Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:05:
[...]

De platenkoning, vlak bij CS (
VRESELIJKE DURE zaak. www.ebay.nl , www.marktplaats.nl , www.ebay.com , www.ebay.de
zijn allemaal goedkoper. Ik zou er nooit wat kopen bij die gast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ari3 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:32:
Na Radilgy is er nóg een DC shooter aangekondigd: Under Defeat. Hij komt uit in maart 2006 in Japan en zal verkrijgbaar zijn als reguliere versie en een versie met soundtrack CD. Het spel is trouwens van dezelfde makers als Border Down. Zoals jullie mischien weten is Border Down inmiddels meer waard dan de oorspronkelijke nieuwprijs. De oplage van Under Defeat wordt ongeveer 5000 dus deze zal je nooit onder de nieuwprijs kunnen verkrijgen. Op tijd je pre-orders plaatsen dus.
Ziet er strak uit. Gepreordered, dus :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:11:
[...]

VRESELIJKE DURE zaak. www.ebay.nl , www.marktplaats.nl , www.ebay.com , www.ebay.de
zijn allemaal goedkoper. Ik zou er nooit wat kopen bij die gast!
Inderdaad prijzig, maar je wilt al helemaal niet weten wat ie voor inkoop wil betalen. Een vriend van me ging laatst langs met een Vectrex console en een hele zooi cartridges. Nou, dat was euro werk hoor per cartridge. Meeste games tussen 2 en 5 euro, en voor de console zelf 1 euro. |:(

Hij heeft hem toen maar zelf gehouden. Nu was games 'r us vroeger ook nogal schraal, en eerlijk gezegd zijn al die 2de hands winkeltjes dat wel, maar dit sloeg toch echt wel alles.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:03:
[...]

Inderdaad prijzig, maar je wilt al helemaal niet weten wat ie voor inkoop wil betalen. Een vriend van me ging laatst langs met een Vectrex console en een hele zooi cartridges. Nou, dat was euro werk hoor per cartridge. Meeste games tussen 2 en 5 euro, en voor de console zelf 1 euro. |:(

Hij heeft hem toen maar zelf gehouden. Nu was games 'r us vroeger ook nogal schraal, en eerlijk gezegd zijn al die 2de hands winkeltjes dat wel, maar dit sloeg toch echt wel alles.
in oud hollands heet dat een ' flasher '. Toen die nog 12 inch platen verkocht was ie dat ook al.
Zou d'r never nooit iets kopen of verkopen. Lang leve marktplaats.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, is die dreamcast nu grafisch eigenlijk net zo goed of beter als de ps2?
( ik ben geen fanboy, heb ps2 en dc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:22:
zeg, is die dreamcast nu grafisch eigenlijk net zo goed of beter als de ps2?
( ik ben geen fanboy, heb ps2 en dc )
Zijn qua capaciteit ongeveer gelijk. Dreamcast ziet er vaak veel scherper uit omdat de meeste spellen VGA-resolutie ondersteunen terwijl 99% van de PS2 spellen slechts NTSC- of PAL-resolutie ondersteunen. Ik heb eigenlijk nog nooit iets gezien op PS2 waarvan ik dacht dat de DC het niet zou kunnen trekken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:16:
[...]
Zijn qua capaciteit ongeveer gelijk. Dreamcast ziet er vaak veel scherper uit omdat de meeste spellen VGA-resolutie ondersteunen terwijl 99% van de PS2 spellen slechts NTSC- of PAL-resolutie ondersteunen. Ik heb eigenlijk nog nooit iets gezien op PS2 waarvan ik dacht dat de DC het niet zou kunnen trekken.
toch zonde he dat de massa dom is..... Dreamcast was de beste 128 bit console!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Niet alleen de massa is dom, de media/pers die de Dreamcast bij voorbaat al had afgeschreven heeft ook flink meegeholpen :( (en verschrikkelijke slechte marketing en sponsordeals...)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 17:37
Ik heb net ook een dreamcast gekocht :)

Dreamcast/1 controller/1memorycard/ Virtua Tennis/ Bootdisk :) Dit alles voor maar 60€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
DoDo schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:10:
Ik heb net ook een dreamcast gekocht :)

Dreamcast/1 controller/1memorycard/ Virtua Tennis/ Bootdisk :) Dit alles voor maar 60€
voor een prikkie koop je orginele games voor je dc, zoek een verkoper op ebay waar je verzendkosten kunt combineren, en soms betaal je 1$ per spel.

Die zijn stabieler dan de kopien is mijn ervaring, en het schijnt beter voor je dc te zijn (laser/cd lezer moet harder werken met een kopie), en orginele staan mooier in je kast!

ik heb al een aardige collectie bij elkaar gekocht, en ook zoonlief speelt graag Ooga Booga, ipv games op zijn gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Ben ook van plan om orginele spellen te halen :). Probleem met ebay is dat ik nog geen 18 ben :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, alle backups van me ( waar van ik uiteraard alle originelen heb ;) ) doen t niet meer, ha ha ha
ik denk dat ik maar betere cds moet gebruiken....

dat krijg je als je je dc 4 jaar in de kast zet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
Nou ik heb mijn dreamcast binnen, maar er zit zon klotige RF modulator aan. Weet iemand op welke frequentie deze zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Hmm krijg een 60cm tv, misschien maar eens een DC kopen ^^ (37 cm tv nodigt niet uit.... en geef liever geld uit aan pc O-) )
Heb ook een Saturn hier :P En de DC lijkt me echt super.

Waarom staat Virtua Fighter niet in de start post? :P (jajaj hij is oud de TS)
Vond ik op de Saturn toch wel de ultime vecht game.

Wat zijn nou DE schietspellen (met lichtpistool dus) op de DC?
edit: shame shame staan gewoon in het topic.

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 11-03-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
DoDo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:13:
Nou ik heb mijn dreamcast binnen, maar er zit zon klotige RF modulator aan. Weet iemand op welke frequentie deze zit?
Het makkelijkste is waarschijnlijk om die RF gewoon NIET te gebruiken. FF rond kijken voor een gewone RGB SCART kabel lijkt me uiteindelijk het makkelijkst :)

Suc6 ermee!

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Vandread schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:58:
Wat zijn nou DE schietspellen (met lichtpistool dus) op de DC?
edit: shame shame staan gewoon in het topic.
je hebt House of the Dead 2, Een james bond achtig spel waar ik de naam niet meer van weet, en Death Crimson OX. 1e twee zijn wel leuk.

edit: Virtua Cop2 is ook nog eens op de DC uitgebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 11-03-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

unfor schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:07:
[...]

Een james bond achtig spel waar ik de naam niet meer van weet
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005BI9R.02.LZZZZZZZ.jpg

Confidential Mission zul je bedoelen ... leuk spel overigens :)

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

DoDo schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:13:
Had dit probleen zelf ook en ook de oplossing al aan iemand anders op GoT gegeven.Maar je moet die kabel echt in je DC proppen...........ja proppen zei ik :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 12:57
LoEnaTiQ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]

Confidential Mission zul je bedoelen ... leuk spel overigens :)
best vaak gespeeld in de arcade hal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
SonyEricsson schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:31:
[...]

best vaak gespeeld in de arcade hal
*lach* talking about retro stuff. Ik denk dat 90% van de mensen op got nog nooit een arcade hal in het echt hebben gezien. De meeste kennen het waarschijnlijk alleen van de verhalen van opa en oma:

(ja, kinderen, daar speelde opa en oma vroeger hun video games. Het was een soort lan party, maar dan meestal zonder lan 8)7 en niet met gewone PCs of consoles maar met aparte apparaten die veel beter waren dan wat je in de winkel kon kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
flowerp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:39:
[...]

*lach* talking about retro stuff. Ik denk dat 90% van de mensen op got nog nooit een arcade hal in het echt hebben gezien. De meeste kennen het waarschijnlijk alleen van de verhalen van opa en oma:

(ja, kinderen, daar speelde opa en oma vroeger hun video games. Het was een soort lan party, maar dan meestal zonder lan 8)7 en niet met gewone PCs of consoles maar met aparte apparaten die veel beter waren dan wat je in de winkel kon kopen).
Ik mis echt dat die dingen niet in utrecht nog zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

flowerp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:39:
[...]

100m van mn flat staat er een anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ik zie dat ik hier nog een originele Bleemcast heb liggen voor Metal gear Solid.
is dat nog wat waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 17-09 08:31
Geweldig dreamcast. Ik speel nog regelmatig Crazi Taxi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:14:
lol, ik zie dat ik hier nog een originele Bleemcast heb liggen voor Metal gear Solid.
is dat nog wat waard ?
Niet echt, Bleemcast is nog goed verkrijgbaar bij de nodige webwinkels voor niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
behalve de Bleemcast! For Gran Turismo 2... Daar heb ik me een tijdje geleden kapot naar gezocht...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
Under Defeat is geript (release was 26-3-2006)

gister gespeeld en damn wat een vette graphics.

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/dc-under-defeat-jp2.jpg

Op de screenshots ziet het er niet zo bijzonder uit, maar wanneer je het speelt ziet het er echt heel goed uit. Mooie rookeffecten, explosies, particles, details(bewegende 3D bomen) etc. Graphics doen totaal niet onder voor de Xbox, PS2 of Gamecube.

Ook toen ik het op Chankast draaide op m'n lappie kwamen nog een paar mensen zeggen dat het er goed uitzag(wisten niet dat t een dc spel was). Blijft jammer dat de DC zo vroeg gestorven is

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 29-03-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:
Under Defeat is geript (release was 26-3-2006)
[...]
Ook toen ik het op Chankast draaide op m'n lappie kwamen nog een paar mensen zeggen dat het er goed uitzag(wisten niet dat t een dc spel was). Blijft jammer dat de DC zo vroeg gestorven is
Bah, best wel triest dat je het gebruik van emulators en illegale rips hier propageert. :r
Als je Dreamcast cool vind koop er dan gewoon één! :(

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ari3 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:22:
Bah, best wel triest dat je het gebruik van emulators en illegale rips hier propageert. :r
LOL!!! Dat is net zoiets zeggen als "Gebruik geen NES 8 bit Emulators maar koop er een" :+

Bovendien zijn die dingen meestal veel te duur : 1,5 jaar terug ongeveer was de Dreamcast voor 150 € ofzo te koop bij de MediaMarkt :X Meer dan 50 € zou ik er niet voor over hebben !!!

Mijn mening maybe I am wrong wie weet...

/EDIT : @ Hieronder =>

Dat is wel een OK prijsje alleen eBay vind ik weer een beetje risky ...

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 30-03-2006 08:56 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
* freezer heeft nog geen 50 euro betaald voor een DC met 2 controllers, 2 VMU's en enkele originele games via eBay :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ari3 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:22:
[...]

Ik heb een Dreamcast, Einstein. En een van de hoofdredenen was dat je de DC niet om hoefde te bouwen om homebrew, emulators en rips te kunnen draaien. Net zoals 90% van de Dreamcast-bezitters.

Leer bovendien eens lezen: ik heb het over toen ik het OOK op Chankast(als Dreamcast-fan wil je namelijk ook dc-games op je laptop kunnen spelen) draaide. Nergens voor nodig

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik heb Under Defeat ook geprobeerd maar ik zuig echt enorm. Heeft iemand nog tips voor mij zodat ik er wat beter in kan worden :P ? Of is zo een spel gewoon niet weggelegd voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ook alweer een tijdje een dreamcast staan.
Heb pasgeleden een RGB kabel gekocht hiervoor (eigenlijk voor alle consoles die ik heb), maar nu werkt de dreamcast (ook met de originele kabel) niet meer op een tv die alleen 50Hz ondersteund. De nieuwe tv van mijn ouders doet het wel gewoon.
Maar ja, binnenkort toch verhuizen en dan gaat ie lekker aan de 100Hz.

Overigens is L.O.L. (japans spel Lack of Love) een erg leuk spel.
Ik weet overigens niet of deze al langs was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
BLC_Twan schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:56:
Ik heb Under Defeat ook geprobeerd maar ik zuig echt enorm. Heeft iemand nog tips voor mij zodat ik er wat beter in kan worden :P ? Of is zo een spel gewoon niet weggelegd voor mij?
Gewoon veel oefenen en veel schuin schieten.

Ik kom ook nog niet echt ver. Maar je moet het echt opbouwen. De Normal mode in dit soort shooters staat gelijk aan de ultra-hard mode van de meeste andere spellen tegenwoordig. Beginnen met easy en maximaal aantal levens(kan je bij opties instellen) is niks om je voor te schamen ;) .
Na een tijdje vind je vanzelf patronen(hoe je kogels moet ontwijken) etc.

Ik zuig ook nog. Kwam met maximaal aantal levens op Normal niet verder dan 1.4(alle continues gebruikt O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
ik heb under defeat gepre-ordered 8) . Moet ieder moment binnenkomen. Na Zero-Gunner en Ikaruga lijkt me dit een topper. De andere shooters (Border Down, Castle of ..., en nog wat onduidelijke titels) konden me niet boeien. De movies van Under Defeat zagen er erg goed uit, dus ik kon het weer niet laten. Mijn zoontje is ook gek op deze shooters, lekker in 2 player mode!!

ben ik de enige hier die dit spel gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Vectrex Dude schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:37:
...
ben ik de enige hier die dit spel gekocht heeft.
Er is een reden waarom de DC zo snel z'n onderspit heeft gedolven bij de developers, jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Under Defeat ook maar even gebrand (pre-order is nog niet binnen). Is echt echt wel een lekkere shooter, in horizontale modus (tv op zijn zijkant) is het helemaal schermvullend, niet praktisch, wel cool. Opvliegende vogels bij de start zijn ook mooi, en zo zijn er wel meer details die het een erg mooie shooter maken. Geen spijt van mij pre-order.

Plaatje van de Arcade: Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcast-scene.com/uploads/Main/UnderDefeat-Naomi-01.p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de 10 beste shooters op de dc ( en dan bedoel ik arcade shooters met vliegtuigjes en zo, geen doom )

1. ikaruga
2. zero gunner 2
3. ubnder defeat
4. gunbird 2
5. gigawing
6. gigawing 2
welke andere zijn ook goed?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:22:
wat zijn de 10 beste shooters op de dc ( en dan bedoel ik arcade shooters met vliegtuigjes en zo, geen doom )

1. ikaruga
2. zero gunner 2
3. ubnder defeat
4. gunbird 2
5. gigawing
6. gigawing 2
welke andere zijn ook goed?
Zeer goed:
Psyvariar 2 (Na Ikuraga de beste imo)

Goed:
Mars Matrix
Radirgy
Border Down
Chaos Field

Matig:
Trizeal
Rainbow Cotton
Shikigami no Shiro II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Nou, ik heb zonet toch maar de knoop doorgehakt en Under Defeat besteld bij Lik-Sang. 't Blijft wel een beetje duur, dik 50 euro voor wat voor mij toch niet meer dan een hebbedingetje zal zijn, maar ik denk dat ik achteraf wel spijt zou hebben gekregen als ik 'm niet had gekocht.

Hij zal mooi staan naast Ikaruga in ieder geval. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Devil N op 02-04-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:59:
Nou, ik heb zonet toch maar de knoop doorgehakt en Under Defeat besteld bij Lik-Sang. 't Blijft wel een beetje duur, dik 50 euro voor wat voor mij toch niet meer dan een hebbedingetje zal zijn, maar ik denk dat ik achteraf wel spijt zou hebben gekregen als ik 'm niet had gekocht.

bij mij staan ze ook naast elkaar.
De CDR-s, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Devil N schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:59:

Wanneer je ze sealed laat stijgen ze toch alleen maar in prijs. Ikaruga wisselt op ebay ook al voor belachelijke prijzen van eigenaar.

Ik kwam bij Under Defeat er trouwens ook pas na een tijdje achter hoe je die items moes gebruiken. Linksonderin wachten tot het balkje gevuld is. Geeft de gameplay gelijk weer meer diepgang (blijven knallen of kogels ontwijken en een raket lanceren?)

[ Voor 19% gewijzigd door BarôZZa op 02-04-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 1 of andere manier blijft mijn helicopter soms diagonaal vliegen...
Hoe stuur ik weer recht vooruit?

Het liefst stuur ik met de thumbstick maar dat lijkt niet te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Als je niet schiet draait de helicopter met het bewegen (je kunt normal en reverse kiezen bij het starten). Zodra je begint te schieten blijft de helicopter in die stand vast staan tot je de vuurknop weer los laat. Zo kun je dus kiezen om rechtvooruit of diagonaal te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
-Sander schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:10:
[...]

100m van mn flat staat er een anders
Een echte retro arcade??? In Vlissingen???

Voor zover ik weet waren er slechts 3 plaatsen in Nederland die nog een arcade mochten hebben: Zantvoort aan zee, Scheveningen en Valkenburg.

Heel, heel vroeger stonden er bij ons in de stad (a'dam) echt 10-tallen arcades. Ook elk klein dorp in de buurt had bijna altijd wel een arcade staan. Alleen in sommige steden waren ze zwaar verboden (in Haarlem schijnt de burgermeester ooit gesteld te hebben dat video games een zwaarder vergif zijn voor de geest dan weed; er zijn dus in Haarlem wel coffeeshops, maar een arcade is er nooit geweest. In Leiden staat geloof ik nog steeds in de plaatselijke veroordering dat arcades streng verboden zijn).

Effin... het is wel jammer dat ze totaal verdwenen zijn. De kick om een game in de arcade te spelen in een kwaliteit die mijlenver voor lag op wat je zelfs op de nieuwste console kan krijgen (PC konden in die tijd niet/amper actie games aan) was echt enorm. Tevens kwam er een bepaalde soort games uit voort (de 'arcade' games dus ;) ) die je eigenlijk nu steeds minder ziet. Dit is ook logisch, omdat de arcade games op de consoles altijd ports van arcade games waren. Zonder een voorbeeld doen de consoles het toch wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
BarôZZa schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:39:
[...]

Wanneer je ze sealed laat stijgen ze toch alleen maar in prijs. Ikaruga wisselt op ebay ook al voor belachelijke prijzen van eigenaar.
Ik heb Ikaruga sealed, en binnenkort ook Under Defeat sealed (is verzonden, ff op de post wachten)... kijken of ik Under Defeat ergens kan downloaden, laat ik em gewoon sealed :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman2002 schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:05:
[...]

Ik heb Ikaruga sealed, en binnenkort ook Under Defeat sealed (is verzonden, ff op de post wachten)... kijken of ik Under Defeat ergens kan downloaden, laat ik em gewoon sealed :)
wat heb je aan een sealed versie?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Net Under Defeat gespeeld met de VGA-adapter op een 17 inch CRT monitor in vertical mode _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:16:
[...]

ik snap die mensen niet.
behalve als investering, maar per saldo ga je verliezen, want je kunt nooit voorspellen wat schaars wordt.
Waarschijnlijk gewoon voor de heb. Staat mooi in de kast.

Maar al die laatste Dreamcast games worden geld waard omdat de console al lang dood is en ze allemaal in zeer gelimiteerde opgave uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:16:
[...]

ik snap die mensen niet.
behalve als investering, maar per saldo ga je verliezen, want je kunt nooit voorspellen wat schaars wordt.
Waarom zou ik iets openmaken als ik het ook via een kopietje kan spelen? Noem het maar zuinig zijn op m'n spullen. Ik heb ook een hele collectie SNES games waar ik erg zuinig op ben.

Of iets veel geld waard wordt of niet boeit me niet, ben toch niet van plan het te verkopen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananeman2002 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:34:
[...]

Waarom zou ik iets openmaken als ik het ook via een kopietje kan spelen? Noem het maar zuinig zijn op m'n spullen. Ik heb ook een hele collectie SNES games waar ik erg zuinig op ben.

Of iets veel geld waard wordt of niet boeit me niet, ben toch niet van plan het te verkopen.
waarom zou je uberhaupt iets kopen als je het kopietje speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Omdat het mooi in de kast staat, voor de verzameling en zuinig te zijn met je originele (schaarse) spelletjes.

Ik heb zelf heel veel spellen die ik wel heb gekocht, maar nog nooit heb gespeeld. Niet alleen voor de DC, maar ook voor de GC, PS2, PS1, PC, Gameboy, etc... Allemaal gewoon voor de verzameling of voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:01:
[...]

Je moet het maar zien als mensen die postzegels sparen of speciale munten. Die gebruiken ze toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLC_Twan schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:11:
[...]

Je moet het maar zien als mensen die postzegels sparen of speciale munten. Die gebruiken ze toch ook niet?
Nu snap ik opzich wel de reden ervan, maar om even jouw voorbeeld te gebruiken. Die mensen maken alleen geen kopie van hun postzegel(s) en munt(en) om ze dan alsnog te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samba de Amigo

Jongens,

waar kan ik het beste een setje samba de amigo controllers bestellen?
ik zag ze voor $50 inc bij plee asia en liksang

Zijn dat goeie?
Heeft iemand deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
gewoon 3rd party halen, die van sony zijn volgens mij stervens duur :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:28:
ja, maar ik lees verschillende dingen over de third party.
wie heeft er 3d party en kan zijn mening geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 22:48
Jeej! Sinds gisteren heb ik ook een DC. Misschien geen topdeal geweest, maar ik ben er erg happy mee. Gisteren vooral Virtua Tennis 2 gespeeld, maar dat is hartstikke leuk! Goed gameplay, mooie graphics e.d.

Nu nog op zoek naar een vmu, 2e originele controller en een scart kabel. En wat meer originele games natuurlijk. En het is nog een schattig apparaatje ook!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geloof het of niet, dit draadje op GoT heeft iets in mij wakker gemaakt... Voor 50 euro op e-bay een Dreamcast gescoord, die ergens deze week of anders volgende week in mijn bezit is >:)

Ik bestel er tevens maar een extra controller bij (word maar 1 bijgeleverd) en een 4mb memory card, en als het kan nog wat controller verlengkabeltjes. En daarna games kopen! Worden ook voor een habbekrats aangeboden, en diegenen die ik niet meer kan krijgen download ik dan maar...

Dus binnenkort zal ik hier mijn bevindingen posten. Dit is eigenlijk ook mijn eerste echte console, als ik mijn Gameboy Advance SP en mijn trouwe ouwe Sega Gamegear niet meereken
;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:01:
[...]

ja, maar ik lees verschillende dingen over de third party.
wie heeft er 3d party en kan zijn mening geven?
Ik heb het, en tot op vandaag geen problemen mee gehad. Tis gegarandeerd een succes op een feestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 08:29
LiquidT_NL schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:28:
Ik zou het er wel voor over hebben als ik ze van Sony kan krijgen, super limited edition!! ;)

*je bedoelde waarschijnlijk Sega*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog winkels in NL waar je ze nieuw kan kopen? zou graag een backup dreamcast willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:01:
[...]

Omdat ik graag originele examplaren van games die ik goed vind heb. Daarnaast wil ik developers die goede games maken ondersteunen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die worden er ook enorm beter van als je de game via ebay koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:06:
Waar lees jij dat ik het spel via ebay heb gekocht?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:59:
zijn er nog winkels in NL waar je ze nieuw kan kopen? zou graag een backup dreamcast willen hebben.
neh niet nieuw, maar drgames heeft er nog 1 liggen geloof ik met garantie....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
LiquidT_NL schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:25:
[...]

Ik heb het, en tot op vandaag geen problemen mee gehad. Tis gegarandeerd een succes op een feestje...
Ik ben zelf ook nog best geinteresseerd om het spel Samba de Amigo te verkijgen, inclusief dus die rammeldingen. 3rd party is ongeveer 30 euro bij Lik Sang maar ik moet het spel dan ook zien te krijgen. Iemand die weet waar, en dan vooral de amerikaanse/pal versie? En er zijn 2 delen van het spelen. Zijn deze beide aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door Takahandar op 10-04-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
De us-versie is wel op ebay te vinden voor een e15-20 denk ik, de pal-versie is zeldzaam en dus veel duurder (e50-60) en met de orginele samba's e150, de japanese versie is ook goed te krijgen maar je wordt gek van de menu's.

De tweede versie is Japanese only. Samba d'Amigo 2000 die is kostbaarder, misschien wel e60.

Ikzelf vond de tweede versie niet leuk, veel zwaaien met de samba's en niet het schudden. Ik zou ze eerst eens downloaden om te kijken wat je ervan vindt. Ik zou adviseren een US-versie van deel 1.

Regelmatig even zoeken:
http://search.ebay.nl/dre...expZWD2SQQssPageNameZWD2S

Of deze verkoper even vriendelijk vragen of hij het naar nederland wil sturen:
http://cgi.ebay.com/Samba...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
Ah bedankt voor je reactie :)

Heb vandaag overigens Sonic Adventure 2 (NTSC) en Shenmue (NTSC) gescoord voor €20 (origineel allemaal). Alleen heb ik een probleem met Shenmue. Het beeld is enorm naar ondergeschoven waardoor ik ongeveer 1/3e van het beeld mis (bovenin het beeld zit dan ook een grote zwarte balk).
Ik speel het op een 14 jaar oude Sony tv en die ondersteund 50hz en 60hz. Dit weet ik aangezien alle andere spellen (waaronder Sonic Adventure2 )allemaal goed werken onder 60hz (de test in de spellen voor 60hz gaat dus ook goed!).
Maar zou dit voor Shenmue alsnog het probleem kunnen zijn? Morgen ga ik het nog wel proberen op een andere (nieuwere) tv. Of is het de gebruikte bootdisc, namelijk Gameshark CDX ( dit lijkt me nog wel legaal aangezien het een origineel spel is) die dit probleem opgeeft? Utopia1.2 werkt het sowieso niet bij. Zelf denk ik van niet omdat de titelscherm met "dreamcast" erop nog wel goed verschijnt.

[update]

Ondertussen heb ik het op 4 verschillende tv's geprobeerd en nog steeds hetzelfde resultaat. Op de breedbeeld tv had ik nog de mogelijkheid om het beeld iets omhoog te schuiven waardoor ik misschien nog maar 1/4e miste van het beeld.

Vreemde blijft dus dat dit bij Sonic Adventure2 en NHL2k dit allemaal niet het geval is (die zijn ook ntsc versie). Kan het aan de kabel liggen? Ik heb een scart-kabel voor de dreamcast.

[ Voor 48% gewijzigd door Takahandar op 11-04-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga die maracas toch maar nieuw kopen, las op enkel sites dat die sensoren wel eens stuk willen gaan.
Voor nog geen 45 euro heb je ze nieuw bij Play Asia en Lik-sang. Ik neem het risico niet, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk,

http://cgi.ebay.nl/Maraca...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

daar gaan ze weg voor 47,50 euro 2e hands, liksang verstuurt ze nieuw voor 32,50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
http://gamersinc.nl/

Probeer deze is die hebben ook veel retro en gewoon in nederland !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Oe, een Dreamcast topic :P

Ik heb zelf al ongeveer 4 jaar een DC en het blijft en fantastische console. Vooral met al die multiplayer games als Chu Chu Rocket en Virtua Tennis. Er zijn alleen wel ontzettend veel games gepoort van arcadekasten, maar dat maakt het aan de andere kant ook wel leuker. Een game waarbij je in 10 minuten even snel een paar potjes kan spelen vind ik persoonlijk leuker dan die games waarbij het alleen zin heeft om het te spelen als je er een paar uur voor gaat zitten.

Ik heb overigens ook nog 2 DC controllers en een VMU over voor de liefhebbers.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigawing 2 even weer gespeeld, ha ha ha.
Wat een spel. Zo veel bullets on screen, echt niet te spelen, alleen
maar dus op easy en 5 bommen met 9 levens.
En constant bommen droppen. Wel mooi spel, maar er klopt niks van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo weer even wat posten hier :)

Ik heb via ebay een 2e Dreamcast erbij gescoord. Aangezien ik bij mijn eerste slechts 1 controller en vmu kreeg leek mij het zinniger om gewoon een tweede set te kopen. Bovendien zaten hier een hoop spellen bij.
Nu staan deze games echter allemaal op cd-r... En sommigen zijn in niet al te beste staat. Deze wil ik dus even opnieuw kopieren, en alle images sowieso even backuppen op DVD. Ik heb internet al afgezocht naar fatsoenlijke guides, en ben daar deels in geslaagd. Zo gebruik ik sinds kort Padus Discjuggler :) Maarrr... al die guides op internet zijn flink verouderd, en instellingen waarover gepraat wordt komen vaak niet meer overeen. Ik heb al 5 cd-r's vernaggeld door het te proberen...
En nu dus mijn vraag: zijn hier mensen die weten hoe je een image moet maken van deze cd's en met welke instellingen, en tevens hoe je deze weer brandt? Desnoods met een ander brandprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Volgens mij kan je ze gewoon met Alcohol 120% rippen en daarna het image weer branden. Maar zeker weten doe ik het niet. Het branden is in iedergeval vrij simpel.

Iemand al eens het JP spel Lack of Love geprobeert? Ziet er best goed uit en zit geen text bij. Alhoewel voor het begin menu en de knoppen het wel aan te raden is om op internet te zoeken naar de Engelse uitleg. Het is een soort van adventure evolutie spel. Afkorting is trouwens L.O.L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nog niet geprobeerd dat spel... Day of Defeat en Ikaruga zijn trouwens erg vet!! Day of Defeat is ook best pittig. Ikaruga snap ik alleen nog niet zo (heb ook maar eventjes gespeeld) maar wat ik begrijp is dat je 2 soorten schilden hebt en steeds moet wisselen, afhankelijk van wat er op je af word gevuurd. Ik ga maar eens op zoek naar wat guides voor deze games.
Ook moeten lachen om Chu Chu Rocket, die hysterische geluidjes + muziek alleen al :)

Over Alcohol 120%: Deze heb ik ook geprobeerd. Het gaat juist om de instellingen waarmee gebrand moet worden. Je moet geloof ik ook in RAW modus branden. Ik heb echter al een paar dingen geprobeerd maar de DC slikt ze niet...
Als iemand wat screenshots heeft (recente)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 08:29
Voor zover ik weet moet een recente versie van Nero 6 of Nero 7 ook gewoon Dreamcast games die op CDR staan kunnen backuppen naar het NRG formaat.

Vroeger had je het probleem dat alleen Padus Discjuggler meerdere sessies kon branden via een DAO methode, tegenwoordig kunnen bijna alle programma's dat wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Schweino op 11-05-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
IIIk heb pasgeleden een Dreamcast gekocht, alleen zaten er helaas niet zoveel legale games bij, wel een zooi kopietjes. Omdat ik toch legale games voor de DC wil ben ik een beetje op zoek hier en daar.

Onder mijn kopieen zit oa. Sega Sport Tennis 2K2; een heerlijk (moeilijk) spelletje. Maar nu wil ik dat dus legaal hebben. Nu komt het probleem; ik kan alleen een amerikaanse versie vinden, en ik weet niet of dat op mijn standaard PAL dreamcast gaat spelen.

Tweede vraag is of er uberhaupt een PAL versie is uitgebracht van de game, ik kan deze namelijk niet vinden.

Alvast bedankt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

cheiron schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:03:
IIIk heb pasgeleden een Dreamcast gekocht, alleen zaten er helaas niet zoveel legale games bij, wel een zooi kopietjes. Omdat ik toch legale games voor de DC wil ben ik een beetje op zoek hier en daar.

Onder mijn kopieen zit oa. Sega Sport Tennis 2K2; een heerlijk (moeilijk) spelletje. Maar nu wil ik dat dus legaal hebben. Nu komt het probleem; ik kan alleen een amerikaanse versie vinden, en ik weet niet of dat op mijn standaard PAL dreamcast gaat spelen.

Tweede vraag is of er uberhaupt een PAL versie is uitgebracht van de game, ik kan deze namelijk niet vinden.

Alvast bedankt.
Als je het niet erg vindt om in Amerika te bestellen, zou je kunnen kijken voor de DC-x bootdisk. Deze CD zorgt ervoor dat je alle regio's (PAL, USA en JAP) op je Dreamcast af kan spelen zonder dat je wat hoeft te modden aan je Dreamcast. 't Is gewoon bootdisk erin, DC aanzetten, bootdisk eruit, USA/PAL gamedisc erin en spelen maar. Dan zou je gewoon de USA versie van dat spel kunnen kopen.

http://www.google.nl/search?q=dc-x+dreamcast

[ Voor 5% gewijzigd door Rhannie op 31-05-2006 21:14 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

cheiron schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:03:

Alvast bedankt.
Bij nedgame in Apeldoorn (nedgame.com) hebben ze nog veel dc games. Geen vt2 wel deel 1 van virtua tennis. Ook op ebay kun je nog veel pal games vinden zoals deze in de UK sealed :P :

http://cgi.ebay.co.uk/SAL...Z4305QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
3style schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Bij nedgame in Apeldoorn (nedgame.com) hebben ze nog veel dc games. Geen vt2 wel deel 1 van virtua tennis. Ook op ebay kun je nog veel pal games vinden zoals deze in de UK sealed :P :

http://cgi.ebay.co.uk/SAL...Z4305QQrdZ1QQcmdZViewItem
Is Virtua Tennis 2 nu eigenlijk dezelfde game als sega sports tennis 2k2?! Het ziet er namelijk exact hetzelfde uit

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:12:
[...]

Is Virtua Tennis 2 nu eigenlijk dezelfde game als sega sports tennis 2k2?! Het ziet er namelijk exact hetzelfde uit
Zelfde game, andere titel. De Amerikaanse versie had namelijk een andere titel dan de Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Zelfde game, andere titel. De Amerikaanse versie had namelijk een andere titel dan de Europese.
ACK! niet zo vreemd dat ik geen europese versie van sega tennis 2k2 kon vinden! Ik ga even ebayen denk ik ;)

Bedankt voor de info allemaal!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Of je kijkt op Marktplaats, Ebay of 'speciale' Dreamcast fora :)
Zo heb ik een aardig deel van mijn collectie opgebouwd. Kan je vaak een aardige deal maken voor een paar games. Mail me anders eff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:56
Het IGN Dreamcast channel is gerelaunched, ze gaan proberen alle spellen te spelen en er een review over te schrijven... :)

http://dreamcast.ign.com/

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is Shenmue I en Shenmue II voor de DC (pal-editie), in heel goede staat waard? Ik heb deze hier nog liggen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:21:
Wat is Shenmue I en Shenmue II voor de DC (pal-editie), in heel goede staat waard? Ik heb deze hier nog liggen dus...
Shenmue 2 kun je aan mij wel kwijt raken mits ie in goede staat is! Mail maar eventjes ;)

Echt vet dat IGN de Dreamcast weer nieuw leven in blaast op deze manier! :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:06:
Tuurlijk worden die er beter van. De game is immers eerst origineel afgenomen bij hun. Veel van de advertenties op ebay nu van under defeat worden rechtstreeks geshipped vanuit winkels in Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
cheiron schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:03:Onder mijn kopieen zit oa. Sega Sport Tennis 2K2; een heerlijk (moeilijk) spelletje. Maar nu wil ik dat dus legaal hebben. Nu komt het probleem; ik kan alleen een amerikaanse versie vinden, en ik weet niet of dat op mijn standaard PAL dreamcast gaat spelen.
Ik ben de naam even kwijt maar met de cdr bootdisk die je kan gebruiken om sommige iso's te spelen kan je ook originele import draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:08:
[...]

Ik ben de naam even kwijt maar met de cdr bootdisk die je kan gebruiken om sommige iso's te spelen kan je ook originele import draaien.
Zo speel ik ook mijn legale Amerikaanse versie van Seaman af inderdaad! :Y)

Utopia Boot Disk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Utopia! Dat is hem :*)

It's been a while...

Plus de meeste nieuwere releases waren autoboot.

[ Voor 8% gewijzigd door walterg op 05-06-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah dat hele kopieer gedoe heb ik me eigenlijk nooit mee bezig gehouden op de Dreamcast. Tuurlijk heb ik ook wel eens gekopieerde games gedraaid hier thuis. Maar tegenwoordig ben ik er eigenlijk wel een beetje tegen. ROM's van games die verkrijgbaar zijn via Internet, of bijvoorbeeld de zogenaamde Abandonware games vind ik daarintegen wel weer kunnen zolang de developers en publishers van die games er niet over klagen. Maar daar komt eerdaags ook wel verandering in denk ik in sommige gevallen aangezien vooral Nintendo heel erg geinteresseerd is om die markt weer nieuw leven in te blazen met hun Wii.

Die Utopia CD had ik gewoon nodig aangezien ik niet van plan was om een Amerikaanse Dreamcast te gaan kopen of mijn huidige console te laten ombouwen.

Laatst nog Crazy Taxi 1 gedaan trouwens. Had toen eindelijk eens die f*king moeilijke minigame gehaald met die bowling baan! Daar heb ik me echt zo vaak op ge-ergerd he :X Gelukkig ben ik daar nu van verlost _/-\o_

Is deel 2 aan te raden trouwens, of is deel 1 stiekem toch een stukje beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik vond deel 2 meer van hetzelfde, wat zeker niet slecht is!

Wat betreft het copieren van games, ik doe mijn best om alles origineel te krijgen maar als het niet kan dan kan het niet :)

Ik heb vaak genoeg games gekocht die ik gecopieerd had liggen om die linea recta de kast in te doen en gewoon de kopie te blijven spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:54:
Mwah dat hele kopieer gedoe heb ik me eigenlijk nooit mee bezig gehouden op de Dreamcast. Tuurlijk heb ik ook wel eens gekopieerde games gedraaid hier thuis. Maar tegenwoordig ben ik er eigenlijk wel een beetje tegen.
Sega verdient er echt niks meer aan wanneer je een game nu origineel tweedehands aanschaft. Daarnaast lijkt Sega zich niet te storen aan de Dreamcast-scene tegenwoordig. Integendeel zelfs, ze brengen soms nog wat games uit en hadden lang nadat de DC dood was nog een feature geimplementeerd in Puyo Pop Fever(background veranderen van Dreamcast-menu) die vooral interessant was voor de mensen in de homebrew-scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik ben meer een verzamelaar zeg maar :P

Als ik iets heb dan wil ik het ook wel origineel hebben, en het liefst in nieuwstaat uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
Zo hey, beide delen van de topic alweer doorgelezen.

Toch aardig wat DC fanaten. Jammer dat er tegenwoordig zo weinig te vinden is meer.
Ik ben net terug uit Portugal, daar bloeit de DC ook nog wel goed.
Winkels zijn alleen moeilijk te vinden :P

Hier in Amsterdam overigens ook heel moeilijk te vinden.
Die Game-Over tent is echt dikke stront.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De dreamcast leeft nog steeds ;)

Voor leuke gamekoopjes kun je ook kijken in de ruilsectie op segaforum.nl, daar zitten een aantal die-hard verzamelaars die af en toe leuke 'dubbels' wegdoen :)

Ik kwam laatst een dreamcast tegen in een tweedehands winkeltje; wilde die gast em niet verkopen omdat hij er voor de show stond (boven op een kast, zgan).. :/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Leuk idee zo'n rating site. Helaas is het IGN en erg Amerikaans georiënteerd. Is er ook zoiets voor game collecties met Japanse spellen waarin tevens goed onderscheid gemaakt wordt tussen verschillende uitgaven van een titel (retail, direct-sale, gelimiteerde uitgave, eerste druk, herdruk, "best hits", enz.)?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.