen gaan op de problemen van klanten en/of de generieke problemen in het netwerk. De overstap naar een ander telefonieplatform was deel van dit verbeterplan en begint nu reeds haar vruchten af te werpen.

Tijdens deze migratie kwamen wij wel achter een aantal technische problemen binnen het netwerk, dat was de reden dat de migratie zo 'rumourig' was. Momenteel hebben wij de problemen gelokaliseerd in een aantal klant-hardware versies. Als oplossing hiervoor zal bij elke inwoner in soest/soesterberg (en een aantal mensen in vathorst) de packetfront hardware vervangen worden. Deze hardware-vervangingsactie is gisteren begonnen en zal ongeveer 4 tot 6 weken in beslag nemen.

Note: Het betreft hier dus NIET de levering van de digitale settop-boxen. De 1e lijns-medewerkers van de servicedesk krijgen hier namelijk allemaal vragen/opmerkingen over nadat klanten gebeld zijn voor de packetfront-vervangingsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 09:58:
[...]
De belofte dat in de toekomst mogelijk diensten als Tele2 mogelijk zouden worden is nog niet ingewilligd. Ik bel nu dus via voip naar Thailand en dat gaat prima. So far so good.
Ter info:
Tele 2 zal nooit mogelijk zijn, maar carrier-preselects zijn wel mogelijk met het nieuwe telefonieplatform. Als er iets is zoals 0800-belthailandgoedkoop of de bekende "tikken-kaarten", die sommige bedrijven aanbieden om goedkoop naar het buitenland te bellen, dan gaat dit gewoon werken. Wellicht is daar de verwarring ontstaan?

Wij hebben in ieder geval klanten die via de goedkope carrier-preselects bellen naar landen zoals suriname, die niet in onze pakketten zitten. Mocht het niet werken dan is het raadzaam om even te klagen bij de leverancier van het goedkope bel-pakket. Ervaring leert dat sommige aanbieders wel eens werken met centrales die niet goed reageren op VoIP telefonieverkeer.

Meestal kunnen zij door de centrale iets te fine-tunen snel oplossen.

[ Voor 2% gewijzigd door denan op 02-05-2006 14:21 . Reden: Beautified the post :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:11:
[...]
Tijdens deze migratie kwamen wij wel achter een aantal technische problemen binnen het netwerk, dat was de reden dat de migratie zo 'rumourig' was. Momenteel hebben wij de problemen gelokaliseerd in een aantal klant-hardware versies. Als oplossing hiervoor zal bij elke inwoner in soest/soesterberg (en een aantal mensen in vathorst) de packetfront hardware vervangen worden. Deze hardware-vervangingsactie is gisteren begonnen en zal ongeveer 4 tot 6 weken in beslag nemen.
Wordt de hardware door VWT vervangen bij de klanten in Soest en Soesterberg? Als dat zo is hoop ik dat ze de gemaakte bezoekafspraken wel nakomen.
Mijn schoonouders zijn in elkgeval maandag gebeld en is voor morgen de afspraak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:33:
[...]

Wordt de hardware door VWT vervangen bij de klanten in Soest en Soesterberg? Als dat zo is hoop ik dat ze de gemaakte bezoekafspraken wel nakomen.
Mijn schoonouders zijn in elkgeval maandag gebeld en is voor morgen de afspraak gemaakt.
Ja, dat zal door mensen van VWT gebeuren. Als er klachten zijn over het wel/niet nakomen van afspraken aub een emailtje naar support@xtramediaservices.nl tav Martijn Sanders. Ik zal dan kijken wat er mis gaat. Aangezien er een paar duizend packetfront CPS'en vervangen gaan worden betreft het hier een redelijk majeur. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er dus wel wat dingen fout gaan, maar ons uitgangspunt is om de klantoverlast tot een minimum te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:53:
[...]
Ja, dat zal door mensen van VWT gebeuren. Als er klachten zijn over het wel/niet nakomen van afspraken aub een emailtje naar support@xtramediaservices.nl tav Martijn Sanders. Ik zal dan kijken wat er mis gaat. Aangezien er een paar duizend packetfront CPS'en vervangen gaan worden betreft het hier een redelijk majeur. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er dus wel wat dingen fout gaan, maar ons uitgangspunt is om de klantoverlast tot een minimum te beperken.
Kun je misschien aangeven of de complete CPS inclusief FTU vervangen gaat worden of dat het alleen bij de CPS (bovenste gedeelte) blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Kun je misschien aangeven of de complete CPS inclusief FTU vervangen gaat worden of dat het alleen bij de CPS (bovenste gedeelte) blijft?
Het gaat puur om het deel waarin de firmware geschreven staat, dus het CPS-deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Jongens, ik ben maar een eenvoudig programmeurtje... Kan iemand precies vertellen waarom dit vervangen moet worden, wat er aan mankeerde en wat we er dus beter van gaan worden? Want daar gaat het tenslotte om... Als b.v. de televisie hier beter van wordt zal ik dit zeker uitproberen en mijn bevindingen kenbaar maken. Voorlopig prima dat er harde akties van XMS volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:00:
[...]

Jongens, ik ben maar een eenvoudig programmeurtje... Kan iemand precies vertellen waarom dit vervangen moet worden, wat er aan mankeerde en wat we er dus beter van gaan worden? Want daar gaat het tenslotte om... Als b.v. de televisie hier beter van wordt zal ik dit zeker uitproberen en mijn bevindingen kenbaar maken. Voorlopig prima dat er harde akties van XMS volgen!
Er bleken na de migratie naar de telefoniedienst issues te zijn met een aantal versies van de gebruikte CPS'en. Hierdoor was de telefoniedienst niet stabiel. Helaas bleken deze afwijkende versies niet remote upgradebaar. Om de problemen op te lossen dienen dus alle CPS'en met afwijkende versie-nummers vervangen te worden. Het CPS dat door de monteurs afgemonteerd gaat worden zal wel remote upgradebaar zijn en zal de klachten over soms wegvallende telefonieverbindingen verhelpen.

Wat betreft televisie zal dit niets veranderen. De CATV-module die de lichtpulsen omzet in een analoog signaal is namelijk niet de reden dat er een aantal klachten over televisiezenders zijn, deze problemen ontstaan namelijk in het head-end (televisie-centrale). Zoals ik al eerder aangaf loopt hier een traject voor om de kwaliteit te verbeteren. Binnen een aantal weken kan ik hier meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info:

De problemen waarbij klanten een telefoongesprek op konden zetten, maar waarbij na exact 31 minuten het geluidsvolume van de spraak op nul kwam te staan is getraceerd en verholpen. Het bleek een telefoniecentrale te zijn buiten ons netwerk die een afwijkende configuratie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders... Mijn IP-adres is al een aantal keer gewijzigd de afgelopen dagen dus mijn server is steeds onbereikbaar. Komt dit door werkzaamheden bij XMS of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:57:
Even iets anders... Mijn IP-adres is al een aantal keer gewijzigd de afgelopen dagen dus mijn server is steeds onbereikbaar. Komt dit door werkzaamheden bij XMS of is er iets anders aan de hand?
Er zijn gisternacht en afgelopen nacht werkzaamheden geweest in het netwerk. Dit staat echter ook op de werkzaamheden pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:22:
[...]
Er bleken na de migratie naar de telefoniedienst issues te zijn met een aantal versies van de gebruikte CPS'en. Hierdoor was de telefoniedienst niet stabiel. Helaas bleken deze afwijkende versies niet remote upgradebaar. Om de problemen op te lossen dienen dus alle CPS'en met afwijkende versie-nummers vervangen te worden. Het CPS dat door de monteurs afgemonteerd gaat worden zal wel remote upgradebaar zijn en zal de klachten over soms wegvallende telefonieverbindingen verhelpen..
Dat is tenminste info waar we wat aan hebben. :)
Betekend het nu ook dat zeer binnenkort de optie voicemail (1233#) geactiveerd gaat worden?

Jammer alleen dat de brieven van XMS, die na het omwisselen achter blijven bij de klanten, niet van tevoren zijn verstuurd. Deze bevat naast excusses voor de overlast, uitleg van hoe en waarom van de vervanging. Zou een hoop vragen schelen bij het maken van de afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:52:
[...]

Dat is tenminste info waar we wat aan hebben. :)
Betekend het nu ook dat zeer binnenkort de optie voicemail (1233#) geactiveerd gaat worden?

Jammer alleen dat de brieven van XMS, die na het omwisselen achter blijven bij de klanten, niet van tevoren zijn verstuurd. Deze bevat naast excusses voor de overlast, uitleg van hoe en waarom van de vervanging. Zou een hoop vragen schelen bij het maken van de afspraken.
De actie moest inderdaad op korte termijn uitgevoerd worden, om deze reden is er dus ook gekozen om eerst een groep van 200 klanten te migreren naar de nieuwe hardware en deze telefonisch te benaderen voor een afspraak. De overige klanten zullen de brief wel van te voren krijgen.

Met voicemail zijn wij nog bezig, maar de "anoniem bellen"-Optie kan vanaf vandaag geactiveerd worden. Wij hebben tests uitgevoerd waaruit blijkt dat alles stabiel werkt en alles staat hier klaar om geactiveerd te worden. Voordat wij dat doen zouden wij nog wel graag wat gebruikers willen hebben die het willen uittesten. Als iemand hier interesse in heeft aub een email naar support@xtramediaservices.nl tav martijn sanders met als subject "anoniem bellen".

Note: Er zijn providers die inkomende anonieme gesprekken blokkeren, vooral amerikaans providers doen dit vaak. Als er dus plots problemen ontstaan met bellen naar het buitenland is dat doordat men een called-ID eist voordat men doorschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat er steeds meer algemene voorwaarden verschijnen op de XMS site.

klik voor overzicht

Waarbij er ineens "aanvullende voorwaarden XMS telefonie" zijn. Deze laatste aanvullende voorwaarden zaten zeker niet bij mijn aanmelding in 2005. Hierin wordt alleen verwezen naar de gedragsregels die op de site te vinden zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:29:
Het valt mij op dat er steeds meer algemene voorwaarden verschijnen op de XMS site.

klik voor overzicht

Waarbij er ineens "aanvullende voorwaarden XMS telefonie" zijn. Deze laatste aanvullende voorwaarden zaten zeker niet bij mijn aanmelding in 2005. Hierin wordt alleen verwezen naar de gedragsregels die op de site te vinden zouden zijn.
Klopt, en de aanvullende voorwaarden betreffen de gedragsregels. Ze sluiten dan ook naadloos aan op de bestaande algemene voorwaarden en zijn meer een "uitdieping" van die voorwaarden. De bestaande algemene voorwaarden zullen natuurlijk ten alle tijde de aanvullende voorwaarden "overrulen". De aanvullende voorwaarden geven ons echter wel de mogelijkheid om misbruik van de dienst (Klachten over XMS-klanten/andere mensen lastigvallen via de telefoon/etcetc) sneller aan te pakken en zo de dienstverlening te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"geweldig"

Vandaag ben ik braaf de hele dag thuis want de voorbereiding voor het netwerk moet vandaag gebeuren.

40 flatjes ---------------------> 7 mensen thuis :(

A4 van XMS gedateerd 2 mei, in brievenbus circa 8 of 9 mei. Als het mogelijk een brief zou zijn en eerder bezorgt zouden er van de 40 mensen..... laat eens gokken 20 mensen zijn thuis geweest?

Met dank aan de aso medebewoners van mijn flat in Nieuwegein 3432 GX en een advies aan XMS om beter en eerder een mededeling te versturen, zal ik dus weer (en mogelijk WEER tevergeefs) een dag vrij moeten nemen. En vrij nemen is voor mij lastig, en ik besteed snipperdagen liever in Frankrijk.

PS: beneden buurman is wakker geworden, zo ik heb geluk! Begane grond, 1e en 2e verdieping (ik dus) zijn nu voorbereid, en de bovenbuurman wacht een verrassing: een buis met hol buisje in zijn meterkast, doorgeboord door mijn plafond. Goed plan ivm uitsparen snipperdag, slecht plan ivm hoeveelheid stof hier en in de ogen van de arme monteur.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt het spul binnen (jaja, moet nog het stof goed weghalen van het boren) :/

Hier verder in het kabelgootje naar boven (nog geen idee waar ze de stroom vandaan gaan halen, na tel. overleg mocht de bestaande stroompijp niet gebruikt worden)

De verrassing voor de niet thuis zijnde bovenburen >:)

De afsluiter, in de holle buisl wordt de glasvezel "geblazen"

Soory pics ff op hold, bandwith....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:27:

Over de stroomtoevoer:

Deze dient door portaal of de huiseigenaar zelf geregeld te worden want onze monteurs mogen namelijk geen stroomvoorziening aanleggen. Daarvoor kun je het beste contact opnemen met je verhuurder. Zij hebben hiervoor een eigen technische dienst die dit kan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand stond op het forum van Vathorst, wellicht dat hier iemand het antwoord weet?
-------------

Onze Philips DVD/Harddisk recorder is voorzien van een het 'GUIDE PLUS'-systeem.
Hiermee is het makkelijk programmeren want de TV gids zit dan in de recorder.
Nu zit ik echter een paar dagen op de glasvezel aangesloten en nu werkt het 'GUIDE PLUS'-systeem niet meer.

Wie heeft hier ervaring mee?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:39:
Onderstaand stond op het forum van Vathorst, wellicht dat hier iemand het antwoord weet?
-------------

Onze Philips DVD/Harddisk recorder is voorzien van een het 'GUIDE PLUS'-systeem.
Hiermee is het makkelijk programmeren want de TV gids zit dan in de recorder.
Nu zit ik echter een paar dagen op de glasvezel aangesloten en nu werkt het 'GUIDE PLUS'-systeem niet meer.

Wie heeft hier ervaring mee?

---------------
EPG (ElectronicProgramGuide) informatie kan op meerdere manieren meegestuurd worden. Via een dienstverlener (server), via websites of via het teletekst signaal. Aangezien wij het standaard teletekst signaal meesturen zou deze laatste variant gewoon moeten blijven werken (indien de aanbieder het via teletekst aanlevert natuurlijk). Voor de andere varianten zou men eens in de handleiding moeten duiken van de recorder.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 16-05-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ denan,

Kun je aangeven of er afgelopen dag/nacht wijzigingen zijn aangebracht in de doorgifte van het analoge TV signaal? Naar mijn idee is de beeld kwaliteit op alle zenders met sprongen vooruit gegaan. De reeds lang lopende problemen zijn nog niet opgelost (geluid / txt BRT en TV Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:45:
@ denan,

Kun je aangeven of er afgelopen dag/nacht wijzigingen zijn aangebracht in de doorgifte van het analoge TV signaal? Naar mijn idee is de beeld kwaliteit op alle zenders met sprongen vooruit gegaan. De reeds lang lopende problemen zijn nog niet opgelost (geluid / txt BRT en TV Amersfoort)
Men is momenteel bezig om het signaal op alle punten te controleren op kwaliteitsverlies, maar ik wacht nog op een update over de resultaten. Aangezien dit een nogal langdurig proces is verwacht ik dat jij eerder de resultaten zult zien dan dat ik ze zal horen. (zoals nu ook het geval is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:13:
[...]
Men is momenteel bezig om het signaal op alle punten te controleren op kwaliteitsverlies, maar ik wacht nog op een update over de resultaten. Aangezien dit een nogal langdurig proces is verwacht ik dat jij eerder de resultaten zult zien dan dat ik ze zal horen. (zoals nu ook het geval is ;))
In elk geval posistieve resultaten al in Soest Zuid en omgeving di Lassostraat. Bedankt voor de terugkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vanaf juni zullen de televisiediensten overgenomen worden door een andere professionele TV-aanbieder. Deze zullen de head-ends (ontvangstapparatuur) vervangen en upgraden. Nu de internetverbinding op alle fronten verbeterd is, zal ook het binnenkomend signaal voor TV verbeterd worden. Een ander groot voordeel is dat deze TV-aanbieder ook BBC1 en BBC2 nog in zijn pakket heeft, die nog zeker een jaar mag worden uitgezonden. (dit is het bekende probleem met de licenties van BBC1 & 2 die voor alle aanbieders zullen verdwijnen). Ook zullen er een groot aantal extra zenders bijkomen.
Om straks deze TV-zenders te kunnen aanbieden is het van belang dat de zenders opnieuw worden ingedeeld en de huidige Casema frequentieverdeling verlaten wordt. Hierover zal iedereen binnenkort een schrijven ontvangen.

Verdere informatie volgt zodra ik het kan vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:02:
Vanaf juni zullen de televisiediensten overgenomen worden door een andere professionele TV-aanbieder. Deze zullen de head-ends (ontvangstapparatuur) vervangen en upgraden. Nu de internetverbinding op alle fronten verbeterd is, zal ook het binnenkomend signaal voor TV verbeterd worden. Een ander groot voordeel is dat deze TV-aanbieder ook BBC1 en BBC2 nog in zijn pakket heeft, die nog zeker een jaar mag worden uitgezonden. (dit is het bekende probleem met de licenties van BBC1 & 2 die voor alle aanbieders zullen verdwijnen). Ook zullen er een groot aantal extra zenders bijkomen.
Om straks deze TV-zenders te kunnen aanbieden is het van belang dat de zenders opnieuw worden ingedeeld en de huidige Casema frequentieverdeling verlaten wordt. Hierover zal iedereen binnenkort een schrijven ontvangen.

Dat zijn eindelijk goede berichten :) Ik ga er maar vanuit dat dit de aanbieder is die eerder genoemd is op dit forum. Gaan de BRT zenders hierna ook via de schotel ontvangen worden op de head-ends?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:14:
[...]

Dat zijn eindelijk goede berichten :) Ik ga er maar vanuit dat dit de aanbieder is die eerder genoemd is op dit forum. Gaan de BRT zenders hierna ook via de schotel ontvangen worden op de head-ends?
Het hele zenderpakket en aanbod zal uit de nieuwe bron komen. De enige uitzondering zal nog steeds TV amersfoort zijn. Wij zullen hieraan blijven werken in de huidige hardware setup, maar het zal waarschijnlijk pas echt naar tevredenheid gaan werken zodra wij de studio van TV amersfoort op glasvezel hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan,

Je schrijft 'Vanaf juni'. Houdt dit in vanaf 1 juni, of vanaf later in juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:19:
@Denan,

Je schrijft 'Vanaf juni'. Houdt dit in vanaf 1 juni, of vanaf later in juni?
In de eerste weken van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
denan schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:02:

Klinkt goed.. Ik ben benieuwd wanneer ik nou daadwerkelijk van het glasvezel gebruik kan gaan maken hier in Hilversum.. Vorige week is alle bekabeling aangesloten in de straat en het gebouw etc, dus we zijn er helemaal klaar voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb mijn kabeltje maar eens omgeplugd van Casema naar XMS en ik moet zeggen dat een behoorlijk aantal kanalen er nu heel aardig uitzien. Ze zijn nog wel niet allemaal zo strak als de beste zenders maar die beste zenders zijn dan wel scherper en levendiger (qua kleuren) dan die van Casema. Qua beeldformaten / verhoudingen heb ik het gevoel dat Casema wat gelijkmatiger is dan XMS maar als ik het goed begrepen heb is dat juist de bedoeling. Als de kwaliteit en het aanbod na juni nog meer verbeteren dan moet ik toegeven dat XMS op de goede weg is. Daarna nog digitaal en dan wordt het nog eens wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Geachte heer/mevrouw,

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Een Servicedeskmedewerker
Hoe serieus moet ik dit nu nog nemen? het is nu week 20 namelijk!
iemand meer info? of moet ik eens replyen?

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 18-10-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de huidige televisie-kwaliteit... Vanavond, het weerbericht op Nederland 3, links bovenin (kon jammer genoeg niet cappen): NOS orgen. Het weer voor orgen? Oh, MMMorgen... De prangende vraag blijft: waarom valt er in vredesnaam zoveel van het beeld af dat zelfs gewone teksten niet meer volledig op het scherm staan? Wat mij betreft moet dit gewoon opgelost worden anders kan en zal ik de kwaliteit nooit als "goed" bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Denan, al enige tijd staat een vast IP adres op 'binnenkort waarschijnlijk mogelijk'. Is daar al wat meer over bekend?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Normaliter heel serieus, maar door een recente vertraging in de levering van de core-netwerkhardware zijn de opleveringen in een aantal steden vertraagd. Hierbij valt te rekenen op + - 3 tot 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ijdod schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:37:
Denan, al enige tijd staat een vast IP adres op 'binnenkort waarschijnlijk mogelijk'. Is daar al wat meer over bekend?
Vaste IP-adressen zijn vanaf nu leverbaar. De prijs is eenmalig 24.95, maar er zijn nog geen definitieve aanvraagformulieren. Voor het activeren van het vaste IP-adres kun je het beste een email sturen naar support@xmsnet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:00:
Om nog even terug te komen op de huidige televisie-kwaliteit... Vanavond, het weerbericht op Nederland 3, links bovenin (kon jammer genoeg niet cappen): NOS orgen. Het weer voor orgen? Oh, MMMorgen... De prangende vraag blijft: waarom valt er in vredesnaam zoveel van het beeld af dat zelfs gewone teksten niet meer volledig op het scherm staan? Wat mij betreft moet dit gewoon opgelost worden anders kan en zal ik de kwaliteit nooit als "goed" bestempelen.
De werkzaamheden die nu uitgevoerd worden hebben alleen betrekking op het traject vanaf het head-end naar de woningen, de aanlevering (bron) van het signaal zal over een aantal weken bekeken worden. Waarschijnlijk zullen dit soort "verschuivingen" dan ook tot het verleden behoren.
De kwaliteitsverbeteringen die nu waar te nemen zijn hebben vooral betrekking op de signaalsterkte tot aan de woningen. Zaken als beeldruis en beeldecho's zouden hiermee tot het verleden moeten behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht dat recent geplaatst is op Vathorstnet over digitale tv/hdtv. Daaronder een vraag die het stukje bij mij opriep.

Digitale TV
Er wordt veel geschreven over digitale TV. Digitale TV kan worden verkregen via ‘koper’, ether of glasvezel. Glasvezel is hierbij de meest efficiënte manier om digitale TV te gaan ontvangen. De pers richt zich vaak op de beperkte bandbreedte van de ‘koper’-aansluitingen.
De digitale TV van dit moment is nog steeds een vertaling vanuit analoge kwaliteit, en wordt de eventuele ruis veroorzaakt door het analoge transport.

HD-TV heeft échte bandbreedte nodig, glasvezel dus.
De strategie van XMS is dat digitale HD-TV zowel via multi-casting (via bestaande COAX uitgang, als via uni-casting (IP-TV) beschikbaar moet komen. Groot nadeel aan IP-TV is dat hier gebruik gemaakt wordt van het internet om het TV-signaal binnen te krijgen. Indien een bestand binnengehaald wordt met een gemiddelde snelheid van 10MB is dit geweldig, maar ‘gemiddeld’ is voor TV niet goed genoeg, het moet constant gegarandeerd kunnen worden, zeker als er ook ge-internet wordt.
Voor IP-TV is een extra computer (UTP) kabel nodig, naast de bestaande COAX kabel.

Settopbox
Voor ontvangst van digitale TV heeft u straks een settopbox nodig. In de kranten is geschreven dat de huidige decoders en aangeboden settopboxen geen HD-TV formaat signalen kunnen ontvangen (MPEG-4). Om deze reden leveren wij nog geen settopboxen.
Het zal er om spannen, of vóór de WK deze apparaten in voldoende mate aanwezig zullen zijn voor de andere grote aanbieders en wij als kleine partij er vanuit gaan dat de settopboxen pas vanaf september beschikbaar zullen komen.

Vraag: Betekent dit dat XMS vanaf september digitale tv in HD-formaat wil aanbieden? Daarnaast, TV via IP toch over een aparte glaskabeltje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:01:
Bericht op Vathorstnet over digitale tv/hdtv met een vraag eronder:

Digitale TV
Er wordt veel geschreven over digitale TV. Digitale TV kan worden verkregen via ‘koper’, ether of glasvezel. Glasvezel is hierbij de meest efficiënte manier om digitale TV te gaan ontvangen. De pers richt zich vaak op de beperkte bandbreedte van de ‘koper’-aansluitingen.
De digitale TV van dit moment is nog steeds een vertaling vanuit analoge kwaliteit, en wordt de eventuele ruis veroorzaakt door het analoge transport.

HD-TV heeft échte bandbreedte nodig, glasvezel dus.
De strategie van XMS is dat digitale HD-TV zowel via multi-casting (via bestaande COAX uitgang, als via uni-casting (IP-TV) beschikbaar moet komen. Groot nadeel aan IP-TV is dat hier gebruik gemaakt wordt van het internet om het TV-signaal binnen te krijgen. Indien een bestand binnengehaald wordt met een gemiddelde snelheid van 10MB is dit geweldig, maar ‘gemiddeld’ is voor TV niet goed genoeg, het moet constant gegarandeerd kunnen worden, zeker als er ook ge-internet wordt.
Voor IP-TV is een extra computer (UTP) kabel nodig, naast de bestaande COAX kabel.

Settopbox
Voor ontvangst van digitale TV heeft u straks een settopbox nodig. In de kranten is geschreven dat de huidige decoders en aangeboden settopboxen geen HD-TV formaat signalen kunnen ontvangen (MPEG-4). Om deze reden leveren wij nog geen settopboxen.
Het zal er om spannen, of vóór de WK deze apparaten in voldoende mate aanwezig zullen zijn voor de andere grote aanbieders en wij als kleine partij er vanuit gaan dat de settopboxen pas vanaf september beschikbaar zullen komen.

Betekent dit dat XMS vanaf september digitale tv in HD-formaat wil aanbieden? Daarnaast, TV via IP toch over een aparte glaskabeltje?
Echte HDTV enabled settop-boxes zullen pas rond september leverbaar zijn. Het statement hierboven betreft dan ook HDTV over IP en staat dus los van de uit te rollen digitale dienst (IPTV). Dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel een onderdeel zijn van het digitale pakket, maar hierover zal ik pas meer kunnen melden in de 2e helft van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale TV zou lekker zijn, ik zal Casema digitaal missen met Discovery: Science, Civillisation en Travel. Zal afkicken worden met alleen de normale Discovery...

Wat ik niet zal missen bij Casema digitaal is de wegvallende ondertiteling, de mega compressie in beeld bij sommige zenders.

Ik lees soms hier over XMS TV wegvallende randen en logo's niet goed zichtbaar. Maakt me niets uit, mijn Philips breedbeeld haalt toch de randen weg en een gedeelte logo soms. Maar wel een redelijk natuurgetrouw beeld. Sommige mensen zetten alles in de breedbeeldstand, vreemd om iemand te zien lopen van 1,5 meter hoog en zeeeeeeer breed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voicemail werkzaamheden:
---
De problemen met de voicemail dienst zijn gelokaliseerd. De fout bleek te liggen bij een telefooncentrale van een externe partij, buiten het telefonienetwerk van XMS. Hierdoor duurde het langer dan normaal om de fout te lokaliseren. Technici zijn momenteel in gesprek met de eigenaar van de telefonie-gateway om de compatibiliteitsproblemen te verhelpen. De verwachting is dat dit op korte termijn verholpen zal worden.
---

Doordat een telefonie-gateway van een externe partij zich niet aan bepaalde communicatiestandaarden hield bleken doorschakelingen naar onze voicemail server niet goed te gaan vanaf bepaalde telefonienetwerken. Dit resulteerde in het oneindig overgaan van de telefoon zodra er naar de voicemail werd doorverbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Even een postief geluidje...

ik heb vrijdag om half elf een vast ip aangevraagd en een klein uur later lag me internet er al uit.
Na een kort telefoontje bleek dat ik me vaste ip al was doorgevoerd, even een paar
nummertjes invullen in de router en ja hoor, het werkte.

Straks maar even een mooi briefje naar Portaal met de rekening hiervan. In de tijd dat hun nog
alle infomatie verzorgde is er meerdere malen toegezegt en via de website vermeld dat we een
vast ip zouden krijgen. XMS zegt niet verantwoordelijk voor de info van Portaal te zijn, dus het lijkt
me meer dan logisch dat we dan de rekening bij Portaal kunnen declareren.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
realsoft schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:27:
Even een postief geluidje...

ik heb vrijdag om half elf een vast ip aangevraagd en een klein uur later lag me internet er al uit.
Na een kort telefoontje bleek dat ik me vaste ip al was doorgevoerd, even een paar
nummertjes invullen in de router en ja hoor, het werkte.

Straks maar even een mooi briefje naar Portaal met de rekening hiervan. In de tijd dat hun nog
alle infomatie verzorgde is er meerdere malen toegezegt en via de website vermeld dat we een
vast ip zouden krijgen. XMS zegt niet verantwoordelijk voor de info van Portaal te zijn, dus het lijkt
Vaste IP-adressen zijn inderdaad vanaf nu leverbaar voor alle aansluitingen. Hiervoor worden eenmalig 24,95 administratieve kosten in rekening gebracht. Verzoeken voor een vast IP-adres dienen wel schriftelijk bij XMS ingediend te worden aangezien het hier een wijziging betreft die gefactureerd zal worden.

Over het portaal & vaste IP-adressen verhaal ga ik verder niets zeggen. Deze informatie is verspreid door andere partijen lang voordat XMS bij het project betrokken raakte. Wat dat betreft kan ik wel duidelijk stellen dat eventueel in het verleden gemaakte beloften door andere partijen (niet XMS) niet op het huidige pakket en de algemene voorwaarden van toepassing zijn. What you see is what you get, en niet wat er wellicht in het verleden beloofd is. Het is daarom ook raadzaam om voor het afsluiten van een contract de websites van XMS door te lezen. Eventuele problemen die hierdoor ontstaan kunnen ook het beste met de partij opgepakt worden die de beloftes in het verleden heeft gedaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realsoft schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:27:
klik hier voor de Internet FAQ van de Portaal site in 2005 onder punt 7.

Ik hoor graag je resultaten realsoft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direkt nadat ik mijn aansluiting heb gekregen (bijna een jaar geleden) heb ik Portaal gevraagd of ik een vast IP-adres kon krijgen en hun antwoord was dat dat op korte termijn mogelijk zou worden en maar een paar euro zou kosten. 24,95 euro voor het vermoedelijk alleen veranderen van wat instellingen in een user profile vind ik persoonlijk wel wat aan de hoge kant, zeker als je er al een jaar op hebt zitten wachten. Verder wacht ik nog steeds op een officiele brief van XMS omtrent deze en eventuele andere wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:53:

Verder wacht ik nog steeds op een officiele brief van XMS omtrent deze en eventuele andere wijzigingen.
Nou die brief komt er dus nooit, doen ze niet aan bij XMS, ze antwoorden niet eens op een eenvoudig e-mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:32:
[...]

Nou die brief komt er dus nooit, doen ze niet aan bij XMS, ze antwoorden niet eens op een eenvoudig e-mailtje.
Lijkt me sterk aangezien ik elke dag alle emails aan het beantwoorden ben. Wellicht is er iets anders misgegaan? Stuur de mail nog maar een keer dan zal ik hem beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:53:
Direkt nadat ik mijn aansluiting heb gekregen (bijna een jaar geleden) heb ik Portaal gevraagd of ik een vast IP-adres kon krijgen en hun antwoord was dat dat op korte termijn mogelijk zou worden en maar een paar euro zou kosten. 24,95 euro voor het vermoedelijk alleen veranderen van wat instellingen in een user profile vind ik persoonlijk wel wat aan de hoge kant, zeker als je er al een jaar op hebt zitten wachten. Verder wacht ik nog steeds op een officiele brief van XMS omtrent deze en eventuele andere wijzigingen.
Deze wijzigingen zullen binnenkort gecommuniceerd worden vanuit XMS. De reden dat ik het hier post is dat een aantal mensen zeer verlegen zat om een vast IP-adres. Momenteel zijn de aanvraagformulieren niet eens klaar, maar op verzoek kan op individuele basis de dienst geactiveerd worden. Het is dus meer een 'als het echt nodig is, kan het nu al!'-service al voordat het officiele schrijven de deur uit gaat. Ik schat dat dit nog een week of 3 zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hier in Vathorst draait vast IP al.
Daar ging het in eerste instantie fout. XMS deed vast IP al activeren zodat je bij thuiskomst geen werkende verbinding vond, helpdesk bellen, en te horen kreeg, je moet je instellingen aanpassen ivm vast IP. Na wat boze reacties heeft XMS de rest tevoren een brief gestuurd met de info.

Wat wel raar was, als je vast IP kreeg, en instelde op de router ging het niet werken. Stelde je het dan in op een rechtstreeks te connecten PC, kreeg je verbinding, hing je dan de router er weer aan, ging die ook werken. Waarschijnlijk een soort van wederzijdse respons nodig voor activeren ofzo.

Anyway, nu werkt het als een trein. En zo hoort het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swhnld schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:30:
Hier in Vathorst draait vast IP al.
Daar ging het in eerste instantie fout. XMS deed vast IP al activeren zodat je bij thuiskomst geen werkende verbinding vond, helpdesk bellen, en te horen kreeg, je moet je instellingen aanpassen ivm vast IP. Na wat boze reacties heeft XMS de rest tevoren een brief gestuurd met de info.

Wat wel raar was, als je vast IP kreeg, en instelde op de router ging het niet werken. Stelde je het dan in op een rechtstreeks te connecten PC, kreeg je verbinding, hing je dan de router er weer aan, ging die ook werken. Waarschijnlijk een soort van wederzijdse respons nodig voor activeren ofzo.

Anyway, nu werkt het als een trein. En zo hoort het ook!
Eigenlijk was de procedure zo dat de 1e lijn van de CSD instructies kreeg om de klant te bellen met de melding dat zijn vaste IP-adres klaar was voor gebruik. Tijdens dat gesprek zou een 2e lijns medewerker de dienst kunnen provisionen zodat de instellingen actief zouden worden. Er is in het begin ook een groep testgebruikers omgezet (ongeveer 20 mensen), dus waarschijnlijk heb je in die groep gezeten. Als alles daar goed ging zou de overgrote bulk pas overgaan. Voor al deze mensen lagen al brieven klaar met de juiste instellingen die een aantal dagen voor het activeren van het vaste IP-adres verstuurd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nieuwe televisieaanbieder XMS
Bij deze de beloofde update over de TV-werkzaamheden. Zoals al eerder bericht zullen er een aantal grote werkzaamheden plaatsvinden binnen het RTV-domein van XMS. De huidige aanbieder van het signaal zal komen te vervallen en Hertzinger zal de aanlevering van het signaal overnemen. Met deze overname zal een eind worden gemaakt aan een groot aantal lopende problemen die het afgelopen jaar speelden bij de TV-dienst van XMS.
Om het signaal uit de nieuwe bron te betrekken zal echter alle hardware op korte termijn vervangen moeten worden (1 a 2 weken). Ook zal het zenderpakket aangepast worden, onderaan deze post staan de nieuwe zenders inclusief hun frequenties. Er komt een groot aantal zenders bij en BBC1&2 zijn leverbaar doordat Hertzinger nog een licentie van de BBC heeft. Net zoals bij alle andere aanbieders zal dit op den duur ook komen te vervallen, maar het eerstkomende jaar loopt de licentie in ieder geval nog. TV-Amersfoort is de enige uitzondering in het verhaal. Ook via Hertzinger heeft deze zender niet de mogelijkheid om in goede kwaliteit uit te zenden, dus het wachten is op de fiber die naar de studio van TV-Amersfoort uitgerold zal worden.

Klanten van XMS zullen hierover volgende week een brief krijgen (en waarschijnlijk vandaag/morgen al een email).

Kwaliteitsproblemen TV-signaal Vathorst
De wisseling van TV-provider zal een groot aantal kwaliteitsklachten oplossen, maar in vathorst/amersfoort zijn er een aantal wijkcentrales waar nog teveel signaalverlies plaatsvind. Technici zijn het complete traject van het signaal momenteel aan het uitmeten om een beeld te krijgen van deze problemen. Deze kwaliteitsklachten staan dus los van de aanlevering van het signaal en doorlopen dus ook een ander traject (maw: deze zullen niet gelijktijdig met de providerswitch opgelost zijn). Wel kan ik melden dat de metingen op schema liggen en dat men binnen zeer korte tijd het laatste deel van het signaaltraject zal bereiken.

Nieuw zenderpakket TV
1 Nederland 1 9
2 Nederland 2 11
3 Nederland 3 7
4 RTL 4 52
5 RTL 5 63
6 RTL 7 56
7 NET 5 47+
8 SBS 6 42
9 Jetix/Veronica 61+
10 Nickelodeon/Talpa 67+
11 één 12
12 Ketnet/Canvas S11
13 TMF 49
14 MTV 51-
15 Eurosport 44-
16 Eurosport 2 21
17 ARD 8
18 ZDF S9
19 NDR Niedersachsen S20+
20 WDR Köln 53+
21 SAT 1 S21+
22 ARTE 24
23 CNN International 59
24 Euronews 28
25 TRT international 31
26 BBC One 23-
27 BBC Two S14
28 Motors TV 5
29 RTV Utrecht 10
30 Omroep Amersfoort 30-
31 CNBC Europe/ National Geographic Channel 66
32 TV5 Monde Europe 6
33 VH-1 54+
34 RAI Uno 26
35 TV Oranje S19
36 Al Jazeera Satellite Channel 37-
37 Travel Channel S22+
38 Discovery Science 68+
39 Discovery Travel & Living S12
40 Discovery Channel 60+
41 CNN Türk S13
42 Private Spice 2
43 Vrij
44 Vrij
45 Vrij
46 Kabelkanaal

Nieuw zenderpakket Radio
1. Golfbreker Radio 87,60
2. Omroep Amersfoort Regio FM 88,10
3. Radio 4 88,50
4. Radio 1 88,90
5. Radio 2 89,50
6. 3 FM 89,90
7. Q-Music 91,10
8. SLAM!FM 91,50
9. Radio M 91,90
10. Radio Veronica 92,30
11. Radio 747 AM 92,90
12. Omroep Amersfoort Bingo FM 93,60
13. Radio 538 94,10
14. VRT Klara 94,50
15. RTL FM 95,50
16. Kink FM 95,90
17. VRT Radio 1 96,60
18. CAZ! 97,10
19. WDR 4 99,20
20. Arrow Jazz FM 99,80
21.BBC World Service 100,40
22. Classic FM 100,90
23. Radio Soest 102,40
24. Radio 227 102,80
25. BNR Nieuws Radio 103,80
26. Arrow Classic Rock 104,50
27. Radio 10 Gold 105,00
28. WDR 3 105,40
29. Vathorst FM 105,80
30. Sky Radio 106,40
31. BBC Radio 1 106,80
32. Concertzender 107,50

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 02-06-2006 10:08 . Reden: Vathorst verhaal erbij voor de volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
dit klink goed denan geld dit ook voor leiden ????
zit nog erg te twijfelen omdat ik graag HDTV wil ontvangen en dit nu mogelijk is bij casema als dit ook mogelijk word bij jullie wacht ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
denan schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:17:
[...]

Normaliter heel serieus, maar door een recente vertraging in de levering van de core-netwerkhardware zijn de opleveringen in een aantal steden vertraagd. Hierbij valt te rekenen op + - 3 tot 5 weken.
nog steeds niets gehoord... wel hebben we nu een upc digitale tv box ongevraagd opgestuurd gekregen... 'gratis proberen'
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.