[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 16.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21335

Hey Denan,

Ik ben nu al 2 maanden aangesloten op XMS net in Arnhem.
Ik merk alleen nu dat vaak internetpagina's slecht zijn te bereiken. Bijv hotmail.
Is dit probleem bij jullie bekend dat er iets met de routers in het netwerk is of de dnsservers? Wanneer ik namelijk op hetzelfde moment via chello (bij de buren) de pagina opvraag werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143924

Heeft Hertzinger al enig idee op welk kanaal wij na 16 decmber Nickelodeon kunnen gaan zien.
Omdat Talpa met ingang van 16 december 24 uur gaat uitzenden, verhuist Nickelodeon naar het kanaal van the Box die, helaas voor onze 3 kids, niet in het pakket zit van XMS.

http://www.ad.nl/cultuurenshow/article728503.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78121

Vorige week hebben ze hier (3607AH) de apperatuur in de meterkast geplaatst en afgelopen woensdag de glasvezel gelast. Hoelang duurt het voor dat de internet verbinding actief is?
Ik heb in augustus mijn login gegevens gekregen, maar als ik mijn pc aansluit krijg ik geen
ipadres toegewezen dus ook geen verbinding:(

Inmiddels verbinding, ik had een vast ipadres aangevraagd en deze was niet vermeld in de
opleverings brief. Via de helpdesk alsnog gekregen en gelijk verbinding:)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 78121 op 21-10-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 17:53
Anoniem: 78121 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:32:
Vorige week hebben ze hier (3607AH) de apperatuur in de meterkast geplaatst en afgelopen woensdag de glasvezel gelast. Hoelang duurt het voor dat de internet verbinding actief is?
Ik heb in augustus mijn login gegevens gekregen, maar als ik mijn pc aansluit krijg ik geen
ipadres toegewezen dus ook geen verbinding:(

Inmiddels verbinding, ik had een vast ipadres aangevraagd en deze was niet vermeld in de
opleverings brief. Via de helpdesk alsnog gekregen en gelijk verbinding:)
En beetje tevreden over de verbinding , wil namelijk ook overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michelc85 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:25:
[...]

En beetje tevreden over de verbinding , wil namelijk ook overstappen
Tot nog toe wel, 1,9mb download en 0,85mb up en een ping van 4ms goed voor het
gamen. Tv en telefoon heb ik niet dus kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 21335 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:46:
Hey Denan,

Ik ben nu al 2 maanden aangesloten op XMS net in Arnhem.
Ik merk alleen nu dat vaak internetpagina's slecht zijn te bereiken. Bijv hotmail.
Is dit probleem bij jullie bekend dat er iets met de routers in het netwerk is of de dnsservers? Wanneer ik namelijk op hetzelfde moment via chello (bij de buren) de pagina opvraag werkt dit wel.
Controleer even je DNS-servers en je firewall/antivirusprogramma.

DNS1: 217.149.196.6
DNS2: 217.149.192.6

Als het netwerk weg zou vallen zou je telefoon ook niet meer moeten werken, dus dat is altijd een goede test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 143924 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:44:
Heeft Hertzinger al enig idee op welk kanaal wij na 16 decmber Nickelodeon kunnen gaan zien.
Omdat Talpa met ingang van 16 december 24 uur gaat uitzenden, verhuist Nickelodeon naar het kanaal van the Box die, helaas voor onze 3 kids, niet in het pakket zit van XMS.

http://www.ad.nl/cultuurenshow/article728503.ece
Geen idee, maar dit zal ergens eind november duidelijk gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 78121 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

Tot nog toe wel, 1,9mb download en 0,85mb up en een ping van 4ms goed voor het
gamen. Tv en telefoon heb ik niet dus kan ik weinig over zeggen.
Up en down zou symmetrisch moeten zijn, dus 1.9Mb en 1.9Mb (10/10mbit dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
denan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:11:
[...]

Up en down zou symmetrisch moeten zijn, dus 1.9Mb en 1.9Mb (10/10mbit dus).
Oh ?? Dat is nieuw. Ik heb tot nu toe nog niemand gesproken die een upload hoger dan 700/800kb/s haalt. :o

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:42:
[...]

Oh ?? Dat is nieuw. Ik heb tot nu toe nog niemand gesproken die een upload hoger dan 700/800kb/s haalt. :o
Bij mijn eigen testverbinding haal ik de 10Mbit met gemak. Het is wel zo dat er binnen het netwerk bepaalde "rules" actief zijn om te voorkomen dat iedereen 10-100Mbit naar de buurman kan uploaden. Dat zou namelijk binnen zeer korte tijd het netwerk overbelasten.

Uiteindelijk is de upload natuurlijk ook afhankelijk van de FTP-server. Veel servers kunnen niet meer dan 600-800Kb/sec aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Oh grappig om te lezen.

Ik heb het getest door op school(deeltijdstudie op de HU Utrecht) een file vanaf de glazvezelverbinding thuis te downloaden. De HU heeft 100mbit, ik haal echter zo'n 700/800kb, wat ik al eerder vertelde..

Opzich een prima snelheid natuurlijk, daar niet van. 7/800 komt aardig in de buurt van de 10mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193403

Wilde schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:42:
[...]
Net nog even de upload van mijn bt-prog opengegooid, 1,8 Mbyte/s dus ongeveer 10Mbit/ps, haal ik met gemak. ;) Soms schiet de upload boven de 2,0 MB/s uit. Standaard beperk ik de upload, anders is de verhouding up/download volledig zoek. Aan de andere kant zitten namelijk veel gewone breedbanders. En dan ben ik een standaard klant van XMS met 10Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18151

Ik heb vandaag de monteurs van Volker Stevin Telecom over de vloer gehad. Ze hebben de apparatuur in mijn woning geplaatst. Ik heb de boel aangesloten, maar het werkt helaas nog niet. Zowel internet als de telefoon doen het nog niet.

Hoe lang duurt het normaal gesproken nog ongeveer voordat de aansluiting helemaal gereed is?

Ik woon in Leiden (2324 HA).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18151 op 30-10-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 193403 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:51:
[...]

Net nog even de upload van mijn bt-prog opengegooid, 1,8 Mbyte/s dus ongeveer 10Mbit/ps, haal ik met gemak. ;) Soms schiet de upload boven de 2,0 MB/s uit. Standaard beperk ik de upload, anders is de verhouding up/download volledig zoek. Aan de andere kant zitten namelijk veel gewone breedbanders. En dan ben ik een standaard klant van XMS met 10Mbps.
Misschien kan iemand me het uitleggen, 2,0MB/s is toch bijna 20mbit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:02:
[...]

Misschien kan iemand me het uitleggen, 2,0MB/s is toch bijna 20mbit ?
Ja, wel bijna. De meeste klanten gaan over de 10Mbit heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
@denan

Maandag aanstaande komen ze bij de glasvezel aansluiten, betekend dit dat het maandag ook gelijk werkt, of moet ik ergens aangeven dat ik de verbinding een half jaar gratis wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michelc85 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:50:
@denan

Maandag aanstaande komen ze bij de glasvezel aansluiten, betekend dit dat het maandag ook gelijk werkt, of moet ik ergens aangeven dat ik de verbinding een half jaar gratis wil gebruiken.
Biij mij kon ik na 3 dagen het internet op, maar had wel al maanden van te voren voor abbo
aangemeld.

@Denan

Waarom moet ik als ik telefoon wil gelijk tv afnemen? Ik had toen ik mij aanmelde de mogelijkheid
om internet en telefoon aan te vragen, maar nu moet je gelijk tv er bij nemen en dat wil ik niet.
Heb de kabel er ook al uit gedaan omdat ik via schotel tv kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
krijgen mensen van Standvast (nijmegen) ook een aansluiting?
anders ben ik gedoomd met UPC :P

kon het nergens vinden onder de planning :'(

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 01-11-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Woei, morgen komen ze de stopcontacten monteren. (Arnhem-noord, wijk 5) Volgens de planning duurt het nu inene nog maar 1 maand (was voorheen 2 tot 3) voordat alles werkend is.

Er komt in ieder geval al wat meer beweging in het hele gebeuren _/-\o_

EDIT: Vandaag wordt ook het glas geblazen, volgens hun wordt volgende week de apparatuur geplaatst :P

[ Voor 17% gewijzigd door sPENKMAN op 02-11-2006 09:59 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:50:
@denan

Nee, om gebruik te maken van die 6 maanden gratis zul je wel eerst een antwoordkaart moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik hoor sinds kort een dubbbele beltoon als ik iemand bel wat ik behoorlijk irritant vind. Bovendien vind ik de kwaliteit van de lijn erg wisselend, er is regelmatig een hoop geruis en gekraak te horen. Volgens een helpdeskmederwerker kon dit niet aan de lijn liggen, maar lag dit aan het toestel. Hebben anderen ook een veranderde beltoon opgemerkt?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:53:
Nee, om gebruik te maken van die 6 maanden gratis zul je wel eerst een antwoordkaart moeten opsturen.
Deze antwoordkaart, waar kan die gevonden worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18151

sPENKMAN schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:02:
[...]

Deze antwoordkaart, waar kan die gevonden worden? :)
Die laat de monteur bij je achter als hij de apparatuur heeft aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169981

Ik heb sinds deze week de triple-pakket van Concepts ICT in Enschede via glasvezel. TV, telefoon en internet voor 50 per maand.

10Mb/s Down en 10Mb/s Up zeggen ze, maar na een tijdje grote bestanden te downloaden heb ik gemerkt dat de Up-snelheid maximaal 6Mb/s is en de Down-snelheid varieert van 10Mb/s tot 40Mb/s!

Erg vreemd. Maar ik heb niks te klagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:59:
Analoge tv komt gewoon via een aparte fiber binnen. Er loopt inderdaad maar 1 kabel de packetfront in, maar in de gele kern bevinden zich een aantal fiberbundels. 2 voor internet verkeer (ip/VoIP/IpTV), 2 voor televisie (analoog).
Een behoorlijk oud bericht, maar toch een quote.

Tijdens het blazen van de vezels een praatje gemaakt met de persoon die het glas laste. In de gele kern zitten 3 vezels waarvan er 1 niet gebruikt wordt.

Hij gaf wel aan dat de ene voor TV was en de ander voor internet + telefonie. Dit zou dus inhouden dat internet half-duplex is doordat 1 vezel zowel voor upstream als downstream wordt gebruikt.

Kan jij dit nog een beetje bijlichten Denan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Is er nu al iets bekend over digitale tv? Dit zou eind 2006 worden geïntroduceerd, het blijft echter stil.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wij zijn op dit moment bezig met het testen/opzetten van de digitale dienst. Als alles volgens schema loopt zal er binnenkort met een aantal testusers een duurtest uitgevoerd worden waarbij men de beschikking krijgt over een settop-box.
Aan de hand van de resultaten van die test zal besloten worden wanneer het uiteindelijke product geintroduceerd kan worden.

En ja, de testusers zijn al geselecteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 169981 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:30:
Ik heb sinds deze week de triple-pakket van Concepts ICT in Enschede via glasvezel. TV, telefoon en internet voor 50 per maand.

10Mb/s Down en 10Mb/s Up zeggen ze, maar na een tijdje grote bestanden te downloaden heb ik gemerkt dat de Up-snelheid maximaal 6Mb/s is en de Down-snelheid varieert van 10Mb/s tot 40Mb/s!

Erg vreemd. Maar ik heb niks te klagen. :P
De meeste traditionele speedtests kunnen de glasvezelsnelheden niet aan en dan krijg je de bovenstaande resultaten. Probeer anders eens http://speedtest.bbned.nl. Deze ligt redelijk dicht bij ons netwerk.

Ook is het van belang om virusscanners/firewalls uit te zetten tijdens een test. Deze kunnen de resultaten namelijk enorm beinvloeden (tussen de 10% en 50% snelheidsverschil). Ook kunnen factoren als netwerkkaarten/drivers/processorbelasting/etcetc de resultaten beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op zondag 05 november 2006 @ 00:23:
[...]

Een behoorlijk oud bericht, maar toch een quote.

Tijdens het blazen van de vezels een praatje gemaakt met de persoon die het glas laste. In de gele kern zitten 3 vezels waarvan er 1 niet gebruikt wordt.

Hij gaf wel aan dat de ene voor TV was en de ander voor internet + telefonie. Dit zou dus inhouden dat internet half-duplex is doordat 1 vezel zowel voor upstream als downstream wordt gebruikt.

Kan jij dit nog een beetje bijlichten Denan? :)
Eerlijk gezegd.. geen idee. Ik heb de datasheets net doorgelezen van de verschillende CPS'en maar daar gaat men niet dieper in op de verschillende fibers en datamodes. Als het maar 1 fiber is is het inderdaad half-duplex. 100/100Mbit is echter wel te garanderen over die ene fiber dus waarschijnlijk werkt men met verschillende lichtfrequenties. (ja, dit is voor mij ook even gokwerk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:53:
[...]

Ze hebben het net bij mij aangesloten en heb via internet aangevraagd(lijkt mij sneller gaan als via antwoordkaart, zit namelijk net in de periode dat ik planet kan opzeggen)

Hoe lang duurt het meestal voordat de aansluiting werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:00:
[...]

Ze hebben het net bij mij aangesloten en heb via internet aangevraagd(lijkt mij sneller gaan als via antwoordkaart, zit namelijk net in de periode dat ik planet kan opzeggen)

Hoe lang duurt het meestal voordat de aansluiting werkt?
Als alles goed gaat: ongeveer 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:27:
[...]

Als alles goed gaat: ongeveer 24 uur.
Ow das best snel, de beste manier om het te testen is zeker gewoon de ethernet-kabel in je laptop stoppen?

Woon trouwens in Leiden

[ Voor 4% gewijzigd door michelc85 op 06-11-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:33:Eerlijk gezegd.. geen idee. Ik heb de datasheets net doorgelezen van de verschillende CPS'en maar daar gaat men niet dieper in op de verschillende fibers en datamodes. Als het maar 1 fiber is is het inderdaad half-duplex. 100/100Mbit is echter wel te garanderen over die ene fiber dus waarschijnlijk werkt men met verschillende lichtfrequenties. (ja, dit is voor mij ook even gokwerk :))
Gezien het feit dat ze 10Gbit over een vezel kunnen pompen zal 100/100 Mbit inderdaad geen enkel probleem vormen. De fibers zijn overigens wel in single mode uitgevoerd :)

Zijn die datasheets vrij om op te sturen naar toekomstige klanten (like meh :P), vind het wel interesant om me wat in te lezen op de aparatuur welke hier straks zou komen te hangen. Mocht je het willen/kunnen e-mailen dan staat mijn e-mail adres in mijn profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:49:
[...]

Gezien het feit dat ze 10Gbit over een vezel kunnen pompen zal 100/100 Mbit inderdaad geen enkel probleem vormen. De fibers zijn overigens wel in single mode uitgevoerd :)

Zijn die datasheets vrij om op te sturen naar toekomstige klanten (like meh :P), vind het wel interesant om me wat in te lezen op de aparatuur welke hier straks zou komen te hangen. Mocht je het willen/kunnen e-mailen dan staat mijn e-mail adres in mijn profiel ;)
Geen probleem:
http://www.packetfront.com/en/products/switches/cps_300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In dit documentje: http://www.packetfront.co...eiver_datasheet_05_10.pdf

hebben ze het over 2x single fiber.
1x one directional voor TV
1x two directional voor internet etc

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magedoom
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03-2021
Zo, dit is een beetje een dood draadje! Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

@ Denan

Hoelang duurt het voordat ze hier het apparatuur plaatsen?

de kabels door de woningen zijn al ongeveer een jaartje geleden gelegd.

Maar nou vroeg ik me af omdat ik dus een week geleden de aanvraagformulier met eerste half jaar korting verstuurd hebt, hoelang het dus gaat duren voordat men het apparatuur hier gaat plaatsen en/of wanneer ik dus echt daadwerkelijk op het glasvezel kan surfen?

Het betreft hier om Wijk A Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
Anoniem: 111132 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:26:
@ Denan

Maar nou vroeg ik me af omdat ik dus een week geleden de aanvraagformulier met eerste half jaar korting verstuurd hebt, hoelang het dus gaat duren voordat men het apparatuur hier gaat plaatsen en/of wanneer ik dus echt daadwerkelijk op het glasvezel kan surfen?

Op de website van xms staat de planning.

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:26:
@ Denan

Ben al 2 weken online, wijk Duivenkamp dus zal niet zo heel lang meer duren.

Hmm zie net dat de planning veranderd is voor Maarssenbroek, is nu 5 maanden langer
dan eerdere planning.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 78121 op 07-11-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Anoniem: 78121 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:24:
[...]

Ben al 2 weken online, wijk Duivenkamp dus zal niet zo heel lang meer duren.

Hmm zie net dat de planning veranderd is voor Maarssenbroek, is nu 5 maanden langer
dan eerdere planning.
* Robinski baalt dat ze in Reigerskamp geen glas neergooien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat weet ik, maar aangezien het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet, terwijl het dezelfde wijkplanning heeft en soms ook dezelfde wijk.

Dus vraag ik me af hoe het met mijn wijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
Anoniem: 111132 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:48:
[...]

Ja dat weet ik, maar aangezien het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet, terwijl het dezelfde wijkplanning heeft en soms ook dezelfde wijk.

Dus vraag ik me af hoe het met mijn wijk zit.
Je kan bellen 0800-5552555 optie 3 voor de planning bij jou in de buurt.
Er zijn wel wat vertragingen met de aansluitingen. Ik had 2 weken geleden al aangesloten moeten zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door lethargy op 08-11-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nieuwe installatie handleiding staat online

Het was even typen, maar versie 3.0 staat nu online op:

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3400

Toevoegingen:
- Verhaal aangepast naar nieuwe CPS serie
- CATV installatie handleiding uitgebreid
- FAQ
- woordenlijst

en wat extra foto's.

Zoals gebruikelijk kan commentaar naar support@xtramediaservices.nl tav Martijn Sanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Magedoom schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:00:
Zo, dit is een beetje een dood draadje! Iemand meer info?
Ik moest irl toch wel even lachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Thnx ;)

A.s. maandag komen ze hier de boel aansluiten, dus volgende week zit ik ook eindelijk op glas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Heb nu een ip-adres als ik me internet kabel in de packetfront apparatuur stop, maar werken wil het nog niet helemaal.

Krijg een dns-adres in de 10.153.x.x reeks volgens mij klopt dat niet helemaal.
De domain prefix is trouwens oplevering.net, lijkt me ook niet helemaal goed.

maarja ze hebben het maandag pas aangesloten ( plaats: Leiden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:10:
Heb nu een ip-adres als ik me internet kabel in de packetfront apparatuur stop, maar werken wil het nog niet helemaal.

Krijg een dns-adres in de 10.153.x.x reeks volgens mij klopt dat niet helemaal.
De domain prefix is trouwens oplevering.net, lijkt me ook niet helemaal goed.

maarja ze hebben het maandag pas aangesloten ( plaats: Leiden )
Stuur even een email met je adres naar support@.. zo te horen is de lijn niet goed opgeleverd door de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:23:
[...]

Stuur even een email met je adres naar support@.. zo te horen is de lijn niet goed opgeleverd door de aannemer.
Mail is de deur uit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het antwoord ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
Zojuist aangemeld via xmsnet.nl. Woon in Amersfoort (wijk Nieuwland).
Vanaf wanneer kan ik ongeveer via glas internetten? staat namelijk van 27 - 11 t/m 16 - 02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LordRAN schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:39:
Zojuist aangemeld via xmsnet.nl. Woon in Amersfoort (wijk Nieuwland).
Vanaf wanneer kan ik ongeveer via glas internetten? staat namelijk van 27 - 11 t/m 16 - 02.
"Voor de planning kunt u het beste contact opnemen met ons projectbureau in uw regio. U bereikt hen onder 0800 555 2 555 (optie 3-planning) tijdens kantooruren. Zij zullen u kunnen vertellen wanneer (en: of) uw woning ontsloten zal worden op het glasvezelnetwerk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
Vandaag hebben ze hier (kanaleneiland noord, utrecht) ook het glas erdoorheen geblazen en een FTU en CPS en dergelijke opgehangen. Volgens de medewerker van XMS zullen we over een paar dagen waarschijnlijk het internet op kunnen, doordat we al in het systeem staan \o/

Hele strakke timing overigens, want onze Casema-verbinding stop ermee per 1 december :)

[ Voor 14% gewijzigd door T_E_O op 10-11-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
T_E_O schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:41:
Vandaag hebben ze hier (kanaleneiland noord, utrecht) ook het glas erdoorheen geblazen en een FTU en CPS en dergelijke opgehangen. Volgens de medewerker van XMS zullen we over een paar dagen waarschijnlijk het internet op kunnen, doordat we al in het systeem staan \o/

Hele strakke timing overigens, want onze Casema-verbinding stop ermee per 1 december :)
Wat hierbij wel belangrijk is, is dat de monteur een laptop aangesloten heeft gehad om de lijn "zichtbaar ta maken" voor onze systemen. Heeft hij dat niet gedaan dan kunnen wij ook geen diensten aan zetten. In dat geval zou je dat even aan de servicedesk moeten doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op zondag 12 november 2006 @ 09:05:
Wat hierbij wel belangrijk is, is dat de monteur een laptop aangesloten heeft gehad om de lijn "zichtbaar ta maken" voor onze systemen. Heeft hij dat niet gedaan dan kunnen wij ook geen diensten aan zetten. In dat geval zou je dat even aan de servicedesk moeten doorgeven.
Goed om te weten dan houd ik dat morgen ook gelijk even in de gaten. De vloer vanmiddag eruit gesloopt zodat ze bij de kruipruimte kunnen komen (wat een pokkewerk) en de stofzuiger langs de verlaten spinraggen gehaald :P

Effin, morgen komen ze de boel aansluiten mijn aanmelding zou morgen bij jullie bezorgd moeten worden nou is alleen mijn vraag:

Wanneer zou wat gaan werken? Van wat ik had begrepen wordt internet gelijk geactiveerd en telefoon en TV op een later moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:38:
[...]

Goed om te weten dan houd ik dat morgen ook gelijk even in de gaten. De vloer vanmiddag eruit gesloopt zodat ze bij de kruipruimte kunnen komen (wat een pokkewerk) en de stofzuiger langs de verlaten spinraggen gehaald :P

Effin, morgen komen ze de boel aansluiten mijn aanmelding zou morgen bij jullie bezorgd moeten worden nou is alleen mijn vraag:

Wanneer zou wat gaan werken? Van wat ik had begrepen wordt internet gelijk geactiveerd en telefoon en TV op een later moment?
Bijna goed:

TV gaat direct werken
Internet/Telefonie gaat na ongeveer 24 uur werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26203

We gaan het maar eens proberen. Xs4all is niet meer wat het geweest is. En nog steeds erg duur tenopzichte van derden.

Heb wel een paar dingen:

Hoe strak is de FUP? 300/ 400gb up/down per maand geen probleem?
Krijg je een wan of lan ip adres?

Lijkt me niet maar kan wel leuk worden als het lan is :).

Ik neem aan dat vanuit de meterkast waar ze het gaan plaatsen als ik het goed begrepen heb het voor je eigen rekening is om de boel in de woonkamer te krijgen?
Dat geld dan voor de kabels voor internet, telefoon en tv?
EDIT: glas spetters op m'n bril vervormen wel eens wat.
Ik lees dat als je voor het pruts het zelf pakket gekozen hebt dat je inderdaad zelf de kabels moet verzorgen. Das meui. dat komt vast goed.

En inderdaad jammer van de tv en telefoon verplichte combo.. Heb ook schotel en dat heb ik liever dan tv via kabel/glas in welke vorm dan ook.

PS: in de handleiding staat een t te weinig :)

http://www.xtramediaservi...nstallatiehandleiding.pdf

stap zes: het woord heeft staat daar zonder de t

Opbouwende opmerking hoor :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 26203 op 13-11-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:27
Robinski schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:41:
[...]

* Robinski baalt dat ze in Reigerskamp geen glas neergooien :'(
Er zijn meer mensen uit maarssen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:59:Bijna goed:

TV gaat direct werken
Internet/Telefonie gaat na ongeveer 24 uur werken.
Ok prima.

Het is hier weer een week uitgesteld...

- zondag, komt een mannetje langs om te vragen of wij maandag thuis zijn. Ja dit is het geval.
- Maandag morgen, me pa laat de hond uit en vraagt hoe laat ze ongeveer bij ons aankomen. Tegen 12:00 waarschijnlijk, maar in ieder geval tussen 12 en 16.
- 15:45, nog niemand gezien, me vriendin (welke vandaag was thuisgebleven) gaat maar eens vragen waar ze blijven en krijgt te horen dat ze vandaag niet meer langs kunnen komen. We zijn volgende week (!!!!) de eerste.... maandag de 20ste dus.

Nou vraag je het nog zo vaak, en nog komt het niet goed, ik kan daar zo bagger slecht tegen he. Mijn vriendin is hier speciaal voor thuis gebleven... voor niets dus.

Denan, volgens mij moeten jullie de zweep eens gaan hanteren zodat die mollen wat harder gaan graven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
denan schreef op zondag 12 november 2006 @ 09:05:
[...]

Dat heeft hij inderdaad gedaan en gisteravond werkte het inderdaad 8) Ik heb wel de instellingen van die DRG-22 wat aangepast. Deze stond ingesteld als router in plaats van als bridge. Nadat ik dat had aangepast werkte de boel en ook op 'n mooie snelheid.

Edit: hmm als ik zo de handleiding lees had ik de kabel direct op de CPS moeten aansluiten :D Vanavond maar even terugzetten en de kabel op de CPS aansluiten :)

[ Voor 11% gewijzigd door T_E_O op 14-11-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
T_E_O schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:41:
[...]

Dat heeft hij inderdaad gedaan en gisteravond werkte het inderdaad 8) Ik heb wel de instellingen van die DRG-22 wat aangepast. Deze stond ingesteld als router in plaats van als bridge. Nadat ik dat had aangepast werkte de boel en ook op 'n mooie snelheid.

Edit: hmm als ik zo de handleiding lees had ik de kabel direct op de CPS moeten aansluiten :D Vanavond maar even terugzetten en de kabel op de CPS aansluiten :)
*kuch* dat scheelt je in ieder geval 8Mbit. Op de VoIP poort (de DRG-22) staat namelijk maximaal 2-4Mbit toegewezen. :)

Zou je de DRG-22 wel even kunnen powerflippen (even de stroom eraf voor 20 seconden)? Als hij nu als router functioneert zal het namelijk voor problemen zorgen qua stabiliteit binnen het netwerk. Als je hem even van de stroom haalt zullen wij de nieuwe software en originele configuratie er weer in schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:24:
[...]

Ok prima.

Het is hier weer een week uitgesteld...

- zondag, komt een mannetje langs om te vragen of wij maandag thuis zijn. Ja dit is het geval.
- Maandag morgen, me pa laat de hond uit en vraagt hoe laat ze ongeveer bij ons aankomen. Tegen 12:00 waarschijnlijk, maar in ieder geval tussen 12 en 16.
- 15:45, nog niemand gezien, me vriendin (welke vandaag was thuisgebleven) gaat maar eens vragen waar ze blijven en krijgt te horen dat ze vandaag niet meer langs kunnen komen. We zijn volgende week (!!!!) de eerste.... maandag de 20ste dus.

Nou vraag je het nog zo vaak, en nog komt het niet goed, ik kan daar zo bagger slecht tegen he. Mijn vriendin is hier speciaal voor thuis gebleven... voor niets dus.

Denan, volgens mij moeten jullie de zweep eens gaan hanteren zodat die mollen wat harder gaan graven ;)
Wij krijgen helaas vaker van dit soort klachten. Het maken van een planning is natuurlijk altijd lastig (mijn onderburen waren bijvoorbeeld bij 4 afspraken niet aanwezig terwijl de afspraak wel stond!) maar ze zouden het wel op tijd af moeten melden. Het is het beste om dit soort klachten direct bij de aannemer neer te leggen.
Via 0800 555 2 555 optie 3 (planning) kom je, na het intoetsen van je postcode, direct uit bij de aannemer in je regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 26203 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:11:
We gaan het maar eens proberen. Xs4all is niet meer wat het geweest is. En nog steeds erg duur tenopzichte van derden.

Heb wel een paar dingen:

Hoe strak is de FUP? 300/ 400gb up/down per maand geen probleem?
Krijg je een wan of lan ip adres?
Je krijgt een WAN IP-adres (static op verzoek).
Er is geen strakke FUP, wij grijpen pas in als klanten overlast veroorzaken voor hun mede-netwerkgebruikers.
Lijkt me niet maar kan wel leuk worden als het lan is :).
Het is een publiek IP, dus je kunt nog steeds je buren bereiken of een VPN opzetten.
PS: in de handleiding staat een t te weinig :)

http://www.xtramediaservi...nstallatiehandleiding.pdf

stap zes: het woord heeft staat daar zonder de t

Opbouwende opmerking hoor :)
Oops.. het waren ook iets teveel letters.. ik heb de handleiding minimaal 30x doorgelezen (en 10x laten proeflezen door collega's) maar op een gegeven moment ben je toch echt zo woordblind als een mol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan een static ook aangevraagt worden voor het 6 maanden gratis internet actie?

Ze zijn net geweest en de boel moet kunnen draaien.
Moet alleen nog wachten weet alleen nog niet waarop maar dat zal vast wel duidelijkheid in komen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
denan schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:44:
[...]

*kuch* dat scheelt je in ieder geval 8Mbit. Op de VoIP poort (de DRG-22) staat namelijk maximaal 2-4Mbit toegewezen. :)

Zou je de DRG-22 wel even kunnen powerflippen (even de stroom eraf voor 20 seconden)? Als hij nu als router functioneert zal het namelijk voor problemen zorgen qua stabiliteit binnen het netwerk. Als je hem even van de stroom haalt zullen wij de nieuwe software en originele configuratie er weer in schrijven.
Dat zal ik zeker even doen. Hij stond ingesteld als router en ik heb er bridge van gemaakt, dus functioneert nu als bridge. Ik haal gewoon de stroom er 'n tijdje af en steek de UTP in de CPS.

Wat ik wel vreemd vindt is dat we met 'n volle megabyte per seconde hebben kunnen uploaden via die DRG-22. Ik zal voor ik de boel vanavond terugzet even een korte before- en after-speedcheck doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 26203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:32:

Ze zijn net geweest en de boel moet kunnen draaien.
Moet alleen nog wachten weet alleen nog niet waarop maar dat zal vast wel duidelijkheid in komen deze week.
Ja hoor, via het klantenportal. Wij brengen dan wel eenmalig 24.95 in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Okay, dat was de moeite :D 1,8MB/sec nu in plaats van 900kB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:57:
[...]

Ja hoor, via het klantenportal. Wij brengen dan wel eenmalig 24.95 in rekening.
ah das geld verdienen.
Ik mag aan nemen dat ik ook meer ip adressen kan aanvragen als ik het zo zie is er een soort van switch wat ze hebben gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
Anoniem: 26203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:47:
[...]

ah das geld verdienen.
Ik mag aan nemen dat ik ook meer ip adressen kan aanvragen als ik het zo zie is er een soort van switch wat ze hebben gehangen.
Je heb 6 maanden gratis internet? Waarom moeilijk doen om die 25 euro? Jij wilt een extra service (static IP), dan moet je daarvoor betalen. Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Anoniem: 26203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:47:ah das geld verdienen.
Lang lang geleden kon je meerdere IP adressen krijgen voor een particuliere internetverbinding, dat zal je tegenwoordig niet snel lukken.

De 'switch' is niet bedoeld voor meerdere computers maar voor de aansluiting van verschillende aparaten welke in je meterkast komen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 26203 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:47:
[...]

ah das geld verdienen.
Nee, er kan slechts op 1 poort een internet signaal worden geplaatst. De andere poorten zijn voor andere diensten gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:12:
[...]

Lang lang geleden kon je meerdere IP adressen krijgen voor een particuliere internetverbinding, dat zal je tegenwoordig niet snel lukken.
Klopt, de nummerblokken moeten worden ingekocht voor veel geld en zo veel IP-space is niet meer beschikbaar. Tijd voor IPV6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
denan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:11:
[...]

Klopt, de nummerblokken moeten worden ingekocht voor veel geld en zo veel IP-space is niet meer beschikbaar. Tijd voor IPV6 :)
Over IPv6 gesproken.. heeft XMS of InterNLNet plannen om dat aan te gaan bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
T_E_O schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:44:
[...]

Over IPv6 gesproken.. heeft XMS of InterNLNet plannen om dat aan te gaan bieden ?
We zijn er klaar voor, maar het wachten is meer op de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gideon82 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:34:
[...]

Je heb 6 maanden gratis internet? Waarom moeilijk doen om die 25 euro? Jij wilt een extra service (static IP), dan moet je daarvoor betalen. Simpel
Bedoelde het ook niet zo negatief :) Meer van goed bedacht.

Afgezien dat. Heb vandaag een brief ofzo ontvangen wat er instaat weet ik nog niet.
M'n vriendin snapte het niet helemaal :) blond....... :)

Straks maar even bellen met ze ivm met static ip. Wel zo handig met remote desktop.

Kan je ook een naam geven aan het ip zoals ik nu ook bij xs4all heb.

Naam.xs4all.nl

PS: hoe weet ik nu welke poort ik moet gebruiken ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26203 op 15-11-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 26203 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:03:
[...]

Bedoelde het ook niet zo negatief :) Meer van goed bedacht.

Afgezien dat. Heb vandaag een brief ofzo ontvangen wat er instaat weet ik nog niet.
M'n vriendin snapte het niet helemaal :) blond....... :)

Straks maar even bellen met ze ivm met static ip. Wel zo handig met remote desktop.

Kan je ook een naam geven aan het ip zoals ik nu ook bij xs4all heb.

Naam.xs4all.nl

PS: hoe weet ik nu welke poort ik moet gebruiken ? :)
De handleiding staat hier (poort 8 dus)
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3400

Static IP is via het klantenportal aan te vragen 'http://mijn.xtramediaservices.nl'.

Reverse dns ondersteunen wij nog niet. Dit staat op de to-do lijst maar heeft een lage prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:01:We zijn er klaar voor, maar het wachten is meer op de rest van de wereld.
Is het niet mogelijk om dit intern op het netwerk wel toe te passen, zodat ipv4 pas wordt gebruik zodra het van jullie netwerk af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Hoi Martijn,

Zover ik het begrepen heb, gaan jullie internet leveren via www.internl.net

wat mij dan verbaast is het volgende....

Waarom krijgt men in amsterdam voor 32,95 per maand standaard 1 vast IP adres en 20mbit up en down?

Via XMSnet moet je eenmalig 24,95 extra betalen voor een vast IP adres... en ruim 35 euro per maand extra om naar 24mbit over te stappen.

Je zult begrijpen dat ik dan toch liever voor 32,95 per maand die 20 mbit heb met een vast IP adres....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je eenmaal de brief hebt gekregen van XMS met daarin de inloggegevens van http://mijn.xtramediaservices.nl, hoelang duurt het dan nog voordat de modem is aangesloten en je kunt gaan internetten?

Of staat dat los hiervan?

Ik zie namelijk dat bij de Planning van Utrecht nog steeds de oktober versie staat..en de rest van de steden staat al de november planning.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

sPENKMAN schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:47:
[...]

Is het niet mogelijk om dit intern op het netwerk wel toe te passen, zodat ipv4 pas wordt gebruik zodra het van jullie netwerk af gaat?
Dit werkt iets anders met IPv4 en IPv6, ze moeten dan IPv4 en IPv6 gewoon naast elkaar gaan draaien op het netwerk, zo werkt het in veel gevallen al.

Zo heb ik hier thuis (op een ADSL lijntje) IPv4 en een losse IPv6 tunnel hier overheen.
Zo kan ik met IPv6 internetten met dat beetje wereld dat dat al ondersteund en over IPv4 met de rest van de wereld.

Het zou natuurlijk wel vooruitstrevend zijn om alvast IPv6 aan te bieden, zo loop je voor op de rest van de wereld. en toch moet er een de eerste zijn.

• sPENKMAN
Robinski schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:43:
Dit werkt iets anders met IPv4 en IPv6, ze moeten dan IPv4 en IPv6 gewoon naast elkaar gaan draaien op het netwerk, zo werkt het in veel gevallen al.

Zo heb ik hier thuis (op een ADSL lijntje) IPv4 en een losse IPv6 tunnel hier overheen.
Zo kan ik met IPv6 internetten met dat beetje wereld dat dat al ondersteund en over IPv4 met de rest van de wereld.

Het zou natuurlijk wel vooruitstrevend zijn om alvast IPv6 aan te bieden, zo loop je voor op de rest van de wereld. en toch moet er een de eerste zijn.
Het tunnelen heb ik inderdaad ooit gedaan maar dat vond ik niet zo'n succes. Ik zat meer te denken aan de manier waarop internet is ontstaan, het aan elkaar knopen van lossen netwerken.

Op het moment dat het netwerk van xms (intern) volledig ipv6 is kan er tussen een andere provider wellicht een tunnel opgezet worden. De klanten van beide providers kunnen dus via IPv6 bij elkaar komen.

Misschien niet uitvoerbaar, ik kan daar niet over oordelen aangezien ik te weinig kaas van dergelijke netwerken heb gegeten :)

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het gaat een beetje offtopic...

maar tunnelen tussen providers hoeft niet eens, mits aangesloten op de AMS-IX bijv kan het via gewone routing zelf.
maar tot de tijd dat providers "native" IPv6 aanbieden op hun aansluitingen blijven voor de consumenten alleen tunnels over.

Ik kan dus nu 6 maanden lang gebruik maken van XMS zonder kosten. Harstikke mooi
Maar is het slim om dan gelijk nu XS4all op te zeggen? of is XMS nog behoorlijk buggy en kan ik xs4all maar beter aan houden?

wat is wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:46:
Hoi Martijn,

Zover ik het begrepen heb, gaan jullie internet leveren via www.internl.net

wat mij dan verbaast is het volgende....

Waarom krijgt men in amsterdam voor 32,95 per maand standaard 1 vast IP adres en 20mbit up en down?

Via XMSnet moet je eenmalig 24,95 extra betalen voor een vast IP adres... en ruim 35 euro per maand extra om naar 24mbit over te stappen.

Je zult begrijpen dat ik dan toch liever voor 32,95 per maand die 20 mbit heb met een vast IP adres....
Amsterdam citynet is een heel ander project dan XMS. Het netwerk daar is een stadsnetwerk-project van de gemeente Amsterdam en BBNED. Als InterNLnet leveren wij diensten op dat netwerk, maar verder zijn er geen overeenkomsten tussen dat netwerk en het XMS netwerk (er zit bijvoorbeeld geen televisie bij) behalve dat het ook over glasvezel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 111132 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:18:
Als je eenmaal de brief hebt gekregen van XMS met daarin de inloggegevens van http://mijn.xtramediaservices.nl, hoelang duurt het dan nog voordat de modem is aangesloten en je kunt gaan internetten?

Of staat dat los hiervan?

Ik zie namelijk dat bij de Planning van Utrecht nog steeds de oktober versie staat..en de rest van de steden staat al de november planning.
Als de brief met gegevens al binnen is moet het al werken. Wij verzenden die brief namelijk pas als wij van de monteur een opleveringsbevestiging krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 26203 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:31:
Ik kan dus nu 6 maanden lang gebruik maken van XMS zonder kosten. Harstikke mooi
Maar is het slim om dan gelijk nu XS4all op te zeggen? of is XMS nog behoorlijk buggy en kan ik xs4all maar beter aan houden?

wat is wijsheid.
Ik zou zeggen: Prik je kabels eens om en probeer het een tijdje uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Robinski schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:59:
Het gaat een beetje offtopic...

maar tunnelen tussen providers hoeft niet eens, mits aangesloten op de AMS-IX bijv kan het via gewone routing zelf.
maar tot de tijd dat providers "native" IPv6 aanbieden op hun aansluitingen blijven voor de consumenten alleen tunnels over.
Eigenlijk zou IPV6 al een paar jaar terug geintroduceerd worden, maar ik verwacht persoonlijk dat dit uitgesteld zal worden totdat er echt een noodzaak is om dit te doen. Wij kunnen wel als XMS voorop gaan lopen met een IPV6 netwerk, maar als de rest van de wereld niet meedoet zullen daar hooguit 10 a 20 klanten gebruik van maken.

Volgens mij zijn de prognoses nu zo dat binnen een jaar of 4 de IP-blocks echt "op" zijn en dan zullen de providers wel over moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 17:25
Zie dat z'n beetje als ik terug kom uit oostenrijk dat dan 1 of 2 maanden later glasvezel in mijn wijk in utrecht ligt :) is dit dat alleen voor portaal huizen of voor alle huizen?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
[...]
Amsterdam citynet is een heel ander project dan XMS. Het netwerk daar is een stadsnetwerk-project van de gemeente Amsterdam en BBNED. Als InterNLnet leveren wij diensten op dat netwerk, maar verder zijn er geen overeenkomsten tussen dat netwerk en het XMS netwerk (er zit bijvoorbeeld geen televisie bij) behalve dat het ook over glasvezel gaat.
Hm okay, maar het enige waar ik in geinteresseerd ben is internet. Televisie hoef ik niet want dat doe ik al via de schotel. Dat het netwerk in amsterdam van de gemeente is daar kan ik weinig mee. Blijft mijn vraag overeind staan, of ik zal hem nu scherper stellen:

Waarom krijg ik bij XMSnet voor de zelfde prijs een minder aanbod?

Of nog anders gesteld, hoe krijg ik ook voor 32,95 die 20mbit aansluiting en het vaste IP adres door jullie als dienst geleverd over het XMS netwerk?

En dan nogmaals dat totaalpakket hoef ik niet. Het lijkt me dat jullie de content toch overal voor de zelfde prijs kunnen leveren. Mogelijk dat de mensen in Amsterdam extra betalen voor de glasvezel opzich zoals je bij ADSL nog KPN-kosten betaalt.
Dan nog vind ik dan de overstap van 10 mbit naar 24 mbit voor €35,- per maand meer, erg duur.

Zeker als ik het met jullie aanbod in Amsterdam vergelijk en zeker ook als ik bedenk dat ik nu een 20mbit ADSL verbinding heb inclusief zeer goedkoop bellen voor 30 euro per maand, nog 10 euro KPN kosten erbij maakt intotaal zo'n 40 euro per maand.

Ik weet dat die 10mbit up en down is en dat dit bij ADSL niet zo is, maar het gaat mij vooral om de download natuurlijk en ik kies voor glasvezel omdat ik hoop dat het stabieler werkt dan ADSL waarbij het modem elke paar dagen gereset moet worden.

Ik hoop dat je mij het een en ander duidelijk kunt maken

Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:50:
[...]

Ik weet dat die 10mbit up en down is en dat dit bij ADSL niet zo is, maar het gaat mij vooral om de download natuurlijk en ik kies voor glasvezel omdat ik hoop dat het stabieler werkt dan ADSL waarbij het modem elke paar dagen gereset moet worden.
Klinkt alsof je bij Orange zit en een Livebox hebt :+

Even iets anders. Als je geen static IP hebt, hoe static is dan je IP?

[ Voor 8% gewijzigd door martdj op 17-11-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
gister is het laatste stukje glasvezel naar binnen gelegd.

in de kleder hebben we nu 2 kastjes hangen. echter schijnt het nog niet te werken, want ze hebben ergens wat verkeerd aangesloten. we kregen het ip dat eigenlijk voor een ander huisnr bestemd is.

dus het zal wel weer even gaan duren... as usual... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martdj schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:17:
[...]

Klinkt alsof je bij Orange zit en een Livebox hebt :+

Inderdaad ik heb Orange en kan niet wachten tot het februari / maart is en we op glasvezel over kunnen stappen. Overigens heb ik hiervoor Tiscali gehad en dat is de zelfde ellende... om een of andere reden kan men blijkbaar geen stabiele verbinding maken met ADSL. Tis wel beter geworden hoor, maar nog lang niet perfekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
[...]

Als de brief met gegevens al binnen is moet het al werken. Wij verzenden die brief namelijk pas als wij van de monteur een opleveringsbevestiging krijgen.
Oh.. vreemd.

Want ik heb het modemapparatuur hier nog niet staan, Maar het zijn alleen de inloggevens voor die website om extra diensten dus aan te vragen. Ik neem aan dat deze gegevens niet je inlog gegevens zijn voor het gebruik ervan, want ik heb verder ook nog geen mail adres opgegeven naar voorkeur ofzo... Of komt dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
halo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:56:
Zie dat z'n beetje als ik terug kom uit oostenrijk dat dan 1 of 2 maanden later glasvezel in mijn wijk in utrecht ligt :) is dit dat alleen voor portaal huizen of voor alle huizen?
In eerste instantie voor portaal/alliantie/dudok/scw woningen, maar als je een aanvraag doet kan het zijn dat de aannemer je direct met de aansluitingen mee neemt (indien je in een woning woont waar de fiber langs op ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:50:
[...]

Hm okay, maar het enige waar ik in geinteresseerd ben is internet. Televisie hoef ik niet want dat doe ik al via de schotel. Dat het netwerk in amsterdam van de gemeente is daar kan ik weinig mee. Blijft mijn vraag overeind staan, of ik zal hem nu scherper stellen:

Waarom krijg ik bij XMSnet voor de zelfde prijs een minder aanbod?

Of nog anders gesteld, hoe krijg ik ook voor 32,95 die 20mbit aansluiting en het vaste IP adres door jullie als dienst geleverd over het XMS netwerk?
Nee, citynet is een ander netwerk en een andere dienst. Ook is het niet zo dat InterNlnet=XMS. XMS is een ander bedrijf waar InterNLnet bepaalde diensten aan levert.
Dan nog vind ik dan de overstap van 10 mbit naar 24 mbit voor €35,- per maand meer, erg duur.
Aangezien de meeste ISP's op een 24/24Mbit lijn werken valt dat nog best mee in mijn ogen. Met alle p2p netwerken die tegenwoordig ontstaan is er ook gewoon een noodzaak ontstaan voor een snelle upload.
Zeker als ik het met jullie aanbod in Amsterdam vergelijk en zeker ook als ik bedenk dat ik nu een 20mbit ADSL verbinding heb inclusief zeer goedkoop bellen voor 30 euro per maand, nog 10 euro KPN kosten erbij maakt intotaal zo'n 40 euro per maand.

Niet alleen dat: TV kijken en bellen gaat van je beschikbare downstream af. Bij glasvezel is dat niet zo, alle diensten zijn qua bandbreedte van elkaar gescheiden.

Ook is het zo dat ADSL2+ abonnementen maar op een zeer beperkt aantal locaties op 16-20Mbit te leveren zijn. In de praktijk zullen de meeste ADSL2+ lijnen tussen de 8 en 14Mbit uitvallen afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Glasvezel is 10/10Mbit, onafhankelijk van je locatie of de diensten die je naast Internet op het netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 111132 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:37:
[...]

Oh.. vreemd.

Want ik heb het modemapparatuur hier nog niet staan, Maar het zijn alleen de inloggevens voor die website om extra diensten dus aan te vragen. Ik neem aan dat deze gegevens niet je inlog gegevens zijn voor het gebruik ervan, want ik heb verder ook nog geen mail adres opgegeven naar voorkeur ofzo... Of komt dit nog?
Hmmm, bel de servicedesk anders even (0800 555 2 555), klinkt alsof wij wel denken dat alles er al hangt terwijl dat niet zo is. Het kan zijn dat de aannemers een fout hebben gemaakt met de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:17:
[...]
In dat geval krijg je elke 48 uur een nieuw IP-adres (of na elke reboot van je netwerkhardware/computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
@Denan.

Ik woon in Odijk, en geloof ik net buiten de straten waar glasvezel wordt aangelegd. Hoe kan ik erachter komen dat ik toch misschien kans heb op glasvezel?. Ik ben trouwens omringd door straten met koopwoningen (oftewel niet van portaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
3V3RT schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:32:
@Denan.

Ik woon in Odijk, en geloof ik net buiten de straten waar glasvezel wordt aangelegd. Hoe kan ik erachter komen dat ik toch misschien kans heb op glasvezel?. Ik ben trouwens omringd door straten met koopwoningen (oftewel niet van portaal).
De kans is dan klein dat je in de buurt van de vezel woont. Het is het beste om je dan via de website www.xmsnet.nl (vrijblijvend) aan te melden voor een mogelijke glasvezelaansluiting. Je aanvraag zal dan doorgezet worden naar de projectleiders van de regio en indien een aansluiting nu (of in de toekomst) mogelijk is zal men eerst contact opnemen om te vragen of er nog interesse is en daarna de aansluiting opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Denan:

Is het geen optie om de startpost te updaten of een vervolg topic te maken met een startpost waarin alle meest gestelde vragen verzamelt wordt?

Ik spit nu voor elke vraag die ik heb door alle pages heen en nog zie ik sommige dingen niet staan die er toch in staan.

Even een dank vanuit mijn kant en waarschijnlijk ook van vele andere dat je hier zo veel tijd in wil steken zowel binnen je werk uren als er buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 19:32
Nou mensen, dit is mijn 1e post vanaf een XMS glasvezel internetverbinding.. Ze zijn hier vorige week donderdag geweest om de boel aan te sluiten, toen werkte het nog niet meteen, maar vandaag dacht ik ff kijken nog, en viola, ik kreeg zowaar een IP en zit online.. 8)

Ik moet de boel verder nog aansluiten, internet router, coax voor TV/radio, en telefoonkabel voor voip etc, maar het internet werkt dus al.. Ik heb natuurlijk meteen ff de snelheid getest en ik kom rond de 1,8MB/s download uit, wat dus ruim boven de beloofde 10Mbit is.. :P

Upload nog niet getest, maar ik ga ervan uit dat die ook wel snor zit.. Nu alleen nog ff wachten op mijn verdere (inlog)gegevens van XMS, en ik ben er klaar voor.. 1e wat ik nu ff ga doen is UPC en Xs4all opzeggen.. :Y)

P.s. ohja, ff www.chello.nl gepingt, en wat denk je? Wel een hele 2ms, hahahaha!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 20-11-2006 12:30 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.