Zijn er voor die openttd 0.3.3 ook nog maps te downloaden?
Dan speel je dus met 0.3.1 als je de laatste hebt, aangezien er nog geen binary biggermaps is voor 0.3.3. Wat ikzelf toch erg jammer vind.I.R. Butcher schreef op 16 juli 2004 @ 21:04:
[...]
Simpel, gewoon openttd 0.3.3 geïnstalleerd, en biggermaps eroverheen gekopieerd (ik heb overigens 2 mappen, 1 voor alleen openttd, 1 voor openttd+bigmap).
Ik vind het zowieso jammer dat ik biggermaps niet aan de praat krijg over het netwerk (multiplayergame). Hopelijk wordt die feature snel in openttd zelf geïmplementeerd.
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
MMMMz, als ik nu een scenario maak, en vervolgens dat scenario wil spelen krijg 'Game load failed', hoe zou dat kunnen?
Erg irritant
Als ik het scenario in de editor laadt (dat kan wel), kan ik ook niks meer bouwen/editten... corrupted oid...
(edit: het gaat om OpenTTD, re-install werkt niet...)
Erg irritant
Als ik het scenario in de editor laadt (dat kan wel), kan ik ook niks meer bouwen/editten... corrupted oid...
(edit: het gaat om OpenTTD, re-install werkt niet...)
[ Voor 45% gewijzigd door QuestGamer op 18-07-2004 19:30 ]
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
even een vraagje over de contest...
hebben jullie ook allemaal disasters aanstaan? en hebben jullie er wel eens last van?
een coal mine heeft bij mij al eens vervuiling gebracht en een oil raffinaderij is al eens ontploft
hebben jullie ook allemaal disasters aanstaan? en hebben jullie er wel eens last van?
een coal mine heeft bij mij al eens vervuiling gebracht en een oil raffinaderij is al eens ontploft
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
ik weet niet of een UFO ook een disaster is maar die dingen komen bij mij supervaak langs, soms mis ik het nieuws ook even en kom je er een jaar later achter dat er een stuk spoorlijn mist en er 15 treinen een jaar lang stil staan.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... ik zoek een realistische map van een fjord ...RedC schreef op 17 juli 2004 @ 00:45:
Zijn er voor die openttd 0.3.3 ook nog maps te downloaden?
Verwijderd
Kan je de nieuwe graphics en units (treinen/bruggen) die voor TTDPatch zijn ook gebruiken in OpenTTD?
Ik gebruik de laatste tijd alleen nog maar OpenTTD maar mis al die dingen wel een beetje.
Ik gebruik de laatste tijd alleen nog maar OpenTTD maar mis al die dingen wel een beetje.
Ik ga 1 augustus naar Noorwegen, ik zal eens kijken of er nog een fjord-mapje ligtVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:50:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... ik zoek een realistische map van een fjord ...
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
2050 is bereikt. Jammer dat ik net in het laatste jaar getroffen werd door een recessie maar voor de rest ben ik best tevreden. Save game en kort verhaaltje zal ik mailen!
kan iemand me uitleggen hoe ik die ouwe scenario's aan de praat kan krijgen? want ik zou graag nog eens die Beverly huppeldepup scenario spelen 
ik gebruik Openttd 0.3.3 verder nix geïnstalleerd...
ik gebruik Openttd 0.3.3 verder nix geïnstalleerd...
[ Voor 3% gewijzigd door leech1984 op 26-07-2004 13:19 ]
PSN: Leech1984
De savegame van Argro is aan www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html toegevoegd.
ik denk niet dat ik hem af krijg 
ga zaterdag op vakantie en moet nu nog werken
zet je hem op ffw, dan is een jaar zo voorbij en voordat je het weet is het 2050WJP schreef op 27 juli 2004 @ 23:27:
ik denk niet dat ik hem af krijg
En anders stuur je hem door zoals hij is. Is gewoon leuk om elkaars werk te bekijken.
Als het goed is krijg ik deze week ook mijn 100 jaar af. (moet er nog 4 ofzo).
^^^ same here, ik heb wat uurtjes doorgebracht met TTDX. Ga het ook maar weer eens proberen te installerenQuestGamer schreef op 16 juli 2004 @ 10:36:
Damn, vet... ik was verslaafd aan TTDX vroeger
Toch maar weer es spelen.
Heeft dat Open TTDX automatisch de nieuwste TTDX-Patch? Of moet je dat ook nog patchen?
Ze zijn nu afSgrovert schreef op 28 juli 2004 @ 00:55:
En anders stuur je hem door zoals hij is. Is gewoon leuk om elkaars werk te bekijken.
De savegame is toegevoegd aan www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html
TTDX-Patch is iets uitgebreider dan openTTD, maar openTTD is veel makkelijker uit te breiden.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
TTDPatch is beter dan OpenTTD imho.
TTDPatch werkt ook perfect op mijn (WinXP) computer, en is heel makkelijk configureerbaar (mbv 3rd party tool)
Uitbreidbaarheid is toch wel redelijk, het toevoegen van nieuwe GRF-files (graphics) ism TTDPatch maakt bv. het gebruik van beter geanimeerde karretjes & wegen en het gebruik van presignals (voor geavanceerde treinsystemen) mogelijk.
Het is zeer zeker een waardevolle toevoeging aan TDX.
Overigens is OpenTTD veelbelovend, maar gewoon nog niet af. Ik zal zeer zeker ook OpenTTD proberen als die wat stabieler en completer is.
TTDPatch werkt ook perfect op mijn (WinXP) computer, en is heel makkelijk configureerbaar (mbv 3rd party tool)
Uitbreidbaarheid is toch wel redelijk, het toevoegen van nieuwe GRF-files (graphics) ism TTDPatch maakt bv. het gebruik van beter geanimeerde karretjes & wegen en het gebruik van presignals (voor geavanceerde treinsystemen) mogelijk.
Het is zeer zeker een waardevolle toevoeging aan TDX.
Overigens is OpenTTD veelbelovend, maar gewoon nog niet af. Ik zal zeer zeker ook OpenTTD proberen als die wat stabieler en completer is.
-niks-
Ik ben nu ook weer wat aan het spelen met OpenTTD, vooral met het bouwen van een geoptimaliseerd netwerk. (OpenTTD 0.3.3 that is)
Nu zit ik met een klein probleempje, ik heb namelijk een level gemaakt, wat bestaat uit 4 eilanden (NorthEast/SE/SW/NW). Deze eilanden bevatten allemaal een factory/powerstation/steelmill/sawmill, en allemaal ook nog van elk 3 groepjes grondstofzooi en een stad. In het midden is eiland Large.
Leuk en aardig, maar nu begrijp je wel dat er een gigantische lading naar (vooral) de factory moet, en daarnaast nog een flinke dosis naar de andere eilanden. Ik heb de scenario al eens gespeeld met een 2way-rail. Hardstikke leuk, maar niet goed genoeg voor * blackangel . Dus gaan we een mooi 4way-rail-systeempje maken. Probleem is dat treinen vanaf eiland SW naar bijvoorbeeld NE moeten, en dit gaat niet altijd even vlot.
Oplossing is checkpoints gebruiken. Duh, maar met een 2way-rail gaat dat nog wel acceptabel, maar 4way-rail wat moeilijker. Reden is dat je een checkpoint niet over twee banen kunt gooien. Dit betekend dus dat je twee afzonderlijke checkpoints moet maken, maar dit wil ik dus niet, omdat ik de treinen over het spoor wil laten gaan wat vrij is. Dit betekend dat als de treinen eenmaal op een rails zitten, ze niet moeten gaat switchen van rails, dat vertraagd de boel
Nu is het voor zover ik weet niet mogelijk om dubbele checkpoints te maken, dus blijft er maar 1 oplossing over:

Op zich ook wel een "leuk" idee, maar niet erg handig. Zeker omdat er een groot aantal treinen per minuut voorbij razen, die dan telkens willen stoppen. Ik ken geen andere oplossingen om een groot aantal treinen over een 4way-rail goed te sturen, maar hebben jullie misschien een goed idee?
Ik ga niet twee afzonderlijke systemen aanleggen, ik wil juist dat het verweven wordt met de rest, en dat de 4 banen zich pas opsplitsen in het midden van 1 van de 4 eilanden, en niet op "Large"
mocht je scenario willen>>msn/mail/huppel langs in Eindhoven
Nu zit ik met een klein probleempje, ik heb namelijk een level gemaakt, wat bestaat uit 4 eilanden (NorthEast/SE/SW/NW). Deze eilanden bevatten allemaal een factory/powerstation/steelmill/sawmill, en allemaal ook nog van elk 3 groepjes grondstofzooi en een stad. In het midden is eiland Large.
Leuk en aardig, maar nu begrijp je wel dat er een gigantische lading naar (vooral) de factory moet, en daarnaast nog een flinke dosis naar de andere eilanden. Ik heb de scenario al eens gespeeld met een 2way-rail. Hardstikke leuk, maar niet goed genoeg voor * blackangel . Dus gaan we een mooi 4way-rail-systeempje maken. Probleem is dat treinen vanaf eiland SW naar bijvoorbeeld NE moeten, en dit gaat niet altijd even vlot.
Oplossing is checkpoints gebruiken. Duh, maar met een 2way-rail gaat dat nog wel acceptabel, maar 4way-rail wat moeilijker. Reden is dat je een checkpoint niet over twee banen kunt gooien. Dit betekend dus dat je twee afzonderlijke checkpoints moet maken, maar dit wil ik dus niet, omdat ik de treinen over het spoor wil laten gaan wat vrij is. Dit betekend dat als de treinen eenmaal op een rails zitten, ze niet moeten gaat switchen van rails, dat vertraagd de boel
Nu is het voor zover ik weet niet mogelijk om dubbele checkpoints te maken, dus blijft er maar 1 oplossing over:

Op zich ook wel een "leuk" idee, maar niet erg handig. Zeker omdat er een groot aantal treinen per minuut voorbij razen, die dan telkens willen stoppen. Ik ken geen andere oplossingen om een groot aantal treinen over een 4way-rail goed te sturen, maar hebben jullie misschien een goed idee?
Ik ga niet twee afzonderlijke systemen aanleggen, ik wil juist dat het verweven wordt met de rest, en dat de 4 banen zich pas opsplitsen in het midden van 1 van de 4 eilanden, en niet op "Large"
mocht je scenario willen>>msn/mail/huppel langs in Eindhoven
[ Voor 2% gewijzigd door blackangel op 31-07-2004 15:57 . Reden: misschien wil ik dat wel helemaal niet vertellen :X :+ ]
Misschien is het een leuk idee om een TTD-competitie te houden?
Wie de hoogste worth heeft na x jaar.
Maar cheaten met TTD is alleen vrij makkelijk
-niks-
Verwijderd
We zijn nu bezig met een openttd competitie, die is afgelopen op 4 augustus. Dus misschien is het verstandiger om even af te wachten en dan na die datum een volgende te doen.MLM schreef op 31 juli 2004 @ 17:44:
Misschien is het een leuk idee om een TTD-competitie te houden?
Daar was ik niet van op de hoogte, maar ik w8 geduldig op de volgende editieWe zijn nu bezig met een openttd competitie, die is afgelopen op 4 augustus. Dus misschien is het verstandiger om even af te wachten en dan na die datum een volgende te doen.
Mag ik vragen in hoeverre de competitie cheat-vrij was?
(Ik heb mijn vertrouwen in de mensheid op dit gebied al verloren, lijkt erg pessimistisch nietwaar
-niks-
We gaan er gewoon vanuit dat niemand cheats heeft gebruikt. Er is namelijk geen manier om dat te controleren.
Nu maar hopen dat het heel snel heel erg gaat regenen. met dit weer ga ik niet thuiszitten en ik wil ttdlx wel afmaken! 
Btw: als ik mijn savegame van 2025 opstuur, word ik zeker eerste op performance-gebied...?
Btw: als ik mijn savegame van 2025 opstuur, word ik zeker eerste op performance-gebied...?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
Ik wist niet dat zoveel mensen dit spel nog speelden! Toen ik wat jonger was heb ik dit spel heel vaak gespeeld, ik kan alleen de CD niet meer vinden 
* Glival download openttd

* Glival download openttd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 02:26 ]
Ik zou wel mee willen doen met een competitie, lijkt me leuk om te zien hoe andere mensen het traject aanleggen en problemen oplossen.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Helaas is deze in 0.3.3 nog niet in. In de laatste build worden de cheats ook onthouden in de savegame. De cheatmenu bereik je door op CTRL+ALT+C te drukken. Je kan ze aan en uit zetten, maar eenmaal gebruikt, wordt het voor altijd onthoudenWolfensteijn schreef op 31 juli 2004 @ 23:41:
We gaan er gewoon vanuit dat niemand cheats heeft gebruikt. Er is namelijk geen manier om dat te controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 01-08-2004 10:01 ]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
weet eigelijk iemand een goede manier op de performance rating te bepalen??
want vaak zie je dat hij steeds constand is, met af en toe een heuvl erin.
want vaak zie je dat hij steeds constand is, met af en toe een heuvl erin.
wat is er eigenlijk met tt-forums gebeurt bij mij zijn ze namelijk down
Heeft ier iemand nog uitdagende maps?
met eilanden oid?
Ik heb al wat gezocht op de openttd forums, maar daar staat niet veel bruikbaars
misschien dat iemand nog een leuk map heeft die werkt met de laatste versie van openttd?
met eilanden oid?
Ik heb al wat gezocht op de openttd forums, maar daar staat niet veel bruikbaars
misschien dat iemand nog een leuk map heeft die werkt met de laatste versie van openttd?
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Is al af, dutch.txt zit al in de svn. Wordt alleen nog niet meegenomen met compilen.Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 22:21:
Zijn er al mensen aan een Nederlandse vertaling van OpenTTD begonnen?
Heeft iemand de dutch.txt en wat webruimte om deze alvast online te zetten zodat ik hem kan compileren want ik kan hem nog nergens vinden....little_soundman schreef op 02 augustus 2004 @ 01:08:
[...]
Is al af, dutch.txt zit al in de svn. Wordt alleen nog niet meegenomen met compilen.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Dan ga ik 'm maar ff op fullspeed zetten. Zit nu in 2040 maar heb geen zin meer om de laatste 10 jaar nauwkeurig te kijken.Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:00:
Vandaag is de laatste dag dat de savegames ingeleverd kunnen worden.
Mijn rating zit nu op 1000 en mijn company value op 1.400.000.000
Elk jaar komt er 60.000.000 bij, dus ik kom op de 2.000.000.000 uit ongeveer, naar ik verwacht.
Ik kom denk ik alleen niet in aanmerking voor de schoonheidsprijs, maarja, dat vind ik niet zo boeiend
Verwijderd
Voor een krat Hertog-Jan wil ik best een oogje dichtknijpenCis schreef op 04 augustus 2004 @ 14:07:
[...]
Ik kom denk ik alleen niet in aanmerking voor de schoonheidsprijs, maarja, dat vind ik niet zo boeiend
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:54 ]
Ik heb mijn savegame gemaild 
In 2046 had ik weer 2 jaar lang een rating van 1000, in de laatste 2 jaar is ie ingestort en gelukkig nog een stukje hersteld naar +/- 956. Niet onaardig, dacht ik zo
De company value is geeindigd net onder de 2.000.000.000. Als ik niet AL het land had opgehoogd, was dit een stuk hoger geweest
In 2046 had ik weer 2 jaar lang een rating van 1000, in de laatste 2 jaar is ie ingestort en gelukkig nog een stukje hersteld naar +/- 956. Niet onaardig, dacht ik zo
De company value is geeindigd net onder de 2.000.000.000. Als ik niet AL het land had opgehoogd, was dit een stuk hoger geweest
Zijn de winnaars al bekend? Zo nee, wanneer dan?
BTW: wegens tijdgebrek (werk enzo
) ben ik slechts tot 1990 gekomen, dus ik heb mijn game niet ingezonden. Hij had in de huidige vorm waarschijnlijk ruimschoots niet gewonnen
Ik ben wel benieuwd of er animo is voor een volgende contest en of er in dat geval ook weer animo is om het te organiseren.
Wellicht dat de looptijd van een vervolg-contest langer kan worden, omdat het schoolseizoen weer gaat beginnen en sommige mensen (ik o.a.) nou eenmaal werken (en/of langzaam spelen
).
Overigens:
aan de (andere) deelnemers en de organisator: het heeft mooie games opgeleverd (voor zover tot nu toe zichtbaar)
BTW: wegens tijdgebrek (werk enzo
Ik ben wel benieuwd of er animo is voor een volgende contest en of er in dat geval ook weer animo is om het te organiseren.
Wellicht dat de looptijd van een vervolg-contest langer kan worden, omdat het schoolseizoen weer gaat beginnen en sommige mensen (ik o.a.) nou eenmaal werken (en/of langzaam spelen
Overigens:
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
Verwijderd
Vanavond gaat ikzelf alle ingezonden games beoordelen. Of de andere juryleden het ook doen weet ik niet. Heb de andere ook al een mail gestuurd alleen ik heb er nog niks van vernomen.kasper_vk schreef op 06 augustus 2004 @ 11:25:
Zijn de winnaars al bekend? Zo nee, wanneer dan?
BTW: wegens tijdgebrek (werk enzo) ben ik slechts tot 1990 gekomen, dus ik heb mijn game niet ingezonden. Hij had in de huidige vorm waarschijnlijk ruimschoots niet gewonnen
![]()
Wellicht dat de looptijd van een vervolg-contest langer kan worden, omdat het schoolseizoen weer gaat beginnen en sommige mensen (ik o.a.) nou eenmaal werken (en/of langzaam spelen).
Overigens:aan de (andere) deelnemers en de organisator: het heeft mooie games opgeleverd (voor zover tot nu toe zichtbaar)
Jij beoordeelde toch de schoonheid?Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:38:
[...]
Vanavond gaat ikzelf alle ingezonden games beoordelen. Of de andere juryleden het ook doen weet ik niet. Heb de andere ook al een mail gestuurd alleen ik heb er nog niks van vernomen.
Jij hield toch van Hertogh Jan...?
Mail me je adres ff...
Verwijderd
Zie profiel
en helaas zijn er 3 dus zo belangerijk is mijn stem ook weer niet.
heb er al een paar vluchtig bekeken en ik vond het wel er echt verschillende transport netwerken onstaan. Is mooi om te zien.
heb er al een paar vluchtig bekeken en ik vond het wel er echt verschillende transport netwerken onstaan. Is mooi om te zien.
Ik merk dat ik nu toch tijdgebrek heb, aangezien ik vanaf komende maandag 5 dagen in Lunteren zit vanwege een kamp wat ik moet begeleiden. En dit weekend ben ik druk bezig met inpakken en dergelijke. Dus veel tijd om te beoordelen heb ik helaas niet.
Mocht men er na een week nog niet uit zijn over wie de winnaar is, dan wil er nog wel naar kijken, maar nu gaat dat mij helaas niet meer lukken.
Mocht men er na een week nog niet uit zijn over wie de winnaar is, dan wil er nog wel naar kijken, maar nu gaat dat mij helaas niet meer lukken.
*niet meer nodig :)*
[ Voor 94% gewijzigd door Mopster op 07-08-2004 15:35 ]
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Verwijderd
Hey iedereen,
Wegens een trieste familie kwestie kan ik deze week geen tijd/zin maken om de savegames te controleren. Had er al eentje gedaan maar toen kwam wat slecht nieuws.
Hoop dat jullie nog wat geduld kunnen opbrengen om te wachten.
Wegens een trieste familie kwestie kan ik deze week geen tijd/zin maken om de savegames te controleren. Had er al eentje gedaan maar toen kwam wat slecht nieuws.
Geen probleem. Zolang ik maar niet voor niets zolang heb zitten ploeterenVerwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:36:
Hey iedereen,
Gecondoleerd (of iets in die trant)!!

[ Voor 6% gewijzigd door Cis op 10-08-2004 11:37 ]
Het is nu al 4 dagen geleden, ik denk niet dat je nog van het andere jurylid iets te horen krijgt? Heb je verder naar de savegames gekeken?
sorry sorry sorry, daar ben ik dan 
te lange vakantie, teveel bier en te weinig slaap maken we morgen goed door ze allemaal te beoordelen.
te lange vakantie, teveel bier en te weinig slaap maken we morgen goed door ze allemaal te beoordelen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoi mensen,
ik ging opeens onverwacht de dag voor de de contest eindigde op vakantie
Maar zal de savegame die ik van Sis gekregen heb even bij de andere erbij zitten.
Verder lijkt het me leuk om een tweede te organiseren. Allen dan wel met een voorgemaakt scenario waar een bepaald probleem in zit. (Misschien heel veel graan, maar maar 1 factory of zoiets). Maar dan zal iemand er een moeten maken (ik kan het namelijk niet).
Voor het eindelijke resultaat van de eerste kun je kijken op www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html
ik ging opeens onverwacht de dag voor de de contest eindigde op vakantie

Maar zal de savegame die ik van Sis gekregen heb even bij de andere erbij zitten.
Verder lijkt het me leuk om een tweede te organiseren. Allen dan wel met een voorgemaakt scenario waar een bepaald probleem in zit. (Misschien heel veel graan, maar maar 1 factory of zoiets). Maar dan zal iemand er een moeten maken (ik kan het namelijk niet).
Voor het eindelijke resultaat van de eerste kun je kijken op www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/tt.html
Op zich vind ik 'm wel voor herhaling vatbaar, maar dan wel met
1) betere organisatie
2) meer deelnemers
Vooral punt 2 vind ik wel belangrijk. Dan is er iets meer competitie.
Qua scenario heb ik nog geen ideeen. Misschien een keertje zonder industrie? Alleen steden? Of een keertje het spoor en vliegvervoer uitsluiten?
1) betere organisatie
2) meer deelnemers
Vooral punt 2 vind ik wel belangrijk. Dan is er iets meer competitie.
Qua scenario heb ik nog geen ideeen. Misschien een keertje zonder industrie? Alleen steden? Of een keertje het spoor en vliegvervoer uitsluiten?
Toch vind ik het wel leuk om ook jou idee te bekijkenkasper_vk schreef op 06 augustus 2004 @ 11:25:
BTW: wegens tijdgebrek (werk enzo) ben ik slechts tot 1990 gekomen, dus ik heb mijn game niet ingezonden. Hij had in de huidige vorm waarschijnlijk ruimschoots niet gewonnen
wil je hem misschien toch opsturen, ook al is het niet af?
Voor de volgende wedstrijd had ik het volgende in gedachten,
In het midden van de map een eiland maken, waar van alle grondstofverwerkende industrieën er 1 is.
Om dat eiland heen ligt dan water, en om dat water de rest van de map.
Naar het midden-eiland zijn 4 toeganswegen (Noord, oost, zuid en west), waar dubbel spoor op gelegd mag worden.
Buiten de sporen die over deze 4 toegangswegen heen gaan mogen er geen sporen meer naar het eiland toe gaan. Tevens is het niet toegestaan om met schepen en vliegtuigen naar het eiland te gaan.
In deze wereld is het dus de bedoeling om zoveel mogelijk grondstoffen naar het eiland toe te bregen, deze dan daar te verwerken, en de eindproducten naar de steden te vervoeren.
Het leuke aan zo'n soort map is, dat iedereen hetzelfde probleem heeft, maar dat op een andere manier zal oplossen. Hierdoor kun je leuk vergelijken.
Verder ben ik van mening dat 100 jaar wat lang is. Ik denk dat veel spelers komen bij een kortere speeltijd van 50 jaar. Verder zal de speelduur verlengd kunnen worden naar 2 maanden.
In het midden van de map een eiland maken, waar van alle grondstofverwerkende industrieën er 1 is.
Om dat eiland heen ligt dan water, en om dat water de rest van de map.
Naar het midden-eiland zijn 4 toeganswegen (Noord, oost, zuid en west), waar dubbel spoor op gelegd mag worden.
Buiten de sporen die over deze 4 toegangswegen heen gaan mogen er geen sporen meer naar het eiland toe gaan. Tevens is het niet toegestaan om met schepen en vliegtuigen naar het eiland te gaan.
In deze wereld is het dus de bedoeling om zoveel mogelijk grondstoffen naar het eiland toe te bregen, deze dan daar te verwerken, en de eindproducten naar de steden te vervoeren.
Het leuke aan zo'n soort map is, dat iedereen hetzelfde probleem heeft, maar dat op een andere manier zal oplossen. Hierdoor kun je leuk vergelijken.
Verder ben ik van mening dat 100 jaar wat lang is. Ik denk dat veel spelers komen bij een kortere speeltijd van 50 jaar. Verder zal de speelduur verlengd kunnen worden naar 2 maanden.
Ja zoiets,
alleen dan een kleiner eiland, en om het eiland maar een kleine rand van water. Verder ook geen stad op het eiland.
Daarnaast zorgen dar er heel veel grondstoffen te vinden zijn in de rest van de map, zodat er verstoppingen ontstaan om het eiland op en af te komen.
Je wilt gewoon een zwaar overbevolkt stukje grond hebben
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Verwijderd
Ik ga morgen de savegames bekijken, heb er zin in.
Zal bij elke savegame ook de nodige commentaar geven.
Tot morgen
Edit:
@sgrovert Ik zie op je site dat bij Argro bij afgeronde savegames de savegame argro_half staat. Klopt dit.
En WJP zijn eind save moet er nog opgezet worden.
Zal bij elke savegame ook de nodige commentaar geven.
Tot morgen
Edit:
@sgrovert Ik zie op je site dat bij Argro bij afgeronde savegames de savegame argro_half staat. Klopt dit.
En WJP zijn eind save moet er nog opgezet worden.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 23:25 ]
Nee is een foutje geweest.
Moet Argro.sav zijn, zal het zo snel mogelijk de link veranderen (de savegame staat wel gewoon op de server.
Van WJP heb ik helaas geen tweede savegame.
Moet Argro.sav zijn, zal het zo snel mogelijk de link veranderen (de savegame staat wel gewoon op de server.
Van WJP heb ik helaas geen tweede savegame.
Stuur toch maar op.
Ik vind het toch nog leuk om te zien wat je gedaan hebt na 2000 (als je nog wat gedaan hebt).
Ik vind het toch nog leuk om te zien wat je gedaan hebt na 2000 (als je nog wat gedaan hebt).
dat moet ik nog maken 
(ben nog niet meer bezig geweest)

(ben nog niet meer bezig geweest)
Ik zelf toch maar eens geprobeerd om een scenario te maken.
www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/sav/contest.sav
Wat zou er nog aan verbeterd moeten worden?
Heb ff gekeken, ziet er leuk uit. Verbeteringen: niet echt nodig denk ik: Ik zou zeggen: 50 jaar de tijd en rammen maar!Sgrovert schreef op 21 augustus 2004 @ 21:00:
Ik zelf toch maar eens geprobeerd om een scenario te maken.
dat belooft een uit daging te worden.
Je moet goed passen en meten met stations heb ik net al onder vonden.
Je moet goed passen en meten met stations heb ik net al onder vonden.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Ja klopt.
Ik heb nog even de rar file van vorige keer aangepast, zodat we weer allemaal met dezelfde beginsituatie zitten. De precieze regeltjes zal ik over een paar dagen opschrijven (ik ga nu even paar dagen op kamp).
De regels in het kort:
Het is het niet toegestaan om andere industrie te gebruiken dan de industrie die in het midden ligt.
Het is het ook niet toegestaan om het water in het midden weg te halen en om meer dan 2 sporen per toevoerader naar het midden te leggen.
Ik ben wel al het probleem tegengekomen dat de factory na een jaar in het midden afgebroken werd. Weet iemand hoe dat de voorkomen is?
Hier nog even de nieuwe rar-file www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/openTTD.rar
Ik heb nog even de rar file van vorige keer aangepast, zodat we weer allemaal met dezelfde beginsituatie zitten. De precieze regeltjes zal ik over een paar dagen opschrijven (ik ga nu even paar dagen op kamp).
De regels in het kort:
Het is het niet toegestaan om andere industrie te gebruiken dan de industrie die in het midden ligt.
Het is het ook niet toegestaan om het water in het midden weg te halen en om meer dan 2 sporen per toevoerader naar het midden te leggen.
Ik ben wel al het probleem tegengekomen dat de factory na een jaar in het midden afgebroken werd. Weet iemand hoe dat de voorkomen is?
Hier nog even de nieuwe rar-file www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/tt/openTTD.rar
Meteen goederen gaan transporteren naar de factory? Zolang je producten transporteert is er niks aan de hand. Elke 'requiring' industry kan weggaan als je niks levert.Sgrovert schreef op 23 augustus 2004 @ 09:40:
Ja klopt.
De regels in het kort:
Kortom: een extra uitdaging
Ik zou het voor een nieuwe contest nog iets uitdagender vinden wanneer:
- breakdowns aan staan (reduced is ok)
- het maximum leenbedrag enorm laag is
- de rente zo hoog mogelijk hoog
Natuurlijk allemaal om de uitdaging een beetje hoger te maken en de spelers te dwingen om efficient met het geld om te gaan.
De breakdowns zijn m.i. een extra factor om rekening mee te houden en geven een iets realistischer spel: kijk eens hoe vaak bij de NS een trein er de brui aan geeft en je weet waarom...
(hoewel dat wellicht ietswat extreem is, is het extremer dat treinen nooit kapot gaan)
Hoe is de stand van zake omtrent de eerste contest?? Winnaars? Wanneer wordt de uitslag anders verwacht?
- breakdowns aan staan (reduced is ok)
- het maximum leenbedrag enorm laag is
- de rente zo hoog mogelijk hoog
Natuurlijk allemaal om de uitdaging een beetje hoger te maken en de spelers te dwingen om efficient met het geld om te gaan.
De breakdowns zijn m.i. een extra factor om rekening mee te houden en geven een iets realistischer spel: kijk eens hoe vaak bij de NS een trein er de brui aan geeft en je weet waarom...
Hoe is de stand van zake omtrent de eerste contest?? Winnaars? Wanneer wordt de uitslag anders verwacht?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
Verwijderd
Was een weekje druk bezig met wat belangerijke zaken (nieuwe vriendin enzo). Morgen heb ik tijd en zal ik de rest bekijken. Dus ik hoop morgen klaar te zijn.
Maar zoals ik al vaker heb lopen schreeuwen, ben niet de enige jurylid. Waar zijn de andere twee.
Maar zoals ik al vaker heb lopen schreeuwen, ben niet de enige jurylid. Waar zijn de andere twee.
Verwijderd
ik wil ook wel meedoen met de nieuwe contest, heb alleen geen ervaring met open ttd, wel ttdlx behoorlijk grijs gespeeld. Heb hem gisteren gedownload. Iemand nog tips voor beginners?
En kan iemand mij uitleggen hoe de pre-signals werken, ik kom er nog niet helemaal uit.
Misschien is het ook een idee om voor de contest een nieuw topic te openen?
En kan iemand mij uitleggen hoe de pre-signals werken, ik kom er nog niet helemaal uit.
Misschien is het ook een idee om voor de contest een nieuw topic te openen?
Spel werkt net zoals TTD.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:59:
Iemand nog tips voor beginners?
Pre-signals werkt vrij simpel. lees dit voor meer info.
Okay, ik vind dít wel leuk! Ik zou wel mee willen doen aan de volgende contest, al weet ik niet exact hoeveel tijd ik beschikbaar heb (ben als exchange in Finland). Dit is in ieder geval leuk om te proberen
Dat zal toch wel lukken?YouKnow schreef op 29 augustus 2004 @ 15:40:
Okay, ik vind dít wel leuk! Ik zou wel mee willen doen aan de volgende contest, al weet ik niet exact hoeveel tijd ik beschikbaar heb (ben als exchange in Finland). Dit is in ieder geval leuk om te proberen
Zonder pauze kost 1 jaar ongeveer een kwartier. Ik stel voor dat we 50 jaar gaan knokken voor het transport. Dat maakt dus 50 / 4 = 12,5 uur.
We doen een looptijd van 14 dagen. Dat betekent dat je elke dag een uurtje moet opofferen.
En dan heb ik nog niet meeberekend dat je de tijd ook op Fast kan laten lopen...
Ik denk dat er geen enkel excuus mogelijk is om _niet_ mee te doen
Verwijderd
na een tijdje ontstaat er nieuwe industrie, ja ik ben al even aan het proberen geweest 
zullen we die maar gewoon negeren dan?
en is er iemand die het gebruik van (pre)signals uit kan leggen? ik ben er een hele tijd uitgeweest maar heb het spel gisteren weer opgegraven. maar met de nieuwe opties van open ttd erbij weet ik helemaal niet meer hoe je een werkend stelsel(tje) krijgt met (pre)signals.
als iemand hierover wat uitleg wil geven zou ik dat zeer waarderen :*(
of een savegame met (pre)signals posten zodat ik die kan bekijken zou ook al helpen denk ik.
en is er iemand die het gebruik van (pre)signals uit kan leggen? ik ben er een hele tijd uitgeweest maar heb het spel gisteren weer opgegraven. maar met de nieuwe opties van open ttd erbij weet ik helemaal niet meer hoe je een werkend stelsel(tje) krijgt met (pre)signals.
of een savegame met (pre)signals posten zodat ik die kan bekijken zou ook al helpen denk ik.
Verwijderd
kijk hier eens voor de uitleg van presignals :Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:50:
na een tijdje ontstaat er nieuwe industrie, ja ik ben al even aan het proberen geweest
http://www.ttdpatch.net/Manual/ttdpatch.html#Pre-signals%20(detailed)
Oh? JammerCis schreef op 29 augustus 2004 @ 17:59:
....
We doen een looptijd van 14 dagen. Dat betekent dat je elke dag een uurtje moet opofferen.
....
Mmm, dat maakt het toch echt minder interessant (lees: haalbaar) om mee te doen, omdat 1 uur per dag gedurende 14 dagen voor sommige (o.a. ik) echt niet is op te brengen. De vorige contest duurde een maand (+- 30 dagen dus) voor 100 jaar en toen dacht ik al dat een langere looptijd wenselijk was. Ik meen zelfs dat er ook andere waren die dat vonden.
Maar ik kan me natuurlijk ook voorstellen dat vele anderen die tijd wel kunnen opbrengen en dan niet onnodig lang willen wachten op mensen met 'tijdgebrek'.
Wie neemt de organisatie van een nieuwe contest eigelijk op zich?
Ach, komop. Ik neem de organisatie niet op me, dus misschien wordt het wel 2 maanden ofzow. Ik ga daar niet over, en ik wil daar ook niet over gaankasper_vk schreef op 29 augustus 2004 @ 23:09:
[...]
Oh? Jammer
Mmm, dat maakt het toch echt minder interessant (lees: haalbaar) om mee te doen, omdat 1 uur per dag gedurende 14 dagen voor sommige (o.a. ik) echt niet is op te brengen. De vorige contest duurde een maand (+- 30 dagen dus) voor 100 jaar en toen dacht ik al dat een langere looptijd wenselijk was. Ik meen zelfs dat er ook andere waren die dat vonden.
Maar ik kan me natuurlijk ook voorstellen dat vele anderen die tijd wel kunnen opbrengen en dan niet onnodig lang willen wachten op mensen met 'tijdgebrek'.
Wie neemt de organisatie van een nieuwe contest eigelijk op zich?
Het enige waar ik voor zorg is een fantastisch transport en een kans op de 1e plaats
Ik geloof dat ik een tikje te dramatisch overkwam; het was iig niet als persoonlijke aanval o.i.d. bedoeldCis schreef op 30 augustus 2004 @ 11:54:
Ach, komop.
Ik wil op zich wel actief deelnemen als organisator, dat zal minder tijd kosten dan meespelen, denk ik. Hoe dan ook, ik denk dat het zou helpen als iemand zou opstaan als organisator, om dit soort regels voor een nieuwe contest (in overleg) op te stellen.Ik neem de organisatie niet op me, dus misschien wordt het wel 2 maanden ofzow. Ik ga daar niet over, en ik wil daar ook niet over gaan
En wat ook belangrijk is: het is mij momenteel geheel onduidelijk wie er mee willen doen... en hoe meer deelnemers, hoe leuker inderdaad!
Kleine prikkel voor mij om wel een uur per dag vrij te gaan makenHet enige waar ik voor zorg is een fantastisch transport en een kans op de 1e plaats![]()
Maar serieus: ik wel wel een volgende contest (mede-)organiseren en een webpaginaatje daarvoor maken (verwacht dan niet een meesterlijk fraaie site
Ik vraag me af hoe je pre-signals plaatst (waar staan ze bij rail building). Zitten die ook in OpenTTD (en zoja, in 0.3.3 ?).TWBMS schreef op 29 augustus 2004 @ 15:24:
[...]
Spel werkt net zoals TTD.
Pre-signals werkt vrij simpel. lees dit voor meer info.
Je plaatst ze net als een normaal sein, maar dan met de control-toets ingedrukt. Meerdere keren met de control-toets ingedrukt klikken op een sein veranderd het type (normal, pre, exit of combo).
Een looptijd van 14 dagen vind ik veel te kort. Ik wil lekker als ik een uurtje zin heb kunnen spelen. Daarom stel ik eerder 2 maanden voor. Kan iedereen op z'n gemak spelen, en voor de Die-hards,
wat let je om niet meerdere inzendingen te doen?
wat let je om niet meerdere inzendingen te doen?
Hmm, werkt die money cheat niet meer in 0.3.3 ofzo, want ALT-1 doet weinig hier. Als ik het met de linker-alt doe hoor je wel zo'n "deze optie werkt niet" windows geluid, met rechter-alt hoor je, en gebeurt er niets.
Nieuwe contest ben ik helemaal bij, een uitdaging zoals voorgeteld met dat eiland lijkt me super!
Ben voor een looptijd van 50jaar in 1 maand tijd, of 100 jaarin 2 maand tijd. Vorige contest viel in de vakantie dus had ik meer tijd, vakantie is weer voorbij en er moet weer gestudeerd worden.
Ben voor een looptijd van 50jaar in 1 maand tijd, of 100 jaarin 2 maand tijd. Vorige contest viel in de vakantie dus had ik meer tijd, vakantie is weer voorbij en er moet weer gestudeerd worden.
Verwijderd
Heb weer wat tijd vrijgemaakt om de vorige contest te beoordelen. Heb Argro en Cis al gedaan en ben nu bezig met Sgrovert.
De laatste heb ik geen final save, maar ik bekijk die wel even.
Is echt grappig om te zien hoe iedereen sommige situaties totaal anders oplost. Echt heel mooi. Ik hoop vandaag nog een uurtje vrij te kunnen maken.
De laatste heb ik geen final save, maar ik bekijk die wel even.
Is echt grappig om te zien hoe iedereen sommige situaties totaal anders oplost. Echt heel mooi. Ik hoop vandaag nog een uurtje vrij te kunnen maken.
Kun je dan eens een screenie online zetten over de verschillen?
het klopt dat de laatste er nog niet op staat... ik heb hem pas later ingestuurd.
ik heb hem dus nu wel verstuurd dus als sgrovert z'n mail even wil checken
ik heb hem dus nu wel verstuurd dus als sgrovert z'n mail even wil checken
Verwijderd
Heb alles in een word document staan. Ben ook nog van plan om de fouten in sommige knooppunten online te zetten. Alleen ik heb geen webruimte.ge-flopt schreef op 02 september 2004 @ 12:39:
Kun je dan eens een screenie online zetten over de verschillen?
Dus heeft iemand een paar mb vrij voor de contest dan ben ik hem eeuwig dankbaar
Ben te bereiken op het e-mail adres in mijn profiel, vermeld wel duidelijk in het onderwerp dat het over GoT TTDLX gaat. Heb mijn account op exclusive staan dus alles wordt gefilterd.
Offtopic @WJP: speel jij toevallig Nukezone? zo ja, dan kan het zijn dat ik toevallig net een war met jouw clan heb gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 15:52 ]
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:51:
[...]
Offtopic @WJP: speel jij toevallig Nukezone? zo ja, dan kan het zijn dat ik toevallig net een war met jouw clan heb gehad.
offtopic:
nope...
ik speel geen Nukezone... wel natural selection
nope...
ik speel geen Nukezone... wel natural selection
Lijkt mij inderdaar ook wel leuk om te zien hoe de dingen zijn opgelost of fout zijn gegaan.
Gaat helemaal leuk worden om te zien hoe ze de komende contest gaan oplossen.
( map met eiland )
Heb zelf de map al een paar keer gespeeld, maar om een goede door stroming te krijgen heb je veel gedult nodig, planning en niet erg vinden om alles in 1 keer compleet over nieuw te bouwen.
oh en het is mogelijk om alle bedrijven te behouden dus dat kan geen probleem zijn.
persoonlijk heb ik al een mooi netwerk weten te bouwen, alleen die hout zaagerij zit beetje in de weg hehe ^_^
Over de tijd limit, 2 weken lijkt me te kort, 2 maanden lijkt me te lang. 1 maand lijkt mij lang genoeg. Anders heb je kans dat het in de vergetelheid raakt.
Gaat helemaal leuk worden om te zien hoe ze de komende contest gaan oplossen.
( map met eiland )
Heb zelf de map al een paar keer gespeeld, maar om een goede door stroming te krijgen heb je veel gedult nodig, planning en niet erg vinden om alles in 1 keer compleet over nieuw te bouwen.
oh en het is mogelijk om alle bedrijven te behouden dus dat kan geen probleem zijn.
persoonlijk heb ik al een mooi netwerk weten te bouwen, alleen die hout zaagerij zit beetje in de weg hehe ^_^
Over de tijd limit, 2 weken lijkt me te kort, 2 maanden lijkt me te lang. 1 maand lijkt mij lang genoeg. Anders heb je kans dat het in de vergetelheid raakt.
[ Voor 4% gewijzigd door TWBMS op 02-09-2004 19:56 . Reden: berichtjes verdwijnen hier als sneeuw voor de zon ]
Verwijderd
het lijkt me ook leuk om met breakdowns te spelen, zo is het allemaal iets te vloeiend.
en net of er bij de NS/bba/connexion nooit geen trein/bus kapot is
edit: in de contest dan
en net of er bij de NS/bba/connexion nooit geen trein/bus kapot is

edit: in de contest dan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 21:33 ]
Ik heb nu dus een oplossing nodig 
Ik ben van plan om mijn rail network natuurlijk gigagroot te maken. Daarom heb ik een eigen volledig vlatte scenario gemaakt. Ik heb ben nu dus bezig met een network. Want ik wil er wel eens een stuk of 80 treinen op laten rijden
Nu stuit ik dus op een probleem. ik ben dus van plan om over het gehele wereldje een 4 dubbele baan aan te leggen, een richtingsverkeer natuurlijk. Daar moet dus alles over heen. Vanaf die baan (dat een vierkant is..) moeten er splitsingen komen waar je in het netwerk kan rijden en daar dan uiteindelijk na factory's gaan.
Voor de mensen die het niet snappen, zie hier een gedeelte:

De 4 banen is de echte main line. En de andere 2 banen is een subline.
Nu vraag ik me dus af, hoe kan ik deze het beste connecten ? Ik wil dus dat je van alle kanten alle kanten op kan
. Alleen heb ik nog niet zoveel ervaring met 4 baan wegen, ik werkte voornamelijk met 2 banen, maar dat werkte niet meer zo perfect wanneer en 30 treinen op reden
.
Heeft iemand niet een plaatje als voorbeeldje ?
Ik heb deze al gevonden:

Maar hier zitten paar problemen aan, zoals dat het heel erg veel ruimte inbeslag neemt en dat ik het niet zo 1 2 3 na maak (ik moet het trouwens 16x maken (iedere main line kant 4x
)).
Ik ben van plan om mijn rail network natuurlijk gigagroot te maken. Daarom heb ik een eigen volledig vlatte scenario gemaakt. Ik heb ben nu dus bezig met een network. Want ik wil er wel eens een stuk of 80 treinen op laten rijden
Nu stuit ik dus op een probleem. ik ben dus van plan om over het gehele wereldje een 4 dubbele baan aan te leggen, een richtingsverkeer natuurlijk. Daar moet dus alles over heen. Vanaf die baan (dat een vierkant is..) moeten er splitsingen komen waar je in het netwerk kan rijden en daar dan uiteindelijk na factory's gaan.
Voor de mensen die het niet snappen, zie hier een gedeelte:

De 4 banen is de echte main line. En de andere 2 banen is een subline.
Nu vraag ik me dus af, hoe kan ik deze het beste connecten ? Ik wil dus dat je van alle kanten alle kanten op kan
Heeft iemand niet een plaatje als voorbeeldje ?

Maar hier zitten paar problemen aan, zoals dat het heel erg veel ruimte inbeslag neemt en dat ik het niet zo 1 2 3 na maak (ik moet het trouwens 16x maken (iedere main line kant 4x
Ik heb zo 1-2-3 geen kant-en-klare oplossing voor dit probleem; ik heb het zelf gewoon steeds vermeden, juist omdát het zo complex kan worden
Maar zomaar ff een idee: een soort 2-verdiepings-rontonde?
Dus 1 verdieping voor alle buitenste spoorparen en de andere voor de binnenste spoorparen. Wanneer je dan op de main-lines zelf zorgt voor 'load balancing' tussen binnenste en buitenste sporen, dan boeit het niet welke van de 2 rotondes genomen wordt door een trein en hoef je die 2 verdiepingen dus niet compleet te verweven met elkaar --> dat scheelt een heleboel complexiteit.
Maargoed, het blijft natuurlijk maar een idee, maar een rontonde is vreselijk simpel te bouwen, dus ik denk dat er wel iets mee te doen is. Ik pas sinds kort met redelijk succes ook 'gewone' rotondes toe, maar dan op 2x1 baan routes. De capaciteit is eigelijk behoorlijk goed.
Ik zal zodra ik tijd heb zoiets proberen te bouwen...
Maar zomaar ff een idee: een soort 2-verdiepings-rontonde?
Dus 1 verdieping voor alle buitenste spoorparen en de andere voor de binnenste spoorparen. Wanneer je dan op de main-lines zelf zorgt voor 'load balancing' tussen binnenste en buitenste sporen, dan boeit het niet welke van de 2 rotondes genomen wordt door een trein en hoef je die 2 verdiepingen dus niet compleet te verweven met elkaar --> dat scheelt een heleboel complexiteit.
Maargoed, het blijft natuurlijk maar een idee, maar een rontonde is vreselijk simpel te bouwen, dus ik denk dat er wel iets mee te doen is. Ik pas sinds kort met redelijk succes ook 'gewone' rotondes toe, maar dan op 2x1 baan routes. De capaciteit is eigelijk behoorlijk goed.
Ik zal zodra ik tijd heb zoiets proberen te bouwen...
Lijkt me inderdaad de meest makkelijke/overzichtelijke oplossing. Elke aanpassing die moet leiden tot een betere doorstroming zal de boel alleen maar stukken ingewikkelder maken, voor misschien maar een heel klein beetje winst. Ik zou 'm zo maken in ieder geval.
Dit topic is gesloten.