Sowieso krijg je het Dreamcast gevoel alleen op de DC zelf imho.
Anoniem: 87302
Klopt, heb mijn DC na 5 jaar weer aangesloten op mijn plasma met VGA kabel op de DC. Anno 2011 zien de games er nog steeds prima uit, alleen wel even wennen aan 4:3 beeld :-)
resident evil ftw ;pVuikie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:17:
Bedankt 3style, maar dat was niet de boss die ik zocht, dus heb ik gedaan wat ik eigenlijk gelijk had moeten doen google.nl
..knip..
hmm, ik denk dat ik mijn DC maar weer eens afstof en deze knuppel weer een keer probeer...
*edit* PS, die neoseeker link doet het bij mij niet.
[ Voor 65% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 21:30 ]
Mijn third party VGA box doet het helaas op geen van beide (grote) tv's die ik in huis heb... (wel op monitoren/samsung 20" monitor met tv tuner)Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:01:
Klopt, heb mijn DC na 5 jaar weer aangesloten op mijn plasma met VGA kabel op de DC. Anno 2011 zien de games er nog steeds prima uit, alleen wel even wennen aan 4:3 beeld :-)
Heb er van alles over gelezen maar ben geen goede oplossing tegen gekomen.
Als hier iemand nog een suggestie voor heeft dan hoor ik het graag.
Is het een van Blaze? Die heeftooit mijn VGA monitor opgeblazen.[message=,noline]walterg schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:57[/message]:
[...]
Mijn third party VGA box doet het helaas op geen van beide (grote) tv's die ik in huis heb... (wel op monitoren/samsung 20" monitor met tv tuner)
Heb er van alles over gelezen maar ben geen goede oplossing tegen gekomen.
Als hier iemand nog een suggestie voor heeft dan hoor ik het graag.
Beetje laat maar... Waarschijnlijk niet want een PS2 lightgun werkt op USB.Ingelogd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:39:
Weet iemand of de total control 2 / total control plus voor de Sega Dreamcast werkt met een 100hz PS2 lightgun? Mijn 100hz crt tv ondersteunt geen 50/60 hz en er zijn ook geen 100hz dreamcast lightguns.
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij niet, heb hem niet bij de hand op het moment. Sommige tv's schijnen last te hebben van de exacte frequentie waarop sommige van die kastjes opereren. De samsung monitor/tv geeft als ik me niet vergis aan dat de output van de dreamcast 640x480 op 60Hz is, maar ik las dat het best 59.nogwat zou kunnen zijn en dat sommige tv's daar niet mee om kunnen gaan.Anoniem: 87302 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:50:
[...]
Is het een van Blaze? Die heeftooit mijn VGA monitor opgeblazen.
Mijn oude 32" samsung en relatief nieuwe 42" LG Infinia 8500 in ieder geval
Dat Blaze kastje heeft als ik het goed heb begrepen een CRT laten ploffen?
Ja, al lange tijd geleden, 2003 of zo. Maar niet laten ploffen, wel gewoon stukgemaakt. Crt monitor netjes gerepareerd onder garantie en blaze box verkocht, zodat ie andere vga monitoren kon opblazen[message=,noline]walterg schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:19[/message]:
[...]
Volgens mij niet, heb hem niet bij de hand op het moment. Sommige tv's schijnen last te hebben van de exacte frequentie waarop sommige van die kastjes opereren. De samsung monitor/tv geeft als ik me niet vergis aan dat de output van de dreamcast 640x480 op 60Hz is, maar ik las dat het best 59.nogwat zou kunnen zijn en dat sommige tv's daar niet mee om kunnen gaan.
Mijn oude 32" samsung en relatief nieuwe 42" LG Infinia 8500 in ieder geval
Dat Blaze kastje heeft als ik het goed heb begrepen een CRT laten ploffen?
Heb nu een ander kastje dat perfect werkt met mijn VGA Panasonic plasma monitor.
Ebay standaard vga kastje[message=,noline]walterg schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:30[/message]:
Sneaky
Welk merk VGA Box heb je nu?
bijna 1 jaar geen nieuwe post meer... zou het dan echt afgelopen zijn met de echte die hards?
Wel leuk dat het toch wel een reeks is die het 10 jaar het uitgehouden
Mwoah, blijf nog steeds Sega en Dreamcast fan, ook al speel ik er nog zelden op.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Er is nog een retro-console topic waar alles aan bod komt, dus ook de DC.SonyEricsson schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:09:
bijna 1 jaar geen nieuwe post meer... zou het dan echt afgelopen zijn met de echte die hards?
Sturmwind ziet er goed uit ja, kan niet wachten om hem te spelen. Echt leuk dat een bedrijf na zoveel jaar nog wat uitbrengt voor de DC.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Heb de Dreamcast weer afgestoft. Blijft toch een mooi apparaat.
Er zijn in de tussentijd toch aardig wat nieuwe homebrew games weer uitgekomen. Toch bijzonder dat er nog zoveel wordt uitgebracht.
Wikipedia: List of Dreamcast homebrew games
Iemand de onderstaande games al gespeeld?
Ghost Blade (2015)

Gunlord (2012)
Er zijn in de tussentijd toch aardig wat nieuwe homebrew games weer uitgekomen. Toch bijzonder dat er nog zoveel wordt uitgebracht.
Wikipedia: List of Dreamcast homebrew games
Iemand de onderstaande games al gespeeld?
Ghost Blade (2015)

Gunlord (2012)

Anoniem: 927187
Hallo! Ik weet niet of ik op het juiste subforum ben, als dit niet zo is wil ik het zowiezo wel aanpassen
Ik ben op zoek naar een pal psu unit (stroombord) maar mijn zoektocht verloopt niet zo denderend , is er hier toevallig iemand die mij kan verder helpem of mij in de juiste richting kan sturen? Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een pal psu unit (stroombord) maar mijn zoektocht verloopt niet zo denderend , is er hier toevallig iemand die mij kan verder helpem of mij in de juiste richting kan sturen? Alvast bedankt!
Als ik op pal psu unit dreamcast zoek vind ik toch aardig wat plekken waar ze te vinden zijn.Anoniem: 927187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:54:
Hallo! Ik weet niet of ik op het juiste subforum ben, als dit niet zo is wil ik het zowiezo wel aanpassen
Bv. : https://www.google.nl/amp...d_place_to_buy_a_pal_psu/
Misschien kijken op retro gaming webshops en even contact opnemen ofzo.
Nedgame of retrogamefreak.nl bv.
[ Voor 9% gewijzigd door Flex0r op 29-05-2017 19:02 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Een tweedehands DC zoeken geen optie? Zonder of met weinig games hoeft het je de kop niet te kosten?Anoniem: 927187 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:54:
Ik heb ook de DC weer tevoorschijn getoverd!
Maar nu het aansluiten, ik heb VGA op mijn televisie maar ook een mini scart (24 polig van Philips) een verloopkabel van mini scart naar normale scart zou moeten werken toch?
Of heeft iemand nog andere goedkope suggesties?
Of misschien iets liggen om de DC via HDMI aan te sluiten?
Maar nu het aansluiten, ik heb VGA op mijn televisie maar ook een mini scart (24 polig van Philips) een verloopkabel van mini scart naar normale scart zou moeten werken toch?
Ik gebruik een VGA kabel van .. 6 Euro? Welke ik verleden jaar van eBy heb geplukt, werkt perfectKapot schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:48:
Ik heb ook de DC weer tevoorschijn getoverd!
Dreamcast bestaat 20 jaar in Japan!!!
27 november 1998.
Helaas wij moeten voor een jubileum nog wachten tot 28 oktober 2019.
Ik heb de launch nooit meegemaakt, ik ben 2002 aan de Gamecube begonnen met titels van Mario en Sonic.
Het werd toentertijd niet over gepraat. Als het in 2000 op school over gamen ging, werd er alleen over N64, PS1 en Gameboy gepraat. Ik heb daarom Dreamcast veel later ontdekt.
27 november 1998.

Ik heb de launch nooit meegemaakt, ik ben 2002 aan de Gamecube begonnen met titels van Mario en Sonic.
Het werd toentertijd niet over gepraat. Als het in 2000 op school over gamen ging, werd er alleen over N64, PS1 en Gameboy gepraat. Ik heb daarom Dreamcast veel later ontdekt.

[ Voor 50% gewijzigd door MedionAkoya op 01-12-2018 23:24 ]
Trein?
Fantastisch apparaat. Heb ‘m nog boven staan, zo goed als tijdens de launch gekocht. In de plaatselijke videotheek nog wel!MedionAkoya schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:17:
Dreamcast bestaat 20 jaar in Japan!!!![]()
27 november 1998.
Ah, the memories...

Soul Calibur, Marvel vs Capcom, Shenmue, Crazy Taxi, Fantasy Star Online... heerlijke games en hoewel ik altijd zwaar Nintendo en PS/XBOX fan was (heb ze allemaal
Enorm krachtig in die tijd, lekkere controller, het schermpje wat er uit kon, etc.
Gefeliciteerd Dreamcast
Ik heb een Japanse Dreamcast gekocht, boxed (een flink aantal jaren terug).
Met Border Down, Zero Gunner, Sega Rally en nog iets van street fighter vs.......

Met name die eerste 2 zijn inmiddels vrij prijzig maar ook bijzonder leuk en moeilijk om te spelen.
Maar ja, de eeuwenoude vraag: Hoe krijg ik dat ding aangesloten op HDMI zonder mijn CRT van zolder te halen
Met Border Down, Zero Gunner, Sega Rally en nog iets van street fighter vs.......

Met name die eerste 2 zijn inmiddels vrij prijzig maar ook bijzonder leuk en moeilijk om te spelen.
Maar ja, de eeuwenoude vraag: Hoe krijg ik dat ding aangesloten op HDMI zonder mijn CRT van zolder te halen
Zijn meerdere manieren voor, maar zoek maar eens op Akura van de BeharbrosKnoxNL schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:41:
[Afbeelding]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik heb zelf de Pound HDMI kabel. Kan je kopen via Amazon.com.
Meer info: https://www.poundtechnology.com/dreamcast/
Enige nadeel hiervan is dat niet-VGA games niet werken, maar dat zijn er maar een paar: https://www.epforums.org/...patability-list-amp-Guide
Meer info: https://www.poundtechnology.com/dreamcast/
Enige nadeel hiervan is dat niet-VGA games niet werken, maar dat zijn er maar een paar: https://www.epforums.org/...patability-list-amp-Guide
[ Voor 43% gewijzigd door Chaos-Zero op 03-12-2018 16:22 ]
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik heb heb hem ook maar weer eens van zolder gehaald. Border Down en Zero Gunner heb ik ook nog liggenKnoxNL schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:41:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik een tweede dc ga modden met een betere powersupply, fan, batterij en gdemu
Leuk!
Ik heb de mijne onlangs enigzins een beetje gefrituurd.
Het was zo lang geleden dat ik vergeten was dat dat ding 120 volt nodig heeft. Ik had hem gewoon aan 220 gehangen. Ging in eerste instantie goed, maar na een minuut ofzo kwam er een bak witte rook uit niet normaal! Stekker eruit getrokken en gekeken of hij het nog deed, maar niets meer.
Uiteindelijk modem eruit gehaald, en toen deed hij het weer.
Modem weer terug en hij doet het nog steeds? I dont get it maar happy camper here! ik weet niet waar de rook vandaan kwam maar ik ga hem iig niet open maken om te kijken
Het was zo lang geleden dat ik vergeten was dat dat ding 120 volt nodig heeft. Ik had hem gewoon aan 220 gehangen. Ging in eerste instantie goed, maar na een minuut ofzo kwam er een bak witte rook uit niet normaal! Stekker eruit getrokken en gekeken of hij het nog deed, maar niets meer.
Modem weer terug en hij doet het nog steeds? I dont get it maar happy camper here! ik weet niet waar de rook vandaan kwam maar ik ga hem iig niet open maken om te kijken
Oef, dan heb je nog geluk gehad.KnoxNL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:34:
Leuk!
Ik heb ook een Japanse console met zo'n dik stekkerblok. Daarom ga ik die powersupply en converter vervangen door een PicoPSU. Dat kan zonder te solderen.

https://www.ebay.nl/itm/273813870667
@KnoxNL Goed om te zien dat ie het nog doet, maar ik zou, zoals @3style aanraad, de PSU wel vervangen. Die heeft wel een opdonder gehad.
En ik weet niet of je al iets hebt, maar ik heb deze Akura gekocht. Deze gaat direct je DC in en werkt bij mij zeer goed. Zitten een aantal opties op(Zoals scanlines
)
Ik ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die nog actief op hun Dreamcast gamen?
En ik weet niet of je al iets hebt, maar ik heb deze Akura gekocht. Deze gaat direct je DC in en werkt bij mij zeer goed. Zitten een aantal opties op(Zoals scanlines
Ik ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die nog actief op hun Dreamcast gamen?
Wellicht dat ik de PSU nog vervang, maar na het voorval hebben we nog een behoorlijk aantal uur gespeeld, en het apparaat werkt probleemloos. Ik realiseer me echter wel dat die rook er niet voor niets was, dus hij zal inderdaad wel wat geleden hebben.Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:59:
@KnoxNL Goed om te zien dat ie het nog doet, maar ik zou, zoals @3style aanraad, de PSU wel vervangen. Die heeft wel een opdonder gehad.
En ik weet niet of je al iets hebt, maar ik heb deze Akura gekocht. Deze gaat direct je DC in en werkt bij mij zeer goed. Zitten een aantal opties op(Zoals scanlines)
Ik heb op het punt gestaan de Akura te kopen, maar ben nu weer even klaar met de dreamcast. Als ik nog eens ga spelen ga ik denk ik wel overstag, gezien jouw positieve ervaringen, en dat ik dan mijn 30 kilo wegende CRT niet meer van zolder hoef te halen
Ik ben nu weer even actief met de Dreamcast.Vuikie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:59:
En ik weet niet of je al iets hebt, maar ik heb deze Akura gekocht. Deze gaat direct je DC in en werkt bij mij zeer goed. Zitten een aantal opties op(Zoals scanlines)
Wat is de kwaliteit van de Akura (heb je foto’s)? Ik heb zelf bij BBS een paar jaar geleden de Hanzo gehaald (VGA), die heeft ook een scanlines functie. Super beeld op mijn oude CRT.
Street Fighter III: W Impact (JP, 12/16/99) is het ook wel Street Fighter III: Double Impact genoemd.KnoxNL schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:41:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Erwinvz1 op 21-08-2019 23:36 ]
20 jaar geleden had ik een Sega Saturn en absoluut geen geld om te upgraden naar een Dreamcast. Nu twintig jaar later heb ik nog steeds die Sega Saturn, en een Dreamcast is niet meer te betalen!
Klopt inderdaad. Ik heb onlangs nog (goed werkende) boxed Dreamcasts verkocht voor rond de 50 euro, dus voor minder moet je een 'losse' kunnen krijgen. De spellen kosten ook niet veel meer. (op de zeldzame na uiteraard)KnoxNL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 06:55:
Jawel joh, dreamcast is goed verkrijgbaar.
Saturn (en zeker de spellen) zijn juist duur nu!
De spellen van de Saturn zijn een stuk duurder aangezien die console een complete mislukking was en relatief weinig verkocht is. (dus zeldzamer) Voor de goede spellen hoef je deze, in het algemeen, ook niet te kopen btw.
De Dreamcast is niet (echt) mislukt omdat het de eerste van zijn generatie was. Pas nadat de Playstation met DVD-speler uitkwam, begon het af te lopen helaas. (op sommige punten was de DC superieur aan de PS, maar had helaas geen DVD-speler)
[ Voor 15% gewijzigd door Hyp Hyper op 22-08-2019 11:05 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik weet niet wanneer je die hebt verkocht en of dit een PAL versie was, maar de laatste tijd gaan ze zonder doos als warme broodjes weg op martkplaats en niet voor minder dan 50 euro.Hyp Hyper schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
Klopt inderdaad. Ik heb onlangs nog (goed werkende) boxed Dreamcasts verkocht voor rond de 50 euro, dus voor minder moet je een 'losse' kunnen krijgen. De spellen kosten ook niet veel meer. (op de zeldzame na uiteraard)
Begin dit jaar. Blijkbaar geen feedback uitgewisseld, want kan ze niet meer terugvinden via ebay. (sowieso maar weinig geschiedenis lijkt het) Alleen eentje (PAL) die boxed was met 2 controllers, vmu's, rumble packs en 4 spellen voor 94 euro.3style schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:53:
[...]
Ik weet niet wanneer je die hebt verkocht en of dit een PAL versie was, maar de laatste tijd gaan ze zonder doos als warme broodjes weg op martkplaats en niet voor minder dan 50 euro.
Vind in Paypal nog een betaling terug voor een zwarte US Sports Edition boxed voor 55 euro. (US, maar wel iets zeldzamer)
Blijkbaar vang je op Marktplaats meer, of de prijzen zijn geëxplodeerd?
(of ik had pech)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Het is net een beetje hoe de wind waait met Dreamcast. De ene keer vechten ze erom, de andere keer kraait er geen haan naar voor dezelfde prijs. Ik heb nog een doos met Dreamcasts in de kast liggen, alsook een stapeltje veelal sealed games. Zo nu en dan zet ik er een paar te koop, maar ook dat fluctueert behoorlijk in prijs binnen een paar maanden tijd.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40