[PC] Het Transport Tycoon topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

0.3.2
Get it on http://sourceforge.net/pr...=111717&release_id=240168

0.3.2 (2004-05-22)
- Feature: HP for trians limited to 16bit int
- Feature: added Czech translation
- Feature: train refitting
- Feature: auto euro
- Fix: don't allow building railroad stations on airports or bus stations
- Feature: industry directory
- Feature: added extend vehicle life/noexpire patch
- Feature: show revision number in title bar
- Fix: Enable mouse wheel scrolling and zooming in SDL
- Fix: Construct industries producing raw materials
- Fix: loading TTD saves gave incorrect reliability parameters for wagons
- Feature: random network games
- Fix: fixed order restore bug in network play
- Fix: network sync fix for train goto depot
- Feature: smallmap remembers size
- Fix: Only one statue per player per town
- Fix: enhanced patch configurator
- Fix: if realistic acceleration was enabled, train didn't accelerate if they entered a tunnel right after a slope
- Fix: remove sdl frameskip message
- Fix: road vehicle on hills speedfix
- Fix: CompanyValueGraph window too small for currency
- Fix: mkdir() problem in unix.c
- Fix: client kills server if it leaves a networkgame
- Change: autosave go to autosave/
- Fix: Canal tool resets after 1 use
- Feature: remember value of show town names in smallmap
- Feature: norwegian translation
- Feature: norwegian currency
- Feature: slovak language
- Fix: smoother mouse cursor
- Fix: fixed a couple of overlapping memcpys
- Feature: use SO_REUSEADDR on listen socket
- Feature: unix sigabort handling
- Feature: hungarian translation
- Fix: quit to beos
- Fix: dragging to build canals sometimes crashed
- Fix: cactus plants died on desert
- Feature: added norwegian translation
- Feature: added more default resolutions
- Feature: return error message if DOS grf files are used
- Feature: bemidi support
- Fix: invalid letters in spanish town names
- Fix: rail upgrade button
- Fix: makefile reorganization
- Fix: Zoom out button not grayed out
- Fix: no space between some values and units
- Change: Plant area of trees now allowed for 20x20 area
- Change: "kmh^-1" to "km/h"
- Fix: Station catchment outline-tiles weren't shown properly on slopes
- Fix: oil rig station wasn't properly deleted
- Fix: fixed making screenshots in scenario editor
- Feature: added icelandic currency
- Change: show original savegame names for oldstyle savegames
- Fix: mac patches by bjarni
- Fix: fixed alignment issue in station drawing
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=7913

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Jammer genoeg is er 1 feature nog steeds niet toegevoegd. In de TTDPatch had je een signcheat voor track conversion. En alle undercarriages van je treinen werden ook geconverteerd zodat ze door konden blijven rijden. En dan kon je rustig aan alle loc's vervangen door de nieuwe locs.

In OpenTTD is dat dus onmogelijk. Er zit een track conversion tool in, maar die vervangt alleen de tracks, de treinen moet je zelf vervangen. Wat in een redelijk groot interconnected netwerk zo goed als onmogelijk is, behalve als je alle treinen eerst verkoopt, dan alle tracks converteert, en dan overal nieuwe treinen laten rijden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

ik zet alle treinen in een depot.. convert alles en copieer de treinorders naar nieuwe treinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Hoeveel treinen had je op dat moment rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik moet straks ook over op maglev voor al mijn treinen... en dat ga ik idd doen door ze allemaal naar depots te sturen en dan handmatig te vervangen.
gelukkig kan je de game nadat ze allemaal in de depots zijn op pause zetten en dan in je eigen snelheid alle tracks en treinen vervangen...
maar wordt wel een hele operatie, ook omdat je voor elk station opnieuw moet bekijken hoeveel treinen en wagons erop moeten... omdat maglevs nou eenmaal sneller zijn en meer per wagon kunnen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:36
Wow... na tijden weer eens een transport tycoon topic :-D

Ik had net bedacht dat het wel weer eens tijd was om TTD te installen met patch, dus dat ga ik nu helemaal doen.

Ik heb laatst eens op de ttdpatch site gekeken en daar een hoop nieuwe graphics gezien. Onder andere langere trucks, vette bussen, allerlei nieuwe treinen en ook nieuwe schepen. Gebruikt niemand hier die nieuwe graphics?? leek mij wel vet namelijk.

Ik heb vroegah ook van die enorme netwerken met klaverblad kruisingen gemaakt (4-baans) ik zal eens op zoek gaan naar screenshots.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:36
Nou, ik heb em ook maar weer geinstalleerd... wat een werk! Maar met nieuwe graphics en alles. Weet alleen niet of alles is goed gegaan... ik kan aan het begin namelijk nog geen treinen of bussen bouwen... pas na een jaartje of wat is de eerste bus beschikbaar.
Met de patch even een nieuwe game starten in 2000 levert wel elektrische treinen, rare road vehicles en mooie boten op. Weet iemand hoe dit zit?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een map maken in scenario editor en je kan gelijk het jaartal kiezen. Dat kan ieder geval met Open TTD 0.3.0 en de bigger maps versie ervoor. Is wel handig gelijk op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:22

thirdeye

tool

Naar aanleiding van dit topic, en al vele eerdere berichten over de genialiteit van dit spel, ben ik maar op zoek gegaan en speel ik nu sinds heel kort TTDX met maar meteen de TTDPatch erbij, of hoe die ook mag heten.
Ik heb echter een probleem, want de subsidies willen maar niet komen. Als er onder in de news-ticker een subsidie-aanbod komt, probeer ik die te halen. Passagiers van A naar B bijvoorbeeld. Ik leg een weg aan, zet in A en B een busstation, laat een bus op en neer rijden, zie hem passagiers bij zich hebben, maar geen geld. En ja, het gebeurt wel binnen de tijd. Moet ik nog wat speciaals doen ofzo? Alvast bedankt, en sorry voor de noob-vraag...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In principe hoef je verder niets te doen. Je hoort een bericht te krijgen dat de subsidie toegekend is. :? Gewoon een verbinding maken tussen de 2 punten en trein/bus heen en weer laten rijden. Subsidie wordt pas gegeven als de trein/bus op beide stations langsgeweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Ik lees vaak dat jullie bij een verwerkende industrie 2 stations gebruiken, 1 voor aanvoer (bv Iron Ore) en 1 voor afvoer (Steel).

Zelf vindt ik 1 station voor aan- en afvoer mooier:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/kvknotsenburg/steel_station.png
Door dat checkpoint zorg ik er dan voor dat de staaltreinen niet 'dubbel' gaan staan wachten op sporen die voor Iron Ore aanvoer bedoeld zijn.

Het handige is dat je geen extra junctions moet maken om beide stations op hetzelfde hoofdspoor (rechtsboven) aan te sluiten, wat weer vertragingen scheelt door hellingen en/of seinen.

Wat zijn de pro's en con's van deze aanpak vs. 2 stations?

[ Voor 8% gewijzigd door kasper_vk op 25-05-2004 12:51 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

@ www.openttd.com
OpenTTD 0.3.2.1 Released
After a short incidential release of 0.3.2, we are happy to announce version 0.3.2.1. Although multiplayer is improving, it has not yet become an officially supported feature. Go grab yourself a fresh copy, but don't forget to share it with your friends -- we need more addicted players!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

kasper_vk schreef op 25 mei 2004 @ 12:42:
Ik lees vaak dat jullie bij een verwerkende industrie 2 stations gebruiken, 1 voor aanvoer (bv Iron Ore) en 1 voor afvoer (Steel).

[afbeelding]
Door dat checkpoint zorg ik er dan voor dat de staaltreinen niet 'dubbel' gaan staan wachten op sporen die voor Iron Ore aanvoer bedoeld zijn.

Het handige is dat je geen extra junctions moet maken om beide stations op hetzelfde hoofdspoor (rechtsboven) aan te sluiten, wat weer vertragingen scheelt door hellingen en/of seinen.

Ik vind 2 stations makkelijker aangezien ik geen fan ben van waypoints, het scheelt ook weer bij het ingeven van orders ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

Muse schreef op 25 mei 2004 @ 12:24:
In principe hoef je verder niets te doen. Je hoort een bericht te krijgen dat de subsidie toegekend is. :? Gewoon een verbinding maken tussen de 2 punten en trein/bus heen en weer laten rijden. Subsidie wordt pas gegeven als de trein/bus op beide stations langsgeweest is.
Thanks in ieder geval. Het is me overigens inmiddels al een keer gelukt om er een in de wacht te slepen.

NIEUWE VRAAG (jezus wat een noob): Soms krijg ik een loc of bus aangeboden om er voor een jaar mee te rijden voordat hij aan iedereen beschikbaar is. Zitten er nadelen aan? Als je JA kiest en je gebruikt hem vervolgens niet bijvoorbeeld?

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij, maar dit heb ik nooit zeker geweten, hebben die modellen aan het begin een lagere betrouwbaarheid (een soort van beta versie). Als je speelt met 'Breakdowns' uit, dan merk je daar niets van, maar anders zou het kunnen zijn dat ze vaker stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 14:18:
Volgens mij, maar dit heb ik nooit zeker geweten, hebben die modellen aan het begin een lagere betrouwbaarheid (een soort van beta versie). Als je speelt met 'Breakdowns' uit, dan merk je daar niets van, maar anders zou het kunnen zijn dat ze vaker stuk gaan.
Okee thanks... Voordelen zijn dan dus neem ik aan dat je betere kwaliteit in handen hebt (meestal)?
Overigens die OpenTTD maar ff gedownload (ook alweer dankzij dit topic), zitten wel wat fijne dingen in zie ik zo.

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:52
Er zit inderdaad geen nadeel aan. Wel inderdaad het voordeel dat de uiteindelijke reliability hoger is, ook als je hem niet gebruikt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kasper_vk schreef op 25 mei 2004 @ 12:42:

[afbeelding]

Ikzelf bouwde ook altijd zulke stations. Voordelen vond ik dat het gewoon cool was en realistischer. Het grootste voordeel was altijd dat je maar 1 station had waar de spullen terecht kwamen. Dit is nu eigenlijk al opgelost door de optie waarbij een station wat krijgt zodra er een wagon van dat type is geweest.

Vorige week ben ik bij het doorlezen van wat documentatie erachter gekomen dat het ook 1 groot nadeel heeft. De groei van de steden wordt bepaald door het aantal stations. Meer stations zorgt voor beter groeiende steden. Aan de andere kant valt dit ook wel met bushaltes op te lossen ;).

Dezelfde optie zorgt waarschijnlijk ook voor dat eerdere subsidie probleem. Bij een subsidie om passagiers van A naar B te brengen krijg je de subsidie zodra je 1 passagier van A naar B hebt gebracht (dus niet B naar A!) Door die settings zal de bus eerst een rondje moeten rijden voordat er uberhaupt een passagier is. Beter is om de bus op full load in station A te zetten of 2x achter elkaar laten bezoeken om in ieder geval 1 passagier in de bus te hebben voor de subsidie toewijzing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Bij nieuwe subsidies blijf ik er eigenlijk altijd even bij :) Nadat de trein (ik doe eigenlijk niets met bussen :P) uit het station is keer ik hem om (seinen :P), stop ik hem en skip ik de opdrachten tot hij weer naar dat eerste station moet. Even wachten tot er (minimaal) 1 item aanwezig is op het station en gaan maar :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

thirdeye schreef op 25 mei 2004 @ 14:06:
[...]
Als je JA kiest en je gebruikt hem vervolgens niet bijvoorbeeld?
volgens mij als je dat doet dan krijg je minder van zulke aanboden. d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

WJP schreef op 25 mei 2004 @ 17:43:
[...]

volgens mij als je dat doet dan krijg je minder van zulke aanboden. d8 ik
Alrighty. Thank you very much allemaal!

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

In TT[DLX] was het volgens mij zo:

Nee zeggen: Geen nadeel
Ja zeggen en gebruiken: eerder gebruiken/hogere reliability
Je zeggen en NIET gebruiken: minder offers/AI krijgt offers eerst. Het bouwen van 1 zo'n trein zonder dat ie echt reed was volgens mij voldoende.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op 26 mei 2004 @ 00:41:
In TT[DLX] was het volgens mij zo:

Nee zeggen: Geen nadeel
Ja zeggen en gebruiken: eerder gebruiken/hogere reliability
Je zeggen en NIET gebruiken: minder offers/AI krijgt offers eerst. Het bouwen van 1 zo'n trein zonder dat ie echt reed was volgens mij voldoende.
Zo ging het inderdaad met de ouwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Weet iemand of er al een bigmap patch is voor 0.3.2.1? Zou die van 0.3.2 moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Kan je met OpenTTD eigenlijk ook gebruik maken van een moneycheat? (Ik wil verdorie gewoon bouwen :P). Ik zie nergens een handleiding dus vandaar mijn vraag hier. De cheats van TTDpatch werken iigv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Nee, sign cheats zoals die in TTDPatch staan zijn niet geimplementeerd in OpenTTD, en naar wat ik van de programmeurs heb gehoord gaan ze dat ook niet doen. Of er uiteindelijk wel cheat mogelijkheden inkomen is mij nog niet bekend, maar op het moment dus niet.

Wat dus betekent dat je gewoon rustig aan moet beginnen, en op een gegeven moment wanneer je wel geld heb de boel lekker omgooien. Alhoewel ik van die "organische" netwerken (netwerken die dus stapje voor stapje gegroeid zijn) het leukste vind ;).

Dan heb ik het dus over knooppunten zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttd/Wolfensteijn%20Transport,%2026th%20Apr%202032.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

DutchCommando schreef op 30 mei 2004 @ 12:21:
Kan je met OpenTTD eigenlijk ook gebruik maken van een moneycheat? (Ik wil verdorie gewoon bouwen :P). Ik zie nergens een handleiding dus vandaar mijn vraag hier. De cheats van TTDpatch werken iigv niet.
Probeer is: linker-ALT+1 :). Et voila 20.000.000 erbij :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja dat kan :) Met wat zoeken zie je dat de toetsencombo zelfs letterlijk in het topic staat

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

racoontje schreef op 29 mei 2004 @ 10:22:
Weet iemand of er al een bigmap patch is voor 0.3.2.1? Zou die van 0.3.2 moeten werken?
Nee denk het niet. Korenn, die de big-map versie voor de vorige versie maakte zei in ieder geval dat hij het niet gaat doen. Op het moment concentreert hij zich op het totaal herschrijven van de random-map generation, hopen dat dat wat wordt :)

Voor grotere mappen wordt momenteel hard aan gedacht. Het probleem is namelijk dat de huidige size van 256/256 er hardcoded erin zit, in een array. Als wij die dynamisch maken dan wordt het spel veel langzamer. Door zo'n fixed array kijken is namelijk veel sneller dan door een dynamische. Er wordt gedacht aan een paar fixe mapgroottes (256x256, 512x512, 1024x1024, of nog wat kleinere). Maar dat is nog stof tot nadenken. Ik denk in ieder geval dat grotere als 102x1024 niet echt nodig zijn, immers die zijn al 16x zo groot als nu.

Wat ik hier wel mensen kan aanraden is om multiplayer van OpenTTD uit te proberen. Maximaal met 8 mensen is echt :9~

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Paul Nieuwkamp schreef op 30 mei 2004 @ 14:02:
Ja dat kan :) Met wat zoeken zie je dat de toetsencombo zelfs letterlijk in het topic staat
Doh!, volgende keer moet ik zelf dus ook wat meer onderzoek gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wolfensteijn schreef op 30 mei 2004 @ 12:31:
Dan heb ik het dus over knooppunten zoals dit:
[afbeelding]
Ik heb zo het gevoel dat dat knooppunt een stuk efficienter kan :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb net iets gedaan waardoor OpenTTD vastliep, daarna kreeg ik een scherm waar ik op de knop "emergency save" (zoiets :P) heb gedrukt. Hoe laat ik alleen die save-game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

bobje86nl schreef op 30 mei 2004 @ 19:17:
Ik heb net iets gedaan waardoor OpenTTD vastliep, daarna kreeg ik een scherm waar ik op de knop "emergency save" (zoiets :P) heb gedrukt. Hoe laat ik alleen die save-game?
Gewoon load game in het spel. En dan naar je map OpenTTD gaan. Dan de file: crash.sav laden :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
OpenTTD heeft ook geen presignals? Bij mij iigv niet, ik zet dubbele signals neer bij de station entry (en gelijk ook exit) met van die verticale witte balken. Bij de entry gooi ik een single normale signal. Doe ik iets fout of is het gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Presignals plaatsen werkt in OTTD anders dan in de patch, je moet iets met control doen of zo...

Ik heb eigenlijk liever de automatische presignals van de patch, want die doen het, en van deze heb ik geen flauw idee wat welke gekleurd balkje doet 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Paul Nieuwkamp schreef op 30 mei 2004 @ 21:41:
Presignals plaatsen werkt in OTTD anders dan in de patch, je moet iets met control doen of zo...

Ik heb eigenlijk liever de automatische presignals van de patch, want die doen het, en van deze heb ik geen flauw idee wat welke gekleurd balkje doet 8)7
http://wiki.ttdpatch.net/...p?page=PreSignalsTutorial
Alsjeblieft :+

In OpenTTD plaats je een signal, en met CTRL+click circuleer je tussen de verschillende types, net zoals in TTDPatch (waar je het btw meestal niet hoeft te doen, omdat ie het automatisch doet)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Darkvater schreef op 30 mei 2004 @ 22:27:
[...]

http://wiki.ttdpatch.net/...p?page=PreSignalsTutorial
Alsjeblieft :+

In OpenTTD plaats je een signal, en met CTRL+click circuleer je tussen de verschillende types, net zoals in TTDPatch (waar je het btw meestal niet hoeft te doen, omdat ie het automatisch doet)
Dat is handig :). Ik wist nooit hoe die dingen werkten.

En dat crash-save is best handig :). Nu nog even OpenTTD voor het slapen gaan :+ :w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik snap die pre-signs nog steeds niet helemaal..

Hoe krijg ik het nou voor elkaar, om bij onderstaand station, te zorgen dat als 1 van de perron's bezet is, een aankomende trein automatisch een van de andere perron's neemt? :) Het lukt me maar niet :{

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/station.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
R4NCOR schreef op 31 mei 2004 @ 00:33:
Ik snap die pre-signs nog steeds niet helemaal..

Hoe krijg ik het nou voor elkaar, om bij onderstaand station, te zorgen dat als 1 van de perron's bezet is, een aankomende trein automatisch een van de andere perron's neemt? :) Het lukt me maar niet :{

[afbeelding]
Nou wil ik niet heel lullig doen, maar je moet wel op elk spoorbaan van het station seinen plaatsen. Ik zal het er even bijzetten op je screenshot. Moment :).
edit:
Ik hoop dat je het snapt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotstation.png

Als de vier banen van het station bezet zijn en alle "exit signals" op rood staan, dan zal het "pre-signal" ook op rood komen te staan. De normale seinen aan het einde van het station (waar de treinen het station uitrijden) moet je ook plaatsen, anders functioneerd het niet. Succes :).

[ Voor 26% gewijzigd door Bobje op 31-05-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik had bewust de signals er juist even uitgelaten :)

Anyway, ik snap je plaatje. Sterker nog, ik had dit al geprobeerd.
Het werkt niet als ik de exit-signals single heb staan, dus alleen rechts. Wel als ik de exit-signals double heb. Da's wel raar eigenlijk, bugje? :)

In ieder geval bedankt, het werkt uiteindelijk toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In het originele en in de patch KIEZEN treinen alleen een leeg spoor als die sporen een dubbel sein hebben :) (volgens mij zelfs alleen als alle exits een dubbel sein hebben). Zo niet, dan neemt hij de kortste weg, en dat is in dit geval dus rechtdoor :)

Als je train-reversing op end-of-line only staat, dan is er niets aan de hand. Kunnen ze in stations ook omkeren dan moet je een waypoint neerzetten of de aanvoerlijn aan de bovenkant binnen laten komen :) Anders willen ze er eerst aan de verkeerde kant uit, zien het eenrichting presignal en gaan dan pas de goede kant op :Y)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
R4NCOR schreef op 31 mei 2004 @ 01:22:
Ik had bewust de signals er juist even uitgelaten :)

Anyway, ik snap je plaatje. Sterker nog, ik had dit al geprobeerd.
Het werkt niet als ik de exit-signals single heb staan, dus alleen rechts. Wel als ik de exit-signals double heb. Da's wel raar eigenlijk, bugje? :)

In ieder geval bedankt, het werkt uiteindelijk toch. :)
Vreemd, bij jou staan de seinen aan de andere kant van het spoor :?. Ik heb ingesteld dat ze rechts rijden, heb jij ingesteld dat vrachtauto's links rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Hangt er natuurlijk vanaf hoe je je signals hebt ingesteld. Hoe ik altijd speel is dat de treinen aan daar rijden waar de signals aan de rechterkant zijn. Dus bij mij zouden de treinen bij de 'Exit Signals' naar binnen gaan en bij 'Plain' eruit.

Dan moet je overal waar je 'Exit Signals' hebt staan een plain signal neerzetten (aan BEIDE kanten), die worden automatisch exit-signals in patch, of met de hand in OpenTTD. Aan de 'Plain' kant, zet je alleen maar aan de rechter kant signals. Dan moet ie het doen :)

Een mooi plaatje van een groot station. De treinen komen van onderen binnen en gaan boven-links uit:
Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/TTDLX/oil-rules.gif

Hier zie je een geavanceerd station, waar 2 inkomende lijnen zijn en de ingang in 2 blokken is ingedeeld. Er kunnen dus 2 treinen tegelijkertijd het station in (uitgang heb ik er niet bijgedaan)

Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/TTDLX/SCR7.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 31-05-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
StarLite schreef op 30 mei 2004 @ 18:14:
[...]

Ik heb zo het gevoel dat dat knooppunt een stuk efficienter kan :)
Ik zou zeggen, leef je uit: http://danwa.net/junk/wol...,%2026th%20Apr%202032.sav

Iemand anders die het wil proberen mag natuurlijk ook zijn gang gaan :P
Het is dus een OpenTTD 0.3.2.1 save ;)

Ondertussen is trouwens ook het netwerk rond mijn sawmill redelijk veranderd, kijk en vergelijk:

Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttd/sawmill.png
Geen idee welk jaar precies, maar dat valt nog uit te zoeken ;)

Afbeeldingslocatie: http://danwa.net/junk/wolf/ttd/sawmill-2032.png
Dit is dus in 2032, zelfde moment als die savegame.

[ Voor 54% gewijzigd door Wolfensteijn op 31-05-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Toch nog een raar probleempje waar ik niet uitkom:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomaatnet.nl/~nkooiker/signals.png

De trein onder de rode pijl neemt het bovenste perron, terwijl de onderste de enige groene is?!

Daardoor houd ie de rest alleen maar weer op, omdat ie nog voor dat bovenste perron moet wachten ook :{

[ Voor 9% gewijzigd door R4NCOR op 31-05-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Controleer of je wel overal de goeie tracks hebt liggen, op het moment kan namelijk die trein onder die rooie streep nooit dat onderste perron bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat is het nadeel van maglev, je ziet het zo slecht :) Je mist een paar == stukjes :) Je hebt wel alle \\, // en || maar je bent 2 =-stukjes vergeten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ooohw, nou zie ik het! :D Stom :) Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

je bent vergeten een stukje spoor aan te leggen

[code]
| | | |
| | | |
|-----|-/
|/ \|
[/code]
zo heb je hem nu!

[code]
| | | |
| | | |
|\--\-|-/
|/ \|
[/code]
zo moet ie

ik hoop dat je het snapt

edit:
grrrr.... veel te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door WJP op 31-05-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hoe pakken jullie dat aan eigenlijk met lijnen waar gigantisch veel treinen over heen moeten?

Ik heb nu een een gewoon dubbelspoor waar ongeveer 30 treinen per minuut overheen moeten.. Ze rijden soms vlak achter mekaar. Dit is dus zo'n beetje the max van die lijn, maar ik wil er nog veel meer overheen sturen :) Hoe los je zoiets handig op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

van 2-->4 gaan

dus 2 iedere richting

als je het aan het begin en einde een beetje leuk wegwerkt is dit zeker goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ik heb een vraag over deze situatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotstation.jpg

Ik wil nu zeg maar een station ergens neerzetten tegen een al bestaand station aan. Hoe doe ik dat? Hier zie je duidelijk dat er al twee stations zijn (als 1 station), maar nu wil in mijn eigen savegame een station tegen een veel groter station aanleggen (vanwege ruimtegebrek). Hoe doe ik dat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:38

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Er kan nog 1 spoor bij Bovenste station :P

Voor de rest denk ik niet dat je veel opties hebt dan die 2 stations groter te maken :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Van iedere type transport kan er slechts 1 station zijn in een blok stations :P Er is al een treinstation bij West Heerhugeberg Airport. Je enige optie is dus om meer sporen aan het bestaande treinstation te leggen :) Je kunt er nog wel een busstation, een truckstation, een haven en ik meen ook een helipad (maar die weet ik niet zeker) er tegenaan bouwen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Paul Nieuwkamp schreef op 03 juni 2004 @ 23:31:
Van iedere type transport kan er slechts 1 station zijn in een blok stations :P Er is al een treinstation bij West Heerhugeberg Airport.
Kijk nog eens goed, ik zie duidelijk 2 stations aan het vliegveld vastliggen, wat erop duidt dat er dus meerdere treinstations op een station kunnen. Het zou dus mogelijk moeten zijn om nog een derde station erbij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wtf? Ik dacht dat er een rij flats tussen stond, maar die horen erbij of zo?

Ik heb iig nog nooit meerdere (losse) treinstations in 1 stationsgroep mogen zetten, dan kreeg je exact deze melding.
Misschien een bugje ofzo? Je mag namelijk wel stations uitbreiden, mits je bijbouwsels even lang (of breed, bij het langer maken) zijn als het eerdere deel, en je andere stations zijn beide 5x2 ?? Wat als je dat 3e station ook 5x2 maakt?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het op die manier ook nog nooit voor elkaar gekregen :? Dan kreeg ik ook altijd deze melding. Wtf, twee stations aan een airport! Dat wil ik ook!
Gebruik je OpenTTD of TTD+Patch? Dan wil ik wel eens zien of ik dit ook kan bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Staat de optie 'non-uniform (train) stations' wel aan? Het kan zijn dat deze wel aanstond bij de eerdere stations en nu je hem ingeladen hebt deze niet meer aan staat?

@paul: Het bijbouwen mocht normaal alleen naast of in het verlengde. Zolang het uiteindleijke station maar weer rechthoekig was. Met boven genoemde optie is dit geen probleem meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Janoz op 04-06-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Die save komt uit openttd 0.3.2.1. In TTDPatch was het volgens mij niet mogelijk. Dus check de opties van openttd, en kijk of je het dan wel voor elkaar kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Is idd een OpenTTD extensie, daar kun je zelfs staions in L-vorm bouwen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Janoz schreef op 04 juni 2004 @ 10:18:
Staat de optie 'non-uniform (train) stations' wel aan? Het kan zijn dat deze wel aanstond bij de eerdere stations en nu je hem ingeladen hebt deze niet meer aan staat?

@paul: Het bijbouwen mocht normaal alleen naast of in het verlengde. Zolang het uiteindleijke station maar weer rechthoekig was. Met boven genoemde optie is dit geen probleem meer.
Die twee stations zijn 2x5 en 3x5. Maar een station hoeft niet rechthoekig te zijn hoor. Als het maar binnen een bepaalde grote blijft, wordt het station groter dan dat wat je ingesteld heb, dan moet hij wel rechthoekig zijn.

Die optie "non-uniform .... " staat aan jah :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat is de waarde van de optie "Maximum station spread"?

Probeer ook eens om je nieuwe 2x2 station links tegen de airport aan te bouwen [dus 3 vakjes naar linksboven, tegen een hoek aan, dat ie niet uisteekt] dat wil bij mij ook wel eens helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door StarLite op 05-06-2004 12:29 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
StarLite schreef op 05 juni 2004 @ 12:28:
Wat is de waarde van de optie "Maximum station spread"?
64, hoger kan niet.

Hier kan je goed zien dat stations helemaal niet rechthoekig hoeven te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotstation2.jpg

Het zou dus gewoon moeten kunnen dat ik dat station tegen het vliegveld aanleg.

[ Voor 51% gewijzigd door Bobje op 05-06-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dit spel heb ik vroeger zo vaak gespeeld :)
Heb het nu alleen helaas niet meer :(
Hoe kan ik nog aan het spel komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

aangezien het nog geen abandonware is zou je het uit een budget bak bij je lokale winkel moeten scoren. Of via ebay ofzo. Daarna TTDXPatch of OpenTTD erop loslaten en je kan het onder XP spelen met wat meer opties.

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op 05 juni 2004 @ 14:09:
Dit spel heb ik vroeger zo vaak gespeeld :)
Heb het nu alleen helaas niet meer :(
Hoe kan ik nog aan het spel komen?
De normale dos versie die je moet hebben ligt in de bakken van diverse winkels voor iets van 5 eurie. Dan kun je openttd gebruiken of de ttdpatch om het draaiend te krijgen op xp. Als ik iets verkeerd zeg corriceer me even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik heb een gevoel dat je niet naar de shop bent gerend om het te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Da_Imp schreef op 05 juni 2004 @ 15:01:
Daarna TTDXPatch of OpenTTD erop loslaten
welke van de 2 is het leukste, of is beter
dus welke kan ik beter kiezen?

als ik dit topic zie denk ik meteen weer aan die goeie oude tijd :P
maarja dat heeft volgens mij iedereen :D

ik wil het ook maar weereens gaan proberen nu je die patch en uitbreiding (ofzo) hebt.
Maar ik wil graag weten welke ik het best kan kiezen, die patch of openTTD

:)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Niet te vaak gaan spelen in ieder geval, dan kom je er niet meer vanaf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
bobje86nl schreef op 05 juni 2004 @ 18:44:
Incorrect, ik heb net 1 minuut vrijgemaakt om nieuwe reply's in dit topic weer te lezen en deze reply te tikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Dark Lord schreef op 05 juni 2004 @ 18:34:
[...]

welke van de 2 is het leukste, of is beter
dus welke kan ik beter kiezen?
:)
de patch heeft meer opties

openttd heeft hogere resoluties..

ikzelf ben verliefd geworden op de hogere resolutie dus OpenTTD voor mij :)

edit:
kijk ook hier

[ Voor 12% gewijzigd door WJP op 05-06-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
bobje86nl schreef op 05 juni 2004 @ 18:44:
mooi dat is precies wat ik nodig heb nu de examens afgelopen zijn :P
heb toch hele vakantie niks te doen ;)
WJP schreef op 05 juni 2004 @ 19:37:
[...]

de patch heeft meer opties

openttd heeft hogere resoluties..

ikzelf ben verliefd geworden op de hogere resolutie dus OpenTTD voor mij :)

edit:
kijk ook hier
ok thnx, ik zal ff kijken naar die link.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vanmiddag ook weer begonnen met ttd -> heb meteen maar openTTD geprobeerd. Ik wil gelijk niks anders meer! (voor ik et wist was het opeens 11 uur O-) )

Over de resoluties van openTTD --> Als je een tijdje gespeeld hebt, lijkt de windowsresolutie opeens zo vreselijk laag, of ligt dat aan mij? :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
wat is dus begrijp uit dat topic is:
ttdpatch = beter, want het heeft meer opties
openttd = beter, want het heeft meer toekomst

maar openttd is nu nog niet beter het heeft alleen hogere resolutie (en is mischien illegaal)
hmm ik kijk nog ff op de site van ttdpatch ofzo en daarzoek nog ff forum voor de verschillen tussen open en patch :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Lord schreef op 06 juni 2004 @ 02:05:
wat is dus begrijp uit dat topic is:
ttdpatch = beter, want het heeft meer opties
openttd = beter, want het heeft meer toekomst

maar openttd is nu nog niet beter het heeft alleen hogere resolutie (en is mischien illegaal)
hmm ik kijk nog ff op de site van ttdpatch ofzo en daarzoek nog ff forum voor de verschillen tussen open en patch :)
OpenTTD heeft ook veel van de patches die TTDpatch doorvoerde hoor. Ook heeft het een aantal dingen die met TTDpatch onmogelijk zijn: Hogere bruggen, vernieuwde multiplayer / netcode, 'kanalen' voor boten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
'kanalen' voor boten etc.
Dat zit ook in de patch hoor (eerder al zelfs) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 02:18:
[...]

OpenTTD heeft ook veel van de patches die TTDpatch doorvoerde hoor. Ook heeft het een aantal dingen die met TTDpatch onmogelijk zijn: Hogere bruggen, vernieuwde multiplayer / netcode, 'kanalen' voor boten etc.
hmm ik heb nu de documentation van allebei gelezen,
redelijk wat komt overeen.

Ik ga denk ik voor OpenTTD, als het me nou echt niet bevalt kan ik altijd nog veranderen :)
maar OpenTTD heeft volgens mij heelveel hetzelfde als TTDpatch

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Openttd heeft nieuwe grotere vliegvelden...... Toch wel prettig als je wat met passagiers wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
little_soundman schreef op 06 juni 2004 @ 02:45:
Openttd heeft nieuwe grotere vliegvelden...... Toch wel prettig als je wat met passagiers wil doen.
in oude TTD was het altijd leuk om heelveel stations (trein/vliegveld/bus) te maken zodat de stad heelgroot werd, dan exlusive (ofzo) rechten kopen en reclame and de stad laten uitbreiden zodat het uiteindelijk zo groot werd dat je 3 vliegvelden en 10 (of nog meer) busstations in 1 stad had :)
dus die grote vliegvelden klinken wel leuk :D

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Hmm, in OpenTTD zit volgens mij geen multiplayer, als ik op "2 Players" drukt, komt er een schermpje met " Multiplayer is not implemented in OpenTTD yet " (OpenTTD, 0.3.2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Tranzity schreef op 06 juni 2004 @ 16:15:
Hmm, in OpenTTD zit volgens mij geen multiplayer, als ik op "2 Players" drukt, komt er een schermpje met " Multiplayer is not implemented in OpenTTD yet " (OpenTTD, 0.3.2.1)
Er is geen officieel multiplayer, nee :). Dus als het niet werkt, moet je niet zeiken.

Een server start je op door: "openttd.exe -n". Je drukt op New Game, en creeert een game. Pas HIERNA kunnen clients connecten. Dit doen ze door: "openttd.exe -n <IP-van-server", dus bijvoorbeeld: "openttd.exe -n 192.168.0.3". De game wordt van de server gedownload, en je kan met max 8 mensen spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
yay ik heb nu ook OpenTTD ;)
eerst kon ik me TTD niet vinden en had ik de TTD dos versie maar die deed het niet echt.
Maar na ff me stapel oude cd's doorzoeken (zijn er dus nog aardig wat :P ) had ik hem eindelijk gevonden :)
ff OpenTTD geinstalleerd en spelen maar,
wel cool met die hogere resolutie anders zou het niet echt super spelen.
En sommige van die nieuwe dingen zijn ook wel leuk, alleen snap ik dat nog niet echt wat die ctrl+sign plaatsen nou in houd enzo :/
nouja nog ff proberen

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dark Lord schreef op 06 juni 2004 @ 21:08:
En sommige van die nieuwe dingen zijn ook wel leuk, alleen snap ik dat nog niet echt wat die ctrl+sign plaatsen nou in houd enzo :/
Dat zijn presignals :) Zie ook hier en verder:
[rml]DutchCommando in "[ PC] Het Transport Tycoon topic"[/rml]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
little_soundman schreef op 06 juni 2004 @ 02:45:
Ik zie het verschil niet tussen het grote vliegveld van OpenTTD en TTD. Ze zijn toch gewoon hetzelfde?

Damn, ik heb mijn halve game op waterniveau gebouwd, en de game-mode stond op doorspoelen. Ik leg een kanaal aan en binnen no-time alles weg en overal water :(. Was wel ff schrikken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
oh thnx, ik denk dat ik nu (half) snap wat ze zijn :)
zal het nog ff een paar keer doorlezen ;)
en natuurlijk ff ingame uitproberen of het uitmaakt (zal natuurlijk wel uitmaken anders zit het er niet in :P )
bobje86nl schreef op 06 juni 2004 @ 22:49:
[...]
Ik zie het verschil niet tussen het grote vliegveld van OpenTTD en TTD. Ze zijn toch gewoon hetzelfde?

Damn, ik heb mijn halve game op waterniveau gebouwd, en de game-mode stond op doorspoelen. Ik leg een kanaal aan en binnen no-time alles weg en overal water :(. Was wel ff schrikken :P.
ja met vliegveld bouwen zag ik ook maar 2 standen, small/large
small was enigste die ik op dat moment kon...
dus van large weet ik nog niet (moet nog ff scenario maken waar tijd later is ofzo iets)
had je nog wel een recente save game? anders is het echt wel balen |:(
:P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Dark Lord schreef op 06 juni 2004 @ 22:59:
[...]

oh thnx, ik denk dat ik nu (half) snap wat ze zijn :)
zal het nog ff een paar keer doorlezen ;)
en natuurlijk ff ingame uitproberen of het uitmaakt (zal natuurlijk wel uitmaken anders zit het er niet in :P )

[...]

ja met vliegveld bouwen zag ik ook maar 2 standen, small/large
small was enigste die ik op dat moment kon...
dus van large weet ik nog niet (moet nog ff scenario maken waar tijd later is ofzo iets)
had je nog wel een recente save game? anders is het echt wel balen |:(
:P
In 0.3.2.1 zijn er nog geen grotere vliegvelden. In de development build, wel. Er is een nightly build opgezet voor mensen die het zelf niet willen/kunne compileren, zie hier: TT-Forums.net. In de nightly build zijn grotere airports wel aanwezig, alhoewel nog een beetje buggy (probeer geen airport up te daten terwijl vliegtuigen aan het vliegen naartoe zijn; eg. delete small airport, zet international airport voor in de plaats; wordt aan gewerkt), dus op eigen risico :)

[ Voor 9% gewijzigd door Darkvater op 07-06-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik probeer net die nightly build uit van openttd, dat is even goed man.

Nu kan ik teminste op mijn resolutie spelen, of kiezen.

super

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ben bezig om een groot 2 sporen systeem aan te leggen, 1 spoor voor heen en 1 spoor voor terug, ben nog maar beginner op dat gebied, heb daarom een vraag, hoe laat ik die goed verlopen? de treinen doen nu maar wat en rijden heen en weer op hetzelfde spoor en komen elkaar tegen, dat geeft opstoppingen e.d.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
argro schreef op 07 juni 2004 @ 22:09:
ben bezig om een groot 2 sporen systeem aan te leggen, 1 spoor voor heen en 1 spoor voor terug, ben nog maar beginner op dat gebied, heb daarom een vraag, hoe laat ik die goed verlopen? de treinen doen nu maar wat en rijden heen en weer op hetzelfde spoor en komen elkaar tegen, dat geeft opstoppingen e.d.
Zorg ervoor dat je de treinen altijd aan dezelfde kant van het spoor laat rijden, ik laat de treinen altijd rechts rijden. Zorg er daarna voor dat de treinen niet op het verkeerde spoor kunnen komen. Als dit allemaal goed is ga je pas stations aansluiten. Aan het begin kost het "wat" geld, maar dit heet investering ;) Als je zin hebt om een nieuwe trein te laten rijden ga je die aansluiten op de beginlijn (tenzij je aan de andere kant wilt bouwen). Tot slot wees creatief. Je hoeft er echt niet voor te zorgen dat alles exact loopt, lijntjes kaarsrecht naast elkaar etc. Aansluiten op de hoofdlijn hoeft ook niet precies op hetzelfde punt te gebeuren, zolang ze maar kunnen komen waar ze heen moeten gaan.

Als je eenmaal een beetje geavanceerd netwerk hebt, kijk even snel hoe het treintje moet gaan (heen en terug) zodat je zeker weet dat de treintjes goed kunnen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorg voor 1 richtings lichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
treinen niet laten keren op het station, dat is de oplossing! bedankt voor de snelle reacties

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 06 juni 2004 @ 23:14:
[...]

In 0.3.2.1 zijn er nog geen grotere vliegvelden. In de development build, wel. Er is een nightly build opgezet voor mensen die het zelf niet willen/kunne compileren, zie hier: TT-Forums.net. In de nightly build zijn grotere airports wel aanwezig, alhoewel nog een beetje buggy (probeer geen airport up te daten terwijl vliegtuigen aan het vliegen naartoe zijn; eg. delete small airport, zet international airport voor in de plaats; wordt aan gewerkt), dus op eigen risico :)
Heb de unstable gedownload, en ik kan echt niet wachten op de stable! Viel me wel op dat metropolitan airport en international airport andersom moeten? International is nu de kleinere van de twee! Wat wel erg jammer is is dat na een paar uurtjes spelen (in 1 savegame) er tijdens het saven een crash was, met als gevolg een corrupte savegame... maar ja, das het risico hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
argro schreef op 07 juni 2004 @ 23:27:
[...]

treinen niet laten keren op het station, dat is de oplossing! bedankt voor de snelle reacties
is het ook niet handig om van die checkpoints te gebruiken?
met openTTD is dat veel anders dan met TTDpatch.
ik zat zo ff ingame te kijken, maar het zal wel aan mij liggen ofzo maar nu snap ik het helemaal niet meer :P

dus een openttd presignal zet je aan de kant neer waar de treinen en het station binnenkomenen aan de kant waar ze eruit moeten zet je gewone signals neer
dan heb ik het over bv een 4 lijnen station die van 1 lijn gebruik maken

dit plaatje is gepost door bobje86nl paar pagina's terug
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/gotstation.png
dit is voor in ttdpatch, hoe doe je dit dan met openttd?
plain gewoon normale doen
exit-signal word?? ook normal
en dan pre-signal de openttd pre-signal doen ofzo?

of exit-signal pre signal maken?

nouja ik zal ook nog ff kijken op het openttd forum, mischien vind ik er daar nog wel een topic over :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

Dark Lord schreef op 08 juni 2004 @ 02:06:
[...]

is het ook niet handig om van die checkpoints te gebruiken?

[...]

met openTTD is dat veel anders dan met TTDpatch.
ik zat zo ff ingame te kijken, maar het zal wel aan mij liggen ofzo maar nu snap ik het helemaal niet meer :P

dus een openttd presignal zet je aan de kant neer waar de treinen en het station binnenkomenen aan de kant waar ze eruit moeten zet je gewone signals neer
dan heb ik het over bv een 4 lijnen station die van 1 lijn gebruik maken

dit plaatje is gepost door bobje86nl paar pagina's terug
[afbeelding]
dit is voor in ttdpatch, hoe doe je dit dan met openttd?
plain gewoon normale doen
exit-signal word?? ook normal
en dan pre-signal de openttd pre-signal doen ofzo?

of exit-signal pre signal maken?

nouja ik zal ook nog ff kijken op het openttd forum, mischien vind ik er daar nog wel een topic over :)
Het werkt in OpenTTD ook precies zoals op het plaatje hoor. Bij mij althans....

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
oh...
ik kon maar 2 verschillende soorten signs vinden, de normale en de ctrl+klik signs

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dark Lord schreef op 08 juni 2004 @ 10:54:
oh...
ik kon maar 2 verschillende soorten signs vinden, de normale en de ctrl+klik signs
Eerst gewoon normale neerzetten en dan ctrl + klik zou de signal moeten veranderen :). Als je een signal neerzet met ctrl dan krijg je van die oude seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
krijg nou wat!
thnx voor de tip nu snap ik het helemaal!!
wat kan je eigenlijk met die oude seinen? ik bedoel, ze doen waarschijnlijk niks anders dan de gewone lichten. gewoon voor de sier zeker :)

maar thnx voor de ctrl+klik op de geplaatste sign tip! ;)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 00:11:
Heb de unstable gedownload, en ik kan echt niet wachten op de stable! Viel me wel op dat metropolitan airport en international airport andersom moeten? International is nu de kleinere van de twee! Wat wel erg jammer is is dat na een paar uurtjes spelen (in 1 savegame) er tijdens het saven een crash was, met als gevolg een corrupte savegame... maar ja, das het risico hé :+
Dan moet je volgens mij nog maar eens goed kijken :+
Metropolitan is 6x6 met 2 runways naast elkaar
International is 7x6 met de 2 runways aan weerszijden, en aparte helipods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

Basszje

Reisvaap!]

Ik begrijp ook nog de ballen van de pre-snit 8)7 . Maar het is zeker wel weer leuk om weer eens te spelen dat spel :) . Verslaving van vroeger :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.