Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.087 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dreamcast fanaten..verzamel u hier... (Deel 3)
Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/dreamcast_topic_logo.gif
Dreamcast history

The Dreamcast, Sega's 128-bit system, launched in Japan in November 1998 and in September 1999 for the US and Europe. The Dreamcast's popularity in US and Europe soared during late 1999 and 2000 thanks to an impressive array of Sega games, and the company had bold plans for its little white box including but not limited to the launch of SegaNet, the world's first gaming ISP.

However, four years of losses stemming from the Saturn and Dreamcast left the company no choice but to stop production of the console at the end of March 2001. Sega has ensured that existing Dreamcast owners will receive a steady supply of software into 2002 while the company looks into becoming a third-party developer.

Bron: http://www.planetdreamcast.com/about/sega/

Dreamcast specs

• Processor: 64-bit Hitachi SH-4
    Processor clock speed: 200 MHz
    MIPS (Million Instructions Per Second): 360
    Bus speed: 800 MB per second
    Cache:
    Instruction: 8 K
    Data: 16 K
  • Graphics: 128-bit 100 MHz NEC PowerVR 2DC
    Resolution: 640x480 or 320x240 interlaced
    Colors: 24-bit (16,777,216) maximum, as well as 16-bit (65,536) mode
    Polygon rendering: 3,000,000 polygons per second
    Geometry engine:
    Alpha blending
    Perspective correction
    Gouraud shading
    Anistropic, bilinear and trilinear mip mapping
    Z-buffer
    Memory: 8 MB video RAM
  • Audio: 45 MHz Yamaha Super Intelligent sound processor
    Channels: 64
    Sample rate: 44.1 KHz
    Special effects: reverb, delay and surround sound
    Memory: 2 MB RAM
  • Memory: 16 MB
  • Operating system: Windows CE-based or custom Sega OS
  • Game medium: Proprietary GD-ROM (Gigabyte Disc)
    Transfer speed: 1800 kilobytes per second
    Storage capacity: 1.2 gigabytes
    Memory buffer: 128 K
Recente en nog te verwachten games

Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/p2_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/p2_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/p2_3.jpg
  • Puyo Pop Fever
    Dit is een hele speciale, want het is eigenlijk voor het eerst sinds de 'ondergang' van de Dreamcast in het begin van 2001 dat één van de bekendste ontwikkelteams van Sega, Sonicteam (bekend van Phantasy Star Online en Sonic) zelf weer met een game komen.. Het is een puzzelgame en naast de PS2, GC en de Xbox release staat hij ook de de planning voor een release op de Dreamcast :)
    http://sega.jp/dc/puyofeve/
Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/ppf_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/ppf_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/ppf_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/sns2_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/sns2_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/sns2_3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pinqu.net/zooi_michel/sega/sns2_4.jpg
Must-have games

• Shenmue / Shenmue 2
  • Jet Set Radio
  • Sonic Adventure / Sonic Adventure 2
  • Soul Caliber
  • Crazy Taxi / Crazy Taxi 2
  • Grandia 2
  • Skies of Arcadia
  • Rez (een beetje vreemd, maar wel lekker :P)
  • Metropolis Street Racer
  • Virtua Tennis
  • Dead or Alive 2
  • Samba de Amigo
  • Marvel vs Capcom 2
    Deze ultraaa (!) snelle 2d fighter is zonder twijfel de coolste in zijn soort. Veel moves, nog meer karakters en een redelijk diepgaand vechtsysteem.
  • Powerstone 2
    Super melige multiplayer mode. Rammen en smijten met ALLES in het level! Lompe powerups. Maakt de aanschaf van 3 extra controllers meer dan de moeite waard.
  • Resident Evil - Code: Veronica
    Spanning van de bovenste plank, mooie graphics.
  • Sega Sports NBA 2K2
    Op het moment van verschijnen was dit zowel grafisch als qua gameplay dé b-bal game. Ook nu nog zeker een van de betere sportgames out there.
  • Le Mans 24 Hours / Test Drive Le Mans
Waar kan je nog Dreamcast games krijgen?

Sega/Dreamcast gerelateerde website

Overige
  • Hellup me Dreamcast reboot automatisch ;(

De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die "twisted" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.

*Bron is niet terug te vinden aangezien het op meerder fora staat en niemand meer credit geeft dus dank gaat uit naar de onbekende auteur.
  • Hellup me Dreamcast zegt dat de ingevoerde game geen geldige game cd is ;(
    http://sysopaim.cjb.net/ (Down) (met dank aan merijn128 voor de link)
  • En als laatste uiteraard een vriendelijk verzoek aan de fanboys van de andere consoles, niet flamen en dergelijke.. Keep it real.. bvd :)

i.v.m de toch wat uit de hand lopende deel 2 hier dan uiteindelijk deel 3. Helaas is de topicstart een copy --> paste actie geworden. Aanvullingen, Commentaar en Dead-links; laat maar horen!

Inmiddels heb ik een 3e en 4e dreamcast aangeschaft met een hoop accesoires zodat ik lekker aan de gang kan; The House of The Dead 2 + Madcatz Gun & Fishing Rod Controller + Sega Bass Fishing +Sega Marine Fishing waren een welkome aanvulling zegmaar _/-\o_

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Joepie, en weer een nieuw deel! Misschien kan je het 1e deel van de TS aanvullen/vervangen voor de NL wikipedia tekst van de Dreamcast? Is wat meer up to date en in het Nederlands ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Schweino op 08-05-2007 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03
Mocht iemand nog tegen een gun en/of house of the dead 2 aan lopen voor een leuk prijsje... ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 16:30

KRG

Maar het is geen ramp dat mijn DC die fout van "het is geen spel" geeft? Hij is niet aan het sterven? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ligt er aan of je Dreamcast dit bij een origineel spel doet of bij een kopie. Als 'ie het bij een origineel spel doet is er iets mis met de laser, bij een kopie kan het zijn dat je het spel verkeerd hebt gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hij deed het bij kopieen die eerder wel werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:20:
Hij deed het bij kopieen die eerder wel werkten.
cd-r's slopen je laser veel sneller dan originelen, hij maakt ook altijd meer lawaai bij recordables. Waarschijnlijk werken originelen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Gewoon geen kopies spelen joh! Zoals een op een Dreamcastsite stond:

"Here's to our dc's outliving our children!"

Het gaat mij nog nieteens over het wel/niet illegaal zijn van de kopies; maar de levensduur van de DC.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

-_- je snapt het niet. Het gaat gewoon om het feit dat hij hem eerst wel pakte. Ik heb trouwens heus wel legale spellen, maar ik had er een illegale in. En trouwens de DC heeft het er zelf naar gemaakt, vind nu nog maar eens een goeie game voor de DC of een wat onbekendere. Vind je nergens. Nou dan vind ik kopieen spelen gerechtvaardigd :).

Heeft iemand dat linux eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

cheiron schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:16:
Mocht iemand nog tegen een gun en/of house of the dead 2 aan lopen voor een leuk prijsje... ;)
ik had nog ff gekeken gisteren of die shop nog een gun heeft.
maar helaas ze waren uitvekocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:55:
[...]

ik had nog ff gekeken gisteren of die shop nog een gun heeft.
maar helaas ze waren uitvekocht :'(
Naar wat voor een soort gun zoek je dan? Ori Dreamcast of is een Madcatz bijvoorbeeld ook voldoende? Die Madcatz is in Amerika namelijk vrijwel released als "officieel dreamcast" omdat Sega daar geen originele op de markt heeft gezet. Ik heb zelfs een plaatje gezien van een Madcatz met Dreamcast-logo op de linkerflank (waar normaliter een lege plek zit; en rechts het Madcatz logo).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet voor mij maar voor cheiron :P
ik heb er zelf twee ik weet niet meer welk type ik heb in iedergeval geen Madcatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

Er staan twee advertenties op Marktplaats.nl: een gun plus House of the Dead 2 voor 75.
Zoekt en gij zult vinden :)

[ Voor 11% gewijzigd door JC op 08-05-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
JC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:17:
Er staan twee advertenties op Marktplaats.nl: een gun plus House of the Dead 2 voor 75.
Zoekt en gij zult vinden :)
2 guns zelf; maar is dat een gangbare prijs dan? Ik vind het nogal veel....

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:50:
-_- je snapt het niet. Het gaat gewoon om het feit dat hij hem eerst wel pakte. Ik heb trouwens heus wel legale spellen, maar ik had er een illegale in. En trouwens de DC heeft het er zelf naar gemaakt, vind nu nog maar eens een goeie game voor de DC of een wat onbekendere. Vind je nergens. Nou dan vind ik kopieen spelen gerechtvaardigd :).

Heeft iemand dat linux eens geprobeerd?
ik ben het wel met je eens want ik heb veel spellen orgineel gekocht stuk of 50 tegewoordig kosten die niet veel meer.
maar ik heb er ook een aantal illegaal gewoon omdat ik ze nergens kon vinden.
en voor bijvoorbeel shenmue 1 en 2 heb ik nog wel € 45,- voor gelapt _/-\o_ maar is ook de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richard schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:19:
[...]

ik heb € 5,- per gun betaald en ze doen het goed :P

en ik wil ze zelf niet kwijt house of the death 2 is tof met zijn 2en heb ook 4 controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

[...]
Geen idee, ik ben niet (meer) zo thuis in de prijzen. 't is volgens mij meer wat je er voor over hebt + vraag en aanbod. Bieden kan altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
[...]

Tikje duur. Als het een boxset zou zijn geweest (gun en spel in één doos) zou het een goede prijs zijn.
50 euro zou een redelijke prijs voor deze aanbieding (boxed guns met los spel) zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik jullie was zou ik gewoon game shops en rommelmarkten afgaan.
ik heb mijn dreamcast met 2 controllers en 20 spellen op de rommelmarkt gekocht voor nog geen €20, - en je kan nog steeds veel vinden voor deze kast als je maar goed zoekt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Misschien lichtelijk off-topic maar wat is het volgende systeem waard, incl. spellen? :o

- Een Dreamcast console + stroomkabel + compostie kabel met verloop naar Scart
- Twee (originele) controllers + VMU
- De volgende (originele) games
Bangai-O
Capcom vs. Snk millenium fight 2000
Chu chu rocket
Crazy Taxi 1
Dead or Alive 2
Ecco the Dolphin
Ferrari F355 Challenge
Jet Set Radio
Looney Tunes Space Race
Marvel vs. Capcom 2
Metropolis Street Racer
Mr. Driller
Ready to Rumble 2
Sega Rally 2
Shenmue 1
Shenmue 2
Sonic Adventure 1
Soul Calibur
Space Channel 5
Street Fighter Alpha 3
Virtua Tennis 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Originele games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

JC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:02:
Misschien lichtelijk off-topic maar wat is het volgende systeem waard, incl. spellen? :o

- Een Dreamcast console + stroomkabel + compostie kabel met verloop naar Scart
- Twee (originele) controllers + VMU
- De volgende (originele) games
Bangai-O
Capcom vs. Snk millenium fight 2000
Chu chu rocket
Crazy Taxi 1
Dead or Alive 2
Ecco the Dolphin
Ferrari F355 Challenge
Jet Set Radio
Looney Tunes Space Race
Marvel vs. Capcom 2
Metropolis Street Racer
Mr. Driller
Ready to Rumble 2
Sega Rally 2
Shenmue 1
Shenmue 2
Sonic Adventure 1
Soul Calibur
Space Channel 5
Street Fighter Alpha 3
Virtua Tennis 2
Voor mij zal het dankzij sonic 1 en shenmue 1 al 200 euro waard zijn, het ligt er dus echt maar aan wat iemand er voor over heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Sonic is nog gemakkelijk te verkrijgen voor weinig (15 euro nieuw US). Maar shenmue doet het hem wel idd. Verder is het wel een leuke samenstelling dus je kan er best wat voor krijgen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:58:
Sonic is nog gemakkelijk te verkrijgen voor weinig (15 euro nieuw US). Maar shenmue doet het hem wel idd. Verder is het wel een leuke samenstelling dus je kan er best wat voor krijgen.
ik heb shenmue 1 en 2 orgineel kunnen kopen bij gameshop twente voor 35 en 40 euro maar is zeker de moeite waar wat een geweldige games.
een supermooie graphics ik wist niet dat dat kastje dat nog op mijn tv kon toveren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Shenmue 1 vind ik zo een geweldige game, prachtige sfeer. _/-\o_ Ik heb deel 2 net als deel 1 origineel, maar de laadtijden van deel 2 en de snelle verplichting van inkomsten heeft me snel doen stoppen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:40:
Shenmue 1 vind ik zo een geweldige game, prachtige sfeer. _/-\o_ Ik heb deel 2 net als deel 1 origineel, maar de laadtijden van deel 2 en de snelle verplichting van inkomsten heeft me snel doen stoppen helaas.
inderdaad hij moet veel laden maar niet zo lang als de meeste spellen op een playstation 2 daar werd ik helemaal gaar van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Ja, het zijn allemaal originele games inclusief doosje en boekje. Is 200 euro dan een goede prijs? Ik verkoop het zwikkie mogelijk aan een mede GoT-er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als die Bangai-o de Japanse versie is en compleet met rugkaartje dan ben ik wel in de markt die te kopen...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 21:43
we zouden eigenlijk een V&A moeten maken voor dreamcast & retro consoles en games (voor GoT members only) ;)
zo te zien zijn hier namelijk nog best veel mensen met een DC of retro console.

[ Voor 27% gewijzigd door Tp21 op 08-05-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
is shenmue 1 (evt 2) nog ergens betaalbaar origineel te krijgen.
is de enige die ik er nog bij zou willen. House of the dead incl originele gun en soulcaibur en andere klassiekers heb ik al origineel maar Shenmue lijkt me nog steeds erg tof.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158317

En heeft iemand toevallig nog een dc VGA kabel op overschot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
JC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:15:
[...]

Ja, het zijn allemaal originele games inclusief doosje en boekje. Is 200 euro dan een goede prijs? Ik verkoop het zwikkie mogelijk aan een mede GoT-er ;)
Als het PAL games zijn wel. US en JAP games brengen doorgaans minder op. (vooral USA is goedkoop te vinden op bv. ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harley schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:18:
is shenmue 1 (evt 2) nog ergens betaalbaar origineel te krijgen.
is de enige die ik er nog bij zou willen. House of the dead incl originele gun en soulcaibur en andere klassiekers heb ik al origineel maar Shenmue lijkt me nog steeds erg tof.
wat ben ik blij dat ik de beste spellen heb kunnen kopen bij ned games en bij de gameshop.
zoals shenmue 1 en 2
virtua tennis 1 en 2
soulcalibur
marvel vs capcom 1 en 2
metropolis street racer.
revolt.
jet grind radio
Skies of Arcadia
Sonic Adventure 1 en Sonic Adventure 2
Dead or Alive 2
crazy taxi
Resident Evil - Code: Veronica
het heeft me bijna 300 euro gekost maar zeker de moeite waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 16:31
Ik mis trouwens Ikaruga in de lijst van must-haves ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devil N schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:13:
Ik mis trouwens Ikaruga in de lijst van must-haves ;)
je kan kan hem downloaden eventueel.
ik denk niet dat je die in de winkel kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
JC schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:15:
Ik zou die Bangai-o los verkopen, dat is namelijk de enige zeldzame/gewilde titel uit het rijtje. De andere spellen zijn op zich goede spellen, maar niet zeldzaam of duur. Dus Bangai-o los veilen en de rest als bundel.
Hyp Hyper schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:48:
Als het PAL games zijn wel. US en JAP games brengen doorgaans minder op. (vooral USA is goedkoop te vinden op bv. ebay)
Specifiek voor het lijstje van JC heb je helemaal gelijk. In het algemeen zou ik zeggen dat de betere Dreamcast spellen (shooters en fighters) in Japanse uitvoering meer opleveren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Goed om alle reacties te lezen; bedankt daarvoor :)
Ik merk nu ook dat ik al aardig uit het Dreamcast wereldje ben. Het zijn volgens mij allemaal PAL-games, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat zouden Shenmue 1, Shenmue2 en Bangai-O individueel mogen opbrengen? Of kan ik dat ergens opzoeken? Afhankelijk van hoe de (mogelijke) verkoop met de mede GoT-er gaat, gooi ik het overige spul op Tweakers Vraag en Aanbod. Dat lijkt me de juiste plaats, al zou ik zelf ook wel wat voelen voor een V&A Retro Consoles. 'Wat is dit nog waard' topic voor retro spul zou ook mooi zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JC schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:18:
Goed om alle reacties te lezen; bedankt daarvoor :)
Ik merk nu ook dat ik al aardig uit het Dreamcast wereldje ben. Het zijn volgens mij allemaal PAL-games, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat zouden Shenmue 1, Shenmue2 en Bangai-O individueel mogen opbrengen? Of kan ik dat ergens opzoeken? Afhankelijk van hoe de (mogelijke) verkoop met de mede GoT-er gaat, gooi ik het overige spul op Tweakers Vraag en Aanbod. Dat lijkt me de juiste plaats, al zou ik zelf ook wel wat voelen voor een V&A Retro Consoles. 'Wat is dit nog waard' topic voor retro spul zou ook mooi zijn d:)b
ik hoop veel heb in de jaren behoorlijk wat verzameld.
heb een msx een atari 6800 en een amiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Wat zouden Shenmue 1, Shenmue2 en Bangai-O individueel mogen opbrengen? Of kan ik dat ergens opzoeken?
Je kunt de afgelopen veilingen van eBay bekijken. Ik schat Bangai-o op zo'n 30 tot 40 euro indien compleet en in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik kom erachter dat hij sowieso wel originele games pakt, gebrande games zal ik nog even testen.

Maar de tijd was gereset, krijg je dit al zodra hij ook maar bijv. 1 sec uit het stopcontact is geweest?

Ik heb een controller + vmu verkocht voor 25 incl. Was dat eigenlijk wat te goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

KRG schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:15:
Ik heb een controller + vmu verkocht voor 25 incl. Was dat eigenlijk wat te goedkoop?
Nee :) Op Ebay zit je nieuwe controllers staan voor 1euro... en als je beetje goed bied kun je dus dik onder de 25euro uitkomen :) en vmu is ook niet zoveel...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:21:
[...]

ik ben het wel met je eens want ik heb veel spellen orgineel gekocht stuk of 50 tegewoordig kosten die niet veel meer.
maar ik heb er ook een aantal illegaal gewoon omdat ik ze nergens kon vinden.
en voor bijvoorbeel shenmue 1 en 2 heb ik nog wel € 45,- voor gelapt _/-\o_ maar is ook de moeite waard
Shenmue 1 heb ik ooit in de winkel gekocht voor de schokkende prijs van 200 keiharde guldens. Na uitspelen nog kunnen verkopen voor 150 aan een vriend.
Dat het het geld waard is staat vast, maar ik zou niet gauw weer zoveel geld uitgeven aan een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wat zouden Shenmue 1, Shenmue2 en Bangai-O individueel mogen opbrengen? Of kan ik dat ergens opzoeken?
Als ze PAL zijn, compleet met sleeve en in goede staat kun je voor Shenmue 1 zo'n 25 euro vragen en voor Shenmue 2 40 á 50 euro. Je komt ze wel eens voor minder tegen als mensen er snel vanaf willen. Degene die ze allebei voor 45 euro heeft gekocht heeft dus een mooie prijs betaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Aap schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:31:
[...]

Nee :) Op Ebay zit je nieuwe controllers staan voor 1euro... en als je beetje goed bied kun je dus dik onder de 25euro uitkomen :) en vmu is ook niet zoveel...
Zelfs nieuw en boxed vind je controllers en vmu al voor minder dan 25 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24
Gisteravond bij een vriend thuis de doos van mijn Dreamcast teruggevonden :)

Niet dat ik er heel veel aan heb,
maar zo issie toch wel net een stukje completer ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyp Hyper schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:40:
[...]

Zelfs nieuw en boxed vind je controllers en vmu al voor minder dan 25 euro. :)
bij gameshop twente kan je kan je controllers vinden vanaf 15 euro.
ook toetsenbord en muis zijn daar te koop ik weet alleen niet wat de prijs daarvan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KneoK schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:06:
[...]

Shenmue 1 heb ik ooit in de winkel gekocht voor de schokkende prijs van 200 keiharde guldens. Na uitspelen nog kunnen verkopen voor 150 aan een vriend.
Dat het het geld waard is staat vast, maar ik zou niet gauw weer zoveel geld uitgeven aan een spel.
Pff, dat zijn Nintendo-prijzen. Die durfden (tenminste, de fabrikanten van t spelletje) af en toe 170/200 gulden te vragen :|

Duurste wat ik heb gekocht is ISS Deluxe voor de SNES, 169,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Kut, dus ik ben niet de enige die Yagoda op eBay kent :P

Vandaag binnengekomen: Jet Set Radio, helaas is het doosje een beetje gecracked door de post :'(. Wat doen jullie daar nou aan als kopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
Tjah, kan gebeuren.
Meestal kun je kiezen om iets 'secure' te versturen. Het wordt dan vaak in een doos met piepschuim dingetjes en/of kranten verstuurd. Vaak ook aangetekend.

Naar mijn mening is het verstuur proces bij eBay een risico van de koper. Je kunt vragen of de verkoper een nieuw doosje op wil sturen, maar ik geef je weinig kans. Je kunt beter voor 2,50 ChuChu Rocket kopen en dat doosje gebruiken voor Jet Set Radio.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
KRG schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:22:
Kut, dus ik ben niet de enige die Yagoda op eBay kent :P

Vandaag binnengekomen: Jet Set Radio, helaas is het doosje een beetje gecracked door de post :'(. Wat doen jullie daar nou aan als kopers?
Een PAL doosje? Die breken al als je er naar kijkt. Die moet je idd voorzichtig verpakt met pakketpost opsturen als je er zeker van wil zijn dat ie niet barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:44:
[...]

Een PAL doosje? Die breken al als je er naar kijkt. Die moet je idd voorzichtig verpakt met pakketpost opsturen als je er zeker van wil zijn dat ie niet barst.
2 dreamcastgames (PAL) die ik verstuurde kreeg ik als commentaar dat er barsten in het voorste doorzichtige scherm waren gekomen tijdens verzending.

Skies of Arcadia die ik kocht was een scharnier afgebroken tijdens verzend (moet wel zeggen dat die echt in een te krappe bubbelenveloppe zat.)

Nu komt 2x Shenmue mijn kant op; ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren :(

Ik heb zelfs een "groene" officiele PTT brievenbus; dus dan valt ie niet op de deurmat; maar slechts 10cm omlaag.

PAL DC doosjes zijn dus echt not_done voor de TNT.

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 11-05-2007 12:10 . Reden: 2 dikke typfouten ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ach het is met elk cd-hoesje zo. Mijn psx hoesjes blijven ook niet altijd heel. Er is inderdaad een schanier afgebroken, beetje irritant.

Het was op marktplaats, maar het spel werkt verder goed en de verkoper kan er ook niet heel veel aan doen verder. Om nou 6,20 te gaan betalen voor pakketpost vind ik ook een beetje overdreven.

Hoe dan ook, hij doet het :) best tof spel.

Nog even 1 vraagje: Ik kan kiezen voor 50 en 60hz. Mijn stokoude tv van de jaren 85 ofzo? Werkt wel op 60hz, maar is dat goed voor het beestje? Ik krijg op die test wel gewoon normaal beeld, maar kan hij ineens exploderen of een knal geven ofzo? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRG schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:21:
Ach het is met elk cd-hoesje zo. Mijn psx hoesjes blijven ook niet altijd heel. Er is inderdaad een schanier afgebroken, beetje irritant.

Het was op marktplaats, maar het spel werkt verder goed en de verkoper kan er ook niet heel veel aan doen verder. Om nou 6,20 te gaan betalen voor pakketpost vind ik ook een beetje overdreven.

Hoe dan ook, hij doet het :) best tof spel.

Nog even 1 vraagje: Ik kan kiezen voor 50 en 60hz. Mijn stokoude tv van de jaren 85 ofzo? Werkt wel op 60hz, maar is dat goed voor het beestje? Ik krijg op die test wel gewoon normaal beeld, maar kan hij ineens exploderen of een knal geven ofzo? :).
zou wel een nieuwe dimensie geven aan het spel je zet hem op 60hz en hij explodeert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Nog even over een V&A voor retro spul: ik had gisteren een advertentie op Tweakers Vraag en Aanbod gezet. Die was na een uur al verwijderd omdat het niet toegestaan is om retailsoftware (lees: Dreamcast games) aan te bieden. Ik ben daarover aan het mailen met een van de admins, maar hoe doen jullie dat: games kopen of verkopen? Marktplaats of biedt Tweakers een andere mogelijkheid daarvoor?

Dat zou het opzetten van een retro V&A helemaal super maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb het ook geprobeerd om een Topic te starten om Games te ruilen met elkaar etc. Dit werd niet toegestaan omdat het zat met Key's licenties en nog meer dingen maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Dus vandaar dat er ook geen retro V&A komt op GoT ;( (want animo is er volgens mij wel zat voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Aap schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:10:
Ik heb het ook geprobeerd om een Topic te starten om Games te ruilen met elkaar etc. Dit werd niet toegestaan omdat het zat met Key's licenties en nog meer dingen maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Dus vandaar dat er ook geen retro V&A komt op GoT ;( (want animo is er volgens mij wel zat voor).
Waar zijn er nog goedkope VGA kastjes te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

@davidgimour: mwah, beetje googlen levert wat hits op, maar de vraag is wel of je die prijzen er voor over hebt. Als ik het goed onthouden hebt, werkt niet elk spel via de VGA-box.

@Ari3: Bangai-O heb ik wel los te koop, ik kan je alleen niet DM-en of mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
JC schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:39:
@davidgimour: mwah, beetje googlen levert wat hits op, maar de vraag is wel of je die prijzen er voor over hebt. Als ik het goed onthouden hebt, werkt niet elk spel via de VGA-box.
Ze doen het allemaal maar niet alle games (de meeste wel btw) zijn er ook op aangepast waardoor die er niet mooier uit gaan zien. (misschien zelfs iets slechter)

De games die wel 'vga enabled' zijn zien er op een vga monitor beter uit, dus imo is het de prijs zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb zelf een half jaar geleden nog voor $24 een VGA kastje via ebay gekocht maar sindsdien kost deze $50(!). Een maat van me zoekt er nog een en $25 is een prima prijs, maar daar zie ik ze niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:22:
Ik heb zelf een half jaar geleden nog voor $24 een VGA kastje via ebay gekocht maar sindsdien kost deze $50(!). Een maat van me zoekt er nog een en $25 is een prima prijs, maar daar zie ik ze niet voor.
http://www.racketboy.com/store/dreamcast-vga-cable-box.htm

Overigens kan je ook overwegen om er zelf een te maken, heel simpel/goedkoop. Google maar eens rond op "dreamcast vga mod" ofzo. Waar je overigens wel op moet letten is dat je ook echt een Dreamcast VGA kabel ofzoiets hebt en niet zo'n "standaard" VGA box die composiet slikt zegmaar, dat is niet echt wat je wil...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 12-05-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
JC schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:47:
Nog even over een V&A voor retro spul: ik had gisteren een advertentie op Tweakers Vraag en Aanbod gezet. Die was na een uur al verwijderd omdat het niet toegestaan is om retailsoftware (lees: Dreamcast games) aan te bieden. Ik ben daarover aan het mailen met een van de admins, maar hoe doen jullie dat: games kopen of verkopen? Marktplaats of biedt Tweakers een andere mogelijkheid daarvoor?

Dat zou het opzetten van een retro V&A helemaal super maken :)
www.segaforum.nl en dan sega markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Kan iemand mij even snel een VMU uitleg geven; als ik er 2 aan elkaar hang geven ze beiden aan: "Waiting for Data"; maar kan met beide niets beginnen op dat moment.

Edit: Blijkbaar zocht ik met wat anders dan mijn ogen:

http://www.thocp.net/soft...st_visual_memory_unit.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Richard op 12-05-2007 20:02 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Wat is een redelijke koopprijs voor shenmue 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KRG schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:07:
Wat is een redelijke koopprijs voor shenmue 1?
In welke staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Goede staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gok een euro of 40 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben zaterdag nog bij gameshop twente geweest en ze hadden nog 2x shenmue 1 liggen voor €19,95 per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 215024 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:33:
ik ben zaterdag nog bij gameshop twente geweest en ze hadden nog 2x shenmue 1 liggen voor €19,95 per stuk
Dat is een vrij normale prijs idd. 40 euro is meer iets voor Shenmue 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Anoniem: 215024 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:33:
Was Shenmue 1 nieuw?
Ik zie toch best wat verschil in (vraag)prijs voor een spel. Het schijnt dan soms ook nog verschil uit te maken of het een USA, JAP of EUR versie is. Wie bepaalt zoiets, behalve vraag en aanbod... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
JC schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Was Shenmue 1 nieuw?
Ik zie toch best wat verschil in (vraag)prijs voor een spel. Het schijnt dan soms ook nog verschil uit te maken of het een USA, JAP of EUR versie is. Wie bepaalt zoiets, behalve vraag en aanbod... :?
Zeldzaamheid van de versie. Van de PAL versie zijn de minste gemaakt en is vooral in Europa populairder doordat deze ook nog eens (uiteraard) draait op een ongemodde PAL Dreamcast zonder gedoe met een bootdisc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) ik zag alleen de doosjes ik denk dat ze 2 hands waren ik heb hem daar toen ook gekocht.
en die van mij doet het perfect.
ze hebben deel 2 wel in hengelo geloof ik voor €40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Wat zijn leuke 2 playergames? Jammergenoeg kan Jet Set Radio niet met z'n tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Bomberman Online! Ik hoor er weinig over, maar dat was een van mijn favo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRG schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:05:
Wat zijn leuke 2 playergames? Jammergenoeg kan Jet Set Radio niet met z'n tweeën.
Powerstone 1 / 2 :) Ik neem aan dat de DC versie ook multiplayer is, ik heb hem alleen op Naomi gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het mooiste is met 4 spelers virtua tennis spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Vroeger toch een leuk aantal CO-OP's gespeeld met Gauntlet Legends ondanks de lage score bij Gamespot. Zeker wel een aanrader voor de Multiplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Aaargh, kon er niet bij zijn vanmiddag, dus bood als maximumbod maar 5 euro voor een controller. Overboden met 1 cent :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hey, eens even proberen :). Zit er normaal altijd wel bij hoor, maar kon dit keer niet erbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 215024 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:54:
:) ik zag alleen de doosjes ik denk dat ze 2 hands waren ik heb hem daar toen ook gekocht.
en die van mij doet het perfect.
ze hebben deel 2 wel in hengelo geloof ik voor €40,-
Zonder de sleeve zijn ze al een stukkie minder waard voor verzamelaars. Voor een complete versie in zeer goede staat zie je nog wel eens erg hoge prijzen.
Natuurlijk onzin om zo'n mooie versie te kopen voor veel geld als het je alleen om het gamen gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb trouwens wat spellen gekocht, die qua achterkant wel internationaal zijn, maar dat rode vak op de achterkant is wel frans, is dit bij jullie ook zo? Ik doel vooral op Jet Set Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 21:43
jah, mijn jet set radio is precies zo. heeft ook een frans rood stukje op de achterkant, maar is wel gewoon engels.

[ Voor 50% gewijzigd door Tp21 op 15-05-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
2 Shenmue commentaarpuntjes:

-Waarom gebruik maken van een D-pad terwijl er een analog stick opzit? (ze hadden de look functie gewoon onder de D-Pad moeten zetten.

-Waar is mijn Jump-Pack ondersteuning :'(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tp21 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:
jah, mijn jet set radio is precies zo. heeft ook een frans rood stukje op de achterkant, maar is wel gewoon engels.
bij mijne ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dat is gewoon normaal dus; ook op Shenmue.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteren nog ff nba gekocht VET VET VET nooit verwacht dat ik verslaafd zou worden aan basketbal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Aanrader? Ik heb Shenmue 1 en 2 compleet gekocht voor 55 incl.

Goeie deal?

Ik had trouwens deze gewonnnen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...SA:NL:11#ebayphotohosting

Maar hij schijnt USA te zijn, boeit dat met mijn europese (UK) DC?

Ik kan wel gebrande spellen lezen, althans degene die ik heb doen het.

[ Voor 65% gewijzigd door KRG op 16-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
KRG schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:22:
Aanrader? Ik heb Shenmue 1 en 2 compleet gekocht voor 55 incl.

Goeie deal?

Ik had trouwens deze gewonnnen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...SA:NL:11#ebayphotohosting

Maar hij schijnt USA te zijn, boeit dat met mijn europese (UK) DC?

Ik kan wel gebrande spellen lezen, althans degene die ik heb doen het.
Shenmue I en II PAL voor 55 euro incl. is een mooie prijs. Compleet met kartonnen sleeve en in goede staat?

Voor USA games heb je een bootdisk of gemodde DC nodig. Eerste is legaal verkrijgbaar, tweede behandelen we hier niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Maar mijn games kan wel gebrande cd's lezen, dat staat los van het feit dat hij ook NTSC aankan? Ik moet er dus niet van uitgaan dat het stock werkt?

Ja met de kartonnen hulsel voor de cd's. Uiteraard wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Shenmue 2 wil ik ook nog altijd toevoegen aan mijn collectie! Maar vind het altijd jammer dat bijna nooit iemand hem verkoopt hier in Nederland. En heb eigenlijk geen zin om via eBay dingen te gaan kopen en te importeren.

Tot voor kort kon je her en der nog wel wat leuke titels krijgen voor een redelijk bedrag. Maar tegenwoordig kun je veelal alleen nog maar de prutgames kopen, en dan ook nog voor €15 of iets dergelijks... Freestyle Scooter... d:)b

Ik zal één dezer dagen eens een lijstje samen stellen van de games die ik nog wel graag zou willen hebben. Misschien dat ik dan toch nog ergens een paar mooie titels vandaan kan toveren :)

Enkele titels die me op dit moment te binnen schieten zijn:
  • Rez
  • Crazy Taxi 2
  • Grandia 2
  • Pro Pinball Trilogy
  • Sega Rally 2
  • Silver
  • Wetrix+
  • House Of The Dead 2 & Confidential Mission (met gun :))
  • D2
En dan natuurlijk nog de hele reutemeteut aan 2D fighting games, en 2D scrolling shooters. Maar liever geen Japanse versies van games. Daar heb ik het eigenlijk nooit zo op gehad. Aangezien ik bijna geen woord Japans ken, laat ik die hele handel maar achterwege. En die Japanse jewel cases ben ik ook niet zo over te spreken eigenlijk. Komt een beetje illegaal over eigenlijk :) Als de spine cards er niet bij zaten dan zou je je vrij makkelijk kunnen vergissen...

Maar goed, top console, met zeer veel vette games! Alhoewel er natuurlijk ook wel wat kakspellen tussen zitten. Stunt GP, anyone? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

@KRG: goede deal voor Shenmue. Ik ben degene die ze je verkoopt. Hahaha :o
Ik dacht al dat je van GoT was :)

@Marco1983: zoek eens op Marktplaats op Dreamcast games, dan kom je mijn spul vast tegen (o.a. Sega Rally 2 uit jouw lijst) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JC op 17-05-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

:) haha ok, maar wil je ze ff heeeeeeeeeeeeeeeeel goed verpakken :), mijn jet set radio hoesje is ook al gexplodeerd door de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
KRG schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:31:
Maar mijn games kan wel gebrande cd's lezen, dat staat los van het feit dat hij ook NTSC aankan? Ik moet er dus niet van uitgaan dat het stock werkt?

Ja met de kartonnen hulsel voor de cd's. Uiteraard wel gebruikt.
De iso's die je kunt downloaden hebben tegenwoordig meestal al de bootdisc geïntegreerd. Een normale PAL DC zal niet zomaar een andere regio spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyp Hyper schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:55:
[...]

De iso's die je kunt downloaden hebben tegenwoordig meestal al de bootdisc geïntegreerd. Een normale PAL DC zal niet zomaar een andere regio spelen.
ik heb een paar japanse spellen gedownload en die doen het gewoon perfect.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Oke, voor de zoveelste keer:

Elke regio DC kan elke regio gebrande spellen spelen

Originele spellen kunnen alleen op een DC van dezelfde regio worden afgespeeld tenzij je een bootdisk gebruikt of een chippie in je DC gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:34:
Oke, voor de zoveelste keer:

Elke regio DC kan elke regio gebrande spellen spelen

Originele spellen kunnen alleen op een DC van dezelfde regio worden afgespeeld tenzijn je een bootdisk gebruikt of een chippie in je DC gooit.
ah oke nu snap ik waarom jet grind radio een boot cd nodig heeft.
staat ook een rood dc logo op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
i.v.m. de voor mij zeer saaie en eenzame :) hemelvaart-vrijedagen heb ik de afgelopen dagen in 1 ruk Shenmue uitgespeeld; Ik werd er werkelijk helemaal ingezogen; en was niet meer te stoppen.

Ik kan iedereen aanraden er direct 1 te zoeken!

Leuk extraatje die Passport Disc; Zelfs na het compleet uitspelen + naderhand opslaan als "completed" file; mis ik toch 2 filmpjes en 1 muziekje (er staan vraagtekens bij en zijn niet te selecteren); of moet ik die unlocken door online te gaan met de DC?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind het jammer dat ik voor mezelf niet echt de tijd kan nemen voor Shenmue. Heb m ooit eens een dag lang gespeeld, en werd er inderdaad helemaal ingezogen. Maar, als je het dan weer eventjes links laat liggen dan ben je minder snel geneigt het weer op te pakken.
T is ook niet iets dat je een uurtje gaat doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb ze vandaag binnengekregen, ik ga in de zomervakantie wel even bezig, heb nu ook niet zoveel tijd meer :(.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste