[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
sPENKMAN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:00:
In wat voor buizen word glasvezel gelegd? Zijn dat de oranje of groene buizen? Zo ja dan zijn ze hier al op 100 meter genaderd :D
Groen, oranje, blauw. Hangt een beetje van de aannemer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:40:
[...]
Er wordt vanalles gedaan, buis aangebracht waar de fiber door geblazen wordt. En er wordt apparatuur opgehangen en aangesloten; CPS en DRG. foto

[...]
Of dat in de andere steden ook door een aannemer gedaan wordt weet ik niet. In Soest in elkgeval wel, aangezien de aanleg vanaf het tuinhek tot in de meterkast in de handen van Portaal lag.

[...]
Geeft in elkgeval de zekerheid dat het stopcontact op de plaats komt die jij wil. :)
Ik zou het stopcontact zelf al aanleggen als dat mogelijk is. Er zal anders van de lokale technische dienst van portaal iemand langs moeten komen om een stroompunt aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
bah , ik woon niet in een protaal huis , laatst had ik goedse hoop toen ik een stel gasten bezig zag in de poort met een lading kabels onder de stoep , dus ik met een big smile erheen , om te vragen of ze glasvezel gingen leggen .. maar nee , het bleek een verrotte kabel :( stumpers

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:45:
[...]

Groen, oranje, blauw. Hangt een beetje van de aannemer af.
In Soest: groen is de ringleiding, oranje is de aanvoerleiding naar de huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:34:
[...]
Op dit moment is men bezig om de aanlevering van de belgische zenders te veranderen. Hierdoor zouden de storingen en slechte kwaliteit voorbij moeten zijn. Het signaal wordt nu namelijk direkt uit de ether opgepikt. Over een aantal weken (als alles volgens plan loopt) is de nieuwe hardware binnen en zal het signaal digitaal opgepikt worden.

Ook voor TV amersfoort is men bezig met een patch. De directe verbinding naar de studio is nog niet klaar, maar de huidige verbinding zal geupgrade worden waardoor de signaal kwaliteit zal verbeteren. Dit zal over ongeveer 2 weken klaar zijn.
@denan,
Al meer nieuws aangaande de TV signalen van Omroep Amersfoort en BRT 1 en BRT 2?
En komt met het nieuwe signaal van de belgische zenders dan ook het TXT signaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:24:
[...]

@denan,
Al meer nieuws aangaande de TV signalen van Omroep Amersfoort en BRT 1 en BRT 2?
En komt met het nieuwe signaal van de belgische zenders dan ook het TXT signaal mee?
Deze komen voor het eind van deze maand allemaal uit een nieuwe bron. TxT signaal zal dan ook meegeleverd worden. TV amersfoort krijgt deze week een 2e upgrade. Als dat niet helpt dan zullen wij naar een andere oplossing moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Klopt het dat je bij XMS een jaarcontract hebt, die na een jaar met weer een heel jaar verlengd wordt, tenzij je 3 maanden voor het aflopen van het jaar opzegt?

Als dat zo is ga ik weer twijfelen hoor, want ik hou niet zo van die wurgcontracten waar je amper meer onderuit komt.. Ik wil het liefst na het 1e jaar gewoon elke maand kunnen opzeggen mocht dat nodig zijn (zoals bij de meeste providers gebruikelijk is volgens mij)..

Ik zal XMS volgende week ook nog eens bellen hierover, maar misschien kan b.v. denan hier al uitleg over geven..

[ Voor 28% gewijzigd door Inflatable op 17-03-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over contracten gesproken... Is er al nieuws van het front wat betreft de Soester contracten? Daarmee bedoel ik de mogelijkheid om losse diensten af te nemen, b.v. alleen Internet. Het zou wel handig zijn als we dit te horen krijgen vòòrdat de opzegtermijn van onze huidige contracten verstreken is, anders zitten we wéér aan een jaar televisie-ergernis vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Inflatable schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:41:
Klopt het dat je bij XMS een jaarcontract hebt, die na een jaar met weer een heel jaar verlengd wordt, tenzij je 3 maanden voor het aflopen van het jaar opzegt?

Als dat zo is ga ik weer twijfelen hoor, want ik hou niet zo van die wurgcontracten waar je amper meer onderuit komt.. Ik wil het liefst na het 1e jaar gewoon elke maand kunnen opzeggen mocht dat nodig zijn (zoals bij de meeste providers gebruikelijk is volgens mij)..

Ik zal XMS volgende week ook nog eens bellen hierover, maar misschien kan b.v. denan hier al uitleg over geven..
Er staat op de site minium contractduur 1 jaar.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 15:21
Reeds eerder heb ik het volgende gepost:

[/juridische mode on]
Toch heb ik zo mijn twijfels over de juridische houdbaarheid van die opzegtermijn. Als ik mijn woning verkoop kan ik per direct het contract opzeggen. Uit jurisprudentie blijkt dat de rechtbank vasthoudt aan een "redelijke" opzegtermijn, en 12 maanden is niet echt redelijk te noemen. Met andere woorden: 3 maanden opzegtermijn hanteren, zodra er door XMS geeist wordt dat je langer blijft betalen even je rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Algemene Voorwaarden zijn best leuk, maar kunnen en mogen natuurlijk niet strijdig zijn met de wet. Is dit wel het geval, prevaleert de wet natuurlijk. [/juridische mode off]

I rest my case.
;)

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere malen mijn klachten kenbaar gemaakt aan XMS voor wat betreft de problemen met TV, beeld en geluid wordt niets aan gedaan aldus XMS, deze problemen duren nu al bijna één jaar, ook de kwaliteit van de telefoon is nog steeds slecht Laatste advies van XMS via een schrijven, dat ik per 21-06 a.s. mijn contract kan opzeggen, is dus na een jaar, ik kan jullie dan ook mee delen dat ik hun advies opvolg en zeker ga opzeggen per 21-06 a.s. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt wat zo slecht communiceert met zijn klanten en hun beloften niet nakomen. Hierbij een korte opsomming van het geen in februari 2004 middels een folder van Woningbouwcorporatie Portaal is toegezegd aan de huurders als zij een abonnement zouden aangaan.

Het zelfde zender aanbod als van Casema, nou niet dus, we hebben geen belgie 1 en 2 of met veel storing, geen BBC 1 en 2 en geen regio-Amersfoort.
Toe gezegd is Digitale –TV middels een settop box, één van de redenen waar door ik een abonnement heb genomen is echter nog steeds niet geleverd, wordt nu medio 2006 maar XMS kennende kan dit zomaar weer een halfjaar uitlopen.
De telefoon kwaliteit zou digitaal zijn en veel beter dan wat we van KPN gewend waren, ook deze belofte wordt niet na gekomen, te vaak een zeer hinderlijke harde kraak op de lijn een nagalm. Ik laat het hier maar bij. Het enige wat goed werkt en ik durf het haast niet te zeggen is het internet. Ik laat het hierbij doe hier jullie voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he na maanden bellen mailen en nog eens bellen heb ik nu eindelijk duidelijkheid. Hier in het Centrum van Nijmegen (AP4) wordt op zijn vroegst in september de boel aangesloten. Das nog een half jaar dus om nou zo lang zonder internet te gaan zitten hier....

Toch maar een dslletje zolang. Kijk ik volgend jaar weer verder....

Jammer dat XMS net daar niet gewoon duidelijk over is terwijl er wel degelijk een langetermijnplanning is. Althans de klantenservice is daar niet duidelijk over, als je na lang proberen (eigenwijs zijn loont >:) ) de juiste persoon aanspreekt is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
Kom ik vrijdagmiddag thuis van mijn werk, ligt er een brief op de mat: of ik maandagmiddag maar van 12 tot 18 aanwezig kan zijn i.v.m. het installeren van de glasvezelkabel... |:(

Ik moet zeggen, da's nogal kort dag! Nu heb ik gelukkig een schappelijke werkgever, maar nu maar hopen dat mijn benedenburen dat ook hebben, anders zit ik daar voor niets te wachten!
Zo'n korte aankondigingstermijn lijkt me niet echt bevorderlijk voor de slagingskans van de aanleg.

Daar komt dan nog bij dat ze niet alleen mijn complex op die ene dag willen doen, maar zowat de halve wijk. Ik voorzie dat ik nog wel een paar keer vrij moet gaan vragen...

@Denan: waar kan ik mijn uren declareren?

Ben

PS Ik woon in Maarssen, wat door XMS en GNEM stug Utrecht genoemd wordt. Je noemt Scheveningen toch ook geen Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan, kun je misschien aangeven hoe het zit met de verschillen in het aantal POP adressen tussen de bestaande aansluitingen in Soest (2 POP) en de overige nog aan te sluiten klanten (5 POP) op de XMS site.

Soest: http://soest.xmsnet.nl/cms/xms/soest/control.cfm?ID=6743
Overig: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8055

En hoe groot is de beschikbare ruimte voor een homepage bij een XMS aansluiting?
Een bestand groter dan 25MB krijg ik niet ge-uploaded terwijl er volgens de site 100Mb beschikbaar zou moeten zijn.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vorige week een folder van XMS in de bus; blijkbaar zit ik dicht genoeg bij de backbone :) Ik vind het allemaal erg aantrekkelijk klinken alleen heb ik nog wel wat vragen mbt internet.

Ik las dat er misschien een stad-WAN aan zat te komen; dat zou inhouden dat het dynamische ip-adres dat je van XMS krijgt dan een intern adres is (192.168.x.x of 10.x.x.x) en dat je via NAT naar het internet gaat. Klopt dat? Ik las ook dat er een vast-ip adres aan zit te komen; heb je als klant dan een vast extern ip adres? Verder, werkt de apparatuur die wordt aangelegd als een bridge (m.a.w. heb je hard het ip adres op je nic) of moet je nat-en of 'inbellen' (pptp oid)? Een andere vraag mbt het netwerk; staan alle poorten open of blocked XMS bepaalde poorten.

Het klinkt erg goed; een 10MBit/10MBit verbinding maar ik vind een vast extern ip adres toch erg belangrijk. Dit omdat ik ook een paar domeinen draai op mijn linux box en hij daarnaast mijn mail server is. Zonder vast ip adres gaat dit alles niet werken tenzij is weer een dyndns oplossing toe ga passen maar dat wordt lastig voor een aantal domeinen.

Heeft iemand antwoorden op mijn vragen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
Zoals verwacht: het aanleggen van de glasvezelkabel is niet doorgegaan. Mijn benedenbuurvrouw was er niet. Tja, dat krijg je als je op vrijdagmiddag vraagt of de mensen op maandagmiddag thuis willen zijn.

Van de 4 kabels die in mijn complex moetsen worden aangelegd zijn er dus 3 niet gelukt vanwege afwezigheid. Zowel mijn linkerburen, als mijn rechterburen waren ook voor niets thuis gebleven. Een score van 25%... en dan nog klagen dat de mensen er niet zijn!

Vandaag gaat er nog een officiële aansprakelijkstelling naar Volker Stevin Telecom, de aannemer die bij mij bezig is. Mijn halve verlofdag wens ik namelijk wel vergoed te zien. Hopelijk leren ze er van.

|:( Sukkels! |:(

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:41:

Het contract zal inderdaad na het eerste jaar met een jaar verlengd worden. De meeste providers hanteren dit model nu al. Dit heeft te maken met de investeringen voor de aansluiting en de contractduur bij de leverancier van het netwerk. (bbned/kpn bij adsl, gnem bij ons)

(meer mensen bij wie tweakers op het moment enorm traag is trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:06:
Reeds eerder heb ik het volgende gepost:

[/juridische mode on]
Toch heb ik zo mijn twijfels over de juridische houdbaarheid van die opzegtermijn. Als ik mijn woning verkoop kan ik per direct het contract opzeggen. Uit jurisprudentie blijkt dat de rechtbank vasthoudt aan een "redelijke" opzegtermijn, en 12 maanden is niet echt redelijk te noemen. Met andere woorden: 3 maanden opzegtermijn hanteren, zodra er door XMS geeist wordt dat je langer blijft betalen even je rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Algemene Voorwaarden zijn best leuk, maar kunnen en mogen natuurlijk niet strijdig zijn met de wet. Is dit wel het geval, prevaleert de wet natuurlijk. [/juridische mode off]

I rest my case.
;)

Ben
Dat hangt natuurlijk af van het contract dat men afsluit :)
Als men een contract waarbij de ene partij investeringen doet waarbij men verwacht dat deze over een redelijke termijn (3 jaar) terugverdiend kunnen worden is er natuurlijk een andere contractduur dan bij bvb. een fitnesstudio die in principe niets levert en geen investeringen terug probeert te verdienen.
Jurisprudentie gaat in dit geval niet op, tenzij het over een gelijkwaardige dienst en investering gaat.

(lijkt mij tenminste :))

Ter info:
Het aansluiten van 1 glasvezelverbinding behelst een investering van ongeveer 1000 euro per aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 21-03-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:24:
Meerdere malen mijn klachten kenbaar gemaakt aan XMS voor wat betreft de problemen met TV, beeld en geluid wordt niets aan gedaan aldus XMS, deze problemen duren nu al bijna één jaar, ook de kwaliteit van de telefoon is nog steeds slecht Laatste advies van XMS via een schrijven, dat ik per 21-06 a.s. mijn contract kan opzeggen, is dus na een jaar, ik kan jullie dan ook mee delen dat ik hun advies opvolg en zeker ga opzeggen per 21-06 a.s. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt wat zo slecht communiceert met zijn klanten en hun beloften niet nakomen. Hierbij een korte opsomming van het geen in februari 2004 middels een folder van Woningbouwcorporatie Portaal is toegezegd aan de huurders als zij een abonnement zouden aangaan.

Het zelfde zender aanbod als van Casema, nou niet dus, we hebben geen belgie 1 en 2 of met veel storing, geen BBC 1 en 2 en geen regio-Amersfoort.
Toe gezegd is Digitale –TV middels een settop box, één van de redenen waar door ik een abonnement heb genomen is echter nog steeds niet geleverd, wordt nu medio 2006 maar XMS kennende kan dit zomaar weer een halfjaar uitlopen.
De telefoon kwaliteit zou digitaal zijn en veel beter dan wat we van KPN gewend waren, ook deze belofte wordt niet na gekomen, te vaak een zeer hinderlijke harde kraak op de lijn een nagalm. Ik laat het hier maar bij. Het enige wat goed werkt en ik durf het haast niet te zeggen is het internet. Ik laat het hierbij doe hier jullie voordeel mee.
Zoals eerder aangegeven zullen over een aantal weken belgie 1 en 2 digitaal aangeleverd worden. Ook de digitale dienst verloopt volgens schema.
BBC 1 en 2 zijn bekend, maar ik geloof dat laatst ook in een aantal kranten stond dat ook alle andere aanbieders deze zenders gaan kwijtraken. De britse regering heeft namelijk alle licenties ingetrokken en nieuwe zendlicenties zullen niet meer uitgegeven worden. Over een tijdje zal iedereen het met world en prime moeten doen dus.
(Dit is trouwens al lang bekend, dus ik weet zeker dat dit ook al een aantal keer gecommuniceerd is)
Google anders maar eens op "geen licentie bbc1 bbc2". Ik weet zeker dat het daar een aantal keer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:38:
Zoals verwacht: het aanleggen van de glasvezelkabel is niet doorgegaan. Mijn benedenbuurvrouw was er niet. Tja, dat krijg je als je op vrijdagmiddag vraagt of de mensen op maandagmiddag thuis willen zijn.

Van de 4 kabels die in mijn complex moetsen worden aangelegd zijn er dus 3 niet gelukt vanwege afwezigheid. Zowel mijn linkerburen, als mijn rechterburen waren ook voor niets thuis gebleven. Een score van 25%... en dan nog klagen dat de mensen er niet zijn!

Vandaag gaat er nog een officiële aansprakelijkstelling naar Volker Stevin Telecom, de aannemer die bij mij bezig is. Mijn halve verlofdag wens ik namelijk wel vergoed te zien. Hopelijk leren ze er van.

|:( Sukkels! |:(

Ben
Door de uitloop in de planning (vorst in de grond de afgelopen weken) is er inderdaad enorm veel geschoven. Dat neemt niet weg dat de aannemer wel een afspraak moet kunnen maken. Als de buren/onderburen niet thuis zijn moet hij dit doorgeven (bellen of brief).
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de buren wel een afspraak hebben gemaakt, maar gewoon niet aanwezig waren. Dit is mij ook al 3x overkomen. Ik raad je aan om even contact op te nemen met de aannemer op 0800 555 2 555. Optie 3 (planning) zal je automatisch doorschakelen naar het planbureau in de desbetreffende stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:59:
@denan, kun je misschien aangeven hoe het zit met de verschillen in het aantal POP adressen tussen de bestaande aansluitingen in Soest (2 POP) en de overige nog aan te sluiten klanten (5 POP) op de XMS site.

Soest: http://soest.xmsnet.nl/cms/xms/soest/control.cfm?ID=6743
Overig: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8055

En hoe groot is de beschikbare ruimte voor een homepage bij een XMS aansluiting?
Een bestand groter dan 25MB krijg ik niet ge-uploaded terwijl er volgens de site 100Mb beschikbaar zou moeten zijn.

Bedankt alvast.
Er is inderdaad een verschil. Dit zal in de toekomst rechtgetrokken worden, maar er zijn ook andere verschillen zoals bijvoorbeeld het belpakket of de belbundels. Soest/Soesterberg kan naar bijna de hele wereld gratis bellen, andere steden hebben vaak belbundels.
Ook krijgt men in Soest/Soesterberg de digitale tv dienst gratis. Het heeft dus zijn voors en zijn tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:36:
Ik kreeg vorige week een folder van XMS in de bus; blijkbaar zit ik dicht genoeg bij de backbone :) Ik vind het allemaal erg aantrekkelijk klinken alleen heb ik nog wel wat vragen mbt internet.

Ik las dat er misschien een stad-WAN aan zat te komen; dat zou inhouden dat het dynamische ip-adres dat je van XMS krijgt dan een intern adres is (192.168.x.x of 10.x.x.x) en dat je via NAT naar het internet gaat. Klopt dat? Ik las ook dat er een vast-ip adres aan zit te komen; heb je als klant dan een vast extern ip adres? Verder, werkt de apparatuur die wordt aangelegd als een bridge (m.a.w. heb je hard het ip adres op je nic) of moet je nat-en of 'inbellen' (pptp oid)? Een andere vraag mbt het netwerk; staan alle poorten open of blocked XMS bepaalde poorten.

Het klinkt erg goed; een 10MBit/10MBit verbinding maar ik vind een vast extern ip adres toch erg belangrijk. Dit omdat ik ook een paar domeinen draai op mijn linux box en hij daarnaast mijn mail server is. Zonder vast ip adres gaat dit alles niet werken tenzij is weer een dyndns oplossing toe ga passen maar dat wordt lastig voor een aantal domeinen.

Heeft iemand antwoorden op mijn vragen? :)
Nee iedereen krijgt gewoon een extern ip adres. Wij blocken ook geen poorten en het is toegestaan om met een router meerdere computers aan te sluiten.
Het vaste IP adres zou binnen nu en 2 weken actief moeten zijn (en leverbaar voor nieuwe aansluitingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:16:
[...]

Het vaste IP adres zou binnen nu en 2 weken actief moeten zijn (en leverbaar voor nieuwe aansluitingen)
En dat geldt ook voor Soest???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Denan , even een vraagje ik word in augustus opgeleverd in Leiden (2315KZ)
nou is het zo dat ik verleden jaar van KPN naar versatel (Tele2 ) ben gegaan met me vaste telefoonaansluiting .
kan ik als ik telefoon bij jullie neem me nummer weer laten porteren versatel>>>>XMS
ik wil namelijk het zelfde nummer houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:06:
[...]
Ter info:
Het aansluiten van 1 glasvezelverbinding behelst een investering van ongeveer 1000 euro per aansluiting.
Vanaf het 'tuinhekje" tot in de meterkast wordt volgens mij betaald door Portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:43:
[...]

TV amersfoort krijgt deze week een 2e upgrade. Als dat niet helpt dan zullen wij naar een andere oplossing moeten kijken.
De werkzaamheden waren gepland voor afgelopen maandag volgens de site, maar de upgrade voor TV Amersfoort heeft zo te zien niet geholpen, nog steeds "slow motion TV" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:02:
Het contract zal inderdaad na het eerste jaar met een jaar verlengd worden. De meeste providers hanteren dit model nu al. Dit heeft te maken met de investeringen voor de aansluiting en de contractduur bij de leverancier van het netwerk. (bbned/kpn bij adsl, gnem bij ons)
Bedankt voor je antwoord..

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je zegt dat het geldt voor de meeste providers, want als ik naar de bekenste (ADSL en kabel) providers kijk is het allemaal 1e jaar vast, en daarna gewoon een opzegtermijn van slechts 1 maand, en dus niet weer een jaar vast.. Zo ook bij mij huidige internetprovider Xs4all (oude Babyxl Cistron verbinding)..

En hoe zit het dan met die 3 maanden opzegtermijn? Geldt die dan echt alleen maar elke 3 maanden voor het einde van een contract-jaar? Dus dat als je b.v. 1 of 2 maanden voor het einde van een contract-jaar opzegt dat je er toch weer een extra jaar aanvast zit? Zou wel heel erg lullig zijn..

Sorry voor de lastige vragen, maar die jaar-contracten en lange opzegtermijnen zitten me gewoon niet lekker.. Zeker aangezien ik in het verleden al eens een zeer slechte ervaring gehad heb met een bepaalde (kabel)provider wil ik gewoon met niet al teveel moeite ervanaf kunnen als het me niet bevalt, en dus niet in een soort van wurgcontract gevangen zitten.. Het wordt ook nogal lastig als je b.v. tussentijds wenst te verhuizen, want ik ben toch echt niet van plan om als ik b.v. al 1 jaar en 1 maand bij jullie zit en dan over 4 maanden ga verhuizen om dan nog ff die 7 resterende maanden van het 2e jaar voor niks door te blijven betalen..

Maar wat dan ook, ik kan altijd het toch gewoon doen, het 1e jaar aanzien, en dan als het niet bevalt voor de 9e maand opzeggen.. Blijft toch altijd een gok dat overstappen van provider, zeker in dit geval naar een nieuwe techniek en een relatief onbekende provider.. Ik hoef zeker niet weg bij Xs4all, de kwaliteit en service is daar perfekt, maar de lagere prijs en het aanbod van glasvezel (vooral die upload) trekt toch wel heel erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:08:
[...]

En dat geldt ook voor Soest???
Nee, soest heeft een afwijkend pakket en een afwijkende prijs. De diensten zullen later rechtgetrokken worden. Wat betreft vaste ip-adressen vermoed ik dat dit binnen een aantal weken na de introductie mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:24:
Denan , even een vraagje ik word in augustus opgeleverd in Leiden (2315KZ)
nou is het zo dat ik verleden jaar van KPN naar versatel (Tele2 ) ben gegaan met me vaste telefoonaansluiting .
kan ik als ik telefoon bij jullie neem me nummer weer laten porteren versatel>>>>XMS
ik wil namelijk het zelfde nummer houden
Ja, bij de Opta staat vast dat elke internet provider een nummerportering moet toestaan. Eventuele adsl verbindingen zullen echter wel doorbetaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:37:
[...]

Vanaf het 'tuinhekje" tot in de meterkast wordt volgens mij betaald door Portaal.
Ja, maar hier rekenen wij "slechts" 150 euro voor aan portaal of particulieren met een niet-portaal/dudok/scw woning. Dat zijn nog niet eens de kosten voor het CPS en de DRG-22. Het duurste zijn ook de fiber en de graafwerkzaamheden (manuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:41:
[...]

De werkzaamheden waren gepland voor afgelopen maandag volgens de site, maar de upgrade voor TV Amersfoort heeft zo te zien niet geholpen, nog steeds "slow motion TV" :)
Kun je die exacte problemen op tv amersfoort even doormailen op support@xtramediaservices.nl ? Dan kan ik dat doorzetten naar de technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord..

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je zegt dat het geldt voor de meeste providers, want als ik naar de bekenste (ADSL en kabel) providers kijk is het allemaal 1e jaar vast, en daarna gewoon een opzegtermijn van slechts 1 maand, en dus niet weer een jaar vast.. Zo ook bij mij huidige internetprovider Xs4all (oude Babyxl Cistron verbinding)..

En hoe zit het dan met die 3 maanden opzegtermijn? Geldt die dan echt alleen maar elke 3 maanden voor het einde van een contract-jaar? Dus dat als je b.v. 1 of 2 maanden voor het einde van een contract-jaar opzegt dat je er toch weer een extra jaar aanvast zit? Zou wel heel erg lullig zijn..

Sorry voor de lastige vragen, maar die jaar-contracten en lange opzegtermijnen zitten me gewoon niet lekker.. Zeker aangezien ik in het verleden al eens een zeer slechte ervaring gehad heb met een bepaalde (kabel)provider wil ik gewoon met niet al teveel moeite ervanaf kunnen als het me niet bevalt, en dus niet in een soort van wurgcontract gevangen zitten.. Het wordt ook nogal lastig als je b.v. tussentijds wenst te verhuizen, want ik ben toch echt niet van plan om als ik b.v. al 1 jaar en 1 maand bij jullie zit en dan over 4 maanden ga verhuizen om dan nog ff die 7 resterende maanden van het 2e jaar voor niks door te blijven betalen..

Maar wat dan ook, ik kan altijd het toch gewoon doen, het 1e jaar aanzien, en dan als het niet bevalt voor de 9e maand opzeggen.. Blijft toch altijd een gok dat overstappen van provider, zeker in dit geval naar een nieuwe techniek en een relatief onbekende provider.. Ik hoef zeker niet weg bij Xs4all, de kwaliteit en service is daar perfekt, maar de lagere prijs en het aanbod van glasvezel (vooral die upload) trekt toch wel heel erg..
BabyXL is inderdaad een vreemde eend in de bijt. Zij hebben ook maar een adsl dekking van 5% in nederland. Dit is ook de reden dat zij vaak een stuk 'losser' en klantvriendelijker zijn in hun ISP-contracten.
Voor bestaande contracten is het vaak zo dat men na het 1e jaar op maandbasis kan opzeggen, maar bij alle nieuw afgesloten bbned/KPN adsl contracten houden alle providers toch echt een jaarcontract aan met een opzegtermijn van 1-3 maanden.

De reden dat wij 3 maanden aanhouden is omdat er in de planning met de monteurs rekening gehouden moet worden met het loshalen van de fiberverbindingen. In het geval van verhuizingen buiten ons dekkingsgebied kunnen er natuurlijk altijd afspraken gemaakt worden met individuele klanten. Wij zijn niet zo 'star' als upc/casema wat dat betreft en zeker niet te beroerd om hier op individueel niveau naar te kijken.
Wat wij natuurlijk niet accepteren zijn mensen die een jaarcontract aangaan en na 3 weken plots verhuizen. (ja, dit is al een aantal maal voorgekomen!) In dit soort gevallen zullen wij mensen toch echt aan hun jaarcontracten houden.
Verder gaan de normale contractvoorwaarden zoals bijvoorbeeld in geval van overlijden op. Ik kan me niet voorstellen dat er echt providers zijn die de nabestaanden (zoons/dochters) dan aan het jaarcontract houden, maar het schijnt voor te komen.

Verder zijn wij als XMS een redelijk nieuwe provider, maar wij leveren onder een andere naam al bijna net zo lang als xs4all internet verbindingen (eerst analog/isdn, later ADSL) aan studenten/onderwijsinstellingen en bedrijven. Wij hebben dus enorm veel ervaring met het aanbieden van internet verbindingen. Wat dat betreft zijn de risico's dus ook nihil.

Een ander voordeel is natuurlijk dat wij de diensten leveren over glasvezel. Bij een switch van provider bij ADSL of kabel is er vaak downtime. Als je bij ons weggaat natuurlijk niet, want het gaat over een andere kabel. Het is gewoon mogelijk om glas+adsl+kabelinternet naast elkaar te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 22-03-2006 14:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:19:
[...]

De reden dat wij 3 maanden aanhouden is omdat er in de planning met de monteurs rekening gehouden moet worden met het loshalen van de fiberverbindingen. In het geval van verhuizingen buiten ons dekkingsgebied kunnen er natuurlijk altijd afspraken gemaakt worden met individuele klanten. Wij zijn niet zo 'star' als upc/casema wat dat betreft en zeker niet te beroerd om hier op individueel niveau naar te kijken.
Een beetje een raar verhaal. Ik heb toch echt begrepen dat bij verhuizing naar een woning die niet van Portaal is het contract komt te vervallen. Je gaat toch ook niet een jaar gas, water en electriciteit doorbetalen omdat je "een contract" bent aangegaan? Ikzelf zou het verdommen om geld te betalen voor een dienst waar je geen gebruik meer van maakt en verhuizen doe je immers niet om een provider op te lichten.

Ik ga mogelijk dit jaar ook verhuizen naar een andere woning dan van Portaal, moet ik dan nú al mijn contract opzeggen? Sterker nog, volgens mij ben ik daar wat betreft die drie maanden opzegtermijn al weer te laat voor... Hmmm, het wordt steeds vreemder... :?

Trouwens, goede providers laten je betalen voor het verbruik van hun diensten en niet voor hun logistieke problemen qua aan- en afsluiting. Als ik de KPN of Eneco opzeg betaal ik eerst door maar daarna krijg ik netjes geld terug voor de periode dat ik géén diensten bij hen heb afgenomen. Dat XMS problemen heeft om binnen drie maanden een aansluiting af te sluiten kan en mag toch niet doorberekend worden aan de klanten? Neem ik geen diensten af, betaal ik ook geen geld. :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:11:
[...]
Kun je die exacte problemen op tv amersfoort even doormailen op support@xtramediaservices.nl ? Dan kan ik dat doorzetten naar de technische dienst.
Onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:17:
[...]

Een beetje een raar verhaal. Ik heb toch echt begrepen dat bij verhuizing naar een woning die niet van Portaal is het contract komt te vervallen. Je gaat toch ook niet een jaar gas, water en electriciteit doorbetalen omdat je "een contract" bent aangegaan? Ikzelf zou het verdommen om geld te betalen voor een dienst waar je geen gebruik meer van maakt en verhuizen doe je immers niet om een provider op te lichten.

Ik ga mogelijk dit jaar ook verhuizen naar een andere woning dan van Portaal, moet ik dan nú al mijn contract opzeggen? Sterker nog, volgens mij ben ik daar wat betreft die drie maanden opzegtermijn al weer te laat voor... Hmmm, het wordt steeds vreemder... :?

Trouwens, goede providers laten je betalen voor het verbruik van hun diensten en niet voor hun logistieke problemen qua aan- en afsluiting. Als ik de KPN of Eneco opzeg betaal ik eerst door maar daarna krijg ik netjes geld terug voor de periode dat ik géén diensten bij hen heb afgenomen. Dat XMS problemen heeft om binnen drie maanden een aansluiting af te sluiten kan en mag toch niet doorberekend worden aan de klanten? Neem ik geen diensten af, betaal ik ook geen geld. :(
Het mag wel iets genuanceerder als dit:
Aangezien wij ook veel niet-portaal woningen aansluiten ga ik standaard uit van de situatie bij koopwoningen (zoals in vathorst). In het geval van portaalwoningen: Verhuis je buiten ons dekkingsgebied dan ontbinden wij het contract, zelfs binnen het eerste contractjaar. Aangezien portaal hier de kosten draagt van de aansluiting valt dit onder andere voorwaarden.
Vreemd is het dus niet, wel anders. :)

Verder klopt het laatste stukje ook niet:
Wij leveren diensten, geen "tastbaar" product. Of een klant nou wel of geen gebruik maakt van de diensten maakt ons niets uit. Als je bij bijvoorbeeld bij KPN (een van je "goede providers") een adsl lijn afneemt, doe je dat voor een jaar. Of je nou internet of niet.
Ik hoop dat je, gezien mijn verhaaltje hierboven, begrijpt dat het dus anders ligt dan je denkt.

Als laatste note:
Wij zijn een bedrijf dat bestaat uit mensen die hard werken om alle diensten actief te krijgen voor een zo laag mogelijke prijs. In al onze uitingen zijn wij altijd eerlijk geweest wat betreft kosten/problemen/klachten etc. Gezien onze jarenlange ervaring als ISP is gebleken dat de eerlijke aanpak toch echt kan lonen.
Als je mijn reacties terugleest zie je hier dezelfde filosofie in terug. Persoonlijk zou ik het dus op prijs stellen als men niet steeds uitgaat van "het slechtste" ofwel: "Het groze boze XMS komt ons oplichten". Wij werken, anders dan de meeste andere providers en diensten leveranciers, op een open, flexibele en eerlijke manier.
Maw: vraag het de eerstvolgende keer voordat je van het slechtste uitgaat, dat scheelt een hoop frustratie en ergernis die misschien niet eens nodig is ;)

[ Voor 24% gewijzigd door denan op 22-03-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:48:
[...]

Het mag wel iets genuanceerder als dit:
Je hebt zelf dat stukje de wereld in geslingerd over boze gebruikers die "het waagden" na drie weken te verhuizen en er daarbij "onterecht" van uitgingen dat hun leveringscontract zou komen te vervallen...
...ga ik standaard uit van de situatie bij koopwoningen (zoals in vathorst).
Dat is voor ons in Soest natuurlijk niet vanzelfsprekend...
In het geval van portaalwoningen: Verhuis je buiten ons dekkingsgebied dan ontbinden wij het contract, zelfs binnen het eerste contractjaar.
Dat meende ik dus al te weten maar jouw verhaal over "slechte" klanten deed anders vermoeden...
Wij leveren diensten, geen "tastbaar" product. Of een klant nou wel of geen gebruik maakt van de diensten maakt ons niets uit.
Dat blijf ik persoonlijk toch vreemd vinden. Ik heb er weinig verstand van maar voor mij als klant zijn jullie niet anders dan b.v. KPN. Er ligt een netwerk naar ons huis waarover een provider een dienst levert, of dat nou telefonie, energie of triple-play is maakt volgens mij niet uit. Daarbij is het voor ons Portaal-huurders dus niet van belang wie het netwerk heeft aangelegd en er voor betaald heeft. Wij nemen diensten af en betalen daarvoor. Hoe de provider zijn logistieke zaken regelt en/of zijn problemen oplost is voor ons klanten niet interessant.
KPN (een van je "goede providers")
Ik heb niet beweerd dat jullie een slechte provider zijn, ik heb jullie alleen afgemeten tegen een bestaande en gerenommeerde provider als KPN. Dat doen consumenten namelijk...
Wij zijn een bedrijf dat bestaat uit mensen die hard werken om alle diensten actief te krijgen voor een zo laag mogelijke prijs...

...Persoonlijk zou ik het dus op prijs stellen als men niet steeds uitgaat van "het slechtste" ofwel: "Het groze boze XMS komt ons oplichten".
Het eerste zal ongetwijfeld waar zijn. En aangezien jij ook bij XMS werkt is het logisch dat je er zo over denkt. Echter IK ben klant van XMS en daarom denk ik er iets anders over. In een moderne dynamische markt zoals we die vandaag de dag zien dien je als consument constant op je qui-vive te zijn om qua techniek bij te blijven en je weg te vinden in een contracten-jungle. Dat je daarbij heel kritisch kijkt naar de eisen die een willekeurig contract aan je stelt is niet meer dan logisch en dat je daarbij de goede dingen voor lief neemt is misschien soms onterecht. Ik zou alleen nog willen zeggen bedenk wel wat je zegt over klanten van XMS want wij zijn namelijk óók klanten en zullen het derhalve niet altijd met je eens zijn maar symphatiseren met "die anderen". Of zoals mijn baas altijd zegt: "Klanten zijn de pest voor je zaak!"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:25:

Je hebt zelf dat stukje de wereld in geslingerd over boze gebruikers die "het waagden" na drie weken te verhuizen en er daarbij "onterecht" van uitgingen dat hun leveringscontract zou komen te vervallen...
Klopt, maar hierbij ging het over mensen met een koopwoning.
Dat is voor ons in Soest natuurlijk niet vanzelfsprekend...
Ook dat klopt, maar ik kan er natuurlijk niet vanuitgaan dat iedereen die ik hier spreek in Soest/Soesterberg woont. Vooral niet aangezien we nu in 5 andere steden ook aan het aansluiten zijn.
Het eerste zal ongetwijfeld waar zijn. En aangezien jij ook bij XMS werkt is het logisch dat je er zo over denkt. Echter IK ben klant van XMS en daarom denk ik er iets anders over. In een moderne dynamische markt zoals we die vandaag de dag zien dien je als consument constant op je qui-vive te zijn om qua techniek bij te blijven en je weg te vinden in een contracten-jungle. Dat je daarbij heel kritisch kijkt naar de eisen die een willekeurig contract aan je stelt is niet meer dan logisch en dat je daarbij de goede dingen voor lief neemt is misschien soms onterecht. Ik zou alleen nog willen zeggen bedenk wel wat je zegt over klanten van XMS want wij zijn namelijk óók klanten en zullen het derhalve niet altijd met je eens zijn maar symphatiseren met "die anderen". Of zoals mijn baas altijd zegt: "Klanten zijn de pest voor je zaak!"... ;)
Ik denk er niet zo over omdat ik bij XMS werk. De bedrijfsfilosofie van XMS is gelijk aan die van het moederbedrijf waar ik al sinds '96 werkzaam ben. Deze verschilt nogal van die van andere bedrijven dwz: niet puur winstgericht, maar service en kennisgeorienteerd. In een markt waarin dit soort zaken vaak een lage prioriteit innemen mag dat mijns inziens best wat actiever gecommuniceerd worden :)
Wat betreft mijn uitingen over XMS-klanten. Dit gaat natuurlijk niet voor onze standaard klanten op, maar ik geef "extremen" aan. Ieder bedrijf, ieder persoon heeft wel eens te maken met mensen die niet echt logisch nadenken. Ik kan als ik een voorbeeld geef natuurlijk ook vertellen dat wij een klant hadden die na 11 maanden plots moest verhuizen, maar dat is overmacht. Dat zou mijn voorbeeld niet echt versterken.
Als ik echter het voorbeeld van de klant aanhaal die XMS in een koopwoning aanvroeg en toen 3 weken na het aansluiten wilde verhuizen en het contract wilde ontbinden, is dat natuurlijk een veel "beter" voorbeeld.
Net zoals de persoon die XMS internet aanvroeg, alles in huis door de monteur liet aanleggen en tijdens de installatie zichzelf bedacht. De monteur was al klaar met alles maar de klant weigerde zijn handtekening onder de oplevering te zetten. De reden: Hij wilde het maandbedrag niet betalen want hij vond dat te duur.

Zoals al eerder gezegd, de voorbeelden waren meer ter illustratie van mijn verhaal en dan verkies ik de 'extremen' om het verhaal te verduidelijken.

Het belangrijkste punt van mijn verhaal was echter dat in alle gevallen (zelfs in sommige extremen) wij bereid zijn om te zoeken naar een oplossing. Veel andere bedrijven kiezen voor de 'dit is uw contract.. betaal, anders krijgt u de doorwaarder op uw dak'-tactiek.

Als laatste wilde ik nog toevoegen dat het geen persoonlijke kritiek was op je post, maar meer een poging tot 'nuancering'. De reden dat ik hier post is om de problemen vroegtijdig te detecteren en de vragen van mensen te beantwoorden. Omdat soms nog wel eens de neiging bestaat op forums om in een wij vs zij houding te verzanden probeer ik dat actief voor te zijn. Dat is tenslotte weinig constructief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 21 juni mijn contract bij XMS opgezegd, digitale satellietontvanger aangeschaft, het zaakje alvast aangesloten, meer dan 200 zenders, prachtig beeld en geluid. Dat is een hoop ergernis minder, geen uitgerekt beeld meer en geluid zoals het hoort en niet het ene kanaal knal hard en het andere kanaal weer te zacht, t.z.t. Internet tot 20Mbit en ombeperkt bellen via Wanadoo (werkt perfect). Kosten nu per maand bij XMS allin Euro 62,50 wordt na 21 juni Euro 45.00 ik bespaar dus ook nog eens Euro17.50 de investering van de satellietontvanger heb ik er dus na ruim een jaar uit. En dat scheelt me een hoop heen en weer geschrijf en het lezen van wat Denan allemaal recht praat wat krom is bij XMS, maar ja hij moet wel het is tenslotte zijn broodheer. Maar ik hoef het niet meer, na bijna een jaar welles nietes spelen en dan uiteindelijk geen antwoord op de essentiële probleempunten zet ik er nu een punt achter en is het voor mij einde Xtra Media Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:46:
Per 21 juni mijn contract bij XMS opgezegd, digitale satellietontvanger aangeschaft, het zaakje alvast aangesloten, meer dan 200 zenders, prachtig beeld en geluid. Dat is een hoop ergernis minder, geen uitgerekt beeld meer en geluid zoals het hoort en niet het ene kanaal knal hard en het andere kanaal weer te zacht, t.z.t. Internet tot 20Mbit en ombeperkt bellen via Wanadoo (werkt perfect). Kosten nu per maand bij XMS allin Euro 62,50 wordt na 21 juni Euro 45.00 ik bespaar dus ook nog eens Euro17.50 de investering van de satellietontvanger heb ik er dus na ruim een jaar uit. En dat scheelt me een hoop heen en weer geschrijf en het lezen van wat Denan allemaal recht praat wat krom is bij XMS, maar ja hij moet wel het is tenslotte zijn broodheer. Maar ik hoef het niet meer, na bijna een jaar welles nietes spelen en dan uiteindelijk geen antwoord op de essentiële probleempunten zet ik er nu een punt achter en is het voor mij einde Xtra Media Services.
Toch wel een dreambox hoop ik? Dan heb ik in ieder geval nog wel het idee dat ik in jouw geval ergens goed voor ben geweest ;)

Verder heb ik volgens mij nooit 'rechtgepraat wat krom is' maar alles serieus opgepakt (en ook fouten duidelijk toegegeven). Ik wens je veel plezier en succes bij je nieuwe dienstenprovider, maar die opmerking viel me een beetje koud op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rataplan schreef op maandag 12 januari 2004 @ 13:16:
Overigens kon onze helpdesker me vertellen dat ze de rollout zeker nog dit jaar gaan starten, 2005 zou vooral genoemd worden om de verwachtingen niet te hoog te laten oplopen.
...maar vandaag is de aankondiging dat er met de werkzaamheden begonnen gaat worden toch echt binnengekomen 8)7

Ik ga alvast puzzelen op een methode om de drie 'antieke' 4:3-tv's hier van een goed geproportioneerd beeld te voorzien. Zou het een idee zijn om d'r een mediacenter met, zeg, een PVR-150 aan te zetten, of kan die het signaal ook niet rechttrekken?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rataplan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:12:
[...]
...maar vandaag is de aankondiging dat er met de werkzaamheden begonnen gaat worden toch echt binnengekomen 8)7

Ik ga alvast puzzelen op een methode om de drie 'antieke' 4:3-tv's hier van een goed geproportioneerd beeld te voorzien. Zou het een idee zijn om d'r een mediacenter met, zeg, een PVR-150 aan te zetten, of kan die het signaal ook niet rechttrekken?
Dat zou prima werken, het gaat namelijk niet zozeer om de aanlevering alswel om de manier waarop de tv er mee omgaat. Als dat mediacenter het formaat herkend kan hij het resizen. Dat is ook de reden dat bvb een videorecorder ertussen ook kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mijn videorecorder is ook antiek 8)

Enig idee welke kaarten dat resizen aankunnen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Wederom bedankt voor je antwoord denan.. :Y)

Ik woon zelf in een Dudok huurwoning, dus voor mij gaan die 'portaal' omstandigheden ook op neem ik aan.. Wat ik verder bedoelde was dat je na het 1e vaste jaar bij de meeste providers gewoon per maand kan opzeggen.. Ik bedoelde dus niet al opzeggen in het 1e jaar.. 1e jaar vast i.v.m. kosten etc kan ik begrijpen, dat is bij iedere provider zo, maar ik snap dus niet waarom er bij jullie dan steeds weer een heel jaar moet bijkomen, en waarom je dan dus niet gewoon per maand of desnoods per 3 maanden kan opzeggen na het 1e jaar? Dat is het enige..

Maargoed, het inschrijfformulier gaat morgen de deur uit, dus jullie hebben er weer een klant bij.. Nu maar hopen dat ik er geen spijt van ga krijgen (niks ten nadele van XMS hoor, maar overstappen blijft altijd een beetje een gok met dit soort dingen).. Ik ga van het beste uit (zeker i.v.m. het internet), en anders kan ik altijd weer opzeggen na het 1e jaar (zolang ik maar 3 maanden voor het einde van het 1e jaar opzeg dus).. ;)

Wordt dus Xs4all, KPN, en UPC gedag zeggen binnenkort.. Gaat me een hoop geld schelen per maand, en ik kijk nu al uit naar die gegarandeerde 10/10Mbit (met hopelijk extreem lage latency).. :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 24-03-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:23:
Wederom bedankt voor je antwoord denan.. :Y)

Ik woon zelf in een Dudok huurwoning, dus voor mij gaan die 'portaal' omstandigheden ook op neem ik aan.. Wat ik verder bedoelde was dat je na het 1e vaste jaar bij de meeste providers gewoon per maand kan opzeggen.. Ik bedoelde dus niet al opzeggen in het 1e jaar.. 1e jaar vast i.v.m. kosten etc kan ik begrijpen, dat is bij iedere provider zo, maar ik snap dus niet waarom er bij jullie dan steeds weer een heel jaar moet bijkomen, en waarom je dan dus niet gewoon per maand of desnoods per 3 maanden kan opzeggen na het 1e jaar? Dat is het enige..

Maargoed, het inschrijfformulier gaat morgen de deur uit, dus jullie hebben er weer een klant bij.. Nu maar hopen dat ik er geen spijt van ga krijgen (niks ten nadele van XMS hoor, maar overstappen blijft altijd een beetje een gok met dit soort dingen).. Ik ga van het beste uit (zeker i.v.m. het internet), en anders kan ik altijd weer opzeggen na het 1e jaar (zolang ik maar 3 maanden voor het einde van het 1e jaar opzeg dus).. ;)
Bij de meeste internet providers zijn deze afspraken sinds ongeveer een jaar aangepast. Men stapt allemaal over op verlengingen van een jaar. Dit heeft te maken met de enorme prijzenoorlog die al sinds tijden op de ISP markt woed. De investeringen die gemaakt moeten worden voor een gratis monteur/goedkoop abonnement/gratis extra diensten/gratis hardware etcetc. worden namelijk in 90% van de gevallen niet binnen het eerste jaar terugverdiend.
Met klanten die voordurend op zoek zijn naar 'de goedkoopste deal' (en dat is begrijpelijk) zal dit niet zo snel veranderen. Ik vermoed juist dat dit, gezien de huidige marktontwikkeling, alleen maar verder zal groeien.

Wat betreft dudok:
Ja, voor dudok/scw/portaal woningen gaan dezelfde voorwaarden op. In principe voor elke woningcooperatie die haar huurwoningen door ons laat aansluiten. Het verschil is dat deze woningcooperaties vaak de kosten voor de aansluiting op zich nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 24-03-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden Soest/Soesterberg:

Voor soest/soesterberg komen er grote werkzaamheden aan in het telefonienetwerk waarbij een groot aantal zaken zullen veranderen. Dit is de eerste stap in een proces om de kwaliteit en stabiliteit van de dienst te verhogen. In de nacht van 1 april zal er een switch worden gemaakt van de gebruikte netwerkhardware en SIP-servers. Ook zal de firmware in de DRG-22 aangepast worden. Hierdoor zullen applicaties als Callpad (alleen in soest/soesterberg te gebruiken) niet meer werken. Voortaan zullen alle diensten vanuit de telefoon aan/uit gezet kunnen worden. Ook zullen er een aantal extra diensten bijkomen alsook de mogelijkheid om meerdere nummerblokken te blokkeren.
Een ander heugelijk feit is dat na deze werkzaamheden het gebruik van niet-standaard faxapparaten ook zou moeten werken. Deze bleken vaak te gevoelig voor VoIP-jitter.
Op de CSD pagina's zal een nieuwe handleiding komen voor alle diensten.

Na deze werkzaamheden zal er een 2e stap komen waarbij de firmware in alle DRG-22's geupgrade zal worden naar een versie die men nu in het lab uitgebreid aan het testen is. Deze upgrade zou de laatste echo/kraak klachten moeten verhelpen. Er zijn nu nog een klein aantal mensen bij wie echo/kraak klachten zijn, maar het vermoeden bestaat dat die ontstaan uit de combinatie tussen de DRG-22 en de gebruikte telefoons (startel is berucht bij VoIP providers). Deze firmware upgrade zal dit moeten uitsluiten.

Op onze website komt ook een werkzaamheden boodschap, maar die zal de technische details missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de extra info :)
denan schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:58:
Werkzaamheden Soest/Soesterberg:

Voor soest/soesterberg komen er grote werkzaamheden aan in het telefonienetwerk waarbij een groot aantal zaken zullen veranderen.
Goed nieuws denan. Laten we hopen dat inderdaad de problemen bij mij dan voorbij zijn.
Dit is de eerste stap in een proces om de kwaliteit en stabiliteit van de dienst te verhogen.In de nacht van 1 april zal er een switch worden gemaakt van de gebruikte netwerkhardware en SIP-servers. Ook zal de firmware in de DRG-22 aangepast worden. Hierdoor zullen applicaties als Callpad (alleen in soest/soesterberg te gebruiken) niet meer werken. Voortaan zullen alle diensten vanuit de telefoon aan/uit gezet kunnen worden. Ook zullen er een aantal extra diensten bijkomen alsook de mogelijkheid om meerdere nummerblokken te blokkeren. Een ander heugelijk feit is dat na deze werkzaamheden het gebruik van niet-standaard faxapparaten ook zou moeten werken. Deze bleken vaak te gevoelig voor VoIP-jitter. Op de CSD pagina's zal een nieuwe handleiding komen voor alle diensten.

Na deze werkzaamheden zal er een 2e stap komen waarbij de firmware in alle DRG-22's geupgrade zal worden naar een versie die men nu in het lab uitgebreid aan het testen is. Deze upgrade zou de laatste echo/kraak klachten moeten verhelpen. Er zijn nu nog een klein aantal mensen bij wie echo/kraak klachten zijn, maar het vermoeden bestaat dat die ontstaan uit de combinatie tussen de DRG-22 en de gebruikte telefoons (startel is berucht bij VoIP providers). Deze firmware upgrade zal dit moeten uitsluiten.
Wordt het probleem van het moeten "resetten" van de DRG na een storing ook hiermee opgelost? Op dit moment moeten de gebruikers zelf de DRG resetten na een storing bij XMS of hun provider. Hier kom je dus pas achter als je wilt bellen en niet kunt en dat kan ook pas na een hele lange tijd zijn. :|
Op onze website komt ook een werkzaamheden boodschap, maar die zal de technische details missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:08:
Bedankt voor de extra info :)

[...]
Goed nieuws denan. Laten we hopen dat inderdaad de problemen bij mij dan voorbij zijn.

[...]
Wordt het probleem van het moeten "resetten" van de DRG na een storing ook hiermee opgelost? Op dit moment moeten de gebruikers zelf de DRG resetten na een storing bij XMS of hun provider. Hier kom je dus pas achter als je wilt bellen en niet kunt en dat kan ook pas na een hele lange tijd zijn. :|

[...]
Dat zou vanmorgen al opgelost moeten zijn. Door een aanpassing in de firmware haalt de DRG zijn nieuwe configuratie iedere 5 minuten op in plaats van elke 30-60 minuten. Natuurlijk is het wel zo dat in het geval van een DRG-crash/vastloper de drg nog steeds gereset moet worden. Dat zijn echter dingen die nooit voorkomen. In het geval van een netwerk-hikje zou de DRG in ieder geval zelf weer een stuk sneller online moeten komen nu.
Met de firmware upgrades die binnenkort komen in de DRG-22 zou dit zelfs helemaal tot het verleden moeten behoren. Het gaat echter wel om software, dus een 100% garantie is natuurlijk nooit te geven.

Een van de grootste verschillen is dat wij vanaf het nieuwe platform veel meer controle kunnen uitoefenen op de actieve dienst. Ook zal het voor ons een stuk makkelijker worden een VoIP-lijn te tracen waardoor wij veel sneller problemen kunnen detecteren en oplossen.

Toevoeging voor bbotje:
Ik heb je DRG een software refresh laten geven, dat zou de kraak moeten verwijderen. Als hij nog steeds kraakt dan aub een andere telefoon proberen (niet draadloos). Ik heb ook nog aan een 1e lijns gevraagd om later deze dag te bellen om te controleren of alles goed werkt. (wow: realtime onsite forum tech support! :)'

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 24-03-2006 11:46 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nou ze blijven dichter bij komen hier, een straat parralel aan de mijne word nu opengegraven, wat ik had begrepen word mijn straat de volgende.

Het is nog wel alleen het leggen van de buizen, maar ze zijn voor glasvezel ("super snel net" aldus de turkse jongen die ik het vroeg).

Straks planet nog maar eens bellen om te kijken wanneer de abbo nou precies stop :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:18:
[...]

Dat zou vanmorgen al opgelost moeten zijn. Door een aanpassing in de firmware haalt de DRG zijn nieuwe configuratie iedere 5 minuten op in plaats van elke 30-60 minuten. Natuurlijk is het wel zo dat in het geval van een DRG-crash/vastloper de drg nog steeds gereset moet worden. Dat zijn echter dingen die nooit voorkomen. In het geval van een netwerk-hikje zou de DRG in ieder geval zelf weer een stuk sneller online moeten komen nu.
Vanochtend heb ik zelf de DRG nog gereset (spanning eraf) en toen kwam hij weer online. Dus waarschijnlijk vanaf vandaag en zeker vanaf 1 april (geen grap ;) ) zou het probleem 99% opgelost moeten zijn.
Met de firmware upgrades die binnenkort komen in de DRG-22 zou dit zelfs helemaal tot het verleden moeten behoren. Het gaat echter wel om software, dus een 100% garantie is natuurlijk nooit te geven.

Een van de grootste verschillen is dat wij vanaf het nieuwe platform veel meer controle kunnen uitoefenen op de actieve dienst. Ook zal het voor ons een stuk makkelijker worden een VoIP-lijn te tracen waardoor wij veel sneller problemen kunnen detecteren en oplossen.

Toevoeging voor bbotje:
Ik heb je DRG een software refresh laten geven, dat zou de kraak moeten verwijderen. Als hij nog steeds kraakt dan aub een andere telefoon proberen (niet draadloos). Ik heb ook nog aan een 1e lijns gevraagd om later deze dag te bellen om te controleren of alles goed werkt. (wow: realtime onsite forum tech support! :)'
Klopt :) ben inderdaad gebeld, maar ik kan nog niet zeggen of de kraak daadwerkelijk weg is, gesprek met 1e lijns was goed. Afgesproken dat ik alleen terugkoppel wanneer het probleem zich weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:04:
[...]
Vanochtend heb ik zelf de DRG nog gereset (spanning eraf) en toen kwam hij weer online. Dus waarschijnlijk vanaf vandaag en zeker vanaf 1 april (geen grap ;) ) zou het probleem 99% opgelost moeten zijn.

[...]

Klopt :) ben inderdaad gebeld, maar ik kan nog niet zeggen of de kraak daadwerkelijk weg is, gesprek met 1e lijns was goed. Afgesproken dat ik alleen terugkoppel wanneer het probleem zich weer voordoet.
Dan heb je hem net gereset tijdens de reboot van de sip-server. De rest van soest/soesterberg kwam namelijk wel vanzelf online. Toeval in dit geval vermoed ik :)

Probeer met die kraak in ieder geval even een andere (vaste lijns) telefoon. Ik ga weekend vieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:00:
[...]Bij de meeste internet providers zijn deze afspraken sinds ongeveer een jaar aangepast. Men stapt allemaal over op verlengingen van een jaar. Dit heeft te maken met de enorme prijzenoorlog die al sinds tijden op de ISP markt woed. De investeringen die gemaakt moeten worden voor een gratis monteur/goedkoop abonnement/gratis extra diensten/gratis hardware etcetc. worden namelijk in 90% van de gevallen niet binnen het eerste jaar terugverdiend.
Met klanten die voordurend op zoek zijn naar 'de goedkoopste deal' (en dat is begrijpelijk) zal dit niet zo snel veranderen. Ik vermoed juist dat dit, gezien de huidige marktontwikkeling, alleen maar verder zal groeien.
Dan vraag ik me toch af hoe dat werkt als je gaat verhuizen ofzo, ik denk namelijk dat lang niet iedereen dat al ruim een jaar van te voren kan aangeven.. Dus als mensen ook na het 1e jaar steeds aan een jaar-contract vastzitten ga je toch problemen daarmee krijgen lijkt mij..

Maar het gaat mij niet om het verhuizen of om 'de goedkoopste deal' (anders had ik echt niet bij Cistron/Xs4all gezeten), het gaat mij om kwaliteit van de dienst, en het z.s.m. kunnen vertekken als er problemen optreden.. En dan wil je er dus niet steeds weer een jaar aanvast zitten.. Ik ben in het verleden namelijk al 2x van ISP moeten veranderen vanwege problemen met de internet-dienst (1e keer bij Chello omdat ik daar meer dan een jaar met enorme packetloss te maken had en dat maar niet werd opgelost, pas toen er ADSL beschikbaar kwam kon ik weg, en de 2e keer bij Demon omdat ik daar 8 maanden lang met een veel te hoge ping (80+ms) zat s'avonds en men dat ook maar steeds niet oploste, toen ben ik uiteindelijk maar naar Cistron vertrokken, wat dus inmiddels is overgenomen door Xs4all, en waar ik nog steeds zeer tevreden zit).. Aangezien ik alleen maar goede dingen gelezen heb over XMS's internet-dienst maak ik me daar geen zorgen over (TV/Radio en telefoon zijn voor mij minder belangrijk), maar je weet dus maar nooit, Demon is ook een kwaliteits-ISP, en toch heb ik daar ook problemen gehad die me uiteindelijk weggejaagd hebben..

We gaan het zien, eerst maar eens afwachten wanneer het allemaal gaat werken.. Zag op de XMS website dat de planning voor aansluiten in Hilversum loopt van 8-5-2006 tot 13-9-2006, dus dat kan nog wel ff duren.. :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
@ Inflatable: als je niet krijgt waarvoor je betaald is er sprake van wanprestatie, wat een grond is om het contract te beëindigen. Hierbij hoeft zeker niet rekening worden gehouden met een opzegtermijn van een heel jaar. Wel moet je de aanbieder de mogelijkheid hebben gegeven zijn leven te beteren. Als dat dan nog niet gebeurd kun je met 3 maanden van het contract af. Als de aanbieder dat tegenspreekt heb je een zeer sterke zaak bij de kantonrechter.

Succes!
:)

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
benjenkins schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:43:
@ Inflatable: als je niet krijgt waarvoor je betaald is er sprake van wanprestatie, wat een grond is om het contract te beëindigen. Hierbij hoeft zeker niet rekening worden gehouden met een opzegtermijn van een heel jaar. Wel moet je de aanbieder de mogelijkheid hebben gegeven zijn leven te beteren. Als dat dan nog niet gebeurd kun je met 3 maanden van het contract af. Als de aanbieder dat tegenspreekt heb je een zeer sterke zaak bij de kantonrechter.

Succes!

Ben
Maar het probleem ligt dus in het feit wie bepaald waarvoor je betaald.. Daar is nog steeds geen regelgeving voor wat betreft een breedband internetverbinding.. Men kijkt kijkt alleen naar de downloadsnelheid etc, maar niemand zegt hoeveel packetloss een verbinding mag hebben, of wat een acceptabele latency is.. Daar staat niks over op papier, dat is het probleem..

Ik vind dat je als consument tegenwoordig wel mag verwachten dat een breedband internetverbinding 24/7 geen last heeft van packetloss en een stabiele lage latency biedt, maar of je het daarmee redt voor een kantonrechter betwijfel ik dus..

Mijn problemen bij UPC en Demon waren dus niet zwaar genoeg om van een wanprestatie te kunnen spreken, maar wel zwaar genoeg voor mij om het onacceptabel te vinden.. Ik werd ook doodleuk in beide gevallen afgescheept met het verhaal dat veruit de meeste klanten er geen last van hadden (wat opzich wel zo is omdat de meeste mensen weinig tot niks merken van packetloss of hoge latency, maar als je zoals ik met streams werkt of een gameserver host zijn dat soort zaken echt fataal).. UPC ontkende het probleem zelfs helemaal in het begin, sindsdien heb ik een enorme hekel aan dat bedrijf.. Zodra ik ADSL kon krijgen was ik weg (is alweer vele jaren geleden, vandaar).. En bij Demon beroepte men zich op het feit dat het niet netjes was, maar dat de (BBned) verbinding nog wel steeds aan de 'specs' voldeed en dat het oplossen ervan geen hoge prioriteit had, daar mocht ik het mee doen.. Na 8 maanden een oplossing vergeefs afgewacht te hebben ben ik vertrokken naar Cistron (inmiddels ook alweer ruim 2 jaar geleden).. In beide gevallen gelukkig geen last gehad van lange opzegtermijnen (al heb ik met UPC later nog problemen gehad met onterechte rekeningen terwijl ik al had opgezegd), en ik zat ook al langer dan een jaar bij beide, dus dat was ook geen probleem.. Met Cistron/Xs4all totaal geen problemen gehad..

Ik ga er vanuit dat ik bij XMS geen problemen krijg.. Zowel, dan is het mogelijk na 1 jaar gewoon alweer afgelopen, zo simpel is het.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Dan vraag ik me toch af hoe dat werkt als je gaat verhuizen ofzo, ik denk namelijk dat lang niet iedereen dat al ruim een jaar van te voren kan aangeven.. Dus als mensen ook na het 1e jaar steeds aan een jaar-contract vastzitten ga je toch problemen daarmee krijgen lijkt mij..

Maar het gaat mij niet om het verhuizen of om 'de goedkoopste deal' (anders had ik echt niet bij Cistron/Xs4all gezeten), het gaat mij om kwaliteit van de dienst, en het z.s.m. kunnen vertekken als er problemen optreden.. En dan wil je er dus niet steeds weer een jaar aanvast zitten.. Ik ben in het verleden namelijk al 2x van ISP moeten veranderen vanwege problemen met de internet-dienst (1e keer bij Chello omdat ik daar meer dan een jaar met enorme packetloss te maken had en dat maar niet werd opgelost, pas toen er ADSL beschikbaar kwam kon ik weg, en de 2e keer bij Demon omdat ik daar 8 maanden lang met een veel te hoge ping (80+ms) zat s'avonds en men dat ook maar steeds niet oploste, toen ben ik uiteindelijk maar naar Cistron vertrokken, wat dus inmiddels is overgenomen door Xs4all, en waar ik nog steeds zeer tevreden zit).. Aangezien ik alleen maar goede dingen gelezen heb over XMS's internet-dienst maak ik me daar geen zorgen over (TV/Radio en telefoon zijn voor mij minder belangrijk), maar je weet dus maar nooit, Demon is ook een kwaliteits-ISP, en toch heb ik daar ook problemen gehad die me uiteindelijk weggejaagd hebben..

We gaan het zien, eerst maar eens afwachten wanneer het allemaal gaat werken.. Zag op de XMS website dat de planning voor aansluiten in Hilversum loopt van 8-5-2006 tot 13-9-2006, dus dat kan nog wel ff duren.. :O ;)
Bij een verhuizing na het 1e contractjaar zullen wij niet zo moeilijk doen, bij verhuizingen binnen het 1e contractjaar natuurlijk wel. Bij het aangaan van het contract is namelijk bekend dat glasvezel locatie gebonden is. Het is niet zomaar mogelijk om op de nieuwe locatie glasvezel aan te leggen voor 1 huis. Als er op de nieuwe locatie glasvezelkabel leverbaar is zullen er verhuiskosten betaald moeten worden. Men zal dan namelijk opnieuw vanaf de openbare weg de kabels moeten trekken naar het huis. Als er al glasvezel aanwezig is tot in het huis is het een kwestie van herprovisionen. Dat is gratis, of voor een laag bedrag ivm administratieve werkzaamheden.

Over chello:
Zij hebben idd altijd zware packetloss. Dit heeft te maken met de architectuur van het kabel-netwerk. Het is gewoon niet geschikt voor upstream en vanwege de bursttechnieken heeft het ook te lijden onder hoge latency spikes.

Latency:
De voornaamste redenen voor een hoge latency zijn:
- Een router die niet al te snel is met het afhandelen van de frames.
- Een slechte telefoonlijn of splitter (bij een adsl verbinding). Door het signaalverlies ontstaat vaak latency.
- Problemen in het netwerk. Dit komt vaak bij kabelverbindingen voor. De netwerkarchitectuur is gewoon niet al te denderend. Om dit wel op niveau te krijgen zou men in alle wijkcentrales de hardware moeten vervangen. (@home is berucht wat betreft het niet kunnen leveren van de afgenomen snelheid!) Aangezien dit een enorme investering zou zijn zie ik dit niet snel gebeuren.

Het grote voordeel van glas is dat de latency gewoon erg laag is. Met een juist geconfigureerde computer is naar onze servers een latency te bereiken van 1 tot 6ms. Let er alstjeblieft wel op dat dit een "kale" lijn betreft. Routers pakken gewoon een deel van de snelheid weg en routers met security settings kunnen vaak leiden tot een latency spike met een vaste interval.
Vorige week nog had ik een discussie met iemand met een ADSL lijn die om de 10 pings een latency van 350 kreeg ipv 40-80 (bbned lijn). Uiteindelijk bleek dat zijn router bepaalde security settings aan had staan waardoor zijn router het om een vaste interval erg druk kreeg. Daardoor bleef de packetafhandelling even steken.
Verder is natuurlijk ook de routering binnen het netwerk naar buiten erg belangrijk. Wij zitten gewoon met een router op de AMS-IX en routeren dus niet (zoals een aantal andere providers) eerst via goedkope routes naar het buitenland en dan weer terug naar nederland.

Wij zullen altijd op "gegronde" klachten wat betreft latency en packetloss ingaan. Belangrijk is echter wel dat het hier natuurlijk een consumentenlijn betreft. Er zijn geen SLA's voor af te kopen of overboekingsfactoren te veranderen. Als je bij Demon (of bij InterNLnet) een ADSL lijn voor particulieren afneemt zijn er natuurlijk minder eisen te stellen dan bij een duurdere professionele ADSL lijn met gold SLA's (bbned) en een overboeking van 1:1.

Natuurlijk zijn er altijd nog de problemen die buiten het netwerk vallen. Elke provider gebruikt een upstream provider om bepaalde bronnen buiten het netwerk te bereiken. Vanuit onze AMS-IX router kunnen wij natuurlijk heel snel routeren naar bepaalde netwerken binnen nederland. Ga je echter naar het buitenland dan worden andere factoren ook belangrijk. Cogentco is een veel gebruikte upstreamprovider die nog wel eens problemen wil hebben. Vorig jaar nog bleek dat de routering vanuit ons naar bvb parijs (tja.. worldofwarcraft ;)) te maken had met vaste packetloss en enorme latency spikes van 600-6000ms. Deze problemen zaten echter niet in ons netwerk maar in de link tussen cogentco en het lokale netwerk in parijs. Dit soort problemen zijn eigenlijk niet onze verantwoordelijkheid, maar wij gaan hier wel actief op in en trekken aan de bel bij cogentco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:43:

Succes!

Ben
Dit klopt inderdaad. Echter wel een kleine kanttekening: Zoals je uit mijn bovenstaande verhaal kunt halen is latency vaak iets lokaals of iets buiten het netwerk. Als er een hoge latency en packetloss is binnen het netwerk van een provider (van je computer direct naar een server van de ISP) is dit goed te controleren en uit te meten. In dat geval is het inderdaad (vaak) de fout van de ISP. Soms echter blijkt dat het toch ergens buiten het gebied van de provider zit. Bij ADSL lijnen kunnen het splitters en telefoonlijnen zijn, deze vallen binnen het domein van KPN, niet van de ISP. Bij glasvezel is het echter zo dat vanaf ons CPS de hele router binnen ons domein valt. Eventuele problemen zijn dus makkelijker te traceren en op te lossen.
Feit blijft dat latency/packetloss vaak harige kwesties zijn. In de praktijk draait het er vaak op uit dat de klant aan de ISP (of kantonrechter) moet aantonen dat het aan de ISP ligt, terwijl je zou verwachten dat de ISP juist zou moeten aantonen dat het niet de fout van de ISP is. De ISP is dus innocent until proven guilty, ipv guilty until proven innocent (het amerikaanse rechtssysteem ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:36:
[...]Dit klopt inderdaad. Echter wel een kleine kanttekening: Zoals je uit mijn bovenstaande verhaal kunt halen is latency vaak iets lokaals of iets buiten het netwerk. Als er een hoge latency en packetloss is binnen het netwerk van een provider (van je computer direct naar een server van de ISP) is dit goed te controleren en uit te meten. In dat geval is het inderdaad (vaak) de fout van de ISP. Soms echter blijkt dat het toch ergens buiten het gebied van de provider zit. Bij ADSL lijnen kunnen het splitters en telefoonlijnen zijn, deze vallen binnen het domein van KPN, niet van de ISP. Bij glasvezel is het echter zo dat vanaf ons CPS de hele router binnen ons domein valt. Eventuele problemen zijn dus makkelijker te traceren en op te lossen.
Feit blijft dat latency/packetloss vaak harige kwesties zijn. In de praktijk draait het er vaak op uit dat de klant aan de ISP (of kantonrechter) moet aantonen dat het aan de ISP ligt, terwijl je zou verwachten dat de ISP juist zou moeten aantonen dat het niet de fout van de ISP is. De ISP is dus innocent until proven guilty, ipv guilty until proven innocent (het amerikaanse rechtssysteem ;))
Dat was ook het probleem bij Demon destijds (+/- 2,5 jaar geleden).. Ik had altijd netjes +/- ping 20ms daar, totdat plotseling die omhoog ging (vooral s'avonds) tot wel ver boven de 100ms, en dat binnen het eigen Demon netwerk dus (op de 1e hop van BBned al).. Dat is dus niet acceptabel meer imho.. Demon beroepte zich echter op het feit dat de "fout" bij BBned lag (iets met nieuwe routers in hun netwerk), en dat zij er weinig aan konden doen omdat de verbinding nog steeds aan de vereisde 'specs' voldeed waaraan BBned moest voldoen.. Ik vraag me dus af of mijn zaak dan stand had gehouden voor een kantonrechter? In mijn geval maakte het gelukkig niet uit want ik zat er al langer dan een jaar en kon dus elke maand vertrekken, wat ik dus ook gedaan heb na zoveel maanden vergeefs op een oplossing gewacht te hebben.. Ik was trouwens niet de enige die daar toen last van had bij Demon, heel veel mensen die via BBned bij Demon zaten hadden er toen last van..

Dat Chello altijd zoveel last van packetloss heeft geloof ik niet.. Ik ken nu nog een aantal mensen die nog steeds bij Chello zitten, en die hebben nergens last van.. Ik vermoed dat ik destijds gewoon last had van een 'verrotte' wijkhub ofzo waar UPC gewoon niks aan wilde doen.. Dit is trouwens alweer vele jaren geleden, en ik denk dat Chello inmiddels ook wel beter is geworden qua kwaliteit, maar mij zien ze daar niet meer na alle ellende (ook met rekeningen etc)..

Denan, jouw verhalen hier geven me wel vertrouwen in XMS.. Nu maar afwachten wanneer ik daadwerkelijk aangesloten word, en hopen dat XMS ook echt de service en kwaliteit biedt die jij hier vertelt.. En dat ze dus b.v. ook niet moeiljik doen na het 1e jaar als ik bij voortdurende problemen met de dienst wil opzeggen (dus niet alleen bij verhuizing) tijdens een contractjaar.. Als de kwaliteit van de verbinding net zo goed is als ik de laatste 2 jaar bij Cistron en Xs4all heb gehad, ben ik dik tevreden en zal je mij niet horen.. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 27-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Dat was ook het probleem bij Demon destijds (+/- 2,5 jaar geleden).. Ik had altijd netjes +/- ping 20ms daar, totdat plotseling die omhoog ging (vooral s'avonds) tot wel ver boven de 100ms, en dat binnen het eigen Demon netwerk dus (op de 1e hop van BBned al).. Dat is dus niet acceptabel meer imho.. Demon beroepte zich echter op het feit dat de "fout" bij BBned lag (iets met nieuwe routers in hun netwerk), en dat zij er weinig aan konden doen omdat de verbinding nog steeds aan de vereisde 'specs' voldeed waaraan BBned moest voldoen.. Ik vraag me dus af of mijn zaak dan stand had gehouden voor een kantonrechter? In mijn geval maakte het gelukkig niet uit want ik zat er al langer dan een jaar en kon dus elke maand vertrekken, wat ik dus ook gedaan heb na zoveel maanden vergeefs op een oplossing gewacht te hebben.. Ik was trouwens niet de enige die daar toen last van had bij Demon, heel veel mensen die via BBned bij Demon zaten hadden er toen last van..

Dat Chello altijd zoveel last van packetloss heeft geloof ik niet.. Ik ken nu nog een aantal mensen die nog steeds bij Chello zitten, en die hebben nergens last van.. Ik vermoed dat ik destijds gewoon last had van een 'verrotte' wijkhub ofzo waar UPC gewoon niks aan wilde doen.. Dit is trouwens alweer vele jaren geleden, en ik denk dat Chello inmiddels ook wel beter is geworden qua kwaliteit, maar mij zien ze daar niet meer na alle ellende (ook met rekeningen etc)..

Denan, jouw verhalen hier geven me wel vertrouwen in XMS.. Nu maar afwachten wanneer ik daadwerkelijk aangesloten word, en hopen dat XMS ook echt de service en kwaliteit biedt die jij hier vertelt.. En dat ze dus b.v. ook niet moeiljik doen na het 1e jaar als ik bij voortdurende problemen met de dienst wil opzeggen (dus niet alleen bij verhuizing) tijdens een contractjaar.. Als de kwaliteit van de verbinding net zo goed is als ik de laatste 2 jaar bij Cistron en Xs4all heb gehad, ben ik dik tevreden en zal je mij niet horen.. :Y)
BBNED heeft in die periode idd een switch gemaakt tussen ciso en alcatel hardware in de wijkcentrales, het kan goed dat de problemen daardoor zijn ontstaan. Wij hebben bij ons ook wat kleine problemen gehad, maar dat was meer met de behaalde bandbreedte. Het bleek dat de cisco10k router van BBNED op de AMS-IX problemen had met het aantal gebruikers en de te leveren bandbreedte. Deze was na een upgrade echter prima in orde.
In dit geval had je bij de kantonrechter wellicht een goede kans gemaakt, maar een latency van 80ms naar de eerste hop is voor het gebruik van een consumentenlijn niet echt "slecht". Als echter de problemen in de avond boven de 200ms komen had je zeker een goede case gehad. Het is namelijk zo dat het niet uitmaakt of het in het BBNED of in het ISP domein valt. Jouw contract was met de ISP, dus die is verantwoordelijk voor het BBNED en het ISP deel. Demon echter kennende vermoed ik dat ze dit wel onderkenden en niet moeilijk deden als mensen het contract wilden ontbinden.

Kabelinternet:
Chello heeft op een hoop locaties last van packetloss en latency problemen. De koploper is echter @home. Dit heeft te maken met de natuur van kabel internet:

Een normale verbinding ziet er als volgt uit:
[klant]------[breedband verbinding]-----[ISP]

Een gebruiker krijgt dan verbinding toegewezen naar zijn isp en kan die voluit gebruiken.

Kabelinternet ziet er echter als volgt uit:

[klant]---------[wijkcentrale]----[ISP]
[Buur]----------------|
[Buur]----------------|
[Buur]----------------|
etcetc.

Bij het eerste voorbeeld heeft 1 persoon een verbinding met zijn ISP, bij het 2e voorbeeld echter niet. Het probleem bij kabelinternet is namelijk dat deze dienst absoluut niet geschikt is voor upspeed.
Wat de router in de wijkcentrale doet is de upspeed faken dmv een burst-techniek.
Klant 1 krijgt een aantal ms de tijd om op volle bandbreedte te uploaden, dan gaat de pijp dicht en blijft hij met een minimale upstream over (een aantal Kbit).
Buur 1 is aan de beurt.. voor hem hetzelfde verhaal als klant 1.
Buur 2 is aan de beurt.. zie buur 1. Klant 1 en buur 1 hebben nu allebei een minimale upstream.
etcetc tot het hele "pack" aan de beurt is geweest, dan begint het verhaal weer van voren af aan.
Eigenlijk deel je je upstream dus met alle andere gebruikers. Dat dit niet opvalt komt doordat er tijdens de "burst" vaak een hogere upstream door de klant gebruikt kan worden dan zijn normale max-upstream. Over een tiental seconden gemeten zal het uitmiddellen naar zijn afgenomen upspeed.

Dat is ook de reden dat veel VoIP-abonnementen op een kabelverbinding zeer slecht zijn. Tijdens het up/downloaden maakt het vaak niet uit dat de upspeed tijdens een aantal ms zeer laag is. Bij VoIP hoor je het echter meteen als er gedurende een kwart seconde een glitch is in de upspeed. Vooral @home klanten kunnen dit beamen. VoIP verbindingen klinken vaak metalig of kraken hard met een vaste interval.

Ook is het zo dat bij kabelinternet de overboeking een enorme rol speelt:
Ben je de enige in de wijk.. prima verbinding. Zetten echter alle mensen om half 8 's avonds hun computers aan dan valt op veel locaties (afhankelijk van het aantal aangesloten mensen in een wijk) de bandbreedte enorm in. Dat is ook de reden dat veel kabel-providers op hun contracten met kleine lettertjes het woordje "tot" voor de bandbreedte hebben staan. dus (tot)1Mb/512kb)

Service/Kwaliteit:
Aangezien ik bij xms werk ga ik ervanuit dat alle collega's die ik inwerk dezelfde service en kwaliteit bieden als ik doe. Natuurlijk is het altijd zo dat sommige mensen meer weten dan anderen. Als je een keer iemand aan de telefoon krijgt die de antwoorden niet naar tevredenheid kan beantwoorden kun je altijd naar een 2e lijns medewerker vragen. Als deze vrij is zal hij je zeker te woord staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een brief in de bus gekregen dat ze de straat hier gaan openbreken om glasvezel te leggen. Lag hier dus nog niet (Nijmegen). Ze zijn mooi te laat met het aanbod, zit nu net 2 jaar aan InternetPlusBellen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:54:
Vorige week een brief in de bus gekregen dat ze de straat hier gaan openbreken om glasvezel te leggen. Lag hier dus nog niet (Nijmegen). Ze zijn mooi te laat met het aanbod, zit nu net 2 jaar aan InternetPlusBellen vast.
De planning staat al tijden op onze website hoor. Voor een wijkplanning is het zelfs mogelijk de CSD te bellen, wij kunnen op 2-3 weken nauwkeurig een aansluitingsdatum geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:18:
[...]
Toevoeging voor bbotje:
Ook met een vast toestel zit de kraak er nog steeds in, zojuist gemerkt. Na de storing van afgelopen zaterdag kwam de DRG wel automatisch on-line, dus dat is al een verbetering.
Mailtje is onderweg naar CSD over de kraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:40:
[...]In dit geval had je bij de kantonrechter wellicht een goede kans gemaakt, maar een latency van 80ms naar de eerste hop is voor het gebruik van een consumentenlijn niet echt "slecht".
Kijk, en daar gaat het dus om.. Zoals ik al zei, voor veruit de meeste mensen zal een ping van 80ms (of zelfs nog hoger) niks uitmaken, maar als je zoals ik een (prive) gameserver host dan is het echt niet leuk.. En tegenwoordig mag je in Nederland ook bij 'consumenten' breedband internet-verbindingen toch wel een lage latency (10-20ms) verwachten imho.. Ik heb nu 10-15ms binnen Nederland, als ik straks via XMS nog lager heb dan zal ik zeer tevreden zijn.. :Y)
denan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:40:
[...]Dat is ook de reden dat veel VoIP-abonnementen op een kabelverbinding zeer slecht zijn. Tijdens het up/downloaden maakt het vaak niet uit dat de upspeed tijdens een aantal ms zeer laag is. Bij VoIP hoor je het echter meteen als er gedurende een kwart seconde een glitch is in de upspeed. Vooral @home klanten kunnen dit beamen. VoIP verbindingen klinken vaak metalig of kraken hard met een vaste interval.

Ook is het zo dat bij kabelinternet de overboeking een enorme rol speelt:
Ben je de enige in de wijk.. prima verbinding. Zetten echter alle mensen om half 8 's avonds hun computers aan dan valt op veel locaties (afhankelijk van het aantal aangesloten mensen in een wijk) de bandbreedte enorm in. Dat is ook de reden dat veel kabel-providers op hun contracten met kleine lettertjes het woordje "tot" voor de bandbreedte hebben staan. dus (tot)1Mb/512kb)
En hoe zit het met VoIP via glasvezel dan? Is die kwaliteit wel goed? En ga ik geen "gezeik" krijgen met andere internet-programma's als ik VoIP gebruik (i.v.m. poorten ofzo)?

En ik neem aan dat overboeking geen issue is bij glasvezel en XMS (ik heb er op ADSL ook nooit last van gehad behalve dan dat probleem bij BBned/Demon).. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Inflatable op 27-03-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:37:
[...]
Kijk, en daar gaat het dus om.. Zoals ik al zei, voor veruit de meeste mensen zal een ping van 80ms (of zelfs nog hoger) niks uitmaken, maar als je zoals ik een (prive) gameserver host dan is het echt niet leuk.. En tegenwoordig mag je in Nederland ook bij 'consumenten' breedband internet-verbindingen toch wel een lage latency (10-20ms) verwachten imho.. Ik heb nu 10-15ms binnen Nederland, als ik straks via XMS nog lager heb dan zal ik zeer tevreden zijn.. :Y)

[...]
En hoe zit het met VoIP via glasvezel dan? Is die kwaliteit wel goed? En ga ik geen "gezeik" krijgen met andere internet-programma's als ik VoIP gebruik (i.v.m. poorten ofzo)?

En ik neem aan dat overboeking geen issue is bij glasvezel en XMS (ik heb er op ADSL ook nooit last van gehad behalve dan dat probleem bij BBned/Demon).. ;)
Voor de VoIP telefonie die wij leveren reserveren wij 4Mbit van de 1000Mbit die te leveren is, dus dat is ruim voldoende. Het is zelfs veels te veel aangezien VoIP op KPN kwaliteit ongeveer 120Kbit gebruikt.

Overboeking is zeker geen issue, maar als men in een wijk onderling data gaat versturen zit daar wel een hoge overboeking op. Per wijkdeel is 100Mbit beschikbaar voor intern verkeer. Dat zal men moeten delen, maar dat voorkomt ook dat mensen onderling enorme ruilnetwerken opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:09:
[...]Overboeking is zeker geen issue, maar als men in een wijk onderling data gaat versturen zit daar wel een hoge overboeking op. Per wijkdeel is 100Mbit beschikbaar voor intern verkeer. Dat zal men moeten delen, maar dat voorkomt ook dat mensen onderling enorme ruilnetwerken opzetten.
Ok, maar als ik het dus goed begrijp ga ik het dus wel merken als een aantal mensen bij mij in de 'wijk' onderling bestanden gaan uitwissellen over die 100Mbit limiet, klopt dat? Tis maar te hopen dat er niet zoveel mensen in mijn 'wijk' dat gaan doen dan, zeker niet een paar gekken met een 100Mbit verbinding.. :X

Hoe groot is zo'n 'wijk' eigenlijk ongeveer qua aantal aansluitingen?

[ Voor 84% gewijzigd door Inflatable op 27-03-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:11:
[...]
Ok, maar als ik het dus goed begrijp ga ik het dus wel merken als een aantal mensen bij mij in de 'wijk' onderling bestanden gaan uitwissellen over die 100Mbit limiet, klopt dat? Tis maar te hopen dat er niet zoveel mensen in mijn 'wijk' dat gaan doen dan, zeker niet een paar gekken met een 100Mbit verbinding.. :X

Hoe groot is zo'n 'wijk' eigenlijk ongeveer qua aantal aansluitingen?
Nee, dat ga je alleen merken als je zelf ook met je buurman bezig bent. De lokale bandbreedte is shared, de bandbreedte richting het internet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:31:
[...]Nee, dat ga je alleen merken als je zelf ook met je buurman bezig bent. De lokale bandbreedte is shared, de bandbreedte richting het internet niet.
Ah ok, dan is het dus geen probleem.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:46:
[...]
Ah ok, dan is het dus geen probleem.. :Y)
Nee.. en voor de mensen die hinder veroorzaken richting het internet hebben wij nog altijd de FuP natuurlijk.Deze zal bij (normaal) downloadgedrag niet in werking treden, maar pas als iemand hinder veroorzaakt voor zijn medewijkbewoners. De bandbreedte is dus redelijk goed beschermd.

Verder is een wijk normaliter een woonwijk, of in het geval van een enorme woonwijk (vathorst) een subwijk. Dan verdelen wij het onder in kleinere wijkdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Denan heb je toevallig een schematische uitwerking van het netwerk welke je vrij mag geven? Ik zou het wel leuk vinden om te weten hoe het netwerk in elkaar steekt, wat voor connecties er worden gebruikt en welke apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:39:
Denan heb je toevallig een schematische uitwerking van het netwerk welke je vrij mag geven? Ik zou het wel leuk vinden om te weten hoe het netwerk in elkaar steekt, wat voor connecties er worden gebruikt en welke apparatuur.
Nee, het netwerk is eigendom van het GNEM, dus daar mag ik niet zomaar informatie over vrijgeven. Alleen zaken die aan de kant van de gebruikers van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan, weet jij toevallig of in Hilversum Kerkelanden alleen de Dudok woningen worden aangesloten, of dat er ook anderen worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:37:
[...]
binnen nederland

Dat kan je nooit zeggen, met geen enkel netwerk van een ISP. Er kan een server in een datacenter hangen in amsterdam op een netwerk dat alleen internationale bandbreedte gebruikt en geen uitwisseling via de AMS-IX bijvoorbeeld. Dan kan het zijn dat je verkeer tussen jou en die server echt een 'rondje europa van de zaak' maakt of zelfs via de USA en terug zonder daar iets aan te doen is door je ISP.

De hoster van de server kan er wel iets aan doen door naar een ander netwerk te verplaatsen met de machine.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Nouja, 'binnen Nederland' bij wijze van spreken dan.. En als de route via de VS ofzo zou lopen zou je dat echt wel terugzien in de latency..

Trouwens, nu we het daar toch over hebben, hoe zit het met de peerings van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:13:
denan, weet jij toevallig of in Hilversum Kerkelanden alleen de Dudok woningen worden aangesloten, of dat er ook anderen worden aangesloten?
Als wij een wijk met Dudok woningen ontsluiten zullen koopwoningen die in dezelfde straat liggen ook aangesloten kunnen worden. Hiervoor rekenen wij (afhankelijk van de situatie) tussen de 150 en 295 euro aansluitkosten. Dit zijn voornamelijk de kosten voor de graafwerkzaamheden naar de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:23:
[...]

binnen nederland

Dat kan je nooit zeggen, met geen enkel netwerk van een ISP. Er kan een server in een datacenter hangen in amsterdam op een netwerk dat alleen internationale bandbreedte gebruikt en geen uitwisseling via de AMS-IX bijvoorbeeld. Dan kan het zijn dat je verkeer tussen jou en die server echt een 'rondje europa van de zaak' maakt of zelfs via de USA en terug zonder daar iets aan te doen is door je ISP.

De hoster van de server kan er wel iets aan doen door naar een ander netwerk te verplaatsen met de machine.
Ik neem aan dat hij met 'binnen nederland' bedoeld dat uit traces blijkt dat hij netjes binnen het land blijft. Vroeger waren er wel providers die vage (goedkope) peering afspraken hadden, maar tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:55:
Nouja, 'binnen Nederland' bij wijze van spreken dan.. En als de route via de VS ofzo zou lopen zou je dat echt wel terugzien in de latency..

Trouwens, nu we het daar toch over hebben, hoe zit het met de peerings van XMS?
Die zijn prima in orde. Aangezien XMS over het internet netwerk van InterNLnet loopt (wel andere routers) gelden voor het XMS netwerk dezelfde peering afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden telefonienetwerk soest/soesterberg-update

De werkzaamheden bleken niet in de nacht van 1 april te zijn, maar in de nacht van 28 op 29 maart. Door een miscommunicatie is de verkeerde datum in het werkzaamheden bericht geslopen.

Toevoeging:

De nieuwe handleiding staat nu online op:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3406 (ook voor vathorst)

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 28-03-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Denan zou je mij wat meer willen vertellen over de apperatuur die jullie er bij leveren (modem decoder enzv)
is het bv mogelijk om een decoder voor digitale televisie te krijgen met harde schijf
ik hoop dat je wat linkjes heb van fabrikanten
en is bv de digitale decoder hdtv ready ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:53:
Denan zou je mij wat meer willen vertellen over de apperatuur die jullie er bij leveren (modem decoder enzv)
is het bv mogelijk om een decoder voor digitale televisie te krijgen met harde schijf
ik hoop dat je wat linkjes heb van fabrikanten
en is bv de digitale decoder hdtv ready ...
Het CPS met de FTU(FiberTerminationUnit):
http://www.packetfront.com/en/products/switches/cps_300.html

De DRG-22 (voip adapter)
http://www.42networks.com
http://www.42networks.com/products/drg11_22.html

Met de settop-box en de digitale dienst zijn wij nog bezig. We werken ook aan de keuzemogelijkheid binnen het aanbod van settop-boxen.
Dus: Meerdere&single Tuners/hd mogelijkheden/etcetc. Het is te vroeg om hier nog iets concreets over te melden, maar rond de 2e helft van 2006 zal ik hier meer informatie over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
denan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:57:
[...]Die zijn prima in orde. Aangezien XMS over het internet netwerk van InterNLnet loopt (wel andere routers) gelden voor het XMS netwerk dezelfde peering afspraken.
Ja, ik was er al achter dat XMS een onderdeel was van InterNLnet.. Dus dat internet zit zeker wel goed.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Denan hoe zit het nou als je naast je geporteerde telefoonnummer ook nog 1 extra wilt?

Als ik het goed begrijp kan je je telefoonnummer kosteloos meenemen, daarnaast kan je per direct een 2de telefoonnummer aanvragen zonder extra start of maandelijkse kosten.

Ik neem aan dat die 2 tel.nrs. gewoon hetzelfde als ISDN werken, oftewel op beide kan tegelijk gebeld worden?

Dan mijn laatste vraag, we hebben natuurlijk al een nummer, nou zou het mooi zijn als je een tel.nr. in de opvoling kan krijgen (bijv: je hebt 026-3952121 en je kan er 026-3952122 bij nemen) . Is dat mogelijk als dat nummer nog niet in gebruik is of krijg je gewoon een nummer toegewezen?

[ Voor 6% gewijzigd door sPENKMAN op 28-03-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sPENKMAN,
In Soest kreeg men het tweede nummer in een nieuwe reeks, 035-88xxxxx of als je niet porteerde direct een nieuw nummer in deze reeks. Volgens mij is deze reeks door de Opta ook toegewezen aan Enertel, de telefoon beheerder voor XMS in dit geval.

http://www.opta.nl/asp/nu...&rm=-1&db=&bg=-1&x=49&y=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:04:
@ sPENKMAN,
In Soest kreeg men het tweede nummer in een nieuwe reeks, 035-88xxxxx of als je niet porteerde direct een nieuw nummer in deze reeks. Volgens mij is deze reeks door de Opta ook toegewezen aan Enertel, de telefoon beheerder voor XMS in dit geval.

http://www.opta.nl/asp/nu...&rm=-1&db=&bg=-1&x=49&y=3
Dan ga ik even raar denken. KPN heeft de nummer reeks waarin ik zit onder zijn hoede, stel ik vraag bij KPN een 2de nummer aan zonder ISDN (is dit uberhaupt mogelijk?) en ik neem beide nummers mee naar XMS (Ik kan niet vinden dat dit onmogelijk zou zijn).

Is dat uberhaupt te realiseren of ben ik op een 'vreemd' nummer aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:44:
Denan hoe zit het nou als je naast je geporteerde telefoonnummer ook nog 1 extra wilt?

Als ik het goed begrijp kan je je telefoonnummer kosteloos meenemen, daarnaast kan je per direct een 2de telefoonnummer aanvragen zonder extra start of maandelijkse kosten.

Ik neem aan dat die 2 tel.nrs. gewoon hetzelfde als ISDN werken, oftewel op beide kan tegelijk gebeld worden?

Dan mijn laatste vraag, we hebben natuurlijk al een nummer, nou zou het mooi zijn als je een tel.nr. in de opvoling kan krijgen (bijv: je hebt 026-3952121 en je kan er 026-3952122 bij nemen) . Is dat mogelijk als dat nummer nog niet in gebruik is of krijg je gewoon een nummer toegewezen?
Ja, het zijn gewoon 2 aparte telefoonlijnen met een eigen nummer.

Wat betreft opeenvolgende nummers:
Als bij het aanvragen aangegeven is dat er 2 lijnen geactiveerd moeten worden zullen de nummers door ons uitgegeven zijn en opeenvolgen.
Als je zelf gaat porteren dien je zelf 2 opeenvolgende nummers bij KPN te hebben.
Als je 1 nummer porteerd, en dan een 2e lijn activeert bij ons ZONDER een bestaand nummer te porteren, zal het nummer in een compleet andere range liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ok, weet je toevallig of het bij KPN mogelijk is om 2 nummers te hebben zonder dat je ISDN hebt?

Er vanuit gegaan dat ik dus 2 nummers laat porteren naar XMS: betaal je dan 1 abbo (+9,95 voor gratis binnen NL bellen) terwijl je met beide telefoons gratis binnen nederland kan bellen.

Het 2de nummer word tevens ook gratis geporteerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:55:
Ok, weet je toevallig of het bij KPN mogelijk is om 2 nummers te hebben zonder dat je ISDN hebt?

Er vanuit gegaan dat ik dus 2 nummers laat porteren naar XMS: betaal je dan 1 abbo (+9,95 voor gratis binnen NL bellen) terwijl je met beide telefoons gratis binnen nederland kan bellen.

Het 2de nummer word tevens ook gratis geporteerd toch?
Alleen als je 2 telefoonlijnen bezit. Je kunt natuurlijk ook gewoon een 2e nummer vanuit ons krijgen. Dan is dat gedoe met het aanvragen van een 2e kpn lijn (+nieuw jaarcontract) niet nodig.

Je kunt inderdaad met 2 telefoonlijnen gratis bellen. De abonnementskosten blijven dan gelijk.

Het 2e nummer zal alleen bij de begin aanvraag gratis geporteerd worden. Daarna zal het tussen de 27 a 39 euro kosten. De exacte prijzen daarvan weet ik nu even niet. Als je een nummer van ons neemt is het natuurlijk gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:24:
Alleen als je 2 telefoonlijnen bezit. Je kunt natuurlijk ook gewoon een 2e nummer vanuit ons krijgen. Dan is dat gedoe met het aanvragen van een 2e kpn lijn (+nieuw jaarcontract) niet nodig.

Je kunt inderdaad met 2 telefoonlijnen gratis bellen. De abonnementskosten blijven dan gelijk.

Het 2e nummer zal alleen bij de begin aanvraag gratis geporteerd worden. Daarna zal het tussen de 27 a 39 euro kosten. De exacte prijzen daarvan weet ik nu even niet. Als je een nummer van ons neemt is het natuurlijk gewoon gratis.
Het aanvragen van een 2de nummer bij KPN zou praktisch geweest zijn omdat er dan wellicht een mogelijkheid zou zijn tot een nummer in dezelfde reeks. Vandaar ook mijn vraag, een 035 nummer is wat minder ;)

Maar het is me duidelijk, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hallo,

- Ik kreeg onlangs ook een brief van Portaal met meteen erachteraan het informatiepakket van XMS wat leidde tot enkele vragen:

Ik begrijp dat vele van deze vragen al eerder beantwoord zijn, ergens in de 30 pagina's die dit forum telt, en dat ook een en ander duidelijk zal worden na een telefoontje naar het info-nummer, maar als iemand toch de moeite neemt mij te antwoorden zou dit zeer op prijs worden gesteld!

- Ik kan uit het infopakket niet precies opmaken of mijn woning nou ook meteen op het netwerk kan worden aangesloten of dat dit nog even gaat duren.. Is hier meer duidelijkheid over te vinden dan op dit moment op de website bij 'planning' staat?
NB: Ik woon in Utrecht-Noord, in een Portaal huurwoning, (postcode 3564PG)

- Ik heb getracht door terug te lezen op dit forum een en ander te achterhalen over de kwaliteit van TV-uitzendingen en ben nogal geschrokken van de enorme issue die er, al dan niet terecht, gemaakt wordt van de uitzendingen van XMS. Kan iemand mij vertellen of de kwaliteit in eerste instantie gelijk of beter is dan Casema (wat betreft ruis en dergelijke) en of de uitzendingen met een vrij nieuwe maar goedkope 4:3 televisie in principe gewoon zonder uitrek-problemen, zwarte balken, wegvallen van hoeken/randen, etc kan worden ontvangen? Ik hoef overigens geen reactie op het BBC-verhaal, dit staat immers duidelijk in de brochure, maar zou wel graag even duidelijk horen of Belgie 1 en 2 ook echt scherp door gaan komen (omdat de geruchten immers anders doen vermoeden).

- Op dit moment heb ik twee televisies (woon- en slaapkamer) in gebruik en maak ik gebruik van de mogelijkheid om tv te kijken en vooral op te nemen via mijn PC. Kan ik deze opstelling bij afname van het basispakket gewoon handhaven (dus zonder extra kosten), en zal dit ook in de toekomst, bij digitale televisie, het geval zijn? Of komen er dan weer allerlei boxjes, nog meer boxjes en extra afstandsbedieningen (wat op zich geen ramp is, zolang het bovenstaande maar mogelijk blijft).

Tot zover, alvast bedankt voor eventuele reacties, waar ik verder geen rechten aan zal ontlenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:14:
- Ik heb getracht door terug te lezen op dit forum een en ander te achterhalen over de kwaliteit van TV-uitzendingen en ben nogal geschrokken van de enorme issue die er, al dan niet terecht, gemaakt wordt van de uitzendingen van XMS. Kan iemand mij vertellen of de kwaliteit in eerste instantie gelijk of beter is dan Casema (wat betreft ruis en dergelijke) en of de uitzendingen met een vrij nieuwe maar goedkope 4:3 televisie in principe gewoon zonder uitrek-problemen, zwarte balken, wegvallen van hoeken/randen, etc kan worden ontvangen? Ik hoef overigens geen reactie op het BBC-verhaal, dit staat immers duidelijk in de brochure, maar zou wel graag even duidelijk horen of Belgie 1 en 2 ook echt scherp door gaan komen (omdat de geruchten immers anders doen vermoeden).
[/b]
Je doelt ontegenzeggelijk ondermeer op enkele van mijn berichten en ik kan je zeggen dat het GEEN geruchten zijn. Ik heb al bijna een jaar triple-play van XMS (internet, telefoon, televisie) dus ik weet echt wel waar ik het over heb als ik klachten uit over de televisie-kwaliteit.Dit geldt tevens voor de overige Soester gebruikers die net als ik al vele maanden aangesloten zijn. Als je informatie wilt ontvangen van bestaande gebruikers dien je ze wel serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Valorian schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:14:
Hallo,

- Ik kreeg onlangs ook een brief van Portaal met meteen erachteraan het informatiepakket van XMS wat leidde tot enkele vragen:

Ik begrijp dat vele van deze vragen al eerder beantwoord zijn, ergens in de 30 pagina's die dit forum telt, en dat ook een en ander duidelijk zal worden na een telefoontje naar het info-nummer, maar als iemand toch de moeite neemt mij te antwoorden zou dit zeer op prijs worden gesteld!

- Ik kan uit het infopakket niet precies opmaken of mijn woning nou ook meteen op het netwerk kan worden aangesloten of dat dit nog even gaat duren.. Is hier meer duidelijkheid over te vinden dan op dit moment op de website bij 'planning' staat?
NB: Ik woon in Utrecht-Noord, in een Portaal huurwoning, (postcode 3564PG)
Dit soort vragen kun je toch echt beter aan de servicedesk vragen, mensen op een forum zullen namelijk normaliter niets weten van een planning :)

Deze woningen zullen tussen week 42-44 aangesloten worden.
Wat betreft ruis: die is er niet op ons netwerk, tenzij er iets mis is met de aansluiting. Wel is het zo dat belgie 1 en 2 nog steeds issues hebben. Deze zenders worden (net als TV amersfoort) uit een andere bron aangetrokken. Hierdoor is de kwaliteit beduidend minder. Wij zijn bezig met een andere aanlevering van het bronsignaal dat de laatste problemen bij belgie 1,2 moet verhelpen.

Het verschil met casema: Bij casema levert men het signaal over een coax kabel naar je woning aan. Vaak is er dus signaal verlies op de route tussen de wijkcentrale en de woning. Hoe verder je woning van de centrale staat, hoe zwaarder het beeld ruist/sneeuwt. Ons signaal leveren wij aan via een glasvezelkabel tot aan de woning. Alleen het laatste deel in de woning gaat over een coax kabel. Dit zorgt ervoor dat iedereen dezelfde kwaliteit heeft, ongeacht de afstand tot de centrale.

Wat betreft het 16:9 en 4:3 verhaal: Dit is echt afhankelijk van je televisie. Indien de televisie automatisch kan omschakelen is het geen probleem. Veel mensen met oudere tv's zullen echter "uitgerekte" gezichten krijgen. Ik verwacht dat in de nabije toekomst steeds meer providers op de nieuwe methode van encoding overgaan, omdat dat een hogere kwaliteit bied op nieuwe tv's.
- Op dit moment heb ik twee televisies (woon- en slaapkamer) in gebruik en maak ik gebruik van de mogelijkheid om tv te kijken en vooral op te nemen via mijn PC. Kan ik deze opstelling bij afname van het basispakket gewoon handhaven (dus zonder extra kosten), en zal dit ook in de toekomst, bij digitale televisie, het geval zijn? Of komen er dan weer allerlei boxjes, nog meer boxjes en extra afstandsbedieningen (wat op zich geen ramp is, zolang het bovenstaande maar mogelijk blijft).
Ja, het signaal leveren wij analoog aan, dus een oude opstelling met videoencoders en kabelsplitters kun je gewoon handhaven. Digitale televisie gaat een ander verhaal worden. In dat geval komt er een settop-box op je tv te staan die aangesloten is op ons CPS. De settop-box zal met scart of svideo aangesloten kunnen worden op je tv, al zou ik zeker scart aanraden. Eventueel zou je het svideo signaal op je videokaart kunnen aansluiten om het daar weer op te nemen.
(maar: wie neemt er nog als er een 10Mb lijn ligt waarover alles binnen een aantal seconden te krijgen is: www.tvopjepc.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Jullie leveren ook 100 mb internet, prachtig. Nu zag ik dat de uplink poort van de PacketFront 100 mb is, hoe zit het dan met de analoge tv? Wordt die via een andere vezel geleverd?

Jullie zijn dus in de toekomst ook van plan om digitale tv te gaan leveren.

Hoe zit het dan als je een 100 mb abbo hebt? Ik neem aan dat de digitale tv stream die je aan het bekijken bent van je 100 mb afgaat?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:05:
Jullie leveren ook 100 mb internet, prachtig. Nu zag ik dat de uplink poort van de PacketFront 100 mb is, hoe zit het dan met de analoge tv? Wordt die via een andere vezel geleverd?

Jullie zijn dus in de toekomst ook van plan om digitale tv te gaan leveren.

Hoe zit het dan als je een 100 mb abbo hebt? Ik neem aan dat de digitale tv stream die je aan het bekijken bent van je 100 mb afgaat?
Analoge tv komt over een aparte fiber binnen.
De uplink poort van de packetfront is 100Mb, maar het digitale tv deel zal hooguit 3 a 4Mb van de downstream gebruiken. Op een 100/100Mbit abonnement is dat echter te verwaarlozen. Dat is meer dan de meeste bedrijven met 1000+ werknemers qua bandbreedte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Denan weet je al wat meer waneer 2315KZ aan de beurt is met aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:20:
Denan weet je al wat meer waneer 2315KZ aan de beurt is met aansluiten
Van week 33 tot week 36. Dit is trouwens de laatste keer dat ik dit ga nazoeken, daarvoor is toch echt de planningsafdeling. Ik heb het druk zat met andere zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:28:
[...]

Van week 33 tot week 36. Dit is trouwens de laatste keer dat ik dit ga nazoeken, daarvoor is toch echt de planningsafdeling. Ik heb het druk zat met andere zaken :)
Gelijk heb je ;)

Ik heb zelf ook maar 's ff gebeld met die plannings-afdeling (ik kreeg overigens een enigzins in-coherente dame aan de telefoon die er nieh zo veel snapte, maar dat ff terzijde ;)) en daar bleek dat ik ergens in Mei aangesloten zou gaan worden. Helaas kon ze mij niet de "exacte" weeknummers doorgeven. Nog heel ffies geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag van XMS een prachtige email gekregen!

(postcode 3432 GX)

in week 27 wordt uw locatie aangesloten op het netwerk.

Dus dat gaat me ff bijna 50 euro's in de maand schelen die ik minder ga betalen!

(huidige situatie: ISDN2, ADSL comfort, Casema Digitale TV met pluspakket)

Ik ben weer helemaal blij, en als er nog een vast IP adres EN digitale TV komt in de toekomst wordt ik helemaal gelukkig! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Werkzaamheden TV amersfoort 11 april

Op 11 april zullen er werkzaamheden zijn waarbij de hardware voor TV amersfoort vervangen zal worden. Als alles goed gaat zullen hiermee de problemen verholpen worden totdat wij het signaal van TV amersfoort direct uit de studio kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:34:
Op dit moment is men bezig om de aanlevering van de belgische zenders te veranderen. Hierdoor zouden de storingen en slechte kwaliteit voorbij moeten zijn. Het signaal wordt nu namelijk direkt uit de ether opgepikt. Over een aantal weken (als alles volgens plan loopt) is de nieuwe hardware binnen en zal het signaal digitaal opgepikt worden.
@denan, is er al wat meer bekend over de aanlevering van het belgische signaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:43:
[...]

@denan, is er al wat meer bekend over de aanlevering van het belgische signaal? :)
Nee, daar is men nog druk mee bezig.
Morgen in de loop van de dag zal wel de nieuwe hardware voor TV amersfoort getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Godgloeidende k*tk***** t**** f***. En de rest.

Planning voor Leiden is van http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8096 afgehaald, dus ik bellen, en dan kost het me drie telefoontjes om iemand aan de lijn te krijgen, die me vertelt: nee, sorry, uw adres kan niet worden aangesloten. Hofjes, da's lastig en moeilijk, dus dat doen we maar niet.

Daar zit ik dan verdomme dik twee jaar op te wachten :r :(

Ik weet niet wie er voor deze incompetente klotezooi verantwoordelijk is maar ik ben hier echt heel ziek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rataplan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:10:
Godgloeidende k*tk***** t**** f***. En de rest.

Planning voor Leiden is van http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8096 afgehaald, dus ik bellen, en dan kost het me drie telefoontjes om iemand aan de lijn te krijgen, die me vertelt: nee, sorry, uw adres kan niet worden aangesloten. Hofjes, da's lastig en moeilijk, dus dat doen we maar niet.

Daar zit ik dan verdomme dik twee jaar op te wachten :r :(

Ik weet niet wie er voor deze incompetente klotezooi verantwoordelijk is maar ik ben hier echt heel ziek van :(
Nou, das mooi ruk dan... Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo pissed bent, zou ik ook zijn in jouw situatie. Sterkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dit is nou Xtra Media Services ten voeten uit, absoluut niet communiceren met de aspirant afnemer. Dit is één van de redenen dat ik heb opgezegd,
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.