[PC] Het Transport Tycoon topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:22
M1lamb3r schreef op 04 juli 2004 @ 12:35:
mmm nou ja, aangezien de modjes niet reageren, (net als sgover) zal ik ipv een nieuw topic aanmaken hier maar de post van de contest neerzetten.
Hmm geen mail ontvangen.
Heb maar even een nieuw accountje aangemaakt.
Mail me op Sgrovert_temp@hotmail.com

[ Voor 14% gewijzigd door Sgrovert op 04-07-2004 21:20 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Ik doe ook mee! :9

Wat betreft de schoonheidsprijs: als het aantal deelnemers niet al te groot is, kunnen we misschien elkaars game beoordelen en dan punten geven, beetje volgens het songfestival systeem. (Uiteraard kun je dan geen punten aan jezelf geven.)

Met een jury zit je misschien weer met het probleem dat iedereen die het spel een beetje tof vindt, waarschijnlijk zelf al meedoet... en dan heb je geen objectieve jury.

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Ik ga zowiezo niet meedoen, dus ik wil best jury zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX meld zich aan als jury-lid :)

gezien ik de tijd niet heb weer 100 jaar te bouwen, wil ik natuurlijk wel even tijd maken om de inzendingen op schoonheid te beoordelen :)

ben in het bezit van alle (legaal gekochte) TT/DX/W/patch versies.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Overigens, wordt je inzending gediskalificeerd/genegeerd, wanneer je voor 04-08-2004 23.59 uur niet 100 spel-jaren hebt gespeeld?
Het lijkt mij dat dat enkel in je eigen nadeel werkt en dat het dus in je eigen belang is om die 100 jaar te halen, maar toch.

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
nee hoor je wordt, enkel gediscualificeerd als je: of na 4-8 inleverd of meer dan 100 jaar speeld, je mag ook een save inleveren van 1950, alleen zul je dan niet winnen :P.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel in de jury. heb helaas komende tijd niet genoeg tijd om een game serieus te volbrengen.

Mail adres is: thesnipersquad @ hotmail.com

Ben in bezit (legaal) van de vereiste versies, dus dat moet goedkomen.

Weet iemand waar de biggermap patch voor Openttd 0.3.2 te vinden is, als hij tenminste gemaakt is. Had het een pagina terug ook al gevraagd maar helaas nog geen antwoord gehad. Op die ttd forums kon ik er helaas niks over terug vinden. Alleen dat ze bezig zijn met een sein patch.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Je moet ook nog sample.cat hebben (geluids-file), anders werkt het niet :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 20:57
I.R. Butcher schreef op 02 juli 2004 @ 16:51:
Hmm, als we nu via het netwerk met biggermaps willen connecten krijgt de server de melding "network save dump failed", en de client komt gewoon in het hoofdmenu ipv in de netwerkgame. Iemand hier een oplossing voor?
Even mezelf quoten, ik heb namelijk nog steeds hetzelfde probleem. Werkt biggermaps bij iemand anders wel over het netwerk?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik ben ook begonnen.. (met de contest) moet maar even zien hoe ver ik kom

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat ook mensen van buiten GoT meedoen?

Mijn pa bijvoorbeeld heeft wel zin om mee te doen, maar geen zin om zich aan te melden bij GoT (snap nog steeds niet waarom).

En zit er een deelnemers limiet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Hij doet maar lekker mee.
Hoe meer mensen meedoen, hoe leuker het word om straks de resultaten te bekijken.
Laat wel even weten als je zijn savegame post dat die van hem is ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgrovert schreef op 06 juli 2004 @ 16:55:
Hij doet maar lekker mee.
Hoe meer mensen meedoen, hoe leuker het word om straks de resultaten te bekijken.
Laat wel even weten als je zijn savegame post dat die van hem is ;)
Is goed. Alleen dan mag iemand anders hem beoordelen :p Straks zou ik hem veel te hoge punten geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

WIP

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/GoT_openttd.pngKlikken maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik ben maar een gewoon netwerkgame gestart met m'n broertje, de pest is alleen dat je alles zo snel hebt aangelegd in zo'n kleine map, dus mijn vraag is; heeft iemand biggermaps over het netwerk aan de praat gekregen?

Hieronder een knooppuntje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.d.heyden/IR_Butcher.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Irby op 08-07-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Heb je van dat plaatje ook de originele resolutie? Dan is het namelijk makkelijker kijken hoe dat knooppunt in elkaar steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:40
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:29:
Ik wil wel in de jury. heb helaas komende tijd niet genoeg tijd om een game serieus te volbrengen.

Mail adres is: thesnipersquad@hotmail.com

Ben in bezit (legaal) van de vereiste versies, dus dat moet goedkomen.

Weet iemand waar de biggermap patch voor Openttd 0.3.2 te vinden is, als hij tenminste gemaakt is. Had het een pagina terug ook al gevraagd maar helaas nog geen antwoord gehad. Op die ttd forums kon ik er helaas niks over terug vinden. Alleen dat ze bezig zijn met een sein patch.
die is er nog niet voor 0.3.2 wel voor 0.3.1 moet je even op die ttd forums zoeken na "bigger maps"

het duurde mij eergisteren ook bijna 2 uur :+ ofzo voor ik hem gevonden had maar dan heb je wel wat, die grote map is echt wreed 8)

hier kun je hem ook wel downloaden, alhoewel ff zoeken na die pagina wel handig is daar er op die pagina nog wat extra info stond over bugs etc. geloof ik

[ Voor 12% gewijzigd door Ceaser op 08-07-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Wolfensteijn schreef op 08 juli 2004 @ 17:47:
Heb je van dat plaatje ook de originele resolutie? Dan is het namelijk makkelijker kijken hoe dat knooppunt in elkaar steekt ;)
Je kunt toch alleen giant screenshot en gewoon screenshot doen? Bij giant screenshot poepte openttd een bmp van 130mb uit (paint slurpte even m'n complete geheugen à 1024 mb op + 500 mb pagefile.) Ik kan evt. m'n savegame mailen...

[ Voor 42% gewijzigd door Irby op 08-07-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Edit: op die factory zitten 9 farms aangesloten, inmiddels rond de 4500 crates of goods (ik weet het; is niet zo veel voor jullie, maar ach, ik ben maar een eenvoudige ttd-er ;))

Edit2: Editknop gebruiken is lastig |:(

[ Voor 54% gewijzigd door Irby op 08-07-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ja, dat klopt, maar dit plaatje heeft een resolutie van 640 bij 476 pixels, en ik neem dat jij niet op die resolutie speelt. Dus als je de originele screenshot zou kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik heb even een nieuw screenshot gemaakt, niet m'n complete knooppunt staat erop, maar je kunt wel een indicatie krijgen. Op het station rechtsboven (met die goederentreintjes), rijden 14 goederentreinen met elk 8 karretjes (1 miljoen winst per jaar). Ik heb even alleen een link gepost, niet het plaatje zelf, dat scheelt aardig in bandbreedte, ik heb geen flauw idee wat m'n limiet bij hccnet is, dus vandaar :)

http://home.hccnet.nl/v.d.heyden/IR_Butcher2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Hela... zijn dat monorail treintjes?.. in het gematigde gebied?
Ik denk dat ik wat fout doe dan, want het enige wat ik zie is de transrapid, met alleen maar wagons voor passagiers, post en goederen....
geen graan, vee, hout, andere wagons....

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Das geen monorail maar maglev :Y)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceaser schreef op 08 juli 2004 @ 18:07:
[...]

die is er nog niet voor 0.3.2 wel voor 0.3.1 moet je even op die ttd forums zoeken na "bigger maps"

het duurde mij eergisteren ook bijna 2 uur :+ ofzo voor ik hem gevonden had maar dan heb je wel wat, die grote map is echt wreed 8)

hier kun je hem ook wel downloaden, alhoewel ff zoeken na die pagina wel handig is daar er op die pagina nog wat extra info stond over bugs etc. geloof ik
Bedankt, alleen was ik al in bezit van de versie voor 0.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
De TT-wedstrijd loopt nu al ongeveer een week, dus ben ik maar eens begonnen een website-je ervoor te bouwen, waarop alle resultaten netjes bij elkaar staan.
Ik had het idee opgevat om iedereen die dat wil twee savegames op te laten sturen namelijk eentje halverwege (2000) en eentje op het einde (2050). Later kan op die maniet namelijk leuk gekeken worden hoe een speler zijn netwerk opzet, en hoe hij het uitbreid.

Verder leek het me leuk om elke speler een kort stukje te laten schrijven (mits hij dat wil) over wat hij gedaan heeft.

Meer informatie zal te vinden zijn op http://www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html

Daar staat op het moment alleen nog maar een savegame van mij, en de opzet zal nog wel flink gewijzigd moeten worden, maar het begin is is.
Laat maar horen wat nog leuke extra's zijn, of wat er nog gewijzigd moet worden.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
website ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Of er nog dingen gewijzigd moeten worden zou ik zo niet kunnen zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik zal vandaag weer even aan de slag, zodra ik bij 2000 ben zal ik het één en ander mailen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Hierbij wil ik mij aanmelden voor de GoT Contest.

Ik ben geen goede tt-er, maar ik wil het wel 's proberen :)

Vraagje tussendoor: het is dus gewoon die rar unrarren, die 5 bestanden in de map "Data" pleuren en dan opstarten --> Play Scenario

?

edit:
Er kan niet gebouwd worden als de game op pauze staat? :)

edit2:
en je kan de difficulty settings nog gewoon aanpassen (zoals economy==> fluctuating) ?
Ik speel nooit scenarios enzo, dus ik vraag het maar ff :)

[ Voor 79% gewijzigd door Cis op 12-07-2004 17:25 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
De bedoeling is om alle instellingen zo te laten als ze zijn, en dan te spelen. Als iedereen namelijk precies dezelfde instellingen gebruikt, krijg je de eerlijkste wedstijd, en kan je ook vergelijken wat iedereen gedaan heeft.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ok, dan laat ik het zo. Het was gewoon een vraagje :)
Ben nu in 1952. Moet ff snel zijn. Vrijdag ga ik op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Mag je inderdaad opschieten

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Is het voor de wedstrijd toegestaan om al je gewone spoor met de cheat om te zetten naar monorail?
Hetis namelijk onmogelijk om na 50 jaar je hele netwerk met de hand naar monorail om te zetten, dus ik ben voor gebruik van deze cheat.

Als hij gebruikt mag worden, wat was de cheat ook al weer,
ik was vandaag aan het zoeken naar de cheat, maarkreeg hem niet werkend.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

voor openTTD werkt die cheat niet...

er zit wel een omvormingstool in openTTD, daarmee kun je ook snel je netwerk 'updaten' :P je moet alleen wel zelf alle treinen vervangen. (je kunt makkelijk orders kopieeren door bij goto (van monorail bijvoorbeeld) op de oude trein (rails bijvoorbeeld) in het depot te klikken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Momenteel zit ik in 1977 met 1,5 per kwartaal. Niet erg veel, maar ik ben iemand van het motto: plat is prachtig
Ik houd dan ook niet van grote borsten ;)

Ik ben inderdaad alles aan het verlagen tot zeeniveau + 1 :)
Ik kan alleen goed bouwen bij overzichtelijkheid. Kortom: alle bomen en bergen weg, dan pas bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Ik zag een paar bladzijden terug een plaatje langskomen met Nederlandse treinen....
Er stond alleen niet bij waar/hoe je die kunt krijgen.

Wil ze wel graag hebben, dus: Hoe krijg ik ook die Nederlandse treinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op 22 juni 2004 @ 16:09:
Nou maar wachten totdat de nederlandse treinenset uitkomt , ik kan namelijk niet wachten.

[afbeelding]
@kwakkie
We moeten dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:50:
[...]

@kwakkie
We moeten dus nog even wachten.
Allright, that satisfies my question....
Wel jammer, ik had 'm graag al willen spelen. :'(
Ach ja, geduld is een schone zaak, zeggen ze weleens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus voor geen goud met die NS treinen werken, ben veel te bang voor vertragingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel blijft zo verlsavend had het een maand of 3 weer eens gedownload...maar door dit spel bleefg me huiswerk elke keer maar weer liggen....tis vakantie denk dat ik t maar weer eens ga opzoeken en helemaal opnieuw ga beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Cis schreef op 13 juli 2004 @ 01:31:
Momenteel zit ik in 1977 met 1,5 per kwartaal. Niet erg veel, maar ik ben iemand van het motto: plat is prachtig
Ik houd dan ook niet van grote borsten ;)

Ik ben inderdaad alles aan het verlagen tot zeeniveau + 1 :)
Ik kan alleen goed bouwen bij overzichtelijkheid. Kortom: alle bomen en bergen weg, dan pas bouwen :)
Het probleem waar ik dan tegenaan loop is dat er geen enkele gemeente het een goed idee vindt dat je een station of vliegveld gaat aanleggen. Zodra ik dingen ga ophogen of verlagen geven ze geen toestemming meer, erg vervelend, iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je de patch heb kun je ze omkopen...
maar dan heb je soms de kans dat je een boete krijgt en soms de kans dat je mag bouwen....wel de patch eerst installen

Oook leuk::

Afbeeldingslocatie: http://uk.geocities.com/bencookman/TTDX/files/spag.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uk.geocities.com/bencookman/TTDX/files/T-junc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uk.geocities.com/bencookman/TTDX/files/merge.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op 13 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Het probleem waar ik dan tegenaan loop is dat er geen enkele gemeente het een goed idee vindt dat je een station of vliegveld gaat aanleggen. Zodra ik dingen ga ophogen of verlagen geven ze geen toestemming meer, erg vervelend, iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?
Bomen planten in het gebied van de gemeente.

Dat doet echt wonderen.
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 13:52:
maar dan heb je soms de kans dat je een boete krijgt en soms de kans dat je mag bouwen....wel de patch eerst installen

Oook leuk::

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je plaatjes doen het niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 13:52:
Die optie mis ik nog:

happy_tree_huggin_hippie_counsils=off

zodat je onbeperkt mag levelen en bomen slopen zonder dat het je ratings beinvloed :P

Niet dat ik het de laatste tijd zoveel speel, dus misschien zit het er al wel in :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel handig, maar niet echt leuk voor de contest.

Al wil je een goedkope oplossing dan zou ik toch voor de bomen gaan. Bribing kost op een gegeven moment een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ok raar

de pics staan op deze site...

http://uk.geocities.com/bencookman/TTDX/strategy.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je bij geocity niet hotlinken, maar als je rechtermuisknop-> afbeelding weergeven doet komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb mijn save-game van januari 2000 gemailt! Op naar 2050! en zal eens kijken hoe ver ik kom met bomen planten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat de uitleg voor de wedstrijd dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Nog stommer: als je allemaal bomen hebt geplaatst en ze willen nog steeds niet: alle bomen platwalsen en weer opnieuw beginnen. Als je vanaf de rating Apalling alleen maar bomen plaatst, wordt ie vanzelf Good :)
(Hoger dan Good kun je niet krijgen mbv bomen)

Die Internationale airports zijn btw wel relaxed. Kan je teminste wat meer concordes op 1 vliegveld laten vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:30:
Waar staat de uitleg voor de wedstrijd dan????
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21139228

Hoe zit het eigenlijk met de euro? Die is niet ingevoerd bij mij (01-01-02) maar de factor zit niet eens in de buurt van 2.20371. Mijn treininkomsten van 2001 waren f14mln, dat werd €9mln. Toch raar

[ Voor 33% gewijzigd door argro op 13-07-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had t al gevonden...toch bedankt...

Zou graag mee willen doen...maar begrijp er maar weinig van krijg dat openttd niet geinstalleerd en zou niet weten wat ik moet doen als dat eenmaal is gebeurd...

Update

Ok heb t aan de gang gekregen en wat instellingen veranderd...nu weer een vraag welke map moet ik nemen om mee te mogen doen???

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Wat je moet doen is dat rar bestand uitpakken op je harde schijf.
Dan moet je van het orginele spel die 5 cfg bestanden nemen, die copieren, en in de map data van openttd plaatsen.
Als het niet lukt moet je me maar even mailen.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Sgrovert op 13-07-2004 18:17 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik alles al gevonden ik zag een map met open contest GOT,...dus dat zal m wezen denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
De website is geupdate, www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html ,
er is namelijk een savegame van Argro bijgeplaatst.

Daarnaast zijn ook de spelregels een beetje uitgebreid en op de site bijgeplaatst.

Als M1lamb3r nog wijziggingen heeft (of iemand anders) mag hij me mailen.

[voor Motorolie] de meeste antwoorden op zijn vragen zijn nu op de site te vinden.[ / ]

[ Voor 1% gewijzigd door Sgrovert op 13-07-2004 18:25 . Reden: , stond aan URL vast ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog één vraag moet je de computer mee laten doen???

Zo ja hoeveel mogen er mee doen of hoeveel moeten er mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Je moet de instelling gewoon laten staan zoals ze staan, rar-file uitpakken, bestanden toevoegen en save-game openen en daarin verder spelen, verder niets, zonder computer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Grr, dit is toch wel ff balen als je autosave het uitstaan, de emergency save niet werkt en als je 5 jaar lang niet hebt gesaved:

Afbeeldingslocatie: http://www.cisje.nl/grr.jpg

Grmbll :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

GVD, weer! :(
Weer 2 jaar kwijt :(
Ik ga autosave maar inschakelen :(

en weer! volgens mij is mijn game corrupt :(

gelukkig ben ik al in 2010, dus ik maak het wel ff snel af...

[ Voor 45% gewijzigd door Cis op 14-07-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij enig uitleg over kruisingen en dergelijke met treinen...
Ik kom er steeds maar niet uit meerdere treinen op een spoor...mss iemand een website gevonden die daar goeie uitkleg over geeft? Wordt helemaal gek van de verkeerde seinen op de verkeerde plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ik gebruik vaak een klaverblad, in het onderstaande plaatje te zien
wanneer er minder mogelijke richtingen noodzakelijk zijn kun je delen weg laten
ik gebruik altijd one-way-signals, hiermee voorkom je dat treinen de verkeerde kant op gaan rijden

[img]src=http://home.wanadoo.nl/argro/klaverblad.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

slim idee.. meteen ff proberen

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Waarom toch altijd meerdere treinen op 1 spoor? In mijn veronderstelling veroorzaakt dit alleen maar tijdsverlies en dus geld! (vooral als je goods of passengers vervoert o.a.).
Ik ben nog altijd iemand van de simpele strategie: 1 trein per spoor...

Ik zal straks mijn savegame mailen naar grovert, dan kunnen jullie zien wat voor een simpele ziel ik ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
het is zeker waar dat 1 trein per spoor het meeste geld oplevert, helemaal wanneer je alle producten een zo groot mogelijke hemelsbrede afstand laat afleggen, het is echter een minder grote uitdaging, maar ik geloof je direct dat het meer geld oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mormaal doe ik dat ook maar soms is het handiger als je er meerde heb op een spoor...

Ik ben nu bezig met 3 treinen op 2 sporen te rijden...Er zijn 4 stations waar ze allemaal langs gaan en de stations zijn 2 sporig...Nu heb ik ze redelijk in orde dat als er een trein aankomt de andere treinen het ander spoor kiezen maar toch zie ik ze nog weleens omdraaien om vervolgens bij een volgende kruising weer te gaan draaien...het l;ukt mij dus niet om 2 treinen tegelijk het staion binnen te laten komen ook niet als ze alledrie dzelfde kant opgaan en er dus eentje zou moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:13
argro schreef op 14 juli 2004 @ 21:51:
het is zeker waar dat 1 trein per spoor het meeste geld oplevert, helemaal wanneer je alle producten een zo groot mogelijke hemelsbrede afstand laat afleggen, het is echter een minder grote uitdaging, maar ik geloof je direct dat het meer geld oplevert
Probeer maar eens 60/70 tracks door elkaar heen te laten lopen. Dan kun je nog treinen doorsturen om efficientie te halen(boerderij éán dan direct door naar nummer twee en dan door naar factory.) Wil prima bij kleine stukken kan één trein twee boederijen legen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dit gemaakt weet niet of dit in orde is heb voor beide kruisingen 2-wegs seinen geplaatst omdat de treinen ook weer terug komen

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0ZwD3AugeLlZ*l7YXvw5Dls8EXeCLRiPS4kTbeGbwIj5COgZO0ocRo6VDRw1X2nISewa!!3iE1cJfJ1GcpxGduTc8yO3qcKFqRBxdaAGYn2ub07tgMDOgAKCLpAN68ES2zL6ABe3tUpZg2r4!DHAGOA/Luijten%20Logistics,%2014th%20Sep%201972.png?dc=4675480582488960960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
h.edink schreef op 14 juli 2004 @ 22:01:
[...]

Probeer maar eens 60/70 tracks door elkaar heen te laten lopen. Dan kun je nog treinen doorsturen om efficientie te halen(boerderij éán dan direct door naar nummer twee en dan door naar factory.) Wil prima bij kleine stukken kan één trein twee boederijen legen.
dat is misschien wel efficienter maar het levert meer geld op wanneer de trein direct vanaf de farm naar de factory kan in een zo recht mogelijke lijn, wanneer die trein nog langs een andere farm moet zal de opbrengst van de producten van farm1 dalen, ik kies dan liever voor 2 treinen met weinig wagons zodat de trein en dus de goederen snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je zit alleen wel met een probleem als je 60 treinen naar 1 factory wil leiden, je moet dan 60 sporen hebben :X
En je jaarlijkse onderhouds kosten van je rails zijn veeeel hoger als je elke trein een eigen spoor geeft.
Verder , als je het goed bouwt, kan je enorm veel treinen op 1 spoor kwijt zonder dat ze hoeven te wachten op elkaar :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Veel treinen naar 1 factory? Geen probleem :)
Let vooral op de 2e map: om overlast te verkleinen heb ik alles zo recht mogelijk gehouden en heb ik een aantal sporen naar de edges gegooid.

De eerste pic is overigens clickable voor 1024x768 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cisje.nl/tt1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.cisje.nl/tt2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
StarLite schreef op 14 juli 2004 @ 23:01:
Je zit alleen wel met een probleem als je 60 treinen naar 1 factory wil leiden, je moet dan 60 sporen hebben :X
En je jaarlijkse onderhouds kosten van je rails zijn veeeel hoger als je elke trein een eigen spoor geeft.
Verder , als je het goed bouwt, kan je enorm veel treinen op 1 spoor kwijt zonder dat ze hoeven te wachten op elkaar :)
Het meeste winst maak je wanneer je de produkten van een farm naar de factory brengt die het verst weg ligt. Niet alles hoeft naar 1 farm. Mijn ingestuurde save-game bestaat ook uit een groot 2 sporen netwerk maar ik zal dit weekend eens een veld maken met enkele sporen over een zo groot mogelijke afstand. Je zult zien dat de winst veel hoger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Aanbulling op argro:
als een coal mine 40 per maand produceert is het niet rendabel om een trein de kolen te laten vervoeren naar een powerstation die 20 squares verderop staat. Je kunt het echter heel bont maken door de trein het hele veld over te laten rijden en DAN PAS naar de factory te laten rijden. --> check je winst. Je profit zal enorm zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:05:
heb dit gemaakt weet niet of dit in orde is heb voor beide kruisingen 2-wegs seinen geplaatst omdat de treinen ook weer terug komen

[knip] plaatje [/knip]
Zo je zien heb je een paar seinen vergeten.
Je moet dubbelspoors seinen voor en na je kruising plaatsen wil het werken.

Verder voor kruisingen is dit misschien een leuke site:
http://www.owenrudge.net/TT/junctions2
Staan zeer veel kruisignen op.

Veder gebruik ik in mijn savegame overal dubbelspoor waar het nodig is, en vervoer ik zoveel mogelijk goederen over de hele map heen. Liefs van linksboven naar rechtsbeden, enz.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee bedankt...

Had ik net nodig...nu werkt t perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

OpenTTD Versie 0.3.3 is uit :) _/-\o_
Now the long waited 0.3.3 have been released

As usual you can get it at https://sourceforge.net/p...=111717&release_id=253065

list of new features in 0.3.3:
- Feature: (MorphOS/AmigaOS) network support
- Feature: improved german town name generator
- Change: scenarios now have the file extension .scn
- Fix: removing and upgrading tracks under a bridge when a train is on the bridge
- Change: default network port from 12345 (known trojan) to 3979
- Fix: pause button was not synched in network games
- Fix: crash caused by invalid screen resolutions
- Fix: AI can not build tubular bridges in 1950, etc. Same restrictions apply to it, as to human players.
- Feature: transparent station signs
- Feature: show total cargo per wagon type in train details window
- Fix: volume, liters, was x100, should be x1000
- Feature: bridges on slopes
- Fix: bridge building by towns was screwed when executed without testing first
- Feature: added Galician translation (by Condex)
- Change: crossing tunnels is now considered a cheat
- Fix: better AI route finding
- Fix: AI builds less inner-city bus stations
- Fix: Better industry spreading on random maps
- Fix: Two industries that accept the same goods can never be very close to each other
- Feature: Extra dynamite, allow the removal of town-owned roads, bridges, tunnels for a popularity rating penalty
- Feature: magic bulldozer cheat, that lets you remove industries, unmovables and town-owned buildings, roads and bridges
- Fix: destroying bridge (over water or 'higher bridge' with vehicle on it)
- Fix Game crashes when you hit the build rail button
- Fix: some scenarios had a max_railtype of 0
- Fix: Bribe Autorithy. A failed attempt to bribe is now also stored in savegame
- Fix: 80% CPU load paused in fast-forward
- Feature: Enabled 'remove' button for stations
- Feature: Cheat GUI (activate with crtl-alt-c) The game remembers if you have used a cheat
- Fix: Some airport runways were treated
- Fix: minor minimap glitch
- Fix: station sorting scroll fails with not ennough stations
- Fix: desert ground for depots in the desert
- Feature: station sort implemented using qsort()
- Feature: station list shows #of stations owned by player
- Fix: trains could run on wrong track type under bridges
- Fix: screenshot hangs
- Feature: split canal/lock tool in two tools, one for building canals, one for locks.
- Fix: wrong sound with ships
- Fix: toy shop closes even though it has supply
- Fix: nordic characters
- Feature: make the HQ generate passengers and mail
- Fix: slso restore Service Interval when rebuying vehicle
- Fix: crash with map bits > 8
- Fix: ufo crash in busstop
- Fix: town actions has empty row
- Change: made helicopters able to land on small airports again
- Feature: display number of houses in town overview window
- Fix: train stuck with the head in one depot and tail in another
- Fix: Optimized random radio tower spreading
- Feature: Land info now shows type of signal
- Fix: ground below trees is sometimes not covered by snow
- Fix: fast forward button in scenario editor
- Change: screenshots are saved to PERSONAL_DIR (unix)
- Fix: screenshot hotkey does not function in scenario editor
- Fix: allow deleting a bridge if a vehicle is below
- Fix: crash loading a scenario
- Fix: build tracks on water
- Fix: fast forward button pressed with tab
- Fix: vehicles don't get old
- Feature: realistic train reversing
- Feature: added support for 64 bit CPUs
- Fix: finance bug with some original scenarios
- Feature: added water quantity level "very low", which is the default for easy mode now
- Fix: 'Stopped' is shown when train is stopping and 'Reverse' is clicked
- Feature: realistic acceleration turned on, train must first slow down and stop before it can reverse
- Feature: (MorphOS build) various small improvement to make the the game feel more native
- Feature: alt + f now toggles full screen (alt + enter still works)
- Feature: (OSX build) command + q shows the quit window and command + f or enter toggles full screen (alt and control still works too)
- Feature: pasky's autorenew, autorenews vehicles if enabled.
- Feature: (incomplete) news history window
- Feature: larger smallmap size
- Feature: Austrian Citynames
- Feature: repaying most possible debt
- Feature: added Polish translation (by tomek)
- Feature: added Danish translation (by Gof.dk)
- Feature: pasky's grfspecial loader. You have to enable them in openttd.cfg using [newgrf] setting
- Feature: smooth economy changes
- Fix: 100% CPU bug
- Fix: crash when AI builds airport
- Fix: plays wrong music on main screen
- Fix: inflation was way too high when intrest rate = 0
- Fix: can't sell anything if money is TOO negative
- Fix: fast forward button resets
- Feature: TTDPatch-style gotodepot. Ship depots and aircraft hangars can be inserted in the schedule as well.
- Feature: ability to add "service if needed" orders (the "full load" button changes to "service" after selecting a depot order)
- Feature: if a vehicle has depot orders in its schedule, automatic servicing is disabled
- Change: autosaves are now placed in save/autosave
- Feature: patch setting so that helicopters get serviced automatically on helipad
- Fix: "refit train" button remains
- Change: default savegame directory is /save in Linux
- Fix: enable up/down scrolling with the mouse
- Feature: center toolbar on screen
- Feature: sort savelist by date
- Feature: allow scrolling in both directions
- Feature: darkvater's two new airports (metropolitan in 1980 and international in 1990)
- Feature: Resizing the window in all SDL builds
- Fix: 1920 all trains
- Fix: wrong heli breakdownspeed
- Feature: added MIDI flag to makefile to set custom path to midi player
- Fix: station list cargo waiting display bug
- Fix: bug that could allow rails on steep slopes
- Fix: train depots and checkpoints not flooded by water
- Fix: added command line option (-i) to deactivate the grf check
- Fix: signal bug [ 949929 ]
Bron: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=8813

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 15-07-2004 13:26 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0.3.3 van wat is uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Oeps :P. OpenTTD natuurlijk :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hmzz, nog steeds geen officiele Multiplayer support :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Gotiniens

Fairly odd Tim

Voor de gentooers die openttd spelen heb ik hier een ebuild die de nieuwe versie installed neergezet.

Weet iemand trouwens hoe ik een treinstation goederen laat accepteren? als ik tegen een station een truckdepot plaats, staat er namelijk in het scherm dat het station niks accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies. Misschien de unload optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je laat een station goederen accepteren door hem vlak bij een industrie te bouwen :) Een station vlak naast een power station zal dus coal accepteren :)

Een truckdepot heeft helemaal niets met het al dan niet accepteren van goederen te maken :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

door al die plaatjes en/of tips ben ik weer O+ geworden

zojuist alles weer aan de praat weten te krijgen.Mijn oude openttd.exe draaide nog fullscreen/zonder geluid, degene in de rar draait in een window _/-\o_ weer een ergenis minder :)

Of ik het haal/doorzet, is nog even de vraag, maar so far.. Count me in :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Was er niet ergens een source code patch voor die bigger maps te vinden, zodat ik zelf een openttd kan compilen met biggermaps support?

Ik ben aan het zoeken geweest op www.tt-forums.net, maar ik kan er niets meer over vinden. Of ik herinner mij iets wat nooit is geweest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Damn, vet... ik was verslaafd aan TTDX vroeger :P
Toch maar weer es spelen.

Heeft dat Open TTDX automatisch de nieuwste TTDX-Patch? Of moet je dat ook nog patchen?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
OpenTTD en TTDPatch zijn totaal andere dingen :)

TTDPatch neemt het originele spel, en veranderd daar een aantal dingen in.

OpenTTD is gewoon Transport Tycoon vanaf nul weer geprogrammeerd (okee, volgens mij deed de de-compiler het meeste, maar toch :) ) waarna ze in de source verder zijn gegaan.

De patch zal dan ook niet werken op OpenTTD :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Ah duh :)
Maar heeft OpenTTD ook zo'n beetje alle features van die patch dan? Wat is de beste keus, OpenTTD of TTDX met patch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd :) Grote voordelen van OTTD vx TTDPatch is dat die laatste vanaf scratch is opgebouwd.

Je kunt bij OpenTTD dus
- Resolutie aanpassen
- Stabieler netwerkgames spelen
- Dingen die bij de patch niet kunnen hier wel implementeren (hogere bruggen, bruggen over bruggen, etc)

Aan de andere kant was de patch eerder, en heeft ws dus meer features.

Je moet eigenlijk gewoon zelf bepalen welke je wilt spelen :) Kijk bijvoorbeeld ook op http://www.tt-forums.net/ :) Daar hebben ze beiden een eigen hoofdgroep, en de ontwikkelaars hangen er (afaik) ook rond :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn menig is openttd het beste. Daar hebben ze ook die biggermap patch voor en die is grandioos. Daar kun je pas naar hartelust een netwerk opbouwen. Na 100 jaar heb je nog niet alles verbonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paul Nieuwkamp schreef op 16 juli 2004 @ 11:20:
Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd :) Grote voordelen van OTTD vx TTDPatch is dat die laatste vanaf scratch is opgebouwd.

Je kunt bij OpenTTD dus
- Resolutie aanpassen
- Stabieler netwerkgames spelen
- Dingen die bij de patch niet kunnen hier wel implementeren (hogere bruggen, bruggen over bruggen, etc)

Aan de andere kant was de patch eerder, en heeft ws dus meer features.

Je moet eigenlijk gewoon zelf bepalen welke je wilt spelen :) Kijk bijvoorbeeld ook op http://www.tt-forums.net/ :) Daar hebben ze beiden een eigen hoofdgroep, en de ontwikkelaars hangen er (afaik) ook rond :)
Bruggen over bruggen? :D hogere bruggen? :D maak me gek _/-\o_

Zit dat er al in, of moet dat er nog in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet, maar als je versie 0.3.3 probeert weet je het gelijk. :Y)

Nightly builds is ook lache, grotere vliegvelden. Op pagina 28 staat een contest met de download. Misschien interresant om mee te doen.

@andere juryleden: we moeten elkaar eens toevoegen op msn om alles even door te nemen que normering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Over kruizingen gesproken, ik heb ook ooit eens een leuke gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37315/thumb.jpg

:P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:22:
Naar mijn menig is openttd het beste. Daar hebben ze ook die biggermap patch voor en die is grandioos. Daar kun je pas naar hartelust een netwerk opbouwen. Na 100 jaar heb je nog niet alles verbonden :p
Hmmmz cool ja, maar die patch crasht bij mij, can't find language files oid :(
Terwijl mijn OpenTTD goed werkt, en ik het in die map run... Iemand een idee?

En zijn er ook flat-maps avail? Zodat ik lekker kan bouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
KarreMania schreef op 16 juli 2004 @ 11:27:
[...]

Bruggen over bruggen? :D hogere bruggen? :D maak me gek _/-\o_

Zit dat er al in, of moet dat er nog in komen?
Dat zit er al in :). Overigens kan ik met 0.3.3 en biggermaps nog steeds geen netwerkgame maken, zodra de andere computer erbij wil komen crasht de host met de melding "could not create network dump". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Afbeeldingslocatie: http://www.cisje.nl/woei.png
clickable

Ik stel voor dat we tot 2025 doorgaan en dan kijken wie er heeft gewonnen? B)

[ Voor 12% gewijzigd door Cis op 16-07-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuestGamer schreef op 16 juli 2004 @ 13:52:
[...]

Hmmmz cool ja, maar die patch crasht bij mij, can't find language files oid :(
Terwijl mijn OpenTTD goed werkt, en ik het in die map run... Iemand een idee?

En zijn er ook flat-maps avail? Zodat ik lekker kan bouwen? :P
De biggermap patch is bedoeld voor openttd 0.3.1 :'(

Ik wacht ook nog met smart tot de nieuwere versie.

Flat maps kun je zelf maken, is iets van 5 minuten klikken met je muis.

Met biggermaps wordt het natuurlijk iets langer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
I.R. Butcher schreef op 16 juli 2004 @ 15:09:
[...]

Dat zit er al in :). Overigens kan ik met 0.3.3 en biggermaps nog steeds geen netwerkgame maken, zodra de andere computer erbij wil komen crasht de host met de melding "could not create network dump". :'(
Hoe heb jij biggermaps met 0.3.3 aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Cis schreef op 16 juli 2004 @ 15:49:
[afbeelding]
clickable

Ik stel voor dat we tot 2025 doorgaan en dan kijken wie er heeft gewonnen? B)
Dat heb je zeer goed gedaan, in 2002 had je nog €9mln en in 2025 €591mln, dat is een winst van €582mln in 23 jaar! Kleine saldo in 2002 komt vast door de hoge kosten van het afvlakken van het land!, kost wat geld maar levert ook behoorlijk wat op zo te zien! Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit soort cijfers met een ''veel treinen per spoor'' netwerk.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 16-07-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

argro schreef op 16 juli 2004 @ 16:31:
[...]

Dat heb je zeer goed gedaan, in 2002 had je nog €9mln en in 2025 €591mln, dat is een winst van €582mln in 23 jaar, dan heb je jezelf behoorlijk verbeterd want in 2002 bedroeg je winst nog maar €7.5mln. Hoe heb je dat gedaan? Veel extra lijnen aangelegd? Bij mij is de stijging niet zo groot, alle lijnen liggen er bij mij al in 2002, het is dan hooguit wat upgraden en aanpassen.
Ik heb voornamelijk alles gecentraliseerd --> factory en sawmill bij elkaar en alles daar heen laten gaan. Vervolgens heb ik alle goods vanaf die plaats naar een stadje verderop getorpedeerd.
Hetzelfde met de olieraffinaderij: alle olie naar het zuiden en vervolgens de goederen naar het noorden gooien. Die goederentreinen zijn een goudmijn, zo'n 1,6mil per jaar B)
De vliegtuigwinsten gaan iets naar beneden (soms zelfs dalend, ondanks de inflatie), maar de winst van mijn treinen maakt een hoop goed.

edit: vergeet niet dat ik tot in 2000 het hele landschap heb zitten aanpassen. Vooral water ophogen kost een kapitaal. Toen ik in 2002 alles had opgehoogd en alle bergen had gekortwiekt, kon ik rustig een winst gaan opbouwen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cis op 16-07-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Wolfensteijn schreef op 16 juli 2004 @ 16:17:
[...]

Hoe heb jij biggermaps met 0.3.3 aan de praat gekregen?
Simpel, gewoon openttd 0.3.3 geïnstalleerd, en biggermaps eroverheen gekopieerd (ik heb overigens 2 mappen, 1 voor alleen openttd, 1 voor openttd+bigmap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer

QuestGamer

Questje

I.R. Butcher schreef op 16 juli 2004 @ 21:04:
[...]
Simpel, gewoon openttd 0.3.3 geïnstalleerd, en biggermaps eroverheen gekopieerd (ik heb overigens 2 mappen, 1 voor alleen openttd, 1 voor openttd+bigmap).
Blijft mij mij crashen (op de language packs mismatch geloof ik)... :(

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.