Ik was iets meer dan een week geleden in Tokyo en daar waren ze bij de retrozaak toch wel iets duurder. Eerder richting de 5000 yen(pakweg 30 euro). Maar nu moet gezegd worden dat de Famicoms etc ook voor 2000 yen weggingen en ik een Virtualboy op de kop heb getikt voor 7000 yen (en games vanaf 400 yen, pakweg 2.50 euro)
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Mwah, ze hebben alletwee hun charmes. DC is dusdanig slecht gemarket hier dat hij wel MOEST falen. Als ik een DC wilde kopen hier moest ik naar een dvd speciaalzaak die er een paar had staan ergens, maar geen een speelgoedwinkel ofzo had hem in de schappen.
Verder heeft hij (begrijpelijk) veel te veel Naomi arcade ports. Leuk voor als je een keer 50 cent in zo'n automaat flikkert, maar het gros van de games is nou niet echt iets dat ik mezelf een paar dagen zie spelen. Sure hij heeft wel wat leuke games en wat meer diepgaande games, maar ik vind wel dat de DC over het algemeen teveel credit krijgt.
Nu doe jij de Dreamcast tekort.
Waarom de dreamcast zo goed is:
- De beat em ups. De meeste en beste 2D fighters op een console, van Marvel vs Capcom tot de King of Fighters serie, Guilty Gear X en Street Fighter III. 3D beat em ups was hij z'n tijd ook ver vooruit, met Dead or Alive, Virtua Fighter en vooral het eerste deel van Soul Calibur(ook exclusief op de DC). Daarnaast nog de Power Stone serie.
- De sportgames. De gehele 2K serie was destijds subliem en vooral Tennis 2K2 staat nog altijd als een huis. Tony Hawk 2 is ook nog altijd m'n favoriete deel en de Dreamcast versie was de beste
- Shenmue 1 en 2. Sublieme games, destijds de duurste game ooit. Ziet er nog steeds niet verkeerd uit en is nog altijd het meest realistische virtuele leven qua mogelijkheden. In mijn ogen één van de beste gameseries allertijden en er zijn maar weinig games die zo vernieuwend waren en zo'n wow-factor hadden(samen met Mario 64 etc)
- De shooters. Ikaruga, Border Down etc. Zelfs na de dood van de dreamcast bleven ze nog uitkomen.
- Originele games als Rez, Jet Set Radio, Chu-Chu Rocket, Samba de Amigo, Crazy Taxi, Seaman
- De eerste console met echte online multiplayer. Phantasy Star, Quake III, Unreal Tournament, Chu Chu Rocket etc
- VMU, kleinigheidje, maar toch erg tof zo'n LCD schermpje in je controller
- De eerste console waarop homebrew en emulators een spurt namen, met een scene die jaren na de dood nog actief was. Waardoor Sega op z'n beurt nog een game uitbracht in 2004 met een onontdekt trucje erin
De Dreamcast was z'n tijd gewoon ver vooruit. Zelfs tegenwoordig kan je de graphics van veel games nog steeds niet lelijk noemen en zien er vaak zelfs beter uit dan het gros van de PS2 games.