[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:48:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, word ik hier nu nog steeds niks wijzer van ;)

Krijgen de Portaal aansluitingen nu wel of niet een vast ip-adres (of word de optie geboden) ?
Dat is eigenlijk hetgeen ik erg graag wil horen, want dat is echt een "major-issue" voor mij.
De productportfolio zal waarschijnlijk rond eind februari aangepast worden (grove schatting). Dan zal ik ook meer kunnen vertellen over vaste ip-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
realsoft schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:52:
[...]

Ik ben dus niet een contract aangegaan met gewijzigde specificaties. Als ik via dat 0800 met de GNEM bel (dat kon toen nog) over de specificaties en er word toegezegd dat ik een vast ip, poort 25 open zal staan, dat ik gratis een settopbox geleverd zal krijgen bij de oplevering voor digitale tv en dat er minimaal 20 zenders bijkomen. En ik neem dan een besluit om een abbonnement te nemen op grond van die specificaties dan voel ik me redelijk genaaid als het nu 6 maanden na die tijd nog niet voor elkaar is.

Het leveren van de settopbox is trouwens een onderdeel van de algemene voorwaarden van de GNEM: artikel 4: Oplevering 4.4 Gnem geeft aan de eindgebruiker een settopbox in bruikleen.
Wij werken er bij XMS hard aan om alle beloften die in het verleden door het GNEM of door portaal (of door andere partijen) gemaakt zijn na te komen. Helaas lopen we af en toe nog wel eens tegen zaken aan die in het verleden beloofd zijn, maar daarna door niemand zijn opgepakt (zoals bijvoorbeeld de zorgdiensten). Het is nu aan ons om deze produkten en diensten uit te werken en zo snel (en goed) mogelijk aan te bieden.
Het is in het verleden echter ook wel eens voorgekomen dat de gemaakte beloftes gewoon niet juist waren. Zet 10 telemarketeers in 1 kamer en laat ze 100 mensen bellen. Het verhaal is waarschijnlijk alle 100x net iets anders.

Over de specificaties die het GNEM toen uitgegeven heeft:
Vast ip: is nu inderdaad (nog) niet mogelijk. Het komt, maar specifieker als dat kan ik nu nog niet zijn

poort 25: alle poorten staan wagenwijd open.

settopbox: Is inderdaad gratis, de digitale televisie dienst is ook gratis voor soest/soesterberg. Andere steden betalen hiervoor echter een meerprijse. Het kan wel zijn dat klanten hiervoor een borg moeten betalen. De settop-box is tenslotte in bruikleen.

extra zenders: Er zijn extra zenders (televisie+radio) bijgeplaatst. Daarmee is echter wel de frequentielijst vol komen te staan. Er is bij de aanvang van het analoge televisie project bewust gekozen voor het gelijkhouden van de zenderindeling van Casema en XMS. Dit om te voorkomen dat mensen al hun zenders opnieuw moesten instellen.
Het is wel mogelijk om op het huidige analoge signaal meer zenders bij te plaatsen, maar daarvoor zou de complete zenderindeling aangepast moeten worden. Aangezien digitale tv er "bijna" aankomt, en daarbij veel meer extra zenders, concentreren wij ons op die dienst ipv de huidige analoge dienst in de laatste maanden nog compleet om te gooien.

[ Voor 1% gewijzigd door denan op 05-01-2006 12:19 . Reden: telefoon>televisie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi denan ik heb een vraagje zijn jullie al bezig met HDTV casema gaat in de zomer al draaien met HDTV wat zijn jullie plannen want glasvezel lijkt mij uitermate geschikt hiervoor .

ik had deze vraag al een keer gesteld maar ik denk dat je daar overheen gelezen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:14:
[...]
extra zenders: Er zijn extra zenders (telefoon+radio) bijgeplaatst. Daarmee is echter wel de frequentielijst vol komen te staan.
huh, extra telefoon zenders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:14:
[...]

extra zenders: Er zijn extra zenders (telefoon+radio) bijgeplaatst.
Denk je glasvezel te krijgen blijken het gewoon straalverbindingen te zijn met ontvangers in de meterkast. Ik vond die vezels ook al zo verdacht dun, dat ken nooit allemaal in zo'n klein vezeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:35:
[...]

Denk je glasvezel te krijgen blijken het gewoon straalverbindingen te zijn met ontvangers in de meterkast. Ik vond die vezels ook al zo verdacht dun, dat ken nooit allemaal in zo'n klein vezeltje...
Ghehe, tis ook nooit goed he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:34:
[...]

De productportfolio zal waarschijnlijk rond eind februari aangepast worden (grove schatting). Dan zal ik ook meer kunnen vertellen over vaste ip-adressen.
Okeej, iets verteld me dat we toch van vaste ip-adressen kunnen gaan genieten, maar dat Denan hier nog geen bindende uitspraken over wil doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:59:
[...]

Waar het mij om gaat is het volgende: Toen Portaal voor het eerst met glasvezeldiensten kwam hebben we een folder gehad met specificaties. Op basis daarvan hebben de meeste mensen wel of niet besloten mee te doen........................
Check out de folder en meer op klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Aha... daar zijn die pagina's gebleven :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:56:
[...]

Okeej, iets verteld me dat we toch van vaste ip-adressen kunnen gaan genieten, maar dat Denan hier nog geen bindende uitspraken over wil doen. :+
Een jaar geleden was ik bij de eerste bewonersvergadering van Portaal voor de officiële presentatie van het glasvezelproject. Sprekers waren ondermeer de directeur van Portaal Eemland en de directeur van XMS. Tijdens die vergadering kwamen de eerste "tekortkomingen" aan het licht van het project. Ik weet het nog precies, de sprekers begonnen vol gloed te vertellen hoe mooi het allemaal zou gaan worden en het enige wat de mensen bezig hield was hoe het zaakje zo snel en probleemloos mogelijk aangesloten te krijgen, iets waar Portaal tot dan toe nog niet echt over had nagedacht. Ik heb zowel met de directeur van Portaal als met de directeur van XMS gesproken en die vertelde me persoonlijk dat er (nog) geen sprake zou zijn van Tele2 diensten, een vast IP-adres en digitale televisie, iets wat Portaal tot dan toe in de folder en op de website had staan. De problemen zouden door de respectieve directeuren meegenomen en besproken worden en korte tijd later werd ik gebeld door Portaal over ondermeer dat vaste IP-adres. Het zou op korte termijn mogelijk worden (= 1 jaar geleden!) en het zou maar een paar euro extra kosten. Dus één jaar geleden was er al sprake van vaste IP-adressen, lang voordat we aangesloten zouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:15:
[...]

huh, extra telefoon zenders :P
Eeerhm.. het was druk.. en ik was al de hele middag met VoIP zaken bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:56:
[...]

Iets zegt me dat dat waar is, maar daar kan ik nu nog weinig over zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:37:
[...]
over ondermeer dat vaste IP-adres. Het zou op korte termijn mogelijk worden (= 1 jaar geleden!) en het zou maar een paar euro extra kosten. Dus één jaar geleden was er al sprake van vaste IP-adressen, lang voordat we aangesloten zouden worden...
Ik heb ook nooit ontkend dat er sprake was van vaste IP-Adressen. In het begin mochten wij het niet zomaar aanbieden, later kon het niet. Op dit moment is het echter wel technisch mogelijk. Hiervoor moest in het pakket dat de provisioning van het glasvezelnetwerk aanstuurt wat aangepast worden.
Je begrijpt wel dat ik huiverig ben om beloftes te maken als ik niet 100% zeker ben dat iets op dag X gaat werken. Het enige dat ik kan doen is "vage" hints droppen over wanneer het ongeveer mogelijk zal zijn. Maar (zie mijn sig)... Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend etcetcetc.
Ik weet uit eigen ervaring dat als je beloftes maakt over een produkt, dat je die in de ogen van de klant ook per direct waar moet kunnen maken. Mensen die horen 'Met het glasvezel netwerk is het straks mogelijk om met uw auto te praten' verwachten natuurlijk ook direct bij de levering van het product dat het mogelijk is om met de auto te praten, niet pas als de leverancier van zijn auto dit implementeerd. Dat is begrijpelijk, maar wel een reden dat ik zulk soort uitspraken NIET ga maken. Pas als ik het 99 of 100% zeker weet zal ik iets zeggen over de nieuwe ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nou Denan weet je al wat over hdtv zie mijn vraag op ietsje hierboven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:09:
Nou Denan weet je al wat over hdtv zie mijn vraag op ietsje hierboven ??
Kijk even naar de post van maandag 02 januari 2006 13:19 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of is die nieuwe site van XMS niet of nauwelijks meer te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:29:
Ligt het nou aan mij of is die nieuwe site van XMS niet of nauwelijks meer te bereiken?
Hier geen problemen met de Xtra Media site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:29:
Hier geen problemen, wel sinds een week een nieuwe feature; de kaart van Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 15:21
.... Waarna je vervolgens, onafhankelijk van welke locatie je kiest, toch steeds hetzelfde voorgeschoteld krijgt!
:?

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart krijg ik ook wel (dus de site is bereikbaar) maar als ik vervolgens op Soest klik zegt ie "bezig met openen van pagina..." en dat was het dan wel, verder geen of nauwelijks respons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Is er al meer bekend over de leveringstermijn van/mogelijkheid tot:
- Carrier preselect providers op het VoIP telefoon netwerk
- BBC 1 & 2 bij de aangeboden analoge tv signalen
- De "optie" bSMTP voor de Internetdienst

Inmiddels kan ik voor 12 euro minder t.o.v. mijn huidige Internet abonnement wel een download van 10 Mbit/s krijgen bij Wanadoo (helaas maar 1 Mbit/s upstream), maar dan zit ik er wel een jaar aan vast. Qua abonnementsgelden kom ik dan op ongeveer hetzelfde niveau (iets eronder zelfs) als de 50 euro van XMSNet. Zolang de bovenstaande diensten nog niet beschikbaar zijn bij XMSNet wordt die optie wel steeds aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 08:30:
Die kaart krijg ik ook wel (dus de site is bereikbaar) maar als ik vervolgens op Soest klik zegt ie "bezig met openen van pagina..." en dat was het dan wel, verder geen of nauwelijks respons...
Vreemd, dat zou gewoon moeten werken. Het kan natuurlijk zijn dat er nog iets in je cache geheugen rondzwerft. Firefox of internet explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:27:
[...]

Vreemd, dat zou gewoon moeten werken. Het kan natuurlijk zijn dat er nog iets in je cache geheugen rondzwerft. Firefox of internet explorer?
Ik heb even een uitgebreide test gedaan. Het werkt niet thuis bij mij en op mijn werk. Echter ik gebruik in beide gevallen Avant Browser, dit is een schil om IE. Als ik nu IE zelf gebruik, óf Firefox, dán werkt het opeens wel, zowel thuis als op het werk. Toch heb ik verder nooit enig probleem met Avant Browser, deze doet het altijd. Hij lijkt echter wel een probleem te hebben met die control.cfm die geopend moet worden, misschien toch iets voor jullie webprogrammeurs om eens naar te kijken? Ik ben zelf ook (web)programmeur dus je mag me enige kennis toedichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou doet Avant Browser het wel... Hebben jullie iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de animo om hier vragen te stellen, te beantwoorden of gewoon om te klagen behoorlijk is afgenomen, maar toch wil ik hier ook nog één keer mijn beklag doen over iets. We zijn het er allemaal over eens geloof ik dat de televisie behoorlijk te wensen overlaat en helaas moet ik constateren dat het van kwaad tot erger gaat. Ik mag graag naar België kijken en laten dat nou net de twee slechtste zenders zijn: onscherp beeld, rochelend geluid en tot overmaat van ramp vanavond atmosferische storingen waar elke fatsoenlijke provider zich voor zou moeten schamen. Die storingen zitten trouwens sinds een week of wat op zowat elke zender dus de lol gaat er wel een beetje af zo. Ik neem me voor om me volgende week eens goed te beklagen bij XMS want dit gaat zo echt niet meer. Wat een waardeloze televisie, en dat anno 2006!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:36:
Ik geloof dat de animo om hier vragen te stellen, te beantwoorden of gewoon om te klagen behoorlijk is afgenomen, maar toch wil ik hier ook nog één keer mijn beklag doen over iets. We zijn het er allemaal over eens geloof ik dat de televisie behoorlijk te wensen overlaat en helaas moet ik constateren dat het van kwaad tot erger gaat. Ik mag graag naar België kijken en laten dat nou net de twee slechtste zenders zijn: onscherp beeld, rochelend geluid en tot overmaat van ramp vanavond atmosferische storingen waar elke fatsoenlijke provider zich voor zou moeten schamen. Die storingen zitten trouwens sinds een week of wat op zowat elke zender dus de lol gaat er wel een beetje af zo. Ik neem me voor om me volgende week eens goed te beklagen bij XMS want dit gaat zo echt niet meer. Wat een waardeloze televisie, en dat anno 2006!!!
Het is misschien een beetje off-topic, maar analoge TV is zeker ook niet mijn keuze. Zelfs digitale TV hoeft nog niet goed van kwaliteit te zijn, meestal wel beter dan analoog maar het hangt helemaal van de compressie af of er nog een behoorlijk beeld uit komt. (en geluid niet te vergeten...)
Daarom heb ik ook satelliet TV en bepaal ik zelf waar ik na kijk. Met uitstekende kwaliteit.
En ja, dat kost ook wel wat want je moet apparatuur aanschaffen + een maandelijk abo van € 7,45 bij Canaal Digitaal, maar dan heb je ook wat.
Mijn internet gaat nu over van ADSL1 naar ADSL2+ binnenkort, dan heb ik voor € 35 een 10/1 Mbps verbinding, uiteraard zonder datalimiet. Dan nog de vaste kosten van de telefoonlijn erbij (abo € 18).
Dit kan over een tijdje naar ca € 9 per maand, dus komt het totaal bedrag in de buurt van de € 50 vergelijkbaar met Portaal. Oja, bellen gaat binnenkort via VoIP maar dat kan (nog) gratis. (Voipbuster, Voipstunt e.d.).
Oke, niet de leuke voordelen van glas (niet symmetrisch) e.d, maar wel een redelijke vrijheid.
Voor veel mensen vind ik de Portaal keus toch niet zo slecht, minder rompslomp, 1 pakket.
De digitale TV moet er echter wel bij, en met een goede kwaliteit want anders is het afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen die jij noemt zijn mij zeer zeker niet onbekend en zijn bij mij vandaan ruimschoots gemeld bij XMS. Met name de uitzendingen van de BRT 1 en BRT2 (Ketnet,Canvas) zijn ronduit slecht. Op BRT2 klinkt het geluid zeer regelmatig vals waarover zelfs mij kinderen klagen (en die zijn niet ouder dan 7) :P

In opdracht van XMS heeft de leverancier van de apparatuur al tot twee maal toe een huisbezoek gebracht bij ons. (altijd overdag waardoor ik er zelf niet kon zijn)

De eerste keer (dec 05) voor het onderzoeken van de "lange hoofden" tijdens de breedbeeld uitzendingen op NED 1, 2 en 3. Dit lag aan de "oude televisie" volgens deze techneut, er zat geen knop op de afstandbediening om te switchen tussen breedbeeld en normaal. :O Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en na mijn beklag, XMS ook niet. Antwoord op vervolg acties is er nog niet.

De tweede keer (jan 06), twee weken geleden, voor het onderzoeken van de geluidskwaliteit van de uitzendingen van BRT2. Gelukkig werden de problemen ditmaal ook door de techneut geconstateerd, dus kon men er niet onderuit. De fiber analoog converter vervangen bracht geen uitkomst, signaal was knetter hard. Hij is toen gaan meten in het ontvangst station in Soest, hier bleek dat het signaal komende uit Eindhoven (?) met storingen binnenkwam in Soest. Ook hier is nog geen definitief antwoord of oplossing op gekomen.

Mijn menig is dat XMS (nog) veel meer druk op de leverancier zal moeten uitoefenen om een goed product bij de eindgebruikers te krijgen. Ik denk ook dat er veel eindgebruikers in Soest en Soesterberg klaag moe zijn, omdat de langdurige problemen toch niet opgelost worden. Ook kijken veel eindgebruikers nog steeds via het analoge signaal van casema wat nog niet is afgesloten. :)

Inmiddels zijn de eerste eindgebruikers in Amersfoort Vathorst aangesloten en hier zal men ook, indien afgenomen, het analoge TV signaal van Soest ontvangen. Ik denk dat XMS zijn borst nog nat kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle genoemde problemen doen zich bij mij ook voor wat betreft Tv-ontvangst (beeld en geluid) ik heb hier meerdere keren over gebeld, gemaild en geschreven, maar ook ik heb de indruk dat er niets aan wordt gedaan. Bij mij nemen ze niet eens de moeite om te komen kijken. Ik laat nu elke maand de inhouding van XMS door mijn bank terug storten op mijn rekening en maak dan het bedrag min 25.00 euro naar hen over, ik weiger nog langer te betalen voor een dergelijk slecht product. Dit zouden meer abonnees moeten doen, misschien zet een dergelijk actie wat meer druk op de ketel. Ik heb mij overigens voor genomen om over dit probleem inderdaad niet meer te bellen mailen of schrijven naar XMS ik merk het wel wanneer de problemen verholpen zijn, het zal nog wel even duren de problemen doen zich al voor vanaf 21 juni 2005. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:57:
[...]

De eerste keer (dec 05) voor het onderzoeken van de "lange hoofden" tijdens de breedbeeld uitzendingen op NED 1, 2 en 3. Dit lag aan de "oude televisie" volgens deze techneut, er zat geen knop op de afstandbediening om te switchen tussen breedbeeld en normaal. :O Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en na mijn beklag, XMS ook niet. Antwoord op vervolg acties is er nog niet.
En toch kan ik de technische dienst niet helemaal ongelijk geven. Door het breedbeeld signaal anamorphic door te geven, gebruik je het maximale aantal beeldlijnen dat het PAL systeem kan weergeven. hierdoor is de beeldkwaliteit dus optimaal. Alle breedbeeldtv's kunnen het beeld vervolgens uitrekken. Veel normale tv's kunnen het beeld samendrukken waardoor de verhoudingen weer kloppen. En ja oudere tv's kunnen dat niet.
Ik zou zelf (maar ik neem straks alleen internet af omdat ik satelliet ongvangers heb) deze manier van uitzenden prefereren. UPC doet dit bijvoorbeeld niet.

Het is vervelend hoor als je TV het niet ondersteund, maar ééns moet je met je tijd mee en als men steeds rekening blijft houden met verouderde toestellen gaan we nooit vooruit in techniek.

Ik heb dus al enkele jaren een breedbeeldtv en moet dus al jaren met mindere kwaliteit TV kijken dan nodig is.. vind ik ook heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat de thread nog niet dood is. Misschien is het goed om nog eens alle problemen rond televisie van XMS op een rijtje te zetten. Daarbij heb ik een gloednieuwe breedbeeldtelevisie dus daar zal het niet aan liggen. Tevens vind ik het raar dat XMS er van uitgaat dat storingen lokaal optreden waardoor ze technici langssturen terwijl toch wel blijkt dat iedereen er last van heeft, alleen klagen de meeste mensen niet (meer).

1. Ontbrekende zenders (we weten waarom, maar toch...).
2. Slechte kwaliteit, vooral België: onscherp beeld, rochelend geluid, ernstige atmosferische storingen, geen Teletekst.
3. Lichte atmosferische storingen op sommige andere kanalen (b.v. Nederland).
4. Verknipt beeld: om van kartelranden af te zijn heeft XMS het beeld "gecropt" waardoor er nu zichtbaar randen ontbreken, de logo's staan helemaal tegen de linkerkant van het beeld.
5. Sommige uitzendingen vertonen nog steeds lichte uitval: beeld staat even stil.
6. Sommige uitzendingen/kanalen lijken inderdaad een verkeerde beeldmodus te hebben, op de 4:3 stand van mijn televisie zijn de meeste uitzendingen correct, de foute zijn te smal.
7. Omroep Amersfoort nog steeds geen fatsoenlijke uitzending.

Misschien heeft XMS de belangrijkheid van het onderdeel televisie onderschat, of heeft men gehoopt dat klanten sneller tevreden zouden zijn met het gebodene, maar feit blijft dat de televisiekwaliteit achterblijft bij de standaard anno 2006, zowel bij die van analoge en zeker bij die van digitale televisie van b.v. Casema. Ik stel XMS voor om MET SPOED het digitale televisiedeel in orde te maken, anders raad ik nieuwe klanten af om met televisie van XMS in zee te gaan. Ik ben normaal gezien niet zo drastisch maar mijn favoriete uitzending van "Silent Witness" op België 2 gisteravond was om te huilen zo slecht, mijn schoonvader in Thailand heeft in de jungle met z'n sprietje nog betere kwaliteit dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanmiddag 12.00 uur geen signaal meer op de XMS-kabel zowel TV als Radio dood!!! Daar er geen servicedienst is op zondag (ook geen helpdesk) zal dit wel tot morgenochtend duren, is toch eigenlijk van de gekken, gelukkig zit er nog signaal op de Casema-kabel. Als je geen Casema meer hebt moet je vanavond verplicht mens erger je niet spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:23:
[...]

En toch kan ik de technische dienst niet helemaal ongelijk geven. Door het breedbeeld signaal anamorphic door te geven, gebruik je het maximale aantal beeldlijnen dat het PAL systeem kan weergeven. hierdoor is de beeldkwaliteit dus optimaal. Alle breedbeeldtv's kunnen het beeld vervolgens uitrekken. Veel normale tv's kunnen het beeld samendrukken waardoor de verhoudingen weer kloppen. En ja oudere tv's kunnen dat niet.
Ik zou zelf (maar ik neem straks alleen internet af omdat ik satelliet ongvangers heb) deze manier van uitzenden prefereren. UPC doet dit bijvoorbeeld niet.

Het is vervelend hoor als je TV het niet ondersteund, maar ééns moet je met je tijd mee en als men steeds rekening blijft houden met verouderde toestellen gaan we nooit vooruit in techniek.

Ik heb dus al enkele jaren een breedbeeldtv en moet dus al jaren met mindere kwaliteit TV kijken dan nodig is.. vind ik ook heel vervelend.
Ik ben het niet met je eens. Waarom gaat dit dan wel goed bij de breedbeelduitzendingen van de overige zenders zoals bv de ZDF? Deze schakelen automatisch om van normaal naar breedbeeld, en dan op mijn tv met de zwarte balken. Bij breedbeeld uitzendingen van NED1, 2 en 3 zijn er geen zwarte balken waardoor het beeld uitgerekt wordt. Daarnaast worden de normale TV's nog steeds verkocht en mischien wil ik wel geen breedbeeld TV.

@hpsmalle en dilasso;
Wie weet is een meer gecoordineerde actie op zijn plaats hier. Het mobiliseren van eindgebruikers met ervaringen tot nu toe en dan als een blok naar XMS acties ondernemen. Ik weet zo al wel een 10 tal gebruikers met klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:23:
Vanaf vanmiddag 12.00 uur geen signaal meer op de XMS-kabel zowel TV als Radio dood!!! Daar er geen servicedienst is op zondag (ook geen helpdesk) zal dit wel tot morgenochtend duren, is toch eigenlijk van de gekken, gelukkig zit er nog signaal op de Casema-kabel. Als je geen Casema meer hebt moet je vanavond verplicht mens erger je niet spelen.
Hier geen problemen op dit moment, 17:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
als ik zo alle problemen lees begin ik steeds meer te twijfelen of ik wel over ga stappen miaschien laat ik het wel bij het oude en vraag ik digitale televisie van casema aan die gaan ook een proef doen met hdtv
ik hoor alleen maar ellende over XMS wat betreft het tv gebeuren

ps woon in leiden daar zou het dit jaar beschikbaar moeten zijn maar dat zeiden ze 1 jaar geleden ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:59:
[...]

@hpsmalle en dilasso;
Wie weet is een meer gecoordineerde actie op zijn plaats hier. Het mobiliseren van eindgebruikers met ervaringen tot nu toe en dan als een blok naar XMS acties ondernemen. Ik weet zo al wel een 10 tal gebruikers met klachten.
Voel ik wel wat voor. Eigenlijk zou er een soort gebruikersgroep moeten worden opgericht die namens iedereen naar XMS toe communiceert en eventueel kijkt wat er juridisch mogelijk is. Echter mijn kring van gebruikers is nog niet zo groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
als het goed is zijn ze begonnen met het leggen van kabels in nijmegen.

volgens de site dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fried schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:23:

volgens de site dan..
Nou dan komt ook bij jou, met de kabel de ellende, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mijn schoonouders in de dilasso geen tv en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:59:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Waarom gaat dit dan wel goed bij de breedbeelduitzendingen van de overige zenders zoals bv de ZDF? Deze schakelen automatisch om van normaal naar breedbeeld, en dan op mijn tv met de zwarte balken. Bij breedbeeld uitzendingen van NED1, 2 en 3 zijn er geen zwarte balken waardoor het beeld uitgerekt wordt. Daarnaast worden de normale TV's nog steeds verkocht en mischien wil ik wel geen breedbeeld TV.
Omdat blijkbaar de satellietontvanger bij de ZDF niet op anamorphic staat. Dit is dus niet consequent van XMS. Ik heb zelf satelliet hier in huis en daarbij kun je het instellen op anamorphic (uitgerekt) en letterbox (met balken)
Bij het omzetten van het satellietsignaal naar een signaal dat door een analoge tv is te ontvangen, is het niet mogelijk deze keuze mee te laten zenden. Tis dus het een of het ander.
Als XMS dus een consequent beleid zou voeren hierin, zouden of alle zenders die breedbeeld uitzenden of anamorphic of letterbox worden doorgegeven....

Normale tv's worden steeds minder verkocht. Sterker nog, het zal niet lang meer duren en dan gaan de beeldbuizen eruit. Over enkele tijd kun je alleen nog maar breedbeeld platte tv's kopen in de winkel.
De nieuwe normale tv's hebben meestal wel de optie om het beeld samen te drukken. Zelfs het onbekende merk van mijn moeder dat ze 4 jaar terug bij de neckermann kocht kan het.

Nogmaals, ik snap dat het vervelend is, wanneer het oudere toestel dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fried schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:23:

volgens de site dan..
Mjah, laten we dat dan maar hopen. Persoonlijk boeit mij die TV ontvangst niet zoveel, ik wil gewoon die 10mbit upload ! (25mbit na upgrade ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
idd, mij gaat het ook vooral om internet..

volgens de planning:
7-11-2005: voorbereiden hoogbouw
16-1-2006: graafwerkzaamheden
27-2-2006: aansluiten woningen
18-9-2006: einde aansluiten woningen

en nu maar hopen dat wij relatief vroeg aan de beurt zijn en niet tot 18 september moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Fried, ik zal wel weer voor eeuwige pessimist uitgemaakt worden... maar hoop niet op inet voor 2007 van portaal...
Ik heb nog steeds hier die eerste brief uit 2003 liggen van eind dit jaar... en alle daarna genoemde data zijn hier iig nog nooit gehaald...

[ Voor 1% gewijzigd door Duur! op 19-01-2006 15:09 . Reden: edit typo in jaartal ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik heb alle TV problemen die er zijn in een dossier samengevat en naar onze leverancier opgestuurd. Men is de cases nu aan het onderzoeken. Aangezien het hier wel om problemen gaat die vaak slecht te reproduceren zijn, of problemen die schijnbaar random optreden op bepaalde zenders, heeft onze leverancier wel tijd nodig om alles goed uit te zoeken. Persoonlijk hoop ik hier over een aantal weken wat meer over te kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:57:

Mijn menig is dat XMS (nog) veel meer druk op de leverancier zal moeten uitoefenen om een goed product bij de eindgebruikers te krijgen. Ik denk ook dat er veel eindgebruikers in Soest en Soesterberg klaag moe zijn, omdat de langdurige problemen toch niet opgelost worden. Ook kijken veel eindgebruikers nog steeds via het analoge signaal van casema wat nog niet is afgesloten. :)

Inmiddels zijn de eerste eindgebruikers in Amersfoort Vathorst aangesloten en hier zal men ook, indien afgenomen, het analoge TV signaal van Soest ontvangen. Ik denk dat XMS zijn borst nog nat kan maken.
Al deze problemen zijn inderdaad bekend bij mij. Volgens mij heb ik je ook al eens aan de telefoon gehad over het "valse" geluid van belgie 1,2. Ik vermoed inderdaad dat er nog wat meer zaken openstaan maar dat mensen geen zin hebben om problemen te melden. Dat is de reden dat ik zelf een dossier met openstaande problemen heb waar ik zelf achteraan zit. Verder maakt het natuurlijk niets uit of wij alleen Soest/Soesterberg hebben of half nederland. Het TV-signaal dient gewoon in orde te zijn. Zoals ik hierboven ook al aangaf zijn het soms echter wel lastig te detecteren problemen. Als alles op schema loopt heb ik over een aantal weken zelf ook glasvezel in nijmegen liggen. Dan zal het voor mij makkelijker zijn om eventuele problemen zelf te onderzoeken. Op het moment heb ik thuis ook een schotel gericht op de astra. Hiermee kan ik controleren of de problemen in onze dienst zitten of dat het in de aanlevering misgaat.
Veel problemen (centrering beeld->Logo's staan half buiten het scherm, veel omschakellingen van 16:9 naar 4:3 in een kort tempo bij nl 1,2,3 waardoor tv's het niet altijd goed bijhouden etc) heb ik op het moment ook op mijn schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Duur schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:45:
Fried, ik zal wel weer voor eeuwige pessimist uitgemaakt worden... maar hoop niet op inet voor 20907 van portaal...
20907? Denk niet dat de mensen hier zóveel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info: De servicedesk kan natuurlijk niet 24/7 open zijn, daarvoor zouden de kosten te hoog zijn. Het is echter wel mogelijk om als wij dicht zijn een voicemail bericht achter te laten. Onze piketdienst controleert alle berichten en als er iets generieks aan de hand is schakelen zij onze technische dienst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:52:
I
3. Lichte atmosferische storingen op sommige andere kanalen (b.v. Nederland).
4. Verknipt beeld: om van kartelranden af te zijn heeft XMS het beeld "gecropt" waardoor er nu zichtbaar randen ontbreken, de logo's staan helemaal tegen de linkerkant van het beeld.
5. Sommige uitzendingen vertonen nog steeds lichte uitval: beeld staat even stil.
3) in de praktijk blijkt dat bij een aantal gebruikers de bekabeling niet goed afgeschermd is. Hierdoor kunnen nabij gelegen kabels/hardware zorgen voor voor interferentie. Vaak zorgt dit bij bvb rtl4 voor balken in beeld. Schijnbaar ligt de frequentie van rtl4 dicht bij de frequenties van bepaalde stroombronnen.

4) Het was inderdaad een keuze. Of het lijntje van het teletekst signaal, of een deel van het signaal wegknippen. UPC koos hierbij voor het plaatsen van een zwarte balk, wat eigenlijk een minder nette oplossing is. Dat de logo's half in/buiten het beeld staan zie ik thuis zelf ook op mijn schotel via de ASTRA. Ik denk dus dat dit in de aanlevering van het signaal zit, of meer een combinatie van beide factoren is.

5) van dat laatste krijgen wij geen meldingen meer van klanten. Er zijn een aantal mensen die voor ons de uitzendingen in de gaten houden, maar zij hebben geen klachten op het moment. Het is natuurlijk nooit uitgesloten dat het ergens mis gaat en dat zij dat niet zien. Het is tenslotte erg lastig om alle zenders 24/7 te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:36:
[...]

Ook bij mijn schoonouders in de dilasso geen tv en radio.
Er was inderdaad een storing in een wijkcentrale. Hierdoor lag AP4 eruit. Het exacte postcode gebied weet ik zo niet, maar het was dus niet voor alle gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Duur schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:45:
Fried, ik zal wel weer voor eeuwige pessimist uitgemaakt worden... maar hoop niet op inet voor 20907 van portaal...
Ik heb nog steeds hier die eerste brief uit 2003 liggen van eind dit jaar... en alle daarna genoemde data zijn hier iig nog nooit gehaald...
Vorige week zijn bij mij in Nijmegen (hoogbouw) de kabels tot in de meterkast doorgetrokken. Ik verwacht dat Nijmegen rond maart (of iets later) opgeleverd kan worden. Arnhem zal als eerste gemeente opgeleverd worden.

[ Voor 1% gewijzigd door denan op 16-01-2006 13:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:29:
[...]

Vorige week zijn bij mij in Nijmegen (hoogbouw) de kabels tot in de meterkast doorgetrokken. Ik verwacht dat Nijmegen rond maart (of iets later) opgeleverd kan worden. Arnhem zal als eerste gemeente opgeleverd worden.
oh ok. Dat bied perspectief. Dus zo rond maart is alles in Nijmegen (vermoedelijk) opgeleverd ?
Dat is goed nieuws !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:16:
[...]

oh ok. Dat bied perspectief. Dus zo rond maart is alles in Nijmegen (vermoedelijk) opgeleverd ?
Dat is goed nieuws !
Als alles meezit wel. Door de vorst is er een vertraging van 2 weken geweest. De eerste stad die wij zullen opleveren zal arnhem zijn. Ik ben benieuwd hoe het daar gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:24:
[...]

5) van dat laatste krijgen wij geen meldingen meer van klanten. Er zijn een aantal mensen die voor ons de uitzendingen in de gaten houden, maar zij hebben geen klachten op het moment. Het is natuurlijk nooit uitgesloten dat het ergens mis gaat en dat zij dat niet zien. Het is tenslotte erg lastig om alle zenders 24/7 te monitoren.
Denan, ik waardeer de manier waarop je alle kritische geluiden tegemoet bent getreden en ik ben best bereid om af te wachten of jullie leverancier in staat is wat aan onze klachten te doen. Nou heb je het steeds maar over "een aantal mensen dat de uitzendingen in de gaten houdt" en dan vraag ik me af: wie zijn dat dan en waarom zit ik daar niet bij? Een aantal Soesters op dit forum is redelijk kritisch over de televisie, waaronder ik, en je beweert nu dat jullie testforum "geen klachten" heeft op het moment. Betekent dat dat zij niet zien wat wij wel zien, of dat ze eerder tevreden zijn of dat wij misschien "teveel zeuren"? Dit bedoel ik niet persé negatief maar het is toch vreemd dat ze geen klachten hebben terwijl ik afgelopen zaterdag naar een uitzending op België twee heb zitten kijken die niemand goed had kunnen keuren. Die atmosferische storingen waar ik het over had waren behoorlijk ernstig, ik kon bij tijd en wijle amper de ondertitels lezen en die storingen op sommige andere kanalen zijn ook pas van de laatste tijd. Nu heb IK niets aan mijn installatie veranderd dus moet het wel van buiten komen zou je zeggen. Ik dacht dat er bij een glasvezelnetwerk (vanaf jullie tot aan onze meterkast) weinig of geen sprake meer zou zijn van storingen maar het blijkt toch dat dat te eenvoudig gedacht is. En toch zijn mijn eisen niet zo hoog: zolang het nodig is gewoon analoge televisie à la Casema analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:36:
[...]
Denan, ik waardeer de manier waarop je alle kritische geluiden tegemoet bent getreden en ik ben best bereid om af te wachten of jullie leverancier in staat is wat aan onze klachten te doen. Nou heb je het steeds maar over "een aantal mensen dat de uitzendingen in de gaten houdt" en dan vraag ik me af: wie zijn dat dan en waarom zit ik daar niet bij? Een aantal Soesters op dit forum is redelijk kritisch over de televisie, waaronder ik, en je beweert nu dat jullie testforum "geen klachten" heeft op het moment. Betekent dat dat zij niet zien wat wij wel zien, of dat ze eerder tevreden zijn of dat wij misschien "teveel zeuren"? Dit bedoel ik niet persé negatief maar het is toch vreemd dat ze geen klachten hebben terwijl ik afgelopen zaterdag naar een uitzending op België twee heb zitten kijken die niemand goed had kunnen keuren. Die atmosferische storingen waar ik het over had waren behoorlijk ernstig, ik kon bij tijd en wijle amper de ondertitels lezen en die storingen op sommige andere kanalen zijn ook pas van de laatste tijd. Nu heb IK niets aan mijn installatie veranderd dus moet het wel van buiten komen zou je zeggen. Ik dacht dat er bij een glasvezelnetwerk (vanaf jullie tot aan onze meterkast) weinig of geen sprake meer zou zijn van storingen maar het blijkt toch dat dat te eenvoudig gedacht is. En toch zijn mijn eisen niet zo hoog: zolang het nodig is gewoon analoge televisie à la Casema analoog...
Dit "testforum" is gewoon een groep mensen die in soest/soesterberg wonen die in het begin alle problemen doorgaven die zij tegenkwamen. Met deze mensen heb ik afgesproken dat zij contact opnemen op het moment dat er iets mis is. In het begin kwam het vooral veel voor dat op een aantal zenders het beeld even stil stond. Juist doordat deze problemen slecht te monitoren waren heb ik deze mensen gevraagd om het zelf in de gaten te houden.
(Ik denk dat "testforum" ook teveel is, ik prefereer "waakzame klanten".)
Deze mensen zijn redelijk actief geweest met het maken van calls naar onze servicedesk als er een probleem was met een tv dienst. Ook hielden zij de tijden bij waarop het mis ging. Ik heb dan ook geen lijst van mensen waarmee ik contact zocht, als zij belden was dat terug te vinden in mijn ticketingsysteem. Een grove schatting is dat het ongeveer 10 a 20 mensen waren die wekelijks/dagelijks belden met updates over problemen. Aangezien het hier vooral ging om problemen met stilstaand beeld elke 5 minuten (wat nu al tijden verholpen is) heb ik natuurlijk al lang niets gehoord.

Andere problemen (zoals van Dilasso/hpsmalle/bbotje etc) die hier op het forum genoemd zijn houd ik zelf bij. De meesten hebben ook al via de email/telefoon contact met mij gehad en zo zijn de cases in mijn TV dossier terecht gekomen. Met andere woorden: Jullie zijn ook deel van mijn testgroep.

Het grote verschil tussen de eerdere problemen met stilstaand beeld is dat deze problemen vaak lastiger te detecteren zijn en dus ook lastiger op te lossen. Een tv beeld dat elke 5 minuten even stilstaat is duidelijk een probleem. Als een zender 1x per week op een random dag/tijd 2 secs stilstaat is het al een stuk lastiger te traceren. Dat houd echter niet in dat ik de problemen niet doorspeel naar de leverancier, ik zal het alleen een stuk beter moeten documenteren.

Wat betreft de atmosferische storingen moet ik toch zeggen dat me dat verbaast. Ik weet dat Belgie1,2 en tv amersfoort op dit moment niet direct op ons netwerk geplaatst kunnen worden. Dat is de reden dat de kwaliteit op dit moment minder is (scherpte/geluidskwaliteit), maar de signalen komen wel digitaal binnen. Atmosferische storingen zouden dus eigenlijk niet mogelijk moeten zijn. Zou je een duidelijke omschrijving kunnen geven van het begrip "atmosferische storingen"? Email het maar naar support@xtramediaservices.nl tav martijn sanders, dan komt het automatisch bij mij aan.

(Ik weet dat de leverancier het signaal via een omweg op ons netwerk plaatst nu voor belgie1,2 en tv amersfoort. Het kan natuurlijk zijn dat er ergens in dat proces iets misgaat de laatste weken)

Verder zie ik de klachten/problemen hier natuurlijk niet als zeuren. De TV dienst moet gewoon 100% werken. Zolang mensen echter maar beseffen dat ook casema/upc de laatste tijd uitval van signaal hebben (doordat de aanlevering stokt) en het via de schotel ook wel eens misgaat (ik spreek uit eigen ervaring, vooral yorin/rtl4 hadden in nov/dec geregeld problemen). Alle redelijke klachten, en tot nu nog toe zijn alle problemen/klachten redelijk geweest, zal ik oppakken.

[add]
Nog even inhakend op je vraag over het 'testforum': Wij krijgen op het moment telefonisch eigenlijk maar heel weinig klachten over de TV-dienst. Ik schat zo dat er 2 a 3x per week een telefoontje komt dat over de TV dienst gaat. De laatste tijd controleer ik dit forum dus ook vaker om generieke problemen te detecteren. Zodra de aansluiting bij mij thuis opgeleverd is zal ik zelf ook tests kunnen uitvoeren, dit zal het controleproces aanzienlijk versnellen.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 17-01-2006 17:03 . Reden: typo'tje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Denan weet jij hoe het in leiden staat met aansluitingen en werkvoorbereiding en is er al een schema wat voor wijken eerst worden aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:26:
Denan weet jij hoe het in leiden staat met aansluitingen en werkvoorbereiding en is er al een schema wat voor wijken eerst worden aangesloten
In leiden is men nu bezig met de hoogbouw. Laagbouw zal waarschijnlijk over 6 a 8 weken starten. Het probleem bij hoogbouw is dat er met iedereen in een flat op dezelfde dag een afspraak gemaakt moet worden om het glas te blazen. Het moet tenslotte door alle meterkasten van de onderburen heen op weg naar de bovenste appartementen. Helaas blijkt in de praktijk vaak dat afspraken maken met 3-6 bewoners die boven elkaar wonen bijna onmogelijk is.
Dit soort dingen vertragen de oplevering.

Voorbeeld: Vanmorgen kwam VST voor de 2e keer in 2 weken bij mij aan de deur. Ondanks de afspraak bleken maar 2 van de 3 onderburen aanwezig. Nu is het weer een aantal dagen uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 15:21
denan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:16:
[...]

Voorbeeld: Vanmorgen kwam VST voor de 2e keer in 2 weken bij mij aan de deur. Ondanks de afspraak bleken maar 2 van de 3 onderburen aanwezig. Nu is het weer een aantal dagen uitgesteld.
Ik zou denk ik toch wel enigszins pissig op mijn buren worden in zo'n geval. Kun je weer een dag vrij nemen!

:/

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is bij ons opgelost door de kabels via de trappenhuizen te laten lopen. Ik heb nu al een aantal maanden glasvezel terwijl er nog steeds bij sommige mensen losse kabels voor de deur hangen om tot in de meterkast te worden doorgetrokken. De meeste van deze mensen weiger(d)en om dit werk te laten verrichten omdat ze toch geen glasvezel namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:06:
[...]

Dit is bij ons opgelost door de kabels via de trappenhuizen te laten lopen. Ik heb nu al een aantal maanden glasvezel terwijl er nog steeds bij sommige mensen losse kabels voor de deur hangen om tot in de meterkast te worden doorgetrokken. De meeste van deze mensen weiger(d)en om dit werk te laten verrichten omdat ze toch geen glasvezel namen.
Wat flauw, ze wisten vantevoren dat indien ze geen GV zouden nemen, het toch aangelegd moest worden. Is toch onbewust een beetje "buurtje-pesten" met dat halstarrige gedrag... Hoeven ze bij mij niet te doen, want ik douw ze hoogstpersoonlijk die GV door de strot :+ Ik wacht al lang genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:06:
[...]

Helaas begrijpt niet iedereen dat:

-Portaal de eigenaar is van hun woning
-Portaal werkzaamheden mag uitvoeren aan de woning
-Portaal het aansluiten van glasvezelverbindingen (ongeacht of mensen er een dienst op nemen) ziet als waardevermeerdering van de woning
-Mensen niet gedwongen worden om een abonnement te nemen

Het aanleggen van de glasvezelkabels naar de meterkast is te vergelijken met het aansluiten van een gasmeter. In dit geval hoort het er te hangen, maar hoeft men er geen gebruik van te maken.

Een ander puntje is natuurlijk dat als de huidige huurder geen diensten wil afnemen op glasvezel, de toekomstige huurder dit misschien wel wil. Dat is ook de reden dat het in elke portaalwoning tot in de meterkast opgeleverd moet worden.

Note:
Er zijn zelfs al mensen bekend die weigerden de monteurs binnen te laten omdat:
-Ze ze niet vertrouwden
-Ze al sinds jaren niemand in hun woning lieten
-Ze een andere onduidelijke reden hadden (maar er toch een sterke geur van een niet nader te noemen plant naar buiten kwam drijven en er duidelijke grote bakken met planten met lampen erboven te zien waren).
-etcetc

Elke inwoner kan natuurlijk zijn eigen redenen hebben om de deur dicht te houden, maar feit blijft dat portaal de eigenaar is en onderhoud aan de woning mag uitvoeren. Dit valt onder onderhoud.

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 19-01-2006 16:21 . Reden: toevoeginkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:09:
[...]

Wat flauw, ze wisten vantevoren dat indien ze geen GV zouden nemen, het toch aangelegd moest worden. Is toch onbewust een beetje "buurtje-pesten" met dat halstarrige gedrag... Hoeven ze bij mij niet te doen, want ik douw ze hoogstpersoonlijk die GV door de strot :+ Ik wacht al lang genoeg ;)
Nou als ze hier komen wil ik ook wat dingen zwart op wit, daar in sommige brieven van portaal gesproken word dat ook al neem je niets van het glas af, je toch 25 euro per maand zou moeten gaan dokken voor het alleen al aanwezig zijn van het glas...
en het zou niet de eerste keer zijn dat portaal hier de gewone leidingen doorsnijdt want die leidingen zijn handig voor hun nieuwe leiding.

En moeten nemen? sorrie het is geen onderhoud ofzo... waaraan je verplicht bent mee te werken...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Duur schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:44:
[...]

Nou als ze hier komen wil ik ook wat dingen zwart op wit, daar in sommige brieven van portaal gesproken word dat ook al neem je niets van het glas af, je toch 25 euro per maand zou moeten gaan dokken voor het alleen al aanwezig zijn van het glas...
en het zou niet de eerste keer zijn dat portaal hier de gewone leidingen doorsnijdt want die leidingen zijn handig voor hun nieuwe leiding.

En moeten nemen? sorrie het is geen onderhoud ofzo... waaraan je verplicht bent mee te werken...
De aanleg van de glasvezelkabels kost niets voor de inwoners van het pand. Ook is het zo dat ze geen hogere huur krijgen doordat er 'de optie' voor glasvezeldiensten is.

Verder is het zo dat het toch echt onderhoud is aan de woning. Stel portaal heeft een potje waaruit ze voor alle woningen dubbel glas kunnen betalen of nieuw isolatiemateriaal voor de daken. Dan zouden die inwoners ook geen nee kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Bij mij wordt ook binnenkort de glas aangesloten, en nu heb ik een nieuwe router met firewall nodig, want mijn ADSL router incl. modem past niet. Iemand een goede suggestie?

Ik heb al gekeken naar een Juniper Netscreen 5 GT, of een Checkpoint Safe@Office, want daar zit een firewall, en VPN in (altijd makkelijk als je bij je eigen spul kan), maar er is bijna niet aan dat spul te komen als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:00:
[...]
-De poorten staan volledig open, tot 10Mbit naar de buitenwereld. Intern zou het 100Mbit moeten zijn, maar bind me daar even niet op vast.
Ik zal het in het nieuwe jaar even nakijken.
@denan, heb je nog kans gehad om bovenstaande te checken.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:49:
[...]

@denan, heb je nog kans gehad om bovenstaande te checken.....?
Dat was me inderdaad ontschoten. Ik ga het nu uitzoeken. Waarschijnlijk heb ik na het weekend een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:34:
Bij mij wordt ook binnenkort de glas aangesloten, en nu heb ik een nieuwe router met firewall nodig, want mijn ADSL router incl. modem past niet. Iemand een goede suggestie?

Ik heb al gekeken naar een Juniper Netscreen 5 GT, of een Checkpoint Safe@Office, want daar zit een firewall, en VPN in (altijd makkelijk als je bij je eigen spul kan), maar er is bijna niet aan dat spul te komen als particulier.
Al eens gedacht aan bijvoorbeeld IPCop ? Is een hele leuke linux-router distributie, draait al op een P1, met alle functies die je maar kunt wensen, inclusief traffic-shaping, VPN en SHH access. Is 1 cd-tje, ff erin knallen, setupje doorlopen, draaien maar _/-\o_ Draait bij mij al tijden met volle tevredenheid en is toch echt stukken goedkoper dan een dedicated oplossing. Mocht je nix hebben om het op te draaien, heb ik nog wel een Celeron 500 hier rondslingeren die je zo mag meenemen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 19:23 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:20:
[...]
Al eens gedacht aan bijvoorbeeld IPCop ? Is een hele leuke linux-router distributie, draait al op een P1, met alle functies die je maar kunt wensen, inclusief traffic-shaping en SHH access. Is 1 cd-tje, ff erin knallen, setupje doorlopen, draaien maar _/-\o_ Draait bij mij al tijden met volle tevredenheid en is toch echt stukken goedkoper dan een dedicated oplossing. Mocht je nix hebben om het op te draaien, heb ik nog wel een Celeron 500 hier rondslingeren die je zo mag meenemen ;)
Ja, heb ik wel aan gedacht. Er zijn echter 3 nadelen. Formaat en stroomverbruik plus leeftijd.
Formaat; meterkast hangt al vol met glasvezel apparatuur, switches, telefooncentrale, patchpanel, gas, water en licht meters.
Stroomverbruik; hierop kun je wat van de aanschaf terugverdienen, maar merk je vooral in je vaste lasten.
Leeftijd; oude PC's hebben de neiging spontaan ermee op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:29:
[...]

Ja, heb ik wel aan gedacht. Er zijn echter 3 nadelen. Formaat en stroomverbruik plus leeftijd.
Formaat; meterkast hangt al vol met glasvezel apparatuur, switches, telefooncentrale, patchpanel, gas, water en licht meters.
Stroomverbruik; hierop kun je wat van de aanschaf terugverdienen, maar merk je vooral in je vaste lasten.
Leeftijd; oude PC's hebben de neiging spontaan ermee op te houden.
Ja, daar heb ik geen weerwoord tegen. Je hebt absoluut gelijk. Maar aangezien ik toch hopen van die ouwe bakkies heb liggen, is reden 3 niet zo'n issue voor mij. Maar in de andere redenen die je noemt kan ik me wel vinden. Neemt niet weg dat ik voorlopig wel ff zo blijf doordraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[...]
In leiden is men nu bezig met de hoogbouw. Laagbouw zal waarschijnlijk over 6 a 8 weken starten.
Volgens het schema op de website van xmsnet wordt 20-2-2006 begonnen met aansluiten woningen en is dat 21-8-2006 klaar. Da's nogal een lange tijd. Dan vraag ik me af hoe groot de kans is dat mijn woning (hoogbouw) per 21-3 aangesloten zou zijn. Ik vermoed niet zo groot en dan kan ik net zo goed nu alvast naar een ander ADSL abonnement gaan, omdat ik er anders toch weer een jaar aan vast zit en aansluiten voor 21-3-2007 dan geen optie meer is.

Overigens heb ik nog geen reactie gekregen op mijn eerder gestelde vragen waar in het nieuwe jaar meer over bekend zou zijn:
  • Gaat het op korte termijn nog mogelijk worden om BBC 1 & 2 aan te bieden?
  • Wanneer kunnen alternatieve telefoonaanbieders op het netwerk worden gekozen?
  • Wanneer komt dat vaste IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
<Hier stond een dubbele post door problemen met de GoT site>

[ Voor 116% gewijzigd door martdj op 22-01-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:36:
[...]

Volgens het schema op de website van xmsnet wordt 20-2-2006 begonnen met aansluiten woningen en is dat 21-8-2006 klaar. Da's nogal een lange tijd. Dan vraag ik me af hoe groot de kans is dat mijn woning (hoogbouw) per 21-3 aangesloten zou zijn. Ik vermoed niet zo groot en dan kan ik net zo goed nu alvast naar een ander ADSL abonnement gaan, omdat ik er anders toch weer een jaar aan vast zit en aansluiten voor 21-3-2007 dan geen optie meer is.

Overigens heb ik nog geen reactie gekregen op mijn eerder gestelde vragen waar in het nieuwe jaar meer over bekend zou zijn:
  • Gaat het op korte termijn nog mogelijk worden om BBC 1 & 2 aan te bieden?
  • Wanneer kunnen alternatieve telefoonaanbieders op het netwerk worden gekozen?
  • Wanneer komt dat vaste IP adres?
-Bij dit aansluitproces worden ook de mensen meegerekend die een echte aansluiting op XMSnet willen hebben, dus niet puur de woningen waarin glas geblazen gaat worden. In de praktijk zullen de aannemers eerder klaar zijn.

BBC 1&2
Dit gaat helaas niet op korte termijn mogelijk worden. De BBC mag geen uitzendlicenties meer geven aan buitenlandse commerciele tv exploitanten. Zodra de BBC haar standpunt hierin wijzigt zullen wij het signaal direct doorsturen.

Alternatieve telefoonaanbieders
Hier zijn wij op dit moment mee bezig. Zoals op onze website te zien is, is het telefoniepakket anders in de steden die nu opgeleverd gaat worden. Dit heeft onder andere te maken met een nieuwe telefonieaanbieder.

Vaste IP-adres
Het komt eraan, dat is iets dat zeker is, maar over de exacte invoeringsdatum zal ik pas in februari meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:56:

-Bij dit aansluitproces worden ook de mensen meegerekend die een echte aansluiting op XMSnet willen hebben, dus niet puur de woningen waarin glas geblazen gaat worden. In de praktijk zullen de aannemers eerder klaar zijn.
Op dit moment zou er in Arnhem al graafwerkzaamheden moeten zijn voor het blazen van de glasvezels. Door welk bedrijf word dit gedaan en waar zijn ze op dit moment daar mee bezig? (hier helaas nog geen activiteiten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:56:
[...]
-Alternatieve telefoonaanbieders
Hier zijn wij op dit moment mee bezig. Zoals op onze website te zien is, is het telefoniepakket anders in de steden die nu opgeleverd gaat worden. Dit heeft onder andere te maken met een nieuwe telefonieaanbieder.
Komt er dus voor Arnhem boven op de Euro 50,- voor het basispakket ook nog eens Euro 3,95 voor de telefonie dienst? Zie ook hier: http://arnhem.xmsnet.nl/cms/xms/arnhem/control.cfm?ID=7008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:47:
[...]

Op dit moment zou er in Arnhem al graafwerkzaamheden moeten zijn voor het blazen van de glasvezels. Door welk bedrijf word dit gedaan en waar zijn ze op dit moment daar mee bezig? (hier helaas nog geen activiteiten :+)
Dat is volker-stevin telecom. Voor de huisaansluitingen worden meerdere aannemers ingeschakeld die in naam van VS-Telecom zullen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:02:
[...]

Komt er dus voor Arnhem boven op de Euro 50,- voor het basispakket ook nog eens Euro 3,95 voor de telefonie dienst? Zie ook hier: http://arnhem.xmsnet.nl/cms/xms/arnhem/control.cfm?ID=7008
Nee, de basisdienst is 50 euro met telefonie. De tarieven op die website gaan over de extra prijzen als men losse diensten neemt. Dus Internet vastrecht + telefonie etc. Er zijn nieuwe brochures die binnenkort de deur uit zullen gaan. De website zal dan ook aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:26:
[...]
Voor de huisaansluitingen worden meerdere aannemers ingeschakeld die in naam van VS-Telecom zullen gaan werken.
De "noord en zuid" Polen hebben ze toch wel thuis gelaten deze keer? :)

@denan, zou je ook eens kunnen kijken of de instellingen voor het versturen van een email bericht goed zijn. Volgens de site zou een bericht van maximaal 25MB verstuurd kunnen worden, echter bij 19MB komt die al onbestelbaar terug.

552 5.2.3 Message exceeds maximum fixed size (25000000)

edit: vraag toegevoegd

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:06:
[...]

De "noord en zuid" Polen hebben ze toch wel thuis gelaten deze keer? :)

@denan, zou je ook eens kunnen kijken of de instellingen voor het versturen van een email bericht goed zijn. Volgens de site zou een bericht van maximaal 25MB verstuurd kunnen worden, echter bij 19MB komt die al onbestelbaar terug.

edit: vraag toegevoegd
Er worden inderdaad andere aannemers gebruikt als de aannemer die op een aantal locaties in soest/soesterberg heeft gewerkt. Deze aannemer is in het begin van het traject ook al van het project gehaald.

De instellingen voor de email staan wel goed. Het is namelijk zo dat een attachment van 19MB ge-encode wordt voor het verzenden. Hierdoor komt er met gemak een aantal Mbit bovenop. een plaatje van 1.0Mbit zal ge-encode in de email een totale grote van 1.4-1.6Mbit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:06:
[...]
25000000 bytes is sowieso maar 23,8 MB en daarnaast is er zoals denan al aangeeft nog de MIME encoding die ook nog een een flink percentage afsnoept.

Ik zie dat er qua productaanbod in Leiden inderdaad een hoop veranderd is. Het is nu mogelijk om het Internetpakket apart af te nemen à 32,95 + 4,95 voor mailboxen, homepage, usenet toegang etc. Daarnaast zijn er bedragen gehangen aan de bSMTP optie: 5 euro initieel en 1,95 per maand, waarbij mij niet duidelijk is of die bedragen nu ook gelden als ik het Internetpakket van 4,95 niet afneem.
Ik vind het wel positief dat het Internet pakket nu apart is af te nemen. Al weet ik niet of ik persoonlijk de 9 Mbit/s hogere upstream ruim 10 euro per maand meer t.o.v. een ADSL2 Wanadoo abonnement waard vind (helaas kan ik daar geen bSMTP krijgen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:04:
[...]

25000000 bytes is sowieso maar 23,8 MB en daarnaast is er zoals denan al aangeeft nog de MIME encoding die ook nog een een flink percentage afsnoept.

Ik zie dat er qua productaanbod in Leiden inderdaad een hoop veranderd is. Het is nu mogelijk om het Internetpakket apart af te nemen à 32,95 + 4,95 voor mailboxen, homepage, usenet toegang etc. Daarnaast zijn er bedragen gehangen aan de bSMTP optie: 5 euro initieel en 1,95 per maand, waarbij mij niet duidelijk is of die bedragen nu ook gelden als ik het Internetpakket van 4,95 niet afneem.
Ik vind het wel positief dat het Internet pakket nu apart is af te nemen. Al weet ik niet of ik persoonlijk de 9 Mbit/s hogere upstream ruim 10 euro per maand meer t.o.v. een ADSL2 Wanadoo abonnement waard vind (helaas kan ik daar geen bSMTP krijgen :( )
Die bedragen staan inderdaad los van elkaar. bSMTP kost 5 euro eenmalig en daarna 1.95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
martdj schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:04:
[...]
Toch klopt het niet. 25 MB is geen 23,8 MB. Getal had 26214400 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel jawel, het gaat hier dan eindelijk gebeuren. Volgende week dinsdag komt men het glas blazen hier in het complex _/-\o_ Het lange wachten is voorbij... Vanmiddag kreeg ik een lieflijke dame aan de deur, die vriendelijk kwam vragen of ik volgende week dinsdag aanwezig zou kunnen zijn. Nou lieverd, dat valt uiteraard te regelen :+

1 ding was ik wel vergeten te vragen, in mijn enthousiasme:

Is het zo, dat als men het glas komt blazen, dat de rest van de installatie ook gelijk aangesloten gaat worden ? Of word hier opnieuw een nieuwe afspraak voor gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:36:
Jawel jawel, het gaat hier dan eindelijk gebeuren. Volgende week dinsdag komt men het glas blazen hier in het complex _/-\o_ Het lange wachten is voorbij... Vanmiddag kreeg ik een lieflijke dame aan de deur, die vriendelijk kwam vragen of ik volgende week dinsdag aanwezig zou kunnen zijn. Nou lieverd, dat valt uiteraard te regelen :+

Is het zo, dat als men het glas komt blazen, dat de rest van de installatie ook gelijk aangesloten gaat worden ? Of word hier opnieuw een nieuwe afspraak voor gemaakt ?
Ik was er helaas zelf niet bij maar ik weet wel dat er waren:

Kabelgotenbevestigers
Boorders
Buisjestrekkers
Stopcontactaanleggers
Glasblazers
Modemaanbrengers
Glaslassers
Kabelsaanapparatuurbevestigers
Testers
Opzichters

Allemaal met hun eigen kennisgebiedje en eigen agenda, volgens mij
zijn ze zo'n beetje allemaal apart langs geweest in bovenstaande volgorde.
Alleen mooie dames hebben we hier niet gehad, enig idee wat die komt
doen? Zou ze gaan blazen, boren of trekken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:36:

Ze blazen bij deze actie alleen maar glas. Zodra ze in het gebied klaar zijn kan het netwerk geactiveerd worden. Indien mensen dan een aansluiting willen komt er weer een andere monteur langs die het CPS (en de DRG) komt aansluiten. Vanaf dat moment zijn de diensten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:37:
[...]

Allemaal met hun eigen kennisgebiedje en eigen agenda, volgens mij
zijn ze zo'n beetje allemaal apart langs geweest in bovenstaande volgorde.
Alleen mooie dames hebben we hier niet gehad, enig idee wat die komt
doen? Zou ze gaan blazen, boren of trekken... :+
Als zij nou gaat blazen en trekken, dan boor ik wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

Heb jij al enig zicht op wanneer ik in het centrum van Nijmegen portaalnet kan verwachten? Ik zit namelijk met een ADSL aansluiting die ik per 1 april moet opzeggen om te voorkomen dat ik er nog een jaar aan vast zit. De helpdesk zegt hier helemaal niets over maar mogelijk kun jij meer aangeven over of dat eerder richting april is of toch pas in september te verwachten valt.

Kunnen ze bij XMS niet alvast ons telefoonnummer claimen zodat ik dit niet kwijtraak als ik mijn tiscali (met voip en dus geporteerd nummer naar tiscali) op moet zeggen voordat ik portaalnet krijg?

Ik hoor het graag van je...

Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Ze blazen bij deze actie alleen maar glas. Zodra ze in het gebied klaar zijn kan het netwerk geactiveerd worden. Indien mensen dan een aansluiting willen komt er weer een andere monteur langs die het CPS (en de DRG) komt aansluiten. Vanaf dat moment zijn de diensten te gebruiken.
Ah ok, zo'n vermoeden had ik dus al. Nah, nog ffies geduld dus. Ik had de champagneflessen al koud staan :+

Weet jij of daar veel tijd tussen zit Denan? Hangt er natuurlijk een btje vanaf hoe groot mijn "gebied" is. Daar heb jij toevallig geen kijk op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:42:
Hoi Denan,

Heb jij al enig zicht op wanneer ik in het centrum van Nijmegen portaalnet kan verwachten? Ik zit namelijk met een ADSL aansluiting die ik per 1 april moet opzeggen om te voorkomen dat ik er nog een jaar aan vast zit. De helpdesk zegt hier helemaal niets over maar mogelijk kun jij meer aangeven over of dat eerder richting april is of toch pas in september te verwachten valt.

Kunnen ze bij XMS niet alvast ons telefoonnummer claimen zodat ik dit niet kwijtraak als ik mijn tiscali (met voip en dus geporteerd nummer naar tiscali) op moet zeggen voordat ik portaalnet krijg?

Ik hoor het graag van je...

Groet

Ben
Ik zou het graag zeggen, maar door de huidige vorst zijn er gewoon geen vaste afspraken te maken. Het hangt er ook puur van af hoe "soepel" de planning nu loopt. Als alle mensen inderdaad thuis zijn op de data dat ze een afspraak hadden met onze monteurs loopt het heel soepel. Als (zoals helaas vaak gebeurt) een hele rij van de 1e verdieping tot de 8e verdieping thuis is, behalve de persoon op de 5e, moet die hele rij opnieuw ingeplanned worden. Dat zorgt nu voor de meeste vertragingen.
1 April zou denk ik ook een beetje te "strak" gepland zijn voor een naadloze overgang.
Ik denk dat je het beste in maart even contact op kunt nemen met de servicedesk. De afdeling "planning" in het voicemenu zal dan vast meer weten over de wijkplanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 01:45:
[...]

Ah ok, zo'n vermoeden had ik dus al. Nah, nog ffies geduld dus. Ik had de champagneflessen al koud staan :+

Weet jij of daar veel tijd tussen zit Denan? Hangt er natuurlijk een btje vanaf hoe groot mijn "gebied" is. Daar heb jij toevallig geen kijk op ?
Helaas niet. Ik zit zelf ook op mijn aansluiting te wachten maar door de vorst kan men geen glas blazen op het moment. Dan is nog maar de vraag hoe snel de andere aansluitingen in mijn regio klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:38:
1 April zou denk ik ook een beetje te "strak" gepland zijn voor een naadloze overgang.
Ik denk dat je het beste in maart even contact op kunt nemen met de servicedesk. De afdeling "planning" in het voicemenu zal dan vast meer weten over de wijkplanningen.
Erm... ik begrijp dat het aanbod van Portaal toendertijd om je huidige internet verbinding stop te zetten nu ook niet meer geldt en je dit gewoon zelf moet regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Hoi Denan,

Ik bezit een koopwoning, maar zit wel in een portal gebiedt (Utrecht, o.a. de bloemenman met portaal uur zit onder mij).
Uit telefonisch contact met jullie 0800 nr begreep ik wel dat het eea mogelijk zou worden, maar iets concreets kon mij er niet over vertellen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er ook in mijn koopwoning gelijk met de planning glas meegeblazen wordt, of is dat niet mogelijk? Wellicht zijn er ervaringen uit andere regio's.

Ook vroeg ik mij van gebruikers af die de dienst al hebben, hoe de snelheid tot nu toe is. Is er een hoge overboeking, of wordt de 10Mbit down/up over het algemeen wel gehaald?

Alvast bedankt!

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Raceman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:56:
Ook vroeg ik mij van gebruikers af die de dienst al hebben, hoe de snelheid tot nu toe is. Is er een hoge overboeking, of wordt de 10Mbit down/up over het algemeen wel gehaald?

Alvast bedankt!
Er worden regelmatig snelheden van 1.7MB/ps download gemeld van meerdere bronnen, dus de download zit in ieder geval goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bron: http://soest.xmsnet.nl/cms/xms/soest/control.cfm?ID=6574
Meldingen

Onderhoud infrastructuur op locatie Portaal in Soest
Op de onderstaande data zal er noodonderhoud worden gepleegd aan beide infrastructuur op de locatie Portaal in Soest.

maandag 30 januari tussen 00.00 en 02:00 uur
dinsdag 31 januari tussen 00:00 en 08:00 uur
woensdag 1 februari tussen 00:00 en 08:00 uur

Tijdens dit onderhoud zullen de systemen op de locatie korte tijd niet beschikbaar zijn. Klanten kunnen in de bovenstaande service windows tijdelijk geen IP adres krijgen. Wij proberen deze downtime tot een minimum te beperken.

Beetje wazige onderhoudsaankondiging.
Locatie Portaal Soest? Beide infrastructuur? Welke systemen niet beschikbaar?
Lijkt mij handiger om dit soort meldingen ook meer te specificeren op bijvoorbeeld postcode gebied waar de onderbeking plaats vindt en duidelijker te zijn welke diensten er in de genoemde periode niet beschikbaar zijn. ;) Aan de nu genoemde informatie heb je niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:02:
[...]

Erm... ik begrijp dat het aanbod van Portaal toendertijd om je huidige internet verbinding stop te zetten nu ook niet meer geldt en je dit gewoon zelf moet regelen?
Hmm, dat maakte ik er dus ook gelijk uit op. Ik heb hier destijds wel rekening mee gehouden met het aanvragen van mijn internet-aansluiting ! Het zou mooi zijn als we hier inderdaad wat meer duidelijkheid over zouden kunnen krijgen, want op de XMS pagina vind ik hier nu ook nix meer over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Hmm, dat maakte ik er dus ook gelijk uit op. Ik heb hier destijds wel rekening mee gehouden met het aanvragen van mijn internet-aansluiting ! Het zou mooi zijn als we hier inderdaad wat meer duidelijkheid over zouden kunnen krijgen, want op de XMS pagina vind ik hier nu ook nix meer over terug.
In Soest moest iedereen zijn eigen internet abbo opzeggen. Had te maken met het feit dat internet providers vereisten dat de contractant zelf moest opzeggen. Wel kreeg iedereen de overlap kosten vergoed indien je huidige contract doorliep terwijl je al aangesloten was op het glas.
Ook de telefoon en kabel televisie abbo werden voor de overlap vergoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:48:
In Soest moest iedereen zijn eigen internet abbo opzeggen. Had te maken met het feit dat internet providers vereisten dat de contractant zelf moest opzeggen. Wel kreeg iedereen de overlap kosten vergoed indien je huidige contract doorliep terwijl je al aangesloten was op het glas.
Ook de telefoon en kabel televisie abbo werden voor de overlap vergoed.
En vergoed in welke zin is dit?

De tijd dat je oude abbo nog bestaat hoef je die kosten niet te betalen of hoef je de internet kosten van je glasvezel internet niet te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:02:
[...]

En vergoed in welke zin is dit?

De tijd dat je oude abbo nog bestaat hoef je die kosten niet te betalen of hoef je de internet kosten van je glasvezel internet niet te betalen?
Je oude abbo opzeggen en met kopie van de eindfactuur met einddatum kreeg je de kosten vanaf ingang glas tot einde oude abbo vergoed. Dus gewoon betalen en later vergoed krijgen van XMS (of wie dan ook) Het liep in Soest onder de naam "Retour actie Soest" met een antwoordnummer in Amsterdam Zuid Oost.

Moet zeggen dat de kosten verder keurig zijn vergoed. Weet natuurlijk niet of dit ook gedaan gaat worden in de plaatsen die nu aangesloten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
In Amersfoort Vathorst (Vathorstnet) is het als volgt geregeld, je kunt uitgesteld instappen, zodat je pas aan glasvezel begint als je oude abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:02:
[...]

Dat bleek inderdaad niet mogelijk. Er is gewoon geen enkele Internet-provider die daarmee akkoord zal gaan. Abonnementen bij andere providers dient men dus zelf op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:56:
Hoi Denan,

Ik bezit een koopwoning, maar zit wel in een portal gebiedt (Utrecht, o.a. de bloemenman met portaal uur zit onder mij).
Uit telefonisch contact met jullie 0800 nr begreep ik wel dat het eea mogelijk zou worden, maar iets concreets kon mij er niet over vertellen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er ook in mijn koopwoning gelijk met de planning glas meegeblazen wordt, of is dat niet mogelijk? Wellicht zijn er ervaringen uit andere regio's.

Alvast bedankt!
Alle woningen die dicht bij de hoofdader liggen zullen een informatiebrochure in de bus krijgen. Op verzoek kan ik je natuurlijk in de lijst laten opnemen zodat de projectplanners van utrecht hier rekening mee kunnen houden. Email de NAW-gegevens maar naar info@xtramediaservices.nl met een korte uitleg erbij en het verzoek in het CRM opgenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:44:
bron: http://soest.xmsnet.nl/cms/xms/soest/control.cfm?ID=6574
Meldingen

Onderhoud infrastructuur op locatie Portaal in Soest
Op de onderstaande data zal er noodonderhoud worden gepleegd aan beide infrastructuur op de locatie Portaal in Soest.

maandag 30 januari tussen 00.00 en 02:00 uur
dinsdag 31 januari tussen 00:00 en 08:00 uur
woensdag 1 februari tussen 00:00 en 08:00 uur

Tijdens dit onderhoud zullen de systemen op de locatie korte tijd niet beschikbaar zijn. Klanten kunnen in de bovenstaande service windows tijdelijk geen IP adres krijgen. Wij proberen deze downtime tot een minimum te beperken.

Beetje wazige onderhoudsaankondiging.
Locatie Portaal Soest? Beide infrastructuur? Welke systemen niet beschikbaar?
Lijkt mij handiger om dit soort meldingen ook meer te specificeren op bijvoorbeeld postcode gebied waar de onderbeking plaats vindt en duidelijker te zijn welke diensten er in de genoemde periode niet beschikbaar zijn. ;) Aan de nu genoemde informatie heb je niet veel.
Wegens onderhoud aan de pagina kan ik er momenteel zelf niet bij om meldingen te plaatsen.
In deze gaat het dus over een complete overhaul van alle systemen en diensten. TV/Telefonie en Internet zullen dus tijdens het onderhoudswindow voor alle klanten in Soest/Soesterberg wegvallen voor korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:26:
[...]

Je oude abbo opzeggen en met kopie van de eindfactuur met einddatum kreeg je de kosten vanaf ingang glas tot einde oude abbo vergoed. Dus gewoon betalen en later vergoed krijgen van XMS (of wie dan ook) Het liep in Soest onder de naam "Retour actie Soest" met een antwoordnummer in Amsterdam Zuid Oost.

Moet zeggen dat de kosten verder keurig zijn vergoed. Weet natuurlijk niet of dit ook gedaan gaat worden in de plaatsen die nu aangesloten gaan worden.
Nee, dit was een pilotactie voor Soest/Soesterberg. Als alle kosten voor alle bewoners zouden worden terugbetaald zou het om te grote bedragen gaan. (ter info: veel klanten kregen voor ADSL+Casema+ISDN ongeveer 500-1200 euro terug als het abonnement nog 9 maanden liep)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.