Oke, dat werkt. Ik zit nu nog in de tijd met die handmatige dingen, en ik weet niet hoe die werkenbolleh schreef op 21 april 2004 @ 22:49:
[...]
presigns bouw je met dezelfde knop alleen CTRL ingedrukt houden bij het neerzetten
ff een shortcut maken naar je openttd en dit in de eigenschappen zetten:bobje86nl schreef op 21 april 2004 @ 22:58:
[...]
Oke, dat werkt. Ik zit nu nog in de tijd met die handmatige dingen, en ik weet niet hoe die werken. Die cheat's naar een ander jaar werken ook niet, maar daar moest een aparte patch voor worden geinstalleerd?
tuurlijk wel ff naar je ttd.exe laten wijzen"C:\Program Files\OpenTTD\ttd.exe" -t 2000
dan start hij dus een nieuwe game op 2000. helaas kan je niet ingame cheaten naar een ander jaar
Dat vind ik dus naar, want ik had net de halve FAQ doorgelezen waar het zou moeten kunnen door signs te plaatsen met "Cht: Year 2000". Maar dat werkt dus niet.bolleh schreef op 21 april 2004 @ 23:00:
[...]
ff een shortcut maken naar je openttd en dit in de eigenschappen zetten:
[...]
tuurlijk wel ff naar je ttd.exe laten wijzen
dan start hij dus een nieuwe game op 2000. helaas kan je niet ingame cheaten naar een ander jaar
* Bobje schreeuw nog 1x om een goede map

eendje schreef op 21 april 2004 @ 22:45:
Dit hele scenario heb ik zelf gemaakt, met als doel zoveel mogelijk goods over een 2 sporen traject te krijgen. Alle industrie ligt rond een kruisvorm, die compleet vlak is. Hierdoor kan ik makkelijk de treinen op m'n dubbelspoor aansluiten om ze bij een fabriek oid te krijgen
Zou je dat scenario online kunnen zetten? Ziet er gaaf uit
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
nou ik zou wel willen als ik wist waar en hoe TTD z'n scenario files opslaat... ik heb het iets van jadiejada genoemt maar kan dat nergens vinden in de ttd dirPaul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 23:19:
[...]
Zou je dat scenario online kunnen zetten? Ziet er gaaf uit
gevonden
http://www.thewired.nl/eendje/TRP00.SV0
mik deze bijv in je GM dir.. kan kan je als je play scenario doet daarheen browsen en overschrijf je niet je eigen scenario files
[ Voor 23% gewijzigd door Bezulba op 21-04-2004 23:27 ]
blup
je savegames worden als .SV1 bestanden opgeslagen...
daarnaast moet je ook opletten welke versies en patches je er allemaal bij hebt...
edit: .SV0 ken dus ook
daarnaast moet je ook opletten welke versies en patches je er allemaal bij hebt...
[ Voor 10% gewijzigd door NewbieNeo op 21-04-2004 23:29 ]
dit is geen savegame, maar een scenariofile... en blijkbaar zijn dat .sv0'sNewbieNeo schreef op 21 april 2004 @ 23:28:
je savegames worden als .SV1 bestanden opgeslagen...
blup
bobje86nl: Signcheats werken afaik (nog) niet in OpenTTD 
Eendje: Ja, vrij duidelijk een kruis ja
tnx
Ik krijg wel een melding dat er 40 vehicles oid zijn verwijderd en 5 special objects? Zal wel
(ttdx + patch hier
)
Eendje: Ja, vrij duidelijk een kruis ja
[ Voor 36% gewijzigd door Paul op 21-04-2004 23:31 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
huh? tis een scenario file.. daar horen toch helemaal geen vehicles in te zitten?Paul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 23:30:
bobje86nl: Signcheats werken afaik (nog) niet in OpenTTD
Eendje: Ja, vrij duidelijk een kruis jatnx
Ik krijg wel een melding dat er 40 vehicles oid zijn verwijderd en 5 special objects? Zal wel
(ttdx + patch hier
)
me is confused
kheb wel de max aantal vehicles op zo hoog mogelijk staan in m'n patch.. mischien dat het daarmee te maken heeft?
blup
Hmz... Zo te zien vinden jullie screenies met n hoge troughput van goederen grappig? 'Ns ff mijn gridje laten zien dan maar... Fabriek met iets van 10K goods per maand (die ook afgevoerd worden dus).
[edit] 11K5 dus. Treinen rijden af en aan op alle 3 de stations
[edit] 11K5 dus. Treinen rijden af en aan op alle 3 de stations

[ Voor 25% gewijzigd door Aetje op 21-04-2004 23:38 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
ingewikkelde spoorconstructies met zo veel mogelijk treintjes op een zo klein mogelijk stationetje / sporennet ... dat vind ik grappigAetje schreef op 21 april 2004 @ 23:34:
Hmz... Zo te zien vinden jullie screenies met n hoge troughput van goederen grappig? 'Ns ff mijn gridje laten zien dan maar... Fabriek met iets van 10K goods per maand (die ook afgevoerd worden dus).
niet 10 stations om een factory heen met elk 7 sporen die allemaal apart naar hun eigen farm oid gaan
blup
mjah die cheats heten dus signcheats en werken helaas niet in openttdbobje86nl schreef op 21 april 2004 @ 23:03:
[...]
Dat vind ik dus naar, want ik had net de halve FAQ doorgelezen waar het zou moeten kunnen door signs te plaatsen met "Cht: Year 2000". Maar dat werkt dus niet.
* Bobje schreeuw nog 1x om een goede map, pleas
.
voor veel scenarios en savegames van andere ttd spelers:
Post your saved games and scenarios here! @ tt-forums.net
@ eendje: Ik zie het al
Ik had mijn errorpopuptime op 1 staan (stomme rode venstertje, die melding is (bijna) nooit boeiend, en is te vaak net dat 7e of 8e venster dat er voor zorgt dat een ander venster dicht gaat 
Net even wat verhoogd, en hij zegt "Warning, game saved with vehicle multiplier 40. Removed 0 vehicles in 0 consists and 5 special objects"
Dus
Mijn vehicle multiplier staat op 1 en hij melde even dat hij mogelijk 39 * 850 voertuigen had weggegooid 
@ Aetje: Lol, ik ben dus niet de enige die gaat 'wandelen' met bus- en truckstations
Net even wat verhoogd, en hij zegt "Warning, game saved with vehicle multiplier 40. Removed 0 vehicles in 0 consists and 5 special objects"
Dus
@ Aetje: Lol, ik ben dus niet de enige die gaat 'wandelen' met bus- en truckstations
[ Voor 15% gewijzigd door Paul op 21-04-2004 23:42 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
op die fiets
mijn multiplier staat op 40 
nyway wat vind je van het scenario? tis harstikke hapsnap in elkaar geflanst hoor
maar imho is het best geinig om een beetje te stoeien met dubbelspoor en signals
nyway wat vind je van het scenario? tis harstikke hapsnap in elkaar geflanst hoor
[ Voor 65% gewijzigd door Bezulba op 21-04-2004 23:41 ]
blup
Mja, zoals je op mn screenie ziet heb ik er 3 stations omheen. 1 voor farm goods (livestock/grain), 1 voor steel (paste gewoon niet meer in dat andere station: Teveel opstoppingen omdat er geen plek is), en 1 voor goods afvoer (ook continu vol bezet met laad/los werkzaamheden).eendje schreef op 21 april 2004 @ 23:35:
[...]
ingewikkelde spoorconstructies met zo veel mogelijk treintjes op een zo klein mogelijk stationetje / sporennet ... dat vind ik grappig![]()
niet 10 stations om een factory heen met elk 7 sporen die allemaal apart naar hun eigen farm oid gaan
Forget your fears...
Wel leukeendje schreef op 21 april 2004 @ 23:41:
nyway wat vind je van het scenario?
Ik maak meestal meer ringen, maar een kruis is ook leuk
Ik zie al wel 1 druk punt dat buiten het kruis gaat vallen. Het midden wordt denk ik veel te druk anders
Rhàshan - Aditu Sunlock
dat valt heel erg mee als je het goed aanpakt. Coal is zowiezo snel uitgeladen en je hebt geen reststoffen.. dus het is dumpen en wegwezen. ik heb alle coalmines aangesloten op dat ene powerstation.. en dat werktPaul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 23:48:
[...]
Wel leukZeker met dit soort dingen merk je gewoon dat die map veel te klein is
Ej OpenTTD devvers, maak van die byte eens een word
(map van 256x256 naar 16k bij 16k
![]()
)
Ik maak meestal meer ringen, maar een kruis is ook leukin ieder geval weer eens iets anders
Ik zie al wel 1 druk punt dat buiten het kruis gaat vallen. Het midden wordt denk ik veel te druk andersIk denk dat ik alle coal naar dat powerstation linksonder breng
blup
512*512 en 1024*1024 staan dus al op het programma voor de volgende release als het goed is.Paul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 23:48:
[...]
Wel leukZeker met dit soort dingen merk je gewoon dat die map veel te klein is
Ej OpenTTD devvers, maak van die byte eens een word
(map van 256x256 naar 16k bij 16k
![]()
)
Ik maak meestal meer ringen, maar een kruis is ook leukin ieder geval weer eens iets anders
Ik zie al wel 1 druk punt dat buiten het kruis gaat vallen. Het midden wordt denk ik veel te druk andersIk denk dat ik alle coal naar dat powerstation linksonder breng
en vergis je niet, dat is respectievelijk 4x en 16x!!! zoveel oppervlakte
ik heb net even geprobeert met de laatste patch en ttdwindows om een station te bouwen met 12 peronnen.. maar dat werkte niet
krijg gewoon de melding "too close to existing jadajada"
blup
bolleh schreef op 22 april 2004 @ 00:07:
[...]
512*512 en 1024*1024 staan dus al op het programma voor de volgende release als het goed is.
en vergis je niet, dat is respectievelijk 4x en 16x!!! zoveel oppervlakte
Maar met grotere maps erbij ga ik 100% over
Ik lees trouwens overal TTD. Werkt het ook met de graphics van TTDX ?
Rhàshan - Aditu Sunlock
ttd = Transport Tycoon Deluxe. daar staat TTDX toch ook voor? de een vind de een mischien makkelijker dan de ander oid.Paul Nieuwkamp schreef op 22 april 2004 @ 00:55:
[...]
Dan stap ik zeker over
Ik speel nu nog ttdx omdat ik te lam ben OpenTTD te installeren, ook al kun je daarin je resolutie veranderen.
Maar met grotere maps erbij ga ik 100% overSorry meneer Drexler, je hebt goed werk verricht en ik heb er vele, veeele uurtjes mee volgemaakt, maar u wordt ingehaald
Ik lees trouwens overal TTD. Werkt het ook met de graphics van TTDX ?
ik noem het iig al sinds jaaaren ttd en het is ook openttd en niet openttdx
overigens zijn die nieuwe grootte levels niet compatible met oudere en duurt het langer voor de tiles geupdate worden(dus als je iets bouwt dat de grond bruin wordt en langzaam weer groen) maar dat boeit geen ene reet imho
overigens de 0.3.1 is al te downloaden, weet niet of het een officiele release is oid maar tis dus een 1 man project, die grote maps, naja de link:
ottd big maps
zitten nog wat kleine bugs in magoed geloof mij maar...deze maps zijn groot...heel groot...HEEL ERG GROOT...ENORM GROOT
nou nog een lekker scenario met grote steden, veel industries ed
je moet btw wel met een andere .exe opstarten
<edit>
note btw, hijs wel langzamer dan de normale ottd, dus autosave, map genereren etc het duurt allemaal ff iets langer, maar de eerste keer dat je gaat scrollen om te zien hoe groot de map is...
[ Voor 43% gewijzigd door bolleh op 22-04-2004 01:26 ]
scenario met een hoop steden verspreid
nog een hele klus zon groot scenario te bouwen
veel steden etc
nog een hele klus zon groot scenario te bouwen
veel steden etc
Deze is inderdaad *ECHT* megagrootbolleh schreef op 22 april 2004 @ 01:17:
[...]
overigens de 0.3.1 is al te downloaden, weet niet of het een officiele release is oid maar tis dus een 1 man project, die grote maps, naja de link:
ottd big maps
zitten nog wat kleine bugs in magoed geloof mij maar...deze maps zijn groot...heel groot...HEEL ERG GROOT...ENORM GROOT
nou nog een lekker scenario met grote steden, veel industries ed
Trouwens, is dit een echte OpenTTD release, of een eigen project? Anders kun je straks bij een update van OpenTTD deze savegames niet meenemen, en dat zou toch wel heel jammer zijn.
bolleh schreef op 22 april 2004 @ 01:17:
[...]
ttd = Transport Tycoon Deluxe. daar staat TTDX toch ook voor? de een vind de een mischien makkelijker dan de ander oid.
ik noem het iig al sinds jaaaren ttd en het is ook openttd en niet openttdx

Had ik ook niet verwacht...niet compatible...
Is alleen maar (iets) goedkoper, zeker als water ook langzamer van bruin naar blauw gaat...langer voor de tiles geupdate worden...
Maar wel speelbaar?...kleine bugs...
Dus je kunt je oude ook nog spelen...andere .exe...
Boeiend, grote maps...langzamer...
Mits er geen fundamentele flaws of design changes in zitten neem ik aan dat ottd dit gewoon over kan nemenTrouwens, is dit een echte OpenTTD release, of een eigen project? Anders kun je straks bij een update van OpenTTD deze savegames niet meenemen, en dat zou toch wel heel jammer zijn.
Ik neem dan ook aan (foei, assuption is the mother of fuckups
[ Voor 26% gewijzigd door Paul op 22-04-2004 09:11 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hoe?Muse schreef op 21 april 2004 @ 22:20:
[...]
De snellere jets hebben op een klein airport een zeer hoge kans om te crashen, voor de jets zul je een large airport moeten bouwen of met de patch rommelen met de plaincrashcontrol optie. Dan kun je instellen dat vliegtuigen nooit meer neerstorten.
Heb meerdere small airports die volledig in een stad liggen... de stad is er in verloop van tijd als het ware omheen gegroeid. Kan moeilijk alles ombouwen naar large airports dus... En dat er steeds honderden mensen overlijden omdat er weer zo'n ding van je tegen de grond slaat is niet leuk
Werkt, thx!heb ik ook een tijdje gehad.
wat bleek?
aan de andere kant van de verstopping/rode signaal zaten de treindepots te dicht op elkaar..
dus als treindepots van verschillende stations elkaar raken, dan kreeg ik dat probleem.
depots ff anders neergezet en weg was 't probleem.
Een map van Nederland (erg leuke scenariobobje86nl schreef op 21 april 2004 @ 22:43:
En heeft er iemand nog een goede ongebruikte bouwomgeving in de aanbieding?
Download
(Je moet alleen de file effe renamen naar: .sv1)
En anders heb ik hier nog een scenario (zelfgemaakt dmw OpenTTD):
Download
Enjoy
Verwijderd
Gebruiken jullie hier veel airports? Ik vind de treinen toch vaak veel fijner en daarnaast brengt het bij mij altijd veel meer opDouweGNL schreef op 22 april 2004 @ 10:21:
[...]
Hoe?
Heb meerdere small airports die volledig in een stad liggen... de stad is er in verloop van tijd als het ware omheen gegroeid. Kan moeilijk alles ombouwen naar large airports dus... En dat er steeds honderden mensen overlijden omdat er weer zo'n ding van je tegen de grond slaat is niet leuk

Ja, vliegtuigen gaat prima. Je moet alleen wel zorgen dat je niet met teveel vliegtuigen op 1 luchthaven vliegt, dan wordt het niet rendabel meer nee. En probeer luchthavens altijd zoveel mogelijk tegen het centrum aan te leggen... Mijn meeste luchthavens hebben eigenlijk constant wel een man of 200 staan die meewillen met de volgende vluchtVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:40:
[...]
Gebruiken jullie hier veel airports? Ik vind de treinen toch vaak veel fijner en daarnaast brengt het bij mij altijd veel meer op. Met vliegtuigen gaat het even wel goed maar dan zakt het egwoon keihard in
Verwijderd
In welk jaar (als je in 1950 traditioneel start) bouw je het airport? Direct zodat het goed in de stad ligt of wat? Ik zelf probeer in de wat grotere steden altidj zo vroeg mogelijk een station midden in het terrein te gooienDouweGNL schreef op 22 april 2004 @ 10:42:
[...]
Ja, vliegtuigen gaat prima. Je moet alleen wel zorgen dat je niet met teveel vliegtuigen op 1 luchthaven vliegt, dan wordt het niet rendabel meer nee. En probeer luchthavens altijd zoveel mogelijk tegen het centrum aan te leggen... Mijn meeste luchthavens hebben eigenlijk constant wel een man of 200 staan die meewillen met de volgende vlucht
Ik gebruik meestal maar 1 a 2 vliegtuigen per airport maar het wilt gewoon niet zo lekker
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 10:46 ]
Bussen moet je vergeten, die werken als een druppel op een gloeiende plaatVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:44:
[...]
In welk jaar (als je in 1950 traditioneel start) bouw je het airport? Direct zodat het goed in de stad ligt of wat? Ik zelf probeer in de wat grotere steden altidj zo vroeg mogelijk een station midden in het terrein te gooien, maar daardoor staat er vaak 800+ mensen op net als van die busstations, en dan kan ik zoveel treinen erop zetten of wat, maar het verdwijnt maar niet
Ik gebruik meesta;l maar 1 a 2 vliegtuigen per airport maar het wilt gewoon niet zo lekker
Treinstations altijd gelijk midden in een stad proberen te leggen idd, liefst niet te breed. Je kunt wel een station van 4 sporen midden in de stad planten, maar de kans dat er dan nog een stad omheen groeit is klein. Leg dus een 2 sporig station in de stad ofzo, zet op elk spoor one way signals, en laat treinen rijden. Zo kun je met gemakt een trein of zes kwijt op dit station. Oke, ze moeten soms even wachten, maar a la
En airports bouw ik meestal later, als ik een beetje goed in mn financiën zit. Ik bepolder vaak gewoon een stuk met water, en plant daar mn airport op. Works for me
Verwijderd
Soms vergeet ik stations aan te leggen in een stad, dan polder ik het ook altijd even flink inDouweGNL schreef op 22 april 2004 @ 10:48:
[...]
Bussen moet je vergeten, die werken als een druppel op een gloeiende plaat.
Treinstations altijd gelijk midden in een stad proberen te leggen idd, liefst niet te breed. Je kunt wel een station van 4 sporen midden in de stad planten, maar de kans dat er dan nog een stad omheen groeit is klein. Leg dus een 2 sporig station in de stad ofzo, zet op elk spoor one way signals, en laat treinen rijden. Zo kun je met gemakt een trein of zes kwijt op dit station. Oke, ze moeten soms even wachten, maar a la
En airports bouw ik meestal later, als ik een beetje goed in mn financiën zit. Ik bepolder vaak gewoon een stuk met water, en plant daar mn airport op. Works for me
Wat wel ter verbetering nog bij mij is:
-Meer aan subsidies meedoen
-Goods brengen naar de stad(doe ik haast nooit=te lui voor
-Toch nog eens vliegtuigen proberen.
-Wat vriendelijker zijn tegen stadjes
Bijna al mn stadjes vinden me 'Outstanding'Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:51:
[...]
Soms vergeet ik stations aan te leggen in een stad, dan polder ik het ook altijd even flink in. Maar airports niks voor mij, maar ach verdien toch al tonnen/miljoenen
. Maar op een gegeven moment is het gewoon echt vol gebouwd.
Wat wel ter verbetering nog bij mij is:
-Meer aan subsidies meedoen
-Goods brengen naar de stad(doe ik haast nooit=te lui voor)
-Toch nog eens vliegtuigen proberen.
-Wat vriendelijker zijn tegen stadjes(LOL)
Doe dan ook gruwelijk veel. Ben constant bezig nieuwe buildingen te funden, ik leg wegen aan, ik polder gebied in zodat er mensen kunnen wonen... oke, af en toe sloop ik ook een hele wijk, maar dát moet kunnen toch

Vind het na een tijdje altijd wel jammer dat mn land 'af' is zeg maar. Dat je in elke stad afdoende transport hebt liggen, dat je zo goed als alle steden hebt verbonden... dat je miljoenen per jaar winst maakt...
Verwijderd
Tjah, ik ging laatst even een beetje MIJN ''wil'' doen. Dat was echt lachen man. Echt iedereen Local Authority etc. en poor en nog slechter etc.DouweGNL schreef op 22 april 2004 @ 10:59:
[...]
Bijna al mn stadjes vinden me 'Outstanding'.
Doe dan ook gruwelijk veel. Ben constant bezig nieuwe buildingen te funden, ik leg wegen aan, ik polder gebied in zodat er mensen kunnen wonen... oke, af en toe sloop ik ook een hele wijk, maar dát moet kunnen toch?
Vind het na een tijdje altijd wel jammer dat mn land 'af' is zeg maar. Dat je in elke stad afdoende transport hebt liggen, dat je zo goed als alle steden hebt verbonden... dat je miljoenen per jaar winst maakt...
Allen soms snap ik die kleine dorpjes met 100 personen niet

Daarnaast had ik nog een vraag: Bijvoorbeeld bij een farm leg ik een station aan etc. en ga lekker alles wegbrengen naar de factory. Dit loopt allemaal lekker etc. dus kijk er niet meer echt naar om. Dan komt er een tegenstander die legt het staion zelfs verder weg van de farm etc. vlak naast de mijne en die haald dan in eens 2 keer zoveel weg bij de farm en mijn productie zakt in
Daar kon ik me altijd de pleuris aan ergeren he, oneerlijke concurrentie ten top.mssl schreef:
[...]
Daarnaast had ik nog een vraag: Bijvoorbeeld bij een farm leg ik een station aan etc. en ga lekker alles wegbrengen naar de factory. Dit loopt allemaal lekker etc. dus kijk er niet meer echt naar om. Dan komt er een tegenstander die legt het staion zelfs verder weg van de farm etc. vlak naast de mijne en die haald dan in eens 2 keer zoveel weg bij de farm en mijn productie zakt inHoe kan dit, als ik zomaar iets naast die van hen leg gebeurd dit niet!

[ Voor 3% gewijzigd door DroogKloot op 22-04-2004 11:39 ]
Verwijderd
Haha, dat aanleggen ga ik ze soms pesten als het hele land al vol staatDroogKloot schreef op 22 april 2004 @ 11:37:
[...]
Daar kon ik me altijd de pleuris aan ergeren he, oneerlijke concurrentie ten top.De reden dat tegenstanders dat soort dikke vette bonussen op productie ontvangen (ten koste van de jouwe) is dat, toen TTD geschreven werd, AI technieken helemaal NIETS voorstelden (ooit opgevallen hoe de computer een treinspoor aanlegt, zelfs op Einstein-niveau?
). Ik bedoel, NPCs zijn nu al oliedom, maar zonder dat soort cheats zou je ze echt ZO van de kaart spelen.
nee ik denk ook wel dat dit in de "echte" versie van ottd terecht komt. maar dan wil ik wel graag kunnen kiezen tussen small medium en large als je een nieuwe map start, nieuw scenario oid.Paul Nieuwkamp schreef op 22 april 2004 @ 09:04:
[...]
![]()
![]()
![]()
We zullen het er maar op houden dat het aan het tijdstip lag, kee?
[...]
Had ik ook niet verwacht
[...]
Is alleen maar (iets) goedkoper, zeker als water ook langzamer van bruin naar blauw gaat
[...]
Maar wel speelbaar?
[...]
Dus je kunt je oude ook nog spelenipv een of andere config-switch
[...]
Boeiend, grote maps![]()
[...]
Mits er geen fundamentele flaws of design changes in zitten neem ik aan dat ottd dit gewoon over kan nemenHet is ten slotte een uitbreiding op... Waarom het wiel 2x uitvinden
Ik neem dan ook aan (foei, assuption is the mother of fuckups) dat die van dezelfde savegame routines gebruik maakt maar dan met een hogere waarde voor het grid
en het gebruikt alleen wel een ander format om gesaved te worden .bsv
yup het is echt enorm groot. wat ik dan alleen wel nog hoop te zien in de toekomst is een uitgebreidere zoom functie, want nu is het echt _te_ onoverzichtelijk, je scrollt je het apelazeruskoelkast schreef op 22 april 2004 @ 08:55:
[...]
Deze is inderdaad *ECHT* megagrootWow, daar heb je gewoon een week voor nodig om al een basis-spoorlijn aan te leggen (2-spoor). Ik begin er in de zomervakantie maar eens aan.
Trouwens, is dit een echte OpenTTD release, of een eigen project? Anders kun je straks bij een update van OpenTTD deze savegames niet meenemen, en dat zou toch wel heel jammer zijn.
voordeel is wel dat we nu eindelijk eens realistische scenarios mogen verwachten van landen. vroeger vond ik het altijd te nep. nu kun je bijv nederland maken en dan ook echt grote steden maken en daartussen kleinere dorpjes etc
zometeen ff wat eten, dan naar amersfoort met mn pa en daarna maar eens kijken of we er wat van kunnen maken
[ Voor 33% gewijzigd door bolleh op 22-04-2004 12:03 ]
tss zo weinig ik had gister een png'tje van 20 mb
tjah, maarja ik verwachtte het niet, ineens werd alles sloom, kijk naar die png...omg
moet je eens inzoemen op dat png'tje :x
ff een paar screenies van mij:

station(etje) waar op dit moment ongeveer 7 livestock/grain treintjes aankomen, 4 coal treintjes, 3 goods treintjes en 1 wood trein.

heel erg druk klaverblak, iemand een id om die uit te breiden? heb zel al het id om parralel aan die baan nog een spoorbaan te leggen
ff een paar screenies van mij:

station(etje) waar op dit moment ongeveer 7 livestock/grain treintjes aankomen, 4 coal treintjes, 3 goods treintjes en 1 wood trein.

heel erg druk klaverblak, iemand een id om die uit te breiden? heb zel al het id om parralel aan die baan nog een spoorbaan te leggen
je moet het klaverblad maken zoals ze op elke ttd site staan.. een stuk groter alhoewel dat lastig word met die towns... dan gaat het allemaal een stuk soepeler
blup
Het wordt idd erg lastig met die towns, maar je bent de helft vergeten
Treintjes die rechtsaf linksaf (jouw treinen rijden links, de mijne rechts
) willen moeten nu 3x rechtsaf slaan, waardoor ze veel langer op het klaverblad rondrijden (en erger, 2x een helling tegenkomen die ze anders niet tegenkomen) dan wanneer je de buitenste ring er ook bij legt.
Rhàshan - Aditu Sunlock
hmm wilde net "ff" een nederland scenario maken in een big map...laat maar zitten
zeelang was al een hele klus 
laat ze maar gauw inbouwen dat je alphamaps kunt gebruiken om zo een land te creeren want zo met de hand...dat is echt een systeem uit het jaar prik
<edit>
the junctionairy, site met een hooooop knooppunten :)

laat ze maar gauw inbouwen dat je alphamaps kunt gebruiken om zo een land te creeren want zo met de hand...dat is echt een systeem uit het jaar prik
<edit>
the junctionairy, site met een hooooop knooppunten :)
[ Voor 21% gewijzigd door bolleh op 22-04-2004 14:16 ]
Ik hoop dat dat "doh
" op jezelf slaat

Als je het geheel 1 hokje ophoogt en wat weg /huisjes sloopt bij Haarhuizen dan moet het passen
Je moet dan wel 2 afslagen tegen elkaar leggen (er past geen sein tussen) maar dat is dan jammer:) Het zal iig een hoop schelen
Iedere trein die op de heenreis rechtsaf slaat, gaat op de terugweg linksaf

Als je het geheel 1 hokje ophoogt en wat weg /huisjes sloopt bij Haarhuizen dan moet het passen
Rhàshan - Aditu Sunlock

das pas een kruissing
(c) van the junctionairy btw
[ Voor 37% gewijzigd door bolleh op 22-04-2004 14:22 ]
sloeg idd op me zelf en heb het al opgelost met 6 mikjoen aan bribesPaul Nieuwkamp schreef op 22 april 2004 @ 14:17:
Ik hoop dat dat "doh" op jezelf slaat
![]()
Als je het geheel 1 hokje ophoogt en wat weg /huisjes sloopt bij Haarhuizen dan moet het passenJe moet dan wel 2 afslagen tegen elkaar leggen (er past geen sein tussen) maar dat is dan jammer:) Het zal iig een hoop schelen
Iedere trein die op de heenreis rechtsaf slaat, gaat op de terugweg linksaf

btw bolleh leuk kruispuntje
Dat monster neemt 20% van de breedte van de map in
Je maakt mij niet wijs dat da ding nut heeft
Ik had ws gewoon een rotonde gemaakt of zo 
Of 4 klaverbladen aan elkaar

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 22-04-2004 14:35 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Okee, leuk en populair topic dit 
Ik ben wel benieuwd naar jullie tactiek om steden zo snel mogelijk zo groot mogelijk te laten worden. Wat ik me kan bedenken is dit:
- Veel wegen aanleggen
- Fund new buildings
- Stations aanleggen
- bushaltes aanleggen (?)
- goederen vervoeren tussen steden (?)
- zoveel mogelijk treinen in verschillende richtingen laten aankomen/vertrekken (?)
Nog meer tips en trucs van echte kenners?
Verder nog wat vragen:
- waarom krijg je vaak van die meldingen dat "local authority does not allow...". En kun je er iets tegen doen, behalve wachten?
- wat is nu het handigste om een spoornetwerk aan te leggen? Doe je dan één tweesporige baan door je hele map, in een soort van kruising, met aftakkingen naar dorpjes die er vlakbij liggen?
Ik ben wel benieuwd naar jullie tactiek om steden zo snel mogelijk zo groot mogelijk te laten worden. Wat ik me kan bedenken is dit:
- Veel wegen aanleggen
- Fund new buildings
- Stations aanleggen
- zoveel mogelijk treinen in verschillende richtingen laten aankomen/vertrekken (?)
Verder nog wat vragen:
- waarom krijg je vaak van die meldingen dat "local authority does not allow...". En kun je er iets tegen doen, behalve wachten?
- wat is nu het handigste om een spoornetwerk aan te leggen? Doe je dan één tweesporige baan door je hele map, in een soort van kruising, met aftakkingen naar dorpjes die er vlakbij liggen?
Die schuine tracks hebben geen nut. Die kunnen weg en dan kan je met een standaard klaver uitkomen.Paul Nieuwkamp schreef op 22 april 2004 @ 14:34:
Dat monster neemt 20% van de breedte van de map inJe maakt mij niet wijs dat da ding nut heeft
Ik had ws gewoon een rotonde gemaakt of zo
Overigens ben ik geen fan van kruisingen, je treinen komen er te makkelijk klem op te staan. Ik doe altijd ongelijkvloers a'la autosnelweg kruising. Zie stukje eerder in dit topic, op mn screeny staat de "midwest crossing", da's hoe ik ze bouw. Werken goed iig.
[ Voor 11% gewijzigd door Aetje op 22-04-2004 14:40 ]
Forget your fears...
koelkast schreef op 22 april 2004 @ 14:37:
- Veel wegen aanleggen
- Fund new buildings
- Stations aanleggen
om steden te laten groeien moet je in het temperate climate (normaal dus) alleen een goede passagiers verbinding hebben, voor artic moet je food naar de steden brengen en desert food en water, voor candy land weet ik het niet zo
Verder nog wat vragen:
je kan (mits je genoeg geld hebt) proberen de stad om te kopen (briben) weet alleen niet of het ook in het orgineel zit, maar in openttd en ttdpatch wel, een goed transport netwerk in de stad zelf (goederen daar neit te lang laten w88) helpt ook
ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen![]()
Ik doe meestal niets met passagierskoelkast schreef op 22 april 2004 @ 14:37:
- Veel wegen aanleggen
- Fund new buildings
- Stations aanleggen

Boompjes planten werkt (to a degree). Je moet wel VEEL bomen planten, en alleen op een leeg vakje (meer dan 1 boom per vakje haalt bij de local authority niets uit). Veel bomen tegelijk doe je door eerste een bovenhoek te beplanten, en dan me control de onderhoek, het hele rechthoek wordt dan beplant. Doe je dit 2x met dezelfde boom dan worden ze allemaal hetzelfde, 2x een andere == random boompjesVerder nog wat vragen:
Andere optie is briben ofwel omkopen. Dit kost gruwelijk veel geld en je hebt kans dat ze je pakken, waardoor je rating (flink) omlaag gaat.
Je rating gaat ook omlaag door het buldozen van bomen en door het aanleggen van stations. Je rating gaat omhoog als je snel veel vervoert
Ik maak meestal 1 of 2 ringen, en aftakkingen naar industries en dorpjes. Grote aftakkingen worden halve of hele klaverbladen, kleine aftakkingen worden meestal simple two-level tunnel (of bridge) junctions (plaatje)- wat is nu het handigste om een spoornetwerk aan te leggen? Doe je dan één tweesporige baan door je hele map, in een soort van kruising, met aftakkingen naar dorpjes die er vlakbij liggen?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Briben kan, maar kan mislukken. Wat je ook kan doen is langs de stad bomen planten, dan gaat je rating weer omhoog.- waarom krijg je vaak van die meldingen dat "local authority does not allow...". En kun je er iets tegen doen, behalve wachten?
Zelf ga ik altijd voor een mesh-achtig netwerk (wat logisch in elkaar steekt). Tweebaans, klaverbladen op kruisingen en halve klavers op splitsingen. Stations op een soort van go-trough connectie (ook ongelijkvloers, maar 1 richting waar je het station in en uit kan).- wat is nu het handigste om een spoornetwerk aan te leggen? Doe je dan één tweesporige baan door je hele map, in een soort van kruising, met aftakkingen naar dorpjes die er vlakbij liggen?
Enige gevaar is als je het niet slim in elkaar steekt dat sommige treinen hun weg kunnen verliezen. Maar dat is wel op te lossen
Forget your fears...
Vanochtend even bezig geweest met me netwerk wat beter te maken.
Resultaat:
Voor:

Na:

Toch een aardige verbetering dacht ik zo. Vond het eerst wel vetter er uit zien , maar nu is het wat efficienter en minder ruimte vreetelijk.
Resultaat:
Voor:

Na:

Toch een aardige verbetering dacht ik zo. Vond het eerst wel vetter er uit zien , maar nu is het wat efficienter en minder ruimte vreetelijk.
Dit ziet er inderdaad veel beter uit
.
edit:
Ben je er echt 24 tt-jaren mee bezig geweest?
[ Voor 44% gewijzigd door Irby op 22-04-2004 15:18 ]
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Ik liet vaak grote stukken rail onder de grond lopen [2x lower ground naast elkaar en aan de exit ook] Dan kon de andere rails er overheen, bleef zo lekker overzichtelijk. Het was ook wel makkelijk met rails verwisselen [wel erg duur, maarja geld was nooit echt een probleem]
Ik heb het nu al jaren niet meer gespeeld, maar dat je in de aangepaste versie rail in 1x kan veranderen is een erg handige optie.
Ik heb het nu al jaren niet meer gespeeld, maar dat je in de aangepaste versie rail in 1x kan veranderen is een erg handige optie.
NetjesGood Fella schreef op 22 april 2004 @ 15:03:
Vanochtend even bezig geweest met me netwerk wat beter te maken.
Resultaat:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Er zijn alleen 2 plekken die ik nog zou verbeteren:
- De aftakkingen dmw bruggen/tunnels aan de main line koppelen (gele lijnen).
- En er is nu maar 1 lijn welke van je station afgaat (zie rode lijn). Hierdoor krijg je misschien verstoppingen als er 1 trein is die helemaal linksonderin eruit gaat en helemaal naar rechtboven moet om eruit te kunnen (zie gestippelde rode lijn).
Misschien is het handiger om een 2de lijn te maken (zie blauwe lijn). Om de afgaande treinen efficienter te splitsen en later weer naar je main line te voeren.
Plaatje is duidelijker:

Ik laat ool altijd zoveel mogelijk treinen op 1 spoor rijden, zie screenshots 

De productie van mijn main plants. Op de thumbnail beetje moeilijk te lezen maar het is dus 6,128 en 2,523 units

Dat alles word door deze 2 sations verwerkt

Detail van de uitgang van het toevoer station, het is zo gebouwd dat de trinen die op het onderste spoor weg moeten bij voorkeur ook onderaan vertrekken, maar omdat dat niet altijd lukt [sporen vol etc] kunnen ze ook omhoog. Voordeel van dit systeem is dat 90% van de treinen op het goede spoort in het station eindigd en 90% van de tijd er dus 2 treinen tegelijk kunnen vertrekken.

Omdat ik lange tunnels moest bouwen [industry en een bult andere stations lagen in de weg, moest ik er een aantal nast elkaar bouwen met loadbalancing, op deze maniet hoeft er nooit een trein te wachten

Hier worden alle goods gedumpt, 2 toevoer lijnen [die na de tunnels gesplitst worden] blijven apart en gaan als 1 lijn terug

Een van mijn eerste stations die ik in dit scenario heb aangelegd, het niet gebruikte spoor in het midden zorgt ervoor dat er 2 treinen tegelijk kunnen vertrekken [een naar linksboven en een naar rechtsonder], maar dat ze wel de andere kant op kunnen als het nodig is.
alle thumbnails zijn klikbaar
Alle treinen kunnen overal heen en dankzij 1 waypoint en 1 noodspoortje loopt alles tot nu toe vlekkeloos en wachten er nergens treinen omdat het spoor het niet aan kan

De productie van mijn main plants. Op de thumbnail beetje moeilijk te lezen maar het is dus 6,128 en 2,523 units

Dat alles word door deze 2 sations verwerkt

Detail van de uitgang van het toevoer station, het is zo gebouwd dat de trinen die op het onderste spoor weg moeten bij voorkeur ook onderaan vertrekken, maar omdat dat niet altijd lukt [sporen vol etc] kunnen ze ook omhoog. Voordeel van dit systeem is dat 90% van de treinen op het goede spoort in het station eindigd en 90% van de tijd er dus 2 treinen tegelijk kunnen vertrekken.

Omdat ik lange tunnels moest bouwen [industry en een bult andere stations lagen in de weg, moest ik er een aantal nast elkaar bouwen met loadbalancing, op deze maniet hoeft er nooit een trein te wachten

Hier worden alle goods gedumpt, 2 toevoer lijnen [die na de tunnels gesplitst worden] blijven apart en gaan als 1 lijn terug

Een van mijn eerste stations die ik in dit scenario heb aangelegd, het niet gebruikte spoor in het midden zorgt ervoor dat er 2 treinen tegelijk kunnen vertrekken [een naar linksboven en een naar rechtsonder], maar dat ze wel de andere kant op kunnen als het nodig is.
alle thumbnails zijn klikbaar
Alle treinen kunnen overal heen en dankzij 1 waypoint en 1 noodspoortje loopt alles tot nu toe vlekkeloos en wachten er nergens treinen omdat het spoor het niet aan kan
[ Voor 2% gewijzigd door StarLite op 22-04-2004 19:17 . Reden: thumbnail gefixed ;) ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Owww, het gaat de verkeerde kant op met dit topic. Had ik eindelijk m'n verslaving weer weg weten te duwen, komt dit nu weer helemaal terug. Wie kan ik aanklagen?
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Ik ben der mee bezig. Alleen ik heb een probleempje:Mr_UnAnimouS schreef op 22 april 2004 @ 16:37:
[...]
Netjes.
Er zijn alleen 2 plekken die ik nog zou verbeteren:
- De aftakkingen dmw bruggen/tunnels aan de main line koppelen (gele lijnen).
- En er is nu maar 1 lijn welke van je station afgaat (zie rode lijn). Hierdoor krijg je misschien verstoppingen als er 1 trein is die helemaal linksonderin eruit gaat en helemaal naar rechtboven moet om eruit te kunnen (zie gestippelde rode lijn).
Misschien is het handiger om een 2de lijn te maken (zie blauwe lijn). Om de afgaande treinen efficienter te splitsen en later weer naar je main line te voeren.
Plaatje is duidelijker:
[afbeelding]

Wat doe ik fout. ik heb dus bij elke exit van het station een presignal. In het midde staat dus een afsluitende (een grijze) zo eentje staat er ook bij de ingang van de tweede rails.
// Edit: Opgelost. De middelste sein (met het rondje eromheen) moest dubbel zijn. geen id waarom, maar het werkt nu wel
Nee, De eerste screenshot is van een paar pagina's (dagen) terug.I.R. Butcher schreef op 22 april 2004 @ 15:17:
Dit ziet er inderdaad veel beter uit.
edit:
[ Voor 24% gewijzigd door MoietyMe op 22-04-2004 22:22 . Reden: Opgelost ]
Je had ook eventueel dat tussenstukje weg kunnen laten. Zodat die treinen wel over die andere baan moetenGood Fella schreef op 22 april 2004 @ 22:00:
[...]
Ik ben der mee bezig. Alleen ik heb een probleempje:
[afbeelding]
Wat doe ik fout. ik heb dus bij elke exit van het station een presignal. In het midde staat dus een afsluitende (een grijze) zo eentje staat er ook bij de ingang van de tweede rails.
// Edit: Opgelost. De middelste sein (met het rondje eromheen) moest dubbel zijn. geen id waarom, maar het werkt nu wel. Nu nog even kijken naar die aansluitingen. Alhoewel ik daar niet echt last van heb. En me treinen ook niet.
Er staan meestal op ze drukst 6 of 7 treinen. En die staan dan allemaal gezellig in het beginMr_UnAnimouS schreef op 22 april 2004 @ 22:41:
[...]
Je had ook eventueel dat tussenstukje weg kunnen laten. Zodat die treinen wel over die andere baan moeten. Maar jouw manier is ook een goede oplossing.
Ik heb nu ook open TTD weer geinstaleerd, alleen hoe zet je welke signals neer? (de gewone kom ik wel uit
)
En kan iemand aangeven warom ik t spel niet in fullscreen modus kan spelen? TTDConfig werkt niet, ener zijn nergens opties om t aan te passen
crtlSpotter schreef op 23 april 2004 @ 10:20:
Ik heb nu ook open TTD weer geinstaleerd, alleen hoe zet je welke signals neer? (de gewone kom ik wel uit)
blup
en dat zijn pre- of one way signals?
Ik gebruik OpenTTD -> resolutie -> ALT+TAB soms. Hoeft nu niet eens meer.Japser schreef op 23 april 2004 @ 10:29:
En kan iemand aangeven warom ik t spel niet in fullscreen modus kan spelen? TTDConfig werkt niet, ener zijn nergens opties om t aan te passen
Ik heb ook OpenTTD maar eens gedownload, maar hij kan mijn savegames niet leze
moet je daarvoor nog iets aan passen. Nu speel ik dus nog gewoon ttdx
volgens mij kan je je ttd savegames niet gebruiken in openttdGood Fella schreef op 23 april 2004 @ 11:58:
Ik heb ook OpenTTD maar eens gedownload, maar hij kan mijn savegames niet lezemoet je daarvoor nog iets aan passen. Nu speel ik dus nog gewoon ttdx
blup
Bestaat er ook een scenario die _helemaal_ leeg, alleen land is? Om alles zelf op te gaan hogen duurt eeuwen..
Gaat Transport Giant straks Transport Tycoon vervangen op jullie pc's?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
whahahahaYohan schreef op 23 april 2004 @ 15:12:
Gaat Transport Giant straks Transport Tycoon vervangen op jullie pc's?
nee dus
ik heb er wel eentje met ongeveer de helft, en zo veel werk is het niet hoorR4NCOR schreef op 23 april 2004 @ 15:00:
Bestaat er ook een scenario die _helemaal_ leeg, alleen land is? Om alles zelf op te gaan hogen duurt eeuwen..
Ik heb een probleempje met een sawmill. Ik geef hem heel veel hout (14 treinen allemaal á 140 ton/maand) maar hij levert geen goods:

klikbaar
De oplossing voor de drukte bij een bushalte

klikbaar
Hij haalt ze bij de bushalte op en brengt ze naar het andere station (unload) en dan brengen die treinen ze naar de andere kant van de map
als je openttd (en ik d8 ook ttdpatch) moet er eerst een trein komen die die goeder ophaalt voordat ze geproduceert weorden, dus stuur er maar eens een goederentrein/truck heen.
Hij produceerde eerst 4000 goods oid. En had ik er 3 goederen treinen heen lopen, maar die gingen dus verlies leiden ik kijken waarom. Werden geen goederen meer gemaakt.M1lamb3r schreef op 23 april 2004 @ 16:01:
als je openttd (en ik d8 ook ttdpatch) moet er eerst een trein komen die die goeder ophaalt voordat ze geproduceert weorden, dus stuur er maar eens een goederentrein/truck heen.
Zorg dat er ook een afvoer van goederen is. Net als alle grondstof-producenten begint n fabriek pas goederen uit te gooien als je een goods-transport hebt.Good Fella schreef op 23 april 2004 @ 15:33:
[...]
ik heb er wel eentje met ongeveer de helft, en zo veel werk is het niet hoor.
Ik heb een probleempje met een sawmill. Ik geef hem heel veel hout (14 treinen allemaal á 140 ton/maand) maar hij levert geen goods
Forget your fears...
Verwijderd
De fabriek maakt zoizo, alleen komt het pas op het station als je het daar ook ophaalt.. Dat je fabriek niets lijkt te maken kan komen omdat er toevallig die maand geen enkele trein is geweest.. De maand erop zou die dan weer tonnen goederen kunnen produceren (als dan toevallig alle houd treinen binnen een maand langs komen)
Hmm, voor het eerst eens OpenTTD geinstalled
Verder zit ik met het ernstige probleem dat mijn personenvervoer werkelijk de spuigaten uitloopt: Op sommige stations staan +1000 mensen te wachten, maar ik heb simpelweg niet de mogelijkheid om die allemaal snel te transporteren: mn infrastructuur laat amper extra treinen toe, en mogelijkheid tot uitbreiding van die infrastructuur is nihil, de kritieke stations liggen in puur verstedelijkte gebieden... iemand enig idee hoe ik al die lieve passagiers zo snel mogelijk weg krijg?
oke kheb m'n X scenario gemaakt in openttd met big maps support. Hij is nog niet af, maar wel geinig om mee te klooien
http://www.thewired.nl/eendje/UNNAMED.bsv
je hebt hiervoor dus de big map thingie nodig
http://www.thewired.nl/eendje/UNNAMED.bsv
je hebt hiervoor dus de big map thingie nodig
blup
Aetje schreef op 23 april 2004 @ 17:32:
[...]
Zorg dat er ook een afvoer van goederen is. Net als alle grondstof-producenten begint n fabriek pas goederen uit te gooien als je een goods-transport hebt.
Ik had er dus een stuk of 4 treinen heen lopen met gederen, maar die haalde niks meer op omdat er niks kwam.. ook als ik ze er nu heen stuur en een tijdje laat staan halen ze niks op.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:34:
De fabriek maakt zoizo, alleen komt het pas op het station als je het daar ook ophaalt.. Dat je fabriek niets lijkt te maken kan komen omdat er toevallig die maand geen enkele trein is geweest.. De maand erop zou die dan weer tonnen goederen kunnen produceren (als dan toevallig alle houd treinen binnen een maand langs komen)
voor de gene die een money cheat willen in open ttd: tis (linker) alt-1 krijg je 20 miljoen per keer erbij.
ben ook voor de grap weer begonne toen ik dit topic zag, vond het altijd wel een leuk spel, alleen naarmate je verder bent word het voor de treinen vaak moeilijker om de weg te vinden op lange afstand, maarja daar hou je (of alleen ik) geen rekening mee als je net opnieuw begint.
even een kort vraagje.. ondersteunt openttd geen mulitple locs? met crtl werkt het iig niet

blup
kan je wel multiple locs met de patch dan?
zeker weten!Good Fella schreef op 24 april 2004 @ 22:48:
kan je wel multiple locs met de patch dan?
ik laat geen treintje met minder dan 3 locs rondrijden in de ttd+patch
blup
hmm is even uitproberen 
Hoe werkt dat dan? Moet je een trein kopen en dan op ctrl drukken en hem ervor slepene ofzo?
Gevonden
Hoe werkt dat dan? Moet je een trein kopen en dan op ctrl drukken en hem ervor slepene ofzo?
Gevonden
[ Voor 74% gewijzigd door MoietyMe op 24-04-2004 23:18 ]
hmm meerdere locs moet kunnen in openttd... ook volgens de page... maar in de readme staat nixs... (die hele readme is nutteloos imho.. daar moeten gewoon alle aanpassingen en opties in.. net zoals bij de patch)
blup
bij mij werkt het wel hoor, gewoon een paar locs kopen, en op de zekfde rij slepen (let wel alleen de hp gaat er op vooruit, en niet de snelheid)
hmm.. zorgt dat niet voor een hele lange wachttijd bij het station?
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Nee hij zit op een enkele lijn. Hij haalt oil op bij een booreiland (1.080.000 L) en brengt het naar de andere kant van de map (€2.334.739 p/j).
He naar aanleiding van dit topic ook mara eens begonnen met transport tycoon (had hem ooit officieel uit de ballenbak geraapt en nu toch mara weer installeren) Waar ik me over verbaas is dat ik zo makkelijk winst maak met deze openttd.. Ik zit nu in 1960 en ik heb la 5 miljoen euro.. kan me toch herrineren dat dat 'vroeger ' veel moeilijker ging. wie heeft hier ook last van.
Is een bekende bug, het naambordje van het station zit te ver van de industry vandaan, dan maken de houttreinen nog wel winst, maar word er niks geproduceert. Oplossing is om een 1X14 station tegen de sawmill aan te leggen en er een 13X14 tegenaante leggen, het word dan 1 station, maar het originele naambordje blijft dan staanGood Fella schreef op 23 april 2004 @ 15:33:
[...]
ik heb er wel eentje met ongeveer de helft, en zo veel werk is het niet hoor.
Ik heb een probleempje met een sawmill. Ik geef hem heel veel hout (14 treinen allemaal á 140 ton/maand) maar hij levert geen goods:
[afbeelding]
klikbaar
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik moet hem dus eigenlijk weer gewoon tegen de sawmill aanleggen?
Aanleggen hoeft waarschijnlijk niet. Gewoon een station met peronlengte 1 ertegenaan bouwen en dan 1 met peronblengte 13 erachter. Het naambordje van het station staat dan niet meer in het midden van het station maar aan de zijkant.Good Fella schreef op 26 april 2004 @ 13:46:
Ik moet hem dus eigenlijk weer gewoon tegen de sawmill aanleggen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het werkt weer
Kan nu alleen geen treinen meer maken
Dit topic is gesloten.