denan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
[...]
Amsterdam citynet is een heel ander project dan XMS. Het netwerk daar is een stadsnetwerk-project van de gemeente Amsterdam en BBNED. Als InterNLnet leveren wij diensten op dat netwerk, maar verder zijn er geen overeenkomsten tussen dat netwerk en het XMS netwerk (er zit bijvoorbeeld geen televisie bij) behalve dat het ook over glasvezel gaat.
Hm okay, maar het enige waar ik in geinteresseerd ben is internet. Televisie hoef ik niet want dat doe ik al via de schotel. Dat het netwerk in amsterdam van de gemeente is daar kan ik weinig mee. Blijft mijn vraag overeind staan, of ik zal hem nu scherper stellen:
Waarom krijg ik bij XMSnet voor de zelfde prijs een minder aanbod?
Of nog anders gesteld, hoe krijg ik ook voor 32,95 die 20mbit aansluiting en het vaste IP adres door jullie als dienst geleverd over het XMS netwerk?
En dan nogmaals dat totaalpakket hoef ik niet. Het lijkt me dat jullie de content toch overal voor de zelfde prijs kunnen leveren. Mogelijk dat de mensen in Amsterdam extra betalen voor de glasvezel opzich zoals je bij ADSL nog KPN-kosten betaalt.
Dan nog vind ik dan de overstap van 10 mbit naar 24 mbit voor €35,- per maand meer, erg duur.
Zeker als ik het met jullie aanbod in Amsterdam vergelijk en zeker ook als ik bedenk dat ik nu een 20mbit ADSL verbinding heb inclusief zeer goedkoop bellen voor 30 euro per maand, nog 10 euro KPN kosten erbij maakt intotaal zo'n 40 euro per maand.
Ik weet dat die 10mbit up en down is en dat dit bij ADSL niet zo is, maar het gaat mij vooral om de download natuurlijk en ik kies voor glasvezel omdat ik hoop dat het stabieler werkt dan ADSL waarbij het modem elke paar dagen gereset moet worden.
Ik hoop dat je mij het een en ander duidelijk kunt maken
Groet
Ben