Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Je kunt hoogstwaarschijnlijk best even tijd vrijmaken voor Shenmue:

spoiler:
Ik heb 'm vorige week zaterdag ontvangen; slechts 1 dag per dag gespeelt (is 45-50minuten voor 1 Shenmue dag) en verder de hele Hemelvaart & dag erna (=16 uur) Dus verwacht geen verschikkelijk lange game; Je hebt het al snel genoeg in de gaten als disc1 al voorbij is; dat duurt niet zo gek lang)

Ik spoiler dit hele verhaal maar omdat ik zelf ook wist dat de game niet erg lang was; en zat dus gewoon te wachten wanneer het einde in zicht kwam.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-04 01:06
iemand die mij wat leuke co-operatieve beat 'm ups voor de dreamcast kan opnoemen? Hiermee bedoel ik spellen als golden axe en streets of rage, beide op genesis. Dynamite cop heb ik al, maar is een uitstekend voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 16:30

KRG

Richard schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:30:
Je kunt hoogstwaarschijnlijk best even tijd vrijmaken voor Shenmue:

spoiler:
Ik heb 'm vorige week zaterdag ontvangen; slechts 1 dag per dag gespeelt (is 45-50minuten voor 1 Shenmue dag) en verder de hele Hemelvaart & dag erna (=16 uur) Dus verwacht geen verschikkelijk lange game; Je hebt het al snel genoeg in de gaten als disc1 al voorbij is; dat duurt niet zo gek lang)

Ik spoiler dit hele verhaal maar omdat ik zelf ook wist dat de game niet erg lang was; en zat dus gewoon te wachten wanneer het einde in zicht kwam.
Maarik heb ook nog Shenmue 2 he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220155

weet iemand waar ik 1 of 2 dreamcast gd lens replacement kits kan kopen, of iemand die ze heeft?
het rondje waar de gd-rom zich omheen klemt is namelijk afgebroken van me dreamcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 21:43
Anoniem: 220155 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:29:
weet iemand waar ik 1 of 2 dreamcast gd lens replacement kits kan kopen, of iemand die ze heeft?
het rondje waar de gd-rom zich omheen klemt is namelijk afgebroken van me dreamcast
je zou op ebay kunnen kijken, want in een winkel zul je ze bijna niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Als je er 1 vindt, misschien dat ik er ook nog wel 1 wil, als de betreffende persoon er meerdere heeft.

Vandaag binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/04/i/000/85/15/e621_1_b.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/04/i/000/85/15/e621_1_b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.altitude-import.com/Bitmaps/DC-PAL/Quake3-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.altitude-import.com/Bitmaps/DC-PAL/VirtuaFighter3TB-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/03/i/000/90/8c/6f92_1_b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KRG schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:28:
Als je er 1 vindt, misschien dat ik er ook nog wel 1 wil, als de betreffende persoon er meerdere heeft.

Vandaag binnengekomen:
Nice, heb je ook echt Jet Set Radio 3x??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ja, ik verkoop er 2 weer van, + mn cracked 2e hands gekochte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KRG schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:55:
Ja, ik verkoop er 2 weer van, + mn cracked 2e hands gekochte.
Dacht al, wat een verzamelaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

:P tja ik zou ze theoretisch gezien kunnen bewaren in een la en over 50 jaar selaed verkopen, maar t verschilt een beetje per console of dat wat oplevert.

Iemand nog belang evt bij een sealed Jet Set Radio?

Wel jammer dat ik madcatz vibrators heb gekocht terwijl er ook originele bestaan. Steken die originele ook zo uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 23:44
Handel is niet toegestaan op GoT. Daar is Vraag & Aanbod op de frontpage voor.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 25-05-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
abort_ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:55:
iemand die mij wat leuke co-operatieve beat 'm ups voor de dreamcast kan opnoemen? Dynamite cop heb ik al, maar is een uitstekend voorbeeld.
Zombie Revenge

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 16:01
Grappig dat de Dre@mcast nog zo leeft. Ik heb zelf 2 Dre@mcasten gehad en heb de demopod van de Dreamcast nog thuis staan.

Het was(is) zeker een leuk apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb diverse controllers + vmu's ingeslagen. heb een setje van 1 vmu en 1 controller verkocht voor 50 incl. goeie deal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

KRG schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:51:
Ik heb diverse controllers + vmu's ingeslagen. heb een setje van 1 vmu en 1 controller verkocht voor 50 incl. goeie deal? :P
Op eBay verkocht iemand ze laatst vanaf een Euro 't stuk, beide. Dus ja, dan heb je een goeie deal er uit gehaald dacht ik toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
KRG schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:51:
50 euro?!?, da's zeker een goede deal (aan jouw kant dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Anoniem: 91628 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:59:
[...]

Op eBay verkocht iemand ze laatst vanaf een Euro 't stuk, beide. Dus ja, dan heb je een goeie deal er uit gehaald dacht ik toch :)
3 keer raden waar ik ze heb ingekocht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
KRG schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:35:
[...]

3 keer raden waar ik ze heb ingekocht... :P
De vraag is niet zozeer waar je de spullen goedkoop vandaan haalt, maar waar je gekken vindt die jou er zoveel voor betalen. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158317

Even een vraagje :

Ik heb hier net een 600mb bestand gedownload met alle manuals vd DC in PDF formaat .
Bestaat er een acrobat reader port voor de dreamcast (want pdf bestaat al sinds 96 volgens mij) die enigermate werkt ? En die pdf's zijn hoogstens 5 MB groot . Past wel in het geheugen niet ?

Is wel handig als je even de manual kan lezen voor je aan een spel begint .(pc staat een meter of 3 hoger).

merci bij voorbaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
Anoniem: 158317 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 01:43:
Even een vraagje :

Ik heb hier net een 600mb bestand gedownload met alle manuals vd DC in PDF formaat .
Bestaat er een acrobat reader port voor de dreamcast (want pdf bestaat al sinds 96 volgens mij) die enigermate werkt ? En die pdf's zijn hoogstens 5 MB groot . Past wel in het geheugen niet ?

Is wel handig als je even de manual kan lezen voor je aan een spel begint .(pc staat een meter of 3 hoger).

merci bij voorbaat .
sorry, er zijn geen PDF-readers voor de Dreamcast bescrhikbaar. je kunt er wel zelf eentje schrijven ;)
als je veel tijd en zin hebt, en zijn legaal (en gratis) development software voor de dreamcast te verkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tp21 op 29-05-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 22:06
Hoi ik ben sinds kort weer geinteresseerd in het kopen van een Dreamcast (jaar of 2 terug wou ik er ook al eentje maar was er toen van af gezien). heeft er iemand enig idee waar je nog in de winkel een nieuwe Dreamcast kan kopen voor een redelijke prijs (50-70 euro zoiets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
Gigapower schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:59:
Hoi ik ben sinds kort weer geinteresseerd in het kopen van een Dreamcast (jaar of 2 terug wou ik er ook al eentje maar was er toen van af gezien). heeft er iemand enig idee waar je nog in de winkel een nieuwe Dreamcast kan kopen voor een redelijke prijs (50-70 euro zoiets)?
de makkelijkste plek om er een te kopen is op Marktplaats of Ebay, maar in sommige 'retro' winkels kun je ze ook nog wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Een hele nieuwe zal je niet snel vinden, maar voor een €50 zul je toch best wel een in goede staat verkerende Dreamcast moeten vinden. Eventueel nog met één of meerdere leuke games er bij.

Ik weet dat een vriend van me afgelopen week nog een Dreamcast heeft gekocht bij de "Game Over" retro winkel in Amsterdam voor een €70 of €80, inclusief Tony Hawk Pro Skater 1 of 2. Maar die winkel verdiend er uiteraard een leuke cent op door het spul op te kopen uit de tweedehands wereld. Maar bij zo'n winkel koop je wel iets waar garantie op zit! Daardoor loop je dus niet het risico dat je per ongeluk iets van een niet nader te noemen volkje koopt, met garantie tot aan de deur, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 16:31
Woei, net m'n exemplaar van Bangai-O binnen, gekocht via eBay. Vanmiddag maar eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

Mag ik vragen welke versie (EUR, JAP of USA) en wat ie heeft gekost? Ik heb hier namelijk nog een EUR-versie in prima staat voor de verkoop liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
't Is de PAL versie, en ik heb 'm voor ongeveer 15 euro gekocht, plus 3 euro verzendkosten. Een redelijk schappelijke prijs, als ik kijk wat er over het algemeen betaald wordt voor de game. De gemiddelde verkoopprijs voor de PAL versie ligt rond de 25 euro, voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

kijk eens bij nedgame :P
of andere game shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Heh, ik kwam er gisteren weer achter waarom ik Bangai-O nooit eerder had gekocht: de game ondersteunt geen VGA. En laat ik nou net m'n Dreamcast via een VGA kabel hebben aangesloten op m'n TV. :P
Ach, ik heb Bangai-O toch meer gekocht voor de heb, niet zozeer om nou vaak te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krg, heb je nog een jet set radio over?
hoeft van mij niet gesealed te zijn aangezien ik m toch wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Fuelke

Forza Ferrari

Nogmaals, het is hier geen vraag & aanbod.

Mail er KRG eens over, maar hou het een beetje buiten dit topic.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, dat wil ik ook wel doen, maar ik kan geen pm functie of iets vinden?

ik heb trouwens gister mijn dreamcast, waarvan ik al paar jaar dacht dat ie dood was, van ze reset probleem afgeholpen.
met andere woorden, ik heb toendertijd voor niks een 2e dreamcast gekocht, en ook nu voor niks een lens besteld, gelukkig kan ik er altijd 1 bij een vriend van me kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Devil N schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:14:
Heh, ik kwam er gisteren weer achter waarom ik Bangai-O nooit eerder had gekocht: de game ondersteunt geen VGA. En laat ik nou net m'n Dreamcast via een VGA kabel hebben aangesloten op m'n TV. :P
Ach, ik heb Bangai-O toch meer gekocht voor de heb, niet zozeer om nou vaak te spelen.
ook niet als je eerst de boed-disk erin doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
yay, vandaag skies of arcadia binnengekregen, zonder beschadigingen nogwel :o . (dus met een heel doosje enzo ;))

[ Voor 17% gewijzigd door Tp21 op 05-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Tp21 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:41:
yay, vandaag skies of arcadia binnengekregen, zonder beschadigingen nogwel :o . (dus met een heel doosje enzo ;))
Skies of Arcadia is gewoon een must_have; het is trouwens op CD-R nieteens speelbaar vind ik persoonlijk dus een legale copy is gewoon noodzakelijk (qua legaliteit natuurlijk ook).

Ik heb verder nog een vraagje betreffende Shenmue I; ik heb deze volledig rondgespeeld. Met het laden van een completed gamefile wanneer ik opstart met de Passport CD (CD4) dan mis ik toch nog steeds 3 filmpjes en 1 muziekje die zichtbaar zijn als: "???".

Hoe deze vrij te spelen? Of heb ik gewoon een cut-scene gemist ergens en is daarom daar ook niet zichtbaar?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

3style

...

Tp21 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:41:
Wel een leuke game. Ik heb die nog een keer US gekocht om het VGA te kunnen spelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nog wel een leuk setje Press-Releases die ik graag met jullie wil delen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/www/dreamcastdemo.jpg

-Shenmue (disc 1 t/m 4)
-Soul Calibur
-Silent Scope
-Formula 1 World Grand Prix for Dreamcast
-F1 World Grand Prix II For Dreamcast
-Le Mans 24 Hours
-UEFA Dream Soccer
-Sonic Adventure
-Quake III Arena
-Zombie Revenge
-Dragons Blood

Zijn gewoon volwaardige games.

Helaas weet ik er verder weinig over; destijds van iemand gekocht die geen Dreamcast meer had; Ze wist ook niet wat ze exact in handen had.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Richard schreef op maandag 11 juni 2007 @ 07:09:
Ik heb eigenlijk nog wel een leuk setje Press-Releases die ik graag met jullie wil delen:

[afbeelding]

-Shenmue (disc 1 t/m 4)
-Soul Calibur
-Silent Scope
-Formula 1 World Grand Prix for Dreamcast
-F1 World Grand Prix II For Dreamcast
-Le Mans 24 Hours
-UEFA Dream Soccer
-Sonic Adventure
-Quake III Arena
-Zombie Revenge
-Dragons Blood

Zijn gewoon volwaardige games.

Helaas weet ik er verder weinig over; destijds van iemand gekocht die geen Dreamcast meer had; Ze wist ook niet wat ze exact in handen had.
Niet echt zeldzaam, maar wel leuk om te hebben. En hoe meer je er van hebt hoe interessanter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
yaay, bijna uitgevogeld hoe de Sonic Adventure (1) ranking data in elkaar zit, vroeger kon je met Y+A op het memory select scherm een ranking data file maken, die je dan kon uploaden naar de website, waarmee je in de ranking lijsten kon komen. zelf heb ik dat nooit mee kunne maken ('k heb SA1 pas sinds een paar weken), dus ik denk; kom laten we zoiets zelf bouwen. dus dat ben ik aan het doen. wil erg goed lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:39
Blijft leuk die Dreamcast, heb hem een aantal jaartjes terug verkocht...
Samba de Amigo!!! Geweldigggg:D:D

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04 03:35

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik vind Le Mans dat racespel goed, tot in den treure gedaan toen ik in Engeland op stage zat. Met een paar man lekker multiplayeren.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
Samba de Amigo lijkt me geweldig, alleen jammer dat de controllers + spel in een beetje goede kwaliteit zo duur zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:39
mm dat is jammer... Geloof me Samba de Amigo is geweldig!!!! (heb het alleen met gewone controller gespeelt)

Je gaat helemaal op in dat spel, soms hoor ik nog een nummertje ergens en moet ik meteen aan die game denken:)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

Ik zie dat er nog regelmatig mensen zijn die DC games kopen. Goede zaak! Ik ben een paar weken geleden begonnen met het hele spul te verkopen i.v.m. tijdgebrek ;(
Nog vijf spellen te gaan...

*kuch* marktplaats *kuch* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 22:28

3style

...

Tp21 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:36:
Samba de Amigo lijkt me geweldig, alleen jammer dat de controllers + spel in een beetje goede kwaliteit zo duur zijn :(
3dparty hardware valt wel mee in de kosten en het spel is ntsc wel redelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
3style schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:07:
[...]

3dparty hardware valt wel mee in de kosten en het spel is ntsc wel redelijk goedkoop.
nou ik zou eens kijken dan... maar tot nu toe heb ik alleen dure gevonden, en ik heb geen toegang tot een credit card op het moment ( :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
3style schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:07:
[...]

third party samba controllers werken shit vergeleken met de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
Hyp Hyper schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:36:
[...]

third party samba controllers werken shit vergeleken met de echte!
had ik ook ergens gelezen, daarom ik ik ook zo graag orginelen ;), maar heb geen geld op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/350/PA.66388.001.jpg

Dreamcast Controller - Sakura Taisen, die moest ik gewoon hebben, bij Play-asia hadden ze em helaas niet meer.
Dus waarschijnlijk iets teveel betaald in de winkel, maar ach, met wat inruil van wat oude games, kwam ik al een eind.

Die ga ik overigens niet gebruiken, puur om te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 14-07-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de emulatie van Naomi spellen in MAME? Draait bijvoorbeeld Virtua Tennis al 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:13:
Hoe zit het met de emulatie van Naomi spellen in MAME? Draait bijvoorbeeld Virtua Tennis al 100%?
Ik denk dat dat de komende paar jaar nog niet gaat gebeuren. Overigens is er wel een redelijk puike DC emu: nullDC. Je zou die eens kunnen proberen voor virtua tennis. Geen idee hoe ie daar op draait maar die emu draait redelijk wat games goed tot perfect (helaas nog wel grafische foutjes bij tony hawk 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

*Mega-kickahhh* :9

Iemand een idee of er een 21-polige scart kabel bestaat voor de DC? Kan alleen maar de originele scart kabel vinden van Sega zelf, maar die is helaas niet 21-polig en dat ziet er op mijn LCD niet zo erg mooi uit moet ik zeggen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp33dFr34k schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:35:

Iemand een idee of er een 21-polige scart kabel bestaat voor de DC? Kan alleen maar de originele scart kabel vinden van Sega zelf, maar die is helaas niet 21-polig en dat ziet er op mijn LCD niet zo erg mooi uit moet ik zeggen...
ow lastige.
de meeste gameshops hebben nog genoeg kabels en dergelijke voor een dreamcast.
maar of er zo'n kabel bestaat geen idee.
ik weet wel dat een vreind van me een kabel heeft die zich split in 3 stekkers je weet wel rood wit voor audio en geel voor video misschien kan je een andere scart koppeling er voor opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209264

Vandaag een dreamcast besteld op marktplaats met ongeveer 100 spellen, kan niet wachten:D

Heb eind 2000 ook een dreamcast gekocht, maar toen ik er achter kwam dat de dreamcast geen lang leven zou hebben snel weer doorverkocht.

Iemand trouwens ervaring met snes of neogeo roms op dreamcast?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 215024 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:43:
[...]

ik weet wel dat een vreind van me een kabel heeft die zich split in 3 stekkers je weet wel rood wit voor audio en geel voor video misschien kan je een andere scart koppeling er voor opzetten ;)
En dat is nu net de meest beroerde kabel die er bestaat voor de Dreamcast.....

Wat je wil hebben is een scart-RGB kabel, en deze hoeft niet 21 polig te zijn (niet alle pennen zijn bezet voor een RGB signaal, slechts 8 zijn er minimaal nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het beste werkt de VGA kabel voor de DC. Check ebay, ca. 25 euro inc verzend jaartje geleden.

edit: kijk eens aan 15 euro maar tegenwoordig...

http://cgi.ebay.com/Sega-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 11-03-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp33dFr34k schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:35:

DC zal er altijd "niet erg mooi" uitzien op de gemiddelde LCD. Beste is idd de VGA kabel, maar niet alle games ondersteunen dat ding en dan nog zit je vast aan max 640*480. Native resolutie van 99,9% van de lcd schermen ligt daarboven schat it, met als resultaat dat het weer opgeblazen wordt waardoor het er gewoon minder uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 06:57:
[...]

DC zal er altijd "niet erg mooi" uitzien op de gemiddelde LCD. Beste is idd de VGA kabel, maar niet alle games ondersteunen dat ding en dan nog zit je vast aan max 640*480. Native resolutie van 99,9% van de lcd schermen ligt daarboven schat it, met als resultaat dat het weer opgeblazen wordt waardoor het er gewoon minder uit ziet...
Dat is exact de reden waarom ik zo'n hekel heb aan LCD. Alles ziet er zo verdraaid pixelig uit met low res consoles en dan is de DC niet eens echt low-res. Nee, mame op de PC ziet er slecht uit op een LCD. Daarom gebruik ik een plasma. Een SD plasma (852*480) en daar ziet zelfs Mame er waanzinnig op uit. Ligt dus niet alleen aan de resolutie maar ook aan LCD zelf vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wow, wat een reacties, bedankt mensen! :)

Ik weet dat een LCD niet ideaal is voor een DC, maar ik kwam er niet onderuit ivm plaatsgebrek. Ik weet dat de graphics van de DC niet meer echt up to date zijn, maar daar ging het me ook niet echt om. Hier zaten echt van die puntjes in die er volgens mij gewoon niet horen te zijn. Speel ook nog steeds op de N64 en SNES, en die hebben dat niet.

Maar ik denk dat het de VGA kabel gaat worden, thanks!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
jaah, ik heb eindelijk Rez in mijn kast staan, na redelijk lang zoeken :). geweldig spel, echt waar, was het geld dubbel en dwars waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tp21 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:56:
jaah, ik heb eindelijk Rez in mijn kast staan, na redelijk lang zoeken :). geweldig spel, echt waar, was het geld dubbel en dwars waard :D
voor de mensen die geen dreamcast hebben maar een xbox 360 daar is die tegenwoordig ook op!
Anoniem: 209264 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:46:

Iemand trouwens ervaring met snes of neogeo roms op dreamcast?
jep ikke maar is niet legaal maar wel te vinden. ;)
en werkt goed heb de hele dubble dragon reeks!
Schweino schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:46:
[...]

En dat is nu net de meest beroerde kabel die er bestaat voor de Dreamcast.....

Wat je wil hebben is een scart-RGB kabel, en deze hoeft niet 21 polig te zijn (niet alle pennen zijn bezet voor een RGB signaal, slechts 8 zijn er minimaal nodig)
zal wel kloppen maar is wel een antwoord op zijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

True Schweino, heb toevallig vandaag een rgb scart kabel binnengekregen en guess what, perfect beeld! :) Alleen hou ik nog de ruis van het geluid over, ligt dat aan mijn tv? Zodra er geluid van het spel is, is de ruis weg, maar als het stil hoort te zijn hoor ik megaveel ruis. Heb 2 DC's geprobeerd, en ook een flink aantal scart en stroom kabels. ''Vroeger'' op mijn normale tv'tje deed de DC het wel goed voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
ja, ik heb 'm ook voor de xbox 360, maar hij is natuurlijk veel leuker op de originele console ;).

[ Voor 36% gewijzigd door Tp21 op 11-03-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tp21 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:36:
[...]

ja, ik heb 'm ook voor de xbox 360, maar hij is natuurlijk veel leuker op de originele console ;).
wat ik mij af vraag zijn de graphics veel aangepast.
tot zover dat mogelijk is bij dit spel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Jazeker, vandaar de Naam RezHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
ik moet zeggen dat ik het niet echt heel erg merk, maar dat kan ook zijn, omdat mijn dreamcast met scart is aangesloten (dus RGB), en me 360 met composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dan heb je geen HD nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tp21 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:10:
ik moet zeggen dat ik het niet echt heel erg merk, maar dat kan ook zijn, omdat mijn dreamcast met scart is aangesloten (dus RGB), en me 360 met composite.
ik denk ook niet dat graphics er veel verschil maken de mensen die het spel kennen zijn het vast met mij eens is.

kreeg vanochtend nog goed nieuws er zijn een paar fight games uitgekomen voor de dc ergens in 2003/2004 zo'n 4 stuks €15,- p/s
ik weet ff niet meer uit mijn kop hoe ze heten maar ze leken me wel erg vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
wat ik dan wel weer vet vind aan de 360 versie, is de mogelijkheid om extra controllers voor rumble te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik heb een Dreamcast gekocht voor een zacht prijsje. Als het goed is kan ik hem morgen ophalen. :)
Dit wordt mijn eerste Dreamcast.
Ik wou in eerste instantie een tweedehands Saturn kopen, maar die blijken een stuk duurder te zijn...

Waarom een Dreamcast? Omdat ik vroeger een voorliefde had voor Sega. 'Iedereen' in de buurt had een SNES maar ik kocht een MegaDrive II (Die ik overigens nog steeds heb, alleen een tijdje al niet aangesloten). Toen de Saturn kwam wou ik die dolgraag hebben, maar als tiener had ik daar gewoon veel te weinig geld voor, daarnaast was hij slecht verkrijgbaar en was alles Playstation wat de klok sloeg. Maar ik vond de Saturn altijd een beter apparaat. Zo ook met de Dreamcast en Playstation 2. De Dreamcast was gewoon de betere machine. Helaas had ik toen nog steeds geen geld en vermaakte ik me ook wel prima op de PC.
En toen ik eindelijk wel geld had was Sega er al mee gestopt en is er hier een Gamecube gekomen (een Playstation aanschaffen beschouwde ik als verraad :P ).
Maar ik hoop morgen dus weer een Sega extra in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 20:51

bonzz.netninja

Niente baffi

mmm...of een DC nou het betere apparaat dan een ps2 is, durf ik wel te betwijfelen maar goed. Hij is natuurlijk wel gewoon 100x toffer :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bonzz.netninja schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:13:
mmm...of een DC nou het betere apparaat dan een ps2 is, durf ik wel te betwijfelen maar goed. Hij is natuurlijk wel gewoon 100x toffer :)
Toen de twee nog naast elkaar bestonden (en de Dreamcast nog meedeed in de strijd) waren de mensen het eigenlijk vrijwel allemaal eens dat de Dreamcast kont schopte. Helaas is er voor de PS2 verder doorontwikkeld en voor de Dreamcast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem inmiddels. Morgen even een originele controller erbij kopen en kijken of ze voor een zacht prijsje wat leuke games hebben liggen.
Er zitten al heel wat games bij maar deze zijn backups en werken zo te zien niet altijd (even) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:14:
[...]

Toen de twee nog naast elkaar bestonden (en de Dreamcast nog meedeed in de strijd) waren de mensen het eigenlijk vrijwel allemaal eens dat de Dreamcast kont schopte. Helaas is er voor de PS2 verder doorontwikkeld en voor de Dreamcast niet.
Mwah, ze hebben alletwee hun charmes. DC is dusdanig slecht gemarket hier dat hij wel MOEST falen. Als ik een DC wilde kopen hier moest ik naar een dvd speciaalzaak die er een paar had staan ergens, maar geen een speelgoedwinkel ofzo had hem in de schappen.

Verder heeft hij (begrijpelijk) veel te veel Naomi arcade ports. Leuk voor als je een keer 50 cent in zo'n automaat flikkert, maar het gros van de games is nou niet echt iets dat ik mezelf een paar dagen zie spelen. Sure hij heeft wel wat leuke games en wat meer diepgaande games, maar ik vind wel dat de DC over het algemeen teveel credit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-04 20:12
Ik zou ook wel graag een Dreamcast ergens willen kopen, maar waar kan ik dat doen, op marktplaats en eBay staan alleen games. En wat is een Dreamcast tegenwoordig waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denzo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:09:En wat is een Dreamcast tegenwoordig waard?
In Japan: 1000yen zonder controller, 2000yen voor eentje met controller en kabels.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denzo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:09:
Ik zou ook wel graag een Dreamcast ergens willen kopen, maar waar kan ik dat doen, op marktplaats en eBay staan alleen games. En wat is een Dreamcast tegenwoordig waard?
Ik heb de mijne van marktplaats gehaald. 40 euro met een controller (niet de originele), VMU, kabels, en een stuk of 50 backups.
(het volgende wat nu op mijn lijstje staat is een Saturn)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 15-03-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:58
ari3 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 02:54:
[...]
In Japan: 1000yen zonder controller, 2000yen voor eentje met controller en kabels.
Ik was iets meer dan een week geleden in Tokyo en daar waren ze bij de retrozaak toch wel iets duurder. Eerder richting de 5000 yen(pakweg 30 euro). Maar nu moet gezegd worden dat de Famicoms etc ook voor 2000 yen weggingen en ik een Virtualboy op de kop heb getikt voor 7000 yen (en games vanaf 400 yen, pakweg 2.50 euro)
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:49:
[...]

Mwah, ze hebben alletwee hun charmes. DC is dusdanig slecht gemarket hier dat hij wel MOEST falen. Als ik een DC wilde kopen hier moest ik naar een dvd speciaalzaak die er een paar had staan ergens, maar geen een speelgoedwinkel ofzo had hem in de schappen.

Verder heeft hij (begrijpelijk) veel te veel Naomi arcade ports. Leuk voor als je een keer 50 cent in zo'n automaat flikkert, maar het gros van de games is nou niet echt iets dat ik mezelf een paar dagen zie spelen. Sure hij heeft wel wat leuke games en wat meer diepgaande games, maar ik vind wel dat de DC over het algemeen teveel credit krijgt.
Nu doe jij de Dreamcast tekort.

Waarom de dreamcast zo goed is:

- De beat em ups. De meeste en beste 2D fighters op een console, van Marvel vs Capcom tot de King of Fighters serie, Guilty Gear X en Street Fighter III. 3D beat em ups was hij z'n tijd ook ver vooruit, met Dead or Alive, Virtua Fighter en vooral het eerste deel van Soul Calibur(ook exclusief op de DC). Daarnaast nog de Power Stone serie.
- De sportgames. De gehele 2K serie was destijds subliem en vooral Tennis 2K2 staat nog altijd als een huis. Tony Hawk 2 is ook nog altijd m'n favoriete deel en de Dreamcast versie was de beste
- Shenmue 1 en 2. Sublieme games, destijds de duurste game ooit. Ziet er nog steeds niet verkeerd uit en is nog altijd het meest realistische virtuele leven qua mogelijkheden. In mijn ogen één van de beste gameseries allertijden en er zijn maar weinig games die zo vernieuwend waren en zo'n wow-factor hadden(samen met Mario 64 etc)
- De shooters. Ikaruga, Border Down etc. Zelfs na de dood van de dreamcast bleven ze nog uitkomen.
- Originele games als Rez, Jet Set Radio, Chu-Chu Rocket, Samba de Amigo, Crazy Taxi, Seaman
- De eerste console met echte online multiplayer. Phantasy Star, Quake III, Unreal Tournament, Chu Chu Rocket etc
- VMU, kleinigheidje, maar toch erg tof zo'n LCD schermpje in je controller
- De eerste console waarop homebrew en emulators een spurt namen, met een scene die jaren na de dood nog actief was. Waardoor Sega op z'n beurt nog een game uitbracht in 2004 met een onontdekt trucje erin

De Dreamcast was z'n tijd gewoon ver vooruit. Zelfs tegenwoordig kan je de graphics van veel games nog steeds niet lelijk noemen en zien er vaak zelfs beter uit dan het gros van de PS2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

SD5k

>4&X

BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:49: Waardoor Sega op z'n beurt nog een game uitbracht in 2004 met een onontdekt trucje erin
Over welke game heb je het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Puyo Puyo Fever. Zat een trucje in waardoor je de background van het Dreamcast menu kon veranderen en de icoontjes in 3D kon bekijken.

Dit was nooit ontdekt door de homebrew scene, dus een cadeautje van Sega/Sonic Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja, de dreamcast was voor mij vooral voor zijn beat-em ups mijn favoriet. Verder inderdaad rez, jet set radio en samba di amigo. En powerstone uiteraard O+

De dreamcast was trouwens stukken beter in de weergave van 2D games dan dat de gamecube en de playstation 2 waren. Niet echt verbazend, gezien de saturn hier ook al in uitblonk.
Als je een saturn koopt is dit vooral voor de vele prachtige rpg's die hierop uitgebracht zijn. Het kan ook geen kwaad om hiervoor wat japans te kunnen, aangezien niet alle klassiekers hier uitgebracht zijn ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:49:
[...]

- De eerste console waarop homebrew en emulators een spurt namen, met een scene die jaren na de dood nog actief was. Waardoor Sega op z'n beurt nog een game uitbracht in 2004 met een onontdekt trucje erin
klopt heb ook homebrew heb zelfs linux er op staan maar wat ik mij afvraag is welk spel je bedoelt want ik heb bijna 200 spellen maar er missen er nog wat zoals seaman sonic adventure 2 bijde lastig te krijgen orgineel.
en dat spel waar jij het over hebt :P

ik zou wel graag weten welk spel dat is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 19-03-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik quote mezelf ff ;)
BarôZZa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 01:11:
Puyo Puyo Fever. Zat een trucje in waardoor je de background van het Dreamcast menu kon veranderen en de icoontjes in 3D kon bekijken.

Dit was nooit ontdekt door de homebrew scene, dus een cadeautje van Sega/Sonic Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ok verkeerd gelezen... :$
vanavond gelijk maar ff zoeken of die ergens nog te koop is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb nu geweldig beeld met een of ander cheapass RGB scart kabeltje en ben keiblij! Heb de Dreamcast toch altijd iets aparts gevonden ivm zijn leeftijdgenoten :) Ook de ruis is nu weg, had ik op een Samsung LE26R71B wel, maar op de Samsung LE32R81B niet meer, en ja alles was goed aangesloten maar het zal wel :)

Nog één vraagje: mijn Dreamcast onthoudt de datum/tijd niet terwijl er stroom op blijft staan. Zit er ergens een batterijtje of iets in wat vervangen moet worden of is er iets kapot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ja, dat is altijd drama. Ik geloof dat je hem dan aan het stroom moet houden.

Overigens raad ik een VGA-box aan als je een LCD scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, dat is juist het vreemde, hij blijft gewoon aan de stroom dus het zou toch geen probleem moeten zijn?

En ik moet zeggen dat ik met deze rgb kabel gewoon perfect beeld heb, zeker tegenover de originele dreamcast kabel. Of is zo'n vga box nog beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:31:

En ik moet zeggen dat ik met deze rgb kabel gewoon perfect beeld heb, zeker tegenover de originele dreamcast kabel. Of is zo'n vga box nog beter??
de vga box maakt het beeld wat frisser en feller en dat helpt behoorlijk bij spellen als RE code veronica.
het werkt ook voor normale tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Sinds ik de magie van Street Fighter III: 3rd Strike heb ontdekt ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de DC. Heb een vraag over het online spelen; wordt dat nog veel gedaan? Kán het nog überhaupt?

Heb Phantasy Star Online weleens gespeeld op de pc (gekraakte trail oid.) en dat was best vermakelijk.. Is het trouwens gratis (itt. de Xbox)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booth schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:17:
Sinds ik de magie van Street Fighter III: 3rd Strike heb ontdekt ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de DC. Heb een vraag over het online spelen; wordt dat nog veel gedaan? Kán het nog überhaupt?

Heb Phantasy Star Online weleens gespeeld op de pc (gekraakte trail oid.) en dat was best vermakelijk.. Is het trouwens gratis (itt. de Xbox)?
eeeh internet op de dreamcast dat is via inbel..
als je nog een normale telefoon lijn hebt bijna alles is digitaal tegewoordig.
ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden Phantasy Star Online gespeeld op de dc er waren 4 man geloof ik online ben bang dat het er nu 0 zijn :/

gisteren windows 95 aan de praat gekregen op mijn dreamcast ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 01-04-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Jammer, dus niet gewoon ff met een kabeltje erin en hij staat hele dag online te snorren?
Hmm.. oh well, als ik em goed tegenkom koop ik em sowieso wel voor wat spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booth schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:31:
Jammer, dus niet gewoon ff met een kabeltje erin en hij staat hele dag online te snorren?
Hmm.. oh well, als ik em goed tegenkom koop ik em sowieso wel voor wat spellen :)
ik heb mijn dreamcast ooit een keer gevonden op een rommelmarkt met 20 spellen 2 controllers geheugen kaartje heb er €17,50 voor betaald.
in een gameshop kan je hem wel krijgen kosten liggen tussen de 50 en 60 euro zo'n beetje.
de spellen kan je vaak al krijgen vanaf €2.50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Er was ook ooit een netwerkdoos voor de DC. Maar die zijn zo goed als niet te krijgen. Ook zijn alle online servers van wat dan ook al offline gehaalt. Dus heeft het ook weinig nut :)

Maargoed, de dreamcast was niet gemaakt voor online gamen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 16:17

zwelgh

-**-

Sp33dFr34k schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:03:
Nog één vraagje: mijn Dreamcast onthoudt de datum/tijd niet terwijl er stroom op blijft staan. Zit er ergens een batterijtje of iets in wat vervangen moet worden of is er iets kapot??
Constantly Loses Date / Time?

If every time you turn your dreamcast on you have to set the time and date then the internal battery is probably dead. The Internal battery is used to store in some of the personal settings on the dreamcast. One easy fix that might work for you is to leave the dreamcast on for atleast 2 hours. That would be plenty of time for the dreamcast battery to recharge.

If you tried to recharge the dreamcast battery and it didn't work then nother thing you could do is replace the dreamcast battery with actual AA or AAA batteries. Now this requires some soldering. The guide can be found here:

http://www.youtube.com/watch?v=PFF5WWJZ65c

Op het grote internet zijn ook nog een aantal andere guides hiervoor te vinden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:43:
Er was ook ooit een netwerkdoos voor de DC. Maar die zijn zo goed als niet te krijgen. Ook zijn alle online servers van wat dan ook al offline gehaalt. Dus heeft het ook weinig nut :)

Maargoed, de dreamcast was niet gemaakt voor online gamen.
netwerk kaart voor dc nooit van gehoord.
1 april zekers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:03:
[...]

1 april zekers ;)
Dat ding bestaat echt, wel vrij schaars (=duur)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:33

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:03:
[...]

1 april zekers ;)
Deze is er wel degelijk, omdat de DC standaard maar 56k aan boord heeft, heb je tegenwoordig ook iets zodat hij op het ADSL signaal kan. Deze dingen zijn echter tergend duur en aangezien de service toch al dood is.

Volgens mij heb ik het zelfde probleem als die andere persoon. Ben de dreamcast nu ook even aan het aanzetten voor een middagje :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor de tip, kon het zo snel nergens vinden. Dat gaan we dan maar eens proberen met die 2 uur laten draaien!

Wel wazig overigens dat je anders al moet gaan solderen, is toch ook geen mooie oplossing. Gisteren even een beetje zitten zoeken, maar voor dat batterijtje zal ie toch wel open moeten dus...

Offtopic: LOL, die Lemmings die m'n scherm nu aan het mollen zijn ahahaha :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:48:
Bedankt voor de tip, kon het zo snel nergens vinden. Dat gaan we dan maar eens proberen met die 2 uur laten draaien!

Wel wazig overigens dat je anders al moet gaan solderen, is toch ook geen mooie oplossing. Gisteren even een beetje zitten zoeken, maar voor dat batterijtje zal ie toch wel open moeten dus...

Offtopic: LOL, die Lemmings die m'n scherm nu aan het mollen zijn ahahaha :D _/-\o_
mijn battery doet het nog gewoon maar als je hem 2 maanden aan de kant zet moet ik ook weer de datum en tijd er weer in zetten.

off-topic
en dat van die lemmings collega naast me dacht dat het een 1 april grapje van mezelf was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Paar uurtjes laten draaien heeft niet geholpen, dat wordt dus solderen :/

Pagina: 1 2 3 4 Laatste