Ik zit te kijken naar een upgrade voor mijn sony 1080. Voornamelijk om paar kleine redenen.
- lijkt aan de weinige kant van vermogen te zitten. (we hebben gebi-amped en dat deed voor onze oren al een stuk verbetering en ja ik weet dat niet iedereen hier het mee eens is.)
- App en ondersteuning begint nu toch echt wel achter te lopen.
- Room correction - We hebben een stomme indeling waarbij 1 box al meer naar voren staat dan de andere.
1 box staat tegen een gordijn, andere tegen een muur. De bank staat in een nis.. met soms een gordijn erachter of glas.... Allemaal zaken die matig zijn.
Vandaar dat ik overweeg om de Onkyo rz 50 uit te proberen. Zo'n beetje de goedkoopste receiver met dirac Live. Heb al met een leverancier gesproken dat ik de receiver 1 a 2 weken mag testen.
Echter, en nu komt de korte vraag
Zoek ik eigenlijk een Umik microfoon om te kunnen lenen om Dirac of Rew eens goed in te stellen. Dat kan uiteraard tegen een vergoeding of een alcoholische versnapering. Vond het zelf beetje overdreven om voor het testen meteen een microfoon te kopen en hij schijnt toch stuk beter te zijn dan de versie die Onkyo zelf meegeeft. Vriendin is ook nog niet echt overtuigd voor de noodzaak van een andere receiver.... (jullie kennen het vast wel).
Omgeving: Leiden zou handig zijn
ps. heb deze ook in het kleine hifi vragen topic gegooid
- lijkt aan de weinige kant van vermogen te zitten. (we hebben gebi-amped en dat deed voor onze oren al een stuk verbetering en ja ik weet dat niet iedereen hier het mee eens is.)
- App en ondersteuning begint nu toch echt wel achter te lopen.
- Room correction - We hebben een stomme indeling waarbij 1 box al meer naar voren staat dan de andere.
1 box staat tegen een gordijn, andere tegen een muur. De bank staat in een nis.. met soms een gordijn erachter of glas.... Allemaal zaken die matig zijn.
Vandaar dat ik overweeg om de Onkyo rz 50 uit te proberen. Zo'n beetje de goedkoopste receiver met dirac Live. Heb al met een leverancier gesproken dat ik de receiver 1 a 2 weken mag testen.
Echter, en nu komt de korte vraag
Omgeving: Leiden zou handig zijn
ps. heb deze ook in het kleine hifi vragen topic gegooid
:strip_exif()/f/image/amrA5YfrXlRFpvNfUXZOhYdd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kct35BEy7CO8cWH0tJ6ehNmy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9XLGC4TAHtvwpkQe4rgjGkKi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/S0eotGN1hJXR9xHoDsywwKux.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/BRPCZpIYLg8IBp7minv55k8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNN3Jddl0oRopPQUoY4HQawp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xzZVag7SaWevYzR6P0HcWZVO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UUIgn81ecNp0UKWeVjvbPhRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2bopssDMPdNSzpb3mKlUB83.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/JNnVvGyE3Yb37eTOTeqF0ups.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/gAojOoU6j61lRZyhSBXm7Z42.jpg?f=fotoalbum_medium)