Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Verwijderd
denan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:00:
-De poorten staan volledig open, tot 10Mbit naar de buitenwereld. Intern zou het 100Mbit moeten zijn, maar bind me daar even niet op vast.
Ik zal het in het nieuwe jaar even nakijken.
Al wat kunnen vinden in de instellingen?denan schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:53:
Dat was me inderdaad ontschoten. Ik ga het nu uitzoeken. Waarschijnlijk heb ik na het weekend een antwoord.
T.a.v. Martijn Sanders werkt waarschijnlijk beter. Denan kennen ze waarschijnlijk niet.Raceman schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:17:
[...]
Bedankt, top! Ik heb de gegevens gemaild aan het adres, met als onderwerp: "T.a.v. Denan / Toevoeging aan CRM".
Ik wacht af.
Deze vraagt ligt nog open. Door de opleveringsdrukte zijn er hier wat vertragingen. Daar komt nog bij dat ik volgende week een weekje op vakantie ben. Van mijn kant uit dus even geen updates.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:43:
[...]
[...]
Al wat kunnen vinden in de instellingen?
Verwijderd
Owkee, prettige vakantie.....denan schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:27:
[...]
Deze vraagt ligt nog open. Door de opleveringsdrukte zijn er hier wat vertragingen. Daar komt nog bij dat ik volgende week een weekje op vakantie ben. Van mijn kant uit dus even geen updates.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:37:
[...]
Ik was er helaas zelf niet bij maar ik weet wel dat er waren:
Kabelgotenbevestigers
Boorders
Buisjestrekkers
Stopcontactaanleggers
Glasblazers
Modemaanbrengers
Glaslassers
Kabelsaanapparatuurbevestigers
Testers
Opzichters
Allemaal met hun eigen kennisgebiedje en eigen agenda, volgens mij
zijn ze zo'n beetje allemaal apart langs geweest in bovenstaande volgorde.
Alleen mooie dames hebben we hier niet gehad, enig idee wat die komt
doen? Zou ze gaan blazen, boren of trekken...
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 21:52 ]
Al uw lievelingsprogramma’s, films en sportwedstrijden... XMS Radio en TV biedt een uitgebreid pakket radio- en televisiezenders met een fantastische kwaliteit. Maar dat is nog niet alles. Bij XMS krijgt u binnenkort ook de beschikking over een elektronische brievenbus en videobewaking. Allemaal via uw eigen vertrouwde beeldbuis!
In de tweede helft van 2006 komt XMS met digitale televisie. Digitale televisie heeft een superieure beeld- en geluidskwaliteit. U kunt uw favoriete programma´s bekijken op het tijdstip dat u het beste uitkomt. Wanneer u maar wilt dus. Ook kunt u met digitale televisie allerlei extra zenders ontvangen. Bovendien kunt u films in huis halen, zonder dat u daarvoor de deur uit hoeft!
Ben
Edit: typo
en inderdaad "daar kijk ik van op " zoals er zo mooi op de site staat
<edit>
oh misschien was ik iets te vroeg, Soest word doorgelinkt naar de oude site.
</edit>
[ Voor 49% gewijzigd door realsoft op 10-02-2006 13:49 ]
Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?
Verwijderd
Het ziet er op het eerste gezicht idd wat gelikter uit dan in het begin.benjenkins schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:51:
XMS heeft de site weer vernieuwd. Tevens staat er hetvolgende over digitale TV:
Idd meer opties etc etc.
Maar zoals realsoft al melde halverwege 2006 pas digiTV.....een jaar later.......
Maar even afwachten of dat ook werkelijk gebeurt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 20:29 . Reden: toevoeging laatste regel ]
Verwijderd
Wat ik me nu wel afvraag is: hoeveel zin heeft het om 100Mbit netwerk te kunnen hebben met je buren als niemand een vast IP-adres heeft?
Verwijderd
Denan heeft al aangegeven dat een vast-ip tot de mogelijkheden gaat behoren, er kon alleen nog geen vaste datum gegeven worden. En ik ga er ook vanuit dat als je een router oid aan je verbinding hangt, je een zo goed als "vast" ip gaat krijgen, omdat de lease gewoon iedere keer ververst word. Een DHCP server zal "altijd" proberen om je hetzelfde ip zo lang mogelijk te laten houden, scheelt ook een hoop "her-routering" (vaag woord, bestaat vast niet, maar is wel wat ik bedoelVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:23:
denan: IPv6, gaat dat ook aangeboden worden? Dat zou echte vooruitgang zijn! En, als ik het goed begrijp gaat het kazerneterrein in Amersfoort vanaf April aangsloten worden?
Wat ik me nu wel afvraag is: hoeveel zin heeft het om 100Mbit netwerk te kunnen hebben met je buren als niemand een vast IP-adres heeft?
Vaste IP-adressen worden inderdaad een optie. In amersfoort-Vathorst zouden de eerste aansluitingen met een vast IP-adres al actief moeten zijn. Over dat 100Mb stads-WAN heb ik nog steeds geen uitsluitsel gekregen. Ik ben nu bezig om alles weer bij te werken dus ik hoop daar deze week meer info over te kunnen geven.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:23:
denan: IPv6, gaat dat ook aangeboden worden? Dat zou echte vooruitgang zijn! En, als ik het goed begrijp gaat het kazerneterrein in Amersfoort vanaf April aangsloten worden?
Her-Routering bestaat gewoon hoor, maar het gaat hiervoor niet op. Met 10 computers die op een DHCP server zitten met een pool van 200 adressen krijg je inderdaad vaak hetzelfde adres toegewezen. De DHCP server koppelt dat dan intern aan het MAC-adres van de computer.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 05:35:
[...]
Denan heeft al aangegeven dat een vast-ip tot de mogelijkheden gaat behoren, er kon alleen nog geen vaste datum gegeven worden. En ik ga er ook vanuit dat als je een router oid aan je verbinding hangt, je een zo goed als "vast" ip gaat krijgen, omdat de lease gewoon iedere keer ververst word. Een DHCP server zal "altijd" proberen om je hetzelfde ip zo lang mogelijk te laten houden, scheelt ook een hoop "her-routering" (vaag woord, bestaat vast niet, maar is wel wat ik bedoel)
Met 10.000+ aangesloten computers is dat natuurlijk een ander verhaal. Het aantal DHCP requests per seconde is dan enorm (veel meer computers die aan/uit gaan) dus de leases zijn vaak al weer snel vergeven als de computer even uit is geweest.
Verwijderd
XMS
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door Xms heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of Xms uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
GNEM
ARTIKEL 10: DUUR VAN DE OVEREENKOMST
10.1. Deze Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, doch met een minimum van 1 jaar.
De opzegtermijn voor GNEM B.V. en voor de Eindgebruiker bedraagt 3 maanden.
Wel vreemd dat er twee verschillende opzeg termijnen gelden.
Wat Vathorst betreft, Fixed IP is nog niet actief. Beeldkwaliteit van de TV is belabberd (slechter dan Casema), en daar wordt op het Vathorst forum over geklaagt.
http://forum.vathorst.nu/...83.msg28926.html#msg28926
Maar we wachten af. Er zijn er nu zo'n 100 aangesloten adressen, en ikzelf sta op de planning voor week 10...
Verwijderd
De kneep zit hem vooral in het contract met de GNEM. Vooralsnog zitten de "proef personen" in Soest en Soesterberg 3 jaar vast aan het contract van de GNEM. Daarnaast zijn de GNEM, XMS en Volker Wessels allemaal op één of andere manier met elkaar verbonden.swhnld schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:38:
Op zich niet raar dat er 2 opzeg termijnen gelden. De GNEM bied een open netwerk met daarop meerdere leveranciers. XMS is erop gezet om in ieder geval iets te hebben, maar meer aanbieders zijn welkom.
Voorlopig komt er geen nieuwe aanbieder op het glasvezelnetwerk, is mijn mening.
Ik heb over de tv-kwaliteit in vathorst wel een aantal klachten gehoord, maar dit waren keer op keer individuele klachten (slechte aansluiting/connectors/CATV-module). Generieke klachten zijn mij nog niet bekend. (Op de openstaande issue's met belgie 1,2->TV amersfoort na). De beeldkwaliteit van de zenders ned 1,2,3 zou ook beter moeten zijn dan het Casema beeld. (minder signaal verlies door de digitale aanlevering). Als het slecht is dan zullen de monteurs terug moeten komen.swhnld schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:38:
Op zich niet raar dat er 2 opzeg termijnen gelden. De GNEM bied een open netwerk met daarop meerdere leveranciers. XMS is erop gezet om in ieder geval iets te hebben, maar meer aanbieders zijn welkom.
Wat Vathorst betreft, Fixed IP is nog niet actief. Beeldkwaliteit van de TV is belabberd (slechter dan Casema), en daar wordt op het Vathorst forum over geklaagt.
http://forum.vathorst.nu/...83.msg28926.html#msg28926
Maar we wachten af. Er zijn er nu zo'n 100 aangesloten adressen, en ikzelf sta op de planning voor week 10...
Ik denk ook niet dat er op korte termijn meer aanbieders komen, maar het blijft uiteindelijk wel een open netwerk. XMS is momenteel de enige partij met een overeenkomst met het GNEM.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:41:
[...]
De kneep zit hem vooral in het contract met de GNEM. Vooralsnog zitten de "proef personen" in Soest en Soesterberg 3 jaar vast aan het contract van de GNEM. Daarnaast zijn de GNEM, XMS en Volker Wessels allemaal op één of andere manier met elkaar verbonden.
Voorlopig komt er geen nieuwe aanbieder op het glasvezelnetwerk, is mijn mening.
Wat betreft de contractsduur kan het verwarrend zijn, maar voor de glasvezelabonnementen zijn onze algemene voorwaarden aan te houden. Klanten gaat tenslotte ook een contract met ons aan voor de aansluiting en de diensten.
Verwijderd
Volgens mij hebben de GNEM voorwaarden ook op de website van XMS (Soest/Soesterberg) gestaan, echter nu kan ik ze niet meer vinden. Weet jij hoe dat zit denan?denan schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:52:
[...]
Wat betreft de contractsduur kan het verwarrend zijn, maar voor de glasvezelabonnementen zijn onze algemene voorwaarden aan te houden. Klanten gaat tenslotte ook een contract met ons aan voor de aansluiting en de diensten.
Waarschijnlijk omdat die voorwaarden niet echt opgingen voor het pakket en de contracten ook via XMS lopen. De algemene voorwaarden die gelden voor Soest/Soesterberg staan nog steeds op : http://www.xtramediaservi...waarden%20Basisdienst.pdfVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:13:
[...]
Volgens mij hebben de GNEM voorwaarden ook op de website van XMS (Soest/Soesterberg) gestaan, echter nu kan ik ze niet meer vinden. Weet jij hoe dat zit denan?
Verwijderd
Maar is het dan wel zo, dat als je een router aan 't glas hangt en deze router ververst telkens de lease zodra deze verloopt, dan blijf je toch in principe hetzelfde IP houden? Ik kan me idd voorstellen als je een pc een tijd lang uit laat staan, dat de lease dan verloopt zonder dat deze word gerenewed en dat het IP dan vergeven word.denan schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:57:
[...]
Her-Routering bestaat gewoon hoor, maar het gaat hiervoor niet op. Met 10 computers die op een DHCP server zitten met een pool van 200 adressen krijg je inderdaad vaak hetzelfde adres toegewezen. De DHCP server koppelt dat dan intern aan het MAC-adres van de computer.
Met 10.000+ aangesloten computers is dat natuurlijk een ander verhaal. Het aantal DHCP requests per seconde is dan enorm (veel meer computers die aan/uit gaan) dus de leases zijn vaak al weer snel vergeven als de computer even uit is geweest.
Verwijderd
Mmmm, ik bedoelde eigenlijk deze : http://www.xmsnet.nl/bere...0van%20Portaal%20site.pdf.denan schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:45:
[...]
Waarschijnlijk omdat die voorwaarden niet echt opgingen voor het pakket en de contracten ook via XMS lopen. De algemene voorwaarden die gelden voor Soest/Soesterberg staan nog steeds op : http://www.xtramediaservi...waarden%20Basisdienst.pdf
Op basis van deze voorwaarden (versie 1.0 november 2004) ben ik een contract van 3 jaar aangegaan met de GNEM, en ik denk de rest van de gebruikers in Soest en Soesterberg ook.
Nee, de kans met een grote groep releases/renewers is gewoon te klein dat je hetzelfde ip-adres terugkrijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:30:
[...]
Maar is het dan wel zo, dat als je een router aan 't glas hangt en deze router ververst telkens de lease zodra deze verloopt, dan blijf je toch in principe hetzelfde IP houden? Ik kan me idd voorstellen als je een pc een tijd lang uit laat staan, dat de lease dan verloopt zonder dat deze word gerenewed en dat het IP dan vergeven word.
De contracten die met ons aangegaan worden lopen voor een jaar en overrulen dus in deze de algemene voorwaarden van het GNEM. Als mensen nu een opzegging sturen een maand voordat het contractjaar verloopt worden de contracten gewoon ontbonden. Wellicht dat er met het GNEM nog een contract is, maar hier hoeft men dan niets voor te betalen. (soest/soesterberg)Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:42:
[...]
Mmmm, ik bedoelde eigenlijk deze : http://www.xmsnet.nl/bere...0van%20Portaal%20site.pdf.
Op basis van deze voorwaarden (versie 1.0 november 2004) ben ik een contract van 3 jaar aangegaan met de GNEM, en ik denk de rest van de gebruikers in Soest en Soesterberg ook.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Met andere woorden, na opzegging van het contract met XMS binnen 1 jaar, loopt het contract met de GNEM nog 2 jaar door, zonder kosten ? Ook voor de reeds lopende afwijkende contracten van Soest/Soesterberg?denan schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:09:
[...]De contracten die met ons aangegaan worden lopen voor een jaar en overrulen dus in deze de algemene voorwaarden van het GNEM. Als mensen nu een opzegging sturen een maand voordat het contractjaar verloopt worden de contracten gewoon ontbonden. Wellicht dat er met het GNEM nog een contract is, maar hier hoeft men dan niets voor te betalen. (soest/soesterberg)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 22:38 . Reden: typo ]
Alle steden met portaalwoningen zullen op den duur aangesloten worden. Er lopen ook al contracten met andere woningbouwstichtingen zoals bvb dudok. Over Den Haag heb ik nog niets gehoord, maar dat houd voornamelijk in dat het niet op de korte termijn zal gebeuren. Over de lange termijn is alles mogelijk.webfreakz.nl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:10:
Denan, is jou iets bekend over de aanleg van een glasvezel netwerk in de omgeving Den Haag, al dan niet door jullie bedrijf?
Ik weet dat het vreemd klinkt, maar in principe is het wel zo. De contracten die mensen met XMS aangaan zijn jaarcontracten. Stel dat mensen in mei een jaarcontract zijn aangegaan dan kunnen die contracten in april gecancelled worden. Hierbij vervallen de abonnementskosten van 50.- euro per maand (en de diensten natuurlijk).Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:36:
[...]
Met andere woorden, na opzegging van het contract met XMS binnen 1 jaar, loopt het contract met de GNEM nog 2 jaar door, zonder kosten ? Ook voor de reeds lopende afwijkende contracten van Soest/Soesterberg?
Toch heb ik zo mijn twijfels over de juridische houdbaarheid van die opzegtermijn. Als ik mijn woning verkoop kan ik per direct het contract opzeggen. Uit jurisprudentie blijkt dat de rechtbank vasthoudt aan een "redelijke" opzegtermijn, en 12 maanden is niet echt redelijk te noemen. Met andere woorden: 3 maanden opzegtermijn hanteren, zodra er door XMS geeist wordt dat je langer blijft betalen even je rechtsbijstandverzekering inschakelen.denan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:40:
[...]
Ik weet dat het vreemd klinkt, maar in principe is het wel zo. De contracten die mensen met XMS aangaan zijn jaarcontracten. Stel dat mensen in mei een jaarcontract zijn aangegaan dan kunnen die contracten in april gecancelled worden. Hierbij vervallen de abonnementskosten van 50.- euro per maand (en de diensten natuurlijk).
Ben
nijmegen that is..
De gemeente staat hier op het punt om de stoepen open te halen om deze vervolgens weer netjes aan te leggen.
Niet al teveel later zal de stoep weer open gaan om het glasvezel erin te leggen.
Weer een leuk stukje geldverspilling hier in Nederland
Eve char: Warock <TEST>
kijk er nu al naar uit
wel vind ik de prijs een klein beetje achterhaald 50 euro voor triple play heb ik nu ook via versatel maar dan een 20 mbit lijn uoload wel maar 1 mbit ..
vind 35€ voor 24 mbit ok wel behoorlijk aan de prijs maar goed ik wacht af
Hogere bandbreedte Administratiekosten Meerprijs per maand
24 Mbit/sec Gratis € 34,95
48 Mbit/sec Gratis € 59,95
100 Mbit/sec Gratis € 99,95
zie voor info :
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=8057
Verwijderd
En dombo's they are.
Niet alleen is het zo dat er gevraagd wordt aan ons om (met de hele flat) ervoor te zorgen dat je thuis bent. Ze zijn niet flexibel in het verzetten van afspraken en bellen niet terug zoals beloofd. Blijkt ook nog eens een keer dat ze alleen maar een slangetje plaatsen. Daar komt later dus nog het aansluiten van apparatuur bij. Kun je weer een dag voor thuisblijven, belachelijk.
Maar dat is het niet alleen.. ze kwamen veel te laat waardoor mijn buurvrouw de hele dag voor niets is thuisgebleven omdat ze geen tijd meer hadden.
En dan dit.... ik vraag ze of ze een beetje de boel op een logische plek zetten omdat er namelijk weinig ruimte is in onze meterkast. Je zou zeggen dat het allemaal proffesioneel wordt uitgemeten en zo. Nou niet dus. Eeeeh waar zullen we boren... ooh hier lukt wel.... psssssssss gasleiding geraakt. Moet er nog iemand komen om de gasleiding te repareren. Dan komt er iemand.. die hakt een gat van 20cm doorsnee door ons plafond naar de buurman. Stopt dit na het soldeerwerk dicht met kranten en zegt ons dat we maar een nieuwe afspraak moeten maken om het af te maken omdat hij naar de tandarts moet. (kan ik me voorstellen moet ik ook twee keer per jaar.. maar portaal moet maar een ander mannetje regelen vind ik) Nu zit ik dus met NOG een afspraak.
De goot waarin het slangetje ligt... is te kort... was midden in de kast geplaatst (we hebben het zelf maar de hoek in gedaan zodat het nog enigszins logisch zit) en om het slangetje naar buiten te leiden hebben ze domweg een gat eruitgebroken.. het ziet er ontzettend amateuristisch uit.
Dit alles nog los van het feit dat XMS met geen mogelijkheid tegemoet wil komen aan het probleem dat ik met het opzeggen zit van contracten bij vorige providers. Er kan geen ADSL komen dat elk moment opzegbaar is. En ze kunnen ook niet zeggen wanneer de aansluiting gepland wordt. Alsof ze aan het begin van de week met dobbelstenen bepalen waar ze nu eens aan zullen werken.
Nou kan ik me voorstellen dat niet iedereen in één keer aangesloten kan worden... maar dat je een marge krijgt van april tot november als tijdstip dat het zal worden aangesloten is toch ronduit belachelijk..
Je kunt niets plannen helemaal niets.
Als dit het toonbeeld moet zijn voor de service van XMS dan ga ik toch sterk twijfelen of ik nog wel glasvezel wil.
De eerste indruk? Waardeloos. En dan nog geen excuus of niets.... bah
Mijn advies: laat de lompe boeren van XMS net niet in je woning als je geen glasvezel wilt en zorg dat je zo een mooi schoon en vooral heel huis houdt...
Ben
Verwijderd
Verwijderd
Gelukkig heb ik reeds satellietschotel (pas trouwens op met Canaldigitaal want die splitsen je allerlei abonnementen in de maag). Telefonie ga ik via internet doen met behulp van bijvoorbeeld Voipbuster (gratis) en mocht dat niet werken dan stap ik desnoods over op Optibel.
Dan blijft er nog internet zelf over... voor 32,95 heb je een strakke internetverbinding. Je zegt zelf dat die OK is.. nou perfekt dan... de rest neem ik toch niet. Kun je zelf ook doen trouwens...
Succes
Verwijderd
benieuwd hoelang het nu gaat duren voordat we aangesloten worden.
In elke stad worden andere aannemers ingeschakeld die het netwerk voor ons moeten aanleggen. Dat gaat vaak goed, maar helaas ook wel eens fout natuurlijk. Bij mij zijn er ook al 10 planningen misgegaan. Dit is echter niet altijd de fout van de aannemer.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:43:
Nou vandaag zijn de dombo's bij mij geweest voor de glasvezel.
En dombo's they are.
Niet alleen is het zo dat er gevraagd wordt aan ons om (met de hele flat) ervoor te zorgen dat je thuis bent. Ze zijn niet flexibel in het verzetten van afspraken en bellen niet terug zoals beloofd. Blijkt ook nog eens een keer dat ze alleen maar een slangetje plaatsen. Daar komt later dus nog het aansluiten van apparatuur bij. Kun je weer een dag voor thuisblijven, belachelijk.
Maar dat is het niet alleen.. ze kwamen veel te laat waardoor mijn buurvrouw de hele dag voor niets is thuisgebleven omdat ze geen tijd meer hadden.
En dan dit.... ik vraag ze of ze een beetje de boel op een logische plek zetten omdat er namelijk weinig ruimte is in onze meterkast. Je zou zeggen dat het allemaal proffesioneel wordt uitgemeten en zo. Nou niet dus. Eeeeh waar zullen we boren... ooh hier lukt wel.... psssssssss gasleiding geraakt. Moet er nog iemand komen om de gasleiding te repareren. Dan komt er iemand.. die hakt een gat van 20cm doorsnee door ons plafond naar de buurman. Stopt dit na het soldeerwerk dicht met kranten en zegt ons dat we maar een nieuwe afspraak moeten maken om het af te maken omdat hij naar de tandarts moet. (kan ik me voorstellen moet ik ook twee keer per jaar.. maar portaal moet maar een ander mannetje regelen vind ik) Nu zit ik dus met NOG een afspraak.
De goot waarin het slangetje ligt... is te kort... was midden in de kast geplaatst (we hebben het zelf maar de hoek in gedaan zodat het nog enigszins logisch zit) en om het slangetje naar buiten te leiden hebben ze domweg een gat eruitgebroken.. het ziet er ontzettend amateuristisch uit.
Dit alles nog los van het feit dat XMS met geen mogelijkheid tegemoet wil komen aan het probleem dat ik met het opzeggen zit van contracten bij vorige providers. Er kan geen ADSL komen dat elk moment opzegbaar is. En ze kunnen ook niet zeggen wanneer de aansluiting gepland wordt. Alsof ze aan het begin van de week met dobbelstenen bepalen waar ze nu eens aan zullen werken.
Nou kan ik me voorstellen dat niet iedereen in één keer aangesloten kan worden... maar dat je een marge krijgt van april tot november als tijdstip dat het zal worden aangesloten is toch ronduit belachelijk..
Je kunt niets plannen helemaal niets.
Als dit het toonbeeld moet zijn voor de service van XMS dan ga ik toch sterk twijfelen of ik nog wel glasvezel wil.
De eerste indruk? Waardeloos. En dan nog geen excuus of niets.... bah
Mijn advies: laat de lompe boeren van XMS net niet in je woning als je geen glasvezel wilt en zorg dat je zo een mooi schoon en vooral heel huis houdt...
Ben
Voor het blazen van glasvezel dienen namelijk in hoogbouw woningen alle bewoners in een rij naar boven thuis te zijn. In de praktijk blijkt dat zeker de helft van de mensen niet thuis is terwijl ze een afspraak hadden. Daardoor kunnen planningen gruwelijk uitlopen of zelfs onmogelijk worden. Dat is ook de reden dat de aannemers per 2 weken plannen en niet 2 maanden vooruit. Indien iedereen zich aan de gemaakte afspraken met de aannemers zou houden zou het hele glasvezelnetwerk maanden eerder klaar zijn.
Dan het puntje over de gemaakte schade:
Elke stad heeft zijn eigen hoofdaannemer. Indien er op wat voor manier dan ook schade is ontstaan kun je gewoon de xms servicedesk bellen op 0800 555 2 555 en kiezen voor de optie planburea. Je word dan automatisch doorverbonden naar de stad waarvan je de postcode intoetst. Zij zullen dan alle klachten oplossen.
Over de reeds bestaande ADSL verbindingen.
Ik zal je wens even uitschrijven zodat iets duidelijk is wat je exact vraagt.
Je zou graag willen dat wij tegemoet komen aan de kosten voor je huidige ADSL abonnement?
Dit houd dus in dat XMS de kosten voor je huidige ADSL abonnement op zich zou moeten nemen. Met kosten vanaf 30 euro en een gemiddelde resterende abonnementsduur van 8 maanden (soest data) zou de uitkomen op 240 euro per aangesloten klant.
Ook is het zo dat XMS voor elke aangesloten klant een investering moet doen, net zoals ADSL providers. Wij leveren het CPS en de DRG en sluiten voor veel geld de glasvezelkabel aan. Het is onmogelijk om de gemaakte kosten hiervoor binnen een jaar terug te verdienen op een aansluiting. Al helemaal niet als daar 8 maanden 30 euro per maand zou wegvallen omdat wij voor een klant zijn adsl zouden overnemen.
Een andere optie is natuurlijk als wij de huidige internet abonnementen voor onze klanten zouden opzeggen. Dit is een eis die ik vaak van klanten te horen krijg. Wat ik dan niet snap is hoe mensen kunnen verwachten dat wij van een ander bedrijf gaan eisen dat zij hun contracten ontbinden met hun klanten. En dat terwijl wij geen enkele band met dat bedrijf hebben??
Je gaat tenslotte niet bij de opel dealer een auto kopen met de eis dat men dan je huidige renault afbetaald (van een andere garage).
Of bij de renault dealer een nieuwe auto kopen met de eis dat men je huidige lening voor je opel bij een andere dealer gaat opzeggen. (als dat zou kunnen wil ik ook wel een nieuwe auto
Persoonlijk kan ik de dreambox aanraden. Hackable, regelmatige firmware updates en kan alles wat je maar zou kunnen wensen (meer info: http://dreambox.sjerom.com)Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:27:
In Soest hebben wij (nog) niet de keuze uit losse diensten, het is alles of niets voor 50 euro per maand. Wij bellen al sinds de invoering van het glas met SkypeOut naar het buitenland en dat gaat boven verwachting goed. De kosten zijn relatief laag en de kwaliteit is goed te noemen. Zoals eerder gezegd gebruik ik hiervoor de Du@lPhone, ben ik heel tevreden over. Als je geen vaste lijn meer hebt raak je wel je huidige nummer kwijt plus dat voip-providers géén garantie geven op de verbinding zodat in noodgevallen je wel eens voor problemen zou kunnen komen te staan. Lullig als je huis in brand staat en je computer is net vastgelopen terwijl de batterij van je mobiele telefoon leeg is... Wat betreft satelliettelevisie ben ik mij nog aan het oriënteren dus als je tips hebt over apparatuur en/of providers dan hoor ik het graag...
Op dit moment is men bezig om de aanlevering van de belgische zenders te veranderen. Hierdoor zouden de storingen en slechte kwaliteit voorbij moeten zijn. Het signaal wordt nu namelijk direkt uit de ether opgepikt. Over een aantal weken (als alles volgens plan loopt) is de nieuwe hardware binnen en zal het signaal digitaal opgepikt worden.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:02:
Wat ze met de belgische kanalen doen is ronduit bedroevend.
Ook voor TV amersfoort is men bezig met een patch. De directe verbinding naar de studio is nog niet klaar, maar de huidige verbinding zal geupgrade worden waardoor de signaal kwaliteit zal verbeteren. Dit zal over ongeveer 2 weken klaar zijn.
Verwijderd
En redelijk kritische klanten stel ik altijd op prijsVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:52:
Denan, je kent me inmiddels als een redelijk kritische klant wat betreft televisie maar zoals je weet ben ik wel heel tevreden met de internetverbinding. Aangezien mijn jaarcontract omstreeks mei afloopt zou ik graag willen weten of het voor Soester klanten mogelijk is of kan worden om óók deeldiensten af te nemen zodat ik bijvoorbeeld alleen internet kan behouden en voor telefoon en televisie op zoek kan naar andere mogelijkheden. Het lijkt me na één jaar rommelen met televisie in Soest eigenlijk niet meer dan billijk dat Soesters dezelfde mogelijkheden wordt aangeboden als nieuwe klanten, let wel, ik zeg na één jaar zodat het contractueel weer klopt.
Het zou zeker een optie kunnen zijn, maar contracten en eventuele aanpassingen daarin zijn niet echt mijn gebied. (alsin: ik kan er veel over vertellen, maar veranderen kan ik het niet)
Ik zal het eens voorstellen. Als zo'n aanpassing mogelijk is zullen echter de digitale diensten niet meer gratis geleverd worden, dat lijkt me wel duidelijk.
ik woon ook in leiden en heb ook nog geen brief ontangen als denan er wat aan heb ik heb postcode 2315KZ mischien kan je dan posten waneer deze wijk aan de beurt is ..
kijk er nu al naar uit
wel vind ik de prijs een klein beetje achterhaald 50 euro voor triple play heb ik nu ook via versatel maar dan een 20 mbit lijn uoload wel maar 1 mbit ..
zie voor info :
Verwijderd
Dit soort vragen heb ik al eerder in het topic beantwoord:rjn27 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:38:
Denan heb je ook antwoord op mijn vraag die een stuke hierboven vroeg :
ik woon ook in leiden en heb ook nog geen brief ontangen als denan er wat aan heb ik heb postcode 2315KZ mischien kan je dan posten waneer deze wijk aan de beurt is ..
kijk er nu al naar uit
zie voor info :
Het belangrijkste verschil tussen glas en ADSL is dat je ook echt 10Mbit krijgt. Tripple play diensten van andere providers snoepen van de bandbreedte die je hebt. Ook de snelheid is een stuk hoger. De meeste klanten in soest/soesterberg zitten met een latency van 1-4 ms naar de AMS-IX. Dat zie ik bij onze ADSL-aansluitingen niet terug.
Wat betreft de aansluiting:
Op die postcode zie ik al een wijkrouter. Ik vermoed dat dus heel binnenkort de levering mogelijk zal zijn.
Dat idee is toch echt onjuist:Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:45:
Ik heb ook wel interesse in een abonnement voor alleen “telefoon en Internet”dus zonder TV want wat dat betreft ben ik het geheel eens met HPSMALLE, ook bij mij nog steeds problemen met De TV zowel geluid (de ene zender te hard de andere weer te zacht, of het geluid over één box (bij mij de rechter-box in plaats van de centre-box voor wat betreft het beeld, vaak op Ned-1, 2 en 3 lange uitgerekte hoofden, en de reeds genoemde problemen met de Belgen (zenders) en Amersfoort. Ik heb echter het idee, dit in tegenstelling met hetgeen Denan hier boven schrijft, dat er door XMS niets meer aan gedaan wordt, daar zij voornemens zijn om in het tweede kwartaal van dit jaar met digitale TV gaan komen, ook dit is een jaar later als beloofd.
Belgie komt toch echt vanaf een andere bron binnenkort en tv amersfoort zal een snelheids upgrade krijgen waardoor de kwaliteit zou moeten verbeteren.
Het is ook niet zo dat wij nu een instelling hebben van 'digitale tv komt, dus aan de analoge dienst doen wij weinig'. De afgelopen weken zijn er juist veel gesprekken geweest over de analoge tv dienst en de problemen daarbij. In deze gesprekken zijn een paar belangrijke afspraken gemaakt met onze leveranciers over de signaalaanlevering.
De langgerekte hoofden zijn ook al eerder ter sprake gekomen.
Zoals iemand in dit forum al aangaf ligt dit aan de aanlevering van het signaal. Het heeft dus echt te maken met het feit dat een tv het beeldsignaal niet aankan. UPC gebruikt een methode waarbij men gewoon veel beeldlijnen wegknipt, wij niet. Hier gaat dus niets aan veranderen.
Verwijderd
Het vervelende is dat wij als flatbewoners er juist voor gezorgd hebben dat of iedereen thuis was... of op zijn minst de sleutel bij een ander aanwezig was. Het was de aannemer zelf die veel te laat kwam en uiteindelijk niet bij iedereen de boel aansloot. Het was de aannemer die niet bij Portaal de juiste sleutel had opgevraagd van een leegstaand appartement in dit flatgebouw. Het is de aannemer die niet zorgt dat alles in één keer binnenshuis klaar is zodat er maar één afspraak nodig is. Hoeveel sneller zou het netwerk dan klaar zijn?denan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:30:
[...]
In elke stad worden andere aannemers ingeschakeld die het netwerk voor ons moeten aanleggen. Dat gaat vaak goed, maar helaas ook wel eens fout natuurlijk. Bij mij zijn er ook al 10 planningen misgegaan. Dit is echter niet altijd de fout van de aannemer.
Voor het blazen van glasvezel dienen namelijk in hoogbouw woningen alle bewoners in een rij naar boven thuis te zijn. In de praktijk blijkt dat zeker de helft van de mensen niet thuis is terwijl ze een afspraak hadden. Daardoor kunnen planningen gruwelijk uitlopen of zelfs onmogelijk worden. Dat is ook de reden dat de aannemers per 2 weken plannen en niet 2 maanden vooruit. Indien iedereen zich aan de gemaakte afspraken met de aannemers zou houden zou het hele glasvezelnetwerk maanden eerder klaar zijn.
Dan het puntje over de gemaakte schade:
Elke stad heeft zijn eigen hoofdaannemer. Indien er op wat voor manier dan ook schade is ontstaan kun je gewoon de xms servicedesk bellen op 0800 555 2 555 en kiezen voor de optie planburea. Je word dan automatisch doorverbonden naar de stad waarvan je de postcode intoetst. Zij zullen dan alle klachten oplossen.
Over de reeds bestaande ADSL verbindingen.
Ik zal je wens even uitschrijven zodat iets duidelijk is wat je exact vraagt.
Je zou graag willen dat wij tegemoet komen aan de kosten voor je huidige ADSL abonnement?
Dit houd dus in dat XMS de kosten voor je huidige ADSL abonnement op zich zou moeten nemen. Met kosten vanaf 30 euro en een gemiddelde resterende abonnementsduur van 8 maanden (soest data) zou de uitkomen op 240 euro per aangesloten klant.
Ook is het zo dat XMS voor elke aangesloten klant een investering moet doen, net zoals ADSL providers. Wij leveren het CPS en de DRG en sluiten voor veel geld de glasvezelkabel aan. Het is onmogelijk om de gemaakte kosten hiervoor binnen een jaar terug te verdienen op een aansluiting. Al helemaal niet als daar 8 maanden 30 euro per maand zou wegvallen omdat wij voor een klant zijn adsl zouden overnemen.
Een andere optie is natuurlijk als wij de huidige internet abonnementen voor onze klanten zouden opzeggen. Dit is een eis die ik vaak van klanten te horen krijg. Wat ik dan niet snap is hoe mensen kunnen verwachten dat wij van een ander bedrijf gaan eisen dat zij hun contracten ontbinden met hun klanten. En dat terwijl wij geen enkele band met dat bedrijf hebben??
Je gaat tenslotte niet bij de opel dealer een auto kopen met de eis dat men dan je huidige renault afbetaald (van een andere garage).
Of bij de renault dealer een nieuwe auto kopen met de eis dat men je huidige lening voor je opel bij een andere dealer gaat opzeggen. (als dat zou kunnen wil ik ook wel een nieuwe auto)
Ik zit helemaal niet te wachten op een vergoeding van mijn huidige adsl aansluiting. Ik vraag ook niet of XMSNet mijn abonnement op zegt. Dat kan ik zelf wel. Het is echter de combinatie van dat andere providers je dwingen om steeds met een jaar je abonnement te verlengen en dat XMSNET een marge van oplevering geeft van tussen april en november in Nijmegen.
Alle flexibiliteit moet vanuit de klant komen. Ik snap ook wel dat XMSNET de verbinding moet terugverdienen. Dat hoeft echt niet in een jaar... daar staan jaren voor.
Mijn probleem is met name dat het XMSNET ontbreekt aan creativiteit, ideeën en oplossingen aandragen. Je belt met je probleem en niemand kan je helpen. Voor mijn part zet XMSNET een wireless accespoint neer in de straat waar iedereen tegen betaling gebruik van kan maken totdat het glasvezelnet operationeel is.
Of voor mijn part bieden ze een gedeelde adslverbinding met de hele flat. Op die manier kunnen de kosten voor dubbele abonnementen beperkt blijven en hoeft niemand lang zonder internet te zitten.
Als XMSNET mij een maand terug had kunnen vertellen... in die week wordt uw woning aangesloten.... dan had ik kunnen overwegen of ik mijn huidige abonnement aan zou houden.
Je maakt mij toch niet wijs dat men NU nog niet weet welke woningen in Nijmegen vanaf 14 april als eerste worden aangesloten? Dat moet toch per wijk gepland worden? Daar moet toch een infrastructuur voor worden aangelegd. Dat heeft niets maar dan ook niets met mensen thuis te maken. Dat zijn voorbereidende werkzaamheden die daar volledig onafhankelijk van kunnen worden uitgevoerd. Je maakt me niet wijs dat de router voor centrum Nijmegen op een willekeurig tijdstip wordt geplaatst en dat de week erop de werkzaamheden zich zullen verplaatsen naar de andere kant van Nijmegen. Ik ga er toch vanuit dat dit gestructureerd gaat.
Dat er gepland wordt met een aannemer... ook die moeten in het voren plannen wanneer ze kunnen werken. En waar.
Je weet niets, je hoort niets en niemand kan je iets vertellen.
Dat vind ik irritant...
Zeker als je bedenkt dat Portaal ruim 3 jaar geleden ons al lekker maakte met hun glasvezelnetwerk, destijds nog portaalnet genaamd. En het tot nu toe alleen maar is uitgesteld, en uitgesteld en uitgesteld.
Maar goed... ik heb in ieder geval mijn slangetje hangen hier....
das toch al heel wat.
Ik wacht af....
En ooh ja... dat XMSNET afhankelijk is van meerdere aannemers snap ik. Maar als ze incapabele aannemers inhuren hoef ik daar toch geen begrip voor te hebben als klant? XMSNET maakt de (kwaliteits)afspraken ik niet. Of misschien GNEM of hoe je het ook noemen wilt.... Ook daarover is men niet duidelijk... wie er verantwoordelijk is waarvoor.
Zo ik ben het weer ff kwijt.
Dat is inderdaad een ander verhaal, maar ik vermoed dat het hier een uitzondering betreft. Meestal lopen planningen uit doordat de bewoners zich niet aan de data houden. Zoals ik zelf ondertussen al 4x heb meegemaakt bij mijn eigen woning.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:55:
[...]
Het vervelende is dat wij als flatbewoners er juist voor gezorgd hebben dat of iedereen thuis was... of op zijn minst de sleutel bij een ander aanwezig was. Het was de aannemer zelf die veel te laat kwam en uiteindelijk niet bij iedereen de boel aansloot. Het was de aannemer die niet bij Portaal de juiste sleutel had opgevraagd van een leegstaand appartement in dit flatgebouw. Het is de aannemer die niet zorgt dat alles in één keer binnenshuis klaar is zodat er maar één afspraak nodig is. Hoeveel sneller zou het netwerk dan klaar zijn?
Wel hebben wij het 0800-555 2 555 nummer. Als er iemand niet komt opdagen zou ik aanraden direct naar dat nummer te bellen. De afdeling planning schakelt je automatisch door naar de hoofdaannemer van de desbetreffende stad.
Wat betreft de hardware is het verhaal wat gecompliceerder. Er zijn tenslotte mensen die goed zijn in het boren van gaten en het leggen van leidingen, en er zijn weer andere mensen die goed zijn in het aansluiten en testen van de fibers.
Dit is toch allemaal niet nodig als mensen gewoon de fibers aan laten sluiten? Men kan op een later tijdstip kiezen om een verbinding te nemen (als de adsl contracten afgelopen zijn). Voor het overbruggen van de internetvrije periode zijn er eventueel inbellogins bij ons te krijgen.Ik zit helemaal niet te wachten op een vergoeding van mijn huidige adsl aansluiting. Ik vraag ook niet of XMSNet mijn abonnement op zegt. Dat kan ik zelf wel. Het is echter de combinatie van dat andere providers je dwingen om steeds met een jaar je abonnement te verlengen en dat XMSNET een marge van oplevering geeft van tussen april en november in Nijmegen.
Alle flexibiliteit moet vanuit de klant komen. Ik snap ook wel dat XMSNET de verbinding moet terugverdienen. Dat hoeft echt niet in een jaar... daar staan jaren voor.
Mijn probleem is met name dat het XMSNET ontbreekt aan creativiteit, ideeën en oplossingen aandragen. Je belt met je probleem en niemand kan je helpen. Voor mijn part zet XMSNET een wireless accespoint neer in de straat waar iedereen tegen betaling gebruik van kan maken totdat het glasvezelnet operationeel is.
Of voor mijn part bieden ze een gedeelde adslverbinding met de hele flat. Op die manier kunnen de kosten voor dubbele abonnementen beperkt blijven en hoeft niemand lang zonder internet te zitten.
En toch is het echt zo. De planning kan met de grootste moeite 2 a 3 weken vooruit gemaakt worden. Hier zitten voor elke stad meerdere mensen met een dagtaak op om dit allemaal rond te krijgen. Ik kan je verzekeren dat dat erg veel tijd en moeite kost. Het netwerk ligt er al trouwens. De graafwerkzaamheden in de straten staan ook los van het aansluiten van woningen.Je maakt mij toch niet wijs dat men NU nog niet weet welke woningen in Nijmegen vanaf 14 april als eerste worden aangesloten? Dat moet toch per wijk gepland worden? Daar moet toch een infrastructuur voor worden aangelegd. Dat heeft niets maar dan ook niets met mensen thuis te maken. Dat zijn voorbereidende werkzaamheden die daar volledig onafhankelijk van kunnen worden uitgevoerd. Je maakt me niet wijs dat de router voor centrum Nijmegen op een willekeurig tijdstip wordt geplaatst en dat de week erop de werkzaamheden zich zullen verplaatsen naar de andere kant van Nijmegen. Ik ga er toch vanuit dat dit gestructureerd gaat.
Dat er gepland wordt met een aannemer... ook die moeten in het voren plannen wanneer ze kunnen werken. En waar.
En wij zijn met XMS pas sinds een jaar betrokken bij het project. Dat portaal hiervoor al meerdere jaren toezeggingen doet staat natuurlijk los van onsZeker als je bedenkt dat Portaal ruim 3 jaar geleden ons al lekker maakte met hun glasvezelnetwerk, destijds nog portaalnet genaamd. En het tot nu toe alleen maar is uitgesteld, en uitgesteld en uitgesteld.
Daar hoef je inderdaad geen begrip voor te hebben, en wij ook niet. Maar als wij niets horen van klanten weten wij ook niets. Indien er dus problemen zijn, bel even het 0800-nummer en kies voor de afdeling planning. Indien je er met de aannemer niet uitkomt is er natuurlijk altijd nog de servicedesk.En ooh ja... dat XMSNET afhankelijk is van meerdere aannemers snap ik. Maar als ze incapabele aannemers inhuren hoef ik daar toch geen begrip voor te hebben als klant? XMSNET maakt de (kwaliteits)afspraken ik niet. Of misschien GNEM of hoe je het ook noemen wilt.... Ook daarover is men niet duidelijk... wie er verantwoordelijk is waarvoor.
Zo ik ben het weer ff kwijt.
Alvast bedankt..
Verwijderd
Een wat naïeve en tegenstrijdige instelling van XMS.denan schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:31:
[...]
Dat idee is toch echt onjuist:
Belgie komt toch echt vanaf een andere bron binnenkort en tv amersfoort zal een snelheids upgrade krijgen waardoor de kwaliteit zou moeten verbeteren.
Het is ook niet zo dat wij nu een instelling hebben van 'digitale tv komt, dus aan de analoge dienst doen wij weinig'. De afgelopen weken zijn er juist veel gesprekken geweest over de analoge tv dienst en de problemen daarbij. In deze gesprekken zijn een paar belangrijke afspraken gemaakt met onze leveranciers over de signaalaanlevering.
De langgerekte hoofden zijn ook al eerder ter sprake gekomen.
Zoals iemand in dit forum al aangaf ligt dit aan de aanlevering van het signaal. Het heeft dus echt te maken met het feit dat een tv het beeldsignaal niet aankan. UPC gebruikt een methode waarbij men gewoon veel beeldlijnen wegknipt, wij niet. Hier gaat dus niets aan veranderen.
Uiteraard willen we allemaal een kwalitatief goed signaal, echter waneer mijn "wat oudere TV" dit signaal niet herkend of aankan zit ik tot het overlijden van mijn huidige toestel vast aan de uitgerekte hoofden van XMS.
Er zijn mijn inziens nog een aantal kanalen niet gebruikt in het huidige analoge aanbod in vergelijking met de Casema kanalen. Bijvoorbeeld Canal+ en the Box, ook het kanaal waar de info van Casema op stond is niet in gebruikt. Zet hier de geknipte uitzendingen dan op van Nederland 1,2 en 3, dan ben ik, en naast mij nog veel meer gebruikers, in elkgeval tot aan mijn volgende TV toestel verlost van de uitgerekte hoofden.
Daarnaast, hoe zit het straks met deze beeldlijnen als de setup box voor Digi TV aangesloten is?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 08:21 . Reden: typo ]
Verwijderd
Hm daar zeg je zowat. Dit heeft natuurlijk ook te maken met mijn ongeduldige aard en dat ik zo snel mogelijk glasvezel wil :-) En das inderdaad een keuze van mij. Point taken...denan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:05:
Dit is toch allemaal niet nodig als mensen gewoon de fibers aan laten sluiten? Men kan op een later tijdstip kiezen om een verbinding te nemen (als de adsl contracten afgelopen zijn). Voor het overbruggen van de internetvrije periode zijn er eventueel inbellogins bij ons te krijgen.
Overigens goed dat je zo in gaat op wat er leeft op dit forum. Ik heb zelf op helpdesks gewerkt en vele collega's vervloekt omdat ze er met de pet naar gooiden. Ook vaak gevloekt omdat helpdeskmedewerkers je niet (kunnen) helpen en je als klant machteloos staat en overgeleverd lijkt te zijn aan de goodwill van een bedrijf.
Jij neemt je werk wel serieus en lijkt te weten waar je het over hebt. Dat waardeer ik en dat kom je helaas maar zelden tegen :-)
Je kunt als bedrijf het nooit naar ieders zin maken (voorbeeld langgerekte hoofden België vs kwaliteitsverlies signaal) en dat hoeft ook niet. Duidelijk zijn echter, kan wel. En ik als klant, heb heel wat meer begrip voor situaties als je duidelijk bent. En dat ben je :-)
Pluimpje van Ben
Groet
Ben
PS een inbel account zit er voor ons niet in want ik ben weer eens veel te modern geweest en had mijn telefonie al via Tiscali lopen. Bij het wegvallen van mijn internet is er ook geen telefonie meer, dus ook geen inbelaccount (tenzij ik die weer voor een jaar laat vastleggen) zucht.... moeilijke en moderne mensen als ik hebben het maar moeilijk :-)
Verwijderd
Het één sluit het ander niet uit hoor! Analoog met anamorphische (uitgerekte) uitzending is nog steeds analoog! Ik zie de tegenstrijdigheid niet en vind jouw conservatieve houding t.o.v. vernieuwende technieken, vervolgens deze opleggen aan de rest omdat jij nog een oude tv hebt en te stellen dat daarom het belang van mensen die wel een breedbeeldtv hebben ondergeschikt is aan jouw belang ook wat naïef.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:41:
[...]
Een wat naïeve en tegenstrijdige instelling van XMS.Aan de ene kant blijft het analoge signaal belangrijk voor XMS en aan de andere kant wordt er geen alternatief geboden voor de uitgerekte hoofden.
Uiteraard willen we allemaal een kwalitatief goed signaal, echter waneer mijn "wat oudere TV" dit signaal niet herkend of aankan zit ik tot het overlijden van mijn huidige toestel vast aan de uitgerekte hoofden van XMS.
Sorry hoor, maar de techniek van jouw oude tv stamt uit de jaren 60. Wanneer men op iets nieuws overstapt... zullen daar altijd mensen de dupe van zijn. Je kunt dat naar mijn mening niet voor eeuwig blijven uitstellen. Kijk naar het irritante feit dat er inmiddels duizenden breedbeeltv's staan in te branden bij de zwarte balken aan de zijkant omdat de omroepen in Nederland na al die jaren (ik geloof dat het in 1990 werd geïntroduceerd) niet voor een duidelijke standaard kiezen. Het is niet zo dat breedbeeld tv's pas sinds twee maanden in de winkel staan of zo. En dat die nieuwe technieken eraan zaten te komen is ook niet van gisteren.
Bereid je maar vast voor als je straks in 2015 ook je analoge radio kunt weggooien omdat dit er volledig uit zal gaan.
Zover ik weet... heeft het XMS net niets van doen met het Casema netwerk. Het analoge zender systeem is eveneens al sterk verouderd. Het is duur en inferieur. Zodra er teveel kanalen binnen het frequentiespectrum worden gepropt, gaan deze op elkaar storen. Ik weet niet of dit de overweging is van XMSNet om daarom deze kanalen niet te gebruiken, maar het is niet zo eenvoudig als jij het je voorstelt.Er zijn mijn inziens nog een aantal kanalen niet gebruikt in het huidige analoge aanbod in vergelijking met de Casema kanalen. Bijvoorbeeld Canal+ en the Box, ook het kanaal waar de info van Casema op stond is niet in gebruikt. Zet hier de geknipte uitzendingen dan op van Nederland 1,2 en 3, dan ben ik, en naast mij nog veel meer gebruikers, in elkgeval tot aan mijn volgende TV toestel verlost van de uitgerekte hoofden.
UPC gaat langzaam ook over op digitale uitzendingen en probeert zoveel mogelijk mensen over te halen om hier gebruik van te maken. Ze willen dit ook omdat dit veel eenvoudiger en goedkoper te realiseren is. Ik snap wel dat mensen heel boos worden als plots hun TV niet meer werkt, maar hadden ze al veel eerder resoluut gezegd.... deze digitale standaard voeren wij door, weg met analoog, dan hadden de tv's die nu in de winkel verkrijgbaar zijn inmiddels ingebouwde digitale tuners en was al het gezeur en gedoe met settopboxen overbodig. Ik wordt tenminste niet echt vrolijk van al die losse kastjes.
Als het goed is, kun je dan net als bij een satellietontvanger kiezen of je het anamorphisch wilt uitrekken of in letterbox wilt weergeven met zwarte balken. Ik ga ervan uit dat XMSNet zo slim is, deze mogelijkheid te benutten.Daarnaast, hoe zit het straks met deze beeldlijnen als de setup box voor Digi TV aangesloten is?
Begrijp me goed, ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar als XMSNet een duidelijke keuze maakt, heb jij de keuze zelf in handen. Koop een nieuwe tv, of neem weer tv via Casema (dan moet XMSNet wel zo coulant zijn om eventuele contractsverplichtingen op te zeggen vind ik dan.)
Verwijderd
Ben jij nou al aangesloten op XMS analoge televisie en/of heb je de kwaliteit al gezien? Zo te horen niet en dan heb je helaas ook geen recht van spreken over die kwaliteit... Het is XMS zélf die beweert dat hun analoge televisie minstens zo goed is als die van Casema en wij in Soest zijn meer dan capabel om de vergelijking te maken. We hebben in Soest allemaal triple play gekregen wat inhoud dat we zo goed als allemaal van Casema naar XMS analoge televisie zijn overgestapt, logisch dat we dan allemaal heel goed kijken of die bewering van XMS klopt en wat blijkt? Het beeld bevat wat minder analoge ruis maar verder is het aan alle kanten op zijn best héél anders dan het beeld van Casema. Vervormingen, randen weg, ontbrekende kanalen, atmosferische storingen... Verder is het zo dat er nóóit sprake van is geweest dat je voor optimale ontvangst van XMS analoge televisie een andere of modernere televisie nodig zou hebben, sterker nog, mijn Sony breedbeeld is één jaar oud en vertoont de afwijkingen zo mogelijk nog duidelijker dan een wat ouder toestel. Wat betreft de kwaliteit van XMS digitale televisie lijkt het me duidelijk... De huidige analoge kwaliteitsproblemen komen NIET door vervorming op het analoge netwerk maar door ontvangstproblemen bij XMS, dit heeft Denan min of meer toegegeven. Ergo, wanneer ze digitale televisie gaan doorgeven zullen ze HETZELFDE signaal doorgeven, dus met dezelfde problemen. Waarom denk je dat ze digitale televisie zo lang uitstellen? Om eerst hun problemen aan de ontvangstkant op te lossen, vóórdat ze dit signaal digitaal gaan distribueren. Kun je zelf verzinnen, 1 +1 = nog steeds twee. Dus, in Soest en nu ook elders zijn er wel degelijk klachten over analoge televisie van XMS, ik zou zeggen kijk zelf eens een tijdje naar alle kanalen en vergelijk ze met je huidige signaal. Mijn oude Casema signaal is toch écht mooier...Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:16:
[...]
Sorry hoor, maar de techniek van jouw oude tv stamt uit de jaren 60. Wanneer men op iets nieuws overstapt... zullen daar altijd mensen de dupe van zijn. Je kunt dat naar mijn mening niet voor eeuwig blijven uitstellen. Kijk naar het irritante feit dat er inmiddels duizenden breedbeeltv's staan in te branden bij de zwarte balken aan de zijkant omdat de omroepen in Nederland na al die jaren (ik geloof dat het in 1990 werd geïntroduceerd) niet voor een duidelijke standaard kiezen. Het is niet zo dat breedbeeld tv's pas sinds twee maanden in de winkel staan of zo. En dat die nieuwe technieken eraan zaten te komen is ook niet van gisteren.
Zover ik weet... heeft het XMS net niets van doen met het Casema netwerk. Het analoge zender systeem is eveneens al sterk verouderd. Het is duur en inferieur. Zodra er teveel kanalen binnen het frequentiespectrum worden gepropt, gaan deze op elkaar storen. Ik weet niet of dit de overweging is van XMSNet om daarom deze kanalen niet te gebruiken, maar het is niet zo eenvoudig als jij het je voorstelt.
Als het goed is, kun je dan net als bij een satellietontvanger kiezen of je het anamorphisch wilt uitrekken of in letterbox wilt weergeven met zwarte balken. Ik ga ervan uit dat XMSNet zo slim is, deze mogelijkheid te benutten.
Begrijp me goed, ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar als XMSNet een duidelijke keuze maakt, heb jij de keuze zelf in handen. Koop een nieuwe tv, of neem weer tv via Casema (dan moet XMSNet wel zo coulant zijn om eventuele contractsverplichtingen op te zeggen vind ik dan.)
Verwijderd
Nee ik ben niet aangsloten op XMSNet en zal ook alleen hun internet afnemen zodra het zover is, ik heb immers satelliet. Waarom? Omdat UPC hier in Nijmegen continu sneeuw en ruis over allerlei zenders had. Ik ken de frustraties omtrent slechte ontvangst dan ook maar al te best.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:39:
[...]
Ben jij nou al aangesloten op XMS analoge televisie en/of heb je de kwaliteit al gezien? Zo te horen niet en dan heb je helaas ook geen recht van spreken over die kwaliteit... Het is XMS zélf die beweert dat hun analoge televisie minstens zo goed is als die van Casema en wij in Soest zijn meer dan capabel om de vergelijking te maken. We hebben in Soest allemaal triple play gekregen wat inhoud dat we zo goed als allemaal van Casema naar XMS analoge televisie zijn overgestapt, logisch dat we dan allemaal heel goed kijken of die bewering van XMS klopt en wat blijkt? Het beeld bevat wat minder analoge ruis maar verder is het aan alle kanten op zijn best héél anders dan het beeld van Casema. Vervormingen, randen weg, ontbrekende kanalen, atmosferische storingen... Verder is het zo dat er nóóit sprake van is geweest dat je voor optimale ontvangst van XMS analoge televisie een andere of modernere televisie nodig zou hebben, sterker nog, mijn Sony breedbeeld is één jaar oud en vertoont de afwijkingen zo mogelijk nog duidelijker dan een wat ouder toestel. Wat betreft de kwaliteit van XMS digitale televisie lijkt het me duidelijk... De huidige analoge kwaliteitsproblemen komen NIET door vervorming op het analoge netwerk maar door ontvangstproblemen bij XMS, dit heeft Denan min of meer toegegeven. Ergo, wanneer ze digitale televisie gaan doorgeven zullen ze HETZELFDE signaal doorgeven, dus met dezelfde problemen. Waarom denk je dat ze digitale televisie zo lang uitstellen? Om eerst hun problemen aan de ontvangstkant op te lossen, vóórdat ze dit signaal digitaal gaan distribueren. Kun je zelf verzinnen, 1 +1 = nog steeds twee. Dus, in Soest en nu ook elders zijn er wel degelijk klachten over analoge televisie van XMS, ik zou zeggen kijk zelf eens een tijdje naar alle kanalen en vergelijk ze met je huidige signaal. Mijn oude Casema signaal is toch écht mooier...
Het probleem van slechte ontvangst wil ik dan ook niets aan af doen en daar kan ik niet over oordelen. Waar ik hierboven op reageer is dat langerekte hoofden (anamorphische uitzendingen) geen storing zijn maar het simpele gevolg van technische voortgang.
Als het beeld slecht is, dan moet daar wat aan gedaan worden, helemaal mee eens. Ook onacceptabel.
PAL tv zoals we dat kennen is een techniek die sterk verouderd is. Het systeem was prima in de tijd dat we nog Nederland1 en 2 hadden en als je in de omgeving woonde van de grens, kon je nog duitsland en belgië ontvangen.
Nu hebben we echter zo'n 30 kanalen op tv. Is prima, en mag ook veel meer worden. Alleen niet met de oude techniek. We willen meer, we willen het beter en dan zo goedkoop mogelijk.. ik ben daar geen uitzondering op.
Je kunt nou eenmaal niet vast blijven houden aan een techniek die niet meer voldoet aan de huidige kwaliteitseisen.
Als we steeds blijven hameren op het vasthouden aan het oude, komt er nooit vooruitgang. En daarom reageer ik enigzins fel op het verhaal met lang gerekte hoofden.
Ik vraag me af trouwens wat die afwijkingen zijn die je sony tv duidelijk laat zien? Ik zie heel vaak mensen met breedbeeldtv's die vervolgens de tv toch nog met balken hebben boven en onder omdat hij op de verkeerde stand staat.... ik zeg niet dat jij dat ook hebt.. maar als dat het geval is... dan ligt dat niet aan de TV of aan XMSNet... maar aan de gebruiker.
Het kan natuurlijk zijn dat XMSNet een verkeerde overscan heeft in gesteld waardoor inderdaad randen van het beeld wegvallen. (bij testbeeld zie je vaak aan de zijkant nog wit met zwarte blokjes en die zijn bij oude tv's niet zichtbaar omdat die buiten het beeld worden geprojecteerd). Het kan ook zijn dat de tv niet goed staat ingesteld wat betreft deze overscan..
Ik heb zelf een JVC (nooit kopen overigens) en die heb ik mbv een servicemenu afgesteld zodat ook het maximale beeld zichtbaar is.
Tjah en als XMSNet dat niet doorgeeft... dan is dat natuurlijk niet goed.
Enfin, dat staat los van het langgerekte hoofden verhaal.
Als de ontvangst niet goed is van XMSNet moeten ze daar wat aan doen. Ik kan me voorstellen dat met de voltooiing van het netwerk, het mogelijk is om een centrale goede ontvangstéénheid op te stellen met goede kwaliteit beelden. Deze kan dan voor heel Nederland gebruikt worden waar het XMSNet betreft. Mogelijk dat dit zo gepland is voor de toekomst en dat dit nu nog niet mogelijk is omdat het netwerk nog niet af is?
In dat geval vind ik... dat wanneer ze de zelfde kwaliteit beloven als casema (dom om je dienst te vergelijken met een concurrent als je het niet waar kan maken) dat ze dat ook na moeten komen en zoniet... dan daar een financiële compensatie tegenover mogen zetten.
Als ze hier de zelfde kwaliteit beloven als UPC, dan weet ik in ieder geval dat ik zeker nooit tv zou willen van XMS Net :-)
Verwijderd
No more comments.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:39:
[...]
Ben jij nou al aangesloten op XMS analoge televisie en/of heb je de kwaliteit al gezien? Zo te horen niet en dan heb je helaas ook geen recht van spreken over die kwaliteit... Het is XMS zélf die beweert dat hun analoge televisie minstens zo goed is als die van Casema en wij in Soest zijn meer dan capabel om de vergelijking te maken. We hebben in Soest allemaal triple play gekregen wat inhoud dat we zo goed als allemaal van Casema naar XMS analoge televisie zijn overgestapt, logisch dat we dan allemaal heel goed kijken of die bewering van XMS klopt en wat blijkt? Het beeld bevat wat minder analoge ruis maar verder is het aan alle kanten op zijn best héél anders dan het beeld van Casema. Vervormingen, randen weg, ontbrekende kanalen, atmosferische storingen... Verder is het zo dat er nóóit sprake van is geweest dat je voor optimale ontvangst van XMS analoge televisie een andere of modernere televisie nodig zou hebben, sterker nog, mijn Sony breedbeeld is één jaar oud en vertoont de afwijkingen zo mogelijk nog duidelijker dan een wat ouder toestel. Wat betreft de kwaliteit van XMS digitale televisie lijkt het me duidelijk... De huidige analoge kwaliteitsproblemen komen NIET door vervorming op het analoge netwerk maar door ontvangstproblemen bij XMS, dit heeft Denan min of meer toegegeven. Ergo, wanneer ze digitale televisie gaan doorgeven zullen ze HETZELFDE signaal doorgeven, dus met dezelfde problemen. Waarom denk je dat ze digitale televisie zo lang uitstellen? Om eerst hun problemen aan de ontvangstkant op te lossen, vóórdat ze dit signaal digitaal gaan distribueren. Kun je zelf verzinnen, 1 +1 = nog steeds twee. Dus, in Soest en nu ook elders zijn er wel degelijk klachten over analoge televisie van XMS, ik zou zeggen kijk zelf eens een tijdje naar alle kanalen en vergelijk ze met je huidige signaal. Mijn oude Casema signaal is toch écht mooier...
Verwijderd
Wat is het grootste probleem van de huidige televisiesignalen, juist de onduidelijke mix van 4:3 en breedbeelduitzendingen... Wat doe je dan met je breedbeeldtelevisie, laat je hem automatisch kiezen zodat je de helft van de tijd naar uitgerekte of ingedrukte beelden zit te kijken, kies je de beeldmodus zelf of laat je hem gewoon lekker op één stand staan? Ik kies er voor om standaard op 4:3 te kijken omdat ik liever balken heb dan vervormde hoofden. In bepaalde gevallen schakel ik over naar een andere modus. Mijn ouders nu hebben Casema digitale televisie op een 4:3 televisie en wat ben ik jaloers op hun beeld: haarscherp en altijd de juiste beeldverhouding, alleen af en toe zwarte balken en wat hapering (blokjes) maar niet echt storend. Dát beeld wil ik ook maar op de één of andere manier zend XMS sommige zenders inderdaad door in een andere beeldmodus die dan op mijn 4:3 stand vervorming opleveren. Mijn vraag is gewoon waarom een expert op het gebied van televisie als Casema wél gewoon dezelfde modus kan doorsturen zonder vervorming, randen weg enzovoort. Dat hun signaal digitaal is en dat van XMS nog analoog zou die afwijkingen niet mogen veroorzaken, hoogstens een wat minder strak beeld en minder kanalen. Als ik op mijn televisie naar het Casema signaal kijk (wat er gelukkig nog steeds is) heb ik bijna dezelfde kwaliteit als bij mijn ouders (televisie doet ook aan beeldverbetering) maar het XMS signaal ziet er gewoon anders uit. Ik begrijp eigenlijk niet waarom XMS er (nog) niet in slaagt om hetzelfde signaal te leveren als Casema en heb een zekere vrees voor het signaal dat ze straks digitaal gaan aanleveren, immers heb je geen goede bron zul je nooit mooie beelden kunnen doorsturen...Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:55:
[...]
Ik vraag me af trouwens wat die afwijkingen zijn die je sony tv duidelijk laat zien? Ik zie heel vaak mensen met breedbeeldtv's die vervolgens de tv toch nog met balken hebben boven en onder omdat hij op de verkeerde stand staat.... ik zeg niet dat jij dat ook hebt.. maar als dat het geval is... dan ligt dat niet aan de TV of aan XMSNet... maar aan de gebruiker.
Het kan natuurlijk zijn dat XMSNet een verkeerde overscan heeft in gesteld waardoor inderdaad randen van het beeld wegvallen. (bij testbeeld zie je vaak aan de zijkant nog wit met zwarte blokjes en die zijn bij oude tv's niet zichtbaar omdat die buiten het beeld worden geprojecteerd). Het kan ook zijn dat de tv niet goed staat ingesteld wat betreft deze overscan..
Voor die planningen kun je het beste het 0800-555 2 555 nummer draaien en kiezen voor de planning. Na het intoetsen van de postcode zul je doorverbonden worden naar het planbureau in Hilversum.Inflatable schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:50:
denan, kan je misschien iets zeggen over de planning in Hilversum Kerkelanden? Ze hebben hier begin januarie kabelgoten en fiberkabel geinstalleerd, maar daarna heb ik niks meer gehoord of gezien..
Alvast bedankt..
De settop-box regelt de signaalcodering, net zoals bijvoorbeeld een satalietdecoder nu doet. Deze zal dus zorg dragen voor het instellen van het beeldformaat.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:41:
[...]
Een wat naïeve en tegenstrijdige instelling van XMS.Aan de ene kant blijft het analoge signaal belangrijk voor XMS en aan de andere kant wordt er geen alternatief geboden voor de uitgerekte hoofden.
Er zijn mijn inziens nog een aantal kanalen niet gebruikt in het huidige analoge aanbod in vergelijking met de Casema kanalen. Bijvoorbeeld Canal+ en the Box, ook het kanaal waar de info van Casema op stond is niet in gebruikt. Zet hier de geknipte uitzendingen dan op van Nederland 1,2 en 3, dan ben ik, en naast mij nog veel meer gebruikers, in elkgeval tot aan mijn volgende TV toestel verlost van de uitgerekte hoofden.
Daarnaast, hoe zit het straks met deze beeldlijnen als de setup box voor Digi TV aangesloten is?
De atmosferische storingen komen alleen voor op de zenders belgie 1 en 2. Verder is op dit moment de kwaliteit van TV Amersfoort beneden peil door de aanlevering van de zender. Dit zijn dingen die XMS al lang onderkend heeft en waar wij nu mee bezig zijn. Naar mijn informatie is er met de andere zenders niets mis.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:39:
[...]
Ook is het zo dat wij niet zomaar kanalen vol kunnen zetten, de bandbreedte op de analoge kabel is namelijk op met het huidige zenderpakket. Om de klanten tegemoet te komen heeft men namelijk exact de (ietwat slordige) frequentieindeling van Casema overgenomen. Hierdoor hoeft men niet de tv opnieuw in te stellen maar hierdoor is er ook minder ruimte over op de frequentielijst.
Dat het beeld niet helemaal binnen het scherm past heeft 2 redenen:
- De aanlevering staat ook niet exact in het midden. Mensen met een sataliet ontvanger zullen dit kunnen bevestigen. Bij mij thuis heb ik bijvoorbeeld ook de logo's 1 cm buiten beeld staan.
- De teletekst signalen zijn weggeknipt. Dit waren de witte balken boven en onder het beeld die voor veel ergernis zorgden bij mensen, vooral bij breedbeelduitzendingen. Er is voor gekozen om niet exact het beeld tot de rand op te rekken, maar een aantal lijnen buiten beeld. Exact tot op de rand van het scherm oprekken zorgt namelijk vaak voor lelijke storingen in de beeldranden. Vergelijk het met een monitor waarvan het beeld niet lekker gecentreerd staat. In de randen zijn vaak paars/groen/blauwe lijnen te zien.
Lokale bandbreedte: Het onderlinge dataverkeer zou binnen een wijk op 100Mbit moeten uitvallen. Deze 100Mbit heeft wel een overboeking, dat houd dus in dat als meerdere mensen bezig zijn de snelheid trager is. Deze snelheid is wel afhankelijk van de gebruikte lokale netwerkhardware. Veel mensen hebben namelijk 10mbit netwerkkaarten in hun systeem, of een 10Mbit router. Ook kunnen de gebruikte protocollen en applicaties van invloed zijn op de behaalde snelheid.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Deze snelheid is dus puur in dezelfde wijk en niet over het gehele "portaal" netwerk?denan schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12:
Het heeft even geduurd:
Lokale bandbreedte: Het onderlinge dataverkeer zou binnen een wijk op 100Mbit moeten uitvallen. Deze 100Mbit heeft wel een overboeking, dat houd dus in dat als meerdere mensen bezig zijn de snelheid trager is. Deze snelheid is wel afhankelijk van de gebruikte lokale netwerkhardware. Veel mensen hebben namelijk 10mbit netwerkkaarten in hun systeem, of een 10Mbit router. Ook kunnen de gebruikte protocollen en applicaties van invloed zijn op de behaalde snelheid.
[ Voor 19% gewijzigd door sPENKMAN op 01-03-2006 00:53 ]
en wat noem je ´wijk´? De stadswijk zoals die door de gemeente bepaald is, het blok portaal huizen, de hele stad?sPENKMAN schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:52:
[...]
Deze snelheid is dus puur in dezelfde wijk en niet over het gehele "portaal" netwerk?
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
De wijk die op hetzelfde knooppunt zit waarschijnlijkDuur schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:06:
en wat noem je ´wijk´? De stadswijk zoals die door de gemeente bepaald is, het blok portaal huizen, de hele stad?
Verwijderd
Ik denk (en hoop) dat het gewoon voor het gehele "lokale" netwerk geld, dus alles wat zich op het netwerk van de GNEM afspeelt. Ik zie niet in waarom ze die snelheden zouden gaan knijpen zodra je een netwerk-node voorbij gaat (wijkrouter zegmaarsPENKMAN schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:52:
[...]
Deze snelheid is dus puur in dezelfde wijk en niet over het gehele "portaal" netwerk?
Dan heeft het toch geen nut als ze je verbinding instellen op bijvoorbeeld 50/50 mbit?Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 07:41:
[...]
Ik denk (en hoop) dat het gewoon voor het gehele "lokale" netwerk geld, dus alles wat zich op het netwerk van de GNEM afspeelt. Ik zie niet in waarom ze die snelheden zouden gaan knijpen zodra je een netwerk-node voorbij gaat (wijkrouter zegmaar)
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat ze je verbinding ergens centraal knijpen. In mijn oogpunt lijkt het me niet handig om voor iedere wijk de verbindings-snelheid van de gebruikers lokaal in te stellen. Maar ik kan het natuurlijk net zo goed helemaal mishebbenwebfreakz.nl schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:31:
[...]
Dan heeft het toch geen nut als ze je verbinding instellen op bijvoorbeeld 50/50 mbit?
Correct. Het gaat om mensen die op dezelfde router aangesloten zitten.sPENKMAN schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:52:
[...]
Helaas wel dusVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 05:54:
[...]
Ik ga er vanuit dat ze je verbinding ergens centraal knijpen. In mijn oogpunt lijkt het me niet handig om voor iedere wijk de verbindings-snelheid van de gebruikers lokaal in te stellen. Maar ik kan het natuurlijk net zo goed helemaal mishebbenLaten we zeggen dat het "wishful thinking" van mijn kant is
Als wij het verkeer in het hele netwerk op 100Mbit zouden zetten zou dat een exponentiele toename van het aantal up/downloads binnen het netwerk tot gevolg hebben. Dat zou weer leiden tot congestie in het netwerk zelf, en dat willen we natuurlijk voorkomen.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die vrolijk worden van ftp-spreaders die de volle 100mbit 24/7 dichttrekken op het hele netwerk. Wij in ieder geval niet.
* sPENKMAN heeft weer een datum om naar uit te kijken
En, meteen een 100Mbit lijn genomen?sPENKMAN schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:35:
Vandaag post gekregen van XMS over de aansluiting en het aanmeldformulier. Gelijk maar even gebeld wanneer de aansluiting plaats zou moeten vinden i.v.m. lopende abonnementen. Zoals het er nu uitziet word het echt zwaar ideaal, 31 juli loopt mijn internet van planet af, begin juli zou ik de glasvezel werkend in huis moeten hebben.
* sPENKMAN heeft weer een datum om naar uit te kijken
Verwijderd
Ik lees net het artikel uit de Gelderlander die op jullie site staat inzake de eerste aansluitingen in Arnhem. Zijn er echt maar 60 huurders van Portaal die zich aangemeld hebben aldaar?
Artikel: http://www.xtramediaservi...0gebruik_maart%202006.pdf
quote: "de EERSTE 60 portaalhuurders hebben zich reeds...".Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:31:
Beste denan,
Ik lees net het artikel uit de Gelderlander die op jullie site staat inzake de eerste aansluitingen in Arnhem. Zijn er echt maar 60 huurders van Portaal die zich aangemeld hebben aldaar?
Artikel: http://www.xtramediaservi...0gebruik_maart%202006.pdf
Wij ontsluiten niet heel arnhem in 1x, maar elke 2 maanden een aantal wijken. Aangezien de inschrijven pas sinds een week bezig zijn is dit een uitstekende score. Daarbij komt nog dat ik gisteren van de verschillende steden een enorm pak aanvragen langs heb zien komen.
Verwijderd
Owkee dan, was niet negatief bedoelddenan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:44:
[...]
quote: "de EERSTE 60 portaalhuurders hebben zich reeds...".
Wij ontsluiten niet heel arnhem in 1x, maar elke 2 maanden een aantal wijken. Aangezien de inschrijven pas sinds een week bezig zijn is dit een uitstekende score. Daarbij komt nog dat ik gisteren van de verschillende steden een enorm pak aanvragen langs heb zien komen.
Dat de eerste inschrijvingen pas een week gestart zijn zegt het artikel niet, vandaar mijn vraag.
Krijgt elke stad ook zo zijn primeur om als eerste aangesloten te zijn.
Neuh voorlopig houd ik het even op de 10Mbit. Goed genoeg om een gameservetje (of 8
Uiteraard sta ik open voor (tijdelijke) sponsoringen en mijn bevindingen daarvan publiekelijk te stellen
Verwijderd
Ik heb toch maar gelijk voor de 24mbit variant gekozen. Zeker omdat ik nu dus Chello Xtreme heb en ik anders strax mijn 2,4MB/s download ga missen vanaf GiganewssPENKMAN schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:16:
[...]
Neuh voorlopig houd ik het even op de 10Mbit. Goed genoeg om een gameservetje (of 8) op te draaien. Echter is colo al goedkoper ivm stroomverbruik van een systeem die 8 servers kan draaien
Uiteraard sta ik open voor (tijdelijke) sponsoringen en mijn bevindingen daarvan publiekelijk te stellen
Die 24 mbit upload is trouwens ook nieh mis, ik heb al een aantal vrienden aan mijn nek hangen die lopen te zeuren of ze hier een servertje mogen planten. Alleen als ze ook een gedeelte van m'n stroomrekening gaan betalen, das zeker !
Nog een vraagje trouwens aan denan. Gaat het in de toekomst mogelijk zijn om ook meerdere ip-adressen aan te vragen ? Of blijft het enkel bij dat ene vaste-ip (wat nog moet komen, voorzover ik begrepen heb
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 09:56 ]
Verwijderd
Dus stel ik wil alleen internet en telefoon (en geen mailbox of andere diensten)
Dan kost me dat 32.95 + 3.95 toch?
Maar als ik nu 24MBit wil hebben in plaats van 10 MBit dat staat er 34.95 Meerprijs Betekend dat dat als ik 24Mbit internet + telefoon wil dat ik:
32.95 + 3.95 (vorige bedrag) + 34.95 moet gaan betalen?
Dan is het best een heel kostbare verbinding ineens. Dan hou ik het liever op 10 Mbit. Maar als ik het moet lezen als 2 Euro Meerprijs. Dan is het een leuk aanbod waar ik graag over na wil denken.
En dan nog iets stel ik wil geen diensten en gewoon 10 MBit dan heb ik dus 32.95 + 3.95 + 9.95 voor internet + telefoon + radio & TV. Dit is toch minder dan de 50 Euro van het basis paket? Is dit bewust gedaan om mensen die geen extra service willen een leuke korting te geven?
Ik lees het wel waneer je weer eens tijd hebt Denan. Ik moet toch nog een paar maanden wachten eer ik het kan krijgen (maar de kabels liggen hier gelukkig al in de meterkast)
Die 3.95 is voor de diensten als email, website etc. Het is dus niet nodig om die af te nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:43:
Ik heb nog even een klein vraagje over het "nieuwe" abonnement. Je kan nu kiezen wat je wil hebben.
Dus stel ik wil alleen internet en telefoon (en geen mailbox of andere diensten)
Dan kost me dat 32.95 + 3.95 toch?
Maar als ik nu 24MBit wil hebben in plaats van 10 MBit dat staat er 34.95 Meerprijs Betekend dat dat als ik 24Mbit internet + telefoon wil dat ik:
32.95 + 3.95 (vorige bedrag) + 34.95 moet gaan betalen?
Dan is het best een heel kostbare verbinding ineens. Dan hou ik het liever op 10 Mbit. Maar als ik het moet lezen als 2 Euro Meerprijs. Dan is het een leuk aanbod waar ik graag over na wil denken.
En dan nog iets stel ik wil geen diensten en gewoon 10 MBit dan heb ik dus 32.95 + 3.95 + 9.95 voor internet + telefoon + radio & TV. Dit is toch minder dan de 50 Euro van het basis paket? Is dit bewust gedaan om mensen die geen extra service willen een leuke korting te geven?
Ik lees het wel waneer je weer eens tijd hebt Denan. Ik moet toch nog een paar maanden wachten eer ik het kan krijgen (maar de kabels liggen hier gelukkig al in de meterkast)
Let wel, je krijgt voor 67,90 een 24/24Mbit lijn. Dat is meer dan de meeste ISP's gebruiken in nederland!
Zeer zeker niet op korte termijn, dus ik zou er niet van uit gaan. In principe heeft iedereen ook maar 1 ip-adres nodig. Mensen met kennis van netwerken zetten er gewoon een goede router tussen met een aantal portforwards. Het hele 'ik wil meer ip-adressen'-verhaal is in mijn ogen altijd een beetje overdreven geweest.Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:54:
[...]
Nog een vraagje trouwens aan denan. Gaat het in de toekomst mogelijk zijn om ook meerdere ip-adressen aan te vragen ? Of blijft het enkel bij dat ene vaste-ip (wat nog moet komen, voorzover ik begrepen heb) ?
Alles is op te lossen met behulp van een goede routering: webservers zijn te scheiden door een goede virtual server setup te maken en die mail server hoeft echt geen eigen IP-adres te hebben
Verwijderd
Vriendelijk bedankt voor de uitleg.denan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:05:
[...]
Die 3.95 is voor de diensten als email, website etc. Het is dus niet nodig om die af te nemen.
Let wel, je krijgt voor 67,90 een 24/24Mbit lijn. Dat is meer dan de meeste ISP's gebruiken in nederland!
En 24 Mbit is zeker iets waar over nagedacht wordt...
Verwijderd
Uiteraard ben ik op de hoogte van het hele portforwarding verhaal. De reden dat ik evt meerdere ip's zou willen hebben is dat ik hier zowel een windows (ASP) server heb draaien en een Apache (PHP). ASP ondersteuning onder Linux is helaas niet het je van het, dus leek het mij mooi als mijn windows server een eigen ip zou krijgen, zodat sites op die bak niet op poort 81 hoeven draaien om dat mijn Apache doos al poort 80 in gebruik heeftdenan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:09:
[...]
Zeer zeker niet op korte termijn, dus ik zou er niet van uit gaan. In principe heeft iedereen ook maar 1 ip-adres nodig. Mensen met kennis van netwerken zetten er gewoon een goede router tussen met een aantal portforwards. Het hele 'ik wil meer ip-adressen'-verhaal is in mijn ogen altijd een beetje overdreven geweest.
Alles is op te lossen met behulp van een goede routering: webservers zijn te scheiden door een goede virtual server setup te maken en die mail server hoeft echt geen eigen IP-adres te hebben
Bedankt voor je reply!
Ik zou me gewoon bij die ene linux box houden, en dan websites volgens standaards bouwen die blijven werken.
En je weet zeker dat je niet bij iemand een subdomein kan krijgen die automagisch al alles doorstuurt naar port 80 of 81? Je kan het zo krijgen van meVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 04:29:
[...]
Uiteraard ben ik op de hoogte van het hele portforwarding verhaal. De reden dat ik evt meerdere ip's zou willen hebben is dat ik hier zowel een windows (ASP) server heb draaien en een Apache (PHP). ASP ondersteuning onder Linux is helaas niet het je van het, dus leek het mij mooi als mijn windows server een eigen ip zou krijgen, zodat sites op die bak niet op poort 81 hoeven draaien om dat mijn Apache doos al poort 80 in gebruik heeftMaar ik houd naast de glasvezel voorlopig ook nog mijn chello xtreme omdat mijn baas dat betaald, dus dan draai ik die windows doos daar wel op
Bedankt voor je reply!
Nu is mijn vraag: Wat gaan ze precies in de meterkast doen?
Maken ze ook een stopcontact voor evt. appartuur in de meterkast?
Zoja, dan maak ik namelijk van tevoren zelf een stopcontact.
Binnenkort komt er wat appartuur bij in de meterkast en als hun een stopcontact maken, zullen ze dit uiteraardprecies op een plek doen die ik heb gereserveerd
Verder was ik van plan om InternetPlusBellen te gaan nemen, scheel toch in de telefoonkosten en heb ik gelijk internet, tweede nummer en beeldtelefoon.
Maar misschien toch slim om te wachten op wat het glasverzel evt. zou kunnen brengen?
Verwijderd
Er wordt vanalles gedaan, buis aangebracht waar de fiber door geblazen wordt. En er wordt apparatuur opgehangen en aangesloten; CPS en DRG. fotoantonie schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:16:
In het grootouderlijkhuis (ja ja) komen ze binnenkort glasvezelkabel leggen (flatgebouw), en daarvoor moeten ze ook in de meterkast zijn.
Nu is mijn vraag: Wat gaan ze precies in de meterkast doen?
Of dat in de andere steden ook door een aannemer gedaan wordt weet ik niet. In Soest in elkgeval wel, aangezien de aanleg vanaf het tuinhek tot in de meterkast in de handen van Portaal lag.Maken ze ook een stopcontact voor evt. appartuur in de meterkast?
Geeft in elkgeval de zekerheid dat het stopcontact op de plaats komt die jij wil.Zoja, dan maak ik namelijk van tevoren zelf een stopcontact.
Binnenkort komt er wat appartuur bij in de meterkast en als hun een stopcontact maken, zullen ze dit uiteraardprecies op een plek doen die ik heb gereserveerd.
Al vindt ik het wel vreemd dat we al gelijk diverse kastjes krijgen terwijl we geen eens gebruik maken van de glasvezel kabel...
Verwijderd
Okee dan, dat is anders. Weet dan niet of apparatuur er dan wel opgehangen wordt als je (nog) niets afneemt. In elkgeval zal de buis door jouw meterkast naar je bovenburen moeten lopen, mijn inziens. Mits je niet al op de bovenste verdieping woont natuurlijk.antonie schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:17:
Ik ga zorgen dat er een stopcontact is, en dat er een deel is afgeplakt wat gereserveerd is voor mijn doeleinden. En proberen of ze kunnen komen op een moment dat ik zelf thuisben.
Al vindt ik het wel vreemd dat we al gelijk diverse kastjes krijgen terwijl we geen eens gebruik maken van de glasvezel kabel...
Er loopt al iets van een buis/kabel waarvan op de top en in het midden een stuk krimpkous zit.
Wellicht dat dit al voor glasvezel bedoeld is/was, en dat ze nu iets van een ISRA punt gaan maken (hoop ik).
Verwijderd
Mjah, ontwikkelen in PHP is iets van ik nu nog aan het leren ben, ASP is er zo'n btje met de paplepel ingegoten jaren geledenswhnld schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:34:
Hou wel in de gaten dat MickeySoft aan het rommelen is in z'n Webgebeuren. Frontpage is al End of Life en wordt dus niet verder doorontwikkeld, in IE7 worden protocollen niet meer ondersteund, etc.
Ik zou me gewoon bij die ene linux box houden, en dan websites volgens standaards bouwen die blijven werken.
Verwijderd
Wat ik natuurlijk ook kan doen is een site aanmaken binnen apache, daar een framesetje plaatsen en vervolgens de site vanaf die Windows doos gewoon in het frame laden. Dan zie je in principe ook niet dat de site eigenlijk op poort 81 draait. Ik neem aan dat jij zoiets bedoeld ?webfreakz.nl schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:35:
[...]
En je weet zeker dat je niet bij iemand een subdomein kan krijgen die automagisch al alles doorstuurt naar port 80 of 81? Je kan het zo krijgen van me
Nee, ik doelde op een subdomein met <naam>.<domein>.nl en dan dit automagisch door laten linken naar <jouw_ip>:<poort>Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:26:
[...]
Wat ik natuurlijk ook kan doen is een site aanmaken binnen apache, daar een framesetje plaatsen en vervolgens de site vanaf die Windows doos gewoon in het frame laden. Dan zie je in principe ook niet dat de site eigenlijk op poort 81 draait. Ik neem aan dat jij zoiets bedoeld ?
Verwijderd
Oh, hendig !webfreakz.nl schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:32:
[...]
Nee, ik doelde op een subdomein met <naam>.<domein>.nl en dan dit automagisch door laten linken naar <jouw_ip>:<poort>
Ehh, leg 's uit ? Hoe doe je dat? Ik weet wel een aantal manieren om dat te doen, maar dan behoud je niet de originele url in de adresbalk.
Verwijderd
Omdat ik net als jij ook opgevoed ben met asp en wel eens iets met php en dotnet heb gedaan, maar asp toch lekker snel en eenvoudig is. Kijk eens goed in iis en daar kom je vanzelf zulke instellingen tegen. Ik neem aan dat apache dit ook kan of misschien een appart progje dat je "voor" appache kan zetten. Zodat al je verkeer via dat progje gaat en dan of naar linux of naar M$ gaat. Hoe dan ook, echt lastig kan het nooit zijn.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:06:
[...]
Oh, hendig !
Ehh, leg 's uit ? Hoe doe je dat? Ik weet wel een aantal manieren om dat te doen, maar dan behoud je niet de originele url in de adresbalk.
Helaas is mijn server 1 week geleden overleden dus ik kan even niet kijken hoe het zit in iis. (Tja oude hardware gaat helaas een keer stuk)
Je kunt ook eens kijken naar Apache i.c.m. mod_proxy. Daarmee kun je in principe op basis van de URL verkeer door laten wijzen naar andere IP adressen/URLs. Zo kun je dus meerdere webservers achter 1 publiek IP adres laten draaien.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:26:
[...]
Wat ik natuurlijk ook kan doen is een site aanmaken binnen apache, daar een framesetje plaatsen en vervolgens de site vanaf die Windows doos gewoon in het frame laden. Dan zie je in principe ook niet dat de site eigenlijk op poort 81 draait. Ik neem aan dat jij zoiets bedoeld ?
Eigen DNS-records beheren van een .nl domeinnaamVerwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:06:
[...]
Oh, hendig !

maar dit is offtopic
Verwijderd
Ok, dat is idd echt interessant. Ik had al wel 's gehoord van mod_proxy, maar da's alweer een tijdje geleden. Thanx voor de refreshmartdj schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
[...]
Je kunt ook eens kijken naar Apache i.c.m. mod_proxy. Daarmee kun je in principe op basis van de URL verkeer door laten wijzen naar andere IP adressen/URLs. Zo kun je dus meerdere webservers achter 1 publiek IP adres laten draaien.
Edit:
Je hebt helemaal gelijk !
...A typical usage of a reverse proxy is to provide Internet users access to a server that is behind a firewall. Reverse proxies can also be used to balance load among several back-end servers, or to provide caching for a slower back-end server. In addition, reverse proxies can be used simply to bring several servers into the same URL space.
Bedankt, dat lost mijn probleem inderdaad wel op
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:45 ]
Dit topic is gesloten.