Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

ari3 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:46:
[...]

Leuk idee zo'n rating site. Helaas is het IGN en erg Amerikaans georiënteerd. Is er ook zoiets voor game collecties met Japanse spellen waarin tevens goed onderscheid gemaakt wordt tussen verschillende uitgaven van een titel (retail, direct-sale, gelimiteerde uitgave, eerste druk, herdruk, "best hits", enz.)?
http://www.digitpress.com/

Bovenstaande website heeft ook een soortgelijk systeem, maar dan wel zonder plaatjes en alle extra info. Je kon dacht ik ook selecteren of je een bepaalde versie had. Echter is het systeem dat IGN heeft toch wel het uitgebreidste dat ik persoonlijk ken. Of er nog een beter systeem is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Zo zeg...
Bijna nergens meer echt games te vinden :(

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Effe een beetje off-topic, maar omdat hier ook de algemene Sega-fans zitten, effe een vraagje. Ik heb ooit eens gehoord dat men voor Sonic 3 (Megadrive-game dus) muziek van Michael Jackson wilde gebruiken, maar dat dit uiteindelijk niet gedaan is met vanwege de beschuldigingen wegens kindermisbruik. Iemand die weet of dit klopt?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
RaJitsu schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:19:
Effe een beetje off-topic, maar omdat hier ook de algemene Sega-fans zitten, effe een vraagje. Ik heb ooit eens gehoord dat men voor Sonic 3 (Megadrive-game dus) muziek van Michael Jackson wilde gebruiken, maar dat dit uiteindelijk niet gedaan is met vanwege de beschuldigingen wegens kindermisbruik. Iemand die weet of dit klopt?
Volgens mij waren Michael Jackson's beschuldigingen nog lang niet aan de orde rond de tijd dat Sonic 3 uitkwam. Maar dat kan ik ook mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

De eerste keer was in 1993, rond de tijd dat Sonic 3 afgemaakt werd...

Ik heb inmiddels dit gevonden, maar echt overtuigend is het niet.

[ Voor 52% gewijzigd door RaJitsu op 17-06-2006 16:38 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klopt ja... van twee nummers is het vrij duidelijk dat er invloeden zijn geweest van MJ; ik herken zijn muziek er duidelijk in.

De rest is (zoals ze zelf ook zeggen) vrij ver gezocht. :)

Ook is het opvallend dat er verschillende uitgaven van dezelfde sonic (3) game(s) zijn met andere muziek. Dat doen ze echt niet zomaar.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 11:40

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

It has been confirmed that, at one point in development, Michael Jackson brought a team of his musicians to be involved in the game's soundtrack - however, due to the scandals that arose around this point, this plan fell through. [3] Whatever music that was completed ended up in the finished game [4]. Howard Drossin would complete the soundtrack, which was later used in Sonic & Knuckles.
Dus ja, ze wilden muziek van Micheal Jackson gebruiken. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Best lullig dat jouw materiaal erin zit, en jij niet in de credits voor komt. Wellicht zal MJ de relevante bedragen ervoor wel hebben opgestreken. Dit allemaal als het inderdaad zo is dat het zijn muziek betreft. "It has been confirmed" zonder een Sega-bron erbij, blijft voor mij suggestief. Nu moet ik zeggen dat ik wel geloofde in dat IceCap-zone verhaal met 'Who is It?', maar zoals ook al wordt aangegeven, komen dergelijke accorden wel meer terug in zijn muziek, zoals bijv. in Smooth Criminal. Het zou dus ook gewoon toeval kunnen zijn, of een stijl die de makers die wèl in de credit hebben gestaan, gewoon hebben. Niet vreemd, aangezien zij ook met MJ hebben gewerkt.

[ Voor 65% gewijzigd door RaJitsu op 19-06-2006 08:03 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Ik heb er vandaag 1 aangeschaft op Ebay. 25 Euro voor de console + 2 controllers, 1 VMU en alle hookups. Wel op de Engelse Ebay dus er gaan waarschijnlijk nog wel wat verzendkosten overheen maar dan is het nog steeds goedkoper dan in Nederland een Dreamcast kopen.

Verder ook maar meteen wat spellen er bij gekocht (ook op Ebay UK).
F355 Challenge, 5 Euro
Jet Set Radio, 5 Euro
Star Wars: Jedi Power Battles, 1.50 Euro

Allemaal compleet :)

Verbazingwekkend hoe goedkoop de spellen zijn. Ik zit ook behoorlijk diep in de SNES scene en daar betaal je vaak meer voor spellen die dan niet eens compleet zijn. Maargoed, ik ben helemaal verslaafd aan de geweldige 2D graphics van de SNES.

De Dreamcast is mijn eerste niet-Nintendo console, dus ik ben benieuwd. Ik ga hem denk ik meer gebruiken voor de multimediafuncties dan dat ik er spellen op ga spelen. Alleen jammer dat ik nog een week moet wachten tot ik dat ding hier heb staan...

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 22-05 09:07
Mooie prijs :)

Welke multimedia functies wilde je precies gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Ik zat voornamelijk te denken aan het draaien van emulators en homebrew spul. Verder ga ik eens kijken hoe het met muziek- en videobestanden zit. Spellen wil ik eigenlijk gewoon legaal, tenzij ze echt onvindbaar blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ElBarto schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:09:
Ik zat voornamelijk te denken aan het draaien van emulators en homebrew spul. Verder ga ik eens kijken hoe het met muziek- en videobestanden zit. Spellen wil ik eigenlijk gewoon legaal, tenzij ze echt onvindbaar blijken te zijn.
Dan zit je met een DC geramd. Denk aan Dreamsnes oa, en een NES/GB/Genesis emulator.
Een DC blijft een prachtapparaat..had er 3, heb er 2 weggeven aan vrienden en de ander staat gezellig op zolder bij mn andere consoles. Blijft toch het paradepaardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42
Video op de dreamcast is trouwens wel zo goed als onbruikbaar. Heb zelf iig nooit een fatsoenlijke werkende player kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik heb onlangs een VGA kabel voor m'n Dreamcast aangeschaft via Ebay, die zit nu aangesloten op de PC ingang van m'n 32" Toshiba LCD TV. Damn, dat ziet er echt enorm strak uit, beter nog dan m'n PS2 op 480p. Gelukkig hebben al m'n DC games ook VGA ondersteuning. Je moet zo'n kabel alleen niet aansluiten op een normale PC monitor, want dan gaat het er redelijk pixelig en 'PC-achtig' uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
Tip: ik was vandaag bij Futurezone in Rotterdam en ik zag een Dreamcast race-stuur staan van (ik geloof) Thrustmaster voor 5,-
Misschien kunnen jullie er wat mee ;) of misschien kan ik hem voor iemand ophalen morgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
ElBarto schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:09:
Zoals Charlie zei is video en audio op de dreamcast niet echt bruikbaar.

Legaal is natuurlijk altijd het leukst maar niet altijd haalbaar.

• Bananeman
  • Niet online
ElBarto schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:24:
Verbazingwekkend hoe goedkoop de spellen zijn. Ik zit ook behoorlijk diep in de SNES scene en daar betaal je vaak meer voor spellen die dan niet eens compleet zijn. Maargoed, ik ben helemaal verslaafd aan de geweldige 2D graphics van de SNES.
Hier nog iemand die verslaafd is aan die 2D graphics :) Beetje off-topic dit, maar waar haal jij je games vandaan? eBay?

Motor-forum.nl

• ElBarto
Bananeman2002 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:34:
[...]

Hier nog iemand die verslaafd is aan die 2D graphics :) Beetje off-topic dit, maar waar haal jij je games vandaan? eBay?
Voornamelijk van Ebay en Marktplaats. Ik kijk ook veel op de Amerikaanse en Britse versie van Ebay omdat je daar spellen vaak voor veel minder geld kunt kopen dan in Nederland.

Verder koop ik af en toe wel eens wat via een forum maar dat is eerder uitzondering dan regel.

• Chocovla
  • Laatst online: 19:24
Nou ben sinds vanavond ook lid van het legioen der Dreamcasters maar ben er op het moment nog niet zo gelukkig mee. Hoewel de spellen an sich leuk zijn heb ik wat problemen met het beeld. Soms begint het beeld maar zo te rollen of blijft dan op 3/4 van het scherm steken. Ook lopen de kleuren door elkaar heen. Zo is mijn Dreamcast logo rood ipv blauw. Als ik dan even de console uit doe en dan weer aan wil het soms helpen.

Ik vraag me nu alleen af of de Dreamcast nu kaput is of de kabel? Iemand hier enig idee? Want anders gaat hij vrolijk retour naar de vorige eigenaar.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00
Chocovla schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:09:
Nou ben sinds vanavond ook lid van het legioen der Dreamcasters maar ben er op het moment nog niet zo gelukkig mee. Hoewel de spellen an sich leuk zijn heb ik wat problemen met het beeld. Soms begint het beeld maar zo te rollen of blijft dan op 3/4 van het scherm steken. Ook lopen de kleuren door elkaar heen. Zo is mijn Dreamcast logo rood ipv blauw. Als ik dan even de console uit doe en dan weer aan wil het soms helpen.

Ik vraag me nu alleen af of de Dreamcast nu kaput is of de kabel? Iemand hier enig idee? Want anders gaat hij vrolijk retour naar de vorige eigenaar.
fout gelzen je hebt een japanse unit
check de kabel even door het mee te rommelen als hij gek doet
werkt dat niet dan is de videooutput gaar
dan is de dreamcast dus niet in orde

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchzilla op 25-08-2006 02:55 ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Of een Amerikaanse. Het "rollen" van het beeld kan er ook mee te maken hebben dat je TV geen NTSC signaal ondersteunt. Heb je de dreamcast aangesloten met een Scart-RGB kabel of een andere kabel?

Sommige TVs ondersteunen namelijk wel NTSC over RGB, maar niet over composiet of s-video. Heeft de verkoper je er overigens niet bij vermeld dat het om een NTSC systeem gaat? Lijkt me vreemd omdat een NTSC Dreamcast ook op 100 of 110 volt draait ipv 220 zoals hier.

Mocht je het niet aan de praat krijgen dan kan je je Dreamcast volgens mij makkelijk omruilen voor een PAL (Europees) exemplaar, de meeste die hard gamers hebben namelijk liever een NTSC machine dan een PAL.

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 25-08-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Dubbel Fristie schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:31:
Tip: ik was vandaag bij Futurezone in Rotterdam en ik zag een Dreamcast race-stuur staan van (ik geloof) Thrustmaster voor 5,-
Misschien kunnen jullie er wat mee ;) of misschien kan ik hem voor iemand ophalen morgen ?
Het Ferrari-stuurtje? Laatst ging er op segaforum eentje weg voor alleen de verzendkosten.
Er gaan geruchten dat er meer van die stuurtjes zijn dan Dreamcasts ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:51:
Of een Amerikaanse. Het "rollen" van het beeld kan er ook mee te maken hebben dat je TV geen NTSC signaal ondersteunt. Heb je de dreamcast aangesloten met een Scart-RGB kabel of een andere kabel?

Sommige TVs ondersteunen namelijk wel NTSC over RGB, maar niet over composiet of s-video. Heeft de verkoper je er overigens niet bij vermeld dat het om een NTSC systeem gaat? Lijkt me vreemd omdat een NTSC Dreamcast ook op 100 of 110 volt draait ipv 220 zoals hier.

Mocht je het niet aan de praat krijgen dan kan je je Dreamcast volgens mij makkelijk omruilen voor een PAL (Europees) exemplaar, de meeste die hard gamers hebben namelijk liever een NTSC machine dan een PAL.
Heb net een nieuwe plasma hoop toch dat dat ding ondertussen gewoon ntsc ondersteunt. Apparaat is op het moment aangesloten via een scart kabel maar met de helft aan pinnetjes dus ik vermoed geen RGB maar CVBS.

Het logo was eerst gewoon blauw, pas na een tijdje wordt het ineens rood. Ook bij PAL games rolt het beeld trouwens. Zal eens kijken of ik op zeer korte termijn een andere kabel kan vinden anders sta ik weer vrolijk bij de verkoper op de stoep. Voel weinig voor een DC met gare video uitgang.

Is het trouwens normaal dat de Dreamcast standaard backups afspeelt zonder bootdisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39

nexhil

BAM!

Chocovla schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:18:
[...]

Is het trouwens normaal dat de Dreamcast standaard backups afspeelt zonder bootdisk?
Bij sommige gebrande games hebben ze de bootdisk als het ware mee gebrand.

op download sites staat er vaak ergens selfboot/sb oid bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maak van dat sommige maar *bijna alle*. De bootdisk is er overigens niet op mee gebrand, maar de standaard bootsector van het spel. In het begin wist men nog niet hoe dit gedaan moest worden, maar later dus wel en het resultaat was de selfbooting spellen.

@Chocovla: welke kleur is de swirl (het logo) op de dreamcast zelf? En wat staat er onder op de Dreamcast? Al het logo op de Dreamcast zelf blauw is dan is het een PAL Dreamcast, dit zou ook onder op de Dreamcast vermeld moeten staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Schweino op 25-08-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Dat verklaart een hoop waarom die kopieeen vrolijk starten. Rare oproep van mijn kant iemand in de provincie Groningen aanwezig die toevallig een kabel over hebben? Scart/svideo maakt me an sich niet zoveel uit. Desnoods even te leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Chocovla schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:39:
Dat verklaart een hoop waarom die kopieeen vrolijk starten. Rare oproep van mijn kant iemand in de provincie Groningen aanwezig die toevallig een kabel over hebben? Scart/svideo maakt me an sich niet zoveel uit. Desnoods even te leen.
In woon in de provincie Drenthe (in de buurt van Zuidlaren) en heb toevallig nog een RGB SCART kabel over, sinds ik ben overgestapt op VGA. Voeg me anders maar even toe op MSN, dan kijken we wel even wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Dank aan Devil N voor de kabel en ik heb kunnen testen. En wat blijkt het is een Pal Dreamcast die 100% is. Maarrrr nu komt de crux met scart op de nieuwste Panasonic lcd van een vriend van me en op mijn eigen plasma krijg ik rollende beelden, kleurproblemen. Knoop ik de DC daarentegen aan de crt van een vriend van me perfect beeld. Heb het nog even geprobeerd op een Philips crt opnieuw perfect beeld. Het lijkt er op dat de DC nogal gevoelig is voor de scartaansluitingen op de Panasonic tv's.

Heb nu een vgabox in bestelling en hoop dan maar dat dat wel tot een goed beeld gaat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chocovla schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:58:
Dank aan Devil N voor de kabel en ik heb kunnen testen. En wat blijkt het is een Pal Dreamcast die 100% is. Maarrrr nu komt de crux met scart op de nieuwste Panasonic lcd van een vriend van me en op mijn eigen plasma krijg ik rollende beelden, kleurproblemen. Knoop ik de DC daarentegen aan de crt van een vriend van me perfect beeld. Heb het nog even geprobeerd op een Philips crt opnieuw perfect beeld. Het lijkt er op dat de DC nogal gevoelig is voor de scartaansluitingen op de Panasonic tv's.

Heb nu een vgabox in bestelling en hoop dan maar dat dat wel tot een goed beeld gaat leiden.
Ik heb dat probleem met mijn Megadrive's. Zowel MD1, MD2 als 32x geven erg slecht beeld op mijn plasma. Op 'gewone' tv doen ze het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

ElBarto schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:24:

Niet alle games zijn verbazingwekkend goedkoop. De PAL top games zoals o.a. Samba de Amigo, Rez, Shenmue, MvC2, Sonic Shuffle en daarnaast zijn games zoals o.a. Project Justice, Powerstone 2, Sonic Adventure 2 moeilijk voor bodem prijzen te vinden. Alles heeft dan ook weer te maken met de staat uiteraard.
Datzelfde geldt voor de shooters, meeste japans (zoals Ikaruga, Border down, Under defeat etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
emulaten draait imho niet zo lekker (dreamsnes dan). 80% gamespeed vind ik NET te weinig :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Je hebt een panasonic tv... check dan even of je av-kanaal ook echt op RGB staat en niet op SCART-S-video. Druk, als je dreamcast aanstaat op je av kanaal, en vervolgens nog eens op je av kanaal. Als het goed is, staat nu je tv op het RGB Scart kanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

LiquidT_NL schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:35:
emulaten draait imho niet zo lekker (dreamsnes dan). 80% gamespeed vind ik NET te weinig :(
NesterDC werkt ook perfect, mits je van NES games houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
3style schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:21:
[...]

Niet alle games zijn verbazingwekkend goedkoop. De PAL top games zoals o.a. Samba de Amigo, Rez, Shenmue, MvC2, Sonic Shuffle en daarnaast zijn games zoals o.a. Project Justice, Powerstone 2, Sonic Adventure 2 moeilijk voor bodem prijzen te vinden. Alles heeft dan ook weer te maken met de staat uiteraard.
Datzelfde geldt voor de shooters, meeste japans (zoals Ikaruga, Border down, Under defeat etc.).
Ok, je hebt uitschieters, dat weet ik ook wel. Alleen zijn het er bij de DC maar een paar en bij de SNES een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Dreamcast O+

Jet Set Radio is echt zooo cool :D Net zoals de sonic game op de Dreamcast, kom zo snel niet op de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Chocovla schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:58:

Ik denk niet dat de Dreamcast gevoelig is, maar dat de Panasonic tv's geen 60Hz ondersteunen. De Japanse en Amerikaanse dc spellen zijn namelijk altijd 60Hz. Zoek eens een PAL game waarbij je tussen 50/60Hz kan kiezen en test het in beide schermmodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElBarto schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:14:
[...]

Ok, je hebt uitschieters, dat weet ik ook wel. Alleen zijn het er bij de DC maar een paar en bij de SNES een stuk meer.
De SNES heeft ook een veel breder spel aanbod dan de DC. Daardoor heeft de SNES ook meer topgames, en dus meer games waar nog wel wat centjes voor neergelegd moeten worden. Voornamelijk de RPG's voor de SNES zijn nog altijd behoorlijk waardevol. Maar goed, het is maar wat de gek er voor geeft... De games zijn niet perse beter dan de RPG's van tegenwoordig, net zoals de andere soorten games van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Een Japans TV merk dat geen 60Hz ondersteunt? Dat lijkt me erg sterk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Schweino schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:23:
Een Japans TV merk dat geen 60Hz ondersteunt? Dat lijkt me erg sterk....
Met de meeste Japanse gsm's die hier uitkomen kan je ook niet in Japan bellen ;)
Bij plasma's en LCD's heb je bovendien een digitale tuner, die het beeld ook interpoleert etc. Kan best dat die op 1 signaal zijn afgestemd. Ik zeg overigens niet dat het zo is, alleen dat je het kan testen, aangezien de rollende kleuren wel klinken alsof het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb idd ook met een aantal games het probleem dat het beeld verschoven is, en dat 1/4 van het beeld wat boven hoort te zitten, aan de onderkant zit, of andersom (weet ff niet).
Dit komt door de refresh rate instelling. Bij sommige games kun je kiezen tussen 50 of 60 hz. 1 van de twee geeft op mijn ouwe philips crt altijd problemen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Nyarlathotep schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:51:
Ik heb idd ook met een aantal games het probleem dat het beeld verschoven is, en dat 1/4 van het beeld wat boven hoort te zitten, aan de onderkant zit, of andersom (weet ff niet).
Dit komt door de refresh rate instelling. Bij sommige games kun je kiezen tussen 50 of 60 hz. 1 van de twee geeft op mijn ouwe philips crt altijd problemen.
Bewaart je monitor de instellingen dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
3style schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:05:
[...]

Bewaart je monitor de instellingen dan niet?
Daar heb je wat aan als bij elk spel de instellingen anders moeten zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
De 60hz modus draait als een zonnetje via component als het via de Xbox draait. Mijn Dreamcast probleem is sinds donderdag gelukkig opgelost. De vga box is binnengekomen en de DC draait als een zonnetje ook het schakelen naar s-video gaat perfect. Ben nu eindelijk begonnen met Shenmue. Alleen jammer dat ik mijn progress kwijt was van de geemuleerde savegame. Wat een straf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Panasonic tv`s ondersteunen al jaren NTSC(-J). Mijn oude Panasonic grootbeeld uit `89 ondersetunde het zelfs :)

Jammer dat je mijn mogelijek oplossing niet geprobeerd hebt. Dit werkte wel bij en aantal Panasonic`s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb mijn Dreamcast via mijn DVD recorder doorgelust. Zodoende kan ik het geluid via de stereo laten lopen, ipv door mijn Philips tv. Volgens mij is NTSC geen issue meer voor mij, want met die nieuwe DVD recorder kan ik ook NTSC schijfjes kijken. En die tv is nu toch wel een kleine 10 jaar oud...
Ik moet geloof ik 50hz selecteren. Maar dit is niet altijd mogelijk helaas. Als ik een bom geld heb komt er een lcd tv thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ik ben weer begonnen met seaman :)

En binnenkort maar eens shenmue spelen. Iemand die hier nog japanse titels kent (maar dan in het engels, hoeft niet gesproken te zijn in het engels, maar wel ondertiteld en engelse menu's)? Zoals Skies of Arcadia en Grandia, die typisch japanse games...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Hyp Hyper schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:20:
[...]

Daar heb je wat aan als bij elk spel de instellingen anders moeten zijn.. :/
In principe niet, met de vgabox draai je alle op 60hz. Ik heb mijn instellingen (in praat dus over de horizontale, verticaale setings) maar 1 keer hoeven aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
3style schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:20:
[...]

In principe niet, met de vgabox draai je alle op 60hz. Ik heb mijn instellingen (in praat dus over de horizontale, verticaale setings) maar 1 keer hoeven aan te passen.
Lees eens waar je op reageerde!
Nyarlathotep schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:51:
Ik heb idd ook met een aantal games het probleem dat het beeld verschoven is
Niet bij al zijn games dus. Dus heeft hij er niet veel aan dat zijn monitor de instellingen onthoudt.
Hij heeft er ook niet veel aan dat het bij jou allemaal veel beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik heb zojuist Super Street Fighter II X: Grand Master Challenge for Matching Service (hele mond vol :P) voor m'n DC mogen ontvangen. D'r zijn maar iets van 5000 exemplaren van die game gemaakt, alleen voor de Japanse markt, dus 't is wel een gave collector's item. Daarnaast blijft 't natuurlijk gewoon een toffe game, en een arcade perfect port van de Japanse versie maakt 't des te toffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188773

Ik zit met een probleem...
de boot cd van mijn dreamcast is beschadigd en dus probeer ik een nieuwe van het internet te halen. Ik heb de software inmiddels gevonden maar ik heb geen flauw idee hoe ik deze moet branden! Ik weet niet als ik wat ik het moet branden bijv. cd-data dvd-cd enz.
Ik heb wel wat informatie van engelse sites af kunnen halen maar het is nog niet echt duidelijk wat ik nou moet doen bij mijn nederlands nero programma(heb hier ook de boot cd software voor gehaald)
En ik heb nog een vraag... Kan deze boot cd wel branden op een gewone cd-r cd of moet ik een ander soort cd kopen??

Als iemand mij even zou kunnen helpen zou dat heel mooi zijn, het is namelijk een cadeautje voor iemand verjaardag en het staat zo slordig als geen van de spellen het doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188773

laat maar! na lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden....

• ElBarto
Eergisteren een tweede Dreamcast gekocht met een berg complete originele spellen en een flink aantal accessoires voor maar 170 Euro. En het zaakje was dus minstens 300 waard want er zat bijvoorbeeld ook een Ikaruga en Shenmue bij :D

• BarôZZa
Anoniem: 188773 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:18:
Ik zit met een probleem...
de boot cd van mijn dreamcast is beschadigd en dus probeer ik een nieuwe van het internet te halen. Ik heb de software inmiddels gevonden maar ik heb geen flauw idee hoe ik deze moet branden! Ik weet niet als ik wat ik het moet branden bijv. cd-data dvd-cd enz.
Ik heb wel wat informatie van engelse sites af kunnen halen maar het is nog niet echt duidelijk wat ik nou moet doen bij mijn nederlands nero programma(heb hier ook de boot cd software voor gehaald)
En ik heb nog een vraag... Kan deze boot cd wel branden op een gewone cd-r cd of moet ik een ander soort cd kopen??

Als iemand mij even zou kunnen helpen zou dat heel mooi zijn, het is namelijk een cadeautje voor iemand verjaardag en het staat zo slordig als geen van de spellen het doen:)
Kiezen voor image en dan de image selecteren. Moet je wel nrg hebben als extensie, voor cdi zal je discjuggler of Alcohol moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mijn seaman is net doodgegaan :'( 2 weken lang elke dag verzorgen voor NIKS! Ik gaf hem net te eten, hij at het op. Ik zet de tank op de juiste temperatuur en ik geef hem wat lucht, en plotseling gaat hij dood :S Vast een of andere klotebug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wel genoeg tegen 'em gepraat?

• LiquidT_NL
zat... tis gewoon brak zo :S

• walterg
Gecondoleerd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 23:49
Weet iemand nog een winkel waar je nieuwe dreamcast kan kopen voor redelijke prijs (niet refurbished en rond 100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41

bonzz.netninja

Niente baffi

drgames is Utrecht heeft ze wel voor die prijs. Als je alleen ff een paar winkels naar rechts gaat heb je de cashconverters en daar hebben we onze voor 40 euro vandaan

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 23:49
en bij cashconverters is 2de hands neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb er 2 van ebay geplukt van 40 euro per stuk. Zien er als nieuw uit en werken perfect. Dus om nou meer uit te geven aan een nieuwe??

Heb trouwens Shenmue gekocht voor ongeveer 25 euro en ben dat nu aan t spelen :) Lightguns met House of the Dead en Confidential Mission zijn ook onderweg, dus dat worden vele melige avondjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik wil dus graag een Dreamcastje aanschaffen maar enkele vragen hierover:

- Waar moet ik op letten bij aanschaf DC?
- Wat zijn de topspellen die iedereen gespeeld moet hebben/bezitten?
- Wat zijn de aansluitmogelijk op HD-Tv?
- Is er nog iets van online play mogelijk op de DC?
- Wat is een VM?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weer een nieuwe schietspel voor de DC aangekondigd: Last Hope. Ziet er goed uit. Beetje als de klassieker R-Type. Heb hem maar vast gereserveerd want met een oplage van 2000 stuks kan je deze in de toekomst niet voor minder vinden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

master_viper schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:43:

- Waar moet ik op letten bij aanschaf DC?
Of die nog werkt. Ik heb hier nog een DC staan die een beetje gaar is. De eerste paar minuten kan je een game perfect spelen, maar na een minuut of 5 laadt 'ie geen textures meer en valt de muziek weg in spellen. Hier zou ik dus op letten.
Shenmue, Jet Set/Grind Radio en nog een hoop andere titels. De DC is qua spellen best wel een arcademachine, dus als je dat leuk vindt, zit je met een DC sowieso wel goed.
- Wat zijn de aansluitmogelijk op HD-Tv?
Volgens mij ondersteunt de DC geen HDTV. Je kan natuurlijk wel altijd een scartblokkie gebruiken om 'm aan te sluiten.
- Is er nog iets van online play mogelijk op de DC?
Ja, de DC is standaard uitgerust met een 56k inbelmodempje en spellen als Chu Chu Rocket kunnen daar ook gebruik van maken, zodat je online kan spelen. Er zijn ook broadbandadapters (LAN?) te koop voor de DC.
- Wat is een VM?
VMU = Virtual Memory Unit = memorykaart voor de DC.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
even wat aanvullingen:

- De Dreamcast kan 480p over VGA leveren op een monitor / HDTV
- De Dreamcast had standaard een 33k6 modem, de latere modellen (vanaf september 1999) hebben een 56k6 modem
- VMU = Visual Memory Unit = memorykaart voor de DC met LCD scherm en controls waar je ook zelfstandige spelletjes op kan spelen.

Je kan natuurlijk ook een hoop te weten komen door in dit topic te zoeken of http://en.wikipedia.org/wiki/Dreamcast te lezen

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 15-11-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06

Khaine

Python liefhebber

Ik wist dat ik Paddix in dit topic zou treffen :D . Ik heb een paar maanden terug zijn Dreamcast overgenomen, en speel er nog elke dag op!

Trickstyle en Soul Calibur zijn trouwens het bruutst imho :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Devil N
Probeer vooral ergens een exemplaar van Ikaruga op de kop te tikken. De Sonic Adventure games doen 't natuurlijk ook altijd goed. En de VGA kabel is absoluut een must als je een HDTV hebt.

Anoniem: 87302

Devil N schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:15:
Probeer vooral ergens een exemplaar van Ikaruga op de kop te tikken. De Sonic Adventure games doen 't natuurlijk ook altijd goed. En de VGA kabel is absoluut een must als je een HDTV hebt.
niet alles werkt toch op de VGA kabel?

Anoniem: 87302 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:02:
[...]

Games waar op de achterkant van het hoesje een monitor tekentje staat, die doen het wel in de hoge resoluties in ieder geval. Volgens mij worden bij de rest van de games geen hogere resoluties toegepast.

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Sommige games draaien gewoon niet met de VGA-box, die geven dan geen beeld. Verder geeft de VGA-box inderdaad wel een stuk betere kwaliteit beeld dan zo'n SCART-blokkie of een COAX-aansluiting.

offtopic:
Khaine :w

• Charly
master_viper schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:43:
De games die ik het meest gespeeld heb:

Testdrive Le Mans / 24H du Mans
Tony Hawk 2
Dead or Alive 2
Sega GT
Soul Calibur

• Devil N
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:02:
[...]

Die games zijn eerder uitzondering dan regel. Minstens 95% van alle games werken gewoon met de VGA box, en je kunt op internet compatibility lijsten vinden. Gewoon even controleren of je game VGA ondersteunt voordat je 'm koopt. Bovendien, de VGA box bevat (in tegenstelling tot de VGA kabel) ook een S-video aansluiting, waar je naartoe kunt schakelen als VGA niet blijkt te werken.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Devil N schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:08:
[...]

Die games zijn eerder uitzondering dan regel. Minstens 95% van alle games werken gewoon met de VGA box, en je kunt op internet compatibility lijsten vinden. Gewoon even controleren of je game VGA ondersteunt voordat je 'm koopt. Bovendien, de VGA box bevat (in tegenstelling tot de VGA kabel) ook een S-video aansluiting, waar je naartoe kunt schakelen als VGA niet blijkt te werken.
weet iemand nog een winkeltje in Nederland die deze VGA kabels nog verkopen?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Donnie Darko schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:39:
[...]

weet iemand nog een winkeltje in Nederland die deze VGA kabels nog verkopen?
je kunt een bezoekje brengen aan gamersinc.nl . Daar heb ik al DC-spelletjes gekocht, en ze hebben acesoires, dus wellicht ook die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198062

Beste Dreamcast fanaten.

Sinds gisteren heb ik een PAL Dreamcast met Shenmue I, II en Sonic Adventure gekocht in een winkel.

De Dreamcast kan alleen 50Hz afspelen op mijn BBTV ondanks de 2 verschillende scart kabels van 8 pinnetjes en de ander van 21 pinnetjes.

Mijn JVC BBTV van 2003 heb geen problemen op mijn Xbox 360 speel op dit moment Gears of War en die doet het geweldig op 60Hz.

Ik zou graag 60Hz willen spelen op mijn Dreamcast zijn er nog andere kabels die het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198062 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:32:
Beste Dreamcast fanaten.

Sinds gisteren heb ik een PAL Dreamcast met Shenmue I, II en Sonic Adventure gekocht in een winkel.

De Dreamcast kan alleen 50Hz afspelen op mijn BBTV ondanks de 2 verschillende scart kabels van 8 pinnetjes en de ander van 21 pinnetjes.

Mijn JVC BBTV van 2003 heb geen problemen op mijn Xbox 360 speel op dit moment Gears of War en die doet het geweldig op 60Hz.

Ik zou graag 60Hz willen spelen op mijn Dreamcast zijn er nog andere kabels die het ondersteunen.
Ik dacht dat alleen de JAP/USA dreamcast op 60 Hz draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:46:
[...]
Ik dacht dat alleen de JAP/USA dreamcast op 60 Hz draait...
yup, volgens mij ligt dat aan je DC en niet aan je kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dan letten jullie toch niet goed op als jullie een DC spel spelen. De meerderheid van de PAL DC spellen hebben namelijk de mogelijkheid om te kiezen tussen 50 en 60 Hz.

@ Batman33: Wat is het probleem dan overigens met je TV als je een spel op 60Hz wil spelen?

[ Voor 63% gewijzigd door Schweino op 22-11-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:32:
Dan letten jullie toch niet goed op als jullie een DC spel spelen. De meerderheid van de PAL DC spellen hebben namelijk de mogelijkheid om te kiezen tussen 50 en 60 Hz.

@ Batman33: Wat is het probleem dan overigens met je TV als je een spel op 60Hz wil spelen?
ha ha ha, maar dat gaat een kabel niet voor je fixen! Dat is een softwarematig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:53:
[...]

ha ha ha, maar dat gaat een kabel niet voor je fixen! Dat is een softwarematig ding.
Sommige tv`s hebben een rgb-kabel(of beter) nodig om 60hz/ntsc weer te kunnen geven.
Mijn Sony trinitron gaf ten tijde van de PS1 gewoon perfect beeld met de megeleverde scart-kabel (die met tulpjes en maar enkele pennetjes op het scrat-blokje) bij ntsc/60hz games.

Op veel andere tv`s lukte dit niet; geen/zwart-wit beeld. Wel met een rgb-kabel.

Een kabel kan dus wel degelijk verschil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Inderdaad, de meeste oudere TVs kunnen alleen 60Hz en/of NTSC weergeven via scart RGB, dus ik weet niet waar die "ha ha ha" voor nodig is..... Heb op de slaapkamer overigens een 1 jaar oude Philips 4:3 Tv staan die ook alleen maar via RGB NTSC wil accepteren.

@Batman nog een keer:

Als je TV bij de 360 geen problemen geeft kan het zijn dat je TV moeite heeft met NTSC signaal. De Dreamcast schakelt namelijk naar NTSC 60Hz als je bij een PAL spel 60Hz kiest, een 360 schakelt (neem ik aan) naar PAL60 net zoals de oude xbox.

Als je zwart/wit beeld krijgt of als de kleuren niet kloppen is het iig een pal/ntsc probleem. Als het beeld gaat rollen is het een 50/60Hz probleem. In het verleden heb ik ook een JVC breedbeeld CRT TV gehad, en die kon overigens alles aan, ook via composiet en s-video.

[ Voor 69% gewijzigd door Schweino op 22-11-2006 20:40 ]

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb ook een tijdje geleden een dreamcast op de kop getikt, waar ook een stuur bijzat, 4 controllers en de nodige spellen.

Het stuur heeft echter een probleem, hij gaat niet meer naar links. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En of het misschien te maken is? Een stuur schroef je niet zomaar open lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

CrystalViriS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:37:
Ik heb ook een tijdje geleden een dreamcast op de kop getikt, waar ook een stuur bijzat, 4 controllers en de nodige spellen.

Het stuur heeft echter een probleem, hij gaat niet meer naar links. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En of het misschien te maken is? Een stuur schroef je niet zomaar open lijkt me?
Zitten er schroeven op? ;)
Wij benne tweakers he :)

In het geval van geen schroeven; even de naden langslopen en zachtjes druk zetten met een schroevendraaier, bij aanhechtingspunten hoor je dan een 'klik'.

• ari3
  • Niet online
Nogmaals een shooter aangekondigd voor februari 2007: Trigger Heart Extention. Het is een conversie van het Naomi arcade spel Trigger Heart Exelica. Dit is dus geen homebrew zoals Last Hope maar een officiële release op GD-ROM.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Schweino schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:33:
Inderdaad, de meeste oudere TVs kunnen alleen 60Hz en/of NTSC weergeven via scart RGB, dus ik weet niet waar die "ha ha ha" voor nodig is..... Heb op de slaapkamer overigens een 1 jaar oude Philips 4:3 Tv staan die ook alleen maar via RGB NTSC wil accepteren.

@Batman nog een keer:

Als je TV bij de 360 geen problemen geeft kan het zijn dat je TV moeite heeft met NTSC signaal. De Dreamcast schakelt namelijk naar NTSC 60Hz als je bij een PAL spel 60Hz kiest, een 360 schakelt (neem ik aan) naar PAL60 net zoals de oude xbox.

Als je zwart/wit beeld krijgt of als de kleuren niet kloppen is het iig een pal/ntsc probleem. Als het beeld gaat rollen is het een 50/60Hz probleem. In het verleden heb ik ook een JVC breedbeeld CRT TV gehad, en die kon overigens alles aan, ook via composiet en s-video.
Mijn BBTV ondersteund wel NTSC heb namelijk een regiovrije Pioneer dvd speler aangesloten en heb geen last gehad met Regio 1 dvd's.

De Dreamcast is de enige console die bij mijn een 50Hz signaal geeft en dat nog op een reserve scart slot anders heb ik alleen geluid en zwart beeld op mijn gewone scart aansluitingen.

Is een s-vhs of een s-video kabel misschien een betere oplossing voor een 60Hz weergave.

ari3 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:55:
Nogmaals een shooter aangekondigd voor februari 2007: Trigger Heart Extention. Het is een conversie van het Naomi arcade spel Trigger Heart Exelica. Dit is dus geen homebrew zoals Last Hope maar een officiële release op GD-ROM.
Ik wil graag nog Last Hope voor mijn Japanse Neo Geo AES kopen maar de vraagprijs vind ik veel te duur. Is Last Resort voor de Neo Geo CD een goeie Shoot-'Em-Up game of is het niet waard.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Oké, ik ben overtuigd!
Ben altijd al een Segea fanboy geweest voornamelijk met de megadrive, gekregen van sinterklaas(was bij release 800gulden :o)
Maar ook echt helemaal kapot gespeelt. Nu hebben mijn vrienden vooral xbox360 en gamecube stuff, en hier spelen we vaak samen mee biertje erbij en lachen...
Tot voor kort nam ik wel mijn megadrive mee maar helaas is die overleden. RIP
Dus zit ik er aan te denken om een dreamcast te kopen. Maar nu had ik even een paar vragen over dat wonder.
Is het ondertussen wel mogelijk om gewoon gebrande schijven te draaien? En hoe zit het met dat online multiplayer gebeuren is dit nog actief? En als laatste zijn er leuke multiplayer games alla smahs bros. voor de gamecube en dat soort dingen.
Misschien verder nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf?
_/-\o_

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Inmiddels zijn zo`n beetje alle iso`s die je kunt vinden op de gebruikelijke plaatsen (;)) te draaien op je dreamcast. Deze zijn nl. bijna altijd 'self-bootable'.

Overigens kun je met een beetje zoekwerk de meeste titels origineel met doosje en boekje vinden vana €2.50 tot €10 (zeldzame spellen daargelaten).

Waarom dan nog kopietjes?

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Dank,
Ik heb ook liever alles in een doosje daar niet van.
Nog even iets hoe zit het met dat ntsc/pal? Want daar kan ik nog niet direct iets over vinden.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zoals ik al eerder berichtte komt in februari een nieuwe Dreamcast shooter uit: Trigger Heart Exelica. Hij wordt uitgebracht in maar liefst vier variaties:

Reguliere versie
Sega Direct versie: zelfde als reguliere versie maar met telefoonkaart
Gelimiteerde editie met soundtrack CD en boekje
Sega Direct versie: zelfde als gelimiteerde editie maar met telefoonkaart

Verzamelaars kunnen hun hart ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
wat is die telefoonkaart?

En btw, mijn dreamcast heeft de laatste tijd de gewoonte af en toe weg te vallen en te resetten... Was daar niet een soort work-around voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 17-06 18:10
LiquidT_NL schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:40:
wat is die telefoonkaart?

En btw, mijn dreamcast heeft de laatste tijd de gewoonte af en toe weg te vallen en te resetten... Was daar niet een soort work-around voor?
Zie TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ow shit... niet gezien... er wordt btw over reinigingsspul gesproken... welk spul raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
DC is gefixed! Dank u TS info!

Enne, die telefoonkaart, wtf is dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er zijn serieus dreamcasts fans? Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest geloof ik in iets als de dreamcast (ok na Star Wars Episode 1&2 dan). Sega die een geschiedenis heeft van marketingsplannen als pleepapier te gebruiken, en ze stelde ook deze keer niet teleur in die goede gewoonte! Slechte ondersteuning, veel slechte spellen (meh sorry maar SOul Calibur legt het nog steeds af tegen Mortal Kombat 4). Mischien zie ik het ook wel een beetje scheef, maar die hele dreamcast was toch eigelijk 1 grote flop?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58707

Elke console die 2e hands nog geen 50 euro kost en waarop je games als Ikaruga, Under Defeat en Trizeal kan spelen, is een succes wat mij betreft;)

Ik ben benieuwd naar Trigger Heart Exelica & Last Hope..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:15:
Er zijn serieus dreamcasts fans? Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest geloof ik in iets als de dreamcast (ok na Star Wars Episode 1&2 dan). Sega die een geschiedenis heeft van marketingsplannen als pleepapier te gebruiken, en ze stelde ook deze keer niet teleur in die goede gewoonte! Slechte ondersteuning, veel slechte spellen (meh sorry maar SOul Calibur legt het nog steeds af tegen Mortal Kombat 4). Mischien zie ik het ook wel een beetje scheef, maar die hele dreamcast was toch eigelijk 1 grote flop?
Speel eens Samba de Amigo met 2 samba controllers
House of the Dead met 2 guns
Sega Marine Fishing met Fishing Rod
Seaman met Microfoon
Ferrari F355 en Daytona met Steering Wheel
Shenmue 1 en 2
Soul Calbur
Resident evil Code Veronica
Crazy Taxi 1 en 2
Virtua Tennis 1 en 2

en dat voor 1999/2000/2001 !

Dreamcast is teh sh1t d00d !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
LiquidT_NL schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:52:
DC is gefixed! Dank u TS info!

Enne, die telefoonkaart, wtf is dat nou?
Afbeeldingslocatie: http://www.clavis.ne.jp/~sonic/segasonic/act3/db/image/goods/card002b.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoonkaart

;)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Woei :)

Gister 2 titels binnen gehad:
- Hidden & Dangerous (compleet)
- Worms Armageddon (compleet)

* Khaine kan weer gamen :P

• Wom
  • Laatst online: 01:25

Wom

Hidden & Dangerous vind ik wel erg buggy op de DC, als je daardoor heen kan kijken is het wel een toffe game.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.