De mijne zijn 105cm x 70cm
Glaswol platen zijn 100cm x 60cm
Mijn balken waren 7cm x 5cm
Wil hele platen werken dan kwam ik uit op 110cm x 70cm. Echter was verhouding van mijn fotos 105cm x 70cm en in de praktijk kan je glaswolplaten aan zijkant wel 5cm indrukken waardoor ik niks hoefde te snijden.
Hoe ik het deedt met afdrukken

1. Eerst foto resize tot de juist maat zonder de aantal pixels aan te passen. Photshop berekent dan voor jou de nieuwe dpi.
(Eventueel de foto croppen)
2. Maak met canvas size de witte rand om je foto. Bedenk dat er zo wie zo al een witte rand om heen komt van 2,5cm. In mijn geval heb ik ruim genomen en gekozen voor 10cm rond om.
3. Lees bij canvas size de maat af waarop je het doek moet bestellen
Foto opslaan in PNG formaat.
Doek bestellen in afgelezen maat. In dit geval 194 x 135cm.
Foto uploaden en er op plaatsen en veder niks doen aan vergroten of verkleinen.
En je krijgt het allemaal binnen in exact juiste formaat
Ben zelf verbaast dat zo werkt. Linker lijst heb ik gemaakt na dat ik het doek had besteld maar bij de rechter heb ik dit niet gedaan en het past gewoon.
Idd drukwerk deal gedaan en vindt zelf kleuren ook erg goed klopen. Alleen witte en licht blauwe gedeelte zie je wel heel licht de knoesten door van het houten frame. Ik vindt dit niet heel storend maar is wel iets om over na te denken wanneer je een foto met een hele lichte rand wilt gaan gebruiken.
Voor achterkant wil ik er een maken met 3 glaswolplaten van 100 cm x 60 cm. Dan kom je uit op 180x100. Met 2xbreedte van het hout, dus 10cm wordt dit 190*110cm, plus witte rand 8cm rond om kom ik op een doek uit van 206cm*126cm
Deze doek gaat mij € 63,50 kosten.
Twijfel ook over of misschien nog 7 cm dikker zal maken, of zou ik hem ook net zo goed 5 cm extra van de muur af kunnen hangen voor het zelfde resultaat qua akoestiek?
Dit zou ik kunnen doen door op de achterkant nog een lat te bevestiging van 5 cm breedt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 17-12-2019 00:37
]